2021. június 11. 06:30,  Egy varázslatos japán hegyi város 1 komment

2021. június 11. 06:30 Határátkelő

Egy varázslatos japán hegyi város

Valami azt súgja, Takajama városáról többségünknek maximum annyi ugrik be, hogy a neve alapján Japánban van. Pedig mint Steve írásából kiderül, azért van mit nézni ezen a többezer éves városon, amely elsősorban asztalosairól ismert.

cim_haz.jpgKlasszikus helyi ház

„Amikor kéthetes japán utunkat terveztem, a Lonely Planet turistakalauz tanácsait tanulmányoztam. Itt említették azt a vasúttal megtehető körutat, amit mi végül is választottunk, a két hétre szóló japán vasútbérletünkkel.

Ezzel a bérlettel akárhova utazhatsz a Japán Állami Vasutakon, plusz Tokióban jó nem egy földalattira. Van pár privát vasúttársaság is, azokra nem érvényes.

Mi a Tokió, Kiotó, Kanazava, Takajama, Nagoja, majd vissza Tokió körutat tettük meg, ami kb. egy hetet vett igénybe. Japán léptékben aránylag nem nagy távolságról beszélünk.

Takajama a japán Alpokban, azaz a hegyek között van. Amolyan japán Kitzbühel.

Kanazavából egy expresszvonattal mégy egy fél órát a tenger mellett északkeletre, majd át kell szállni. Az állomáson kérdésünkre egy mellékvágányhoz irányítottak, ahol egy kis dízelvonat várakozott. A nagy japán expresszvonatok ellentéte. Amolyan úttörővasút szerű.

Nemsokára a vezető is megjelent (hajlongás, stb.) és elindultunk. Csak pár utas volt, köztük egy kis amerikai turistacsoport. Kb. öten lehettek, egy japán-amerikai vezetővel. Ők is oda mentek, ahova mi tartottunk, Takajamába.

Ez a vonat Nagojába ment, tehát Japánt a hegyeken keresztül keresztbe átszelte. Tengertől tengerig. A mi városkánk félúton volt. A hegyek, nem messze, 2000 plusz méteresek. Az a vulkán, ami kb. 10 éve kitört, és amiben több kiránduló halálát lelte, a Mount Ontake, nem messze van innen. Légvonalban 50 km.

Takajama asztalosai

A Gifu tartományban, 500 méter magasan egy hegyi patak mellett található Takajamát hegyek veszik körül. Hivatalosan 100 ezer ember él itt, de ebbe már beleszámít a környező települések lakossága is.

Mivel erdő veszi körül, a 16. században asztalosairól volt híres, akik a középkorban állítólag Kiotó palotáinak építésében is rész vettek.

A városka a hagyományos faépületeiről, piacáról és a hegyekben nevelt híres hida szarvasmarháiról nevezetes. Manapság turistaközpont, kirándulókat, télen síelőket vonz. A táj nevezetes a speciálisan épült parasztházakról is, amik a közeli falukban, pl. Shirakava, találhatók.

Papucsok és hajlongások

A kis vonat vagy másfél órát pöfögött velünk. Jobbára egy kis folyót követvén egy völgyben, állandóan felfelé menőben, számtalan alagúttal megspékelve. Végre bemondták városkánkat és leszálltunk.

Már előzőleg a Google-n kifilóztam, hogy hotelünkbe, bocsánat a ryokanbe (japán panzió), a legegyszerűbb gyalog elmenni. Koffereink nem nagyok, szépen elgurítottuk a kis utcán, majd, tanácsot kérve balra fordultunk és nem több mint 15 perc alatt odaértünk.

fogadoszoba_1.jpgHagyományos japán fogadószoba

A hotelbe lépés előtt a cipődet le kell venni, és az ott felsorakozó papucsok egyikét fel kell venni. Ezután a hajlongások következnek. Végül is szobánkba vezettek, ami teljesen aszketikus volt. Két láb nélküli szék, egy alacsony asztal, egy TV, egy széf, ez minden.

Mondták, este egy matrac lesz kiterítve. Volt fürdőszobánk is. A legtöbb japánnak ez nem kell. Ők szeretnek a hotel közös spájába járni, ahol nőknek/férfiaknak külön, van fürdő, zuhany, brűgölő, hordók meleg-hideg vízzel.

Hangulatos óváros

Na mármost, ha itt vagy, mit lehet csinálni? Hotelünk árában a japán reggeli is benne volt. Ez a reggeli vagy 15 fogás. Ezután mozogni kell. Kijöttünk, adtak egy kis térképet.

reggeli_9.jpgKlasszikus japán reggeli két személyre

Először a folyó melletti sétányra mentünk, ahol volt egy piac. A víz mély mederben folyik, van hely arra, hogyha megárad, mint a hegyi folyók sokszor, százszoros vízmennyiséget is kezelni tud anélkül, hogy a várost elárasztaná.

A másik oldalon volt az óváros, tele eredeti több százéves japán faházakkal, kis utcákkal. Nagyon hangulatos. Rengeteg bolt és étterem is van. Fából készült ez az, tálcák, stb. a fő attrakciók. A helyi szaki (rizsbor) is kelendő volt.

Kissé kijjebb, a városka szélén az erdő mellett van egy körsétány, jó pár japán zarándok/szent hellyel, templommal. Messze elkeveredtünk, jó időbe tellett, amíg visszagyalogoltunk a folyót követve.

A spa

A ryokannal ingyenes látogatásjárt egy közeli új hotel torony wellness spájába is. Ide is elmentünk. A spa a legfelső, 20. emeleten volt. Egy ideig egyedül voltam a férfi részben. Csupa üveg ablak, egy része egy nyitott tetőterasz, ahol a fűtött meleg uszoda volt.

A meleg vízben pacskolva elláttál a városra és a távoli havas hegyekbe. Éppen egy zivatar jött. Néztem a közeledő esőfüggönyt. Ha a nagy semmittevésbe belefáradsz, voltak ágyak ahol szundizhattál. A japánok keményen dolgoznak, de a kikapcsolódáshoz is nagyon értenek.”

Címkék: Japán

SzZoole 2021.06.11. 19:46:44

Na hova tűnt mindenki, tán csak nem a tavalyi foci ebét nézi?