oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. július 15. 06:30,  Kiderült, hol élnek a nagy-britanniai magyarok 122 komment

2021. július 15. 06:30 Határátkelő

Kiderült, hol élnek a nagy-britanniai magyarok

Ugyan a határidő két hete (június végén lejárt), az uniós állampolgárok még mindig jelentkezhetnek brit letelepedési engedélyért, már ha megfelelnek persze a feltételeknek. Nem is ez azonban a legérdekesebb, hanem az, hogy kiderült, nagyjából mennyi magyar él a szigetországban és az is, hogy hol.

nagy-britannia_anglia_london_utca_foto_pixabay_com_robalovaz.jpg

Hivatalosan június 30-ig jelentkezhettek az Európai Unió és az Európai Gazdasági Térség (Izland, Liechtenstein, Norvégia és Svájc) állampolgárai letelepedési engedélyért Nagy-Britanniában.

A hivatalosan kitétel itt azért érdekes, mert a brit kormány július elsején még 28 napos határidőt adott a szigetországban élő, de a programba még nem jelentkezett polgároknak a papírok kitöltésére.

Aki a határidőig jelentkezett, annak a kérelem elbírálásáig megmaradnak a jogai, ha viszont nem cselekszik, utána elveszíti a munkavállaláshoz, albérlethez és egészségügyi ellátáshoz való jogát.

Kétszer annyian vannak, mint gondolták

Azt azonban alighanem kijelenthetjük, hogy a jelentkezések nagy része lezárult és ennek alapján megállapíthatjuk, jóval több uniós és EGT-állampolgár él(t) a szigetországban, mint előzetesen gondolták.

A program kezdete előtt nagyjából 3 és 4 millió közé tették a számukat, ám már május végéig 5,3 millióan jelentkeztek és ha magunkból indulunk ki (azaz az olyanokból, akik szeretnek mindent az utolsó pillanatra hagyni), akkor talán nem túlzás nagyjából 6 milliós létszámmal számolni, ami gyakorlatilag a duplája az előzetesen vártnak.

Mint a Qubit cikke megjegyzi, ez a 6 milliós szám nem jelenti azt, hogy jelen pillanatban ennyi EU-s és EGT-s állampolgár élne életvitelszerűen Nagy-Britanniában, a jelentkezéshez ugyanis elég annyit igazolni, hogy az igénylő az elmúlt 3-5 évben fél évnél többet töltött évente az országban.

A legtöbben természetesen a lengyelek vannak (ezen nincs mit meglepődni, nem véletlenül lett szinte minden közép-kelet-európai bevándorló „lengyel”), ám csak pár tízezer fővel maradnak el tőlük a románok. Mindkét nemzetből közel 1-1 millió ember él az országban.

Mi a helyzet a magyarokkal?

Idén március végéig mintegy 140 ezer magyar állampolgár jelentkezett letelepedési engedélyért, ezzel a TOP10-ben vagyunk a határátkelők számát tekintve.

A magyarok döntő többsége (125 ezer határátkelő) természetesen Angliában él, de vannak nyolcezren Skóciában is, a maradék hétezer pedig Wales és Észak-Írország között oszlik el.

Ismét csak a döntő többség (123 ezer ember) aktív munkavállaló (azaz 18-64 éves), viszonylag sok az iskolás (15 ezer), nyugdíjas korú ellenben alig akad, csupán 1300-an ünnepelték már meg a 64. születésnapjukat.

Hol élnek a magyarok?

Senkit sem fog meglepni, de a magyarok körében London, ezen belül is Barnet, Brent és Heringay (3000-3000 fővel) a legnépszerűbb, de az első hat legkedveltebb régió is a brit fővárosban van.

Érdekes, hogy ezután Edinburgh jön (1900 magyarral), majd ismét Anglia (Bolton, Bristol) és így tovább.

A 140 ezres szám egyébként alacsonyabb a korábban gondoltnál, persze ebben nem szerepelnek azok, akik már állampolgárságot szereztek.

Bajban a brit mezőgazdaság

Némileg ide kapcsolódó hír, hogy közben komoly válság köszöntött be a brit földeken, ugyanis elmaradnak az idénymunkások, méghozzá a bürokrácia és a körülményes munkavállalás miatt.

„Valahol mindannyian számítottunk erre az eshetőségre. Arra viszont senki sem gondolt, hogy ennyire szélsőséges helyzet alakul ki. Az emberi reakciók leptek meg bennünket leginkább” – mondta az Euronewsnak Mark Knight, a Tangmere Airfield Nurseries technikai vezetője.

A cég az elmúlt a déli partvidék egyik legnagyobb farmja, most több tucat ember hiányzik, és félő, hogy nem lesz, aki leszedje a terményt, ami így könnyen tönkremehet. (Jellemző, hogy míg eddig háromnaponta szedték le a paprikát, most ezt csak 11 naponta tudják megtenni.)

Nem jobb a helyzet a Barfoots of Botley cukkiniföldjén, ahol 750 ezer darab zöldséget kénytelenek hagyni elrohadni a földeken, mert nincs, aki leszedje őket.

„A munkaerő szabad áramlásának korlátozása pusztító hatással járt, de nem csak a mezőgazdaságban és a kertészetekben. Így van ez nagyjából minden ágazatban, ahol hosszú évek óta külföldiek dolgoznak” – mondta Julian Marks.

A cég ügyvezetője finoman szólva sem optimista, szinte lehetetlennek nevezte, hogy az európai munkavállalók visszatérjenek a brit földekre.

Nem véletlen, hogy a brit kormány külön programot hirdetett meg az idénymunkásoknak, ám a jelek szerint egyelőre ez sem elég.

(Fotó: pixabay.com/robalovaz)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3116627818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dikusz. 2021.07.15. 23:30:43

@Arthamyr: Először azt hittem, az van kiírva Szerbiában, hogy: @SzZoole: fehérgalléros úriember volt.:)))

Hol? A szabadkai piacon, Gyálán se, és máshol sem láttunk ilyet, még csak nem is hallottunk róla.

dikusz. 2021.07.15. 23:33:02

@dikusz.: "Hol?" -t a "ne lopj magyar"-ra értettem...

Arthamyr 2021.07.16. 04:45:13

@dikusz.: Majd megkérdem, de valahol Szabadkán szerintem. Mondjuk arra vagyok kíváncsi, hogy ezt magyarul írják ki? Mert ha nem, akkor annyit ér, mint a kék plakátos hirdetés, hogy nem vehetik el a munkánkat a migráncsok...

dikusz. 2021.07.16. 07:24:13

@Arthamyr: Valószínű augusztusban megyek a barátaimmal a szabadkai piacra. Majd körbenézek, hol van kiírva ez a szöveg, ha egyáltalán ki van írva.

Nagyon sokan járnak át oda vásárolni, jóval olcsóbb ott minden (nagyon sok árusnál lehet forinttal fizetni) mint egy itthoni piacon, bár élelmiszert nem tudom, lehet-e behozni.

Arthamyr 2021.07.16. 07:45:29

@dikusz.: Ha jól tudom, földben lévő dolgokat (pl. krumplit, répát), húst nem, de gyümölcsöt pl. 5 kg-ig lehet. De nem én vagyok az "importőr". Viszont tegnap szabadkai kenyeret ettem, szóval biztosan van élelmiszer, amit be lehet hozni.
Majd megkérdezem, hol látták kiírva, lehet, hogy csak urban legend.

Örömhernyó 2021.07.16. 08:40:55

Az angolok nem arról híresek, hogy a földeken görnyednének minimálbérért. A szállodák, éttermek, vidámparkok se lesznek jobb helyzetben, ha minden újra kinyit.
A gyűlölt lengyel, magyar, román, szlovák dolgozott eddig, majd most a paki vagy a track suitban feszítő chav fog elmenni melózni? Nem valószínű.

@fhdgy: 15ezer az egy kamu összeg, 5400 forinttól indul a napszám, esetleg a nagyon jó szedők ha valami prémium terményt szednek, mint a barack, akkor felmehet 10 ezerig, ha nagyon jó minőségben szed és sokat. 15ezer az egy álomösszeg. Az is igaz, hogy a magyar gazdák a legpiszkosabb szemét munkáltatók közé tartoznak. A munkaerő is a társasadalom aljából kerül ki, de a munkáltatók is úgy állnak hozzá a dolgokhoz, hogy normális ember velük nem áll szóba. Diákként volt szerencsém vetőmagüzemben dolgozni, szedtem dinnyét, almát... a munka kemény volt, de a bánásmód volt az, amiért sose mentem vissza következő évben ugyanoda. Akinek egy pici esze van, az ilyen munkát nem végez. Pláne, hogy ezek idénymunkák, lehet, hogy jól hangzik a napi x ezer forint, de mondjuk azt se kapja teljesen kézhez a szedő, mert mindig van valami kifogás a munkaadó részéről. 1-2 hónap kemény munkával százezreket keres valaki a mezőgazdaságban. Aztán mit csinál az év hátralévő részében? És mit csinál 5 év múlva? Dead-end job, ahogy a művelt francia mondja.
Komolyan, egy McDonald's étteremben több karrier lehetőség van Nyugaton, mint a mezőgazdaságban idénymunkáskodni. Egy gyorsétteremben pár éven belül manager lesz a proli, ha jól nem is keres, de egész évben foglalkoztatva van és nem szakad le a dereka.

Ugyanez igaz a vendéglátásra, a munkavállalók a társadalom alja, ahogy a munkáltatók js fillérb@szó rabszolgahajcsárok jellemzően. Aztán csodálkoznak, hogy első adandó alkalommal lelépnek a munkavállalók nyugatra.

VT Man 2021.07.16. 08:59:34

@Shanarey:
Arra gondoltak a britek, hogy majd hoznak embert indiából, bangladesből, olcsóbban.

De beütött a koronavírus, megálltak a repülőjáratok, és idénymunkára amúgy se éri meg 8-12 órát repülni és a jegyet fizetni.

tanato 2021.07.16. 09:16:57

@dikusz.: @Arthamyr: Én a szabadkai piacról bureket szoktam hozni de legalább 3-4 gurigát,azután befagyasztom és rájárok szeletenként.Persze előbb felszeletelem őket mielőtt befagyasztanám.

Arthamyr 2021.07.16. 09:33:16

@tanato: Én nagyon ritkán járok, de van ismerős, aki heti 2-3 alkalommal is, és szinte csak Szerbiában vásárol, ott szerez be mindent.

tanato 2021.07.16. 09:39:45

@Arthamyr: Így van olcsóbbak az árak úgy nagy átlagban,női ruha különösen,de hoztam be már nadrágot magamnak meg éles kést is/Egy szerbiai szakállas muzulmántól vettem,azt hiszem szandzsáki volt.Forintban fizettünk mindig.

Medgar 2021.07.16. 12:53:42

@fhdgy: A "napi" 12-órát jelent alsó hangon.

odamondó 2021.07.16. 12:53:47

@SzZoole: ezek azok a hétköznapi 'közgazdászok' akik azt hiszik azért nincs vezérigazgatói fizetésük egy étteremben dolgozva, mert azt a lengyel/magyar elvette tőle olcsóbban.

élhetetlen 2021.07.16. 15:41:19

@taga20: Ez személyes élmény, úgy huszonöt éve lehetett, Münchenben egy pár napos konferencia, úgy nyolcan lehettünk, és a külvárosban egy magán szállodában szálltunk meg. Minden rendben. Hazainduláskor reggelinél bejött a tulaj, megköszönte, hogy nála szálltunk meg, jó étvágyat kívánt a reggelihez, és megkért bennünket, hogy az ebédünket ne a svédasztalról csomagoljuk össze. Nagyon kínos volt, de nyilván volt előzménye.

luis5 2021.07.16. 17:07:23

@Shanarey: UKben csak azért keselnek m lofegyvereket visszaszoritottak. Ugyanezt az USA-ban pisztollyal intézik

Almandin 2021.07.16. 17:07:32

@Örömhernyó: Sok igazság van abban, amit a bánásmódról mondasz. Sajnos emiatt lehet, hogy össze fog omlani a magyar, de akár az európai mezőgazdaság is, mert nemcsak a bérek kicsik, hanem a bánásmód is szörnyű. Attól, hogy valaki egyszerű, tanulatlan ember, még nem kellene megalázni. Az ő munkájukra is égető szükség van, mert enni azt kell. Az egész élelmiszeripar omlana össze nélkülük.
A bánásmód sajnos még romlott is azóta, hogy fiatal voltál. A napszámosokat sokszor már szinte rabszolgaként tartják, főleg vendégmunkások. Sajnos több nyugati országban se jobb a helyzet. Olaszországban sok helyen bezárják, megerőszakolják a napszámosokat, tűző napon halálra dolgoztatják a paradicsomföldeken. Komoly baj van az egész európai társadalommal.

taga20 2021.07.16. 19:20:48

@SzZoole: eszembe nem jutott!
én aszt hittem eddig, amit előadtál itt, hogy minyimum egy jakuza vagy:)))

Bandibacsi34 2021.07.16. 19:20:51

@luis5: Mexikoban is betiltottak a lofegyvereket megis minden BÜNÖZŐ-nek van. Az atlagpolgarnak nincs!

SzZoole 2021.07.16. 19:41:42

@taga20: á méknem tejjesen, ez a nyomorult csinkikórság miatt vannak a felsőtestemen pár üres hej, a két odalbódám mek a hátamnak az 1/4-e. 4 időpontot hagytam ki, már rég késznek kék leni, de majd talán őszel tudok meni oszt majd akkor hijhazz dzsakúzának :-)))

Shanarey 2021.07.16. 21:12:25

@luis5:

Az USA-ban az ilyen esetek nagyobbik részében a gyilkosság a cél, itt viszont csak az lesz belőle, mert a sok nyuszi, rögtön farkasnak érzi magát, ha kés van nála. Ja és mindig létszám fölény kell, mert 1-1 ellen az nem jó. Elcseszett egy népség.

Shanarey 2021.07.16. 21:16:52

@VT Man:

Nem erre gondoltak, hanem arra hogy tényleg azért nem dolgoznak egyesek, mert mi ellopjuk a munkájukat. Most meg nem értik mi a fene van. A Wheatherspoon fickó is aki mellesleg nagy brexit hívő, most nyöszörög hogy nem tud minden Pub-ot kinyitni mert nincs ember. naná hogy nincs, mert az első Lockdown után elkezdte kirúgni az embereket.

2021.07.16. 22:56:20

@Arthamyr: van Magyarországon egy házunk, a második szomszéd szereti az italt de a munkát kevéssé. Télen amikor nagy ho esett, szóltam neki hogy fizetség fejeben lapátolja már el. Erre azt mondta: mingracsnak nem dolgozom.

2021.07.16. 22:56:20

@élhetetlen: voltunk egyszer horvát tengerparton egy szállodában ahol ez rendszeres volt a kelet európai részről. Borzasztóan szégyelltem magam

Almandin 2021.07.16. 22:56:20

@Bandibacsi34: Ő még évtizedekkel ezelőtt dolgozott ilyen helyen. 40-50 között van valahol az életkora. 30 évvel ezelőtt még nem bontakozott ki a mezőgazdaságban a rabszolgatartó rendszer. De a munkáltatók hozzáállása már előrevetítette, csupán akkor még kevesebb lehetőségük volt nagyon durva dolgokat megtenni.

2021.07.16. 22:56:20

@SzZoole: oszt japánul tanulsz-e már testvérem?

2021.07.16. 23:20:18

@SzZoole: így félig megcsinálva csak jacuzzi lehetsz:-))

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2021.07.17. 01:29:41

@Örömhernyó: már most sincsenek...ez a 7.évem itt kint Scillyn, de még soha nem voltunk ekkora a szarban a staff összeszedésével, mint idén. Az idei évben, az április eleji nyitás óta, már "hoztuk" egy fluktuáció szempontjából rosszabb év átlagát. Gyakorlatilag annyi a kritérium már csak, hogy legyen két kezed és tudjál valamit csinálni...friss külföldiek, akik keményen dolgoztak itt nálunk már nincsenek. Lengyelek, bolgárok, meg mi magyarul mindig viszonylag sokan voltak nálunk, rossz szó nem lehetett rájuk. Nagyon gyakori volt, hogy 2-3 évet letoltak itt, és utána ajánlották az ismerőseiket otthontól maguk helyett. Ez egy évekig nagyon jól működő rendszer volt. Na ez ugye megszűnt, plussz nyilván sokan azért is elmennek a királyságból, mert maradnának dolgozni az EU-n belül. Rengeteg ember otthagyta a vendéglátást (!). Volt kollégákat próbáltak visszacsábítani idén, de nem kevés mondta, hogy a tavalyi lezáráskor kellett ugye munka, elmentek irodába, vagy sofőrek, és köszönik szépen, de kevesebb órával és nyomással megkeresik azt a pénzt, amit a konyhán vagy a fronton.
Fiatal brit gyerekek jönnek...3-4 hét után mennek, mert nekik ez a munka kemény. a 4 mosogatónk 1 hónapon belül lépett le, mert "úristen ez nagyon nehéz", pedig fele annyi munkájuk nincsen, mint amikor pár éve én kezdtem mosogatással.
Nagyon nagyon nagy a ganyé....Nem véletlen sípolnak a mindenféle szervezetek, hogy legalább a szezonra legyen valami könnyítés a külföldieknek. Mert ugye szépen kikukázták az olcsó "alja" munkaerőt, csak éppen 2 éve olvastam valahol, hogy a felszolgálók/bárosok/szakácsok körében 40% körül van a külföldi, a takarítók körében meg még több. Szép dolog, hogy a szürkeállományt ide akarják csábítani, csak közben a vendéglátásnak, iparnak, mezőgazdaságnak, a kétkezi részét kicsinálják.

Arthamyr 2021.07.17. 04:46:41

@Team Vincent: Lehet, hogy rossz ajtón kopogtattál, ha "szereti az italt de a munkát kevéssé"?

Arthamyr 2021.07.17. 04:53:58

@dorian gray: Azért azt még odébb van, hogy ez általánosan elfogadott nézőpont legyen. :)
Pl. @SzZoole: is azt szokta írni, ha valaki kérdezi, hogy köszöni szépen, a brit gazdaság jól van. Meg a vezetők és a mainstream média sem tartanak még ott, hogy sajnos nem jó irányba indultunk. :)

Almandin 2021.07.17. 07:32:56

@Team Vincent: Érdemesebb céget felkérni erre a célra. Ugyanis a szomszédok lehet, hogy olcsóbbak, de kevésbé megbízhatóak. Hogyan ellenőrzöd külföldről, hogy elvégezte-e a munkát? Így könnyű megtenni, hogy zsebreteszi a pénzt és nem csinál semmit, a lebukás esélye kicsi.

Bandibacsi34 2021.07.17. 07:33:14

@dorian gray: OLCSO munkaero az kell nekik. Viszont nem akarnak afrikait meg azsiait(itt indiairol van szo meg körülöttuk) mert azok odaviszik a szuleiket, nagybacsit meg a nőiket a sajat orszagaikbol. Sokkal kenyelmesebb a kelet-europai meg del-amerikai, aki csak par evre jönne, nem hoz szülőt meg nem csinal gyereketves elhuz, mielott nyugdijba menne. Persze ki nem merik mondani.

dikusz. 2021.07.17. 08:49:10

@Team Vincent: Ezt itthon is megcsinálják, a különbség csak annyi, hogy nem csak a kelet-európaiak.

2021.07.17. 09:12:46

@Arthamyr: nem is az döbbenetet meg,hogy nem akart dolgozni, hanem hogy engem mingrancsnak nevezett:-)))

2021.07.17. 09:12:46

@Almandin: persze igazad van de az adott időpontban otthon voltam.

2021.07.17. 09:12:46

@Almandin: Érdemesebb céget felkérni erre a célra. Ugyanis a szomszédok lehet, hogy olcsóbbak, de kevésbé megbízhatóak. Hogyan ellenőrzöd külföldről, hogy elvégezte-e a munkát? Így könnyű megtenni, hogy zsebreteszi a pénzt és nem csinál semmit, a lebukás esélye kicsi.

be vagyunk kamerázva, és így általában tudom ki mit csinál :-)))

2021.07.17. 09:12:46

@Bandibacsi34: ezt a svájciak is évtizedekig csinálták, ez volt a tartózkodási engedély szezonális. Kilenc hónapra szólt utána három hónapot külföldön kellett tölteni utána újra jöhettek. Család egyesítésére nem volt joga. Így dolgoztak a jugok és a törökök az elején.

2021.07.17. 11:58:22

@dikusz.: de biztos hogy nem jólétben élő nyugat európaira jellemző.

SzZoole 2021.07.17. 13:47:01

@Arthamyr: azt nem mondtam/mondom, hogy minden tökéletes. Vannak problémák tényleg a mezőgazdaságban, vendéglátásban es egyébb helyeken mint az árufuvarozás is.

Ez visszafogja vinni a fizetéseket az egekbe.

Az meg, hogy migráncs letörte az árakat részben igaz, olyan formába, hogy a román felvállalta a munkát RENDES ÁRON, mint az angol vállakozó és a saját fajtáját foglalkoztatva, akinek fizet £5-6/óra,. Ugyanez igaz a vendéglátásban is, csinálnak egy üzletet/éttermet stb. es szinten a románt foglalkoztatva £5-6-7/óra.

A mezőgazdaság meg annyi, hogy anno Csárlibácsi királyfi felhívta az otthon tartózkodó diákokat mezőgazdasági munkára. A fiam jelentkezett is és mondták neki, hogy az összes pozíció betelt, na…..

SzZoole 2021.07.17. 13:48:38

@Team Vincent: nem vagyok a testvéred, de amúgy fluent vagyok dzsapanízbűl :-)))

Almandin 2021.07.17. 15:05:51

@Bandibacsi34: Sokan véglegesen letelepednek a célországban a kelet-európaiak közül is. Ha sokáig van ott valaki, sokszor kiviszi a párját is, vagy egyenesen ott alapít családot, helyivel. Nagyon sok magyarnak van angol, német, stb. házastársa. A muszlim bevándorlókkal a kulturális különbség a legfőbb probléma. A többségük képtelen integrálódni és biztonsági kockázatot is jelent.

Almandin 2021.07.17. 15:06:12

@SzZoole: Nem a nyomorbér a rendes ár. A románok és egyéb bevándorlók-vendégmunkások azért törték le a béreket, mert ők a mélyszegénység, az éhezés elől menekültek Angliába, a munkáltatóknak meg jól jött, hogy van egy olyan réteg, akinek ki lehet szúrni a szemét éhbérrel. Érthető, hogy egy angol nem akar annyiért dolgozni, hülye is lenne, a segély is van annyi, vagy több. Az a probléma, hogy a világgazdaság egyre inkább erre a típusú kizsákmányolásra épül. Az EU is arra jó a gazdagabb tagállamoknak, hogy a szegényebbekből olcsó munkaerőt tudjanak toborozni, valamint az áruikat minél nagyobb közönségre tudják rásózni.

Arthamyr 2021.07.17. 15:14:26

@SzZoole: Most vesd össze ezt azzal, amit mások vagy akár a poszt ír. :)

SzZoole 2021.07.17. 15:25:24

@Almandin: na, most amire én gondolok és tudom, hogy van ilyen mert ismerem őket személyesen, autószerelő műhely, pizzazó/kávézó, kisseb építőipari vállakozások.

A román vállakozó aki ezeket a cégeket üzemeltetik, ugyanannyi pénzt kérnek el egy MOT/szerviz kombóért mint egy angol garázs.

Az étteremben ugyanannyit kérnek el mint egy angol, vagy más nemzetiségi által üzemeltet étteremben.

A kisebb ház körüli munkák, járda, kerítés vagy kisebb javítások a házban, festés, csempézés stb. annyit kérnek mint egy angol.

A gond az, hogy a saját emberei azok mind az ő fajtájuk és azzal letudja a vállakozó, hogy elég nekik az a £6-7 is, mert az kincs nekik, ahogy te is írtad a mélyszegénységből ide hozott emberek, akik nem is nagyon beszélnek angolul.

Én konkrétan erre gondoltam.

SzZoole 2021.07.17. 15:29:08

@Arthamyr: te Arty, már akartam kérdezni, hogy te gyurmázol még? Mostanában ha fekvő támaszokat vagy has izom gyakorlatokat csinalok 2 perc után úgy izzadok, mint az igásló, majdhogy nem spriccel belőlem a tajték :-)

Arthamyr 2021.07.17. 15:31:19

@SzZoole: Még nem kezdtem újra sajnos. Már lehetne, de szét van bombázva a házunk, se konyha, se fürdőszoba, még kb. 1 hónapig, majd utána nekiállok megint.

SzZoole 2021.07.17. 15:35:23

@Arthamyr: ja, azt elfelejtett írni, hogy mindez a 82 fokos szaunában történik :-))

De azért az erdőben tréningezhetsz, nem?

Te is Romániából importált ócsó munkaerőt alkalmazol fillérekért? :-)))

Ez utóbbi csak vicc volt

Arthamyr 2021.07.17. 15:42:48

@SzZoole: Az erdőbe/a tóhoz mehetnék (amíg zárva volt a terem és a felújítás nem kezdődött el, oda is mentem), de most elég bukta leizzadni (még a sima 35-39 fokban is, ami kint volt), ha utána csak tescos fürdés van vagy a mosáshoz is el kell vinni a ruhákat.
Meg itt dolgoznak egész nap (szombaton és néha vasárnap is), egyrészt nincs pofám elmenni, másrészt néha szükség is lehet rám.
Mi helyi szakembereket béreltünk fel, többnyire ismerősöket/barátokat.

SzZoole 2021.07.17. 15:46:04

@Arthamyr: erdő/tó, bameg te aztán tucc élni :-)))

Ugye nem áruld el, hogy merre van ez, hogy esetleg megtuggyam kukkerolni :-)))

Arthamyr 2021.07.17. 15:50:59

@SzZoole: Már írtam korábban itt is, hogy Kiskunhalas.

SzZoole 2021.07.17. 15:53:57

@Arthamyr: amit ott látok erdő/tó kombo az a sostoi erdő és tó

SzZoole 2021.07.17. 16:02:52

@Arthamyr: tán csak nem az a u alakú ház a tóparton? :-))

Arthamyr 2021.07.17. 16:04:24

@SzZoole: Nem hinném.

dikusz. 2021.07.17. 16:39:57

@Team Vincent: Német vendég volt.
Nem az igazadat vitatom, engem is mindig kiakaszt, ha valaki a svédasztalról pakolássza az uzsonnáját a ridikülbe, de tévedés azt hinni, hogy csak kelet-európai vendégek pakolásznak.

taga20 2021.07.17. 17:52:34

@SzZoole: tezsvérem, nem tucc valami jó kis tetováló szalont a sötét albionban?:)))

zenét szoktál? tessék!:)))

www.youtube.com/watch?v=BZ_HhwnIOV8&list=RDBZ_HhwnIOV8&start_radio=1

u.i.: lajos nagyon összekapta magát szilvesztonban:)))

Bandibacsi34 2021.07.17. 17:53:17

@Almandin: En ferfivel egy olyannal talalkoztam, aki helyivel jott össze, nőt ismerek 40-50 et. Persze ez nem reprezentativ. Olyan ferfit ismerek, aki marokkoival, fekete-afrikaival jott ossze, mivel a nő kiszolgaltatott volt. A romanok többnyire hozzak magukkal. A lengyelek meg egymas között szoktak a nyelv miatt(olyan ismerősöm van, aki mivel beszel szlovakul van lengyel/szlovak/cseh/orosz nője, de főleg a nyelv miatt). Mindenesetre 50% hazamegy, 20% orszagot valt tapasztalataim szerint. Lehetne készíteni egy jo kis szocigrafiat, mifele emberek es honnan mennek Angliaba. Nagyon sok a hataron tuli magyar es akik a rosszabb munkalehetosegu videkekrol jonnek(Del-Alfold, Borsod, Nyirseg) keves a budapesti vagy nyugat-magyarorszagi.

2021.07.17. 17:53:17

@dikusz.: mindenhol vannak kivételek, de a németekre nem jellemző a pakolas. 84 millió lakos a volt NDK-val együtt és meg ma is a mozgasrol és viselkedéséről meg tudom 90% biztonsággal mondani honnan jön. Vannak erős különbségek. Pedig eltelt egy pár évtized.

Bandibacsi34 2021.07.17. 17:53:17

@SzZoole: A vállalkozások pl mar Szlovákiaban is angol/nemet arakkal dolgoznak. Magyarországon kb ennek a 70%-ert. A brit munkasok tobbsege nem akar hetvegen dolgozni meg delutan sem nagyon, a lengyelek/romanok megcsinaljak akkor is.

2021.07.17. 17:53:17

@SzZoole: nem vagyok a testvéred

Most nagyon elszomorodtam

2021.07.17. 17:53:17

@Almandin: ebben igazad van, az egész EU című bohózat csak a németeknek jó.

2021.07.17. 17:53:17

@dikusz.: hidd el nekem van tapasztalatom, huszonöt évig utazással foglalkoztam, láttam eleget. A legjobb show műsor a reggeli, lehetne róla egy tanulmányt írni: mensch auf nahrungsuche
A legrosszabb az orosz, nem három szelet húst vesz hanem elviszi az egész tálat.

SzZoole 2021.07.17. 18:28:16

@taga20: de tudok ,csak az a baj, hogy a minőség pocsék….

Milyen Lajos te, talán több tisztelett, Szőr Lajos :-)))

SzZoole 2021.07.17. 18:29:39

@Team Vincent: jaj tesokam bratyokam azért ne sirjal :-)))

SzZoole 2021.07.17. 18:35:00

@Bandibacsi34: megmondom őszintén fogalmam sincs mi történik a kelet régióban, hogy mi és mennyi.

Azzal meg amit az angolokról írsz, azzal vitatkoznék, írnék példát is, de minek/kinek….

SzZoole 2021.07.17. 18:40:25

@Team Vincent: “ ebben igazad van, az egész EU című bohózat csak a németeknek jó.”

Lehet erre is jó volt a brekszit :-))

Amúgy én és a feleségem is mindketten alsó közép vezetői pozícióban vagyunk és nem minimál bérért, nagyon nem. Pl. ő most váltott május végén, és felfelé bukott. Irhatnek erről is többet de minek….

Bandibacsi34 2021.07.17. 18:48:16

@SzZoole: Jelentős a kulonbseg London(+kornyeke) +az igazi videk között. Irhatnek en is sok peldat csak minrk/kinek..

SzZoole 2021.07.17. 19:04:39

@Bandibacsi34: na akkor ezt meg is beszéltük, szerintem

dikusz. 2021.07.17. 19:08:23

@Team Vincent: Nem kételkedtem a szavaidban eddig sem, most meg pláne, ha utazással foglalkoztál.

Az azért meglehet, hogy azok a németek NDK-sok voltak. Az a hajdúszoboszlói gyógyszálló, ahova sok éve járok, tény, és való, hogy nem a túl jómódú utazók szállodája, oda nemigen jönnek túl jómódú utazók. de nem lehet általánosítani, mindig akad valaki, aki bespájzol ebédet.
Volt, amikor -vendégként- nem tudtam megállni, és rászóltam, hogy miért tesz a ridiküljébe egy joghurtot, meg egy kockasajtot, ami nem kerül 100 Ft-ba sem. Azt mondta, azért, mert azt ő megfizette...

dikusz. 2021.07.17. 19:11:50

Ma már másodszor kellett felismernem képekről hegyeket ahhoz, hogy beengedjék a hozzászólásomat.

Sok mindent gondolok arról, aki ezt kitalálta, de hogy mit, azt inkább nem írom ide.
A bloggazda úgysem olvassa a posztokat, de ha mégis, és ráadásul ismeri is azt aki kitalálta, adja át neki azt, amit üzentem.

taga20 2021.07.17. 19:15:42

@SzZoole: szőrlala nem barna túlságosan?:)))

bár othello se volt fehér!:)))

2021.07.17. 19:15:52

@dikusz.: nekem is többször kellet be jelentkeznem hogy egyszer fogadjon, van valami probléma a rendszerben

SzZoole 2021.07.17. 19:21:08

@taga20: elég sok kritika érte ezért a rangért, érdemes lenne O’Sullivan kritikáját elolvasnod, 100% igaza volt, szerintem :-))

2021.07.17. 19:49:35

@dikusz.: Azt mondta, azért, mert azt ő megfizette...

Igen ez egy érdekes indoklás :-)))

2021.07.17. 19:49:47

@SzZoole: tudod az EU vezetők a magas lóról nem hittek hogy a bexit megtörténhet. Az hogy ez egy jó döntés volt e, nem az én tisztem eldönteni. Egyébként is utálom ha valaki a más ország dolgaiba bele ugat.

Arra azonban jó volt hogy elősegíti mind a lakosoknak mint a külföldnek a tisztább látást.

A nemet/ francia tandem akar vezetni gazdaságilag és politikailag továbbra is, és ennek az érdeknek van minden alárendelve.
A maradék tagországok csak statiszták

taga20 2021.07.17. 19:49:53

@SzZoole: ez a sullivan valami dárc valami?

hogy mer egy ilyen kritizálni olyat, aki az életét kockáztatja?

ja és, szerintem:)))

taga20 2021.07.17. 19:49:57

@Team Vincent: többek között az a probléma, hogy nem tucc magyarul:)))

SzZoole 2021.07.17. 20:11:38

@Team Vincent: többek közt ez is volt a probléma. Második legtöbb befizető volt az EU- ba, és szinte semmi beleszólással. A német-francia tengely akart eldönteni mindent, ja és a bürokratikus rendszerről nem is beszélve, lásd covid :-(

Nem akarok vészjósló lenni, de a brexit csak a kezdet volt ez többen fogjak követni az angolokat, szerintem.

SzZoole 2021.07.17. 20:13:39

@taga20: nem dárcos, sznúkeres, a legjobb :-)

2021.07.17. 20:25:48

@taga20: többek között az a probléma, hogy nem tucc magyarul:)))

Ígérem dolgozni fogok rajta :-))) de konkrétan mire gondolsz?

taga20 2021.07.17. 20:25:56

@SzZoole: azé az angol, a fakoangol, aki kurvára nem akar dolgozni, az hova lépett ki?

meséjj má, hogy melyik angol autógyár vásárolja fel a németeket.

és a vidéki ostoba fasz angolokat ki fogja követni?:)))

www.youtube.com/watch?v=VAr9zrnteN8

taga20 2021.07.17. 20:26:17

@SzZoole: oksa, rájöttem migri!:)

magyar zenét mék szoktál ott néha?
na nesze, ha befordulsz néha, és sajog a szíved, és sajog:)))

www.youtube.com/watch?v=jsDYslJE1Y0

SzZoole 2021.07.17. 20:37:24

@taga20: vállvonás :-))

Verset szereted shit kicker :-))

youtu.be/4gYFZnT4-Ds

2021.07.17. 21:14:44

@SzZoole: Nem akarok vészjósló lenni, de a brexit csak a kezdet volt ez többen fogjak követni az angolokat, szerintem.

Minden nagy birodalom szétesett. Az EU pedig csak nevében nagy.
“ Második legtöbb befizető volt az EU- ba, és szinte semmi beleszólással”
Ez várna Svájcra is de mindig leszavazzuk az ilyen irányba vivő kísérleteket

taga20 2021.07.17. 21:14:44

@Team Vincent: segítek:))

"nekem is többször kellet be jelentkeznem"

húzd alá pirossal, ahol szerinted!:)))

taga20 2021.07.17. 21:14:59

@SzZoole: ez a vállvonás cuki, de szerintem meg inkább béna.

vers nem rossz, de szerintem tőle jobb!:)))

www.youtube.com/watch?v=sryRHUMPAoI

SzZoole 2021.07.17. 21:24:28

@Team Vincent: jól teszitek :-)

Lehet a uk lesz a második Svájc Európában, eddig is voltak szürke zónák a pénzvilágban, most több lesz szerintem :-)

SzZoole 2021.07.17. 21:27:34

@taga20: ez jó, teccik, mitiszó :-))

taga20 2021.07.17. 21:59:40

@Team Vincent: "de a brexit csak a kezdet volt ez többen fogjak követni az angolokat, szerintem."

te fordítóból tolod baszod?

szerintem, aki az angolokat követi, az egy fasz!

taga20 2021.07.17. 21:59:40

@SzZoole: ja a második! ménem valami más?
me lehet, hogy kutyaűtök?:))

egy dolgot sorolj fel, amit a zangolok létre hoztak az utóbbi 50 évben! egyet!

2021.07.17. 21:59:40

@taga20: nekem is többször kellet be jelentkeznem"

húzd alá pirossal, ahol szerinted!:)))

Rendben köszönöm a segítséget
- Nekem is többször kellet bejelentkeznem, mire elfogadta a jelszót
- Nekem is többször be kellett jelentkeznem, mire bejutottam.
Ez itt egy magyar nyelv és irodalom óra?
40 éven keresztül nem a magyar volt az a nyelv amin a tarsalgasokat folytattam.

Mea maxima culpa :-)))

taga20 2021.07.17. 22:08:25

@Team Vincent: semmi gond, me én is csepülöm a magyar nyelvet:)

"Ígérem dolgozni fogok rajta :-))) de konkrétan mire gondolsz?"

de te kérdezted. én meg komolyan vettelek:)))

zenét szoktál, te béna magyar!:)))

www.youtube.com/watch?v=C-hlVjkCb40

2021.07.18. 15:15:16

@taga20:
Nem akarok vészjósló lenni, de a brexit csak a kezdet volt ez többen fogjak követni az angolokat, szerintem.

Nem az én mondatszerkesztésem volt, ha figyelmesen követed a posztokat, akkor most @SzZoole - t is ekézed? Ő nagyobb és erősebb nálam :-)))

Almandin 2021.07.18. 15:15:31

@Team Vincent: Szerintem az EU pár évtizeden belül szét fog esni. Nem is véletlen. Sok tagállamnak ez nem jó, nagy reményeket fűztek hozzá, és nem vált be (illetve valóban, a franciáknak és a németeknek nagyon jó, másoknak nem vagy nem annyira).
Amúgy már megvan akövetkező ország is, amelyik a kilépést fontolgatja:
www.portfolio.hu/gazdasag/20210715/baratkozhatunk-az-uj-fogalommal-polexit-492824

SzZoole 2021.07.18. 16:28:22

@Team Vincent: “ Nem az én mondatszerkesztésem volt, ha figyelmesen követed a posztokat, akkor most @SzZoole - t is ekézed”

Nem a posztokat, hanem a kommentek :-))

A poszt az amiről kommenteket írunk, nem baj ez, majd ebbe is beleszoksz mint pucu a punciba :-)))

SzZoole 2021.07.18. 16:29:02

@Almandin: nem kell oda pár évtized, meg fog az hamarabb történni, szerintem.

2021.07.18. 18:08:22

No comment :-(((((

SzZoole 2021.07.18. 18:38:39

@Team Vincent: azért sírva ne fakadj Vince :-)))

mariann49 2021.08.04. 23:48:27

Haringey az, de ki szamolja... (itt lakom)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása