oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Gazdagisztán

2020. július 15. 06:30,  Mi lesz a határátkelők „fapados generációjával”? 73 komment

2020. július 15. 06:30 Határátkelő

Mi lesz a határátkelők „fapados generációjával”?

A koronavírus-járvány egyik gyakran hangoztatott lehetséges következménye, hogy eltűnhetnek az olcsó repülőjegyek. Ami sokaknak annyit jelent, hogy drágább lesz a nyaralás, ám a határátkelőknek (legalábbis azoknak, akik messzebb laknak annál, mint hogy egy még elfogadható hosszúságú autóúttal hazautazhassanak) ennél sokkal fájdalmasabb, hiszen a Magyarországon élő rokonokkal, barátokkal ritkíthatja meg a találkozásokat.

repulo_fedelzet_foto_pixabay_com_unsplash_1.jpg

Az elmúlt hónapokban rengeteg szó esett már a koronavírus-járványról és annak következményeiről a munkahelyen, az otthoni munkavégzésben, családban, turizmusban.

Utóbbi esetében nem lehetett megkerülni azt, hogy a hónapokra gyakorlatilag lenullázódó légiközlekedés milyen következményekkel jár majd például a jegyárakra.

Sokan vélték és vélik úgy, hogy akár már közép- és hosszútávon is komoly áremelkedéssel kell számolni, ami alighanem fájdalmasan fogja érinteni például a rendszeresen repülővel közlekedőket, így a határátkelőket is.

Nyilván Magyarország esetében segít a viszonylag jó földrajzi elhelyezkedés, így Ausztriából, de akár még Németország nyugati feléből is haza lehet jönni autóval, ha nincs más megoldás.

Az Egyesült Királyságban élő nagyszámú magyarnak azonban ez már komolyabb nehézséget okoz, hiszen azért autóval jóval macerásabb Magyarországra utazni, mint felülni egy repülőre.

A határátkelők utazási nehézségeiről viszonylag kevés szó esett Magyarországon (noha arról itt, a blogon is volt poszt, hogy az Ausztriában élő magyarokat mennyire felháborította, amikor úgy érezték, rajtuk kívül szinte már mindenki kivétel a karantén alól…), igaz, ezzel nem vagyunk egyedül, hasonló volt a helyzet például Írországban is.

Pedig érdemes lenne elgondolkodni azon, milyen plusz terheket ró a határátkelőkre (és a családjaikra) az utazás nehezebbé és várhatóan drágábbá válása. Mennyire nehezíti meg a kapcsolattartást?

„Feltűnő volt, hogy az utazás újraindulása körüli viták mennyire csak a turizmusra és a nyári vakáció keretein belül zajlottak, mennyire nem jelent meg bennük a több országban élő családok újraegyesítésének kérdése” – fogalmazott cikkében Dr. Marc Scully, a limericki egyetem pszichológia előadója.

Aki azt is megjegyzi, hogy a járvány alatt alig esett szó a külföldön élő írekről, noha nem maradtak teljesen magukra, hiszen a külföldi ír szervezetek világszerte segítették a leginkább kiszolgáltatottakat, amiben segített nekik a külügyminisztérium is.

Az elmúlt bő egy évtizedben az olcsó repülőjegyek és a közösségi média elterjedése korábban elképzelhetetlen módon könnyítette meg a családi és baráti kapcsolatok országok közötti fenntartását.

„Ebből alakult ki a határátkelők úgynevezett Ryanair-generációja, akiket elődeikhez mérten egyedülállóan szerencsésnek tartottak. Az Angliában élő írek között végzett kutatásaim során az idősebb kivándorlók gyakran állították szembe a fiatalabb generáció jómódját és mobilitását a saját tapasztalataikkal” – fogalmazott Dr. Marc Scully.

Ennek a mobilitásnak az egyik következménye az lett, hogy a fiatalabb generáció sokkal kevésbé érdeklődött az ír közösség iránt (hiszen ott volt neki az otthoni sajátja).

Az olcsó repülés lehetősége azt is magával hozta, hogy sokan úgy érzik, kihasználhatják azt, hogy valamelyik nyugati nagyvárosban élnek, ugyanakkor csak egy rövid repülőút választja el őket a szülőföldjüktől, az ott élő családtagoktól, barátoktól.

„A gyors hazarepülés lehetősége kulcsfontosságú ezen csoportok identitása és jóléte szempontjából, miközben az országok közötti támogatói hálózatot is a rendszeres hazalátogatás esélye tartja fenn” – tette hozzá a kutató.

Csakhogy a járvány után beköszönő új időszámításban kérdésessé válik ezeknek a támogatói hálózatoknak a fenntartása, a kérdés az lett, mi történik majd velük, ha megszűnik a gyakori hazalátogatás lehetősége.

„Miközben a közösségi média virtuálisan lehetővé teszi ezen hálózatok fenntartását, a kutatások azt bizonyítják, hogy ez néha dupla élű kard. Breda Gray egy 2013-mas felmérése szerint például különösen a nők esetében a technológia nem képes pótolni a fizikai jelenlétet egy családi válság esetén, sőt, csak erősíti az elszakítottság érzését” - írta Dr. Marc Scully.

Az is kiderült, hogy a családtagok állandó kapcsolattartási lehetősége önmagában megterhelő lehet, amennyiben saját érzelmeikre és küzdelmeikre emlékeztetik a külföldön élőket.

Különösen igaz ez akkor, amikor valamilyen mély családi válsággal kell szembenézni, például súlyos betegség esetén. Sok transznacionális kivándorló élhette át ezt a helyzetet a mostani járvány idején.

„Ideje lenne elismerni a járvány társadalmi és pszichológiai következményeit a külföldön élőkre és dolgozókra. Sokkal nagyobb a tét, mint egy nyaralás lemondása” – hangsúlyozta a szakember.

Kövesd a Határátkelőt az Instagrammon is!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

�Sydney �� �: Alíz #australia #ausztrália #sydney #newsouthwales

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

(Fotó: pixabay.com/Unsplash)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: járvány Magyarország Írország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr10016006354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2020.07.15. 08:06:27

@kék madár: Vagy éppen veszít vele, mert nem feltétlenül kevesebb repülőgép jár majd, hanem hasonló mennyiségű gép visz majd kevesebb utast drágábban és akik ezekről kiszorulnak, azok a sokkal szennyezőbb gépkocsikkal fognak utazni.

desw 2020.07.15. 08:10:48

Nem lesz semmi érdemi változás. Ahogy lehetséges és megéri járatokat indítani, úgy beindul újra a fapados iparág.

"Ami sokaknak annyit jelent, hogy drágább lesz a nyaralás, ám a határátkelőknek (legalábbis azoknak, akik messzebb laknak annál, mint hogy egy még elfogadható hosszúságú autóúttal hazautazhassanak) ennél sokkal fájdalmasabb, hiszen a Magyarországon élő rokonokkal, barátokkal ritkíthatja meg a találkozásokat."

Egy átlagos magyar határátkelő évente hányszor repül haza a rokonokhoz? Kb egyszer?

Bredpitt Monika 2020.07.15. 08:37:45

A covidhoz, igy 4 honap utan. Telen el kellene kezdeni bemondani a hiradoban minden nap, hogy hany influenzas beteg van, hozzateve azt is, hogy hanyan haltak meg benne. A hangsuly a MINDEN NAP on van. Kicsit lehiggadnanak a kedelyek.

A szomoru a jarvanyban, hogy nagyon felhasznaljak a politikusok a sajat celjaikra. ld a mi kormanyunk szinekkel jelolt covid terkepet, csak egy kicsit atlatszo......

Tovabb a temahoz, ugyan nem a kulfodieket emlitenem, de erdekesnek talalom, hogy milyen hirek roppentek fel, illetve ezeket kozvetlen ismerosoktol hallom

elso pl: vallalkozo holgy, kis uzlete volt Pesten, be kellett zarnia a boltot, es visszamegy angolt tanitani

masodik pl: en volt kollegam, aki nagyon csunyan ment el a sulibol, szeptemberben nem jott dolgozni, felmondas nuku, egyszeruen eltunt, nagyon szereti Gorogorszagot es a turizmusban akart ervenyesulni, de a jarvany kozbeszolt, felhivta a sulit, hogy visszajonne, ugy tudom, hogy nem vettek vissza (amit nem csodalok)

beszeltem most egy fiatal tanarnovel a taborban arrol, hogy mennyire nem vonzo a pedagogus palya a fiatalok koreben, megemlitettem neki, hogy most talan tobben fognak visszaterni, illetve maradni a jarvany miatt, szerinte ez n em igy lesz

dobbenetes a fizetesuk, nemreg beszelgettem egy felsos tanarnovel, kb 40 eves (inkabb tobb) 160ezert forint a netto fizetese

kivancsi leszek hanyan jonnek pl a mi sulinkba szeptembertol, hiszen tobb kollegamnak nincs napkozis parja ........angol tanarbol folyamatos hiany van
van viszont valaki, aki el akart menni es inkabb maradt, mert most kicsit beszukutek a lehetosegek

Bredpitt Monika 2020.07.15. 08:49:26

es kivancsi leszek arra, hogy mennyien mennek inkabb megint kulfoldre, par hete lattam , hogy Charles herceg kerte az angolokat, hogy jelentkezzenek termeny betakaritasra, mert komoly bajok vannak, rajuk fog rohadni a termes

kivancsi vagyok hanyan jelentkeztek

Din Serpahis 2020.07.15. 09:36:28

Megint valaki írt egy cikket csak azért, hogy megjelenjen valahol a neve. Amint lesz oltás erre a szarra ugyanúgy fog menni tovább minden mint eddig.

Visszatérnek a degenerált kínai turisták is, meg a részeg angolok Budapestre.

Arthamyr 2020.07.15. 10:17:41

Egyrészt sajnos a fapadosok nem fognak eltűnni, ezek ugyanis kiváló gazdasági helyzetben lévő cégek (és most ügyesen kamatmentes hitelt vesznek fel az utasoktól), ha valaki, akkor pont ők fogják átvészelni a helyzetet, sőt, még erősödnek is. Az esetleges megnövekedett költségek miatt, amit készséggel az utasokra terhelnek, amiben a csökkenő verseny is segítheti őket, a jegyek tényleg drágulhatnak: ugyanaz a szar fapados szolgáltatás lesz drágábban.

Másrészt a megdráguló jegyek még mindig baromi olcsók lesznek. A nem-fapados jegyek ára is elhanyagolható volt az egyéb megélhetési költségek vagy a bevételek mellett, így ez a jövőben sem fog megváltozni.

C.quigley 2020.07.15. 11:43:42

Vegre egy kivanatos tendencia.
Meg kene brutalisan adoztatni a kerozint, egesz mostanaig azert ment ez a termeszeti kornyezetet ignoralo hozzaallas, mert a valodi koltsegek alatt adtak el a jegyeket, elkepeszto kornyezetkarositast okozva (amiert el kene szamoltatni a legitarsasagokat).
Csucsidoben is folyamatosan a csod szelen balansziroztak a legitarsasagok.

Ne mondja mar nekem senki, hogy az normalis, hogy pl bp-amszterdam olcsobb repulovel, mint bp-praga vonattal.

Turistaskodni a kozelben is lehet, mert ott sem ismerjuk a legtobb latnivalot.
Aki pedig hataratkelni akar, dontse el vegre, hogy megy vagy marad!! Ha megy, szamoljon azzal, hogy nem annyiszor latogathat haza, mint a szomszed megyebol.

C.quigley 2020.07.15. 11:43:47

@Online Távmunkás: a gepkocsik sokkal kevesbe szennyezok. De nem is ez a lenyeg, hanem hogy az autout tovabb tart, farasztobb ezert nem fogjak bevallalni.

C.quigley 2020.07.15. 11:43:55

@Bredpitt Monika: "A szomoru a jarvanyban, hogy nagyon felhasznaljak a politikusok a sajat celjaikra"

- eppen ezert hiszik egyes osszeeskuvok, hogy a jarvany talan nem is letezik. Kezdetektol fogva politika es media, mindketto lejaratta magat mar reg az elott, hogy mi megszulettunk.

MarYsol 2020.07.15. 15:46:14

A Malaga-Budapest fapad (más nincs és nem is volt az elmúlt 9 évben) eddig is drága volt, és most az. Nem megyünk ezután se, ahogy eddig se nagyon.

kék madár 2020.07.15. 16:54:11

@Online Távmunkás: hat en megneztem a google maps-en, hogy kocsival hogy jutnek el Magyarorszagra, par 10 millio evet meg varnom kell mire a foldreszek osszeernek.
A gepek meg 60%-os kihasznaltsaggal nem fognak jarni, 85%-osnal eppen hogy megeri kiallni a hangarbol. Tehat ugyanannyi nem fog jarni szerintem, de nem ertek hozza, csak remelem.

Csodabogár 2020.07.15. 18:00:00

@Din Serpahis: Feltehetően igen. Én az oltában annyira nem hiszek. Számtalan betegség van, amire már igen régen keresik sokan az oltóanyagot és nincs, mert a kórokozó állandóan változtatja az alakját stb. Nem én vagyok ilyen okos, hanem a német virologusok. Mind azt mondja, hogy tanuljunk meg a vírussal élni. Nyilván találnak majd gyógyszereket amivel tudják kezelni vagy enyhíteni a tüneteket, de arra nem fogadnék, hogy egy éven belül lesz kipróbáltan hatásos oltóanyag.

Csodabogár 2020.07.15. 18:03:18

@Arthamyr: Nem tudom, hogy a franciáknál van-e fapados repülő. Viszont ha jól tudom, akkor Macron az összes belföldi járatot meg akarja szüntetni az air Francenél. Gondolom, akkor a fapadosok se repkedhetnek.

Csodabogár 2020.07.15. 18:06:48

@MarYsol: Rendszeresen odajáró barátaim, mindig zürichi átszállással mentek, miután egyszer kipróbálták a fapadost. Régebben én is úgy jártam mindig. Persze nem tudom, jelenleg működik-e a Bp. Zürich járat.

Bredpitt Monika 2020.07.15. 20:05:50

@SzZoole: minden elismeresem azoknak, akik zoldseget szednek, en anno voltam kelbimbot szedni a sulival, kemeny melo, nem csinalnam meg egyszer.......

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.07.15. 20:06:10

@Bredpitt Monika: mit kell latni a terkepen? en ideologiailag nem vagyok eleg kepzett ehhez.

Bredpitt Monika 2020.07.15. 20:07:40

@C.quigley: en 53 eves vagyok, szerintem meg az en eletemben volt normalis ujsagiras, ami nem a szenzacio hajhaszasrol szolt....
meg a tenyek elferditeserol

gintonic.azigazi 2020.07.15. 20:27:48

Welcome to USA : ) evente ketszer hazamesz. Ha UK bol is akkor tudsz hazamenni akkor mar inkabb itt nem? ( ismerem mind2t, 2003-2009 kozott UK ban laktam ) itt sokkal jobb.

gintonic.azigazi 2020.07.15. 20:27:51

@Csodabogár: persze hogy van, az egyik alap, masmiatt nem mar azert is mert Zurich a Swiss alap hubja

négyzet 2020.07.15. 21:06:41

Egész más az a gondolat, hogy bármikor haza lehet menni, ha valami történik a családtagokkal, meg az, hogy bizonytalan ideig nem. Igazán nem a rekreációs oldalára gondolok. Számomra például meggondolandó ennek a járványnak a tanulsága.

Nem mellesleg megint felértékelődik az autózás a repülők drágulása és a bizonytalanság miatt. Végülis minden ismerősöm, aki távolabbra ment, autóba pattant inkább. A szomszédaink innen, Északról a mediterrán szülőhazájukba is autóval mentek. Pedig az nem kicsi táv. Nem hiszem, hogy ez lesz a környezetbarátabb.

SzZoole 2020.07.15. 21:26:52

@Bredpitt Monika: a fiam jelentkezett és sajnálattal közöltek vele, hogy sajnos túljelentkezés van és nem tudnak munkát ajánlani neki, ennyit arról, hogy az angolokra rohad a zöldség/gyümölcs

Arthamyr 2020.07.15. 22:09:07

@Csodabogár: Nem látom az összefüggést. Mik azok az egzakt kritériumok (tehát amire szabályt hoz Macron), ami alapján egy járat fapadosnak minősül? Jelenleg amúgy Ryanair jár Franciaországba is, de gondolom más hulladék is...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2020.07.15. 22:31:52

@C.quigley: Honnan veszed, hogy a gépkocsik sokkal kevésbé szennyezőek? A hivatalos EU-s adatok szerint a tavaly eladott gépkocsik egy kilométerre jutó széndioxid-kibocsátasa növekedett a 2018-ban üzembe helyezettekhez képest és csak akkor kisebb a fapados repülőknél (Wizz, Ryan), ha legalább 3 ember ül bennük. Persze a nem fapados légitársaságoknál más az arány, az a legszennyezőbb közlekedési forma.

Egyébként pont a csőd szélén egyensúlyozó nemzeti légitársaságokat mentették meg a kormányok milliárd eurós összegekből...

@kék madár: Te másik földrészről jártál haza fapadossal? Nem tudom, hogy a 85%-ot honnan veszed, de tavaly és tavalyelőtt Pestről nagyjából 50-70% volt a tengerentúli járatok kihasználtsága.

@Csodabogár: Macron az Air France-tól a TGV-re csoportosítja át az utasokat, azon a néhány útvonalon, ahol ez megoldható.

Pierr Kardán 2020.07.15. 22:39:25

Nem győzöm elég fórumon hangoztatni, hogy a repülés (különösen a fapados verziók) csak azért életképesek, mert mesterségesen alacsonyan tartják az árát. A repülésben használt kerozin után nem kell jövedéki adót fizetni (minden más üzemanyag után kell, még az LPG gáz után is), plusz a repülőjegyek után az utasnak nem kell ÁFÁ-t fizetni. Ha ezek az érthetetlen és elvtelen kedvezmények nem lennének, akkor minimum 50%-al magasabbak lennének a repülőjegy árak, de az államok költségvetésébe milliárd eurókkal magasabb összeg folyna be. Ebből a pénzből jobb helyen iskolák, kórházak tucatjait lehetne építeni, de nálunk is épülhetne még jópár futtball stadion és MotoGP pálya.

kék madár 2020.07.15. 22:54:38

@Online Távmunkás:
" Te másik földrészről jártál haza fapadossal?"
igen
en 25 eve repulok evente 2-szer oda visszam de 15 eve nem latok 90%-nal kevesebb kihasznaltsagu gepet. De ettol persze biztos van

a kihasznaltsag repulotarsasagtol fugg
www.google.com/search?q=at+what+capacity+are+airlines+profitable&rlz=1C1CHBF_enUS906US906&oq=at+wh&aqs=chrome.0.69i59j69i57j69i60j69i61j69i60.3336j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Herr Géza 2020.07.15. 22:58:22

@Pierr Kardán: “ A repülésben használt kerozin után nem kell jövedéki adót fizetni...”
Ezt honnan álmodtad meg?

Herr Géza 2020.07.15. 23:02:02

@Pierr Kardán: “Nem győzöm elég fórumon hangoztatni, hogy a repülés (különösen a fapados verziók) csak azért életképesek, mert mesterségesen alacsonyan tartják az árát...”
Aha. Tehát életképes, mert “mesterségesen” alacsony az ár. Mivel van gondod? A “mesterségesennel”? Magyarázd már meg, hogy mit jelent ez?

négyzet 2020.07.15. 23:03:10

@gintonic.azigazi: Írhatnál posztot, hogy miért jobb :)

Csodabogár 2020.07.15. 23:04:06

@négyzet: Igazság szerint a vonatközlekedést kellene feljavítani. Franciák könnyen tilthatják be a helyi repülőt, mert a TGV könnyedén és gyorsan elviszi őket országon belül bárhova.

@Herr Géza: Ezt a követelést, hogy a kerozinra is tegyék rá az adót én is többször hallottam a német zöldektől tv-ben. Ami persze nem jelent semmit.

Csodabogár 2020.07.15. 23:06:54

@Arthamyr: Ha jól mondták és jól hallottam a hírekben, akkor egyáltalán a belföldi repülést akarja betiltani.
Ezen egyébként a németek is gondolkoznak, hogy ahova 4 óra alatt el lehet jutni vonattal, oda ne járjon repülő.

svajcineger 2020.07.15. 23:20:47

@Csodabogár:
Mukodik. Ritkabban ugyan, mint korabban, de mukodik. Horrorisztikus aron...

kárárámaispj 2020.07.16. 00:16:55

@Online Távmunkás:
"és akik ezekről kiszorulnak, azok a sokkal szennyezőbb gépkocsikkal fognak utazni."
Ahogy mondod...
Csak a gépkocsi nem szennyezőbb mint a repülő, plusz azok akik kiszorulnak, azok nem feltétlenül fognak nekivágni 2000 kilométer autókázásnak.

kárárámaispj 2020.07.16. 00:17:09

@négyzet: "Nem hiszem, hogy ez lesz a környezetbarátabb."
Hát számolgasd. Repülő kb. 200 g/utas/kilométer. Ha tele van. Ha félig van akkor rögtön 400...

Toyota Camry 95 g/km. És abban elvan a család - 4 fő.

És az biztos, hogy nem fog senki hetente levezetni 3000 km-t oda vissza mondjuk Brüsszelbe.

kárárámaispj 2020.07.16. 00:17:14

@Online Távmunkás:
"Honnan veszed, hogy a gépkocsik sokkal kevésbé szennyezőek?"
Mert ismeri a négy alapműveletet.

desw 2020.07.16. 08:21:38

@svajcineger:

" En kb. tizenegyszer. "

És ez átlagosnak mondható? Nem! Gyanítom, hogy az átlag évi 1 körül van => kb mindegy, hogy van-e fapados vagy sem.

Kivlov 2020.07.16. 08:23:10

@kék madár:
Igen, pl Budapesten kb több az autó most (hiába van nyár), mint a vírus előtti időszakban.
Köszönjük Emese...

Pierr Kardán 2020.07.16. 08:57:46

@Herr Géza: Miért, te miből gondolod, hogy jelenleg fizetni kell a kerozin után jövedéki adót?!?!

Sajnos nem kell és ez komoly gond ez egész EU-ban.

Itt tessék olvasgatni:

g7.hu/kozelet/20190820/a-kornyezetszennyezo-repulest-elfelejti-az-allam-adoztatni/

De egyre többen mondják, hogy ezen a helyzeten változtatni kell:

hu.euronews.com/2019/05/14/eltorolne-a-bizottsag-a-kerozin-adomentesseget-hogy-igy-csokkentse-az-unios-szen-dioxid-ki

A repülés egyébként nem annyira üzemanyag takarékos, mint azt többen itt állítják. A Lufthansánál egy utast 100 km-re 3,67 liter kerozin felhasználásával szállítanak el. Ha ezt összehasonítjuk egy személygépkocsi fogyasztásával, akkor az jön ki, hogy ha az autóban ketten ülnek, akkor már az autó a gazdaságosabb az üzemanyag felhasználás oldaláról nézve.

kiszamolo.hu/mennyit-fogyaszt-egy-repulo/

(Azért teszek egyből linket a fogyasztási adatra, mert ha nem tennék, akkor jönne Herr Géza, hogy ezt honnan álmodtam meg).

kárárámaispj 2020.07.16. 10:02:02

@Eugene Horse: Nem érted te ezt. Elmentem, mert otthon minden tré. De azért hazajövök fogorvoshoz, fodrászhoz, műkörmöshöz, esetleg orvoshoz is.
Hazajövök ha bulizni akarok, mert a kinti pénzemből kint nem megyek se wellnessbe, se fesztiválra. És persze hazajövök ha kicsit fel akarok vágni a bunkó maradi ostoba hazaiak előtt.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2020.07.16. 10:27:35

@kék madár: Honnan van fapados? Én csak a Norwegian-ről hallottam, de ők becsődöltek...
Néhány éve a péntek esti London-Budapest járaton sose láttam üres széket és hétfő reggel visszafelé is tele volt hajnalban.

@kárárámaispj: Lemaradtál pár évtizeddel, ha azt hiszed, hogy a repülők 200 g/km kibocsátással működnek. Még a BA és a Lufthansa is 100 g/km alatt volt tavaly (nem elméleti kapacitással számolva, hanem fizető utasokra lebontva), a fapadosok pedig 50-70 g/km körül. Az EU-ban az újonnan üzembe helyezett kocsiknál ez tavaly átlagosan 122.4 g/km volt, de mint tudjuk, nem mindenki vadonatúj kocsival közlekedik...

@Csodabogár: Csak ott tiltják be a repülést, ahol van TGV. Sok belföldi járat megmarad, mert nincs közvetlen TGV összeköttetés.

@desw: Akiket én ismerek, azok Európán belül átlag évente 3-4 alkalommal látogatnak Magyarországra. Persze van köztük olyan, aki évente egyszer 2 hétre és olyan is, aki szinte havonta utazik.

Arthamyr 2020.07.16. 10:31:02

@Csodabogár: Ez nem tudom, mennyire fog a fapadosok alá vágni.

Arthamyr 2020.07.16. 10:38:38

@Eugene Horse: Pontosan, mivel nem lehet egyszerre két helyen lenni, utazik, akinek igénye van rá, akár 3-4 hetente (ismertem olyan embert, aki Londonból 2 éven keresztül kb. ilyen sűrűséggel hazajárt Budapestre). Ez egy ilyen biznisz. A család a legtöbbször nem tartozik bele a tré dolgok körébe, persze az is előfordul, de akkor az illető gondolom nem jár haza olyan sűrűn.

БУММЕР 2020.07.16. 11:04:16

@kárárámaispj:

szintén zenész...azért mert te ezt igy látod és igy gondolod, esetleg láttál 1-2 példát, nem nagyon kellene általánosítani...

Aki elmegy, legalább lát valami mást nap mint nap, mint az ilyen szerencsétleneket halomban mint te...

Nem tudom belőletek az irígység süvölt vagy a tudatlanság?

БУММЕР 2020.07.16. 11:04:17

@kék madár:

60%-kal is járni fog, csak a kieső 25% helyét is ki kell fizetni...ahogy régen is...áremelés...

semmi meglepő

kárárámaispj 2020.07.16. 11:04:17

@Online Távmunkás:
Below we can find the pollution figures of the European Environment Agency report (EEA):

14 g of CO2 / passenger/km for the train
42 g CO2 / passenger/km for a small car
55 g of CO2 / passenger/km for an average car
68 g CO2 /passenger/km for a bus
72 g CO2 /passenger/km for a two-wheel motor
285 g CO2 /passenger/km for a plane

Jaja. Ha te mondod... Fapados 50, mi? Bsz, miért nem azt mondod, hogy tisztíccsa a levegőt...

БУММЕР 2020.07.16. 11:04:17

@Eugene Horse:

Miért is nem?
Mert te azt mondod?
Kit nem érdekel...sok milliót nem...

Azért mert te másként gondolod, az még a kutyát nem érdekli...

Pierr Kardán 2020.07.16. 14:40:32

@Online Távmunkás: "Az EU-ban az újonnan üzembe helyezett kocsiknál ez tavaly átlagosan 122.4 g/km volt, de mint tudjuk, nem mindenki vadonatúj kocsival közlekedik..."

Csakhogy egy autóban nem is 1 ember ül, ha az autó 100 km-re vetített CO2 kibocsátását elosztod a nyaralásra menő 4 fővel, akkor máris csak 30-31 gramm körül van az egy km-re eső kibocsátás.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.07.16. 14:51:18

Olcsó repülőjegy?Mexűnik?Hát, részemről kábé vállvonás, nekünk eddig se volt olcsó sohasem.Kétezer kilométerről (oda-viszza 4000) három embernek egy feladott csomag esetében sosem ússzuk meg 120-140- ezer forint alatt, hát ezt sose nevezném olcsónak, meg fapadosnak, hogy rohadnának meg.Ennél már csak alig több a kocsival utazás is.Csak akkor szokott tényleg olcsó lenni (amit max 10e forintnak vennék per fő), amikor a kutya se utazik, november végén, meg január közepén, hát kösz, bzmg.
És persze ekkora pénzekért is csak a szar-fos szolgáltatás jut, meg az állandó késések, tömeg, tülekedés.Szóval egy könnycseppet se hullatok, mert nekünk nem lesz változás.
És valahol az se oké, hogy a repjegyek ne tükrözzék a valós költségeket, és jónépek Pestről járogassanak "fagyizni, kávézni" Milánóba, vagy Nizzába, mert kevesebbe kerül a jegy, mint a vonat Szolnokig...Ez vírus nélkül se tarttt volna sokáig.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.07.16. 14:58:30

@Bredpitt Monika: Ha nagy a baj, álljon be a Karcsika gyümölcsöt szedni, bökje meg.Nem fog neki se leesni az aranygyűrű az ujjáról, ha fizikai munkát végez...Ja, várjál csak, de, neki le fog esni...
:D
Nem baj, majd zsebre vágja.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.07.16. 15:01:38

@Arthamyr: "és most ügyesen kamatmentes hitelt vesznek fel az utasoktól"
Na, hát ez a másik, amiért rühellem a fapados rohadékokat, hogy még ilyet is megtehetnek, semmiféle felettük álló szerv nincs, ami kicsit a fejükre b@$zna ilyenkor, semmiféle utas-érdekvédelem, stb.
Lassan jobban rühellem őket, mint az internetszolgáltatókat, pedig már az se semmi azért.

Arthamyr 2020.07.16. 15:17:55

@geegee: Van felettük álló szerv (több szint is, hisz pl. a nemzeti törvényalkotók is ilyenek), csak nem baszik a fejükre, ahogy utas-érdekvédelem is van, csak (részben a nem eléggé szigorú szabályozás miatt) nem működik a gyakorlatban.
Én mindig is jobban rühelltem őket (nem is tudom rühellek-e valamit jobban azon dolgok közül, amikkel néha érintkeznem kellett), szerintem az internetszolgáltatók teljesen normális szolgáltatást nyújtanak. Neked mi bajod azokkal?

Nomad_ 2020.07.16. 15:24:20

@kárárámaispj:
The corresponding figures (same sources) for a Boeing 747-400 (used for long distance international flights) are:
Distance: 5556 km
Fuel used: 59.6 tonnes
Seats: 416
Seat occupancy: 80%
Average number of passengers: 333
Fuel use per passenger km: 59.6 tonnes / (5556km x 333) = 32.2 g per passenger km
CO2 emissions: 101 g per passenger km (multiplying by 3.15 g CO2 per g fuel)
Cruising speed: 910 km per hour
CO2 emissions: 92 kg CO2 per hour

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.07.16. 15:24:25

@Arthamyr: Ha van, akkor elégtelen a működésük, illetve meg vannak vásárolva, mert semmi nem történik az ilyen ügyekben.Nem tudom, a banki chargeback szolgáltatással hányan tudják visszaszedni a pénzüket, ezektől a tetvektől.
.
A net- és mobiltelefonszolgáltatókkal általában még otthon, Magyarországon volt/van bajom, nevezetesen, hogy pl. visszaélnek a gazdasági erőfölényükkel, gusztustalan mocskos szemét módon, mert hogy az ügyfél 15e forint miatt úgysem fog pert indítani, stb.Nem részletezném, mert csak felhúzom magam újra, meg ez nyilván offtopic itt.
Idekint is akad néha gond velük, (szolgáltatóváltás, mondjuk költözés miatt, stb) de azért kevesebb.

Arthamyr 2020.07.16. 15:36:03

@geegee: Igen, ez sajnos így van, pl. amiatt, amit a zárójeles részben írtam. Azt viszont nem gondolom, hogy a felügyeleti szervek meg vannak vásárolva, a szabályok be vannak tartva, csak szarok a szabályok.

Az internetszolgáltatókkal szerencsére még nem volt nagy gondom (Magyarországon semennyire sem, itt egyszer volt kis kellemetlenség), és annyira nem is hallottam róla a környezetemben ill. a médiában sem (ettől még persze nem vitatom, hogy előfordul), míg a fapados légitársaságok aljasságáról és a szabályozás elégtelenségéről van személyes tapasztalatom, a környezetemben is megesett, és a médiából is bőven lehet róluk olvasni.

Bela Voltam 2020.07.16. 17:43:30

En kifejezetten pozitivumnak tekintem, ha csokken a repkedo emberek szama. Ha csak akkor repulnenek az emberek, ha muszaj.

Aki meg kulfoldre koltozott, az meg miert akarna minden hetvegen hazarepulni? Hogy a mama kimossa a szennyeset, meg feltankoljon a foztjebol? Szanalmas.

kárárámaispj 2020.07.17. 01:04:03

@БУММЕР: Éltem külföldön okoska.
Viszont nem szórtam tele a netet azzal, hogy itt milyen szar minden, máshol meg mennyire kolbászból van a kerítés.

kárárámaispj 2020.07.17. 01:04:03

@Nomad_: Ja. Csak ugye az van, hogy a felszállás és a leszállás fogyaszt legtöbbet/ jár a legmagasabb kibocsájtással. Úgyhogy ez kb. annyira hiteles, mint amikor azt írják, hogy a kocsi 2 litert fogyaszt.
Keresgéljél szépen olyat, ahol - a fapadosoknak megfelelő 1500 km távolságok vannak. Rájössz.

Rohadtul szennyező a repülés. Sokkal szennyezőbb mint az autó.

Nomad_ 2020.07.17. 14:00:50

@kárárámaispj:
Na ja, ha teli autóval és fékezés nélküli közúttal hadonlítod az üres repülőt akkor meg pláne. Sőt nézd azt, hogy felszáll és visszafordul ugyanoda!
Nyilván mindent be kell tiltani ami te nem csinálsz, mi más lenne a mérce? Autó korlátozas gondolom zavarna...
De alkuképes vagyok, legyen minden üzemanyag 1000 Ft/liter, nekem megérné, hogy kihalt utakon közlekedjek, meg ne legyen tömegnyomor a reptéren :) meg a levegő us persze.

Deal? ;)

Bredpitt Monika 2020.07.17. 18:30:30

@droid_: ahhoz, ahogy a fidesz gondolkodik : en sem vagyok eleg kepzett meg a tobb, mint tiz evuk utan sem

nem ertem miert kapott az usa sarga szint, Kanada meg pirosat

vagy , hogy miert lehet focimeccsre menni, de koncertet nem lehet adni (erre ugye az volt a valasz, hogy koncerteken az alkoholfogyasztas miatt kevesbe tartjak meg az emberek a tavolsagtartast, ezt raadasul egy nagyon is ertelmes fideszes politikus mondta)

szoval, en sem ertem oket.......

kárárámaispj 2020.07.17. 21:27:27

@Bredpitt Monika:
Nézz meg egy félházas stadiont, meg egy félházas koncertet.
Mert én speciel olyat nem láttam, hogy emberek néhány méter távolságban álldogáltak volna. Mindenki megy a színpad elé.
www.csakfoci.hu/wp-content/uploads/2017/07/bozsikstadion.jpg

kárárámaispj 2020.07.17. 21:27:28

@Nomad_: Mondjuk ott kellene kezdeni, hogy nem hazudtok, és csúsztattok. Nem félezés nélküli autóval hasonlítottam össze semmit, hanem egy normál autóval hosszú úton - ami a repülésnek az alternatívája. És biztos lehetsz abban, hogy az autók kibocsájtását ellenőrzik, mert a közúti közlekedés van kikiáltva a mumusnak.

Minden normális és mérvadó adat szerint 250-300 között bocsájt ki a repülő. Szar ügy, hogy nem tetszik neked, de attól még ez van.

És nem, nem normális dolog, hogy XY hazaugrik a mama húslevese miatt hétvégére Londonból. Pont ugyanúgy nem normális dolog, hogy emberek sportot csinálnak abból, hogy minden hétvégén elrepüljenek valahova (fapados blog). Az sem normális dolog, hogy úgy van hirdetve, hogy " kávézz egyet Barcelonában".

És még egy dolog. Ha, esetleg még egyenlő környezetkárosítással is járna a repülés meg az autózás a repülés akkor is szennyezőbb. Ugyanis ha 1500 km oda-vissza 30 óra vezetés, akkor kétszer is meggondolod, hogy nekiindulj-e. Meg hogy belefér-e az idődbe. A fapadosokkal meg 30 óra alatt gyakorlatilag gond és ész nélkül megteszel 8-10 utat 30 óra alatt. Kb. olyan mintha hobbiból elégetnél három hordó benzint.

Bredpitt Monika 2020.07.18. 10:50:43

@kárárámaispj: oh, koszi

most elkepzelem, ahogy egy focimeccsen az emberek kortyolgatjak a sort, aztan a szotyihejat mindefele kopkodik a csunya koronavirusos nyalukkal, aztan meg osszeverekednek, de ugy, hogy a masfel metert betartjak.......

(vegul is meg meg is tudnal gyozni, mert abban van logika , amit irsz, de sajnos annyira kilog a lolab, hogy azt a lolabat meg Uj Zelandon is latjak)

sorolhatnam napestig, hogy milyen erdekes lolabak vannak, de csak az egyik, koncert ne legyen, de lehet majd 20 i tuzijatek, ami vegul megsem lesz, de akkor meg minek kellett ezt az egeszet eljatszani, valami oka biztosan volt.....

Nomad_ 2020.07.18. 11:16:24

@kárárámaispj: a minden normális és mérvadó kitétel gondolom azt takarja, hogy ami a te véleményed támasztja alá. :)
A hazudtok és csúsztattok megjegyzésed meg nyilván mindenre ami szembemegy ezzel. ;)
Szerintem se normális, higy a paraszt minden vasárnap átautózhat a szomszéd városba a mama húslevesére, h gyalog kellene mennie majd átgondolná... mintha elégetne eg fél tank benzint hobbiból...

Észrevetted amúgy , hogy elmúlt a középkor?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.07.18. 14:28:31

@Bredpitt Monika: hogy az usa miert sarga, az jogos kerdes szerintem, kivancsi lennek pl hogy ha mar hataratkelo, mas orszagokban, mondjuk eu-n belul, milyen feltetelekkel lehet az usa-bol beutazni.
azert kerdeztelek, mert szerinted (idezem), "nagyon felhasznaljak a politikusok a sajat celjaikra. ld a mi kormanyunk szinekkel jelolt covid terkepet, csak egy kicsit atlatszo", kivancsi lettem volna milyen celokat kell eszrevenni, ha annyira atlatszo, de ezek szerint te se tudod.

kárárámaispj 2020.07.18. 21:59:31

@Nomad_:
"Szerintem se normális, higy a paraszt minden vasárnap átautózhat a szomszéd városba a mama húslevesére, h gyalog kellene mennie majd átgondolná... mintha elégetne eg fél tank benzint hobbiból..."
A középkor elmúlt, te sötét maradtál...

A szomszéd város mondjuk 40 km? De legyen 60. A paraszt eközben kibocsájt 60x 100 g - 6 kilogram co2-t.
Repüléssel 60 perc alatt a háromtagú család 3x 280x 800 = 672 kilogram amit termel. Szar dolog amikor a tények szembeszarnak, mi?

kárárámaispj 2020.07.18. 21:59:42

@Bredpitt Monika: Megnyugodtál, hogy kanada is sárga lett?

Megint elmondom, hogy egy stadionban köpködni lehet úgy - főleg itthon, hogy nincs körülötted senki. A koncerteken pedig tömörülés van a színpad előtt.
De egyébként teljesen jogos, miattam bezárhatják a focimeccseket is.

kárárámaispj 2020.07.18. 21:59:52

@Bredpitt Monika:
A túzijátékos dologra pedig visszatérve, igen, egy darabig úgy nézett ki, hogy lehet enyhíteni, vége lesz ennek a szarnak. Most meg úgy néz ki, hogy nem, nincs vége, marhára oda kell figyelni ezután is.
Mit nem értesz rajta. 2 hónapja megmondták, hogy most lesz a húzd-meg-ereszd meg korszak.

Nomad_ 2020.07.19. 11:48:38

@kárárámaispj:
“ A szomszéd város mondjuk 40 km? De legyen 60. A paraszt eközben kibocsájt 60x 100 g - 6 kilogram co2-t.
Repüléssel 60 perc alatt a háromtagú család 3x 280x 800 = 672 kilogram amit termel. Szar dolog amikor a tények szembeszarnak, mi?“
Na ja, csak mondjuk ezer repülő kontra egymilliárd autó. (Mielőtt még: nem számoltam meg őket, karikíroztam. ) matek ugye.
Ad 2: a stílus maga az ember. Miért érzed úgy, hogy szarkazmusra a szar megfelelő válasz? Szívből jön?
Alapból érdekesnek találom, hogy számokról, fizikai kérdésekről beszélgetve, személyeskedés és trágárkodás az érvkészlet része lehetne. Némi frusztrációt vélek felfedezni. Magánélet rendben amúgy? Boldogság és kiegyensúlyozottság? Kivánom neked mindannyiunk érdekében. Peace.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása