oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. május 31. 06:30,  Orbán londoni üzenete a határátkelő magyaroknak 114 komment

2021. május 31. 06:30 Határátkelő

Orbán londoni üzenete a határátkelő magyaroknak

Pénteken a brit fővárosban járt a magyar miniszterelnök. Találkozott brit kollégájával, majd „spontán módon” beugrott egy pubba, ahol mit ád isten, találkozott egy ott dolgozó magyarral. A találkozóról videó is készült, nézzük, mit akart üzenni vele Orbán Viktor.

londoni_pub_210528.jpg

Állítólag hosszú egyeztetés előzte meg, hogy a magyar kormányfőt fogadják a Downing Street 10-ben, a találkozó végül pénteken lezajlott. (Orbán Viktor mindössze a második uniós miniszterelnök volt, akit a Brexit óta fogadott Boris Johnson.)

Nem mennénk bele az ilyenkor szokásos diplomáciai közleményekbe, a találkozóról csak annyit, hogy a brit miniszterelnöki hivatal úgy tájékoztatott, a kétoldalú megbeszélésen Boris Johnson komoly aggályainak adott hangot az emberi jogok magyarországi helyzetével, a genderegyenlőséggel, az LMBT-közösség jogaival és a médiaszabadsággal kapcsolatban.

A brit miniszterelnök hivatala szerint a két vezető számos külpolitikai kérdést is áttekintett, szóba került egyebek mellett Oroszország, Fehéroroszország és Kína. Boris Johnson arra biztatta Magyarországot, hogy vesse latba befolyását a demokrácia és a stabilitás előmozdítása érdekében – áll a Downing Street közleményében.

54 másodperc

Nekünk ennél érdekesebb, hogy Londonban Orbán Viktor ellátogatott egy pubba is, ahol (nyilván egészen véletlenül) találkozott egy ott dolgozó magyarral is. Erről videó is készült a magyar kormányfő Facebook-oldalára.

Egy ilyen alkalom sok mindenre lehetőséget nyújt egy miniszterelnöknek, de nyilvánvaló üzenetértékkel bír. Lehet például kommunikálni a külföldön élő magyarokkal, kifejezni, mennyire fontosak, érdekli a kormányt, mi van velük…

Lássuk, mit üzen az Orbán-videó!

Kezdjük azzal, hogy a videó mindösszesen 54 másodperc hosszú. Nyilván a Facebook nem feltétlenül a 15 perces minifilmek helye (bár láttunk már olyat is), de 54 másodpercben sokat nem lehet mondani.

„Haza akartam költözni”

A felvételen Orbán Viktor Rékával találkozik, aki a meg nem nevezett pubban főz. A Nógrád megyei hölgy első megjegyzése (még nem járunk 10 másodpercnél) az, hogy a szülei Orbán Viktor nagy rajongói. (OK, egy politikus oldalán vagyunk, mondhatjuk, hogy belefér… Ízlés dolga.)

Rékáról kiderül, hogy 7 éve él Londonban (Orbán Viktor reakciója: „ohhh”), majd a kérdésre, hogy „hogyan bírja”, jön a válasz: „Nem igazán. Tavaly haza akartam költözni, de aztán jött ez a pandemic”.

A következő kérdés: „Hol, mit csinál? Ilyen pubokban melózik? Főz?”, mire megtudjuk, hogy Réka immár hat éve dolgozik ugyanazon a helyen, valamint kiderül, hogy amikor még csinálhattak saját ételeket, akkor ő készített gulyáspitét, amit szerettek a vendégek.

Megtudjuk, hogy néha egyedül érzi magát az ember külföldön, Réka a barátjához ment Londonba. Orbán Viktor pedig üdvözli a szüleit.

És ennyi.

Ennyi mondanivalója volt Orbán Viktornak a külföldön élő magyaroknak. Semmi. És ez még akkor is elgondolkodtató, ha egy ilyen videó nem feltétlenül a Nagy Üzenetekre van kitalálva, de ennél talán több beleférhetett volna.

Így nem láttunk mást, csak egy semmitmondó találkozást.

Kövesd a Határátkelőt az Instagramon is!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország London Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5616576762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2021.05.31. 11:13:48

@tanato: így van, kit és ki tudta használni, jaj…..

tanato 2021.05.31. 11:19:02

@SzZoole: Mint írtam azért szerencsére a kapu nem csukódott be teljesen,csak át kell nyergelni a német/kisebb mértékben a francia/alapfokra.

SzZoole 2021.05.31. 11:22:06

@tanato: vállvonás doki, mindenki a SAJÁT szerencséjének a kovácsa

tanato 2021.05.31. 11:45:13

@SzZoole: Más angol téma.Azért az öreg Borisnak még így 56 évesen is van bőven férfieereje,most terhes a a fiatalasszony Johnson 6.-ik gyerekével.Hiába kis ember nagy bottal jár,mint a mondás írja.

SzZoole 2021.05.31. 11:53:17

@tanato: ezt hol olvastad doki? Tavaly áprilisban született a közös fiúgyermekük és most hétvégén szombaton volt az esküvőjűk, de arról sehol nem cikkeznek, hogy újra terhes lenne.

tanato 2021.05.31. 12:01:21

@SzZoole: hu.euronews.com/2021/05/30/titokban-meghazasodott-a-brit-miniszterelnok-boris-johnson

Lehet hogy igazad van,megzavart az a mondat hogy tavaly született meg a pár ELSŐ közös gyermeke.De azért így is szép az ötös szám.Na hátha lesz még egy.

tanato 2021.05.31. 12:02:25

@SzZoole: hu.euronews.com/2021/05/30/titokban-meghazasodott-a-brit-miniszterelnok-boris-johnson

Lehet hogy igazad van,megzavart az a mondat hogy tavaly született meg a pár ELSŐ közös gyermeke.de azért az öt is szép kerek szám.Hátha lesz még egy-kettő.

SzZoole 2021.05.31. 12:14:35

@tanato: értettem én elsőre is doki, nem vagyok én egy halfwit oik :-))

tanato 2021.05.31. 12:21:31

@SzZoole: Kicsit bedöglött az ismétlőgomb,remélem megjavul magától.

dikusz. 2021.05.31. 12:52:58

@tanato: Az említett mondásnak van egy cáfolata is, amiről egy volt kollégám tett említést...

tanato 2021.05.31. 12:55:30

@dikusz.: Na erről nem is tudtam.Én nagyon lemaradtam az isteni Boris mögött,nekem csak kettő jött össze azok is lányok./Na jó nem vagyok hímsoviniszta,csak vicceltem/

fhdgy 2021.05.31. 13:16:31

@tanato: Túl sokat foglalkozol boriszkával. Nem érdemel annyit.

Aztán vannak olyanok, akik még a bokájáig sem érnek fel, ezekkel végképp fölösleges foglalkozni.

tanato 2021.05.31. 13:20:31

@fhdgy: AZért fogyasztja a nőket rendesen,meg gyártja az utódokat,sok kis prime minister palántát.

SzZoole 2021.05.31. 13:20:57

@dikusz.: kis ember nagy bottal jár, a nagy ember meg még nagyobbal :-))

nyuszigonosz 2021.05.31. 13:21:10

@tanato: Szia Doki. Ez az aranykapu dolog: szerintem nincs és sosem volt aranykapu, csak a rendszerváltás óta lehetett az addigi szocialista országokból is nyugatra utazni.
Magyarországon ugyan sok mindenkinek mégis lehetett vízumot kapni a nyugati országokba, ám más szocialista. országokban az a lehetetlennel volt egyenlö: minden vízumkérelemre az a válasz jött: az ön kiutazása nem egyezik az ország érdekeivel.

Na és lett a rendszerváltán és sokan utaztak sokfelé, sokan munkát is vállaltak Európa más országaiban is, - most én eleve kihagyom a többi kontinenst és csak Europáról írok - de a visegrádi országok végül 2004-ben lettek EU-s tagok. Na mert az EU szabályok szerint megvolt már akkor is a szabad munkavállalás és letelepedés az EU-n belül.

Mielött ez a 4 ország csatlakozott az EU-hoz, az EU Parlamentben Ausztria kérte: legyen még egy ideig ezen országok állampolgárainak zárva ez a szabad munkavállalás és letelepedés opció, mivel, aki máshol akart dolgozni , az már amúgy is máshol dolgozik, náluk is, azokkal semmi probléma nincs is, de ök, Ausztria három új EU-s szomszédot kapnak, ha mindenki mindenhonnan megindul letelepedni adott esetben munka nélkül, az nem lenne jó.
Ehhez csatlakoztak Svédországon kívül mind, a svédek eleve mondták: hozzájuk mindenki mehet az új EU-s tagországokból is, náluk van elég munka, söt!
A britek hallgattak. Na és mikor áláírásra került ez a szabály, egyszercsak az addig bólintgató és hallgató britek kiszálltak a megegyezésböl. Aztán hangosan örültek ( brit sajtó) hogy míg mindenki ( a svédeken kívül, de ott hideg van, ki is akarna oda menni) zárolja 7 évre a szabad munkavállalás és letelepedés opciót, addig ök majd szépen leszedik a habot - öhozzájuk megy majd a sok képzett munkaerö meg így.
Na és mentek is a népek az egyesült királyságba, nagyon sokan csak hát nem mindenki volt szakképzett, nem mindenki tudott angolul - ja van aki ma sem tud, évek ott élte után! - és hát sokan eltünni mentek oda: ugye ott nincs személyazonossági igazolvány, még itt is örömködött egy régebben sokat író személy, hogy azért ment oda, mivel ott jól el lehet tünni.
Ja nem lehet, mivel a keresett bünözöket az angolok is kiadják, de lehethogy egy kicsit tovább el lehet tünni, mint máshol. Vagy nem.

Visszatérve az aranykapuhoz: aranykapu nincs! lehetöségek vannak, amiket használni tudunk. Olyan lehetöségek amelyek a rendszerváltásig nem voltak.

SzZoole 2021.05.31. 13:36:52

@nyuszigonosz: itt van ID card/személyazonossági igazolvány, kis plasztik kártya, névvel lakcímmel a másik oldala meg a jogsit szolgálja.

tanato 2021.05.31. 13:47:04

@nyuszigonosz: Köszi az infót,mint írtam a kapu /Még/nyitva csak épp német vagy francia alapfokú nyelvtudás kell hozzá.Meg amit írtál,kurázsi is kell meg relatíve fiatal kor és jó egészség.

Muscari 2021.05.31. 14:05:24

@puhacica: ez a kiváló minőségű zöldség és gyümölcs csak egy legenda. Lehet persze találni, de keresni kell. Annyi csoffadt, fonnyadt zöldséget nem nagyon láttam még más országban, mint a magyar szupermarketekben. A piacok se sokkal jobbak.
Az epret még mindig összetörik, mert úgy lapátolják. A magyar termesztők nem tudnak zsenge borsót sem előállítani, meg egyáltalán kevés tud jó minőségű árut produkálni. . Ezt már az egyetemen megmondták a tanáraim is, emlékszel, hogy én ezt tanultam.

A szüleim kertjéből a barack az viszont tényleg hiányzik. A cseresznye még csak beérik itt, de a barack esélytelen.

Én itt sokkal finomabbakat eszem, mint otthon. Egy ideje már bio zöldségeket vásárolok, a legnagyobb boldogságot viszont az angol eper jelenti a hihetetlenül hosszú szezonnal és finomabbnál finomabb fajtákkal. Ilyen finom édes epret azelőtt sosem ettem.

Muscari 2021.05.31. 14:08:52

@tanato: egy 56 éves ember nem öreg

dikusz. 2021.05.31. 14:36:06

@SzZoole: Nem egészen..:)))

"Nagy embernek a kis botja is nagyobb, mint kicsinek a nagy..." - mondta (nem mutatta!!!) egy olyan kolléga, aki majd' 2 m.magas volt. A többiek mesélték, hogy mindig őt küldték be a susnyásba mérni, mert nem kellett keresgélni őt a gazban.:)

puhacica 2021.05.31. 14:38:33

@tanato: akkor ha kierzel valamit, legkozelebb inkabb kerdezz ra, igerem, valaszolni fogok.

@Muscari: ezzel nem ertek egyet. szerintem nagyon jo zoldsegeket, gyumolcsoket lehet otthon venni, nyilvan nem a cba-ban, de piacokon, utszeli arusoknal isteni eprek, szilvak, szolok, kajszik, paradicsomok vannak.
azert az epren, cseresznyen es paradicsomon kivul itt olyan igazi, napon erett, edes gyumolcs nincs, meg a farm shopokban sem. a zoldseg az mas, abbol van valasztek itt is boven.

de ugy altalaban veve is ertem, vannak otthon nagyon jo dolgok, amikre meltan lehetnenk buszkek, amik minosegben megalljak a helyuket barhol, megis mindig azt latom, hogy a panaszkodas az elso. mintha ezeknek nem lenne erteke.

SzZoole 2021.05.31. 14:40:06

@dikusz.: persze persze, hogy nem mutatta……. :-))

Csak ne felejtsd el, hogy 13 évet húztam le ugyan annál a cégnél ahol te parádésként, sok országos értekezleten voltam, sokat láttam és hallottam :-)))

tanato 2021.05.31. 14:42:24

@Muscari: Akkor inkább úgy fogalmazok, több volt hátra mint amennyi előre lesz/Években/Én is ezt szoktam mondani,ha mondják még fiatal vagyok a magam 62 évével.

tanato 2021.05.31. 14:44:40

@puhacica: PL. Kecskeméten két hete olyan mézédes marokkói görögdinnyét vettem egy útmenti árustól, amilyen magyarban augusztusban sincs

tanato 2021.05.31. 14:53:16

@puhacica: JÓ akkor nem mondom nyíltan legközelebb kiből mit érzek ki,de ugye emlékezel a hölgyre akinek angol férje volt/van és így állt a Brexithez?

Muscari 2021.05.31. 14:53:40

@puhacica: mi az ujpesti piacra jártunk régen. Egyetlen árushoz mentünk akkor is, mert neki volt szép áruja, a többség ott sem volt megfelelő.

Szerintem amire büszkék lehetünk, azok inkább a fürdők, éttermek, borászatok, ez utóbbiak között vannak nagyon jók. Meg éttermek is. Már egy egész listám van, hogy hova szeretnék majd menni szeptemberben, ha megyünk haza (remélhetőleg)

dikusz. 2021.05.31. 15:10:01

@Muscari: "Már egy egész listám van, hogy hova szeretnék majd menni szeptemberben"
Gyere ki Budafokra egy Pincesétára. Sokan nem is tudják, hogy mennyi mindent tud mesélni ez a kerület, milyen történelme, műemlékei vannak.

puhacica 2021.05.31. 15:14:10

@tanato: inkabb az otthon termesztett gyumolcsokre gondoltam most.

@Muscari: pesten nekunk a lehel teri piac volt kozel, de kozvetlen a sarkon volt egy zoldseges, olyan cuccaik voltak, hogy megszolaltak. a videki piacokrol nem is beszelve.
a masodik bekezdessel teljesen egyetertek.

puhacica 2021.05.31. 15:18:02

@tanato: de nem mondtam, hogy ne ird le, azt mondtam, ha rakerdezel, tobbre mesz.

es ez a kommentelo, meg ha emlekszem is (bar inkabb csak sejtem, kire gondolsz), mi kozom hozza? o ugy gondolta, attol en meg gondolhatom maskepp.

Golf2 2021.05.31. 15:20:15

Vajon hány TEK-es lapított a pub-ban és melyik kostolta elő az ételt,italt...

tanato 2021.05.31. 15:35:54

@puhacica: Igen ő tényleg másképp gondolkodó volt,jó régen eltűnt innen,egy darabig még a DIggernél írogatott aztán eltűnt.Nem azonosítalak vele semmiképpen,sem a nézeteivel.Ezt leszámítva amúgy szimpatikus volt,sok mindenről el lehetett vele beszélgetni.

SzZoole 2021.05.31. 15:50:16

@tanato: arról a valakiről beszélsz aki az évek folyamán mindenhez is értettem?

Na annak a nőnek sem volt erénye az igazmondás…….

Arthamyr 2021.05.31. 16:13:45

@Muscari: Én ugyan csak Írországhoz tudok igazán viszonyítani, a UK-ben többnyire étteremben ettem, és a bevásárlást sosem optimalizáltam, de nem ezt tapasztaltam.
Szerintem mindkét helyen általában lehet kapni jó zöldséget/gyümölcsöt (ha nem valami egzotikus dolgot szeretnél), de Magyarországon még a közelmúlt drágulása után is olcsóbb a legtöbb termék. Ok, a UK talán nem annyira kieső hely, mint Írország, de az éghajlat és a fogyasztási szokások hasonlóak, azt gondolom, hogy sokkal közelebb állnak egymáshoz, mint Magyarországhoz.
Egyébként szerintem érdemes (ismét?) esélyt adni a szupermarketeknek, pl. itt a helyi Lidl teljesen elfogadható minőségű zöldségeket/gyümölcsöket tart, Írországban a Tesco még házhozszállításnál is ritkán okozott kellemetlen meglepetést. Már akkor, ha a vásárló részéről van rugalmasság, pl. az 5 féle paradicsomból hajlandó másik fajtát venni, ha épp az előre kiválasztott fajta fonnyadt volna.
Magyarország ellátottsága ilyen szempontból egyáltalán nem rossz.

tanato 2021.05.31. 16:35:02

@SzZoole: SZtem egyre gondolunk.

Csodabogár 2021.05.31. 16:48:01

@nyuszigonosz: Valamit keversz. "Magyarországon ugyan sok mindenkinek mégis lehetett vízumot kapni a nyugati országokba, ám más szocialista. országokban az a lehetetlennel volt "

Magyarországon vagy útlevelet kellett kérni vagy a meglévő útlevélbe ablakot. Ha ez megvolt lehetett vízumot kérni oda ahova utazni akartál. Ha csak átutaztál, akkor tranzit vizum kellett.
A vízum ügyintézés igen hosszadalmas volt, pl. a németeknek nem volt konzulátusuk Pesten, így a franciák intézték. könnyen eltartott 3 hónapig is, amig meglett.
Ezt te nyilván nem tudod, de nekem személyes tapasztalatom van erről.

Csodabogár 2021.05.31. 16:52:34

@tanato: A kormeghatározás kor függő. Nekem már a 70 éves is fiatal, neked meg már kicsit öreg. Szóval minden relativ.:_)

nyuszigonosz 2021.05.31. 17:00:35

@Csodabogár: Jó, hogy írod, hogy igaz, hosszadalmas volt, de végül lehetett vízumot is kapni Magyarorszagon élöknek abban az idöben.

Az viszont tényleg úgy volt más szocialista országokban, hogy a vízumkérelmet be lehetett adni ugyan, ( a saját országban, leírva hová és minek szeretne az ember utazni) minden évben megkapta az emberek 99,99 %-a pont azt a választ amit írtam: hogy a kiutazás az állam érdekeivel nem egyezik.

SzZoole 2021.05.31. 17:07:20

@nyuszigonosz: kerdezhetek tőled valamit? Lehet írtad már de én nem emlékszem rá, de te mikor hagytad el Magyarországot, ha jól tippelek akkor a ‘80-as években?

fhdgy 2021.05.31. 17:14:03

@Csodabogár: 1987-ben voltam először Nyugat-Németországban. Bp.-Prága-Nürnberg útvonalon. A határon kellett valamit kitölteni, nem tudom mit, de vízum akkor már nem kellett.

Shanarey 2021.05.31. 17:24:03

Orbán "spontán" találkozása, úgy volt spontán, hogy sehogy. hosszú hónapok kutatómunkája előzte meg, hogy hol találnak Orbán rajongó magyart, mert azért ez UK-ban nem olyan egyszerű, mint Magyarországon. A haza akart költözni, de jött a pandémia, az szintén süket duma. Kiutazni lehetett, a magyarok sem zárták le a határokat a kinn élő magyarok előtt, csak kellett a két negatív teszt. Kelet Európai emberek tömegei költöztek haza a vírus helyzet miatt, minden gond nélkül.

nyuszigonosz 2021.05.31. 17:30:58

@Shanarey: Igen. Na de így meglett a "spontán jóember" Orbán, aki kézcsókot ad a hölgynek - vagy asszonyságnak? - akinek a szülei jajde Orbán rajongók - na azok majd kapnak krumplit is meg tán almát is. :-)
A tetovált nö is majd hazaszalad - esetleg - egy kis almáért/krumpliért. :-)

Mikkamak 2021.05.31. 18:46:06

@tanato: és gondolom így egyiket sem lehet kényszeríteni, hogy vallomást tegyen a másik - khm - zűrös ügyeiben, amelyek éppen most pattannak ki.
Tudom, cinikus vagyok…

Csodabogár 2021.05.31. 19:02:03

@nyuszigonosz: Ez tulajdonképen útlevél kérelem volt, vagy az u.n. ABLAK, ami egy nagy pecsét volt az utlevélbe, miszerint x. dátumtól y. dátumig kiutazhatsz.
Az általad idézett mondatot én is megkaptam néhányszor, mert elég sokáig próbálkoztam. Aztán némi kenőpénz segítségével végül sikerült.

Csodabogár 2021.05.31. 19:04:44

@fhdgy: Persze, hogy nem. Én a 60-as évekről beszélek. Aztán a menekült útlevelembe is kellett vízum, amíg meg nem kaptam az állampolgárságot. Csak kint a vízum gyorsabban ment.

tanato 2021.05.31. 19:43:21

@Csodabogár: Végül is az a lényeg hogy lélekben fiatalok és testben meg /relaTIVE/egészségesek legyünk.

Hari Seldon 2 2021.05.31. 20:11:49

@Shanarey:
A "házhoz jöttél a lóf*ért" molinót nem posztolta ki.
Pedig azt hiszem az közelebb lett volna a londoni közhangulathoz.

Shanarey 2021.05.31. 20:19:22

@Hari Seldon 2:

Több ezer magyar él Londonban, ezért is röhelyes, ez a "spontán" találkozás.5 éve voltam ott utoljára, a nagykövetségen volt dolga a cimborámnak, és én voltam a sofőrje. Mivel korábban érkeztünk, és reggel, volt idő valami ennivalót keresni, mert a srác cukros, neki szükséges ennie időnként, ha akarja ha nem. Elmentünk a közeli pályaudvarra, gondoltam ott akad valami ennivaló neki. Visszafelé jövet, azon vigyorogtam, hogy kb 50 méterenként hallottam magyar szót, egy rakás különböző embertől.

FutureFry 2021.05.31. 21:49:35

@Csodabogár: Az útlevélbe pecsételt kiutazási engedélyt (amit Magyarországon régen ablaknak neveztek) angolul szintén vízumnak szokták hívni (“exit visa”), bár a fogalom más (pl. nem állampolgár) esetére is vonatkozhat.

fhdgy 2021.05.31. 22:28:12

@geegee: Köszönöm a linket!

Holnap végigbogarászom, ma már nem sok erőm van hozzá, csak végigszaladtam.

Remélem, hogy pénteken jó irányba fordul a világ! Lett egy ember, akinek kellene a teljes napi tejmennyiség. Ha sikerül dűlőre jutni az nagy dobás lesz! Drukkoljatok!

Ma ismét elcsodálkoztam. A kecskék aranyos, szeretetre méltó állatok! Amikor kilenc kecske körbeveszi az embert és nem tudod eldönteni, hogy melyiket simogasd, az nagy érzés!

Csak egyet mondhatok, jó velük dolgozni!

Örömhernyó 2021.06.01. 06:17:04

Pont a Brexitet keresztülnyomó, a sovinizmus hullámain nem csak lovagló, de azt korbácsoló politikai elit egyik prominens vezetője fog egy EU tag országot emberi jogokra oktatni.

"Boris Johnson arra biztatta Magyarországot, hogy vesse latba befolyását a demokrácia és a stabilitás előmozdítása érdekében" - Mert Magyarország EU tagként Németország és Franciaország mellett aztán verheti az asztalt. Az EU-t Boris pont azért hagyta ott, mert még a hatalmas birt birodalom hangja is elveszett a német hatalmi gőzhenger mellett.

Örömhernyó 2021.06.01. 06:17:21

@Muscari: Nyugaton standardizáltabb a mezőgazdasági termelés. A magyar fogyasztó elfogadja a kicsit kisebb, de ízletes gyümölcsöt. A nyugati meg kinézetre választ. Például sehol máshol nem ettem annyi ízetlen zöldséget, gyümölcsöt, mint Amerikában. A hagymát harapni tudtam, mert annyira semmi ereje nem volt. Viszont minden gyönyörű és hatalmas volt.
Magyarország és környéke (Szerbia, Bulgária is) ilyen szempontból nagyon szerencsés.

Örömhernyó 2021.06.01. 06:17:35

@Golf2: Minden vezető politikust védenek. Előkóstolás mondjuk az amerikai elnöknél, brit uralkodónál, a pápánál, a dalai lámánál, meg a kínai és az észak-koreai vezetőknél van. Orbán simán ehet bármit, ami úgy általában szabályozott, általános élelmiszerbiztonsági standardoknak megfelelő konyhában készült.

Örömhernyó 2021.06.01. 06:18:01

@Shanarey: Szerintem te direkt félremagyarázod a nő álláspontját. A haza akart költözni, de jött a pandémia azért azt is jelenti, hogy Magyarországon hirtelen elpárolgott minden munkalehetőség, ami egy ilyen pubban főző nőnek érdekes lehetett volna. A járvány előtt Magyarországon prosperált a gazdaság, a bérek sose látott magasságokba emelkedtek, ezt visszavetette a járvány. Amerikában ugyanez volt a helyzet, sose látott felívelést tett tönkre a járvány. Trump alatt szárnyalt a gazdaság, a munkanélküliség gyakorlatilag eltűnt, a feketék és latinók körében sose volt olyan magas a foglalkoztatottság. Aztán jött a kínai vírus.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.06.01. 06:51:34

@Örömhernyó: "Például sehol máshol nem ettem annyi ízetlen zöldséget, gyümölcsöt, mint Amerikában."
Nem jo helyen vasaroltal ;) vagy nem jo allamban jartal :) Kaliforniaban (az USA zoldsegeskertje) nincs ilyen problema...persze itt is van iztelen zoldseg, mint mindenhol, de ha az ember rudja, hol mit erdemes vasarolni, kivalo es finom zoldseg, gyumolcs kaphato.
Ez megint olyan, mint amit multkor valaku blogjan olvastam, aki arrol panaszkodott, hogy Los Angelesben nem talalt egeszseges ennivalot, es igy tobb kg-t felszedett...wt? :))

A Joda visszatér 2021.06.01. 11:40:59

Ha többet mond a libsi sajtó mindenképpen kiforgatja a szavait. A nyuszi meg a sapka módszerrel. Biztonsági játék. Egyébként meg ez a szavazói réteg úgyis a Momentumé meg a Jobbiké.
Komolyan, időnként elképesztő sötétséggel szembesülök, hogy egyes kint élők fejében mi él az itthoni belpolitikáról.

Etniez 2021.06.01. 11:41:11

Csodálkozom, hogy talált egy Orbán-fant, itteniek 90%-a rühelli, ezért is nem enged mindket levélben szavazni, csak ha kijelentkezünk otthonról.
Azt meg senki sem szereti, mert utána minden macerás Magyarországon.

Etniez 2021.06.01. 11:41:17

@Muscari: Nem legenda, csak az nem a magyar piacra megy már, hanem nyugatra. Magyarnak marad a 2. osztályú termék 1. osztályú áron.

odamondó 2021.06.01. 13:41:33

Ezektől a videóktól nekem ég az arcomon a bőr, hogy ennyire futja a miniszterelnöktől. Rettenetes.

Igen egyedül érzed magad Londonban mint magyar ahol méterenként magyarba botlasz. Hagyjuk már. Ennyi baromságot.

Ja jött a pandémia és mégse ment haza, mert kint kapta a fizetés 80%-át munka nélkül és nem kérik vissza meg aláznak meg itthon meg jó esetben kaptál valamit és azután elvárják, hogy életed végéig hajbókoljál. Ezután végleg a maradás / állampolgárság beadása mellett döntött.

fhdgy 2021.06.01. 13:56:06

@geegee: Alaposan elolvastam. Egy-két dolgon meg is lepődtem.

Pl. Tiszaörsről Nagykovácsiba, Budaörsre járnak piacozni. szombatonként hajnali kettőkor kelni, az se semmi. Nesze neked szabad szombat!

Lehet, hogy mégsem olvastam elég alaposan, de nem derült ki, hogy mennyi kecske van, mennyi tejet adnak, mennyit vesznek hozzá, stb.

Egyébként, a 90-es években sokat dolgoztam Szolnok megyében, összejártam a vidéket, így a cikkben szereplő települések mind ismerősek. Van amelyiken csak átutaztam, de azt sokszor, vannak olyanok is, ahova dolgozni jártam rendszeresen.

Konkrét infó számomra csak annyi volt, hogy ők négyezerért adják a sajtot, a viszonteladó meg már nyolcezerért.

Ma beszéltem egy ismerősömmel, pécsi, neki is vannak kecskéi. 600 forintért adja a tej literjét, mondjuk ez nem semmi. Ő azt mondja, hogy Pesten még több is lehet. Így a 4000 forintos sajt egész olcsó, mert kb. 8-10 liter tej kell hozzá, hogy legyen egy kiló. A sajt gyártás így nem tűnik haszonkulcs alapján nagy dobásnak, inkább az a lényeg benne, hogy pár embernek van munkája.

Magyarország jobban szaporodik! 2021.06.01. 16:00:29

Londonban is megtatalálták azt az idiótát mint anno a migráns bérrettegéskor az idóta magyar szélhámos nőt Svédországból, aki olyanokat mesélt, hogy a migránsoktól veszélyben az élete Svédországban ezért költözik haza a magyar orbáni diktaúrába (ja, ez utóbbit Magyrországnak mondta).

Amúgy nagy észlény ez a Réka: Orbán alatt húzott el, ezzel el is mondott mindent az Orbán rezsimről, de ez se neki nem tünt fel, se a Rogán-Habony észlény aros video propaganda gyárának se. Ennyi eszük van az illiberáltaknak.

marczy 2021.06.01. 18:35:59

Az emberi jogok magyarországi helyzetéről annyit, hogy a családokban van velük probléma. A munkahelyeken is, de ott máshol is, még Németországban is. A családi minták képeződnek le gyakran a munkahelyen is - sajnos. Nagypolitikai szinten jelenleg nem emberi jogi oldalról látom a gondokat, azok konkrétabbak, de az érintett szereplők neveltetéséből adódóan lehet emberi jogi vetületük is.

]{udarauszkasz 2021.06.01. 19:18:14

@Magyarország jobban szaporodik!: itt Ausztriaban is egy csomo Orban fan van. De a labukkal megse Orbanra szavaztak... A torokokkel ugyanez egyebkent. Csomo Erdoğan fan, innen Becsbol eltetik a nagy vezert... Abszurd ez a vilag.

blackhairlady 2021.06.01. 19:39:30

@Zsuzsi65: En ezeken mar csak mosolygok :)
Egesz evben izletes gyumolcsot, zoldseget tudok venni. Szerintem meg azokban az allamokban is lehet ahol nincs folyamatos jo ido, mert a tobbi allambol tudnak exportalni.

kék madár 2021.06.01. 23:58:27

@Örömhernyó: " A nyugati meg kinézetre választ"
sweet Jesus. Megint kezded ezeket a baromsagokat?

kék madár 2021.06.02. 00:19:16

Egy uzbeg diktator nem tudna ilyen utalatos pofat vagni, Orban arckifejezese mindent vitt, kb ez volt rajta:
"basszus, lefejelem a Havasit, hogy ezzel a novel kell jopofiznom, hogy ilyenkor merulne le az iPhone-ja, meg ketszer elmondom, hogy udvozlom a szuleit, aztan visszakuldom a konyhaba hagymat vagni. Ugye nem szoltam el magam, hogy haza ne jojjon, inkabb a Lorincnek epitek itt egy szallodat es abban fozhet"

FutureFry 2021.06.02. 03:13:10

@blackhairlady: “... Szerintem meg azokban az allamokban is lehet ahol nincs folyamatos jo ido, mert a tobbi allambol tudnak exportalni.”

Kanada bizonyos zöldségekből többet exportál az USA-ba mint amennyit onnan importál, legalább is pár évvel ezelőtt ez volt a helyzet [1] (nem tudom, hogy pl. a Covid hogyan változtatott ezen). Mindenesetre szerintem egész ízletesek tudnak lenni az onnan származó (üvegházi termesztésű) pl. paradicsomok (igaz már elég régen láttam errefelé, mostanában ha külföldi importról van szó akkor leginkább mexikóival találkozom). Persze szezonban a helyileg, főleg a “szabad ég alatt” termesztett, health food és farmer’s market típusú helyeken árusított (esetleg sk. termelt vagy “szedd magad” jelleggel szüretelt) termék a “nyerő”.

[1] www.npr.org/sections/thesalt/2016/06/16/473526920/how-canada-became-a-greenhouse-superpower

Az apokalipszis lovasa 2021.06.02. 07:26:17

@Magyarország jobban szaporodik!: "aki olyanokat mesélt, hogy a migránsoktól veszélyben az élete Svédországban"

Ki hitte volna, ahol ugyanannyi kézigránátot robbantanak fel mint mexikóban, ott bárki is veszélyben érezheti magát...

en.wikipedia.org/wiki/Bombings_in_Sweden

frikazojd · http://kocs.ma 2021.06.02. 07:26:20

én is mondanék neki ezt-azt csak nem mer elém állni a vén dagadt komcsi.

Hari Seldon 2 2021.06.02. 08:16:58

@Az apokalipszis lovasa:
Itt meg a "Nemzeti Közszolgálati Egyetem" kutatója azt írja, hogy az EU a világ egyik legnyugisabb helye terrorizmus szempontjából:

444.hu/2021/06/01/az-eu-a-vilag-kevesbe-terrorveszelyes-tersegei-koze-tartozik

A pdf-ben letöltött verzió még szemléletesebb.
(lényegében pár kiemelt eset hatása torzítja az érzetet)

Buchhalter 2021.06.02. 08:22:20

@odamondó: Jól mondod. Tavaly több mint 4000 magyar kapott Brit állampolgárságot. Szerintem ők biztos, hogy hosszabb távú maradásra terveznek. Max nyugdíjasként hazanéznek majd. Most 66 év a Brit nyugdíjkorhatár ,de 10 éven belül két lépcsőben fel akarják tolni 68-ra. Szóval a mai 30-40-es magyar korosztály jó soká fog haza menni, ha egyáltalán akar.

tanato 2021.06.02. 17:13:24

444.hu/2021/06/02/a-brexitert-harcosan-kuzdo-publanc-tulajdonos-tobb-eu-s-bevandorlo-beengedeset-keri-a-brit-kormanytol

Kedvenc témám a Brexit,illetve annak csúfos bukása,mégha szigorú törvényei sokáig életben maradnak is.

SzZoole 2021.06.02. 17:37:04

@tanato: doki biztos te benne, hogy annyira csúfos az a bukás? Tudod én minden nap az úton vagyok és elég nagy távot járok be, 4 megye plusz London, és tudod mit látok? Ugyanannyi kamionok szaladgálnak az utakon, mint a brexit és a lezárások előtt, ha nem több.

Nézted már a UK GDP-it, hogy a második negyed évben mennyit ugrott, olvastad, hogy melyik országokkal köt kereskedelmi egyezményeket és ez mennyire befolyásolja a fontot és a gazdaságot?

Azt olvastad, hogy a tokiói és a new yorki piac is azt mondta, hogy régi és jól működő kapcsolta van a londoni piaccal és miért mozdulnának másfele?

Több kérdést is feltehetnék de minek, te elkönyvelted, hogy a brexit milyen káros következményekkel járt és mélyen sajnálsz minket, hogy milyen szar itt nekünk, doki, elárulok egy titkot és nem csak a súlyát nevemben, NEM LETT SZAR, sőt….,

Egyébként az általad belinkelt cikkben szereplő “étterem” lánc a legalja kategória itt a UK-ban, kb egy nyócketes kés dobáló kocsma !

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2021.06.02. 19:05:55

@Buchhalter:

Miért ne akarna? Sokan nem bírják hosszútávon a bevándorló életformát.Nyugdíjasként meg azok is haza fognak jönni akik nem akartak soha...

Ki az aki nem a hazájában lenne nyugdíjas sokkal olcsóbb megélhetési költségekkel mint a legtöbb helyen, ahol ezek az emberek előtte éltek aktívként.

Mert Magyarország is hirtelen nagyon jó hely lesz amikor a nyugati nyugdíjból kell itt élni...illetve igazából már előtte is jó... amikor haza kell jönni kocsit szereltetni meg fogat csináltatni...

Arthamyr 2021.06.02. 19:17:18

@SzZoole: "Azt olvastad, hogy a tokiói és a new yorki piac is azt mondta, hogy régi és jól működő kapcsolta van a londoni piaccal és miért mozdulnának másfele?" - A hongkongi piaccal is régi és jól működő kapcsolatuk van (volt?), biztos vagy benne, hogy ez meg is marad? Ha a piac nem tudja betölteni a funkcióját, csökkenni fog a jelentősége. A londoni az EU kapuja volt, ezt a funkcióját nem tudja olyan hatékonyan betölteni ezentúl, mint a Brexit előtt.

Abban persze igazad van, hogy várjuk ki a végét, majd 2030-ban (vagy ki tudja mikor) meg lehet mondani, hogy megérte-e a Brexit, kinek érte meg, és a gyakorlatban mennyire történt meg. :)

Arthamyr 2021.06.02. 19:18:50

@Horthy Miklós cselédje: Ki és honnan jár vissza Magyarországra autószerelőhöz? Ezt honnan vetted?

SzZoole 2021.06.02. 19:25:18

@Arthamyr: azért nem annyira hülyék ezek az angolok, szerintem, de én is azt mondom, hogy várjunk egy pár évet. Az indexek azt mutatják, hogy gazdaság fellendülése gyorsabb mint az EU-é, sőt, a második negyed évben elérte a 2019 év végi szintet, de majd megláttyúk :-)

Arthamyr 2021.06.02. 19:28:04

@SzZoole: Az angolok kb. annyira hülyék, mint a legtöbb nem angol.

SzZoole 2021.06.02. 19:28:40

@Arthamyr: don't feed the troll :-))

Arthamyr 2021.06.02. 19:29:36

@SzZoole: Neked is dobok néha morzsát. :P

Csak vicc vót. :)

SzZoole 2021.06.02. 19:32:17

@Arthamyr: nekem, kötve hiszem :-))

tanato 2021.06.02. 21:52:31

@SzZoole: Na jó,te már bent vagy neked jó,De akkor a skótok meg az északírek miért akarnak kiválni?

odamondó 2021.06.02. 23:50:56

@Buchhalter: 2006ban éreztem utoljára ezt, hogy Mo.-ról el. Volt egy idő 2014-16 között amikor néha megfordult a fejemben a hazaköltözés, de ez a válság bebizonyította, hogy ezt el kell örökre engedni.

M. Péter 2021.06.03. 02:04:21

@SzZoole: Honnan szeded az adataidat? Az ONS szerint az 1. negyedévben a GDP 8,7%-val volt alacsonyabb, mint 2019 utolsó negyedévében (ez volt COVID előtti utolsó teljes negyedév). A 2. negyedév még be sem fejeződött, a havi GDP jelenleg pedig a 2019-es átlag alatt van kb. 5%-kal.

M. Péter 2021.06.03. 02:19:16

@tanato: Az északírek fele mindig is Írországhoz akart tartozni, most ez még vonzóbb lett. A skótokat pedig 70-es években kezdték a skót nacionalisták beetetni azzal, hogy a függetlenség majd megoldja az összes problémát.

tanato 2021.06.03. 07:09:06

@M. Péter: Várom majd a fejleményeket ezügyben/is/

Buchhalter 2021.06.03. 08:53:07

@odamondó: Egy orvos haverom él kint Bilefeldben(Németország) a párjával. Időnként skypen dumálunk és mindig mondom neki a Magyarországi rossz híreket. A legutolsó az volt, hogy a magyar rezidensektől visszamenőlegesen elvesznek egy 30 000 Ft-os pótlékot. Haza is jönne meg nem is. Négy éve van kint és ha még egy évet összeszed járna neki a német nyugdíj is majd egyszer. De kint tetszik neki az eü szervezettség, a kiszámíthatóság és a nyugodtabb élet. Matekoztunk is. Hiába a "nagy" magyar eü bérfejlesztés, még mindig jobb a kinti fizetés ( nettó 4.000 €).A felesége iskolai pszihológus ( nettó 2.200 €).Ha haza jönne az itthoni bértábla szerint kapna kb 550 nettót cirka a kinti keresete harmadát. Csábító,nem?

vándor madár 2021.06.03. 10:36:51

@Buchhalter: "Négy éve van kint és ha még egy évet összeszed járna neki a német nyugdíj is majd egyszer."

A német öregségi nyugdíj akkor is fog járni neki időarányosan, ha nem lesz meg az 5 éve ott, de 1 évnél több, feltéve, ha marad a jelenlegi EU szabályozás.
De hogy Németországban majd kb. 40 év múlva még mindig 5 év biztosítási jogviszony lesz-e szükséges az öregségi nyugdíjjogosultsághoz, az más kérdés,

vándor madár 2021.06.03. 11:07:34

@Horthy Miklós cselédje: "Mert Magyarország is hirtelen nagyon jó hely lesz amikor a nyugati nyugdíjból kell itt élni...illetve igazából már előtte is jó... amikor haza kell jönni kocsit szereltetni meg fogat csináltatni... "

Hát nem éppen. Az embernek akkor van általában legnagyobb szüksége az orvosi ellátásra és pont ez miatt mennek el rengetegen azok a német és holland nyugdíjasok is, akik Mo-n vettek házat, pedig ők hazajárhatnak kezeltetni magukat, csak éppen sürgős esetben erre nincs lehetőség.
És sajnos hiába is van vagy lenne egy nyugdíjasnak drága magán egészségbiztosítása, az kizárólag tervezett és problémamentes beavatkozásokra alkalmas, ugyanis Mo-n nincs egyetlen magánklinika sem, aki infarktusos, balesetes vagy egyéb életveszélyben lévő súlyos és életveszélyben lévő betegeket akar ellátni.
Én az állam helyében csak akkor adnék nekik működési engedélyt, ha ezen feltételt biztosítanák és nem csak a problémamentes betegeken nyerészkednének.

A szolgáltatások igénybevételére pedig sok külföldi is direkt Mo-ra utazik, mert ott az alacsonyabb munkabér miatt olcsóbb a szolgáltatás. Ezzel nem negatívumként kellene példálózni, hanem örülni neki, hogy számos honfitársunk ezáltal megélhetéshez jut és nem kerül migráncs sorsra.

tanato 2021.06.03. 20:06:20

@vándor madár: MO.-on nincs magánkórház.Magán szakrendelések,egynapos kisműtétek vannak,de magánklinika az nincs,mivel annyi fizetőképes betege nem volna hogy fenntartsa önmagát.

tanato 2021.06.03. 20:09:14

@Buchhalter: A két ország nem cserekompatibilis/orvosi és egyéb bérek szempontjából sem./Ennek ellenére én is tudok hazatérő orvosokat,de nekik menő/FIdeszhez közeli/ nagyvállalkozók a házastársaik/Főleg férjeik/ gyakorlatilag milliárdosak.,

Buchhalter 2021.06.03. 20:29:34

@tanato: és még azt hozzá se tettem, hogy a bilefeldi klinika volt olyan jó fej, hogy 6 hónapig biztosított neki egy kis garzont szolid 300 €-os áron ,amiben benne volt a rezsi is. Orvos haveromnak tetszik a város is. 350 ezren lakják van ipara ,jó a helyi tömegközlekedés és olyan sok muszlimot se látni az utcán, már ha valami Fidesz kretén ezzel jönne.

tanato 2021.06.03. 21:59:46

@Buchhalter: Persze legtöbben nem jönnek haza NO.-ból.Ott is kevesen vannak a szakmában,ezért ténylegesen megbecsülik őket.

dikusz. 2021.06.03. 22:48:20

@tanato: A Medicover, és a Waberer's Medical Center az mi?
Komolyan kérdezem.

tanato 2021.06.04. 08:40:33

@dikusz.: Szakrendelések,esetleg egynapos kisműtétek,másnapi hazamenéssel.,és leginkább nem önálló hanem állami intézményekben dolgozó orvosok külön munkájában.Ismétlem,Önálló teljes kórházi struktúrát lefedő magánkórház/főleg sürgősségi ellátással/itthon lehetetlen,nincs annyi fizetőképes kereslet.Az még a nagyon távoli jövő zenéje hogy mondjuk utcai roszulléteseket vagy baleseteseket a mentő magánkórházba vigyen./Mivel egyelőre nincs is/Magán CT,MR,Ideggyógyász,Psychiáter,Bőrgyógyász stb. van sok én is jártam már ilyeneknél az időspórolás miatt.De az ált.orvoshiány miatt pl. egy magán psychiáterhez is hosszú hónapok a várakozási idő,magán neurológushoz is hetek,szintúgy a bőrgyógyászhoz.talán az MR az egy héten belüli.Hiába na egy szakorvos kiképzése minimum, 10 év,a kakiból nem lehet aranyat csinálni.Nem szabad lett volna elengedni 2004 óta több mint 10000 orvost a közepes képességű szaki fizetése alá beállított bérek miatt hagyni eltávozni.És ez nem csak ezen kormány hibája hanem a Kádár,az ANtall,Boros Horn,Medgyesi,Gyurcsány és a 4 Orbán kormány hibája közösen.Jó most meglépták amit 30 éve kellett volna,de sajnos csak a pandémia miatt,ha az nincs minden marad a régiben tovább vesztve a jó képességú szakembereket.csak sajnos túl későn jött,aki kint van sok éve ott alapított magának egzisztenciát és családot nem jön vissza.Jó még talán valamennyi ukrajnai romániai,szerbiai és 3.ik világbéli orvost sikerül "lopnunk",de az édeskevés.

tanato 2021.06.04. 10:59:12

@tanato: Ja a a Bajnai kormány véletlenül kimaradt a felsorolásból,igaz ők alig voltak hatalmon.Azut sem tudom Bajnai most merre kolbászol?Te tudod mi lett vele?

A Joda visszatér 2021.06.04. 19:06:08

@Etniez: Nyugatra? Azt hittem ott génmanipulált vackokat eszik a jónép.
Egyébként termelői piacon lehet finom zöldséget venni. Nem minden a Tesco.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása