oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2022. május 12. 06:30,  A gyerekeink miatt jöttünk haza, de... 141 komment

2022. május 12. 06:30 Határátkelő

A gyerekeink miatt jöttünk haza, de...

Sokszor leírtuk már, hogy nem csak kifelé irányuló határátkelés van Magyarországról, de fordított irányú is. Az már más kérdés, hogy aki ilyen-olyan okokból hazaköltözik, mint a mai poszt szerzője, Kati és családja, az aztán hogyan látja Magyarországot és a döntését.

Ha te is megírnád, milyen Magyarország és a te kapcsolatod most, ne habozz, várjuk a véleményeket, történeteket a hataratkelo@hotmail.com címre! Inspirációként egy link a Magyarország és én sorozathoz.

nagymama_unoka_k.jpgA kép illusztráció

„Régóta gondolkodom azon, hogy egyszer dióhéjban megírom a történetünket, mint Határátkelő(k). Most, hogy fél éve ismét Magyarországon élünk - el sem hiszem, hogy már fél év eltelt - kezd egyre jobban kirajzolódni, hogy ambivalens érzéseim vannak.

De kezdjük az elején...

A 2008-as gazdasági válság minket is a földbe tiport. Egyre nehezebben éltünk, egyre kilátástalanabb lett a megélhetésünk, elárverezték a lakásunkat, és egyre jobban nem tudtuk, hogy hogyan tovább.

Aztán egy véletlen folytán a férjem külföldön kapott munkát, és én a két gyerekünkkel, akik közül a nagyobbik már nagykorú volt, a férjem után mentem. Eltelt  egy év is, mire kint kezdtek helyrerázódni a dolgok. Tanultuk a nyelvet, dolgoztunk, lakásunk lett, kocsit vettünk.

De a nagyobbik gyermekünk nem érezte kint jól magát, neki nem jött be Skandinávia, így ő hazaköltözött. Őt kintről támogattuk. A kisebbik gyermekünk is hazaköltözött, mert neki meg a szerelme maradt anno Magyarországon.

Egy pár év múlva viszont a kisebbik gyermekünk és addigra már a vőlegénye, kijöttek hozzánk szerencsét próbálni. Sikerült hamar munkát találniuk, családi segítséggel házat venniük, és kint születtek meg az unokáink is. 

De az évek alatt összegyűlt tapasztalat arra az elhatározásra juttatta a kisebbik gyermekünket és családját, hogy a két kicsit nem akarták az ottani óvodába, iskolába járatni, így ők 6 év után hazaköltöztek. Mi pedig a férjemmel 16 14 év után, de már kettős állampolgárként szintén hazaköltöztünk.

Ami érdekes, hogy én a kiköltözésünk előtt egy földhözragadt ember voltam. De az akkori helyzet annyira ellehetetlenítette a megélhetésünket, hogy lépnünk kellett.

Aztán azt vettem észre, hogy kint nem volt honvágyam. Soha, egy percre sem. Nagyon jól éreztem magam, nagyon sok szépet láttam, jól éltünk. A gyerekeink, és az unokáink miatt jöttünk haza. Egyébként soha nem jutott volna eszünkbe haza költözni. 

Jó itthon is, mert közel vagyunk a gyerekeinkhez, az unokáinkhoz, kedvesek az emberek. DE! Elkeserítő, hogy 15 évvel ezelőtt is így nézett ki az ország nagy része, elkeserítő az utak minősége, elkeserítő a sok fáradt, kiábrándult ember és elkeserítő és egyben felháborító a fizetés, legalább is az átlagfizetés. EU-s élelmiszer, benzin és ruházati árak vannak, de a fizetés, az sajnos kritikán aluli.

Szégyen, hogy így kihasználják a magyar embereket és szomorú, hogy a magyar nép ezt hagyja. Ha úgy alakulna, hogy a „kicsik” azt mondanák, menjünk vissza együtt, egy percig nem gondolkodnék. 

Magyarország soha nem lesz az a jóléti állam, amit próbálnak elhitetni az emberekkel. Ha így haladunk, Magyarország teljesen tönkre fog menni, mert tönkreteszik. Kirabolták, és a mai napig tart ez a folyamat, a politikusaink pedig a nép zsírján degeszre tömik a zsebeiket felelősségrevonás nélkül.

Magyarországot kihasználják, kirabolták, kirabolják, a nép pedig nem lázad fel ez ellen.”

(Fotó: pixabay.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Magyarország és én

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8217829597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2022.05.13. 16:50:46

@Golf2: A fiatalok simán kaptak turistavízumot egy csoportos út keretében „nyugatra”, mert itthon hagyták a gyereket, tehát visszajönnek, nem kellett háttérkutatás. Ha a nagyi a gyerekkel oda akart volna utazni ahol a fia, menye van, az nem valószínű, hogy ment volna, de a nagyi egy „szocialista” útra fizetett be, ahol semmit nem ellenőriztek. Ez hosszabb volt, de üzembiztos.

SzZoole 2022.05.13. 17:20:24

@élhetetlen: már most már én is rákérdezek; a fiatalok utazása nyugatra tisztán érhető, de, a nagyi és az onoka, hogy a pi..ba tudott Leningrádból Svédországba dobbantani?

Hari Seldon 2 2022.05.13. 17:47:13

@ulpius66:
Hát konkrétan Magyarországon az éghajlat az egyik legrosszabb Európában.
Pokoli meleg van, és még a tengerparti szél sem enyhíti.

SzZoole 2022.05.13. 17:49:46

@Hari Seldon 2: “ Pokoli meleg van, és még a tengerparti szél sem enyhíti.”

Dehogynem enyhíti Hari, ott a balatoni nyár :-)

ibb.co/MVJSh4R

Csodabogár 2022.05.13. 18:00:57

@Hari Seldon 2: Maradjunk abban ,hogy te nem szereted a meleget, ezért te szenvedsz azon a néhány napon, mikor itthon igazán meleg van. Ez még nem jelenti azt, hogy az emberek többségének ez egy rossz klíma. Svédország az más, mert hőmérséklet függetlenül az év egy nagy részében, igen sokat van sötét.

élhetetlen 2022.05.13. 18:02:19

@svajcineger: @nyuszigonosz: „hogy sikerült Leningrádból eltünni”. Nem tudom. Mielőtt elmentek, nyilván nem beszéltek a terveikről, azon a fél éjszakán meg lehet, hogy a részletekről is mesélt, de ez is több, mint 20 éve volt, lehet, hogy elfelejtettem. Egy ötlet, vízumuk volt, rubelük volt, ez járt a magyar társas úthoz. Befizetek egy pár napos Finnországi útra, és megint nem voltak ott, mikor a csoport indult vissza. Egy svéd várta őket egy befogadó nyilatkozattal, amivel lehetett vízumot intézni, de lehet, hogy Finnország és Svédország között nem is kellett vízum, de erről fogalmam sincs, csak a fővonal maradt meg. .

Golf2 2022.05.13. 18:02:48

@SzZoole: 1 ilyen kép megosztása itt nemsokára 10 év gulag...úgyhogy gyorsan megosztottam...

Muscari 2022.05.13. 18:27:54

@Hari Seldon 2: nekem pont a téllel van bajom. Az angol telet sokkal jobban szeretem, mint a magyart, bár a legjobb az lenne, ha egyáltalán nem lenne tél. Ha a pénz egyáltalán nem számítana, akkor valami olyasmi országba költöznék, mint Costa Rica.

SzZoole 2022.05.13. 18:31:36

@élhetetlen: most ahogy ránéztem a térképre, szerintem átúsztak Finnországba Leningrádból, nem? :-))

dikusz. 2022.05.13. 18:33:05

@SzZoole: Honnan szeded az ilyen képeket?:)))

nyuszigonosz 2022.05.13. 18:45:42

@élhetetlen: Kösz a választ, bár nagyon sajnálom, hogy nem tudod pont az a részét, hogy Leningrádból Finnországba hogyan/miképp.

Na mert nem tudom mennyire voltak a valaha volt szocialista országokból a szintén valaha volt Szovjetúnióba utazóknak finn (svéd/norvég - szintén határosak) fakultatív utazási lehetöségeik.
De ezek szerint voltak.

SzZoole 2022.05.13. 20:13:39

@dikusz.: Pinterest, sok jó dolgot találsz ha van időd mezgerélni :-)

élhetetlen 2022.05.13. 20:36:38

@SzZoole: Vicces vagy? Nyüzsögnek a turista buszok, hajók. Lehet úszva is, csak kényelmesebb, ha a hajó úszik, amelyiken ülsz. És sem Finnországban, sem Svédországban nincs tömegközlekedés, úthálózat. Szarvason vagy gyalog közlekednek, esetleg úsznak. Keress másik térképet!

SzZoole 2022.05.13. 20:45:40

@élhetetlen: igazad van, de az is lehet, hogy a Télapó reptette őket, nem, de, naugye. Mert ugye a kommunizmusban szervezet hajókirándulások volt a Szovjetunióból/ Lenyingrádból Finnországba, naponta többször is, szerintem :-)

élhetetlen 2022.05.13. 21:18:45

@nyuszigonosz: Nem erre gondoltam. Azzal, hogy nem mentek haza a csoporttal, már nem a csoport tagjai, már nincsenek fakultatív utazási lehetőségeik. Ott vannak, ott van több ezer magyar diák is, több ezer másik országból, rengeteg nem orosz állampolgárságú felnőtt, és nem hiszem, hogy a helyi irodák őket nem szolgálhatták ki kiránduló utakkal. Nem tudom.

taga20 2022.05.13. 21:23:52

@SzZoole: mijenjóneked.
te az összes baromságodat be tudod ide rakni, engem meg a sok okosságommal cenzúráznak, vagy fél nap után raknak be, a hálátlanok:)))

uploads.disquscdn.com/images/247ed56ec6a2d0acb61ac525140f791991e8192fbdf888e6bdbe1b1a5c404ebb.gif

nyuszigonosz 2022.05.13. 21:46:53

@élhetetlen: Hát az utolsó 30 évben tényleg sok sok mindenki nem orosz államporgárságú is tanult/élt/ turistáskodott Oroszországban.
És persze sok individálturista, aki akkor és oda megy, ahová tud - és vagy engedte az orosz fél. Mert ezen evek alatt sem mehetett ott turista csak úgy akármerre/akárhová. És ezek ugye már az "új idök" csak látjuk merre mentek ezek is.
Szóval most szerintem február 24-töl nincs turista ott sehol. De ez már megint más dolog.

A régi idö, a szocializmus ideje, amiröl beszéltünk:
- az a Szovjetúnió ideje.
Tudod én voltam a valaha volt Szovjetúnióban, nem egyszer és irtó sok várost láttam - sajnos Szent Pétervár nem volt benne, jó akkor még Leningrád volt.
De olyan, hogy az ember csak úgy másfelé menjen, mint amerre menni kellett... hát, az egyszer volt, mikor 40+ fok volt Volgogradban és az egész csoport egyszerüen nem volt hajlandó valami istentudja mit megnézni és az ottani idegenvezetönek jópár telefonjába került, hogy a csoport egyszerüen azon délután csak a Volgában akar fürödni, végül elintézte.

Olyan, hogy egyedül eltünni a csoporttól: nehéz volt ám. Pár órára lehetséges: így tudtam meglátogatni egy levelezö barátnömet egy városban, ahol csak egy napot volt a csoport, de neki be kellett jelentenie engem valami rendörségi helyen emiatt, és engedélyt kapni, hogy a külföldi turista elmehessen egy teát meginni hozzájuk haza. Ha meg nem jelenti be, úgyis valaki látja és "bejelenti" helyette. Besúgó társadalom mint a diktatúrákban szinte mindenhol. Ja és én is szóltam inkább, hogy pár óra saját program.

A Szovjetunióban akkor még fényképezni sem lehetett mindent.
Moszkva - Vörös Tér - én nem a Mauzóleumot, Gumot, Kremlt akartam lencsére kapni, hanem egyszerüen csak úgy az utcát, a népeket rajta, így arrafele mentem, ahol emberek is mászkáltak. De nem lett belöle kép. Rendör jött és elöször majdnem kedvesen majd kevésbé kedvesen megtiltotta az utcát fényképezni. Ja és másnap hazarepülés: egy óra hosszat voltam külön a repülötéren a csoporttól különválasztva egy olyan üveg francban, merthogy az "útlevelem problematikus". Nem nem az volt az. Kiszedték közben a fénykepezögépböl a filmet. Nem volt rajta utca népekkel, lehethogy ezért jöhettem el onnan akkor. :-)

De egyszerüen ott maradni valahol: hát ez az, hogy ez érdekelne, hogy hol is?

Egyszóval sikeresen el tudtak tünni a Szovjetúnióból Finnországba. Hogy konkrétan hogy, az azthiszem sajnos nem fog kiderülni, csak ha esetleg újra találkozol ezzel az emberrel és elmondja.

Csodabogár 2022.05.13. 22:00:58

@élhetetlen: Volt egy ismerősöm, aki ösztöndíjas volt Finnországban. Ott a prof. mondta neki, hogy ne náluk lépjen le, mert ki kell adniuk. Viszont Svédország az ok. Mint mesélte csak azt kérdezték a svédek, mikor kiszállt a hajóról Stockholmban, hogy mennyi alkoholt van nála.:-)

nyuszigonosz 2022.05.13. 22:01:33

@élhetetlen: Még hozzáteszem: ezek az utazások 1986/87-ben voltak.

Csodabogár 2022.05.13. 22:01:57

@Muscari: Pesten már 2 éve nem láttunk havat, aminek nagyon örültem.

Hari Seldon 2 2022.05.13. 22:11:30

@Csodabogár: cserébe 35 C van màjus 12-én.

élhetetlen 2022.05.13. 22:43:07

@SzZoole: Vízum ügyben nem tudom, hogy mi változott ezekben az országokban, anno is vízum kellett Oroszországba, most is kell. Anno kellett Svédországba is, Finnországba is. Megszerezhető volt. OK. Visszavonom a turista szót, kicsit maira sikerült, maradjunk annyiban, hogy szervezett közlekedés volt, akár busszal, akár hajóval, csak vízum kellett a határátlépéshez, ahogy Ausztria és Magyarország között is volt közlekedés, csak vízum kellett a határnál. Nem kellett a Dunában felúszni. És nem az van, hogy, ha belépsz Oroszországba, és nem talál meg a télapó, akkor ott ragadsz.

Csodabogár 2022.05.13. 23:31:01

@Hari Seldon 2: Én itt lakom. Nem volt még az idén 30 fok se! Aki mást mond, az biztos ott mérte, ahol pont sütött a nap.
Igazi nyári ruha még nem volt rajtam, annyira nem volt eddig nyár.

élhetetlen 2022.05.14. 01:23:30

@nyuszigonosz: „Hát az utolsó 30 évben tényleg sok sok mindenki nem orosz államporgárságú is tanult/élt/ turistáskodott Oroszországban.”. Előtte még több. Rengeteg ösztöndíjasunk volt. És egy példa, az öcsém haverja Kijevben járt a repülőmérnökire. Mikor felbomlott a Szovjetunió, haza vágták félkészen, itthon nem volt hol folytatni, nem repülőmérnök, hanem kamion sofőr lett.
Az tény, ha Moszkva, akkor Moszkva, nem megyünk túl a városhatáron. 1971-ben végeztem, 72 őszén nyolc hét meló Moszkvában. Délután kiraktak a kisbuszból a Vörös Téren, és oda mentem, ahova akartam. Ráadásul előtte olvastam A Mester és Margaritát, és, hogy a Sándor parkon és az Arbaton keresztül megyek haza, elvarázsolt. Imádtam a régi Moszkvát, az újról már csak mesélnek. Pár év múlva, mikor először lett annyi pénzem, hogy két főre is befizethessek egy társas útra, Anyut ide vittem először.
„Olyan, hogy egyedül eltünni a csoporttól: nehéz volt ám”. Eltűntünk a csoportból, Anyu pánikolt kicsit, de pánikolt ezért Velencében is, nem igazán hitte, hogy nem tévedek el. Senkinek nem volt baja ezzel, vacsorára ott voltunk. Szerintem akkor szóltak volna közegnek, ha akkor sem vagyunk ott, hogy keressenek. Közjáték. Képzeld el csoporttal, hogy minden, vagy minden második sarkon meg kell állni fagyit venni. Nagyon jó volt az a sarki fagyi, és is ettem mínusz 15 fokban kesztyűben is, Anyu is rákattant, képes volt 10-12 adagot lenyomni naponta városnézés közben.
Fényképezni, ha poénkodni akarnék, Lenint kivéve mindent fényképeztem, és senki nem szólt érte.
„ott maradni valahol: hát ez az, hogy ez érdekelne, hogy hol is?”. Gondolom, ez „hogy is” lenne, vagy nem értem a kérdést. Indul a repülőtérre a busz, két ember nincs ott, és a szobájában sincs. Indul a busz, mert indul a gép. 40-50 embert nem lehet szívatni, hazajönnek, az idegenvezető jelenti, hogy mínusz kettő. A két embert senki nem fogja keresni, mert nem éri meg. Az állam annyit tudott tenni, hogy elkobozta a vagyonukat, ha még nem mentették ki. De én nem tudom, én nem disszidáltam.

élhetetlen 2022.05.14. 01:39:52

@Csodabogár: Igaz. egy illegális lelépést meg kell tervezni, utánajárni, hogy melyik országban mi van. Aztán jött az EU-n belüli szabd mozgás, most viszont a vezetőink egyre többször mondják, hogy nem kell nekünk EU. És akkor kezdhetjük újra a disszidálást.

taga20 2022.05.14. 08:44:15

@taga20: csurdigung! kicsit lassú a gépezet, de legalább korrekt.

ha paraszt lennék, ako nem direkt vagyok ilyen;)

ja és zene! hamá határokon túl, és innen.

www.youtube.com/watch?v=aLtmq0g_4Og

taga20 2022.05.14. 08:44:21

@nyuszigonosz:

százszónakisegyavége, 1990 előtti világ egy pöcegödörvolt, ahogy a mostani putyinivilág!

SLAVA UKRAINI!

taga20 2022.05.14. 08:44:28

@élhetetlen: mijen jó volt a cocializmusban:)))

taga20 2022.05.14. 08:44:36

@élhetetlen: ha ruszkiba belépsz, ako armageddon van, meg putyinland!

taga20 2022.05.14. 08:44:39

@Csodabogár: a ruszkik terjesztik, hogy mind meg fagyunk!:))

Congeria 2022.05.14. 08:52:59

@élhetetlen:

Ha nincs is az EU-n belüli korlátlan mozgás, őrült nagy különbség van az útlevéllel lehetséges utazás az egész világba vagy az átkosban történt disszidálás között. Nem mindenki tudja, de te is megélted azt a kort, emlékezhetsz rá. Általában nagyon precíz tudsz lenni a hozzászólásokban.

Csodabogár 2022.05.14. 10:55:44

@élhetetlen: Ne is mondd. Én már komolyan gondolkoztam, hogy hova is mehetnék. Az igazság az, hogy vezetőktől függetlenül én itt szeretek élni. Viszont orosz fóbiám van, ha ide jönnének az oroszok, akkor akár gyalog is mennék bárhova. Nem véletlen, már éltem bőven, mikor először bevonultak.:-((

Csodabogár 2022.05.14. 10:58:01

@taga20: Dehogy fagyunk meg. Na meg ki olvassa, néz vagy hallgatja mit mondanak. Én még a hazai médiával sem foglalkozom. Tőlem azt mesélnek amit akarnak.

Golf2 2022.05.14. 12:23:23

@élhetetlen: vezetőink egyre többször mondják...nincsenek vezetőink.1 van.A többi bábu(csicska).

SzZoole 2022.05.14. 14:43:20

@élhetetlen: “ Ausztria és Magyarország között is volt közlekedés, csak vízum kellett a határnál. Nem kellett a Dunában felúszni. És nem az van, hogy, ha belépsz Oroszországba, és nem talál meg a télapó, akkor ott ragadsz.”

Megint csak igazat kell, hogy adjak neked :-)
Tévedtem a Télapóval kapcsolatban, de már felhomályosodtam, a Télapó nem lehetet, mert az szánon repül ugye, amit szarvasok húznak és az látható és mivel látható ezért a ruszkik egy interfallosztikus rakétával ki tudnák lőni.

Ezért szerintem Némó kapitányt béreltek fel és ő vitte őket a Nautiluszal Leningrád kikötőjéből teljesen Stokholmig, szerintem :-)))

Vicc volt, nehogy idegállapotba gyere tőle :-))

SzZoole 2022.05.14. 14:46:19

@Golf2: így van, csak egy van, a kiválasztott :-))

ibb.co/GWBTb7x

SzZoole 2022.05.14. 14:48:00

@taga20: te taga, a videoban szereplő bokszos az te vagy? :-)))

taga20 2022.05.14. 20:39:30

@Csodabogár: csókolom, ön tájékozott, de a sok vidéki mek ostoba.

csak egy zenével tudom meghálálni a kedves szavait;)

www.youtube.com/watch?v=ddOAFzImZk0

taga20 2022.05.14. 20:39:37

@Csodabogár: ja és! félre lett tájékoztatva, me csütörtökön, itt az érdi interspárnál a verdánk 33 fokot mutatott.

én nem mondom, hogy ez már a nukleáris tavasz, de kicsit aggaszt putyinkágébéselnökúr elmeállapota:)))

SLAVA UKRAINI!

nyuszigonosz 2022.05.14. 21:27:44

@taga20: Te meg miért nem az ESC-t nézed? Már a harmadik versenyzö szám van, eddig nem is rossz. :-)

taga20 2022.05.14. 23:27:25

@nyuszigonosz: ha aszt mondom, hogy értem a magyar szavakat, de az ön kommentjét nem, az értelmetlen?:)))

ja és zene!

www.youtube.com/watch?v=s6gAmC-fTTc

élhetetlen 2022.05.15. 00:45:32

@Congeria: „őrült nagy különbség van az útlevéllel lehetséges utazás az egész világba vagy az átkosban történt disszidálás között.”. Ezt tudom, de nem tudok részleteket, mert nem érdekeltek. Magánügy, mint magyarázat. Három évig éltem együtt egy sráccal, azért nem lett házasság, mert ő disszidálni akart, én meg nem. Megbeszéltük, fél év alatt talált egy nőt, aki hozzáment, szült egy lányt, és elment vele Kanadába. Míg itthon voltak is összejártunk, mikor kiértek, még 20 évig rendszeresen órákat telefonáltunk, hogy hogy vagyunk, mindenről, és, hogy megszületett az unoka, de eszembe sem jutott megkérdezni a kijutásuk módját.

élhetetlen 2022.05.15. 01:58:20

@Csodabogár: Helyzetek. Nincsen orosz fóbiám, itt voltak fiatal koromban, de nem mászkáltak fegyverrel az utcán. Nem zavart a jelenlétük, mert nem érzékeltem a mindennapokban. A nagyszüleim, az más. Nagyapám többé orosz hadifogságban, 40 kilósan, egy ágyékkötőben ért haza, de hazaért. Szörnyű lehetett, de ő is inkább arról mesélt, hogy mikor hajtották őket dolgozni, az asszonyok kint álltak az utcán, és próbáltak kenyérdarabokat adni, mikor az őr háttal állt, de ha meglátta az őr, kaptak az asszonyok is, de másnap megint ott voltak.
Falu, a nagyanyám elég határozott asszony volt, mikor jött a hír, hogy már itt vannak, az utca összes lány beköltözött a pincénkbe. Jöttek, kaját kértek. Kaptak. Megalkuvás, vagy életmentés? Másnap jöttek, hoztak nyersanyagot, amit nyilván nem a boltban vettek, mama megfőzte. Harmadnap, mikor továbbmentek, el akarták vinni a lovat. Mama beállt az istálló ajtajába, megfogta a két félfát, csak rajtam keresztül, oroszul nem tudott. Ott hagyták a lovat. Mama szerint nem katonák voltak, csak a családjukból évekre kiszakított, minden szempontból éhes, elvadított gyerekek.
„ha ide jönnének az oroszok, akkor akár gyalog is mennék bárhova”. Én már nem tudnék menekülni, vészhelyzet esetén lelövetném magam, azt is ki lehet provokálni.

élhetetlen 2022.05.15. 02:17:49

@SzZoole: Idegállapotba legfeljebb attól kerülök, hogy csak annyit írtam, hogy a svédek is barátkoznak,csak mások az érintkezési szokások. Azóta megy a „de apu hogy megy be, az a nagy medve…”. Sokszor leírtam, hogy nem tudom, legfeljebb elképzelésem vannak. Egyébként jó a Télapó vs Némo összevetés.

élhetetlen 2022.05.15. 02:40:41

@taga20: „mijen jó volt a cocializmusban:)))”. Nekem jó volt. Volt lakásom, volt olyan munkahelyem, ahol szerettem dolgozni, kerestem annyit, amiből megéltem, mert olcsó volt a rezsi, a kaja, a könyv, a színházjegy és tellett évente egy-két hét tengerre, és az nekem mindegy volt, hogy a szoc tenger, vagy nyugati. Nem érdekeltek a kocsik, véletlenül lett 36 éves koromban jogsim, ahhoz vettem egy 8 éves, 1600-s Ladát, nekem ez elég volt, nem voltam túl igényes.

P.Elliot 2022.05.15. 02:47:33

@élhetetlen:

"Nagyapam egy agyekkotoben erkezett haza", itt fuldoklok a nevetestol....szo szerint fuldoklok...
Hogy te milyen jopofan, spontan humorral tudsz irni, nahat!

Szegeny nagypapa, hat lekopott, elrongyosodott rola a ruha, na, nem adtak az oroszok meg gondolom nem is volt mibol adni.

Nem tudom milyen ruhaban erkezett haza az en apam a hadifogsagbol holott sokat meselt rola kesobb de nagyon szerette az orosz nepet, nagyon jo velemenye volt roluk/ marmint a kozneprol/, kedvesek es segitokeszek voltak, ezek szerint nemcsak vele a te nagyapadnak is ez volt a tapasztalata.
Igen, altalaban nem a neppel van baj hanem a vezetoseggel...

Ismerek itt oroszokat, csupasziv emberek de igazan azok.

Congeria 2022.05.15. 02:56:26

@élhetetlen:

Ne legyél már olyan naiv, "butácska", mintha nem tudnál arról, hogy Magyarország 40 évig szovjet megszállás alatt volt. Több százezer szovjet/orosz katona állomásozott itt, hatalmas ökológiai pusztítást is okozva, egyébről nem beszélve. De nagyanyád lovát nem vitték el a kedves fiúcskák.
Benne voltak a mindennapi életben, a pórázon tartott, korrupt kommunista pártfunkcionáriusokkal
Talán emlékszel arra is, ki volt az a politikus, aki azt mondta, hogy el kell hagyniuk hazánkat!

P.Elliot 2022.05.15. 02:56:44

@élhetetlen:

A "cocializmusban" ha valaki megelegedett az egyszeru eletmoddal akkor nem is volt rossz mert nyugalommal jart, munkahely mindig volt ha valaki dolgozni akart, ha valamihez ertett, pl. a hazban ahol laktunk volt villanyszerelo aki lakast is festett, sot egyszer atszerelte a konyhai gaztuzhelyet, vezetekkel egyutt valakinek az eloterbe mert a konyhat is szobanak akartak hasznalni, mindent meg tudott javitani, szoval fusizott es baromi jol megelt belole, telt neki mindenre.

En is szerettem a munkamat, lakasom meg nem volt de meg fiatal voltam, arrol volt szo hogy ha otthon maradunk befizetunk egy lakasra vagy tarsashazba es kirandulgatunk, kicsit utazgatunk, nyugodtan elunk...
Nem lett volna tragedia ha akkor nem tudtunk volna disszidalni, nem voltak nagyravagyo igenyeink. Volegenyem mernok volt es egeszen jo penzt keresett egyebkent...
A nyugalmas elet, a kiszamithatosag nekem mindig nagyon fontos volt, tobbre tartottam mint a penz hajszolasat.

P.Elliot 2022.05.15. 03:00:06

@Congeria: Ezert nem szabad hogy megnyerjek a haborut es tovabb nyomuljanak mert akkor jon az ujabb 40 ev vagy tobb...

Congeria 2022.05.15. 03:55:59

@P.Elliot:

Az US politikusai és fegyvergyártói ügyesen, más országok területén intézik el az öldöklést, a "demokrácia" védelmében. Rombolást és felforgatott világot hagyva maguk után. Korea, Vietnám, Irak, Iran, Syria, Libanon. Most Ukrajna a soros, ahol szeretnék legyőzni Oroszországot. A Nyugat miért nem a békére buzdítja az ukránokat? Hány millió embernek kell még meghalnia, hazátlanná vállnia Közép Európában?

Amikor két ember verekszik, akkor a körülöttük állóknak nem tovább tüzelni kell őket, hanem szétválasztani. Nem harcolni a békéért, hanem megteremteni minden erőfeszítéssel, kompromisszumokkal.

Annak a 40 évnek egészen mások voltak a körülményei, te is tanultál magyar történelmet, éltél is abban a világban, emlékezhetsz rá.

Congeria 2022.05.15. 04:22:56

@P.Elliot:

Bár nem nekem címezted, de a "pénzhajszolás"-ra szólok hozzá.

Ez egy teljesen elkoptatott felfogás. Nagyon sokan, mi is, a SZABADSÁG hajszolása miatt disszidáltak. A mostani határátkelők azt csinálnak, amit akarnak, ők tudják, mit keresnek a másik világban.

Nekünk is minden anyagi meg volt otthon, két diplomás végzett, befizetett öröklakás, Fiat 500 autó, balatoni telek. Külföldre is lehetett utazni 3 évente.
De nem akartam egy olyan világban élni, ahol a munkahelyi párttitkár dönti el, hogy támogatják-e az egyetemi jelentkezésemet, vagy a felvételin egy Kisz titkár akadályozza meg, mert a nagyapám az egyetem rektora volt. Elvehetik minden ingatlanunkat büntetésként......stb. Nem tudod, ki mikor jelent valahova valamiért. Soroljam? Te is tudod, hogy te miért hagytad ott azt az életet.
,

,

P.Elliot 2022.05.15. 04:23:49

@Congeria:

Ne legyel mar ilyen naiv!
Ha Usa nem kuld fegyvereket es nem segiti az ukranokat akkor az orosz terjeszkedik tovabb, a kovetkezo lerohant orszag lehet hogy eppen a magyar lesz.
Utana tobbi!

Azt hogy gondoltad hogy az Usa bekere biztassa az ukranokat, ugy hogy adjak at az orszagot az oroszoknak?
De hany es hany bekere, megallapodasra lett felkerve Putin aki nem akart targyalni.
Se Usaval, se a tobbivel, es Ukrajnaval sem.
Olni akar, porig rombolni mindent.

Ugye nem azt kepzeled hogy Usa kezdte a haborut?
Meg azt se ugye hogy Ukrajna kezdte? Nagyon furcsa beirasod van...
Mivel igen keso van ha valaszolsz azt mar csak reggel/ itteni reggel/ szerint fogom olvasni mert ideje lefekudni bar feleslegesen ugysem koptatnam a szamat.
Ha te ugy dontottel hogy adjak at az ukranok magukat az oroszoknak csakhogy beke legyen akkor azt ugysem tudnam kibeszelni beloled es nem is akarom.

Congeria 2022.05.15. 04:50:03

@P.Elliot:

Nem is várok tőled más véleményt, hiszen amerikai vagy.

Hány háborút kezdett az US az elmúlt 50 évben és hányat az orosz
?
Én a BÉKE pártján vagyok.

Az US-nak semmi keresnivalója nincs Ukrajnában, hacsak nem a fegyvergyártók és a Biden család üzleti érdeke.

A béketárgyalás nevében benne van, hogy tárgyalás. Egyeztetés. Nem pedig kezdetnek már követelőzés, feltételezés. Amíg több ezren halnak, nyomorodnak meg. Nincs az az anyagi érték, ami ezt feljogosítaná.

Az US addig küldözgeti az ukránoknak a fegyvereket, amíg Putin be nem veti az atomot. Akkor Európának is vége, már csak Kina van hátra!

,

élhetetlen 2022.05.15. 07:14:11

@Congeria: „, itt voltak fiatal koromban, de nem mászkáltak fegyverrel az utcán. Nem zavart a jelenlétük, mert nem érzékeltem a mindennapokban.”, írtam. Ha ezt az egyszerű mondatot nem érted, akkor ne engem butácskázzál, még idézőjelben sem.

élhetetlen 2022.05.15. 07:36:41

@P.Elliot: Csak kiegészítés. „nem adtak az oroszok meg gondolom nem is volt mibol adni.”. A barátja amerikai hadifogoly lett, ő rendezett egyenruhában jött haza. Két faluval arrébb laktak, még egy busz út. Nem rohant haza annyi év után, először feljött hozzánk, megnézni, hogy a nagyapám is hazaért-e. Ebbe mindig beleborzongok, ha rágondolok.

nyuszigonosz 2022.05.15. 07:38:26

@taga20:
Eurovision Song Contest (ESC) - tegnap este volt Torínóban.
És tényleg nagyon jó volt.
Zene - mert te rakod a zenét ide oda, gondoltam, az ilyet nem hagyod ki.

Congeria 2022.05.15. 08:10:01

@élhetetlen:

Szokásod úgy elintézni a válaszolni valót, hogy "nem értetted meg", vagy "nem ment át".
Átment, csak más a véleményünk.

Nem vagy "butuska", ellenkezőleg. Sok blogon olvastam hozzászólásaidat, érdekes story-kat írsz, jó a stílusod. Talán a Sz.U.-ban töltött időd, az orosz emberek ismerete vetítődik ki , érthetően, a kedvezőbb ítéletedben.

élhetetlen 2022.05.15. 08:38:19

@P.Elliot: 1973. A lakásom több, mint felét a szüleimtől kaptam, 20 év alatt összeraktak 200 ezret. Konkrét számokkal jövök, úgy egyszerűbb. A 47 nm-es bel-zuglói lakás 300 eft volt. A falusi posta nap végére fizetésképtelen lett, mert Apu barátai vették ki a pénzüket, és összedobták a 100 ezret. Ezt meg kellett adni. A lakásátírás 27 % volt, ki kellett fizetni (81 eft), részletre. A Videoton Fejlesztési Intézetben voltam fejlesztő mérnök, de ez már abból a fizuból sem jött ki, és volt pár zűrös évem. A titkárnőnknél lépcsőházat mostam, éjszaka műszaki rajzoltam, és emellé szórakozásként beiratkoztam az ELTE matek szakra estin, (el is végeztem). „Tudtam élni”, jól éreztem magam. A tartozások 2 év alatt elfogytak, jöhettek a tengerparti nyaralások. És hétköznap este, takarítani kéne? Nincs kedvem, útba esett az Erkel, inkább oda megyek. De nem akartam elmenni az országból.

nyuszigonosz 2022.05.15. 08:38:51

@Congeria:
" Most Ukrajna a soros, ahol szeretnék legyőzni Oroszországot. A Nyugat miért nem a békére buzdítja az ukránokat? " - írod.

Na ezt ajánlanám mégegyszer átgondolni!

Oroszország támadta le Ukrajnát! Azt az Ukrajnát amelyik még az atomfegyvereiröl is lemondott az európai béke fenntartásának érdekében.
Részlet a Budapesti Memorandum- ból:

" Ukrajnának 1994-ben körülbelül 1700 nukleáris robbanófeje volt, több, mint az Egyesült Királyságnak, Kínának és Franciaországnak együttvéve. A világ harmadik legnagyobb nukleáris arzenáljával az ukrán kormánynak most nagyon erős elrettentő ereje volt az orosz agresszióval szemben, de egyben tárgyalási eszköz is.

Erőteljes, de veszélyes tárgyalási eszközök

Az Ukrajna birtokában lévő fegyverek a Szovjetunió felbomlása után létrejött Független Államok Közösségében (FÁK) való örökségük volt. A fegyverek kilövési kódjait Oroszországban védték. Ekkor az ukrán kormánynak lehetősége nyílt a fegyverek újraprogramozására (egy 2016-os tanulmány szerint ez körülbelül másfél évig tartott volna), amivel az ország a harmadik legfontosabb atomhatalom lett volna.

A kormánynak azonban egy második fontos lehetőséget is kínáltak: a két legnagyobb atomhatalom, Oroszország és az Egyesült Államok, valamint az Egyesült Királyság biztosítékait arra vonatkozóan, hogy az állam területi integritását és nemzeti szuverenitását tiszteletben tartják, ha lemond fegyvereiről. "

Na és akkor ezt az országot rohanta le Oroszország. Csak úgy, mert csak, miután már 2014-ben egyszerpne elszedte a Krím fészigetet, és szította/pénzelte/fegyverekkel látta el a szakadárokat Donyeck és Luhanszk területén.

Te hogy képzelnéd el ezt a békére buzdítást??????
Fegyver nélkül egy atomhatalommal szemben??

Esetleg úgy, hogy Ukrajna virággal köszöntse az orosz agresszort?

élhetetlen 2022.05.15. 09:38:54

@Congeria: Látom, jól képzett vagy. Én nem vagyok amerikai, de P.Elliottal értek egyet. Te békepárti vagy, csak az orosz ukrán békét úgy képzeled, hogy az ukránok adják át az országukat, aztán az oroszok ott maradnak negyven évig, és ez a jó béke. Bezzeg, mikor az oroszok itt voltak, akkor is béke volt, de az volt a rossz béke, pedig ugyanaz. Mintha csomó lenne a logikai meneteden. „Az US-nak semmi keresnivalója nincs Ukrajnában”. Nincsenek is ott. Az oroszok vannak ott. Mi keresnivalójuk van ott? Különösebben nem érdekel a politika, de az, hogy letámadok egy országot, azért, mert függetlenként belépne a NATO-ba (majd, valamikor, talán), mert fenyegetve érzi magát, ez abszurd. Most jó, kap két másik NATO szomszédot. Nekik is megtiltaná? Őket is letámadná? Nem erről van itt szó. Ha Putyin feje nem robban szét a birodalomépítés álmaitól, és a vezérkara nem lázad fel, akkor akármilyen ürüggyel jöhet az atom.

SzZoole 2022.05.15. 10:28:46

@élhetetlen: „Az US-nak semmi keresnivalója nincs Ukrajnában. Nincsenek is ott.”

Közvetlenül valóban nincsenek ott, de közvetve?

“Most jó, kap két másik NATO szomszédot. Nekik is megtiltaná? “

Te nem olvasol/nézel hireket? Az oroszok már az egész nyugati világot fenyegetik Satan 2-vel, ami másodpercek alatt eléri a nagyobb városokat.

Csodabogár 2022.05.15. 11:43:34

@P.Elliot: @élhetetlen: Mikor te születtél, akkor rajtunk már átmentek. Mikor csak itt voltak, már engem se zavartak, kivéve a tudatot, hogy vannak. Mikor bejöttek, akkor mindenki megszabadítottak az értéktárgyaitól, meg sok minden mástól is. Nem keveseket az életüktől is. Volt olyan barátom, akinek a szeme láttára lőtték agyon a bátyját, miközben a falusi tornácukon ültek. Aznap olyan kedvük volt a "kedves" orosz katonáknak. Az, hogy az én emlékeim nem csalnak manapság sajnos állandó bizonyítékot nyer Ukrajnába. Apósom is volt Szibériában, neki se voltak szép emlékei a kedves orosz népről.:-(
Persze ettől ti még szerethetitek őket, a jelenlegi vezetőnkkel közösben.

Csodabogár 2022.05.15. 11:45:32

@P.Elliot: Most már végkép nem értem, minek mentetek el, ha annyira jó volt szerinted itthon az élet.

Csodabogár 2022.05.15. 11:52:10

@Congeria: Én nem vagyok amerikai, de ebben az esetben egyet értek Eliottal. Máskor nagyon haragszom Amerikára, de most örülök, hogy nyilván üzleti okból, de beszálltak az ukrán dologba. Most a cél szentesíti az eszközt. lehet, hogy Kanadában én is másként látnám, de itt nekünk ez az egész nagyon közel van.
No meg az emlékeim is közre játszanak. Nem csak az oroszok bejövetelére emlékszem, hanem 56-ra is. Hogy, hogy könyörögtünk mi is segítségért. persze egy kis ország, különösebb kincsek pl. olaj, gáz, nélkül senkit sem érdekelt, Amerkát meg pláne nem.:-(

élhetetlen 2022.05.15. 12:16:34

@SzZoole: De, olvasok híreket, és véleményeket is. Sok ember írta, hogy az ukránok a felelősek, mert kérték a NATO tagságot, (ami majd valamikor, talán, vagy nem) és ettől az oroszok fenyegetve érezték magukat. Erre írtam a plusz 2-t.
„Nem erről van itt szó. Ha Putyin feje nem robban szét a birodalomépítési álmaitól, és a vezérkara nem lázad fel, akkor akármilyen ÜRÜGGYEL jöhet az atom.”, írtam.
De optimista vagyok. Ha távoli városokat bombáz, abból nem lesz területe (Anglia, mint Oroszország gyarmata), ha ott bombáz, amelyik terület kell neki, azt ezzel tönkreteszi, de magát is. Remélem, ezt nem csak én látom, hanem a vezérkara értelmesebb emberei is, és ha kiadna egy ilyen tűzparancsot, vagy két testőre húzná rá a kényszerzubbonyt, vagy valamelyik bizalmasa lőné fejbe. Nem tudni mi lesz, de kérlek, ne akarj engem okosítani, tanítani.

élhetetlen 2022.05.15. 12:18:26

@Csodabogár: Ne menj félre. „Persze ettől ti még szerethetitek őket, a jelenlegi vezetőnkkel közösben.„. A jelenlegi vezetőnk nem az orosz népet szereti, hanem azt, amit Putyintól vár. Az nem tudom mi, de jól megfizet érte az ország pénzéből, pl az új máshonnét jövő metró kocsik helyett drágábban megveszi a széteső orosz „felújítottakat”, stb. A katonák egy réteg a tömegből, ráadásul kényszerített réteg.
Van köztük, aki nem lő, ha nem kap parancsot, és nem is rabol. Van, aki igen. Napjaink, itthon, civilek, napi hírek. Letépte a nyakláncát, kitépte a fülbevalóját, megölte pár ezer forintért, megkéselte stb. Akkor a magyarok mind drasztikus barmok?

SzZoole 2022.05.15. 12:21:20

@élhetetlen: “Nem tudni mi lesz, de kérlek, ne akarj engem okosítani, tanítani.”

Hol próbáltam én ilyet merészelni? :-)

‘A jó pap holtig tanul”, mondá a mondás :-)

Zulu4321 2022.05.15. 12:33:42

@Congeria: Igazad van, de -amint latod- ez itt nem fog atjonni. Pedig eleg egyertelmu, hogy proxy haboru folyik, es leginkabb a stabil, viszonylag egyseges Europa alaasasa, meggyongitese a tavlati cel:(

taga20 2022.05.15. 12:33:52

@nyuszigonosz: így minden világos, köszönöm;)

nem szoktam fárasztani magam evvel a marhasággal, bár nagyon örülök, hogy az ukránok nyerték meg ilyen nagy fölénnyel.

uploads.disquscdn.com/images/2c3df13e82e697a2c1044ebb219322771a1f1b6be35cc502cf54c8401d357919.gif

taga20 2022.05.15. 12:33:57

@SzZoole: ez a sátán2, olyan lehet, mint az armata tankjuk:)))

haver, ne kajáljál meg minden ruszki hülyeséget, mert úgy jársz, mint a ruszki rablóbanda ukrajnában!

uploads.disquscdn.com/images/7c946cd80e70409679d768969fccace5136b5debdfc989575780e9efcb0378cf.jpg

nyuszigonosz 2022.05.15. 12:36:11

@taga20: Én se néztem már évek óta, hát tegnap igen - és nem volt most marhaság. Jól volt szervezve és voltak tényleg nagyon jó produkciók.

P.Elliot 2022.05.15. 13:10:20

@Congeria: Jo reggelt mindenkinek, mar akinek az van, gyorsan atfutom hogy mire kell valaszolni aztan a vasarnapot probalom massal eltolteni bar mar megint esik az eso.

Lassuk csak hogy mit irtal.

Hogy nagyon sokan a szabadsag hajszolasa miatt disszidaltak, ti is.

Ha nem birtad elviselni hogy az oroszok az orszag es a ti nyakatokon ultek akkor miert soznak oket az ukranok nyakaba most ? Nem erezted a sajat borodon hogy mit jelent hogy ulnek az orszag nyakan es nekik kuss?

Azt hiszem tul sok Fox News-ot nezel aztan beetettek, probalj ne az o putin tamogato fejukkel gondolkodni hanem a sajattal aminek mar voltak tapasztalatai a megszallasrol.

Valahol olvastam hogy a Fox News emberei a felbolondok gyulekezete es toboroznak/ irto mulatsagos es jo meghatarozas volt.
Kerlek, ne akarj kozejuk tartozni.

SzZoole 2022.05.15. 13:16:17

@taga20: “ez a sátán2, olyan lehet, mint az armata tankjuk:)))”.

Jaja, remélhetőleg ezekből is ki lopják a vezetékeket, akkumulátort, motort stb. mint a tankokból :-)

P.Elliot 2022.05.15. 13:20:23

@Csodabogár: Mar tobbszor irtam csak elfelejtetted hogy miert disszidaltunk. A volegenyem, kesobbi ferjem szabadon akart utazgatni latni a vilagot.
Jo munkank volt otthon.
Egy szoval sem mondom hogy szabadsag volt otthon, kussolni kellett a kommunistak elott.
Apam igazan oszinte jo tapasztalatokkal jott haza az oroszoktol mar ami a nepet illeti, mint itt irtak hogy kenyerdarabokat dugtak a foglyok kezebe, joszivu nap az!

Ugy elgondolkodtam azon hogy a magyarok is adtak volna valamit a pl. nemet v agy orosz foglyoknak?
Hat!!!!

Nem vagyok hajlando osszemosni egy nemzetet magaval az emberekkel, nekem nem gyuloletes a nemet pedig Hitler utan boven lehetne, az orosz sem mert Sztalin, Putyin es az effelek nem fogjak meghatarozni hogy milyenek azok az emberek.

Odahaza gyerekkoromban apam nem engedett uttoronek, en nem voltam meg a KISZ-ben sem, utalta a rendszert de az nem azt jelentette hoghy utalni kellene az oroszokat, mint embereket, ettol aztan en sem utalok senkit, se kinait, se feketet, se mittudomenkit.

P.Elliot 2022.05.15. 13:23:08

@Zulu4321: "

Igazad van, de -amint latod- ez itt nem fog atjonni. Pedig eleg egyertelmu, hogy proxy haboru folyik, es leginkabb a stabil, viszonylag egyseges Europa alaasasa, meggyongitese a tavlati cel:("

Hogyne, csakhogy nem Amerika akarja Europat alaasni, meggyengiteni hanem az orosz!

Mar meg is kezdte.

P.Elliot 2022.05.15. 13:32:01

@élhetetlen:
Szerintem van olyan hogy Putin megbizhato emberei ellene fognak fordulni a kritikus ponton, ok sem akarnak elveszni. Fogadni mernek hogy van erre mar terv, talan maga Putin is tudja mar vilagosan hogy ezt a haborut elvesztette, sajat magat is, megalapozta az orszaga hirnevet , lejaratta vagy 100 evre.

Es most mentem.
Itt ulok kinnt a kerti asztalnal a kompjuter elott minden csopog az esotol es bebiszittelemn a macskat aki meg akar logni az erdobe korulnezni es en nem hagyom mert vannak rokak. Rabot viszont nem vagyok hajlando tartani meg allatban sem tehat iszom a levet annak hogy kimehet a kertbe, nem lesz belole benti macska ami egy igazi valosagos borton egy allatnak.
Ez van amikor az ember a nyakaba vesz ilyen onerzetes allatokat akik tudjak hogy nekik mi jar. Nekem nem jar semmi.

De amikor olyan edesek!

Shanarey 2022.05.15. 13:55:46

@Congeria:

Béke, de milyen áron? Avagy szerinted legyen béke, akkor is ha ebbe Ukrajna belerokkan? A nagyhatalmak, mindig is más országok térfelén harcoltak, akár egymás ellen is, ez nem tegnap kezdődött, a Kubai rakátaválság nem rémlik?

taga20 2022.05.15. 13:58:00

@nyuszigonosz: oké, de azt azé te is vágod, hogy ez nem egy kimittud!:)))

zenét szoktál? tessék:

www.youtube.com/watch?v=aLtmq0g_4Og

Zulu4321 2022.05.15. 13:58:10

@P.Elliot: Kis naiv:) Miert lenne erdeke az oroszoknak egy gyonge Europa? Kinek nem annyira szuper, ha egy viszonylagos egyensuly alakul ki a nemet-orosz tengely menten? (Tortenelmi ismeretek, elso, masodik VH valos hatterenek atlatasa segit a valaszban;-)

P.Elliot 2022.05.15. 22:15:44

@Zulu4321: Ahogy elnezem te vagy a naiv, az oroszok ha tudnak nagyonis szeretnek ratenni egesz Europara a kezuket es magukhoz csatlakoztatni.

Ne az elso es masodik vilaghaborubol indulj ki, masok mar a fegyverek, a technika olyan rettento magas mar es meg lesz az magasabb is hogy katona lassan mar nem is kell csak jo felszereles meg jo kapcsolat mas Nagyhatalommal aki majd besegit, cserebe kap valami mas teruleteket.

Nem sok nagyhatalom lesz, ketto vagy harom a tobbi orszag kussolni fog....

Congeria 2022.05.15. 22:35:23

@P.Elliot:

Nem nézek amerikai propagandát, se CNN-t, se Fox-News-t.

Magyarország és a magyarok, de egész Európa sorsa érdekel, főleg a béke. Magyar híreket nézek, Magyar Nemzet, Index.

Congeria 2022.05.15. 22:51:24

@Shanarey:

"legyen béke akkor is, ha ebbe Ukrajna belerokkan?"

Nehogy már, hiszen éppen most virágzása csúcsán van! Az elnökük eldirigálja a világot.

Kubai rakétaválság. Jó példa, hogy miért kell tárgyalni.

Csodabogár 2022.05.15. 23:26:46

@Congeria: Magyar Nemzet totál kormány párti. Index olyan, hogy fenntartással fogadom a dolgokat. Telex valamivel jobb, de én igazán külföldről tájékozódom inkább.

Congeria 2022.05.16. 01:48:45

@Csodabogár:

Sajnos, mindenki ferdít, a sorok között kell olvasni.

élhetetlen 2022.05.16. 13:19:24

@SzZoole: „Hol próbáltam én ilyet merészelni?” „Te nem olvasol/nézel hireket?”. Ez a kérdés nem arra utal, hogy értékeled a szellemi képességeimet.
„A jó pap holtig tanul”. Ha akar, és attól, akitől akar. Ne tőled kelljen megtanulnom, hogy lehet híreket olvasni.

SzZoole 2022.05.16. 13:56:47

@élhetetlen: te olyan dolgokat szösz bele a válasz kommentedbe, amit én nem is írtam, nem értem miért látod bele, ez valami fluksztráció? :)
Szóval csak, vállvonás :-)

élhetetlen 2022.05.16. 14:34:32

@SzZoole: Semmi érzelem. Idéző jelben ott vannak a kommentedből kivágott mondataid, amiket nem is te írtál. Honét szedhettem őket?

SzZoole 2022.05.16. 14:52:17

@élhetetlen: hallod, ha rám hallgatsz, akkor azt csinálsz amit akarsz :-)

De szerintem én sehol nem értékeltem a szellemi képességeidet, sehol nem próbáltam semmit lenyomni a torkodon :-)

Shanarey 2022.05.16. 16:42:05

@Congeria:

Tárgyalni, de mi alapján? Ukrajna, nem akarja elveszíteni a Fekete tengerhez kapcsolatot biztosító területeit, az Oroszok pedig pont ezt akarják elvenni. Nem mellesleg, mesélj milyen "tárgyalások" előzték meg a Krím félsziget elfoglalását? Netán hallottál már a Budapest memorandumról? Ahol az Oroszok is alárírták, hogy garantálják Ukrajna területi egységét.

Zulu4321 2022.05.18. 14:02:49

@P.Elliot: A valaszom, ugy latom, fennakadt a HA rostajan. Nem eloszor annak ellenere, hogy nem sert semmilyen szabalyt, max nem szimpatikus.

Billy Hill 2022.05.25. 23:35:17

"Magyarországot kihasználják, kirabolták, kirabolják, a nép pedig nem lázad fel ez ellen."

Hogy mennyit számít a kontextus!

- Ha ez a 2010 óta eltelt időszakot értékelő meglátás, akkor nagyon européer, haladó és igazmondó!
- Ha viszont esetleg az 1948 óta tartó korra vonatkozik, vagy netán visszamegy 1849-ig vagy 1523-ig (ínyenceknek: 1301-ig) is talán, akkor viszont MIÉP-es / Mi Hazánk-os primcs hőbörgés, és szégyellni való.

So... which one is it...? :-)

Zulu4321 2022.05.27. 09:27:03

@Billy Hill: Egyik se.
Ezek max a te szubjektiv - enyhen szolva elfogult - ertelmezesi opcioid, raadasul ugy talalva, mintha egyeb nem is letezne.

blasiusii 2022.07.07. 17:00:28

Én 35 évesen miatt a gyerekeim miatt készülök külföldre... sajnos. Ha nekünk nem is, a gyerekeinknek sokkal jobb lesz egy Ny-Európai országban, mintsem ebben a félfeudalista, kiszáradó magyar ugaron.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása