oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. április 26. 06:30,  Ijesztően sok a hülye ember 138 komment

2020. április 26. 06:30 Határátkelő

Ijesztően sok a hülye ember

A címben foglalt megállapítás kétségtelenül markáns kissé, de valahol meg lehet érteni annak megfogalmazóját, Zuzzert is, aki elég nehezen viseli azokat, akik nem veszik komolyan a járvánnyal kapcsolatos intézkedéseket. (Véleménye természetesen csupán egy a sok közül, amivel lehet vitatkozni.)

nemetorszag_berlin_park.jpgA kép illusztráció

A Svájcban élő Zuzzer már több mint egy hónapja ül otthon, úgyhogy úgy érezte, itt az ideje levonni bizonyos következtetéseket.

„Ijesztően sok a hülye ember a Földön. Mondjuk ezt a nagy számok törvényéből, a káoszelméletből és még sok mindenből le lehet vezetni, de most a koronavírus erre ráerősített és rengeteg véglény bújt elő, vagy erősítette fel tevékenységét.

A maradék ismerősök között is vannak még maradék idióták. (…) Olyanok, akik miközben az összes elérhető információforrás a vírusellenes intézkedéseket harsogja, valamint könyörög nekünk, hogy lécci-lécci ne menj sehová, maradj otthon, mennek vazze kirándulgatni, de nem ám a falu szélére, hanem mittomén, tavat kerülgető túrára, ilyenek.

Persze faszául megmondanák, ha kommunikálnék velük, hogy „nem volt ott senki” meg ilyenek, de én erre meg azt mondanám, hogy „tudod, miért nem volt ott senki? Mert mi komolyan vettük a szabályokat és eljátszottuk álompolgári kötelességünket és otthon ültünk a picsánkon, vazze!”

És ezen ismerős a konkrét példában képzett ember, képzett feleséggel, nem az a mezei idióta. Persze a fércbukon a sok ember meg lájkolgatja a gyönyörű tájak fényképeit, mindezt gondolom otthonról a karanténból teszi a többségük.

Az elsődleges nemi jellegem tele az ilyen felelőtlen idiótákkal, mert az ő példájuk miatt rajzik kifelé a sok aggyal alulellátott, mert „hánéki szábád, akkó én mér rohadjak benn?”, amiben persze van egy jó adag igazság is egy bizonyos szempontból.

Sokan a válság első napján eldöntötték, hogy „ez ürdüngtő való turpisság” és tudós társadalmi konszenzus ide, vírust túlélők beszámolói oda, ők, vazze, nem hisznek ebben az úri huncutságban.

Osztogatják ezerrel a mindenféle szcientológus orvosbácsi és egyéb Ecserin vett doktorival rendelkező majom megmondóember videóit, stb. A kedvencem az a stílus, aki lehet, csak a kötőszavakat érti, de engem vegzál, hogy én cáfoljam meg a lexikonnyi baromságot, mert addig az igaz, amíg én, Zuzzer, meg nem mondom neki tudományos alapokon, hogy miért nem igaz, ami dr. Kispista Jónás vett fel a hátsókertben vidinyóra.

Peeeersze, majd én is tanulmányt írok a szarszagról, vazze, csak hogy bebizonyítsam, hogy nem parfüm. Hát apáim, léteznek olyan szervezetek, amik az IGAZI tudósokat és nem megmondóemberek tömörítik és hamarabb hiszek el bármit is azoknak, mint ezeknek a hétszilvafás barmoknak. (…)

Az orvosok, tudósok 95%-a kéri, javasolja, hogy maradjunk otthon, jelennek meg a tanulmányok a cuccos hatásmechanizmusáról, példák tömkelege, túlélők videós, nem videós megszólalásai, tömegsírok ésatöbbi, de neeeeeem, én mondjam meg miért nem elég mittomén pálinkát inni, meg iszappakolást venni.

Térden állva könyörgöm, értsék már meg ezek az emberek, hogy nem pánikolunk, hanem próbáljuk megmenteni, akit lehet. Azért mert valaki nagymamája 8o felett van, haljon meg? Azért mert valaki, esetleg gyógyítható rákbeteg, haljon meg? Milyen világban élünk? Szarjunk le mindenkit, mert én vazze még csak húsz-harminc-negyven éves vagyok?

Nos, írtam valakinek a fércen, gondolom jól meg is sértődött, hogy én olyan vírust szeretnék, ami szelektíven írtja az olyan megmondóembereket, akik a tornádó kellős közepén is azt szajkózzák, hogy minden rendben, nincs itt semmi látnivaló, még szellő sem.

Nem szeretek én annyira otthon héderelni, mint gondoltam. Sokszor volt, hogy egy vakáció végén még nagyon lett volna kedvem néhány napnyi semmittevéshez, de menni kellett gödröt ásni, ami nem esett jól a sejtjeimnek.

Nos, így hogy a viszonyítási alap majdnem teljesen kiesett a rendszerből derült ki, hogy a „végtelen” otthonlevés baromira fárasztó. Kell a munka, az abban való elfáradás ahhoz, hogy értékelni tudjuk azt, amikor nem kell a melóval foglalkozni.

Így, hogy itthonról gályázok már vagy 6-7 hete, látható, hogy ad1 nem vagyok hatékony, ad2 ezt rohadtul nem nekem találták ki. A munkámból is adódóan persze, azzal, hogy itthonról telefon konferenciázok, meg ilyenek, csak azon része nőtt meg a napi programomnak, amit amúgy is a hátam közepére se kívánok.

A mindenféle rendkívül képzett, de a nagy egészet baromira nem átlátó szakértővel való vitatkozás telefonon keresztül. Nos, ez nekem nem hiányzik, viszont a személyes interakció, az értelmes feladatokon való szellemi elfáradás az igen.”

A teljes írást itt olvashatjátok el.

Covidiotizmus Londonból

Meglehetősen megosztja az embereket az a gesztus, ami több országban is elterjedt, jelesül, hogy esténként megtapsolják az egészségügyi dolgozókat. Így van ezzel az LBM szerzője is, akinek nagyon nem tetszik a tapsolás – ráadásul mivel maga is az egészségügyben dolgozik, ezért még érintett is.

„Már negyedik hete minden csütörtök este 8-kor arra riadok tavaszi mélázásomból, hogy ha a lélekharang nem is szól, de az utca széplelkei kiállnak az erkélyre és huhúzva tapsikolnak/rázzák a csörgődobot és gratulálnak az egészségügyi dolgozóknak. Feltehetőleg úgy gondolják, ezzel morális támogatást nyújtanak nekünk, ami persze nem az igazi, ha nem látja az egész lakótelep.

Egyet kérnék: ne! Fáj. Kínos. Idétlen. Erényvillogtató középosztálybeli majomkodás, rohadtul nem illik az angol karakterre és minden eü-s tudja, tudja!, hogy békeidőben valszeg ugyanezek a kretének egy jó része

Sír receptért péntek este 6-kor, mert már két napja elfogyott a gyógyszer és nagggyon kell”

Kell nekik hónapokig könyörögni, hogy jöjjenek már az éves asztmavizitre, amit természetesen ugatnak megtenni, csak akkor jut eszükbe, hogy kényes hörgőik vannak, mikor - ezt a véletlent – légzésterminátor vírusról szólnak a hírek

Fejezi ki aggályát, hogy a DIPERTE vakcina okoz-e autizmust csecsemőjükben és nincsenek ám ők meggyőződve a védőoltások biztonságáról

Hagy anonim panaszt a Google Reviews-on, hogy mennyire boldogtalan a rendelő/kórház szolgáltatásaival (biztos nem kapta meg a gyógyszerét záróra előtt 3 perccel)

Szarja le magasról azon dolgozók ezreit, akik jelenleg fenntartják a civilizációt, azaz oda nem dobna egy font jattot az áruházhoz szállítónak vagy értékelné milyen antiszociális bedrogozott állatokkal küzd meg a csóró teszkós biztonsági őr vagy szedné föl a melléesett szemetét a kuka mellől.

A szürke hétköznapokban mutatott civilizált magatartás többre tartatik, mint egy perc szirupos műháladömping, értem? Holnap azért kiállok visszaintegetni, mint Mussolini, szenkjú, szenkjú!

Cikkeztek arról, hogy ez a vírus aránytalanul nagyobb százalékban szedi áldozatait a BAME, azaz Black, Asian and minority ethnic (fekete, ázsiai, és etnikai kisebbség. Ez utóbbi előtt értetlenkedve állok, hogy ők meg kik lehetnek?? Lengyelek? Kínaiak százezrei? Kellékesek és egyéb stáb kategória?) közösségekben. (...)

Bizonyos kultúrákban nem úgy viszonyulnak a testükhöz, ahogy jelenleg mi európaiak, nem ápolandó barátként, szépség, humor vagy erotika edényeként tekintenek rájuk amit tisztelni kell és bizalommal néha a tudomány kezébe adni.

Nem tekintik túlélési eszköznek a befogadó világba való idomulást, nem nyitottak a nüanszokra, miért élnek bizonyos országokban jobban az emberek.

Ez most nem a GDP/főre értendő, mindez nem feltétlenül pénz kérdése, olcsón is lehet vitaminhoz jutni, a lélegző pamutruha, a mosószer nem illegális, tornázni meg millió módon lehet otthon is, mint azt most sokan gyakorolhatjuk.

Mentalitásbeli eltérések vannak, ami ezeket az embereket a közegészségügyi nyilvántartás pechesebb rovatába tereli. Az esélyegyenlőségi élharcosok legközelebb ezt is igazán napirendre tűzhetnék.”

A teljes posztért katt ide!

Eljátszott esélyek

Ha van ország, amiről azt gondolná az ember, hogy biztosan ultramodern, hightech eszközökkel és teljes fegyelmezettséggel küzd meg a járvánnyal, akkor az egyik Japán lenne. És hogy mekkorát tévednénk, az kiderül a Tokyo Reloaded bejegyzéséből.

„Az elmúlt egy hónapban lépésenként és vonakodva ugyan, az egész országra kiterjesztették a rendkívüli állapotot. Ám nem kell azt hinni, hogy ez egy nyugat-európai stílusú „kemény” karantén lenne, a kormány csak „kéri” a lakosságot, hogy maradjon otthon és a cégeket, hogy kötelezzék a dolgozóknak az otthon maradást.

De szankció nincs, állítólag erre „az alkotmány nem ad lehetőséget”, több szakértő szerint ez marhaság. A cégek pedig elég ímmel-ámmal engednek a „kérésnek”, az a tipikus, hogy „na jó, akkor csak minden második nap kell bemenni”, mert hát ugye, a hankót, személyes pecsét, az aláírást helyettesíti, mégiscsak oda kell nyomni valakinek…

És aki dolgozni jár, az vonatozik is, nagyobb eséllyel eszik étteremben, többet találkozik emberekkel… meglep még valakit a betegszám növekedése?

De egy dolog a fertőzöttek száma és egy másik a betegek kezelése. Lám, Németországban is sok a fertőzött, de tudnak mindenkit kezelni és a halálozási arány emiatt meglepően alacsonyan maradt.

A japánokat fegyelmezettségben, effektivitásban gyakran, és nem minden alap nélkül, szokták a németekhez hasonlítani, pénz pedig itt is, ott is akad bőven, elvárható hát, hogy az egyébként is német hagyományokon szerveződő japán egészségügy, még nem is olyan régen az orvosok latin helyett németül tanultak Japánban! is hasonlatos legyen az európai mintához.

De nem.

Kiderült, hogy a felszereltség siralmas: 100 ezer főre csak 5 intenzív ágy van. Németországban ez a szám 30, és még Olaszországban és Magyarországon is majd’ kétszerese.

De nem csak a high-techel van a baj, olyan alapvető dolgok is hiányoznak a kórházakban mint a maszk, Japánban, a Maszkok Országában! arcvédő és köpeny.

Oszaka kormányzója a napokban kérte a lakosságot, hogy adakozzanak használt esőkabátokat, hogy abból barkácsolhassanak a kórházakban védőfelszerelést… És persze orvos- és nővérhiány is van, különös tekintettel, hogy a rossz felszereltség miatt sokan megfertőződtek.

A tesztelés sem működik, először azt magyarázták hogy erre nincs is szükség, aztán kiderült hogy lenne, de nincs elég teszt, és ezt azóta sem tudták megoldani. Az már csak hab a tortán, hogy szabályok szerint a teszthez kórházba kell feküdni, ez meg ugye most elég macerás.

De hát Japánban a szabály az szabály, az eredmény az hogy Japánban ezidáig mintegy 110.000 tesztet csináltak, kevesebbet mint pl. Hongkongban vagy Csehországban.

Az egy főre eső adatok még sokkolóbbak: Japán a 880 teszt / 1 millió fő arányával olyan országok mögött kullog, mint az orvosi ellátásáról nem kifejezetten nevezetes Nepál, Ukrajna vagy Irak.

Mindezalatt a szomszédos Koreában feleannyi lakoson ötször annyi tesztet végezetek el, itt ezen a héten az új fertőzöttek száma egy számjegyűre esett vissza! Németországban pedig hússzor akkora a tesztsűrűség.

De miért nem cselekedett hamarabb a japán kormányzat? Sokan úgy vélik, hogy az Abe-kormány az olimpia megtartásának reményében szándékosan titkolta el az adatokat és késleltette az intézkedéseket.

Én egyfelől nem nagyon hiszek az összeesküvés-elméletekben, másfelől egy ilyen ravasz miniszterelnök titokban összeesküdhetett volna a maszk- és lélegeztetőgép-gyártókkal és a gyógyszergyárakkal is, és amikor az olimpia megtartása elérhetetlenné vált, elővarázsolhatott volna a kalapjából mondjuk 500.000 koronavírus tesztkitet.

Nem, szerintem a helyzet rosszabb: a kormány újra csak a japán másság délibábjának fogságába esett: a Világ az egy távoli bolygó, ott valóban sok rossz dolog történik, de ez a mi gyönyörű kis szigetünket nem érheti el, itt ilyesmi nem történhet meg, mert mi olyan különlegesek, jelenlegi olvasatban: tisztábbak, távolságtartóak, fegyelmezettek, vagyunk, ergó, nincs itt semmi baj, nem kell idegeskedni, elég japánnak lenni.”

A teljes posztért (érdemes elolvasni, tanulságos...) ide kattintsatok!

Kövesd a Határátkelőt az Instagrammon is!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

�� �: @korosierika

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Japán Svájc Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6815640898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adg 2020.04.26. 07:29:39

“De egy dolog a fertőzöttek száma és egy másik a betegek kezelése. Lám, Németországban is sok a fertőzött, de tudnak mindenkit kezelni és a halálozási arány emiatt meglepően alacsonyan maradt.“

Japan: 126 millio ember, 334 halott
Nemetorszag: 83 millio ember, 5500 halott

ourworldindata.org/coronavirus?country=DEU+JPN

En nem tudom, biztos valakik kozmetikaznak japanban is?

Francis2020 2020.04.26. 10:39:39

Zuzzer,
Osztozom a dühödben, bennem is forrong az indulat, amikor az ablakból békésen sétálgatókat, biciklizőket látok az utcámban. A franciák (is) olyan hülyék, mint ahogy leírtad... Sok e-mailt olvasás nélkül törlök, mert a barátaim "ezoterikus" marhaságaira nincs már idegem.

Herr Géza 2020.04.26. 10:54:57

@adg: Nekem is feltűnt, pláne, hogy a halálesetek vs. igazolt fertőzöttek arányában még a tényleg alacsony tesztszám mellett is jobban állnak a japánok egy százalékponttal.
Viszont azt tényleg nem tudom, hogy van-e valami nemzetközi “szabvány” arra, hogy ki számít korona-elhunytnak? Hol a határ? Ha valaki fertőzötten kórházba kerül, de nincs még súlyos állapotban, ám a meglévő alapbetegségei egyikében, vagy az időskori gyengesége miatt hirtelen meghal, az koronaáldozat? Vagy csak az számít annak, aki szó szerint megfullad a tüdőgyulladás következményeként... ?
Mert messzemenő és valós következtetések levonásához az egységes definíciókon túl minimum 4-5 számpár/arány együttes vizsgálata kellene: igazolt fertőzöttek/lakos, elvégzett tesztek/lakos, halott/per igazolt fertőzött, halott/lakos, stb.
Addíg mindenki azt magyaráz bele az adott számba, százalékba, amit akar....

Csodabogár 2020.04.26. 11:14:24

Nem tudom megérteni a reszketve otthon ülőket. Persze szivük joga, mindenki azt csinál amit akar. Én inkább megpróbálom fenntartani a normális életemet, mert különben bedilizek. Mit jelent ez? Naponta elmegyek valahova. Vagy vásárolni, vagy csak sétálni egyet, hiszen csodás tavaszi idő van. Nem tudom ezzel kinek mit ártok.
Hangsulyozom szerintem, túl van húzva a karanten. Meggyőződésem, hogy összességében többet árt mint használ, persze figyelembe véve a gazdasági következményeket. is.
@Herr Géza: Eddig, mint mondják, csak Hamburgban boncolták következetesen az állítólagos vírus halottakat. Az ottani főboncnok professzor azt nyilatkozta, már kétszer hallottam, hogy még nem boncoltak olyat, akinek ne lett volna más betegsége.

Jómagam kiváncsian várom az év végi mérleget, a halottak számát, össze vetve az előző évek átlagával.

Dinkainka 2020.04.26. 12:13:18

@adg: A tények csak zavarják az embert! Tudod, megmondó ember ez is. Ráadásul halmozottan nem ért a statisztikához: ha nem tesztelnek, akkor kevés a kimutatott fertőzött, de magas a halálozási arány, mert a dögöt még a gyengeelméjüek is észreveszik a szagáról!

bonakovacs 2020.04.26. 12:13:29

@adg: a halálozással nem hinném, hogy kozmetikáznak, a különbség inkább az, hogy Japánban még erősen felszálló ágban van a betegség. Ha ez nem változik meg, várható, hogy hamarosan elérjük (és könnyen lehet, hogy meg is haladjuk) a német szintet

sörm 2020.04.26. 12:39:01

Hehe, mit szóljunk "mi" svédek ahol nem csupán a lakosság egy része hanem a kormány és a helyi ÁNTSZ a totál idióta? :)

Pénteken volt digitális after work. Az egyik diákunknak február közepén meghalt az apja (nem az akiről egyszer röviden írtam). Ötvenes férfi, szívroham, puff. A temetése a síszünet utáni első hétvégén volt, a családból MINDENKI aki részt vett rajta megfertőződött. A meghalt férfi apja és anyja belehalt, a felesége (ötvenes nő, ahogy mi tudjuk nincs más betegség, állítólag max 15kg plusz), 14 napja altatásban lélegeztetőn. A három gyerek 22, 20 és 16 évesek most otthon nézik a falat, ők enyhe tünetekkel átvészelték a dolgot. A nagybácsi a családjával volt síelni a síszünetben Ausztriában, nyilván nem lehet tudni de valószínűleg ők hozták be a temetésre a vírust. Gondolhatjátok milyen érzés lehet most nekik... Az ő gyerekeik is hozzánk járnak, a tragédia után el se akartak utazni, a nagyszülők győzték meg őket hogy nem segítenek azzal ha maradnak, egyetlen icipici lökés kellett volna hogy maradjanak.

A hatóságoktól azt hallották, hogy 1.tök oké elmenni síelni, értelmetlen pánik nem elutazni 2. hazajövetel után nem kell karanténba menni 3. 500 főig tök oké gyülekezni (ma már 50), nem gond a nagyobb temetés az amúgy ismert svéd tvnek dolgozó apukának, mindenki sírhat egymásra borulva és ölelgetheti egymást. Most már csak imádkozni lehet hogy legalább az anyuka felépüljön, de minden altatásban töltött nappal halványul a remény.

Csodabogár 2020.04.26. 12:49:48

Szerintem meg ha ők vállalták, akkor ez van. Számomra semmi se rosszabb, mintha egy bármilyen kormány határozza meg, hogy mit tehetek és mit nem, normális törvények szerint.

Shanarey 2020.04.26. 13:06:08

@adg:

Németországban már lefelé megy a dolog, Japán még az elején van és ők is arra játszanak, mint Magyarországon. Vagyis, amiről nem tudunk, az nem fáj. Magyarországon jelenleg pont emiatt, 10%-os a halálozási mutató.

Shanarey 2020.04.26. 13:13:19

A facebook a kedvencem, ott megy a sok épületes ökörség, és minél butább emberek olvassák, annál több megosztása lesz.

Volt egy poszt a helyi csoportban, miszerint a sós víz és az ecet, vízzel higítva, milyen jó fertőtlenítő eljárás. Be is írtam miért kell a hülyeséget terjeszteni, erre rám ugrottak, ha én olyan okos vagyok, akkor írjam ide ki amit a témáról tudok. Erre belinkeltem nekik a cáfolatot, magyarul. S ezután még négy napig kinn volt a poszt, mire rájöttek hogy jobb lenne törölni. S hogy, hogy került oda? IQ-hiányos 50-es hölgy facebook posztját, egy ifjabb, és butább egyéb , beajánlotta, a helyi csoport adminjának megosztásra. S amikor feltettem a kérdést, hogy, hogy is van ez, a válasz ez volt: Egy kedves ismerős kért hogy osszam meg.

dikusz. 2020.04.26. 13:39:47

@Shanarey: Ez valamelyik itteni csoport?

Shanarey 2020.04.26. 13:41:46

@dikusz.:

Nem, Angliai. Itt, szinte minden városnak, megyének van magyar csoportja, és ott tolják a butaságot is.

Bredpitt Monika 2020.04.26. 13:50:10

@Shanarey: addig ne sok jot varjunk, amig az usa elnoke igy gondolkodik (illetve a gondolkodas enyhen tulzas szo vele kapcsolatban)

www.nbcnews.com/politics/white-house/trumps-remarks-disinfectants-left-even-close-aides-shocked-n1192031

Bredpitt Monika 2020.04.26. 13:54:54

a fenti tema magyarul is, ime Trump legujabb agymenese

privatbankar.hu/cikkek/makro/50-ezer-felett-a-halottak-szama-amerikaban-.html

"Az Egyesült Államokban heves szócsata bontakozott ki Donald Trump egyik csütörtök esti megjegyzése miatt. Az elnök a szokásos napi sajtókonferencián ugyanis úgy fogalmazott: a fertőtlenítőszerek nyomán a vírusok "egy perc alatt eltűnnek, és kell lennie egy módnak, amivel élhetünk".

Felvetette, hogy például akár azzal is meg lehetne próbálkozni, hogy injekcióval juttassanak ilyen fertőtlenítőszereket az emberi szervezetbe. Felvetette azt is, hogy - ahogyan fogalmazott - "infrafénnyel vagy nagyon erős fénynyalábbal" lehetne kezelni a Covid-19-es betegeket."

sörm 2020.04.26. 13:58:22

@Csodabogár: Te talán így vagy ezzel hiszen egy olyan világban szocializálódtál ahol azt tanultad, hogy az állam többször az ellenséged mint a gondoskodó atyád. Na a svédekre ez nem igaz. Az ő világukban az állam még mindig tökéletes aki a polgárai javáért szorgoskodik, és mindenben gondoskodik róluk.

Mondjak egy példát az elmúlt hetekből? Leukémiás diák az osztályomban, jól sikerültek a kezelések, otthon lábadozik, de természetesen iszonyú gyenge még az immunrendszere. Kistestvér nyolcadikos, tehát még iskolaköteles. Bár kilencedikig nyitva vannak az iskolák a szülök jó része eddig otthon tartotta a gyerekét. A héten szigorúbban léptek fel a hatóságok, mondván hogy a helyzet tarthatatlan, minden illetékes kapott levelet hogy a nem beteg gyerekek kötelesek iskolába járni, ha a szülő ezt megtagadja azzal csorbítja iskolaköteles gyermeke oktatáshoz való jogát. Ilyenkor eljárás indul a szülők ellen, ami békeidőben természetesen fantasztikus, egy szülő ne tarthassa vissza a gyerekét az iskolától. Bizonyos igazgatók elfogadják, hogy ha veszélyeztett családtag van, maradhat a gyerek, de hozzanak orvosi igazolást. Más iskolák nem, ahogy a diákom hugának iskolája sem. Nincs vita, mennie kell. Elmeséli az anyuka a dilemmáját, retteg az egyik gyerekért, iskolaköteles a másik. Kérdezem mit mond az onkológus. Teljes izoláció. Mondom akkor mi a kérdés? Azt mondja az onkológus csak egy szakember, el nem hiszi hogy a hatóságok követelnék hogy iskolába járjon a gyerek ha ezzel veszélyezteti a testvére életét. És a FHM (ÁNTSZ) mögött egész kutatócsoport áll, nem csupán egy orvos. Intelligens, magasan képzett anyuka, de az hogy kritikával állni az állami hatóságokhoz egyszerűen hiányzik az ő világukból. Nem csoda hogy minden család elutazott síelni, azt hallották otthon hogy nyugi, lehet menni. Más kultúra, más a helyes hozzáállás.

Mme Seldon 2020.04.26. 14:10:20

Itt Franciaországban még teljes "confinement" van, tehát kijárási tilalom, papiros igazolás, távmunka, aki meg tudja oldani, sport célból egy km-es körzetben lehet elhagyni a lakóhelyet.
Ehhez képest tegnap 1200 autót igazoltattak az egyik luxemburgi határátkelőhelyen:
www.republicain-lorrain.fr/edition-thionville-hayange/2020/04/25/1-200-controles-et-81-verbalisations-samedi-a-la-frontiere-luxembourgeoise?preview=true&fbclid=IwAR2e1FMw6_iIk-V9_IHg1i9TPUO_Xgy92nHdBkFHgHfK6HTbYBf8GruEyes

adg 2020.04.26. 14:16:11

@Shanarey: japan elegge az elejen kezdte. Pl a hajo koruli cirkusszal. Meg is kaptak, hogy akkora felfutas lesz naluk, hogy ihaj. Nem lett. Mindegy is.

Mit jelent a 10 szazalek? Minek a 10 szazaleka? Es miert 10 szazalek? Es a 10 szazalekot ossze lehet hasonlitani mas orszagok alacsonyabb ertekeivel?

Miert nem az 1 millio lakosra juto halalozasokat nezzuk? Amik ugye igen jol mutatnak a tobbi orszagehoz kepest, legalabbis egyelore. Es ha valaki azt probalja osszehasonlitani az alacsonyabb rataju orszagokkal akkor miert kapja meg, hogy azt nem lehet osszehasonlitani, mert mo meg csak az elejen jar, meg stb?

Melyik orszagban ki szamit a virus aldozatanak? Nem hasonlitunk-e ossze idonkent kortet csirkevel?

Nem lehetseges-e, hogy a nekunk tetszo, a mi erveinket alatamaszto modon szelektaljuk az adatokat, mig ignoraljuk, ami nem passzol az ervelesunkbe?

Megannyi kerdes....

Shanarey 2020.04.26. 14:31:07

@adg:

A kormány, a lakosság számához képest számolja, a világban, pedig a megfertőződött betegek számával számolják.

Shanarey 2020.04.26. 14:36:02

Kínában ha a lakosság számához nézzük, akkor a halálozás, szinte semmi. Ha a fertőzöttekkel, akkor jött ki nekik is a 3,4%

Bredpitt Monika 2020.04.26. 14:38:21

tegnap megint onkentes munkat vegeztem, egy budapesti parkban,

afeladat az volt, hogy a parkban tartozkodoknak kedvesen, es udvariasan fel kellett hivnunk a figyelmet arra, hogy ne legyenek sokan egy padon, ne legyenek tul kozel egymashoz, ne csoportosuljanak, egy csalad lehet egyutt, de csak max 5 foig,

12-4 ig volt a muszakom, fel negykor, ket FBI kulseju ficko, akik egy irodahazbol rohantak ki elkezdtek obegatni, hogy mi ez a sok ember, haza kell oket kuldeni,(gondolom biztonsagi orok voltak)

rajtam is egy sarga melleny volt, mint a kozteruletes kollegan, aki nem pont mellettem allt, kicsit tavolabb volt tolem, ra mutogatott az egyik, hogy neki kene oket hazakuldeni, en megszolaltam, hogy en onkentes vagyok, es azzal a kollegaval vagyok itt, akire mutogatnak, valamint, hogy azt az informaciot kaptuk, hogy nem kell senkit hazakuldeni, mire ok

de, mindenki takarodjon haza, kijarasi korlatozas van, minek van itt ennyi ember,

ki erti ezt> ha legkozelebb hivnak megmondom, hogy ezt a munkat nem vallalom, egyre csak jottek az emberek es nem tudom mi volt n egy utan

sajnos a korlatozas nem nagyon mukodik, itt a tavasz, sut a nap....

adg 2020.04.26. 14:47:09

@Shanarey: honnan tudjuk, mennyi fertozott van?

Shanarey 2020.04.26. 15:09:45

@adg:

Honnan tudod, hány ember él a lakhelyeden?

adg 2020.04.26. 15:19:31

@Shanarey: nepszamlalas, lakcimbenelentes.
Ez hogy jott ide??

Shanarey 2020.04.26. 15:21:21

@adg:

Hülye kérdésre hülye választ kaptál.

adg 2020.04.26. 15:33:34

@Shanarey: aha, na most ugye azert tiz szazalek, mert keveset tesztelnek. Ha tobb lenne a teszt, alacsonyabb lenne a szazalek, ugyanennyi a halott. Ha lakossagaranyosan nezzuk, akkor realisabb az osszehasonlitas, mert ugye senkinek fingja sincs a fertozottek valodi szamarol. Es nem csak mo nez lakossagaranyos adatokat, mas orszagok is.
Sot, lehet hogy hallottal mar rola, de sok helyen keszitenek mar random antitest teszteken, van, ahol harmic szazaleknyi fertozesen atesettet is talaltak, ami igen drasztikusan leviszi a halalozasi aranyt.

A kerdesek arra mentek ki, hogy ala tudod-e tamasztani, amiket mondasz, vagy csak a propagandat nyomod. Szoval nem a kerdes volt hulye.

dikusz. 2020.04.26. 15:35:43

@Shanarey: Jaaaa..., azt hittem kerületi. Van egy pár belőlük, és itt is tolják ezerrel.:)

Egyetlen csoport miatt érdemes a fészbukon lennem. A "Budapest régi képeken" az. A régi fotók miatt igen kedvelem, mivel magam is régi vagyok. Az adminok nem engedik a politizálást, és ezt a csoport nagy létszáma ellenére is be tudják tartatni.

Shanarey 2020.04.26. 15:42:09

@adg:

Tudod, te a választ, de akkor miért kérdezel? Miért nem kérdezed meg a Németeket, avagy a Dél Koreát, miért akarták tudni, hány fertőzött van, s miért teszteltek mindenkit, akinek kapcsolata lehetett egy ismert fertőzöttel? A lakosság arány hülyeség, mert a népsűrűség más. Akad olyan város ahol annyian élnek, mint Magyarországon. Miért kell nekik 34 ezer üres kórházi ágy, ha a legrosszabb esetben is csak 14 ezer emberre számítanak akinek olyan állapota lesz hogy kórházba keveredik, és lélegeztetésre szorul?

hvg.hu/itthon/20200426_A_kormanynak_nagyon_pontosan_kell_kalibralnia_a_jarvany_terjedeset?

Shanarey 2020.04.26. 15:44:51

@dikusz.:

A kerületiben, nem vagyok benne. Nem élek ott, minek legyek akkor benne.

puhacica 2020.04.26. 15:48:24

heti 5 napot dolgozom, nagyjabol napi 11 orat vagyok tavol. ezeken a napokon nem megyek sehova. a papa se megy, mert nincs munkaja. heti 1x megyunk bevasarolni. es igen, a 2 szabadnapomon turazunk/bringazunk. egyreszt mert igenyunk van ra, masreszt mert nem tilos. es igen, probalunk minel messzebb menni az otthonunktol, mert sokkal kevesebben vannak telepulesen kivul, mint belul. ha ez felelotlenseg, akkor felelotlen vagyok, vallalom.

Bredpitt Monika 2020.04.26. 16:22:11

@adg: "Ehhez képest továbbra is meglepő a magyarországi halálozások magas száma, amiben csak Ausztria áll rosszabbul. Továbbra is felmerül: a kiugró halálesetszám azt jelzi, hogy Magyarországon kevéssé lehetünk tisztában a vírus elterjedésének valódi mértékével, mivel nem végeznek elegendő tesztet. "

a lenyeg az utolso par szo,

ez egy regebbi cikk, nem tudom Ausztria most hogy all

innen a reszlet qubit.hu/2020/03/23/magyarorszagon-a-legmagasabb-a-koronavirus-halalozasi-aranya-a-regioban

Szabo Timeanak volt egy felszolalasa a Parlamentben, amiben pont erre akart ravilagitani, de a mikrofonja le lett nemitva, mert ugye itt ezt is meg lehet tenni a magyar demokraciaban

szoval nem propaganda, amit @Shanarey: nyomat

amugy olyan furcsa vagy mostanaban, meg a vegen valaki lefagyasztja a hereid (masodik e ekezetes)

es a 10% nem stimmel, pont azert, mert nem csinalnak teszteket, illetve alig az, ,hogy mas orszagokban mennyi tesztet csinalnak, azon is lehet biztos vitatkozni, az eredmenyek sehol nem pontosak, de nalunk nagyon kilog a lolab

Bredpitt Monika 2020.04.26. 16:30:21

Most talaltam meg annak a brit sracnak a tortenetet, ami kinaban zajlott, amikor meg nem tudta, hogy letezik a coronavirus

a naplojabol>

1. nap, hétfő, november 25: Megfáztam. Tüsszögök, a szemem váladékozik. Annyira nem vészes, hogy ne dolgozzak.

2. nap: Fáj a torkom. Emlékszem, anyám mit csinált gyerekkoromban ilyenkor, úgyhogy mézet kevertem el forró vízben. Beválik.

3. Nap. Nem dohányzom, és alig iszom, de most fontos, hogy gyorsan átessek a betegségen, hogy dolgozni tudjak. Úgyhogy kizárólag gyógyászati okokból viszkit tettem a mézes innivalómba.
QP | Quality Placement

4. nap: Úgy aludtam éjjel, mint a bunda. A kínai viszki egyértelműen mindenre gyógyír. Ma is iszom egyet.

5. nap: Túl vagyok a megfázáson. Semmiség volt.

7. nap: Túl korai volt. Rettenetesen vagyok. Ez már nem csak nátha. Mindenem fáj, a fejem lüktet, a szemem ég, a torkom összeszűkült. A nátha lement a mellkasomra, és iszonyúan köhögök. Ez influenza, és nem lesz elég egy kis forró méz viszkivel vagy anélkül, hogy jobban legyek. A tünetek levertek délutánra, mint egy gyorsvonat, és ha éjjel nem történik csoda, holnap nem megyek dolgozni. Nemcsak magam miatt, hanem mert nem akarok továbbfertőzni.

8. nap: Nem megyek be. Szóltam, hogy talán egész héten itthon leszek. A csontjaim is fájnak. Nehéz elképzelni, hogy nemsokára túl lennék ezen. Még az is fáj, ha az ágyból kell kikelni. Párnákra dőlve tévézek, és próbálok nem sokat köhögni, mert az is fáj.

Shanarey 2020.04.26. 16:30:26

@Bredpitt Monika:

Van egy dal: "Ha nem tudom nem fáj......"
Erről szól a magyar nem tesztelés, na meg arról hogy a kiürített kórházi ágyakat, még véletlenül sem akarják, a fertőzéses esetek okán használni, hanem kórház összevonás, majd kórházak eladása lesz a haveri körnek.

A 10 % a jelenlegi kormány adatokról szól, nem a valóságról.
2550 fertőzött van, és 272 halott, 485 gyógyult. na és a hazugságok, miszerint minden halottnak sok egyéb baja is volt. Kivétel azok akik a kórházba szállítás után kaptak valami kórházi fertőzést. De ez a jelentésben úgy szerepel, mintha az illető már a korona vírus elkapása előtt is szenvedett volna ettől.

Bredpitt Monika 2020.04.26. 16:31:17

folytatas a naplobol

9. nap: A lakásom körül lófráló macska is rosszul van. Nem a szokásos, élénk önmaga, és ha kaját teszek ki, nem eszik. Nem az ő hibája, nekem sincs étvágyam.

10. nap: Még mindig lázam van. Elfogyott a kétdekás viszkisüveg, és nincs erről lemenni egy másikért. Nem is baj, ezek a viszkik nem sokat segítettek.

11. nap: Jobban vagyok, legalábbis fizikailag. Az influenza elmúlt. De szegény macsek megdöglött. Nem tudom, azt kapta-e el, amit én, vagy hogy macskák lehetnek-e influenzásak. Elég nyomorult érzés.

12. nap: Visszaestem. Az influenza megújult erővel támadt újra. Nehezen lélegzem, a felkeléstől és a fürdőszobába kimenéstől már zihálok, és kifáradok. Izzadok, lángolok, szédülök, ráz a hideg. A tévé be van kapcsolva, de nem fogom fel. Ez egy rémálom. Délutánra úgy érzem, fuldoklom. Soha nem voltam ilyen beteg. Csak kis kortyokat tudok lélegezni, és amikor kifújom, a tüdőmnek olyan hangja van, mint amikor egy papírzacskót gyűrnek össze. Ez nincs rendjén, dokihoz kell mennem. De ha hívom a mentőket, fizetnem kell egy csomót. Azt hiszem, nem haldoklom, vagy mégis? Egy taxiutat nyilván túlélnék. Bemegyek a Csungnan (Zhongnan) Egyetemi Kórházba, ott van egy csomó külföldi orvos. Nem túl racionális, de ilyen lázas állapotban brit dokihoz akarnék menni. A mandarinom elég jó, a taxihívással nem lesz gond. 20 perces út. Amint odaérek, az orvos tüdőgyulladással diagnosztizál. Ezért van ilyen hangja a tüdőmnek. Egy csomó vizsgálatra elküldtek, hat órán át tartott.

13. nap: Tegnap késő este érkeztem haza. Antibiotikumot írt fel az orvos, de nem veszem be őket. Félek, hogy rezisztens leszek, és nem működnek majd, ha igazából beteg leszek. Inkább hagyományos módszerekkel gyógyulnék. Már az is segít, hogy tudom, ez tüdőgyulladás. 25 éves vagyok, jó egészségi állapotban, nem kell aggódnom. Van vietnámi balzsamom is. Olyan, mint a Vick szeroidon. Beleteszek egy kicsit egy tál forró vízbe, törülközővel a fejemen fölé hajolok, és inhalálok. Régimódiban nyomom. És még mindig itt van az antibiotikum, ha kell.

14. nap. Vízforraló. Vietnámi balzsam bele. Törcsi a fejre. Egy órán át inhalálni. Megismételni.

15. nap: Összefolynak a napok.

16. nap: Felhívtam anyámat Ausztráliában. Eddig nem lett volna értelme, csak aggódott volna, és rögtön repülőre akart volna szállni. Az viszont nem úgy megy, csomó idő turistavízumot szerezni. Örülök, hogy hallom a hangját, még ha nem is tudok most többet mint, azt krákogni, hogy „Anya, beteg vagyok”.

17. nap: Kicsit jobban vagyok, de nem akarok túlzottan reménykedni. Jártam már így.

18. nap: A tüdőmnek már nincs olyan hangja, mint egy nyaláb törött vesszőnek.

19. nap: Már jól vagyok ahhoz, hogy kitámolyogjak az ajtón, és szerezzek vietnámi balzsamot. Az orrom kitisztult annyira, hogy érezzem, mit főz a szomszéd, és talán étvágyam is lesz, két hete először.

22. nap: Reméltem, hogy mehetek dolgozni, de nincs ilyen szerencsém. A tüdőgyulladás elmúlt, de úgy fáj mindenem, mintha átment volna rajtam egy úthenger. A homloküregem katasztrófa, a dobhártyám ki akar durranni. Tudom, hogy nem kéne, de a fülem belsejét vattás pálcikával masszírozom, hátha elmúlik a fájdalom.

24. nap: Halleluja! Asszem, jobban vagyok. Ki gondolta, hogy az influenza ilyen borzalmas tud lenni?

36. nap: Egy haver azt mondta, vásároljak be jól. Úgy néz ki, a kínai hatóságok egy új vírus miatt aggódnak, ami a városban bukkant fel. Kijárási, utazási tilalomról pletykálnak. Tudom, ez mit jelent. Pánikszerű bevásárlást. Fel kell halmoznom a dolgokat, mielőtt mindenki más így tesz.

37. nap: A pletykák valósnak bizonyultak. Mindenkit arra kértek, maradjon otthon. A vírus olyan, mint egy brutál influenza, ami tüdőgyulladást okoz. Nos, ez ismerősen hangzik.

52. nap: A vuhani kórháztól megjött az értesítés, hogy a vuhani koronavírussal voltam fertőzött. Azt hiszem, örülnöm kéne, hogy nem tudom újra elkapni, immunis vagyok már. Azért hordom én is maszkot, mint mindenki más, ha kimegyek a lakásból, különben letartóztathatnak.

67. nap. Az egész világ tud már a koronavírusról. Talán a halpiacon kaptam el. Az jó kis hely az olcsó kajának, a hétköznapi kínaiak vásárolnak ott, és én is gyakran. Láttam hisztérikus beszámolókat arról, hogy milyen egzotikus állatokat, denevért, meg koalát lehet ott kapni. Én sosem láttam ilyesmit. Az egyetlen furcsa dolog, amit ott láttam, az egész disznó- és báránytetemek eladásra kínálva, fejjel együtt."

index.hu/kulfold/2020/03/06/koronavirusos_brit_naploja_milyen_atmenni_a_betegsegen/

Bredpitt Monika 2020.04.26. 16:47:40

@Shanarey: most beszeltem az egyik kolleganommel, aki szinten nincs a fertozottek kozott, mert nemhogy nem tesztelik, de meg a mento sem ment ki hozza, pedig ketszer is kihivta oket, felhaborito, amit ezek az emberek csinalnak, baromi ijeszto amit a korhazakkal muvelnek....

tegnap volt egy nagyon erdekes beszelgetes a Civil a palyan musoraban, meg nincs fent a neten, az egyik vendeg az a Lantos Gabriella volt, aki azt a nagyon elesre sikerult cikket irta a 24.hu n. O azt mondja, hogy az egesz tortenetben az a legijesztobb, hogy ezek az agyak a jarvany utan sem lesznek ott, es ez rank, akik itt elunk, nezve nagyon ijeszto, mert ha valaki a most egeszseges emberek kozul elszenved pl egy kozuti balesetet, ami utan rehabilitaciora lesz szuksege, majd nem fogja megkapni.....

en azt gondoltam, hogy azert csinaljak mert mivel nem ohajtanak segiteni munkajukat elvesztett embereknek, ujra fogjak inditani az orszagot hamarosan, es akkor viszont tenyleg sok beteg lesz egyszerre, de hat ez ugye megint a magyar kormany,
nincs tajekoztatas, mindenki talalgat, csak nalunk fordult elo, hogy ELORE megmondtak mikor lesz a plafon

van egy jo mondas: hazug embert konnyebb utolerni, mint a santa kutyat, hat ok most kezdenek a sajat hazugsagaik aldozatava valni...

dikusz. 2020.04.26. 17:17:59

@Shanarey: Értem.
A régi képes csoportot is csak érdekességként említettem.

Bredpitt Monika 2020.04.26. 17:50:56

@Shanarey: koszi a cikket nem semmi, ezt most atkuldom kolleganomnek, tud angolul, ha esetleg van olyan tortenet, ahol egy, a fertozesen atesett ember beszel, az erdekelne (ekezettel az utolso e n), de azt hiszem, hogy ez utan a cikk utan meg fog nyugodni, hogy nem korhazban volt,

azt mondja, hogy most mar kinjaban rendelt egy tesztet maganak, de az felhaborito, hogy fizeted a eu hozzajarulast es megis neked kell fizetned a tesztet (kivancsi lennek ki a tulajdonosa ezeknek a laboratoriumoknak, meg a cegeknek,a kik a teszteket forgalmazzak)

Csodabogár 2020.04.26. 18:00:55

@Mme Seldon: Valaki azt fejtegette egy tv adásban, hogy az emberek azt tudják elfogadni, ami észszerű. Lehet, hogy én nagyon korlátozott vagyok, de nem tudom mi az észszerű abban, hogy csak a lakásomtól 100 méterre sétálhatok. Ha beülök a saját autómba a saját családommal, ugyan miért ne mehetnék el valahova messzebb sétálni, túrázni vagy bármit csinálni, ami nem tömeg rendezvény.
Komolyan mondom, ez rosszabb mint a háború volt anno.

Shanarey 2020.04.26. 18:11:26

@Bredpitt Monika:

Ha nincs igazán komoly tünete, akkor jobb ha otthon marad, már csak azért is mert a kórház az a hely ahol azok a bizonyos gyógyszer rezisztens bacik dekkolnak, és emiatt évente rengeteg ember hal meg, de ez is titok. Csak akad, valaki, aki bevásárol neki, ha valami kellene. Csak akkor kell a kórház, ha rosszabbodna az állapota, ha nem akkor maradjon otthon. A Kásler egyik nagy hazugsága pont ez hogy van elég személyzet, még arra sincs, amennyi beteg most van, nem hogy akkor ha tényleg sokkal több beteg lenne a vírus miatt kórházban.

Shanarey 2020.04.26. 18:17:33

@Csodabogár:

Talán azért, mert sokan megjelennének ugyanazon a turisztikai helyszínen.

Bredpitt Monika 2020.04.26. 18:18:31

@Shanarey: mar hat hete beteg, es ugy, ahogy a brit srac irta, tobbszor tamadt a virus, amikor a mentot hivta, ugy erezte, hogy az eleteert kuzd, osszeesett, alig kapott levegot, alig birt kimenni a mosdoba, amikor hasmenese volt es megsem ment ki a mento,

az elso ket hetben nem birt enni, azert ez eleg ijeszto, most mar tul van a nehezen, de pont azert olyan rossz a helyzet, mert nem tudja mikor lesz mar tutira egeszseges es mehet kozossegbe......

most meg lehet, hogy pozitiv lesz a tesztje, es majd meg a kovetkezo is, de mondjuk sajat koltsegen azert gaz ezt nezegetni..

Shanarey 2020.04.26. 18:20:44

@Bredpitt Monika:

Ha túl van a nehezén, akkor maradjon a fenekén és bírja ki, amíg rendbe nem jön. Mindenképp jobb otthon, ha már túl van a nehezén.

Csodabogár 2020.04.26. 18:21:19

@Bredpitt Monika: Most beszéltem valakivel. A szomszédjának az anyját a Pesti útról vitték be a Korányiba, pozitiv tesztel. Mama 85 éves, ezer baja van. A Pesti útra úgy került, hogy előbb a Bajcsiban volt, majd az ottani elfekvőben 1 évig, mire kapott helyet az öregotthonban. Nos a mama jól van. Egy alkalommal kapott oxigént, attól jól lett. Láza nincs, nem fáj semmije. Tegnap akarták vissza küldeni az otthonba, de a teszt megint vagy még mindig pozitiv.
Ahány ember annyi eset, kevés még a tapasztalat. Minden esetre nem kell a rémtörténeteket olvasni. Sajnos a jó történeteket nem írja meg senki, mert az nem hír.

Bredpitt Monika 2020.04.26. 18:24:17

@Csodabogár: szamold ki, ha szaz csalad gondolkodik ugy, mint te akkor hanyan fognak a furedi Tagore setanyon setalgatni a furediek legnagyobb oromere, egy kicsit onzonek tunsz

a kolleganom meseli, hogy szep nyugis helyen lakik erdo szelen, es most tele van emberekkel a kornyek, a multkor a hiradoban lattam egy ferfit, valahol Pest megyeben lakik, nekiindultak a kirandulok, kozuluk tirpakek az o udvaraba dobaltak a zsebkendojuket.....

lehet, hogy te nem felsz mar a jovotol, de mondjuk a @sörm: altal emlitett tortenet azert nagyon szomoru.....a gyerekek szempontjabol foleg

Bredpitt Monika 2020.04.26. 18:31:01

@Csodabogár: mi az ,hogy a jo torteneteket nem irja meg senki?

egy csomo helyen le van irva, hogy a fertozottek 80 % a szinte meg sem erzi, ez azert jo dolog,

ha annyira be lennek szarva nem lennek onkentes sem, de azert felelosseggel tartozunk egymas fele

es igen, ahogy mondod, meg keves a tapasztalat, sok minden eleg homalyos, minden esetre a feher ember megerdemli ezt a jarvanyt a termeszettol, en ezt gondolom

kivancsi leszek tanulunk e belole (de hat mit is mondhatnek, gumikesztyu, eldobhato maszk, megint a sok muanyag, )

Golf2 2020.04.26. 18:54:57

@Bredpitt Monika: fehér ember megérdemli ezt a jarvanyt..Miért pont a fehér? Pont az fogy a legjobban.

dikusz. 2020.04.26. 20:14:18

@Csodabogár: Azért jó sokat kellett fizetni, ha egy kórház elfekvőjében fekhetett egy évig.

dikusz. 2020.04.26. 20:26:04

@Shanarey: @Bredpitt Monika: Hol írta @Csodabogár: azt, hogy olyan helyre megy túrázni ahol sokan vannak? Tényleg nem látom a hozzászólásában.

Szerintem pont azt írta, hogy autóba ül a család, és messzebb megy túrázni, nem ahol tömegnyomor van.

Ezt írta: "...beülök a saját autómba a saját családommal, ugyan miért ne mehetnék el valahova messzebb sétálni, túrázni..."
Ez nem Balatonfüredet, és nem a Normafát jelenti. Számtalan olyan hely van az országban, ahol ezt megteheti anélkül, hogy bárkivel is találkozna.

Bredpitt Monika 2020.04.26. 20:27:00

@NorthPier: addig amig, ilyen szanalmas fizetesekert dolgoznak az orvosok, szervezhetnek ide meg oda, ha meg tobben mennek el majd az orszagbol

puhacica 2020.04.26. 20:28:38

@Shanarey: "Kivétel azok akik a kórházba szállítás után kaptak valami kórházi fertőzést. De ez a jelentésben úgy szerepel, mintha az illető már a korona vírus elkapása előtt is szenvedett volna ettől." - es ezt te honnan tudod?

"mert a kórház az a hely ahol azok a bizonyos gyógyszer rezisztens bacik dekkolnak, és emiatt évente rengeteg ember hal meg, de ez is titok" - jo nagy titok lehet, ha te is igy kipattintod a netre. :D

@Bredpitt Monika: de pont ez a lenyeg! nem piknikezni meg padon uldogelni kell menni. amennyit a legtobb enber altalaban mozog, attol nyugodt lehetne mindenki. mi csak olyanokkal talalkozunk a varoson kivul, akik amugy is lathatoan sportolnak, mozognak.
es ha a rendorok nem az uton lesnek, hogy ki hova megy, hanem arra fokuszalnanak, hogy a piknikezoket hazazavarjak, sokkal jobb lenne mindenkinek.
mi a lockdown ota aktivkodni csak gyalog es bringaval mentunk, es ahogy emlitettem mar, addig talalkozunk leginkabb masokkal, amig a varoson belul vagyunk. 10+ merfoldet kevesen gyalogolnak, szerencsere.
(es hozzateszem, mivel nalunk most en vagyok az egyetlen kereso, kifejezetten probalok torekedni ra, hogy legalabb a szabadidomben a leheto legtavolabb legyek mindenkitol. nem jonne jol egy tobb hetes betegseg.)

Bredpitt Monika 2020.04.26. 20:32:25

@dikusz.: attol fugg mi a messze, innen Balatonfured is messze van, meg messze van a varosbol a kolleganom haza is, es sokan vannak ott is a kirandulok, lehet, hogy meg vannak helyek , ahol nincs sok ember az erdoben, de maga az elv, ami nem allja meg a helyet, hogy neki ne mondjak meg, hogy ne a haza korul kiranduljon

mi olyan nehez ezen, pont az a gaz az egeszben, hogy te felkerekedsz es elmesz egy Bp meretu varosbol, ahol a legtobb fertozott van es elviszed mashova a virust, ennel jobban nem tudom elmagyarazni.......az elv a lenyeg, a maradj otthon felirat mond valamit nektek?

Bredpitt Monika 2020.04.26. 20:35:27

@Bredpitt Monika: javitva, mond ket d, es ne mondjak meg neki, hogy a haza korul kiranduljon

Bredpitt Monika 2020.04.26. 20:41:43

@puhacica: na jo, latom ez a maradj otthon nem nagyon megy at, ertem en, hogy nehez betartani en is gyarlo vagyok es kint akarok lenni a levegon, foleg ugy, hogy az erkelyemre csak reggel tizig sut a nap, de ha mindenki azt mondja, hogy csak setalni megyek nem piknikezni, akkor bizony sokan lesznek, pl ul a Balaton parton, ahol aztan jo sokan beszabadulnak a wc be es mar ott is van a fertozes, ezert nem erdemes elindulni messzire, nem tudhatod mennyien fedezik fel azt a helyet, amirol azt gondolod, hogy nincs senki

itthon pl mar a Normafat is le kellett zarni, mert mindenki ,, aki odament ugy gondolta, hogy hat, ott az erdoben majd jol elleszunk

Bredpitt Monika 2020.04.26. 20:48:52

@Montroyal: ezt a Kaslert ne mutogasd, undorito fereg, egy igazi seggnyalo, nem tudom, hogy lett ebbol orvos

Bredpitt Monika 2020.04.26. 21:04:16

@Golf2: “When you are accustomed to privilege, equality feels like oppression.”

Montroyal 2020.04.26. 21:12:32

én is felhaborodtam tegnap akik nem tartjak be a maradj otthont … a varosunkban kis vizparti hely vilagito tornyokkal setalo , biciklizo resz fagyizok a… alig kaptunk a nagy parkolokban helyet !! a fagyiert sorba kellett allni , persze betartva a 2m.. … felhaborito … milyen emberek vannak ….

puhacica 2020.04.26. 21:18:28

@Bredpitt Monika: de pont errol beszelek! ne uljon a padon, ne menjen az, aki amugy se menne. ne menjen az, aki amugy csak a sarki boltig vonszolna le magat. es ne menjen a balaton partra, ha nem ott lakik, vagy nem eri el minimalis (10-15 perces) autouttal.

nem tudom, otthon mi van, itt nincs szobafogsag. megvannak a szabalyok, azokat betartjuk. nem ulunk kocsiba (bar logikatlan a szabalyozas), nem maszkalunk naponta boltba, nem boklaszunk a varosban. majd ha az lesz a szabaly, hogy nem mehetunk ki a kapun, akkor nem megyunk.

nemhüje 2020.04.26. 21:34:34

Elég sokféle hozzáállást mutatnak a különböző kormányok, mert nem tudják, melyik ujjukat harapják. Ami az egyik helyen tilos, az a másik helyen szabad, sőt akár kötelező. Mint például iskolába járni.
Kár leidiotazni mindenki mást, aki kicsit is másként ítéli meg a helyzetet és a kívánatos magatartást. Messze nem arról van szó, hogy vannak a felelősen gondolkodó felnőttek, meg a felelőtlenek.
Nem hinném, hogy van olyan kormány, amelyik ne próbálná minimalizálnia vírus negatív hatásait.
Egyáltalán nem biztos, hogy a svéd példa az emberi butaság csimborasszoja:
alapblog.hu/a-sved-beteg-egeszseges/

nemhüje 2020.04.26. 21:34:36

Még egy érdekes értékelés a svéd modellről, rövid, érdemes elolvasni az egész cikket.

"A választás nem a kevés és a sok halott között van. Egyelőre úgy áll a helyzet, hogy a most nyitni tervező országok, mint Ausztria és Dánia ismét az emelkedő megbetegedés és halálozás útjára fog lépni. A kontroll kulcsa a svéd minta alapján nem a gazdaságot lebénító karantén, hanem a társadalmi távolságtartás. Bár kétségtelen, hogy az, ami e téren működik Svédországban, az nem biztos, hogy más országban is – akár kulturális, akár politikai okokból."

alapblog.hu/sved-modell/

dikusz. 2020.04.26. 21:51:03

@Bredpitt Monika: Miért támadsz nekem? Nem kötözködöm, csak írtam egy véleményt, Csodabogárnak írt hozzászólásodra.

Én nem kerekedek fel sehova, hetek óta itthon ülök, ha lemegyek vásárolni, akkor az 50 m-re lévő Sparba megyek egy héten egyszer, vagy ha a a kis-Tescóba, három hetente egyszer, akkor olyan időpontban, amikor alig vannak.
Olyan helyre meg pláne nem megyek, ahol önkénteskedtél egy napig. Ha nagyon mehetnékem lenne, egyedül átmennék a vasútállomáshoz, és az alatt átvezető alatti alagúton (ami normál időszakban is alig használt), és sétálnék a Duna-parton. De oda sem megyek, pont amiatt, mert megkértek rá.

Hidd el nekem, hogy ismerem annyira az ország turistaútjait, hogyha lenne autóm oda menjek, ahol egy teremtett lélek sincs, és a falutól kilométerekre tudnék parkolni szabályosan.

2020.04.26. 21:51:44

@nemhüje: "Kár leidiotazni mindenki mást, aki kicsit is másként ítéli meg a helyzetet és a kívánatos magatartást"

+1

szerintem is nehez megmondani, hogy osszessegeben, minden kovetkezmenyt figyelembe veve mi a legjobb strategia (halottak szama 1 eves tavlatban, halottak szama most hirtelen, gazdasagi kovetkezmenyek, gazdasagi kovetkezmenyek hatasa az emberekre (valasok, depresszioba zuhanas, ongyilkossagok, meg nem szuletett gyerekek, ki tudja mi)

szoval en sem hulyeznem le, aki elmegy kirandulni (attol fuggetlenul, hogy jo-polgarkent en nem megyek, bar nem ertek egyet az ilyen jellegu tiltassal)

dikusz. 2020.04.26. 22:11:08

@puhacica: Nincs szobafogság itthon sem. Teljesen érthetően el van magyarázva, hogy el lehet menni kirándulni, túrázni is, csak az ajánlásokat tartsuk be. Ne csoportosuljunk, és ne olyan helyre menjünk kirándulni, ahol amúgy is sokan vannak.

Első példaként említeném Normafát. Ez nem járvány-időszakban is olyan, hogy a nagykörúton nincs akkora forgalom. Kirándulók, túrázók, ilyen-olyan edzést végzők népes serege van egy teljesen átlagos hétvégén is, különösen ilyenkor tavasszal. Nem mennék ide ebben a helyzetben, ha fizetnének se.

Második példa Dobogókő. Talán ismered. Ide egy teljesen átlagos hétköznapon is annyira teli van az oda kirándulni szándékozókkal a busz, hogy kétszer is meggondolom, hogy felmenjek oda. De -mivel közel van Budapesthez- békeidőben sok túrát indítunk onnan a zsúfoltság ellenére is. Másrészt, ha mégis lennék olyan ütődött, hogy a "maradjotthon" ellenére Dobogókőre vágynék, tudok olyan utat, ami ugyan ismert turistaút, de a hobbikirándulók a közelébe nem mennek.

Te sem helyesled, hogy egy autóval rendelkező házaspár ellátogasson olyan túrázóhelyre, ahol kilométerekre a falutól le tud szabályosan parkolni, és barangoljon az erdőben?

nemhüje 2020.04.26. 22:55:57

@Bredpitt Monika:
Inkább örülj neki, hogy a kies Magyarországon élhetsz. Nézd csak, Amerikában mi van!
Se kultúra, se egyetértés a pirosak meg a kékek között:

The resumption of public life is poised to accelerate across wide areas of the country in the coming days and weeks — mostly in Republican-governed states and despite warnings from health experts as covid-19 cases in the United States near 1 million. You'll be able to eat out at a restaurant in Tennessee starting tomorrow, potentially congregate in an Idaho church next week and go shopping in Missouri next week.

puhacica 2020.04.26. 23:00:48

@dikusz.: hajjaj, hogyne ismernem dobogokot! gyakran jartunk fel. :) most viszont szamarhegyre mennenk, kerektohoz, a kevesbe ismert esztergom kornyeki zugokba. mar ha meg mindig ott laknank.

en tudom, hogy a nagyvarosokban eloknek sokkal szarabb. nem tudom elmondani, hogy mennyire szerencsesek vagyunk ezzel a koltozessel. ha most peldaul meg golders greenben laknank, elegge meg lennek borulva, ott nem volt kert/terasz. nyilvan ki lehetne menni a kornyekbeli gyonyoru es hatalmas parkokba, de gyanitom hasonlo lehet ott most a helyzet, mint a normafanal.

eppen ezert szerintem teljesen logikatlan az enbereket beszoritani az otthonukhoz x tavolsagra eso korbe. nyilvan tobben lesznek, nagyobb a fertozes veszelye, mint kint a semmiben. beulsz a kocsiba a haz elott, kiszallsz a termeszetben, nulla erintkezes masokkal, idealis.
nekunk itt a moor az egyik oldalrol, a part a masikrol, 20 perc autoval, de nem megyunk, mert nem ajanljak.
nem panaszkodom, a kert is szuper, es ha a hatso kapun lepunk ki, kb 5 perc alatt kint vagyunk az erdoszelen. viszont ha a masik iranyba indulunk, csomo, napi setan levo csaladdal/kutyasetaltatoval/mindenfelenepekkel talalkozunk. aztan amint kiertunk, megint kihalt minden, mondom, 10 merfoldre csak az fog elgyalogolni, aki amugy is aktiv.

Csodabogár 2020.04.26. 23:06:55

@puhacica: Itthon üres minden. A mult héten bementem a városba, mert meg akartam nézni a Vörösmarty teret építkezés és bódék nélkül. A buszon 15 perces út max. hárman voltunk, haza fele ketten. Az utcákon a városban nem két métere hanem 20 méterre se volt ember. A Dunakorzó is tök üres volt. Ha valaki eközben tud fertőzni vagy fertőződni, az nagyon ügyes.
Itt a környékemen se nagyon találkozom emberekkel. A bevásárló központ is kong az ürességtől.

puhacica 2020.04.26. 23:25:34

@Csodabogár: itt is, es nyilvan nem azt mondom, hogy menjunk vissza a regi, rendes kerekvagasba most azonnal (bar...), de ez, ahogy most van, szerintem logikatlan es karos.

dikusz. 2020.04.27. 01:13:43

@puhacica: Búbánatvölgy.:)
Nem olyan ritkán látogatott turistaútvonal az a rész, le is, fel is gyakran járnak arra igazi túrázók. A piknikezők tényleg nem ismerik. Akkor neked ezek szerint nem kell bemutatni a Pilist. Lajos-forrást is nyilván ismered. Arról litániát tudnék mesélni. A futballválogatott oda járt edzeni, és Papp Laci is oda vitte fát vágni a Bölcső-hegyre a versenyzőit.:) Az étterme pedig legendás volt.
Elszomorodnál, ha látnád mi maradt belőle. A hátsó épület már életveszélyes, le van zárva.
A Pilis-tetőn a laktanya helyén pedig kilátó épült.
Dobogókőről ha szép úton mennénk gyakrabban túrázunk az Apátkúti-völgyön át Visegrádra.
A Rám-szakadék meg olyan mostanában, mint a Nagykörút.:)
Egyenlőre megelégszem azzal, ha emlékezem rájuk. Aztán ha túl leszünk ezen, elviszem magamat túrázni.:)

Amúgy semmi bajom azzal, hogy itthon kell lennem, annak ellenére sem, hogy nincs erkély. Elfoglalom magam, nem unatkozom.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.04.27. 03:50:04

@Bredpitt Monika: Jéézusisten, bazz, egy ekkora b@rmot sikerült megválasztani elnöknek...Mondanám, hogy le van sz@rva, mesze van, de nem, kihatással van ránk, európaiakra is.Valaki régi magyar politikus mondta vagy 150 éve, hogy minden nemzetnek olyan politikai kör a vezetősége, amilyet megérdemel, vagy valami ilyesmi.

Shanarey 2020.04.27. 03:52:02

@puhacica:

Ekezet nelkul irok, mert a melohelyen vagyok.
A csaladomban akad Eú dolgozo, s innen kapom a hireket a korhazi fertozeseken illetoen.

Ez tavalyi adat:

blog.atlatszo.hu/2019/11/hivatalosan-541-en-haltak-meg-tavaly-korhazi-fertozes-miatt-de-a-valos-adat-joval-tobb-is-lehet/

Shanarey 2020.04.27. 03:56:19

@dikusz.:

Nos az o koraban, nem valoszinu, hogy 20km-es gyalogturat tervez, vagyis emiatt tobb esely van arra hogy masokkal is osszefusson.

adg 2020.04.27. 05:22:11

@Shanarey: miert nem kerdezem? Hat ugye nem arrol beszeltunk, hanem hogy a tiz szazalek badarsag, semmitmondo adat. (Az ugye megvan, hogy en a nemet-japan osszefuggesrol beszeltem, ti szottetek bele magyarorszagot. Es most tolem varod el, hogy bizonygassak?) Az elso poszt neked is szol.

“ A lakosság arány hülyeség, mert a népsűrűség más”
Ez ugye a “van masik!” Jellegu erveles, barmi van, lehet egy ujabb marhasagot elorantani. Nezted mar az europai orszagok nepsuruseget? Meg fogsz lepodni, ha egyszer valaminek megprobalsz magad utananezni, es nem tenykent elfogadni, amit irnak-mondanak neked az altalad preferaltak.
Ezt figyeld. Hu-108, Fr-:110, EU: 114, AT:97, Esp:85, stb. Van ahol tobb, van ahol kevesebb. Hol az osszefugges?
Mi lesz a kovetkezo erv? Ott nem magyarul beszelnek?

Es miert is hulyeseg lakossagaranyosan szamolni a halottakat? Egy sor dolgot lakossagaranyosan szamolnak.
Megmondom, miert hulyeseg. Azert, mert amit ugy kapsz, az kedvezobb, mint a nyugateuropai ertek, vagyis nem lehet vele riogatni olyan hatekonyan. “Az egesz nagy kerek vilagon Magyarorszagon halnak meg a legtobben koronavirustol” (Timi). ugye, mekkora faszsag ez igy?

Mas orszagok is szamolnak lakossagaranyosan, ez egy teljesen elerheto statisztikai adat. Errre vonatkozott az, hogy ugy valogatunk az adatok kozt, hogy alatamassza a mondandonkat.

adg 2020.04.27. 05:34:00

@puhacica: “ jo nagy titok lehet”
Az, akkora nagy titok, hogy nyilvanosan elerheto adatok vannak rola, akar orszagokra lebontva. Kb egy halom orszagban igen kiemelkedo helyen szerepel a halalokok kozott. Ez eleg szomoru, elvileg egyenes kovetkezmenye a rengeteg antibiotikumnak, amit minden szarra kaptunk, ha kell, ha nem. Meg az allatok is. Ez a tendencia talan csokken valamelyest. Ma mar pl sokkal kevesebb antibiotikumot kapunk az orvosnal, gyerekkent, ha atleptem a kuszobot, mar kaptam is egy doboz maripent. :)

adg 2020.04.27. 05:51:57

@Bredpitt Monika:
"Ehhez képest továbbra is meglepő a magyarországi halálozások magas száma, amiben csak Ausztria áll rosszabbul. Továbbra is felmerül: a kiugró halálesetszám azt jelzi, hogy Magyarországon kevéssé lehetünk tisztában a vírus elterjedésének valódi mértékével, mivel nem végeznek elegendő tesztet. "

Itt inkabb az van, hogy aki ezt leirta, az eppen hulyesegeket beszel. Az esetszam az egy darab szam, mondjuk 350. Nem tudom, epp mennyi, lenyegtelen. Nem ugrik ki es nem lapul a fuben, ez csak egy szam.
Valamilyen kontextusba helyezve lehet kiugro egy ertek.
Ha pl a teszten lebukott fertozottekhez nezzuk, akkor pl kiugro. Ha lakossagaranyosan nezzuk, akkor meg egyelore baromi jo, es orulni kellene neki, sok eus orszagban sokkalsokkalsokkal magasabb. Persze lehet gyartani teoriakat, hogy miert, meg majd nalunk is, meg kulonben is, csak igazabol minek?

ourworldindata.org/coronavirus-data#per-capita-deaths
Ez pl per capita, amit, mint sanyi mondja, csak a magyar kormany nez, mert hulyeseg.

A nagy tortenet itt az, hogy mivel ilyen nem volt, ezert becsulni kell egy csomo mindent. Becsles alapjan zarjak le a hatart, a boltokat, becsulni probaljak a terjedest, a szukseges eszkozmennyiseget, mindent. Pl az orvoskamara, ami azert megiscsak rendelkezhet valami tudasbazissal, 50-60 ezer ellatasra szorulo beteget josolt mostanra. Akkor azert basztattak a kormanyt, hogy nem lesz eleg semmi. Most ugy tunik, meg sok is lesz, ami megint csak becsles, most ez a baj. De semmi gond, nem magyar jelenseg ez sem, egy csomo helyen ugyanez megy.

A leheto legkenyelmesebb az a helyzet, mikor az enber kivulrol kritizalhat, nulla felelosseggel, nem kell donteni, csak mondani a semmit. Egyik nap ezt, masik nap meg az ellenkezojet, igy is jo, meg ugy is.
Ugye ha en elore olyan okos lennek, mint az anyosom utolag, akkor mar nem itt tartanek.

Hari Seldon 2 2020.04.27. 07:37:29

@adg:
Az összes adatot fenntartással kell kezelni.
Legkésőbb Churchill óta lehet tudni, hogy mindenhol máshogy "számolnak" a statisztikában.
- Ez legfeljebb csak valami tendenciát muatnak az is csak országonként. (Országok összevetésére csak alig alkalmas.) A tendenciák meg szerencsére úgy néz ki kedvezőek kezdenek lenni a legtöbb helyen.

dikusz. 2020.04.27. 07:43:39

@Shanarey: Az ő korában tényleg nem, de feltételes módban írta, és azt is hozzátette, hogy autóval menne.
De ha mehetnékje lenne, kocsija is volna, akkor mehetne minden további nélkül példának okáért a Bakony setét erdejének a kellős közepébe sétálni.
De komolyabban: ha beül egy család az autóba, elautóznak valahová (nem Normafa, vagy Dobogókő) a 80+-os aktív nagyszülővel egy olyan helyre, ahol nincs tömegnyomor, megtehetik minden további nélkül.
Már tegnap eszembe jutott a Kamaraerdő a Nagyréttel. Alig hiszem, hogy sokan kirándulnak mostanában arra. És a Nagyréttől függetlenül is van lehetőség magányos sétára arrafelé.
Emlékszel még milyen majálisok voltak ott a '80-as években? Na, azok mindentől függetlenül nagyon hiányoznak.

nemhüje 2020.04.27. 08:00:17

@Csodabogár:
De ugye azt is érted, hogy ha mindenki hozzád hasonlóan gondolkodna, azaz ügyet sem vetne a szabályokra, akkor tömegek lennének a buszon, és pár hét alatt százezrek, milliók fertőződnének meg Magyarországon, és tízezreket kellene rövid időn belül utolsó útjukra kísérni?

ebella 2020.04.27. 08:00:58

Magyarországon nem tilos túrázni. Nem is lenne értelme megtiltani. Az április közepéig jóval többen haltak meg "normál" influenzába és tüdőgyulladásba, mint az új járványba. Erősen túl van tolva. Már a kötelező maszkviselés is ostobaság. Dél-Koreában egy kutatás kimutatta, hogy nulla védelem van a sebészeti maszkok esetében. Vagyis ha valaki köhög, ugyanannyi vírus kerül a levegőbe, mintha nincs rajta maszk. A politikusok nem tudnak mit tenni, és ilyen pótcselekvésekkel jelzik, ők mindent megtesznek. a polgárok meg szopnak. A hisztérikák meg hisztiznek.

"Ugyanakkor a napokban került nyilvánosságra egy Dél-Koreában végzett tanulmány, mely szerint még a sebészi maszk sem véd másokat, simán átmegy rajta a vírus. A Medscape nevű egészségügyi magazin is írt egy új kutatásról: Dél-Koreában néhány igazolt koronavírusos beteget megköhögtettek különböző maszkokkal és maszk nélkül – azt vizsgálták, hogy a többször használatos pamut maszk, illetve sebészi maszk mennyire védi a környezetet. A kutatás szerint gyakorlatilag semennyire, még a vírus kópiaszámában sem volt érdemi különbség akkor, ha valaki maszkon a szájával köhögött vagy maszk nélkül. "

famiily.hu/szajmaszk-viselese/

2020.04.27. 08:44:07

@ebella: "Dél-Koreában egy kutatás kimutatta, hogy nulla védelem van a sebészeti maszkok esetében."

lehet, hogy a mama-magazin, ahol olvastad, ezt a kovetkeztetest vonta le, vagy te ezt a kovetkeztetest vontad le a mama magazin cikke alapjan, de a kutatas nem errol szol.

eloszor is, 4 emberen teszteltek, ami eleg keves. Masodszor, a kutatas soran egy 20 cm-re levo petricseszebe kohogtettek bele az embereket. Azt talaltak, hogy a cseszeben levo korokozok szamat nem csokkenti egyik maszk sem, amit teszteltek (koztuk a sebeszeti maszk).

Amit nem teszteltek, hogy mi a helyzet a 20cm nel tavolabb. Ha egy meterre all egy ember, akkor csokken a virus szam? Mi a helyzet 1.5-2 meterrel?

Konnyu elkepzelni, hogy a legaramlas sebesseget jelentosen csokkenti a maszk, emiatt nem igaz, hogy "nulla védelem van a sebészeti maszkok esetében.", de ezt nem tudjuk.

A cikk, egyebkent ezzel egyutt erdekes es hasznos, csak nem kellene elferditeni es azzal hulyiteni az embereket, es nem kellene "potcselekvessel" gyanusitani azokat, akik korabbi, hasonlo virussal vegzett tesztek eredmenyei alapjan azt gondoltak, hogy a sebeszeti maszk ad valamifele vedelmet.

Lehet, hogy az egesz temakor tul van fujva (egyebkent ez a velemenyem nekem is), de amit te csinalsz, az sem jobb, mar megbocsass.

A forras, amit en olvastam:
annals.org/aim/fullarticle/2764367/effectiveness-surgical-cotton-masks-blocking-sars-cov-2-controlled-comparison

puhacica 2020.04.27. 09:16:04

@Shanarey: aha, minden kiderult. meg a titok is.

@dikusz.: igen, mar beszeltuk egyszer a pilist, en "veletlen" kerultem oda, es jobb veletlen nem is tortenhetett volna velem. :)
elhiszem, hogy elvagy, en se esnek ketsegbe, ha teljes lezaras lenne holnaptol.

@adg: jajj, a maripen! mindenre is azt kaptuk. :D
3 gyogyszerre emlekszek gyerekkorombol, a maripenre, a hanyas ellenire, a kohogesre valora es a rozsaszin kiskanalasra. negy. pardon.

dikusz. 2020.04.27. 10:11:54

@puhacica: Azt, hogy megbeszéltük ezt már, csak akkor jöttem rá, miután elküldtem a hozzászólásomat. Azt meg csak remélni merem, ha legközelebb szóba kerül, még azelőtt eszembe jut, mielőtt ismét felemlegetném... :)))

A Fagifort ti már nem ismertétek? Évekig utáltam a kólát (most se szeretem) amiatt, mert a Fagifor ízére emlékeztetett.

Golf2 2020.04.27. 13:44:49

Off.Leromboltak egy műemlék istállót a titkos Orbán-birtokon, újabb hatalmas földalatti objektumot,bunkert építenek a helyére...fidesznyikek szerint rendben van...

ebella2 2020.04.27. 13:58:49

@Rayovac: Láttad, milyen lapból lapból vették át a cikket?

Tudsz olvasni?

Remélve, hogy igen a forrás:A Medscape Journal of Medicine
(ISSN: 1934-1997)

A SZERKESZTÉSI CÉL NYILATKOZATA
A Medscape Journal of Medicine 2008. január elején folytatja a MedGenMed kiadását.

MedGenMed: A Medscape General Medicine volt az eredeti, szabadon hozzáférhető, recenzált általános orvosi folyóirat, kizárólag elektronikus, és elérhető a Medscape-n, az orvostudomány és egészségügy első számú online kiadványán. A MedGenMed 1999-ben alakult, és 2000 óta a MEDLINE indexe alatt áll. Ugyanazon fogalommezőben helyezkedett el, mint más nemzetközi általános orvosi folyóiratok, amelyek szerkesztői a Vancouver néven is ismert Nemzetközi Orvosi Folyóirat-szerkesztő (ICMJE) tagjai. Csoport. Ez az 1978-ban alapított csoport meghatározza az orvosi folyóiratok szerzőinek és szerkesztőinek a szabályait. A MedGenMed betartotta ezeket az alapszabályokat, amelyek magukban foglalják az orvosbiológiai folyóiratokhoz benyújtott kéziratok egységes követelményeit .

A Medscape Journal a MedGenMed folytatása, amely 2007. december végén megszűnik, és a Medscape Journal továbbra is a fenti szabványokat követi. Kizárólag online lesz elérhető a www.medscapejmed.com webhelyen.

A Medscape részeként a Medscape Journal of Medicine sok száz-ezer orvoshoz és több millió más egészségügyi szakemberekhez és fogyasztókhoz érkezik 249 országban.

puhacica 2020.04.27. 15:40:36

@dikusz.: nem baj az, jo visszagondolni az ott toltott idore. :)

nekem ez mar nincs meg.

FutureFry 2020.04.27. 16:13:17

@ebella2: @Rayovac:

www.nature.com/articles/s41591-020-0843-2

"Abstract

We identified seasonal human coronaviruses, influenza viruses and rhinoviruses in exhaled breath and coughs of children and adults with acute respiratory illness. Surgical face masks significantly reduced detection of influenza virus RNA in respiratory droplets and coronavirus RNA in aerosols, with a trend toward reduced detection of coronavirus RNA in respiratory droplets. Our results indicate that surgical face masks could prevent transmission of human coronaviruses and influenza viruses from symptomatic individuals."

somlobodog 2020.04.27. 16:19:16

@adg: maripen:)))) a k***a életbe :)) tényleg. Bármi volt, ebből azért szedni kellett egy dobozzal. El is feledkeztem erről, köszi.:))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.04.27. 16:43:25

@dikusz.: Nekünk megvolt még, szerintem én egy kicsit idősebb vagyok Puhamacskánál.Engem az ilyen gagyi kólákra emlékeztetett az íze, az igazi azért jobb valamivel (igazinak tartom a két régi nagy márkát, a többi egy hulladék utánzat csak).
:-)

2020.04.27. 17:02:01

@ebella2: igen, tudok olvasni. Ezert, miutan olvastam a hozzaszolasod, es hulyesegnek tunt, elokotortam az eredeti cikket (amit a "kutatast" vegzok irtak, lasd link az elozo hozzaszolasban), elolvastam azt is, majd megprobaltam osszefoglalni neked.

A mama magazinod forrasa egyebkent ez (ami nem az eredeti cikk):

www.medscape.com/viewarticle/928375

A cime: "Cotton, Surgical Masks Less Effective at Blocking Coronavirus Spread"

Egy komment a cikk alol, ha mar az en indokaimat nem fogadtal el (vagy el sem olvastad):

"Dr. Alexandre MaherApr 10, 2020
Having patients coughing into petri dish is not equivalent "distance wise " to social distancing of1-2 meters.

Efficacy of masks /no mask should have been tested and compared at several distances from infected persons."

Egy masik:

"James StewartApr 9, 2020
...
The study demonstrated that if you cough with a mask on, the inner portion is not contaminated and the outer surface is contaminated??? How carefully was this report written? Gosh, inconclusive and more study needed.

The Annals of Internal Medicine needs a new editor"

Egyebkent most gyorsan attekertem a magazinod cikket (tegnap csak belekattintottam, lattam a celkozonseget, aztan lefitymalva bezartam), az a te velemenyednel joval arnyaltabban adja elo, szoval ezuton bocsanatot kerek a magazintol - viszont ez azt jelenti, hogy nem a magazinnal torzult az informacio, hanem nalad.

khm... olvasni tudas.. khm..

2020.04.27. 17:07:38

@FutureFry: de ha jol ertem, az altalad linkelt kiserlet(ek) nem az uj virussal keszultek, csak hasonlo virussal. a masik (a 4 emberrel vegzett kiserlet) emliti, hogy mas virusokkal a maszkok valamilyen szinten mukodtek, de ok az uj koronaval nem ezt tapasztaltak.

egyebkent nem tudom hogy jott ki ez az eredmeny, szimplan valoszinusegi alapon, ha barmilyen targy ott van a szaj meg a petricsesze kozott, akkor a virusok egy reszenek legalabb a targyon kellett landolnia (amit ki is mutattak), emiatt nem latom hogy nem volt a petricseszeben kevesebb...

FutureFry 2020.04.27. 18:44:53

@Rayovac: Igen, bár (gondolom) a (korona)vírusok hasonlóságai alapján azért a publikáció levonja ezt a következtetést:
“This has important implications for control of COVID-19, suggesting that surgical face masks could be used by ill people to reduce onward transmission.”

Kicsit utánanézve egyébként a koronavírusok (köztük valószínű a COVID-19 is) ~125nm nagyságúak [1], az influenzavírusok ennél kicsit kisebbek (~80-120nm) [2]. És még az N95 maszk definíciója szerint is “csak” a ~300nm részecskék 95%-át szűri ki [3] (gondolom kisebből kevesebbet), a “surgical face mask” (van annak definíciója?) pedig még kevesebbet. Ennek ellenére (ahogy te is utaltál rá) legalább is statisztikai alapon azért úgy gondolná az ember, hogy (távolságilag és mennyiségileg) is csökkenti a levegőbe kerülő “viral load”-ot egy maszk, pláne ha azt is figyelembe vesszük hogy a vírusok gyakran a nagyobb részecskékre (pl. arra amit az ember kitüsszent/kiköhög) “tapadnak”.

[1] www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4369385/
[2] www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3249889/
[3] www.fda.gov/medical-devices/personal-protective-equipment-infection-control/n95-respirators-and-surgical-masks-face-masks#s3

dikusz. 2020.04.27. 19:51:48

@puhacica: Azért nagyon remélem, hogy harmadszor már nem kezdek el Pilisezni.:)

dikusz. 2020.04.27. 20:03:14

@geegee: Hú, de régen láttalak errefelé! :)))

Szerintem meg valami sűrítmény volt, kóla ízesítéssel.
Azért a két nagy kóla sem a régi már, nekem édes mind a kettő, a hullámos különösen.
Az itthoni üdítők közül a fiam a Kristály Keserűt hiányolja, azt is biztos ismerted.

2020.04.27. 23:40:35

Hm, amikor úgy kábé egy jó másfél hónapja arról pofáztam, amiről ma az egész magyar média hangos (sőt már a Magasságos Orbán is belátta, ha nem akar hülyébbnek látszani Trumpnál, akkor a paradigmaváltás nem is rossz ötlet), nos, akkor körbe lettem röhögve.
Én nem vagyok álszerény, simán kijelentem: előre megmondtam, hogy ez lesz. És igazam lett.

2020.04.27. 23:45:11

@adg: Talán leállhatnál a német-fikázással a gecibe, legalább arra a pillanatra, amíg felfogod Németország és Japán rohadtul eltérő helyzetét járványügyileg.
Komolyan, idióta voltál, amikor Európában kezdődött a hepaj, és most ugyanolyan idióta vagy Japán esetében. Mi kell hozzá, hogy ezt belásd? Személyes tragédia?

kardio1 2020.04.27. 23:50:47

@Pink Petsch:
Mint mindig, hölgyem :) : "Pink MIV Petsch, aki vagyok, azaz Pink Mindig Igazam Van Petsch" à la Besenyő Pista bácsi. :)
Semmi irónia nincs a fenti szövegben !

kardio1 2020.04.27. 23:56:34

@FutureFry: a sebészi maszk N80-as, azaz min. 80%-ot szűr. És valóban, a virusok túlnyomó többsége váladékcseppeken utazva távozik a szervezetből, ezek pedig nagyobbak 300 nm-nél. Az N95-nél is minimumérték a 95%.

kardio1 2020.04.28. 00:07:48

@Pink Petsch: nem tudok mobilnézetben visszakeresni, mire reagáltál. Arra, hogy adg szerint több igazolt német haláleset van ? A mai adat 6050 németországi versus 372 japán haláleset. Ebben nem tévedett. A számok értelmezése nehéz dolog. Jó tudni a részleteket (amiket sokszor mi, kívülállók nem tudunk). Néha igen. Az angol halálozási adat jobbnak tűnik pl a franciánál, de míg ez utóbbi az idősotthoni, teszttel nem is mindig igazolt haláleseteket is tartalmazza, az angol csak a kórháziakat. Másrészt a halálozási adat nem sokat mond egy ország egészségügyi fejlettségéről: Oroszországban, Indiában, vagy Peruban feltűnően kevés a haláleset, mégsem gondolom, hogy az egészségügyük annyira fejlettebb volna.

adg 2020.04.28. 01:13:33

@Pink Petsch: visszaidezned kerlek, hogy hol fikaztam barmelyik orszagot is? Legyel oly kedves, csak hogy ne tunj ismet egy hazug, mocskosszaju szarhazinak.
Meg azt is, hogy hol lettel korberohogve a multkor. Mert szerintem akkor is kiderult, hogy hazudtal.

FutureFry 2020.04.28. 01:14:37

@kardio1: OK. Egyébként itt egy egész jónak tűnő kis grafika néhány (emberekre fertőző) vírus alakjáról/nagyságáról (remélhetőleg eléggé pontos is):
viralzone.expasy.org/resources/Virus_size.png

(Úgy látom, csak az “eredeti” SARS van rajta, de gondolom az igencsak hasonló a SARS-CoV-2-höz)

adg 2020.04.28. 01:15:24

@kardio1: szerintem egy rossz szot sem szoltam se nemetorszagrol, se mas orszagrol. Csak a szokasos alpari megnyilvanulasa.

kék madár 2020.04.28. 06:40:15

latom mindenki eleg feszult, akkor en mar nem fokoznam a tenyallast, mindenkinek tovabbi jo negyfalkozotti semmittevest, delelotti borozgatast kivanok.

_Neville 2020.04.28. 08:05:09

"Olyanok, akik miközben az összes elérhető információforrás a vírusellenes intézkedéseket harsogja, valamint könyörög nekünk, hogy lécci-lécci ne menj sehová, maradj otthon, mennek vazze kirándulgatni, de nem ám a falu szélére, hanem mittomén, tavat kerülgető túrára, ilyenek" Egészen biztosan ő a hülye? Miért, mi baja lesz a tóparton, ha betart bizonyos szabályokat? A zsúfolt volt gondolom biztonságosabb. :) A teljesen beleszaróknál engem már csak a rettegők idegesítenek jobban, akik a fekete halál időszakába képzelik magukat. De még akkor is nyerő stratégia volt elhúzni a természetbe a városból.

kardio1 2020.04.28. 09:31:00

@adg: én sem gondoltam, hogy leszóltad volna.

Bredpitt Monika 2020.04.28. 09:33:53

Jaj, gondoltam visszanezek, de most mar en is inkabb borozgatnek, ahogy @kék madár: javasolta, de az is lehet, hogy whiskey lesz ebbol (na majd kesobb, bar valahol mar du 5 ora van) ha minden igaz @adg: nalatok mar lehet inni ilyenkor, pont neked akartam irni, de latvan @Pink Petsch t: , most mar felulbiralom a mondandomat, azert neked , elmondanam mire gondoltam, amikor furcsanak hivtalalak, eloljaroban annyit, hogy @Shanarey: nek es nekem cimezted, a nyomatjuk a propagandat megjegyzest

javitanalak> nem mi nyomatjuk a propagandat hanem Orban es bandaja, emlekeztetoul pl ul, amikor bejelentette az elso ket fertozottet, akkor ez nagyjabol igy zajlott> megvan az elso ket fertozott Magyarorszagon, - kis hatasszunet volt, - aztan ennyit mondott roviden: kulfoldiek (ennel a resznel ugrott Scooby Doo a gazdaja olebe) aztan jott a tobbi, meg ebbe is belevontak a migransozast stb.......

neha ugy tunik, hogy fogalmad sincs mi van itthon ami n em baj, hiszen nem itt elsz, csak akkor nem kellene gunyos megjegyzeseket tenni

a tesztelessel kapcsolatban sok ellentmondas van, az adatok biztos, hogy nem teljesen pontosak sehol a vilagban, de mivel Morszagon nem tartottak fontosnak a tesztelest, ezert most nalunk baromira kiugrik a halalos esetek szama, errol van szo, lehet errol naphosszat vitatkozni, csak kerlek ne nyomasd a gunyos megjegyzeseket

orulhetsz hogy olyan orszagban elhetsz, ahol nem katonak allnak a kamerak mogott, amikor egy Muller Cecilia nevu holgy belehazudik a mikrofonba, azt mondja, amit ele tolnak, eloszor hogy nem kell maszk, aztan meg hogy mindenki vegye fel es elmondja hogy kell hasznalni....sorolhatnam milyen bizalomgerjeszto, amikokr oket hallgatod,

folyt k ov
es amit irni akartam egyebkent, ha jol emlekszem masfel eve voltatok itthon es akkor volt egy hozzaszolasod, ami nagyon gunyos volt, azt irtad, hogy hat ev utan jottetek haza es persze hogy minden elado udvarias volt veled.......na, ezzel azert nem tudtam mit kezdeni, mert a persze az egy celzas volt, pl nekem, aki sokat panaszkodik arra , hogy bizony nagyon sok bunko elado van,

az teljesen hiheto, hogy veled nem volt bunko senki, de amikor hozzateszed, hogy na persze, az mar bizony nagyon gunyos.....

Bredpitt Monika 2020.04.28. 10:06:16

@adg: a folytatas

volt egy interju egy Ausztraliaban elo magyar ferfival, ha jol emlekszem szociologus, o azt mondta, hogy neki nagyon furcsa Ausztralia utan, hogy nalunk katonak allnak a kamerak elott, amikor a jarvannyal kapcsolatos bejelenteseket megteszik, nalatok (te tudod valojaban, hogy is van) ezzel szemben orvosok es jarvanyugyi szakertok beszelnek az emberekhez

en azt nagyon furcsanak talaltam, amikor meg jo par hete, a jarvany elejen Angela Merkel bejelentette, hogy a nepesseg kb 80% an at fog menni a virus, akkor engem ez lesokkolt, es most utolag ertem, hogy az sokkolt le, hogy egy politikus kijelenti ezt, nekem ez nem hiteles

szinte minden kormany kullog az esemenyek utan, nekunk szerencsenk van, mert mi mar lattuk a peldakat, a who sem remekelt szerintem, de a lenyeg, hogy mi figyelhetjuk a tobbi orszagot , most pl kivancsi vagyok mi lesz a sulival,, mert latom , hogy mas orszagok mar nyitni akarnak,

Bredpitt Monika 2020.04.28. 10:16:04

@adg: meg annyit szeretnek, bar tobben voltak itt a multkor, azzal a bibliai jelenettel, ahol a nyirjuk ki Jezust fejezet volt,, Jezus volt @Pink Petsch: es egy jo paran szo szerint ki akartatok tenni a szuret, en errol azt gondolom (nyilvan ez nagyon szubjektiv), hogy
inkabb elviselem ezt a stilust, mint a folyamatos gunyolodast

az eletben is vannak vitak, ha minden embert, akivel osszeugrunk kirakunk az eletunkbol, akkor mi marad,

nem olyan jo am olyan helyen elni, ahol az altalam megvalasztott kepviselokbe belefojtjak a szot, ahol az ujsagirok kapnak egy kis karamot a Parlamentben, mert nem ohajtanak veluk szobaallni a kormanyparti politikusok, ezek az emberek velunk, az emberekkel, a valasztokkal viselkednek igy es mi vagyunk ignoralva, lehet mas a velemenyed, de legalabb ne gunyolodj, mert nem itt elsz, nem tudhatod olyan messzirol, hogy milyen legkorben elunk itt, es meg egyszer , bizony sok bunko elado van

Bredpitt Monika 2020.04.28. 10:25:36

@puhacica: @dikusz.: ezt most mar csak egy viccel tudom elutni,

nem tudom, hogy kell belinkelni, ket kutya ul egymas mellett, a kisebb azt kerdezi: Anya, miert hordanak az emberek szajkosarat?

a nagyobb kutya valasza:mert tul butak megtanulni azt, hogy ulsz es maradsz (tenyleg a vicc kedveert)

illetve meg idezhetem @zuzzer: kollegat "„tudod, miért nem volt ott senki? Mert mi komolyan vettük a szabályokat és eljátszottuk álompolgári kötelességünket és otthon ültünk a picsánkon, vazze!”"

amen

puhacica 2020.04.28. 10:50:07

@Bredpitt Monika: ha mar tul butak, persze csak viccbol... mit nem lehet azon erteni, hogy ez ajanlas? es termeszetesen vannak szabalyok is. a szabalyokat betartjuk. sot, mint emlitettem, mi heti 2 nap dugjuk ki az orrunkat. pedig minden nap megtehetnenk. szoval nem kell eloadni, kik a jo polgarok, meg kik a rossz polgarok. koszonom a figyelmet.

adg 2020.04.28. 11:50:37

@Bredpitt Monika: wow.
Szerintem neked nem cimeztem.

Nem hinnem, hogy gunyolodtam, hol?

Propaganda: nem csak kormanyzati propaganda van, ellenzeki is.
Pl ellenzeki propaganda azt szajkozni, hogy magyarorszagon halnak meg a legtobben (timi), telepakolni a vilagsajtot netto hazugsagokkal, pl nem ulesezik a parlament, NYT, WP, CNN, fel europai unio, stb.

Timire gondolsz, akibe belefojtottak (bocsanat, belefoLYtottak) a szot? Lattam a felszolalasat, harom masodperc volt, ha jol emlekszem, es miutan helyreigazitottak az ordenare utszeli stilusban eloadott frocsogese utan, visszakapta mind a 3 masodpercet. Ha rajtam mulna, a mandatumat vettem volna el, es megkapta volna a partja listajan a kovetkezo. De ez az en velemenyem, szerencsere nem en vagyok a hazelnok. En total megertem, ha valakinek akarmennyire is unszinpatikus az egesz kormanyoldal, meg a pokolba kivanja oket, nincs ezzel semmi gond. De hogy ez a timea hogy lehet szinpatikus barkinek is? Az dobbenet nekem. Na mindegy.

“ neha ugy tunik, hogy fogalmad sincs mi van itthon” Igy van, en egy ko alatt elek, nincs otthon senkim, nem beszelek senkivel, nem tudok semmirol. Ez egy annyira gyenge erv, hogy nagyon.

Udvarias elado. Nagyon ritkan talalkoztam egesz eletem soran helybol bunko eladoval, ugyintezovel. Unottal, kedvetlennel tobbszor. Van az a tortenet, mikor vandor erkezik a varosba, hogy ott akar elni, es kerdi, hogy milyenek ott a lakok. A kapuor meg visszakerdez, hogy milyenek voltak ott, ahonnan jossz. Ez szokott eszembe jutni a bunko eladok cimu slagerrol.

Pink. Nem akarom kirakni. Miert akarnam? En blogom? Ha a gazdanak ez belefer, nekem mindegy. Amikor tul sok belole, akkor visszabb huzodok. Azonban ujabban szeret valami hazugsaggal belemszallni, a fenti ordenare stilusban.

Remelem, kitertem mindenre.

kardio1 2020.04.28. 13:28:09

@Bredpitt Monika: nem hinném, hogy a magyar halálozási arány kiugró lenne: ugyanilyen Spanyolországban, Franciaországban, Nagy-Britanniában stb. Biztosan nem tesztelnek sokat Magyarországon, ez tény, viszont a pozitivnak bizonyuló tesztek aránya megfelel a WHO szerint elfogadhatónak (ld. WHO magyarországi képviselője). Sokszor az az érzésem, hogy almát hasonlítunk körtéhez az egyes országok statisztikáinak összevetésekor. Nem ismerjük, ami a számok között van.
Egyébként meg - tiszteletben tartva a politikai szimpátiádat - Magyarországon is meglehetősen sok ember van, aki nem úgy látja a helyzetet, ahogy te, mármint, hogy melyik politikai oldal képviselői hitelesek. Szerény véleményem szerint egyik oldalon sem hemzsegnek.

BlackBrick 2020.04.28. 14:10:13

A ‘turazzunk-ne turazzunk’ temahoz hozzaazolva, szerintem azert sem ajanjlak, hogy autoval menjenek az emberek x helyre ahonnan gyalogturara indulnak, mert jollehet az erdo kozepen senkivel nem talalkoznak, de ha eppen utkozben lerobban az auto/autobalesetet szenvednek/megallnak tankolni stb, akkor maris nem csak egymassal erintkeztek a kiscsalad tagjai.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2020.04.28. 14:14:52

@dikusz.: Jaja, a magyar Tónik.Így, hosszú ó-val.
:D

Shanarey 2020.04.28. 18:16:06

@adg:

Nos, mi abban a propaganda, hogy azt írtam, a magyar kormány azért nem tesztel, mert nem akarja igazán tudni mennyi fertőzött van? Aki igazán beteg lesz az bekerül a kórházba, aki meg nem az had fertőzze a környezetét.

nyuszigonosz 2020.04.28. 18:33:37

@BlackBrick:
Igen, ahogy írod. Csak erre megint senki nem gondol, csak ha már megtörténik valami.

nemhüje 2020.04.28. 20:25:11

@kardio1: egyetértve a statisztikák összehasonlíthatóságának korlátaival, azt azért jegyezzük meg: a magyar halálozási számok kiugróak. Éppen azért, mert az összes esetszámra vetítve hasonlóak a francia és angol halálozási arányhoz (10% felett). Miközben lakosságarányosan Magyarországon egy nagyságrenddel kevesebb eset van, mint a franciáknál, az angoloknál vagy az olaszoknál. Legalábbis egyelőre.
Nyilván a túlterhelt, kapacitásaikat jóval meghaladó számú beteggel küszködő nyugat európai kórházakban arányaiban többen halnak meg. Magyarázatra szorul, hogy Magyarországon miért nem a lakosságarányosan hozzá hasonló esetszámmal rendelkező országokra jellemző, jóval alacsonyabb halálozási arány érvényesül. A hasonló lakosságarányos esetszámmal rendelkező lengyeleknél 5%, a japánoknál 3% hal meg.
Én nem hiszem, hogy emögött a kormány vagy bárki más ármánykodása áll, de kétségkívül tény, hogy van itt egy anomália, a kiugróan magas magyarországi halálozási arány, ami magyarázatra vár.

nemhüje 2020.04.28. 20:25:11

@BlackBrick: az autóbalesetet elég furcsa ebbe belekeverni. Akkor tegyük hozzá, amíg az autóban ülnek, addig sem gyújtják fel a lakást, nem esnek le a lépcsőn, nem vesztik el az eszméletüket az alkoholtól, stb., mely otthon marad esetén komoly kockázat, és szintén azzal járna, hogy mással is érintkeznek. Tehát összességében az autózás csökkenti a kontaktus valószínűségét, ezért kívánatos.

kardio1 2020.04.28. 21:44:54

@nemhüje: én továbbra sem érzem kiugrónak, nem hiszem, hogy Ecuadorban, vagy Peruban, ahol kevesebb a halott, jobb ellátás lenne, vagy hogy a skandináv országok eltérő halálozási arányaiból messzemenő következtetéseket lehetne levonni az egyes országok egészségügyi ellátásának minőségét illetően (különös tekintettel a Covidra).

Shanarey 2020.04.28. 21:51:05

Itt egy videó, egy magyar fickótól, aki, hajón dolgozott, és megbetegedett, majd meg gyógyult.

www.youtube.com/watch?v=omEXEq4vARs

A videó vége felé, beszél arról, miért nem tesztel az ANTSZ, mert nincs rá pénz. Szerintem vagy nincs elég teszt.

nemhüje 2020.04.28. 22:55:50

@kardio1: hát, ha a dupla annyi halottat nem érzed kiugrónak, akkor jó.

Nem tudom, az egészségügyi ellátás mennyit ér. Közismerten nincs egyelőre megfelelő gyógyszer e betegség kezelésére, sőt az eddig használtak közül a malária gyógyszerrol kiderült, hogy többet árt, mint használ.
A lélegeztetőgépen ötből négy beteg meghal.
Mi hasznosat tud tenni jelenleg az egészségügy, a kórház a covid betegekért? Remélem nem csak annyi a haszon, hogy elszeparaljak őket.

adg 2020.04.29. 01:11:56

@Bredpitt Monika: jajj, ezt kifelejtettem. Ez volt a kedvencem.

“ volt egy interju egy Ausztraliaban elo magyar ferfival, ha jol emlekszem szociologus, o azt mondta, hogy neki nagyon furcsa Ausztralia utan, hogy nalunk katonak allnak a kamerak elott, amikor a jarvannyal kapcsolatos bejelenteseket megteszik, nalatok (te tudod valojaban, hogy is van) ezzel szemben orvosok es jarvanyugyi szakertok beszelnek az emberekhez”

Es neked nem furcsa, hogy ez amugy szinten kamu? Gondolom, az operativ torzsrol van szo. Te lattal mar ott katonat?

Ime a tagjai:
Dr. Müller Cecília mb. országos tisztifőorvos, a Nemzeti Népegészségügyi Központ vezetője
Papp Károly rendőr altábornagy, a BM közbiztonsági főigazgatója, volt országos rendőrfőkapitány
Dr. Balogh János r. altábornagy, országos rendőrfőkapitány
Dr. Kiss Attila r. dandártábornok, az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság főigazgatója
Dr. Szlávik János, a Dél-Pesti Centrumkórház Országos Hematológiai és Infektológiai Intézet osztályvezető főorvosa
Dr. Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója
Dr. Góra Zoltán tű. vezérőrnagy, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság főigazgatója
Dr. Takács Tibor r. vezérőrnagy, Terrorelhárítási Információs és Bűnügyi Elemző Központ (TIBEK) főigazgatója
Dr. Gondos Miklós főorvos, Állami Egészségügyi Ellátó Központ főigazgatója

Az r rendor, a tu tuzolto. Egy darab katona sincs koztuk. Es a fentiek mind egy veszhelyzet eseten kiemelt fontossagu terulet vezetoje, vagy infektologus, foorvos, stb. Nyilvan mind primitiv bab, ugy ugral, ahogy futyulnek.

De semmi gond, hiszen az ellenzeki osszefogas manifesztuma a fovaros elen szinten letrehozott egy operativ torzset, ahol igazi szaktekintelyek uleseznek, valodi donteseket hozva. Nezzuk is a tagjait:
Tüttő Kata főpolgármester-helyettes vezeti
Tagjai: Dorosz Dávid és Gy. Németh Erzsébet főpolgármester-helyettes, Havasi Gábor, a Fővárosi Önkormányzat egészségügyi tanácsnoka, László Imre XI. kerületi polgármester mint a Fővárosi Közgyűlés orvos tagja, valamint a testület titkára, Számadó Tamás főjegyző.
Havasi Gabor, noha a keruleti polgarmestereknek kuldott leveleben Gergo Dr-kent hivatkozik ra, valojaban mentoapolo, es nem dr.
Szoval ez mind politikus, egyikuk mellekesen orvos (milyen?) meg egy mentoapolo. Utokepes banda. Itt egy kep roluk, amit bakker ok maguk osztottak meg, nem kandikamera!

budapest.hu/Lapok/2020/a-fovarosi-operativ-torzs-arra-keri-a-budapestieket-hogy-aki-teheti-maradjon-otthon.aspx

Erdemes megnezni a fejeket, a testbeszedet, az egeszet, ahogy van.

Szerintem eleg jol latszik, hogy nem nekem nincs fogalmam semmirol, hanem ti nezitek az erem egyik oldalat. Javasolnam, nezzetek utana a hirnek, amit eletek tesznek, neha meglepo dolgok derulnek ki. Tok mindegy, mit nyilatkozik valaki a vilag masik vegerol, attol nem lesz igaz az allitas.

adg 2020.04.29. 01:21:38

@nemhüje: es ha feleennyit tesztelnenek, akkor kb duplaennyi lenne, ha meg csak a nagyon gyanus tunetek utan meghaltakat tesztelnek, akkor majnem szaz szazalek lenne, ha pedig hirtelen letesztelnek az osszes magyart valami varazslattal, akkor lehet, hogy 0.3 szazalek lenne, sot, ha a nagyanyamnak kereke lett volna, o lehetett volna a 19-es villamos.
A 10 szazalek nem jelent semmit onmagaban, pont az eltero tesztelesi szokasok miatt. Majd a vegen csinalnak atfogo teszteket, mint influenzajarvanyok utan, es kiderul a valodi, immar jobban osszehasonlithato szam. Addig meg ez egy nagy semmi. Van orszag, ahol ezt szamoljak bele, van ahol azt, okorseg az egesz, amig nem egyseges se a tesztelesi procedura, se az, hogy ki szamit koronavirus aldozatanak. (Ez az elteres persze kesobb is ott lesz)

Es mielott valaki megint felreerti, ezzel nem azt mondom, hogy feltetlen jo, hogy ennyit tesztelnek...

nemhüje 2020.04.29. 05:09:42

@adg:
Nem célszerű összekeverni a dolgokat. A case fatality rate és az infection fatality rate is hasznos mutató, az előbbi az esetszámokra (klinikai esetekre) vetített halálozási arány, utóbbi pedig a ténylegesen fertőzöttek számára vetített arány. A ténylegesen fertőzöttek számára vonatkozóan csak mintavételen alapuló becslések vannak, mely jellemzően legalább egy nagyságrenddel nagyobb, mint a klinikai esetszám.

Ha vannak is kisebb különbségek az országok gyakorlatában, nem gondolnám, hogy összehasonlíthatatlanok és a járvány vége előtt semmiféle érvényes megállapítás ne lenne megfogalmazható. Például a franciák hetekig nem számolták a halottak közé az öregotthonokban elhunytakat, de aztán valaki szólhatott nekik, és korrigálták.
A latin-amerikai vagy afrikai statisztikákkal én is óvatosan bánnék, de szerintem két európai ország adata összevethető.

Egyébként számos országra vonatkozóan született olyan elemzés, mely a korábbi évek halálozási adataival vetette össze az idei évet. Ebből elég jól kirajzolódik, hogy mennyivel haltak meg idén többen, mint az elmúlt években. Természetesen ezek között már a járvány közvetett áldozatai is szerepelnek, akik, rettegve a vírustól, nem fordultak időben orvoshoz vagy kapacitás hiány miatt elutasították őket, s belehaltak.

adg 2020.04.29. 05:54:42

@nemhüje: ahogy nem celszeru kihagyni lenyeges informaciokat, mikor szamolgatunk.

Ha csak azokat teszteljuk, es meg azokbol is keveset, akiknek tuneteik vannak egy olyan fertozes eseten, ami kb 80%-nal tunetmentes, akkor ugye alacsony lesz az esetszam. Ha tomegesen tesztelsz, bekerul egy halom tunetmentes fertozott, no az esetszam.
A halottak mindket esetben ott vannak, vagyis ertelemszeruen, az elobbi esetben joval magasabb lesz az arány, mint a masodikban, mikor benne vagy a halom tunetmentes fertozott is, ugye?

Ezert praktikusabb a lakossagaranyos mutato, az kiejti a kulonbozo tesztelesi modszerekbol fakado hibakat.
De meg abban is benne van, hogy van, ahol mindenki covid halott, akibol ki tudjak mutatni a virust, meg van, ahol csak az, akinel egyertelmuen a virus a ludas, es nem volt amugy semmi epp eletveszelyes betegsege. Pl elorehaladott tudorakja, majelegtelensege, mittudomen.

A tesztelesnek inkabb a fertozesi gocok felfedezesenel lenne szerepe, vagy lett volna szerepe, de remelhetoen lassan visszall az elet a normalis mederbe,

Es hat igen, a jarvanynak van egy rakas masodlagos aldozata, oket meg persze nem szamoljak ide, majd a rak meg ongyilkossagi, meg mindenfele egyeb statisztikakban lesznek benne.

nemhüje 2020.04.29. 08:12:29

@adg:
Tömegesen sehol nem tesztelnek. Csak akinél fennáll a betegség gyanúja (tünet vagy fertőzöttel való kapcsolat), azt tesztelik.
A törpeállamokat nem számítva legfeljebb a lakosság 3-4%-át tesztelték mindenütt. Tény, hogy a magyarok Európában az egyik legkevesebbet tesztelő nép, 0,7%-kal. Emiatt szinte biztosan alacsonyabb az esetszám és nagyobb a szorzó a ténylegesen fertőzöttek és a pozitív tesztet produkálók száma között.
A halottak száma valóban megbízhatóbb mutatója a vírus elterjedtségének.

Még soká fog a normális kerékvágásba visszatérni azt élet. Még csak most jön majd a második hullám. Mert mindenütt "nyitnak". Mitől remélik néhányan, hogy ennek nem a fertőzések és halálozások megugrása lesz a következménye? Mi változott február vagy március óta? Van már oltás vagy terápia? Ahogy szaporodnak az emberi kontaktusok, úgy nyer újra teret a vírus.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.04.29. 10:03:52

az a vicc hogy pl ez @Montroyal: es ez @Shanarey: nem viccnek van szanva, hanem teljesen komolynak.

@adg: kosz, en se ertettem ezeket a katonazos kifogasokat. hacsak nem gondolnak mindenkit katonanak egyesek, akin valamilyen egyenruha van. a kep priceless :)

kardio1 2020.04.29. 18:06:39

@nemhüje: mindenki tudja, hogy a nyitás rizikója a fertőzöttek számának növekedése lehet, de a gazdaságot sem lehet a végtelenségig leállítani.

kardio1 2020.04.29. 18:11:46

@nemhüje: most Franciaországban beleszámolják a halottak közé a kórházakban elhunyt igazolt covidosokat, az idősotthonokban elhunyt igazolt és a valószínűsíthetően covidosokat. Ez utóbbiak értelemszerűen nem voltak tesztelve. Az angolok továbbra is csak a kórházi halálozást közlik. Sok sikert az adatok korrekt összevetéséhez !

kardio1 2020.04.29. 18:13:53

@nemhüje: megint ott tartunk, hogy mihez képest dupla ? Hoztam neked példákat hasonló arányú halálozási adatokra, úgy látszik, elsiklottál felette.

BlackBrick 2020.04.29. 18:38:52

@nemhüje: hat nem tudom, ha az otthoni baleseteknek nagyobb a valoszinusege, akkor igen, fair enough :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása