oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. június 04. 06:30,  "Semmi ne kössön minket Magyarországhoz" 165 komment

2020. június 04. 06:30 Határátkelő

"Semmi ne kössön minket Magyarországhoz"

Öt gyerekkel él Németországban Robi, akinek nem is áll szándékában visszaköltözni Magyarországra. Egyebek mellett a negatív kisugárzás, az emberek egymás ellen uszítása miatt érzi úgy, hogy jobb lesz nekik ott.

Hazaköltöztél vagy ellenkezőleg, te sem érted azokat, akik hazaköltöznek? Írd meg a véleményed a hataratkelo@hotmail.com címre!

csalad_gyerekek_foto_pixabay_com_mirceaiancu.jpgA kép illusztráció

Még március elején jelent meg Péter írása arról, hogy nem érti, miért költöznek haza határátkelők. Mielőtt Robi véleménye jönne, hadd idézzek fel pár sort az eredeti posztból.

„Nem értem az embereket.

Habár csodálom, de nem értem őket.

Az utóbbi időben egyre több cikket olvasok itt olyanoktól, akik vissza-, hazaköltöztek Magyarországra. Habár ez nem mondhatni földöntúli dolognak, egyszerűen nem értem őket. Úgy érzem így tizenhárom év után, hogy én erre képtelen lennék.

Az elmúlt öt évben mondjuk gyakran járok haza, szüleimet és barátaimat látogatni és minden egyes alkalommal, csak erősödik bennem az érzés, hogy anno igenis jó döntést hoztam és ez már nem az, ahova én visszavágyom.

Természetesen vannak családi tényezők is; nem fiatal és/ vagy már nem teljesen egészséges családtagok/ szülők/ rokonság,- az ember próbál a lehetőségeihez mérten minél több időt eltölteni velük.

Mindemellett, valaki, aki nem mosogatni ment ki – elnézést, nem lebecsülendő dolog semmilyen becsületes pénzkereseti forma, de igenis nagy különbség van segédmunkából vagy sok éven át tanult szakmából történő megélhetés között-, hanem szakmájában elért komoly dolgokat és utána látszólag egyszer csak hazamegy, nem értem.”

A teljes posztot itt találjátok, most pedig következzen Robi véleménye.

"Mindig kilógtunk a sorból"

„Mi öt, azaz 5 gyerekes család vagyunk, és egyet kell értsek a posztolóval. Nálunk már a költözés előtt jöttek az okos beszólások, miszerint de rossz lesz ott.

Pedig nagyon nem reklámoztuk a dolgot, a lehető legjobban elkerülve a sok mindentudó hozzászólást a jövőnkhöz.

Én egy éve jöttem dolgozni Németországba, a családot most, év elején sikerült kimenekíteni ide. Elég hosszú cikket lehetne írni ezekről a dolgokról is…

Szóval lehet, hogy jó lenne egy cikk a kezdetekről, miért vannak határátkelők, azaz meddig jó a meleg kakiban.

Mondjuk mi mindig kilógtunk a sorból. Csak az öt gyerek már elképzelhetetlen másoknak. Mi sem nézünk TV-t már nagyon sok éve.

Nem kell a negatív kisugárzás, ami (az eredeti írásra visszatérve) tényleg egymás ellen uszítja az embereket, mert ugye ott mindenki jól ért a focihoz és a politikához.

Szóval ha nagyon szofisztikált akarok lenni, akkor qrva nehéz elindulni, de nagyon nem akarunk visszamenni. Amint lehet, állampolgárságot akarunk szerezni, ez a hosszútávú cél.

Semmi ne kössön minket Magyarországhoz, csak max. tényleg az ott élő rokonok, mint az eredeti írásban is van.

En dolgoztam politika közeli cégnél is, és ha valakinek elmesélek egy-két lightos dolgot, azt mondják, hazudok és ez soha nem is volt úgy. :)

Még tudnék írni, mert sok minden történik az emberrel, ami a jó útra terelheti, mint az a mi esetünkben is történt, de inkább nem untatnék senki a sok „okossággal”.

Kövesd a Határátkelőt az Instagrammon is!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

�#Alaszka �: Judit #alaska #us #usa #northamerica

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

(Fotó: pixabay.com/mirceaiancu)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Németország hazaköltözés

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5615737956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2020.06.04. 07:11:23

Ez még hozzászólásnak is rövid.

fhdgy 2020.06.04. 07:15:27

Ha jól értem, akkor Robi egy éve van kint, a család év eleje óta, így a felvezetésben azt írni, hogy "öt gyerekkel él Németországban", hát erős felütés! -:)

Majd, ha eltelik pár év, remélem úgy lesz, kívánva nekik sok szerencsét, akkor mondható majd, hogy kint élnek.

Ezeregy oka lehet annak, hogy valaki úgy érez, mint Robiék vagy Péter, de most semmit sem tudtunk meg abból, hogy a sztereotípiákon kívül mi volt, ami ide vezetett.

Nem tudom, hogy az öt gyerek mekkora, de öt gyerekkel költözni nem semmi. A sztereotípiák ehhez biztos, hogy kevesek voltak.

Szóval?

Buchhalter 2020.06.04. 07:52:59

@fhdgy: nekem az egész iromány igazi haza köpködésnek tűnik.Egészségére Róbinak.Gondolom jobban tetszik neki a bőkezűbb szociális rendszer.5 gyerek után kapásból 1.000 € családi jár + kedvezőbb adóbesorolás.Foci rossz példa,Németországban is szeretik csak kicsit sikeresebbek benne.Németországnak is megvannak a maga árnyoldalai,de majd jön Herr Géza és helyre rakja Róbit.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2020.06.04. 08:36:49

Számomra ez most ilyen nesze semmi fogd meg jól poszt volt.

tsabus UAE 2020.06.04. 09:22:35

Azert a posztok tobbsege anno arra volt hivatott, hogy megertsuk az irojat. Ez a mostani egy mondatban osszefoglalhato: Lof@szt fogunk mi hazamenni. Ennyi. Semmi a korulmenyekrol, reszletesebben a tapasztalatokrol, netan a logikai lancrol, ami a dontesig vezetett. Kb. Mint a trollok megnyilvanulasai szoktak lenni a hozzaszolasokban. Szoval, mostantol eleg egy beszolas posztnak ?

Doromby 2020.06.04. 09:33:25

En is dolgoztam politika kozeli cegnel meg 2014-ben es ez (is) volt az egyik mozgato rugo hogy eljojjek magyarorszagrol. Es nalam is az van ha csak par aprobb tortenetet meselek azt mondjak nemigaz, hazudok es ilyen soha nem tortent meg. Pedig igen es velem, nem mas meselte.

Csodabogár 2020.06.04. 09:36:21

Ezek a totál értelmetlen dolgok. Senki se mondta, hogy jöjjön haza, nem kell semmit bizonygatni. Nyilván anyagilag megéri kint lenni. Állampolgárság? Minek. Unios polgárnak tök mindegy milyen útlevele van. Nem lesz német állampolgársággal se több mint most.

fhdgy 2020.06.04. 09:38:21

@Buchhalter: Én nem mondom azt, hogy hazaköpködés!!!

Lehet, hogyha kifejtené a posztoló érthetően a dolgokat, akkor minden a helyén lenne, de sajna nem tette! -:(

Fruka1 2020.06.04. 09:40:12

@tsabus UAE: Akkor nem csak nekem volt ez az érzésem... Nem szól csak arról hogy sose megyek haza és pont.

fhdgy 2020.06.04. 09:41:15

@Csodabogár: Állampolgárság? Nem olyan egyszerű a dolog, mint elsőre látszik!

Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de ha én lennék az EU, akkor ezt az ungár gmbh-t úgy kivágnám, mint macskát ...

fhdgy 2020.06.04. 09:46:14

@Doromby: Én is dolgoztam olyan cégnek, ami a kormányzat kedvence volt, pedig egy közműnél semmi keresni valója nem lett volna a politikának.

Én már a koromnál fogva nem húzok nyúlcipőt, meg az egyéb kötödéseim miatt, de egy észt e-állampolgárság nagyon mozgatja a fantáziámat.

fhdgy 2020.06.04. 09:52:32

@Buchhalter: Ez én esetemben mi lenne a "köpködésem" minősítése, amikor itthonról "köpködök" itthonra?

Szerintem, csak az elmúlt rövid időszakból vannak olyan dolgok, amik gyomorforgatók.

Ha ezeknek hangot adok, akkor "köpködő" vagyok?

A hányni igének van egy sokkal kifejezőbb szinonimája, csak az érzékeny gyomrúaknak hányingere támad tőle! -:)

Buchhalter 2020.06.04. 10:10:36

@fhdgy: Magyarországon mitől vagyok rosszul? Szerintem nincs normális és minőségi szakmunkás képzés + továbbra is a kétkezi szakikat egy réteg itthon lenézi. Oktatás gyengülése.Az egészségügyet azért nem támadom,mert elvileg nálunk gazdagabb,vagy fejlettebbnek vélt országok enyhén szólva is leszerepeltek(Olaszország,Spanyolország,Anglia,USA). Az újságírás szereplői egyre gyatrábba( én se vagyok egy nyelvtan talentum,de amikor főiskolát végzett média munkások minősíthetetlen munkáival szembesülök az már tényleg gáz). A szociális háló lehetne jobb.(tudom , a kisebbség miatt ablakon kidobott pénz,de lelkes és jól megfizetett szakemberekkel ezen lehetne változtatni). Ennyi elég is a negatív dolgokból.

fhdgy 2020.06.04. 10:21:09

@Buchhalter: Csak a felszínt kapirgálod!

Taxomükke (UK) 2020.06.04. 12:09:16

Ha semmit se akart mondani, azt gondolom, sikerrel járt.

György Csaba Nagy 2020.06.04. 12:34:55

Magyarországon semmi nem működik hatékonyan: a gazdaság nagyrészt külföldi tulajdonban, agyondotálva és szolgai módon kiszolgálva, profitját hazavive, a magyar rész udvari kliensgazdaságként közpénzfaló módon, versenyképesség nélkül, sőt arra nem is törekedve, az egészségügy, szociálpolitika, oktatás lózungok mögé rejtett csődben, az állam túlterjeszkedik, az önkormányzatiság és civil élet, ezáltal a polgárosodás rovására, az emberi viszonyok évszázados elmaradásban klerikál-feudálisak és egyre inkább ilyen irányba kényszerítve romlanak. Persze hogy menekül. aki hasznos képességekkel rendelkezik. Kinn nem problémátlan, de lényegében működő társadalmat talál. A beilleszkedés egyénfüggő: a "ragadozó alkat" könnyen, a "lelkiző" nehezen fog talajt ott, ahol az emberi viszonyok gyökeresen eltérnek a mi feudális anarchiánk szokásaitól. De van egy lényegesebb szempont: a gyerekek sorsa. Ők, ha ott járnak iskolába, barátkoznak, nyelvet és kultúrát felszívnak, maradéktalanul beilleszkednek és gond nélkül boldogulnak. A szülő jól teszi, ha ezzel igazolva döntését félreteszi saját nosztalgiáit, gyerekei jó sorsának biztosítását kezeli fő szempontként. Annál is inkább, mert az itthoni zsákutcából nem remélhető kiút belátható jövőben.

Golf2 2020.06.04. 12:51:54

Off. Trianon 100! A franc-iák-ba.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2020.06.04. 13:19:32

@György Csaba Nagy:

Nem az ország tehet róla hogy valaki életképtelen.Aki ügyes,itthon is boldogul.

kardio1 2020.06.04. 13:38:48

Ma száz éve véglegesült, hogy 3 millió magyar lett, nem saját akaratából, határátkelő. Ahol nem az emberek mozdultak, hanem a határok...
Erre a napra én nem ezt a posztot tettem volna, kedves HA.

fhdgy 2020.06.04. 14:11:22

@Horthy Miklós cselédje: "Aki ügyes,itthon is boldogul", kire, kikre gondolsz?

A nemzet gázszerelőjére, meg hasonlókra? Bonsai duce-nkról már ne is beszéljek?

Őket állítanád példaképül? Hát én nem kérek belőlük! Gondolom, nem én vagyok az egyetlen!

fhdgy 2020.06.04. 14:19:23

@kardio1: Igen, meg lehet címkézni a mai napot, hogy Magyarország sorsa megpecsételődött. Egy ilyen és hasonló dátum sokaknak nagyon jól jött, jön, mert tudnak kire, mire mutogatni, magukról pedig lerázni a felelősséget, mint kutya a bolhát.

A sírt már sokkal korábban megásták, nem az ellenségeink, hanem mi magunk. Elég hosszú ideig nyilvánvalóan rohantunk a vesztünkbe.

Nem tanultunk, nem is hiszem, hogy fogunk. Lehet, hogy most nem ássuk a sírunkat, csak gödröt ásunk, mert a sír árát is ellopják!

Mi lesz, mikor lesz az új Trianonunk?

Narina 2020.06.04. 14:21:46

Ez tényleg picit pici lett! Én 6 év után egyre inkább úgy érzem, hogy jó itt, de én ezt csak most merem így kijelenteni! Megismerve az árnyoldalakat is még így sincs gyomoridegem, ami azért Magyarországon állandó társam volt! Az eddigi elhatározás, hogy nem retúr jegyet vettünk ide, most már megszilárdult! Főleg mivel az utolsó kötődésem 1 éve meghalt!

C.quigley 2020.06.04. 14:22:24

@kardio1: ez a poszt direkt mara lett idozitve, hogy vilagosan hangsulyozza a blogger elkotezettseget.

Golf2 2020.06.04. 14:30:19

@fhdgy: "Mi lesz, mikor lesz az új Trianonunk" ? Már alakul,a 2/3a az országnak már gázművek...

Határátkelő 2020.06.04. 14:35:24

@kardio1: Nem kívántam senkinek megsérteni az érzékenységét, nem gondolom, hogy bármi összefüggés lenne aközött, hogy valaki 2020-ban (vagy 2019-ben) külföldre költözik és aközött, hogy 1920-ban egy vesztes világháború után milyen igazságtalan döntés született.

Golf2 2020.06.04. 14:36:12

@kardio1: Erre a napra én nem ezt a posztot tettem volna, kedves HA. +1000 Úgy látszik sokaknak kellemetlen ez a téma mint ahogy az ellenzéket se engedi ma felszólalni a .... Itt is látszik a magyar széthúzás,100 év után 1 napig sincs összetartás...

Golf2 2020.06.04. 14:40:28

@Határátkelő: Elég gyalázat hogy 1 napot is sajnálnak vele foglalkozni,a széthúzás mintapéldája...

fhdgy 2020.06.04. 14:51:15

@Határátkelő: "vesztes világháború után milyen igazságtalan döntés"???

A vesztes háború igaz! Igazságtalan? Hát a veszteseket nem szokták elhalmozni jutalmakkal!

Mi voltunk a támadó fél. Még azzal sem védekezhetünk, hogy megtámadtak bennünket.

I. Vh., I. lecke. A II. Vh., II. lecke sem sikerült jobban.

Egy háborút nem elkezdeni dicsőség, hanem a végén megnyerni.

Mi mindenkinél okosabbak, különbek vagyunk, mi mindenkinek megmutatjuk, ... , aztán jól pofán vernek bennünket, majd megy a nyivákolás.

Higgyétek el, magyar vagyok! Higgyétek el kurvára fáj!

De még jobban fáj, hogy nem tanulunk semmiből.

Az EU nem teszi semmisé Trianont, ezt ne várjuk, de realistán nézve, a legtöbbet megkaphatnánk, hogy csökkenjen Trianon jelentősége, de nem, nem, mi áskálódunk, mert mi olyan kurva okosak vagyunk.

fhdgy 2020.06.04. 14:58:08

Szlovák kormányfő: Szlovákia a felvidékiek hazája is, ahol nem másodrangú polgárok.

index.hu/kulfold/2020/06/03/szlovakia_trianon_igor_matovic_felvidek/

Szeretném remélni, nagyon remélni, hogy nem szirénhangok.

Félek, hogy nem lesz látványos a dolog, még akkor sem, ha tényleg szívből beszélt.

De valami talán elindul!

Buchhalter 2020.06.04. 15:00:50

@fhdgy: az áskálódásra sajna a román populisták is vevők.illetve az ottani kormány is mélyen korrupt.El lehet terelni a figyelmet egy kis gaz magyarokkal.

Golf2 2020.06.04. 15:57:50

Off.1990 jun4: A Magyar Köztársaság első parlamenti tiltakozása: a Fidesz kivonult a Trianon-megemlékezésről...na már akkor kellett volna őket világgá zavarni!

négyzet 2020.06.04. 16:06:25

@Csodabogár: Dehogynem, megéri az állampolgárság. Nézd meg a Brexitet. Szerintem Magyarország jövője az EU-ban elég bizonytalan, amint elapadnak a források, szerintem nyílt dologgá válik majd a téma, hogy kilépjen az ország.

Golf2 2020.06.04. 16:07:03

@fhdgy: És ez van ma: Több mint 9 milliárdért ad tanácsokat a Századvég Palkovicséknak,(bruttó 11.8 Milliárd!)

négyzet 2020.06.04. 16:38:23

5 gyerekkel költözni elég nagy erőfeszítést igényel ahhoz, hogy az ember nem akar ugrálni. Szóval nyilvánvaló, hogy eleve a költözés is elég nehéz volt, visszaköltözni is elég nehéz lenne, és nyomós ok kell hozzá.
Nálunk csak 1 gyerek van, de a mi 3 tagú családunkban ez úgy van, hogy addig lakunk külföldön, amíg ez mindenkinek jó. Kb. azért 3 évig (tegyük fel, hogy ennyi idő az új nyelven mindenkinek kellően jól beszélni, beilleszkedni), szóval 3 évig kiderülhet, hogy valakinek nem jó, de hagyunk neki időt, hogy elteljen ez a 2-3 év, és akkor fogunk ítéletet mondani arról, hogy ez így jó-e mindannyiunknak. A kezdeti nehézségek/rózsaszín köd sem igazán jó alap ennek eldöntésére.

nyuszigonosz 2020.06.04. 16:39:22

@fhdgy:
Igor Matovič június 2-án a trianoni békeszerzödés 100. évfordulója alkalmából tartott beszédét másnap olvastam.
Egy nagyon jól összeszedett beszéd.

nyuszigonosz 2020.06.04. 16:47:20

@Csodabogár:
Ez közben felülíródik. Mármint az, hogy az EU-ban mindegy, milyen állampolgárságod van.
Elvileg mindegy, és mégsem az: nézd a Brexitet, vagy a Covid-19 miatt lezárt határokat, hazamentett állampolgárokat a világ minden pontjáról - és képzeld el, hogy pár évtizede élnél valamelyik országban, állampolgárságod meg más, ülsz a világ végén, mindenki mást hazavisznek. téged meg esetleg nem, mert pont az az egy hely már nincs és neked meg az állampolgárságod is más.

És akkor itt írnék a mai posztnak nem igazán mondható íráshoz:
A "kedves" pár mondat írója meg: mindaddig, míg magyar állampolgár, neki Magyarországhoz bizony lesz köze. Akarja vagy nem akarja. A mostani nagy szavait meg lehethogy elfújja a szél. :-)

illango pillango 2020.06.04. 17:02:47

@kardio1: Hát igen, ebből a témából sok mindent ki lehetett volna hozni. Nem busongásra, Nagy-Magyarországozásra gondolok, hanem például meg lehetne kérdezni külhoni magyarokat, mennyire érzik magukat magyarnak vagy akik az utóbbi években kettős állampolgárok lettek és Magyarországra költöztek, például nekik milyen tapasztalataik vannak, hogy állnak a bennszülött magyarok hozzájuk, mennyire más a nyelv, mint amit otthon beszéltek, stb.

Nekem például van olyan szlovákiai és romániai magyar ismerősöm, akik nem tanultak meg rendesen románul/ szlovákul noha ott születtek és tudni se akarnak az ottani, szlovák / román világról.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.06.04. 17:43:10

@ChristineK: nem volt semmi erdemleges, amit ki lehetett volna posztolni ;) a Trianoni tema meg elszabaditotta volna az indulatokat ;)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.06.04. 17:44:39

@kardio1: ahogy irtam fent, az egy darazsfeszek tema...

C.quigley 2020.06.04. 17:54:51

@Határátkelő: milyen vesztes vilaghaboru, amely utan 1 millio katona tert haza, akiket Karolyi mihaly eresztett szelnek?

A nemet foldre soha idegen katona nem lepett, szamukra is ennyire volt vesztes a haboru.

C.quigley 2020.06.04. 17:54:55

@fhdgy: kit is tamadtunk meg??

Az EGYETLEN miniszterelnok volt Europaban Tisza Istvan, aki ellenezte a haborut.

desw 2020.06.04. 17:55:10

"Én egy éve jöttem dolgozni Németországba, a családot most, év elején sikerült kimenekíteni ide. "

"Kimenekíteni" ???

"Szóval lehet, hogy jó lenne egy cikk a kezdetekről, miért vannak határátkelők, azaz meddig jó a meleg kakiban."

"Semmi ne kössön minket Magyarországhoz, csak max. tényleg az ott élő rokonok, mint az eredeti írásban is van."

Há' de Robi, b+! Mér' nem "menekíted" ki a papit és a mamit és a többi rokonytot'??? Itthatyod' őket a kakiba' ????

Csodabogár 2020.06.04. 18:15:01

@kardio1: Nem értem. Te sokkal fiatalabb vagy nálam és még mindig Trianonon búslakodsz? Nálunk az anyai ág teljesen Romániába került de otthon ez a nagyszüleimnek se volt téma, pedig ők szakadtak el szinte örökre a családjuktól.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.06.04. 19:44:41

@Buchhalter: Meg gondolom a fizu is jobb ezt te pontosan tudod.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.06.04. 20:09:16

@Csodabogár: +1 En se tudok azonosulni ezzel a szemlelettel, ami 100 evvel ezelotti esemenyeken busong. Miert nem lehet elore nezni?
Nekem ez kb. ugy jon le (bar tudom, hogy az analogia nem 100%-ban helyes), mintha az amerikai del vesztesei meg mindig azon keseregnenek, hogy vesztettek a polgarhaboruban . igen, tisztaban vagyok vele, hogy letezik egy reteg, aki igy gondolkodik, de nem ez a felulrol, a kormany altal is nyomatott "uzenet".

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.06.04. 20:10:47

@Csodabogár: ...es folytatva: a trianoni gyasz elvet kovetve akkor gyaszolnunk kene Mohacs, es az osszes tobbi, nagy aldozattal jaro veszteseg miatt is?

kardio1 2020.06.04. 20:14:33

@fhdgy: nem gondolom, és nem is írtam, hogy Magyarország sorsa megpecsételődött. Hiszen mindannak ellenére, ami akkor történt, még itt vagyunk, létezünk és az ország is létezik. Nagy csoda, hogy akkor talpraállt.
Azzal nem értek egyet, hogy Magyarország lenne felelős a történtekért (Bécsben dőlt el, hogy a Monarchia hadat üzen) csak annyiban, hogy 1918-19-ben béna kacsaként tűrtük, hogy idegen csapatok megszállják az országot. Az akkori (dualizmus) nemzetiségi politika mai szemmel nézve szűkkeblű, de akkoriban teljesen rendben volt. Ellenben például a románok máig adósak a gyulafehérvári gyűlés Erdély nem román lakosaira vonatkozó határozatainak megvalósításával...

kardio1 2020.06.04. 20:16:18

@Határátkelő: Köszönöm, hogy válaszoltál. Én disszonánsnak éreztem, azért is írtam.

kardio1 2020.06.04. 20:17:27

@Golf2: széthúzás, az tényleg van. :(

kardio1 2020.06.04. 20:20:57

@fhdgy: a veszteseket nem szokták jutalmazni, az igaz. De ennyire büntetni sem, ami a két világháború után történt a vesztesekkel. A második vh meg az elsőből logikusan következett.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.06.04. 21:01:21

@fhdgy: Az ungár orvost azért nem zavarnák haza akkor sem!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.06.04. 21:01:21

@Horthy Miklós cselédje: Figyejjémá!
Mitől életképtelen az aki kimegy és fele annyi munkával 3-4x annyit keres?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.06.04. 21:01:21

@fhdgy: Mondjuk a külhoni magyarokkal való bánásmód nem csak rajtunk múlik,hanem a környező országok vezetésén is.
Csak mondjuk itt európában páran nem szeretnek minket.
Viszont a világon úgy nagyjából mindenhol.:))

kardio1 2020.06.04. 21:09:58

@fhdgy: Trianont azért nem teszi semmissé az EU, mert nemzetiségi problémákkal nem tud mit kezdeni, az az egyes országok asztala.

kardio1 2020.06.04. 21:11:44

@fhdgy: szép, ha igazán szívből jött, és nem politikai számításból.

kardio1 2020.06.04. 21:12:55

@Golf2: az index írását is olvastad a sztoriról ?

kardio1 2020.06.04. 21:16:26

@illango pillango: igen, lehetett volna sokféleképpen. De a "búsongás" is helyénvaló: ez még mindig az elvesztett végtag fantomfájdalma.

kardio1 2020.06.04. 21:19:47

@Csodabogár: már én sem vagyok azért annyira fiatal. :)
Ezt egyébként szerintem vagy hozza valaki a családból, vagy nem.

kardio1 2020.06.04. 21:25:12

@Zsuzsi65: Mohács után százötven évvel újra kiegészült az ország. Trianon esetében még aktuális a dolog.
Másfelől meg, ha mi magyarok mondunk le valamiről, akkor kitől várnánk, hogy helyettünk ne mondjon le róla ? Lengyelország 120 évig nem volt a térképen. És ők nem mondtak le arról, hogy egyszer újra legyen.

Fajankó 2020.06.04. 21:27:13

"ha nagyon szofisztikált akarok lenni, akkor qrva nehéz elindulni"
Ennyire ne szofisztikálj ...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.06.04. 21:32:01

@kardio1: Oszinten mondom, szeretnem megerteni, mi van a "gyaszolok" gondolatai mogott. Szoval mit jelent Es ahogy tudjuk, a jo kommunikacio alapja kerdesek feltevese annak erdekeben, hogy megertsuk valaki allaspontjat):
1."Mohács után százötven évvel újra kiegészült az ország. Trianon esetében még aktuális a dolog." Ez alatt mit ertesz? Lakossag szam? terulet?
2."ha mi magyarok mondunk le valamiről, akkor kitől várnánk, hogy helyettünk ne mondjon le róla ?" Ezt a mondatot nem tudtam ertelmezni...Mire gondolsz itt?
3."Lengyelország 120 évig nem volt a térképen. És ők nem mondtak le arról, hogy egyszer újra legyen" Ezzel a kozepkori allapotra utalsz, amikor Lengyelorszag resze volt az akkori (x uralkodo altali) birodalomnak? Ez mennyiben relevans Mo esetere?

fhdgy 2020.06.04. 21:47:36

Mindenkinek, aki reagált a hozzászólásaimra:

Én egy különleges állat vagyok! Apám Szlavóniában született magyar, én már Mo.-on. Apám megszenvedte a magyarságát, én vállalom ezt az örökséget.

Magyar voltam, magyar vagyok, magyar maradok!

Külhonból származom, belhonban születtem, Németországban éltem majd hét évet! Én minden vagyok!

Csak egy valami nem akarok lenni: hülye magyar!

Vállalok mindent, csak a hülyeséget nem!

Könyörgöm, térjünk már egyszer észre!

fhdgy 2020.06.04. 21:54:20

@nyuszigonosz: Kedves Nyusziaranyos!

Igen, megragadott engem is!

Az utóbbi egy-két évben többször volt dolgom Révkomáromban.

Be szép lenne, ha a szlovák miniszterelnök hozzáállása lenne a kiindulási alap, de félek, hogy nekünk egy idióta führerünk van!

fhdgy 2020.06.04. 22:00:08

@C.quigley: Ha már elkezdted, ne állj meg félúton, olvasd végig!

Először ellenezte, de utána ö lett a háború elkötelezett híve!

Szerintem megérdemelte a sorsát!

fhdgy 2020.06.04. 22:02:14

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Pancserok voltunk? Megszopattak? Csodálkozunk?

fhdgy 2020.06.04. 22:05:44

@kardio1: Csak a mi nemzetiségi problémáinkról:

Az EU ad egy keretet, csak tudni kellene, hogy hol a helyünk.

Ha lebecsülnénk magunkat, az baromság lenne.

Ha túlértékelnénk magunkat, hát had ne mondjak semmit!

kardio1 2020.06.04. 22:21:23

@fhdgy: nem nemzeti, hanem nemzetiségi kérdésről beszéltem. Az EU nem tud vele mit kezdeni.

Csodabogár 2020.06.04. 22:26:10

@kardio1: A magam részéről maximum azon tudok busongani, hogy ami megmaradt azzal se tudtunk gazdálkodni soha. Ok. itt voltak az oroszok, de elmentek és már 30 éve nincsenek itt és mi lett az országból? Mondhatnám nem is érdemeltünk többet.:-(

A család meg. Nagyapám 2 fiu testvére halt meg az őszirózsás forradalomban. Jobban tették volna ha Romániában maradnak. Nagyapám papírja még megvan nálam, amikor nyilatkozott, hogy ő inkább magyar akar lenni. Az egy falunyi rokonság meg maradt ahol volt.

fhdgy 2020.06.04. 22:27:03

@kardio1: Nemzeti vagy nemzetiségi csak perspektíva kérdése.

Ha Magyarországról nézem, akkor nemzeti, ha Szlavóniából, akkor nemzetiségi.

Mivel magyarként Szlavóniai gyökereim vannak, én tudom és akarom, így is, úgy is látni, érezni.

fhdgy 2020.06.04. 22:29:25

@Csodabogár: Jaj, Csodabogár, tépem a számat, de nem érti senki, csak Te?

kardio1 2020.06.04. 22:32:17

@Zsuzsi65: gyászolók kérdése: 45 után nem lehetett a kérdésről beszélni, mindig a szomszéd államok érzékenysége volt a téma. 89 után újra előkerültek ezek a témák. Nagyon friss még.A gyászmunka még nem fejeződött be.
Mohácshoz: lehet, 400 év múlva már nem fog ennyire fájni Trianon és ami ott elveszett. Egyébként meg reménykedni lehet, hogy egyszer ránkmosolyog a szerencse, ahogy akkor az utódállamokra.
A második ponthoz: Deák mondta, hogy amit egy nemzettől erővel elvesznek, idővel visszaszerezhető, de amiről az maga mond le, nem jön vissza soha.
Lengyelország nem volt birodalom része, 3x osztották fel (1772, 1791 es 1795), harmadjára már teljes egészében, onnantól kezdve 1918-ig nem volt Lengyelország a térképen.

kardio1 2020.06.04. 22:37:08

@Csodabogár: a román megszállás alatt se biztos, hogy jobban jártak volna.
Mindig sajátunk volt az önostorozás, de azért Trianon után szépen felállt a kiütött bokszoló. Ekkora csonkolás után szép tejesítmény, hogy a beteg túlélte. Négyszázezer magyar menekült a megmaradt területre az elszakított részekről !

M1nd3gy 2020.06.05. 00:43:10

Aki feladja a saját hazáját, szüleit, barátait és elmegy egy "gazdag" országba migránsként kecssölni azzal nagy a baj. Sosem fog tudni beilleszkedni mert mindig egy kiszolgáló személy lesz, a rendszer csicskája. Lehet hogy lesz csilivili autója, szép otthona, de benne marad, hogy ezt itthon nem tudta elérni, nem ismerték el amit csinált és a kudarcos mínuszos élete miatt vágott neki az ismeretlennek. Egy magyar sosem lesz se németben sem angliában se német se angol. Mindig csak egy bevándorló lesz, még az unokái is akiknek a nagypapa bevándorló volt. Persze ez sokkal jobb, mintha itthon lúzerkedik és szidja a rendszert a szüleit, a tanárokat, az Istent a béna sikertelen kis életéért. De a magad ura vagy. Kapsz egy dömper téglát az Istentől, leborítja eléd. Ezzel aztán halálra kövezheted a szomszédod, vagy fogsz egy bézbóz ütőt és apró darabokra töröd,. hoyg építsen ebből házat aki ide öntötte, vagy fogod és építesz belőle egy palotát, amelyikben éltek amíg meg nem haltok. És ez a te döntésed, életed és sikered. Vagy a sikertelenséged. Azt látom, hogy az itthon sikertelen embereket nagyon vonzza a vadnyugat...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.06.05. 01:17:04

Ha mar Trianon a tema :) Itt egy jo pelda arra, hgoyan lehet a jonepet (tisztelet a kivetelnek) megetetni :) Ez a video ugy terjed, mint a japan parlament megemlekezese Trianonrol :))
Valaki szep "forditast" csinalt hozza. De ha veszed a faradsagot, es bekapcsolod a Google forditot (ami, tudom, nem igazan tokeletes, de azert a lenyeget visszaadja), arrol beszelnek, hogyan kezeltek a mostani jarvanyt :))

www.youtube.com/watch?v=XaN1CFatUac&fbclid=IwAR0soSo1uxPV--IjbwFKm4EqWzzFKqBJ6x7VSdCXPPpKDc7bdkObX0jwmJM&app=desktop

pleasanton 2020.06.05. 01:47:28

@M1nd3gy:
Ez azert eleg eros altalanositas. En egy gellert-hegyi hazat hagytam hatra. Amit a csak a sajat keresetembol vettem meg, nem orokoltem hazat, penzt, meg csak a felesegem se dolgozott. Eleg jo kis egzisztenciat epitettem a semmibol. Egyetemen meg egy keves osztondijbol es nem sokkal tobb diakhitelbol probaltam tulelni a napokat. Aztan elkezdtem dolgozni. Fejlodtem, szepen lassan egyre jobb munkam es fizetesem lett. Aztan jott a lehetoseg, hogy kikoltozhetek egy masik orszagba. Ot eve vagyok itt, es eppen hazat vasarolni keszulok. Mert nem akarok visszamenni. Pedig ott konnyebb lett volna. Volt hazam, jo fizetesem. Itt ujra kellett kezdenem mindent. Ami penzem volt, az egybol elment a koltozesre es a kezdeti koltsegekre. Ja, es miota itt vagyok, azota erdemes nyugdijat fizetnem. Tudom mennyi van, en dontom el, hogy mennyit fizetek es hogy mibe fektetem be. Ilyen egy kulfoldre szokott luzert!

élhetetlen 2020.06.05. 03:06:19

@fhdgy: “de ha én lennék az EU, akkor ezt az ungár gmbh-t úgy kivágnám, mint macskát ...”. Ezért cél az állampolgárság, akkor is ha nehéz megszerezni. Az Angliában élő unokahúgomat ezért rugdostam, persze, csak levelekben, hogy több, mint tíz év után adja már be a végleges letelepedésre vonatkozó kérelmet. Ott diplomázott, a mesterképzést is ott végezte, ott dolgozik, megkapta. Az más, hogy tavaly férjhez ment egy angol állampolgár fekete sráchoz, ezen a jogon is kint maradhatna, de akkor ez még nem volt nyilvánvaló. Csak azt szorgalmaztam, hogy saját jogon intézze el az ott tartózkodást, ne lehessen ötletszerűen kivágni, mint a macskát…

élhetetlen 2020.06.05. 03:11:19

@Csodabogár: Anglia is EU tag volt. Aztán?

élhetetlen 2020.06.05. 03:16:24

@Horthy Miklós cselédje: Hogy is boldogulsz? Közelíted már vagyonban Mészáros Lőrincet?

élhetetlen 2020.06.05. 03:23:28

@fhdgy: “Mi voltunk a támadó fél. Még azzal sem védekezhetünk, hogy megtámadtak bennünket.”. Egy normális meglátás, kevesektől telik ennyire. A többi dologban is igazad van.

élhetetlen 2020.06.05. 04:02:35

@M1nd3gy: “Aki feladja a saját hazáját, szüleit, barátait és elmegy egy "gazdag" országba migránsként kecssölni azzal nagy a baj.”. Kicsit szűk a látóköröd. Nem csak az ment el az országból, akinek “nem ismerték el amit csinált és a kudarcos mínuszos élete miatt vágott neki az ismeretlennek” Baráti család, az elismert ember egy neves cég képviseletében ment ki öt évre Németországba. Aztán öt év hosszabbítás, a gyerekek ott születtek, ott szocializálódtak, kint maradtak. A gyerekek ott házasodtak, van már öt unoka, és ők már nem magyarok, csak vannak magyar felmenőik. És nem kiszolgáló személy, nem a rendszer csicskája a család. “de benne marad, hogy ezt itthon nem tudta elérni” Ja, és a Hüvösvölgyi úton volt egy villájuk, azt nem kérdeztem mostanában, hogy tartják-e, vagy eladták-e így huszon év után. Ne a saját nyomorodból indulj ki.

élhetetlen 2020.06.05. 04:45:08

@illango pillango: Tudod csak pár személyes tapasztalatom kollégákról. Átjött Erdélyből, informatika, a segge kinyalva, hét végén fizeti a cég, hogy hazamehessen a családjához, az összes létező tanfolyamra elmehet, és mikor mindent begyűjtött, akkor továbbállt nyugatra. A másik, ki a diplomás? Olyan mérnököt nem tudok elképzelni, akit három hónap alatt nem lehet megtanítani a windows használatára. Azt gyanítom, hogy amelyik papírra az van írva nálunk, hogy bizonyítvány egy tanfolyamról, Romániában erre az van írva, hogy diploma, és a HR-esek hozzá nem értése miatt azóta is mérnök. Ja, és először kapott lakást Fehérváron, utána Pesten. Taps! Tíz évig takarított nálam egy Erdélyből ideházasodott ápolónő, nagyon sokszor elmondta, hogy neki három diplomája van. Hány orvosnak van három diplomája?
Más. Már jó pár éve volt, átjött egy hegedűs Erdélyből, és tv hír volt, hogy nem kapott állást. Egy hónap múlva szintén hír, hogy az Operaház felvette a művész urat. Ja, hirtelen nyugdíjazták az Operaház vezető hegedűsét. Öt személyesen ismerem.
“hogy állnak a bennszülött magyarok hozzájuk”? Én így, de ezt nem lehet, támogatni kell őket, hogyne.

R2D2 & C3PO 2020.06.05. 09:08:24

@fhdgy:
Nem, a Monarchia volt az aggresszor!
Végül mégis Magyarországot vágták apróra... Bennünk van bűntudat, az osztrákoknál pedig jól karbantartottak az I. világháborús emlékművek: koszorúzva és arannyal futtatva. Hány ilyen van itthon?

Bár ennek már nincs jelentősége és remélem a szlovákok tegnap előtti példamutatása termékeny talajra fog hullani és kialakul egy belső együttműködés a Monarchia országai közt. Esetleg akkor nem kell megalkudnunk se a németekkel, se az oroszokkal, se a kínaiakkal... Jó lenne, ha Orbánék is inkább ezzel foglalatoskodnának, nem a zsebeik tömködésével.

somlobodog 2020.06.05. 09:08:54

Ez egy poszt? Komolyan? Drága a betű? Miért nem lehet az egész posztját idemasolni? Nem kattintok át a blogjara. Mi értelme ennek a blognak akkor? Az amit ír ebben a "posztban" egy kalap szar. 0 info, 0 háttér, 0 érvelés. Ha elfoglalt a HA szerkesztője inkább ne rakjon ki semmit. Vagy ha az iq10es parasztok horgese kell hogy jó sok hozzaszolas legyen (persze szigorúan moderálva) akkor gratulálok, most látom épp 80-nal van, elerte a célt. Csak hosszútávon ez nem lesz kifizetődő, a színvonalat lejjebb adni csak ideig óráig megy. Persze lehet leszarni és hulladékot kitenni csak akkor kár csinálni. Sztem

somlobodog 2020.06.05. 09:09:07

@M1nd3gy: ja és ha egy hatarmenti kis faluból költözök "fel" a gazdag Budapestre amit a pestiek építettek és hatrahagyom a valyoghazas családom akkor mi van? Tajszolasom is van szoval kilogok a budai elitbol halalomig, pedig vettem már egy házat a szabadság hegyen mert ügyes szakember vagyok.... Ha ez szerinted oké akkor és így nem vagyok hazarulo akkor egy dolog maradt: neked frankón elmentek otthonról:)))))

nyerafidesz 2020.06.05. 09:09:38

Basszus, én istenkáromló vagyok! Jól érzem magam Magyarországon. A gyermekeim is sikeresek, igaz sokat tettek érte.
Lőjetek fejbe nyugodtan!

röf 2020.06.05. 09:09:54

Magyarországnak ninc szüksége rád, Németországban meg világéletedben Ausländer leszel.

Galerida 2020.06.05. 09:09:58

@élhetetlen: Ráadásul 23 millióan jöttek át és elveszik a nyugdíjadat miattuk!
Csókold meg Gyurcsányt a legközelebbi találkozótokon helyettem is!

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.06.05. 09:10:05

Általában az ilyen emberek kullognak rövid időn belül haza

Hari Seldon 2 2020.06.05. 10:04:05

@C.quigley:
Pontosítás:
Egyrészt, német földre is lépett idegen katona, csak a tűzszünet után, ha az eredeti határait nézzük. Ilyen értelemben Magyarországra sem lépett a tűzszünetig antant katona.
Ha a 1871-es határokat nézzük, akkor viszont lépett. Elszászban volt olyan terület (igaz csak pár kisváros) amit elfoglaltak a francia csapatok mindjárt 1914-ben, egész 1918-ig fenn ált ez a helyzet.

Hari Seldon 2 2020.06.05. 10:21:10

@kardio1:
Szerintem fölösleges vele még itt is fogalkozni. Így is a csapból is ez folyik.
Egyébként ha már szóba hoztad, szerintem ez a cikk írja le nagyjából a legobjektívebben a döntést:
kard.blog.hu/2020/06/04/trianoni_orokdilemma_mindent_vissza_vagy_valamit_vissza
Lényegében: a magyar politika ahogy mindig akkor is ostobán viselkedett. Idiótán nyomatták, hogy minden maradjon a régiben. Aztán mit képzeltek, hogy a győztes államok nem kérnek semmit? Nem bírták felfogni, hogy itt most szépen el kell kezdeni alkudozni, különböző területekről. De az akkori konzerrvatív felfogás szerint a terület sérthetetlen. Akkor meg azt mondták a győztesek: Igen? Ennyire trtufák vagytok? Akkor megoldjuk mi magunk...

Na, jó. Én erről nem írok többet, mert részemről már így is többet fogalkoztam vele mint akartam.

midnightcoder2 2020.06.05. 11:20:35

Amúgy a posttal kapcsolatban nekem is az a benyomásom, hogy az ország annyira nem sokat veszített a csávó távozásával. Azon túl, hogy mennyire boldog hogy nem itt lehet, kb. az jött le, hogy a legnagyobb büszkesége hogy nem néznek tévét. Ami amúgy tök fasza - amúgy én sem, de ezt azért egy ilyen jellegû postban nem hiszem, hogy külön megemlíteném.

midnightcoder2 2020.06.05. 11:20:36

@György Csaba Nagy: "Magyarországon semmi nem működik hatékonyan: a gazdaság nagyrészt külföldi tulajdonban, agyondotálva és szolgai módon kiszolgálva, profitját hazavive"

Persze hogy így mûködik. Hogy a fenébe mûködhetne máshogy ? Ha azt el is felejtjük, hogy mondjuk teszem azt 150 éve is mennyivel fejlettebb voltak a németek gazdaságilag mint mi, nekünk volt 40 év szocializmus, ami alatt sikerült felépíteni egy olyan gazdaságot, ami csak a béketáborban eladható, máshol gyakorlatilag ipari hulladéknak minõsülõ termékeket gyártott. Aztán a gengszterváltás után - illetve még elõtte, mert a spontán privatizáció már 86-ban elkezdõdött - a volt állampárt emberei a kis kapcsolataikon keresztül azt is szétlopták ami még használható volt. Summa summarum, nekünk 89 után nagyrészt a semmibõl kellett felépíteni a gazdaságot, kb. mint a németeknek a II világháború után - azzal a különbséggel, hogy körülöttünk Európa nem volt szintén porig rombolva, másrészt ma azért nehezebb fûrésszel, és kalapáccsal mai szinten high-tech ipart építeni mint 45-ben. Ilyen körülmények között itt gazdaságot csak külföldi beruházókra alapozva lehetett - és lehet - építeni.

Amúgy pedig, manapság már picit nehezebb is fejlõdni mint 45-ben. Nyugat-európa persze papíron fejlõdik - de mennyivel is dolgozik kevesebbet ma egy volt NSZK-s állampolgár mint 30 éve ? Mennyivel alacsonyabb a nyugdíjkorhatára ? Mennyivel él jobban mint 30 éve ? Értsd jobb autó a kor mûszaki színvonalához képest, jobb lakhatás, jobb minõségû élelmiszerek, mûszaki cikkek (szintén a kor technológiai szintjéhez képest) ? Mindezt úgy, hogy közben a technológia óriásit fejlõdött, egy termék elõállításának munkaerõigénye drasztikusan csökkent.

gesztimi 2020.06.05. 11:21:04

@Golf2: A kivonulás azért történt, mert a levezető elnök váratlan döntést hozott a parlament egészére vonatkozóan. Ez nem volt előtte egyeztetve a pártokkal. Egyébiránt az összes párt - a kivonulás előtt néhány nappal - egy közös nyilatkozatot fogadott el Trianon tárgyában. Ezt a FIDESZ is aláírta.

Bicepsz Elek 2020.06.05. 11:21:04

Mindenki menjen oda, ahol jol erzi magat, de aztan ne sirjon a elojonnek a negativumok a kesobbiekben. Majd a rokonlatogatasok is elmaradnak idovel..

Medgar 2020.06.05. 12:53:51

A kognitív disszonancia iskolapéláját olvashattuk.

konrada 2020.06.05. 12:54:11

Én megértem Robit.
5 gyerekből Németországban meg lehet élni, míg Magyarországon csak akkor, ha annyi fizetése van, amiből le tudja írni adóban...

VT Man 2020.06.05. 13:17:11

Ha már Trianon, annak egyik oka, hogy a magyarok nyugatra, helyükre pedig mások keletrõl vándoroltak:

"A fordulat alapvetően a népvándorlásban keresendő. Ha a 226. oldlara lapozunk, akkor láthatunk egy táblázatot, amelyben kiszámolta az író, hogy az adott időszakban a magyarságból kb. 475-495 ezer ember vándorolt ki Erdélyből, és 430-450 ezer román pedig bevándorolt oda külső területekről. Tehát alapvetően nem népesedési fordulat tötént, hanem lakosságcsere. "
megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2019/11/27/miert_kerultek_a_romanok_tobbsegbe_erdelyben

nemecsekerno_007 2020.06.05. 13:55:18

Semmi se kössön Magyarországhoz?!

Vittétek a nagyit, hogy a német állam fizesse a nyugdíját?!

VT Man 2020.06.05. 13:55:35

@M1nd3gy:
"Aki feladja a saját hazáját, szüleit, barátait és elmegy egy "gazdag" országba migránsként kecssölni azzal nagy a baj. Sosem fog tudni beilleszkedni mert mindig egy kiszolgáló személy lesz"

Ez egyáltalán nem szükségszerû.
Ugandai Indiai családbeli menekült is lehet a kormány második számú embere (Priti Patel, anglia).

Arról nem is beszélve, hogy Meghan Markle nagyszülõje egy "csak fehérneknek" hotelben volt liftesfiú, az unokája pedig a királyi családban hercegnõ.

desw 2020.06.05. 15:16:14

@nemecsekerno_007:

" Vittétek a nagyit, hogy a német állam fizesse a nyugdíját?! "

Gyalázat, hogy a Robi a rokonokat Magyarországon hagyta a kakiban és nem menekítette ki őket

CmPunk 2020.06.05. 17:11:06

@Golf2: De azt azért tudod hogy a kormánypártok se szólalhattak fel.

manager2008 2020.06.05. 17:11:21

Sok okos hozzászólás van. Azért nem ártana néhány definíció. Mitől tartja magát valaki magyarnak? 1. Ha a genetikai örökség alapján akkor elég nagy a gond, mert az szinte meghatározhatatlan, igazi honfoglaló magyar gyakorlatilag nem mutatható már ki (akkor sem lehetett igazán, többféle nép jött be ide - még vikingek is a hét törzshöz csatlakozva). 2 Az identitás és nevelés miatt vagy magyar? Azt lehet, de akkor a kint dolgozó magyar gyereke is német lesz vagy angol. Sec perc. 3. Gazdasági érdek miatt? Akkor is az a gond hogy kint dolgozó érdekei oda fogják kötni. 4. Trianon esetében az elcsatolt részekkel a nemzetiségeket is kitették. A Monarchia eleve több nemzetiségű volt, és a gazdasági kapcsolatokat különösebben nem viselte meg a szétdarabolás, mert ugyanúgy működött minden tovább (a gazdaságot nem érdekli a határ). Most is működik, vásárolunk a románoktól sót, ők meg örömmel eladják. Mi a franc különbség lenne ha nálunk lenne a bánya? Olcsóbb lenne? Nem hiszem. 5. Mitől lenne nekünk jobb ha itt lenne az összes terület? (kiadás is van vele ). 6. A megoldás az EU egyesült államok lenne és akkor mindenki otthon van és ez a nemzetállami ökörködés megszűnne. Semmire nem jó egy kis állam, drága, képtelen megvédeni magát és jól megszívatják a nagyok. Ahogy most is. Egy előnye van, jól be lehet rúgni ha elkeseredést játszol a kocsmában. Helyette hass alkoss és gyarapíts, a haza!!! fényre derül (nem az ország). Egy egységes jogrend alatt MLőrincnek nincs semmi esélye, most viszont neki jut a pénz neked meg a székely himnusz meg a sör. Gratula.

kárárámaispj 2020.06.05. 19:17:54

@fhdgy:
"Aki ügyes,itthon is boldogul", kire, kikre gondolsz?

A nemzet gázszerelőjére, meg hasonlókra? Bonsai duce-nkról már ne is beszéljek?"

Gondolom arról a kilenc és félmillióról aki itt van, és boldogul.

Egyébként, ha neked annyira jó és szép lenne minden, akkor nem itt dumálnál bele minden egyes posztba ezerszer.

2020.06.05. 20:47:37

@kárárámaispj: Mivelhogy Magyarországon él .... ezt benézted a trollkodással.

2020.06.05. 21:01:47

@manager2008: Szerintem, a 2. pontod a releváncsos. A mai Magyarország politikai határaihoz semmiképp sem köthető a nemzetiség megélése. És igen, ebben az is benne van, hogy nem a mai Magyarországon élve, legfeljebb a gyerekeid rendelkeznek még némi magyar öntudattal, az unokáid annyira nem. Ahogy én sem vagyok cipszer attól, mert a dédszüleim azok voltak.
Viszont ez egy természetes folyamat, nemzetek jöttek és mentek, mindig a történelem folyamán. A jelenlegi folyamatokat figyelembe véve, 600-700 éven belül, már csak a ritka nyelveket kutató "különcök" fogják megérteni, miről beszélgetünk éppen most. Ugyanis addigra, a magyar, mint naponta használatos nyelv megszűnik létezni, mondjuk, nem lesz egyedül vele, benne van ugyanis a kevesebb mint 20 millió ember által beszélt nyelvek családjában. Ezek természetesen kihalnak, ahogy kihalt az a több ezer nyelv is, amelyet kis létszámú embercsoport beszélt a történelmünk folyamán.
Hm, pedig érdekes lenne tudni, hogyan mondják vizigótul a "Jó estét!"

nemecsekerno_007 2020.06.05. 23:07:17

@desw: Inkább pofátlanság, mert mu fizetjük. Az európai értékek szent nevében.

Citromsármány 2020.06.05. 23:07:35

@manager2008:

Egyetértek Veled. Családom felmenői a történelmi Magyarország területéről érkeztek, volt közöttük felvidéki, vajdasági és erdélyi is. Tehát színmagyar keverék vagyok. Kicsit vágott szemekkel. Ki tudja, honnan jöttek az őseim? Szerintem nem gyászolni kéne, hanem abban munkálkodni, hogy a széthúzás helyett egy építő összefogás legyen. Biztosan fáj a kint rekedteknek is, meg nekünk is, ami történt, de mostanában a Szlovákiában élő magyarok, az Ukrajnában élő magyarok, és a Romániában élő magyarok is tudtak munkát vállalni vagy áttelepülni akár hozzánk, akár más európai országokba. Nem kell busongani, ezt parasztvakításnak tartom. Van egy fennálló helyzet, ebből kell kihozni a legjobbat, nem pedig hergelni az embereket egymás ellen. Aki szűk látókörű, annak a véleménye pedig kit érdekel?

kárárámaispj 2020.06.05. 23:07:43

@Pink Petsch: Nem trollkodás.
Ahányszor hozzászólt az országot fikázta, és folyamatosan magyarázza, hogy akinek esze van, az elmegy.
Na, most ennek örömére itthon van? Akkor hogy van ez?

kárárámaispj 2020.06.05. 23:07:58

@Pink Petsch:
"A jelenlegi folyamatokat figyelembe véve, 600-700 éven belül, már csak a ritka nyelveket kutató "különcök" fogják megérteni, miről beszélgetünk éppen most. Ugyanis addigra, a magyar, mint naponta használatos nyelv megszűnik létezni,"
Hát, ha te mondod... végül is Ilosvait simán elolvasunk bármikor, az pedig 500 éves. Ja, mindezt úgy, hogy közben volt török, német, orosz megszállás.
Egyébként egy röhej, hogy minden más nép büszke a múltjára, meg úgy általában saját magára, a kitántorgók az ilyen nagy kozmopoliták.

Bev 2020.06.05. 23:08:14

Tényleg nagyon szomorú, hogy itt ilyen a helyzet, mint amilyen, éppen azért kellene minél több tevékeny és pozitív embernek itthon maradni, és pusztán az ittlététükkel, a munkájukkal változtatni azon, ami van. De elmenni, és máshonnan osztani az észt, lenézve, pocskondiázva mindenkit és mindent, nem szimpatikus viselkedés. A "Semmi ne kössön minket Magyarországhoz" elképesztően kíméletlen, minden emberi érzést nélkülöző kjelentés. Akikhez még hazajár a cikkíró, a rokonok, a barátok ők is Magyarország, de sajnos még ezt sem látja be.

kárárámaispj 2020.06.05. 23:08:40

@manager2008:
" 5. Mitől lenne nekünk jobb ha itt lenne az összes terület? (kiadás is van vele )"
Mondjuk néhány millió ember ismerné a nagyszüleit, látogathatta volna az anyja sírját, találkozhatott volna az unokatestvéreivel.
Az elcsatolt részeken meg azt mondják, hogy nem volt nagy élmény magyarnak lenni, állítólag szívatták őket. Állítólag még most is néha.
Meg képzeld, nem csak földek vannak arrafele, hanem városok is például. Mondjuk volt egy Arad. Az összes gyárával együtt. Szerinted nem vesz vissza a gazdasági teljesítményből, ha kiesik gépgyár, bútorgyár, vagongyár, textilüzem? Ez jót tesz az országnak?
" A megoldás az EU egyesült államok lenne és akkor mindenki otthon van és ez a nemzetállami ökörködés megszűnne."
Igen, baszod. Tényleg mennyire jól átlátható egy terület problémája, gondjai, világnézete mondjuk Brüsszelből, egy portugál szemével. Remek lenne. Te például tudod így hirtelen, hogy miért utálja a vallon a flamandot Belgiumban? Vagy miért ver szájba egy baszk ha lespanyolozod?

kardio1 2020.06.05. 23:11:08

@fhdgy: ő még megállíthatta volna Károlyit.

kardio1 2020.06.05. 23:15:32

@élhetetlen: ennyi erővel a monarchia román, rutén, vagy cseh tagjai is a támadó fél voltak...

kardio1 2020.06.05. 23:18:28

@élhetetlen: szomorú, hogy így gondolod. Végülis jól egymásnak ugrasztották a magyarokat...

2020.06.05. 23:19:59

@kárárámaispj: Ő évtizedeket élt külföldön, mielőtt visszatért volna Magyarországra. Van némi tapasztalata, még ha nincs is mindig és mindenben igaza, de jó meglátásai vannak, és évtizedek tapasztalatai a külföldön élésről. Szerintem, inkább hasznosítani kellene a tapasztalatait, mint leugatni csípőből ...

Cicaszemű 2020.06.05. 23:26:33

“Bolond ember az, aki azt kutatja, ami volt"

2020.06.05. 23:28:37

@kárárámaispj: Nálam büszkébbet nem találsz, aki büszkébb a magyarságára, mint én. Pláné, hogy én rommmagyar vagyok, az egész családom megszenvedte egy évszázad óta, hogy magyarok vagyunk, pláne, hogy kereskedő, azaz "burzsuj" (a mai magyar aktuálpolitikában Soros) család voltunk. De a történelem már csak egy ilyen kurva, hogy leszarja az egyéni büszkeséget. Hosszú távon sosem a kis közösségek maradnak fent. És igen, 20 millás populáció alatt kifejezetten kis közösségnek számít egy népcsoport.
Zárójelben megjegyzem, hogy sem Tinódi Lantost, sem az általa beszélt nyelvét nem ismernéd el mai magyarként ...

kardio1 2020.06.05. 23:30:08

@Hari Seldon 2: nem így volt ez akkor sem. És nem kellett volna a győztes hatalmaknak, benne a győzelem után Közép-Európát a maga szája íze szerint átalakító Franciaországnak olyan békediktátumot kényszeríteni Németországra, Ausztriára meg Magyarországra, ami magába rejtette a következő világégést, meg, hogy azóta sincs békesség Európa ezen fertályán. A terület integritás nem volt realitás, de egy olyalyasféle Magyarország, mint a bécsi döntések után lett, jobban tükrözné a hajdani wilsoni elveket.

kardio1 2020.06.05. 23:38:49

@Pink Petsch: a vizigótok pedig nem volt kis nép a maga idejében. Ahogy az egyiptomiak sem. Nem is ezért nincsenek már ilyen nyelvű beszélők. Inkább azon múlhat egy nyelv jövője, hogy mennyire elkötelezettek a beszélői. A baszk pl kicsi nyelv, de nem halódik.

2020.06.05. 23:45:18

@kardio1: A győztesek mindig úgy alakítják a dolgokat, ahogy nekik a legmegfelelőbb, ez így volt az emberi (állati) történelemben, mindig. Most mit kell ezen hirtelen meglepődni?
Magyarország utolsó legjobb politikai húzása az volt, amikor mégiscsak felvette a kereszténységet. Na, azóta csak szopunk .. nem a kereszténység miatt, hanem a "koppány-mentalitás" miatt. Nem volt 1000 év alatt olyan háború, amelynek a végén a győztes oldalon fejezte be volna az ország a hepajt. Görgeytől Károlyiig mindenki áruló a mai hivatalos magyar történelemben, aki nem a fejjel-a-falnak politikáját képviselte. És ezt a vonalat követi ma is a magyar kormány ... még jó, hogy nem vagyok állampolgár ... szar lesz majd pár év múlva, amikor kibaszatják magukat az EU-ból ...

2020.06.05. 23:52:51

@kardio1: Nem azt mondtam. hogy kicsi nép volt, hanem azt hogy, annyira kevés volt mégis, hogy ne olvadjon be egy akkoriban nagyobb népcsoportba. Igaz, erőszakkal 99%-ban. Akkoriban ugyanis az volt a divat, a direkt fizikai erőszak .. eltelt több mint egy évezred, és csak alig finomítottunk rajta. Ne legyenek illúzióid, az erőszak képessége nélkül ki sem alakultunk volna ... e nélkül nagy valószínűséggel a neandervölgyi lett volna az uralkodó főemlős a bolygón, nem a cro magnoni.

kardio1 2020.06.05. 23:53:47

@Pink Petsch: azért a Mohács előtti Magyarország gyakran volt a jó oldalon, akkoriban jelentős európai hatalom volt. Pl Mátyás, vagy az Árpád-háziak alatt.
Te ugye brassói vagy ? Úgy emlékszem, azt mondtad korábban. Jársz haza ?
Van német állampolgárságod ? Bár az igaz, hogy Romániával nem lesz az EU-nak semmilyen gondja: amilyen köpönyegforgatók, mindig a győztes oldalról kerülnek, tudják, hogy kell hízelegni.
Azért várom, hogy a gyulafehérvári gyűlés határozatait végrehajtsák így 100 év után...

kardio1 2020.06.05. 23:55:58

@Pink Petsch: hát igen, a Békés muzulmánok elhozták a vizigót Királyság végét. Persze a frankok is besegítettek...

2020.06.06. 00:06:38

@kardio1: Amióta a nagyszüleim meghaltak, nem voltam Brassóban, és igen, ott nőttem fel. Az az egyetlen "otthonom", azt kerestem mindig is egy normális országban, és megtaláltam Freiburgban, a földrajzot és a normalitást, számomra.
Nem,. nincs német állampolgárságom, nem is tervezem, és igen. jól tippeltél ... a románok túlélési technikáira lapozok. Lásd be, sokkal jobban bejött nekik, mint a magyaroknak valaha is.

kardio1 2020.06.06. 00:10:52

@Pink Petsch: Freiburgban nem, csak a környékén jártam, lehet a hasonlóságban valami. Ami meg a román politikai vezetést illeti:
Azért én jobb szeretek gerinccel élni.

2020.06.06. 00:11:04

@kardio1: Tökmindegy, hogy kik .. és nem értem, miért hangsúlyozod nekem ki a "Békés" muzulmánokat ... mikor álltam én ki mellettük?
Lehet, kurvára elfelejtetted már, de a "váj mi" profilomat azért kellett feladnom ezen a blogon, mert éppen a muzulmánok ellen tettem egy megjegyzést, amiben ráadásul semmi rasszizmus nem volt, csak az éppen akkori bloggazda menstruált, és túlérzékeny volt ...

kardio1 2020.06.06. 00:14:35

@Pink Petsch: a békést az automata korrektor írta nagybetűvel, én meg bennehagytam, mert nem gondoltam, hogy valamire asszociálsz belőle. Nem volt szándékos.

2020.06.06. 00:15:26

@kardio1: Jah, ott a Kárpátok déli görbülete, itt meg a Fekete-erdő vonulata .... megnyugtató.
Egyébként, a gerincről szólva ... a magyarra sem lennék büszke. Ugyanolyan korrupt. gerinctelen senkiháziak, mint a románok, de a románok az utóbbi 100 évben még sosem landoltak a vesztes oldalon, így rájuk teszek ..

kardio1 2020.06.06. 00:16:43

@Pink Petsch: a békés kitétel az iszlám szó jelentésére utalt. Egyébként vannak tényleg békés muzulmànok.

kardio1 2020.06.06. 00:19:30

@Pink Petsch: akàrmikor jàrtam a fekete erdőben, mindig esett, és hideg volt nyáron...

A magyarok is sokat balkániasodtak az utóbbi évtizedekben.

fhdgy 2020.06.06. 08:09:12

@kardio1: Tudod, 1989-ben a felségemmel és lányommal ott voltunk az utolsó magyar királyné, Európa utolsó császárnéja temetésén. A gyászmise a Szent István székesegyházban volt, ahova mi is befértünk ( persze nem a meghívottak közé ).

Voltak himnuszok. Első volt az osztrák, utána a magyar ( én így emlékszem, remélem nem viccel meg a memóriám ).

Mégis baj van a memóriámmal, mert nem emlékszem, hogy voltak-e más himnuszok, de román, rutén himnusz biztos nem volt.

Ezzel csak azt szeretném mondani, hogy az akkori hatalmi viszonyok szerint a magyarok és ruténok nem egy kategória.

Nem mellesleg, csak a 20. századot nézve, nem az számított, hogy ki kivel kezdte a háborút, hanem, hogy kivel fejezte be.

fhdgy 2020.06.06. 08:11:19

@Pink Petsch: Szeretnék pontosítani: csak 6 év 9 hónapot éltem Németországban.

fhdgy 2020.06.06. 08:38:24

@Pink Petsch: Nem sok értelme van bizonyos emberekkel vitatkozni.

Ha valaki pl. azt írja itt, hogy kilenc és félmillió ember boldogul itt én pedig csak szenvedek, akkor majdnem röhögő görcsöt kapok. Nem azért, mert olyan vidám a dolog, hanem, mert ....

Azt hiszem, hogy neked nem kell magyarázni.

Igen, tépem a számat, mert qrva sok dolog nem tetszik, ami ebben az országban megy.

És nem magamért veszekszem. Köszönöm, én jól megvagyok, kivéve a koromat, nos az nagyon nem tetszik. Az öregségben nem az a jó, hogy öreg az ember, hanem, hogy megérte.

midnightcoder2 2020.06.06. 10:03:36

@manager2008: "A megoldás az EU egyesült államok lenne és akkor mindenki otthon van és ez a nemzetállami ökörködés megszűnne."

Ehhez közös nyelv kellene, közös kultúra, közös identitás. Ez pedig soha nem lesz Európában. Egy francia soha nem fogja kidobni a francia nyelvet és németül beszélni. Angolul is csak addig, amíg tart a meeting. Közös nyelv nélkül viszont esélye sincs a közös kultúrának. Még így sem nagyon.

"Semmire nem jó egy kis állam, drága, képtelen megvédeni magát és jól megszívatják a nagyok."
A diverzitás azért nem annyira rossz dolog. Ezért is faszság amit az EU erőltet a közös politikával. Ha egy Európai Egyesült Államok csinál valami marhaságot - márpedig az elmúlt 30-50 évben ez történt, és egyre inkább ez zajlik ma is - abba az egész kontinens belebukik. Míg, ha hagyják az egyes országokat önjáróan működni, akkor egy bukta után is van hova menni.

fhdgy 2020.06.06. 10:37:15

@midnightcoder2: Svájc kicsiben példa rá, hogy többnyelvű is lehet egy ország. Jó, elismerem, hogy jelen helyzetben nem igazán tűnik kivetíthetőnek az EU-ra.

Hangsúlyozom, hogy jelen helyzetben. Én nem lepődnék meg, ha pár éven belül hatékony, jó, szinte észrevétlenül használható kütyük lesznek, amik bármilyen nyelvről bármilyenre fordítanak. Akkor a többnyelvűségből fakadó problémák nagy része megszűnik.

Herr Géza 2020.06.06. 14:30:35

@nemecsekerno_007: Anyám borogass... Na mi van? Megint beindult a pavlovi reflex?
“Kitántorgók” > a k. anyjukat > mi fizetjük a nagyi nyugdíját > meg különben is... :)))
Nevetséges és unalmas vagy már rendesen, ne itt ugass, hanem szólj a képviselődnek talán, hogy intézze hamar Viktornál az általad elképzelt szabványokat: minden távozó fizesse vissza az ükapja nyugdíját, a nagypapa rokkantnyugdíját, a mutter operációjának költségeit, a gyereke bölcsijét, óvodáját, iskoláját, családi pótlékát, stb.
Én viszont továbbra is kérem vissza apád-anyád (vagy nagyszüleid) nyugdíjának és eü-ellátásának egy részét, mert azt meg én fizettem a 16 évnyi magyar munkaviszonyom alatt. A te logikáddal így lesz helyes a dolog.

Herr Géza 2020.06.06. 15:04:31

@nemecsekerno_007: Amúgy meg szólj, ha a gyökkettes gondolkodásoddal egyszer majd felfogod, hogy az én szüleimnek-nagyszüleimnek (egyik sem él már, csak úgy mellékesen...) a nyugdíjjogosultságát az ő általa x év alatt befizetett nyugdíjjárulék alapozza meg. Hogy ez technikailag nem névreszóló egyéni számlákon hever, amíg kifizetésre nem kerül, arról se te, se én nem tehetünk. Ilyen a rendszer, ezt kell szeretni. Definitív te a saját nyugdíjadat fizeted, nem Jóskapista szüleiét, holott gyakorlatilag tényleg, pénzügyileg ez történik.
Eleve van az egésznek ugye némi biztosítási jellege, hiszen van, aki befizet egy valag pénzt, majd meghal pl. mielőtt egyáltalán elérné a nyugdíjkorhatárt, meg van, aki “filléreket” fizet be évtizedek alatt, de aztán 102 éves koráig él, azaz még nominálisan is több nyugdíjat kap összesen, mint amennyi járulékot befizetett. Tőle nem akarsz utólagos befizetést, vagy egy idő után megvonni a nyugdíjat? Aki meghal 40 év össz. többmilliós járulékbizetése után, annak nem kéne az örököseinek kicsengetni a pénzt?
Van ilyen rendszer, egyéni nyugdíjbiztosítás. Magyarországon nem ez van (meg sok más országban sem), azaz elvileg az állam kötelessége e rendszer alapján azt biztosítani, hogy abban az ominózus nyugdíjfazékban mindig legyen elég pénz. Hogy azt hogy oldja meg, az viszont a te dolgod is. Ne a békemenetben vicsorogj a genyó ballibsikre, hanem verdd a tamtamot, hogy a 26. bivalybasznádi stadion ára inkább menjen a nyugdíjfazékba (hogy egy kicsit demagóg is legyek). Ne feledd, sok kicsi sokra megy, még mielőtt jössz azzal, hogy nyugdíjkifizetésekhez képest egy stadion ára nullkommanix.

fhdgy 2020.06.06. 15:56:15

@Herr Géza: Előre mondom, hogy veled értek egyet, csak kérdésem van:

"Definitív te a saját nyugdíjadat fizeted, nem Jóskapista szüleiét, holott gyakorlatilag tényleg, pénzügyileg ez történik."

Ezt úgy érted, hogy egy konkrét személy fizeti a saját járulékait, hogy majd kapjon valamit.

Ezt a pénzt viszont a befizetés pillanatában másra költik, akár más személy nyugdíjára, akár teljesen más célra, pl. stadionra?

Mire a konkrét személyünk oda jut, hogy ő is szeretne nyugdíjat kapni, addigra az a pénz már régen nincs meg, hanem most az éppen aktuális befizetőkéből adnak neki?

Ha így értetted, akkor maximálisan egyetértünk.

Magyarul, az folyik, hogy a nyugdíjpénzeket elsikkasztották, a lyukakat meg újabb sikkasztásokkal tömködik be, amennyire lehet.

Herr Géza 2020.06.06. 17:36:24

@fhdgy: Igen, így értettem. Ennek a rendszernek (kirovó-felosztó) már csak ez a sajátossága. Nem állítom, hogy bárki bármit is “elsikkasztott” volna, de nekem ne dumáljon egyetlen majom se, hogy az én (mégha élnének is) szüleim nyugdíját ő fizeti, tehát ha én elköltöztem világgá, akkor vigyem magammal a szüleimet, vagy szálljak be a nyugdíjukba akárhogy is. Ők fizették 40+ évig a nyugdíjjárulékot, EZ alapján jár nekik a nyugdíj. Pont. Hogy azt a kedves magyar állam miből fedezi, teljesen irreleváns.

fhdgy 2020.06.06. 18:25:45

@Herr Géza: Nem vagyok jogász, de úgy tudom, hogy az is sikkasztás, ha valaki, valamilyen értéket, ami nem az övé, nem arra célra használ, amire a tulajdonos utasította.

Ha így nézzük, akkor igenis, nagyon sok esetben nem rendeltetés szerű ( volt ) a felhasználás.

nemecsekerno_007 2020.06.07. 11:59:55

@Herr Géza: Hát persze :))))

Örülhetsz ha a saját nagyapád-nagyanyád nyugdíját fizetted. Elkezdhetünk egy ilyen elszámolási vitát, de hidd el nem jönnél ki jól belőle.

nemecsekerno_007 2020.06.07. 12:00:03

@Herr Géza: Rajtad is az látszik, hogy nem akarod érteni. Elhiszem, hogy nem egyszerű ezt elfogadni, de ez a realitás.
Minden amit írtál a kegyes hazugságok kategóriájába tartozik.
Ami olyan mintha hájjal kenegetnék az embert, csak később fáj amikor hozzák a számlát. Az elvtársak is addig okosak, amíg tart mások pénze.

Herr Géza 2020.06.08. 19:17:54

@nemecsekerno_007: Na, kezdjük! Te nem értesz semmit, rögeszméd az, hogy minden eltávozó magyar összes hozzátartozójának a nyugdíját te fizeted. Egy lóf@szt.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.08. 19:30:22

@fhdgy: irjad akkor az eseteket ha olyan sok van.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.08. 21:04:22

@Herr Géza: jarni jar csak nem jut, ugye azt mondjak. azt azert elfogadhatjuk, hogy ha gondos tervezes mellett egyensulyban van a feloszto-kirovo rendszer, aztan egyszercsak az aktiv nepesseg jelentos resze megszunik befizetonek lenni, akkor az egyensuly felborul, es beall a "nem jut (annyi amennyit szeretnel)" allapot. nem konkret orszag konkret idoszaka, hanem altalaban a nyugdijrendszert tekintve. ugye ezt elfogadhatjuk?

Herr Géza 2020.06.08. 23:47:50

@droid_: Csak két apróságot emelnék ki:
- milyen “gondos tervezésről” beszélünk? Ki tervezett, mit, gondosan?
- “ az aktiv nepesseg jelentos resze megszunik befizetonek lenni, ..”
Miért is? Milyen “jelentős része”? Hisz alig páran mentek el világot látni, azok is mind hazafelé húznak már.... Legalábbis eddig ez volt a központi duma. Az ország meg úgy teljesít, hogy a teljes Nyugat-Európa cidrizik, mert már mindenben megelőz M.o. mindenkit, nem?
Akkor mitől is borulna fel az egyensúly?

Genius2 2020.06.09. 08:00:24

Konkrétan robi lóf_szt nem árul el abból, hogy akkor miért is annyira jó ott N.o.-ban, 1 (!) év után, és ugyan miért nem jönne vissza...
Vannak tippeim: elmondhatja a haveroknak, hogy 3x annyit keres, mint itthon. Vagy irigy, mert nem ért a focihoz, míg rajta kívül szinte mindenki más igen.
Ez így elég gyenge cikk lett...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.09. 10:02:54

@Herr Géza: tehat akkor kiemelnem megint, nem egy konkret orszag konkret idoszakat vizsgalva, hanem a feloszto-kirovo rendszer jelleget. ez igy ertheto?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.06.09. 19:20:29

@R2D2 & C3PO: Na ott a pont de nagyon!!!!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.06.09. 19:20:30

@nemecsekerno_007: Mennyivel keresel kevesebbet mostanában az általad fizetett nyugdíjak miatt???

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.06.09. 19:20:30

Mi a tököm!Most látom,hogy beszabadult a trollsereg!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.10. 12:59:17

@fhdgy: nos? nincs lista? talalgatas volt csak? tovabba: milyen tulajdonos utasitott kicsodat minek a felhasznalasara?

Imre apó 2020.06.11. 17:41:48

@Pink Petsch: még mindig a régi vagy. :D

Albu 2021.06.20. 16:44:03

@midnightcoder2: Az USA is távolodik a közös nyelvtől. Belgiumban meg sosem volt adott (Svájcot már írta más), érdemes ránézni egy nyelvi térképre ; )

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása