oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. november 09. 06:56,  Állandóság és agyelszívás 155 komment

2012. november 09. 06:56 Határátkelő

Állandóság és agyelszívás

A cím alapján több országról is szólhatna a mai poszt, de ezúttal Hollandiába megyünk. Miután Nyulz of the world tegnap hiányolta az országokat bemutató posztokat, ma egy olyan írás érkezik Ego Altertől, amelyből kiderül, miként segíti az adórendszer a külföldi diplomások letelepedését, miért van nyugalom az utakon, és mitől kiszámítható az egész rendszer.

Amszterdam csatorna bringákkal.jpg

„A mi határátkelésünk előzményei nem túl drámaiak, tekintve, hogy szakmai előmenetelemnek köszönhetően döntöttünk a Hollandiába költözés mellett, elfogadva egy helyi cég megkeresését és későbbi állásajánlatát.

Korábban sosem jártunk még ebben az országban, így sok dolog újdonságként ért minket, az elmúlt pár évben viszont sok mindent megismertünk az itteni mindennapokról és kultúráról.

Néhány tapasztalatunkat szeretném most megosztani Veletek az országról, az emberekről. Tudjuk, hogy minden országban találni könnyebben és nehezebben megszokható dolgokat, de itt alapvetően pozitív a kép, jól érezzük magunkat elsősorban a szakmai/anyagi okok miatt, de van néhány olyan pozitívum, ami biztosan hiányozni fog majd, ha máshova költözünk majd.

Alább néhány, talán kevésbé ismert dolgot szeretnék bemutatni, ami segíthet az ország pontosabb megismerésében, annak híres kerékpárbarát, sajt,- és a tulipánkultúráján túl.

Agyelszívást segítő adórendszer

Az első és leginkább zsebbe vágó tétel, hogy amennyiben úgy kerül sor a felvételedre egy holland céghez, hogy emiatt költözöl ki ide, akkor jóval kedvezőbb adószabályok vonatkoznak rád az első tíz évben, gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a fizetés 30%-a teljesen adómentes.

Ez elsősorban a diplomás munkákra vonatkozik és egyfajta „agyelszívást" segítő gazdasági jogszabály, azaz, ha egy cég csak külföldön talál egy adott munkára szakembert, akkor neki ez a kedvezmény jár, megkönnyítve ezzel az egyén döntését az országváltásra.

Az itteni beilleszkedést nagyon megkönnyíti, hogy rengetegen járnak ugyanabban a cipőben és külföldiként keresik megélhetésüket itt. Angolul mindenhol megérteted magad és soha nem éreztem még, hogy rossz szemmel néztek volna rám, ha kiderült, hogy nem beszélem az állam nyelvét.

Persze mi is alkalmazkodunk, kerékpárral járunk sokat, tanulunk hollandul, bejárjuk az ország különböző helyeit, megismerjük a kultúrájukat, történelmüket és betartjuk a helyi szabályokat. Mindez sokat segített abban, hogy otthon tudom érezni magam ebben az országban már pár év elteltével is.

A lakáskeresés nem egyszerű

S, ha már az otthonteremtésről esett szó. A lakhatás nagyon drága, és ahogy azt korábban is írta egy sorstársam, elég nehéz a megfelelő lakást megtalálni. A lakáskeresésnél minden részletre kiterjedő szervezettséget tapasztaltunk, tekintve, hogy (legalábbis mi) kizárólag ingatlanirodán keresztül hirdetett lakásokat találtunk, ami a következőket garantálta:

- Csak egy személlyel kellett tartanunk a kapcsolatot, aki szervezte a lakások mutatását

- Az ingatlanos mindenekelőtt felmérte az igényeinket és az alapján szűrte meg a hirdetéseket

- A szerződések, nyomtatványok egységesek voltak, angol és holland nyelven is elérhetőek, így tudtuk, hogy mit írunk alá

- Minden hivatalosan történt, nem volt semmi félreértés, vagy bizonytalanság

- Az utalások nem feketén történnek, így fenntarthatóvá és rendezetté teszi ezt az „iparágat" is

A rendezettség ellenére eleinte eléggé elkeserítő volt a kép, meredek belső lépcsők, építészeti kényszermegoldások, 50 éve épített külső folyosós épületekben, kis alapterületű lakások, általában bútor nélkül, havi egy-kétezer EUR-ért.

További érdekesség, hogy az újonnan épített házakban a lakások 80-90 százalékát ki,- és nem eladásra szánják, de mivel gyakorlatilag szerkezetkész állapotban minden felszerelés nélkül (még parketta sincs!) lehet csak kivenni, így a beköltözéskor ez hatalmas anyagi befektetéssel jár.

Cserébe a lakbér valamivel alacsonyabb és bár az albérlő így valóban saját ízlésére alakíthatja a szobákat, de a döntésnek nagyon hosszú távra kell szólnia, különben nem nagyon éri meg.

Mi végül is egy hónap alatt találtunk egy felújított állapotban lévő két és félszobás lakást, ami nagyjából megfelelt az elvárásainknak és sikerült a bérleti díj tekintetében is egyezségre jutnunk. Az egyik mostani szomszédunk közel 200.000 euróért árul egy ugyanolyan lakást, szóval eszünkbe sem jut ingatlan vételén gondolkozni, még ha oly' drága is a bérlés...

Állandó keretek közt

Elsőre nem ennyire látványos és számszerűsíthető, de nagyon tetszik Hollandiában, hogy megbízható és állandó keretek között élhetünk, ami a mindennapi élet dolgaira is kiterjed.

Jó példákat hoz erre a közlekedés is, melyből listáztam párat alább. Jól mutatja, hogy itt sem okosabbak, vagy türelmesebbek az emberek, de megfelelő átgondoltsággal egy csomó szabálykihágás megelőzhető. Aki az ügyeskedésben vagy a kiskapuk keresésében találja meg élete örömét, azokra nehéz idők várnak majd itt.

1. Szinte lehetetlen lakott területen előzgetni

A városi közlekedésben legtöbbször szegélyekkel vannak különválasztva a sávok, ami lehetetlenné teszi az előzgetéseket lakott területen belül, megelőzve az ilyen jellegű baleseteket.

Mindenki nyugodtan halad egymás után, mert esélyed sincs megkerülni a rendszert és gyorshajtani. Ugyanakkor minden lámpa előtt be van építve egy érzékelő az úttestbe, emiatt a zöld hullám nagyon sokáig és messzire visz.

2. A városokban általában egyirányú utcák vannak, mert az első ponthoz hasonlóan így kevesebb a baleset, de a közlekedés is jobban tervezhető. Nincs kis utcákban forgalom levágás, nincs okoskodás, trükközés.

3. A buszsávok szintjét több esetben megmagasítva, kiemelik az úttest szintjéből, hogy még csak véletlenül se jusson eszébe senkinek a buszsávot használni előzgetésre.

4. Nincs gyorshajtás büntetlenül

Kamerák vannak mindenhol és küldik szépen a csekket, ha átléped a sebességhatárt. Alig látni rendőröket az utakon, ennek ellenére a nagy többség folyamatosan betartja a határokat és nem csak az előre jelzett traffipaxnál fékez le 120 alá. Nincs személyeskedés, csak a száraz tényeket látod a papíron.

Eleinte elég nehéz ezt feldolgozni, később azonban már Te sem akarsz vagánykodni. Nem is csak a büntetéstől való félelem miatt, hanem mivel mások sem húznak el melletted 130-cal 100-as korlátozás mellett, így Te is betartod a szabályokat.

5. A távolsági buszjáratokon annyi jegyet adnak csak el, amennyi ülőhely van. Nincs állva nyomorgás, nincs „kérem, préselődjenek össze"

6. A parkolásért fizetni kell

A belvárosokban legalábbis mindenhol, nincs kivétel. A legjobb és legkényelmesebb a rengeteg parkolóház egyikét választani, de az utcán is betartatják a szabályokat. Nincs „felállok a járdára", vagy „keresek egy félreeső helyet, vagy úgyse jön ellenőr". Nincs trükközés, felejtsd el.

7. A fapados járat budapesti beszállásakor kutyát sem érdekli, hogy mekkora kézipoggyász van Nálad, az eindhoveni reptéren betartatják a vonatkozó méret és súlyszabályokat.

A mai napig hallom a magyarul szentségelő utasokat, amikor visszaküldik őket, csak abban bízom, hogy hamarosan belátják, hogy itt nincs kivétel a szabály alól, nincs trükközés.

Persze értem én, hogy büntetést fizetni nem jó, de ez a fajta hozzáállás eredményezi azt a szervezettséget, hogy a közösség tagjai nagy bizalommal tartják be azokat a szabályokat, amiket saját maguknak hoztak és nem azon dolgoznak az első pillanattól kezdve, hogy ő hogyan tudna „jobban járni" mint a másik.

A potyautasok kiszűrése, vagy legalábbis számuknak csökkentése pedig a potyautason kívül mindenkinek jó, azaz az államnak, az önkormányzatnak, s a társadalom minden szereplőjének.

Minden területen

A közlekedés és a lakhatás fenti példái pedig nem egyediek, ugyanezt az átgondoltságot tapasztalom a munka, az egészségügy, a banki ügyintézés területein is. Számos blogbejegyzésben olvashatunk arról, hogy rend van az adott országban, ill. a szabályszegőket konzekvensen és mérlegelés nélkül megbüntetik.

De honnan ered ez a rend iránti tisztelet / vágy? Véleményem szerint ezen közösségeknek sikerült kialakítani egy minimum szabályrendszert, ami meghatározza az állam szerepkörét ill. viszonyát a magánszeméllyel.

Legfőképpen azt, hogy miben számíthat a magányszemély az állam segítségére és miben nem. Ez a szabályrendszer stabil és kiszámítható. Ehhez jönnek még hozzá az adott ország túlélését befolyásoló tényezők, mely Hollandiában a víz elleni küzdelem.

Hollandia területének harmada a tengerszint alatt fekszik, és napi küzdelmet folytatnak a vízzel. Ha a gátakra, a vízpumpákra, a belvízre, az egész országot behálózó vízelvezető csatornákra nem figyelnének ekkora gondossággal, ha nem kontrollálnák a vízszintet ennyire gondosan, az árvíz elpusztítaná az ország nagy részét, ahogy ezt tette az '50-es években is.

Gyakran tapasztalom a mindennapi életben is, hogy a gátak karbantartását és az árvíz elleni erőfeszítéseket mennyire mindenek előttiként kezelik. Ugyanezek a gátak, mint fizikai és jogi szabályozók jelennek meg aztán az élet más területein is, óvva meg mindenkit a katasztrófától, az externáliáktól és az egyéb károktól.

Remélem a fentiek adtak némi „belsős" információt erről a kis országról, ahol jelenleg nagyon jól érezzük magunkat és pár évet még biztosan maradni szeretnénk.

Sok minden hiányzik otthonról, de a legtöbb dolgot itt is meg lehet találni, az internet használatával pedig jól tudjuk tartani a kapcsolatot a szeretteinkkel, a két órás repülőút néha alig kerül többe, mint egy hazai vonatút. Terveinkben továbbra is szerepel a hazatérés, bár talán a sok újdonság átélése és a mindennapi magyar kapcsolat miatt erős honvágyunk még nem is volt igazán."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr694898059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bpetya75 2012.11.09. 11:31:41

@Nyulz of the World:

Nem is vagyok irigy. Meg vagyok sértve :-D Bár pont Te megemlítettél az apucis posztnál, ami jól is esett a nagy egómnak, ezért köszönettel tartozom ;-)

Hamar beértél. Ezek szerint végül nem vittek el a sárga házba? Pedig Lob mindent megpróbált :-D

bpetya75 2012.11.09. 11:32:45

@padlas:

Nekem sincs. Két napja eltűnte magát.

Ördögfajzat 2012.11.09. 11:37:43

@madscientist: Csak azért kérdeztem, mert itt sokszor hallom a fene nagy szigorúságot. Hát ez nem tűnik annak, sőt nekem kifejezetten szimpatikus... Kivételek meg mindenhol vannak.

vocsok_NL 2012.11.09. 11:39:15

@padlas: igen, ez egy nagyon klassz video! az egyik kedvencem, mert ebben igazán benne van a "mi, együtt, teszünk valamit a közösségért" példa! :-)
Már egy korábbi holland posztban én is belinkeltem, de talán senki nem nézte meg...

A poszt jó volt, de lehetne még több érdekességet mondani. Ez csak attól függ, ki mit tart érdekességnek az országról.

Nekem pl. az nagyon furcsa volt, hogy a bankban a keresztnevemnek csak az első betűjét tárolják el! Azt mondják a keresztnév magánügy és mindenkit a családi nevén szólítanak formálisan...
és ha kapok levelet, akkor A. Vocsok (kitalált név) néven kapok levelet. Mi van ha itt lakik velem a testvérem, akinek szintén A betűvel kezdődik a keresztneve? :-)
Mindenfelé az ügyvédi iroda, fogorvos így vannak kint a nevek:
J.M.K. Wolf - például...az első 3 betű az illető 3 db keresztnevének kezdőbetűi. Jó, mi? :-) Találd ki játék.

Rotterdam: a sárga kockaházakat láttátok? Az nagyon érdekes!
www.kubuswoning.nl/introkubus2.html
Ezekban a házakban emberek laknak! Az egyik ki van alakítva múzeumnak, 2,5 euroért be lehet járni. Tök vicces belül. Én jártam ott. Nagyon ajánlom.

tableno 2012.11.09. 11:39:30

@bpetya75: Köszönöm. Eddig mindig az volt a baj velem, hogy egy übertoleranciabajnok nemzetvesztő libsibibsi vagyok, most meg hirtelen átmentem hímsoviniszta homofób white trash-be... Kétségbeejtő! :(

Ego Alter 2012.11.09. 11:41:33

@doggfather: @cukorhal: Természetesen eszembe sem jutott, hogy na majd én egy posztban bemutatom Hollandiát. :) A pár sor amit írtam, körülbelül 1%-a annak, amit itt tapasztaltunk, s ahogy a bekezdésben is írtam, néhány elsőre nem annyira észrevehető részletet akartam bemutatni. Korántsem egy tökéletes ország, itt is van sok pro és kontra.

@Nyulz of the World: A cégnek a kérvényezés során azt is igazolni kell, hogy azért "importáltak" valakit, mert nem találtak a holland piacon, ugyanakkor a multik főleg ennek segítségével vadásznak le embereket. A csökkentett adóelvonás igazából ez egy technikai megoldás arra, hogy ne kelljen költségelszámolást végezni, szerintem ez egyfajta pozitív diszkrimináció. Különben ennek a pici országnak nincs olaja, vagy értékes termőföldje, leginkább abból él, hogy nemzetközi cégek, emberek választják székhelyül, szóval már nem nagy különlegesség az expatok jelenléte, talán emiatt már megszokták és a súrlódás is kevesebb.

Ez a szabályozás az autópályán közlekedő távolsági buszokra érvényes, oda előre kell foglalni a jegyeket, kb úgy, mint a repülőnél. Szerintem nincs "mentesítő járat", ettől függetlenül el lehet jutni másképp is az adott helyre, csak ez a leggyorsabb. Ja és a vonatokon nincs helyjegy.

bpetya75 2012.11.09. 11:44:05

@tableno:

Van akinél túl könnyen megy az ítélkezés. Ne ess két shake-be! ;-)

vocsok_NL 2012.11.09. 11:45:28

@cukorhal: egyetértek a bicajosok nagyon el vannak szállva maguktól, mert tudják, ha ők hibáznak és elüti az autó őket, az autóst büntetik meg, szemben a bicajossal. Nagy a hatalmuk.
Én nagyon nem szeretem, amikor kanyarodásnál egyáltalán nem használják a karjukat az "indexelésre"...csak kanyarodnak! Egy kereszteződésben még nekem is, - a mögötte levő bicajosként is - nagyon veszélyes néha! Jah..mobil és energiaital van a kezükben..vagy éppen sör! :D

Óhh, de ha autóba ülök, az autópályán, városban a holland nem ismeri az indexet ott sem..csak sávot vált!! Vagy ha használja is, akkor 2mp-ig... :-S
Autópályán azért bátrabbak és mennek 130/140 km/h-val és előzés közben néznek rám értetlenül és majdhogynem rám dudálnak, miért megyek ilyen lassan (120km/h-val)...

Persze ki tudja ki ül a volán mögött...hiába holland rendszám, lehet, hogy indiai, marokkói, török vagy kínai, stb. Sosem lehet tudni.

Csesztike 2012.11.09. 11:45:46

Tetszett a poszt!Amsterdamba rengeteget voltam,illetve Rotterdamba is. Nekem is az elöbbi tetszik jobban. Voltam még Kaukenhofban is érdemes megnézni, csodaszép a park. Illetve akinek van ideje,menjen fel a beltengeri kis halászfalukba: Hoorn,Urk,Vollendam.....Nagyon-nagyon szépek....:).

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.09. 11:57:28

@Ego Alter: (személy szerint) nem is vártam, hogy az egész országot bemutasd. :D

madscientist 2012.11.09. 12:00:09

@Ördögfajzat:

Igen, szerintem is, összességében a házirend és a szabályok a békés és kellemes együttélést célozzák meg (mint mindenhol ahol van ilyen). Nekem sem tűnik olyan szigorúnak, de mondom én otthon is nagyon hasonlóan éltem, szóval nekem nem volt nagy meglepi. Vannak különbségek, pl a mosókonyha, de ezeknek már előtte utána néztem, kérdeztem, meg lehet szokni. És valóban garantálható, hogy kiszámíthatóan, kellemesen és komfortosan lehet élni egy lakóközösségben.

nyuszigonosz 2012.11.09. 12:03:23

@tableno:
Mondjuk én itt vigyorogtam, mikor olvastam a leírtakat a WC-re menésröl. :)
El nem hittem volna, hogy valakik pont ebbe a humoros leírásba kötnek majd bele...söt rugóznak majd rajta.

.com 2012.11.09. 12:10:28

@madscientist: igazad van
7,5 ev Hollandia utan mondom ezt Baselbol

Haloperidol 2012.11.09. 12:12:32

Angliaban nekem is ujdonsag az itteni kozlekedes, es nem csak a "rossz oldalon" valo vezetes miatt. Pl itt a reggeli dugoban soha nem tart 1-2 percnel tovabb a kikanyarodas egy mellekutcabol, mert a kocsisorban allok egyszeruen beengednek. Megallnak a sorban ha nagy ivben akarsz bekanyarodni. Ha piros van a gyalogatkelonel, akkor is megallnak, ha se kozel se tavol nincsen senki. Eleinte bennem volt a magyar kozlekedesi moral, de egy £60 es egy £25-os buntetesi csekk, meg par buntipont a jogsimra hamar megtanitott a szabalyok maximalis tiszteletere. Most mar konnyu es szeretem az itteni kozlekesest...:)

cukorhal 2012.11.09. 12:13:44

@vocsok_NL: jaj ne is mondd, a körforgalomnál én is mindig anyáztam a nem indexelő kollégák miatt.... :D mellesleg az angolok se az indexelés bajnokai.

tableno 2012.11.09. 12:17:27

@nyuszigonosz: sohasem értettem, hogy a toleráns embernek miért nem lehet humorérzéke... :P

madscientist 2012.11.09. 12:21:27

@.com:

Persze én mindezt úgy bátorkodom nyilatkozni, hogy amit olvastam, hallottam abból próbáltam összerakni, hogy nekem való volna e adott hely...és hát Hollandia szerintem nagyon nem. Egy rokonom és egy kedves ismerősöm is élt ott, egyiküknek sem tetszett annyira, hogy maradjanak hosszabb távon. Hiába na kinek a pap, kinek a paplan. :)
Neked ráadásul saját szempontból is relevánsabb a tapasztalatod, hisz éltél ott, meg most itt is. :)

Vizitündér84 2012.11.09. 12:25:29

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni Hollandiában és Belgiumban autóval jártas kommentelőktől. Dec 14-17 között tervezünk egy Bruggeből Middelburg-Burgh-Haamstede-Oudorp felé Rotterdam-Amsterdam vonalat autóval. Brugge-i advententelés, vasárnap és hétfőn pedig Hollandia. Mire számíthatunk a közlekedésben, időjárásban?

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2012.11.09. 12:25:42

@cukorhal: Igy is van. Meg kell irni a sajat velemenyed. Az a szep a blogban hogy mindenki sajat meglatasa szerint mutatja be a helyet ahol el igy a tobbiek sokszinu informaciot kapnak :).
A lakasvasarlos dijakat szerintem ertette a vegen mindenki csak szerintem a kozvetito iroda nem kauciot ker zsebre hanem kozvetitoi dijat. Es igen ez altalaban egy havi bernek felel meg.
Nekem tetszett Hollandia (Enschede) a maga nyugodsagaval es a biciklizessel egyutt.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.09. 12:26:06

Látom, a posztoló is a Ryanair előtti szép időkben utazott fapadossal Pestről. Idén már konkrétan centire lemérik a kézipoggyászt Pesten is. Persze a Ryanair kb. 20%-kal kisebb kézipoggyászt enged fel, mint mások, a WizzAir pedig újabban fizettet az elvileg szabványméretű kézipoggyászért is...

Kár, hogy sok európai városba csak fapados van Pestről vagy az egyetlen normális légitársaság lehetetlen időpontokban jár, mert nekik úgy jön ki a forduló...

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.09. 12:27:38

@Nyulz of the World:
ez MAO-n is van, az új betelepülő cégek az első 10 évben adókedvezmény (mentességet?) kapnak...

padlas 2012.11.09. 12:28:04

@vocsok_NL: igen, ezzel a keresztnev dologgal nekem is voltak mar problemaim. Na nem idekint, mert itt mindig egyertelmuen beazonositottak a hivatalok a keresztnev elso betuje + szuletesi ido alapjan, vagy ha gond van akkor ugye ott van meg a BSN szam is. Na de mikor Magyarorszagra kellett valami igazolas, akkor bajban voltam, mert a magyar hatosagok nem fogadtak el a hollandok altal kiallitott papirokat, hiszen a nevem nem A Vocsok (hogy a te peldadnal maradjak), hanem mondjuk Aladar Vocsok. Szoval van ezzel macera, ha nemzetkozi dolgokat kell intezni.

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.09. 12:29:13

@Nyulz of the World:
(mellékesen megjegyzem, és ne is folytassuk:), hogy minden kifejezés akkor sértő, ha úgy használják. a buzik buzinak hívják magukat, a cigányok cigánynak. ha ez sértő, akkor majd egyszer, amikor megharagszom rád, lemagyarozlak. :))

Zuzimama 2012.11.09. 12:29:47

Van gyorshajtás büntetlenül...... ;)

2012.11.09. 12:32:49

@Babette_: Nono!! Egy szekelyt lemagyarozni eleg nagy sertes!!! :))))))

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.09. 12:33:03

@Nyulz of the World: fogadni mertem volna, hogy a himymben, pedig nem nézem.
:)

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.09. 12:34:30

@Anti Anyag: tudok konkrét példát, tegnap hallottam egy híradóban: jobbikos politikus lejárt műszakival, jogosítvány nélkül, forgalommal szemben autózott.

ízlelgessük ezt a halmazt....

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.09. 12:35:46

@Ego Alter: Nagyon jó a poszt, végre mindenféle szentimentális körítés és nagyzolás/siránkozás nélkül mutatja be valaki az adott országot. Hollandiában még nem voltam, de egyik szomszédom pár éve kiköltözött és van egy-két rendszeresen Magyarországra járó holland ismerős is, tőlök hallottam pár dolgot az országról, főleg vidékről.

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.09. 12:41:08

@Nyulz of the World: akkor leszékelyezlek

"így se rossz"
:D

tyeli 2012.11.09. 12:44:38

én csak Eindhovenben jártam, igaz nem egy metropolisz, de az egyik legemberibb, legélhetőbb hely volt, ahol valaha jártam. Hasonlít a posztban leírtakhoz. Higgadt közlekedés, rengeteg bicajos, nyugalom, derű és tisztaság. A központi pályaudvar melletti kis tóban vízityúk fészkelt, néhány utcával arrébb a rendezett, gyönyörűen parkosított kertváros tiszta vízű csatornáiba kacsák úszkáltak stb..
Hollandia nagyon jó hely és akkor még a kannabisz meg sem volt említve .)

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.09. 12:45:50

@nyuszigonosz:
eszemben sincs rugózni rajta:)
(és igyekszem utoljára szólni ehhez a témához)
csak engem zavar. most az egy dolog, hogy alapvetően bírom a buzikat.
de nekem ez a humoros(?) szösszenet olyan, mintha egy nő írta volna, hogy bement a egy helyre pisilni, mikor beért, meglepetten látta, hogy egy kocsma, teli férfiakkal, akik mind őt nézik. és erre összeszorult a segge, mert úristen, mi fog itt vele történni, de szerencsére ki tudott jönni úgy, hogy nem erőszakolták meg.
és mindezt úgy meséli, mintha humoros lenne.

és nem, a férfiak alapvetően nem erőszakosak, nem erőszaktevők, akkor sem, ha heterók, akkor sem, ha buzik.
engem felháborít, ha bárki ilyet feltételez, pláne, ha viccesnek gondolja.
mert nem az.

(asszem most nem szerettek engem, hogy ennyit foglalkozom ezzel:))

2012.11.09. 12:49:21

@Babette_: Mert te sem lattad a Rendorakademiat. Ezek szerint... ;)

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.09. 12:50:22

@Nyulz of the World: de láttam. az exférgem kedvence volt a piedonékkal együtt.
csak már nem szeretem.

2012.11.09. 12:55:46

@Babette_: Hat, erre mast nem tudok mondani: igy jartal, bocs. ;)

vocsok_NL 2012.11.09. 13:05:22

@tyeli: ez teljesen így van! nekem még a város közepén levő tó és hattyúk, kacsák sokasága lepett meg...
ahogy ezek a hollandok harmóniában, kellemesen együtt tudnak élni a természettel, az valami fantasztikus!

Másik dolog: Pesten éltem, ott sosem bírtam meginni a csapvizet. Hollandiában sosem veszek ásványvizet, csapvizet iszom és azzal töltöm fel a 0,25 centért visszaváltható 1 vagy 1,5 literes flakonomat! :-)

vocsok_NL 2012.11.09. 13:07:12

@padlas: ajaj...hát igen, ez elég komoly gond tud lenni nemzetközi szinten.

teotwawki 2012.11.09. 13:46:38

Üdv Amszterdamból!
A 30%-os adókedvezményes fejezethez fűznék hozzá annyi kiegészítést, hogy minimum 50 ezres fizu kell hozzá. Ami már pont súrolja a munkaadók fájdalomküszöbét. Egy nagyon hiányszakmában kell nagyon nagy tapasztalattal rendelkező profinak lenned, hogy biztosan számíthass erre a kedvezményre. Különben a fizetésed felét elviszi a lakbér vagy mehetsz vissza a balettba ugrálni.

micsoda? 2012.11.09. 14:10:51

Jó poszt, az északiakra jellemző megfontolt nyugodtságot jellemzi, valószínű azért költöznek Magyarországra, mert itt az ellenkezőjét is meglelik:) Néha olyan érzésem van, hogy szeretnek itt "lazítani". Szívesen olvastam volna arról, hogy milyen vendéglátók, mert az a hír kering róluk, hogy skotobbak a skotoknál.

Ego Alter 2012.11.09. 14:30:31

@teotwawki: Ez a határ 35.000 EUR jelenleg. Amúgy igazad van, ezt kevesen kapják meg és valóban kell, hogy legyen valami speciális tudásod. Mondjuk sokszor a nyelvi követelmények miatt tudnak csak külföldről "behozni" valakit.

@micsoda?: Hááát ez nem nagy élmény. Gasztronómia gyakorlatilag nincs, szendvicset esznek állandóan és azzal kínálnak meg vendégségben is. Egyik ismerősöm volt egy lagziban, ahol konkrétan némi snack került felszolgálásra... Azért ez elég lehangoló. A holland kolegákon is látom, hogy NAGYON spórolósak. Ruházkodásban, étkezésben, de még az autók terén sincsenek nagy igényeik, évente egyszer elutaznak valami príma kis nyaralásra és annyi...

Maximálisan úgy látom, ahogy Te, hogy a "habzsolni az életet" stílus nem nagyon a jellemzőjük, persze általánosítani nem lehet itt sem. Valahogy az egész életüket egyfajta ésszerűség hatná át, ami egyetértek egy idő után nagyon unalmas lehet! De meggyőződésem, hogy nekik ez az életstílus, ezek az ételek "jönnek be", ez a kultúrájuk és ebbe születtek bele. Nem jobb, rosszabb, csak más.

Mindenesetre számunkra lehetetlen ezt megszokni, szóval amellett, hogy mi is sokat biciklizünk, meg tanuljuk a nyelvüket, szokásaikat, nem fogok minden nap szendvicset enni. Meg lehet találni az egyensúlyt mindenhol és nem is kérdés, hogy Hollandiában könnyű dolgunk is van az alkalmazkodásban! :D

cukorhal 2012.11.09. 14:33:11

@Vizitündér84: szia! Sajnos az én tapasztalataim kopottak és inkább csak Amszterdamra korlátozódnak... Autópája díj nincs, és ha esik az eső, elképesztően gyorsan be tud párásodni az autó... :D

teotwawki 2012.11.09. 14:38:41

@Ego Alter: 35K 30 éves kor alatt, 50K felette

Elijah_Baley 2012.11.09. 14:41:11

igen, tényleg ilyen letargikus hely ez az amszterdam, de ha valaki szereti, hajrá...

2012.11.09. 14:45:41

@Ego Alter: Netto vagy brutto 35.000? Mert bruttoban azert az nem magas fizetes, legalabbis ha jol kepzett szakember vagy, inkabb kimondottan alacsony. Egy sima expert szinten is inkabb 40-50ezer kozt kapsz eves szinten...

01234567 2012.11.09. 14:52:23

A poszt jó, lehetne több ilyen. De hogy már itt is sógor-koma-retye-rutya, egyeseknek kívánság poszt. Másoknak meg csak a lehúzás, mint tegnap is ez a szegény magyar apa! Na ezért mennek el sokan ebből az országból! :)

01234567 2012.11.09. 14:56:07

@Babette_: " olyan, mintha egy nő írta volna, hogy bement a egy helyre pisilni, mikor beért, meglepetten látta, hogy egy kocsma, teli férfiakkal, akik mind őt nézik. és erre összeszorult a segge, mert úristen, mi fog itt vele történni, de szerencsére ki tudott jönni úgy, hogy nem erőszakolták meg.
és mindezt úgy meséli, mintha humoros lenne."
...azért én már több nőtől hallottam ilyen élményt viccesen előadva...
Amúgy erről a hsz pengeváltásról egy másik vicc jut az eszembe, egy régi körzeti megbízotti szlogen: "Értem én a viccet, csak nem szeretem!"

bpetya75 2012.11.09. 14:57:23

@Nyulz of the World:

Tudom, tudom: "Székely sz@rta a magyart, hogy b@szta volna meg a sz@rt!" Szerencse, hogy csikófejjel hallottam ezt a "népi bölcsességet". Manapság valszín elbeszélgetnék a jó(?) székellyel...

padlas 2012.11.09. 14:58:49

@De gustibusaut bene, aut nihil: mi ebben a letargikus? Ha nem tolakodhatsz a kocsiddal, attol te depresszioba esel, vagy mi?

Ego Alter 2012.11.09. 15:04:29

@Nyulz of the World: így van, nem a fizetés a legnehezebben teljesíthető követelmény, hanem hogy egy cég külföldről hozzon be Téged. Ha már Hollandiában élsz és találsz egy állást, akkor ez a lehetőség nem él.

@01234567: Köszi, ha gondoljátok szívesen írok még majd hollandiai létünk egy szeletéről. Persze a szerkesztőtől függ, hogy mikor teszi be. Ezt is elküldtem már egy ideje és örülök, hogy végülis megjelent.

windex 2012.11.09. 15:06:28

@Babette_: én nem értem ezt a riposztozást. miért kell azt hinni, hogy ha bemegy valaki egy buzibárba, akkor félnie kell, hogy meghúzzák. vagyis ez azt sugallja, hogy aki buzi, erőszakoló is egyben. és ha teoretikusan fordítunk a helyzeten kicsit: egy nőnek egy átlagos kávézóba/bárba bemenni ugyanolyan aggályokkal jár, mert ott hetero férfiak vannak? ;-)

Elijah_Baley 2012.11.09. 15:15:48

@padlas: kocsival egész jó volt, de gyalogosként halálfélemem volt a sok befüvezett bunkó bringásgeci miatt
:)

padlas 2012.11.09. 15:23:38

@De gustibusaut bene, aut nihil: szerintem a fuvezes nem olyan gyakori, inkabb a vaganykodas, szoval tudatmodosito szerek nelkul is kepesek orulten bringazni. En mar a bicozas kozben okostelefonozoktol is hulyet kapok, de lattam mar olyat, aki az egyik kezevel dohanyzott(!), sot meg olyat is aki gitarozott tekeres kozben.

multikarrier · http://multikarrier.blog.hu/ 2012.11.09. 15:39:17

@Ego Alter: Írj majd még, tetszik a stílus! Mondjuk érdekes, hogy a kommentek között aztán igazi melegség alakult ki egy virtuális rotterdami brunnyatás élménye miatt! :D

2012.11.09. 15:42:17

@padlas: Fiatalkoromban en is annyi marhasagot csinaltam "vaganykodasbol" es meg most is imadok neha polgarpukkasztani. Hagyjuk mar a fiatalsagot, mindenki volt fiatal, es jobb esetben meg emlekszik ra, o miket csinalt.

Ettol a Hollandiaban mindenki drogos szovegtol meg vegkepp falra maszok. A fo semmivel nem karosabb, mint a palinka, vagy akar a cigi. Ezt mindenik szakember vallja, csak az emberek fejeben kene rendet tenni, es foleg a politikusoknak kene leszokni arrol, hogy ebbol is politikai temat csinaljanak. En is szivtam gimiben es az egyetem alatt is, nem is egyszer, es mindenki a tarsasagbol, megsem lett senki drogos, vagy hippi, es nem epult le szellemileg. 16 eves gyerekeket bunozokent kezelni egy fuvescigi miatt, hat en azt a hulyet dugnam racs moge, aki ezt kitalalta.

Francekellregisztralni 2012.11.09. 16:00:21

@Nyulz of the World: @Babette_: Arra probalt kilyukadni szerintem, hogy a @tableno: altal leirt szitu (nyalcsorgatos megbamulas) mikor belepsz egy barba noken kb alap. Max a buzuibarban nem, de ott meg pont nem voltam.
nekem speciel nehezemre esett volna nem kitolatni abbol a barbol vagy felrohogni...hangulattol fuggoen:)

Megaztan nebantsatok szegenyt ver feminista. Ugy faj a vilag segitseg nelkul is gyakran;)

TilosazA (UK) 2012.11.09. 16:58:33

@Nyulz of the World: A fű nem addiktívebb mint az alkohol? Én úgy hallottam, hogy de. Úgy értve, hogy hamarabb rá lehet szokni.

2012.11.09. 17:16:21

@TilosazA: A fu nem okoz fizikai fuggoseget, csak pszicheset (mint pl. a jatekszenvedely vagy akat a mostanaban egyre gyakoribb pornofuggoseg). De ahhoz is eleg masszivan kell szivni, nem az amit pl. mi is csinaltunk (es a legtobb fiatal), hogy nagyritkan egy buliban harman elszivtunk egy szal cigit. Az alkohol es a dohany viszont fizikai fuggoseget okoz, az alkohol karositja a majat, a dohany a tudot. A funek ilyen hatasa nincs - legalabbis eddig meg nincs bizonyitva, marpedig ha lenne, biztosan mar mindenhol azt lobogtatnak. Plusz ugye egyre tobb helyen engedelyezik a marihuana orvosi celu hasznalatat, mint fajdalomcsillapito es nyugtato. Csak a buta emberek osszemossak a kemenydrogokkal, amit mellesleg szinten nem buntetojogi kategoriakent kellene kezelni, ahogy az alkoholistak sem bunozok, hanem egeszsegugyi kategoriakent. Mert viszont tenyleg nagyon kemeny fizikai fuggoseggel es elvonasi tunetekkel jar.

A masik nepszeru teveszme a kapudrog tema. Pont annyira kapudrog, mint a cigi es a pia. Aki szet akarja kurni az eletet, ugyis szet fogja, aki nem, az meg ugyis esszel csinalja. A fuvesekre mkimondottan nem jellemzo, hogy mast is tolnanak, inkabb forditva szokott lenni, hogy aki szintetikus vagy kemenydrogokat tol, az lazit neha fuvel.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.11.09. 17:16:23

bazz. sose érettem ezt a hollandus-mániát, mitől jó hely az? a hollandok hülyék, leginkább füvezni és partyzni tudnak, ami ugyan nem baj, de itt ki is merült a tudásuk. akkor már egy zöld írország vagy egy tüchtig ausztria-svájc. de pont hollandia? ájj, rossz neked:)

TilosazA (UK) 2012.11.09. 17:28:02

@Nyulz of the World: Nem tudtam. (már a pszichikai részét) De épp témába vág,ma olvastam egy cikket, hogy csomó részt kihúztak az éves drogjelentésből. Szépítettek a dolgon kicsit.
Egyébként szerintem addig nem lát majd tisztán ezekkel a dolgokkal kapcsolatban egy átlagember, amíg akkora pénz van a cigiben, alkoholban, drogban. Mert addig mindig valakinek az érdeke lesz elmosni az igazságot, vagy pl. az alkohol- és dohányellenes kampányok nem léte.
Megmondani az embereknek, hogy "az alkohol rossz, értem?!", aztán meg nem vesznek többet, jó az az államnak? Nem. Legalábbis rövidtávon nem. És itt ez a kulcs.

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.09. 18:25:04

@Nyulz of the World: a probléma ott van, hogy sokan nem értelmezik helyesen a kapudrogot.
nem azt jelenti, hogy aki füvezik, az erősebb dolgokhoz is nyúlni fog,
hanem azt, hogy aki kábítószert használ, azoknak nagyon nagy százaléka előtte füvezett.
(meg persze sok minden másozott is, de most nem erről)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.11.09. 18:28:56

@Nyulz of the World:
"egyre tobb helyen engedelyezik a marihuana orvosi celu hasznalatat, mint fajdalomcsillapito es nyugtato. Csak a buta emberek osszemossak a kemenydrogokkal.."

Itt Kaliforniaban is ( sajat velemenyem szerint sajnos) egyre tobb helyen engedelyezik a marihuana ilyen iranyu hasznalatat. A problema ezzel az, hogy az illeto megkapja az "orvosi" adagjat, aztan a kovetkezo utcasarkon meg eladja...

padlas 2012.11.09. 18:32:33

@Nyulz of the World: ja én ezt egyáltalán nem a fiatalsággal kapcsolom össze, idősebbek is simán csinálják. Inkább arról van szó szerintem, hogy annyira kicsi koruk óta bicóznak, hogy nagyon magabiztosak lesznek. Síelésnél szoktuk ezt mondani, hogy aki nagyon kicsi korában kezdte, annak nagyon jó a "lécbiztonsága", na náluk ez ilyen biciklibiztonság, azt hiszi, bármit csinálhat közben, akkor is tudja irányítani. Csak én ettől tényleg hülyét kapok, mikor jön velem szembe, és bele van merülve a telefonjába, egyszerűen félek tőle, hogy nem kormányoz rendesen.
Nyilván ez más népeknél meg autóvezetés közben van így, csak azt meg nem látja az ember messziről, amíg nem olyan durva hogy az autó mozgásán is tükröződjön.

Erről a Hollandiában mindenki agyondrogozza magát dologról meg a kedvencem az a videóösszeállítás, amikor az USA-t O'Reilly riogatja Amszterdam példájával, és erre a hollandok válaszolnak, ő meg még ezután is olyan sületlenségeket képes mondani, hogy azon csak röhögni lehet
www.youtube.com/watch?v=x8bc_ZyORbM

padlas 2012.11.09. 18:35:21

"Drug-related deaths (e.g. overdose) per million inhabitants:
USA: 38.0
Netherlands: 2.4"

2012.11.09. 20:17:56

@Jess G: Koszonom a nem homofob kisebbseg neveben, hogy kialltal ertunk... Tableno egyebkent az egyik kedvenc kommentelom itt, szoval ez is csak annak a peldaja, hogy egyebkent teljesen jofej emberek - foleg heteroszexualis ferfiak - is ertetlenek tudnak lenni ebben a temaban. A kocsmai tortenet kb. annyira volt vicces, mint ha en (nokent) azt meselnem, hogy bementem egy kocsmaba Magyarorszagon, ahol csak ferfiak voltak, mindenki engem bamult, meregetett, aztan elmentem pisilni de megsem eroszakolt meg senki, hahaha, mennyire vicces.

2012.11.09. 20:24:18

@Zsuzsi65: Igen, de ahogy NOW is ramutatott, a marihuana semmivel nem karosabb mint pl. az alkohol, szoval ha nehanyan aruljak az utcan az engem nem zavar, mert pl. alkoholt meg minden sarki boltban lehet kapni Europaban es Amerikaban. Vannak olyan orszagok, ahol nem lehet legalisan alkoholt venni vagy csak nagyon korlatozott korulmenyek kozott; kulturalis kerdes hogy normalisnak szamit-e ha valaki alkoholt vagy marihuanat hasznal.

Neked nyilvanvaloan nincs olyan betegseged, illetve kronikus fajdalmad, amit a marihuanan kivul semmi sem enyhit. Kivanom hogy ne is legyen, de szerintem nem kene masok felett ilyen konnyen itelkezned.

tableno 2012.11.09. 20:25:34

@Mirjam2: Na most már elég legyen ebből! NEM VAGYOK HOMOFÓB!!! Semmi bajom a melegekkel, vannak meleg barátaim, támogatom a melegházasságot! Te jó ég, itt már viccelni sem lehet?!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.11.09. 20:39:08

@Mirjam2: Nekem nem is a karos hatasaval van problemam (mindenkinek sajat dontese, mivel mergezi magat), inkabb az, hogy az utcan arusitas a bunozesi ratat emeli, raadasul pl. nalunk egy "normal" kisvaros foutcajan (eddig csaladbarat kornyezetnek mondott) helyen kezdenek szaporodni a kis uzletek, ahol arusitjak ezt - mondanom sem kell, mind sotetitett uvegu, "hole-in-the-wall" helyek, ahova nem igazan szivesen mennek be. Szoval a tendencia nem igazan jo erre mifelenk...:(

bpetya75 2012.11.09. 20:44:07

@Mirjam2:

Ne ejts már kétségbe Te is! Oké, túl fiatal vagy, hogy levágd a sztorit a filmből, de szerintem tableno pont elég utalást tett arra, hogy fogható lehessen, miről van szó: asszociatív helyzetkomikum. Ennyi. Basszus, lányok! Ébresztő!!!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.11.09. 20:46:38

@Mirjam2: "Neked nyilvanvaloan nincs olyan betegseged, illetve kronikus fajdalmad, amit a marihuanan kivul semmi sem enyhit."
Nem vagyok orvos, de ketlem, hogy ez lenne az egyeduli gyogyszer. Most termeszetesen nem a sulyos betegekrol beszelek, akiknek a fajdalmait mondjuk morfiummal csokkentik (tudom, mert apukam csontattetes rakja olyan fajdalommal jart, hogy mozogni sem tudott). Megertem a sulyos betegeket, de szerintem azzal a tobbsegunk tisztaban van, hogy nem ok az elso szamu paciensek a mariuhana vasarlo helyeken.

tableno 2012.11.09. 20:48:00

@bpetya75: Amugy a kisfiam keresztapja egy meleg haverunk lesz. Bár lehet, hogy manapság már ez sem elég a PC-séghez? :-S

venator 2012.11.09. 20:54:12

@tableno: Szerencsére ez a fajta, szerencsétlen PC-s kedés lassan kimegy a divatból. Eddig sem volt jó másra, csak, hogy elfedje a problémákat.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.11.09. 20:58:10

@tableno: ha mar ugyis offolunk egy kicsit :))) vicces, de az angol szlengben a "homofob" ezt jelenti:
HomoFOB
"Homosexual Fresh of the Boat. Usually refers to (although not limited to) Pakistani or Indian gays, lesbians, transgenders etc, who reside in USA but grew up in Pakistan, India. " :)))) (www.urbandictionary.com/define.php?term=homofob)

tableno 2012.11.09. 20:59:44

@venator: igen, ez már tényleg kontraproduktív. Ráadásul ha valakin nem merünk viccelődni, akkor szerintem nem tekintjük magunkkal egyenrangúnak... Szóval a túlzott PC is sértő lehet ám a érintettnek!

tableno 2012.11.09. 21:01:36

@Zsuzsi65: érdekes... :) Én azt hittem, hogy a FOB kifejezést csak az ausztrálok használják.

venator 2012.11.09. 21:27:08

@tableno: Biztosan láttad/láttátok az Extras című brit sorozatot. Ugyanaz a Ricky Gervais csinálta, aki az angol Office-t is.

A lényeg, hogy minden részben egy vendégsztár jelenik meg és eljátszik egy meglehetősen ellenszenves/bunkó/lúzer karaktert.

Az egyik részben Sir Ian McKellen játszott el egy meleg színházi rendezőt. De annyira jól hozta a tenyérbemászó, maníros, puszi-nyuszi buzit, hogy az elképesztő. Ugyanakkor a fickó valóban meleg, de kell-e mondanom, hogy ettől még csak jobb volt az alakítása?

ZS0LT 2012.11.09. 21:54:01

@TilosazA:
>A fű nem addiktívebb mint az alkohol? Én úgy hallottam, hogy de. Úgy értve, hogy hamarabb rá lehet szokni.

amennyire en tudom a cigi az egyik legaddiktivebb drog

ZS0LT 2012.11.09. 21:57:41

@tableno:
> Amugy a kisfiam keresztapja egy meleg haverunk lesz. Bár lehet, hogy manapság már ez sem elég a PC-séghez? :-S

Áááá, ezzel csak a látens homofóbiádat bizonyítod!

(irónia)

bpetya75 2012.11.09. 21:59:37

@ZS0LT:

"Áááá, ezzel csak a látens homofóbiádat bizonyítod!

(irónia)"

Biztosra akarsz menni? Még így se tuti, hogy mindenkinek átmegy ám! Bibibííí ;-)

ZS0LT 2012.11.09. 22:00:44

@bpetya75: Próbálkozik az ember...

2012.11.09. 22:26:16

@tableno: Egyaltalan nem gondolom, hogy homofob vagy, sot biztos vagyok benne mas kommentjeid alapjan, hogy nem vagy az. De ez a kocsma-sztori tenyleg annyira volt vicces, mintha en nokent azt gondolnam hogy minden heteroszexualis ferfi meg akar engem eroszakolni, es erre epitenek fel egy viccet. Szerintem ezt heteroszexualis ferfiak joggal tartanak sertonek.

2012.11.09. 22:33:53

@Zsuzsi65: Van olyan kronikus fajdalom, amire a marihuana az egyetlen hatekony gyogyszer. A kronikus fajdalom nagyon komoly dolog tud lenni, teljesen tonkre tudja tenni egy egyen, illetve csalad eletet, es a marihuana-alapu gyogyszerek nagyban tudnak javitani a beteg eletminosegen. Ha erdekel ez a tema, nezz utana, rengeteg info van a neten, vagy beszelgess rola valakivel aki erintett. De hidd el, nem viccbol irnak fel orvosok marihuana-alapu gyogyszereket valakinek.

ZS0LT 2012.11.09. 22:42:46

@Mirjam2: mint heteroszexuális férfi mondom, nyugodtan viccelj ilyennel, nem zavar :-)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.11.09. 22:53:54

@Mirjam2: addig nincs semmi problema ezzel, amig nem elnek vissza vele, ahogy irtam is fent. Csak sajnos - mondom, ez egyeni tapasztalatom - a valosag az ellenkezojet mutatja :( Ugyanugy, ahogy pl. a methadon programban resztvevo drogosok nem beveszik, hanem jo penzert tovabbadjak a gyogyszert. Na de ez mar eleg messze vezeto tema, alaposan elkanyarodtunk a holland biciklisektol :)))

Taxomükke (UK) 2012.11.09. 22:59:37

@tableno: Szerintem vicces voltál. Ha ez számít valamit.

Taxomükke (UK) 2012.11.09. 23:02:44

@Mirjam2: Nna, attól függ, hogy nézel ki...

(Hahhahha, ez is vicc volt...)

2012.11.09. 23:12:37

@Zsuzsi65: 'addig nincs semmi problema ezzel, amig nem elnek vissza vele, ahogy irtam is fent. Csak sajnos - mondom, ez egyeni tapasztalatom - a valosag az ellenkezojet mutatja'

Igen, pontosan ez a helyzet az alkohollal is. Ezert nem szeretek pl. kocsma kornyeken lakni.

2012.11.09. 23:14:56

@Taxomükke: 'attól függ, hogy nézel ki...' Jo, EZ tenyleg vicces :)

Világpolgár2012 2012.11.09. 23:18:04

@tableno:
Szerintem vicces volt, el is nevettem magam hangosan. Nekem rogton beugrott a jelenet es ez volt a lenyeg gondolom.

Világpolgár2012 2012.11.09. 23:48:49

@Vizitündér84:

Az időjárást természetesen jobb, ha megnézed az út előtt, de a saját tapasztalatomat le tudom írni. Az elmúlt 8 évben sokszor megtettük ezt az utat, mert vannak rokonaink a tengerparton Amszterdamtól 40 km-re (Angliából megyünk). Brugge-ben is meg szoktunk állni, ha másért nem, csokoládéért + fényképekért. Szóval ezalatt az idő alatt csak egyszer volt hó, legtöbbször nincs, eső viszont van, főleg Belgiumban. Általában 0 és 5 fok között mozog a hőmérő.

Brugge-ben a parkolás lehet probléma, ha nem ismered a város központot. Ha érdekel, akkor utánanézek térképen, hogy hol szoktunk parkolni. Igazából nekünk olyan kicsi a városközpont, hogy nem is kell térkép, hamar körbe lehet vezetni. Egyébként a város ilyenkor tömve szokott lenni, rengeteg a turista, sok az angol, alig lehet rendesen gyalogolni. Ennek ellenére én mindig szeretek ott lenni.

Az úton tényleg nincs autópálya díj, mint azt már írták. Mivel hétvégén mentek, pont karácsony előtt, a forgalom szerintem elég nagy lesz, de ez attól is függ, hogy melyik napszakban vezettek. Nekem egyébként pont ebben a két országban a vezetés nem nagy élmény, legalabbis, ha pl. Francia-, Spanyol- vagy Németországhoz hasonlítjuk őket. Az autópályákon folyamatosan nagy a forgalom és előzni sem szokás, mert van amikor mindegyik sávban ugyanannyival döcögnek. Az autópályákon kívül pedig tényleg nagyon szép mindkét ország, csak éppen nem haladsz semerre a cikkben is említett forgalom szabályozások miatt.

Ennek ellenére, ha van időtök és nem kell mondjuk ebédre/vacsorára/stb. odaérni valahová, akkor a tengerpart élvezetes lehet. Mi mér végigmentünk De Panne-tól Noordwijk-an-Zee-ig minden településen, nekem tetszenek.

Ja, egyébként volt olyan karácsonyunk is, amikor végig sütött a nap a holland tengerparton, az nagyon szép volt.

DieNanny CH 2012.11.10. 08:41:25

@Jess G:
Ez fura, mert nekem is vicces volt, egy nagyot röhögtem... És nő vagyok...
Számomra már csak az viccesebb, mikor világító szőke fejű 6 éves kislány elkezd nekem szőkenős-vicceket mesélni....
Tőlem jöhetnek akár zsidó-cigány-bármilyen viccek, senkivel semmi bajom. Úgyhogy szerintem ne fogd fel ilyen tragikusan. Ja, és mivel a Rendőrakadémiát is szeretem, ez még nem azt jelenti, hogy minden rendőrt hülyének tartok.

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.10. 08:54:35

@tableno:
tudod, nekem elég szélsőséges humorérzékem van, ezt a viccet én sem éreztem viccesnek. de elnézésedet kérem, mert azt nem akartam, hogy rosszul érezd magad. én is kerültem már a humorom miatt ilyen kellemetlen helyzetbe, és ez most veled nem volt a célom. bocsánat.

Vizitündér84 2012.11.10. 09:11:08

@Világpolgár2012: Köszönöm a segítséget :) Brugge-ben a hostelnek, ahol megszállunk, van parkolója.
Úgy látom a belga és a holland közlekedés sem különbözik sokban a svájcitól :D
Egyébként a hollandoknál divat a leendő szállásfoglalók kérdéseire nem reagálni? 2 hete várunk egy zseniálisan olcsó szálláshelytől a válaszra -.- Az idő meg sürget, mert zsúfolt időszakban megyünk.

DieNanny CH 2012.11.10. 09:14:10

@Nyulz of the World:
Szerintem a fű ugyanolyan veszélyes lehet mint az alkohol, mert a hatása alatt az ember nem emlékszik, mit tett. Legyen az baleset, emberölés, tettlegesség. Én egyformán ítélem el az alkoholistákkal.
A dohányzás viszont "csak" egészségkárosító, hogy aztán az 50 évest a munkanélküli segélyéből befizetett TB milliós költséggel gyógykezelje...

Világpolgár2012 2012.11.10. 11:34:09

@Vizitündér84:

Én nem várnék a válaszra, inkább felhívnám őket. Nekem mindig megjön a válasz elég hamar. Ha hotelt foglalunk, akkor szinte rögtön jön a visszaigazoló e-mail. De volt már apartman és ház is, ahol nem volt automatikus foglalás a honlapon és azok is válaszoltak pár napon belül. Szóval 2 hét az nekem túl sok lenne, főleg, ahogy írod, az egy elég sűrű időszak. Ha sikerül beszélned velük, mindenképpen kérj írásbeli visszaigazolást. Biztos, ami biztos.

Egyébként néha elég lazák, mert egyszer nem vártak meg minket egz apartmanban, mert késtünk, de bent hagyták a kulcsot a lakásban. Ráadasul ekkor még nem is fizettünk és azt kérték, hogy hagyjuk a pénzt egy borítékban az asztalon, amikor elmegyünk.

M. Péter 2012.11.10. 14:13:18

@Nyulz of the World: Nem mindenfajta diszkrimináció tilos., pl. határozottan támogatom, hogy autóbuszt csak autóbusz vezetésére érvényes jogosítvánnyal rendelkező személy vezethessen. Az EU szempontjából csak az fontos, hogy a más uniós tagországokból érkezőkkel ne bánjanak rosszabbul, mint a helybéliekkel.

nigara 2013.01.04. 10:19:44

@Ego Alter: @teotwawki: sziasztok:)
Tudnátok valami fizetéskalkulátor linked küldeni? vagy legalább adósávokról meg a többi levonásokról... Köszi :)

SiDor 2013.05.19. 11:00:43

Jaj de jo kis iras es ezen jot vigyorogtam "hogy a közösség tagjai nagy bizalommal tartják be azokat a szabályokat, amiket saját maguknak hoztak és nem azon dolgoznak az első pillanattól kezdve, hogy ő hogyan tudna „jobban járni" mint a másik." ...ezt a "joljaros" faszakodast kellene mar elfelejteni.

...1-2 K egy lakas per ho...jezuskam, akkor megsem itt a legdragabb:))

Fekete Pestis 2014.03.15. 08:46:13

@cukorhal:
"Én most kezdem, megyek is az Albert Cuypstraatra piacolni. :)"

... in de Pijp zijn ze lijp ;) ... egyébként kösz, hogy "outside the box" -ot és nem pedig "out of the box"-ot írtal.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása