oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. június 16. 06:30,  Miért nem élnék a jelenlegi Magyarországon? 191 komment

2020. június 16. 06:30 Határátkelő

Miért nem élnék a jelenlegi Magyarországon?

Régóta tart már egy vitasorozat itt, a blogon arról, ki miért (vagy miért nem) költözne vissza Magyarországra. Sokféle vélemény megjelent már itt, most következzen egy őskommentelőé, Pink Petsché.

Te hazaköltöznél? Inkább maradnál külföldön? Érted azokat, akik visszatérnek vagy fel nem bírod fogni, miért teszik? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre a véleményed!

magyarorszag_budapest_lanchid.jpg

„Van ugye a blogon ez a felhívás, hogy miért költöznél, illetve nem költöznél haza. A haza alatt Magyarországot értve. A jelenlegit persze.

Nos, majd egy évtizedes jelenlétem a blogon sok személyes infót árult el rólam. Ezekben benne foglaltatik az is, hogy, bár magyar vagyok, a mai politikai Magyarországgal semmilyen sorsközösséget nem vagyok hajlandó vállalni.

Nem mondok semmi újat, szerintem, mert cirka 1 évtized alatt, akit érdekelt, megismerhette a véleményemet.

De azért nem árt néha összefoglalni.

Miért nem akar valaki magyarként Magyarországon élni?

A kezdetek a '80-as évek, amikor gyermekként arról kellett hazudnom már az oviban is, hogy én magyar nyelvű meselemezeket hallgathatok otthon. A 44 lakásos panelház 5 másik magyar-család gyerekeivel sosem hallgathattuk meg közösen ezeket a lemezeket. Mert CSAK NEM. Végül is, egy 4-5 évesnek, hogyan magyarázod el a Ceauseascu-rendszert?

Viszont olyan 9-10 éves koromra megtanultam, hogy hazudni kell, konspirálni kell, vagy elvisz a Secu. Az ország második legnagyobb városából, Brassóból.

És amikor ez mégis megtörtént, és a rendszer kidobott egy pár száz lelkes faluba, 700 km-re a városomtól, a román-magyar határ mellé, az nekem személyes kudarc volt.

Azt hittem, én csesztem el, mert párszor a Kati az 5.-ikről, és Emőke a 3.-ikról eljött hozzánk mesét hallgatni. Egy kibaszott mese bakelit-lemez miatt...

Évekig ez volt bennem, amíg anyám nem látta az időt arra, hogy felvilágosítson a rendszer mibenlétéről, amiben éltünk. Akkor voltam 13 éves, akkor ért véget a gyerekkor. Rá egy évre történt meg 1989 decembere Romániában.

Ezzel az alappal indultam neki a kamaszéveimnek. Rohadt jó volt. A majdnem-teljes-szabadság érzése. A szülők is sokkal megengedőbbek voltak az általános eufóriában, ami akkor a közhangulatot jellemezte Romániában.

1999-ig lelkes Fidesz-hívő voltam, a Babes-Bolyai Tudományegyetem Politikatudományi szakának hallgatójaként a Tusványosi nyári Szabadegyetem egyik főszervezője.

Aztán megismertem az addig „szentként” tisztelt Magyarország politikai elitjét... MSZP-stől, Fideszestől, Szdsz-estől, kisgazdástól. Rájöttem, mit is jelent valójában az „egyik-kutya-másik-eb” kifejezés. Tökéletesen lefedte a magyar politikát.

Nos, ez a múlt.

A jelen meg gyakorlatilag az, hogy nekem már részem volt egy diktatúrában, és Ceau-papa után, nem kérek az Orbán-féléből. A jelek ugyanazok, és a már megtörtént intézkedések is.

Nem egyszerűen csak arról van szó, hogy korruptak, és kilóra megvehetőek. Ez már túlmutat a pénzen, és a csak azzal megszerezhető hatalmon. A magyarországi jelenlegi politikai folyamatok egy személyi kultusz irányába vezetnek.

A szólásszabadság korlátozása, az információhoz való szabad hozzáférés korlátozása, a vélemény-alapú diszkrimináció, a mindezekből adódó gazdasági és szellemi hátrányok, mind-mind egy diktatúra alapkövei, amelyeket bebetonozott Magyarország jelenlegi politikai vezetése.

Honnan tudod, hogy kvázi-diktatúrában élsz? Ha közalkalmazottként többször is átgondolod, mit posztolsz véleményként közéleti kérdésekben. Ez sajnos, Magyarországra, igaz. És ez csak egyetlen jel a sok közül.

Ja, hogy mi is volt az eredeti kérdés? „Miért nem élnék a jelenlegi Magyarországon?”. Tök egyszerű: nekem egyszer egy életben egy diktatúra elég volt. És ezt magyarázza mindenki úgy, ahogy neki tetszik.”

Kövesd a Határátkelőt az Instagrammon is!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

�#Guadeloupe �: Kriszta #caribbean #karib #france #franciaország

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7315811764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.06.17. 01:23:22

@Pink Petsch: egy (szerintem emelyitoen giccses) dal a magyar osszetartozasrol - legeloszor akkor hallottam rola, amikor egy (indexes?) ficko valami focimeccsen nem allt fel ra, mint a himnuszra, es a kormanymedia emiatt darabokra szedte.

azota hallottam mar tobbszor, legutobb egy video kereteben, ahol kulfoldi magyarok ezt eneklik.

ime:

www.youtube.com/watch?v=72imE2lMx5Y

ha olyan vagy mint en, ures gyomorra nezd meg :)

2020.06.17. 01:36:35

@Rayovac: Hagyd már, troll, szerencsétlen, szimpla troll. aki még azt sem képes átlátni, hogy amennyiben az áltata no-no-no minősített nyugat-európai cégek minden működésüket beszüntetnék Magyarországon, akkor az ország pár éven belül minimum 700 évet zuhanna vissza gazdaságilag, mert jelenleg talán a hipszter kékfestő technikában lenne versenyképes. Az ország '90.es évekbeli eladásának ára van: Magyarország Európa legfőbb Kínája. Vannak más kelet-európai országok is a "Kína"-listán, de még Románia sem rendelte ennyire alá magát ... Ez az ára annak, hogy Magyarország eltartsa a következő Kádár-nemzedéket ... Orbánostól-Mészáros-strómanmostól-Rogánostól-Szíjjártostól-Áderestől és a strómanjaikkal egyetemben.
Ma Magyarországon nincs olyan EU-s pályázati vagy támogatási pénz, ami ne egy fidesz-közeli oligarha bankszámláján kötne ki, alapos ár-felsrófrolás után. És ez rohadtul bosszant, ugyanis többet adózom, még így, Kurzarbeittal is, mint az otthoni átlagbér nettóban. És a pénzem, minimum 0,1 százaléka Orbán faszságaira van költve.
Bár 50 centet megadnék neki. Kétszer. A két szemére.

kék madár 2020.06.17. 02:19:15

@desw: "Vagy pl nézd meg, hogy most hogy hergel a balos média az USÁ-ban "
sehogy. hulyesegket beszelsz, legalabb egy linkkel probalkoztal volna

kék madár 2020.06.17. 02:23:58

@desw: sikerult szet-trollkodnod ezt a posztot is, es nagyon faraszto vagy

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.06.17. 03:12:00

Haha, csak most neztem be az oldalra, es mar a cimbol tudtam, ma komment-generalo poszt lesz :)) Most megnezem, erdemes-e vegigolvasni/bongeszni az egeszet :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.06.17. 03:21:50

@Csodabogár: de vannak, akik azt teszik, mint te: politika-mentesen probalnak meg elni (bar nehez kikerulni, mert a csapbol is ez folyik, es ez csak rosszabb lesz, ahogy kozelednek a valasztasok), es a jobb/bal oldali cirkuszt nem figyelni, mert ahogy Pinky is irta, a politikusok mindket oldalon - csak ellenkezo elojellel - ugyanolyanok ...

fhdgy 2020.06.17. 06:21:10

@Pink Petsch: Írtál Babes-Bólyairól, fidesz hívőségről, Tusványosról ( bár én mostanában már posványosnak hívom ), magyar politikusokról, akiket megismertél.

Elég szűkszavú voltál e téren.

Akkora csalódás, akkora trauma volt, akkora kiábrándulás volt, hogy egy szabad várig kellett menekülnöd, hogy megszabadulj valamennyire a csalódásoktól, hogy valamennyire szabadnak érezhesd magad?

Nem tudom, hogy igazam van-e, de úgy érzem, hogy még mindig kísért a múlt. Ezt abból gondolom, hogy nem tudsz bizonyos dolgokra indulatok nélkül reagálni. Talán jobb is, add ki a mérgedet, amíg nem késő. Én megértelek!!!

dikusz. 2020.06.17. 07:53:05

@Pink Petsch: Ehhez szeretném hozzátenni a magam tapasztalatát: tavalyelőtt Brassóban jártunk már nem először. A szállásunk jó ismerősöknél Négyfaluban. Nem mentünk nagyon bele a politikába, de valahogy szóba került az autonómia. Nagyon is szeretnék, de azt egy szóval nem mondták, még a mondanivalójukba se vették bele, hogy Magyarországhoz szeretnének tartozni. Jól látom?

Albu 2020.06.17. 08:05:00

Hát igen, én is úgy nőttem fel, hogy ma Irma néni jön látogatóba, előtte ne beszélj, mert szekus. Hét éves voltam azon a decemberen, otthon vakációztam Kolozsvárott, de magyar állampolgár voltam születésemtől, és Zuglóba járam iskolába. Sok kontrasztot nem értenek mások, ezt azóta tapasztalom…

somlobodog 2020.06.17. 08:05:10

@C.quigley: "A kozep-europai regionak, vagyis a Karpat-medencenek lesz vezeto szerepe. Erre mar ha mas nem, foldrajzi helyzete is determinalja."

:)))) sure. Sztem ne igyál több alkoholt ma már. Mert a végén megart a szivcsakradnak:)))

somlobodog 2020.06.17. 08:05:23

@Rayovac: hanynom kell ettől. Ha valaki ennyire "nagymagyar" akor4sose értettem hogy miért van külföldön? Ugyanígy a rendszerváltás előtti kivandorlokat akik panaszkodnak. 30 év telt el még mindig itt vannak és sirnak hogy de szar bezzeg Magyarország hogy épül szepul. Bármikor van egy ilyen embernek 800 dollárom egy csak haza nem retur repjegyre. Eddig egy se kérte....

fhdgy 2020.06.17. 08:15:38

@somlobodog: közhely, de szeretni ill. gyűlölni egyazon dolognak a két oldala.

Mi van, ha az egyik valamilyen ok miatt átcsap a másikba?

dikusz. 2020.06.17. 09:24:29

@C.quigley: Meglepődnék nagyon, ha választ kapnék, de azért megkérdezem, mert szeretek veszélyesen élni: a világnak mely szegletében élsz, hogy ennyire látod az itthoni helyzetet? Vagy esetleg a Holdon lakozol?

yourmomtits 2020.06.17. 09:46:19

@Pink Petsch: köszönd az mszp-dk-nak, ők nézik le a határon túli magyarokat. de ez nem a többség

C.quigley 2020.06.17. 11:44:29

@somlobodog: a nagy haboru kitoresenek elsodleges oka volt, hogy Europa masodik legnagyobb orszaga
teruleti ertelemben (A sziberiat es azsiai teeuleteket gyarmatosito oroszorszag utan) az Osztrak-magyar Monarchia volt. Szuperhatalom az akkori vilagban, es mindezt gyarmatok es rabszolgakereskedelem nelkul. Szinten csak 30 evvel azelott egyesult Nemetorszag es hatalmas utemben fejlodott, kemeny munkaval nem pedig gyarmatokat kizsakmanyolva. E ketto osszefogasanak "veszelye" magatol ertetodo volt, ez arra inditotta a gyarmattarto, rabszolgakereskedo, sajat lakosaikat is a vegtelensegig kizsakmanyolo antant orszagokat, hogy haborut robbantsanak ki. Es ezt meg is tettek , F.Ferdinand meggyilkolasaval. A tobbi mar tortenelem.

Tehat az OMM szuperhatalom volt a 20. szazad elejeig. Ez ertheto is, nem is lehetne elkepzelni, hogy maskent legyen.

Barmilyen rendszer iranyitoja, kozpontja a kozeppontban van. Az atom kozepe az atommag, a naprendszer kozepe a nap, europa kozepe a Karpat-medence. Nem brusszel.

midnight coder 2020.06.17. 12:25:12

@Pink Petsch: "Viszont szerencsétlen Spielberg megszívta. Trump óta baszhatja az USA-megmenti-a-világot filmeket"

Miért is ? Az USA kb. a II világháború óta azt és csakis azt csinálja ami ahhoz kell, hogy Joe bácsi odahaza olcsón tankolhassa meg a munkába járásra használt nyolchengeres kisteherautóját. Ehhez képest mindig is jól mentek az ilyen filmek.

midnight coder 2020.06.17. 12:25:19

Amúgy, a post írójával még egyet is tudnék érteni. Ha nem azt látnám, hogy ma a demokrácia legnagyobb exportőrénél épp csak azért nem égetnek könyveket, mert ez az internet korában technikailag már nem igazán oldható meg kellő hatékonysággal

chrisred 2020.06.17. 14:09:39

"Nem egyszerűen csak arról van szó, hogy korruptak, és kilóra megvehetőek."

Arról van szó, hogy ebből monopóliumot akarnak csinálni.

Sir Galahad 2020.06.17. 14:09:39

Én azért kíváncsi lettem volna olyan apróságra, mint hogy a szerzőnek mi a munkája, és azzal mennyit keres ott, ahol jelenleg él és mennyit keresne Magyarországon. A sok ellenzéki panelszöveg helyett a valódi választ alighanem a két összeg közti különbség adja meg.

laci_52 2020.06.17. 14:09:45

A poszt végkövetkeztetése hibás, itt nincs diktatúra.

dikusz. 2020.06.17. 14:23:46

Cím-lapos lett a poszt, egy nappal később. Jönnek is...

SzZoole 2020.06.17. 15:00:08

@dikusz.: @fhdgy:

Amíg szar van, addig veréb is lesz...... ez örök igazság :-)))

fhdgy 2020.06.17. 15:06:04

@SzZoole: Jó, jó, csak tisztázzuk, hogy kit kinek tekintesz!

SzZoole 2020.06.17. 15:10:52

@fhdgy: látod, ez jó kérdés :-)))

dikusz. 2020.06.17. 15:12:22

@fhdgy: Persze, csak azt nem értem, hogy miért kell egy posztot másnap kitenni. Ahogy fentebb írtam, elviszi a figyelmet az aznapi poszttól, bármilyen érdekes is. A bloggazda pedig -gondolom én- nem tud tenni ez ellen.

SzZoole 2020.06.17. 15:19:07

@dikusz.: elbírom képzelni, hogy a HA. ott basszaakúrvaeget a gép előtt egy ilyen pinkybAndi poszt után, hogy mit engedjen be és mit ne :-)))

fhdgy 2020.06.17. 15:19:55

@dikusz.: Elvben is és gyakorlatban is lehetne olyan poszt, aminek árthatna, de már bocs, véleményem szerint a mainak nem árthat semmi. -:(

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.17. 15:24:12

@dikusz.: azert teszik a cimlapra hogy jojjenek az olvasok. reklamaciot a bloggazda elfogad.

fhdgy 2020.06.17. 15:24:36

@SzZoole: Én tegnap arra számítottam, hogy sokkal nagyobb lesz a földindulás. Ahhoz képest egész szolid volt.

SzZoole 2020.06.17. 15:28:59

@fhdgy: lehetet volna ha a HA. be enged minden kommentet, szerintem :-)

Azzal meg teljesen egyet értek veled, hogy a mai posztnak tényleg nem árt semmi.

fhdgy 2020.06.17. 15:34:05

@SzZoole: Jó lenne tudni, hogy HA-nak mennyi gyomlálni valója volt!

Indriq 2020.06.17. 15:47:14

kérdezzétek meg az összes Szlovákiában, Romániában élő magyarnak való embert, miért nem akar Magyarországon élni.... érdekesebb kérdés....

fhdgy 2020.06.17. 15:51:35

@Indriq: Van tipped? Kíváncsi vagyok!

Che21 2020.06.17. 16:34:20

"Másrészt, mondjuk én sem "szimptizálok" a LGBTSC (tudja a fene, hogy milyen betűket adnak most hozzá) ,de ettől még nekem miért is kell ennek hangot adnom?"

Ott, ahol szabadság van, nem kell de lehet.

Ha "kell", már nincs szabadság, de ha "nem lehet" akkor szintén nincs szabadság.

Ehhez képest pl. tipikus libsi hozzáállás, hogy pl. Eszenyi Enikőnek véleményt KELL nyilvánítania, bizonyos esetekben meg nem LEHET véleményt nyilvánítani.

dikusz. 2020.06.17. 19:45:35

@SzZoole: Na ja. De nem őmiatta:)))

midnight coder 2020.06.17. 19:51:30

@Indriq: Ugyanennyi erővel azt is meg lehetne kérdezni, hogy az innen kivándorló polgárok vajon miért a tehetősebb nyugat-európai országokat veszik célba, és nem azokat az országokat, ahol nem annyira van kolbászból a kerítés ? Mert szerintem Pl. a németekhez jóval többen vándorolnak ki, mint Pl. a litvánokhoz.

dikusz. 2020.06.17. 19:56:35

@fhdgy: @SzZoole: A mai posztot el sem olvastam még, fontosabb dolgom akadt.:)
Ugyanis elintéznivalóm volt a nyóckerben, a Korányi Sándor utcában. Miután elintéztem, amit kellett, sétáltam a környéken, és megnéztem a Ludovikát, valamint sétáltam a Füvészkertben, bár ez azt hiszem rajtam kívül csak engem érdekel...
Ezek szerint jobban jártam, mintha a mai pósztra vesztegettem volna az időmet.:)))

fhdgy 2020.06.17. 20:09:29

@midnight coder: Azt hiszem, hogy a kérdés másvalamire irányult.

Van egy olyan érzésem, hogy arra keresi a kérdést, hogy miért vesztette el a nimbuszát az anyaország.

SzZoole 2020.06.17. 20:50:22

@dikusz.: nem is érdemes :-))

Legközelebb ha arra jársz keresd meg Sz. “kopasz “ Lajos vállalkozót és mond meg neki, hogy Zolika üdvözli Nyiregyröl :-))

Golf2 2020.06.17. 20:56:09

@dikusz.: A múzeumot is nézd meg már nem sokáig lesz ott hála a fityesznek.

fhdgy 2020.06.17. 21:15:38

@Golf2: Ilyen alapon lehet, hogy az egész országot jól meg kellene nézni, az emlékeinkbe vésni?

SzZoole 2020.06.17. 21:35:37

@Golf2: te gúlfi, a pesti csörcsil szobrot véletlenül nem te festetted össze? :-)))

Vicc volt

dikusz. 2020.06.17. 22:24:58

@SzZoole: A Ludovikán, vagy a Füvészkertben vállalkozik(mit? Lajos úr? Mert nem mindegy.:)

SzZoole 2020.06.17. 22:31:50

@dikusz.: Lajos bá’ a nyócker mindenható úra, ő mindenhol megtalálható :-))

dikusz. 2020.06.17. 22:47:53

@Golf2: Már nem volt nyitva, valószínűleg nem is fog már kinyitni. Sehol semmi nyoma nem volt annak, hogy a járvány miatt van zárva. Este a fiam emlékeztetett rá, hogy viszik az egészet Debrecenbe. Ha ott helyben eszembe jut, hogy bezárják, rákérdeztem volna ott helyben, hogy kinyit-e valaha. Kellenek a gyönyörűen felújított épületek a N.K.E-nek...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.06.17. 22:48:23

@Pink Petsch: "Viszont szerencsétlen Spielberg megszívta. Trump óta baszhatja az USA-megmenti-a-világot filmeket ..."

Errol egy hasonlo jelenseg, a white savor szindroma jutott eszembe, ami most a rasszizmus kapcsan kerul egyre tobbet szoba.
Ha vegre meg akarjuk szuntetni, es kicsit tudatositani pl. a feketekben is, hogy ne mindig a "nagy feher isten" beavatkozasar varjanak, akkor Hollywoodnak lepnie kell egy nagyot, mert meg mindig ebben a sztereotipiaban gondolkodik (Hollywoodrol egyebkent is tudjuk, hogy a mai napig eleg rasszista...)

www.businessinsider.com/white-savior-films-green-book-hollywood-racism-people-of-color-film-2019-3

"Hollywood has a trend when it comes to these films in general. It’s most commonly seen in Oscar-bait movies; the white savior complex is a constant leitmotif. Hollywood supposedly inserts these roles for complexity, for drama. But what ends up happening is that they perpetuate an idea that is essentially a historical banner of colonialism: People of color need white people to save them. To this day, some people still latently believe what imperialists such as Rudyard Kipling said, that colonialism was important for everyone: the conqueror and, most importantly, the conquered. That without the colonizers, the colonized had no hope of survival. And by constantly churning out movies with plots in which white people "save" people of color, Hollywood reinforces colonialist dictum."

kardio1 2020.06.17. 22:56:39

Hogy bele van itt rögzülve mindenki a saját információs buborékába, és harcol minden más vélemény ellen !

Itt egy józan vélemény a nyugati világon átsöprő antirasszista, a múltat átírni akaró mozgalmakról Schiffer Andrástól. Érdekes, megfontolandó vélemény.

www.valaszonline.hu/2020/06/16/black-lives-matter-schiffer-andras-velemeny/

midnight coder 2020.06.17. 22:58:06

@fhdgy: Nézd, ha kimész egy országba dolgozni, vagy pláne élni, akkor nem a nimbusz lesz a fő szempont, hanem a fizetés, illetve az életkörülmények. Romániából ha elindulnék mondjuk 30 évesen mondjuk egy szoftverfejlesztő diplomával, angol nyelvtudással, én sem ide jönnék. És nem azért mert patás meg illiberalizmus, hanem azért mert pár határral arrébb sokkal jobban megfizetnek.

Halibuli 2020.06.17. 22:58:29

Pénzt keresni, boldognak lenni külföldön is lehet, de narancsimádó,pettyes seggű dakota kipcsak csak a migráncsoktól elzárt Orbanisztánban lehet az ember. Kell ennél több? Hol van még ennyi nemzeti konzultáció? Milyen kényelmesen és biztonságosan elférnek egy focimeccs szurkolói? Nemhogy székek, de egész üres szektor is lehet két néző között!
Nahát!

fhdgy 2020.06.17. 23:03:05

@midnight coder: Ismerek pár embert, aki megpattant Erdélyből ide, aztán ment tovább, ami onnét nézve fenékig tejföl volt, az már innét nézve nem az.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.06.17. 23:23:11

@kardio1: Bar a cikk jo, azert nehol ugy erzem, kicsit leegyszerusiti a problemat, mint sokan (mindket oldalrol), es nehany gondolataval viteznek:

Pl. ez a mondat: "...Az afroamerikaiak lemaradása rendszerszintű, a faji alapú hátrányos megkülönböztetésnek számos formája intézményesült az Egyesült Államokban az oktatástól az egészségügyön és a rendészeti gyakorlaton át a munkaerőpiacig, s az amerikai rendszer valóban gátolja a feketék társadalmi mobilitását. A feketék és fehérek közötti vagyoni különbségek tízszeresek, a munkanélküliség és a jövedelem terén közel kétszeres a differencia.

1. van egy afroamerikai reteg, aki fel tudott emelkedni. Meg ha aranyaiban nem is annyira jelentos (utana kene neznem a statisztikanak), ez azt mutatja, hogy VAN lehetoseg a kitoresre, van egy bizonyos szintu tarsadalmi mobilitas.
2. A vagyoni kulonbsegek novekedese megint sokretu, es nem foghato kizarolag a "rendszerszintu" lemaradasra. Ennak okai tobbek kozott: alacsonyabb iskolazottsag (aminek szinten tobb osszetevoje van, a sok egyszulos csaladtol kezdve a generciokon ativelo victim mentalitasig).
A "faji alapu hatranyos megkulonboztetes alatt nem tudom, pontosan mit ert, mert jogi ertelemben (diszkriminacios torvenyek) a 60as evek ota, amikor a Civil Rights mozgalom megindult, hatalmas valtozasok voltak. Az mas kerdes, hogy eloiteletek ma is leteznek. Ezt - elismerem - sokkal nehezebb megvaltoztatni, es most sem azzal fog valtozni, hogy sebtiben hozott torvenyeket, jogszabalyokat hoznak.

Sajnos (ahogy fentebb Pinky-nek is irtam) a white savior mentalitas meg mindig erosen jelen van, ami a feketek helyzetet nemhogy segiteni, hanem inkabb konzervalja. Mert nem azok a feketek szolalnak fel, akiknek sikerult kitorniuk, es eredmenyeket elerniuk ( ezzel osztonozve a fekete kozosseg tagjait, hogy igenis, van ra mod, hogy valaki ne ragadjon bele a victim szerepebe), hanem a feherek (reszben vegyitve a feher buntudattal) ismet csak a "feher megvalto" szerepeben "segitenek" a feketeknek.

Nagyon remelem, hogy azok a (konzervativ) feketek, akik kezdik hallatni a hangjukat, es szinten azt hangoztatjak, hogy a feketeknek vegre ki kell lepniuk az aldozat szerepbol, tobb publicitast kapnak. A szomoru valosag viszont az, hogy a liberalis oldal celja tovabbra is az, hogy a feketek toluk fuggjenek, es a liberalisokat mint "megmentojuket" lassak (es tamogassak politikailag).

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.06.17. 23:37:44

@kardio1: Szinten az altalad linkelt cikkbol: "A progresszív elcsatornázás a nemzettudatot, az osztálytudatot a nemhez, bőrszínhez, szexuális irányultsághoz kötődő identitáspolitikával, a közösségeket a magukat öntudatosnak gondoló individuumokkal, a politikai – értsd: közösségi – célokat érzületekkel váltja fel, miközben a rendszerszintű összefüggések feltárását összeesküvés-elméletnek bélyegezve hitelteleníti."

Ezzel nagyjabol egyetertek, de szerintem manapsag - a globalizacio, es ugy altalaban a posztmodern vilaglatas miatt - a nemzettudat fenntartasa nagyon nehez.

2020.06.18. 03:54:25

@Zsuzsi65: "van egy afroamerikai reteg, aki fel tudott emelkedni"

errol van egy tok jo resz a netflix "explained" sorozataban, szerintem pont az elso epizod.

az egyik erdekes resz benne, hogy ha veszunk egy feketet es egy feheret, akik ugyanazt az iskolat vegzik el, es kb ugyanonnan indulnak anyagilag, a feher hosszutavon akkor is jobban gyarapszik, es nem a fekete hatranyos megkulonboztetese miatt, hanem a kapcsolati halo miatt: szerencsetlen feketere, ha jol megy neki, racuppan az osszes rokon, akik igy egetik az eroforrasait, es igy o maga (anyagilag) nehezebben tud fejlodni.

szerintem ez a jelenseg egyebkent magyarorszagon is megvan a "koszosmagyarok" (bocs nem tudom a PC jelzot) es a ciganyok kozott is, ahonnan sok mas ok kozott emiatt is nehez kitorni.

Golf2 2020.06.18. 06:22:17

@SzZoole: Még mindig vannak ilyen lajos bák pesten? Gondolom kisebbségi.Kit érdekel csörcsil,lassan elbújhat a maiak mellett.

kék madár 2020.06.18. 07:02:04

@Zsuzsi65: "a liberalis oldal celja tovabbra is az, hogy a feketek toluk fuggjenek, es a liberalisokat mint "megmentojuket" lassak (es tamogassak politikailag)."
ezt meg igy hogy? en az utobbi 20 evben nem lattam semmit ami ezt alatamasztana, azon tul, hogy ha kiforgatjuk azt a tezist, hogy a liberalizmus fel akarja szamolni a rasszizmust, ami a feketekek szimpi akkor ez magaval hordozza, hogy a feketek nem a 70%-ban nacionalista, rasszista es voter supression-t tamogato republikanusokhoz fognak bujni. De ez egy igen vad kiforgatasa ennek a kovetkeztetesnek. Azzal, hogy en BLM tuntetesekre jarok meg nem varok el semmit a feketetol, se halat, se szavazatot, csak azt a tarsadalomtol, es foleg az elmaradott, tudatlan, onceluan gyulolkodo reszetol, hogy teremtsen egyenlo felteteleket a feketeknek, barnaknak is.

kék madár 2020.06.18. 07:09:03

@Zsuzsi65: "hogy a feketeknek vegre ki kell lepniuk az aldozat szerepbol"
hat ha van szemlelet ami a feketeket az aldozat szerepbe kenyszeriti akkor az ez, mikozben minden szinten elnyomjuk es kihasznaljuk oket es a rendor fenyes nappal kovetkezmeny nelkul leloheti oket meg azt is elvarjuk, hogy lepjenek ki ebbol a "szerepbol" es ne panaszkodjanak mar! Ez aztan a szepen fejlett white supremacist's let's blame the victim for acting like a victim filozofia.

Hari Seldon 2 2020.06.18. 08:37:42

@kardio1:
Ha "nem szállna fel a dilivonatra" (hogy a saját szavaival éljek), amikor a globális nagytőke szöveget előhozta, akkor azt mondanám, hogy van benne valami.
Belekeverni a globális nagytőke-t tipikus populista hablaty.
- Mert a populisták nem a "globális nagytőke"-ből élnek? Vagy minimum a "lokális nagytőkéből" mindenképp.

Sanko13 2020.06.18. 08:52:56

@desw: "Próbálja csak meg rossz véleményt írni cigányokról, feketékről, buzikról, transzokról . . . "

Minden diktatúra alapja az általánosítás, egy kipécézett embercsoport elleni előítélet felerősítése, ellenségkép gyártása.
Ha nem érted, hogy ezzel mi a gond, akkor csak sajnálni tudlak!

De gondolj csak vissza a 80-as évek "Magyar ne lopj" felirataira, ugye milyen jó?

bölcsbagoly 2020.06.18. 08:54:29

Csak tudnám, hogyha valaki megtapasztalta (akár gyerekként is) milyen másodrangú állampolgár lenni, akkor az miért olyan helyre megy, ahol szintén az lesz?
Miből gondolja valaki, hogyha eleve csak az egyik oldalról nézi Mo-ot, csak az egyik oldali médiát olvassa, nézi, akkor megfelelően tájékozott lesz?
A'90 óta eltelt harminc évből melyik időszakot (kormányt) tartja a legjobbnak/legrosszabbnak s miért?
Ha összehasonlítja az itthoni média sokszínűségét a nyugatiakéval, akkor mégis miért az ottaniak állásfoglalását/véleményét fogadja el és tartja igaznak?
Tapsol -e annak, hogy az angol PL nyitómeccsén a két csapat téren állva tisztelgett a BLM előtt? A németországi Lenin-szobor állításnak? Az antifák büntetlen tombolásának?
Miért jó az, hogy Bp kormányellenes önkormányzata 8 hónap alatt csak azt tudja mondani, hogy mit nem akar csinálni, de csak két biciklisávot tudott eddig kijelölni a legforgalmasabb útvonalakat beszűkítve?
Egyetértenek az ellenzéki képviselők viselkedésével az Országgyűlésben?
Miért itthon operáltatják meg magukat, ha itt annyira rossz az egészségügy?
Mikor akarják visszafizetni az itthoni iskoláztatásuk/szakképzésük árát, ha azt a csodás nyugaton használják fel?
Miért köpködnek visszafele, ha már elette a fene őket a nyugati paradicsomba?

midnight coder 2020.06.18. 08:54:29

@kék madár: "Azzal, hogy en BLM tuntetesekre jarok meg nem varok el semmit a feketetol, se halat, se szavazatot"

Te nem, mert te csak egy naiv médiavezérelt birka vagy, aki ugyan nagyon jóindulatúan, de azt teszed amit az általad fogyasztott média mond neked. De szavazni fogsz, ahogy a fekete is szavazni fog. És nem a republikánusokra. A demokrata politikus cserébe pedig olyan döntéseket fog hozni, ami az őt támogató média tulajdonosának hoz hasznot. Ebben a történetben a feketék csak bábuk a sakktáblán, ahogy Pl. grétike is amikor épp a globális felmelegedés volt a téma pár hónapja.

midnight coder 2020.06.18. 08:54:29

@kék madár: Nézd, az FBI 2018-as adatai alapján úgy 3000 fehér és 3000 fekete áldozatot ölt meg úgy 3000 fehér és 3000 fekete gyilkos. Azaz, kb. mind az áldozatok, mind a gyilkosok között úgy 50-50%-ban vannak jelen mindkét rassz tagjai. Ugyanakkor az USA-ban úgy 80% a fehérek és 13% a négerek aránya. Ergo, az átlag rendőr kb. ugyanolyan arányban találkozik fekete és fehér bűnözővel, ami azt jelenti, hogy a 13%-hoz képest sokkal több négert fog megölni. A másik dolog ami ebben érdekes, hogy ugyanonnan az derül ki, hogy általában fekete öl feketét, és fehér öl fehéret. Ergo, ha a fenti megmozdulások hatására a rendőr nem fog bemenni a feketék lakta részekre, annak az lesz a vége, hogy sokkal több feketét fognak megölni, csak nem a rendőrök, hanem a "testvérek". És biztos lehetsz benne, hogy ezt a statisztikát a derék demokraták is ismerik, ahogy ezt a végkövetkeztetést is ugyanúgy levonták. Csak épp leszarják, nekik az elnökválasztás a lényeg, és hogy hány fekete hal meg emiatt, az tökéletesen mindegy.

kék madár 2020.06.18. 09:46:14

@midnight coder: valami logikat felmutathattal volna a levezetesedben, de se fule se farka nem volt annak amit irtal, nem tudok mire reagalni.
"negerezni" a 90-es evek ota nem szokas, csak nalad a barlangban, meg a szelsobalos gyuleseken.
Amit meg az FBI adatokbol (es egyebkent teves adatokbol, tanuld meg a google-t hasznalni) kihoztal az megintcsak baromsag, a rendor Amerikaban a bunozok szamatol fuggetlenul artatatlan feketeket ver ossze es ol meg nap mint nap - fehereket elenyeszo szamban - es akkor mentik fel a rendort amikor feketek ellen koveti ezt el, lam lam a fehereket nem banthatja buntetlenul. Ezt a statisztikat kellett volna eloszedned, nem azt aminek az egvilagon semmi koze a temahoz. De amerikarol te csak a te agymosott mediadbol tajekozodsz. Arrol meg fogalmad sincs, hogy en honnan.

midnight coder 2020.06.18. 09:53:13

@kék madár: Ha te egy levezetést nem tudsz követni, az nem biztos, hogy a levezetés hibája.

A téves adatokat pedig beszéld meg velük:
ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2018/crime-in-the-u.s.-2018/topic-pages/tables/expanded-homicide-data-table-6.xls

Szerintem, ha írsz nekik akkor biztosan kijavítják a kedvedért!

Husz_János_Puszita 2020.06.18. 11:16:36

@bölcsbagoly:

Te aztan szep közhelygyüjtemenyt rittyentettel die. :D

Golf2 2020.06.18. 11:23:40

@SzZoole: A hetvenes években a Négy páncélos néven elhíresült betörőbanda fiatal tagjaként, a kilencvenes években pedig az egyik legnagyobb olajos cég, az ENERGOL olajszőkítő vállalat vezetőjeként került a hírekbe Drobilich Gábor, aki kedd este halt meg. Az alvilág nagy öregje volt...Sok pénzt buktam miatta...

moloy 2020.06.18. 11:25:29

@dikusz.: Vak vagy! Aki diktatúrában él az nem meri kimondani, hogy mit szeretne! 89-ben is csak belül reméltük a változást. A változás, ami eljött, lehet, hogy kisebb volt álmainknál, de letette alapjait a jövő álmaihoz!

László Csaba Talamár 2020.06.18. 12:09:51

@bölcsbagoly: Bár nem fenékig tejfel, idekint sok minden egyszerűbb. Az emberek idekint nincsenek a lehetetlenségig megosztva. Otthon szinte havonta mást és mást kell utálni, mert a regnáló főtolvaj érdekei így kívánják. Ha nem lennének migránsok, cigányok, melegek, másképp gondolkodók, más szexuális orientációjúak, jah, és ne felejtsük el az öreget se, aki viktorka taníttatásához is hozzájárult csekély mértékben, akkor nem lenne általános gyűlölködés. Az emberek nem acsarognának a másikra, mert az más, és akkor nem vonná el a figyelmüket arról, amit remélem egyre többen látunk: kormányzás címen kilopják a polgárok szemét, és hazudnak gátlás nélkül. Igen, kievett minket a fene, én személy szerint nem is mennék már vissza. Felhívnám azonban arra a statisztikai adatra a figyelmet, hogy az a sok rohadék, aki kintről utálja ezt a retek kormányt, sok hozzátartozót hagyott itthon. És a legtöbben anyagilag támogatják is őket. Nem tudom, ki mennyivel, én személy szerint mintegy 750-800€-val havonta. És akkor még csak utaltam, nem mentem haza. Arra ráérő statisztikus kiszámolták, hogy mi, akiket "kievett a fene, évente mintegy kétmilliárd eurót utalunk haza. Talán futja az erre eső AFÁ-ból a képzésünkre, taníttatásunkra. Remélem, amíg a hozzászólásom olvasta, eléggé meghűlt a narancslé...

bölcsbagoly 2020.06.18. 12:09:51

@Husz_János_Puszita: Számotokra a valóság közhely, a fantáziatermékeitek meg az igazság!

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2020.06.18. 12:09:51

Ha az ezredrészét nyilvánosságra hozta volna valaki Ceausescu vagy Kádár diktatúrájában annak, ami ma a legnagyobb nyilvánosság előtt, a legnagyobb online felületeken, bárki által olvashatóan és lekövethetően megjelenik, már rég börtönbe került volna az illető.

Ez alapján könnyű lemérni, hogy diktatúra van-e vagy sem.

bölcsbagoly 2020.06.18. 12:47:10

@László Csaba Talamár: Indoktrinált kozmopolitákkal nem érdemes vitába szállni! Akiből hiányzik a nemzeti érzése, a valahova tartozás vágya, az anyanyelvének állandó használhatósága, aki kényelemből elfogadja, hogy idegen a bennszülöttek közt, az legalább ne foglalkozzon azzal amit undorodva elhagyott! Amit hazaküldesz azt a rokonaidnak küldöd, s nem a társadalomnak, amelynek a pénzéből valaki lettél!

SzZoole 2020.06.18. 14:22:11

@Golf2: bizony vannak, de szerintem nem a Lajosbáktól kell félned hanem a Győzőbáktól az Orsós klánból :-)))

Vrancisco 2020.06.18. 14:39:25

@bölcsbagoly: és az otthon élő rokonok utána elégetik azt a pénzt, amit küldtünk nekik? ;) A rokonok és a társadalom "egy és ugyanaz" gazdasági szempontból... No more questions...

bölcsbagoly 2020.06.18. 16:06:19

@Vrancisco: Csak tudtommal az iskolázottságod, szakmai képzésed , egészségügyed az állam állta és a járulékfizetésed hiányzik a szüleid, nagyszüleid mostani nyugdíjához, nemde?

hummel8 2020.06.18. 16:20:20

@bölcsbagoly:

azert az erdekelne, hogy ez a melo jol fizet?

lehet en is elvallalnam online masodallasban :-) majd legfeljebb kicsit a gyomromat megerösitem elötte...

a valahova tartozás vágya - ez hol is függ össze azzal, hogy eppen hol elsz, milyen orszagban milyen tarsadalomban?

az anyanyelvének állandó használhatósága - miert is nem lehet hasznalni az anayanyelvedet a csaladban Berlintöl Timbuktuig? söt a net/telefon koraban, ha egyedül vagy, az sem akadaly, - annak aki akarja.. Garantalom hogy a kint elök jo resze szebben hasznalja az anyanyelvet, mint a nagyon-hu-de-melymagyarok többsege...

"aki kényelemből elfogadja, hogy idegen a bennszülöttek közt "
es miert lennel idegen?? ekkora faszsagot csak az ir, aki soha nem jart Budaörsnel nyugatabbra.... aki több ev utan is idegen, az valamit rosszul csinalt, es magaban kellene keresni a hibat... ha elköltözöl Nyirmadarol Sopronba az elejen ugyanugy idegen leszel... ha szociopata vagy az is maradsz, ratjtad mulik... ebböl a szempontbol semmi különbseg abben hogy Nyirmadarol Sopronba vagy Frankfurtba költözöl...

hummel8 2020.06.18. 16:20:29

@bölcsbagoly: a szülök/nagyszülök böven befizettek a nyugdijukhoz szükseges összeget az elmult 40-50 evben... attol hogy a csutig. most stadiont epit belöle, a maradekot meg hazaviszi, öket mar nem terheli befizetesi kötelezettseg... nekik volt egy (nyugdij)biztositasi jogviszonyuk/szerzödesük a magyar allammal... ök ezt teljesitettek.. most az allam a SOROS :-) , tessek teljesiteni..

2020.06.18. 16:29:05

@Vrancisco: nem ertem mi olyan nehez ezen:
1) amikor te gyerek voltal, akkor nem a szuleid altal befizetett adokbol, vagy az altaluk is mukodtetett cegek adojabol fizettek az oktatasodat - az a masok altal befizetett adokbol volt.

2) Miutan felnottel es a szuleid tovabbra is fizettek adot, illetve hozzajarultak cegek mukodesehez, amik szinten fizettek adot, abbol nem a masok szuleinek (pl bolcsbagoly szuleinek, nagyszuleinek) a nyugdija volt fizetve. Emiatt nem jogos koveteles a szuleid reszerol, hogy most akkor most cserebe masok is fizessek az o nyugdijukat (pl bolcsbagoly)

3) Mindebbol ket dolog kovetkezik:
a) mivel a te tanittatasodat a tarsadalom minusz a te szuleid fizettek, te tartozol a tarsadalomnak.
b) mivel a te szuleid nem masok nagymamajanak a nyugdijat fizettek, emiatt az o nyugdijukat most neked kellene fizetni.

bonusz c) pont: ha dolgoztal is 5-10-15 evet magyarorszagon, es fizettel adot ezalatt, az nem volt eleg. Egy gyerek felnevelese olyan sokban kerul a tarsadalomnak, hogy egy ember az csak 40 ev magyarorszagi munkaval tudja visszafizetni.

a lenyeg, hogy duplan is geco vagy, hogy elhuztal.

szolj, ha meg mindig nem vilagos.

2020.06.18. 16:35:47

@Csöncsön: "Ez alapján könnyű lemérni, hogy diktatúra van-e vagy sem."

varj, oszzefoglalom, hogy jol ertem-e: ha nem lonek le azert, mert azt mondom, hogy orban egy szar alak, mert evtizedekkel visszavetette az orszagot a potencialis lehetosegeihez kepest azzal, hogy ezermilliardokat csoportositott at az idiota haverjainak es egyeb baromsagainak, meg hogy a fel feje putyin seggeben van, hogy a vakbelet tudjka nyaldosni, ki tudja milyen okok miatt, akkor nincs diktatura, ami egyben azt is jelenti, hogy demokracia van.

jol ertem?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.18. 17:05:17

@Vrancisco: ez mekkora otlet! szolok is a munkaltatomnak, hogy jovo honaptol nekem a bruttot utalja, sot az altala fizetett kozterhet is en kerem, mert gazdasagilag egy es ugyanaz, becsszo nem fogom elegetni. konyvet nem akarsz irni a temaban?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.18. 17:05:24

@Rayovac: "ezermilliardokat csoportositott at az idiota haverjainak es egyeb baromsagainak"

ez gazdasagilag egy es ugyanaz, mintha nem ez lenne, most tanultuk. vagy szerinted elegetik azt a penzt?

Hari Seldon 2 2020.06.18. 17:13:32

@droid_:
Áh, nem. Legfeljebb kiviszik offshore-ba. Ugyan ki kéné számon őket?

bölcsbagoly 2020.06.18. 17:48:38

@Hari Seldon 2: ja, s ami 10 év alatt épült az miből készült el + a családtámogatások, az adócsökkentések, stb? El is lopták, ki is vitték s mégis teljesítettek, nem egy csoda akkor?
S ne gyere az EU-s támogatásokkal, mert azok nem ajándékok, hanem az iparunk, gazdaságunk, piacaink megnyitásáért járnak s jókora összeget fizetünk be mi is a közös kasszába! Amúgy, 2004-2010 közt is jártak, de mi látszatuk volt? Akkor ki és hova vitte a pénzt? Ja Fletódék Indonéziába, Simon elvtársad meg Bécsbe, nemde?

bölcsbagoly 2020.06.18. 17:48:39

@hummel8: ja, csak a nyugdíjpénztárt mindig a mostani befizetésekből működtetik s nem abból amit akkor fizettek be aktív korukban a nyugdíjasok! Ezt nem értitek meg sehogy sem, mivel a külföldre távozók járuléka mind az önkéntes pénztárakba (manyup) terelt járulék a mostani nyugdíjalapból hiányzott/ik! Ezért kellett visszavenni manyup pénz nagyrészét és ezért álságos, hogy a régi befizetésekre hivatkoztok, miközben szolidaritási aslapon történik a nyugdíj folyósítás! Ami nem jön be a járulékfizetésből, azt az államkasszából kell kipótolni!

bölcsbagoly 2020.06.18. 17:48:39

@hummel8: kérdhetném én is, hogy a fidesz/orbánfóbia hogy fizet?
A valahova tartozás ott teljesedik be ahol befognak s egyenrangú félként s nem bevándoroltként, idegenként kezelnek!
Az anyanyelvedet azzal tudod használni aki érti, s jobb esetben a családod az, de vegyes házasságnál már az sem igen, az unokák meg végképpen nem, az esetek többségében! Persze, monologizálhatsz....Ti mi a fenének vagytok a magyar weboldalokon, ha nem vágytok arra, hogy magyar szót olvassatok/halljatok?
Miből gondolod, hogy én nem jártam bőven (sőt éltem) külföldön?
A mélymagyaros kitételed pedig eléggé árulkodó a lelkivilágodról.
Ezt a nicked is elárulja.

Hari Seldon 2 2020.06.18. 18:15:32

@bölcsbagoly:
Na ma te vagy szolgálatban a maffiapárti központban? Jó munkát. Annyi marhaságot hordasz itt össze, hogy a fal adja a másikat.
Ikább ezt magyarázd, vagy inkább ne.
A román nettó bér már annyit ér, mint a magyar
index.hu/gazdasag/2020/06/18/fizetes_romania_vasarloero_mar_annyi_er_mint_a_magyar/

Hogy Fletóék mennyit vittek ki, honnan tudjam? Azt tudja az ügyésség. Ha akarja kinyomozza. Ha van mit. Ugye tudod hogy 2001 óta gyakorlatilag végig a maffiapárt kezében van? (kivéve pár évet, amikor Sólyom valami helyezkedőt rakott oda)

Miféle iparotok? Az versenyképtelen volt 1990-ben. Ezt a szokásos marhaságot 30 éve nyomatja a szélsőjobb. Az Ikarus soha nem volt verdenyképes a Mercedes-el vagy a Volvo-val. Ez csak belső használatra készült legenda.

A piacotok meg... Fogalmad sincs, miféle alacsony marge-okkal tudnak ott dolgozni a kereskedlmi cégek. Nem is visznek minden terméket. Példa, most veszünk új kocsit. Nézem a konfigurálót a francia és magyar honlapon is. Egy csomó felszereltség hiányzik a magyarból, hogy olcsóbban tudják adni. Még a legfelszereltebb konfigurációban is van rengeteg funkció ami nincs benne a magyarban. Mert a piacon nincs elég fizetőképes kereslet. Na, ennyire nagy "piacnyitás" volt. Itt egy kisebb régió lazán hoz anniy piaci keresletet mint ott egy ország.
Ja, és HA "nem nyitják meg a piacot" (ahogy ezt a 90-as évek óta a MIÉP vonaltól indult bullshit-et emlegessem. Ami bekerült az orbán-szektások agyába mára: nem csoda ugyanaz a színvolnal), akkor milyen gépeket berendezéseket venne a magyar? Csak nem mindent gyártana. Azt úgy hívják Észak Korea ahol az önellátás működik.

Na jó, mára lelépek, hülyebaglyokhoz mára ennyi türelmem volt.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2020.06.18. 18:28:19

@Rayovac:

Nem jól érted, bár közelítesz a megfejtéshez.

hummel8 2020.06.18. 18:28:41

@bölcsbagoly:

"..ja, csak a nyugdíjpénztárt mindig a mostani befizetésekből működtetik s nem abból amit akkor fizettek be aktív korukban a nyugdíjasok!.."

es ez kit erdekel?? oldjak meg... befizetsz 40 ev alatt 40 x 12 x X ft-ot havonta, azert jar Y ft/ho nyugdij, ez egy polgari szerzödes..

hogy az allam 40 ev utan miböl fizet, azt oldja meg....

vagy ha te befizetsz a bankba penzt, azon fogsz aggodni, miböl fizet a bank 10 ev mulva ha lejar a lekötes? mar regen rossz, ha ezen kell aggodni...

aki befizet, annak jar a nyugdij es pont.. teljesen idiota fideSS mantra hogy az utodoknak kene a szüleik nyugdijat fizetni, akik 40 evig fizettek (az en szüleim ketten együtt befizetök voltak összesen 96 evig) szoval aki szerint nekik nem jar a nyugdij, annak a SZBJQA...

Vrancisco 2020.06.18. 21:03:45

@droid_: lobog a hajam, olyan okosak vagytok. Nem értem, miért nem ide jártam egyetem helyett :D
Rokonom költi a pénzt Magyarországon, amit küldök csodaországba, ahol 40 szinten adózol (fizetésedből, aztán a termékből, aztán vagyonszerzési, aztán stb...), akkor az hova is folyik be? Erre értettem... Leszarom, hogy mennyibe került az oktatásom, mérnökként jó pár év alatt visszafizettem belőle nem keveset, de aztán meguntam, hogy a szakmámmal se láttam az alagút végét, hogy valaha is összekaparok egy garzonra, így leléptem. Szííííívesen vagyok geci inkább.

bölcsbagoly 2020.06.18. 21:04:09

@hummel8: na persze, amikor az elvtársaid államosítotték az egykori Nyugdíjintézet vagyonát, akkor megoldották , ugyebár?
No azóta van szolidaritási alapon nyugdíj, mindig az aktívok fizetik a nyugdíjasok járandóságát!
Idióta és egoista libsi mantra, hogy csak jogaitok vannak, de kötelességeitek nincsenek!

hummel8 2020.06.18. 21:40:00

@bölcsbagoly:
nekem mondjuk pont 1 db elvtarsam nincs a mai magyar poilitikaban... rühellem az MSZP-t a DK-t egyarant a fideSS-t meg föleg, mert ök az mszp-s Dk-s komcsik utan az ESELYT loptak el a fiataloktol.... nekik lett volna lehetösegük tenni valamit, ehelyett elbacxtak az orszag jövöjet a sajat szaros egyeni erdekeik miatt.... mutass nekem egyetlen becsületes elsövonalas fideszes politikust.. aki az volt, mar felreallitottak...

miert lenne nekem barmi kötelezettsegem közel 100 ev befizetett jogviszony utan, amit a szüleim befizettek? ott az allamnak van kötelezettsege.. en intezem a a sajat nyugdijamat, 53 eves kortol megyek nyugdijba :-) :-)

2020.06.18. 22:17:32

@Vrancisco: vicc akart lenni, de akkor nem jott jol at - a lenyeg, hogy erdekes modon a tanittatasomat is mindenki mas fizette (a tarsadalom), meg a szuleim nyugdijat is mas fizeti (a tarsadalom), de akkor a szuleim altal befizetett penz hova ment - en is azon az oldalon allok, hogy baromira nem tartozok senkinek (a tarsadalomnak) semmivel, meg csak rohogok azon, hogy akkor most a tisztesseges otthonmaradottak tartjuk el a szuleimet, mert en sunyi modon leleptem, hatrahagyva oket.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.06.18. 23:05:45

@kék madár: "Azzal, hogy en BLM tuntetesekre jarok meg nem varok el semmit a feketetol, se halat, se szavazatot, csak azt a tarsadalomtol, es foleg az elmaradott, tudatlan, onceluan gyulolkodo reszetol, hogy teremtsen egyenlo felteteleket a feketeknek, barnaknak is."

Azzal teljesen egyetertek, hogy kifejezhetjuk az egyutterzesunket egy generaciokon at huzodo traumaval kapcsolatban, es elismerjuk az erzelmeiket. A rabszolgasag + rasszizmus egy social trauma. Egy PTSD-bol akkor epul fel az ember, ha nem marad meg a depresszios allapotban, hanem (by empowerment) ki tud lepni belole. Ugyanigy a feketek traumajanak a feldolgozasara az lenne (szvsz) a megoldas, hogy a FEKETE kozossegbol kiemelkedo, sikeres sorstarsaik ramutatnanak, hogy van remeny. Hol vannak ezek a feketek? Hol van az a fekete kozep reteg, aki ugyanolyan normalis keretek kozott el, mint a feher kozepreteg? Miert nem szolalnak fel? Azert, mert sajnalatos modon 1. vagy elfelejtettek, honnan jottek 2. a sajat kozosseguk kozositette ki oket, mert nem "illenek" be abba a kepbe, amit a (feher) tarsadalom is kozvetit szamukra: azt, hogy ok maguk nem kepesek kitorni a helyzetukbol.
Tudom, az ellenerv rogton az, hogy MI, FEHEREK tartjuk fent a status quo-t a rasszizmus miatt, es igy nem lehet belole kitorni, igy mi, a "feher megvaltok" kotelesek vagyunk segiteni, es "megmentjuk oket."

Felreertes ne essek: egy szoval sem allitom, hogy NE legyenek reformok, es hogy minden szep es jo, ahogy van. NEM errol van szo! Szamomra tovabbra is a "feher megvalto" hozzaallas nem tetszik. Es erre utaltam, amikor azt mondtam, hogy a liberalis politikusok ezen a vonalon mozognak. Az ok, hogy miert, mar egy masik kerdes...
Ha egy PTSD-s embernek csak azt mondogatod, hogy milyen szornyu neki,mekkora trauma erte, akkor az illeto megmarad a trauma allapotaban, mert CSAK arra fokuszal. De ha azt mondod neki, hogy O KEPES tullepni ezen a trauman, mert van ereje, kitartasa, stb. akkor mindjart mas lesz a fokusz, es kepes lesz valoban legyozni a traumat. Ugyanigy, ha a feketek eseten allandoan csak arra fokuszalunk, mekkora trauma erte oket, milyen szornyu a rasszimus, akkor ez csak egy perpetuating cycle. ISmet csak hangsulyozom: NEM azt mondom, hogy ignoraljuk a problemat, es ne legyunk empatikusak. De a problema megoldasa nem az (szvsz), amit most a bal oldal csinal...

Vrancisco 2020.06.18. 23:27:25

@Rayovac: Akkor sorry :D Mondjuk nálad pont volt egy ilyen aspektusa is a dolognak bennem, nem tudtam eldönteni, de akkor megint csak a belső megérzésre kellett volna hallgatnom... :D Az egész vicc, ahogy van... Jöhetnének most az ufók, és akkor megint az ilyeneken rágodások lennének a legkisebb gondunk :D

Montroyal 2020.06.19. 04:07:58

elgondolkoztam a cimben levo kerdesre ... miert is ....mert nem ott lakom (32 éve _ semmi okom nincs odakoltozni a nyelven kivul ...

László Csaba Talamár 2020.06.19. 07:27:41

@hummel8: köszönöm minden kinti magyar nevében.

Pazuzu Daemon 2020.06.19. 07:27:56

@bölcsbagoly: Felejtsd már ezt el. Aki fizeti az idősek nyugdíját, azt annak fejébe teszi, hogy amikor ő válik nyugdíjassá, majd az akkori fiatalok gondoskodnak róla. Az, aki felmondja ezt a szerződést és külföldre megy, ezt megszakítja, nem ad de nem is kap a jövőben. Teljesen korrekt. Akkor nyafoghatnál, ha elmenne, de aztán jogot formálna a nyugdíjra. Nem teszi!

somlobodog 2020.06.19. 07:28:03

@Zsuzsi65: lebron James. Michael Jordan. Floyd Mayweather... Ezeknél sikeresebb fekete nincs. Naponta felszolalnak. Vagy más Amerikában lakunk?:)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.19. 09:06:32

@Vrancisco: pontosan értettem mire gondoltál, éppen ezért írtam amit írtam. te amúgy értetted?

@Hari Seldon 2: ha nem viszik akkor minden rendben?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.19. 09:06:43

Ez a nyílt vagy szemérmes berkommentelozes pedig nagyjából a ciganyozas és a kurvaanyazas szintjén van.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása