Egyre több bevándorlót vár Kanada, a következő három évben folyamatosan egyre több emberre lesz szükség, érdekes módon a Covid miatt is. Lássuk, mi várható és azt is, hogyan lehet idén bevándorolni Kanadába.
A koronavírus következményei miatt Kanadának egyre több bevándorlóra van szüksége – írta Tucano. Ez a konkrét számokat tekintve úgy néz ki, hogy idén 411 ezer embert várnak, ami 2023-ra 421 ezerre emelkedik.
„A legnépszerűbb és legelterjedtebb program az Express Entry keretében több mint százezer sikeres magasan képzett szakember kapta meg az ‘ITA-t”, azaz a meghívót letelepedni.
Az Express Entry talán a leggyakoribb program, amelynek keretében magyarok állandó tartózkodási engedélyhez és később állampolgársághoz jutnak Kanadában, de ezt amúgy csak gondolom, statisztikával nem tudom bizonyítani. (…)
Kanada kétlépcsős bevándorlási lehetőséget kínál a magasan képzett szakembereknek, tehát jelentkezhetnek a szövetségi programra (Express Entry) és az egyes tartományok kívánalmainak is megfelelhetnek, amelyek saját programokat működtetnek.
Majd mind a tíz provincia kínál ilyen különféle letelepedési programokat és munkát. A start-up rendszer persze folyamatosan működik és legalább 200,000 kanadai dollár tőkét kell bevonzaniuk ahhoz, hogy pályázhassanak a kanadai állandó tartózkodási engedélyért.
A tanulóvízum is működik, lehet menni tanulni és azon keresztül majd később eljutni az Express Entryig, amire belülről jelentkezve igen nagy az esély. (...)
A kanadai bevándorlás idei feltételei kapcsán is igaz, hogy az alapinformáció mindig ugyanaz: legyél fiatal, magasan képzett (mármint lehetsz magasan képzett burkoló és űrsebész is, a fontos az, hogy legyen papírod és/vagy nagyon érts a szakmádhoz). Beszélj kitűnően angol és/vagy franciául. Ha mindkét nyelvet bírod az nagyon jó, az minden ajtót nyit.
A legjobban keresett foglalkozások Kanadában 2021-ben
1. administrative assistant – adminisztratív asszisztens
2. customer service representative – ügyfélszolgálatos
3. sales associate – értékesítési munkatárs
4. driver – sofőr
5. accounts payable & receivable – követelésbehajtó
6. registered nurse – szakképzett nővérke
7. general labourer – általános munkás
8. project manager – ez ugyanaz magyarul is
9. welder – hegesztő
10. electrical engineer – eletromos mérnök”
A teljes posztot további részletekkel Tucano oldalán találod.
Telelés a Paradicsomban
Állítólag egyszer az életben el kell menni a Maldív-szigetekre (is), és ha ez így van, akkor mikor menjen az ember, ha nem akkor, amikor a térségben él, valamint el kell használni a tavalyi szabadságokat január végéig – tette fel a kérdést Nomád Matyi.
„Bár first-world problem, de a tavalyi évben szinte nullára csökkentek az utazási lehetőségek, így mindenképpen orvosolni akartam a hiányt és így esett a választásom a földi Paradicsomra, ahova egy negatív PCR-teszttel be lehet utazni.
Az érkezés, valamint az indulás előtti 24 órában regisztrálni kell a maldív-szigeteki bevándorlási hivatal weboldalán.
Kicsit maradhattam volna többet, mint 3 éjszaka, de így is méregdrága volt, valamint én, aki nem egy nagy búvárkodós ember, annak elég ennyi.
Természetesen all-inclusive csomagot érdemes választani, aminek azért vannak szintén korlátozásai (pl. a márkásabb alkoholos italokat nem tartalmazza), de azokkal azért együtt lehet élni.
A szállás árát még jelentősen megdobja a Malé nemzetközi repülőtér és a reszort közötti transzfer, ami az én esetemben hidroplánnal történt. Amennyire féltem a hidroplánozástól, annyira kellemes csalódás és élmény volt.
Egyébként nem is kellett sokat várnom a hidroplánra, kb. két órát, és az is kellemesen telt, mert a hidroplán-váróban kávéval kínálják az embert, valamint egész jó WiFi van, hogy rögtön lehessen mindenkinek menőzni, hogy megérkezett az ember a Maldív-szigetekre.
Már pozitívan indult a nyaralás, mert sajnos a szemüvegemet a repülőtér termináljában felejtettem, amikor becsekkoltam a hidroplánra, de jeleztem, hogy hülye voltam, és a következő busszal hozták utánam a hidroplán-terminálba.
Egyébként az utazás napja nem az én napom volt, a mobiltöltőmet például otthon felejtettem, így vennem kellett egyet a dohai átszálláskor.
Az én hidroplánom 3 szigetet érintett az útján, nekem a másodiknál kellett leszállni. A reszortba történő érkezéskor már a kikötőben fogadják az utast, gyümölcslével és frissítő kendővel kínálják, a recepciónál pedig élő köszöntő zenét játszanak.
Kényelmes berendezkedés után még pont vacsorázni is tudtam (volt magyar gulyás! …ja és egyébként más magyar vendégek is voltak), aztán pedig a bárban kiélveztem az all-inclusive csomagban lévő sri lanka-i Lion sört, valamint valami no-name whiskyt.
A nagyon jól induló napot még megkoronázta, hogy a pihentető italozás közben majdnem elveszítettem a szobakártyámat, de végül szerencsére előkerült. Bizonyára rögtön pozitív benyomást keltettem a személyzetben. :D
Az első teljes napomon csak lazultam, úszás, jaccuzzizás és persze evés-ivás. Ki akartam próbálni a széllovaglást, ami benne van a csomagban, de sajnos a szélviszonyok nem voltak megfelelőek, egészen az ott tartózkodásom végéig.
A második napon, „egyszer vagyok itt” alapon befizettem egy egyórás jetski-zésre, mert ugye a jetski-zés nincs benne a csomagban, de a magas ár ellenére nem bántam meg. Sőt, felmerült magamban a kérdés, hogy eddig ezt miért nem próbáltam ki Ománban? (...)
Az utolsó napon szintén csak lazulás, még egy utolsó úszás az óceánban, jaccuzzizás, vettem pár szuvenírt, és bár a 12 óra helyett elég lett volna 3-kor kicsekkolnom, az utolsó 1-2 órát inkább a bárban töltöttem.”
A teljes posztot rengeteg fotóval itt találod, érdemes elolvasni!
Kínai metróláz
Az ázsiai nagyhatalomra nem jellemző a sok vacakolás, így van ez a metróépítéssel is. Liping posztjából kiderül egyebek mellett az is, hogy az utóbbi évek fejlesztéseinek hála a bolygó öt legnagyobb metrórendszere Kínában van.
„A listát a jelenleg 700 km-es hálózattal bíró Shanghai vezeti, második a főváros, Peking (697,2 km). A bronzérem Guangzhounak jut (531,1 km), őt a kínai viszonylatban is brutális tempónak köszönhetően a mindössze évtizedes múltú chengdui metró (519,2 km) követi.
Shenzhen most az ötödik helyen tart (411 km), de a jelenleg is zajló építkezések miatt ez nem sokáig marad így.
A 10-es listán még két kínai település szerepel, Nanjing és Wuhan (9. és 10. hely), eléjük még befért Moszkva, London és New York. (...)
Az már jól kivehető, hogy mostanra a másodvonalbeli nagyvárosok is nagyjából teljesen kiépítették a metró gerincét, s egyre inkább az elővárosi vonalak építése válik hansúlyossá bennük.
Eközben már nagyjából bekerült a metrós városok közé majdnem minden potenciális jelölt (még legfeljebb 10 településsel lehet számolni a közeljövőben).
Ugyancsak egyre jobban előtérbe kerülnek a villamosvonalak is, még olyan egzotikus helyszíneken is, mint Xinjiang vagy Qinghai tartományok.”
Sokkal részletesebben olvashattok a 2020-as brutális tempójú építkezésekről az eredeti posztban ide kattintva.
Barangold be a világot a Határátkelővel!
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.
Utolsó kommentek