oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. november 22. 06:30,  Házvásárlási mizéria a vidéki Angliában 160 komment

2021. november 22. 06:30 Határátkelő

Házvásárlási mizéria a vidéki Angliában

Hat évvel a szigetországba költözés után Puhacica a saját vidéki házából („a világ egyik legszebb helyéről”) írta ezt a posztot. Csak örülni lehet a boldogságuknak, hiszen megdolgoztak érte és nem kevés nehézségen kellett átmenniük. (A képekért külön köszönet neki!)

cim_356.jpg

„2016-ban jártunk először Cornwallban, az igazi Cornish Riviérán, St Ivesban. Azonnal beleszerettünk, el is döntöttük még ott hamarjában, hogy ha egyszer vidékre költözünk, ezt a vidéket fogjuk választani.

Végül 2020 tavaszán sikerült az álmot valósággá váltani, három hosszú, lemondásokkal teli, nehéz év után. Ugyanis ha már lúd, legyen kövér, nem csupán a biztos(nak tűnő) londoni életet adtuk fel, de belevágtunk az otthonteremtésbe is.

Persze mi kis naivak azt gondoltuk, hogy az egész Duchy (hercegség: a tősgyökeres Cornishok nem tekintik Cornwallt Anglia részének, és még csak countynak sem hajlandóak nevezni a lakóhelyüket) olyan, mint a nyugati végek: apró, virágos falvak macskaköves utcákkal, mesebeli kőházikókkal, idill, napfény... aztán szembejött a valóság, online kutatásaink alapján kiderült, hogy nagyjából melyek a pénztárcánkhoz passzentoló környékek. Elárulom, nem a nyaraláson bejárt vidék.

A csalódás

Végül eljött a pillanat, 2019 decemberében lefoglaltunk egy AirBnb lakást, egy konténert a cuccainknak, én elkezdtem intézni a transzfert, hogy legalább egyikünknek biztosan legyen munkája, a férjem felmondott, majd 2020 februárjában, pár héttel a tényleges költözés előtt eljöttünk megnézni, hogy hol is fogunk élni.

Ez a hétvége akkora csalódás volt, én a hazautat végigbőgtem, ott álltunk leforrázva, hogy akkor most mi lesz, hát ez nem is az a Cornwall, amit mi elképzeltünk.

(Igen, naivak voltunk, elkövettük azt a hibát, hogy álmodoztunk, ahelyett, hogy meggyőződtünk volna a valós helyzetről, de visszaút már nem volt, csinálni kellett, amibe belekezdtünk.)

Költözés előtt egy héttel az összes kis motyónkat belepakoltuk egy 3,5 tonnás furgonba és egy nap alatt megjártuk a London - St Austell távot (kb. 900 km) oda-vissza, a következő hétvégén pedig végleg magunk mögött hagytuk a fővárost.

A munka Plymouthhoz kötött bennünket, így a számunkra szóba jöhető települések a keleti részre korlátozódtak: St Austell, Liskeard és Saltash voltak terítéken.

Kínunkban végül még Launcestonba is elmentünk, bejártuk az összes várost, hogy kapjunk egy képet az általános hangulatról. Hát, kaptunk... sok örömünk mondjuk nem volt benne.

Majd hogy teljes legyen a sokk, nagyjából két héttel a költözésünk után jött az első lezárás, ott ragadtunk Lostwithielben az AirBnb-ben, férj munka nélkül, én ingáztam Plymouthba, szabadidőnkben pedig mehettünk sétálni.

Ami természetesen szuper időtöltés, én nagyon rászoktam, csak amikor új helyre költözik az ember gyereke, akkor szeretné azt sétatávnál kicsit messzebb is bejárni, megismerni.

Persze a helyiek semmit nem tudtak rólunk, rögtön beindult a pletykagyár, hogy a vírus elől menekültünk, de legalább a lakás tulajdonosai nagyon kedvesek voltak, egy igazi, széllelbélelt, dinka nő a higgadt és fantasztikus humorú (azóta ex-) férjével.

A körülmények ellenére nagyon megszerettük Lostwithielt, találtunk is egy házat, ami nagyon szimpatikus volt, de mivel a férjemnek nem volt munkája, esélyünk sem volt elindítani a hitelfelvételt, ráadásul közben megindult az őrület is az ingatlanpiacon, kb. a kutyaól is pillanatokon belül elkelt, így erről lecsúsztunk.

Csak hogy érzékeltessem a helyzetet, ezt a házat akkor már két éve árulták, viszont amint zöld utat kapott a piac, egyik napról a másikra kikerült rá az „eladva” tábla.

Mi pedig a bérelt lakásból kerültünk ki, a Covid miatt szüksége lett rá egy családtagnak, de mázlinkra a tulaj barátnőjének a lakása épp üresen állt Bodminban, így viszonylag sima ügy volt az újabb költözés. 2020 nyarán jártunk ekkor.

Közben szerencsére férj is talált munkát, így már csak 3 hónapot kellett várnunk, hogy megfelelő jövedelmet tudjunk igazolni, aztán belevághattunk életünk egyik legizgalmasabb projektjébe.

Házkeresés csoda dolgokkal

Mivel volt elég időnk feltérképezni az ingatlanpiacot, illetve már jobban ismertük a környéket és a lehetőségeket, hamar rájöttünk, hogy nem kell nekünk feltétlenül a fent említett, szívünknek kevésbé kedves városkákhoz ragaszkodnunk, és ha farmot minden élő embertől távol nem is tudunk venni, a környékbeli falvakban időnként fel-felbukkan egy-egy olyan ingatlan, amely megfelel a feltételeinknek. Elkezdtünk hát házakat nézni.

Csoda dolgokat láttunk, volt, amiben mindent otthagytak, úgy, ahogy volt: evőeszközöket, paplanokat, bútorokat, volt, amiben laktak ugyan, de nagyon szerethették a pókokat, mert mindenhonnan csüngtek, bármerre léptünk.

Volt, ahol a szomszéd anyuka túlkiabálva az öt, egyszerre ordító gyerekét közölte, hogy nem mindig üvöltenek ám így, volt, ahol minden tökéletes volt, kivéve, hogy a derékig érő kőkerítés mellett ment el a világ legforgalmasabb falusi főutcája, de végül szeptemberben rábukkantunk A házra.

Alku és egy titokzatos korlátozás

Zsákfalu utolsó utcája, kilátás a határra, legelőre, tehénkékre, nagy kert, gyönyörűen felújított, hatalmas konyha, dupla parkoló, azonnal lecsaptunk rá. Mivel nekünk saját ingatlanunk soha nem volt, így nem igazán tudtuk elképzelni, hogy mennyire stresszes tud lenni egy ilyen procedúra, főleg itt, Angliában.

Persze utánanéztünk a folyamatnak, tudtuk, hogyan zajlik, mik a buktatók, ahol lehetett, szakember segítségét is igénybe vettük, mégis, finoman szólva is éveket öregedtem pár hónap alatt.

Azzal kezdődött, hogy az árat kialkudni hetekig tartott, a tulaj semmit nem volt hajlandó engedni, mégy úgy sem, hogy különböző felmérésekkel, az ő saját építési vállalkozójának a véleményével és árajánlatával felszerelkezve igyekeztünk tárgyalni vele.

Végül nagy nehezen sikerült megegyezni, első lépés pipa. Ügyvéd, hitelügyintéző, ingatlanos egyesült erővel vetette bele magát a munkába, de aztán közbejött a második lezárás, hirtelen minden újra leállt, a bekért papírok nem érkeztek meg az ügyvédhez, ami megérkezett, azt, mint utóbb kiderült, nem olvasta el, mi pedig csak vártunk és vártunk.

Mivel időnk volt bőven, így többször átrágtam magam az összes elérhető dokumentumon. Fel is tűnt egy korlátozás, ami zanzásítva és egyszerűsítve annyit jelentett ebben az esetben, hogy csak olyan vásárolhatta meg a házat, aki legalább 3 éve Cornwallban lakott már, vagy bizonyítani tudja, hogy rendelkezik ott élő rokonsággal.

Két különböző papíron 2 különböző információ állt ezzel kapcsolatban, mégis nyugodt voltam, mert a későbbi dátumozásún konkrétan nem szerepelt ez a bizonyos korlátozás.

A bukás…

Ehhez képest december közepe felé, karácsony előtt nem sokkal, miközben már a közelgő szerződéscserére vártunk, előkerült a mi drága ügyvédünk és feltette a mindent eldöntő kérdést, miszerint tudjuk-e, hogy az a korlátozás még mindig él...

Ez volt az a pillanat, amikor tudtuk, hogy itt a vége, elbuktunk mindent, időt, pénzt, és a lehetőségét is annak, hogy újabb ingatlanvásárlásba vágjunk bele egy jó ideig, hiszen a tartalékainknak nagyjából a végére értünk. Hiába mozgattunk meg minden követ, nem volt mese.

Aztán pár nap múlva jött egy e-mail, melyben az ügyvédi iroda jelezte, hogy eltekintenek a díjuk kifizetésétől, ezzel kimondatlanul is beismerve, hogy mekkorát hibáztak.

… és a siker

Így aztán minden mindegy alapon újra megnyitottam az ingatlanos portálokat. Egyetlen egy házat találtam, amire mindketten rábólintottunk. December 21-én megnéztük, az ajánlatunkat még aznap elfogadták, így új ügyvéddel még karácsony előtt belevágtunk a következő projektbe.

A férjem ebben a házban sokkal több potenciált látott, én meg inkább csak mentem utána, hiányzott az az érzelmi kötődés, ami az előzőnél azonnal jött. Azt azért persze nem bántam, hogy az emeleti szobák ablakaiból látni lehet a tengert. :) Nem nyújtom tovább, február 26-án költöztünk be a saját otthonunkba.

Hogy a kezdeti nehézségek, csalódások ellenére mennyire jól alakult minden, azt nehéz leírni. A ház egy tipikus itteni sorház, van hozzá kert elöl és hátul is, illetve egy garázs.

A semmi közepén

Azt az alapelvet követtük, hogy a házat át lehet alakítani olyanra, amilyenre szeretnénk, de a környéket nem fogjuk tudni kicserélni, így egyértelműen az utóbbi volt a döntő.

Ez a vidék egy Area of Outstanding Natural Beauty, azaz egy, a kormány által kijelölt terület, amely egyedülálló szépsége miatt védelmet élvez, kb. mint egy természetvédelmi terület otthon.

A semmi közepén vagyunk, itt csak lakóházak vannak, a legközelebbi faluban, ahová negyed óra alatt át lehet sétálni, van egy kis vegyesbolt, posta, pékség, gyógyszertár és néhány pub.

A legközelebbi kisváros 5 mérföld, de ha valaki egy igazi citybe vágyna, ahhoz át kell menni Devonba, Cornwallban ugyanis csak kisebb városok (town) vannak, illetve a megyeközpont, Truro, amely city státuszban van ugyan, de ez egyáltalán nem látszik rajta, ugyanolyan nyugis vidéki kisváros, mint a többi.

Csend van, tisztaság, bármerre nézünk, indulunk, télen-nyáron zöld lankákat vagy mindenféle kék árnyalatú tengert látunk. Tavasszal, amikor nyíltak a nárciszok az út mellett, a sövény másik oldalán birkák és lovak legelésztek, a nap előttem kelt fel, már-már giccsesnek, teljesen valószerűtlennek éreztem az elém táruló látványt.

Nyáron, ha épp úgy ébredtem, a napkelte már a tengerparti ösvényen ért. Láttunk fókákat a partról, delfineket csónakból, grilleztünk elhagyatott tengerparton és játszottunk félvadon élő, térdig érő shetland pónikkal.

Végtelenül békés ez a táj, olyan itt élni, mintha egész évben nyaralnánk. Kivéve mikor ránk dől a cornish mizzle, ami a nyugati végekre jellemző vastag köd és nagyon finom szitáló eső keveréke, folyékony levegőnek mondanám leginkább.

Mivel két öböl között vagyunk a dombtetőn, a reggeli órákban a szél ezt a ködöt gyakran feltolja hozzánk, miközben pár mérfölddel beljebb ragyogó napsütésnek örülhetnek az ott lakók. Érdekes látvány, ahogy az orrunk előtt gomolyognak a ködpamacsok.

Aki ide költözik, annak muszáj szeretnie a természetet, itt ugyanis nincs színház, bevásárlóközpont, viszont van cserébe ragyogó csillagos ég, robajló tenger, kristálytiszta, türkiz öblök, dühöngő szél vagy éppen süni a kertben.

Követni az álmokat

Na de vissza a házhoz! Az idei évünk összes szabadsága és a szabadnapjaink túlnyomó része a felújításra ment rá, a konyhát kivéve mindent a saját kétszer két kezünkkel csináltunk, falat vettünk ki, padlót raktunk le, csiszoltunk, festettünk, de végre nagyjából kész vagyunk, apró javítások és a dekorálás van hátra.

Mázlink van a szomszédokkal is, a kedvencem Jane, aki 80 körül jár, ott segít, ahol tud, hihetetlen humora van, és úgy mássza meg a legmeredekebb domboldalt is, hogy alig bírok utána szaladni.

Nehéz év volt, és tulajdonképpen az előzőek sem voltak könnyűek onnantól kezdve, hogy kitaláltuk ezt az otthonteremtősdit, de csak azt tudom mondani, hogy érdemes követni az álmokat, tenni értük, kitartani, mert a végeredmény mindenért kárpótol.

Lehet, hogy ez másoknak mindennapos vagy könnyebb dolognak számít, de nekünk nagy szó. Majdnem napra pontosan 6 év telt el a szigetre költözésünk és a kulcsok átvétele között.

Most itt ülök a saját otthonunkban a világ egyik legszebb helyén, és ha visszagondolok a kezdeti időszakra, arra, hogy a nulláról kezdtünk mindent újra és hogy hová jutottunk, meg kell kicsit csípnem magam, hogy elhiggyem: ébren vagyok, az álom valósággá vált. Jól vagyunk. :)

Ui.: ha van rá igény, írok majd Cornwallról is, fantasztikus hely, érdemes kicsit megismerni.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3116760622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arthamyr 2021.11.22. 07:35:24

"Csoda dolgokat láttunk, volt, amiben mindent otthagytak, úgy, ahogy volt: evőeszközöket, paplanokat, bútorokat" - Ezt mi is csináltuk már így (bútor, evőeszköz, meg egyéb használati tárgyak maradtak).

"Azt az alapelvet követtük, hogy a házat át lehet alakítani olyanra, amilyenre szeretnénk, de a környéket nem fogjuk tudni kicserélni, így egyértelműen az utóbbi volt a döntő." - Ez nagyon fontos, és mégis sokan nem figyelnek rá valamiért.

"Az idei évünk összes szabadsága és a szabadnapjaink túlnyomó része a felújításra ment rá, a konyhát kivéve mindent a saját kétszer két kezünkkel csináltunk, falat vettünk ki, padlót raktunk le" - Mi is bevállaltunk idén egy felújítást/átalakítást, nálunk sokmindent szakember végzett, és így is 4 hónapig tartott (a tiszta idő is simán volt 90 nap, volt, hogy szombat/vasárnap is itt dolgoztak), szóval még olcsón megúsztátok. :)

Érdekes, hogy pár éve (ha jól emlékszem) még hallani sem akartál sem az ingatlanvásárlásról sem a "letelepedésről"... Gratula a házhoz mindenesetre, jól hangzik, amiket írtál!

puhacica 2021.11.22. 09:00:04

@Arthamyr: csak gondolom a ti cuccotok/ingatlanotok kicsit igenyesebb volt :D

teny, hogy mi sem gondoltuk, hogy "ennyivel" megusszuk, azt hittuk, hogy tovabb elhuzodik majd a felujitas, de azert igy is eleg volt boven. jovore pedig rafordulhatunk a kertekre...

igen, sokat valtoztam, valoszinuleg a korral jar.
koszi, tenyleg jo :)

Csodabogár 2021.11.22. 09:34:48

Nagyon klassz helyre költöztetek a saját szempontotokból. Én aki aszfalton születtem, megőrülnék egy ilyen helyen.
Valószínű ott fogjátok leélni maradék életeteket és 80 évesen már te is úgy futsz fel a dombokra mint a szomszédasszonyod, mert addigra már tréningben leszel.

Nem tudom más hogy van vele, de én egy óvatos duhaj vagyok. Tehát előbb kerestem volna házat és csak utána adtam volna fel mindent, lakást Londonban, ha jól tudom Golders Greenen éltetek, állást stb. Mikor megvan a ház, lehet felmondani mindent és költözni. Elég sokat költöztem, de ez volt mindig a sorrend.

Persze minden jó ha jó a vége, a stressz, bosszúságot már el is felejtetted, élvezkedj!

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.11.22. 11:31:06

Húha, elismerésem, és nagyon örülök a házatoknak, s főleg, hogy ilyen helyen van! Fantasztikus vidék. De a rossebb egye meg, hogy ennyire stresszes a házvásárlás.

Barátnőt asszisztáltunk végig, míg meglett a háza, hosszú-hosszú hónapok nyüglődéseivel, mára már teljesen az övé, de megszaporodtak az ősz hajszálai, s soványabb lett kicsit. Neki sem volt könnyű, de az ő dolgát a korábbi tulaj nehezítette meg. Ellenben azóta, mint Marci Hevesen.

Elvileg a mi megyénkben nem építkezhet olyan, aki nem itt született, házat lehet venni, de újat építeni, olyat, ami nem az itteni standard szerinti sz*r, nos, azt nem lehet. Amennyire tudom, ez az rendelet még nem változott.

puhacica 2021.11.22. 12:19:22

@Csodabogár: haha, szoktam rad gondolni :D
miota elkoltoztunk Londonbol, a munkahelyunkon es elelmiszerbolton kivul par alkalommal jartunk ruhazati es lakberendezesi boltban, pubban, illetve 1x voltunk moziban. es egyaltalan nem hianyzik, sot.

mi is ovatos duhajok vagyunk, de a hitelhez elobb koltoznunk kellett, azt ugyanis sehol nem vettek volna be, hogy Londonba ingazunk vissza dolgozni. ha pedig nincs munka, vagy friss munkahely van, akkor nincs hitel.
(Golders Greenbol elkoltoztunk egy nyugisabb reszere Londonnak.)

elvezzuk nagyon, bar en orok alfoldi maradok, laposon elmegyek a vilag vegeig 2x, de ha maszni kell, ott vegem van. :)

puhacica 2021.11.22. 12:27:03

@kisrumpf: koszi szepen, mi is orulunk neki :)

aterzem a baratno helyzetet, en is oszulok erosen, es fogytam is, igaz, ez utobbit kevesbe banom :D

erdekesek ezek a szabalyok. valahol ertheto, hogy miert csinaljak, itt peldaul teljes falvak vannak elneptelenedve, mert felvasaroltak a hazakat a "londoniak", aztan second home-ot csinaltak beloluk. szoval megertem, hogy probaljak ezt a folyamatot megallitani. csak egyreszt mar kicsit elkestek vele, masreszt meg egyeni elbiralassal tobbre mennenek, mert mi peldaul ugyanugy itt eltunk es adoztunk volna abban a hazban is, mint egy helyi.

nyuszigonosz 2021.11.22. 12:36:06

@puhacica: Klassz poszt Puhacica! És csodásak a képek is. :-)

Muscari 2021.11.22. 12:42:38

Igaz, hogy hosszú és nehéz út volt, de csodálatos helyen laktok, gratulálok :-)

Arthamyr 2021.11.22. 12:58:26

@puhacica: A second home-ra nem rosszabbak a hitelfeltételek? Pl. nagyobb önrész kell és/vagy magasabb a hitel kamata?

Az igényesebb ingatlant nem tudom, mert nem láttam, mit vettetek/csináltatok, de a lényeg egyébként is az, hogy ti is örültek a tieteknek és mi is a mienknek. :) Ha meg objektíven nézzük, ti egyértelműen jobb helyen laktok, a tengerparti kilátás magában eldönti ezt, és emiatt valószínűleg a házatok is "jobb". Nálunk a kertépítés határozatlan időre el lett napolva, mert szereztünk két kutyát, és nem tudni, mi maradna meg, majd ha felnőnek, remélhetőleg kevésbé lesznek kártékonyak.

P.Elliot 2021.11.22. 13:03:57

Hosszu boldog eletet kivanok az uj helyen, a kepek utan itelve jobbat nem is valaszthattatok volna, en is a bekes, szep kihaltabb tajak vad hive vagyok a mindennapi eletre.

Varoslako voltam es vagyok egesz eletemben/ mar nincs lehetosegem cserere/ de a videki elet nagyon tud vonzani. Kar hogy ezt nem elobb tudtam magamrol amikor hazat vettunk, evek kellettek hozza mire felfogtam hogy egy farm lett volna nekem az igazi vagy farm kozelben lakni.
Nem allatokkal, szo sincs rola csak novenyekkel, messze lathato lathatarral.
Te, az a tengerobol a foton valami fantasztikus!

Az hogy a nullarol mindossze 6 ev alatt ide tudtatok eljutni az meg egyszeruen peldamutato, szoktam beszelgetni neha angliai foleg londoni magyarokkal akiknel szinten nincs gyerek ott nyuglodnek a varos peremen meg mindig a draga es minden tekintetben vacak berlakasban, otthon sincs semmilyuk es sirankoznak hogy nem kepesek hazat venni. Nem, videkre ok nem mennenek semmi penzert!

Majd felhivom a figyelmuket a posztra/ valoszinu nagyon magamra haragitom oket vele, hehehe...

puhacica 2021.11.22. 13:40:03

@nyuszigonosz: koszi, itt nem nehez jo kepet csinalni :)

@Muscari: koszonjuk :)

@Arthamyr: de igen, igy van, ahogy irod. csak pontatlanul fogalmaztam, arra gondoltam, hogy mar eleve second home-kent vettek oket, nem megvettek residential-nak es aztan csinaltak belole nyaralot.

az igenyesseggel arra gondoltam annal a haznal, hogy nagyon otvar volt benne minden otthagyott cucc, es nem hiszem, hogy ti ilyen allapotokat hagytatok volna magatok utan. nem verseny ez, mindenki orul annak, amije van, ennyi. :)

ahh, milyen kutyak? nagyon kolykok meg? nalunk ez sajnos meg nem aktualis, pedig nagyon szeretnenk.

bízwax 2021.11.22. 13:46:22

Mesebeli vidék…kár hogy a lakandit nem mutatja a poszter, dehát érthető hogy miért.

bízwax 2021.11.22. 14:37:21

Hány fokos tud lenni az óceán nyáridőben?

Arthamyr 2021.11.22. 14:58:03

@puhacica: Beagle kölykök, még elég kicsik, és nagyon aranyosak. :) Viszont ásnak, rágnak, rohangálnak, kb. a vastagabb fákon kívül nem sok dolog van biztonságban. Pl. van tűztövis, azt nekem óvatosan kell megfognom, hogy ne szúrjon meg, ők meg simán rágcsálják, de bepróbálkoztak a vaskerítéssel és a kövekkel is, nyilván kis sikerrel, de annyira nem szegte a lelkesedésüket...

puhacica 2021.11.22. 15:11:52

@P.Elliot: tenyleg jo, ha idoben rajon az enber, hogy mire vagyik. nekunk mar kin a varos. kollegak kerdezgettek, hogy miert nem ott veszunk, ahol dolgozunk, hat isten orizz. teny, hogy igy 2x 40 percet kocsiban toltok napi szinten, de gyonyoru a taj, ugyhogy ezt is ki lehet birni, arrol nem beszelve, hogy milyen nyugi van, mikor hazaerek.

puhacica 2021.11.22. 15:14:13

@Arthamyr: jaj, 3 kollegamnak is ilyen kutyai vannak, nagyon mokasak, folyamatosan meselik a sztorikat. :) a kolyokkutya, tobb meg plane ezzel jar, dehat biztos nem banjatok. de jo lehet basszus :D

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2021.11.22. 15:14:30

Szuper poszt, megizzasztó sikersztori. :-)
Külföldön egyenesbe jutáshoz, kb. 15 év kell. A hat év rekord!

P.Elliot 2021.11.22. 15:31:17

A ferjem is 40 percnyire dolgozott a hazunktol, valahogy nem is erezte hosszunak, megszokta, utkozben elnezelodott...

P.Elliot 2021.11.22. 15:32:01

@P.Elliot: Marmint autoutra 40 perc.

bízwax 2021.11.22. 15:44:28

Magad uram ha puhacicád nincsen :)

“ In general though, sea temperatures in Cornwall range from around 7°C during a cold winter up to 18°C in the warmer summers.”

puhacica 2021.11.22. 15:59:50

@Hobbiszakács: koszi, haladunk az egyenes fele :)

@P.Elliot: reggel mindig kelet, delutan mindig nyugat fele megyek, olyan csodas napkelteket, napnyugtakat latok. nyaron a sok turista miatt kicsit bosszanto, hogy nem lehet haladni, de az csak kis resze az evnek.

azt akartam meg mondani az elozore, hogy ez egy altalanos tevhit az itteni magyarok koreben, hogy videken nincs munka. Cornwallrol pedig plane ez a hir jarja. teny, ha valaki nagyon magasan kepzett vagy specialis szakmaja van, akkor anyagilag nem jar olyan jol, mint Londonban, de az atlagos meloknal ez mar nem igy van.
mi szerettuk Londont is, nagyon erdekes hely, de sok lett.

**mimi** 2021.11.22. 16:28:40

Jól sikerült kis poszt ez!
A környék, és a képek meg csodálatos!
Ha kell majd cica fel vigyázó , feltétlenül szóljatok!

P.Elliot 2021.11.22. 17:03:59

@puhacica: Ha videken nincs munka akkor odebb kell szerezni egyet, a jo lakhatas megeri az autokazast.

Tenyleg jol csinaltatok meg most is amuldozok a 6 ev alatti idoben.

Nem art ha kicsit beszamolsz a hitetlenkedoknek hogy hogy lehet 6 ev alatt ugy osszeszedni az embernek magat hogy eljusson erre a pontra.

Az elso pontot irom en!

A videk csodasabb mint ahogy egyesek elkepzelik.
A nagyvarosok egyre elhetetlenebbek, dragabbak, budosek a benzingoztol, a hazvetel ott a
tavoli altalaban megragadhatatlan semmibe uszik.

Most folytasd te...

puhacica 2021.11.22. 17:24:05

@P.Elliot: nem fogom szepiteni, nagyon nehez volt. onnantol kezdve, hogy kitalaltuk mit szeretnenk, mindent ennek rendeltunk ala. 2017-ben voltunk utoljara nyaralni, etterem, szorakozas, uj ruhak, barmi, ami luxusnak szamitott, elmaradt. kozben a ferjem lepkedett felfele a rangletran, csinaltuk az eskuvoi videokat, fotokat. voltak melypontok, de szerencsere mindig osszetartottunk es jol jottunk ki az egeszbol.
valoszinuleg lazabban is meg tudtuk volna csinalni, hosszabb ido alatt, de nem akartuk mar huzni.
es igen, ahogy irod, a videk csodas, ez volt az egyetlen, amirol nem mondtunk le, a kirandulasok, a friss levego.

na de altalanos recept nincs. :)

puhacica 2021.11.22. 17:25:51

@**mimi**: szerencsere a szomszed keznel van, de lehet jonni bentlakasosnak is :D

P.Elliot 2021.11.22. 17:37:57

@puhacica:

Lemondani a nyaralasrol, luxusnak szamito ruhakrol olyan borzalmasan nagy dolog az emberek tobbsegenek?
Ki mondta hogy kotelezo vagy fontosabb a sajat lakasnal?

Most nem rolatok beszelek.
Amikor gyerek voltam a lakossag haromnegyed resze egyaltalan nem jart nyaralni de meg a fiatalsag sem, megelegedtek a hetvegi kirandulasokkal, mar amilyen vidam es jo volt az!, a luxuson meg csak mosolyogni lehet.
Egyebkent akkor is kuporgattak az emberek maris hazassagkotes utan a legtobb mert ossze kellett gyujteni a lakasra a beugrot, aki nem csinalta az szinte orokre berben lakott ocska kis lakasokban.

Ez manapsag nem igy van?
Miert nem? Nem fontosabb a jovot megalapozo lakhatas es majd utana johet a tobbi?

DieNanny CH 2021.11.22. 17:46:31

Köszi szépen!

Truro a Poldarkból ismerős. Nem tudom, valóban ott forgatták-e, mindenesetre a sorozatbeli táj tetszett.

Csodabogár 2021.11.22. 17:47:50

@puhacica: Mindig tudtam, hogy Anglia komplikált hely. Igaz házra soha nem vágytam, de már vettem lakást Marbellában, aztán kétszer Floridában és háromszor Pesten. Minden nehézség nélkül, igaz mindig készpénzért. Talán a legnehezebb az első pesti volt, még külön engedély külföldinek stb. De azért az is sokkal könnyebben ment, mit az itt leírtak.Az utolsó pestit 8 nap alatt lezavartam, mármint megnéztem és a nyolcadik napon utána megvolt a szerződés.

Nekem soha nem lett volna merszem feladni mindent, hogy majd egyszer valahol találok valamit. Meg meghülyültem volna az átmenet alatt, de jó, hogy ti bátrak és lezserek vagytok. Majd ha megöregszetek, kereshettek valami lakottabb helyen lakást, ahol van orvos, patika, kórház, élelmiszer meg minden, lehetőleg rövid séta távolságra. Majd gondolj rám!:-) Addig meg csak élvezd!

Csodabogár 2021.11.22. 17:50:31

@Arthamyr: Érdemes lenne beadni őket egy kutyaiskolába.

Csodabogár 2021.11.22. 17:53:21

@Hobbiszakács: Nem akarok dicsekedni, de nekem 8 hónap után volt Kungsholmenen (Stockholm) lakásom és jó állásom is Persze marha mázlim volt.

Csodabogár 2021.11.22. 17:59:27

@P.Elliot: Te akkor voltál gyerek, mikor én fiatal. Ronda emlékeim vannak a vasfüggöny mögé bezárt életről. Biztos voltak akkor is pártkáderek, akik remekül érezték magukat abban ami volt. A többség meg nyelt nagyokat.

fhdgy 2021.11.22. 18:36:03

@P.Elliot: Off: behordtam az áfonyáimat telelni.

Holnap már már -2 Celsiust jósolnak!

On:

blackhairlady 2021.11.22. 18:50:19

@puhacica: Megerdemlitek, elvezzetek, fantasztikus pontja ez a Cornwall a kis Foldunknek :)
Itt nem kell felni, hogy megunod a kirandulast, ugy tunik vegelathatatlan a kinalat termeszeti szepsegekbol! :)

blackhairlady 2021.11.22. 18:58:02

@DieNanny CH: Igen, ott forgattak a Poldarkot, mar a sorozatban is feltunt mennyire gyonyoru ez a taj :)

Golf2 2021.11.22. 19:02:05

Hát jobb mint a Dunakanyar.

puhacica 2021.11.22. 19:42:56

@P.Elliot: fene tudja, amig Magyarorszagon eltunk, addig eszunkbe se jutott a sajat, mert nem is tudtuk volna megvalositani. itt meg az elejen nem tudtuk, hogy lesz ra lehetosegunk, illetve en nem is gondoltam, hogy lesz olyan hely, ahol meg tudok/akarok allapodni.
illetve az is igaz, hogy ha megszokod azt az eletet, hogy amit megkivansz, megengedheted magadnak, akkor a lemondas is nehezebb. ezt el tudom kepzelni, hogy a fiatalabb generaciok nehezebben hoznak meg egy ilyen dontest. evekig lemondani mindenrol nem konnyu, meg akkor sem, ha tudjuk, hogy van, aki soha nem jut el nyaralni, es azt is tul lehet elni.
ilyenkor kell figyelni, hogy olyan helyre koltozzunk, ahol az egesz elet nyaralasnak tunik. :D

puhacica 2021.11.22. 19:46:41

@DieNanny CH: igen, ott is. a kepek kozott fentebb az a part, ami a kohid felett van, Holywell Bay. ott van az a 2 haromszog alaku szikla a vizben, amik elott mindig setikaltak, csak pont lemaradtak a keprol.
www.iwalkcornwall.co.uk/walks/beach/holywell_bay

puhacica 2021.11.22. 19:50:35

@Csodabogár: hiresen szar ez a rendszer, borzaszto idegeskedes az egesz procedura, es akkor se sokkal egyszerubb, ha cash buyer vagy.

igazabol mivel tudtuk, hogy berelt lakasbol berelt lakasba megyunk az elejen, sok veszitenivalonk nem volt. arra ugyan nem szamitottunk, hogy egyikunk munka nelkul marad, de anyagilag elegge felkeszultunk es bebiztositottuk magunkat.

puhacica 2021.11.22. 19:53:27

@blackhairlady: van idonk, amig visszafizetjuk a hitelt :D

puhacica 2021.11.22. 19:53:54

@Golf2: az is jo, csak maskepp

puhacica 2021.11.22. 19:59:13

@Nagy Kámpics: nem tudom, hogy meg fogom-e unni valaha :D ismerosunk Horvatorszagban el, 15 ev utan meg nem unja. jo, ott sok kod nincs, de akkor is. :)

nem minden hazhoz kell 3 ev. az elso eredetileg onkormanyzati tulajdonban volt, mielott a jelenlegi tulaj megvette, es ezek az ingatlanok ilyen korlatozassal jonnek altalaban, hiszen anno kedvezmenyes aron lehetett hozzajuk jutni. az mas kerdes, hogy ma mar piaci aron aruljak oket.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.11.22. 20:37:21

Haha, grat nektek, kurva szépek ezek a tájak, a vaddisznó módon tagolt sziklás tengerpartok, csoda lehet.
Apropó, a Kurva urat is vigyétek ki sétálni, ha más nem, pórázon, ő is lássa ezeket a helyeket, ne csak a szobában kushadjon!Legalább pár pillangót meg cserebogarat had hajkurásszon meg.
:-))

P.Elliot 2021.11.22. 20:47:05

@Csodabogár: Itt sincs nagy vacakolas az engedely korul.
A hazelado iroda intez mindent, elmond mindent a hazrol, nem szoktak takargatni dolgokat, megmutatjak, ha meg akarod venni akkor odakuldik a szakembert hogy merjek fel hogy mifele rejtott vagy lathato baja van a haznak ezt a bank koveteli aki kolcsont ad, es az nekilat, a velemenyeert felelosseget vallal.

Az ingatlankozvetito ha kell o ajanl bankot aki a leheto legjobb szazalekot adja, illetve ha magad akarod akkor keresel masikat.

Nem szoktak atverni az embert, semmi panasz nincs rajuk, nekunk legalabbis.

A mienk alig jart problemaval legfeljebb az hogy amikor meghirdettek utana 3 nap mulva elkelt es a haziak akik erre nem szamitottak mert sok haz volt elado, kicsit gondban voltak mert ok epitettek sajat hazat es meg nem volt bekoltozheto de mondtuk hogy nekunk nem olyan surgos, nekunk is fel kell mondani a magunk lakasat.

Igazabol semmi idegeskedessel nem jart az egesz hazvetel.

P.Elliot 2021.11.22. 20:48:14

@puhacica: Nem fogod megunni.
A szepsegeket nem lehet megunni.

laci_52 2021.11.22. 23:28:35

Gratulálok a viszontagságok utáni sikeres fészekrakáshoz! Hogy bírjátok a klímát? Az itthoni biztosan kellemesebb volt...

P.Elliot 2021.11.23. 01:50:43

@fhdgy:
Nagyon kivancsi vagyok hogy mire mesz veluk, hogy tudod atteleltetni.
Az enyemek foldben vannak, egy to egy hatalmas cserepben, mindegyikrol szinte mar minden level lehullott.

En is nagyon varom mar hogy mire megyek veluk, nekem sem jo a talajom.

élhetetlen 2021.11.23. 02:15:23

@puhacica:
Nem első kézből, az unokahúgom házvásárlása Manchester külvárosában. Hiányosak az infók, mert nem mindent beszéltünk meg. Ha nem értettem félre, úgy kezdődött, hogy először az önerőhöz bankot kellett találni, mert nem adott házra adnak kölcsönt, hanem ennyi önerő kell, és aztán a fizetések. Ha a bank rábólint, és megmondja, mennyi kölcsönt kapnak, jöhet a házkeresés. Amibe beleőrülnék, valahogy úgy néz ki, hogy valaki el akarja adni a házát, valaki megvenné, és meghirdeti a sajátját, amit valaki megvenne, és meghirdeti a …. Lánc, ami bárhol megszakadhat, mert nincs foglaló, előleg, semmi, minden az ingatlanos kezében, akiből adott területen egy működhet, és az adásvételi szerződés aláírása előtti utolsó percben is elállhat az üzlettől bármelyik fél. Hónapokat vártak, meglett.
Na, ez nem olyan, mint a te környezeted, széles utca, egy szál fa sincs. Mondom, ültessetek egy fát a hátsó kertbe, válasz, nem érdemes, mert a helyi szabályozás szerint az csökkenti a ház értékét, mert a gyökere bemehet a ház alá. Kakukk.
Nekik megfelel, mert jobbra el, kicsit fel, és ott egy tó, balra el két utca, játszópark, és pihenőpark, a férj szülei tíz percre.
De nektek csak gratulálni tudok, legyetek boldogok, gyönyörű a hely.

Kyria 2021.11.23. 07:37:24

Igény, az lenne rá. De milyen volt/milyen lett fotókra is:). + Gratula. Jó ilyeneket olvasni, a képek pedig szuperek.

Golf2 2021.11.23. 08:07:11

@laci_52: Az itthoni biztosan kellemesebb volt...Parlagfű és társai biztos jobb a tengeri levegőnél.Meg hetekig 35 fok is.

Golf2 2021.11.23. 08:10:48

@Kyria: a képek...ez a szakmája,profi.

Golf2 2021.11.23. 08:25:33

@puhacica: az is jo, csak maskepp...Hogyne,főleg mióta mé-szaros hotelek sorakoznak visegrád,lepence,stb.

Csodabogár 2021.11.23. 08:38:21

@puhacica: Előttetek az élet. Én most utólag úgy érzem, hogy nagyon jól csináltuk, hogy soha nem spóroltunk semmire,hanem éltünk. Férjem is olyan utazós volt mint én, a világ közepén laktunk. Ha volt valami ünnep néhány nap, már mentünk is valahova.
A férjem aztán 59 évesen meghalt és itt jöttem rá, hogy okosak voltunk. Mit értem volna egy ingatlannal? Így legalább megvannak nekem a szép évek együtt.
Egyébként a barátnőm, már nem él, mikor megvette a második házat Londonban, Kensingtonban, elújságolta a férjének. Ugyanis a férj nagyon lezser volt, valódi angol, a barátnőm meg gyűjtögette szépen a pénzt. Férj úgy reagált, hogy minek? Majd ráírod a sirkövemre, hogy itt nyugszik egy gazdag ember? Barátnőm 1 év múlva eladta a házat és világkörüli utakra indultak, hajóval. Gibraltári volt a férj, a vizen élték az életüket. A férj elég hamar meghalt, a másik 9 lakásos házból a barátnőm bőven meg tudott élni. Sajnos már ő sem él.

Csodabogár 2021.11.23. 08:44:59

@Golf2: Írtál már te valaha valamiről 1 pozitiv mondatot?:-)

fhdgy 2021.11.23. 08:46:51

@P.Elliot: Egy kis törődéssel szerintem megoldható, hogy jó legyen.

Igazából négy, egyre jobb fagyvédelmet adó helyre tudnám őket rakni. Most az első fokozatba tettem őket, mert attól félek, hogy a túl meleg ( pl. egy kissé fűtött pince ) ártalmasabb nekik télen, mint a hideg. Szerintem a hideg igazából csak a műanyag vödrökben tenne kárt. Az áfonya vadon is megterem, ott senki nem pátyolgatja őket.

Február végén, március elején okosabb leszek és nagyon remélem, hogy nem leszek olyan lelombozott, mint most az áfonyák! -:)

Örömhernyó 2021.11.23. 09:42:32

Végre egy olvasható határátkelős poszt jó képekkel.
Azért az ügyintézésről és buktatóiról írhatott volna egy bekezdést részletesebben, plusz a költségek, mennyi a ház ára, ügyvéd, közvetítő, ingatlannyilvántartásba bejegyzés, vagyonszerzés, helyi ingatlanadó van-e stb. Mondjuk egy budapesti használt panellakáshoz képest mennyivel drágább a vidéki Anglia... Nem a zsebében túrkálás a cél, csak hogy képet kapjon, akinek fogalma sincs.

@laci_52: A magyar klíma csak Magyarországon világhírű. Nyilván van annál rosszabb is a világon, de azért a brit sziget déli része elég kellemes. Meg kell nézni a képeken a növényzetet, természetet, nincs ott sok gyom, elhanyagolt földterület, kiégett gyep stb.

Congeria 2021.11.23. 10:21:16

@Golf2: "mé-szaros hotelek". Lehet örülni, hogy az a tulaj veszített sokat a covid alatt, különösen, ha fizette az alkalmazottakat, hogy azok meg tudjanak élni. Nem hagyta lerobbani, elgazosodni, azt csak Budapesttel lehet megtenni.

Arthamyr 2021.11.23. 10:37:34

@Csodabogár: _Beadni_? Azt hogyan gondolod? Odavisszük kutyákat, ott okítják őket pár órát, aztán hazahozzuk őket?

puhacica 2021.11.23. 10:55:02

@geegee: kurva ur marad a seggen, vadaszhatja bent a meteres pokokat, ha ahhoz van kedve. :D

@P.Elliot: en is igy gondolom.

@laci_52: a klimat viszonylag jol birjuk, bar -30-nal azert mar neha felkapjuk a kesztyut :D

Golf2 2021.11.23. 11:14:59

@Congeria: szegény rászorult mészaros kapta a legtöbb támogatást covid alatt (danubius hotelek gellért,margitsziget,hévíz,stb),és azonnal kirúgta mégis 70!%át az dolgozóknak...

Golf2 2021.11.23. 11:16:20

@Csodabogár: Épp most írtam hogy profi képek,meg hogy jó a tengeri levegő.

puhacica 2021.11.23. 11:17:37

@élhetetlen: igen, ha lancban vagy, az abszolut borzalom, de tulajdonkeppen az se sokkal biztosabb, ha elso vasarlo vagy, mi is azok voltunk, megis pofara estunk az elso alkalommal. raadasul a rendszer azert is kellemetlen, mert mire eljutsz a szerzodeskotesig, addigra kifizettel egy csomo felmerest, ezeket nyilvan mind bukod... nem egyszeru.

a hitel ugy mukodik, hogy nagyjabol megnezed, milyen erteku ingatlant tudsz megvenni (eves fizetes 4.5-szerese altalaban, de ez a szorzo lehet 4 es ritkan 5 is). megvan a depositod (covid elott 5%, most inkabb 10), akkor kersz egy agreement of principalt barmelyik banktol vagy elintezi ezt neked a hitelugyintezod. ez egy altalanos elobiralat, ami nem kotelezi a bankot semmire, es amivel igazolni tudod, hogy ekkora osszegig jo vagy a banknal, illetve az ingatlanos fele, hogy komoly vevo vagy. aztan amikor megvan a haz es kialkudtatok az arat, akkor lehet elinditani a konkret hitelkerelmet, ami mar a konkret haz konkret ertekere szol. itt jon a bank reszerol egy ertekbecsles, egy szigorubb vizsgalat az anyagi korulmenyeidrol, majd ha minden ok, akkor megkapod az ajanlatot. viszont ha bukta van kesobb, akkor az egesz ceco kezdodik elolrol, mert az ajanlatodat masik ingatlanra nem tudod hasznalni.

a faval kapcsolatban igazuk van, a londoni berlemenyunk fala konkretan 1 ujjnyira szetnyilt, mikor ott laktunk, mert a szomszed faja felnyomta a haz hatuljat. (az is kalandos tortenet volt... :D)

puhacica 2021.11.23. 11:19:35

@Kyria: koszi :)
meg eleg kopasz szegeny belulrol, a dekoralas folyamatban van, de mar klasszisokkal jobb

puhacica 2021.11.23. 11:24:19

@Csodabogár: mi anyagilag azert nagyon mas kategoriaban jatszunk. es ezert akartuk minel hamarabb lezavarni a vasarlast, hogy ne kelljen hosszu evekig kuporgatni. berleti dijat vagy torlesztot mindenkepp fizetnunk kell eletunk vegeig, akkor mar inkabb az utobbi, igy ha nem fordul ki a vilag teljesen magabol, oreg korunkra lehet egy szabadabb eletunk. ha megerjuk. addig pedig megprobalunk annyit beletolteni, amennyit csak tudunk.

puhacica 2021.11.23. 11:35:44

@Örömhernyó: koszi :)
arat direkt nem irtam, mert a mi hazunk a cornwalli atlagar alatt van, a jobbra szemben levo 100ezerrel tobbe kerul, lent a faluban meg az atlagar ketszereseert mennek a hazak. a koltsegeket pedig az ingatlan ara befolyasolja, ugyhogy sok nem derult volna ki.
a jelenlegi cornwalli atlagar 327ezer font, nagyjabol 144millio forint. de felesleges pesthez hasonlitani, akkor mar inkabb egy balatoni atlagot erdemes nezni, hasonlo szerepet toltenek be az orszagon belul, bar azert elteresek is boven vannak.

bízwax 2021.11.23. 12:00:42

@Golf2: Valószínüleg a fényképezőgép is profi.

bízwax 2021.11.23. 14:16:45

@Congeria: Nem baj, az a lényeg hogy Andibaba jól szendereg a homály prosztó mellkasán.

Csodabogár 2021.11.23. 16:37:49

@Arthamyr: Olyan napközi szerüen, képzelem én el. Volt ilyen ismerős, de már se ő se a kutya nem él.:-(
Németeknél van több is azt tudom, de biztos vagyok benne, hogy itthon is létezik ilyen, akár csak a kutya panzió.

Csodabogár 2021.11.23. 16:42:11

@puhacica: Drukkolok nektek, hogy minden szép és jó legyen, ahogy elterveztétek.

Arthamyr 2021.11.23. 16:55:04

@Csodabogár: És annak mi értelme volna?

P.Elliot 2021.11.23. 17:01:34

@Csodabogár:

Amerikai kutyanapkozi...

A kutyak mintha odamenet gyorsabban vagtatnanak mint hazafele.

www.youtube.com/watch?v=kc4OafTCyys

Józsi Józsi 2021.11.23. 19:04:33

Gratulálok, szép munka. Egy kicsi apróság: amit Te saját ingatlannak tartasz, az valójában a bank tulajdona. Majd ha kifizetted az utolsó részletet is, akkor mondhatod, hogy: az enyém. Viszont ez a felállás még mindig jobb, mintha bérelnéd, mert az soha nem lenne a Tied. Ennyi szépséghibája van a bejegyzésnek. Viszont emelem kalapom, a kitartás, a sok munka és az átélt izgalmak legyőzőse végett! Sok-sok örömet és boldogságot kívánok!

élhetetlen 2021.11.23. 19:21:55

@Arthamyr: „_Beadni_? Azt hogyan gondolod?”. Többféle lehetőség van, van ez a napi pár órás, a volt kolléganőm Csepelen viszi a helyi iskolába heti három alkalommal a kutyát, és ilyenkor, ott kell lenni vele, mert a gazdinak is meg kell tanulni, hogy hogyan bánjon vele, ha azt akarja, hogy szót fogadjon. És van „szakmai kiképzés is, a barátnőmék Budáról a Tisza tóhoz adták be két hétre a magyar vizslát, vadászkutyát neveltek belőle. Már egy csomó díjat nyert, itthon is, külföldön is. (ügyességi, behozási versenyek). Ha itthon vannak a lakásban, akkor meg olyan, mint egy cica. Ölbe mászik, éppen csak nem dorombol. És nagyon fegyelmezett.

P.Elliot 2021.11.23. 19:56:21

@Józsi Józsi:
Jaj de lehangolo tudsz lenni!

Nincs igazad, ez az o haza!
Legfeljebb ha nem tudja fizetni akkor elvesztette a hazat bar akkor sem fogja mert eladja es kiveszi belole a penzet.

Volt egy rokonom, az volt ilyen aszszolut kekeckedo es pesszimista, egesz nap jokedve volt tole ha valakinek elrontotta az oromet.
Remelem te nem, ez csak egy kis kiigazitas volt reszedrol de minek?

puhacica 2021.11.23. 21:57:19

@Józsi Józsi: jo, de mindenki tudja, mirol beszelek. olyan kifejezes van, hogy a (sajat) hazunk, de azt, hogy a bank haza, nem hasznaljuk.
koszi amugy

@P.Elliot: de jot nevettem ezen :D

Józsi Józsi 2021.11.24. 00:00:40

@puhacica: Igen, igazad van. "Bank ház" nem létezik. :-) Sok örömet és boldog éveket kívánok a saját házikótokban! Tudom mekkora öröm ez, jómagam (feleségemmel) hosszú éveket töltöttünk (dolgoztunk) a sziget másik végén, fent északon. Gondolkodtunk mi is egy ilyen projekten, de végül nem vágtunk bele. Élvezzétek a cornwalli countryside minden örömét és mindig legyen cornish pay az asztal! :-)

Józsi Józsi 2021.11.24. 00:00:42

@P.Elliot: Jól van na.... nem kekeckedek. :-)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.11.24. 05:05:58

At tudom erezni az oromot, amikor az ember tenyleg ugy erzi, hogy a sok munka, stressz, varakozas utan vegre elvezheti az egesznek a gyumolcset! Gyonyoru kornyeken laktok!
Emlekszem, nekunk is valami ilyen erzes volt majdnem 3 evnyi lakokocsiban lakas utan vegre birtokba venni a hazunkat! :)

Csodabogár 2021.11.24. 09:04:46

@Arthamyr: Megtanítják a kutyát viselkedni, szót fogadni, rendesen sétálni stb.

fhdgy 2021.11.24. 11:44:51

@Csodabogár: És a kutyák hol taníttathatják meg a gazdikat viselkedni, szót fogadni. rendesen sétálni, stb.?

puhacica 2021.11.24. 12:09:09

@Józsi Józsi: koszi :) cornish pastyval ovatosan banunk, nem akarjuk kinoni a hazat :D

@Zsuzsi65: igy van, de legalabb van mire visszaemlekezni, mert idovel ezek a kellemetlen kalandok akar kellemes emlekke is valhatnak. :)

London2009 2021.11.24. 12:10:50

@puhacica: a second homehoz magasabb deposit kell de a deposit nagysagatol fuggoen a mortgage rate nem feltetlenul magasabb. A stamp duty viszont tobb.

puhacica 2021.11.24. 12:15:07

@London2009: tudom, irtam utana, hogy pontatlanul/felreerthetoen fogalmaztam.

London2009 2021.11.24. 12:36:49

@puhacica: az en velemenyem szerint a Balatonhoz hasonlitani nem lehet a cornwalli terseget. UK viszonylatban az ingatlanarak meg mindig alacsonyak a South West tersegben. Kulonben meg pont nagyon jo idoben vasaroltatok mert utana beindult a Covid orulet es az arrobbanas. Persze meg igy is viszonylag "olcso" maradt. Mi a nyaron honapokat aldoztunk a tokeletes nyaralo keresesere North Devonban. Tiszta orulet volt az egesz. Hosszu tortenet es vegul egy hajszalon mult, de nem sikerult a projekt. Hiaba volt a mienk a legmagasabb ajanlat es meg szemelyesen is talalkoztunk a tulajjal, de vegul egy olyan fickonak adta el a teljes felujitasra varo cottageot akinek volt kotodese a faluhoz. Utana meg hiaba talaltunk mast, ez maradt a kedvenc es elvesztettem az erdeklodesemet. Igy utolag nem banom mert bar csabito volt, de ez most az eladok piaca es par ev mulva en ugy gondolom, hogy sokan ra fognak unni a nyaralojukra. A terseg csodalotos, nekunk is a kedvencunk a St Ives tersege, bar kicsit telitett nyaron. Az abszolut kedvencunk a Sennen Cove. Az idot azert persze ki kell fogni. Telen pedig iszonyat nyirkos, nedves. A viz pedig mindig hideg.
A sok nyaralo vasarlo hajtja es hajtotta fel az arakat mindig. A mar ingatlannal rendelkezo helyieknek ez persze jo volt, aki most probal hazat vasarolni mar nincs konnyu helyzetben. De nem csak a vasarlas, a berles is ugyanilyen nehez. A munkalehetosegek nagyon korlatozottak, a fizetesek alacsonyak, olyan kozepesen szegeny regionak szamit. Nagyon jelen van a drogproblema, ami sok varost tonkretett, ez mondjuk inkabb Devonban hatalmas gond. Az iskolak is gyengek, persze ez titeket nem erint. Ez a masik oldala sajnos ennek a csodas tersegnek.
Egy baratunk par eve vett Devon es Cornwall hataran egy faluban hazat. Spanyolorszagbol koltoztek vissza. Imadjak, de most szuletik kisbabajuk eppen es az iskolas koraig fognak maradni a faluban, utana visszakoltoznek Uttlesfod tersegbe fajo szivvel.

Zulu4321 2021.11.24. 13:18:15

@London2009: "UK viszonylatban az ingatlanarak meg mindig alacsonyak a South West tersegben."
Nem tudom, ez igy igaz-e...
Most hirtelen ezt talaltam, elmult ev adatai alapjan:
i.plumplot.co.uk/South-West-house-price-rank.png

London2009 2021.11.24. 13:25:01

@Zulu4321: mar miert ne lenne igaz? Ezen az abran is ez van. Jo nyilvan eszakon vannak sokkal olcsobb helyek, de osszessegeben az orszag dragabb reszeihez kepest pl. ahonnan Puhacicaek is koltoztek nagyon olcso. Ket szobas hazat kapsz ilyen 150k-tol kezdodoen, allapottal meg helytol fuggoen. Persze vannak tobb millios csodavillak, meg falkapott varoskak amik kiemelkedoen dragak, de osszessegeben nagyon is megfizetheto. Raadasul ezelott akar csak ket evvel minden 20-30%-al olcsobb volt.

Zulu4321 2021.11.24. 14:49:42

@Zulu4321: Bocsi, en az idezett mondatodra reagaltam, az abran pedig nem az van, amit irtal, h a UK-n belul az olcsok koze tartozik. De ezen nem veszunk ossze. Az elozo posztodbol ugy tunt, a negativumokat szeretned kihangsulyozni a terseggel kapcsolatban, biztos ennek is megvan a relevanciaja, am legyen:)

London2009 2021.11.24. 15:19:23

@Zulu4321: de az van az abran? Olyan kozep olcso, ha ez igy jobban tetszik. Eszakon vannak olcsobb helyek. Rengeteg relevanciaja van a negativumoknak. Nem veletlen, hogy a second home-ok hazaja.

puhacica 2021.11.24. 15:48:59

@London2009: abbol a szempontbol hasonlitottam a Balatonhoz, hogy kb ugyanazt a szerepet tolti be orszagon belul itt Cornwall, mint ott a Balaton kornyeke. nyaralni oda jar a fel orszag, szezonon kivul viszont nincs semmi, minden bezar, csend van. de azt is irtam, hogy nem minden szempontbol olyan. bar a balaton kornyeke sincs tulszorva hiperszuper iskolakkal es fantasztikusan fizeto munkahelyekkel, ezek is inkabb kozos jellemzok.

igy van, Cornwall az orszag egyik legszegenyebb regioja, az ingatlanarak viszont ehhez kepest magasak. onmagukban nyilvan nem tul dragak, de a munkalehetosegekhez es fizetesekhez kepest azok. persze ha valaki megelegszik St Austellel, Camborne-nal, akkor egesz olcson meg tud venni egy kisebb hazat, lakast, de ha peldaul Looe-ban vagy Lostwithielben szeretne elni, melyen a zsebebe kell nyulnia, St Ivesrol, Fowey-rol nem is beszelve.

minket, ahogy irod is, az iskolak egyaltalan nem erintenek, de a drogproblemak sem, mert ahol elunk, ott ez abszolut nem tenyezo. egyebkent St Austell es Penzance a legszarabb ebbol a szempontbol.

a tel nyirkos, de en miota Angliaban elek, szaraz telet nem lattam. :) viszont kevesbe van hideg, ez nekem oriasi pozitivum. igen, a viz hideg telen-nyaron, evente olyan 2-3 alkalommal szoktam uszni, viszont karpotol, hogy minden evszakban gyonyoru.
szoval lehet nezni a negativumokat, akit erint, az jobban is teszi, ha nezi, nekunk viszont igy jo, ahogy van. :)

négyzet 2021.11.24. 15:59:16

Hú, gratulálok!
Mi még csak tervezgetjük a házvásárlást így 3 év folyamatos kintlét után, de még azt sem tudjuk, hogy kb. merre vennénk. A kiinduló probléma azért hasonló: ami tetszene környék, az valószínűleg nem a mi pénztárcánkhoz lesz való. Olyan nagyon vidékre meg nem tudunk menni gyerekkel, legalábbis nem szeretnénk, ha nem lenne iskola a közelben.

Írjál Cornwallról bővebben igen! Engem az is érdekelne, ami nem tetszett, az milyen volt, meg persze az is, ami van.

dikusz. 2021.11.24. 16:33:18

Gratulálok, és kívánom azt, hogy érezzétek otthon magatokat az új házatokban!

London2009 2021.11.24. 17:36:11

@puhacica: igen, ilyen szempontbol hasonlit. Csak a Balaton baromi draga lett es a Fovaros konnyen megkozelitheto. Cornwallba nem lehet csak ugy leszaladni hetvegere. A tel pedig sokkal csapadekosabb. Illetve nem csak a tel, igazi oceani eghajlat. Bar mi jartunk ugy, hogy az egyik obolben esett a ho, a masikban meg sutott a nap. Akkor megertettem mi az a mikroklima.
No mindenesetre nem szeretnek unnepronto lenni, csak ez is hozzatartozik az igazsaghoz. Szerintem nagyon jol dontottetek es szuper ugyesek vagytok. A sajat kezuleg valo felujitashoz kulon gratulalok! Nekem egy kep feltevese a falra sikerelmeny. :D

puhacica 2021.11.24. 18:04:19

@négyzet: persze, ahol gyerek is van, ott sokkal tobb szempontot kell figyelembe venni. bar azert videken is felnonek a gyerekek es sokan nagyon szep karriert futnak be kozuluk is. :)
majd ratalaltok ti is a megfelelore, mi peldaul nagyon szeretjuk Surrey-t es Wiltshire-t is. csak nekunk ezek dragak, es ocean sincs.

puhacica 2021.11.24. 18:12:44

@dikusz.: koszonjuk :)

@London2009: en nem mondom, hogy nem csapadekos, csak nem annyival nyirkosabb, amitol hanyattesnek. bar a tavalyi ev gyonyoru volt, biztos szerencsenk volt, es a statisztikak/eghajlati jellemzok alapjan tenyleg nedvesebb. de ez kb olyan, mint amikor Magyarorszagrol azt mondjak, hogy Angliaban mindig esik az eso. :)

majd amikor Cornwallrol irok, akkor irok a negativumokrol is, de ez a poszt nem arrol szolt. legalabbis nem a cornwalli negativumokrol... :D

koszi :) kepeket egymas melle egyenesen felrakni egyebkent majdnem nehezebb, mint kifesteni :D

Arthamyr 2021.11.24. 18:52:02

@Csodabogár: Ez így megy szerinted, hogy valaki beadja a kutyáját a kutyaiskolába, közben elmegy mondjuk edzeni, ezt megismétli pár hónapig mondjuk heti 3x, és akkor "Megtanítják a kutyát viselkedni, szót fogadni, rendesen sétálni stb."? Amúgy az pontosan mit is takar, hogy viselkedni, szót fogadni? Kinek?

@puhacica: "kepeket egymas melle egyenesen felrakni egyebkent majdnem nehezebb, mint kifesteni" - Én itthon voltam a felújításnál (meg régebben magam is részt vettem ilyesmiben), és az alapján azt kell, hogy mondjam, hogy ez nagyon alábecsüli a festők munkáját. Csak a megfelelő felületek kialakítása is 100x bonyolultabb és időigényesebb feleadat, mint ferakni pár képet (kivéve persze, ha előtte a képeket is el kell készíteni :)). Az utóbbit bármikor megcsinálom, festést, burkolást, kőművesmunkát stb. soha többé, nem ok nélkül kerül a jó szaki annyiba, amennyibe.

puhacica 2021.11.24. 20:14:24

@Arthamyr: hat ha azt nezzuk, amit szo szerint irtam, akkor kifesteni igenis konnyebb, mint peldaul 5 egyforma meretu kepet egymastol egyenlo tavolsagra, ugyanolyan magasra felrakni. nyilvanvalo, hogy ha glettelni kell, teljes falat javitani, esetleg tapetat leszedni, az egy mas kategoria. megis, en egyszerubbnek talaltam jol kifesteni. ettol fuggetlenul eszembe se jutott lenezni barki szakmajat.

FutureFry 2021.11.24. 20:37:37

@puhacica: Szép hely, egyes képekről már csak a pálmafák hiányoznak (bár meglepő módon az is van arrafelé itt-ott, ha jól emlékszem).
Ja és jó, hogy van garázs, amiben remélhetőleg van hely az autónak (is), mert a párás-sós tengeri levegő igencsak be tudja indítani a rozsdásodást. Nem tudom van-e olyan térkép Angliáról ami a nátrium- és kloridionok “wet deposit”-ját mutatja, Amerikára vonatkozóan a “The National Atmospheric Deposition Program” ad ki ilyeneket. Pl. a 2020-as kiadványának a 20-21-ik oldalán található ilyen térkép, ahol elég egyértelműen látszik, hogy az ország mely részei lehetnek problémásak ilyen szempontból:
nadp.slh.wisc.edu/wp-content/uploads/2021/10/2020as.pdf

puhacica 2021.11.24. 20:47:42

@FutureFry: igen, gyakoriak errefele a mindenfele palmak, mi is epp most ultettunk egy masfel meter magasat, amit a szomszed szamuzott a kertjebol, nagyon szoritunk neki, hogy megmaradjon.

sajnos a garazs a '70-es evek autoira van meretezve, igy inkabb tarolo funkciot tolt be. de a rozsdara eddig is figyeltunk, mert oreg autonk van, es nagyon szeretjuk, jo lenne megtartani meg sokaig.

oszinten szolva nem tudom, hogy van-e ilyen terkep.

FutureFry 2021.11.24. 21:01:34

@puhacica: Nekem a “'70-es evek autói”-ról az amerikai országúti cirkálók jutnak eszembe, szóval ha a garázs arra lenne méretezve akkor sok minden beleférne :)

kék madár 2021.11.24. 21:27:23

@puhacica: tok jo! es szep :)

Csodabogár 2021.11.24. 22:36:27

@puhacica: Egy normális falat igazán könnyű festeni. Mikor 30 évesen Stockholmban először találkoztam festő hengerrel, direkt élveztem a festést. Olyan igazi látványos meló volt.

London2009 2021.11.25. 13:04:04

@puhacica: ezzel vitatkoznek, hogy nem csapadekosabb, de nem szeretnek vitatkozni. : )
Helyes es jo volt ez a pozitiv poszt. Elfogult vagyok en is mindig lakohelyemmel, ha nem imadnam, minek lennek ott? Ha meg mar nem szeretem annyira, akkor itt az ido tovabballni.
Haaat...nem tudom. Voltak probalkozasaim tapetazassal es festessel is. De inkabb felhagytam vele. Egyedul faval szeretek es tudok is dolgozni, csiszolni, festeni stb. De a falfestest meghagyom a szakiknak. Kulonosen ha szines falrol es mintas tapetarol van szo. Legszivesebben a kepeket is valami handymannel rakatnam fel mert mindig vitatkozas a vege.

puhacica 2021.11.25. 13:53:08

@Csodabogár: igy gondolom en is

@London2009: dehat irtam is, hogy a statisztikak alapjan valoban csapadekosabb.
www.metoffice.gov.uk/weather/learn-about/weather/types-of-weather/rain/how-much-does-it-rain-in-the-uk
Cornwall joreszt a kozepmezonybe tartozik atlag 1000-1250mm csapadekkal. viszont talan azert nem erzodik sokkal nedvesebbnek Londonnal, mert gyakran "masfele" eso esik, inkabb csak folyekony a levego, nem az a klasszik eso, illetve ahogy irtad is, 5 percenkent valt a nyar a telbe es forditva.
mi valahol elveztuk ezt az egeszet. valoszinuleg azert, mert a sajatunkat csinaltuk. persze voltak melypontok, mikor a lining paper lefordult a falrol festes utan, es le kellett szednunk az egeszet az alatta levo 7 reteg tapetaval egyutt, vagy amikor ugy serult a padlo lerakas kozben, hogy az egesz sort ujra kellett rakni... ilyenkor eleresztettunk nehany becsuletes karomkodast, aztan csinaltuk tovabb :) szerintem legkozelebb is igy csinalnank, bar teny, hogy kicsit tobb szabadido jol jonne.

Zulu4321 2021.11.25. 15:58:19

@London2009: Folosleges igy magyarazkodnunk utolag:) Erezheto, hogy a poszt (vagy a sok +komment?) benyomott egy gombot nalad, pedig oszinte, emberi, es vallaltan szubjektiv volt, ugyanakkor a nehezsegeket sem hallgatta el a temaban... (erre a reakcio, h 'hozza tartozik az igazsaghoz' haaat, no comment)

London2009 2021.11.25. 18:08:40

@puhacica: az a szitalo eso viszont borzalmas. Rettenetesen utalom.
Nekem meg elviselni is nehez egy felujitast, nem, hogy csinalni. Ugyhogy minden elismeresem.

London2009 2021.11.25. 18:13:04

@Zulu4321: szerintem te magyarazkodsz. Meg abrat is kuldesz, amin ugyanaz van, amit fentebb irtam es meg a szerzo is megerositett. De semmi gond, miutan mindenki azt ir szerencsere, amit akar. Pozitivat, negativat, ami jol esik. Nekem ez igy sikerult, a szerzot amint latod ez legkevesbe sem erdekli. Javaslom, hogy te se foglalkozz velem tobbet.

puhacica 2021.11.25. 18:47:46

@London2009: en meg inkabb ezt preferalom. :D ilyen idoben meg siman lehet setalni, rendes esoben viszont ki se dugom az orrom, ha nem muszaj.

Congeria 2021.11.25. 20:34:53

@puhacica:

Nálunk is ez van, mi folyékony napsugárnak nevezzük, nagyon szép bőrünk van ettől.

P.Elliot 2021.11.25. 20:44:27

@puhacica:
Akkor most had irjak valami furcsat!

En nagyon szeretek esoben setalni.
Szoktam is a kozeli parkban esernyo alatt de az sem baj ha nincs nalam csak sapka vagy csukja van a fejemen .
Az oszi esot szeretem igazan amikor hullanak a levelek, az azott falevelek es az eso illatat egyutt, valami csodalatos nyugalom tolt el es amikor hazamegyek maskor sosem tapasztalt beke van a szivemben...

Mar tobbszor atgondoltam hogy vajon miert es miert pont az eso, foleg az oszi valtja ki de nem tudtam rajonni.

A permetezo esot is szeretem.
Engem igazan nem lehetne megijeszteni azzal hogy olyan helyre kell koltoznom ahol napi egyenruha az esokabat....

A mindig napsutes/ tropusok / mar hatarozottan megremitene hosszu tavon....

P.Elliot 2021.11.25. 20:54:05

@Csodabogár:

En is szeretek festeni ezekkel a hengerekkel.
Pofon egyszeru, gyors, nalunk a lanyom az aki imadja, kiragadja a hengert a kezunkbol hogy majd o!

A tapetat viszont egyikunk sem probalta es nincs is ra kedvunk.
Szerintem rancos lenne es ferde de kulonben sem szeretjuk a tapetas falat.
Festeni egyszerubb, nem kell eltavolitani semmit az uj festes elott.
Manapsag rengeteg mindent meg lehet csinalni a hazban meg egy nonek is, annyi jo anyag es szerszam van amivel igen konnyu.

Mivel nem szoktam szerelgetni, nem ismerem az uj dolgokat igy nagyon meglepett es fellelkesitett amikor kijott egy felmero mert garazs ajtot fogunk cserelni, vartam hogy megmerje hosszat, magassagat, szelesseget, ehelyett a markaban tartott kis kockafelet letette a foldre a garazsajto ele es mar irta is a meretet.

Ez a kis csodakeszulek anelkul hogy elmozditottak volna mar mutatta is a merteteket.

Lehet hogy van mar regebben de en csak most talalkoztam vele.

élhetetlen 2021.11.26. 07:06:14

@fhdgy: „És a kutyák hol taníttathatják meg a gazdikat viselkedni, szót fogadni. rendesen sétálni, stb.?”. Nevetni fogsz, ugyanott, a kutyaiskolában. A kutya „elmondja”, hogy, ha járdán sétáltatsz, akkor ez a póráz a jó, ha egy rétre viszel ki, akkor egy másik, pl. Természetesen azt a tréner tolmácsolja. Szeretek ásni, van kert, ha nem akarod, hogy véletlenszerűen ássak ki akármit, akkor csinálj egy négyzetméteres ásóterepet nekem, ahová eláshatok bármit, amit soha többé nem találok meg, de nekem ez kellene. Ez még sok minden.
Lehet egyedül is nevelni a kölyök kutyát, de mesélek a félreértésről. Suli társam, először megyek hozzá, mióta beszerezte a kölyköt. Vittem a kutyának is ajándékot, egy darab szafaládét. A srác mutatja, hogy milyen okos már a kölyök, leteszi a kaját, de a kölyök nem nyúl, hozzá, míg azt nem mondja, hogy tiéd. Szép. Elővettem a szafaládét, lazán megette a kezemből, úgy gondolhatta, hogy ez a tiéd csak a gazdi műsora. A srác kikattant, én röhögő görcsöt kaptam.
Már megint locsog-fecsegek, a lényeg, hogy a kutyaiskolában megtanítják azt is a gazdinak, hogy tanítsa meg a kutyának, hogy kitől fogadhat el kaját, senki mástól nem. Mérgezett falatok, szögekkel töltött falatok kizárva, de, sajnos vannak még módszerek.

puhacica 2021.11.26. 13:26:01

@Congeria: nekunk igazan szep borunk az igazi, mediterran melegtol lesz, de igazad van, mar az itteni levegotol, szeltol, naptol, esotol is jobb

@P.Elliot: a tropusokat nem tudom hogyan viselnem, meg nem probaltam. a meleget jol, bar ujra hozza kellene szokni valoszinuleg.
en a nyari nagy forrosagot megtoro zivatarokat szeretem, azt a jo illatot, frissito bizsergest, az oszben inkabb a szaraz verzio jon be, es az illatok, de sajnos ezektol valoszinuleg elkoszonhetek a covid miatt.

Csodabogár 2021.11.26. 14:20:20

@P.Elliot: Azt a felmérőt én is megcsodáltam, de már elég régi. Jó húsz éve, hogy eladtam a lakásaimat és az ingatlanos mérte fel ilyen eszközzel.

Európában csak a tapétát szeretem, de Amerikában, szerintem, papundekliből vannak a falak, amit csodásan lehet festeni akár hányszor. Persze tudom,. hogy hivatalosan gipszkartonnak hívják, de nekem az nem komoly fal.
Persze egyedül nem tapétáztam, de a férjemmel csináltuk azt is. Szeretek saját lakáson dolgozni, sajnos már nem tudok, pedig össze kellene rakni egy kis konyhát az új lakásban és nagyon élveznénk ha lenne rá még képességünk.:-(

dikusz. 2021.11.26. 15:00:58

@P.Elliot: Amikor a fiam született (1980), anyukám tapétázta ki a szobáját (és a lakást is) csirizzel, szebben, mint némelyik iparos. Kirakatrendező volt, és elég gyakran kellett a kirakatokat tapétázniuk (amik kívülről nyíltak). Én sosem próbáltam, nekem is biztos gyűröttre sikerült volna.
Most viszont festve lettek a falak, de jobb lett volna a tapéta, mert nagyon sérülékeny a festett fal, minden meglátszik rajta.

P.Elliot 2021.11.26. 17:40:21

@Csodabogár:

Szoval regi keszulek a mero?

Na, en meg nem lattam, a vejemnek sincs ezert utana fogok nezni az uzletben hogy van-e nekik.
Pont jo kis ajandek lesz tobbek kozott.

A teglafal hideg/ az alagsorban az van, hat van kulonbseg ahogy rateszem a tenyeremet/, a gipszkartont nagyon szeretem mert uveggyapottal belelik a falat mogotte, jol tartja a hot es ami nekem fontos az hogy a falban a csovek/ kiraz a hideg amikor a csovek kivulrol vannak a falon/ percek alatt elerhetoek mert a gipszkartont kivagni egy nagy semmi, ujra visszatenni es ragasztani ugyszinten, emlekezetemben el egy par csotores a falban meg odahaza es ugy kellett a falat kivesetni, micsoda kosz, mennyi ido, a viz meg szepen szivargott, orulok hogy itt ilyen van.

Azt nem tudom hogy melyiket konnyebb festeni mert otthon nem festettem, a tapeta es minden ragasztasra valo lapok, legyen az akarmilyen kicsi, nekem sosem ranctalan es megcsak nem is egyenes, dehogyis mernem kiprobalni, a ragasztokat is utalom mert valamiert mindig rajtam landol.

Egyszer egy baratnom, igen regen volt ez, kisbabat vart es a hazukban csak egy kis reszt lakhattak, a tobbit a szulok kiadtak, mikor kerdeztem hogy hol lesz a gyerekszoba mert csak egy nagyobb nappali volt meg a halo, mutatta hogy mar kesz is van.

A nappaliban csinaltak egy uj falreszt, fabol a tartooszlopokat, beleltek es gipszkarton ment ra, meg harmonika ajtot is tettek ra, lefestettek es ott allt egy gyerekszoba a halo szomszedsagaban.

Akkor megcsodaltam hogy 2 nap alatt minden kesz volt, lehetett berendezni.

Teglabol ezt nem tudtak volna megcsinalni csak ugy, valoszinu engedely is kellett volna hozza a teglat rakni, vakolni, festeni plusz meg nem is lett volna olyan jo meleg mint igy.

Akkoriban nagyon megjegyeztem magamnak ezt es a sajat hazamban is alakitottam ezzel a modszerrel dolgokat....

Konyhat csinalni?
Van neked, minek? Nagyobbra akarod venni vagy eppen forditva?

P.Elliot 2021.11.26. 17:42:26

@dikusz.: Hat akkor anyukad mester volt benne, volt gyakorlata.

A falfestes azert jo mert ha meggondolod azonnal at lehet festeni masra es nem kell a tapetat leszedegetni, aztatgatni a ragasztot vagy nem is tudom mit csinalnak vele..

P.Elliot 2021.11.26. 17:46:54

@puhacica: Erre nem is emlekeztem. Elvesztetted a szaglasodat?

Mennyi ideje? Nem is javult semmit sem?

Ne ragodj rajta, vannak fontosabb dolgok az eletben ami tobbet er mint a szaglas meg teljesen biztos hogy elobb-utobb talalnak erre is gyogyszert.

Mivel voltam mar tropusi kornyezetben, az az ego eros nap nekem nem jon be holott szeretem a nyarakat.
A valtozekony 4 evszakbeli nyarakat, semmi esetre sem az ego hoseget .
Mondjuk 3 honap amit kibirnek benne de utana gyerunk innen a francba.
Ennel meg az orokos tel is jobb!
Nekem.

dikusz. 2021.11.26. 18:06:34

@P.Elliot: Sima egyszínű festékkel van festve, nincs rajta minta. Minden meglátszik rajta.

Panelban szerintem nem jól mutat, a régi gyerekkori gangos házban volt ilyen hengerelt mintásra festve a fal. Ott valahogy jobban mutatott, de ott a belmagasság 5 m volt, panelban ez 2,6 m.

Tapéta is van olyan, amire rá lehet ragasztani másikat. Nekünk is olyan volt, bár csak egy réteg volt a leszedett alatt, nem sokat kínlódtak a festők vele. Csak azért nem a tapétázást választottuk, mert az többe került volna, mint a festés. A költség így is közel a duplája volt annak, mint amit eredetileg számoltunk. Nincs igazi, hozzáértő szakember, aki van az annyit kér, amennyit akar.
Volna mit mesélni az egész hercehurcáról...

Zulu4321 2021.11.26. 18:57:11

@London2009: Mint jeleztem nem is szeretnek, folosleges:)

puhacica 2021.11.26. 19:02:07

@Csodabogár: @dikusz.: nekem a tapeta az egy oriasi nem. valoszinuleg nem is tudnank szepen felrakni, illetve nekunk egyaltalan nem is tetszik.

@P.Elliot: a tropusi hosegben a parat nem tudom elkepzelni, az meg dobhat ra egy lapattal, de azert szivesen kiprobalnam.
barmilyen is legyen, az orok telnel csak jobb lehet, annal rosszabb ugyanis nincs. :D

meg julius elejen. annyira visszajott, hogy a kellemes illatokat erzem, de csak altalanos edes illatkent, jellemzo jegyeket nem. budoset egyaltalan nem erzek.
nem emlekezhettel, nem szeretek a temarol beszelgetni, mert ertelmes eszmecseret ritkan latok rola.

Congeria 2021.11.26. 19:20:14

@Csodabogár:
Amikor ide kerültünk, egyenesen Kanada nyugati partjára, meglepődve néztem az épitkezéseket. Viccnek neveztem a fa szerkezetű házakat.
Mióta benne élek, megtanultam becsülni.

Nem utolsósorban, hogy a "fire ring"-ben, a földrengések, vulkánkitörések világában csak ilyen módon szabad építkezni.

@puhacica:
Éltem trópuson is, sokfelé utaztam a világban, sokféle éghajlatot megismertem, ha lehetne, mást tennék a kosaramba, de itt ez adatott meg nekünk. Nem, nem szeretem a hónapokig tartó esőt, borús éget, de amikor kisüt a nap, akkor álomvilág.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2021.11.26. 19:58:12

@puhacica: o basszus, nagyon sajnalom! Talan majd idovel...

Kedvencem az oszi lehullott falevelek kicsit bomlo illata. Is.

Az a permetezo, szinte a levegoben allo eso az itt is ismeros, arra szoktak mondani, hogy soft Irish weather. Ellenben igen ravasz, mert kell hozza rendes kabat, ugyanis szep alattomosan ataztat mindent. Ugyanakkor fantasztikusan elenkek a szinek telen-nyaron.

A felujitasert elismeresem, egyetlen miniatur eloszobat festettem ki, kicsit dacbol, mert ferj nem hitte el, hogy nekiesek, utana a szobafesto ismeros korbenezett, s megkerdezte, miert nem hivtam fel, elmondta volna, hogyan kell. A falszelek enyhen szolva sem tokeletesek :-)

puhacica 2021.11.26. 21:57:02

@Congeria: igy van, napelemmel mukodunk mi is. a honapokig tarto esot, borut borzaszto nehezen viselnem.

@kisrumpf: meg remenykedem benne en is, hogy kicsit jobban visszajon.

az allo eso :D es tenyleg aztatos, kell egy jo terdig ero gumicsello, egy jo hosszu kapucnis dzseki, aztan lehet boklaszni a felhokben.

en mar azon is gondolkodtam, hogy elvegzek valami "melos" sulit, szivesen kitanulnek valami ilyesmi szakmat. :)

P.Elliot 2021.11.26. 23:37:58

@puhacica:
Itt az Usaban tudod hogy mi fizet allati jol?

A villanyszereles. Ne tudd meg hogy mit van kepuk kerni akarcsak a legaprobb munkaert, utoljara a hazban teljes vezetekcseret csinaltattam mert a regi szerintem azonos eves volt a hazzal.
Egy no jott ki az elso hivasra, olyan 30-on felul, sajat bejegyzett cege, ado, biztositas, jo referencia, minden, kozolte hogy az egeszet nem vallalja, a padlast nem es meg mondott nehany helyiseget aminek munkasabb volt a dolog mert falat is kellett bontani, nem csak kivagni a konektorok helyen, vegul azt mondta hogy 10 ezerert megcsinalja.
Ket napot mondott hogy keszen lesz vele.

Mikor sikerult felallnom a foldrol es eletrekelni, hivtam egy masik pasast akit ismerek hogy az egy magyar de itt nincs papirja rola csak Magyarorszagrol es azt nem fogadjak el, itt ujra kell jarni az iskolat.

Tudom hogy jol dolgozik mert nagy cegeknek csinal villanyszerelest csak ugy es azok nem foglalkoztatnak ha nem tudna a dolgat. Persze utana ok is ellenoriztetik hogy hogy csinalta, meg igy is nagyon jol keres.

Ez a pasas 6 ezer dollart kert es o sem volt hajlando a padlasra maszkalni, a pinceben ugyan csinalt valamit de ott se teljesen.

O kivagta a gipszkartont a konnektoroknal, kihuzta a regi vezetekeket miutan aramtalanitotta, behuzta az ujat, pokoli port csinalt es dolgozott rajta vagy 4 napot segitovel.

Mikor kesz lett kihivtam egy hivatalos felulvizsgalot a varostol, mar nem emlekszem hogy mit fizettem, az atnezte, tokeletesnek talalta, mindossze valahol valami fontos helyen valami kupakot nem tett ra, illetve a kupak ott volt az asztalon csak valahogy kimaradt, eljott, felrakta, 2 perc, utana ujra ki kellett hivni a felulvizsgalot mert itt alaposak de extra penzt nem kert.

Szoval tanuld ki a villanyszerelest ha meg akarod szedni magadat, tobb not lattam a szakmaban mar, nem kell vallalni komoly dolgokat csak konnyu kis semmisegeket amihez ugysem mer hozzanyulni a jonep!

Emlekszem vagy 30 evvel ezelott az ebedloben kellett egy csillarba imadkozni az aramot, 1 orat vacakolt vele egy pasas, 250 dollar ami akkoriban meg komoly penz volt!

dikusz. 2021.11.27. 00:05:23

@P.Elliot: Itthon is a legjobban fizető munka a villanyszerelés. Van ismerősöm, akinek a fia ezt csinálja nagyban, kisebb szerelést nem vállal, mert annyira teli van munkával, hogy nincs ideje (nem is éri meg neki) kisebb szereléseket csinálni.
Villany-, gáz-, vízszereléshez nem hívok, csak szakembert. Nem olyan, mint a szobafestés, hogy kis kézügyességgel bárki meg tudja csinálni.

Azt írod, hogy az itthon végzett villanyszerelő-szakmunkás végzettségét kint nem fogadják el. Nagy cégek nem kérnek tőle papírt?

A másik szakma, ami igen jól fizet, és manapság keresett is, az a légkondi-szerelés/javítás. Talán a második legjobban fizetett szakma.

P.Elliot 2021.11.27. 00:35:41

@dikusz.: Nem, nem fogadnak el kulfoldon vegzett villanyszerelesi papirt, itt kell letenni hozza iskolat es a pasas azt mondja hogy nem tudja megtenni mert neki el kell tartani az 5 tagu csaladjat, nem ulhet be az iskolapadba, annyi penze meg nincs/ szerintem nem igaz mert 2 haza is van/ hogy annyi idore / ket ev?, Mondta de nem emlekszem ra, munka nelkul eljen

A nagy cegeknek ugy dolgozik hogy gondolom nincs bejelentve, van ott olyan akinek a neveben dolgozhat, tudjak hogy hibatlanul dolgozik meg ok is ellenoriztetik utana.

Ez affele feketemunka neki de van rendes munkaja is, hazfelujitasok, arra van rendes engedelye, papirjai, bejegyzett cege.

Golf2 2021.11.27. 06:54:08

Mikor lesz már új poszt...

FutureFry 2021.11.27. 07:02:38

@Congeria: "... Nem utolsósorban, hogy a "fire ring"-ben, a földrengések, vulkánkitörések világában csak ilyen módon szabad építkezni. ..."

Na jó, de Észak-Amerikában általában ott is ez az elterjedt konstrukció, ahol nincs ilyen probléma. Egyébként meg, bár igaz, hogy a földrengésveszélyes vidéken (mint pl. a “pacific ring of fire”) a könnyűszerkezetű ház (saját tapasztalatom szerint is) jobban bírja a gyűrődést (szó szerint :)), de (pláne a manapság az egyre gyakoribb erdő- és bozóttüzek korszakában) a faváz helyett a fémváz valószínű azért jobb (és tartósabb/zöldebb is) lenne [1]. A gipszkartonos- könnyűszerkezetű házakkal meg az a probléma is van, hogy a hangszigetelés általában szinte semmi (a favázas meg recsegni is jól tud :)). Ez esetleg kevésbé gond egy “single family home” esetében, de társasháznál már igencsak “érdekes” tud lenni, ahogyan pl. (hogy klasszikusokat idézzek megint) az Office Space több jelenetében is látható ([2], [3], [4]) :).

[1] time.com/6046368/wood-steel-houses-fires/
[2] www.youtube.com/embed/J6wqHnXwQ1Y?autoplay=1&end=13
[3] youtu.be/1UoVcx-3uS0?t=7
[4] youtu.be/Uhe4BZ2wyic

Csodabogár 2021.11.27. 07:35:45

@P.Elliot: Vettem egy kis lakást a szomszédunkban, hogy ha majd ápoló, segítő személyzetre lesz szükségünk, legyen hol laknia. Teljesen rendben volt, de a pici fürdőben egy kád volt, amit most zuhanyra cseréltetünk és a szintén mini konyha igen ócskán nézett ki, azt kidobtuk és lesz majd új, amint a fürdő elkészül, össze rakatjuk valakivel.

Congeria 2021.11.27. 10:55:58

@FutureFry:
Én csak itt éltem az elmúlt 35 évben, nem ismerem e keleti part vagy az US építési kódját.

Az erdőtüzek itt általában a hegyekben fordulnak elő, legtöbbször lakatlan területen, villámcsapás okozza a tüzet. A lakott területen emberi hibából, véletlenül vagy akarattal gyújtva fel, ami aztán viharosan terjed.

A hangszigetelés bizony nem tökéletes, de ahogy emlékszem, otthon a régi építésű bérházban is, ha nem is a beszéd, de a kiabálás és a rezonancia érezhető volt. Az itteni helyzetben segít viszont az, hogy a házak nagyok, sok a helyiség, a hálószobáknak nincs közös fala, két vagy három szinten mindenkinek saját hálószobája van.

Az itteni társasházakra szigorú szabályok vannak. Négy emeletesig lehet favázas(most vezették be a 6. emeletig), annál magasabb földrengés biztos beton csak. Az a sok üveg hogyan fogja bírni a kilengéseket, nem tudom.
Az építkezésnél a fő szerepe a Western Hemlock (Tsuga Heterophylla) és a Spruce(Tsuga canadensis) -nak van. A legdrágább a csodálatos, illatos Western Red Cedar (Thuja plicata).
Ez utóbbit házak külső borítására, kerítés, kinti projektek, tetőfedésre használják, különleges, gyantával átitatott, illatos fája nem rohad el ebben a nagy esőzésekben sem. A vöröses színe idővel szürkés patinát vesz fel, gyönyörű.

P.Elliot 2021.11.27. 12:50:19

@dikusz.: En is pont erre gondoltam rogton hogy irjon egyet, hehehe...

P.Elliot 2021.11.27. 13:17:34

@Csodabogár: Akkor ezek szerint feladtatok az oregotthonba valo bekoltozest.

Ez jo is meg rossz is.
Jo az benne hogy hogy nem erhet meglepetes, maradsz ahol vagy, a rossz meg az hogy ha igen jo oregotthont talalsz ott nem hagyjak az embert az oregsegebe es esetleges betegsegebe belesullyedni.
Ez nem is most fontos amig jo eroben vagy hanem kesobb.
Baratnom ilyenben dolgozik es ismerek olyat aki oda koltozott be, azt mondja hogy jo kenyelmes elet folyik, az apolok nagyon kedvesek, a legkor inkabb otthoni mint intezeti, nagyon sok program van, latogato barmikor mehet, haza is lehet vinni az oregeket hetvegere, vakaciora, barmikor.

Masik ismerosom egy masfajtaban van, o maga ott is lakik, ott van kulon lakas mindenkinek, kicsike szoba, pici halo es kis konyha, nemcsak a hazaspar van, van segito szemelyzet de igazabol olyan onalloak mintha kinnt laknanak valahol.

Ez utobbi eleg megfizetheto, hosszu varakozasi lista van.

Az elso az eleg draga, nagyjabol 5 ezer dollar havonta, mast nem tudok rola hogy ad-e az allam van biztositas kedvezmenyt vagy fizeti.

Az allamiak mar ha be lehet kerulni, abszolut korhazi legkoruek de rendesen el vannak latva.

Sokfajta van. Milliomoseknak gondolom abszolut luxus helyuk van, a fenekuk is ki van nyalva.

En reszemrol amig csak lehet idehaza akarok lenni de nem utasitom el azt sem hogy ha teljes apolasra szorulnek akkor ne menjek be oregotthonba mert az otthon apolt beteget a csalad nem veszi am korul, az csak a regi regenyekben van, mindenki dolgozik, rohan a dolgai utan, maganak sincs meg magara se ideje.

Otthon apolva maganyosabb mindenkinel es ha mar olyan allapotban vegetal hogy reklamalni se tud akkor az apolo azt csinalhat vele amit akar.

Ezt onnan sejtem hogy egy magyar no beszelt nekem egy hulye gazdag apoltjarol aki orokke nyekereg/ valoszinu nem veletlenul/, es hogy ilyenkor le se szarom mint mondta holott jol megfizette a csalad.

Idos otthonban ilyen nincs mert az apolok latjak egymas, a fonokuk is hogy ki mit csinal, nincs ugy kiszolgaltatva mint otthon.

Tenyleg, valakik irhatnanak akik ott dolgoznak oregotthoni posztot minden orszagbol.

Amerikabol is valoszinu van valahol olyan aki ott dolgozik.
Napirendet, mivel toltik az idot, szoval mindent.

puhacica 2021.11.27. 14:06:54

@P.Elliot: @dikusz.: itt se keresnek rosszul, nalunk egy uj konnektort £50-ert szerelt fel, aki csinalta, de a teljes dijat nem tudjuk, mert az egesz konyhat egy vallalkozotol rendeltuk meg es o hozott mindenfele szakit.
nekem a festo, dekorator szakma jobban bejonne, kreativabbnak talalom, csak fizikailag nem biztos, hogy birnam, meg kicsit teriszonyos is vagyok. ez utobbi a villanyaszatnal se nagy elony... :D

otthon is ujra kell vizsgazni, tesom mindenfele munkagepre levizsgazott, mig itt lakott, aztan hazakoltozott es mindet ujra kellett csinalni, kisebbfajta vagyonba kerult.

P.Elliot 2021.11.27. 14:19:25

@puhacica:

Hat haza ugysem akarnal koltozni vagy ha idos korodra igen akkor mar ugysem szerelgetsz masoknak.

A festo, dekorator szakma annyira telitett hogy ott mar nagyon nem lehetne labdaba rugni, raadasul sokan csinaljak maguk, a festes egyszeru, a dekoraciokat pedig eled loki sok ezres variacioban az internet.

Hat nem kell nagyon magasba maszo munkat elvallalni villanyszerelesben sem, lam csak, nekem se vallaltak a padlast es meg csak a pinceben valot sem. Csak kozte, kenyelmesen.
Bele se merek gondolni hogy ezt a kettot majd mennyiert csinalja meg valaki.

Valogatnak a nyavalyasok hogy minel konnyebb legyen.

Csodabogár 2021.11.27. 15:38:30

@Golf2: Ne nyafogj! Ha unod írjál egyet, jobbat!

Csodabogár 2021.11.27. 15:46:27

@puhacica: Én elég sok konnektort szereltem, anno Svédországban, első lakás, nem volt nekem pénzem szakemberre. Nem ütött soha agyon az áram és a ház se égett le. Mikor haza költöztünk napokon át konnektorokat cseréltem, mert a kinti dugaszok nem passzoltak a hazai konnektorokba. Nem egy nagy művészet szerintem. Persze falat vésni és új csöveket berakni a drótoknak, azt nem vállalnám.

P.Elliot 2021.11.27. 16:39:24

@Csodabogár: Kitol tanultal villanyt szerelni?

FutureFry 2021.11.27. 16:47:11

@Congeria: “… Négy emeletesig lehet favázas(most vezették be a 6. emeletig), annál magasabb földrengés biztos beton csak. …”
Azért olyan kísérleti jelleggel (külön engedéllyel?) pár éve épült Vancouverben (a kanadaiban) egy 18 emeletes favázas kollégium a University of British Columbia-n [1]. És Alberta nemrég változtatta meg az építési szabályzatát, hogy magasabb (akár 12 emeletes) favázas házakat is lehessen építeni [2]. De (hamár faház) akkor (szerintem) inkább egy “log cabin” stílusú… Egyébként a pandémia miatt megnőtt fa árak sajnos az illegális favágást is “serkentették”, pl. Vancouver szigetén [3].

[1] sustain.ubc.ca/research/research-collections/brock-commons-tallwood-house
[2] www.cbc.ca/news/canada/edmonton/alberta-wood-building-change-1.5440182
[3] www.theguardian.com/environment/2021/may/13/tree-poaching-hits-canada-amid-lumber-shortage

dikusz. 2021.11.27. 19:55:14

@P.Elliot: Nyugdíjas ismerősöm olyan időseket(hölgyeket) ápol az otthonukban, akik a nap 24 órájában állandó felügyeletre szorulnak. Kéthetes váltásban dolgozik, hosszabb időre nem vállalja, mivel lelkileg is, fizikailag is nagyon megviseli ez a munka.
Mindig elmondom neki, hogy mennyire tisztelem őt, és azokat is, akik ezt a feladatot felvállalják, és lelkiismeretesen végzik.
Sok esetben ha egy idős embert otthon ápolnak, akkor sajnos már nem biztos, hogy fel tudja fogni, hogy ő mennyire magányos.

Azt kell mondjam, itthon ezt egy átlag család nemigen tudja megfizetni, mélyen a zsebükbe kell nyúlni, hogy a gondozási díjat, a gondozók teljes ellátását, utazási költségét ki tudják fizetni.
Az állami idősotthonban általában a nyugdíj 90%-át kérik, a magánotthonokban, alapítványi otthonokban nem is elég a nyugdíj, már persze azokban, amit az átlagember ha nehezen is, de ki tud fizetni. Ez az alapellátás, gondozás díját fedezi, ha már egy/kétágyas szobát szeretnének, azért már többet kell fizetni. Ha pedig külön lakrészt (kis szoba, konyha, fürdő) szeretnének, azért letétbe már milliós belépőket kell kiperkálni

Azokban a luxus idősotthonokban, ahol garzont kaphatnak, sok esetben a lakást kérik belépőként, és ezen felül még igen borsos havidíjat is kérnek.

Viszont külön lakrészt, ahol konyha van, csak olyan ember kaphat, aki van olyan mentális, egészségi állapotban, hogy el tudja magát látni. Egy ágyban fekvő, szellemileg leépült ember nem kaphat ilyet, mert esetleg magát, és a többieket is veszélybe sodorhatja.
A luxus otthonban esetleg kaphat, de gondolom ott az állandó felügyeletet külön meg kell fizetni.

P.Elliot 2021.11.28. 01:06:18

@dikusz.:
Akkor nagyjabol otthon is ugy van mint itt.
Neked van elkepzelesed az oregkorodra vagy nem foglalkozol vele?
Persze ott a fiad, az tud intezkedni.

Itt nincsenek ket hetes valtasok ha valaki benntlako magan apolo.
Hetvegere kap helyettest 2 napra, egy magyar ismerosom csak egyet vesz ki. Nappal ellatja a nenit, ejszaka o is alszik de tobbszor felkel es ranez hogy kell-e valami meg felebred ha a neni szol neki mert ossze van nyitva a ket szoba. Jol fizetik, 200$ kap naponta, o bejelenti es adot fizet mert kell neki a stabil nyugdij amivel majd hazakoltozik, a valtasos munkatars nem vallja be.

Honapokon at dolgozik ez a no, van hogy elege lesz, akkor ker egy-ket het fizetetlent es elmegy nyaralni vagy utazni, ha hazamegy latogatoba akkor 3-4 hetre megy,
Azt mondja hogy jol lehet birni de mar nagyon varja hogy mehessen vegleg haza az unokakhoz mert az hianyzik neki legjobban. Egyebkent megszerezte az allampolgarsagot is.

Ami a nagy piszoksag az az hogy a teveben ujabban valami apolokat, takaritokat, bebiszittereket kikozvetito ceg azzal jott hogy naluk az apolonak 16 $-t kell csak fizetni, a bebiszitter is 11-12 $ korul van a takarito is olcsobb mint mashol, kezdik letorni az arakat...

Egyebkent ujabban mindenutt kevesebbet akarnak fizetni minden munkaert....hihetetlen.

puhacica 2021.11.28. 08:41:30

@P.Elliot: ja, haza nem akarunk koltozni, csak mondtam, hogy ez sajnos mindenutt igy mukodik.

ez igazabol csak ilyen filozofalgatas nalam, csomo minden erdekel, es akkor elgondolkodom rajta, hogy mi lenne, ha kitanulnam. de hogy belevagok-e barmelyikbe valaha, az rejtely.

@Csodabogár: itt teljes kialakitasra gondoltam, egy elolap cserehez mi sem hivunk villanyaszt.

Csodabogár 2021.11.28. 11:09:44

@P.Elliot: Mi ilyen szerelős család voltunk. Háboru után, mikor nem volt ember ha kellett valami akkor vagy a nagyapám vagy az apám csinálta meg. Később a körülöttem lévő fiuk mind mérnökök voltak. igaz ők nem szereltek. Nem nagy kunszt, oda kell figyelni és nézni. Férjem is mindent megcsinált. Kérdezte is egyszer, mi lett volna ha egy kétbalkezes emberhez mész férjhez? Válaszom: ott hagytam volna.:-)
Tényleg nem tudom elképzelni hogy valaki vízcsapot meg villanyt ne tudjon maga megszerelni, ami menetközben adódik egy lakásban. De építettünk polcokat is meg rengeteg IKEA bűtort, főleg konyhát szereltünk össze. Az viszont tény, hogy a Kanadából hazatelepült gépészmérnököm, max. egy szöget tudott beverni a falba. :-(

Csodabogár 2021.11.28. 11:12:00

@FutureFry: Manapság mindenki a környezetvédelemről beszél. Nem esztelenség akkor irtani az erdőket, hogy favázas legyen a ház? Házépítésre már remek technológiák vannak, én sajnálom erre a célra a fákat, pedig messze nem vagyok egy megszállott környezetvédő.

P.Elliot 2021.11.28. 23:44:06

@Csodabogár:
Nos, az en ferjem is mernok volt de ketbalkezes, / a motorjat meg egyetemista koraban azt meg tudta szerelni kisebb dolgokban/, o az az igazi iroasztali mernok volt aki a szakmajat igencsak jol tudta azt a 30 evig egyhelyen valo dolgozas is megmutatta meg a penzjutalmak is hogy tudott.

Gyakorlatban hihetetlenul ugyetlen volt, orokmozgo ugyes apja ellentete, van ilyen is.

Azt nem osztom hogy csak az ugyetlensegeert ott kellett volna hagyni mert nagyon jo ember volt, szereto ferj, nekem mindig igazam lehetett szinte mindenben, hehehe, elfogadta en meg termeszetesnek vettem hogy vannak dolgok amit en tudok jobban, illetve elismerte es hogy ugy mondjam "jott utanam", hehehe....

2 eve lesz mar hogy meghalt januarban, nagyon de nagyon hianyzik...

Mernok ismerosod egy szoget azert be tudott beverni a falba?

Nos, az enyem is de nem vagyok benne biztos hogy az a szog egyenesen ment-e a falba!

Egyebkent a szulei, foleg az apja toltak el igazabol mert soha semmit nem kellett csinalni odahaza, aposom mindent megcsinalt, nem is oktatta ra, ovtak-vedtek az egyszem gyerekuket.

dikusz. 2021.11.29. 09:34:55

@P.Elliot: Addig, amíg el bírom magam látni, elvagyok itthon. Ha majd olyan állapotba kerülök, hogy nem (fizikai, szellemi), akkor megyek otthonba.Nem szeretnék, remélem előbb feldobom a talpam, mielőtt ilyen állapotba kerülök.
Az otthonápolást nem tudom megfizetni, a nyugdíjam 3-4-szerese kellene, hogy ki tudjam fizetni az árát.
Állami otthonban a nyugdíj 90%-át kérik az ellátásért. A megfizethetőbb alapítványi otthonokban (szintén alapellátás csak) az átlagnyugdíjnak a teljes összege, plusz a család hozzájárulása. A drága otthonok szóba sem jöhetnek a fentebb részletezett okok miatt: sok milliós belepési díj (van olyan állami otthon is, ahol már szintén kérik), vagy ha nincs az idősnek készpénze, maga a lakás a feltétele, hogy bekerüljön.
A fiamat nem szeretném azzal terhelni, hogy az élete azzal teljen, hogy engem ápol.Én voltam ebben a helyzetben, ráadásul duplán, tudom milyen lelki teher. Ha az ember hibát vét, örökké bántja a lelkiismeret.

Az ismerősöm, aki nénit ápol (férfiakat nem vállal), mesélte, hogy volt olyan hely, ahol az elődje folyamatosan, váltás nélkül dolgozott. Ők általában vagy Ukrajnából, vagy Romániából jöttek. És nem fizet a család nekik annyit, mint az itthoni ápolóknak!

Barátom Angliában él(t) '56 óta. Amikor említettem neki, hogy itthon mennyit fizetnek(feketén) az otthonápolásért, és mennyit az otthonban, akár magán, akár állami is legyen, azt mondta, kint a többszörösét. Amikor elmondtam, hogy ismerősöm mennyit kap egy nap, azt mondta náluk ez jóval többe kerül.

dikusz. 2021.11.29. 09:37:41

@P.Elliot: "nekem mindig igazam lehetett szinte mindenben," - ez azt jelenti, hogy otthon te voltál a főnök?:)))

dikusz. 2021.11.29. 09:39:42

Szeretném megkérdezni mindenkitől, aki hosszabb kommentet ír: nektek is fel kell ismerni mindenféle ezt-azt, hogy beengedjék a hozzászólásotokat?
Nincs ezzel bajom, csak nem értem ez mire jó...

puhacica 2021.11.29. 14:04:47

@dikusz.: igen, a legnagyobb baromsag, amit kitalalhattak, foleg egy blog eseten.

Priaposz · http://priaposz.blog.hu 2021.11.29. 18:54:00

@dikusz.: @puhacica: Egyszerű a "felismerős reklám" kijátszása:

1. Nem ismersz fel semmit, hanem bezárod a Határátkelő ablakát. (A biztonság kedvéért kijelölöd és másolod a megírt kommentedet.)

2. Új ablakot nyitsz a Határátkelőnek, és abban traláááá!!!: ott van a kommented. Már csak küldeni kell.

blackhairlady 2021.11.29. 19:53:40

@dikusz.: En azt vettem eszre, hogy nem a hosszusagtol fugg, hanem hogy milyen regen kommenteltem.

puhacica 2021.11.29. 22:49:57

@Priaposz: koszi. bar mire kimasolom, bezarom, megnyitom, addig vegig is tudok jelolgetni

JustPanka 2021.11.30. 20:59:14

@puhacica Szia! Nekem lenne egy pár kérdésem mivel mi is Cornwallba tervezünk költözni a közeljövőben, és London környékén élve ez nekünk is jó nagy váltás lesz.
Első az az hogy szokták egyesek mondani hogy minél messzebb mész Londontól, annál kevésbé kedvesek az emberek a külföldiekkel? Konkrétan egy olyan bejegyzést is olvastam (kicsit ugyan régi 5-6 évvel ez előtti) ahol valaki azt írta hogy az angolok angol mércével de bunkók ha megtudják hogy kelet európai valaki? Nyilván biztos nem mindenki, de nektek eddig mi a tapasztalat? A többség hogyan viszonyul hozzátok mint nem angolokhoz?

A másik hogy mennyi ideig tartottátok a cuccaitokat konténerben és hogy ez mennyire drága? Sok cuccunk van nekünk is és még hogyha meg is szabadulnánk pár dologtól, akkor is sok minden maradna amit valahova tenni kell, hacsak nem bérlünk ki házat arra az időre míg nem veszünk sajátot. Mondjuk a cicánkkal lehet ez a legegyszerűbb, ez amúgy is probléma szokott lenni ha kisállata van az embernek..

"Kínunkban végül még Launcestonba is elmentünk, bejártuk az összes várost, hogy kapjunk egy képet az általános hangulatról. Hát, kaptunk... sok örömünk mondjuk nem volt benne."
Mikre gondolsz amikor azt írod hogy az elején sokat csalódtatok? Mi 2x jártunk már Cornwallba, első alkalommal teljesen beleszerettem, és most nem tudom elképzelni hogy mi tud ekkora csódást okozni, de gondolom ez csak olyan mint egy friss kapcsolatban nem észre venni a másik kisebb nagyobb hibáit :)

Az utolsó félig kérdés félig nem, nekünk mortgage advisor azt mondta hogy nem kell legyen x hónap/év munkaviszony annál a bizonyos cégnél ahol a hitel intézés idején dolgozol, azt mondta hogy ha már megvan a szerződés hogy alkalmaznak, azonnal lehet is kezdeni a hitel ügyintézést. De gondolom ahány tanácsadót kérdezel, annyi félét mondanak, mi is hallottunk már pár különböző variációt.

Előre is köszi a válaszokat! És nagyon jó a poszt :)

puhacica 2021.12.01. 18:43:23

@JustPanka: az a helyzet, hogy a Cornishoknak mindenki emmet, aki nem rendelkezik eredeti Cornish gyokerekkel, onnantol kezdve meg mar annyira mindegy, hogy ki fia borja vagy. :D viccet felreteve, nekunk nincs rossz tapasztalatunk, a szomszedaink is normalisak es a kollegaink is. azt vettuk eszre inkabb, hogy baromira kivancsiak ra, hogy milyen szokasaink vannak, kb ilyen csodabogarakkent kezelnek idonkent. :D

asszem 3-4 honapig bereltuk a kontenert, innen:
dainton.com/location/st-austell/
van tobbfele meret, kaptunk kulcsot, akkor mentunk, amikor akartunk (kiveve az elso lockdown idejen, akkor par hetig teljesen lezartak mindent, mokas volt.)

a varosok olyan kis gondozatlanok, mindent belep a moha, ettol piszkos hatasuak az epuletek, elhanyagoltnak tunt minden, drogosok es egyeb lepattant figurak lezengtek a kozpontban, valahogy nem ereztuk vonzonak ezeket a telepuleseket. viszont bodmint meg tokre megszerettuk, pedig arra mindenki azt mondta, hogy cornwall segglyuka. launceston se volt nagyon rossz. meg hat mindenhol eletben maradnak a nepek, szoval annyira nem borzaszto a helyzet, csak nem erre szamitottunk. :)

nekunk anno azt mondtak, hogy ha van szerzodes, akkor nagyjabol el lehet inditani a folyamatot, mert ugyis letelik a 3 honap, mire tortenik valami. aztan volt, aki azt mondta, hogy jobb biztosra menni es megvarni a vegleges szerzodest. mi az utobbi mellett dontottunk.

sok sikert, ha berlesre adjatok a fejeteket elso korben, ot ajanlom. nem ingyen dolgozik, de iszonyu nehez most berelni, hatha jol jon a segitseg.
www.facebook.com/cornwallpropertyconsultancy/

sok sikert! :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása