oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. október 19. 06:30,  Hálás vagyok, hogy Kanadában élek 96 komment

2020. október 19. 06:30 Határátkelő

Hálás vagyok, hogy Kanadában élek

Az észak-amerikai országban azt tanítják, hogy a szerelem az szerelem, nemtől függetlenül, a gyerekekben pedig nem merül fel, hogy a bőrszín miatt ne lehetne barátkozni egymással. Legalábbis ez a Juharszirup szerzőjének tapasztalata.

kanada_juharszirup_blog.jpg

„Hálás vagyok, hogy Kanadában élek a családommal. Most éppen két friss történés miatt.

Dúró Dóra két hete darálja a mesekönyveket, mert szerinte ha két herceg szereti egymást egy könyvben, akkor a mesét olvasó gyerek is meleg lesz. És ha a kis szaros a háromfülű nyúllal is szimpatizál, akkor majd jól beengedi a migránsokat az országba és akkor mi Mária országával?

Nos, a fiam agyát is mossák egy ideje azzal itt Kanadában, hogy két néni és két bácsi is szeretheti egymást és lehet gyerekük és azt is családnak hívják. Mondják errefelé, hogy „Love is love”.

Ha Dúró Dórának igaza lenne, akkor Márk ma nem azon aggódott volna, hogy az a kislány, akivel a hétvégén sokat játszott fiatalabb nála és így tutira nem lesz jó feleség jelöltnek. Timkával próbáltunk nagyon komoly arcot vágni ehhez a komoly témához.

De tessék a sorok között olvasni és azon gondolkodni, hogy vajon Magyarországon most valakik azt akarják, hogy ha már migránsok nem jönnek, akkor legalább a melegektől meg lehessen menteni a magyart és ne arról szóljon a közbeszéd, hogy a járványban hányan betegednek meg és hányan halnak meg?

Na de miért is kezdtem el írni erről?

Márk és Shrey

A napokban az egyik reggel vittem suliba Márkot, aki 100 méterről meglátta a haverját és óriási hangon elkezdte kiabálni, hogy „Hello Shrey!” Én addig átszellemülten sétáltam, élveztem a reggeli enyhe időjárást és majdnem leugrottam a járdáról, ahogy a gyerek mellettem elüvöltötte magát.

Shrey egyébként egy 7 éves kissrác, Márkkal tavaly óta egy osztályba járnak, és ha nem lenne a járvány, akkor már minden bizonnyal oda-vissza mennének a hétvégi playdate-ek, mert Márkkal nagy haverok és mindketten imádják a Pokemont.

Shrey egyébként indiai származású, és a vonásai alapján Magyarországon valószínűleg simán lecigányoznák. Minket viszont az nem érdekel, hogy a családja jobban szereti-e a curry-t a paprikás krumplinál, mert a két gyerek jól kijön egymással, ezen kívül Shrey anyukája (Lily) nagyon kedves hölgy, bevándorló, mint mi, egy nagy pénzügyi szolgáltatónál dolgozik, mint mi és ugyanolyan ember, mint mi.

Márk annyit jegyzett meg eddig, hogy Shrey-nek barnább a bőre, mint az öve. Ettől eltekintve nem hiszem, hogy bármi más különbséget látna a haverjában.

Egy baleset története

És most nézzük meg a második okot is.

Márk egy hete csúnya balesetet szenvedett. Túl nagy sebeséggel gurult le a lejtőn a bicajával és fejre állt. Jól összeverte magát, az álla csúnyán felszakadt, amiből dőlt a vért.

Akkor még nem tudtuk, hogy mennyire komoly a helyzet, úgyhogy bevittem a Waterloo-i Grand River kórházba.

Összesen két órát töltöttünk a sürgősségin, ahol nagyon figyeltek arra, hogy az emberek elkülönítve várakozzanak, maszkot viseljenek és nem mellesleg volt idejük és kedvük arra, hogy megpróbálják felvidítani a láthatóan fájdalommal küszködő kisfiút.

Márknak egyébként csontja nem tört (csoda), az állán a bőrt csak megragasztották, varrni nem kellett és valami csodálatos módon még agyrázkódást sem szenvedett.

Elég nagy különbség ez ahhoz képest, amikor Magyarországon sürgősségi ellátásra szorultam 2016-ban, mert akkor 10 órát szenvedtem vakbélgyanúval a Honvéd kórház sürgősségi osztályán este 9 és másnap reggel 7 között.

Ott feküdtem összegörnyedve egy hideg (vas)padon, majd amikor végre megjött a reggeles műszak és ultrahangra kerültem, akkor látták, hogy komoly a helyzet és 9-kor már toltak be a műtőbe.

Állítólag kevésen múlt, hogy nem perforált a vakbelem, de ezt kis csak mellesleg és nagyon óvatosan adták a tudtomra.

Jelenleg tehát kétszeresen hálás vagyok azért, hogy a családom Kanadában él és a gyermekem egy ilyen országban nőhet fel.”

Ha érdekelnek kanadai történetek, látogass el a Juharszirup blogra!

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Kanada

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6216243536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2020.10.19. 07:52:48

Igen,szerencsés vagy hogy jó szakmád van amivel befogadnak.

arncht 2020.10.19. 09:16:08

hajaj... nagy a fogalomzavar a joletben :) megint a lo egyik es a masik oldala.

a toleranciara neveles fontos dolog, de meg fontosabb, hogy a gyerek aki biologiailag fiunak van lanynak szuletik (tisztelet a kivetelnek), megtanulja eloszor a tobbsegi nemi szerepeket, majd miutan tisztaban van a dolgokkal, maga donthesse el, hogy el a tarsadalom adta lehetosegekkel ezutan. a gyerekkonyvekben semmi keresnivaloja szexualis kicsengesu dolgoknak, lehet toleranciara nevelni mashogy is.

a masik a ciganyozas... gondolom a kedves indiai barat nem galeribe csoportosulva probalja lenyulni a tobbieket es a szocialis halot. nekem errol az a velemenyem, hogy egyreszt volt x szaz ev beilleszkedni egy tarsadalomba, masreszt nem mastol kellene varni a sultgalambot, hogy segitsen rajtunk, hanem tenni erte.

a lehetosegek epp ugy adottak, mint ahogy a feketeknek is amerikaban - csak ok is szeretik magukat aldozatnak bemutatni, mindent a rabszolgasagra haritva. azota rengeteg ido eltelt, a hasonloan kirekesztett tavolkeletiek tudtak elni vele, nem veluk van teli a borton, es nem is ok gyujtogatnak most az utcan. ez sajnos mindenrol szol mar, csak az antirasszizmusrol nem (es akarmennyire is szeretnek ezzel takarozni).

visszaterve a ciganyokra es kanadara - remlik vmi, mintha egy idoben nagyon lelkesen fogadtak oket menekultkent, majd miutan befogadtak parat, hirtelen megvaltozott a velemenyuk. sajnos a magyar hozzaallas a ciganyokhoz legtobbszor nem eloitelet, hanem elettapasztalat. igazan sajnalom az ebbol kitorni probalo egyent akit emiatt megbelyegeznek, de ez egy hosszu ut, es a cigany tobbsegnek kell akarnia ezt a valtozast.

Arthamyr 2020.10.19. 09:19:01

"Dúró Dóra két hete darálja a mesekönyveket, mert szerinte ha két herceg szereti egymást egy könyvben, akkor a mesét olvasó gyerek is meleg lesz." - Azóta folyamatosan darál?

"De tessék a sorok között olvasni és azon gondolkodni, hogy vajon Magyarországon most valakik azt akarják, hogy ha már migránsok nem jönnek, akkor legalább a melegektől meg lehessen menteni a magyart és ne arról szóljon a közbeszéd, hogy a járványban hányan betegednek meg és hányan halnak meg?" - A vírus is jó, annak is örülnek. Igazából bármi jó, ami különleges helyzetet, válságot teremt, hogy ne legyen fájdalmasan nyilvánvaló az alaphelyzet kezelesére való képesség hiánya. Ettől függetlenül nem árt olyan ellenség is, amibe könnyen bele lehet rúgni szükség esetén.

Golf2 2020.10.19. 11:16:48

@arncht: Mai hír a kissebbség által buszmegállóba beszorított,és összevert,orrát tört rajztanár esete...Minden hétre jut belőlük.

négyzet 2020.10.19. 11:45:55

@arncht: "gondolom a kedves indiai barat nem galeribe csoportosulva probalja lenyulni a tobbieket"

A rasszizmus pont arról szól, hogy az indiai barátnak nem kell ilyen dolgokat csinálnia ahhoz, hogy lecigányozzák. Nem tudom, ez ennyire magas?

Milyen szexuális kicsengés van a mesekönyvben? És mióta KELL a gyereknek bármelyik könyvet elolvasni? Hol volt kötelező? Gondolom ismered az összes mesét belőle, miről szólnak, és milyen foglalkozásterveket _ajánlottak_ hozzá iskolások számára...

desw 2020.10.19. 11:47:36

Mit éreztél, amikor megláttad Trudeau-t blackface-szel?

Szabinho 2020.10.19. 11:47:36

Nem hiszem hogy abban a konyvben barmilyen szexualis jellegu dolog lenne. Ha ilyen temakat keres valaki olvasson el barmilyen kommentmezot ami egy olyan kep vagy video alatt van ahol fiatal no szerepel. Ezek a "normalis" konzervativ kereszteny magyar emberek gondolatai es viselkedesi normai

Szabinho 2020.10.19. 11:47:36

@arncht: csak a homoszexualis temara reagalnek. Ilyen nincs hogy elobb meg aztan. Mikor azt latja a gyerek hogy az osztalytarsanak 2 apja van vagy 2 anyja nem mondhatod neki hogy eloszor tanuld meg a tobbsegi szerepeket. Az egyebkent mennyi ido? 1 ora? 1 ev?

desw 2020.10.19. 11:47:36

OP! Megkérdezhetem, hogy melyik negyedben élsz? Az indiai, pakisztáni, . . . akármilyen negyedben, nem tudom, hogy milyen vannak ott Kanadában, vagy a fehér negyedben? Miért ott, ahol?

desw 2020.10.19. 11:47:36

@arncht:

" remlik vmi, mintha egy idoben nagyon lelkesen fogadtak oket menekultkent, majd miutan befogadtak parat, hirtelen megvaltozott a velemenyuk."

:DDDDDD fizettek és plakátkampány Miskolcon!

Na ja, érdekes, hogy az imádók mindig jó távol élnek a problémáktól. Fene érti, hogy miért :DDDDDDD

Józsi01 2020.10.19. 11:47:37

Még a könnyem is kicsordult ettől a csudás Bolywúdi PC szövegtől. :-DDDDD

négyzet 2020.10.19. 12:04:00

@Golf2: Kisebbség? Szerintem nem azok voltak. index.hu/belfold/2020/10/19/kompolt_tanar_veres/
Egyébként meg a tanár is megütötte a gyereket... amiért fel lehet jelenteni. Persze nem megverniük kellett volna.

arncht 2020.10.19. 13:37:11

@Rayovac: a gyerekek azt veszik normalisnak, ami korbe veszik oket. a szexualis identitas egy resze genetika, a masik resze tanult dolog. ha valaki nem tanulja ezt meg egy adott korban, akkor onnantol a masikat tekinti normanak. egyszeruen nem igaz, hogy nincs hatassal a gyerekekre. es itt nem mindenkire kell gondolni, hanem azokra, akik befolyasolhatobbak - mindenkepp szelesitik a normalistol eltero viselkedesformat kovetok taborat. nem lesz ettol mindenki homoszexualis, csak tobb lesz a nemi identitaszavarral kuszkodo felnott.

a sargak hogy oldottak meg ezt a problemat? ertem en, hogy szegenyebb retegbol nehezebb feltorni, de ez borszintol fuggetlen, jelenleg az usaban nincs rendszerszinten befolyasolva, sot lassan a kompenzaciok miatt elonyuk szarmazik belole.

hogy ez a masik rasszokbol mit valt ki... az megint egy mas kerdes, a pozitiv rasszizmus is rasszizmus. akkor lennenk jo uton, ha nem folyamatosan feketeznek meg fehereznenek. mindenkit a sajat erdemei szerint, de jelenleg inkabb csak egymas ellen hergelik oket.

a ciganyok tarsadalmon kivul rekedese a kommunizmusig valasztott dolog volt, ok akartak elkulonulni, gyakran vandorolni, es kihuzni magukat az adott tarsadalom torvenyei alol. a magyar kiralysag egy kifejezetten befogado orszag volt a tobbi nyugati orszaggal szemben - ez kb a nacionlizmus megjeleneseig tartott, ahol a fenti dolog visszanyalt. en semmi mas utat nem latok, mint hogy maguknak kell kitalalni az adott orszag keretei kozott, hogy boldoguljanak - csak az a gond, hogy legtobbszor az akarat is hianyzik erre, nem csak a lehetoseg.

arncht 2020.10.19. 13:50:24

@négyzet: kulsore hasonloan neznek ki - es az ittoniakban kialakult egyfajta vedekezo oszton (nevezd eloiteletnek ha akarod).

ha teged otthon korbevesz 5-10 ciganynak kinezo, nem az lesz az elso gondolatod, hogy milyen baratsagos emberek a vilag masik felerol, hanem lehet ciganyok, akik eppen most akarnak kirabolni. ne haragudj, de en ebben nem latok semmi rosszat a magyarok reszerol, epp a masik oldal tehet rola, hogy ilyen kep alakult ki roluk. a kanadaiak sem viselkednenek mashogy par hasonlo kor utan.

hidd el, ha felno egy olyan generacio, akik rendesen tanulnak, dolgoznak, stb - mas szemmel fognak rajuk nezni.
a haboru utan minden nemet naci volt amerikaban. most mi jut nekik eszukbe roluk? szorgalmas emberek, akikbol jo mernokok lesznek, es jo autokat gyartanak. az emberi eloitelet mindig tapasztalatbol fakad, ido kell mire megvaltozik, de tenni kell erte.

Arthamyr 2020.10.19. 13:57:11

@Rayovac:

"pont az a baj, hogy a lehetosegek kozel sem azonos mertekben adottak. bar a rabszolgasag viszonylag regi tortenet, az hogy kulon wc, kulon busz/padsor volt, az nem olyan regi, ma is elnek emberek, akiknek fiatal/gyerek korukban ez volt a vilag. a feher/fekete parokra meg ma is sokan furcsan neznek.

ezen felul rosszabb anyagi korulmenyek kozott sokkal nehezebb kihasznalni a "lehetosegeket". hasznaljal ki az usa-ban egy 100-200ezer dollaros egyetemet, ha a gettoban nottel fel." - De adottak, legalábbis sokkal kisebb a megkülönböztetés amiatt, hogy valaki fekete/latino, mint amiatt, mert valaki szegény.

"a jelenseg akkor is meg van (es meg sokaig meg is lesz, foleg, mert senki nem tudja, mi lenne a jo megoldas a felzarkozas elosegitesere)" - A megoldáshoz először akarni is kellene a problémát megoldani. Az egyik megoldás az volna, hogy valahogy elérjék, hogy a szegények reprodukciós rátája lényegesen kisebb legyen, mint a jómódúbbaké. Ezt tudtommal még sehol sem sikerült, főleg nem tartósan. Ráadásul egy modern jogállamban ez bajosan érhető el, általában még a koncepció is egy tabutéma.
A másik megoldás az volna, hogy szépen megnövelni az újraelosztást, emellett akár erőszakkal letörni a szegregációt, és ezekkel biztosítani, hogy a szegényebb családokból kikerülő gyerekek is ugyanolyan oktatásban részesedjenek, vagy legalábbis jóval kisebb legyen a különbség. Ezt egyrészt nem biztos, hogy bárki, aki képes megragadni a kormányt szeretné, és el is tudná adni a szavazóinak. Az sem biztos, hogy a lakosság szeretné, pl. te és az egyéb sikeresebb amerikaiak is nagyon jól kihasználjátok ezt, és az alacsony redisztribúció + a szegregáció is jelentős plusz a szemetekben, mert így a ti gyerekeitek teljesen jó esélyekkel indulnak. Ezt nem sértésnek szánom, te magad írtad korábban, és egyet is értek vele, én is arra a vonatra ülnék fel. Harmadrészt az sem biztos, hogy a kiegyenlítősdi fenntartható volna, és segítségével sikerülne felemelni a lecsúszott tömegeket, szerintem az is benne van a pakliban elég jó esélyekkel, hogy azokat, akiknek most nem megy rosszul, szépen levernék közéjük/elüldöznék az országból. Negyedrészt még így is baromi hosszú folyamat volna, kérdés, hogy lenne-e türelem és kitartás a véghezvitelére. Akit zavar az, hogy a pénz ott hangosan beszél, ne az USA-ba menjen, esetleg nézzen körbe, hogy hol találhat számára megfelelőbb/élhetőbb helyet. Bár azért a legtöbb "jó" helyen a pénz fog beszélni, és előnyre tesznek szert a jómódú családok porontyai, szóval nagy csodákra nem érdemes számítani, de pl. egy skandináv szocdem rendszerben azért csak kiegyenlítettebbek az esélyek.

arncht 2020.10.19. 13:57:32

@négyzet: jah ha antirasszizmus meg indiaiak... epp a multkor panaszkodott a floridaban elo baratom filippino felesege, aki orvoskent dolgozik, hogyha egy indiai kerul vezeto pozicioba egy amerikai korhazban, rovid idon belul alig lesz mas orvos a korhazban, mint indiai.

minden ember a sajat csoportjat (nyelv, nemzet, rassz, stb) erzi magahoz kozelebbinek. utopista gondolat, hogy ez nem igy lesz a jovoben, max bizonyos szintig, bizonyos teruleteken toleraljak.

Arthamyr 2020.10.19. 13:58:11

@arncht: "hidd el, ha felno egy olyan generacio, akik rendesen tanulnak, dolgoznak" - Ilyesmi nem várható.

arncht 2020.10.19. 14:06:38

@Arthamyr: amig szegragaciorol beszelunk nem fog mukodni... eleve el kellene felejteni a borszint a problema keresesekor. emberek vannak, akik szegenyebbek - feherek, feketek, mindegy. ez alapjan nyujtani nekik tamogatast (itthon ugyanezt). amerikaban alig talalsz olyan kimutatast, ami ne lenne teli rasszokkal - mirol beszelunk? nem a problemara koncentralnak, hanem arra, hogy melyik rassznak mi jutott. igy nem fog semmi sem valtozni, csak a leosztas lesz mas (mas karara).

arncht 2020.10.19. 14:07:14

@Arthamyr: akkor az eloiteletek sem fognak :)

négyzet 2020.10.19. 14:13:26

@arncht: Sajnálom, de aki nem tud különbséget tenni aközött, hogy fenyegetik vagy valaki egyszerűen csak sötétbőrű, de nem fenyegette sehogy, ott nem a sötét bőrűvel van a baj. A civilizált emberi viselkedés épp arról szól, hogy ezekre a dolgokra képesek vagyunk. Már aki...
A kulcs abban van, hogy mi alapján ítéljük meg, ha valakitől tartani kell. A viselkedés alapján kellene. Ráutaló még a testtartás, beszéd, csoportos viselkedés. Számomra tök mindegy, hogy akik fenyegetően viselkednek, azok fehérek-e vagy feketék. Tehát, ha körbevesz 5-10 fehérnek kinéző egyén, akkor sem fogom magam éppen nagyon komfortosan érezni.

arncht 2020.10.19. 14:27:51

@négyzet: aha... elkepzelem, hogy nem valt ki beloled semmilyen reakciot amikor magyarorszagon tizbol kilencszer hasonlo kinezetu emberek viselkednek hasonloan. ennyire hulyenek nezed az embereket?

a civilizalt viselkedes talan az lenne, ha nem kellene itt ilyesmirol beszelgetnunk. semmi koze sincs ennek a rasszizmushoz, egy embercsoport viselkedeserol beszelunk - hogyan azonositod oket, az mar egy mas kerdes.

Golf2 2020.10.19. 14:28:34

@négyzet: De azok voltak. Igen jelentsék fel 1 pofonért.Aztán meg feleljen a súlyos testi sértésért(orrcsonttörés),remélem lecsukják!

kobold63 2020.10.19. 14:29:06

Mi van, ha Márk azzal jön, hogy Shrey-t akarja feleségül venni? Vagy esetleg egy őslakós indián fiút?

Las comedias 2020.10.19. 14:29:32

Valahol a ketto kozott lenne az igaszsag, a magyar mindenkit utalunk, meg a kanadai szuper pc kozott.
Ahogy a fentebb irtak, sok embernek nem eloitelte, hanem inkabb utoitelete van, es konnyu mondjuk ugy oket a kebledre olelni ha nem volt veluk negativ tapasztalatod. Aztan ugye Kanada is befogadott sok menekult honfitarsat, utanna meg meg a repulore se engedtek fel azt aki kicsit barnabb volt, de ugye amugy pc-k vagyunk.
Azt mondom, hogy a homoszexualitast elkell fogadni, meg ilyen is van. Viszont amikor mar kb promozzak azt, meg ugy allitjak be, hogy ez a trendi az megint a lo masik oldala, ahogy az is, hogy beteg abberalt emberekkent tuntetik fel oket.
Szoval arany kozep ut jo lenne ha lenne, de nincs, vagy csak ritkan

SzZoole 2020.10.19. 14:33:08

Szerintem a globális felmelegedés az oka mindennek, is, szerintem :-))

youtu.be/mXqo_-ldATw

Muscari 2020.10.19. 14:41:16

@desw: mi az, hogy fehér negyed meg fekete negyed? Ugyan Kanadában még nem jártam, de Londonban éltem hat évet. Vannak jobb és rosszabb környékek, de egyiket sem lehet az ott elők bőrszíne alapján határozzák meg.

Arthamyr 2020.10.19. 14:46:47

@arncht: a szegregáció inkább vagyoni (és társadalmi státusz) alapon megy, és ez valamilyen szinten természetes is, ha az emberek szabadon hozhatnak döntéseket és a vagyonukat szabadon használhatják fel. Magyarországon sincs semmi gondja senkinek (egy szűk réteget leszámítva) a "normális" környéken lakó, iskolázott, társadalmi együttélési normákat betartó romákkal, hát még a homoszexuálisokkal.
Nyilván az a szűk réteg vevő lesz Duró Dóra performanszára és a hasonló megnyilvánulásokra, ő meg köszöni szépen és jól megél belőle. A kormánynak nem áll érdekében fellépni ez ellen, mert sajnos a mostani választási rendszerben jó, ha fragmentált az ellenzék, és az ilyen beállítottságú embereket is szívesen látják a saját szavazók között, nagy öngól lenne őket elveszíteni, a szavazatuk pont olyan jó, mint bárki másé. Ha keményen fellépnének ellene, több szavazót veszítenének, mint amennyit behúznak a másik oldalról, ezt pontosan mérik és tudják jól.

@négyzet: "Számomra tök mindegy, hogy akik fenyegetően viselkednek, azok fehérek-e vagy feketék. Tehát, ha körbevesz 5-10 fehérnek kinéző egyén, akkor sem fogom magam éppen nagyon komfortosan érezni." - Ez így van, a fehérek által lakott gettóba (vagy nevezzük akárminek) sem érdemes bemenni. Vitathatod az előítéletek jogosságát meg ekézheted azokat, akik vallják őket, de addig, amíg te magad nem vegyülsz az általuk elítélt csoport közé, sőt, viszonylag jól izolálva vagy tőlük, ez kissé üresen hangzik.

Muscari 2020.10.19. 14:46:53

@kobold63: mi lenne? Én minden támogatást megadnék neki, ha az én gyerekem lenne. Ez csak otthonról látszik olyan hűde nagy dolognak. Nekem van egy csomó meleg kollégám, van egy leszbikus nővér, egy transz takarító stb stb. Ugyanúgy végzik a munkájukat, lehet velük dumálni bármiről, sőt barátságot is lehet velük kötni.
A transznemű betegeket is általuk választott nem szerinti kórterembe tesszük. Ez itt Angliában tök természetes.

Arthamyr 2020.10.19. 14:48:06

@kobold63: Mi lenne? "Feleségül" veszi, ott lehet ilyet is.

arncht 2020.10.19. 15:20:24

@Arthamyr: egyszer jartam a hude pc svedorszagban meg a 90es evek kozepen... atugrottunk koppenhagaba, es visszafele uton a vamellenorzeskor borszin alapjan valogattak a bandat, a feherszinuek erre, a sotetebbek arra. en akkor ezen nagyon fennakadtam, egyaltalan nem ertettem, hogy miert kell ezt. lehet a vamornek mas volt a tapasztalata.

mas a politikai pc meg mas a gyakorlati.

Arthamyr 2020.10.19. 16:01:24

@arncht: 90-es évek... Amúgy így is durva, ha tényleg _deklaráltan_ a bőrszín alapján válogattak. Tehát ki volt jelentve, hogy fehérek ide, nem fehérek oda, nem pedig kiválogatták önkényesen, hogy te ide, te meg oda vagy valami egyéb rendezési szempont miatt pont úgy jött ki.

arncht 2020.10.19. 16:11:44

nyilvan nem mondtak, de teljesen egyertelmu volt, hogy mi alapjan terelik az egyik es a masik sorba az embereket.

somlobodog 2020.10.19. 17:09:07

@négyzet: na ne viccelj már. Magyarországon ha all 5-10 cigány egy csoportban még én a 110 kilommal és majd 2 meteremmel (férfi vagyok:))is atmegyek az utca túloldalára. Főleg ha annak az esélye fennall hogy körbevesznek. Elovigyazatos vagyok a saját tapasztalatom alapján. Legalább magunknak ne hazudjunk lecci magyarként. Ettől még fel kell őket emelni és oktatni de ne rugaszkodjunk el a napi élet gyakorlati dolgaitol mert az nem PC hanem egyszerűen butasag. Lehet egy kanadai nem így gondolja, meg a fiam sem itt a ny-i kertvarosban felnove de ők nem is tapasztaltak semmi negatívumot mert egyszerűen nem érte őket semmilyen negatív tapasztalat. Itt a cigánynak kinezo indiai csoportba simán belesetalok, félelem nélkül szóval ez nem borszin kérdése hanem egy adott ország tapasztalata.

somlobodog 2020.10.19. 17:09:13

@négyzet: mondjuk az igaz hogy 5 rosszarcu kigyurt fehér közé se megyek be de ez ismét csak elettapasztalat. Pedig lehet épp csak szabadidejukben testepito pedagógusok... Továbbra is azt gondolom hogy ez common sense hogy egy adott helyzetben és helyen hogy dontesz

desw 2020.10.19. 17:09:32

@Muscari:

"mi az, hogy fehér negyed meg fekete negyed? Ugyan Kanadában még nem jártam, de Londonban éltem hat évet. Vannak jobb és rosszabb környékek, de egyiket sem lehet az ott elők bőrszíne alapján határozzák meg. "

:DDDDDDDDDDDDDD Nem hát!

Ezek szerint nem jártál kint pakisztáni, indiai, . . . negyedben, Magyarországon meg cigány negyedben . . . vagy csak a píszí.

Annyiban igazad van, hogy ugye Angliában van a chavs, és ők ugyan bennszülött és fehér angolok, csak ugye a életvitelük veteszik a . . .

Las comedias 2020.10.19. 17:10:37

Ez kb most is így van, Nemetorszagban pl. azokat ellenorzik a vonaton aki nem nez ki nemetnek. Eleg ha sotet a haja, szakallas, de ha meg sotet a bore is akkor az tuti kombo. Termeszetesen nem mondanak semmit, hogy azert mert kulfoldinek nezel ki, ennel azert rutinosabbak. De kb. 80-90%ban ez a felallas, lathatoan nem echte helyitol elkerik a dokumentumait, meg adott esetben atvizsgaljak a holmijat. Egy ido utan azert feltuno a dolog, es az emberek se tudnak vele mit kezdeni, mert ez termeszetesen "random".

négyzet 2020.10.19. 17:59:48

@somlobodog: Nem értetted meg a lényeget. Hogy tök mindegy, kik állnak körül a fenyegetésükkel. És hogy tök mindegy, hogy 5-10 milyen bőrszínű ember ácsorog egy utcán, az a lényeg, hogy hogyan viselkednek. Feltűnőek, hangosak, ruházat, tekintetek, stb. _Azokat_ az embereket én is messziről kiszúrom, hiszen amúgy is egy igen szar környéken nőttem fel, meg éltem az életem 90%-ában. Eltértünk némileg attól, amire eredetileg írtam, és már nem fogom itt ezt tovább magyarázni, főleg nem egy 110 kg-os fehér férfinak, akinek természetesen nyilvánvaló adottságait tekintve nem volt gondja annyira más fehér férfiakkal, és el se tudja képzelni, hogy ilyen létezhet, hogy az 55 kg-os nő is át fog menni az út túloldalára, ha 5-10 fehér bőrű munkás arc ácsorog valahol.
Az én élettapasztalatom például azt mondja (utalva az eredeti posztra..), hogy azért jó külföldön élni, mert a sok bunkó férfiegyed nem akar megfogdosni, beszólogatni, eleve nem vagyok kitéve az állandó méregetésnek férfiak által.
Szerintem ezek gyökere valahol nagyon hasonló. Amikor a rokonom miatt égtem Budapesten, mert nem bírta magában tartani a zsidózást (nem, semmi fogalma sincs a zsidókról, történelemről, egyszerű sajnos, mint a föld), az ugyanaz volt, ahogy ő nem tudta magában tartani a bunkó megszólalást, ahogy egyes férfiak nem tudják türtőztetni magukat, ha nekik tetsző nőt látnak, illetve ahogy a kasszás a boltban bunkózik a vevővel - Magyarországon az emberek átlépnek határokat más ismeretlen emberekkel szemben ok nélkül a saját hülyeségükből fakadóan. Hiszen, csak visszatérnék rá, még mindig arról van szó, hogy egyszerű, hétköznapi embereket megítélnek-e a bőrszín miatt, bár nem csináltak semmit, nem fenyegettek senkit (meg). Sajnos ennek most tere is van, lehet bátran bunkó mindenki, mert felülről is ez jön. Elég szomorú.

Csodabogár 2020.10.19. 18:55:47

@Muscari: Te vagy itt az első normális ma.:-)

Csodabogár 2020.10.19. 18:58:06

@arncht: Nem lehet, hogy a "fehérek" valódi svédek voltak, a többi meg valamilyen okból külföldi nem svéd papirokkal?

Arthamyr 2020.10.19. 19:10:25

@négyzet: Kicsit más, ha valaki beszól valakinek vagy méreget (ahogy írtad, bunkóság, aminek van tere, mert fentről ez jön), mint az, ha valaki kéretlenül megfogdos vagy összever vagy kirabol (ez azért még nem jön fentről itt sem, és nem elfogadott társadalmi norma semmilyen szinten?).
Sajnos a beszólás akár az utóbbiak valamelyikére is vezethet, de ezzel azért más szintre is lép a dolog, jó lenne, ha ott tartanánk, ha a bunkóság volna a legnagyobb probléma és akkor ott meg is állna minden.

Az viszont nem bunkóság, csak természetesen bekövetkező gyakorlatias viselkedés, ha valaki óvatosabb bizonyos csoportokkal és tudatosan kerüli őket és a helyeket, ahol gyakrabban előfordulnak. Úgy látszik neked a fehér bőrű munkás csoportokkal volt gondod, és kerülöd őket. Megértem, nincs ezzel semmi gond, teljesen igazad van, magam sem keresem az ilyeneket, és nagyon is racionálisnak érzem, ha pl. a feleségem is átmegy az út másik oldalára (azt meg butaságnak, ha 8 roma beszélget csöndben és nem megy át :)). Viszont én (és sokan mások) a romákat (is) kerülöm, örülj neki, ha a te környezetedben nem fordultak elő olyan incidensek, és többségben olyan minőségű romák voltak, ami miatt ezt megalapozatlannak érzed. Sajnos a személyes tapasztalatom, hogy a 90%-uk (nagy jóindulattal, inkább több) számomra a kerülendő csoportba esett, és ez csak a személyes tapasztalat, pedig a "javát" nem is láttam, mert messziről kerülöm a lepukkantabb helyeket és olyan településeket, ahol már ők a többség. Nagyon meglepődnék, ha ezen helyeken becsületes, barátságos, tanult, udvarias, szimpatikus verzióik élnének, nem pedig még rosszabb és veszélyesebb egyedek.

arncht 2020.10.19. 19:55:43

@Csodabogár: mivel a papirokat meg sem neztek addig - nem :) minket mindenfele ellenorzes nelkul engedtek at, a "sotetek" mentek a masik iranyba.

desw 2020.10.19. 20:01:52

@négyzet:

Onnantól lesz ez bőrszín/származás kérdése, hogy megnézzük, hogy mit mutatnak a tapasztalatok és a statisztikák. (Tényleg! vajon a píszí Európában miért tiltott az ilyen bűnügyi statisztika?)

Ha olvasol egy hírt, hogy Budapesten késelés történt egy szórakozóhelyen, mire gondolsz?

A félhülye píszí majmokat leszámítva, miért a cigányokra gondolunk? Mert mindenki tudja, hogy az ő szokásuk késsel menni buliba. Van magyar is csoró és balhézós is, de többnyire náluk nincs bicska => csak létezik népcsoportokra jellemző bűnelkövetés => csak fontos lenne erről beszélni.

ja . . . ez úgyse megy át itt . . .

desw 2020.10.19. 20:01:52

@somlobodog:

"Elovigyazatos vagyok a saját tapasztalatom alapján. Legalább magunknak ne hazudjunk lecci magyarként. Ettől még fel kell őket emelni és oktatni de ne rugaszkodjunk el a napi élet gyakorlati dolgaitol mert az nem PC hanem egyszerűen butasag"

Egyetértünk!

Erre szoktam én azt mondani, hogy könnyű a Rózsadombról imádni a cigányokat, de próbáljuk meg ugyanezt a miskolci Avas lakótelepen élve.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.10.19. 20:01:52

kanadaban ket ferfinek vagy ket nonek is lehet gyereke? nahat, es azt hogyan csinaljak? ugye nem csalnak azzal, hogy megiscsak kell a ket ferfi melle egy no, es a ket no melle egy ferfi valamikor a folyamatban? ez a kerdes amugy benne van a mesekonyvben vagy ahhoz meg tul kicsi a gyerek? eleg nagy koppanas lehet a megfeleloen erzekenyitett gyereknek amikor majd rajon a csalasra.

arncht 2020.10.19. 20:27:25

@négyzet: ez maximum vmi parhuzamos univerzumban mukodik igy... de ahogy a magyaroknal a ciganyok a problemas kisebbseg, mashol mas alapjan szurik ki azokat, akikkel nekik negativ tapasztalatuk volt.

laktunk egy utcaban ciganyokkal, soha meg egyszer... engem gyerekkent rendszeresen terrorizaltak, buszon pl fel akart vmelyik allitani, mert nem tetszettem neki, utana rendszeresen belemkotott az utcan. anyamat pofanutottek, mert eszrevette, hogy el akarjak lopni a karacsonyi diszunket. masik kornyeken baratomat szedtek le a bringajarol, stbstb egy ilyen haz volt a kornyeken, de keptelenseg volt tisztan tartani az utcat. miutan elkoltoztek es lebontottak a hazukat, teljesen megvaltozott a kornyek.

itt arrol van szo, hogyha egy "tesasszony" beter a drogeriaba lopni (megtortent eset), es ezt megteszik tobbszor, utana nem csoda, ha jobban figyelnek rajuk. szamomra ez nem eloitelet, hanem tapasztalat. szamomra eloitelet az lenne, ha vkit azert inzultalnak pl az iskolaban, mert cigany.

es ilyenkor persze lehetne dilemmazgatni azon, hogy kik is a rasszistak, a ciganyok, akik magyarokba kotnek bele, vagy forditva. altalaban az utobbiakra sutik ra a belyeget, mindenfele "helyismeret" nelkul. en lennek a legboldogabb, ha megoldanak ezt a helyzetet - de ez nem ugy fog megtortenni, hogy elforditjuk a fejunket, es azt mondjuk, hogy mi hude pc-k vagyunk. innen becsbol engem sem erdekel annyira a tema, konnyu oket sajnalgatni, kozben meg tudom jol, hogy nem veletlenul van a magyar nyelvben a cigany szonak eros pejorativ jelentese.

takarék-láng 2020.10.19. 20:35:00

"Ha érdekelnek kanadai történetek, látogass el a Juharszirup blogra!"

- ott is elomoderacio van? Ott sincs szolasszabadsag es tolerancia?

"Hálás vagyok, hogy Kanadában élek" - mi is.

somlobodog 2020.10.19. 22:04:37

@négyzet: ok fair enough. Valóban egy nő sokkal jobban ki van téve ennek mint pl én.

kobold63 2020.10.19. 22:05:02

@Muscari:
@Arthamyr:

Én az iskolás vagy óvodás korú gyermekre gondoltam, akiknek a nevelése , tanítása a szülő feladata is. Belefér-e a nemi identity irányítása, kialakítása, vagy hagyunk mindent mások felfogása szerint alakulni. Hiszen Márk egy kislányt akart feleségnek, mit tesz a szülő, ha a gyermeknél ez a választás nem tisztázódik ki. Felvilágosítja-e, hogy Shrey lehet a barátod, de jövendőbeli feleségnek kislányt kell választani.

A bőr szine fel sem merült minálunk, fiamnak (már felnőtt) barátai között volt indián-német, iráni, kinai, mexikól, jamaikai, olasz is. Ezek a fiúk rendszeresen jöttek hozzánk is játszani, de tizenévesen Amy volt a "girlfriend".

A felnőtt, önálló gondolkodású gyermekem döntéseit szülői megértéssel és szeretettel fogadom és örömmel veszem, ha megosztja velem.

Arthamyr 2020.10.19. 22:36:16

@droid_: a mesekönyv nem szexuális felvilágosítás. Gondolom a mesekönyvekben az sincsen részletezve, hogy az ellenkező neműek hogyan szaporodnak, mert bár nem tanulmányoztam a mai írásokat, de gyerekkori emlékeim ezt támasztják alá.

@takarék-láng: Az előmoderáció nem zárja ki a szólásszabadságot és a toleranciát (amik egyébként nem elsődleges és korlátlan dolgok, sehol sem). Itt egyenesen akkora a szólásszabadság és a tolerancia, hogy még a te hozzászólásaidból is megjelenik néhány, ez már bőven túlmutat a "félhülye píszín" is. ;)

Arthamyr 2020.10.19. 22:42:54

@kobold63: "Felvilágosítja-e, hogy Shrey lehet a barátod, de jövendőbeli feleségnek kislányt kell választani. " - Nem világosítja fel, mert nem _kell_ kislányt választani. Leginkább arról kellene felvilágosítani, hogy akkor senkit sem kell választani, sőt, később sem. De ha egyszer úgy érzi, hogy eljön az ideje, akkor lehet választani férfit és nőt is, amelyik neki jobban bejön. Vagy mindkettőt, vagy periodikusan cserélve, ha valakinek az a vágya. Kislányt vagy kisfiút meg rendes családban nem szokás, mert annak törvényi akadálya van a legtöbb helyen, gondolom Kanadában is. :)

Szaktanár 2020.10.20. 01:48:59

@Muscari: "mi az, hogy fehér negyed meg fekete negyed? Ugyan Kanadában még nem jártam, de Londonban éltem hat évet. Vannak jobb és rosszabb környékek, de egyiket sem lehet az ott elők bőrszíne alapján határozzák meg."

nem-e? :D akkor én egy másik londonba jöttem 9 éve. óriási különbségek vannak az egyes területek/kerületek közt, és bizony bizony, a jó öreg """rasszizmus""" itt is kikandikál: bizony, sötétebb bőrű egyének által sűrűn lakott területeken egekben a bűncselekmények száma, másutt meg, ahol más az arány, átlagos, vagy inkább átlag alatti szinteken. ki érti ezt? persze, nyilván náci vagyok, le sem kell írnod, tudom én.

kék madár 2020.10.20. 06:02:20

Budapest egesz jo hely lett, de azert a maszkhordast nem kene
elviccelni
es meg mindi keresek egy apolot...

takarék-láng 2020.10.20. 06:52:34

@Arthamyr: "Az előmoderáció nem zárja ki a szólásszabadságot és a toleranciát"
- de igen. Teljes egeszeben.
Amennyiben a szolasszabadsagnak barmi csekely kriteriuma is van, ott mar nincs szolasszabadsag.

A szolassszabadsagnak nem lehet kriteriuma.

Eppen olyan ez, mint a "social distancing". A distancing a termeszetenel fogva antisocial, de mar szoktatnak minket, az orwelli ujbeszel-hez.

teéjesenmindegy 2020.10.20. 06:53:02

Bevitted a gyerekedet a sürgősségire úgy, hogy semmi baja nem volt - már bocs, ha dínós ragtapasz tesznek a bibire az nem sürgősségi eset.
Aztán összehasonlítod a perforált vakbéllel, ami ráadásul este jött rád.
Az egyiknél kellett egy ragtapasz a másiknál meg egy műtő+komplett orvosi team+altatóorvos. Bravó. Itt is adhattak volna egy ragtapaszt, meg két mosolyt, aztán menj haza.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.10.20. 06:53:19

@Arthamyr: szoval akkor tul kicsi a gyerek szerinted. akkor ez is megy a tobbi sztori melle:
- a karacsonyi ajandekot a mikulas hozza
- a gyereket a golya hozza
- ket kiralyfinak is lehet gyereke
aztan par ev mulva, bocs kishaver hogy kamuztunk, valojaban:
- az ajandekot mi adtuk
- a gyerek egy no hasabol jon a vilagra miutan egyutt volt egy ferfival
- ket kiralyfinak ugy lehet gyereke hogy szereznek egyet maguknak az elozo pontbol

P1sty 2020.10.20. 06:55:24

@arncht:
"nem lesz ettol mindenki homoszexualis, csak tobb lesz a nemi identitaszavarral kuszkodo felnott."

Nem lesz. Nagyon ritka dolog a nemi identitászavar, és az szinte kizárólag biológiai eredetű (márha itt a transzneműekre gondolsz, mert az szinte kizárólag biológiai okú, fejlődési rendellenesség miatt van, pl. XY kromoszómájú magzatnak hormonális okokból nem alakulnak ki férfi nemi szervei, meg van még vagy 7-8 féle ilyen és egyik sem pszichológiai alapú. Pl van olyan is, hogy XXY nemi kromoszóma van, na ott még a "biológiai nem" fogalom is elég meghatározatlan.)
Ha meg a melegekre gondolsz, azoknak nincs nemi identitászavara (a biológiai nemükkel önazonosak), csak szimplán a saját nemük jön be nekik, és jellemzően ez is biológiailag meghatározott. Nem lesz attól senki buzi, hogy ha megtudja, hogy "szabad" annak is lenni.
Mondjuk ettől függetlenül én sem vagyok meggyőződve, hogy az ilyen felvilágosítás óvodába való lenne. Bonyolultabb téma ez annál, minthogy egy 4-5 éves gyerek megértse, már abból is látszik, hogy a legtöbben felnőttként se képesek rá.

kobold63 2020.10.20. 06:58:53

@Arthamyr:
Eltérsz az én hozzászólásomtól és LGBTQ ideológiát keversz bele. A gyermekkori nemi identitást befolyásoló tényekről volt szó.

Örömhernyó 2020.10.20. 07:00:07

Az indiai gyereket nyugodtan lecigányozhatnák Európában, hisz a cigányok Indiábóo származnak. Ez nem rasszista kijelentés, hanem tény, amit a cigányok is lépten-nyomon hangoztatnak. A romák nemzetközi lobogója is tartalmazza pont ugyanazt a kereket, amit az indiai állami lobogó is.

A migránsokkal addig nincs sok probléma, amíg legálisan érkeznek. Kanadába se lehet csak úgy besétálni. Illetve USA felől sokszor megteszik, de ha Magyarországról érkezik valaki, akkor annak eléggé fel kell készülni a bevándorlási tortúrára.
A másik dolog meg az, hogy a bevándorlókkal addig nincs gond, amíg számuk nem lép be a kritikus tömegbe. Amíg kisebbségben vannak, addig követelik a kisebbségi jogok érvényesülését. Ahogy többségbe kerülnek, rögtön megszűnnek a kisebbségi jogok, leuralják a társadalmat.
Én nagyon szívesen mentem Olaszországba régen, aztán Olaszország egyre kevésbé lett olasz. Németország dettó.
Tipikus határkelős ajvékolás ez, hogy valahol ledaráltak egy könyvet és ebből azt hozza ki a posztoló, hogy Kanada mennyivel jobb hely.
Kanadában mondjuk egy afgán, indiai, szír, iraki, szomáliai migráns családban nem a könyvet darálják le, hanem képletesen szólva a gyereket, ha homoszexuális hajlamokat látnak rajta. Mert a tolerancia nem erősségük.

Miért nem lehet kimondani, hogy jobb pénzt adnak Kanadában a munkájáért, miért kell ilyen aktuálpolitikai szájhabzást belevinni a posztba?

Azt lefogadom, hogy a posztoló Magyarországon olyan iskolába adná csak a gyerekét, ahol nincs "indiai" többség.

@arncht: "gondolom a kedves indiai barat nem galeribe csoportosulva probalja lenyulni a tobbieket es a szocialis halot" - Kanadában pont az indiaiaknak vannak bandái. Bár biztos nem a posztban szereplő pénzügyes indiai hölgy és családja a tagok, de a kanadai indiaiak közt elég nagy probléma a szervezett bűnözés. Érdekes, hogy a kanadai dél-kelet ázsiaiak meg magas végzettségűek, elit egyetemekre járnak, magas jövedelműek.
USA nyugati partján meg pont fordítva van, a dél-kelet ázsiaiak közt sok a bandatag (vietnami, hmong, kínai fiatalok), míg az indiaiak jórészt IT-iparban vagy egészségügyben dolgoznak, magas jövedelemmel.
Tehát a két embercsoport hozzájárulása a társadalomhoz és megítélésük mas Kanadában és USA-ban.

A Kelet-Ázsiában élek, rengeteg embert ismerek, akik az IT-iparban dolgoznak amerikai cégeknek (egy jó ismerősöm az Apple-nek tervez dolgokat). Egyöntetűen az a véleményük, hogy ha Amerikába mennek dolgozni, akkor nem akarnak indiaiakkal együtt dolgozni, mert azoknál nincs rosszabb. Ha elég sok indiai kerül egy munkahelyre, akkor kitúrnak onnan mindenki mást, szakmailag silányak, a felelősséget tologatják, kétszínűek, felfelé nyalnak, lefelé taposnak. Gyakorlatilag úgy élnek, mintha Indiában lennének, ezt pedig egy kelet-ázsiai nem akarja átélni, ha egy amerikai cégnél helyezkedik el métnökként. Ezt nekem itteni mérnökök mondták, nem én találtam ki, ez az indiaiak megítélése Kelet-Ázsiában. Nem népszerűek.
De én ugyanezt tapasztaltam a törökökkel is. Volt munkahelyem, ahol több török is volt, rögtön klikkesedtek, keverték a szart, igyekeztek kitúrni mindenki mást, egy pár dolláros túlórapénzért egymást is majd megölték. Roppant kellemetlen népség.

Örömhernyó 2020.10.20. 07:00:33

@Arthamyr: "Kislányt vagy kisfiút meg rendes családban nem szokás, mert annak törvényi akadálya van a legtöbb helyen, gondolom Kanadában is. :)"

Pont a harmadik világban elterjedt a kislányok kiházasítása. Egy paki vagy indiai családban nincs sok tolerancia. Ott az van, amit a szülők mondanak. Nincs szabad szerelem, nemi identitás szabad megválasztása, kívülállóval szerelmi kapcsolat stb. Sőt a vallásodat se változtathatod meg.
Ezek a fehér ember által kitalált hóbortok.
Nem véletlen, hogy az angliai pakisztániak közt rettenetesen magas a születési rendellenességek aránya. Ugyanis csak egymás között házasodhatnak, sőt Pakisztánból hozatnak a gyereküknek feleséget, lehetőleg rokon lányt, unokatestvért. Ez egyszer-egyszer beleférne, de ha generaciókon keresztül csinálják, akkor felhalmozódnak az örökletes betegségek.
Szóval pont a bevándorló közösségekben nem jellemző a másság elfogadása. Ez a fehér ember mániája, hogy el kell fogadni mindenkit másnak. Egy iszlámista családban (akiket kötelező elfogadni Nyugaton) szerinted mennyi az esélye, hogy a másságot tolerálják?

Örömhernyó 2020.10.20. 07:01:42

@Rayovac: A homoszexualitást most divat olyan dolognak beállítani, ami pusztán veleszületett, genetikai eredetű beállítódás.
Csakhogy neves pszichológusok is megállapították, hogy a homoszexualitás az esetek többségében egy korai szexuális behatás vagy éppen zaklatás eredménye. Hasonló ahhoz, amikor a kisfiút az óvónéni megöleli és a fiúban kialakul a vonzalom a nála idősebb nő iránt, vagy a nylon harisnya vagy a festett lábujj köröm, vagy egy bizonyos illat (cigifüst illata) iránt. Ezek mind fétisek. Én is mivel anyám és a kolléganői dohányoztak, vonzónak találom a dohányzó szép nőket. Én életemben talán száz szál cigarettát szívtam el összesen, tudom, hogy nagyon egészségtelen, de nem tudok mit csinálni, ez bevésődött. Együtt nem élnék dohányzó nővel, de ha egy szép nő dohányzik, az számomra még szebbé teszi őt. Csúnya nőknél ez nem működik nálam.
A homoszexuálisok döntő többsége is valójában fétisiszta, bevésődőtt ez neki a nemi érés korai szakaszában valami behatás folytán. Zaklatás, idősebb fiú szexuális közeledése stb.
Vannak elenyésző számban genetikailag homoszexuálisok is, de ez a törpe kisebbség.
A homoszexuális fétisiszták számát pedig növeli, ha kiteszik őket a propagandának.
A pedofilok nagy részét is gyerekkorában molesztálta valaki, alakult ki ez a fétis náluk.
A gyerekeket szexualizálni nem szerencsés dolog, hagyni kellene szexuális propagandától mentesen felnőni őket. Serdülőkorban elég elmondani, hogy oké, ha homo valaki, ezért nem kell bántani őket.

Arthamyr 2020.10.20. 08:26:41

@droid_: Akár. Hol a probléma?

@Örömhernyó: Nem vitatom, amit írtál, ezért írtam azt, hogy "rendes családban" és a "legtöbb helyen". Biztos van hely, ahol ez törvényes, és ezen kívül olyan is, ahol nem az, de mégis gyakran megtörténik. Én nem ilyen helyeken éltem, és nem is fogok.
Felőlem te éltetheted a pár évszázaddal elmaradt szokásokat, a paki gettót, a harmadik világot, élhetsz benne és az ottani szokásokat követve, én viszont maradok az általad gúnyosan "fehér ember által kitalált hóbortoknak" nevezett dolgoknál. Amit érdekes módon a felvilágosultabb nem-fehér emberek többsége is követ a tapasztalataim szerint.

Az meg nem sok "fehér embernek a mániája" , hogy _mindenkit_ el kell fogadni másnak. Pl. pont a pedofilok másságát a legtöbb fehér ember nem fogadja el, vagyis esetleg elfogadják, de azt nem támogatják, hogy a gyakorlatban is kiélhessék a vágyaikat. Persze erre is van megoldás, lehet menni a helyekre, ahol megteheti.

@kobold63: Nem kevertem én ide semmiféle ideológiát...

@takarék-láng: Ha kritériuma nincs is, ahogy írtam, vannak fontosabb dolgok, amiknek a teljesülése prioritást élvez, és ha választani kell, akkor a szólásszabadság megy a levesbe. Nagyon helyesen.

midnight coder 2020.10.20. 08:37:06

@Rayovac: "csak hogy az orszag iranyitoinak meg az olyan kerdeseken kellene gondolkodni, hogy "miert van ez? miert alakult ez ki ujra es ujra? hogyan lehetne ezt fekezni/rendbehozni? aztan pedig ennek megfeleloen hozni a donteseket"

Ez a közmunka. Ha apuka és anyuka nem a kocsmában várja a segílyt, hanem dolgozni jár a segílyért, annak három előnye van:
1. A gyerek nem azt látja otthon, hogy apuka és anyuka ül otthon és várja a segílykét, hanem azt hogy reggel felkel, és dolgozni jár. És nem az lesz az életcélja, hogy a farkából és megéljen, és minél hamarabb teherbe ejtse a szomszéd 13 éves lányát.
2. Az illetőnek nincs ideje felülni a lovaskocsira, és a vidéket járni, hogy hol mit lehet "szerezni".
3. A környék is rendezettebbé válhat, és nem önti el a szemét.

A liberósbolsik valamiért azt hiszik, hogy ha egy csórónak odavágnak némi pénzt, azzal minden problémája megoldódik. Ez azért van, mert Európában az úgynevezett liberális valójában kékre festett kommunista, és mint ilyen alapvetően abban hisz, hogy a világon a mindenre a válasz a pénz. Pedig az esetek nagy részében a csóróság leginkább kulturális kérdés. Különösen igaz ez a fejlett országokra. És pont a liberálisok azok, akik ha van egy olyan helyzet, hogy egy csapat a hülye hozzáállása miatt csóró, akkor nem azon igyekeznek, hogy az illetők kultúráját megváltoztassák civilizáció-kompatibilis irányba, hanem hozzájuk vágnak némi segílykét, és ha ez sem segít, akkor sikítanak, hogy ezek a szegények el vannak nyomva. Holott kis hazánkban is jó pár cigány jól boldogul, nekem is volt ilyen kollégám és semmi gond nem volt vele, pont olyan volt mint a többi, és pont úgy is viselkedett vele mindenki. Ráadásul ő még kimondottan sötét bőrű is volt - sok cigány azért idehaza simán eladhatná magát magyarnak ha úgy öltözne és viselkedne.

midnight coder 2020.10.20. 08:37:15

@Örömhernyó: "Az indiai gyereket nyugodtan lecigányozhatnák Európában, hisz a cigányok Indiábóo származnak."

Az indián ha lecigányozod nagyon nem fog szeretni. A cigány odahaza az érinthetetlenek kasztjában van.

swfla 2020.10.20. 08:37:49

@somlobodog: "de ne rugaszkodjunk el a napi élet gyakorlati dolgaitol mert az nem PC hanem egyszerűen butasag. Lehet egy kanadai nem így gondolja"

Biztosithatlak, a tobbseg mostmar igy gondolja. Legalabbis akkortol, mikor nehanyan ugy gondoltak, hogy oket elnyomjak Mo-on, aztan felultek a torontoi jaratra (akkortajt nem kellett semmilyen vizum) es menekultstatuszert folyamodtak.

Ingyen fogaszat, mas orvosi ellatas... a zsebpenzre mar nem emlekszek, de volt az is... aztan mikor kiraktak oket allamilag fizetett szallasokra, akkor a kornyeken megugrott a betoreses lopasok szama (Burlington talan?... nem akarok hulyeseget mondani).

Ugyanezt a musort lezavartak Strassbourg-gal is, meg volt vmi sved sztori is, de ez mind a 90-es evek vegen, 2001-2 kornyeken van, szoval a reszletek mar a homalyba vesznek.

Annyi maradt meg meg, hogy az egesz nemzetkozi sajto en bloc raugrott Magyarorszagra, de a mai napig azt nem ertem, hogy mikor a dolgok kezdtek kiderulni, vajon a magyar sajto mi a halal veres f@szaert nem riposztozott, pedig lett volna boven bizonyitek ra.

Na mindegy. Teszetosza banda volt.

blah 2020.10.20. 08:38:12

valótlan dolgoktól rettegni mint, hogy pl. egy mesekönyv miatt lesz meleg a gyerek elmeorvosi kérdés. az a sok frusztráció ami annyi gyűlöletet szül más bőrszín miatt szintén ez a kategória. a politikusok meg nem akarják azokat a dolgokat megoldani amivel ennyi embert ilyen könnyen be lehet hergelni, tudják, hogy a frusztrált nyomikat a legkönnyebb mozgósítani.

ludomik 2020.10.20. 08:38:49

D.Dora egy remek, reklam szakember,,felhivta a figyelmet,egy konyvre ,ami nem fogyott,,,most fogy,,,koszonjuk D. Dora.,,uj gondoloat,,,,,nyitotottnak gondlolom magam,,de az India kisebbeseg,( ami inkabb tobbseg) hiszen,1.5 milliardrol beszelunk,,,nem szeretem kategoria,,,a feher embert kutyanak,nezik,,es meg Ok is kasztokban,elnek,tehat,sajat naciokon belul is,,van alsobb es felsobb rendu !!! Akkor kepzeljuk csak el,azt azOrszagot ahol,egyszer tobbsegbe kelnenek,,,Inkabb ,tenyleg csak kepzeljuk,el ,es akadajozzuk ,meg !!!

arncht 2020.10.20. 10:13:40

@P1sty: statisztikailag kimutathato, hogy pl svedorszagban megugrott a transznemuek szama az elmult evtizedben, es azoke, akik at akarjak magukat operaltatni.

De en nem is ettol zarkozom el, hanem attol, hogy ez nem a megfelelo kor - eloszor sajatitsak el a tudasanyagot a tobbsegi viselkedesrol, majd amikor rogzult, es nemileg illetve agyilag erettek ra, kapjak meg ezt az infot, hogy letezik ilyen. Akkor mar a helyen tudjak kezelni a dolgot.

Megforditva a kerdest... ha egyaltalan nem szamit, akkor mi a fenenek kell ilyet egy gyerekmesebe rakni? A tolerancia talalasanak ezer es egy modja lenne a sajat kis vilagabol meritett peldakkal, amit egy ekkora gyerek konnyeden befogad.

arncht 2020.10.20. 10:36:58

The immediate trigger for Von Sivers’s themed week is a report from Sweden’s Board of Health and Welfare which confirmed a 1,500% rise between 2008 and 2018 in gender dysphoria diagnoses among 13- to 17-year-olds born as girls.

In the autumn of 2018, the Social Democrat-led government, under pressure from the gay, lesbian and transgender group RFSL, proposed a new law which would reduce the minimum age for sex reassignment medical care from 18 to 15, remove all need for parental consent, and allow children as young as 12 to change their legal gender.

The recent report from the Board of Health and Welfare also found that 32.4 percent of 13 to 17-year-olds with gender dysphoria registered at birth as women also had diagnoses for anxiety disorder, 28.9 percent had depression, 19.4 percent had ADHD, and 15.2 percent had autism.

punnyatt 2020.10.20. 11:14:18

Ebben a posztban legalább annyi demagógia van, mint egy rendes 64 vármegyés megbeszélésen....

P1sty 2020.10.20. 11:14:35

@midnight coder:
A közmunka azért nem ilyen szépésjó dolog, gondolj csak bele abba, hogy jóval minimálbér alatti bérért dolgoztatnak vele embereket. Ami azért lássuk be, nem egy szép vagy humánus dolog.
Az oké lenne, hogy a segélyért munkát várjanak el, de akkor azt fizessék legalább minimálbéren, hiszen ez lenne a minimálbér lényege. Eleve nem is szociálpedagógiai célból vezettèk be, hanem hogy legyen aki olcsón kapálja a szőlőt meg söpörje az utcát, meg takarítsa a hivatalt a kirúgott rendes, dolgozó minimálbéres helyett.

Olasz Bazsa 2020.10.20. 11:16:14

Három dolog csupán:
- Nálunk nincs semmilyen rasszizmus, ez orbitális tévedés. A cigányokat nem a bőrszínük vagy a származásuk miatt utálják, hanem a viselkedésük miatt. Ez nem rasszizmus, mert a kialakult indulatok nem bőrszínhez vagy származáshoz köthetőek. Ha én nem Fradi drukker vagyok és utálom a több tízezer Fradinak drukkoló embert az eltérő véleménye és viselkedése miatt akkor én rasszista vagyok? Baromság.
- Semmi szüksége a gyerekeknek arra, hogy a deviációk irányába kondícionálják őket. Senki ne mondja már nekem, hogy egészséges lesz annak a gyermeknek a lelki fejlődése és a szocializációja, akinek az anyját is és az apját is Bélának hívják.
- Ezek a pride típusú felvonulások pedig semmi más, mint az elenyésző kisebbség provokációja az elsöprő többséggel szemben. Aki alapból elfogadja a "kilengéseket" az nem lesz tőle még elfogadóbb, akik pedig elutasítják, azokat csak méginkább feldühíti.
A Budapest Parádénak sokkal több értelme volt, ha már valamit kellene tartani a pride helyett...

Szaktanár 2020.10.20. 11:37:24

@Örömhernyó: a törököktől az ég mentsen meg mindenkit! náluk kétszínűbb, aljasabb kollegákkal még soha, sehol nem hozott össze a sors, pedig elég széles spektrumon dolgoztam, több helyen, több országban is. ahol törökökkel kell, ott készülni lehet minden kellemetlenségre. pedig én magyarként még kivételezett helyzetben is voltam, lévén h imádnak minket (kissé más történelmet tanítanak náluk, mint nálunk). képzelem, mit tehetnek azokkal, akiket nem is szívlelnek, ha még így is folyton kib...tak velem/velünk.

P1sty 2020.10.20. 12:08:59

@arncht:
Ennek több oka is lehet, ami nem implikálja, hogy arányaiban több transznemű lenne. Valószínűbb, hogy csak jobban mernek ezzel orvoshoz fordulni, reális lehetőségként merül fel számukra a kezelés. Testileg egészséges emberben nyilván nem merül fel nemváltás gondolata, mentális állapottól függetlenül. Ez nem olyan, hogy akkor most elhatározza, hogy na, holnaptól én ellenkező nemű szeretnék lenni. Sőt, szerintem nem is végeznek el olyanon műtétet, akinél, nem is tudom hogy kell ezt mondani, nincs semmiféle "nem odavaló" nemi jelleg vagy hiány. Nyilván csak olyannak hagyják, hogy "megválassza a nemét", akinél eleve biológialag nem egyértelmű, hogy mi is az. Pl. egy férfi nemi szervek hiányában született XY kromoszómájú, akit addig lányként neveltek.

desw 2020.10.20. 12:09:16

@Olasz Bazsa:

"Nálunk nincs semmilyen rasszizmus, ez orbitális tévedés. A cigányokat nem a bőrszínük vagy a származásuk miatt utálják, hanem a viselkedésük miatt. Ez nem rasszizmus, mert a kialakult indulatok nem bőrszínhez vagy származáshoz köthetőek. Ha én nem Fradi drukker vagyok és utálom a több tízezer Fradinak drukkoló embert az eltérő véleménye és viselkedése miatt akkor én rasszista vagyok?"

Ez két külön dolog. Más csapatnak drukkuló, vagy általánosságban más nézeteket valló embereket utálni nettó faszság, mert ezzel !!!! nem ártanak !!!! senki, ezzel szemben a cigányok a viselkedésükkel ártanak, tehát . . .

"Ezek a pride típusú felvonulások pedig semmi más, mint az elenyésző kisebbség provokációja az elsöprő többséggel szemben. Aki alapból elfogadja a "kilengéseket" az nem lesz tőle még elfogadóbb, akik pedig elutasítják, azokat csak méginkább feldühíti."

A Pride-ot én se nagyon értem. Mekkora cirkusz lenne, ha lenne olyan parádé, hogy "Éljenek a vékony nők!" vagy "Imádjuk a nagymellű nőket!" Miért kell kirakni publicba, hogy milyen irányultságuk van?

arncht 2020.10.20. 12:26:50

@P1sty: a cikkbol szarmazo idezetben, amibol kiolloztam - pontosan ott van, hogy melyik reteg befolyasolhatobb (elen a psziches problemakkal kuzdok). ok azok, akiket el kellene kerulni mindenfele hasonlo dologgal, addig, amig nem erettek testileg es agyilag ezt befogadni.

a 12 eves gyereknel nem hogy nem zarult le, de sokuknal el sem kezdodott a nemi eres - hogy a francba akarhatnak nemi valtast, amikor semmi tapasztalatuk rola. plane, ha nem is tanitjak a hagyomanyos nemi szerepeket, vagy osszezavarjak oket kisebbsegi szexualis orientaciokkal. ezutan kezdik csak megtapasztalni, hogy hormonalis szinten mit is jelent ferfinak vagy nonek lenni. ami eddig elmelet volt, ezutan koveti a testi valtozas. ez erdekes modon jol mukodott a tobbsegnel tobb millio eve, de most hirtelen a kisebbseg miatt rugjunk jol fel mindent, alkalmazkodjon a tobbseg.

ezt az egeszet ahhoz tudnam hasonlitani, hogy nem rampat epitunk a kerekesszekeseknek, hanem lerombolunk minden lepcsot, mert hat itt a rampa... hasznalja mindenki azt.

en meg azt is elkepzelhetonek tartom, hogy pl parkapcsolatban sikertelen tinedzserek is lathatjak ebben a kiutat, es ahelyett, hogy megkuzdenenek eletuk egyik elso kihivasaval.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.10.20. 12:52:37

@arncht: Nahát most sajnos nem csinálnának ilyet.Pedig lehet, hogy kellene... :D

komolytalan samu 2020.10.20. 13:06:52

Magyar kisvárosban unokahúgom osztálytársa "kapuccsinó". Az osztálytársait, tanárokat és tudomásom szerint a szülőket sem érdekli, ugyanolyan része a közösségnek, mint a többi gyerek.

Nem azt mondom, hogy nincs idegenellenesség Magyarországon, mert van. De egy külföldi/félig külföldi gyerek semmi különös ellenszenvet, sőt reakciót sem vált ki, ha személyesen ismerik.

desw 2020.10.20. 13:07:07

@P1sty:

"Testileg egészséges emberben nyilván nem merül fel nemváltás gondolata, mentális állapottól függetlenül."

De!

"Ez nem olyan, hogy akkor most elhatározza, hogy na, holnaptól én ellenkező nemű szeretnék lenni."

De!, kb ilyen!

Sőt, szerintem nem is végeznek el olyanon műtétet, akinél, nem is tudom hogy kell ezt mondani, nincs semmiféle "nem odavaló" nemi jelleg vagy hiány. Nyilván csak olyannak hagyják, hogy "megválassza a nemét", akinél eleve biológialag nem egyértelmű, hogy mi is az. Pl. egy férfi nemi szervek hiányában született XY kromoszómájú, akit addig lányként neveltek. "

De! Már a "balkáni" Magyarországon is kaphatnak hormonkezelést. Női nemi hormontól nőni fog a mell, a férfi hormontól szőrősödni kezd, stb . . .

Laciii 2020.10.20. 13:07:25

Anecdotal evidence tudjuk mi.
Az ugye megvan, hogy Kanada plakátolt Miskolcon, hogy nem kér az élősködőkből és haza lesznek zavarva.
És akkor részemről anecdotal evidence:
Kimentem projektre 2010 környékén majd egy évre. Két kolléga jött ki nyaralni egy hetet, én igazoltam nekik a szállást. A világos bőrűt csak fél óráig kérdezgették, a sötétebb bőrűnek három óráig kellett győzködni a hatóságokat, hogy csak kirándul és haza fog menni.
A vicces az egészben, hogy a skilled worker programmal szeretettel ott tartották volna.

eßemfaßom meg áll 2020.10.20. 13:08:33

@négyzet: "Kisebbség? Szerintem nem azok voltak." Dehogynem. Facebook a barátod, meggyönyörködheted a művelt kiscsaládot.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.10.20. 13:57:09

@desw: "Mekkora cirkusz lenne, ha lenne olyan parádé, hogy "Imádjuk a nagymellű nőket!" "
Én mondjuk be tudnék állni egy ilyen felfogás mőgé, manuszként...
:-)))

Sütemény1975 2020.10.20. 15:21:34

Csak egy szokásos mindenhol jó, itthon szar poszt. Next!

Sütemény1975 2020.10.20. 15:37:36

@Arthamyr:
"Nyüzsögnek, mint fű között a hangyák
A szabadságnak rabszolgái mind
Mondják, csak a korlátokat bontják
Aztán zuhannak megint
Az ítélet szerint"

jajdehülyevagyok 2020.10.20. 15:40:15

Ezek az érvek olyan önigazolósnak tűnnek, meg a "majd én megmondom a tutit Kanadából, mert én vagyok valaki, nem prosztómagyar." hangulatú.

SzZoole 2020.10.20. 15:56:43

@geegee: én is, hova kell menni zsűrizni? :-)))

dikusz. 2020.10.20. 17:15:44

@geegee: @SzZoole: A zsűribe jelentkező urak a feleségüktől kérdezzék meg a verseny helyszínét... :)))

SzZoole 2020.10.20. 18:25:07

@dikusz.: megkérdeztem, ő sem tudja, de azt mondta, hogy szívesen elkisérne :-)

somlobodog 2020.10.20. 19:58:24

@takarék-láng: "A szolassszabadsagnak nem lehet kriteriuma."

Ne jogászkodj, nem áll jól. Ha megvan a 8 általános akkor érted miért butasag amit írtál. Ha nem érted akkor úgyis mindegy. Sétálj el inkább, fájó az oatobasagod

takarék-láng 2020.10.21. 11:42:54

@somlobodog: Ha kriteriuma van a szolasszabadsagnak, az nem szolasszabadsag. Szemelyeskedesedre nem terek ki.
Megy a siras-rivas a konyvdaralas miatt, de ugyanezek a siro-rivok az elsok, akik bedaraljak Henry Ford - Nemzetkozi zsido .... c konyvet, vagy a Mein Kampfot, de nem daralnak be Marxtol a Toket, nyilvan a szolasszabadsag es egyenloseg, egyenlo merce jegyeben.

Herr Géza 2020.10.21. 12:56:26

@takarék-láng: Mesélj már, hogy kik darálták be a Mein Kampf-ot és a Nemzetközi Zsidót?
Utóbbihoz: “In einem Brief bemerkte Heinrich Himmler 1924, Ford sei „einer der wertvollsten, gewichtigsten und geistreichsten Vorkämpfer“.”
Aha. Akit Himmler megdícsért, azzal világnézetileg élből szkeptikus vagyok. Amellett, hogy Ford bácsi szakmai érdemeit az autógyártás területén mindig is elismerem.

Platonica 2020.10.21. 14:01:04

@Herr Géza: "Amellett, hogy Ford bácsi szakmai érdemeit az autógyártás területén mindig is elismerem."

Jo kis magyar team-je volt:-D

eßemfaßom meg áll 2020.10.23. 07:58:29

@Herr Géza: Nevezett könyveket nem tudom szokás-e mostanában darálni, de ha már mesekönyveknél tartunk a yt tele van Biblia meg Koránégetős videokkal. És ugyanott találsz meinkapmpfégetőset is.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása