oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. május 06. 06:30,  Komoly bajban van sok határátkelő Nagy-Britanniában 40 komment

2020. május 06. 06:30 Határátkelő

Komoly bajban van sok határátkelő Nagy-Britanniában

Elsősorban azoknak van aggódni valójuk, akik kevesebb, mint öt éve élnek a szigetországban és az elmúlt hetekben a járvány miatt elveszítették a munkájukat. Nincsenek kevesen és nem csak közép- és kelet-európaiak vannak köztük.

ures_zseb_2_foto_flickr_com_cafecredit_com_1.jpg

Sok olyan uniós állampolgár van, aki életében először most kénytelen valamilyen segítségért folyamodni az Egyesült Királyságban, mondjuk azért, mert elveszítette a munkáját a járvány miatt.

Elvileg nem kellene, hogy bármilyen probléma legyen, hiszen az Európai Unió és az Egyesült Királyság között kötött megállapodás szerint az év végéig átmeneti időszak van a Brexitben és London garantálta az uniós állampolgárok jogait.

Leginkább azok vannak bajban, akik kevesebb, mint öt éve élnek a szigetországban és megkapták ugyan az „előzetesen letelepedett jogállást” (pre-settled status), csakhogy most kiderült, nem jogosultak automatikusan a munka nélkül maradottaknak vagy a rosszul fizetett munkavállalóknak járó Universal Credit névre hallgató juttatásra.

Sokakat annak ellenére elutasítanak, hogy megfelelnek minden kritériumnak – panaszkodott a Politicónak a londoni Olasz Tanácsadó Központ igazgatója, Maurizzio Rodorigo.

Bizonyítani kell

A probléma az úgynevezett „right to reside” elvárás, aminek lényege, hogy aki kevesebb, mint öt éve él az Egyesült Királyságban, annak bizonyítania kell, hogy vagy megfelelő anyagi forrásokkal rendelkezik, hogy eltartsa magát, vagy egyéni vállalkozó, de legalábbis aktívan munkát keres.

Március végéig 1,3 millió európai uniós állampolgár kapta meg ezt a bizonyos „előzetesen letelepedett” státuszt, közülük elég sokan aggódhatnak most, hogy nem felelnek meg a támogatási feltételeknek. (A letelepedett státusszal rendelkezők mindenre jogosultak.)

„Ezekben a napokban sok olasz hív minket. Kirúgták őket, esetleg nulla órás szerződéssel dolgoztak, most pedig nincs munkájuk, semmilyen bevételük. Akadnak, akik megfelelnek a bevételt megkövetelő előírásnak, mégis elutasítják a jelentkezésüket” – mondta Maurizzio Rodorigo.

Áprilisban az uniós polgárok jogaiért kampányol szervezet, a The3million levelet írt Priti Patel belügyminiszternek és a nyugdíjakért felelős Thérèse Coffey-nek felemlegetve a problémákat és azzal vádolva meg az Egyesült Királyságot, hogy nem tesz eleget a Brexit-egyezményben foglaltaknak.

A kormány ugyanakkor azt állítja, hogy biztosítják minden EU-állampolgár jogát és a nemrégiben az országba érkezett uniós bevándorlókkal kapcsolatos kikötések mindig is részei voltak a szabályozásnak.

Jogilag rendben van

A szakértők szerint az eltérő bánásmód teljesen törvényes, mivel a Brexit-megállapodás a már létező EU-törvényeken alapul, márpedig a szabad mozgásról szóló, 2004-es európai uniós irányelv a tagállamokra bízta, miként építik fel a társadalombiztosítási rendszerük.

Arról nem beszélve, hogy már korábban is akadtak problémák a megkülönböztetésből, de az Európai Unió Bírósága 2016-ban kimondta, az Egyesült Királyság jogszerűen tartja vissza a juttatásokat a letelepedett státusszal nem rendelkező uniós bevándorlóktól.

A kilépési tárgyalások alatt viszont Theresa May akkori brit kormányfő beleegyezett abba, hogy az 5 évnél hosszabb ideje az országban élő uniós állampolgárok letelepedett státuszt kapjanak, csakhogy ezzel az is járt, hogy akik ennél rövidebb ideje élnek ott, azokra ez nem vonatkozik.

Persze akkoriban ez nem keltett különösebb feltűnést, hiszen a frissen érkezők többségének volt munkája. Az új koronavírus-járvány miatt viszont ez a helyzet megváltozott és sokan úgy érzik, nem tisztességes, ahogyan kezelik őket.

„Nem akarok csak otthon ülni és segélyt kapni”

Daniela Tasco 2015-ben érkezett az Egyesült Királyságba, azóta volt már boltos, takarító, pincér és nanny is. Utolsó munkájának január 15-én lett vége, de már megvolt az új helye (baristakánt dolgozott volna), amikor jött a járvány, a korlátozások, ő pedig már nem tudta aláírni az új szerződését.

Előzetesen letelepedett státusza van, bejegyzett álláskereső és jelentkezett is a Universal Creditre márciusban, de a Munka- és Nyugdíjügyi Minisztérium elutasította, mondván, bejegyzett álláskereső státusza nem jogosítja fel rá.

„Kicsit aggódom. Gondolkodtam azon, hogy visszamegyek Olaszországba. Nem akarok csak otthon ülni és segélyt kapni. De az Egyesült Királyságot sem szeretném elhagyni” – mondta Daniela.

Hasonlóan járt a lengyel Przemyslaw Kwiatkowski. Ő egyéni vállalkozó, szintén letepeledett státusszal és őt is elutasította a minisztérium, mondván, nem jogosult a segítségre. Csakhogy ő nem hagyta annyiban, végül a kormány megváltoztatta a döntést.

A leginkább kiszolgáltatottak az angolul gyengén beszélők, akiknek még az is nehézséget okoz, hogy eligazodjanak a minisztérium honlapján. Ez különösen azért jelent gondot, mert a járvány miatt a munkaügyi központok is zárva tartanak, így a jelentkezők egyszerűen képtelenek bebizonyítani, hogy gazdaságilag aktívak, nem tudják bemutatni a megfelelő dokumentumokat sem.

Csak a kérdés marad: mi lesz velük?

 Kövesd a Határátkelőt az Instagrammon is!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

�Costa Rica #costarica ��

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

(Fotó: flickr.com/CafeCredit.com)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7615662866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fhdgy 2020.05.06. 07:08:13

Remélem, hogy az ott élő hozzászólók jobban körülírják a valós helyzetet.

Elvileg a poszt egy nagyon húsba vágó dologról szólna, de ilyenek vannak benne:

Daniela Tasco: kicsit aggódom, gondolkodom, hogy hazamegyek, de elhagyni sem szeretném a mostani helyet.

Ha a helyzet annyira súlyos, ahogy a poszt sugallja, akkor én nem kicsit aggódnék. Azt meg elképzelni sem tudom, hogy mehetnék haza is, meg maradhatnék is.

Egyszerre lenni két helyen? Erre csak egy javaslatom lehet, költözzön Kéthelyre ( ez egy település Somogyországban ) -:).

Golf2 2020.05.06. 07:45:03

"Nem akarok csak otthon ülni és segélyt kapni"...Nem pont az a baja hogy nem kap segélyt(Universal Credit)?

Hari Seldon 2 2020.05.06. 07:49:26

Az "Így nyitnak újra az iskolák a világban" cikkben levő kép a kínai iskoláról nagyon súlyos. Kb a gestapo kezeli így az embereket. Nem azt mondom, hogy nem kell az óvatosság, de ez a 1 méteres kalap nagyon durva.

Buchhalter 2020.05.06. 09:10:22

Kicsit hatásvadásznak tartom a cikket.

Mick Richards (UK) 2020.05.06. 11:37:14

Volt nalunk egy echte angol, nem tul ertelmes, de nagyon becsuletesen dolgozo, hajtos segedmunkas - ugynoksegen keresztul foglalkoztatva. Ot mar korabban elkuldtuk, amikor meg csak lassult a ceg mukodese es helyette a cegnel alkalmazotti statuszban levo ember kerult at egy befejezodo epitkezesrol. Akkor meg viszonylag gyorsan talalt neki az ugynokseg masik munkat, de nem meglepo modon rankcsorgott, amikor kezdtek bevezetni a korlatozasokat, hogy nem kell-e ember.

A Taylor Wimpey, ahol dolgozom igenybe vette a kormany segitseget es fizeti az alapberem 80%-at, amit a ceg kiegeszit. Csak az uzemanyag koltsegteritest nem kapom. Ugynevezett furlough allomanyba kerultem, tovabbra is a ceg dolgozoja vagyok, de nem vegezhettem munkat a korlatozasok bevezetesenek kezdete ota.

A fonokeim mar elkezdtek dolgozni a heten az epitkezesek ujrainditasan, en 18-an kezdek ujra. Az eves tervet elengedte a ceg, megepul es atadunk, amit tudunk. Minden lassul, hosszabb atfutas az egyes munkafazisokra, tavolsagtartas...

A napokban gondoltam arra, hogy mennyire halas vagyok, hogy ez az egesz nem akkor tortent, amikor meg ugynoksegen keresztul dolgoztam es egyedul eltem itt.

Az is beugrott, hogy akik eppen most kezdtek volna uj eletet barhol, mennyire megszivhattak. Ilyen ertelemben nem tartom hatasvadasznak azt, hogy sokan egyik naprol a masikra vesztettek el a megelhetesuket.

kardio1 2020.05.06. 11:48:49

@Hari Seldon 2: azért a dán iskola se kutya, szabályozzák, hány gyerek ülhet az asztalBAN. Nincs demokrácia !

Alex Baker 2020.05.06. 14:19:54

Én úgy tudom, hogy az Universal Credit nem segély. Az igénylés egyik feltétele mindig is az volt, hogy minimum 16 órát dolgozni kell egy héten, és ez nem változott. A munkanélküli segélyhez (Jobseeker Allowance) eddig sem adták.

Bredpitt Monika 2020.05.06. 15:05:35

Sziasztok,

Bocs, hogy megzavarom az adast, de ez mindenkit erint es a hatarido holnap ejfelkor lejar.
Akinek tudjatok , kuldjetek at, ez szerintem fontos, es szep gesztus mindenki reszerol, aki tamogatja ezt a kezdemenyezest (csak megjegyzem, hogy egy eve megy az egesz es en csak most hallottam rola, hihetetlen).
vegre van egy ugy, amiben sokan hisznek part fuggetlenul

irdala.hu/

nagyjabol errol van szo>

Tárgy:

"Az Unió kohéziós politikája kezelje kiemelt figyelemmel azokat a régiókat, amelyeket nemzeti, etnikai, kulturális, vallási, nyelvi sajátosságok különböztetnek meg az őket körülvevő régióktól.
Fő célok

A fentiekben jelzett régiók, köztük a közigazgatási hatáskörökkel nem rendelkező földrajzi körzetek lemaradását úgy kell megelőzni, a gazdasági, társadalmi és területi kohézió feltételeit fenntartani, hogy közben sajátosságaik ne változzanak meg. Ehhez biztosítani kell számukra a hozzáférés esélyegyenlőségét a strukturális alapokhoz, minden más EU alaphoz, forráshoz, programhoz, meg kell teremteni a garanciákat sajátosságaik fenntartásához, a megfelelő gazdasági fejlődéshez, hogy az Unió átfogó, harmonikus fejlődése fenntartható legyen, és kulturális sokszínűsége is fennmaradjon."

Bredpitt Monika 2020.05.06. 15:06:42

"

Nélküled nem sikerülhet.

Aláírásoddal a megmaradásukért küzdő nemzeti kisebbségeket segíted.

És természetesen az összes határon túli magyar nemzeti régiót is,

mint például a Székelyföldet, a Csallóközt vagy a Partiumot.

Ezek a régiók hosszú évtizedek óta fejlesztési gondokkal küzdenek.

Kormányaik nem támogatják eléggé fejlődésüket, nem segítik megmaradásukat.

Segíts aláírásoddal, hogy Brüsszel is segíthessen!

Európa nemzeti régiói számítanak rád.

Nélküled nem sikerülhet."

2020.05.06. 22:43:17

@Bredpitt Monika: Felejtsd el .. ekkora baromságot az ég nem variált Trianon óta. Különösen megható a "székely testvérektől", hogy magas ívben szarják le a Romániában élő többi magyart, csak az a 2 és fél megye (Hargita, Kovászna és fél Maros) számít, a többi dögöljön meg.
Az ilyen értelmetlen szarságok miatt öröklődik át nemzedékről nemzedékre a 100 éve is értelmetlen román-magyar ellentét .... Már az sem él, aki pont akkor született, amikor Trianont aláírták. Meddig kell még ezt a szart hallgatni? Zárójelben jegyzem meg, Románia sokkal több jogot biztosít a nemzeti kisebbségei számára, mint, amit Trianon óta Magyarország tett. Igaz, a területi autonómia nincs közte. Mert miért is lenne? Margiiiiiiit ..... nooooormáliiiis?

gabors 2020.05.06. 23:01:16

@Bredpitt Monika: "határon túli magyar nemzeti régiót is,

mint például a Székelyföldet,"

en meg azt hittem szekelyfoldon szekelyek elnek .....

kardio1 2020.05.07. 08:12:30

@gabors: a palócföldön is magyarok élnek, palócok, akik a magyarok egy csoportja.

somlobodog 2020.05.07. 08:26:27

@Bredpitt Monika: felesleges. Ha meg is lesz Magyarországon és Romaniaban pl akkor se lesz meg legalább 4-5 országban. És valami ilyesmi ennek a feltétele (rá lehet keresni a neten a részletes infokra, én nem teszem mert lusta vagyok) : 7 tagállamban kell egy bizonyos arányú aláírás (lakosság 0.1%koruli). Nézd meg hogy állnak más államokban. Sehogy. Főleg a lengyelek pl. De az adott országról egy kis érdekesség (nem magamtól hanem egy romaniai magyar leírásból vettem): 550 ezer szavazokepes szekely van elvileg Romániában. 12%vette a fáradságot alairni ezt 3-4 nappal ezelőttig. Na akkor ez most kinek legyen fontos?
@pink petsch - nek teljesen igaza van az előző kommentjeben
Csak most pörög a net ezen a szaron és mindenhol ezt tolják. BS. Úgy ahogy van. És akik ide vagy máshova posztoljak hogy alá kell írni azok arra sem veszik a fáradságot hogy az alapvető eljárással tisztában legyenek. Mert akkor nem magyarul irogatnanak...

apro_marosan_petergabor 2020.05.07. 08:26:34

A Britanniában munkavállalók, ha nem megy jól nekik, jöjjenek haza.

vándor madár 2020.05.07. 12:45:20

@Buchhalter: "Kicsit hatásvadásznak tartom a cikket."

Nem szeretnék erről vitát nyitni, de ezen a kijelentéseden igazán meglepődtem. Ez most egy komoly és valós határátkelős probléma, nem pedig arról szól, hogy turistaként milyen kaját ettem a világ végén.

vándor madár 2020.05.07. 12:51:59

@apro_marosan_petergabor: "A Britanniában munkavállalók, ha nem megy jól nekik, jöjjenek haza."

Miért szerinted azoknak, akiknek most "Britanniában" nem megy jól, azoknak Magyarországon jól fog menni? Kb. minden országban ugyan az a szektor döglött be és lettek az emberek tömegével munkanélküliek.

kardio1 2020.05.07. 13:26:23

@somlobodog: csak részben értek veled egyet. Valóban több országból kéne összejöjjön a megadott számú aláíró. De egyáltalán nem tartom bullshitnek a kezdeményezést. Egyrészt pont nekünk, külföldi magyaroknak kellene megdobni az aláírók számát, így teljesülne az országok számára vonatkozó kritérium. Másrészt kár lenne tagadni, hogy a román vagy szlovák fél, aki az EU-s források elosztásáról dönt, nem a magyar többségű régiók fejlesztését tartja szívügyének.
Pinky nem székelyföldi, így érthető a felhorgadása, ugyanakkor, a román nemzetiségi politikát pozitivnak beállítani barokkos túlzás. Szép lenne, ha akárcsak a gyulafehérvári román gyűlés magyarokat érintő vállalásait betartanák. Akkor a mostani aláírásgyűjtésre se lenne semmi szükség.

gabors 2020.05.07. 13:36:53

@kardio1: "@gabors: a palócföldön is magyarok élnek, palócok, akik a magyarok egy csoportja."

biztos igazad van ezert lehet paloc zaszlo paloc himnusz is csak nem talalom a googlon ....

gabors 2020.05.07. 13:39:34

@apro_marosan_petergabor: "A Britanniában munkavállalók, ha nem megy jól nekik, jöjjenek haza."

minek kozmunkasnak orbaniaban 50 ezerert ??? most ott is 10 ezreket bocsajtottak el mivel a korhazakat kiuritettek mar ott sincs hiany ugyes ...

Buchhalter 2020.05.07. 14:00:32

@Bredpitt Monika: te is felültél a politikusok gerjesztette szarkavarásra. Az elmúlt 10 évben viszonylagos békesség volt román és magyar között.Most miért kell ezt felrúgni??? Legközelebb jön a Vajdaság,Felvidék, Kárpátalja stb.Eu van ,így is kéne gondolkodni.A nemzetállamok kora szerintem lejárt. Az Eu csak egységes egészként erős.Szétdarabolva mások koncai lesznek.Jelentkező van bőven az avarosban való halászatra.

Buchhalter 2020.05.07. 14:01:13

@vándor madár: Ez így semmilyen válasz.Valamit azért kifejthetnél.

Herr Géza 2020.05.07. 15:02:04

@apro_marosan_petergabor: Oh well, mert akkor tuti jobb lesz nekik. Kapnak esetleg három hónapra munkanélküli (“álláskereső”) támogatást, úgy kábé 20-50 ezer forintot. Királyság.

Herr Géza 2020.05.07. 15:34:05

@apro_marosan_petergabor: Amúgy nem fosol, hogy a “hazatérők” elveszik az állásodat?

somlobodog 2020.05.07. 15:44:57

@somlobodog: lehet meghosszabbítja a Bizottság. Akkor lehet aktívnak lenni a többi országban. 4 ország kell még :(

kardio1 2020.05.07. 16:39:22

@Buchhalter: érdekes gondolatok. Természetesen nyugalom van, ha az érdeksérelmet szenvedő fél nem panaszkodik. Nyilván eleink is úgy gondolták, minek panaszkodnak a roman, szlovákok. Nem volt jó nekik a régi Magyarországon ? És panaszkodtak, elégedetlenkedtek és ma ők az urak Erdélyben, a Felvidéken. Ilyen alapon azt is mondhatnánk, viszonylagos nyugalom van Orbán alatt Magyarországon, minek ágálni, meg elégedetlenkedni ? Mégis azt teszed.
Másrészt meg nagyon jól látszik, hogy az egységes Európa a nemzetiségek jelyzetén semmit sem javít. Az továbbra is tagállami hatáskör.

kardio1 2020.05.07. 16:42:11

@gabors: gratulálok, ismét sikerült megragadnod a lényeget! Nem feltételezem rólad, hogy nem fogtad fel a mondanivalóm lényegét, ha meg nem akarod érteni, akkor ne értsd.

kardio1 2020.05.07. 16:43:09

@somlobodog: én is ezt hallottam, mármint, hogy kitolják a határidőt.

dikusz. 2020.05.07. 17:39:54

@gabors: "biztos igazad van ezert lehet paloc zaszlo paloc himnusz is csak nem talalom a googlon .... "

Azt tartja a mondás, hogy van amikor okosabb lett volna, ha csöndben maradsz. Ennek jegyében ezt a hozzászólásodat nem kellett volna megírnod. Tudnék többet is írni, de hidd el, neked jobb ha nem teszem, nem lenne hízelgő...

Ez a felvétel Bátonyterenyén készült:
www.youtube.com/watch?v=-k94NZ6TyRI&list=RDCMUCEwp92S37g2RKd8ropr4Ubw&index=1

m.zeneszoveg.hu/m_dalszoveg/107269/egyhazi-zenek/baranta-himnusz-paloc-himnusz-vagy-felvideki-himnusz-zeneszoveg.html

Nem gondolom, hogy meghallgatod (első link, rosszul hallható), elolvasnod (hogy lásd is a szöveget), de most nincs igazad. De ezt azt hiszem nem fogod elismerni.
Évek óta megrendezik a Palócok Világtalálkozóját, igen tartják a hagyományaikat, nem kellene semmibe venned őket(sem).

odamondó 2020.05.07. 17:47:54

Bírom az ilyen országok hozzá állását:
Amíg dolgozik az ember jöjjön robotolni.
Bajba került? Akkor takarodjon vissza oda ahol született és szívja annak az országnak a vérét.

Persze ha megint lesz angolnak büdös eper szedés akkor természetesen várjuk vissza, de csak a szedés idejére.

gabors 2020.05.07. 19:07:01

@dikusz.: Na akkor eljenek a palocok ....

amugy a szoveg ovodasan bugyuta ... van benne ilyen van hogy a "Paradicsom hazajaban" ... nem basszunk mar ?

de mellette vagyok hogy palocfold legyen a palocoke ... ahogy a szekelyfold legyen a szekelyeke ....

persze nekunk magyaroknak konnyu kiallni az "autonomiaert" mert meg veletlenul sem kell semilyen autonomiat adni senkinek magyarorszagon csak masokat kell erre felhivni ...(persze amikor lett volna erre lehetoseg a magyarok erossen leszartak ezt meg is lett az eredmenye)

kardio1 2020.05.07. 19:47:16

@gabors: ó mondd már meg, bölcsek bölcse, hol is volt a mai értelemben vett nemzetiségi autonómia abban az időben, 1914 előtt ?
Ja, hogy most is előbb lősz, aztán gondolkodol, mint a palóc esetben ? Ahol egyébként kiderült, hogy a palócok, éppúgy, mint a székelyek, sajátos regionális öntudattal rendelkező magyar népcsoport...

apro_marosan_petergabor 2020.05.08. 00:54:38

- Még az OV fóbiásoknak is jut munka
- Nem, nem aggódom, nem veszitek el tőlem a munkát, sőt segíthettek
- Biztosan ragadt már rátok egy kis nyelvismeret, erősödött a munkafegyelmetek, acélosabb lett a kitartásotok, nem vagytok annyira válogatósok, jobban spóroltok, mindezekkel idehaza is eredményesen szerepelhettek a munka világában

swfla 2020.05.08. 09:39:02

@odamondó: A szambol vetted ki a szot!

A p*csam tele az angolokkal meg a kulonckodesukkel. Sajnalom az ottragadt kivandorlokat, es mindenkinek kivanom, hogy mihamarabb egy sikeresebb allasban talalja magat a kontinensen.

A windsor tesok meg oldjak meg privatba, ahogy tudjak.

Commandante Jayasuriya 2020.05.08. 09:40:36

@Bredpitt Monika:
Szerintem előbb a határon belüli magyarok megsegítéséért kellene ekkora elánnal kampányolni, és aláírasgyüjtést indítani, mert a kormány módszeresen vonja el a pénzt, és fosztja ki az önkormányzatokat, amivel az önrendelkezési jogaikat is felszámolja. Ez egy igazán nemes cél lenne, ajánlom neked is megfontolásra.

Bredpitt Monika 2020.05.08. 18:07:19

@kardio1: a ferjem, legfeljebb mint a leni lenape indian torzs leszarmazottja irhatna ala......

neki csak egy allampolgarsaga van, az amerikai szoval o nem fogja.....

kardio1 2020.05.08. 20:41:36

@Bredpitt Monika: nincs ilyen kritérium, hogy csak kettős állampolgárok írhatják alá ! :) Innentől meg már csak a te rábeszélőképességeden múlik a dolog ! :)

Bredpitt Monika 2020.05.09. 11:51:34

@kardio1: amerikai allampolgar nem irhatja ala, en ugy lattam, amikor fent voltam az oldalon

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása