oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. május 20. 06:30,  Trendfordulót mutat a magyar statisztika a kivándorlásban 147 komment

2020. május 20. 06:30 Határátkelő

Trendfordulót mutat a magyar statisztika a kivándorlásban

Voltaképpen akár szenzációsnak is nevezhető adatokkal állt elő a Központi Statisztikai Hivatal a napokban. Ezek szerint ugyanis tavaly évtizedes trend fordult meg, hiszen több Magyarországon született állampolgár költözött vissza, mint amennyi elment – magyarán megfordult a kivándorlás.

„Az utolsó normális fotó a nagyvilágból” – mi volt az utolsó fotó, amit a karantén, a korlátozások előtt készítettél? Oszd meg velünk pár mondatos leírással a hataratkelo@hotmail.com címen! (Itt van pár példa - elég a telefont kinyitni...)

borond_tobb_foto_pixabay_com_tookapic.jpg

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint tavaly egészen pontosan 23 200 magyar költözött haza, miközben összesen 21 900 költözött külföldre.

Ezzel voltaképpen nem csak összezárult az olló, hanem elkezdett a másik irányba kinyílni. A kivándorlási oldalon ugyanis az adatokat ismertető Világgazdaság szerint már négy éve csökken a határátkelők száma, miközben a hazatérőké folyamatosan nő.

(A 2010 óta kezdődő időszakban a csúcs egyébként a KSH szerint 2015-ben volt, akkor mintegy 33 000 magyar költözött külföldre.)

A Központi Statisztikai Hivatal egyébként azon Magyarországra költöző állampolgárok számát is megadta, akik másik országban születtek. Ők 10 100-an voltak, nyilván közöttük elég sokan lehettek a szomszédos országokból érkezők.

Két éve is volt már fordulat

A friss KSH adatok annak fényében különösen érdekesek, hogy a hivatal már 2018-as adatai szerint is ugyanezt mondta. Az akkori statisztika szerint két évvel ezelőtt 20 ezer határátkelő térhetett haza, miközben 18 150-en mentek el.

A helyzetet bonyolítja, hogy ugyanabban az évben a német statisztikai hivatal nem kevesebb, mint 28 ezer magyar regisztrált első alkalommal az országban, ami azt jelenti, hogy a két intézmény közül valamelyik tévedett, méghozzá nagyot.

Az ugyanis elég furcsa, hogy míg a KSH szerint 2018-ban összesen 18 ezer magyar költözött külföldre, addig a németek szerint csak hozzájuk 28 ezren érkeztek.

Erre persze némi magyarázattal szolgálhat a Brexit, hozzátéve, hogy Ausztriában is 5600-zal nőtt a regisztrált magyar állampolgárok száma 2017-hez képest a Portfolió akkori cikke szerint.

És akkor arról még nem beszéltem, hogy az OECD International Migration Outlook című akkori éves kiadványa szerint 2007 és 2016 között évente átlagosan 70 ezer magyar vándorolt el az OECD-országokba.

Ehhez képest az OECD 2017-re minimális növekedést mért a magyar elvándorlásban az előző évhez képest, így 86 ezer magyar ment szerintük a többi tagállamba a 2016-os 85 ezer után – még egyszer: ugyanabban az évben, amikor a KSH már fordulatról beszélt.

Félreértés ne essék: nem gondolom egyetlen percig sem, hogy bárki szánt szándékkal adna meg rossz adatokat. Sokkal inkább arról lehet szó, hogy (mint arról más sokszor szó esett) nagyon nehéz mérni a kivándorlást és a hazaköltözést is.

A különböző országok statisztikai hivatalai nem ritkán különböző módszerekkel számolnak, így aztán különböző számok is jönnek ki.

Kik mennek el?

Tavaly nyáron készült egy beszélgetés Hárs Ágnessel, a Kopint-Tárki vezető kutatójával és Simon Dáviddal, az ELTE oktatójával – mindketten a téma kiemelkedő magyar szakértői között vannak.

Hárs Ágnes akkor azt mondta, vannak olyan régiók, társadalmi csoportok, amelyeket kevésbé ér el az elvándorlás. Jellemzően ilyenek a nagyon szegények, az elzárt helyen élők és az idősek.

Ettől még a probléma valós, különösen, hogy a legérzékenyebb, leginkább a jövőt támogató csoportok (azaz a diplomások, a fiatalok) mennek el, ami halmozott problémát jelent.

Simon Dávid példát is hozott: azt mondta, még őket is meglepte, hogy míg a Dél-Dunántúlról viszonylag magas a mobilitás, a Duna túloldalán, a Dél-Alföldön hasonló helyzetű csoportok között alacsonyabb és ezt a különbséget nehéz megmagyarázni.

A határátkelés szempontjából a legtöbb ember életében a gyermek születése (és különösen az iskola kezdete) egyfajta fordulópont, mert ekkor már nehezebb mozdulni.

Ez alighanem a hazaköltözés esetében is igaz, azzal kiegészítve, hogy vannak, akik kifejezetten azért térnek haza, hogy a gyermekük az anyanyelvén tanuljon.

„Az az ökölszabály, hogy a határátkelők 40-60 százaléka hazatér. Magyarul a hazaérkezők száma most azért magasabb, mert nagyobb az elvándorlás. A 100 fele kevesebb, mint a 200 fele, hogy nagyon triviálisan fogalmazzak. Az, hogy többen jönnek haza, semmit sem jelent a folyamat változása szempontjából.

Nem tartanám helyesnek azt, hogy támogassuk a hazajövőket az itthon maradottakkal szemben. A támogatásnak az ilyen direkt pénzbeli változata látványos és kudarcra ítélt – más országban is” – fogalmazott abban a tavalyi beszélgetésben Hárs Ágnes.

Összességében tehát nagyon érdekesek a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai, kíváncsi leszek, hogy majd a külföldi adatok is alátámasztják-e.

Aki pedig anno nem hallotta volna a beszélgetést, az alábbi videón (vagy a Spotify-on ITT) meghallgathatja.

(Fotó: pixabay.com/tookapic)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5615708276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nzoltan 2020.05.21. 08:09:28

Ne nézzük le a statusztikusokat. Az egy szakma. És mostanában bizonyítottak.

chrisred 2020.05.21. 08:09:39

@Horthy Miklós cselédje: A népi demokrácia is stabil volt vagy negyven évig, a most hatalmon lévő politikai erő meg már régen elavult politikai termékké minősítette a polgári jelzőt.

desw 2020.05.21. 08:10:03

@Rayovac:

"Mindig jókat röhögök azokon az otthonmaradottokon, akik a posztjaikban azt bizonygatják, hogy alapvetően az Orbán kormány még mindig egy demokráciát működtet. "

Mindig jókat röhögök azokon az egybites lényeken, akik szerint ha vki elégedett Magyarországon, az csakis Orbanista és/vagy NER tag lehet.

Nem mellesleg amíg az álompolgárok többsége nagyjából a csimpánz szintjén van, addig baszhatod a demokráciádat. Demokrácia csak értelmes embereknek való.

desw 2020.05.21. 08:10:16

@somlobodog:

"miért? Mindenkinek van valami indoka. Nyilván Orbán miatt egyedül nem költözik (?) senki. De egy elég erős mozgatorugo lehet sokaknak. Vagy egy végső lökés a döntésben. "

Alapvetően a több pénz az indok, csak ugye ezt ciki lenne beismerni.

desw 2020.05.21. 08:10:34

@a nagy hohohorgász:

"ezt ki mondta? Mi azt mondjuk ha van eszed vagy ügyes vagy és szorgalmas vagy akkor mon is jól élsz. Ha nincs akkor kint is csak magyar viszonylatban élsz jobban kint ugyanúgy ott vagy a rangletran ahol itthon. "

+1000 Ennyi!

kardio1 2020.05.21. 08:10:48

@Rayovac: szerinted újraválasztják ? A járvány előttig azt gondoltam, hogy jó esélyei vannak, de a járványkezelése miatt már korántsem tartom esélyesnek az újraválasztásra. A szomorú az, hogy az ellenfele sem egy nagy kaliber. Vele sem lesztek kinn a vízből.

desw 2020.05.21. 08:10:49

@HighTroller:

"ha a visszakoltozes kapcsan hangzik el ugyanez az erv, akkor is rohogsz? No offense, csak kivancsi vagyok. "

Csomóan azt bizonygatják, hogy a gennyes kormány miatt kénytelenek/akarnak elmenni. Ha jól keresnének MO-on, akkor is elmennének? A többség akkor nem menne el!

desw 2020.05.21. 08:11:09

@Golf2:

"Ez 10 éve nem igaz.Most ha adót csalsz,hátszeled van akkor élsz jól lásd ner,stb.Ha kinyitod a szád kicsinálnak,vagy elég ha az kell nekik ami neked van.De úgyse tudlak meggyőzni. "

Ne beszélj már hülyeséget!

Egy ismerősömnek sincs hátszele, egyik sem NER tag, és sokan igencsak jól élnek. Nyilván a tanulás, szorgalom, kitartás, . . . ismeretlen szavak neked/nektek.

desw 2020.05.21. 08:11:24

@droid_:

"hat ez jo, itt ijedeznek hogy a titkosszolgalat mit es hogyan ellenorizhet, de ha arrol van szo, hogy miert nem jol szamoljak ossze, hogy ki hol el, akkor miert nem vetik ossze a munkavallalast, adozast, bankkartya hasznalatot, telefon hasznalatot meg ami meg eszukbe jut. "

:DDDDD logikát ne keress náluk!

desw 2020.05.21. 08:11:40

@ulpius66:

"Egyebekben meg én, Ulpius Tamás nagy ívben tojok az egészre, ki hogy, merre, meddig.... egészen addig míg a külföldre szakadt hazánk fiai, (lányai) az egész magyar nemzetgazdaságot nem akarják lenyúlni......."

+1000

Sokan nem jelentkeznek ki a magyar TB alól (=> ~biztosítási csalás), mert viszik ki a TB támogatott gyógyszer, jönnek haza szülni, . . . a bezzeg Nyugatról. Nájsz!

desw 2020.05.21. 08:12:04

@puhacica:

"- mindig jokat rohogok azokon, akik a posztjaikban azt bizonygatjak, hogy alapvetoen elkepzelni se tudjak, hogy az enberek nem egyformak, mindenkinek masok a motivacioi, az elgondolasai a sajat eletevel kapcsolatban. "

A szövegértés még nem megy, ugye?

Ezt írtam:

" Mindig jókat röhögök azokon az emigránsokon, akik a posztjaikban azt bizonygatják, hogy alapvetően az Orbán-rezsim és a diktatúra miatt hagyják el az országot. "

Melyik szót nem érted? Segítek!

desw 2020.05.21. 08:12:19

@Albu:

"Engem az efféle röhögések terelnek abba az irányba, hogy inkább még két évtizedig disszidens maradjak : ) "

Miért csak két évtizedig? Miért nem a halálodig?? Ja, nyuggerként már nincs is diktatúra? Akkor már jó lesz ez a szar magyar eü is?? :DDDD

desw 2020.05.21. 08:12:31

@nemhüje:

"Ráadásul a trükkös kitantorgók úgy próbálják lenyúlni az egész nemzetgazdaságot, hogy közben milliárdokat utalnak haza. Euróban. Soros útjai kifürkészhetetlenek."

Ne' már! Az államkasszába?? De rendik vagytok!

A maminak hazautalt zsebpénzből ill. hiteltörlesztésből elég nehézkesen lesz ám jobb eü, jobb utak, . . .

midnightcoder2 2020.05.21. 08:13:00

@Rayovac: Az, hogy 10 év múlva mi lesz, senki sem tudja megmondani. Egy pici vírus miatt is mekkorát tudott fordulni a világ, és egy rakás olyan trend van ami azt mutatja, hogy sokkal nagyobbat fog. És abban speciel igaza van a mostani kormánynak, hogy annak kellene igazából továbbtanulni, akinek ehhez megvannak a képességei. Akinek meg nincsenek, nem kellene WC papírt osztogatni csak azért, hogy a diplomások aránya növekedjen. Sokkal jobban megél, és szerintem boldogabb is egy jó villanyszerelő, vagy egy asztalos, vagy egy vízvezetékszerelő, mint egy olyan diplomás aki utána egész életét mint coach, vagy csapatépítő / kommunikációs tréner, vagy más hasonló szélhámos éli le.

232323 2020.05.21. 09:05:54

Mindenki legyen ott, ahol úgy gondolja hogy neki jó vagy jobb vagy kevésbé szar.

Szeressük egymást! <3

puhacica 2020.05.21. 09:17:39

@kardio1: lehet, hogy ezt nem pont nekem kene felronod

@desw: el tudod kepzelni, hogy valaki az orban-rezsim miatt koltozott el magyarorszagrol? igen vagy nem?

kardio1 2020.05.21. 09:32:18

@puhacica: nem is volt szándékomban neked felróni, ez ennél sokkal általánosabb érvényű megjegyzés volt a részemről. Akinek nem inge, ne vegye magára. :)

2020.05.21. 09:44:56

@desw: "Mindig jókat röhögök azokon az egybites lényeken, akik szerint ha vki elégedett Magyarországon, az csakis Orbanista és/vagy NER tag lehet."

Mindig jókat röhögök azokon az egybites lényeken, akik szerint ha vki elégedettlen Magyarországon, az csakis a pénz miatt lehet

puhacica 2020.05.21. 09:53:23

@kardio1: hat ezert jegyeztem en meg celzottan, hogy elkeruljuk a neminge jellegu felreerteseket. :)

Der Piefke 2020.05.21. 09:54:04

@desw:

"A friss KSH adatok annak fényében különösen érdekesek, hogy a hivatal már 2018-as adatai szerint is ugyanezt mondta. Az akkori statisztika szerint két évvel ezelőtt 20 ezer határátkelő térhetett haza, miközben 18 150-en mentek el.

A helyzetet bonyolítja, hogy ugyanabban az évben a német statisztikai hivatal nem kevesebb, mint 28 ezer magyar regisztrált első alkalommal az országban, ami azt jelenti, hogy a két intézmény közül valamelyik tévedett, méghozzá nagyot.

Az ugyanis elég furcsa, hogy míg a KSH szerint 2018-ban összesen 18 ezer magyar költözött külföldre, addig a németek szerint csak hozzájuk 28 ezren érkeztek." - Mindezek tükrében kijelenthető, hogy a magyar stratisztika kozmetikázott. ne feledjük: oda még mellár Tamást, a Hivatal korábbi vezetőjét sem engedi már be az Orbán-rezsim; vajon mi folyhat ott?:)

AlabamaLapa 2020.05.21. 10:02:00

@Rayovac: én is jókat röhögök azokon, akik azt hiszik kint bezzeg demokrácia van.
Napok óta próbalok irni egy sz**os megjegyzést egy német cikk alá, ami totál félrevezető, de furcsa mód sosem lesz jóváhagyva a kommentem.... pedig csak egy szimpla teljesen normális tényt szerettem volna közölni. Éljen a sajtószabadság a demokratikus Németországban! :-)

lenörd hofstadter 2020.05.21. 10:02:18

@232323:

Azért ez orbániában úgy működik, hogy van egy kisebbség amelyik a választási csalásainak köszönhetően el akarja és sajnos el is döntheti, hogy ki hogyan és hol éljen.

(Kár, hogy nem fog megjelenni, a Határátkelő nem szereti az igazságot és cenzúráz, természetesen csak akkor ha orbánt nem élteti valaki, az ellenzék folyamatos gyalázásával általában semmi probléma nincs)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.21. 10:02:25

@nemhüje: ami egyebkent 1 evnyi nyugdijkiadasnal is kevesebb, hogy erezzuk a nagysagrendet.

Antal Jozsa 2020.05.21. 10:06:12

Albu kijelentéséhez kapcsolódóan hogy még 2 évtizedig tuti disszidens maradjon abból nyilvánvalóan az olvasható ki hogy nem tervez végleg odakint akárhol is van. De mi ezzel a probléma? Sokkal több pénzt tud külföldön megkeresni (ez nem feltétlen pénzsóvárság), nagyobb a létbiztonság, hosszabb és több a segély ha kicsúszik az ember lába alól a talaj, igazságosabb a rendszer és sokkal többre becsülik (anyagilag biztos) a munkahelyén. Az a része hogy valaki hazajön nyugdíjra vagy előtte is akár, abban az is benne van hogy az a társadalom odakint mennyire becsüli vagy fogadta őt be…illetve ő mennyire tudott beilleszkedni....ez már ugye más kérdés.....munkát találni és jól keresni nem nehéz a végleges beilleszkedés már bonyolultabb és bizonytalanabb.
Amúgy is sok német és holland jön hozzánk a nyugdíjas éveire (vagy az év nagyrészén Magyarországon él), ezt miért nem tehetné meg egy magyar is…

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2020.05.21. 11:05:16

@Shanarey: "s talán még a NAV és a TB is, akiknek anno szóltam. A KSH, nem tartozik az értesített felek táborába. "

Fú... tényleg? És szerinted ha a NAV meg a TB tudja, akkor a KSH-hoz ez nem kerül át?

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2020.05.21. 11:05:17

@Der Piefke: "Mindezek tükrében kijelenthető, hogy a magyar stratisztika kozmetikázott."

Vagy hogy Németországba ment egy halom Brexites. Vagy azt jelenti, hogy idénymunkát végeztek ott. De nem nem, "hazudik a zóbánviktó", az a tuti. Elvégre a "zország átlépte a határt!"

Antal Jozsa 2020.05.21. 11:05:17

@desw: engem külföldön meetingeken meg face2face kérdeznek, hogy mi ez ami Magyarországon történik, én meg próbálom egy kicsit árnyalni a képet de hidd el nem mindig egyszerű. Elég csak arról beszélni hogy hova jutott az állami média a pártatlan egyenes tájékoztatást illetően (értem az RTL-klub meg balra húz de nem érdekel mert egy kereskedelmi tévé).

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2020.05.21. 11:05:17

"Az ugyanis elég furcsa, hogy míg a KSH szerint 2018-ban összesen 18 ezer magyar költözött külföldre, addig a németek szerint csak hozzájuk 28 ezren érkeztek."

ja ja mert az tök lehetetlen, hogy Németországba menjen dolgozni egy brexites vagy addig Ausztriában dolgozó magyar, ami a németekhez megérkezik, de MO-t nem hagyja el, hiszen azt már évekkel ezelőtt elhagyta.

komisz_kölök 2020.05.21. 11:56:37

@ulpius66: ez a hazamegyunk az EÜt kihasznalni egy régi xar NERes mese. TB kártya nélkül nem kapsz semmit, ha nincs munkaviszonyod, nincs TB kártyád. Talán régen az angliai csorokra igaz volt, de a DACH országokból, ahol a legtöbben élünk, nincs olyan hülye aki betenne a lábát a magyar EÜbe. Meg sem érne. Biztos utazok órákat, ki eszek szabit, meg költök az útra, mikor itt ingyen jobb ellátást kapok.

komisz_kölök 2020.05.21. 11:59:51

@desw: mi nem az Orbán miatt mentünk el. De miatta nem megyünk vissza. Konkrétan miatta indítjuk el az állampolgársági folyamatot. Eddig nem tűnt fontosnak, mert úgyis EU. Most már fontosnak tűnik, hála a csávónak.

komisz_kölök 2020.05.21. 12:08:15

@AlabamaLapa: szeretnék egy origos cikket kommentálni. Meg tudnád mutatni hogy kell?

AlabamaLapa 2020.05.21. 12:37:34

@komisz_kölök: Sajnos ez pont nem igy van, legalabbis nem minden esetben. TAJ kártyája mindenkinek van (aki nem adta le), max. ha az orvos beirja a TAJ számot pirosan jelez, hogy nincs biztositása az illetőnek. Exemnek éveken át nem volt sem bejelentése, sem önállóan fizetett TB-je, mégse szólt neki se, sőt, még meg is műtötték, és senki nem állt sorban érte nála a pénzéért.
Az viszont különös kérdéseket vet fel bennem, hogy a koronavirus közepén miért jön valaki "haza" Tirolból hogy itthon kezeltesse magát miután koronás lett...Azt hittem, itt olyan szar az ellátás, hogy a kutya se tenné be a lábát a magyar kórházakba...ezek szerint mégse ;-)

Golf2 2020.05.21. 13:34:24

Eltévedtek ner-váziója...Pénzt is jár ezért?

dikusz. 2020.05.21. 13:45:22

@Golf2: Vagy címlapos volt a poszt...

Herr Géza 2020.05.21. 15:09:20

@Balogh Zsolt: Hát úgy teljesen nem értem a kérdésedet. Külföldi munkaviszony után mész haza?
Nem, a magyar hivatal semmit nem rendez el magától a külföldi hivatallal és az utóbbitól sem “kapsz” semmit automatikusan. Minden igazolást kérned kell (a munkanélküli járadékhoz PDU1 vagy 2, a tb ügyintézéshez E104, ill. továbbiak is kellhetnek egyéni szitutól függően) és ezekkel kell otthon az adott intézményeknél bejelentkezni.
Hogy a KSH mi alapján számol valakit ki- meg visszatelepülőnek, az meg őszintén szólva nagyon nem érdekel. Pont azért, mert szerintem is lehetetlen valamiféle releváns módszert alkotni hozzá.

Shanarey 2020.05.21. 16:39:19

@Orbánék Moszkva fele menekülnek! :

A KSH szerint, én Magyarországon élek, mert van magyar lakcímem.

vándor madár 2020.05.21. 17:37:51

@AlabamaLapa: "Az viszont különös kérdéseket vet fel bennem, hogy a koronavirus közepén miért jön valaki "haza" Tirolból hogy itthon kezeltesse magát miután koronás lett...Azt hittem, itt olyan szar az ellátás, hogy a kutya se tenné be a lábát a magyar kórházakba...ezek szerint mégse ;-)"

Senki nem ment azért "haza" Tirolból, hogy otthon kezeltesse magát, magát miután koronás lett.
Egyszerűen az történt, hogy ezek a munkavállalók nem Tirolban laknak, hanem szezonmunkások, akik csak a munka idejére biztosítottak Ausztriában és csak arra az időre van ott lakhatásuk a munkáltató által. Mivel a járvány beköszöntével vég lett a szezonnak, azonnal megszünt a munkaviszonyuk, a lakhatásuk és a biztosításuk is, így idő előtt haza kellett menniük és volt aki a beteséget is vitte magával Mo-ra. Ennyi, nem kell semmiféle teóriát költeni hozzá.

@Shanarey: "A KSH szerint, én Magyarországon élek, mert van magyar lakcímem."

Ezt honnan tudod? Gondolod nem tudják egy kattintással megnézni, hogy a munkaképes korú lakosságból ki milyen adót és TB-t fizet Mo-n?

desw 2020.05.21. 18:16:03

@Der Piefke:

"Az ugyanis elég furcsa, hogy míg a KSH szerint 2018-ban összesen 18 ezer magyar költözött külföldre, addig a németek szerint csak hozzájuk 28 ezren érkeztek." - Mindezek tükrében kijelenthető, hogy a magyar stratisztika kozmetikázott. "

Tessék:

@Orbánék Moszkva fele menekülnek! :

desw 2020.05.21. 18:16:20

@puhacica:

"el tudod kepzelni, hogy valaki az orban-rezsim miatt koltozott el magyarorszagrol? igen vagy nem? "

Minden lehetséges! De hogy a többség nem emiatt ment el, abban biztos vagyok. Csak hát romantikusabb azt mondani, hogy diktatúra, mint tükörbe nézni.

Egyébként ismerek német embereket, akik Merkel és a menekültek miatt hagyták el NO-t. Pl a mi falunkban orrba-szájba veszik a németek, osztrákok, hollandok, . . . a házakat, a magyar eü-t használják, stb.

desw 2020.05.21. 18:16:46

@komisz_kölök:

" ez a hazamegyunk az EÜt kihasznalni egy régi xar NERes mese. TB kártya nélkül nem kapsz semmit, ha nincs munkaviszonyod, nincs TB kártyád."

Rosszul tudod! Havi ~7000 Ft és van teljes eü ellátásod. Sajnos!

"Talán régen az angliai csorokra igaz volt, de a DACH országokból, ahol a legtöbben élünk, nincs olyan hülye aki betenne a lábát a magyar EÜbe. Meg sem érne. Biztos utazok órákat, ki eszek szabit, meg költök az útra, mikor itt ingyen jobb ellátást kapok. "

Ismerős magyarból viszi ki a TB támogatott gyógyszert, mert a bezzeg nyugaton kurva drága, és ugye marha menők kint, de ez már nem fér bele :DDDDD Másik Angilából' jött haza szülni, stb, stb . . .

desw 2020.05.21. 18:17:04

@komisz_kölök:

"mi nem az Orbán miatt mentünk el. De miatta nem megyünk vissza. Konkrétan miatta indítjuk el az állampolgársági folyamatot. Eddig nem tűnt fontosnak, mert úgyis EU. Most már fontosnak tűnik, hála a csávónak. "

Nincs ezzel semmi gond.

desw 2020.05.21. 18:17:17

@komisz_kölök:

"szeretnék egy origos cikket kommentálni. Meg tudnád mutatni hogy kell? "

A "független" 444 is kukázta az ő ideológiájukkal ellenkező kommenteket. Soros diktatúra, vagy mit kell ilyenko' megaszondani!

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2020.05.21. 18:17:25

@Shanarey:

VAn itthon lakásod és albérletben migránskodsz Nyugaton? Ennek mi értelme amúgy?

vándor madár 2020.05.21. 18:54:29

@desw: Pl a mi falunkban orrba-szájba veszik a németek, osztrákok, hollandok, . . . a házakat, a magyar eü-t használják, stb.

Ja, de ha komoly baj van, akkor otthon kezeltetik magukat, ugyanis ott fizetik a TB-t. ezért joguk van hozzá, míg egy honpolgár csak Mo-n kezeltetheti magát.

"Ismerős magyarból viszi ki a TB támogatott gyógyszert, mert a bezzeg nyugaton kurva drága"

Nyugaton is fizeti a TB a gyógyszert, sőt gyakran nagyobb mértékben, mint Mo-n, ezen kívül le lehet vonni a saját zsebből fizetett egészségügyi költségeket az adóalapból.
De ha az ismerősöd csak úgy jogalap nélkül "viszi ki" a TB támogatott gyógyszert, akkor az ismerősöd csaló és nem a rendszer jó. Lehet, hogy neki olcsó, de nem annak, aki Mo-n él. Többnyire a falusi kisnyugdíjas nem tudja megfizetni a gyógyszereit Mo-n, mert olyan drágák vagy ha megfizeti, akkor nem marad neki megélhetésre - ez az, ami a rohadt Nyugaton nem igazán fordul elő, legalább is Európában.

desw 2020.05.21. 22:36:55

@vándor madár:

"Ja, de ha komoly baj van, akkor otthon kezeltetik magukat, ugyanis ott fizetik a TB-t. "

Veseátültetés komoly baj? Egyik német itt arra vár. Addig pedig hordják betegszállítóval heti 3-szor a kórházba kezelésre.

"Ezért joguk van hozzá, míg egy honpolgár csak Mo-n kezeltetheti magát."

Ezt nem értem. Ott kezelhetik, ahol biztosított.

"Nyugaton is fizeti a TB a gyógyszert, sőt gyakran nagyobb mértékben, mint Mo-n, ezen kívül le lehet vonni a saját zsebből fizetett egészségügyi költségeket az adóalapból."

Hát mégis viszik ki a gyógyszert a magyar TB terhére.

"De ha az ismerősöd csak úgy jogalap nélkül "viszi ki" a TB támogatott gyógyszert, akkor az ismerősöd csaló és nem a rendszer jó."

Egyetértünk! Erről beszélek én is. Azok az emigránsok mind csalók, akik nem jelentkeztek ki a magyar TB alól. Majd ha összefésülik az országok eü adatbázisát, akkor remélhetőleg megy a bírság mindnek.

"Lehet, hogy neki olcsó, de nem annak, aki Mo-n él. Többnyire a falusi kisnyugdíjas nem tudja megfizetni a gyógyszereit Mo-n, mert olyan drágák vagy ha megfizeti, akkor nem marad neki megélhetésre - ez az, ami a rohadt Nyugaton nem igazán fordul elő, legalább is Európában. "

A gyógyszerek, eü eljárások és eü gépek/eszközök világpiaci áron vannak, azaz minden ország kb ugyanannyit fizet értük. Nyilván kevesebb Kalmopyrint tud venni a havi nyugdíjából a magyar, mint a német.

Ezért szoktam kiakadni azokon a félhülye visszaköpködőkön, akik a nyugati eü-ről osztják az észt. B+, 3-5-10-szer több pénzből még jóhogy jobbat lehet venni. (de ezek nem értik, hogy pl 4 millióból jobb autót lehet venni, mint 1 millióból)

lilimarlen 2020.05.21. 22:37:01

@Horthy Miklós cselédje: azért ezt a stabil demokrácia dolgot gondold át mégegyszer.

komisz_kölök 2020.05.21. 23:28:40

@AlabamaLapa: Tirolbol esetleg az ment haza, aki vendeglatozott, elvesztette a munkajat, es nem volt (rendesen) bejelentve elötte. Ha be lett volna jelentve, jarna neki munkanelküli segely, amit hülye lenne itthagyni. Nem jar ugyanis, ha nincs az orszagban. Akikröl te beszelsz, azok nem hataratkelök, hanem idenymunkasok, magyarorszagi elettel, lakassal, csaladdal. Nem hinnem hogy sokan szaladtak haza a virus elöl gyerekestül, csaladostul, felmondva az alberletet, meg kiiratva a gyereket az iskolabol.
Az meg, hogy valaki "koronas lett" tehat kimutattak nala a fertözest, karantenra köteleztek, gyogyszert adtak neki, es utana autoba ül, leteker hat orat Magyarorszagra, csak hogy otthoni korhazban jobban kezeljek majd, nekem vicc kategoria.

puhacica 2020.05.21. 23:32:17

@desw: es mi alapjan dontod el, hogy:
1. ki mondja, mert tenyleg ugy gondolja es ki az, aki csak romantikazik,
2. melyik orban-rezsim miatt elkoltozon rohogsz es melyiken nem?

komisz_kölök 2020.05.21. 23:46:57

@desw: "Ismerős magyarból viszi ki a TB támogatott gyógyszert, mert a bezzeg nyugaton kurva drága, és ugye marha menők kint, de ez már nem fér bele"

Melyik gyogyszer az, ami kint nem megfizethetö, de itt felirja valami orvos egy szora, egy hazautazas alkalmaval, es meg el is tarthato olyan hosszan, hogy megerje vele bespajzolni? Plusz olyan draga, hogy megeri erte evi 84.000 Ft TB-t fizetni?

"Másik Angilából' jött haza szülni"
Erröl is meselhetnel. Szoval nem ingyen szült Angliaban, amit az NHS fizetett, hanem kifizette a repjegyet a mamanak, papanak, fogadott otthon nögyogyaszt, aki befarad a szüleshez az allami korhazba, stb.
Ja, a 36. terhessegi het utan nem lehet repülni. Hazajöttek autoval Angliabol? Lattal te mar terhes nöt, miutan 20 orat autozott?

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2020.05.22. 00:33:41

@komisz_kölök:

AKi Nyugatról hazajön munkanélkülinek az nem normális, ott sokkal jobbak a munkanélküli ellátások. Persze biztos van sok büszke magyar aki büszkeségből a segélyt se veszi fel, sok esze van.

@puhacica:

Ti terveztek hazajönni? :)

2020.05.22. 03:25:07

@desw: "444 is kukázta az ő ideológiájukkal ellenkező kommenteke"

nem is erdemes azota olvasni, miota nincsenek kommentek :)

egyebkent ugy emlekszem az egyik ilyen komment utan kezdtek jelentosen nyirni, vegul lenyegeben megszuntetni a kommenteket:

szonikusfiatalsag.tumblr.com/post/186673788992/tiborcz-istv%C3%A1n-azt-k%C3%B6veteli-hogy-vegy%C3%BCk-le-a

ezen amugy egy fel napig rohogtem..

Shanarey 2020.05.22. 07:36:04

@vándor madár:

Anno a TB és a NAV sem tudta, pedig már két éve külföldön voltam. S nekem kellett bemenni és elmondani, hogy mi a helyzet.@Horthy Miklós cselédje: Legalább annyi értelme van mint a te hazamenetelednek, sőt több.

somlobodog 2020.05.22. 08:10:56

@ulpius66: te direkt írsz ilyen tapló stílusban és hibásan, mert ez valami jelzés, vagy paródia, vagy tényleg egy tapló vagy, aki a 6. osztályon sem jutott át? A saját anyanyelvünket (magyar, gondolom) tanuld már meg használni ha már ilyen magvas gondolatokat szórsz ránk, a plebsre. Nem vagyok egy nyelvtannáci, nem szokott érdekelni a netes helyesírás, én sem tartom vagy javítgatom, de amit itt felvonultattal abban még a szleng is hibás.

somlobodog 2020.05.22. 08:11:06

@ulpius66: te direkt írsz ilyen tapló stílusban és hibásan, mert ez valami jelzés, vagy paródia, vagy tényleg egy tapló vagy, aki a 6. osztályon sem jutott át? A saját anyanyelvünket (magyar, gondolom) tanuld már meg használni ha már ilyen magvas gondolatokat szórsz ránk, a plebsre. Nem vagyok egy nyelvtannáci, nem szokott érdekelni a netes helyesírás, én sem tartom vagy javítgatom, de amit itt felvonultattal abban még a szleng is hibás.

somlobodog 2020.05.22. 08:11:16

@Rayovac: teljesen egyetértek. Egyházi suli nem opció. Magán viszont sok van, nyilván oda kellene íratni a gyereket. Legalábbis én ezt tenném ha Magyarországon lennék.

somlobodog 2020.05.22. 08:12:26

@desw: "A gyógyszerek, eü eljárások és eü gépek/eszközök világpiaci áron vannak, azaz minden ország kb ugyanannyit fizet értük"

Link? Vagy valami hivatkozás? Vagy ezt a faluban a bekoltozott vesebeteg német nyugdíjas haverod mondta?:))))

Nesze, csak mert fárasztó hogy 50 posztnyi szart és általánosito kijelentést idelapatoltal:

"A recent fascinating article in Health Affairs by Martin Wenzl and Elias Mossialos notes that price differentials between the US and other advanced industrialized countries are much steeper for cardiac implant devices than even for drugs – prices are two to six times higher in the US than in Germany. "
Forrás: healthaffairs.org
De kB 100 találatot ad normális oldalakról a téma.

Ha nem érted, kérd meg a másik, falusi hazvasarlo szomszedod (a holland jó lesz az jól tud angolul) hogy fordítsa le.

Én kB 18 éves korom óta nem vettem részt a magyar egészségügyben csak a magánban (kivéve pár háziorvosi latogatast 5evente). Fizettem érte. De a tb nem utalt vissza semmit. Most az amerikait fizetem egy ideje. Drága. De itt mutottek, nem Magyarországon. Na most mi van? Én is altalanositsak mint te hogy hazudsz és nem megy haza senki? Vagy felfogod a valóságot hogy ahány ember annyi döntés. És ha valaki fizeti a magyar tbt annak jár az ellátás btw. Ahogy smittpali is megmondta: ami jár az jár.:)). Ezért kár pörögni. De sztem aki hazamegy szülni vagy fogaszatra azok egy jó resze fizet érte. Az meg hogy ott olcsóbb a magán ott mint pl Franciaországban, nem bűn, igaz? Ahogy az sem hogy egy cseh pl Lengyelországbol rendel kutyakajat a neten. Ez az EU és a piac lényege. Az egészségügy is szolgáltatás.

Shanarey 2020.05.22. 09:28:17

@desw:

A TB fizetés, nem nemzeti sport a határátkelőknél, legalábbis azoknál nem akik nem ingáznak. A facebookon, rendszeresen kérdezik hogy kell bizonygatni, és milyen nyomtatvánnyal, a TB-nek, hogy kinn élnek és ott fizetnek. Persze vannak akik mindkét helyen fizetnek, de ott a nyelvtudási problémák okán létezik ez. Nem azért amit te állítasz. Akit a gyógyszerek ára külföldön földhöz verne, az a Hinta (Horthy Miklós cselédje), de ő már haza ment.

Lassan 7 éve hogy kinn élek, s az orvosok 3 alkalommal láttak. Kétszer a regisztráció miatt, először Skóciában, másodszor Angliában, harmadszor, ők hívtak be egy ingyenes kivizsgálásra, mert elmúltam 45 és így jogosult voltam rá. Ezeken kívül doki engem itt nem látott. Nincs rá okom hogy dokihoz menjek, avagy gyógyszert szedjek, mert egészséges vagyok.

kardio1 2020.05.22. 09:44:33

@Shanarey: nincs egészséges ember, csak olyan, akit még orvos nem látott :)

desw 2020.05.22. 11:35:59

@komisz_kölök:

nem tudom a gyógyszer nevét, de vmilyen hormon vagy ilyesmi. Nem akart teherbeeseni a csaj, azért kellett.

Azért ment MO-ra, ment hogy Angliában lazább a terhesgondozás

desw 2020.05.22. 11:36:29

@somlobodog:

"Én kB 18 éves korom óta nem vettem részt a magyar egészségügyben csak a magánban (kivéve pár háziorvosi latogatast 5evente). Fizettem érte. De a tb nem utalt vissza semmit."

Milyen biztosításnál utalják vissza a díjat, ha nem keletkezik káreseményed? Ház? Autó? Esetleg hülyeséget beszélsz?

"Most az amerikait fizetem egy ideje. Drága. De itt mutottek, nem Magyarországon. Na most mi van?"

Semmi. Easy Baby!

"Vagy felfogod a valóságot hogy ahány ember annyi döntés. És ha valaki fizeti a magyar tbt annak jár az ellátás btw."

Lófaszt! Ezt törvény szabályozza, nem az úri kedved. Nem lehetsz két helyen biztosított. Pont.

Tanulj!
www.neak.gov.hu/gyik/ellatas_gyogykezeles_kulfoldon#faq_522684

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.22. 12:05:06

erdekes, itt a balkanon minden evben kikerdez az uzemorvos, fiatalon is.

desw 2020.05.22. 12:05:06

@puhacica:

"es mi alapjan dontod el, hogy:

"1. ki mondja, mert tenyleg ugy gondolja es ki az, aki csak romantikazik,"

Gyanítom, hogy akik csak és kizárólag Orbánék miatt mentek el, azoknak vmi komoly és személyes sérelmük van, és ezt akkor meg is írják. Pl Orbánék elvették a trafikját, hogy a haveroknak átjátszák. Biztos, hogy van ilyen is, de a többség csak úgy mondja, hogy diktatúrában nem akar élni, közben meg más okok vannak alapvetően.

Már csak azért is, mert ugye a mamit és a papit itthon hagyják a diktatúrában és szar eü-ben. Ha a helyükben lennék, én menteném a családomat is, nem?

"2. melyik orban-rezsim miatt elkoltozon rohogsz es melyiken nem? "

A hazugokon, a többségen röhögök. akinek valós indoka van, azokon nem

desw 2020.05.22. 12:05:06

@Rayovac:

:DDD Én is így voltam ezzel a 444-en. A végén az cikkeket el se olvastam, egyből lementem a kommentekre.

somlobodog 2020.05.22. 14:26:32

@desw: bocs, igen a tbt rosszul fogalmaztam. Pontosítok: nem fizeti meg a tb az ellátásom költséget a magánorvosnak és aki azzal csökkenthetne az általam, neki fizetett díjat. Nem várok visszateritest nyilván. Bár megjegyzem az autobiztisito most utal vissza kisebb osszeget mert kevesebb a futott mérföld a covid miatt (geico)

És a két helyen biztositottsag kapcsán. Usaban nincs kötelező eu biztosítás (vagyis van de csak annyiban hogy ha nem biztositod magad akkor tax bünti volt szóval ez nem olyan mint a normális általános kötelező eü ). Tehát előfordulhat hogy valaki nem biztosított itt így fizeti a magyar 7000et és odamegy vegbeltukrozesre. Az eu szabályait nem tudom erre majd elolvasom a linket

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.22. 16:00:15

@somlobodog: azert azt mindketten tudjuk hogy az a 7000 forintos egeszsegbiztositas (nem tb, hanem csak eu), mennyire fedezi az atlagos kezelesi koltsegeket. ez egy kotelezo kockazatkozosseg, jellegebol adodoan van aki tobbet fizet mint igenybevesz es forditva. aki visszakerne a penzet, mert nem volt beteg eleg sokat, az forduljon pl a 1. tipusu diabeteszes gyerekekhez az igenyevel.

a multkor ideirtam, hogy az egyik altalanos celu privat egeszsegbiztositas is annyiba kerul havonta, mint az atlagberbol plusz utana vont egeszsegugyi celu kozterhek. persze a privatban van egy csomo jol hangzo "extra", de nem tamogat:
- mast mint a szerzodo (ill. a kedvezmenyezett)
- ha a szerzodo akarmilyen okbol nem fizet
- adott osszeghataron, alkalmon vagy korhazi napokon felul
- bizonyos betegsegcsoportokat altalaban
- konkret megbetegedeseket a szerzodonel (ill. a kedvezmenyezettnel)
stb. most pl kuldtek a koronavirus miatt levelet, hogy bocsi de ez vis major, majd eldontjuk mit tamogatunk es mit nem.

vándor madár 2020.05.22. 16:10:44

@desw: "Ezt nem értem. Ott kezelhetik, ahol biztosított."

Ez csak az aktív korúakra érvényes. Az általad nevezett Mo-ra települők többsége azonban nyugdíjas vagy ha nem, akkor részmunkaidőben dolgozik otthon, ezért jár nekik otthon is az eü ellátás, nem csak Mo-n.

europa.eu/youreurope/citizens/health/when-living-abroad/health-insurance-cover/index_hu.htm

A példádban az illetőt nyilván nem viszi a mentő heti 3x Németországba művese kezelésre. Azt nem tudom, mik az európai előírások az annyira speciális esetekre, mint a szervátültetés, így nem tudok róla nyilatkozni.
Azt azonban tudom, hogy sokan nem csak komolyabb kezelésekre és műtétekre járnak haza, hanem még a gyógyszereiket is otthon váltják ki és nem Mo-n. Sőt vannak, akik kiegészítő biztosítást is fizetnek, ami jogosulttá teszi őket pl. Ausztriában is kórházi kezelésre, bár ez nyilván nem tömeges, ugyanis Mo-ra és Kelet-Európába általában nem azok költöznek, akiket felvet a pénz.

vándor madár 2020.05.22. 16:17:46

@Horthy Miklós cselédje: @Horthy Miklós cselédje: "Aki Nyugatról hazajön munkanélkülinek az nem normális, ott sokkal jobbak a munkanélküli ellátások. Persze biztos van sok büszke magyar aki büszkeségből a segélyt se veszi fel, sok esze van."

Ez nem ész és büszkeség, hanem lakcím kérdése. Aki ott a vendéglátásban idénymunkás, annak a munkáltató csak addig biztosít lakhatást és lakcímet, amig a munkaviszony tart. Ahogy kitört a járvány, azonnal megszünettték a munkaviszonyukat és kirakták őket a szállásról, így nem volt más választásuk, mint hazamenni, ami mindig is ezen módon működik, most annyi történt, hogy a szezon vége előtt és hirtelen valósult meg.
Az is elvágja magát munkanélküli ügyben, aki Mo-n lakik és Ausztriába jár át határmenti ingázóként, mert munkanélküli ellátást kizárólag ott igényelhet, ahol a bejelentett lakcíme van.
Jó konjunktúrában és hiányszakmával biztosan meg lehet spórolni ezzel pénzt, de jól rá is lehet vele fázni. Ha jól tudom, az ilyeneknek a családi pótlékot is megvágták Ausztriában.

dikusz. 2020.05.22. 16:36:01

@somlobodog: Már nem vagyok régóta érintett a suliválasztásban, nyilván ezért nehéz elképzelnem hogy sok a magániskola Magyarországon. Nem vonom kétségbe amit írsz, bizonyára van is, de hogy sok lenne. És az biztos, hogy annyival jobb, mint egy jó állami iskola?

AlabamaLapa 2020.05.22. 16:43:50

@komisz_kölök:

Vmikor marcius vegen apr elejen volt errol ket cikk, 1 ffi es 1 no, akik Tirolbol jottek haza, mindketten korhazban voltak koronaval, mindketto dicserte a magyar egü-t (tudom, akkor szted kormanyparti cikk volt :-D ). aki idenymunkazik, az itthon max 7700 FT tb fizet, de azert csilivilit akarnak....

Nem lehet altalanositani, hogy a magyar egu. szar, mert ez hazugsag, nekem eleg sok dolgom volt elmult 3 evben, es 2 embert eltekintve, akik tenyleg bunkok voltak, kifogastalan ellatast kaptunk halapenz nelkul. Persze, nem volt lazac meg svedasztal, de korhazban nekem pont nem az az elsodleges, hanem hogy rendesen kezeljenek, ami megtörtent. Sok beteg es hozzatartozo piszkalodasanak voltam tanuja, nem is csoda ha elobb utobb az ilyen negativ viselkedest tapasztal az egü. személyzettol.

Mindenesetre, legalabb linket tudok küldeni arrol, hogy van olyan külföldön dolgozo orvos, aki inkabb itthon szeretne kezeltetni magat, ha nyugdijaskent beteg lesz:

bodnarcsalad.blogspot.com/2019/03/irorszag-egeszsegugy-tenyleg-zoldebb-az.html

bodnarcsalad.blogspot.com/2019/04/ir-egeszsegugyi-kisokos-masodik-resz.html

Kiemelem a lényeget, ORVOS szájából
"Ha össze akarnám foglalni, akkor azt mondanám: Itt csak orvosnak lenni jó...
ha nyugdíjas leszek, vagy betegek leszünk és magunkon már nem segítünk, akkor repjegy és irány Spanyolország. De még Magyarországon is szívesebben lennék beteg. És ezt nem csak én mondom, hanem kb minden itt dolgozó magyar orvos. :-(

Amit a külső szemlélő az itteni kórházban lát az a "hotelszolgáltatás", mi viszont az egész rendszert látjuk, belülről. És ha már választhatok, én inkább kerüljek szakértő kezekbe a hulló vakolat alatt és éljek száraz kenyéren egy hétig, mint hogy akár az egész bent fekvés alatt ne nézzen rám szakorvos..."

Én ugyanigy vagyok ezzel. Lesz*** van e WC papir meg menüválasztás, de legyek jó kezekbe, és eddig voltam is.

desw 2020.05.22. 19:27:47

@Pink Petsch:

"Én például nem az Orbán rezsim miatt mentem el végül Magyarországról. Viszont miatta nem térek vissza. Ha érted a különbséget .... "

Okés! Tehát ahogy eltakarodik Orbán, indulsz is haza, ugye? Rendben!

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2020.05.22. 21:52:41

@Pink Petsch:

Ne haragudj, de ez annyira ócska szöveg...aki életképes, az azért mindenhol tud boldogulni. Szakács vagy nem? Egész jól keresnek már itthon is.
Azért nem Kongó vagyunk.
Nincs autokrácia, olvass kevesebb balliberális sajtót.

puhacica 2020.05.22. 21:55:48

@desw: szoval te dontod el, hogy mi a valos indok. szupi!

mi van, ha a mami/papi eleg felnottek mar ahhoz, hogy eldontsek maguk, el akarjak-e hagyni az ohazat vagy sem. mi van, ha maminak/papinak megfelel a rendszer. akkor a kivandorolni vagyonak is kuss, uljon a mami/papi szoknyaja szelen?

a vilag sokkal arnyaltabb am, lehazugozni mindenkit, akinek nem tetszik a rendszer, de peldaul nem vettek el a trafikjat, nem tul okos dolog.
mar szamtalanszor meseltem: engem peldaul csak a munkahelyemrol dobtak ki. illetve megmondtak, hogy nem vagyunk csalad. hogy nem vagyunk jo magyarok. kijelentettek, hogy az egyke gyerek nem lesz ertekes tagja a tarsadalomnak. melegnek lenni isten elleni vetek, atesni a vak komondoron viszont minden tovabbi nelkul lehet.
en ilyen legkorben nem vagyok jol. az, hogy mellette anyagilag is jobban elek, csak bonusz. de figyelj, csalok! biztos csak hazudtam. :D

Shanarey 2020.05.22. 22:12:54

@Horthy Miklós cselédje:

Autokrácia, Iiberalizmus, stb, ezek azok a dolgok, amelyekről már hallottál, de sok fogalmad nincs. Ha lenne nem beszélnél annyi ostobaságot.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2020.05.22. 23:20:06

@puhacica:

Mert mondjuk Magyarország a hazátok. Csak hogy egyet mondjak. Biztos van már honvágy is, ennyi év után.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2020.05.22. 23:20:11

@Shanarey:

Ti amúgy honnan tudjátok ennyire jól hogy itthon mi van? Nem is éltek itthon. Hidd el, egy autokrácia nem ilyen.
Gondolom te is Orbán miatt nem jössz haza, eltaláltam? :)

puhacica 2020.05.22. 23:48:10

@Horthy Miklós cselédje: igen, sokat sirunk a konyhakovon a Hazank utan, de sajnos nem lehetunk hutlenek angliahoz.

Herr Géza 2020.05.22. 23:55:39

@Horthy Miklós cselédje: Akkor ugye kijelenthetjük, hogy te nem vagy életképes.
Merthogy eleve Magyarországon, majd Ausztriában sem boldogultál, aztán hazamentél, mert “ott már lasszóval fogják a havi 200k nettós misimosi-segédkonyhamalac” álomállásodra is az embereket, aztán azóta sem dolgozol a te infód szerint. De jelentkeztél a Fideszhez strómannak....:D Meg éljen a MAGYAR boldogság, mert ott minden fasza, minden jó.
Az öreganyádat hülyítsed a dumáiddal.

Herr Géza 2020.05.23. 00:09:38

@puhacica: A pakikkal együtt sírtok ugye? Meg mi az, hogy van konyhakövetek? Nem döngölt padlós kutricákban laknak arrafelé a mosogatók? :D

puhacica 2020.05.23. 00:16:27

@Herr Géza: honnan tudtad? nalatok is igy van? :D

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2020.05.23. 00:24:00

@Pink Petsch:

De szakácsként dolgozol nem? Szerintem ha hirtelen más kormány lenne, nem jönnél haza, régebben is írtad hogy itthon nem fizetnek szerinted eleget.

Pedig a válság előtt már dübörögtek a bérek eléggé.Egy jobb szakács simán 2000 nettós órabérben volt.

Ami a magyar árakkal azért nem olyan szar.

blackhairlady 2020.05.23. 03:35:42

@puhacica: @Herr Géza: Teljesen de ja vu erzesem lett :))

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.05.23. 09:07:35

az is egy vicc amikor olyanok emlegetik a rendszerváltás előtti tapasztalataikat akik orrot fújni se tudtak akkoriban önállóan, ha megszülettek egyáltalán...

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2020.05.23. 09:07:36

@Herr Géza:

Nézd, én alapvetően nem azért jöttem haza mert itthon marha jól lehet élni. Vágytam a hazámra, polgári életet akartam. Azt vendégmunkásként nem lehet élni kint bárhogy is ragozzuk.
Itthon viszont polgár vagyok, büszkén sétálok Budapesten, ez itt az én hazám. Büszkén nézem a csodálatos épületeinket.
Itthon senkinek nem kell magyarázkodnom miért élek én itt...itthon senki nem kérdezgeti ki fia borja vagyok.

A bérek tényleg emelkedtek. Ok, nem nyugati szintűek, ez tény. De van javulás, fejlődés. Van egy jó kormány, egy jó gazdaságpolitika és egy szép korszakban vagyunk.

Teljesen más ez az ország mint amikor emigráltam 2012-ben innen.

Herr Géza 2020.05.23. 11:33:26

@Horthy Miklós cselédje: Apafej, nézz utána a “polgári élet” fogalmának!
Attól te pont olyan messze vagy, mint Makó Jeruzsálemtől.

“ Itthon viszont polgár vagyok, büszkén sétálok Budapesten, ez itt az én hazám...”
Az hát. Ajándék. Csak neked. Tedd már fel a kérdést magadnak halkan, hogy mit is tettél azért, hogy büszke lehess a hazádra?

Herr Géza 2020.05.23. 11:36:34

@puhacica: Hát persze. Csak itt kevés a paki, így mi az arab/afrikai migrikkel lakunk együtt az emeletes ágyakban, váltásban... :D

desw 2020.05.23. 11:55:23

@Pink Petsch:

"Nem Orbán személye a legfőbb probléma, hanem a rendszer, amit létrehozott. Amíg az a rendszer fennáll, engem Magyarország nemigen lát."

Ohhh, ez nagyon általános bullshit! Lécci, konkrét példákat is mondj, hogy mi miatt nem jössz haza, amíg ez a rendszer van.

desw 2020.05.23. 11:56:42

@puhacica:

Tőlem aztán mindenki ott él és dolgozik, ahol akar. Már csak azért is, mert én is min 6 hónapot külföldön vagyok egy évben.

Én csak azt tettem szóvá, hogy sokan az mondják, h az Orbán rendszer miatt mentek el.

Korrektebb lenne azt mondani, hogy "Bocseszka, de egyszerűbb venni egy fapados jegyet és beleülni a mások által létrehozott tutiba és 3-5-ször annyit keresni."

Az meg aztán végképp mutatja az egybites agyukat, hogy aki otthon marad ÉS elégedett, az tuti Orbanista. A visszaköpködés is klassz: bezzeg NO-ban lazac van a kórházban, MO-on meg májkonzerv.

Pazuzu Daemon 2020.05.23. 12:36:25

@desw: Én nagyon jól keresek Magyarországon, mégis el fogok menni.

nyuszigonosz 2020.05.23. 12:46:44

@Horthy Miklós cselédje: Megint összehazudozol akármit. Te elhiszed, amiket összeirkálsz?

Elöször is: te nem emigráltál, téged a szüleid beraktak egy autóba és elvittek magukkal Graz-ba, ahol minden Mekiböl kidobtak szoci segélyen éltél, lakhatásodat - miután a növéred is kiköltözött a lakásból - is a szocisegélyböl fizetted, ültél a hátsó feleden, és marhaságokat irkodtál a neten.

Az, hogy hazamentél - ja nem is haza a zsákfaluba, ahol a köpalota áll, hanem Budapestre, ahol többedmagaddal bérelsz tán fél szobát - az meg csak azért volt, mivel Ausztriában változott a szoci segély megítélése és olyan személyek mint te, akik csak láblógatva éltek belöle de dolgozni nem akartak, nem kapták tovább, így te sem, dolgozni továbbra sem volt kedved, így szedhetted a sátorfádat és akkor állítólag az egyetemi tanulmányaidat szeretted volna Budapesten újra folytatni.
Ez sem tartott sokáig, ahogy dolgozni lusta vagy, tanulni is az voltál, saját álításod szerint mosogattál valahol, ahonnan már szintén - még jóval a járvány elött - szélnek ereszetettek, gondolom örömmel rúgtak ki.

Aztán volt, hogy jajgattál, hogy jó lenne újra segélyesnek lenni máshol, infókért kuncsorogtál a neten, melyik országban mennyi a szocisegéy, merthogy Magyarországon draga az élet a segélyt meg nem neked adták.

Hazug vagy Hinta, mindegy mit írsz, hihetetlen és hiteltelen minden szavad.

desw 2020.05.23. 15:55:18

@Pazuzu Daemon:

"Én nagyon jól keresek Magyarországon, mégis el fogok menni. "

Hajrá!

puhacica 2020.05.23. 16:51:56

@desw: csak arnyalni akartam a kepet, mert allitasoddal szemben nem (majdnem) mindenki hazudik, aki a rendszer miatt lepett le. ugy latom, hogy kar volt a betuket pazarolni...

@blackhairlady: hintaztunk egy kicsit, mint a regi szep idokben :D

@Herr Géza: de jo vilag van, meg emeletes fekvokere is futik :D

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2020.05.23. 17:57:32

@nyuszigonosz:

A nővéremhez meg pasijához mentem ki, így indult a történet. Ultimátum annyi volt a szüleim részéről hogy vagy oda megyek vagy az utcára. Nyilván nem gondolták teljesen komolyan az utcát, de így fogalmaztak.

A többi része igaz, azt kivéve hogy nem segélyezettként jöttem haza. Volt az utolsó osztrák hónapjaimban melóm. Azért jöttem haza mert elegem volt a másodrendű létből.

Egyetemre valóban jártam itthon, 1 félév után kibuktam.
Azóta bulizgattam, itt ott dolgozgattam is, tartalékaimból élek.

De írok majd egy posztot és minden ki fog derülni.

desw 2020.05.23. 20:03:56

@puhacica:

Az állításom az volt, hogy minimális lehet azoknak az emigránsoknak a száma, akik !!!!!csak és kizárólag!!!!! az Orbán-rezsim miatt mentek el és/vagy nem jönnek haza függetlenül attól, hogy ezt jelölik meg kizárólagos indokként.

Mit nem értesz ezen?

Te mikor mentél el?

Shanarey 2020.05.23. 20:55:36

@Horthy Miklós cselédje:

Normális szülők, nem dobják ki csak úgy a gyerekeiket, hacsak nem olyan haszontalan gyerekük van mint te.

blackhairlady 2020.05.23. 23:50:57

@desw: Szerintem arra vonatkozott puhacica kerdese, hogy ha valaki ezt mondja, honnan tudod megitelni, hogy o most tenyleg igy gondolja vagy csak rafogja? Kit nevetsz ki emiatt es kinek a valaszat fogadod el?

puhacica 2020.05.24. 01:53:36

@desw: azt, hogy honnan veszed a batorsagot, hogy masokat hazugnak nevezz a sajat feltetelezeseid alapjan. peldaul @blackhairlady: tokeletesen megertette a mondokamat. olvasd el meg 1x, lehet, hogy neked is sikerul.

tul keson... (5 eve)

kék madár 2020.05.25. 06:10:02

@Horthy Miklós cselédje:
"De írok majd egy posztot és minden ki fog derülni."

mikor? Mert ezt mar evek ota igergeted. De nem komolyan kerdeztem, ugyse irsz, nem ersz te arra ra.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása