oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. szeptember 08. 06:00,  „Ingázó vagyok, nem bűnöző” 62 komment

2020. szeptember 08. 06:00 Határátkelő

„Ingázó vagyok, nem bűnöző”

Bécsben és Sopronban is tüntettek azok az ingázók, akik úgy érzik, a határzár, illetve az azzal kapcsolatos, szerintük kaotikus kormányzati kommunikáció nehéz helyzetbe hozta őket.

Te is ingázol? Van véleményed? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

ausztria_hatar_foto_bluemars.jpg

Két helyszínen, az osztrák fővárosban és Sopronban több százan demonstráltak a magyar kormány intézkedései ellen, azt állítva, a határzár családokat szakít szét, ráadásul nehéz helyzetbe hozza a magyar város szolgáltatóit is.

Az osztrák közmédia magyar nyelvű oldalának a főszervező Lukácsy Péter azt mondta, mindenről szó esett a határzárról, mi lesz a vállalkozókkal, a munkahelyekkel.

„Azt várjuk a megmozdulástól, hogy észrevegyék az emberek: ki kell állni és azt kell mondani, elég volt. Elég volt az értelmetlen intézkedésekből. Egyedül a magyar kormány zárta le a határokat” – hangsúlyozta Lukácsy Péter.

A megmozduláson olyan transzparensek jelentek meg, mint „Ingázó vagyok, nem bűnöző”, vagy az hogy „Elegünk van”.

„Ez a dolog túlnő azon, ki milyen pártra szavazott”

Ez volt tehát Sopronban, eközben Bécsben, a magyar nagykövetség épületénél is volt megmozdulás, aminek egyik felszólalója, Bátky Zoltán újságíró és zenész az Euronews szerint a bizonytalanságról, az otthon biztonságáról beszélt.

Kitért arra is, hogy az Ausztriában élők nem tudnak hazamenni a szülői házba és hazájukba, Magyarországra. Attól, hogy sokan kint élnek, még szeretnének hazamenni, hiszen ott élnek szüleik, barátaik, és Magyarországhoz kötik őket az emlékeik is – tette hozzá.

A zenész szerint az Európai Unió lényege a szabad mozgás, márpedig éppen azt vették el most az emberektől, hogy úgy menjenek át egyik országból a másikban, mintha városon belül mozognának.

„Ez a dolog túlnő azon, ki milyen állampolgárságú, milyen pártra szavazott vagy hova tartozik” – írták a szervezők közleményükben. Egyikük, Fehér Csaba kamionsofőr Bécsből kívánt boldog születésnapot hatéves kislányának, mert nem lehetett mellette, hiszen a határzár elválasztja őket egymástól.

Az egyik felszólaló, Landkammer Dániel az ORF-nek azt mondta, szerinte az egész csak büntetés, mert „semmifajta egyeztetés nem előzte meg a döntést a szomszédos országokkal sem”.

„Veszélybe került az egyik előadásunk”

Pohl Balázs, a Svung-Bécsi Magyar Színkör alapítója azzal indokolta részvételét, hogy rég látta a gyermekeit és szeretne hazamenni, de nem tud, mert a gyermekei Budapesten élnek.

„Több mint 24 órát szeretnék Magyarországon tölteni, akár két-három napot, mert úgyis vissza kell jönnöm. A saját bőrömön annyit érzek, hogy veszélybe került az egyik előadásunk, tekintve, hogy az egyik szereplő Magyarországon él. Ha kijön aznap este játszani, akkor kérdés, hogyan fog tudni visszamenni” – mondta a hétvégi tüntetésen Pohl Balázs.

Ehhez kapcsolódó hír, hogy kedd reggel 6 órától megnyitották a magyar-osztrák határon lévő Heiligenbrunn-Pinkamindszent átkelőt, ami minden nap reggel 6 és 8, illetve délután 15 és 17 óra közt van nyitva – éppen az ingázókat segítendő.

Utazd be a világot a Határátkelővel!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

�� �: @hedi.csaszar #switzerland #svájc #europe #europa

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

(Fotó: BlueMars)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3616194082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muscari 2020.09.08. 06:39:36

Bécsbe akkor nem lehet ingázni, csak Burgenland? Az elég gáz, mert a legtöbben gondolom ott dolgoznak.

Nagyon sajnálom a határmenti fogorvosokat is, őket ez az egész most duplán sújtja.

Nem hiszem, hogy az ilyen mértékű bezárkózás a megoldás.

Hari Seldon 2 2020.09.08. 07:26:59

"Ehhez kapcsolódó hír, hogy kedd reggel 6 órától megnyitották a magyar-osztrák határon lévő Heiligenbrunn-Pinkamindszent átkelőt, ami minden nap reggel 6 és 8, illetve délután 15 és 17 óra közt van nyitva – éppen az ingázókat segítendő."

Hát ez az határátkelő nem igazán segítség annak aki Sopron és Bécs környékén ingázik. Sőt még a vasiaknak sem túl nagy könnyítés.

Taxomükke (UK) 2020.09.08. 07:28:21

"... rég látta a gyermekeit és szeretne hazamenni, de nem tud"
Esetleg szept. 1. elott hazamehetett volna... en ruhellem az egesz kibaszott tolvajbandat, a virus is nagyon tul van marketingelve szerintem, de a panaszkodok talaljanak mar ennel valosabb indokot.

Csodabogár 2020.09.08. 07:41:53

Én magamat sajnálom. Egyrészt mert régen látott berlini barátaimat vártam volna a héten. Ők is sanyaruak, mert kivettek egy hét szabadságot, ami most elvész.
Másrészt emiatt a hülyeség miatt storniroztam egy befizetett németországi utat, ami nem kevés strono költséggel járt.

Ugyanakkor már hallottam olyat aki Franciaországból jött haza és a kutya se kérdezte a határon, hogy mi van, nem is beszélve a Romániából minap haza érkezett ismerősről. Szóval akkor most mi van? Rendelet szerint 2 hét karantén + teszt, de ezt mintha csak leírták volna, de nem tartják be.
Az olyan hülyék mint én, meg a barátaim rosszul járnak.

fhdgy 2020.09.08. 09:14:17

Kerestem egy statisztikát a "sima" influenza halálozással kapcsolatban.

akjournals.com/view/journals/650/161/23/article-p962.xml

E szerint:

2009/10 -> 1091
2010/11 -> 2969
2011/12 -> 4036
2012/13 -> 2336
2013/14 -> 2608
2014/15 -> 6470( ! )
2015/16 -> 51( ! )
2016/17 -> 5162

influenzához köthető ( ! ) haláleset volt egy szezonban ( év vége/ év eleje ), eddig a covid szezonban 625+1 haláleset van.

Ezt értékelje mindenki a saját vérmérsékletének megfelelően.

Hari Seldon 2 2020.09.08. 09:52:58

@Csodabogár:
Hogy is van ez? Te szoktad mondani, hogy "nem fogalkozom a politikusokkkal/politikával" , "engem nem érint"... - Úgy látszik mégis érint.
szarkazmus OFF

fhdgy 2020.09.08. 10:15:26

@Rayovac: Küldtem nekik zsozsót, kevesebbet, mint akartam, mert összevissza variálták a mezőket, következő hónapban kiegészítem.

Köszönő levelet is kaptam, már reklamáltam is miatta, mert én elvártam volna tőlük, hogy olvasható is legyen a levél. Nem az, mert tele van karakterkódolási hibával. -:(

Nálad is reklamálok: az utolsó megjegyzésed sértő volt, még smile ellenére is!

Muscari 2020.09.08. 10:28:44

@fhdgy: nézegesd ezt a statisztikát inkább fingertips.phe.org.uk/static-reports/mortality-surveillance/excess-mortality-in-england-latest.html

Itt nálunk jóval többen haltak meg az idén, mint a megelőző években. Magyarországot ne vedd alapul, ott szinte nincs is járvány.

Din Serpahis 2020.09.08. 10:37:05

A helyzet nagyjából az, hogy a vírust két féleképp lehet kezelni. Egyrészt úgy, hogy leszárunk mindent, másrészt úgy hogy okosan próbáljuk menedzselni a dolgot, közben életben tartva a gazdaságot.

Az elsőhöz túl sok ész nem kell, ezért tavasszal ez fényesen bevált, hogy is mondjam a módszer komplexitása összehangban van pártunk és kormányunk képességeivel.

A második... Na ezzel próbálkoznak most a fiúk, de ehhez szimplán hülyék. Mondjuk nem csoda egy olyan kormányban ahol a posztokat nyelvbarnaság alapján osztogatják.

Talasz 2020.09.08. 10:41:59

@Csodabogár: Pontosan.....simán lehet menni bárhová, mert a kontraszelektált intézkedők fölött ismét győzött a józan ész ---- sajnos újra a pókerarc, és a hazugság lett a nyerő, akárcsak az adóbevallás bevezetésekor....
Simán mentem Eggendorfból Mezőhegyesre (480 km) ....és vissza.

fhdgy 2020.09.08. 10:52:32

@Muscari: Utolsó mondatodra: ha nincs is járvány, akkor mi van?

Idiotizmus? Az rosszabb mint a járvány? Nem?

arncht 2020.09.08. 11:24:50

a tendenciakat elnezve inkabb mas orszagoknak kellene a hatart lezarni a magyarorszaggal szemben... teljesen logikatlan reakcio, teli van mar az orszag fertozottekkel, nem kell becipelni. egy orszagban nem emelkedik ilyen meredeken, mint otthon. remelem az emberek vegre komolyabban veszik az intezkedeseket - a hatart szvsz viszont siman ki lehetne nyitni, nem azon fog mulni.

arncht 2020.09.08. 11:35:54

@fhdgy: te meg mindig itt tartasz? comoban a kritikus par honapban az emberek 80%a covidban halt meg - hasonlot akarsz mashol is?

dikusz. 2020.09.08. 11:44:57

@arncht: ezzel biztos nem mondok újat, portfóliós cikkből idézzem

"A koronavírus-járvány szempontjából magas kockázatú, piros besorolású országgá nyilvánította Magyarországot Belgium, ami a belga külügyminisztérium honlapján kedden közzétett információk szerint azt jelenti, hogy tilos a nem alapvető fontosságú utazás Magyarországra."

Muscari 2020.09.08. 12:28:25

@Csodabogár: egy idős ismerősömet kiengedték a rendőrök orvoshoz úgy, hogy nem volt semmilyen engedélye rá. Mondták neki, hogy most le kéne tartóztatniuk.

Augusztusban voltunk otthon kocsival. Volt nálunk fejenként 2 negatív teszt, de a kutya nem kérte a határon. Két hétig furikáztunk angol rendszámú autóval, akkor sem állított meg senki.
Bezzeg a lányom, mikor repült es csak egy tesztje volt meg, na őt úgy karanténba vágták, mint a huzat. Két napba és egy csomó telefonhívásba került, mire kijöhetett.
Semmi sem következetes ebben az országban.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.08. 12:46:57

@Din Serpahis: pedig mashol hogy bevalt az okos menedzsment, latszik a gdp adatokon mindenfele.
@fhdgy: megelozesi paradoxon, itt is leirtak mar ezerszer (de minek).

takarék-láng 2020.09.08. 12:48:47

"„Ez a dolog túlnő azon, ki milyen pártra szavazott”

Bizony tulno, mert a kamujarvany elleni 2 millio berlini tunteto kozt eppen ugy voltak lgbt-sek, mint muszlimok, nemetek feherek feketek tarkak. Mindezek ellenere a media megprobalta lenacizni oket.

takarék-láng 2020.09.08. 12:52:26

@fhdgy: Kerry B Mullis, a jelenleg covid teszteleshez hasznalt rt-PCR teszt feltalaloja 93-ban nobel-dijat kapott erte. Az atveteli unnepsegen kihangsulyozta, hogy ez a teszt nem hasznalhato virustesztelesre, mert hamis jarvanyveszelyt general.

Megis ezt hasznaljak.

Csodabogár 2020.09.08. 13:27:20

@Din Serpahis: Újabban igen okos cikkeket találtam a facebookon az NZZ-ből. Nagyban osztom a cikkírók véleményét.

Csodabogár 2020.09.08. 13:28:49

@arncht: Mindenütt emelkedik a szám, mert mindenütt elkezdtek szorgosan tesztelni. Aztán nem biztos, hogy mindenki komolyan megbetegszik, akinek pozitiv a tesztje.

Csodabogár 2020.09.08. 13:31:42

@Muscari: Augusztusban még semmi vész nem volt. Viszont aug. 30.-én bejelentették, hogy a határ lezárva, külföldi nem léphet be a magyaroknak meg karantén. OV egyre inkább hasonlít Trumphoz. Ott is az történik, ami neki félálomban a FOX tv nézése köznem eszébe jut.:-)

fhdgy 2020.09.08. 13:39:08

@Csodabogár: Jujjjjj, csodálkozom, hogy ilyet írsz! -:) De nem baj, én is valami ilyet gondolok! -:)

arncht 2020.09.08. 14:47:39

@Csodabogár: nem a szamok aggasztoak, hanem a tendencia... raadasul magyarorszagon keves tesztbol van sok beteg. ausztriaban is hasonlo, csak ott ket hete stagnal.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.08. 15:13:58

@dikusz.: ezt lehet hogy sokan felreertettek (az egymastol cikket masolo sajtoban).

diplomatie.belgium.be/en

== You are travelling to... ==

Travel is not possible or not authorised:
...
Hungary

---

== You are returning from... ==

[magyarorszag nincs kulon emlitve ellenben zolddel jelolt:]

The other zones in the EU, Schengen and the United Kingdom

tehat nem engedelyezett vagy nem lehetseges beutazni magyarorszagra (ezt eddig is tudtuk), es nincs semmi korlatja a magyarorszagrol visszaerkezesnek.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.08. 15:14:10

@arncht: "keves tesztbol van sok beteg"

ebbol onmagaban szerintem nem lehet kovetkeztetni (ha igy van, nem neztem utana).

pl ha valaki abbol indul ki, hogy teljes a kaosz, nem tesztelik akit kene pl a kolleganojet sem, pedig megmondta hogy biztos korona; vagy eppen olvasta az ezittalenyeg.hu-n hogy egymas szajaba kohognek sorbaallas kozben, akkor ebbol jogosan arra kovetkeztet, hogy borzaszto sok a fertozott.

de ha valaki abbol indul ki, hogy a beszelo fejek mogott, akiket utal vagy nem, szakemberek dolgoznak magyarorszagon is, akkor arra is jogosan kovetkeztethet hogy a teszteket racionalisan hasznaljak fel es a kontaktot felkutatasa eredmenyes, es ezert magasabb a pozitiv arany, mintha random tesztelnenek mindenkit akinek kedve szottyan hozza.

Muscari 2020.09.08. 15:37:41

@droid_: a Guardian összeszdte, hogy miért van az, hogy míg az aktív esetek száma nő, a súlyos eseteké és a kórházi kezelést igénylőké folyamatosan csökken továbbra is. Több faktor együttes hatása. Igen, a nagyobb mértékű tesztelés is belejátszik, emellett a veszélyeztetett csoportok jobban vigyáznak magukra, most leginkább a fiatalok betegszenek meg, akik könnyebben átvészelik, valamint jobban tudják kezelni már a betegeket, így a súlyos esetek közül is kevesebben halnak meg. A social distancing is működik valamennyire, meg a maszk használata is.

www.theguardian.com/world/2020/sep/06/why-is-it-that-while-covid-19-cases-are-rising-deaths-continue-to-fall

Taxomükke (UK) 2020.09.08. 16:26:47

@fhdgy: Lecsekkoltam a hivatalos számokat. Eddig osszesen a lakossag 0,1 ezreléke volt érintett a kezdetektől.
Rettegjen, akinek van félnivalója.
Ha valódi járvány lenne, ennél szigorúbb intézkedések lennének, ráadásul komolyan be is tartatnák azokat. Szerintem.
Amíg a reptéren kötelező a maszk, de ugyanott a kávézó területén meg nem.... és hozhatnék még tíz példát.
Mindegy, aki fél, maradjon otthon.

nyuszigonosz 2020.09.08. 16:59:15

@Csodabogár: A határzár elrendeléséröl pár nappal szeptember elseje elött már volt információ. Azthiszem 28-án már volt erröl szó a rádióban. Ez egy péntek volt,így sokan még kihasználták a hétvégét akkor és gyorsan mentek, vagy átmentek a szomszédos országokból bevásárolni oda.

Buchhalter 2020.09.08. 17:50:41

@arncht: állandóan rettegsz a kamu vírustól.Mi lenne ha elhúznál az összes blogból és csöndes kis otthonod magányában kivárnád a világvégét.Ha elmúlt ,akkor gyere vissza és szeretettel várunk.

Csodabogár 2020.09.08. 17:56:43

@nyuszigonosz: Tudod kizárólag német híreket nézek/hallgatok. Ott szept. 1.-én mondták be. Itthon, miután vártam a barátokat kicsit figyeltem és az index aug. 31.-én írta először.
Mindegy, elszúrtak szegények egy hetet, mert bejelentett szabadságot ki kell venni, ez felétek már csak így van. Készültek nagyon ők is és én is.
A saját lemondott utam már nem is érdekel, utazzon az ördög félnapot maszkban a vonaton.

arncht 2020.09.08. 17:56:58

@Buchhalter: altasd magad, menj tuntetni, aztan a termeszetes szelekcio majd megoldja.

A feladat megtalalni a megfelelo egyensulyt a virus elleni vedelem es gazdasag erdekei kozott, ezzel minden normalisan gondolkodo tisztaban van.

arncht 2020.09.08. 17:59:53

@droid_: az eddigiek alapjan ugy terjed, hogy semmi, semmi, aztan hirtelen rad rugja az ajtot, de akkor mar keso.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.08. 18:13:47

@Taxomükke (UK): a hivatalos adat, mint azt a kezdetektol hangsulyozzak, az ismert es igazolt esetekre vontakozik. ez kb 9-10 ezer ember ami 1 ezrelek vagy 0.1%, tehat nem 0.1 ezrelek. a valodi szamot ennek nagysagrendileg a tizszeresere szokas becsulni. a logikad pedig teljesen kiforditott. szerintem.

Buchhalter 2020.09.08. 19:13:16

@arncht: folyamatosan pánikot keltesz,de minek? Vagy ez neked szexuális örömet okoz?

arncht 2020.09.08. 19:42:11

@Buchhalter: szemelyeskedni azok szoktak, akiknek nincs tul sok onallo gondolata, mert jozan ervelesre mar nem futja. Nem fecserlek rad tobb szot, mert csak lehuznal a sajat szintedre.

Muscari 2020.09.08. 19:42:17

@Buchhalter: majd olvasd el a posztot, amit írtam, már elküldtem a HÁ-nak. Meglátod, hogy mekkora kamu.

Buchhalter 2020.09.08. 20:49:10

@arncht: nem személyeskedtem,de a humorod is elvitte a cica helyett a covid? Különben itt sok embernek igazából nem is hiányzol.Na csá.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2020.09.09. 11:41:46

@arncht: ezekkel a megállapításaiddal egyetértek. sőt eddig sem "külföldről hurcolták be migránsok", hanem belföldön szarták le nyáron a szabályokat mo.-on kb. mindenhol, bkv-n, mávon, buszokon és zárt térben egyaránt.
ez párosult az albán légvédelemnek megfelelő nem-védekezéssel és teszteléssel, itt is az eredménye. lehetne többet tesztelni, kontaktkutatás során ingyenesen tesztelni, ismeretségi és találkozási gráfokat rajzolni, stb. ehelyett marad Cilike és az operatív törzs tragikomédia napi tíz percben.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2020.09.09. 11:47:22

@Muscari: ennél jóval bonyolultabb a helyzet, mert nincs viszonossági intézkedés, az osztrák határon nincs semmilyen korlátozás magyar oldal felől.
a kishatár 30km-es forgalom számít elvileg, ha a magyar oldalon kishatár zónából utazol ki meg aznap vissza, nincs korlátozás. simán ingázhatsz Bécsbe pl Sopronból vagy Móvárról is.

aztán hogy egy még nyitott magyar határállomáson hogy viselkedik a rendőr, teljes véletlen kockadobáson múlik. van, hogy visszakérdez: ugye Szombathelyet mondott? mehet. vagy csak int. vagy pedig kapod a piros karantén kártyát, ha nem kishatár 30 km-es sávban közlekedsz.

ezek azok a következetlenségek és ellentmondások, ami úgy ahogy van, totál felesleges kicseszés mindenkivel és még a vírus terjedésének fékezését se oldja meg. akkor meg minek?

_Alex__ 2020.09.09. 12:37:47

@fhdgy: Ez nem tűnik valósnak. Vírustagadó szcientológus ismerősöm a járvány elején azzal büszkélkrdett, hogy egy influenzaszezonban globálisan 300-600e ember hal meg. Most rengeteg korlátozás volt mégis számon tartunk 900 ezret úgy, hogy a lakosság tudomisén, 1-2%-a volt fertőzött eddig.

_Alex__ 2020.09.09. 12:38:09

@Csodabogár: Európa jelentős részén emelkedtek a fetőzésszámok egész aug alatt, max akkor nem tudhattál róla ha nem nézted az adatokat vagy híreket. Egyáltalán nem volt váratlan az intézkedés. Egy hónapig csak egy csomó országot érintett aztán lett az egész. amikor már nyugat felől is durván emelkedtek a számok.

AlexAston 2020.09.09. 14:09:30

Tessék kiköltözni, vagy itthon dolgozni, és megoldódik a probléma.

DFK 2020.09.09. 14:09:39

@takarék-láng: Mert egy hozzáértő kezében mégiscsak alaklmas a RT-PCR (ugye, 93 óta eltelt vagy 27 év, a technika jól kézben tartott, rengeteg tapasztaslat van vele.).

DFK 2020.09.09. 14:09:43

@adamskij: csak szólok, hogy kontaktkutatás során ingyen tesztelnek...

apro_marosan_petergabor 2020.09.09. 14:10:16

Itt általában szubjektív, érzelmi(balos) indíttatású kritikákat látok, elég egysíku közelítésben (Általában erre a blogra jellemző - volt idő, mikor megtudhattuk, már az "egész" lakosság külföldre menekült a Mo-i elviselhetetlen állapotok elől... Azután kiderült, hogy feleannyian vannak kintdolgozók, ezek is állandóan cserélődnek, illetve egyre többen jönnek haza).
Most a meg nem értett járványügyi szakemberek is itt tobzódnak.... sőt a sok szagértőtől megtudjuk, nincs is járvány, ez a FIDESZ praktikája, hogy bosszantsa a kommunistákat meg az intenacionalistákat, akik egyébkét nagyon rendes emberek

Tehát:
- Nyáron szépen kiszabizhatta magát mindenki, belföldön, külföldön
- a COVID helyzet miatt határkorlátozások léptek életbe szeptembertől (nem zár, csak lassítás, nehezítés, ismert feltételekkel (2 PCR teszt, vagy 2 hatósági karantén) - ez 2 héttel korábban jelezve lett), kivételekkel
- az ingázás biztosított (talán nem olyan kényelmesen), de ne feledjük járványveszély van, a fertőzések számát korlátozni kell,
- tavaszra várhatóan megjön a vakcína, lassan visszazökkenünk normál kerékvágásba

GFO 2020.09.09. 15:15:43

@Csodabogár: Augusztus 28-án este jelentették be, akkor megírta az Index is. Nincs jelentősége, csak meg akartam erősíteni, hogy tényleg így volt. Még akkor este pattantunk is a kocsiba, hogy hazamenjünk még egy utolsó hétvégére, mielőtt megint ki tudja hány hétig/hónapig el leszünk zárva a család Magyarországon élő részétől... :(

odamondó 2020.09.09. 22:33:51

@AlexAston: te is költözz ki mondjuk a marsra. Mit zavar téged ha valaki külföldön dolgozik, de itthon is akar lenni. Vagy ennyire irigy vagy.

AlexAston 2020.09.10. 06:23:23

@odamondó: dolgozzon itthon, és fizessen itt adót. Ha olyan jó kint, ne itt lakjon ingyen elő módon.
Ja, hogy kint drágább a fodrász, meg a fogorvos, stb...?

tpl 2020.09.10. 07:16:58

Kedves Lukácsy Péter, az önmagában még nem teszi értelmetlenné a kormány döntését, hogy egyedül ő hozott ilyen döntést.

A a Bécsbe ingázóknak megoldás lehet, ha bérelnek egy lakást Bécsben és ott maradnak, amíg a pandémia tart. Érthető, hogy az ingázók is a megélhetésük miatt utaznak minden nap oda-vissza és tisztelet érte, azonban fogadják el azt, hogy a többség eleget szeretne venni annak, hogy pl. bécsi szórakozóhelyeken dolgozó magyarok akaratlanul is áthozzák a vírust Magyarországra, ezzel a mi, itt élők egészségét veszélyeztetve.

tpl 2020.09.10. 07:17:12

@Csodabogár: a német média korrupt, egyoldalú, hírhedten baloldali (a konzervatív media is), így hasznosabb lenne, ha a német médián kívül olvasnál mást is, hogy teljesebb képet kapj. Nehéz ajánlanom bármit is, mert a globális media nagyrésze ugyanilyen politikailag elfogolult, baloldali irányt képvisel, de pl. ha hallgatsz/nézel Fox News-t, akkor meg fogsz lepődni, hogy vannak egészen ellentétes világértelmezések a CNN-től, Guardian-től, vagy pl a Der Spiegel-től. Az már a mi feladatunk, hogy valamilyen igazsághoz közelítő képet gyúrjuk össze a kettőből. Nem egyszerű :)

tpl 2020.09.10. 07:36:13

@arncht: Magyarországon sem magas a betegek száma, a fertőzötteké az. A halálesetek száma pedig kifejezetten alacsony, ráadásul az az egyetlen exakt.

MidlifeCrisis 2020.09.10. 11:51:57

Jómagam nyáron kétszer mentem haza, néhány napra, legutóbb augusztus közepén, részben Budapestre, részben Balatonalmádiba.
Akkor otthon azzal volt tele minden, hogy "kevesebb Adria, több Balaton", illetve, hogy "jaj-jaj, a Balatonra kitehető a 'Megtelt' tábla".
Na igen, az tény, hogy szubjektíve volt némi különbség úgy en bloc, mind Budapesten, mind a Balaton mellett, azokat mondjuk a kempteni viszonyokkal összehasonlítva - leginkább a következetesség és a fegyelmezettség tekintetében.
Ami a két hete indult agymenés kapcsán nagyon zavar, az épp ebből adódik részben. Most az a track megy, hogy "mert kintről hurculják be" a vírust, ami a főbb európai turisztikailag frekventált területek kapcsán még igaz is lehet. Ugyanakkor élek a gyanúperrel, hogy amennyiben augusztus közepén, az összes balatoni strand kijáratánál elkezdtek volna minden látogatót tesztelni, már akkor a két héttel későbbiekhez hasonló számok jelentek volna meg.
A határzár és a kötelező tesztek előírásainak hektikus, teljesen logikátlan és áttekinthetetlen ad hoc változtatásai, illetve Rétvári úr némrégiben tett nyilatkozata - amely szerint a kontaktkutatás en général felesleges - után az egész haccacárét egyre nehezebb a kellő megértéssel és komolysággal kezelni...
Egésznek újfent van egy pici "Ti pofátlan görények, akik képesek voltatok itthagyni 'Csodaországot', most szívjatok egy keveset' mellékíze". Illetve, végre van valami, amivel legalább picit kordában tartható az elvándorlás...
A "Legótvarabb politikai elittel rendelkező európai nemzetek" sorát tekintve tuti, hogy benne vagyunk a TOP3-ban...

MidlifeCrisis 2020.09.10. 11:52:10

Jómagam nyáron kétszer mentem haza, néhány napra, legutóbb augusztus közepén, részben Budapestre, részben Balatonalmádiba.
Akkor otthon azzal volt tele minden, hogy "kevesebb Adria, több Balaton", illetve hogy "jaj-jaj, a Balatonra kitehető a 'Megtelt' tábla".
Na igen, az tény, hogy szubjektíve volt némi különbség úgy en bloc, mind a Budapesten, mind a Balaton mellett, illetve a Kemptenben tapasztaltak viszonylatában - leginkább a következetesség és a fegyelmezettség terén.
Ami a két hete indult agymenés kapcsán nagyon zavar, az épp ebből adódik részben. Most az a track megy, hogy "mert kintről hurculják be" a vírust, ami a turisztikailag leginkább frekventált területek kapcsán még igaz is lehet. Ugyanakkor élek a gyanúperrel, hogy amennyiben augusztus közepén, az összes balatoni strand kijáratánál elkezdtek volna minden látogatót tesztelni, már akkor a két héttel későbbiekhez hasonló számok ugyanúgy megjelentek volna.
A határzár és a kötelező tesztek előírásainak hektikus, teljesen logikátlan és áttekinthetetlen ad hoc változtatásai, illetve Rétvári úr némrégiben tett nyilatkozatát követően - amely szerint a kontaktkutatás en général felesleges - az egész haccacárét egyre nehezebb a kellő megértéssel és komolysággal kezelni...
Egésznek újfent van egy pici "Ti pofátlan görények, akik képesek voltatok itthagyni 'Csodaországot', most szívjatok egy keveset' mellékíze". És a Covid-dal végre előkerült valami, amivel legalább picit kordában tartható az elvándorlás...
Azt hiszem, hogy a "Legótvarabb politikai elittel rendelkező európai nemzetek" sorát tekintve tuti, hogy benne vagyunk a TOP3-ban...

Void Bunkoid 2020.09.10. 11:52:23

Egyébként vírustémán kívül ez a cikk, a tüntetés, meg a látványosan két-háromszorosára nőtt győr-sopron/vasi munkanélküliségi ráta az egyik legszmbetűnőbb mutatója, hogy a sikertörténetként elkönyvelt Északnyugat-Dunántúl sem bővelkedik annyira munkahelyekben, meg nem prosperál annyira, mihelyst megszűnik a lehetőség Ausztriában dolgozni -> ugyan nem a klasszikus értelemben, de gyakorlatilag az Északnyugat-Dunántúl a hazautalásokból élő csendes-óceáni államok hazai minipéldája.

Ez amúgy nem az északnyugat-dunántúliak hibája, ez a marha nagy szerencséjük (hogy Európa egyik leggazdagabb országa ücsörög a szomszédban, és örömmel fogadja az ócsó magyar munkaerőt). Az már annál inkább a kormány hibája, hogy ezzel bőven megelégszik, és valódi gazdaságfejlesztés ott sem nagyon van (az Alföldön sem, csak az alföldiek nem laknak gazdag ország mellett sem ahova lehetne menni tányért leszedni meg homokfújni, villanyt szerelni, így ott córesz van). Aztán amikor beüt a gebasz, akkor meg tessék.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.09.10. 18:29:11

@MidlifeCrisis: a retvari kerdesre valaszolta azt, hogy *kontakt kontaktjat* nem kutatjak. a *kontaktot* kutatjak es tesztelik. ha negativ, pont. ha pozitiv, akkor a kontakt elolep igazolt fertozotte, es ezzel az o kontaktjai is elolepnek kontakt kontaktjabol fertozott szemely kontakjava, kutatjak es tesztelik oket. es igy tovabb.

minek olvas aki nem erti amit irnak? es az ilyenek gondoljak ugy hogy logikatlan es kovethetetlenek a szabalyok.

Arthamyr 2020.09.11. 09:53:34

@Rayovac: @fhdgy: nagyon helyes, mi is így jártunk el, remélem elég pénz fog összejönni.

FutureFry 2020.09.11. 15:57:03

@Din Serpahis: “… hogy leszárunk mindent …”
Ez a “leszarunk” és “lezárunk” szavak kombinációja?

Imre Szabó 87 2020.10.09. 19:03:01

Sziasztok!
Elgondolkoztunk a csalàdommal, hogy àttennènk a szèkhelyünket valahovà ahatàr innenső oldalàhoz közel. Jómagam pedig ingàznèk szívesen ajobb megèlhetès èrdekèben.
Ha esetleg valaki tudna ajànlani erre szakosodott munkaerőközvetítőt, vagy esetleg egy tematikus csoportot, vagy bàrmit ami kis fogódzót nyújthat ehhez azt megköszönnènk nagyon.
Sziasztok

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása