oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. június 12. 06:30,  Egy furcsa Orbán-kijelentés margójára 176 komment

2021. június 12. 06:30 Határátkelő

Egy furcsa Orbán-kijelentés margójára

A magyar miniszterelnök az érdekes félmondatoknak (is) mestere. Most például a migrációról beszélve mondott olyat, amit többféleképp is lehet érteni hozzáállástól és világnézettől függően.

orban_viktor_magyar_radio_foto_miniszterelnok_hu.jpg

Eléggé biztosnak tűnik, hogy a járvány magyarországi (és európai) csendesülésével a magyar kormánypárt visszatér majd a migráció jól bevált témájához. Ezzel persze nekünk nem nagyon lenne mit foglalkozni, ha nem lett volna az a bizonyos félmondat.

Orbán Viktor az állami rádiónak adott szokásos péntek reggeli “interjújában” azt fejtegett, hogy a “migráció úgy, ahogy van, filozófiailag, eleve rossz dolog. Nincs jó migráció”.

Ugye ha szigorúan nézzük, megpróbálva elvonatkoztatni attól, hogy a migráció az elmúlt években szitokszóvá vált bizonyos politikai körökben, szóval ha szigorúan nézzük, akkor ez vonatkozik az Európai Unión belüli elvándorlásra is.

Persze ez aligha igaz, adjuk meg az esélyét annak, hogy a magyar miniszterelnök nem sorolja a migráció közé az union belüli lakhelyváltoztatást, hanem a maga értelmezésében a menekülteket érti alatta.

Ezt erősítheti az is, hogy Orbán Viktor arról beszélt, előfordulhat, hogy valakinek „a háború és a jó ég tudja, milyen istencsapása miatt el kell jönnie” a szülőföldjéről, de a cél az, hogy egy idő után visszatérhessenek, merthogy mindenkinek ott kell segíteni emberhez méltó életet élni, ahol született.

"A migráció mindig arról szól, hogy az ember megszületik valahova a Jóisten rendelése szerint, és azon a helyen, ahova született, nem tud boldogulni. És úgy dönt, hogy miután ott nem tud elérni egy olyan életet, amit magának szeretne, ezért felkerekedik, és onnan elmegy. Esetleg el kell menekülnie, vagy gazdasági okokból egész egyszerűen egy másik helyet keres az élete számára. Ez nem jó dolog. A jó dolog az, hogyha mindenki ott boldogulhat, ahova megszületett. És ha segítenünk kell egymásnak valamiben, úgy egy országon belül, itt az elmaradott magyar régiókra is gondolhatunk, úgy európai összefüggésben, elmaradott európai régiók is vannak, és az egész emberiség összefüggésében, ha segíthetünk, akkor abban kell segíteni, hogy mindenki ott élhessen emberhez méltó életet és saját számára is sikeresnek minősülő életet, ahol született, ahova született" - fogalmazott.

„Két évig semmilyen migrációt ne engedjünk” – tette hozzá Orbán Viktor, ami még mindig követhető gondola. Az már kicsit elbizonytalaníthatja a hallgatót, hogy a magyar miniszterelnök szerint ez nem csak az illegális migrációra vonatkozik.

Éppenséggel azt is mondta, hogy “a jóisten rendelése szerint" születtek az emberek adott helyekre, az jó, ha ott is élik le az életüket. A jóisten ott adott mindenkinek egy “talpalatnyi helyet” ahova született, ez “az élet rendje”. Ezért idővel vissza kell küldeni mindenkit oda, amelyik területen a világra jött.

Persze nyilván túlgondoljuk a dolgot, valószínűbb, hogy Orbán Viktornak eszébe sem jutott az a sokszázezer külföldön élő magyar, de mi már csak ilyen túlérzékenyek vagyunk és nem túl jó határátkelőként ilyeneket olvasni.

Gyere velünk világ körüli útra!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés

(Fotó: miniszterelnok.hu)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Orbán Viktor Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8716589622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tanato 2021.06.12. 07:29:16

Nem fogja beengedni az uniós bevándorlókat sem?Errefelé döntően erdélyi cigányokról van szó meg néhány holland nyugadíjasról,bár azok inkább mostanában hazafelé készülnek.Mostanában sok erdélyi cigányt/románt magyart vegyesen/vettem fel a praxisba meg néhány kínait meg egy idenősült tunéziait,ja meg egy ide férjhez ment mongoll nőt aki magyarul még nem tud magyar férje tolmácsolt,egymás közt angolol kommunikálnak.

fhdgy 2021.06.12. 08:16:51

@tanato: Ha nem jöhetnek miráncsok, most tételezzük fel, hogy csak az EU-n kívüliekre gondolt, akkor hogyan jön a sok kis kínai építeni a Fudánt, vagy a Belgrád-Budapest vasútvonalat?

Vagy nem gondolta végig, hogy mit hablatyol vagy nagyon is végig gondolta, és egy célközönség nem túl magas iq-jához szabta a mondókáját.

tanato 2021.06.12. 08:27:14

@fhdgy: Maga sem tudja mit beszél

Arthamyr 2021.06.12. 08:27:35

@fhdgy: "hogyan jön a sok kis kínai építeni a Fudánt, vagy a Belgrád-Budapest vasútvonalat?" - Sehogy, minek jönne? A kínaiaknak már benyaltak, a következő lépés a klientúra hízlalása. :)

fhdgy 2021.06.12. 08:30:24

@Arthamyr: Vagy én vagy Te olvastad rosszul a híreket. Én, tudtommal, olvastam olyat, hogy kínai tőke, kínai munkaerő végzi a beruházást, az építést.

Sőt olyat is, hogy terv szerint kínai diákok is fognak tanulni a Fudánon.

fhdgy 2021.06.12. 08:32:43

@tanato: Szerinted volt idő, amikor tudta?

tanato 2021.06.12. 08:39:36

@fhdgy: talán fiatalkorában.Na lépek kaptunk egy 3 napos zaléakarosi 3 napos utat a gyerekeketől karácsonyra.Majd kedden jelentkezem.

Arthamyr 2021.06.12. 08:44:47

@fhdgy: Kínai tőke? Mármint kínai hitel, nem? Nem életszerű, hogy a kínaiak ajándékba adnak bármit is, csak úgy, ellenszolgáltatás nélkül.
A vasútvonalat a hírek szerint Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó cégek csinálják sokszáz milliárdos projekt keretében.

A diákvárosról nem olvastam, hogy kik fogják építeni (megvan már egyáltalán?), de meglepő volna, ha nem a NER-es cégek kiviteleznék. Egy ekkora projektet kizárt, hogy ne lopjanak szét.

Az meg, hogy kínai diákok is fognak tanulni a budapesti Fudanon, ha tényleg idetelepül, teljesen természetes. Így is akad kínai diák a magyar egyetemeken.

fhdgy 2021.06.12. 08:48:39

@Arthamyr: Olvastam olyat is, igaz, nem igaz, hogy a kínaiak azt mondták 350 milliárd. A magyarok azt mondták, hogy azért alkudjunk egy kicsit! Legyen 550 milliárd!

_z_ 2021.06.12. 09:03:37

@Arthamyr: @fhdgy: En mindenhol 750 milliardot olvasok. Es nem talaltam meg, hogy pontosan ki fogja epiteni, de nem csak a NER, mert reszben kinai a kivitelezo.
A kinai diak Budapesten es a kinai egyetem Budapesten azert nagyon nem ugyan az... (es persze hogy kinek a penzebol, milyen hitellel, ki epiti...)
Azt, amit Kina most Magyarorszaggal csinal, mar reg elkezdte jatszani rengeteg helyen (eleinte foleg Afrikaban). Hitel, beruhazas, stb. aztan kernek majd valamit csereben (mivel hogy-hogy nem a kinai hitelbe sok orszag belebukik), mint Virag elvtars. Kikotot, halaszati jogot, ilyesmit.

fhdgy 2021.06.12. 09:05:52

@_z_: Én az 550 milliárdot a Fudánra írtam, nem a vasútra. Bocs, hogy nem volt egyértelmű!

fhdgy 2021.06.12. 09:07:26

@Arthamyr: A vasútnak jelen állapotban lesz kínai kivitelezője is lölövel közös konzorciummal.

_z_ 2021.06.12. 09:07:41

Hogy a cikkhez is hozzaszoljak: A fenyesseges nagyvezernek igaza van, legjobb lenne ott boldogulni, ahol az ember szuletett. Csak ha ez nehezitett palya, kicsit arrebb meg nem, akkor azert az ember el gondolkozik, hogy kinek eli a eletet: a szulofoldjenek, vagy a csaladjanak/maganak.

_z_ 2021.06.12. 09:08:41

@fhdgy: Lehet en nem figyeltem. De sok szempontbol veheto a ketto egy kalap ala. Sajnos...

Arthamyr 2021.06.12. 09:19:45

@fhdgy: Paksot is az oroszok fogják csinálni (és ott muszáj is, mert ahhoz már komolyabb szakértelemre van szükség, ami itthon nem feltétlenül van meg), de azért nem kell aggódni, a több ezer milliárdból azért lesz aranyeső a NER prominenseinek is.
Igazából ez teljesen járható út, működő koncepció: a külföldi barátok adnak hitelt, szakértelmet, a kormánnyal szépen leosztják, ki mit csinál, aztán a magyar adófizetők szépen visszafizetik a hitelt, a kamatokkal együtt. Mindenki jól jár, akinek van beleszólása: a klientúra gazdagodik, a külföldi barátok is, mellé még befolyást is szereznek, a kormány erőforrásokhoz jut. Másnak meg nem osztottak lapot.

@_z_: Az a különbség lehet, hogy Afrikában, Dél-Amerikában szükség volt a kínaiak pénzére, és hasznos dolgot létesítettek vele (ugye azért volt és van is honnan fejlődni). A vasútvonal esetében az minimum kérdéses, hogy nekünk ez mennyire jó, az egyetem meg elvileg egy nagyon jó egyetem, csak nem biztos, hogy ennyire és így kellene barátkozni a kínaiakkal.

fhdgy 2021.06.12. 09:25:18

@_z_: Én úgy gondolom, hogy a boldogulj ott, ahol születtél, meg a jó isten áldásával, egy kicsit ósdi dolog. Vagy nem is kicsit.

Kezdjük ott, hogy mit ért az alatt, ahol születtél. A házban, a településen, a megyében, az országban?

Erre én azt válaszolnám neki, hogy én a Földön születtem, és igaza van, én itt boldogulok. Nem hiszem, hogy értené.

Vegyük most csak Magyarországot! Itt sem könnyű mindenkinek boldogulni, ott ahol született. A vidéki lakosság nagy százaléka az elmúlt bő 100 évben városokba költözött ( vagy pl. kitántorgott Amerikába ). Az ország területén nagy az infrastrukturális különbség. Szeretném látni, hogy ilyen nagyot mondó alakokat bedugnának egy távoli zsákfaluba, azzal, hogy na boldoguljatok, ahogy tudtok!

M. Péter 2021.06.12. 10:33:28

Orbán Székesfehérváron született, akkor miért Budapesten él?

Csodabogár 2021.06.12. 10:37:55

@fhdgy: Végül is nem mindenki vágyik külföldre boldogulni. Én pl. soha nem mentem volna el ha nem éreztem volna bezárva magamat. Amit kint elértem, az már itthon megvolt. Nem meggazdagodni akartam, hanem szabadon élni. Tudom nem vagyok a normába passzoló.

fhdgy 2021.06.12. 10:50:55

@Csodabogár: Jó, értem, de ezzel azt mondod, szerintem, hogy nem csak kenyéren él az ember.

Te ezért mentél el, mások amazért, megint mások meg ki tudja miért. Minden embernek megvan a motivációja. Mindenre. Menni is, maradni is.

A kérdés, hogy megértjük-e, hogy más másképp láthatja a dolgokat, illetve megtilthatjuk-e, hogy úgy lássa és úgy cselekedjen.

Vannak dolgok, amiket, sajnos, tiltani kell, itt tényleges bűncselekményekre gondolok.

_z_ 2021.06.12. 10:55:33

@fhdgy: Bárhogy is van, én jobban szerettem volna Magyarországon így élni. De már itt élünk 10 éve, nem vágyom vissza.

_z_ 2021.06.12. 10:56:39

Más is kapott hasonlóan kedves üzenetet palócgulyás(Quercus)-tól:
"@_z_:

Látom megérkeztél a határátkelő nevű liberofasiszta hulladékblogra te libernyák patkány."

fhdgy 2021.06.12. 10:57:54

@_z_: Ne foglalkozz vele! Szegénynél nagyon nagy a baj a padláson!

_z_ 2021.06.12. 11:00:21

@Arthamyr: Nem tudom megítélni, hogy hol mennyire hasznos dolgot épített Kína (mondjuk, bár tudom nem Afrika vagy Dél-Amerika, de a montenegrói autópályára nem hiszem, hogy az ottaniaknak ekkora szüksége lett volna...), de tudtommal végül mindenhol Kína járt (sokkal) jobban, a fogadó ország meg rosszabbul.

fhdgy 2021.06.12. 11:00:45

@_z_: Erre mondom én azt, hogy a Föld homogenizálódik. Ez egyeseknek nem tetszik, mások élvezik az előnyeit, megint mások, ha vannak hátrányai, akkor viselik a hátrányokat.

Majd kialakul egy új egyensúly. Hogy milyen lesz, nem tudom.

_z_ 2021.06.12. 11:02:41

@fhdgy: Kis adagban egész szórakoztató a blog.hu-s aktivitása :).

Arthamyr 2021.06.12. 11:10:15

@_z_: Ez itt is így lesz, nem is állítom, hogy valahol Afrikában máshogy történt volna, csak azt, hogy ott, mivel volt és van honnan fejlődni, nem sokat kell tenni ahhoz, hogy valami pozitív hozadéka legyen a dolognak.
Magyarország lehet, hogy lepukkant bizonyos mérce szerint, de évtizedekkel ezen országok előtt jár, sok szempontból.

Golf2 2021.06.12. 12:07:15

Az se igaz amit kérdez,lapozzunk.

fhdgy 2021.06.12. 12:14:22

@Golf2: Nem biztos, hogy jó megközelítés.

Mond valamit, ami ordas, de ha ráhagyod, akkor sokan készpénznek veszik.

Lehet, hogy pont erre megy ki a játék. Az értelmesek feladják, a többiek meg azt mondják, hogy biztos igaz, hisz senki sem cáfolja.

horace 2021.06.12. 12:41:31

Ha a Jóisten rendeli el, hogy ki hova szülessen, akkor azt is biztosítani kellene, hogy ott boldogulhasson ahol született. Ha pedig valaki mégis útra kel, azt Isten parancsára, vagy legalább is jóváhagyásával teheti meg. Ez esetben nem szállhatunk szembe a nagy akarattal, hanem támogatnunk kell az útra kelőket. Tehát OV. érvelése valahol hibádzik!

fhdgy 2021.06.12. 18:13:34

@Zsuzsi65: Itt volt egy hozzászólás!?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.06.12. 18:16:27

@fhdgy: a link lemaradt, bocs :)
A mai vilag vezetoi...

fhdgy 2021.06.12. 18:20:49

@Zsuzsi65: Nekem először rendben volt, aztán megnézetem a linket, ahonnét visszatérve csak annyi volt, hogy "A mai világ vezetői...", semmi több.

Most már megint rendben. Hirtelen azt hittem, hogy már utólag is lehet módosítani a hozzászólást, ami persze szerintem nem lenne baj. Mondjuk tíz percen belül.

Többször előfordult már, hogy elolvastam a hozzászólásomat, mielőtt elküldöm, de mikor már elment, látom, hogy van benne hiba.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.06.12. 21:12:01

@fhdgy: igen, az nagyon jo lenne, ha a hozzaszolasokat lehetne javitani. Bosszanto tud lenni, hogy uj kommentben lehet csak javitani...

SzZoole 2021.06.12. 21:35:26

@Zsuzsi65: ott volt, meg is tudtam nyitni, tényleg furcsa, hogy eltűnt.

fhdgy 2021.06.12. 21:38:24

@SzZoole: Akkor már ketten láttunk UFO-t!

SzZoole 2021.06.12. 21:40:06

@fhdgy: dehogy UFO, már írtam régebben is, Isten tervez, Orbán végez :-))

fhdgy 2021.06.12. 21:45:42

@SzZoole: @Zsuzsi65: Van egy szakmabeli barátom, ő azt szokta mondani, hogy számítástechnika egyre inkább okkult tudomány.

Egyre inkább igazat adok neki!

kék madár 2021.06.13. 00:16:42

a terdepelos agymenese is borzalom volt.
Ennek a vadbaromnak mar teljesen elment az esze.

dikusz. 2021.06.13. 08:21:52

@fhdgy: @Zsuzsi65: De képzeljétek el, ha lehetne javítani a hozzászólásokat, akkor nem sokat érne a moderálás.
Azok, akik miatt be kellett vezetni, írnának egy "lájtos" hozzászólást, és utána belejavíthatnának, mi lenne itt...

SzZoole 2021.06.13. 09:19:19

@dikusz.: a saját hozzászólásokba való ki/bele javítására gondoltak, szerintem, nem mások által irt hozzászólásra :-)

dikusz. 2021.06.13. 09:47:48

@SzZoole: Én is arra gondoltam.:)))

fhdgy 2021.06.13. 11:36:32

@dikusz.: Mondjuk, én arra gondoltam, hogy a javítottban a javítás rész át lenne húzva, és az eredeti helyén jelenne meg a módosítás, az eredeti megjelenési idővel, plusz az utolsó módosítás dátumával.

Így nem lehetne az eredetit "letagadni".

Én azt is vállalnám, hogy csak helyesírási hibákat javítanék, ill. valami értelemzavaró dolgot.

fhdgy 2021.06.13. 11:48:51

@Zsuzsi65: @SzZoole: Van egy gyanúm ezzel a link megjelenik, eltűnik dologgal kapcsolatban.

Szerintem nem a linkkel magával van gond, hanem azzal, hogy előtte pl. smile van, grafikusan.

Ha valamelyikőtök lenne szíves egy hozzászólást tetszőleges szöveg, utána grafikus smile, még utána újabb tetszőleges formában küldeni, akkor megnézném a formátumot akkor, amikor megjelenik a smile utáni rész és akkor is, ha nem.

Csak mint szakmai betegség agyalok rajta. Első saccra azt mondom, hogy a hozzászólások szövege, adatai bekerülnek egy adatbázisba ( pl. MySQL ) és ott tűnnek el a smile-ik.

fhdgy 2021.06.13. 11:58:36

@Zsuzsi65: @SzZoole: A link elmaradáshoz még egy kis adalék.

Ugye, amikor valaki válaszol nekem, akkor arról kapok egy e-mail-t.

Ott még most is jó a dolog. Ez azt jelenti, hogy az e-mail jól jön létre, jól kerül elküldésre, így valahol a böngésző számára összeállított html-be nem kerülnek be már a dolgok.

SzZoole 2021.06.13. 11:59:43

@fhdgy: ez nem csak gyanú hanem valós dolog. Pl. ha az első mondatod után raksz egy szmájlit, akkor az utánna levő, nem csak a linkek, hanem a komment többe része is eltűnik. Nem új keltű dolog ez :-)

SzZoole 2021.06.13. 12:02:13

@fhdgy: a blog.hu oldalával van a gond, szerintem, szar az ájtis emberke:-))

fhdgy 2021.06.13. 12:14:18

@SzZoole: Ezt így ne mondanám!

Én ismeretlen programozókat sem szoktam kritizálni, felhasználó előtt pedig végképp nem.

Szerintem inkább arról van szó, hogy ezek a hozzászólások, ezekben a rendszerekben, úgy vannak elképzelve, hogy karakteres szövegek, UTF-8-ban kódolva. Egy grafikus smile pedig bináris adatokat tartalmaz. A kettőt együtt nem lehetetlen kezelni, de egy teljesen más megközelítést igényel.

SzZoole 2021.06.13. 12:23:25

@fhdgy: “ Ezt így ne mondanám!”. De én mondom :-))

“Én ismeretlen programozókat sem szoktam kritizálni, felhasználó előtt pedig végképp nem.”

Én ismerteket is szoktam :-))

“ Szerintem inkább arról van szó, hogy ezek a hozzászólások, ezekben a rendszerekben, úgy vannak elképzelve, hogy karakteres szövegek, UTF-8-ban kódolva. Egy grafikus smile pedig bináris adatokat tartalmaz. A kettőt együtt nem lehetetlen kezelni, de egy teljesen más megközelítést igényel.”

Na ennek csak egy részét értettem, de gond velem van, nem értek a lovakhoz :-))

Vicc volt

fhdgy 2021.06.13. 12:38:35

@SzZoole: Hogy valamit nem értesz, nem bűn, mindenki nem érthet mindenhez.

Aki még be is ismeri, hogy nem ért hozzá, annak piros pont.

Annak viszont fekete pont, aki nem ért hozzá, de minden áron el akarja hitetni, hogy igen.

Akkor megpróbálom egyszerűbben: ha valamit szövegként kezelek, akkor egy írásjel egy byte ( 8 bit ), a legtöbb esetben. Magyar ( és egyéb ) ékezetes karakterek és hasonló un. különleges írásjelek, lehetnek kettő-három byte is. Így egy angol abc betűit, írásjeleit tartalmazó hozzászólás annyi byte-ot foglal el, ahány leütést tartalmaz. Itt is lehet kis kivétel, de nem lényeges.

Ez ezt jelenti, pl. egy magyar könyvoldalt nézve, hogy tele oldal, kb. 2 kilobyte, így egy ötszáz oldalas könyv egy megán letárolható.

A képek, grafikák, egy teljesen más világ. Egy nem is nagy felbontású kép önmagában elfoglal(hat) akkora helyet, mint egy pár száz oldalas könyv szövege.

Szerintem ezért van, hogy a hozzászólásokba nem tudsz képet illeszteni direktben, csak egy linket rá, mert ugye a link egy szöveg.

SzZoole 2021.06.13. 12:50:20

@fhdgy: értem amit írsz, de én az egész ájtis világot nem igazán értem és (nem bántás ként) és nem is érdekel.

“ Szerintem ezért van, hogy a hozzászólásokba nem tudsz képet illeszteni direktben, csak egy linket rá, mert ugye a link egy szöveg.”

Na pont erre írtam, hogy szar az ájtis, mert más oldalakon simán be lehet illeszteni a fotót is az oldalra.

fhdgy 2021.06.13. 12:57:50

@SzZoole: Gondolj a megboldogult békeidőkre, amikor még sok komment volt egy nap, itt a Határátkelőn is!

Ha fényképeket is lehetett volna, akkor sok hozzászólásban lett volna egy-két megabyte-os kép is.

Magyarország kis ország, hova lehetne elrakni annyi winchestert, hogy ezt a rengeteg adatot/képet, archiválva, biztonsági mentéssel együtt eltároljuk???

Ez egy kompromisszum, ami szerintem elviselhető.

fhdgy 2021.06.13. 13:09:21

@SzZoole: Ott sem ingyen van a tárhely(, bár borús időben több felhő van ).

Ha nagy az adatbázis a képek miatt, akkor az nagy adatforgalmat generál, ami nagyobb sávszélességet igényel vagy türelmesebb kommentelőt, aki nem lesz attól ideges, hogy sokat malmozhat közben.

dikusz. 2021.06.13. 14:15:42

@fhdgy: A szakmai részét nem értem, már nem is fogom, és abba nem szólok bele, amihez nem értek.

Egyszerűen csak azt szerettem volna mondani, azért jó, hogy nem lehet javítani a kommenteket, mert bekerülhetnek olyan hozzászólások, amik épphogy átmennek az előmoderáción a stílusa, tartalma miatt. Ha utólag lehetne javítani, akkor öt perc múlva jönne a vicces kedvű troll, és akkor a bloggazdának kevés lenne a nap 24 órája, hogy ellenőrizze újra a hozzászólást.

fhdgy 2021.06.13. 15:21:09

@dikusz.: Ezt gondolom azokra érted, akik előmoderáción esnek át.

Az ő esetükben működhetne úgy, hogy amikor a bloggazda beengedi, utána már ne legyen módosítható.

De rendben, megvoltunk nélküle eddig is, megleszünk ezután is.

CSOKKI MÁLNA 2021.06.13. 15:39:42

Igaza van. az illegális migráció, éppúgy mint a turizmus kedvez a járványok terjedésének, amelyből lesz egy pár a közeljövőben.

www.valaszonline.hu/2020/12/06/jordan-ferenc-tihany-interju/

"Azonnal elfelejtjük, nem tanulunk belőle, nem alkalmazkodunk. Pedig kellene, mert lesznek újak. A következő kórokozó szerintem inkább Afrikából várható. Ott többen esznek bozóthúst, emiatt talán nagyobb a zoonózis esélye."

CSOKKI MÁLNA 2021.06.13. 15:39:48

@kék madár: Sztem meg az a hülyeség, hogyha valami barom kitalál valamit a tengerentúlon, azt nekünk itt csinálni kellene.

nemecsekerno_007 2021.06.13. 15:40:28

@_z_: Ha ott könnyített a pálya, akkor vidd magaddal a szüleidet is, meglátjuk Merkel Mutti fizeti-e a nyugdíjukat.
Mert ugye arra még jó nektek Orbánisztán, hogy eltartsuk a nyugdíjasaitokat. Meg ellássuk őket mások TB-jéből.

fhdgy 2021.06.13. 16:03:57

@nemecsekerno_007: A 007 mit jelent nálad? Annyi éves vagy vagy valami iq féle?

Én már nyugdíjas vagyok, de el a kezekkel a nyugdíjamtól!

Te engem nem tartasz el, nem látsz el!!!

Abból fizetik a nyugdíjamat, amit én annak idején befizettem.

Utóirat:

ha úgy érzed, hogy most a te pénzedből is fizetnek nekem, akkor kérdezd meg azt, akit annyira védeni szeretnél, hogy miért lopta el az enyémet és most miért kell neked fizetni, helyette!!!

SzZoole 2021.06.13. 16:20:06

@fhdgy: csak egy nyugdíjasokra kihegyezett troll, az a mániája, hogy ő meg a házzá hasonló félcsapásos tartja el a mai nyugdíjasokat Mo-on, ne etesd :-)

Arthamyr 2021.06.13. 16:38:23

@dikusz.: @fhdgy: Vagy a módosított formátum is átesne a moderáción.
Szóval nem, az, hogy nem lehet javítani a hozzászólást, nem egy jó dolog, egyszerűen egy hiányzó alapvető funkció.

fhdgy 2021.06.13. 16:46:21

@SzZoole: Jó, akkor vele nem foglalkozom, csak az a baj, hogy sok hozzá hasonló van. Még akkor is, ha nyilvánosan nem trollkodik, de elhiszi ezt a maszlagot.

Persze, ennek a maszlagnak van azért valami alapja is.

Nem is a saját korosztályommal foglalkozom, hanem a szüleink, nagyszüleinkével.

Pl. apám 1941-től 1949 nagypéntekig front plusz hadifogság. Talán nem jellemző, de egyedinek sem mondható. Az ötvenes-hatvanas években a parasztoktól elvették a földet, a lovat, a kocsit, amit csak lehetett. Nos ez az a kettő generáció, amelyik nagyon sokáig eltartotta az országot. Aztán kaptak valami nevetséges nyugdíjat.

Akkor még a nyugdíjalapok üresek voltak ( ma megint azok ), mert korábban nem is volt, aki befizetett.

A képlet roppant egyszerű, mint egy piramisjáték. A nyugdíjpénzek más célokra elköltése, ellopása, majd abból fizetünk, ami éppen befolyik.

Arról nem Mari néni, meg Pista bácsi tehet, hogy amit ők akkor befizettek, azt elherdálták.

Lehet, hogy az ilyen 007-eseknek a családi pótlékát, óvódáját, bölcsődéjét, stb. finanszírozták Mari néni, meg Pista bácsi befizetéséből.

Így inkább tartom reálisnak, hogy Mari néni, Pista Bácsi tartotta el sokáig ilyen 007-es fajtákat.

Hogy nem a levegőbe beszélek, meg bizonygatom a bizonyítványomat:

A lányom alig dolgozott még pár hónapot, amikor kacarászva mesélte, hogy autóval mentek a barátjával és egy idős nő totyogott át előttük, akire a lányom megjegyezte, hogy no, ezt is mi tartjuk el.

Kapott tőlem hideget-meleget. Mondtam neki, hogy lóf.szt lányom, téged tart el még mindig a négy nagyszülőd, kis részben mi, a két szülőd, meg egy csomó más ember. Majd, ha közeledsz a nyugdíjhoz, akkor talán mondhatod, hogy ledolgoztad, azt, amit kaptál.

Magyarázatként annyit, hogy amíg tanult nem csak mi, a szülők tartottuk el, hanem sok-sok más ember is. Pár hónap munkával nem lehet visszaadni 17 év iskoláztatást, hogy csak egy példát említsek.

fhdgy 2021.06.13. 17:12:57

@Arthamyr: Jó, egyetértünk.

Én szavamat adnám rá, hogy nem élnék vele vissza. Csak helyesírási hibákat, értelemzavaró dolgokat javítanék.

Ha olyan dolgot írtam volna, amivel én magam is vitába szállnék, akkor egy új hozzászólásban tenném magamat helyre ( kíméletlenül )!

nemecsekerno_007 2021.06.13. 17:22:36

@fhdgy: Felmondtad a mantrát. Gratula.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.06.13. 17:22:48

@fhdgy: mar megint olyan temaban paradezol amiben nulla tudasod van, a blog.hu nem tarol le semmifele kepeket, par perc alatt kideritheto hogy az itt megjeleno emojik sima unicode karakterek, ezek pedig nehany bajt (gyk: nehany sima betu) helyet foglalnak.

unicode.org/emoji/charts/index.html

frikazojd · http://kocs.ma 2021.06.13. 17:22:55

ja akkor ezért kellett bedarálni a lombikbébi laborokat is? családbarát kormány, az.

dikusz. 2021.06.13. 17:41:22

@Arthamyr: Nem tudom, most ki a bloggazda. De feltételezem, hogy nem csak ezzel az egy bloggal foglalkozik. Ha pedig a módosítást is moderálni kéne, egész nap sasolhatná a Határátkelőt, semmi mással nem tudna foglalkozni...:)))

Nem azt mondom, hogy nincs igazad, mert én is beleesem abba a hibába, hogy elírok valamit, például fisz helyett f*szt (a kicsillagozott betű a magyar ABC első betűje) gépelek. Ilyenkor persze, hogy jó lenne javítani...

dikusz. 2021.06.13. 17:42:16

@fhdgy: Pont azokra, akiket most is idehordott a szél. Úgy látszik címlapos a poszt.

Arthamyr 2021.06.13. 17:47:55

@dikusz.: Nem gondolom, hogy nehezebb moderálni a javítást, mint azt, ha egy új kommentet ír az emberünk.
De az ideális az volna, ha ezt is külön állíthatná a bloggazda (akar-e javítást moderálni vagy sem), mert akár mondhatja azt is, hogy a javításokkal nem akar foglalkozni, ha meg valaki ezzel trükközve kerüli meg a moderációt, annak utólag kitörli a kommentjét, és utána kitiltja.

Én is olyasmire gondoltam, mint te, én is néha szavakat hagyok ki, vagy rakok be helytelenül, elírok dolgokat. Ez pusztán azért kellene, hogy kevésbé nézzenek ki úgy a kommentek, mint a hányás. Persze van, akin ez nem segítene.

fhdgy 2021.06.13. 18:38:37

@droid_: Ha nem okoska droidocska lennél, akkor elolvastad volna, amit írtam és talán meg is értetted volna.

Én képekről, grafikákról beszéltem, nem unicode karakterekről. Ennyit az értelmi képességeidről és nagyon kérem, hogy hanyagolj!!! Ha nem teszed meg magadtól, kizárom a hozzászólásaidat.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.06.13. 18:45:14

@dikusz.: amig naponta neztem az index fooldalt, kb minden poszt cimlapos volt, csak nem aznap, hanem 1-2 nappal kesobb. az okokat mindenki talalgassa maga ("mert annyira szuper" szerintem eleg valoszinutlen)

jancsi_4 2021.06.13. 18:45:25

Orbán pont olyan hülye, mint az idesereglő náci selejtek.

A leírása pontosan jól írja le, mit csináltak a honfoglaló magyarok. Szerinte ez rossz. Vagy az is lehet, hogy azt hiszi, hogy isten első, puccsista István királlyal született.

"A migráció mindig arról szól, hogy az ember megszületik valahova a Jóisten rendelése szerint, és azon a helyen, ahova született, nem tud boldogulni. És úgy dönt, hogy miután ott nem tud elérni egy olyan életet, amit magának szeretne, ezért felkerekedik, és onnan elmegy. Esetleg el kell menekülnie, vagy gazdasági okokból egész egyszerűen egy másik helyet keres az élete számára. Ez nem jó dolog. "

midnight coder 2021.06.13. 19:47:03

@Arthamyr: "az egyetem meg elvileg egy nagyon jó egyetem, csak nem biztos, hogy ennyire és így kellene barátkozni a kínaiakkal. "

Csinálhatna itt egyetemet a M.I.T. vagy a Standford is, csak hát egyik sem jelentkezett. Viszont amíg nincs itt ilyen színvonalú mûszaki egyetem, addig olyan cégek sem nagyon lesznek akik egy ilyen köré telepítenének magasabb hozzáadott értékû termelést - ergo, az a tehetséges diák, aki ilyen helyen szeretne elhelyezkedni, az külföldre megy. Ami viszont azt jelenti, hogy az összes ráfordított állami pénz a bölcsödei ellátásától az egyetemi oktatásáig nettó pénzkidobás volt az ország szempontjából.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.06.13. 20:44:57

@fhdgy:
ne kamuzzal, ott van meg mindig amit irtal, szerencsere nem lehet szerkeszteni ugye:

"Szerintem nem a linkkel magával van gond, hanem azzal, hogy előtte pl. smile van, grafikusan.
[...]
ezek a hozzászólások, ezekben a rendszerekben, úgy vannak elképzelve, hogy karakteres szövegek, UTF-8-ban kódolva. Egy grafikus smile pedig bináris adatokat tartalmaz."

a "grafikus smile" amirol hablatyoltsz, az egy nyamvadt unicode karakter. aztan a tevedesedre alapozva egy kalap ala vettetek a tetszoleges kepek beagyazasaval, ami totalis tevut, laikusoknak elnezheto, allitolagos szakembernek baromi kinos, leven 1 perc guglizasra van a "tudas". aztan arrol kezdtel filozofalni hogy miert nem lehet a blog.hu-n kepet betenni, arra a reszre meg ki sem tertem. szeretned hogy azt is megkritizaljam? vagy inkabb kapcsold be a szurest, akkor majd mindenki tanulhat a tevedeseidbol, kiveve teged.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.06.13. 20:45:10

@jancsi_4:

"A leírása pontosan jól írja le, mit csináltak a honfoglaló magyarok"

Megmondjam, hogy mit csináltak? Amikor a Kárpát-medencébe érkeztek, támogatták Arnulf keleti-frank uralkodót annak morvák elleni háborújában. Majd Arnulf megbízásából megtámadták Berengár észak-itáliai területeit. Később támogatták azt a német herceget Konrádot, aki fellázadt I. Ottó császár ellen.

jancsi_4 2021.06.13. 21:05:23

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Orbán nem erről beszélt. Orbán pont olyan hülye, mint az idesereglő náci selejtek.

A leírása pontosan jól írja le, mit csináltak a honfoglaló magyarok. Szerinte ez rossz. Vagy az is lehet, hogy azt hiszi, hogy isten első, puccsista István királlyal született.

"A migráció mindig arról szól, hogy az ember megszületik valahova a Jóisten rendelése szerint, és azon a helyen, ahova született, nem tud boldogulni. És úgy dönt, hogy miután ott nem tud elérni egy olyan életet, amit magának szeretne, ezért felkerekedik, és onnan elmegy. Esetleg el kell menekülnie, vagy gazdasági okokból egész egyszerűen egy másik helyet keres az élete számára. Ez nem jó dolog. "

jancsi_4 2021.06.13. 21:05:23

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: ó, igen, ezt el is felejtettem. A magyarok nemcsak migránsok voltak, hanem zavart keltettek, és fel is dúlták Európát, mint egy terrorista.

Ezopusz1234 2021.06.13. 21:05:52

@kék madár: Nem, a térdeléses témában teljesen igaza van. Ez amerikai belügy, semmi köze hozzá egy európai focibajnokságnak. Egyébként sem kellene a pályán politizálni.
Ettől még a migrációról hülyeségeket mondott.

antiindex 2021.06.13. 21:12:18

@Ezopusz1234: mert Európában nincsenek feketék, és a csapatokban sincsenek, ugye, te kis náci?!

Arthamyr 2021.06.13. 21:32:01

@midnight coder: A világ nagy részén nincsen MIT meg Stanford színvonalú egyetem a közelben, mégis akad hely bőven, ahol ennek ellenére is van "magasabb hozzáadott értékű termelés".
És nem, a bölcsödétől az érettségiig nem kidobott pénz, ugyanis ettől lesznek civilizált emberek. Sajnos az emberek többségének szüksége van erre a nevelésre, nem akarnék olyan helyen élni, ahol ez csak a kiváltságosoknak adatik meg, a többi meg olyan, amilyen. Ha külföldre távozik, az sem baj, mert a legfontosabb cél teljesült: nem fogja itt rontani a környezetünket. Másrészt ugye a szülők is keményen adóznak, na onnan van/lesz a ráfordított pénz. Az oktatás a legfontosabb közszolgáltatás, sokkal szarabb hely lenne az ország, ha mondjuk az átlagosan oktatásban töltött idő 4 évvel kevesebb volna.
A felsőoktatás más, az már valóban lehet pazarlás, mert ott elsősorban szaktudást kapnak a diákok, amire nincsen szükség ahhoz, hogy elviselhető emberekké váljanak.
Nyilván az ideális az volna, ha itt maradnának, és produktív és boldog életet élhetnének, de erre a kínai egyetem sem garancia.
Ha csak a tudást hozná, de nem jönne mellé semmi egyéb "kapcsolt termék", jó lenne, de sajnos nem gondolom, hogy így lenne.

FutureFry 2021.06.13. 21:53:34

@fhdgy: “Egy grafikus smile pedig bináris adatokat tartalmaz.”

Ahogy @droid_: is mondja minden ilyesmi “kép” (emoji icon) csak egy unicode karakter, mint bármelyik más betű (ami UTF-8 kódolásban max. 1 és 4 byte közötti helyet foglal). Pl. az egyik smiley (“grinning face with smiling eyes”) UTF-8-ben kódolt byte-jai: 0xF0,0x9F,0x98,0x81.

Próba (hogy, mit vág le - utólag - a blog):
1-byte: (kis a / 0x61): "a"
2-byte: (kis ő / 0xC5,0x91): "ő"
2-byte: (pí / 0xCF,0x80): "π"
3-byte: (arab “feh” betű, 3 pont felette, 1 alatta / 0xE0,0xA2,0xA4): "ࢤ"
3-byte: (hóember / 0xE2, 0x98,0x83): "☃"
4-byte: (az egyik smiley / 0xF0,0x9F,0x98,0x81): "

Arthamyr 2021.06.13. 22:00:08

@FutureFry: Lehet, hogy külön hozzászólásba kellett volna rakni, mert az arab betűtöl már vágni fogja, de lehet, hogy már a görögtől is...

fhdgy 2021.06.13. 22:05:26

@FutureFry: Jó, ezzel a hozzászólásoddal semmi gondom!

Messze nem antiszociális, messze nem kötözködő, messze nem arrogáns.

Ezeket mind el tudom fogadni, csak egy kérésem van:

Az emojik után miért veszik el a szöveg?

Mert, hogy elveszik, az tény! A BOM okozhatja a gondot?

fhdgy 2021.06.13. 22:13:30

@FutureFry: Akárhogy trükközök, nem vágja le. A smile után van egy " ezt is le kellene vágni. Vagy mégsem?

Ezek után a kérdésem, hogy Zsuzsi hogy vitte fel ezeket a jeleket és hogy vitted fel Te?

Pl. kíváncsi lennék a gépetek op. rendszerére, a böngészőre, stb.

Most csinálok egy próbát : magyar win 10-en firefox alatt egy smile:

FutureFry 2021.06.13. 22:17:34

@fhdgy: Ahogy írtam (meg már volt itt ez téma [1]): _utólag_ vágja le: “… csak utólag (valami cron job szerűség?) tisztítja az adatokat a “nemkívánatos” kódoktól. Azt is eléggé favágó módon, mert - ahogy látom - _mindent_ töröl az első “nemkívánatos” karakter után. De a küldött email-ben megmarad (meglepő is lenne, ha azt is törölni tudná utólag :)).”

[1] hataratkelo.blog.hu/2020/04/01/mas_kulturak_szemeben/full_commentlist/1#c38363624

FutureFry 2021.06.13. 22:21:13

@Arthamyr: Az a tippem, hogy csak a 4-byte-osokat vágja le, amikor az adat átkerül egy MySQL adatbázisba (?):
www.acunetix.com/vulnerabilities/web/mysql-utf8-4-byte-truncation/

Arthamyr 2021.06.13. 22:30:12

@FutureFry: Lehet, majd meglátjuk, bár miért kerülne bele _később_ egy mysql adatbázisba?

Egyébként talán megoldható lenne, hogy az emailből is törölje, ha trükkösek: pl. ha képet raknának az emailbe, és abban lenne a szöveg, bár ez nyilván az email rendszer működésétől függ, ha a képeket egyszer letölti, és utána többször nem, akkor nyilván ez nem működne.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2021.06.13. 22:41:09

@jancsi_4: Volt már itt zavar elég. Egymás ellen háborúzgató , egymás területeit dúló hatalmi centrumok, amelyek adott esetben igénybe vették a magyarok katonai erejét egymás ellen.

2021.06.13. 22:41:13

@SzZoole: ilyen velem is szokott lenni egy “nehéz nap” után.

Ezopusz1234 2021.06.13. 22:41:20

@antiindex: thank you for your feedback!

fhdgy 2021.06.13. 22:53:11

@FutureFry: A cron is lehet magyarázat, meg a 4 byte is. De:

Zsuzsi 2021.06.12. 18:16:27-kor írt hozzászólásának e-mail-jében ilyet találok, hogy :

---------------------------------------------

a link lemaradt, bocs :)<br />
A mai vilag vezetoi...=F0=9F=98=92=F0=9F=A4=A6=E2=80=8D=E2=99=80=EF=B8=8F=
=F0=9F=A4=A1<br />
notthebee.com/article/heres-the-leaders-of-the-free-world-doing-a-s=
uper-awkward-elbow-bump-at-the-g7-summit<hr /><br />=0A=
<br />=0A=
---------------------------------------

Ebből lett a böngészőben, hogy

----------------------------------------

<div class="commentText">
<a href="https://hataratkelo.blog.hu/2021/06/12/egy_furcsa_orban-kijelentes_margojara?full_commentlist=1#c40710854" class="reply_nick_742239" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40710854 );">@fhdgy</a>: a link lemaradt, bocs :)<br />
A mai vilag vezetoi... </div>

-----------------------------------------

A vezetoi... és a < között öt darab tab karakter van.

Hú, nem tudom, hogyan lesz olvasható, előre is elnézést!

A --------------------- sorokat én raktam be, hogy mégis valamennyire olvasható legyen,

2021.06.13. 22:56:11

@fhdgy: ez tudod nála egy rögeszme a nyugdíjjal. Nem lehet rajta segíteni. Én 13 évet dolgoztam otthon és egy fillér nyugdíjat sem kapok Magyarországtól. Az összes befizetesem megy a vakok javára,

fhdgy 2021.06.13. 23:08:13

@Team Vincent: Ez a ki fizeti a nyugdíjat egy örök probléma.

Egy dolog tény és való: már jó régóta állami szinten ellopták, mert másra fordították ( sikkasztás ), most valahonnét tényleg pótolni kell. Ez viszont nem a mostani nyugdíjasok hibája, kivétel azoknál, akik a sikkasztásban részt vettek, haszonélvezői voltak.

fhdgy 2021.06.13. 23:12:05

@FutureFry: Hú, a 2021.06.13. 21:53:34-kor írt hozzászólásod még mindig jól jelenik meg. Ki érti ezt?

nézzük most a szomorú arcot:

megjelenik-e az a szöveg utána, hogy blabla?

fhdgy 2021.06.13. 23:12:50

@fhdgy: Most látom a blablát. Megnézem később is!

FutureFry 2021.06.13. 23:17:51

@Arthamyr: “.. miért kerülne bele _később_ egy mysql adatbázisba? …”
Spekulálhatnék, hogy miért (pl. short term storage vs. long term storage?), de az is lehet, hogy ugyan az a (MySQL?) adatbázis, de valamilyen post-processzálás során nem-4-byte utf-8 kompatibilis módon (pl. elavult klienssel vagy nem megfelelően konfigurált kapcsolattal) kezelik benne az adatot (azaz az egész nem direkt működik így, hanem mert hibás).
És igen, lehetne az email-ből is “törölni”, úgy pl. ha az egész email csak egy link-bői állna a blog.hu-ra, és akkor úgy/és azt mutatnak amit csak akarnak (utólag is módosítható módon). Persze a delikvens elmentheti magának a web-oldalat is “eredetiben”, szóval ha direkt akarnák ezt a működést akkor jobb lenne rögtön kiiktatni ezeket a karaktereket a kommentelés során...

fhdgy 2021.06.13. 23:19:03

@fhdgy: Most nézzük az arcát kezébe temető nőt, utána blabla:

fhdgy 2021.06.13. 23:20:52

@fhdgy: most pedig következik a

fhdgy 2021.06.13. 23:21:38

@fhdgy: Most pedig a három együtt:

fhdgy 2021.06.13. 23:27:04

@FutureFry: Zsuzsi eredeti hozzászólása után 2 óra 13-cel később már nem láttam a hozzászólás végét.

Amiket most írtam, azoknál látom.

Ha cron van mögötte, akkor lehet, hogy még kettő órát várni kell?

fhdgy 2021.06.13. 23:48:21

@fhdgy: Hú, van itt kérem minden!

Kipróbáltam magyar win 10-en, firefox, chrome, avast browser alatt, ott még jó.

Android 6.0.1 alatt Adblockbrowser már rossz!

Android 9 Chrome jó!

OpenSuSE 15.1 Firefox rossz!

Szép kis kavalkád!

FutureFry 2021.06.14. 00:06:09

@fhdgy: Gondolom az emailben még látható emoji-folyam lett “kigyomlálva” (direkt vagy nem) egy idő múlva a szerveren és lett belőle a nagy semmi (öt tab).
Egyébként az a byte-folyam az (ha jól dekódolom) ezt takarta:
“Unamused face” (F09F9892) + “Female person facepalming” (F09FA4A6E2808DE29980EFB88F) + “Clown face” (F09FA4A1)
Szóval ha valaki ide emojikkal akar “gügyögni”, az használjon valami szöveges változatra fordítót :), pl. ezt találtam kis guglizással:
emojitranslate.com/
(Ami még magyarra is (megkísérel) fordítani “emojiból”)

fhdgy 2021.06.14. 00:09:31

@FutureFry: Már fonalat vesztettem. Azt sem tudom, hogy fiú vagyok-e vagy lány. Ki kell mennem megnézni.

Igen, a releváns részeket ( vagy amiket annak gondoltam ) szedtem ki.

fhdgy 2021.06.14. 00:13:51

@FutureFry: Még tudnék előhalászni win 98-as, XP, Vista, 7-es gépet is, meg talán különböző Suse verziókat is, de már nincs erőm, energiám.

Talán nem is a mi feladatunk.

A blog.hu üzemeltetőinek, főleg fejlesztőinek adtunk elég infót, segítséget, most rajtuk a sor.

Köszönöm a segítségedet!

élhetetlen 2021.06.14. 03:32:56

@fhdgy: Lesz ez még rosszabb is. A gyereket nevelők kapjanak több nyugdíjat, vagy mehessenek korábban nyugdíjba. Igazad van, „az ilyen 007-eseknek a családi pótlékát, óvódáját, bölcsődéjét, stb. finanszírozták Mari néni, meg Pista bácsi befizetéséből.”. Nem csak a szülők költöttek a gyerekre, hanem minden adófizető. 007-nek vannak még „zseniális” ötletei. Ha valakinek a gyereke külföldre megy dolgozni, a szülőtől vonjuk meg a nyugdíj kifizetést. Nem tudja megmondani, hogy kitől, apától, anyától, második házasságban élő apától, anyától, ahol az egyik házasságból származó egyik gyerek kimegy dolgozni, de a másik kettő itthon fizet adót, akkor milyen mértékben kéne megvonni a nyugdíjat. És nem érti, hogy az agymenése abszurd, nem érdemes ekkora adatbázist létrehozni, felmérni a kapcsolatokat, karban tartani, mert néha nyugdíj előttiek is meghalnak, és a kimegy az egyik gyerek, azt átvezetni a NYUFI felé, aztán, ha egy év múlva visszajön, akkor újra. Nem fogja fel, hogy pl. az Európán belüli mozgást nem lehet nyilvántartani és nem kötelezhet országokat arra hogy nekünk jelentsék, ha valaki fél évre munkát vállalt. Ő nem troll, ő meggyőződéses hülye. „csak az a baj, hogy sok hozzá hasonló van”. És, ha mindent ráhagyunk, sokan elhiszi ezt a maszlagot.
Más. Itt már nem teljesen értek egyet veled. Ugyanakkor éltünk, de nem ugyanott. „Az ötvenes-hatvanas években a parasztoktól elvették a földet, a lovat, a kocsit, amit csak lehetett”. A TSZ-be agitálásra gondolsz? Aki belépett, annak sem vették el a lovát, kocsiját, a földje került a közösbe, de ők meg is éltek a TSZ-ből, Mi nem léptünk be, (az agitálást úgy kerültük el, hogy a nagyapám két hónapig vendégeskedett nem a faluban élő rokonoknál). Tény, ami két egybe szántható terület között volt, azt a földet elvették, ha a szélén volt, azt meghagyták. Az elvett helyett kaptunk a hegyen a nagyszékelyi vadas mellett. Pár évig próbáltuk tartani, ezek már poénok, apa három haverral őrizte felváltva a terményt. Ovomaltine-s pléhdoboz, az alján lyuk, bele puskapor, alágyújtasz, jól szól, a vaddisznók ki sem dugták az orrukat az erdőből. Ott még szedtem második markot lefele menetben, mert a kombájn csak a dombtetőre tudott feljönni csépelni, de a lejtőn nem tudott lemenni aratni (búza). Ez a domboldal sok kilométerre volt a lakásunktól. Egyik nap apa kivitte a kutyát, biciklivel ment, a kutya gyalog. Nem akarta ezt naponta megcsinálni a kutyával, hagyott neki kaját, vizet, és a holnap jövők szöveget, maradj itt. Másnap este apa megy ki, és félúton, a falu közepén találkozik a kutyával, aki egy ideig türelmesen várt, aztán elbizonytalanodott, hogy nem értett-e valamit félre, gondolta, hazamegy megkérdezni. Aztán ezt apáék megunták, ezeket a földeket leadták. Volt veszteség, de nem volt lenullázás. Utáni mi is a TSZ-ből éltünk, a maradék földre anyu bement a TSZ irodára, befizette a szántást, vetést, gyomirtást a kukoricára, a negyven 100 kilós hízót meg szerződéssel átvették.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.06.14. 06:01:12

@fhdgy: ehehe, szoval mivel az en kommentem antiszocialis, kotozkodo es arrogans volt, ezert tagadtad le a tevedesed :)

az emoji karaktereket az utobbi idoben nehany havonta frissitik, pl:

unicode.org/reports/tr51/proposed.html#EmojiVersions

udv a folyamatosan fejlodo vilagban.

Örömhernyó 2021.06.14. 07:19:07

A Nyugat-Európába elkószált magyarok 90%-a úgyis haza fog térni, ha máskor nem, amikor fogászati kezelést akar kapni (senki, még a született német, osztrák, angol se, akarja az ottani árakat fizetni), vagy amikor majd byugdíjba mennek. Teljesen mindegy mennyi nyugdíjat kap nyugaton, az kétszer jobb életszínvonalat fog biztosítani neki Magyarországon.

Orbán az igazat mondta, aki nyugaton születik magyar szülőktől, az jó eséllyel nem fog Magyarországra költözni. Aki Magyarországon született, az jó eséllyel vissza fog térni legalább idős korában a szülőföldjére. Ez van mindenütt. Amerikában 20+ évet élt ázsiai ismerőseim is visszatérnek Ázsiába, mert az amerikai nyugdíjuk mondjuk Kaliforniában semmire se elég, Ázsiában meg dőzsölhetnek belőle.

Örömhernyó 2021.06.14. 07:19:15

@Arthamyr: Afrikában a kínaiak a semmibe vezető autópályákat, stadionokat, kietlen főtereket építettek. A lényeg, hogy hitellel lekötelezzék az afrikai államokat, cserébe megkapják a koncessziókat a réz, urán, lítium, arany bányákra, olajra, földgázra.

2021.06.14. 07:19:44

@fhdgy: ez nem magyar sajátosság, a nyugdíj befizetéseket minden állam másra használja fel. Erre találtak fel a magán nyugdij pénztárat. Itt csak az a baj hogy erősen profitorientált társaságok, ahol minden általad és a munkaadó által befizett összeg nagy része eltűnik.kell a jó fizetesekre szolgálati autóra és üveg palotája. Csak egy példa: én minden befizetett frank után, most hogy nyugdíjba mentem 60 centet kapok vissza. Ez is lopás!! Vannak olyan ágazatok mint nyugdij,egészségügy tömegközlekedés stb. Ahol a magántőkének semmi keresnivalója nincs.

2021.06.14. 07:19:50

@SzZoole: látok valamit és mégis eltűnik. És wd40 nélkül vicc volt

fhdgy 2021.06.14. 07:20:47

@élhetetlen: Nagyszékelyen lehet, hogy csak a földet vették el. Ha becsukom a szemem és jól látom a (vak)térképet, akkor Nagyszékely Pincehely meg Simontornya között a 61-esen lefordulva van. Az ugye ott Tolna megye.

Az én fatornyos hazám Somogyban van, lehet, hogy ez egy másik ország, hiszen Somogyország, de ebben a faluban vittek szinte mindent.

A leírtak alapján sok közösnek nevezhető dolgot éltünk át. Valsz egyívásúak vagyunk, vagy nagyon közel. Azt is megkockáztatom, hogy egy jó kis beszélgetés után kiderülne, hogy bizonyos dolgokról nagyon hasonlókat gondolunk.

fhdgy 2021.06.14. 07:24:33

@Team Vincent: Jó, ebben, hogy minden ország, meg másra erősen egyetértünk.

De és akkor, a qrva életbe ne pampogjon nekem senki, hogy a nyugdíjrendszer finanszírozhatatlan!!!

Mondják azt, hogy mivel elb.sztuk másra, nem tudunk fizetni.

Arthamyr 2021.06.14. 07:26:22

@FutureFry: Jó volt a tipped, a négy byte-os tűnt el. Mondjuk továbbra sem értem, miért, de szerencsére annyira nem is érdekel, én itt "parasztba" szoktam használni emojikat...

@fhdgy: "A blog.hu üzemeltetőinek, főleg fejlesztőinek adtunk elég infót, segítséget, most rajtuk a sor." - Melyikőtök jelezte a hibát, és milyen csatornán?

midnight coder 2021.06.14. 07:40:15

@Arthamyr: Ha az iskolái befejezése után elhagyja a delikvens az országot, akkor kb. mindegy hogy büdös bunkó lesz belõle vagy kedves, udvarias, civilizált. És állam bácsi akkor is gondoskodik arról, hogy oktatást, egészségügyet, menzát, stb. kapjon, ha a szülei segélybõl és lopásból élnek, és soha egy petákot nem tettek be a közösbe. Jó, az tény hogy ez utóbbi esetben a felsõoktatást nem annyira fogja terhelni az illetõ, és el sem hagyja az országot. Viszont az sem annyira szerencsés dolog az ország szempontjából, amikor állam bácsi berak egy kalap pénzt abba, hogy kineveljen egy orvost, mérnököt, kutatót, aztán amikor kész van, akkor fogja a kalapját és elmegy egy nyugat-európai országba. A profit amit termel onnantól kezdve ott van, a költség pedig szépen itt maradt.

2021.06.14. 07:40:32

@fhdgy: a nyugdíjrendszer Európában finanszírozhatatlan ennél a születési szamoknal. Mindig a következő generáció fizette az előzőek nyugdíjat. Ez működött addig amíg volt elég gyerek ill. befizető. De ez megszűnt, azóta minden kormány csak toldoz foltoz, és a költségvetésből tömi be a lyukakat.hogy ki mennyit kvázi lop az én személyes példámmal fogva, az állam paritasban van a magánnyugdíj intézettel. Itthon Orbán ezt látva pragmatikusan döntött, nekik jobb ha a befizetések őket gazdagítják mint a magántőkét. Ez politikától mentes döntés volt. Én pedig ilyen kérdésekben semleges vagyok politikailag, mert minden oldal és nézet tiszteletet érdemel ha a haza javára történik.

fhdgy 2021.06.14. 07:44:06

@droid_: Nem akarok semmit letagadni. SzZoole-val "beszélgettünk", mivel nem szakember, próbáltam neki hétköznapi módon előadni. Szakmailag nem 100 % korrekt, de szerintem 110 %-ig érthető volt neki. Kérdezzük meg erről őt is!

Az általános iskolában sem úgy kezdik a szorzótáblát tanítani, hogy hogyan kell kettő komplex számot összeszorozni.

Igen, arrogáns vagy, antiszociális vagy. Ha követném a te viselkedésedet, akkor minden tanítót le kellene hülyéznem, mert egy matematikus szemével nézve szarul tanítják a számtant.

Nem tudom, hogy hány éves vagy, de lehet, hogy még porbaf.ngó sem voltál, amikor én már programozó voltam.

Én még dolgoztam olyan gépen, ahol a karakterek megjelenítése attól függött, hogy milyen krix-krax-ot "faragtak" ólomból vagy valami hasonlóból a telexgép gömbfejére, a nyomtató karakterhengerére.

Azt írtad, hogy üdv a fejlődő világban. Ezt ne csak nekem mondd!

Mondjad a Microsoftnak, a SuSE-nak, meg ki tudja kinek.

Csak egy példa: A SuSE tudja, hogy van UTF-8. Ha konsolon
kiadsz egy cat parancsot, akkor a file tartalom, ha UTF-8 ban van kódolva, helyesen jelenik meg. Próbáld meg ezt windows alatt type paranccsal. Tök katasztrófa.

Persze a SuSE sem tökéletes, mert az emojikat úgy elb.ssza, hogy öröm nézni.

Ezek után egyetlen kérdésem van: engem ne baszogass!!

fhdgy 2021.06.14. 07:45:06

@Arthamyr: Olvassa el, amit teremtett! -:)

Arthamyr 2021.06.14. 07:45:18

@élhetetlen: "nem érdemes ekkora adatbázist létrehozni, felmérni a kapcsolatokat, karban tartani" - Miért ne lenne? Az sem biztos ám, hogy valakinek nincs meg, az meg egészen biztos, hogy más, sokkal nagyobb van is...

"az Európán belüli mozgást nem lehet nyilvántartani és nem kötelezhet országokat arra hogy nekünk jelentsék" - Lehetni lehetne, de nem szükséges. Pl. a NAV-nál látott befizetések alapján is lehetne dönteni, aki nem fizet/nagyon keveset fizet vagy egyenesen pénzbe kerül, és itthon van, az emberünk nézőpontjából még rosszabb, mint aki külföldre költözött. Meg akkor lehetne fejleszteni a koncepciót, pl. a nyugdíjat az is befolyásolná, hogy kinek mennyit fizetnek a gyerekei, mennyi gyereke van, társadalmilag mennyire hasznos a munkájuk és hasonlók.

Ezeket nem azért írtam, mert egyetértenék a nyugdíjharcossal, de kivitelezhető volna a dolog valamilyen formában. Szerencsére ez a sem erkölcsileg nem helyes, sem a populizmus keretei közé nem fér be, így nem kell tőle tartani a gyakorlatban. :)

Arthamyr 2021.06.14. 07:45:52

@fhdgy: Mit? Ugye nem a kommentekre gondolsz?

fhdgy 2021.06.14. 07:58:55

@Arthamyr: De igen!

Vagy jelezze neki HA!

fhdgy 2021.06.14. 08:18:17

@FutureFry: @Arthamyr: A cron-nal kapcsolatos feltételezés helyénvalónak tűnik.

Éjfél körül az előtte nem sokkal előbb csinált tesztjeim még jól jelentek meg.

Ma reggel fél hét körül már leharapta a végét.

fhdgy 2021.06.14. 08:22:37

@Team Vincent: Finanszírozhatatlan? Kérdezd meg a norvégokat!

Ők nem nyafognak, mert náluk a nyugdíjalapokban több pénz van, mint amennyire szükség van. Ja, ők nem költötték el másra.

Arthamyr 2021.06.14. 08:36:07

@midnight coder: "Ha az iskolái befejezése után elhagyja a delikvens az országot, akkor kb. mindegy hogy büdös bunkó lesz belõle vagy kedves, udvarias, civilizált." - Valóban így van, de ha itt marad, akkor jobb, ha az utóbbi lesz. Így célszerű minimalizálni az első csoport létszámát. Egyébként ha elmegy, akkor sem feltétlen baj ám, ha az utóbbi csoportot gyarapítja, mert attól, hogy valaki elmegy, még egyáltalán nem biztos, hogy 0 hatást fejt ki a jövőben...
"És állam bácsi akkor is gondoskodik arról, hogy oktatást, egészségügyet, menzát, stb. kapjon, ha a szülei segélybõl és lopásból élnek, és soha egy petákot nem tettek be a közösbe." - Nem baj, ez a fentebbi miatt szükséges, hogy a gyerekek felnőve kisebb eséllyel éljenek segélyből és lopásból. Ha valamire, akkor leginkább erre (kellene, hogy) költsék az adófizetők pénzét. És ha valamit, akkor pl. a segélyt kellene beszüntetni (amit egyébként valamilyen szinten meg is tettek).
"Viszont az sem annyira szerencsés dolog az ország szempontjából, amikor állam bácsi berak egy kalap pénzt abba, hogy kineveljen egy orvost, mérnököt, kutatót, aztán amikor kész van, akkor fogja a kalapját és elmegy egy nyugat-európai országba." - Igen, ezért is írtam, hogy a felsőoktatás más. Ugye a beszélgetést indító oktatási intézmény is ide tartozik, még egy ok, amiért nem biztos, hogy kell ez nekünk.

Arthamyr 2021.06.14. 08:38:22

@fhdgy: Ja, a norvégokat... És hoppá, Katarban sincs ilyen probléma. Pedig egyik helyen meleg van, a másikon hideg. Vajon mi a hasonlóság?

fhdgy 2021.06.14. 08:40:24

@Arthamyr: Elképzelni sem tudom, hogy mi a hasonlóság.

Légy szí, magyarázd el, de úgy, hogy meg is értsem.

Az a magyarázat nem áll, hogy mert nem lopnak ( annyit )!

2021.06.14. 08:46:28

@fhdgy: egyébként én is somogyi születésű vagyok

2021.06.14. 08:46:28

@midnight coder: ez így igaz, az agyelszívás szívesen alkalmazott forma a fejlett nyugattol. Mutti Merkel is csak a hasznosakat és a kepzetteket akarta, csak azok is jöttek akik az elvárásnak nem feleltek meg. EU statisztika, merkeleknek évente 370 ezer új befizetore van szugsege hogy az államháztartás egyensúlyban tartható legyen.

Arthamyr 2021.06.14. 08:47:07

@fhdgy: Mindkét helyen elég kevesen vannak, mellé mindkét hely elég jelentős szénhidrogénkészlettel rendelkezik (és az ebből keletkező bevételt valóban nem mind lopják el).

midnight coder 2021.06.14. 08:47:24

@Arthamyr: Ja, és

"A világ nagy részén nincsen MIT meg Stanford színvonalú egyetem a közelben, mégis akad hely bőven, ahol ennek ellenére is van "magasabb hozzáadott értékű termelés"."

Két helyen van. Az egyik azok az országok, akik szorgos munkával végigrabolták az elõzõ pár száz évben a világot gyarmatosítás címén. Ott régóta sok pénz van, és ott csináltak sok olyan céget, amik az egész világon termelik a pénzt, de a központjuk az adott országban van. A másik lehetõség, hogy szorgos munkával építesz egy erõs összeszerelõ ipart, ami aztán elkezd egy idõ után saját termékeket összerakni, és lesz elég tõke, infrastruktúra, know-how ahhoz, hogy a fejlesztés is oda kerüljön - persze ehhez csinálni kell egy jó oktatást is.

Nekünk egyik lehetõség sem adott. A gyarmatosításos dolgot kihagytuk, sõt a szocializmus csõdje után szarabb helyzetben maradtunk termelés szempontjából mint a II világháború után - amit akkor nem bombáztak le, legalább valamennyire versenyképes volt. Most viszont ott álltunk kopasz seggel egy rakás fejlett gazdaság mellett, és kb. az a gazdaság volt amit a multik ide telepítettek mint zöldmezõs beruházást. Abból viszont nem volt annyi, hogy az összeszerelésbõl a világ mûhelye irányába menjünk el.

Így viszont az a kínos helyzet van, hogy a legértékesebb munkaerõ elhagyja az országot - egy olyan országot ahol kb. az egyetlen lehetséges bevételi forrás a munkaerõ eladása és az ebbõl befolyt adó. Nekünk nincs erõs saját gazdaságunk, nincsenek ásványkincseink - szerencsére, különben az USA már rég elhozta volna ide is a demokráciát - semmi nincs, csak az eladható munkaerõ. Viszont, ha a legképzettebb réteg rendszeresen elhagyja az országot, az arra ösztönzi a mindenkori kormányt, hogy túl okos munkaerõt ne is nagyon akarjon képezni, mert ezzel csak a nyugat-európai országok gazdaságát támogatja a magyar adófizetõk pénzébõl. Nem véletlen hogy olyan az oktatás, amilyen - és nem csak Orbánék alatt volt ilyen, hanem 30 éve szar.

Ebbõl a kitörés csak úgy lehetséges, ha egy harmadik utat próbálunk - csinálni egy nagyon erõs felsõoktatást ami az egész környékrõl idecsábítja az okos diákokat, és idevonzza a fejlesztéseket is.

Arthamyr 2021.06.14. 09:09:19

@midnight coder: Nem tudom, hogy a "magasabb hozzáadott értékű termelés"-be belevetted-e a szolgáltatásokat, mert azokon a helyeken, ahol jó és érdemes élni, ez egyáltalán nem elhanyagolható...
Van olyan ország, ami nem volt gyarmattartó, meg nagyon összeszerelő ipar sincs, sőt, nem is természeti erőforrásokra alapoznak, és mégis kiválóan működik, kb. annyira, hogy országunk (lakosságának értelmesebb része) évtizedek múlva is nagyon örülne, ha ott tarthatna, csak nem fog.

Ez egyébként nem egy stratégiai társasjáték, ahol az ország, mint entitás eladja a munkaerejét, aminek van számossága, de arcai és egyéni jellemzői nincsenek.
Szerencsére egyelőre egyének vannak, és ha valakik, akkor ők adják el a munkaerejüket, és jó lenne, ha ebbe az irányba haladna az ország, nem pedig abba, hogy "gazdaságunk van, meg ásványkincseink". Nekem pl. nincsen gazdaságom, és nagy ívben leszarom, hogy mondjuk a GDP 20% nő egy évben, amikor a kormánytagok mellkasán már pattognának a gombok, hogy mekkora gazdasági csodát csináltak.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.06.14. 10:17:18

@nemecsekerno_007: miért, b+, te mit csináltál?Hányszor benyomtad már ide ezt a szemét dumát, aztán meg ha valaki válaszban ledorongol, akkor ennyit tudsz visszaírni...

midnight coder 2021.06.14. 12:09:28

@Arthamyr: Magas hozzáadott értékû szolgáltatást ott tudsz eladni, ahol van pénz. Azaz nagyon near-shore kell lenni. Nem véletlenül került bajba a londoni City a brExit után. A másik lehetõség, ott ahol nagy a tudás koncentráció, és ott tudsz csinálni valami olyat mint Pl. a google. De ott, ahol csak viszonylag kevés képzett ember van, oda nem érdemes nagyobb ipart építeni rájuk alapozva - ugyanakkor ezeknek is érdemesebb elmenni olyan helyre, ahol van ilyen emberekre épülõ ipar. Ugyanezt láthatod kicsiben kis hazánkban is Pl. a szofverfejlesztésnél. Ha jó programozó vagy, nem fogsz hosszú távon vidéken maradni - hacsak nem távmunkában külföldre dolgozással - mert sokkal több és jobb cég közül választhatsz Pesten. De ugyanezért nem fogsz vidéken szoftvercéget sem alapítani, elvégre sokkal több és jobb programozóból a felhozatal ugyanott.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.06.14. 12:09:54

@fhdgy: ne tetezd :D fingod nem volt hogy unicode karakterek kodoljak az emojikat es utana sem neztel hanem elkezdted osztani az eszt. scrollozzal folfele es olvass. a szorzast elsore is ugy tanitjak hogy az kesobb is helyes marad. amit te irtal, az totalis tevedes, onmagaban is, es tagabb kontextusban is. ezt hajlando vagy annak beismerni akinek szamodra elfogadhato a stilusa, velem meg vitazol hogy nem is azt irtad, meg hogy csak azert irtad hogy masok is ertsek... gyerekes vagy. egyre inkabb es meg ra is jatszol ezzel a sok alnaiv bugyutasaggal. legyel halas hogy kapsz egy kis visszajelzest es nem butulsz el olyan gyorsan minden kontrol nelkul.

nemecsekerno_007 2021.06.14. 12:09:58

@geegee: Vannak akik meg külföldről siránkoznak, eltartott kisujjal.

kárárámaispj 2021.06.14. 12:10:18

@fhdgy:
"Te engem nem tartasz el, nem látsz el!!!

Abból fizetik a nyugdíjamat, amit én annak idején befizettem."

Amikor egy magadfajta ennyire nincs képben semmiről, akkor miért okoskodik?
Nem, nem és nem. Amit te anno befizettél, abból voltak eltartva az akkori nyugdíjasok. Amit meg most fizetünk be, aktívak, abból vagy te eltartva. Pont. Így működik a rendszer.
Aki elmegy németbe, és kolbászból van a kerítés, annak az anyját az itt maradók tartják el. Még akkor is, ha nagy pofával magyarázza, hogy küld haza pénzt. Mert lehet, hogy a muter több farhátat tud venni, de a rendőrt, a tűzoltót, az utat, a kórházat az aktívak finanszírozzák.

odamondó 2021.06.14. 12:10:28

A migráció azért rossz a vityának, mert ő a magyart akarja bezárni nem a többit kizárni. Csak ezt a sok szemellenzős nem látja...

Az elv amit felvázol az szép és jó.

(pár éve már nem tudom melyik fideszes arc nyilatkozta, hogy nem tart az elvándorlástól hosszútávon, mert nem jó az emberek nyelvtudása...)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.06.14. 12:10:35

@geegee: lehet hogy szemet duma es hogy ismetelgeti, de attol meg a feloszto-kirovo nyugdijrendszer amilyen a magyar is, igy mukodik. a mai nyugdijas kifizette annak idejen a szulei nyugdijat, az akkori befizeteseivel jogosultsagot szerzett ra hogy o is megkapja a nyugdijat. a jogosultsag ugy valik penzze hogy a mai aktiv is befizeti a kasszaba ami elo van irva es abbol a kasszabol kiveszik pl a kecskes nyugdijat. ezen nincs mit vitatni, ezt kb mindenki erti aki kettoig el tud szamolni.

kárárámaispj 2021.06.14. 12:10:45

@fhdgy: "fizetnek nekem, akkor kérdezd meg azt, akit annyira védeni szeretnél, hogy miért lopta el az enyémet és most miért kell neked fizetni, helyette!!!"

Ez meg ugye megint a csúsztatások legalja.
Ha lett volna manyup-od, akkor tudnád, hogy abba a levont járulék egy részét tették, a nyugdíjakat meg hitelből fizették közben. TE abba egy rohadt fillért nem pakoltál.
De mivel erről fogalmad sincs, nem is volt neked ilyened.

2021.06.14. 13:26:22

@fhdgy: először is, éltem Norvégiában, a fizetésem jövedelme levonására került, magas adókulcs a skandináv országok jellegzetessége. Másodszor elég szegény ország volt amíg nem találtak jelentős jól eladható kőolaj készletet. Harmadszor törvény van rá, hogy az extra jövedelem egy részét nem költ Heim el hanem a jövő nemzedék számára biztosan kell befektetni, lásd nyugdíjalapok akik be vásárolják magukat mindenhova, pl Budapest AirPort ami hasznot hoz.negyedszer kevés lakosú az ország velünk összehasonlítva

Arthamyr 2021.06.14. 15:00:14

@midnight coder: Nem tudom, mennyire van bajban a city. Annyira nem roskadt meg (még) a brit GDP, de lehetséges, hogy az a csökkenés mind attól van, hogy a city összeesett. Az mondjuk kérdés, hogy ki mit tekint bajnak. Engem pl. nem különösebben érdekel, csak ha már így felhoztad, reagáltam rá valamit... Sőt, ha bajban van, az még jó is lehet.

Nem kell google, ami a világ egyik "legsikeresebb" sztorija. Mindenfele csináltak _ilyesmit_, nálunk is, Törökországban is, Észtországban is, Németországban, Csehországban, tényleg szinte akárhol akadnak új (tech)cégek, nyilván egyik sem lett ennyire nagyléptékű és sikeres, nehezen is lenne, mivel az utóbbi időkben a világ egyik legsikeresebb cégét hoztad fel példának, ami nem utolsósorban a véletlen miatt emelkedett ki a sok hasonló közül, nem pedig az alapítók minden felett álló kvalitásai miatt. Az mellesleg egyébként kérdés, hogy mennyire szuper az amcsiknak, akiknél elvileg a főhadiszállásuk van... De ismétlem, nincs rá szükség, és most ott, ahol vannak, is igyekeznek megmogyorózni a Google-t és társait.
Abszurd volna, ha az állami beavatkozástól és stratégiáktól várnánk a google szintű cégek (lehetőségének) megteremtését, mert eleve irreálisan ambiciózus dolog volna, de ráadásul kicsiben még csak nem is abba az irányba teszik a lépéseket. Első körben az kéne, hogy az embereket, főleg a vállalkozni képeseket hagyják élni, és ne telepedjenek rájuk. Nem kell őket megvédeni, meg segíteni, a kezüket fogni stb., leginkább békén kellene őket hagyni, és nem mesterségesen versenyt gerjeszteni a területükön (valami haver kitömésével). Ehelyett megy a kontraszelektált "nemzeti tőkések" erősítése, az összeszerelő multik becsábítása (persze csábítanák a többit is, csak az kevésbé megy, mert ott már kevés az, hogy olcsók vagyunk és alacsonyak az adók). Szinte minden pont az ellenkező irányba mutat, kezdve az oktatással. A kínai egyetem idehozásától nem fog átalakulni a magyar emberek mentalitása, és nem leszünk tőle egycsapásra a legjobb startupkultúra Mekkája. Sőt, én attól tartok, hogy ez is csak egy kis lépés lehet a rossz irányba a többi közt.

"Ha jó programozó vagy, nem fogsz hosszú távon vidéken maradni - hacsak nem távmunkában külföldre dolgozással - mert sokkal több és jobb cég közül választhatsz Pesten." - Na ez is egy jó példa arra, amin talán, csak egy picit, de tudna az állami szabályozás változtatni: nem lehetne olyan jól "elköltségelni" az irodafenntartást, a dolgozók utazását stb. Nyilván nem tenne egycsapásra csodát, de amíg a szabályozás is inkább ösztönzi, mint bünteti az irodában végzett munkát, addig nem várható pozitív változás. Pl. ezzel kellene a szabályozónak foglalkoznia, nem drasztikus beavatkozásokkal, meg kézivezérléssel, hanem megfelelő, kiszámítható szabályalkotással, és _finom, indirekt_ ösztönzéssel - a jó irányba.
Amúgy a kínai egyetemmel se lenne gond, ha idejönnének, kibérelnék a területetet piaci feltételek mellett (amit nem a kormány, hanem az önkormányzat kezelne), szintúgy kiviteleznék az építkezést, az itteni szabályoknak megfelelve, "európaiasodva". De nem, itt minden majd mutyival, erőteljes állami beavatkozással (=a klientúra kaszál) fog megtörténni, és a végén ha valaki, akkor mi fogunk kínai irányba mozdulni.

SzZoole 2021.06.14. 15:38:39

@Arthamyr: a City köszöni jól van (még most) kb. 10% eset a forgalma.
A minap olvastam ép, hogy a Wall Street után az előkelő második helyet foglalja el a piacon, míg Párizs és Frankfurt a 6.-7. helyen van, de ez bármikor változhat, nem csak szerintem!

vándor madár 2021.06.14. 15:44:37

@Team Vincent: "Én 13 évet dolgoztam otthon és egy fillér nyugdíjat sem kapok Magyarországtól. Az összes befizetesem megy a vakok javára,"

Miért nem kapsz? Igényeltél egyáltalán?

Arthamyr 2021.06.14. 16:17:17

@SzZoole: Igen, neked (is) írtam erről korábban, hogy azért várjuk ki a végét, de persze @midnight coder: -rel megvitathadod, ha akarod. :)

SzZoole 2021.06.14. 16:33:58

@Arthamyr: nem “barátkozok” idegenekkel :-)))

Ha már a Reuters is ezzel foglakozik, azért ez nem semmi mi, nincs is korrupció Mo-on :-))

apple.news/AmqcUJQoVSrG_c-vyOmW4fQ

2021.06.14. 19:06:46

@vándor madár: mert minimum 15 év kell ahhoz, hogy nyugdíj jogosult legyél.

élhetetlen 2021.06.14. 19:15:12

@fhdgy: Pincehelyi vagyok, de a nagyszékelyi vadas benyúlik valahogy Pincehely délkeleti határáig. Amellett kaptuk a csereföldet.
„Valsz egyívásúak vagyunk”. Ha jól emlékszem 69 éves vagy, én meg 68. „egy jó kis beszélgetés után kiderülne, hogy bizonyos dolgokról nagyon hasonlókat gondolunk.”, én biztos vagyok benne. Amiben különbözünk, hogy voltam fejlesztő mérnök, aztán programozó, aztán PC támogató, csak akkor még DOS-ról indultunk, tudtam, mit hova tettem, high memory, low memory, más volt a hálózati protokoll is. És utána 3 szuper év, fejlesztés technológia, tanfolyamok, és összehasonlító tanulmányok írása, mint a gyerek, akit kicsaptak a játszótérre. Megfúrták a főnökünket, és hárman távoztunk vele együtt, és megint programozó lettem több mint 25 évre, de nagygépen, a PC csak terminál volt, és a PC-s technológia váltás ötször is elment mellettem. Hogy miért írtam ezt? Mert ott tartok, hogy fogalmam nincs, mit miért csinál a gépem. Megdöglött, újra élesztették, szépen kiírja, hogy billentyűzetem H101, de az z-y cserélve, az OTP honlapom angolul jön be, néha egy sor magyar szöveggel, és fogalmam nincs mit kezdjek az esettel. Tehát ebben különbözünk, hogy te képben vagy, én meg nem, és semmi kedvem előről kezdeni.
Szerencsére van egy barátom, aki a felesége könyvelő cégénél a PC-ket kezelte, ő kénytelen volt követni a változásokat, ő szokott távsegíteni. A billentyűzet már rendben, aztán folyt köv, mert vendégük jött.
Kérdés. Összejött az az üzlet, hogy valaki elviszi a napi tejet egyben? Mert drukkoltam!

kárárámaispj 2021.06.14. 19:35:46

@Arthamyr:
"Amúgy a kínai egyetemmel se lenne gond, ha idejönnének, kibérelnék a területetet piaci feltételek mellett (amit nem a kormány, hanem az önkormányzat kezelne), szintúgy kiviteleznék az építkezést, az itteni szabályoknak megfelelve, "európaiasodva". "
Melyik jelenlegi egyetem bérel területet? Nem az állam feladata az oktatás biztosítása?
Aztán, esetleg kicsit fordítva ülsz a lovon, nem? Nem a kínai egyetem töri magát, hogy jajj, de szeretne idejönni. Pont nem abban a helyzetben vagyunk, hogy sorban állna Oxford meg a Harvard. A szitu az, hogy a világ 34. legjobb egyetemét lehetne idecsábítani, és a magyar diákoknak lenne lehetősége, hogy a top50 egyetem egyikén szerezzenek diplomát. Ja, meg egy rakat külföldi diák is jönne ugyanilyen okokból. Hát, ez tényleg szörnyen hangzik, ez ellen tiltakozni kell.

vándor madár 2021.06.14. 19:41:04

@Team Vincent: "mert minimum 15 év kell ahhoz, hogy nyugdíj jogosult legyél."

Ezt te olvastad valahol vagy hivatalos papírt kaptál róla, hogy nem jár? Mert ez csak akkor van így, ha csak és kizárólag Magyarországon volt biztosítási időd és betöltötted az öregségi nyugdíjkorhatárt.
De ez esetben is van lehetőség járulékfizetésre a nyugdíjjogosultság megszerzésére max. 5 évig. Ha befizetnél 2 évet, megszerezhetnéd a jogosultságot a magyar résznyugdíjra.
nyugdijbiztositas.tcs.allamkincstar.gov.hu/hu/%C3%BCgyint%C3%A9z%C3%A9s/%C3%BCgyint%C3%A9z%C3%A9si-t%C3%A1j%C3%A9koztat%C3%B3k/113-meg%C3%A1llapod%C3%A1sok/2356-a-szolg%C3%A1lati-id%C5%91-%C3%A9s-nyugd%C3%ADjalapot-k%C3%A9pez%C5%91-j%C3%B6vedelem-szerz%C3%A9se-c%C3%A9lj%C3%A1b%C3%B3l-k%C3%B6thet%C5%91-meg%C3%A1llapod%C3%A1s.html

DE mivel te nem csak Magyarországon szereztél biztosítási időt, hanem más EU-s vagy a szociális szerződéshez társult országokban, mint Norvégia és Svájc, jár minden országból időarányosan a nyugdíjrész, ugyanis a jogosultsághoz össze kell számolni a biztosítási időket. Tehát a 13 évedhez hozzá kell adni az ott szerzett időket és ha abból kijön a 20 év, jogosult leszel Mo-n öregségi nyugdíjra, ami nem résznyugdíj, hanem nyugdíjrész az egészből amit összesen minden országban szereztél és fogsz kapni Mo-n 13 évre öregségi nyugdíjat.
Ha most Svájcban élsz és ott beadtad a kérvényt öregségi nyugdíjra, akkor hivatalból meg kellett volna nekik kezdeni az eljárást Mo-n is. Ha nem tették meg, akkor intézkedj, mert visszamenőleg nem sok mindent fogsz kapni!
europa.eu/youreurope/citizens/work/retire-abroad/state-pensions-abroad/index_hu.htm

SzZoole 2021.06.14. 19:52:54

@Golf2: +2

Te nem mentél tüncizni a parlament elé, Monix biztos ott pogózik az első sorban :-)) A cigó Viktor nem szereti az LGT KFT meg az O+A stílusát ezért be akarja tiltani őket :-))

apple.news/AV60FbyEUSXa-SxldpG2v9Q

Vicc volt

2021.06.14. 20:59:53

@vándor madár: persze kaptam hivatalos levelet erről. Svájc nem része az EU-nak hála istennek, rá más szabályok vonatkoznak. Ennek ellenére mindent beadtam a svájci nyugdíj intézetnek, tőlük kapok valamivel többet méltányossági alapon az iskolai évekre tekintettel.

Arthamyr 2021.06.14. 21:15:30

@kárárámaispj: "Melyik jelenlegi egyetem bérel területet?" - Amíg nem csinálták az alapítványosdit, addig a legtöbb egyetem (magyar) állami felügyelet alatt állt, így ez annyira nem volt lényeges.

"Nem az állam feladata az oktatás biztosítása?" - Mint fentebb írtam, a felsőoktatás speciális, és ott nem feltétlenül kéne (és volna jó), hogy így legyen. De mondjuk az biztos, hogy nem a kínai állam feladata kellene, hogy legyen, és az is biztos, hogy nem kéne, hogy a kínai államnak bármiféle jelentős hatása legyen rá (leszámítva persze azt, ami alapból megvan Kína ereje miatt, és elkerülhetetlen).

"Aztán, esetleg kicsit fordítva ülsz a lovon, nem?" - Nem, nem szokásom.

"Nem a kínai egyetem töri magát, hogy jajj, de szeretne idejönni. Pont nem abban a helyzetben vagyunk, hogy sorban állna Oxford meg a Harvard." - Hát akkor nem jön. Majd aki akar, megy a Harvardra, vagy a Fudanra.
És hát pont ez is a probléma. Nem a kínai egyetem töri magát, tehát bizony nem a nagy kínai nép által a kis magyar nép iránt érzett határtalan szeretet miatt fog idejönni.

"A szitu az, hogy a világ 34. legjobb egyetemét lehetne idecsábítani, és a magyar diákoknak lenne lehetősége, hogy a top50 egyetem egyikén szerezzenek diplomát. Ja, meg egy rakat külföldi diák is jönne ugyanilyen okokból." - Egyébként ha tényleg csak ennyi lesz, és nem lesz semmiféle kapcsolt dolog (kínai befolyás, költségek, mutyi a kivitelezéssel stb.), akkor semmi gond vele, mint azt fentebb írtam. Bár akkor sem lesz nagy főnyeremény, ami forradalmi hatást fejt ki az egész országra, nincs égető szükség egy elitegyetemre, nem ez, és még csak nem is a felsőoktatás a magyar oktatás legnagyobb hiányossága.
És akkor még itt van, ami fentebb volt említve: ha az ott végzett emberek nagy része elhagyja az országot, tényleg nem sok haszna lesz...

vándor madár 2021.06.14. 21:25:47

@Team Vincent: "persze kaptam hivatalos levelet erről. Svájc nem része az EU-nak hála istennek, rá más szabályok vonatkoznak"

Az EU-ban nem vonatkoznak rá más szabályok. Nem EU tag, de benne van a szociális egyezményben, úgyhogy ugyan úgy jár el, mint az EU tagállamok. Neked jár Mo-n a 13 évre öregségi nyugdíj(rész) a svájci és norvég biztosítási időd hozzászámításával, ha Mo-n betöltötted az öregségi nyugdíjkorhatárt. És akkor jár Mo-n a normál egészségbiztosítás is. Persze lehet hagyni veszni is.

élhetetlen 2021.06.14. 23:25:16

@Arthamyr: Persze, meg lehet oldani, de többe kerülne, mint amit megspórolnak a nyugdíj megvonáson. Sok mindent meg lehet oldani, a kérdés, hogy mit érdemes. ” az meg egészen biztos, hogy más, sokkal nagyobb van is...”. Tudom. Több, mint 20 évig dolgoztam olyan rendszeren, ahol az ügyfélszolgálat, a műszaki adatok, a számlázási adatok egy gépen voltak, de ez szükséges volt a működéshez. Azzal, hogy az itthon nem fizetők (külföldön dolgozók, vagy a te felvetésedben a munkanélküliek, és a rendszerben már munkanélküliként sem szereplők) szüleinek megvonják a nyugdíját, az ezt ellátó számítógépes rendszer létrehozása, karbantartása megérné? ( három gyerek, egy külföldön, hány százalék megvonás, rögzítve, ha visszajön , vagy egy állás nélküli dolgozni kezd, akkor módosítunk napi szinten) . Agyament ötlet.
„Szerencsére ez a sem erkölcsileg nem helyes, sem a populizmus keretei közé nem fér be, így nem kell tőle tartani a gyakorlatban.” Ne legyél naiv, Máris a süllyesztőbe kerülhetett az új nyugdíjrendszer (origo.hu) . „A gyerekvállalás és taníttatás elismerése biztosítaná az arányos és igazságos ellátást. Az a cél, hogy olyan embereket neveljenek fel a párok, akik majd az ő nyugdíjukat megtermelik, az iskoláztatás "jutalmazása" szerinte ezért fontos. „. Igazságos, ja. 50 évig fizettem adót, amiből a gyerekesek gyerekeinek ellátására is költöttek (bölcsi, ovi , suli, orvosi ellátás, stb.) Most kapjak kevesebb nyugdíjat, miközben a gyerekek általában segítik a szülőket, de ki segít egy egyedülálló gyermektelennek?.”Ha a fiatalok azt látják, hogy a gyereket nem vállalók idős korukban küszködnek, vagy aktív korukban többet kell dolgozniuk és félretenniük azért, hogy ugyanolyan színvonalon éljenek, mint gyermekes társaik, akkor nem lesz olyan fontos számukra, hogy útját állják a megszületendő gyereknek.”.Ennek nincs zsarolás szaga? És „nincs akadálya annak, hogy még ebben a kormányzati ciklusban elfogadja a törvényt a parlament. „
Kit érdekel a kormányzatban az erkölcs? Egy kis baksisért kiadjuk az azeri gyilkost, építjük hitelből a Bp-Belgád vasutat kínai hitelből, és most a Fudan, amivel kapcsolatban azt olvastam, (nem vadászom le újra), hogy annyi hitelt adnak, amennyit ki kell fizetni a kínai tervezőknek és kivitelezőknek, és utána adópénzből fizetjük vissza a hitelt. Ez is van olyan jó, mint a letelepedési kötvény, amit a csodakakadu vezényelt, egy csomó közvetítő nyelt le sok pénzt, tehát az államkasszába a névértéknél kevesebb került be, de az adónkból névérték, plusz kamatot fizetünk vissza. A kormányzattal kapcsolatban erkölcsről beszélni?

fhdgy 2021.06.15. 00:34:30

@élhetetlen: Sajnos a tej dolog nem jött össze. Egy közös ismerős társaságában megegyeztünk, hogy mikor beszéljük meg a dolgokat. Nem jött, a telefont sem vette fel, vissza sem hívott.

Én is voltam minden, csak akasztott ember nem, eddig.

Volt egy főnököm, akkor még nem használtuk, hogy IT, inkább azt, hogy számítástechnika. No, ő előszeretettel mondta ezt inkább úgy, hogy ámítástechnika. Aztán ugye egy szakmabeli barátom, hogy a számítástechnika egyre inkább okkult tudomány.

Nekem a legnagyobb kifogásom, hogy olyan tempójú fejlődés van, hogy ez a fejlődés lehet, hogy önmaga ellenségévé válik, azzal a káosszal, amit okoz.

Vannak területek, ahol lehet büntetlenül variálni, szórakozni, játszani a hű, de menők vagyunk dolgokat.

Aztán vannak területek, ahol már vérre megy a dolog, átvitt értelemben, de konkrétan is. Itt már észen kellene lenni.

fhdgy 2021.06.15. 00:41:44

@élhetetlen: Azért volt könnyű a (vak)térképemen eligazodni, mert viszonylag gyakran járok a 61-esen Böhönyétől Dunaföldvárig és vissza. Kis- és Nagyszékely csak egy útjelző tábla nekem, de ha gyakran látja az ember, akkor megmarad.

Most is a környéken élsz?

Arthamyr 2021.06.15. 06:22:02

@élhetetlen: "Azzal, hogy az itthon nem fizetők (külföldön dolgozók, vagy a te felvetésedben a munkanélküliek, és a rendszerben már munkanélküliként sem szereplők) szüleinek megvonják a nyugdíját, az ezt ellátó számítógépes rendszer létrehozása, karbantartása megérné?" - Ezek az adatok és az őket kezelő rendszer már most rendelkezésre állnak (az, hogy kinek mennyi gyereke mennyit fizet be), így nem kerülne sokba erre is használni. Nem kellene valós időben, sőt napi szinten sem számolgatni, elég volna pl. azt megnézni, hogy havi (neadjisten éves) szinten mennyi befizetés történt. Ha egy nyugdíjasnak nincsen vagy segélyhuszár a gyereke, az nem fog egyik napról a másikra megváltozni. :) És meg is érhetné, attól függően, hogy mi a cél, amit el akarnak vele érni.

"Kit érdekel a kormányzatban az erkölcs?" - A jelenlegi garnitúrát nem annyira, de azért (ugyan lehet, hogy túlzottan optimistán) nem zárom ki az esélyét, hogy lesz olyan a jövőben, akiket igen, mert ez lenne a "normális". Viszont ezért is írtam másik mozgatórugónak a populizmust is, amiben a világ élvonalában vannak.
Attól, hogy ezt kommunikálják, nem gondolom, hogy ettől kellene tartani, eddig is inkább pénzosztással igyekeztek a gyerekvállalást ösztönözni (vagy legalábbis ezt a képet szeretnék magukról láttatni, a cél igazából a szavazatszerzés itt is).

Engem teljesen felesleges győzködnöd, mint mondtam, nem támogatom, arról sem, hogy megoldhatatlan volna, mert hát nem az, de nem én fogok rajta/érte dolgozni. Persze ha te aggódni akarsz emiatt, hát tedd azt. :)

2021.06.15. 07:56:36

@vándor madár: koszonom válaszod. Időközben arra amit írtál felhívtam a svájci nyugdíj intézet figyelmet.
Kertem egyszer egy kimutatást a magyar nyugdíj intezettol a munkában eltöltött évekről, meg a fele munkahely sem volt regisztrálva mint ami a munka könyvemben szerepelt. Persze ezt fenymasoltam és visszaküldtem kérve a kiigazítást. Érdekesség meg hogy a kapott papírokon volt egy taj szám is, de a kormány ablaknál azt mondjak hogy nincs számom, de oltasra regisztrálni tudtam vele. Amikor először kértem személyi igazolványt vittem a szugseges papírokat, erre kinevettek mert az adatbázis alapján én el se mentem 1981-ben,hanem mindig Magyarországon voltam.

vándor madár 2021.06.15. 10:52:05

@Team Vincent: "arra amit írtál felhívtam a svájci nyugdíj intézet figyelmet."
Ismételem, hogy EU-s nyugdíjügyben a svájciaknak is úgy kell eljárni, mint minden tagállamnak.
ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=849&langId=de

Mikor beadtad Svájcban a nyugdíjkérelmet, akkor nekik hivatalból össze kellett (volna) gyűjteni az összes biztosítási idődet minden országban, amelyik az egyezmény hatálya alá esik és elindítani MINDEN ÉRINTETT TAGÁLLAMBAN a nyugdíjügyedet, ugyanis mindenhonnan jár neked nyugdíjrész, ha valahol legalább 1 év biztosítási időt szereztél. Ezek a nyugdíjrészek teszik ki az egészet, mert pont az a lényeg, hogy az EU-ban és szociális szempontból szövetséges tagállamaiban munkát vállaló dolgozót ne érje hátrány.

Azt azért kérdezd meg tőlük, hogy miért nem jártak el így és most mit szándékoznak tenni? Ezen kívül kérjél mindenről fénymásolatot, hogy tudjad, mit küldözgetnek a hátad mögött.

Idevágó jogszabályok, melyeket magyarul irányelvnek, németül pedig Verordnung-nak neveznek: 883/2004 és 987/2009.
Ezek nem újak, csak módosítottak, mert előtte voltak már ilyenek, de azok már nem hatályosak. Az idevágó nemzeti törvényeknek ezekkel konformnak kell lenni, úgyhogy bárki bármit mond neked, te csak ragaszkodj ehhez, mert így kell eljárni.
Irányelv: eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2004:166:0001:0123:de:PDF
Itt a 5. cikk mondja ki, hogy össze kell számítani a biztosítási időket és az 5. fejezet foglalkozik a nyugdíjjal.
Végrehajtási irányelv:
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:284:0001:0042:de:PDF
Itt a 12 és 13. cikk szól a biztosítási idők összeszámításáról és átszámítási módjáról és a továbbiakban, hogy hogyan kell alkalmazni a jogi előírásokat.
Sőt, aki ezeken az országokon kívül dolgozott, az is jó, ha utánanéz, hogy az országának még milyen másik országgal van a világban szociális egyezménye, mert az is számít a jogosultság szempontjából.

Nem tudom melyik svájci nyugdíjintézet figyelmét hívtad fel, de nemzetközi ügyekben csak ez illetékes:
www.zas.admin.ch/zas/de/home/la-cdc/organisation/caisse-suisse-de-compensation/contact-csc.html

És a magyar Nyugdíjbiztosítóval mi lett a fejlemény? A munkakönyvről hivatalos fénymásolat kell vagy ők másolják le, ha beviszed. Postán ne küldd el semmi esetre sem. Külföldi lakcím esetén Bp-en a Fiumei út illetékes. Ők sem mondták neked, hogy járna nyugdíj? De azért várd meg, hogy mit mond a svájci nydbiztosító írásban!!!, mert a szó elszáll.
nyugdijbiztositas.tcs.allamkincstar.gov.hu/hu/%C3%BCgyint%C3%A9z%C3%A9s/%C3%BCgyint%C3%A9z%C3%A9si-t%C3%A1j%C3%A9koztat%C3%B3k/108-%C3%B6regs%C3%A9gi-nyugd%C3%ADj/2296-az-%C3%B6regs%C3%A9gi-nyugd%C3%ADjig%C3%A9ny-el%C5%91terjeszt%C3%A9s%C3%A9nek-m%C3%B3dja.html

M. Péter 2021.06.15. 12:44:43

@Arthamyr: De akkor fordítva is csináljuk, árva ne fizzessen nyugdíjjáralékot, ha az apám meghal a nyugdíjkorhatár előtt, akkor onnantól csak fele nyugdíjjáralékot vonjanak le, és fizessék vissza az addig befizetett összeg felét. Sőt, szüntessük meg az egész nyugdíjrendszert és a társadalmi szolidaritást, az öregek dögöljenek meg, ha nincs elég pénzük, és nincs családtagjuk, aki gondoskoda róluk.

Arthamyr 2021.06.15. 13:38:16

@M. Péter: Akár... Tedd meg javaslataid a rezidens nyugdíjszakértőnek! ;) Milyen kár, hogy valaki kontramantrája után eltűnt, mint az aranyóra, biztos sokan értékelnék, ha visszacsábítanád. :D

Golf2 2021.06.15. 15:37:23

@SzZoole: "Hardline nationalist Orban"...eddig olvastam,ezek is elhiszik ezt...+3

élhetetlen 2021.06.15. 22:04:57

@fhdgy: Nem, technikum főiskola Fehérváron, 22 éves korom óta pedig Budapesten élek.

fhdgy 2021.06.15. 23:02:07

@élhetetlen: A winfosh produkálta magát. Volt egy kis kínlódásom vele. Volt ma egy frissítés, azóta katasztrófa.

Szóval, a technikum a Ságvári volt?

Én 77-től éltem Fehérvárom 30+ évig.

Dolgoztam több cégnél is Pesten, szóval kehet, hogy kerülgettük egymást.

BogyóHollandi 2021.06.15. 23:12:15

@fhdgy: Tök jó, hogy mondod, itt kiabál a frissítés, hogy le akarna töltődni, ezt a hónapot kihagyom akkor...

élhetetlen 2021.06.15. 23:20:41

@fhdgy: Igen a Ságvári, a főiskola a Kandó kihelyezett tagozata, jópofa volt, mi voltunk az első évfolyam, több tanár volt, mint diák, az ELTE matek meg már estin (nem a progmat., hanem a hosszú).

kék madár 2021.06.16. 14:44:13

@Ezopusz1234: a terdeles megitelesetol fuggetlenul hulyesegeket beszelt

kék madár 2021.06.16. 14:45:30

@CSOKKI MÁLNA: "valami barom"
hat te is visszamaszhatsz a fara, bar ott se fognak orulni neked

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása