2021. március 29. 06:30,  Welcome to California – a Halál Völgyében 28 komment

2021. március 29. 06:30 Határátkelő

Welcome to California – a Halál Völgyében

A Death Valley a legszárazabb és legforróbb amerikai nemzeti park, ráadásul ott található Észak-Amerika legalacsonyabb pontja. Itt játszódik Nikiék amerikai kalandozásának legújabb fejezete.

„Tehát elszántan indultunk a kényelmes, luxus full hookup-ból a sivatagi boondockra. Előtte útbaejtettünk egy takaros kis nemzeti parkot Las Vegas közelében, hogy a pénteket még full térerővel végigsulizhassák az elemisták, s végig melózhassák a középkorú fiatalok.

Majd izgatottan megindultunk The Pads nevű teljesen ingyenes kemping irányába. Itt vertük le az ékeket, és nagyon jól tettük! Szuper helyünk volt, egyetlenegy dolog gátolt meg abban, hogy tovább maradjunk azon a helyen, a mobilhálózat (és így az internethozzáférés) teljes hiánya.

A rossz tó és a pokol maga

A nemzeti park ismét elkényeztetett minket. Már mikor végre elértük, mert első kirándulásunk megkezdése után kb. 20 perccel defektet kaptunk. De mit nekünk akadályok?! Két órával később már ballagtunk a sóföldeken.

Besétáltunk a kiszáradt „rossz” tó (Badwater Basin) sós fenekén, amíg csak a szem ellát, meghódítottuk a híres homokdűnéket, gyönyörködtünk a megannyi színben pompázó sziklákban (Artist Palette).

Bejártuk a Golden Canyont, láttuk a régmúlt bányászvárosát, szuper közel kerültünk egy roppant fiatal, mondhatni csitri (2000 éves) vulkanikus kráter szájához, bámultuk egyre a tejútrendszert minden éjjel, sőt még a poklot magát is megláttuk (Dante's View).

Öt évvel ezelőtt jártam itt először, de már akkor tudtam, hogy Death Valley és én, ez egy elszakíthatatlan kötelék. A simogató legalább 30 Celsius természetesen csak egy örök ráadás itt a Halál Völgyében.

Irány a mínuszok!

Eljött a hétfő, s egyben a búcsú perce, nem csak a sok gyönyörűségtől, de bizony a finom sivatagi melegségtől is. Beütöttük hát a következő állomásunkat a GPS-be. Irány a hegyek és a mínusz 3 fok.

A látvány lenyűgőző volt a Tuttle Creek Campgroundnál. Teljesen vadkemping, szintén nem volt víz, áram és csatorna. Volt viszont álomszép kilátás, zimankós hideg és hihetetlen módon full térerő minden telefonon.

Ez, mint már korábban említettem, elengedhetetlen munka s iskola miatt már egészen hajnali 4 órától kezdve, hiszen Kalifornia a 3. időzónában van. Ez konkrétan három óra eltérést jelent RVA-hoz és 9 órát Magyarországhoz képest. Nem csoda, hogy már kb. este 7-kor kidőlünk hetek óta.

Ilyen nincs (és mégis van)

Pénteken miután mindenki végzett, átgurultunk Alabama Hills-be! Hát én nem is tudom, mit mondhatnék. Meg most is meg vagyok róla győződve, hogy magába Meseországba érkeztünk. Ilyen nincs is, ahogy az a hely kinéz.

Szintén egy teljesen ingyenes kemping áll rendelkezésre a sziklák között. Kempingnek neveztem, de ezt nem üzemelteti ugye senki, egyszerűen, mi utazók vigyázunk rá!

Három napot töltöttünk itt, de mindannyian még a hatása alatt vagyunk.

Megint csak a fránya térerő üldözött el minket innen, mert hiába, a hétfők könyörtelenek. Legközelebb a mamutfenyők árnyékából jelentkezem! Avagy irány Sequoia!”

Ha szívesen olvasnál az előzményekről és egyéb amerikai történetekről, látogass el Niki blogjára!

(Nyitókép: pixabay.com/jplenio)

Címkék: Egyesült Államok

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.03.29. 07:42:33

Most kicsit faj a szivem ;) 2 nap mulva indultunk volna ugyanide egy 3 napos turara, de kozbeszolt a ferjem terdmutete...na de ami kesik, nem mulik:) jovore mindenkeppen a listan, az utiterv mar lefixalva, csak elo kell majd venni jovore :) mindenkeppen tavasszal akarunk menni, mert az a legidealisabb idoszak.

dikusz. 2021.03.29. 11:02:17

Egész megszoktam Niki stílusát, ős is jobban belejött már az útibeszámoló írásába, és egyre jobban tetszenek az írásai.

SzZoole 2021.03.29. 12:28:16

@Zsuzsi65: vezess te, férjed meg elfetreng hátúl a dikón a campervan-ben :-)))

Golf2 2021.03.29. 13:02:52

@Zsuzsi65: Állítólag Usában van a legtöbb Covid,hogyhogy lehet tekeregni? Európában nem lehet.

dikusz. 2021.03.29. 13:03:43

@dikusz.: "ős is" - bár tudnám, ez mi akar lenni...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.03.29. 16:29:23

@SzZoole: a vezetes egyebkent is felvaltva lett volna, de az neki kinzas lenne, ha nem turazhatna vagy bicajozhatna :) 3 hete mutott terdprotezis utan az meg nem igazan megy:) na majd egy ev mulva en is irok egy beszamolot :))

SzZoole 2021.03.29. 16:33:31

@Zsuzsi65: túrázni-biciklizni, ugyan már Zsuzsi, hát mire találtak ki a Nintendo-Xbox és Ps. konzolokat :-)))

Csak vicc volt

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.03.29. 16:35:30

@Golf2: lehet, hogy par honapja ez igaz volt, de szerencsere mar nem :) tobb allamban mar maszk sem kotelezo. Nalunk is nagyon szepen mennek lefele a szamok itt CA-ban.
LA megyeben, aminek kb magyarorszagnyi lakossaga van, 531 uj eset, ez 1.5% a teszt pozitivitas.
publichealth.lacounty.gov/media/Coronavirus/data/index.htm
a Halal Volgyeben meg aztan nem kell felni a tomegektol, haha :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.03.29. 16:52:36

Aki akar egy kicsit fotel-turistaskodni, annak ajanlom ezt a videot! Niki beszamolojat kicsit kiboviti es elvezetesse teszi. Abban tokeletesen egyetertek Nikivel, hogy nagyon kulonleges, es semmihez nem hasonlithato ez a nemzeti park!
youtu.be/pnBwfkViUxI

SzZoole 2021.03.29. 19:09:24

@Zsuzsi65: látod, Hintának igaza volt anno mert mondta volt, hogy a gép előtt ülve a gógleörfön és sztrítvjún be lehet járni az egész világot, mi meg csak dicsekszik és villogtatjuk a gempát :-)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.03.29. 19:27:14

@SzZoole: haha, hat valahol igaza van :)) marmint abbol a szempontbol, hogy "be lehet jarni"...en pl vizualis tipus leven minden utunkat/turankat ugy tervezem, hogy elotte egy csomo videot megnezek youtube-on, es onnan (is) szoktam venni az otleteket, hogy hova erdemes menni, mit erdeme megnezni.

Covid miatt nalunk az utobbi evben nagyon nepszeru lett a turazas (eddig is az volt itt LA kornyeken,de most meg inkabb), es social medianak koszonhetoen szinte a boseg zavaraval kuzd az ember, ha valasztani kell a lehetoseg kozott :)
ez a blog az egyik kedvencem: lahikes.net/blog/

Malibu kornyeke az egyik kedvencunk, es nemcsak az ocean, hanem a hegyek miatt is is. Multkor, amikor Century Lake Dam-nel jartunk, azon viccelodtunk, hogy ha nem latnank a kornyekre (es telre) jellemzo elszaradt fuvet, akkor azt hihetnenk, valahol Hawaii-on vagyunk - a latvany nagyon hasonlo: lahikes.net/4-hikes-in-malibu-creek-state-park/

Google egy egesz hosszu listat dob fel a filmekrol, amiket Malibu Creek State Parkban forgattak.

SzZoole 2021.03.29. 19:38:55

@Zsuzsi65: jó helyeknek tűnnek, szép vízesések, gyönyörű havas tájak, még gyönyörűbb vízpartok, de nekem mint csóró kelet-európai vendégmunkásnak, ez továbbra is csak egy álom marad, sírok :-)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.03.29. 19:47:18

@SzZoole: LOL oh, never say never :) toletek csak egy ugras ide a masik oldalra :) fapadossal mar egesz olcso (lesz majd, ha lehet utazni :)

SzZoole 2021.03.29. 20:13:44

@Zsuzsi65: majd fel rakom magam a GoFundMe-re valami szomorú sztorival, és hátha összedobják az árat rá az emberek, a “szomszédodnak” a Markó Megánynak a £10+ millás hazára.

Annyian “adakoztak”, £68-nál lezártak, érdeklődés hiányában.......:)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.03.29. 21:07:00

@SzZoole: haha, ez olyan Blikk-szagu cikk :)) senki nem veszi komolyan :)))
Amin en szoktam mostanaban jokat szorakozni, az a Sky News AU :) "Meghan is a serial attention seeker" - ez igy van! :)
www.skynews.com.au/details/_6238786400001

SzZoole 2021.03.29. 21:16:13

@Zsuzsi65: kb. igen.

Piers ellen kb. 43 ezren komplénoltak az ofcom-nál a Meghan-ról alkotott véleménye miatt, és több mint 400 ezren írtak alá, hogy vegyék vissza az ITV-hez.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.03.29. 21:24:22

@SzZoole: vegulis barki, aki amerikai allampolgar, itt szuletett az USA-ban es 35 feletti, lehet elnok jelolt a torvenyek szerint :) az mas kerdes, hogy ki szavazna ra :)))

somlobodog 2021.03.30. 06:56:18

@Golf2: sztem olvass 2021es híreket:))). A 20millios ny-ban (állam) van kB napi 50 halott. Folyamatosan csökken. Van oltás dögivel. Nem tavaly április van már....

Golf2 2021.03.30. 09:13:49

@somlobodog: AMERIKAI EGYESÜLT ÁLLAMOK (USA) KORONAVÍRUS TÉRKÉP ADATOK ESETSZÁM HALÁLOZÁS

Fertőzött

Gyógyult

Utolsó frissítés:2021.03.30 06:03

Golf2 2021.03.30. 09:15:12

@Golf2: Nehogymá lemondjunk a kirándulásokról...

somlobodog 2021.03.31. 07:16:29

@Golf2: hát ez az +1200 halott. 350m emberre. Most. Magyaroszagon most napi 250 fő . 9 millióra . Na ezért lehet tekeregni. Mert előrébb vagyunk kB 3 hónappal. Az EU is ott lesz nyárra. Csak kicsit lemaradt

Nomad_ 2021.03.31. 14:50:53

@somlobodog: " hát ez az +1200 halott. 350m emberre. Most. Magyaroszagon most napi 250 fő . 9 millióra"
Nem értesz az ideológiához! Magyarországon SOHA nem fog megalni 10milliónál több ember hála a kormánynak! Csak a mocskos nyugat tud ennél nagyobb számokat produkálni! Élenjárunk! Annyi oltást vettünk (ezt persze már lakosságarányosan) mint senki!