oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2021. január 23. 06:30,  Mit hozhat az Amerikába vágyóknak a Biden-elnökség? 97 komment

2021. január 23. 06:30 Határátkelő

Mit hozhat az Amerikába vágyóknak a Biden-elnökség?

Azzal, hogy Donald Trump helyett Joe Biden lett az Egyesült Államok elnöke, hirtelen sokkal rózsásabban láthatják a jövőt azok, akik Amerikába vágynak, azok pedig pláne, akik már ott vannak, de esetleg akad probléma a papírjaikkal.

joe_biden_int_foto_instagram_com_joebiden.jpg

Az Egyesült Államokban jelenleg 10,5 millió ember él megfelelő papírok nélkül. Nagy részük vagy eleve engedély nélkül lépett be az ország területére, vagy ugyan szabályosan érkezett, de aztán a vízuma lejárta után is ott maradt.

Ennek a 10,5 millió embernek a fele mexikói bevándorló, de akadnak köztük bőven európai uniós állampolgárok, így magyarok is. A helyzetet bonyolítja, hogy sokan már évtizedek óta élnek így, nem ritkán vegyes státuszú családokban, azaz a párjuk jogszerűen tartózkodik az Államokban, vagy akár egyenesen amerikai állampolgár.

Ők minden bizonnyal örömmel fogadták, hogy Joe Biden kiemelt jelentőséget tulajdonít elnökként egy olyan törvény elfogadtatásának, ami a jelenleg papírok nélkül élő bevándorlók számára vázolna fel egy belátható utat az állampolgárság megszerzésére.

Az persze más kérdés, hogy egy ilyen kifejezetten érzékeny témában sikerül-e és ha igen, milyen gyorsan törvényt hozni (a demokraták szenátusi többsége a lehető legkisebb), de akkor sincs minden veszve, ha ez nem jön össze, mert akkor még mindig lehet elnöki rendeletekkel elérni némi előrelépést.

Márpedig nagyon nem mindegy, mi lesz, hiszen az Egyesült Államokban 50 millió olyan ember él (legálisan, tesszük hozzá), akik egy másik országban születtek. Csak az arányok érzékeltetése végett, ez több, mint ahány külföldön született Németországban, Szaúd-Arábiában, Oroszországban és az Egyesült Királyságban él - összesen.

Az 50 millió ember közül rengetegnek van amerikai állampolgárságú partnere és gyermeke, ők minden bizonnyal örömmel veszik majd a Biden-Harris kampány a bevándorlási rendszer modernizálásáról szóló ígéretét, ráadásul a demokrata elnök azt is megígérte, hogy visszavonja elődje, Donald Trump leginkább korlátozó döntéseinek egy részét.

Min változtatna a Biden-adminisztráció?

Azok számára, akik 2021. január elsején megfelelő papírok nélkül éltek az Egyesült Államokban, a terv egy ötéves átmeneti státusz lenne, illetve a zöldkártya megszerzése, amennyiben rendesen adóznak és átmennek az ellenőrzésen. Ezt követően 3 év múlva lehetne állampolgárságért jelentkezni. Erről a programról beszélt egy interjúban Kamala Harris alelnök is.

Változó megítélés

Magyarországról nézve azt gondolhatnánk, a bevándorlás nem kifejezetten népszerű téma, de az adatok mást mutatnak. A Gallup egy tavalyi felmérése alapján különösen a demokraták támogatják azt.

A megkérdezettek 34 százaléka azt mondta, nem lenne ellenére még több bevándorló, márpedig ez jelentős ugrás a 2016-os 21 százalékhoz képest. Mi több, még soha nem mértek ilyen támogatást azóta, hogy 1965-ben először megkérdezték róla az embereket.

Mi több, a megkérdezettek 77 százaléka úgy érezte, a bevándorlás jót tesz az ország egészének, ez az érték 2016-ban 72 százalék volt.

Összességében úgy tűnik tehát, hogy a mostanság az Egyesült Államokba készülők, vagy a már (a szürkezónában) ott élők bizakodhatnak, mert ha sokkal egyszerűbb dolguk nem is lesz, legalább látják, merre vezet az út.

Manapság ez sem kevés.

(A poszt forrása ez, ez és ez a cikk.)

Barangold be a világot a Határátkelővel!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés

(Fotó: instagram.com/joebiden)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8516400098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.01.23. 07:33:00

Deja vu? Vagy valahol mar talalkoztunk azzal, hogy egy kormany allampolgarsagot kinal "cserebe" szavazatokert? ;)

Taxomükke (UK) 2021.01.23. 08:35:40

@Zsuzsi65: Nincs uj a nap alatt.
Szegeny Biden bacsi annyira demens, hogy realisan nezve mar jovo ev kozepen atveheti a hatalmat Harris.
Aztan persze ki tudja, meddig tartjak ot a helyen a mogotte allo es ot mozgato milliardos vallalkozasok.

Taxomükke (UK) 2021.01.23. 08:38:01

@Zsuzsi65: Amugy meg szerintem epp ideje rendezni az illegalis bevandorlok helyzetet. Long overdue.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.01.23. 17:15:05

@Taxomükke (UK): ezzel egyetertek, a kerdes, hogyan akarjak megoldani.

Taxomükke (UK) 2021.01.23. 17:25:30

@Zsuzsi65: Lemond magatol (nemi rabeszelesre)

Bredpitt Monika 2021.01.23. 17:42:44

"Azok számára, akik 2021. január elsején megfelelő papírok nélkül éltek az Egyesült Államokban,"

ehhez annyi korrekcio, hogy pontosan ez ugy hangzott, hogy januar elsejen az orszagban kellett tartozkodnia, annak, aki meg akar felelni a kriteriumoknak....

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.01.23. 18:04:40

@Bredpitt Monika: tudom, most minden liberalis Messiaskent tekint Bidenre (a konzervativok meg ugy, mintha az ordog lenne (bar azt inkabb Kamalarol gondoljak:)
Attol tartok -de ez persze csak maganvelemeny- hogy a nagy remenyek, mint eddig sokszor, csak remenyek maradnak. A politika oregjei csak igergetni szoktak a valasztoknak. Alairnak jo par elnoki rendeletet a latszat kedveert, de a legkomplexebb kerdesekben mint egeszsegugy, bevandorlas, erdemben nem fognak sokat tenni. Vagy legalabbis nem ugy, hogy az tenyleg a valasztoik erdekei szerint legyen.

Bredpitt Monika 2021.01.23. 18:22:22

@Zsuzsi65: eloszor is orulok, hogy szolsz hozzam, tenyleg

en hiszek abban, hogy egy politikus szemelyisege meghatarozo, en alapvetoen mindig is idealista almodozo voltam, sajnos most a boromon tapasztalom a mondast (mar nem tudom kitol szarmazik)
az idealizmus szetszakit , a nyomor osszekot....(termeszetesen az elso felere vonatkozik a sajnos), mar alig van valaki aki, akar politikarol beszelgetni a kornyezetemben, ez nagy baj, nagyon nagy baj........

Biden az a fajta idealista, akire nagyon nagy szuksege van a vilagnak is, nemcsak az amerikaiaknak

en, anno mikor meg Trump indult az elnoki posztert es mar latni lehetett, hogy sajnos lesz eselye, akkor belekepzeltem magam az amerikai allampolgarok borebe, ket dolog fogott meg vele kapcsolatban, az America first szlogen, a masik pedig az, hogy az autogyartokat vissza akarta hozni Amerikaba

folyt kov

Bredpitt Monika 2021.01.23. 18:42:17

.....mint nem amerikai allampolgar viszont pont azert szeretem Joe Bident, mert o nagyon kozel all az en vilaglatasomhoz...pl>

anno itt, a deli hataron dult egy dobbenetes haboru, amit evekig nezett a vilag, Joe Biden volt az, aki azt mondta, hogy eleg legyen ebbol (Clinton evei alatt), es en orultem ennek, mert verfagyaszto volt az egesz, foleg ugy, hogy itt volt par szaz km re tolunk.....

a vilag is ugy mukodik (vagy igy kene, hogy mukodjon), mint egy tarsadalom, ahol nem mondthatja azt senki, hogy az en gyerekem, annyiszor verem meg, ahanyszor csak akarom, van gyermekvedelem, es ez igy helyes

nekem szuksegem van egy olyan Amerikara, ami jelen van a vilagban, amikor valaszoltak Japannak Pearl Harborre, akkor valami ilyesmit mondtak: egy kis pok belecsipett az orias kislabujjaba....borzaszto, ami tortent, de utana a vilag kicsit elorelatobb lett (legalabbis az atomfegyvereket illetoen)

ahogy Trump az america first temat kezelte, szamomra az is ijeszto volt es vegtelenul sotet modon csinalta azt is....little rocket man.......akitol aztan gyonyoru levelet kapott......stb (nem veletlenul kapta ezt a becenevet a sok kozul 7. Godzilla with Less Foreign Policy Experience)

Bredpitt Monika 2021.01.23. 18:58:10

@Zsuzsi65: "tudom, most minden liberalis Messiaskent tekint Bidenre (a konzervativok meg ugy, mintha az ordog lenne "

ha van szo, amit gyulolni lehet, az nalam a liberalis, azt sem ertem egyebkent, hogy miert kezdtek el anno a demokratakat balliberalisoknak hivni, ez valami szitokszo akart lenni, gondolom

liberalis vs konzervativ

amit itthon latunk most az kezd nekem egy Keresztapa c. filmre hasonlitani, ahol nekem a legelesebb kep, amikor a templomban van a Corleone csalad, ha jol emlekszem egy keresztelon, es mikozben ott ulnek, tisztes allampolg'rok oltonyeben, kozben az o utasitasaikra kinyirnak embereket, az most itt megy nalunk csak gyilkolaszas nelkul

bort isznak, vizet predikalnak, vallasrol szovegelnek, meg a Bibliarol mikozben Deutch Tamas mar ki tudja hanyszor nosult,
Szajer kedvenc csatornaja az RSZ, nem beszelve a kinti Rush Limbaugh rol, aki szinten nem tudja megszamlalni lassan felesegei szamat, de frocsog a szaja........

szoval nem vagyok liberalis, szerintem ez nagyon nem jo belyeg, azokra, akik nem jobboldali szavazok, ez egy egyszeru szitokszo....

Bredpitt Monika 2021.01.23. 19:08:33

A fenti temahoz meg, felemelo erzes volt latni felvetelrol az egesz 20 i napot. Ahol megemlekeznek az emberekrol, akikre szuksege van egy tarsadalomnak, azokrol, akik felszedtek a foldekrol a zoldseget, a tanarokrol, akik btw itthon nalunk, meg az oltasi tervben sincsenek benne. Nekem mar regen nem volt ilyen jo napom, felnott eletemben ehhez foghatot akkor ereztem, amikor eletemben eloszor reszt vettem anno, a szabad magyar valasztasokon.

En remelem, hogy tenyleg sikerul kivonni a forgalombol ezt a sotet, vegtelenul buta embert, oriasi kart csinalt.

oszinten remelem, hogy egy olyan tarsadalom, ahol az otvenes evekben meg at kellett adnia egy feketenek a helyet a fehereknek egy buszon, tudott szinesboru elnokot valasztani, ki fogja heverni ezt a negy evet, es tanulnak belole.

desw 2021.01.23. 19:16:32

@Bredpitt Monika:

"en hiszek abban, hogy egy politikus szemelyisege meghatarozo"

Milyen igaz! Az adócsaló adófizető, a buta okos, a betörő jófiú, . . . lesz egyből, ahogy változik az elnök személye. :D :D

Az új elnöktől felizgult és csodát váró tömegekről mindig ez jut eszembe:

Nagygyűlésen a szónok:

- Emberek! Ki akar változást??
Mindenki felteszi a kezét és éljenez!

- És ki akar változni??
Mindenki kussol

Bredpitt Monika 2021.01.23. 19:38:43

@desw: jogos, ezert nem ertem azokat sem, akik azt gondoljak, az boven eleg, ha elmesz 4 evente szavazni, sajnos nem eleg, 2010 ben egy voksot kapott tolem a Fidesz, NEM HATALMAT SZAVAZTAM NEKIK HANEM BIZALMAT...
csunyan, nagyon csunyan visszaeltek vele.....

Bredpitt Monika 2021.01.23. 19:43:13

@desw: "Milyen igaz! Az adócsaló adófizető, a buta okos, a betörő jófiú, . . . lesz egyből, ahogy változik az elnök személye. :D :D"

Errol az jut eszembe, hogy most a halapenz kapcsan szo szerint spiclik lesznek beepulve a korhazakba, hogy le tudjak buktatni azokat, akik elfogadjak, illetve ha jol ertem azt is aki, adja.

A mostani Magyarorszagon azert ezzel kapcsolatban nagyon kilog a lolab. Vegtelenul kepmutatonak (mar megint a kepmutatas) tartom, amit muvelnek, azok az emberek, akik a cimboraknak osztogatjak a vagyonokat, es tudod nagyon nehez becsuletesnek maradni, amikor azt latod, hogy a fejed felett milyen aljas dolgok tortennek. Fejetol buzlik a hal......

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.01.23. 19:45:22

@Bredpitt Monika: a liberals vs conservatives eredetileg szvsz a ket oldal megkulonboztetesere szolgalt, de mara teljesen atalakult (es derogativ) ertelmet kapott mind a ketto, attol fuggoen, melyik oldalrol nezed. A problema szvsz az, hogy az idealokat (konzervativ ill liberalis vilagnezet) osszemostak a demokrata es republikanus part ideologiaval. Nem ugyanaz, sot tudjuk, hogy minket parton belul is nagy valtozasok zajlottak le az elmult evtizedekben (mint ahogy a vilagban is).
Egyebkent miert gondolod, hogy nem akartam hozzad szolni? :) csak azert mert mas nezeteket vallunk? Tudom, sajnos manapsag ez a tendencia, es elszomorit, hogy alig talalni valakit, akivel normalisan, heves erzelmek es szemelyeskedesbe atcsapo vitak helyett lehet beszelgetni. Az, hogy sokan nem akarnak beszelgetni politikarol, pont ennek az eredmenye.
Az embereknek eleguk van (szvsz) ebbol a sehova nem vezeto, megoszto, mergezo legkorbol. A tobbseg szeretne vegre
visszakapni a "normalis" eletet.

Bredpitt Monika 2021.01.23. 19:50:17

Kezdodik: es nehez dolga lesz Bidennek is, mert kezdenek az emberek lazadozni.

telex.hu/koronavirus/2021/01/22/vendeglatok-ettermek-koronavirus-zarva-tart-nagykanizsa

streetkitchen.hu/cikkek/szakertunk/koronavirus-jarvany-etteremnyitas-korlatozas/

kivancsi vagyok mi lesz ebbol, meselhetnek mi van a varosban, a multkor egy sracnak adtam 500 ft ot , nagyon halas volt, azt mondta, egy szallason lakik sokad magaval, pincer volt Nemetorszagban, es nem tud elhelyezkedni, kerdezte, hogy tudok e allast neki, elkuldtem az Akacfa utcaba, ahol a fiatal par osztja az etelt, es a srac mar munkat is szervez embereknek.....
a bkv ellenorok segitettek neki kikeresni a cimet......remelem sikerrel jart, mert azota nem lattam ot,, minden reggel ugyanott allt.......szornyu az egesz

Bredpitt Monika 2021.01.23. 20:00:51

@Zsuzsi65: a multkori kirohanasom miatt gondoltam, hogy esetleg nem fogsz velem beszelgetni, sorry , nem igerem , hogy nem lesz tobb ilyen....

ahogy fent is irtem @desw: nak, bizalmat szavazunk, nem hatalmat, talan pont @desw:volt ket hete, aki rakerdezett, hogy hol vannak a tudatos szavazok, hat, nem tudom, hogy egesz pontosan mire gondolt, talan arra, hogy elkotelezed magad egy polus fele es arra szavazol egesz eletedben????

az Usa ban is azt latjuk, hogy felvaltva van kormanyon a R es a D part, bizalommal szavaznak az emberek, aztan csalodnak....

valahogy a politikusokat kene atformalni, ahogy egy Ewing mondta, a politikus es a foldmunkas egy dologban hasonlit, ha el akarjak vegezni rendesen a munkat be kell, hogy sarozzak a kezuket........hmmmmm

en is normalis eletet akarok, de ha mindenki becsukja a szemet, akkor nagyon szar ebredes var rank....

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.01.23. 21:00:50

@Bredpitt Monika: "nehez dolga lesz Bidennek" - na pont erre mondtam, hogy ha nem valtja be az igereteit, akkor lesz kire fognia :) "azelmult nyocev" amerikai valtozata :)))

Arthamyr 2021.01.23. 21:13:29

Az első 2 bekezdés nem nagyon látom, mit ír az "Amerikába vágyókról", de az biztos, hogy nem elsősorban róluk szól, így most nem olvasom el megint, hogy az esetlegesen elrejtett apró kis utalást megtaláljam. A 3. sem nagyon, mert alapvetően az, hogy valaki csinált egy felmérést, hogy mi az emberek véleménye, nem jelent semmit.

Megtévesztő (clickbait?) cím #273? :/

desw 2021.01.23. 23:12:01

@Bredpitt Monika:

Örülsz, hogy Biden nyert és nem Trump, ugye? Biden nyert, akit szerettél volna, ugye?

Személy szerint te emiatt mit fogsz máshogy csinálni a jövőben?

desw 2021.01.23. 23:12:07

@Bredpitt Monika:

Ha jól értem, 2010-ben a Fideszre szavaztál. Gondolom akkortájt Gyurcsány volt az ördög.

Konkrétan mit csináltál másként a 2010 áprilisi választás előtt és után?

Csodabogár 2021.01.23. 23:29:46

@Bredpitt Monika: Örülnék ha végre rendeződne a helyzetük. Olyanokat ismertem meg Floridában, akik már akkor közel 10 éve ott éltek illegálisan. Nagyon rendes és szorgalmas emberek voltak. Még ma se értem, hogy hogy lehet illegálisnak cége, háza stb. de ezeknél ez volt. Drukkolok nekik.

Csodabogár 2021.01.23. 23:36:45

@Bredpitt Monika: Sajnos nemigen hiszem, hogy tanulnának, se ott se máshol.
Egyébként lehet, hogy többet nem állsz szóba velem, de én kifejezetten liberális beállítottságúnak tartom magam. Ennek semmilyen országban nincs köze semmilyen párthoz. Egyszerűen csak az élni és élni hagyni elv alapján működöm. Ezt kaptam anno otthonról.

gabors 2021.01.24. 00:09:19

@Zsuzsi65: "Deja vu? Vagy valahol mar talalkoztunk azzal, hogy egy kormany allampolgarsagot kinal "cserebe" szavazatokert? ;)"

ez a mai allas alapjan 8 evet jelent ami nem baj sot jo mert pont azt nem lehet Bidennek felronni hogy szavazokat akarna sajat maganak szerezni...

ezenkivul gondolom te is tudod hogy nem olcso dolog allampolgarsagot szerezni es a narancshaju durcas ovodas alatt ezt meg jelentosen meg is emeltek.

De a deja vu nem ott van....

amugy ezt a reformot mar Clinton ota igeri mindket oldal felvaltva de utoljara a jo oreg Reagen alatt 1986-ban nyultak hozza a bevandorlasi torvenyekhez (ez nem vicc ez komoly 34 evvel ezelott). Azt megelozen meg 1965-ben szoval nincs gyakran ilyesmi. 1986-ba is volt hasonlo amnestia mint amit most javasol Biden akkor kb 3 millio illegalis bevandorlo es egy kicsit kesobb meg kb 700,000 fert bele tehat ugy kb 4 millio a vegen.

Persze ez kozel sem biztos hogy atmegy es a reszletek igen fontosak lesznek ... Es attol tartok hogy a szegenyebb bevandorlok ezzel nem nagyon fognak tudni el de jo sok ugyved meg fog ezen gazdagodni ... Es lesz jo sok csalo is akik foleg a legszegenyebbeket fogjak evekig kopasztani.

gabors 2021.01.24. 00:18:13

@Bredpitt Monika: 'oszinten remelem, hogy egy olyan tarsadalom, ahol az otvenes evekben meg at kellett adnia egy feketenek a helyet a fehereknek egy buszon,"

ez azert IGY nem igaz ... VOLTAK olyan allamok ahol ez volt (Mason/Dixon vonaltok delre) viszont voltak allamok ahol ketseg kivul volt rasszizmus de soha nem voltak Jim Crow torvenyek...

Valoban bizzar lehetett mondjuk New Yorkbol Maimi-ba mennie 50-60 as evekben (foleg egy feketenek). Ugye jo sok rasszista allam van ut kozben Floridat is persze beleertve ahol 1967-ig voltak ervenyben rasszista torvenyek.

gabors 2021.01.24. 00:21:59

@Arthamyr: 'Megtévesztő (clickbait?) cím #273? :/" Nem eloszor es kurva bosszanto... (szerintem).

Talan ezert vannak 0 hozzaszolasok is...

gabors 2021.01.24. 00:27:02

@Csodabogár: " Még ma se értem, hogy hogy lehet illegálisnak cége, háza stb. de ezeknél ez volt. " ezekhez semmi koze az bevandorlasi helyzetnek ...

Barki vasarolhat hazat lakast villat az USA-ban .. (foleg ha nem akar kolcsont...) akkoriban meg bankszamlat is lehetett nyitni egy sima utlevellel SOT jogsit is lehetett legtobb allamban csinalni (meg SSN szamot is adtak) .. ezt aztan igen megszigoritottak 2001 utan. DE akinek mar volt bankszamlaja jogsija altalaban nem ellenoriztek ujra ha csak nem volt valami nagy buktaja ... nem igen kerestek oket. (persze jo ha feher az ember )

kék madár 2021.01.24. 00:30:47

nem vagyok a tema nagy szakertoje, de amit dokumentumfilmekbol meg a munkam kapcsan halottam:
1. Illegalis bevandorlo ketfele van, aki benne van a censusban es aki nincs. Kb ugyanannyi a ketto, tehat a 10 millio ismerten felul meg van 10 millio a censuson kivul, ez utobbi a Trump kormany alatt azert csokkent.
2. Pl. Californiaban az illegalis bevandorlok kezelese nem politikai hanem uzleti alapon mukodik. Nincs az netflix horror film, a Narcost is beleertve, ami leirna azokat az embertelen korulmenyeket, amivel szembesulnek. Az egesz illegalis bevandorlo kerdes egy munkaero forras kezelesi ugy, aki fiatal es egeszseges, azt beengedik, aki oreg vagy terhes, vagy tul fiatal, azt visszakuldik. Mivel illegalisan vannak itt, rohadt olcson dolgoznak, es zsarolhatoak, ok a legjobb munkaero. Ha megbetegszenek, teherbe esnek, azonnal felnyomja oket a munkavallalo, es kitoloncoljak oket. Ez egy olajozott gepezet a hatarorok, hivatalok es munkaadok kozott, senki nem beszel rola, de mindenki tudja a jatekszabalyokat. Kb, Afrikaban vadaszhattak a rabszolgakat ilyen szinten, Amerika ebbol a szempontbol ugyanolyan primitiv mint 300 eve. A gazdasag porog, a fu lenyirva, vacsora megfozve, sweatshopokban az alkatresz, ruha legyartva, senkinek nem erdeke ezen valtoztatni, csak annak aki nem tud: az illegalis bevandorlonak.
Tudom, hogy hihetetlenul hangzik, de errol szamolnak be azok, akik valaha voltak vagy meg mindig reszei ennek a rendszernek

kék madár 2021.01.24. 00:43:08

a fentiek miatt a bevandorlasi politika allamonkent valtozik, pl. Californiaban (ami a Mexikoi hataron van) barki jarhat public schoolba, Massachusettsben (ami 3000 kilometerre van a Mexikoi hatartol) meg csak az, akinek zold kartyaja vagy allampolgarsaga van.
Es ugyancsakb a fentiek miatt ezen Biden nem nagyon tud valtoztatni, mert elvileg ez a problema nem letezik.

gabors 2021.01.24. 01:50:17

@kék madár: "Massachusettsben (ami 3000 kilometerre van a Mexikoi hatartol) meg csak az, akinek zold kartyaja vagy allampolgarsaga van." ez KURVA jol hangzik ... csak NEM igaz annyira nem hogy errol Massachusett allami torvenyben rendelkezik! fasznak kell hulyeseget terjeszteni legalabb tennek oda "ugy tudom"... akkor csak annyit mondanek hogy bocsika de ezt rosszul tudod... igy viszont gyanitom hogy hangulat keltes ...

Sot ezt mar a legfelsobb birosag eldontotte ebben az ugyben "Plyler v. Doe, 457 U.S. 202 (1982), the Supreme Court held that public elementary and secondary schools may not deny any child residing in the applicable jurisdiction access to public education—whether the child is present in the country legally or not. Plyler made clear that a child’s immigration or citizenship status (or that of his or her parent or guardian) is not relevant to the child’s right to a public education. "
szoval nem arrol van szo hogy California az illegalisok ket szep szemert "engedi" meg ezt hanem ez a "law of the land"

gabors 2021.01.24. 02:00:28

@kék madár: "1. Illegalis bevandorlo ketfele van, aki benne van a censusban es aki nincs. Kb ugyanannyi a ketto, tehat a 10 millio ismerten felul meg van 10 millio a censuson kivul, ez utobbi a Trump kormany alatt azert csokkent."

ez is marhasag ... persze hogy vannak a cenzuson kivul mert csak 10 evenkent van es nyilvan jottek 2010 es 2020 kozott Amugy ez sem teljesen igaz mert represantative felmereseket kozben is csinalnak es evente felulvizsgaljak ezeket a szamokat. Pont azert mert FONTOS gazdasagi erteke van annak hogy a lakossag szamat es mozgasat, minel pontossabban kovessek
Es bizony eleg jol ertenek hozza ugyhogy valami elteres van de nem jelentos az meg vegkepp hulyeseg hogy duplaja lenne.. de persze azt hiszel amit akar.

A masodik resze meg mar a marhasagon is tulmutatt persze talan csokkent az illegalis bevondoroltak szama ugy nagyjabol, de azt honnan veszed a censuon kivuliek szama csokkent "ez utobbi ", mivel senki (te sem) nem tudja egyenre megmondani (nem is kell) hogy ki "censusos" migrancs is ki azon kivuli.

kék madár 2021.01.24. 02:44:58

@gabors: amikor Bostonban eltunk, nem engedtek a gyereket beiratni az iskolaba amig mindent papirt be nem adtunk utleveltol naturalization papirig. De ha te jobban tudod, kosz a javitast, biztos en ertettem valamit felre. Elnezest kerek, hogy marhasagokat irtam, sajnos tolem csak ez telik.

Azt viszont ugye nem irod komolyan hogy csak azt lehet megszamolni aki a censusban van??
Az van a censusban, akit a ensus megszamolt. 1000 mas modja van az illegalisok szama becslesenek, de segitek, siman meg lehet becsulni, hogy hanyan elnek az Egyesult Allamokban, es ha abbol levonod aki a census-ban van, a maradek az akirol beszelek.

kék madár 2021.01.24. 02:47:41

@gabors: munkam miatt naponta hasznalom a census adatait, evente frissitik mintavetellel - a 10 evenkenti nagy felmerest. De ehhez se ertek, egyszeruen hulye vagyok, nelkuled cenzuralatlanul hordanam ide a baromsagaimat. :)

gabors 2021.01.24. 04:56:33

@kék madár: "Azt viszont ugye nem irod komolyan hogy csak azt lehet megszamolni aki a censusban van??"

Ezt mondom en is igy tudjak egeszen jol hogy 10.5 -11 millio illegalis van nem pedig ahogy ird ketszer ennyi...

gabors 2021.01.24. 05:00:19

@kék madár: "@gabors: amikor Bostonban eltunk, nem engedtek a gyereket beiratni az iskolaba amig mindent papirt be nem adtunk utleveltol naturalization papirig. "

azt hogy veled mi tortent nem tudom, milyen iskola stb de azt igen hogy ez torveny ellenes az egesz usa-ban. Azt sem mondom hogy ilyen nem tortenik biztos tortenik, azt sem mondom hogy te ezt tudtad vagy nem... csak azt mondom hogy hulyeseget terjesztesz ...

nezd meg ezt...
www.mass.gov/service-details/attorney-generals-advisory-regarding-equal-access-to-public-education-for-all

nyilvan ha ezt tudtad volna AKKOR nem maskepp altak volna hozzad is ..

amit valoban tudnak csinalni hogy NAGYON nehezen tudod bizonyitani hogy az adott korzetben laksz foleg olyan helyeken ahol a helyi torvenyekkel illegalis lakast berbe adni illegalisnak (papiron)....

gabors 2021.01.24. 05:23:44

@Csodabogár: "" Még ma se értem, hogy hogy lehet illegálisnak cége, háza stb. de ezeknél ez volt. " ezekhez semmi koze az bevandorlasi helyzetnek ..."

Meg hozzatennem hogy mas allamokat nem tudom de New York allamban minden problema nelkul tudtak illegalisok jogsit szerezni, autot regisztralni biztositassal etc, eppen a magyar szarmazasu Pataki masodik ciklusaban (akkor pont itt is eppen bunbakok voltak) szuntettek ezt meg egyik naprol a masikra. Tudom mert mar itt voltam bar engem nem erintett mer evekkel korabban meg tanulo vizummal csinltatam usa jogsit, mert azt is lehetett. Amugy Pataki-t haromszor is kormanyzova valasztottak.

Amugy igy volt NJ-ben .. Most eppen a masik iranyba mennek NJ-ben mar meg is szavaztak csak a COVID miatt csuszik es NY allamban is napirenden van hogy visszaallitjak ezt nem tudom pontosan mikortol. (Jobb mert ugyis vezetnek igy legalabb vizsgaznak regisztralnak es remelhetoleg biztositast is kotnek). Vagyis 20-25 evvel ezelott nem volt nagyobb gond valamilyen cimet is igazolo allami papirt szerezni. Nevvel fenykeppel es cimmel.

Arthamyr 2021.01.24. 08:37:16

@gabors: "ezenkivul gondolom te is tudod hogy nem olcso dolog allampolgarsagot szerezni es a narancshaju durcas ovodas alatt ezt meg jelentosen meg is emeltek." - Mennyi ez a nem olcsó, és mennyit emeltek rajta? Az állampolgárság megszerzésének tényleg az ára a legnagyobb akadálya, amit le kell küzdeni?

gabors 2021.01.24. 15:53:39

@Arthamyr:

szemelyenket (az allampolgarsagnal kiskoru gyermek automatikusan ingyen megkapja a szulovel)

Volt
A zold kartya $1200 - $1750 attol fuggoen hogy mi alapjan jelentkezik valaki (orszagon belul tobb mert eggyel tobb kerelem papir kell amire szinten van dij) ez csak a jelenkezi dij amit nem fizetnek vissza.
Most
$2860 (ami $1750 volt)

Volt
allampolgarsag $725 megint csak a jelentkezesi dij.
Most
$1200

Szoval ha ezek maradnak akkor az allampolgarsagig szemelyenket csak a jelentkezesi dij $4000 koruli

Es meg ugyvedi koltsegek is ami ennel akar tobb is. Ugyan nem kell ha valaki tud olvasni es szoveget ertelmezni es nincs valami komplikacio en ugyved nelkul csinaltam (pedig volt komplikacio is )

gabors 2021.01.24. 16:01:53

@Arthamyr: Ja amugy komoly koltseg lehet eredeti papirok megszerzese forditasa ami foleg evtizedek ota illegalisok eseten szinten jelentos koltseg...

pl KELL "igazolt"szuletesi vagy hazassagi anyakonyvi kivonat angolul ezert akar $100 is elkernek egyes konzulatusokon ..

erkolcsi bizonyitvany ez sem mindig egyszeru megintcsak sok ev illegalitas utan.

szoval az elozokon kivul vannak meg koltsegek egy negy tagu csaladnal ez komoly megterheles lehet mar az elso lepes is
a zoldkartya (megintcsak illegaliskent nem szoktak a minimum ber felett kereseni sokkal)

ja most latom hogy pl eddig aki menekult statuszt kapott mondjuk afrikaba, annak a zoldkartya "ingyen" volt csak a repjegyet es a letelepedesi "segelyt" kellett visszafizetni... most viszont neki is fizetnie kell (de azt hiszem nem elore)

gabors 2021.01.24. 16:11:24

@Arthamyr: "Az állampolgárság megszerzésének tényleg az ára a legnagyobb akadálya, amit le kell küzdeni?" Bocs erre csak annyit hogy maga a vizsga nem akkora nagy dolog de alapveto angol nyelv kovetelmeny ... de az nem akkora nagy dolog tenyleg igen alapveto beszed iras alap mondatok... a tortenelmi/tarsadalmi vizsga kicsit nehezebb aki csak alapfokon beszel DE kb altalanos iskola 4-5 osztalyos tortenelem szintu es 100 elore kozolt keredes valasszal egyutt amit tudni kell (6-ot a tizbol).

Nyilvan vannak mas altalam nem erzekelt nehezsegek is mondjuk egy 20-30 eve illegalisan itt elonek aki CSAK spanyolul/oroszul vagy eppen kinaiul beszel. Minnel kevesebbet tud maga intezni annal tobbe kerul. Tobb ezer dollaros ugyvedi ajanlatokat lehet latni az interneten ($5000 is lattam) de mint irtam en magam inteztem a papirokat, es szerintem ertelmes ember meg tudja csinalni.

Arthamyr 2021.01.24. 16:57:02

@gabors: Nem feltétlenül erre gondoltam, mint akadályra, hanem pl. arra, hogy az embert egy cég szponzorálja, és akkor ki van szolgáltatva nekik, erről is írtak itt, egy zöldkártyát sem triviális szerezni. Ha csak pár tízezer (nem ezer) dollárba kerülne, arra is volna jelentkező bőséggel, de nem csak (és szerintem nem is elsősorban) a pénzen múlik. Ha ennyi kéne az USA állampolgársághoz, lehet én is leraknám/leraktam volna. :)

Nyilván egy illegálisnak, aki amúgy "legális" dolgokat csinál (tehát nem az alvilág jól jövedelmező részében van "foglalkoztatva") a költségek is nagy akadályt jelenthetnek, de én azt mondom, hogy nem is olyan nagy baj, hogy az nem szerez állampolgárságot, aki nem tud pár ezer dollárt sem kicsengetni, vagy nem tud angolul, vagy nem tudja letenni a vizsgát. Mindezt azért, hogy a világ egyik legtöbbre becsült állampolgárságát megszerezze, nem ritkán valami extrahulladék helyről érkezve. Persze igazából a ti dolgotok, számomra nincs tétje, hogy kit/hogyan engedtek be, de én nem várok forradalmi változásokt a Biden adminisztrációtól ezen a téren...

gabors 2021.01.24. 17:33:26

@Arthamyr: Olyan nincs igazan hogy jelentekzel hogy Te allampolgar akarsz lenni es fizetsz es kesz (persze van befeketetoi vizum is de az nyilvan sokkal tobb penz es annak az allampolgarsag mar csak hab a tortan nem cel ).

Azt hittem a cikkben emlitett helyzetrol kerdeztel hogy mi mennyi es mennyivel tobb nem ugy altalanossagban hogyan megy.

Akik munkaltatoi vizzummal jonnek/jottek azok alapbol nem jogosultak zold kartyara (ez mar egy ideje igy van, vagyis az szinte mindenkinek zsakutca volt). Az volt a kivetel hogy ebbol zold kartyat lehetett szerezni. Az emult 4 evben ezeket a vizumokat IS drasztikusan csokkentettek, es nem lehet tudni mi is lett volna ebbol ha Trump marad. Egyesek Trump kozeleben 0-ra vagy kozel nullara akartak csokkenteni a bevandorlast foleg a csalad egyesitest akartak megszuntetni, DE/ES vendegmunkas rendszet akartak helyette (ala Saudi es hasonlo helyek) ... vicces amugy hogy Melania szulei eppen Trump alatt jottek :-)
Amugy ezekhez tervekhez/celokhoz nem sok koze volt Trumpnak ha egyaltalan ertette mirol is van szo... neki egy ideig modell ugynoksege (is) volt ahol az ugyvedei szamtalan friss hust hoztak be neki sokszor nyilt visa csalasokkal.

Voltak javaslatok hogy az Ausztral/Canadai mintat kene atvenni de abbol egyelore semmi nem lett, es ez a javaslat (vagy amit most tudni lehet) sem ebben az iranyba megy ... szerintem bar igen "imperialista kizsakmanyolo" de lehet ez lenne jobb de vannak gazdag vallakozok akiknek meg pont az alacsonnyan kepzett illegalisok erik meg... nem sorolom melyik teruleteken, mas teruleteken meg inkabb a gyarat viszik oda ahol olcso a rabszolga. (ez sem mukodik hosszutavon).

Arthamyr 2021.01.24. 18:18:14

@gabors: Nem, a címben lévő dologra. Nem különösebben foglalkoztat, hogy mi lesz az illegális migránsokkal az USA-ban. Tehát a rendes, szabálykövető, kiskapukat nem kereső emberek immigrációjára vonatkozólag. Szerintem itt Trump sem csinált hatalmas változásokat, és Biden sem fog. Trump előtt is nagyon nehéz volt, Trump alatt is, most is, Biden után is az lesz.

Amúgy a "befektetői vízumnál" is jó az állampolgárság, mert egy állampolgár talán szabadabban üzletelhet, vagy nem? Persze az gondolom jó drága, inkább dollár százezrek/milliók, na ott már tényleg akadály a pénz, de egy befektetőtől meg joggal várható el, hogy legyen mit befektetnie... :)

Az "oda visszük a gyárat, ahol olcsó a rabszolga" meg teljesen jól működik egyelőre, évtizedek óta, és még évtizedekig így is lesz, kérdés te mit értesz hosszú táv alatt.

Mikkamak 2021.01.24. 19:24:07

@gabors: 12 helyes válasz kell a feltett húsz kérdésből legújabban, és összesen 128 kérdés van. Ez is nemrég változott.

FutureFry 2021.01.24. 19:44:49

@Arthamyr: Egy tényleg gazdag (nagy jövedelmű) külföldi befektetőnek lehet (pénzügyileg) pont nem éri meg amerikai állampolgárságot, vagy akár zöldkártyát szereznie, mert (ahogy ez már itt régebben említve lett) akkor minden bevétele amerikai adóbevallás- (és lehet adófizetés-) köteles lesz, bárhonnan is származzon a világon. Igaz, bizonyára vannak olyan (legális) pénzügyi konstrukciók amivel ezt minimalizálni (esetleg teljesen eliminálni) lehet.

Arthamyr 2021.01.24. 19:50:34

@FutureFry: A tényleg gazdag amerikaiak sem viszik túlzásba az ottani adózást. :)
De nem a tényleg gazdagokra gondoltam, nekik gondolom nem annyira lényeges, hogy van-e állampolgárságuk

FutureFry 2021.01.24. 19:56:49

@gabors: “… eredeti papirok megszerzese forditasa … pl KELL "igazolt"szuletesi vagy hazassagi anyakonyvi kivonat angolul ezert akar $100 is elkernek egyes konzulatusokon ..”

Régebben (még az INS alatt) probléma nélkül elfogadtak “magánfordítást” is (azzal a kikötéssel (erős ajánlással), hogy ne az egyén vagy rokon fordítsa).
Úgy tűnik ez még manapság is elfogadott (a fordítónak csak alá kell írnia, hogy folyékony angolul és az adott nyelven is, hogy a fordítás pontos):
www.state.gov/family-liaison-office/naturalization-of-foreign-born-spouses/expeditious-naturalization-application-materials-and-information/

gabors 2021.01.24. 21:00:58

@FutureFry: ez igy van adougyileg de egy vallalkozo nem biztos hogy egyaltalan fizet "jovedelem adot" ... minden fele mas modon el lehet kerulni ezt ( nem nekem vagy neked de lattuk Trump "milliardos" es nem igen fizet adot).

de lehetnek mas motivaciok is ha pl orosz kinai vagy eppen akar magyar az a gazdag ember lasd most epp Bige ugye ... vagy Khodorovszkij ... jo ha van egy utlevel a zsebben amivel barhova eppen lehet menni...

gabors 2021.01.24. 21:10:29

@FutureFry: Itt nem csak a forditasra gondoltam elsosorban hanem ha kell egy eredetit szerezni a konzulatuson nagykovetsegen keresztul mert ugye nem tud hazamenni az illeto es nem biztos hogy mondjuk a szuloknel vagy barhol megvan az eredeti... es akkor mar lehet direkt olyat kerni ami angolul is van (legalabb is magyaroknal igy van... )

Most nem emlekszem hogy en hogy csinaltam de azt hiszem hogy talan mar tanulo vizumra valtasnal kellett (es mar akkor megcsinaltam) ami meg a 90-es evek elejen volt.

Amugy ami erdekes volt legutobb az utlevel ujitaskor (ez az uj digitalis amihez be kell menni szemelyesen) nem akartak elfogadni a kovetsegen a tenyleg eredeti szuletesit (kicsi rongyos itt ott) ... valami elnevezes vagy helyisegnev mar valtozott igy nem egyezett a "komputerrel" a papir es az adminisztrator holgy nem tudta mit kene csinalni lemasolta es mondta majd ertesitenek mi legyen .. Par nap mulva jott az e-mail hogy megis jo a valodi eredeti nem kell "hivatalos masolatot" beszerezni... Mar mikor ott voltam neztem ki a fejembol hogy ez most hogy ?

gabors 2021.01.24. 21:17:58

@Mikkamak: lehet, en a 60 szazalekra emlekeztem es nalam 2017-ben a hatnal megallt a kollega mert az elso hatot eltaltam ... :-)

Na megneztem.. Ez ugy tunik 2020-ban valtozott meg ugy hogy 128 kerdes van amibol 20-at kerdeznek es valoban 12-t kell tudni ez is 60% (most neztem meg). Akkor ezt is nehezitettek egy kicsit most nem irom le miert gondolom igy. Lehet a kerdesek is nehezebbek lettek ? Amikor en voltam pofatlanul konnyuek voltak talan azt a nehany evszamot kellett bemagolni (nekem az soha sem ment) de kerdesek tobbsege ovodas szint

gabors 2021.01.24. 21:25:12

@Arthamyr: "Tehát a rendes, szabálykövető, kiskapukat nem kereső emberek immigrációjára vonatkozólag. Szerintem itt Trump sem csinált hatalmas változásokat, és Biden sem fog. Trump előtt is nagyon nehéz volt, Trump alatt is, most is, Biden után is az lesz."

OK de kerdesedbol ezt azert nem lehetett kihamozni konkretan azt kerdezted mennyi volt mennyi lett es valoban az ara a legnagyobb nehezseg. Nyilvan arra gondoltam ami a posztban volt.

De igazad van Trump alatt csak annyi valtozott hogy jelentosen csokkentettek a quotakat (mert ez a vegrehajto hatalom kezeben van) de magat a torvenyi kereteket meg sem probaltak megvaltoztatni. Ezenkivul meg belenyultak az imgracios birosagok mechanizmusaba mert ezek az igaszasgugyi miniszterium kompetenciajaba vannak nem pedg a fuggetlen birosagokhoz tartozik.

Amugy szerintem meg mindig konnyebb usa allampolgarsagot szerezni mint magyart (kiveve ha valaki "elszakitott" teruletet tud igazolni akkor lehet roman/ukran/szlovak/szerb maffiozo is ). Barki aki az USA-ban szuletik az alapbol allampolgar meg ez sincs igy Mo-on ...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.01.25. 00:00:30

@Zsuzsi65:" Biden aims to increase the number of visas for recent graduates of Ph.D. programs rather than lose highly-trained workers to foreign economies."

Egy kis agyelszivas soha nem arthat, igaz? ;)

Ekrü 2021.01.25. 00:08:37

"Azzal, hogy Donald Trump helyett Joe Biden lett az Egyesült Államok elnöke, hirtelen sokkal rózsásabban láthatják a jövőt azok, akik Amerikába vágynak, azok pedig pláne, akik már ott vannak, de esetleg akad probléma a papírjaikkal."-Ha ez így van,az bizony elég szomorú.Sokkal inkább azoknak kéne rózsásabbnak látni a helyzetüket akik oda születtek,amerikai állampolgárok és adót fizetnek az országnak.Mindenki más csak utánuk kéne következzen.
"Nagy részük vagy eleve engedély nélkül lépett be az ország területére, vagy ugyan szabályosan érkezett, de aztán a vízuma lejárta után is ott maradt."-Vagyis bűncselekményt követnek el.Ez miért is jó?Miért is kell tolerálni?

kék madár 2021.01.25. 01:32:47

@Ekrü:
"de aztán a vízuma lejárta után is ott maradt."-Vagyis bűncselekményt követnek el.Ez miért is jó?Miért is kell tolerálni?"
ha valakinek az a valasztasa, hogy ha hazamegy megolik, vagy nem megy haza azzal buncselekmenyt kovet el, az nem egy nagy dilemma

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2021.01.25. 06:53:33

@kék madár: "ha valakinek az a valasztasa, hogy ha hazamegy megolik, vagy nem megy haza azzal buncselekmenyt kovet el, az nem egy nagy dilemma"
A vizummal tultartozkodok tobbsegenel nem valoszinu, hogy ez a helyzet. Akirol te beszelsz, azok menekult statusszal vannak itt (refugee, asylum). Az o tartozkodasi engedelyuk nem jar le, dolgozhatnak es elhetnek az USA-ban.

trabant 2021.01.25. 07:52:06

@Bredpitt Monika:
A liberális kifejezés kézzel fogható jelentése egészen röviden:
Élni és élni hagyni.
Mi a baj vele?

Összetéveszted a neoliberálissal, pedig messze nem ugyanaz.

Nzoltan 2021.01.25. 07:52:06

@kék madár: attól a szabály, az szabály. Aki belép egy országba, elfogadja azokat.
Normális esetben.

apro_marosan_petergabor 2021.01.25. 07:54:01

Biden az idealista?
A fenét. Biden egy szimpla végrehajtó - és vagyongyűjtő (vagyona sokszorosa a fizetéséből származtathatónak), akit a háttérből mozgatnak tőkés csoportok a saját vélt, vagy valós érdekeik szerint. Úgy gondolták, így lehet több szavazóra szert tenni a demokraták mögött működő establishment számára, akik ki voltak éheztetve a valódi változásokat hozó Trump alatt. Elképzelhető, hogy ez bizonyos kényelmet hoz az illegális bevándorlóknak, de hogy a többségi társadalomnak is - az már erősen kétséges. Az biztos, hogy a titkosszolgálatok munkája gyarapodni fog. Van egy nem várt hozománya a dolognak, amivel jól járhatnak az amerikaiak akaratlanul is, s amitől a liberálisok kevésbé lesznek boldogok - délről keresztények vándorolnak be. Ez jót tesz, s ellensúlyoz a más kultúrkörökből jöttekkel.
Amellett várjuk meg a végét a rendeleteknek, az ördög a részletekben van...

Golf2 2021.01.25. 08:15:23

Érdekes hogy a fidesz-szimpiknek nem tetszik Biden...Ök a zűrzavart ( orbán,trump,stb) szeretik...

Arthamyr 2021.01.25. 09:00:17

@gabors: Na ebbe így nem gondoltam bele, de lehet, hogy igaz. De mégis ki akarna pont magyar állampolgárságot szerezni, önerőből, saját maga miatt (nem pl. házastárs miatt)? Nehéz beilleszkedni, nem kimagaslóak a lehetőségek sem, ráadásul másik EU-s állampolgárság megszerzésével kb. ugyanazt el lehet érni, ha valaki mindenáron Magyarországot választja.
Az USA-nál nincs "helyettesítő" állampolgárság és a lehetőségek is nagyon jók.

sterimar 2021.01.25. 10:29:03

@kék madár: "ha valakinek az a valasztasa, hogy ha hazamegy megolik"

jogos, de ez mekkora részt tesz ki az ott illegálisan tartózkodó több (tíz)millióból? Annyira keveset, hogy az elmegy kerekítési hibának.

Ez az érv olyan, mint az abortusz vitában felhozni az erőszakból fogantakat. Van olyan, de az összes abortusznak az elhanyagolható aprócska része.

Nati Walter 2021.01.25. 10:29:27

@Bredpitt Monika: Szerinted...
kozben baloldalon van jópár olyan arc aki fullosan érintett a pártállami dolgokkal vagy közvetlenül vagy családilag...na akkor ki is a Corleone?
Másik dolog ami itthon szokás a birkázás...
Hát nem is tudom...szerintem az inkább birka aki olyanra szavaz aki szemrebbenés nélkül megadta az engedéylt hogy a tömegbe löjenek könygázgránátot..(szemkilövetés pl)
Lehet azzal jönni hogy régen volt....
persze 1956 is régen volt.....egyet ne felejtsetek el ott a baloldalon:a sok sok ezer kitelepitett,vagy elhurlcolt hozzátartozoját hiába kereső család a büdös életben nem fog balra szavazni,mi több a gyermekeit is polgár i szellemben fogja nevelni...

Golf2 2021.01.25. 13:25:36

@Nati Walter: A jelenlegi (meg)vezetőd nem kisztitkár volt a 80as években? A "keresztény" elnökötök a bátor,helikopterről lövöldöző...Ennyi kárt 40 év alatt nem okoztak ennek az országnak mint ez a tolvajmaffia,a vajdával az élen.

Arcade Macho 2021.01.25. 14:32:09

ertem en az elkepzelest, hogy begyujtik a sanctuary city -kbol az informaciokat hogy akkor majd aki nem adozik azt visszazavarjak, ahonnan jott
de eddig pont azt sugalltak nekik hogy semmilyen hivatalos helyre nem szabad leadni az adatukat mert akkor elkaphatjak, nos ezt sulykoltak belejuk tobb even keresztul most meg elvarnak hogy erre az igeretre azonnal leadjak az osszes adataikat?

meg amugy is hogy varjak el hogy adozzanak? aki nem adozik azt hazavagjak? esetleg genetikai vizsgalatot is vegeznek, hogy a leendo allampolgarnak van-e valami orokletes nyavajaja?

desw 2021.01.25. 14:32:43

@Nati Walter:

"szerintem az inkább birka aki olyanra szavaz aki szemrebbenés nélkül megadta az engedéylt hogy a tömegbe löjenek könygázgránátot..(szemkilövetés pl)"

Jaja, mert ez úgy kezdődött, hogy elkezdték lövöldözni a rendőrök a szegény ártatlan és békés tüntetőket, mi?

Ne legyél már ennyi sötét, b+!

Még jó, hogy most épp a bezzegnyugaton van hasonló esemény, nem kellett keresgélni.

www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-netherlands-protes/dutch-police-detain-240-nationwide-as-anti-lockdown-protests-turn-violent-idUSKBN29T0B2?il=0

www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-netherlands-protes/dutch-pm-rutte-condemns-riots-against-lockdown-curfew-as-criminal-idUSKBN29U0W3?il=0

Che21 2021.01.25. 14:33:04

@Bredpitt Monika: "A fenti temahoz meg, felemelo erzes volt latni felvetelrol az egesz 20 i napot. Ahol megemlekeznek az emberekrol, akikre szuksege van egy tarsadalomnak, azokrol, akik felszedtek a foldekrol a zoldseget, a tanarokrol, akik btw itthon nalunk, meg az oltasi tervben sincsenek benne. Nekem mar regen nem volt ilyen jo napom, felnott eletemben ehhez foghatot akkor ereztem, amikor eletemben eloszor reszt vettem anno, a szabad magyar valasztasokon."

Csak aztán ne jött volna 21-e, amikor kiderült, hogy a nagy szolidaritási duma megint csak parasztvakítás volt, a Nemzeti gárdistákat kibaszták mélygarázsokba aludni.
Volt ahol egy árva budi jutott ötezer emberre.

gabors 2021.01.25. 14:42:39

@Arthamyr: Felesegem miatt (O akarta nagyon) neztunk ottana jobban. De az ott kell elni miatt ez meg is akadt.

A vizsgat magyarul kell letenni es az amerikainal SOKKAL nehezebb. Ez mindezt a koztarsasagi elnok "adja" tipikus.

Szoval nincs napirenden.

gabors 2021.01.25. 14:44:08

@Zsuzsi65: @Zsuzsi65:" Biden aims to increase the number of visas for recent graduates of Ph.D. programs rather than lose highly-trained workers to foreign economies."
Ezt Trump alatt is belengettek es korabban Obama alatt is de eddig nem lett belole semmi. Nem lenne hulyeseg igy nem kellene nekik behazasodni :-)

gabors 2021.01.25. 14:49:22

@Ekrü: "és adót fizetnek az országnak." tobbseguk fizet adot, sokan sokkal tobbe mint Trump fizetet az elnoksege alatt (itt most szemlyi jovedelm adorol van szo)

A fogyasztasi adot eleve fizetik, sok allamban csak ez van es kozvetve vagy kozvetlenul az ingatlan adot is fizetik, hiszen valahol elnek. Ez nem egy szempont... az immigracios buncselekmenyben viszont igazad van es az gond is szokott lenni (eddig is az volt).

gabors 2021.01.25. 15:01:24

@kék madár: "ha valakinek az a valasztasa, hogy ha hazamegy megolik, "

Ez ugye a klasszikus menekult (refuggee) (ENSZ egyezmenyek stb) Na ezt Trumpnak sikerult jelentoes csokkentenie, az elso evben teljesen le allitotta a cel itt is 0 volt (Steve Miller), es mivel DIJAT is kell 2019 ota (kb mint a zold kartya) ezzel meg tovabb csokkentettek azokat akik elni tudnak a lehetoseggel. 2020-r 18,000 volt a max (ezt a szamot mindig az elnok donti el) 1956-ban CSAK magyaroknak ez a szam 38,000 volt csak hogy az aranyokat lassuk.

gabors 2021.01.25. 15:06:06

@Nati Walter: "is polgár i szellemben fogja nevelni..." ez mi hokusz pokusz, turul madar meg kigyo mese ?

Arthamyr 2021.01.25. 15:27:59

@gabors: Igen, ezt írtam, hogy család miatt (ráadásul a feleséged nem is EU állampolgár, ha jól emlékszem) lehet, nyilván van olyan is, aki csak saját maga miatt, csak gondolom nagyon kevés.

Sequoyah 2021.01.25. 15:59:43

@Ekrü: Az amerikai oslakosokra gondolsz? Veluk valoban nagyon keveset torodnek, es meg mindig hatranyos helyzetben vannak.

Mindenki mas bevandorlo, vagy bevandorlo gyokerekkel rendelkezik. Amerika a bevandorlok orszaga, emiatt tartanak ott ahol. Rengeteg tudomanyos es gazdasagi eredmeny kotodik hozzajuk, a mai napig. Szoval az a minimum hogy egy tisztesseges bevandorlasi rendszer

A mai bevandorlasi rendszer azon alapul hogy technikailag mindenkit beengednek, de legalisan kozel lehetetlen allampolgarsagot szerezni. Ismeroseim kozel fele szamara nincsen legalis ut, pedig tisztesseges, kepzett es sokat dolgozo emberek, akik adot is fizetnek. Masik kozel fele kamuhazasaggal kapott papirokat, ami szinten nem legalis. Es van 1-2 aki specialis munkaviszonya miatt lett jogosult ra.

Szoval ezen illegalisol nem bunozok. Nem valasztottak az illegalitast, hanem egyszeruen illegalisnak belyegeztek oket a politikusok. De amit tesznek az oralisan nem rossz, es nem is artanak vele senkinek.
Sot azok akikrol a tervezet szol azok dolgos, torvenytisztelo es adofizeto emberek, kvazi minta-amerikaiak. Illegalitasba szoritasukkal rosszabb, kevesebb hozzaadott ertekkel biro munkakat vegezhetnek csak, es a buncselekmenyek elkovetese is nagyobb baloszinuseggel tortenik. Csakis amerika javara valna ha ezen mar egyebkent is ott elo embereket beintegralnak a tarsadalomba egy tollvonassal.

Es bezarolag elmondom, hogy sokan mondjak hogy miert nem csinaljak legalisan. Hat azert nem mert NINCSEN legalis utja a bevandorlasnak kiveteles esetektol eltekintve. Ha pedig barmi hasonloval probalkozol, akkor az csak arra jo hogy felhivd magadra a hatosagok figyelmet es kitoloncoljanak. Szoval az allam kifejezetten azt “jutalmazza”, ha be sem adod a papirokat, mert csak rosszabbul jarsz vele.

kék madár 2021.01.25. 17:31:53

@sterimar: nem azert irtam, mert nagy reszt tesz ki, hanem hogy erzekeltessem, hogy (mivel van ilyen) ez nem egy egyszeru erkolcsi kerdes, hogy betartjuk-e a torvenyt vagy nem, atmegyunk-e a piros lampan, ha nincs kedvunk megallni. Pl. a DACA gyerekeknek nincs valasztasi lehetoseguk, itt nottek fel, illegalisan vannak itt, ez a hazajuk, es megis allando felelemben elnek, hoyg kitoloncoljak oket egy olyan orszaga amirol fogalmuk sincs. Persze, hogy inkabb a torvenysertest valasztjak.

Arcade Macho 2021.01.25. 18:30:38

@Sequoyah: ez tokeletes meglatas, csatlakozom!!!
remelem MINDEGYIK MS-13 tag kap szabad zold kartyat mert olyan kis czukorfalatkak

hozzatennem hogyha hazavagnak a sajat hazajukba, akkor az eletuk veszelyben lenne tehat a kekmadarnak is igaza van, hogy MINDEGYIKNEK kell ott adni letelepedesit

es ne legyunk nacikok hogy megszabjuk mivel foglalkoznak, megse varhatjuk el hogy nekiallnak szabni varrni

Arcade Macho 2021.01.25. 18:30:52

@sterimar: "jogos, de ez mekkora részt tesz ki az ott illegálisan tartózkodó több (tíz)millióból? Annyira keveset, hogy az elmegy kerekítési hibának."

szerintem nem kerekitesi hiba
vannak olyan orszagok amire egyszeruen nem lehet mast mondani mint amit Trump hasznalt, hogy sh*thole
na ott szomoru de a normalis ember nincsen biztonsagban, ugymint Venezuela, Szomalia

onnan gyakorlatilag a fele lakossag mehetne kopogtatni USAba vagy az EUba hogy nezzetek mar pocegodrot csinaltunk a sajat helyunkbol, jovunk kiprobaljuk hogy nalatok hogy fog sikerulni

Szomaliaba visszament egy aktivista USAbol mert komolyan hitte hogy jo ott, posztolgatott par twittert hogy de hawaii itten meg de poen de jo, oszt egyszer csak lemeszaroltak
Hodan Nalayeh: Somalia's 'inspirational' journalist, killed in Kismayo

gabors 2021.01.25. 20:15:25

@Arthamyr: Jol emlekszel nem EUs allampolgar ... es akkor meg az volt az egyik cel hogy igy "esetleg ha ugy hozna a sors" a UK-ba is mehetnenk kesobb (nyugdij esetleg) (ahol csaladja el) de azota ezt is kereszutlhuzta a brexit :-(

na de ott volt orban baratja a nemzetkozi terrorista az kapott gondolom valami kivetel alapjan .... meg mint kiderul tobb ezer ukran es roman is

desw 2021.01.25. 21:39:50

@Sequoyah:

"De amit tesznek az !!!! oralisan !!!! nem rossz . . . "

:D:D:D:D:D

Engem is viccelt már meg így a Microsoft Dictate.

Éppen egy emailt mondtam tollba a Microsoft Dictate-nek, és közben elbúcsúztam a leányzóktól is! Benne maradt az emailben egy eféle búcsú is. :D :D

somlobodog 2021.01.25. 22:48:05

@kék madár: ne már... Van itt elég demagóg ne állj be a sorba. Honduras vagy el Salvador kemény, de a többit dehogy ölik meg otthon. Pár % aki valós halálos fenyegetés elől illegalkodik itt, a többség csak jobban akar élni.

somlobodog 2021.01.25. 22:48:11

@Arcade Macho: eeeeees demagógia jobbról is... Ha már volt hard-core balról az előbb. Így szépen kiegyensúlyozott a blog:)

kék madár 2021.01.25. 23:04:01

@somlobodog: nem azert irtam, mert nagy reszt tesz ki, hanem hogy erzekeltessem, hogy (mivel van ilyen) ez nem egy egyszeru erkolcsi kerdes, hogy betartjuk-e a torvenyt vagy nem, atmegyunk-e a piros lampan, ha nincs kedvunk megallni. Pl. a DACA gyerekeknek nincs valasztasi lehetoseguk, itt nottek fel, illegalisan vannak itt, ez a hazajuk, es megis allando felelemben elnek, hoyg kitoloncoljak oket egy olyan orszaga amirol fogalmuk sincs. Persze, hogy inkabb a torvenysertest valasztjak.

Arcade Macho 2021.01.25. 23:41:26

@somlobodog: probaltam nagyon extrem lenni hogy az egyensuly meglegyen

USA es EUnak meg kell szabnia, kiket akar behozni

az hogy valaki elroffenti magat egy kicsit tobb penzmaggal rendelkezo lehetseges migrans, hogy akkor most a coyote -ok altal vagy a soros hajotarsasag altal be ohajt menni mashova ez szep es jo dolog az o szempontjabol, csak ez nem emberiessegi(?) alapjog

megnezem a wikit... Del-Amerika 576 millio, ha a negyede razudul USAra, akkor ugye kimondhatjuk hogy pocegodor lesz az USA?
ha most Bidenek folytatjak az elmult 4 ev valasztasi hadjaratuknak a kretenseget ezzel kapcsolatban, akkor a mostani 10 millo melle beficcen nagyon hamar par masik 10 millio...
es a kerdes ott van, hogy melyik 10 millional mondjanak nemet?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása