oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. március 27. 06:30,  Mit látnak a magyarok Ausztriától Peruig? 202 komment

2020. március 27. 06:30 Határátkelő

Mit látnak a magyarok Ausztriától Peruig?

Lassan kezdjük elfogadni, hogy a következő heteket jó eséllyel nagyrészt otthon töltjük, legfeljebb kisebb sétákat téve vagy az ablakon kibámulva. Így aztán mi is folytatjuk a sorozatot (előző rész itt), melynek keretében arra kértelek titeket, fotózzátok le, mit láttok az ablakotokból vagy az utcán, a környezetetekben. Ma hosszú utat teszünk meg, hiszen Ausztriából indulva járunk majd Ausztráliában és például Dél-Koreában és Peruban is. Jöjjenek hát a ti fotóitok 11 országból!

Ti mit láttok az ablakból most, 2020 márciusában? A képeket a hataratkelo@hotmail.com címre várom. Kösz szépen!

ausztria_laszlo.jpg

Ausztria

Tirol

Induljunk el Tirolból, ahol László az egyik délelőtt elsétált a boltba, és közben senkit sem látott az utcán.

Szintén Tirolból Tímea azt írta, a kisebb településeken pár napja alig volt érezhető a karantén, de szerinte ez változni fog.

ausztria_timea.jpg

Bad Hofgastein

Beáta a Salzburghoz közeli Bad Hofgasteinből küldte el az egyik közeli parkról készített fotót, rajta a lezárt idősek otthonával.

ausztria_bad_hofgastein_beata.jpg

Bécsújhely

Szilvia Bécsújhely sétálóutcáját mutatta meg.

ausztria_becsujhely_szilvia.jpg

Egyesült Királyság

Liverpool

Annamária Liverpoolban készítette a képet a hátsó kertből. „Hogy a belvárosban mi lehet, nem tudom, mert csak dolgozni és a közeli boltba járok ki jelenleg” – tette hozzá.

uk_liverpool_annamaria.jpg

Leeds

Brigi azt írta, Leedsben csend van, igaz, ő egy kertvárosi részen él, szóval ezen nincs mit csodálkozni. „Az utcán már egy hete nem voltam, nem tudom, mi van (nincs) a boltokban” – fogalmazott.

uk_leeds_brigi.jpg

Portsmouth

A délkelet-angliai kikötővárosból Judy küldött képet.

uk_portsmouth_judy.jpg

Írország

Sarolta otthonról kinézve az Ír-tengert látja, egyébként otthon sütött a gyerekekkel.

irorszag_sarolta.jpg

TraBandy szerint az áruházakban lerabolták a húspolcokat (a fotó pár napja készült). Ő és a felesége is a kereskedelemben dolgozik, egymást váltják otthon a 3 eves kislányuk mellett. „Vigyázzon magara mindenki!” – tette hozzá.

irorszag_trabandy.jpg

Norvégia

Alta

Zsófia szerint náluk mindig ilyen üresek az utcák, úgyhogy nincs nagy különbség. A bevásárlóközpontban viszont érezhetően kevesebben vannak, csak egy-két ember lézeng.

norvegia_alta.jpg

Kata azt írta, bement dolgozni pár órára, mert van, amit csak ott tud elintézni. A kórházban látogatási tilalom van, belépés dolgozóknak csak ID-kártyával. „Balra a pszichiátria, jobbra épülőfélben a szomatik, az égen szürke felhők” – mutatta be.

norvegia_kata.jpg

Vennesla

Éva szerint náluk az utcák szinte üresek, lelassult az élet... „A pánikvásárlás kezd lecsengeni, az üzleteket bezárták, kivéve az élelmiszert árulókat. Ápolónő vagyok, készültségben vagyunk” – írta.

norvegia_eva_3.jpg

Luxemburg

Godbrange

Az 500 fős kis faluból Réka küldött képet.

luxembourg_eva.jpg

Svájc

Zürich

Rita Zürich belvárosát fotózta le, a kép a balkonjáról nyíló kilátást mutatja. „Én soha nem szoktam embereket látni, mivel a sínek felé néz a lakásom, így nincs nagy különbség ezekben a napokban. Az ég színe minden este más. :-) Én nem tudok home office-ban dolgozni, de az irodánk olyan, hogy be tudjuk tartani a védelmi intézkedéseket, távolságokat” – írta.

svajc_zurich_rita.jpeg

Igis

A 7000 lakosú svájci kisvárosban Zsolt fotózott.

svajc_igis_zsolt.jpg

És még mindig Svájcban maradva, jöjjön Zoltán képe!

svajc_zoltan.jpg

Peru

Szilvi és Ádám éppen Cuzcóban vannak nászúton egy dél-amerikai körúton, aznap repültek volna tovább Bolíviába, majd Brazíliába, amikor a perui kormány lezárta az országot, se ki, se be, a belföldi forgalom (repülő, busz, vonat) is leállt.

„Kötelező ’társasági izoláció’ van, de facto kijárási tilalom, elvileg csak élelmiszert vásárolni lehet kimenni. Az autós forgalom gyakorlatilag nulla, akik megpróbálkoznak vele, azokat a rendőrök rögtön igazoltatják. A gyalogos forgalom is minimális, a máskor tömött terek, látványosságok teljesen üresek” – írta Ádám.

Aki aztán most csütörtökön délután ismét jelentkezett azzal, hogy a helyzet sajnos még mindig nem oldódott meg, sőt most hosszabbították meg az ország lezárását. „A követségnek egyelőre még nem sikerült elérnie, hogy elmehessünk” – tette hozzá.

peru_cuzco.jpg

Ausztrália

Dániel az ausztráliai Aranypartról küldte a képet. Hát ott sem pezseg az élet…

ausztralia_daniel_1.jpg

Egyesült Államok

Cleveland

Illés az ohiói Clevelandben fotózta ezt a jelenetet pár napja, „50 perc autózás után, 2,5 órával nyitás előtt beálltunk a drive-thru teszt sorba”.

usa_cleveland_illes.jpg

Sunnyvale

A romantikus nevű kaliforniai Sunnyvale-ből Gabi küldte ezt a képet.

usa_kalifornia_sunnyvale_gabi.jpg

Los Angeles

„Hozzánk Dél-Kaliforniába megérkezett (kissé megkésve) a várva várt eső. A héten szinte minden nap esik, most is éppen, ahogy kinézek a hálószobánk ablakából. De az esők után gyönyörűen kizöldül minden és öröm lesz kirándulni a környéken. Pláne most, hogy otthonról dolgozunk és a városban is megállt az élet, szerintem sokan a természetet választják kikapcsolódásképpen” – írta Zsuzsi.

usa_los_angeles_zsuzsi.jpg

Aki aztán pár nappal később küldött egy ugyanonnan lőtt fotót, amin jól látszik, ahogyan pár napos eső után kizöldültek a domboldalak.

usa_los_angeles_zsuzsi_utana.jpg

Dél-Korea 

Incshon 

A 2,8 millió lakosú dél-koreai nagyvárosban Norbert szerint nem vészes a helyzet. Bár ott is van fertőzött, de tapasztalata szerint nem állt meg az élet.

del-korea_incheon_norbert.jpg

Magyarország 

Szekszárd 

Georgina Szekszárd mellől küldött egy fotót: „Hátunk mögött az erdő, jobbra horgásztavak. Szembe szomszéd a szemközti dombon.

magyarorszag_szekszard_georgina.jpg

Kövesd a Határátkelőt az Instagrammon is!

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: fotó sorozat ablak

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4515561816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VikiDaniAroundAsia 2020.03.27. 07:41:43

A zürich-i kép brutál jó!

Arthamyr 2020.03.27. 07:57:12

Ebben a járványban és a miatta hozott intézkedésekben az a jó, hogy nagyságrendekkel kellemesebb hellyé varázsolta a várost. Kár, hogy ez az ára, hogy élhetőbb legyen a világ.

Csodabogár 2020.03.27. 11:08:28

Sajnálom, hogy tegnap nem fényképeztem le az üres hatos villamost és az üres utcákat. Itthonról a lakásból csak kerteket látok, embert soha, így nekem ez a rész változatlan. Most éppen virágoznak a szomszédos gyűmölcsfák.
Városban járni kifejezetten kellemes.

Golf2 2020.03.27. 12:36:21

Alcsúton feltalálták a spanyolviaszt,holnaptól a lakosság kettéválasztva délelött délutánra...

SzZoole 2020.03.27. 12:55:32

Boris Coronavirus tesztje is pozitív lett.

London2009 2020.03.27. 15:49:48

@Csodabogár: azert remelem nem jarkalsz nagyon sehova?!

London2009 2020.03.27. 15:50:40

@SzZoole: ot persze tesztelik... pedig enyhe tunetei vannak... no meg Charledt is nyilvan!

SzZoole 2020.03.27. 16:32:15

@London2009: ja hogy Charles-ra gondolsz

Csodabogár 2020.03.27. 17:40:32

@London2009: Dehogynem, itt a környékben intézem, amit kell. Alig van ember az utcán, direkt élvezet közlekedni. Kiváncsi vagyok mi lesz holnap, ha csak mi öregek vásárolhatunk délelőtt. Néhány ideges anyával apával kevesebb lesz az biztos.
Ha nem mehetnék ki. előbb utóbb a fejemre esne a plafon, pláne, hogy végre megint jó az idő.

London2009 2020.03.27. 17:58:06

@Csodabogár: dicseretes hozzaallas. Gratulalok! Miattatok leginkabb, a veszelyeztetett idosebb generacio miatt van bezarva az egesz orszag. Ti oregek meg korzoztok. Hihetetlen komolyan.

Herr Géza 2020.03.27. 18:10:06

@London2009: Karmolom ám magam megfele.... Ha @Csodabogár: kiballag a placcra, max. magának árt. Hadd legyen ez az ő döntése. Addíg, amíg te nem jössz szembe fertőzötten/teszteletlenül, nagy baja nem lehet.
Btw.: te otthon maradtál, ki sem lépsz az ajtón, “nehogy megfertőzzük a “csodabogarakat”? Ugyan már...

Golf2 2020.03.27. 18:21:39

@kardio1: Akkor más országban miért nem csinálják?

London2009 2020.03.27. 18:29:21

@Herr Géza: nem igazan. Ha vegyuk azt fertozott es meg megfertoz masik 10 embert, statisztika alapjan 2-3-at, azzal mindenkinek art. Mi Itthon vagyunk hetek ota. Egyedul kutyat setaltatni jarunk ki a mellettunk levo erdobe. A szomszedom beteg. A lanya fertozte meg, aki Milanoban jart. A lanyanak enyhe tunetei vannak, a kozepkoru szomszedom nagyon beteg. Az anyja korhazba kerult. Szerinted viccbol dontik be a vilaggazdasagot vagy valos a veszely? Nem tudom milyen halaszthatatlan dolga lehet most egy nyugdijasnak, amit nem tud csak jarkalassal elintezni. A gyerekes barataim meg mind otthon szivnak a kolykokkel, mar sokan munkanelkulikent. Orulet. Vegulis a nyugdijrendszernek jot fog tenni.

Arthamyr 2020.03.27. 18:40:54

@Herr Géza: Nem csak magának árt. Pont ugyannnyira árt másnka, mint mindenki más, aki így cselekszik (ok, ez attól függ egyénre lebontva, hogy ki mennyi más emberrel érintkezik). Az csak egy "bónusz", hogy neki magának többet árt a betegség, de másnak nem árt semmivel sem kevesebbet ettől.

Arthamyr 2020.03.27. 18:42:09

@Golf2: Már mit? Itt is csinálták, pl. a Tescoba bizonyos időszakban csak az öregek mehetnek.

Arthamyr 2020.03.27. 18:45:11

@London2009: Az öregeknek mindig halaszthatatlan dolgaik vannak. Érdemes megnézni, milyen erőszakosan tudnak tolakodni, vagy lecsapni valamire gyorsan, ha reális esélyük van a megszerzésére. :) Biztos meg kell ragadni az alkalmat, ha nincs már sok hátra?

Tisztelet a kivételnek.

London2009 2020.03.27. 19:07:55

@Arthamyr: ja tenyleg, most, hogy mondod!

Herr Géza 2020.03.27. 19:23:52

@London2009: “ Egyedul kutyat setaltatni jarunk ki a mellettunk levo erdobe.”
Hát ő is megkettyen a lakásba zárva, kutyája nincs, magát sétáltatja... :)) A spanyoloknál már simán elkérnek 30-40 eurót per óra, hogy a szomszéd kutyáját “megsétáltathassák”. :D
Félreértés ne essék, ha egyszer kijárási tilalom van valahol, akkor ne menjen senki sehova. Oké. De amíg nincs ilyen, mennyivel van kevesebb joga elballagni a boltba (pláne, ha nincs, aki gondoskodjon róla), mint bárki másnak? Ő elsősorban (!) saját magát veszélyezteti. Arról nem is beszélve, hogy az ungarische nyugdíjas néni nem rendelkezik olyan tartalékokkal, hogy bestokizzon mindenfélét 2-3 hétre.
Persze, vannak vadorzó, mindenkit eltaposó nyugdíjasok, de nem ez az átlag. Szerintem.

Herr Géza 2020.03.27. 19:25:53

@Arthamyr: Ez stimmel, de lásd fentebb.

Herr Géza 2020.03.27. 19:31:32

@London2009: “ Nem tudom milyen halaszthatatlan dolga lehet most egy nyugdijasnak, amit nem tud csak jarkalassal elintezni.”
Szerintem pont ugyanannyi, mint neked. Azzal a különbséggel, hogy Mariska néni nem annyira online-képes, ahhoz van szokva, hogy ha gondja van, akkor beballag a hivatalba, ügyfélszolgálatra, akárhova. Ahhoz, hogy ezt most ne tegye, a mi segítségünkre (is) lehet szüksége. Például...

dikusz. 2020.03.27. 19:32:12

@Arthamyr: Azért sem írok erre semmit:)
Repertoár, lehet választani: :))) (viccvót), (*kacsintós szmájli*), stb.

SzZoole 2020.03.27. 19:32:51

@Arthamyr: @London2009:

Erre van egy sztorim

A múlt héten Londonban az egyik Sainsburys-ben reggel nyolc órai nyitás, kilencig csak nyögdíjasok mehettek be és megvásárolandó termékek is limitáltak voltak.

A staff ellenőrizte (próbáltak csak) az egészet.

80-90 közti grany, kb. 150 centis 45 kilós, a 2 méter körüli staffal vitatkozik/kiabál.
Grany ugyanis három csomag WC papírt akart venni, de limit csak kettő csomag/vásárló volt

Egy csomagban 24 guriga papír volt.
:-))

London2009 2020.03.27. 20:00:35

@Herr Géza: a feneket. Foleg egy egyedulallo nyuggernek aztan ketlem, hogy annyi elinteznivaloja lenne pont most, mint mondjuk egy csaladnak ket gyerekkel. Meg azt ne mondd, hogy nem tud hetekre betarolni ha akar. O a varosban csaszkal mert milyen jo, hogy ilyen kevesen vannak. Errol ennyit. Szamomra felfoghatatlan.
Nalunk meg a szabadban lehet mozogni kutyaval vagy kutya nelkul. One walk a day engedelyezett, hogy ne zakkanj meg. Remelem tovabbi szigoritas nem lesz es mar ezek az intezkedesek is meghozzak a vart eredmeny. Vagyis lelassul a virus terjedese, csokken az egeszsegugyi rendszeren a nyomas stb.

London2009 2020.03.27. 20:02:38

@SzZoole: mi nem tudunk venni klotyo papirt hetek ota, ha akarnank sem. Egyelore meg van, mert mindig bulkban veszem. Koszi kedves panikvasarlok! Amugy erthetetlen, hogy miert pont s budipapir a haborus szukseglet. :D

Arthamyr 2020.03.27. 20:18:16

@SzZoole: Elképzeltem, ahogy az idős hölgy viszi a cuccokat. XD

@dikusz.: Valamennyire az enyém is, nyilván ez habitusfüggő inkább, mint életkor-függő. De aki rossz természetű, tolakodós, bunkó, azon az öregség sem szokott segíteni, és valahogy mulatságos (szánalmas?), ahogy a saját sebességének 100%-át kihasználva teper valamiért. :) Tipikusan ők szoktak lenni azok az emberek, akik azt gondolják, hogy megöregedni érdem, és privilégiumok járnak vele. :) Hát én inkább maradtam volna örökre "taknyos" húszéves. :D
A többség nem ilyen, de aki ilyen, az eléggé látványosan ilyen.

@London2009: Ezen mi is gondolkodtunk. Simán el lehet lenni budipapír nélkül is. Pl. az lenne az igazi szívás, ha megszűnne a vízszolgáltatás a szigeten (akár csak pár hétre is), na akkor tényleg nem tudom, mit csinálnánk.

Montroyal 2020.03.27. 20:24:06

a narancs laz is veszélyes, most valaszolta egy troll nekem hogy
- minek tesztelni attol senki sem gyogyul meg ???!! tanult a kiralyatol ...

nalunk egyre tobb teszt hely, drive trough allomasok ... Mo ilyenre nincs szukseg ... mert ahogy mondjak- az elhunytak kozul senki sem halt meg ...

SzZoole 2020.03.27. 20:25:20

@London2009: ma feleségem volt délután vásárolni a helyi Tescoba.

Fegyelmezetten álltak az emberek sorba bebocsátásra várva az üzletbe. Volt ott egy NHS nurse, akit a feleségem maga elé engedett, 1-2 ember forgatta a szemét mögötte :-(

Aztán volt ott egy család is, apu, anyu, két gyerek és a grany. A security szólt nekik, hogy így nem mehetnek be az üzletbe, mert szabály szerint maximum kettő ember mehet be egy trolly-val, persze ezek is értetlenkedtek/zúgolódtak, hogy miért? :-(

Aztán bent a feleségem csak egy négyes csomagolású WC papírt vett le a polcról és a staff finoman a tudomására akarta hozni, hogy csak egy csomag a limit, mire a feleségem mondta neki, hogy nem is akart többet venni, négy guriga bőven elég egy hétre nekünk.

Tényleg, van aki meg tudja mondani, hogy miért a WC papírt viszik a legjobban???

SzZoole 2020.03.27. 20:33:45

@Arthamyr: már ha elképzeled is mosolyra mozdul az arcod :-))

Én végig néztem, először le döbbentem, aztán fejcsóválva lesajnáló kaján vigyorral az arcomon megjegyeztem; f.....g ridiculous....

Montroyal 2020.03.27. 20:48:30

@SzZoole: nalunk nem lenne konnyu elore engedni valakit vegig raklapokbol keskeny folyosot csiltak kanyarogva be a sorba csak a végen lehet elozni se lenne konnyu

SzZoole 2020.03.27. 20:59:22

@Montroyal: itt a sáskák miatt az NHS dolgozók is gondban voltak, ugyanis amikor végeztek a műszakjukkal és mentek volna vásárolni a polcok le voltak rabolva, szó szerint üres polcok voltak :-(

Van egy nagyon kedves ismerősöm, aki a 6 hónapos babájának nem tudott tápszert venni, mert azt is vitték, mint a cukrot :-( (

Mostanra valamelyest normalizálódott a helyzet a szabályoknak köszönhetően :-)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2020.03.27. 21:27:19

Minden rosszban van valami jo:) LA levegoje kitisztult (reszben az esonek, reszben a csokkent forgalomnak koszonhetoen:)
Megyek is egy kicsit turazni a hegyekbe (ahol nincs senki, csak par kobor turazo,mint mi:)

ktla.com/news/local-news/coronavirus-restrictions-rain-improve-l-a-area-air-quality/

Montroyal 2020.03.27. 21:41:43

na most olvastam hogy Mo- tenyleg jobban teljesit .. 2 héttel ez elott 12 beteg volt amibol mar 28 meggyogyult van .. :-)

Montroyal 2020.03.27. 21:47:56

@SzZoole: hetfon voltam szépen bejutottunk nyugodtan lehet vasarolni alig engednek be egyszere embereket volt minden .. ja wc papir az nem .. de sz@.. k ra .. vagyis nem is mert nincs

dikusz. 2020.03.27. 22:26:21

@London2009: Jááájjj.., én is egyedülálló nyugdíjas vagyok.

A héten kétszer voltam lent, bevásárolni. Egyszer a ház melletti kis Sparban, egyszer a közeli madarasteszkóban. Hétfőn mentem volna Hajdúszoboszlóra, azt is lemondtam. Csak azért nem megyek le, hogy kiszabaduljak itthonról. De azért van olyan, akinek fontos a séta.

Holnaptól itt is kijárási tilalom lesz egyenlőre április 11-ig, de gondolom erről olvastál már. A 65 éven felüliek 9-12-ig mehetnek a boltokba vásárolni (addig csak ők), kutyát lehet sétáltatni, kutya nélkül is lehet sétálni, csak a csoportosulást kell elkerülni.

dikusz. 2020.03.27. 22:28:31

@Zsuzsi65: Valószínű, hogy Budapest levegője is kitisztult, de nem tudom igaz-e, mert két hete itthon hesszelek a lakásban.:)))

SzZoole 2020.03.27. 22:36:48

@dikusz.:

“ A héten kétszer voltam lent, bevásárolni. ”

“ mert két hete itthon hesszelek a lakásban”

???:-)))

SzZoole 2020.03.27. 22:43:01

@dikusz.: amúgy hanyadik emeleten laksz?

dikusz. 2020.03.27. 22:44:53

@Arthamyr: Igazad van, nem is vitatkozom. Ahogy mondod, nem minden idős ember ilyen.
Tényleg nem érdem az öregség, de azért elvárható lenne, hogy a minimális tiszteletet megadjuk egymásnak, akár idős valaki, akár fiatal.
Fiatalabb korban nagyon másként lát mindent az ember, elhiheted nekem. Türelmetlenek vagyunk az idősebbekkel, aztán meg ha magunk is megidősödtünk, akkor mindjárt másképp látunk dolgokat.

Ez a 100%-al teper valamiért. Ebben is igazad van, de szintén a magam példája: én is láttam olyat, hogy a villamosra fellépve az orrom előtt lévő ülésre a tuja másik végéből egy addig araszoló idős hölgy repült rá. Aztán amikor azt vettem észre magamon, hogy én is fürgébb vagyok, ha ülőhelyet látok, más nincs is a látókörömben, elgondolkodtam egy kicsit. Ugyanis ha mondjuk a Moszkvától Budafokra villamosozok, kb 50 perc, amíg hazaérek.
Nem jó fájó derékkal végigállni, hidd el. Azon meg már meg sem lepődök, hogy valóban rászorult, bottal közlekedő embernek nem adják át a helyet fiatalok/fiatalabbak.

dikusz. 2020.03.27. 23:00:00

@SzZoole: Legalább vártam volna meg, hogy a két kommentem között még szóljanak hozzá páran... :)

Azt már nem akartam még egyszer leírni, pedig gondoltam rá a félreértések elkerülése végett, mégis jó lenne @Zsuzsi65:-nak is leírni.

Az egész járkálásom a két hét alatt annyi volt, hogy a szomszéd boltban kétszer voltam, az ósanban meg ma délután.

.

Csodabogár 2020.03.27. 23:10:03

@Herr Géza:Azt írta valaki, hogy itthon ellenségesek az öregekkel az emberek. Velem valahogy még senki se volt, igaz nem járok pl. piacra. Most viszont kiderül, hogy Londonból átkozzák a hazai öregeket, mert miattunk vannak ők bezárva.
Mi egyszerüen csak ellátjuk magunkat. Gyalog járunk és egyszerre nem tudunk sok mindent haza cipelni. Ezért ne adj Isten egy héten esetleg kétszer is el kell menni az üzletbe, ahol emberek alig vannak. Az igazán nehéz cuccokat már vagy 20 éve házhoz hozatom, de most a sok éhhalálal küzdő ifjú úgy megrohanta a házhoz szállító cégeket, hogy nem lehet időpontot szerezni. Ma délután futottam ezügyben egy kört, eredmény nélkül. Persze majd valahogy megoldjuk előbb utóbb.
Nem mellesleg nincs kijárási tilalom senki számára. Sétálni járni is ajánlott a fiataloknak meg futni!

dikusz. 2020.03.27. 23:11:56

@SzZoole: Másodikon.

"Két komment elküldése között várnod kell!"
Hogy szakadna rá a blogmotorra egy vagon molylepke!

Csodabogár 2020.03.27. 23:14:48

@Arthamyr: Látom ez a vírus kihozta belőletek a gonoszságot. Aki öreg annak nem kell enni, patikába menni, esetleg tisztitóba meg ilyesmi? Engem itthon még semmi inzultus nem ért azért mert öreg vagyok. Erre ti itt nekem estek, még szerencse, hogy nem vagyok sértődős.

SzZoole 2020.03.27. 23:18:24

@dikusz.: és mit hesszelsz az erkélyéről, a fiatal futó fiúkákat? :-)))

Vicc volt

Csodabogár 2020.03.27. 23:23:21

@dikusz.: Nem lesz kijárási tilalom, nem tudom hol olvastad. Én ma extra kinyomtattam a Magyar Közlönyt. Nézd meg a 5. és 6. paragrafus vonatkozik ránk. Csoportosulni nem szabad de vásárolni és sétálni igen.

SzZoole 2020.03.27. 23:25:14

@Csodabogár: nem estek neked, csak aggódnak érted :-))

Édesapám is 81 éves és ki nem teszi a lábát otthonról. Az udvaron sétál és a kertben/szőlőben kapálja a dudvát.

A tesóm, aki közvetlen szomszédban lakik, védő kesztyűt és maszkot viselve jár át hozzá minden nap, hogy a napi injekciót beadja neki és a napi bevásárlást oda adja.

Csodabogár 2020.03.27. 23:29:39

@dikusz.: Én ilyen hosszan soha nem villamosozok és sajnos mostanában rendszerint feláll egy 40 körüli ember és átadja a helyet, amit rendszerint nem fogadok el, mert már nem fáj a lábam. Jellemzően iskolás koruaknak soha semmilyen körülmények közt nem jut eszükbe senkinek átadni a helyüket. Manapság ilyesmit biztos nem tanítanak már.

Arthamyr 2020.03.27. 23:31:12

@dikusz.: Alapvetően nehezen tudom tisztelni, aki közös erőforrásokért teper. Kb. úgy vagyok vele, mint @SzZoole: a boltban. :)
Én, ha ilyen messzire kellene utaznom, megvárnám, amíg jön üres villamos. Szerintem az nem járja, h valakinek sietni kell, le is kell ülnie, emellett muszáj villamossal közlekednie. Ha így van, az valamit elszabott már korábban, főleg, ha ez rendszeres.
Ezt a helyátadást nem szeretem (bár az én korosztályomat még úgy nevelték szerintem), mert a kurva anyjukat, oldják meg, hogy legyen elég hely (ha egyszer kifizetem), vagy akkor legyen pl. ülőhelyes jegy, drágább áron. Emiatt én ha lehet, kerülöm az ilyen szituációkat. De pl. nemrég vidékre mentünk vonattal, itt a neved is ki van írva az ülésedhez, elég menő, szóval lehet ezt civilizáltan is csinálni. Cserébe mondjuk jó drága a vonat, kb. 80 euro volt a cirka háromórás, átszállásos utazás. A villamos itt használhatatlanul tömött, ha rosszkor megy vele az ember, de jó időben ülőhely is akad. Kurvára nem tudom megérteni, hogy miért kell egy nem dolgozó embernek rendszeresen csúcsidőszakban menni, és nehezen tudok ezzel szimpatizálni...

Csodabogár 2020.03.27. 23:32:36

Tudod mi egyedül élünk, nem csak én hanem ebben a házban már mindenki 83 és 91 közt van. Mindannyian egyedülállók vagyunk, megszoktuk, hogy gondoskodunk magunkról.

Herr Géza 2020.03.27. 23:35:14

@Csodabogár: Ne haragudj, ha személyesen is belekavartalak ebbe a “dögöljön meg minden nyugdíjas, aki ki merészel menni az az utcára” kampányba.
Van sok hülye a világon, sajna.

SzZoole 2020.03.27. 23:42:36

@Csodabogár: és ha már nem fogsz tudni gondoskodni magadról ( remelem minél később történik meg) akkor ki fog segíteni/gondoskodni rólatok?

Édesapám nem magatehetetlen, bármikor bárhova el tudna menni, meg sem teszi.
Az önkormányzat szociális munkást is biztosít neki a kora miatt, bár nem lenne rá szüksége.

A nyugdíja bőven 200k felett van az ebédet is hordatja a helyi iskola konyhájáról.

London2009 2020.03.27. 23:52:26

@dikusz.: jol teszed. Ne is menj sehova ha nem muszaj. Az en szuleim is otthon vannak. Nem jarnak semerre. Nem is viselik jol de kerteszkednek, kipakoltak az alagsort, elfoglaljak magukat. Ez van.

London2009 2020.03.27. 23:53:34

@SzZoole: meg mindig nincs tapszer. Ismerosok mentettek meg minket es vett mindenki valahol egyet egyet. De te ezt tudod. :D

SzZoole 2020.03.27. 23:57:16

@London2009: honnan tudnám, hogy neked is ilyen problémád volt/van, én egy számomra nagyon kedves ismerősömről beszéltem akinek egy ennivalóan bájos kis cuki kislánya van :-)))

Arthamyr 2020.03.27. 23:58:45

@Csodabogár: Én ugyan nem estem neked... Kimaradt a "Tisztelet a kivételnek." rész?

Amúgy meg patikába, és főleg tisztítóba elég ritkán kell menni, de boltba sem kell minden nap. Szóval ha valaki nem akar és nem kell munkahelyre járnia, annak ritka esetben muszáj kimennie minden nap. Tudom, mert én sem megyek ki minden nap, és nem töltök órákat a lakáson kívül, de pl. édesanyámék, anyósomék is megoldják, hogy alig kelljen kimenniük. Anyósomék ráadásul orvosok, tehát feltételezhető, hogy az alapdolgokkal tisztában vannak járványügyben...

London2009 2020.03.28. 00:03:23

@Csodabogár: na ne mondd, hogy a tisztitoba muszaj menni. Biztos a munka miatt kell a sok vasalt ruha. Gyogyszertarba is muszaj pont most? Legalabb adjanak jo par honapra elegendo adagot es akkor marad csak a boltba jaras. Egy ember baromi keveset eszik. Nekem annyi cuccom van, hogy hetekig el tudnek elni az eleskamrambol. Annyiszor jarsz a boltba, ahanyszor szeretnel. Engem igazan nem erdekel. A szuleim, anyosomek, kozeli idos hozzatartozoim viszont orulok, hogy okosabbak nalad es otthon ulnek.

London2009 2020.03.28. 00:04:46

@Arthamyr: haha. Pont egyszerre irtuk kb. ugyanazt. +1 :D

Herr Géza 2020.03.28. 00:23:55

@London2009: Hát...., tényleg nem tudok mást mondani, mint azt, hogy sajnállak. Vagy azt, hogy milyen fasza lehet neked, hisz: “ Nekem annyi cuccom van, hogy hetekig el tudnek elni az eleskamrambol. ”
Talán nem biztos, hogy ugyanez Kovács XVI. Bélára is igaz. Aki aztán leballag biza a boltba, mert muszály.

Arthamyr 2020.03.28. 00:31:55

@SzZoole: Great minds think alike? :)

@London2009: Mi azért kb. 3-4 naponta elmegyünk boltba, és eléggé leszűkülne a választék, ha 2-3 hétig nem mennénk...

London2009 2020.03.28. 00:33:15

@Herr Géza: :D Azt sajnald Geza akinek nincs egy eleskamraja es jarhat naponta a boltba. A mienk, apokalipszis ide vagy oda, eleg jol tele szokott lenni. Altalaban semmibol sem egyet veszunk, illetve akkor veszunk dolgokat amikor akcios, miert is ne. Sot, mondok meg valamit. A boros allvanyok is tele vannak really skadasig. Akar fel evig is ihatnank. Na erre varrj gombot oreg. A muszaj pedig pontos j. Muszaj, tudod!

London2009 2020.03.28. 00:41:29

@Arthamyr: nekunk a tejtermeket meg a friss zoldseget hozzak a farmrol. A zoldseget hetente, a friss tejet ket naponta. A tejrol mondjuk siman le tudnek mondani, az nem erdekes. Igy kvazi maradna a friss zoldseg, amiert hetente eleg elmenni. A fagyaszto tele. Nyilvan hetente friss husert is lehetne menni, mint ahogy normalis korulmenyek kozott szombatonkent szoktam is menni. Igy en fel nem foghatom miert kell naponta boltba jarni. Egy heten egyszer boven eleg lenne. Tenyleg csak kutyat setaltatni jarok ki. Nalunk van az anesztes baratnom kutyaja is, miutan a baratnom dupla muszakokat tol a korhazban. Ha masert nem mar csak miatta is tiszteletbol maradok a seggemen.

dikusz. 2020.03.28. 05:57:16

@SzZoole: Nincs erkélyem, és mivel a kerület központjában lakom, futni csak a busz után látok embereket. A fiatal fiúkák nem érdekeltek soha.

dikusz. 2020.03.28. 06:11:08

@Csodabogár: Igazad van, kijárási korlátozás lesz nem tilalom, ami tényleg nem ugyanaz.

dikusz. 2020.03.28. 06:17:51

@Csodabogár: Én sem villamosoztam, de amíg dolgoztam, pont a Deákig kellett mennem. Most csak gondoltam rá, hogy szétnézek a villamosról, és figyelem mennyien vannak most a bulinegyedben, de ezt is megtették helyettem. Nem volt igazán komoly terv.

Golf2 2020.03.28. 06:43:38

@SzZoole: "A nyugdíja bőven 200k felett van" ez hogy jött össze? Én 130 nyögdíjról tudok felsőfokú végzettséggel hasonló korosztály...

dikusz. 2020.03.28. 06:58:17

@Arthamyr: Szerencsés helyen lakom, amikor dolgoztam, végállomástól végállomásig villamosoztam, így nem okozott gondot megvárni az üresjáratot. Amikor még a Stuka-kocsik jártak, azt is tudtam, ha a középsőbe szeretnék felszállni, hova kell állnom.:)

Nem értem, vagy nem jól értelmezem a dühödet, de ha tényleg félreértettem, megmagyarázod, remélem. idézem, amivel gondom akadt:
"Alapvetően nehezen tudom tisztelni, aki közös erőforrásokért teper. Kb. úgy vagyok vele, " - csak az idősek tepernek?

"Szerintem az nem járja, h valakinek sietni kell, le is kell ülnie, emellett muszáj villamossal közlekednie." - mit kellene tennie, és miért baj, ha leül? Taxizzon?

"Ezt a helyátadást nem szeretem (bár az én korosztályomat még úgy nevelték szerintem), mert a kurva anyjukat, oldják meg, hogy legyen elég hely " itt kire gondolsz, az idősekre, vagy az utasokra? Mit tehet bárki is arról, hogy kevés az ülőhely? Nem csak az idősek rohannak ám ész nélkül leülni, hanem minden korosztály.

"nemrég vidékre mentünk vonattal, itt a neved is ki van írva az ülésedhez" - Itthon azt IC-nek hívják régóta, nem a név van kiírva, hanem a jegyre van ráírva az ülés száma, és pár száz Ft-al drágább, mint a nem helybiztosításos jegy.

"Kurvára nem tudom megérteni, hogy miért kell egy nem dolgozó embernek rendszeresen csúcsidőszakban menni, és nehezen tudok ezzel szimpatizálni... " - ez már több, mint düh szerintem... Egyébként én közvetlen a nyugdíj előtt megfogadtam, ha dolgom van, vagy csak nézelődni támad kedvem a városban, mindig csúcsidőn kívül fogom ezt tenni. Olyan 9:00 óra után. Aztán amikor erre sor került, jött a meglepetés. A 47-es villamoson nincs holtidő. Budafokról a Deákig jár. A nap bármely szakában ültem rá, sokan voltak rajta, este is, és nem csak unatkozó idősek. Nem tudom, mennyire ismered Budapestet, de azért leírom hol van állandó tömeg: a Móricztól a Deákig végig. A Gellértnél a BME, a Duna túlpartján a Közgáz, onnantól meg a bulinegyed, tömve turistával. Mégis mikor tudnának úgy menni a dolgukat intézni a ráérők pl. a Nagycsarnokba, ha állandóan sokan vannak a tuján, és nem csak a belvárosban?

dikusz. 2020.03.28. 08:37:15

@London2009: Nem megyek, pedig tehetném, ha mindenáron akarom. Van itt a közelben olyan lehetőség, hogy ne találkozzak emberekkel útközben.
Elviekben azt is megtehetném, hogy mondjuk elmegyek a Normafához egyet túrázni. Egyedül járhatom az erdőt, akár többedmagammal, minimum 1,5 m távolságot tartva. Kíváncsiságból érdemes lenne kimenni, hogy mennyien járkálnak arra. Biztos vagyok benne, hogy nem csak nyugdíjasok lesznek kint.

Arthamyr 2020.03.28. 08:42:24

@dikusz.: "Nem értem, vagy nem jól értelmezem a dühödet" - Milyen dühömet? Elolvastad Zoole reakcióját, amire hivatkoztam?

"csak az idősek tepernek?" - Írtam ilyet?

"mit kellene tennie, és miért baj, ha leül? Taxizzon?" - Nem baj, hogy leül. A leírt szükségletek kombinációja a baj (le _kell_ ülnie, _azzal_ a villamossal _kell_ mennie, sietnie _kell_), főleg ha rendszeresen fordul elő. És igen, pl. taxizzon, vagy menjen a saját autójával, vagy kérjen meg ismerőst, hogy vigye el, vagy szervezze úgy, hogy ne kelljen sietnie, és megvárhassa az ülést, vagy válasszon más útvonalat, ha az túlterhelt stb.

"itt kire gondolsz, az idősekre, vagy az utasokra?" - Egyikre sem, leginkább az üzemeltetésért felelős döntéshozókra és szabályalkotókra.

"Itthon azt IC-nek hívják régóta, nem a név van kiírva, hanem a jegyre van ráírva az ülés száma, és pár száz Ft-al drágább, mint a nem helybiztosításos jegy." - Tudom, szoktam vele utazni.

"Mégis mikor tudnának úgy menni a dolgukat intézni a ráérők pl. a Nagycsarnokba, ha állandóan sokan vannak a tuján, és nem csak a belvárosban?" - Minek menni a Nagycsarnokba? Főleg gyakran? Egy ideje magam is nyugger vagyok, előtte is évekig itthonról dolgoztam, így több év tapasztalatából mondthatom, hogy alig-alig kell tömegközlekedni (meg egyáltalán zsúfolt helyre menni), és a legritkább esetben kell ezt csúcsidőben tenni.
Budapestet viszonylag jól ismerem, évekig ott éltem, és közel 15 évig jártam oda dolgozni/iskolába.

SzZoole 2020.03.28. 09:29:00

@dikusz.: “ A fiatal fiúkák nem érdekeltek soha.”

Soha nem mond, hogy soha, velem is pálinkáztál egy asztalnál :-)))

Amúgy meg csak vicceltem :-)))

SzZoole 2020.03.28. 09:30:04

@Golf2: pár hete már írtam róla, figyelj jobban......

London2009 2020.03.28. 09:31:31

@dikusz.: nalunk ezt mar nem lehet. Tobbedmagaddal semmikepp. Maximum ketten es ugyanabbol a haztartasbol. Illetve ha mar autoba kell ulni ahhoz, hogy elmenj setalni mar nem megengedett. Nyilvan tomegkozlekedni pedig csak halaszthatatlan dolog miatt szabad. Mondjuk en akkor is inkabb taxiznek, ha nincs sajat autom.
Itt is azert lettek bevezetve a szigorubb intezkedesek mert a sok okor megrohanta a kirandulohelyeket. Konkretan dugok alakultak ki egyes helyeken, ezrevel sorakoztak az emberek. Na ezutan lett kihirdetve, hogy ha magatoktol nem ertitek meg, hogy otthon kell ulni, akkor majd a rendorseg megerteti veletek. Ugyhogy ne most menj a Normafara, kiveve ha setatavolsagban laksz tole. Kozben az olaszoknal ujabb rekord szamu ember halt meg egy nap alatt. Biztam benne, hogy lassan mar elerik a csucsot, de nem, meg mindig novekszik. Nagyon szomoru. Minden elismeresem az egeszsegugyi dolgozoknak.

SzZoole 2020.03.28. 09:56:58

@Arthamyr: láttam én ettől durvábbat is :-)

Pl, amikor a reggel nyolc órai nyitásnál kilenc óráig csak 60 éves feletti embereket engedtek be, azt is úgy, hogy ha kijött egy vásárló akkor be engedtek egy másikat.

A nyolc órai ajtó nyitásnál a bevásárló trolly-k háborúja volt, szó szerint!!!
A kedves idős vásárlók egymást tolva-cibálva próbáltak minél hamarabb bejutni és a az ajtóban 3 trolly beszorulva elzárták a bejáratot.

Na akkor jött a kedves idős emberek egymás közti udvarias párbeszéde és bottal a levegőben való hadonászása stb. stb.

dikusz. 2020.03.28. 10:11:09

@Arthamyr: Ezért mondtam azt, hogy majd elmondod a magad

A kurvaanyázós dühödet, vagy azt nem dühből írtad? Abban a kommentedben volt, amit nekem írtál.

Nem írtál ilyet valóban, de apró néniről volt szó, aki két csomag budipapír helyett hármat vett volna. Ezért írtam azt, amit. Ugyanis biztos nem a nénikó volt az egyedüli, aki többet akart venni, mint amit lehet.

A kombinációval mi a baj? Tényleg nem értem. Leül valaki (mindegy mennyi idős), mert van hely, de siet. Akkor mennyivel másabb, ha elindul fél órával előbb, időben, de szintén leül? Ugyanaz a szitu nem? Akkor is le kell ülnie, és akkor is foglalja a helyet. Válasszon kevésbé zsúfolt útvonalat: ha valaki a Vámház körútig akar menni (Nagycsarnok-bevásárlás, Közgáz-egyetem) Budafokról, akkor -mivel zsúfolt a villamos csúcsidőn kívül is- válasszon más útvonalat?

Döntéshozók - ezt azért gondoltam. De most csak Budapestről beszélnék: azt írod, jól ismered Budapestet, a közlekedési gondjait is, nyilván, legalább annyira, mint én. Szerinted hogy lehetne megoldani a helyzetet? Adott terület, forráshiány. Hogy, és miből lehetne megoldást találni? Hiszen magad is írod, hogy ahol most élsz, ott is gond ez.

Minek menni a Nagycsarnokba? Mondjuk bevásárolni. Azért, mert azokon a piacokon, ami útba esik (kettő és fél is van), jóval drágább minden. Nem írtam sehol azt, hogy gyakran kell menni oda, de ha teli van piacozó nyugdíjasokkal a villamos, nagy valószínűséggel nem ugyanaz a harminc ember jár be minden áldott nap. És van olyan is, aki a Fehérvári úti piac környékéről villamosozik négy megállót a Nagycsarnokig, mert az annyival olcsóbb.

Említetted már többször is, hogy nyugdíjaskodsz, egyenlőre még nem itthon. És azt is, ha már hazajössz, akkor nem Budapesten fogsz élni. Ha alig-alig tömegközlekedsz, hogy oldjátok meg a nagybevásárlást?

dikusz. 2020.03.28. 10:17:24

@SzZoole: "velem is pálinkáztál egy asztalnál :-)))"
Az már igaz! Sosem tagadtam le, nem is tenném, de nem voltunk egyedül.:)))

Gondolom Londonig menekültél volna, ha érdekelnek engem a fiatal fiúkák (a jó pálinkák már inkább, ez viccvót). Amúgy meg van önkritikám...

Arthamyr 2020.03.28. 10:31:03

@London2009: "Itt is azert lettek bevezetve a szigorubb intezkedesek mert a sok okor megrohanta a kirandulohelyeket." - Dettó... Megszűnt az iskola, egyes munkahelyek, aztán mindenki ment kirándulni, ha épp jó idő volt. A parkban a nyári szünet óta nem láttam ennyi embert.
Ezért most a lakhelyét mindenki csak két km-re hagyhatja el, és fokozott rendőri jelenlét van (mondjuk ezt sosem értettem igazán, hogy csinálják, ezentúl 24/7-ben fognak dolgozni, vagy felvesznek hirtelen egy rakás rendőrt :)).
Mondjuk ennek is van jó oldala, mert leállították az építkezést is mellettünk, már eddig is kellemesebbé vált a lakóhelyünk a korlátozások miatt, most már szinte idilli. :) A mostani szigorúbb intézkedéseket meg eddig is betartottuk, így nem is fogjuk érezni.

SzZoole 2020.03.28. 10:33:00

@Arthamyr: ja meg annyit, hogy az általad említett itteni vonatok, pl. a Virgin Trains London-Manchester 2 óra 8 perc, és a Magyarországon a MÁV által üzemeltet IC szolgáltatások között óriási különbségek vannak, szerintem :-)

dikusz. 2020.03.28. 10:33:21

@London2009: Nem volt szándékomban kimenni, még alkalmas időben is túlzsúfolt.
Csak példaként hoztam fel, mert két hete mutatták a TV-ben, hogy rengetegen voltak a figyelmeztetés ellenére kisgyerekekkel, túrázók, erőnléti futók is.

Pár éves történet, szintén Normafa: egy könnyű túráról tartottunk hazafelé, pont az Anna-réti frissen átadott játszótár mellett (pár száz méterre a Normafától). A rétből elkerítettek egy kis részt, ahol néhány hinta/mérleghinta/csúszda van. Körülötte a csodaszép rét, erdő. Azon a kis helyen álltak sorba a hintáknál a kicsik a szülőkkel, a réten pedig mindössze egy apuka labdázott a gyerekeivel...

SzZoole 2020.03.28. 10:38:31

@dikusz.: ne legyél már annyira önkritikus, semmi támadó szándék nem volt a kommentemben, ismétlem(

CSAK VICC VOLT

Arthamyr 2020.03.28. 10:43:47

@dikusz.: "mert a kurva anyjukat, oldják meg" - ebben nincs semmi düh, és arra vonatkozott, hogy az üzemeltetők/szabályalkotók oldják meg, h működjön a rendszer.

Nem az akció kombinációjával van baj, hanem a _szükségletek_ kombinációjábal, és erre írtam, akinek ilyenje van, az már korábban rontotta el...

Pl. drágább jegyekkel, bérletekkel (akár csak a csúcsidőszakra drágítva) lehetne csökkenteni a tömegnyomort. Itt is, persze ennél azért a budapesti tömegközlekedés lényegesen jobb és olcsóbb, szóval itt lehetne fejleszteni is akár.

Mi nem szoktunk nagybevásárolni, nem szeretem a koncepciót, de ami legközelebb áll hozzá, az az, hogy egy-két hetente rendelünk a tescoból. Nagybevásárolni eleve rohadtul impraktikus tömegközlekedéssel, mert akkora a térfogata a cuccoknak. Az meg, hogy valaki annyira árérzékeny, hogy képes órákat tömegközlekedni a kajájáért, szintén no comment, és ugye megint viszonylag nagy bizonyossággal kijelenthető, hogy korábban valamit rosszul csinált, hogy sikerült ilyen helyzetbe navigálnia magát.

Egyébként bennem semmi düh nincs, én leginkább derűs nyugalommal/vállvonós közömbösséggel figyelem ezt, ugyanis engem nem érint, csak leírom, hogy szerintem melyik szereplő miért hibás, ha őt érinti.

Arthamyr 2020.03.28. 10:46:21

@SzZoole: Azt nem mondanám, h "óriási", de igen, van különbség. Mondjuk Magyarországon mindig 1. osztállyal utazunk, szerintem nem vállalhatatlan, és az sokat dob rajta, hogy igen szellősen szoktak ülni az emberek.

dikusz. 2020.03.28. 11:04:42

@SzZoole: Azt tudom, fel sem merült bennem, még véletlenül sem.
Tudom, hogy vicceltél.:)))
Magamtól mondtam ezt, mindenkitől függetlenül.

SzZoole 2020.03.28. 11:06:20

@Arthamyr: lehet mostanában jobb a helyzet. Én 2012-ben utaztam utoljára IC-vel.

Amióta megnyílt a debreceni reptér nincs szükségem a vonaton utazni.

Itt is 2012-ben utaztam utoljára vonaton, azóta csak autóval közlekedem :-)

dikusz. 2020.03.28. 11:10:45

@Arthamyr: Hát, nem jutottunk dűlőre, de ez nem baj.:)))

Derűs nyugalommal, pláne közömbösséggel még nem hallottam senkit anyázni, pedig ez irányú ismereteimből nagydoktori értekezést írhatnék.:)))

Arthamyr 2020.03.28. 11:16:14

@SzZoole: A repülőnél (sans business class) mindig is jobb volt a vonat. Persze ha már repülőre kell ülnöd, nyilván megéri elmenni a célig, ha lehet.

2020.03.28. 11:42:12

Szálljatok már le az idősekről, de komolyan. Mit akartok? Zárkózzanak be, és a sarki boltot látogassák napi 10 percre? Úgyis idős, nem baj, ha becsavarodik? Vagyhogy? Ha egyedül elindul a városban egy fél órás sétát tenni, és közben nem érintkezik senkivel, akkor pont ugyanannyi esélye van megfertőzni másokat, mint bárkinek. A saját rizikóját meg, hadd döntse már el mindenki, önmaga.
Idős, nem hülye. (Ha meg hülye, fiatalon is az volt)

dikusz. 2020.03.28. 11:46:20

@Arthamyr: @SzZoole: Vonatozásban eléggé képben vagyok.

Kijavítottam a litániát (ami aligha érdekel bárkit is), ahol részleteztem a véleményem.
Most pár szóban leírom: Magyarországon nem a világ legrosszabbja a vasúti közlekedés.

Herr Géza 2020.03.28. 11:48:46

@London2009: a “muszály” jogos... :) Néha a zsenik is hibáznak. :D

dikusz. 2020.03.28. 11:55:22

@Pink Petsch: Neménvótam!(Repülős Gizi):)))

"Ha meg hülye, fiatalon is az volt" - ez sajnos nem így van.

Félre ne érts kérlek, tudom miért írtad azt, amit, de az utolsó mondatod szíven ütött.

2020.03.28. 11:59:18

@Arthamyr: Jah, valamit korábban tuti rosszul csinált .. pl. rossz korba született, és a 60-as 70-es 80-as években volt, állami vállalatnál gépírónő, mondjuk .... Rohadt sok lehet a nyugdíja, amiből simán fizeti a a sarki kisbolt 3x-os árait.

Arthamyr 2020.03.28. 12:00:00

@dikusz.: Ó, pedig az alap dolog. :) Nem csak paprikavörös képpel, tajtékozva lehet üvölteni, sosem hallottad még azt, h valaki pl. lemondóan mondta, h "elmehetnek ezek is a kurva anyjukba", meg hasonlókat?

Szerintem sem a világ legrosszabbja a magyar vasúti közlekedés, sőt az elővárosi vonalak, pl. a Budapest-Vác (vagy akár feléd is, Érd felé) kifejezetten jók. Persze azért annyira nem, hogy megérje rendszeresen igénybe venni, és csúcsidőben ettől függetlenül túlzsúfoltak.
Egyébként abból látható, hogy valamennyire felesleges ez a túlzsúfoltság, hogy most pl. sokkal jobb a tömegközlekedés, és a város is sokkal élhetőbb. A cégek hajlandó engedni a távmunkát, több a házhozszállítás, kevesebb szolgáltatást fogyasztanak, kár, hogy ehhez kvázi katasztrófahelyzet kell.

2020.03.28. 12:00:30

@dikusz.: Úgy értettem, ha szellemileg amúgy egészséges, tehát semmi demencia meg német-úr.

Golf2 2020.03.28. 12:00:56

@dikusz.: "Elrontottunk valamit"... Nem lettünk IT-sek,nem lettünk újgazdagok,se IT-s újgazdagok.A puccos elsőosztály is kimaradt.

Arthamyr 2020.03.28. 12:07:45

@Pink Petsch: Ne fárasszál... :/ Hagy ne soroljam a dolgokat, amikből ha csak egyet is jobban csinálna/csinált volna, nem lenne rossz helyzetben.

@Golf2: Te meg azt rontottad el, hogy kevés agysejttel születtél, azt valóban nehéz lett volna korrigálni. :)

dikusz. 2020.03.28. 12:24:56

@Arthamyr: "sosem hallottad még azt, h valaki pl. lemondóan mondta, h "elmehetnek ezek is a kurva anyjukba", - bevallom, nem sűrűn.:) De honnan tudtam volna, hogy neked paprikavörös volt-e a képed, amikor írtad, vagy éppen üdvözülten mosolyogtál? :)))

Igen, van felénk is elővárosi vonat, távolabbra is mennek, mint Érd. Martonvásár, Székesfehérvár, nyáron messzebbre. Gyakran használom is, ha a Kökire megyek a húgomhoz. Az érdi kollégáim nem panaszkodtak a piros/kékekre.

Az utolsó két mondatod itthonra, vagy Írországra vonatkozik?

dikusz. 2020.03.28. 12:25:55

@Pink Petsch: Tudom, de nekem akkor is eszembe jutott.

SzZoole 2020.03.28. 12:28:43

@Arthamyr: ha már a vonatozásról beszélgetünk a drága időmből rá szántam pár percet is utánna néztem, hogy juthatnák innen, Hemel Hempstead-ből Nyíregyházáig vonattal.

Az utazó idő kb. 1 nap.

Innen Hemel Hempstead-ből a szomszéd városba St. Albans vasútállomás busszal 25 perc.

St. Albans-bol London St. Pancras nemzetközi vasútállomás 25 perc.

St. Pancras-ból Brüsszel-be 2 óra 1 perc.

Brüsszel-böl Colgnel Central Station 1 óra 50 perc.

Colognel-ből Linz Central Station 9 óra 22 perc.

Linz-ből Budapest keleti 4 óra 3 perc.

Bp. keletiből Nyíregyháza 3 óra 4 perc.

Lehet egyszer unalmamból ki próbálom :-)))

2020.03.28. 12:34:16

@Arthamyr: Nem kell, egyetlen dolgot cseszett el, rossz korba született, mert mire nyugdíjas vagy nyugdíj-közeli korba került, a világ, az egész társadalmi-szociális berendezkedés olyannyira megváltozott, mintha egy többé-kevésbé idegen bolygóra került volna. Boomer, vagy lost generation, lehet elfelejteni, az idő majd megoldja? Vagyhogy?
De oké, lehet elfelejteni, csak szálljatok le róluk, mert nem hittem a szememnek ma reggel, amikor átolvastam a tegnapi "termést".

SzZoole 2020.03.28. 12:34:51

@dikusz.: én erről nem írtam sehol, hogy Magyarországon rossz lenne a vasúti közlekedés! Nyilván van sokkal rosszabbak is nem vitatom.

Én az itteni viszonyokat hasonlítottam össze a magyarországival, saját tapasztalatból. :-))

dikusz. 2020.03.28. 12:36:17

@Golf2: Ezt most tényleg nem értem. Írtam volna valahol, hogy elrontottunk valamit?

Minden hátsó gondolat nélkül írom: a mi korosztályunknak (a nekem, és neked is azt hiszem) bőven volt lehetősége diplomát szerezni. Nem ingyen adták, kellett tanulni érte nem keveset akkor is, de nem ment rá a szüleink gatyája.

Azt, hogy nem lettünk diplomások, nem használtuk ki a lehetőségeinket, köszönhettük magunknak is. Még mielőtt kapnék érte: a lehetőségek egy átlag családnál adottak voltak. Ha máshogy nem estin. Nyilván akkor is voltak, akik hátrányos helyzetben voltak, ezt nem is állítom, hogy nem.

dikusz. 2020.03.28. 12:38:45

@SzZoole: A litániába direkt beleírtam, hogy nem ti voltatok. Lehet ezt benne kellett volna hagyni a rövidített változatban is... :)))

Golf2 2020.03.28. 12:44:28

@Arthamyr: Szerintem is gyere haza bár a nyuggereket nem csípik,de a pökhendi stílusoddal kiváló fidesznyik leszel,pont ilyenek,pl.szijártó,kövér,stb.

Arthamyr 2020.03.28. 12:47:12

@Pink Petsch: Én nem szálltam rá senkire, olvasd vissza, szóval ne nekem írogass, inkább öntsd az epét adg-re, ha már ilyen szépen kérte nemrég. :)

Mellesleg anyám az 50-es évek elején született, tanárként, özvegyként felnevelt két gyereket egyetemig, csak egy példa, de van még ezer, tetszőleges korból, szóval hagyjuk ezt a ők nem tehetnek róla, csak rossz körülmények közé születtek dolgot. Én nem fogok csatlakozni a fatalista szektához sem, ha akarod, te megteheted.

Golf2 2020.03.28. 12:48:29

@dikusz.: ő írta hogy elrontott valamit akinek nincs elég pénze. Pedig lehet hogy csóró volt 25 éve amikor én mai pénzen 6-8 millát kerestem havonta,és mégse voltam soha elszállva...

Arthamyr 2020.03.28. 12:50:49

@Golf2: Büff. Nem leszek fidesznyik, és kettőnk közül inkább mintha te függnél tőlük jobban. :)
Egyébként attól, hogy valaki téged (teljesen jogosan) lenéz, még nem lesz pökhendi. Egyszerűen tudnod kellene a helyedet, és ha nem szóltál volna be, én sem szóltam volna hozzád. Dikusszal beszélgettem, semmi keresnivalód nem volt itt, persze ha akarsz, csatlakozhatsz, de ha úgy teszed, ahogy szoktad, akkor azt kapod, amit szoktál, ez így megy.

2020.03.28. 12:51:22

@dikusz.: Itt nem a diploma léte vagy nem léte a téma ilyen szempontból. Az egész társadalmi környeztet változott hatalmasat. Olyan szakmák jelentek meg a technológiai fejlődéssel, amelyekről maga Asimov sem álmodott, pedig neki volt fantáziája.
Egy ilyen újonnan megjelenő, valóban jól fizető szakmából visszadumálni, hogy 30-40-50 éve nagyanyó és nagyapó mit cseszett el, eléggé gáz.
Mindössze erről van szó, az én felfogásomban.

Arthamyr 2020.03.28. 12:52:11

@dikusz.: Írországra is, de ahogy a Budapestiek írták, az is sokkal élhetőbb lett.

Arthamyr 2020.03.28. 12:54:36

@Golf2: Ezt így mikor, hol írta bárki is? Az, hogy a te felfogóképességeddel ezt értetted ki belőle, leginkább a te hibád.

Arthamyr 2020.03.28. 12:55:51

@Pink Petsch: @Arthamyr: Ok, most lehet, hogy kicsit rászálltam golfra, de igazából ő kezdte a dolgot. :)

dikusz. 2020.03.28. 12:57:26

@Golf2: Akkor végképp nem értem, miért tőlem kérdezted. A nekem írt hozzászólásból ez nem derült ki, ezért értetlenkedtem.

London2009 2020.03.28. 12:57:27

@Pink Petsch: toled egy kicsit tobbet vartam. Vegulis jot tesznek a nyugdijrendszernek, csaszkaljanak nyugodtan. A baratnom anesztes. Tegnap mar nem hagytak neki egy 75 eves covidos not intubalni. Megteltek az intenziv osztalyok, kell a hely a fiatalabbaknak, egeszsegesebbeknek, akik nagy esellyel tulelik ha ellatjak oket. Mult heten meg ellattak volna ezt a not. Itt sirt a kapuban a dupla muszakja utan szigoruan 2m tavolsagot tartva. De csak csaszkaljatok, kiranduljatok, korzozzatok, menjetek tisztitoba, nagy aruhazakba. Ha oreg vagy, kifejezetten javasolt! A szar melot, meg a kegyetlen donteseket hagyjuk masokra. Majd az orvosok megoldjak, vagy nem.

2020.03.28. 12:57:58

@Arthamyr: A fatalizmus és a józan belátás nem ugyanaz. A multiknál ma excell-el bűvészkedő, magukat roppant fontosaknak tartó multis "szellemi" jómunkásemberek, kábé a régebbi korok gépírónői. Viszont egy egész generáció volt már túl idős ahhoz, hogy megérje az átképzésük az újabb technológiára ...
És ne feledd, te ez leszel majd egyszer annyira idős, hogy ne érje meg az átképzésed a legújabb technológiára, hacsak zsebből ki nem fizeted. Mondjuk neked és nekem is, annyi helyzeti előnyünk van, hogy nem egy betonbiztosnak hitt rendszerben szocializálódtunk, és mi már könnyebben fel tudjuk dolgozni a változásokat.

dikusz. 2020.03.28. 13:00:41

@Arthamyr: Persze hogy élhetőbb! Addig, amíg vissza nem áll a rend...

2020.03.28. 13:03:42

@London2009: Nos, hogy is mondjam, nem bohócokat kellett volna megválasztani döntéshozóknak, akik még poénkodtak is a helyzeten, mielőtt maguk is meg nem fertőződtek, Mert ez rendszerhiba. Az egészségügyi rendszer hibája (nem a benne dolgozóké), ami ugye állami fenntartású.
Hogy az egyes egyének milyen rizikót vállalnak, amikor nem muszáj, az egyéni döntés.

dikusz. 2020.03.28. 13:10:05

@London2009: Ez borzasztó! Tegnap olvastam az indexen hasonlót, de az Spanyolországról írt.
Egyébként nem kell ahhoz külföldre menni, és koronavírus sem kell hozzá, hogy ez megtörténjen. Itthon is van ilyen.

2020.03.28. 13:16:31

@dikusz.: Bedőlnek sorra a fasza-csávók-vagyunk, meg twitteren-jópofizunk rendszerek (populizmusnak hívják, egyébként). Merkel, szerintem, ha akarna sem tudna poénos lenni, de egyelőre Európában Németország az egyedüli, aminek van kapacitása más országokból átvenni betegeket. Annak ellenére, hogy itt is meghaladta már az 50 ezret az igazoltan fertőzöttek száma.

Golf2 2020.03.28. 13:19:18

@Arthamyr: "semmi keresnivalód nem volt itt" pár éve evett ide a fene a pökhendi kötözködős hülyegyerek stilusoddal és főleg az itthon maradottakba kötsz bele,pedig a kutya nem szólt hozzád.Pedig már nyugger vagy és nem viszed magaddal a pénzed...

London2009 2020.03.28. 13:23:54

@Pink Petsch: ezt en nem tudom megitelni, hogy mennyi intenziv agy es lelegezteto lenne az idealis. Nyilvan ez most egy extrem helyzet, ezert van a karanten, hogy ne egyszerre keruljon annyi ember korhazba, amennyit mar nem tudnak ellatni. Mindenesetre keszulnek egy hatalmas ideiglenes korhazzal meg behivtak a nyugdijas novereket, orvosokat segiteni. Hiaba van ugye extra agy meg felszereles ha nincs aki mukodtesse. Itt egy a cel, ne egyszerre legyen mindenki beteg es legyen az egeszsegugyi rendszer megbenitva.
Nem csak maganak art. Ha eppen mondjuk most szulok a korhazban es varnam az anesztest a csaszarhoz, de az egy covidos beteget lat el es nincs anesztes vagy csak orak mulva, akkor ezzel mar ket embernek art. Ezert erthetetlen, hogy ezt miert olyan nehez megerteni. Na es nehez ez mindenkinek, fiatalnak, oregnek, ki szeret bezarva lenni? Na befejeztem.

Golf2 2020.03.28. 13:24:24

@dikusz.: miért tőlem...mert nem szeretek ezzel a beképzelt balfasszal szóbaállni,de sok emberre vonatkozott amit írt hogy akinek nincs pénze(árérzékeny) az elrontott valamit korábban az életében.

SzZoole 2020.03.28. 13:29:36

@Golf2: “ Pedig már nyugger vagy és nem viszed magaddal a pénzed...”

jaj gulfi már megint nem figyelsz/figyeltél......@Arthamyr: még csak a negyvenes éveinek az elején jár :-)

2020.03.28. 13:30:55

@London2009: Persze, a cél mindenhol ugyanaz. Csak nem minden egészségügyi rendszer van rá felkészülve. És nem minden kormány vette komolyan az első európai megjelenéstől. Amelyik kormány nem vette komolyan, és az egészségügyi rendszere is szar, ott kell a barátodnak döntenie.
Neki lehet menni az egyes egyéneknek, hogy ez-a-vén-fasz-mit-császkál-az-utcán. De nem ő legfőbb probléma, hanem a kormányod és az általa működtetett rendszer, ha a barátodnak kell döntenie élet és halál felett.

Golf2 2020.03.28. 13:33:17

@SzZoole: "Említetted már többször is, hogy nyugdíjaskodsz, egyenlőre még nem itthon."

London2009 2020.03.28. 13:41:36

@Pink Petsch: ebben nem ertunk egyet. Dobbenetes, hogy mennyire onzoek es butak az emberek. Meg lett mondva, hogy maradj otthon foleg ha veszelyeztett vagy. Ez nem volt eleg, kellett a karanten, mert most kellett kirandulni meg piacra jarni naponta. Erre egy egeszsegugyi rendszer sincs felkeszulve es velemenyem szerint elvarni sem lehet ezt tole. De talan ennek hatasara majd valtozni fognak az eu. rendszerek is, ha ez a jarvany lezajlik. Az elejen en tamogattam ezt a herd immunity probalkozast, feltem a brutalis gazdasagi kovetkezmenyektol. Azt hiszem nyaj vedettseg vagy valahogy igy lattam a magyar sajtoban. De ugye az olasz helyzet lattan radobbentek, hogy ez nem jarhato vagy tul kockazatos ut. Ha lezajlik ez a virus utana sem lesz konnyu. Jonnek a hatalmas koltsegvetes hianyok, munkanelkuliseg, bedolt ingatlapiac, itt lesz az uj penzugyi valsag. Mindez azert, hogy ne haljon meg sok ember feleslegesen, akit meg lehet menteni ha van hely a korhazban. Na tenyleg mentem. Tovabbi jo diskurzust.

Arthamyr 2020.03.28. 13:42:51

@Pink Petsch: Már megint nem tudom, miről beszélsz. Te meg golf hoztátok a gazdagságot, pedig előtte kb. érintőlegesen is alig volt róla szó...
"Hogy az egyes egyének milyen rizikót vállalnak, amikor nem muszáj, az egyéni döntés. " - ez addig így is van, amíg nem más faszával verik a csalánt. Az, hogy valaki feleslegen növeli az esélyét, hogy betegséget terjeszt, sajnos nem csak rá van hatással, hanem mindenki másra. De ezt nem kell megérteni, ezért vannak a szabályok, javaslatok, ezeket kell jó polgárként követni.

@Golf2: Én senkibe sem kötök bele, most is Dikusszal (akit amúgy egy jó humorú, kedves hölgynek tartok) és Zooleval beszélgettem (többek közt), te megjelentél, kimazsoláztál egy kis részt abból, amit írtam, félreértelmezted, felnagyítottad, aztán gerinctelenül, a válasz gomb használata nélkül vitatkozni kezdtél. Ha ilyen sötét és aljas vagy, miért csodálkozol, hogy oltalak? Nézd már meg, hogy te hány emberrel vesztél össze itt, meg én mennyivel, elég csak az utóbbi napokra/hetekre visszaolvasni, és látni, hogy mit alkottál.

Arthamyr 2020.03.28. 13:44:36

@Pink Petsch: Ja és aki beteg lesz, az ráadásul kapacitást von el az erőforráshiányos rendszertől is, így is veszélyeztet másokat, nem csak a terjesztéssel.

London2009 2020.03.28. 13:47:07

@dikusz.: ez lehet a valosag ha nem vigyazunk magunkra es egymasra. Kulonben nagyon beteg volt az idos no, nem valoszinu, hogy tulelte volna a beavatkozassal sem. De mult heten meg kapott volna egy eselyt. Lehet, hogy foloslegesen, de ez mar nem derul ki. Nekem is akkor lett igazan ertheto es kezzel foghato ez a valsag, amikor belelattam egy kicsit, hogy mi zajlik a korhazakban es nem csak a hirekbol tajekozodtam.

2020.03.28. 14:21:14

@London2009: A nyáj védettség alapból egy elcseszett ötlet volt, a mini-Trumpotok most már a saját bőrén is érzi, miért. És ennek ellenére, nincs még tervben sem nálatok a tömeges tesztelés.
Igen, az emberek önzőek és buták tömegben, erre épít többé-kevésbé minden kormány. Ahol többet építettek erre, ott most szívnak.
Egyetérteni meg persze hogy nem kell, de egymás hibáztatása, az egyes emberekre vagy csoportokra való mutogatás ismét csak a Boris meg Trump féle populista senkiháziakat hozza helyzetbe, akik legfeljebb villanypásztornak jók.
A járvány második hullámánál (mert lesz), ugyanezt akarod átélni, ugyanezekkel a seggfej döntéshozóiddal, akik most kudarcot vallottak? Ha a válasz igen, akkor oké. Ha nem, akkor próbáld meg elfeledni az oszd-meg-és-uralkodj elvet.

Benikuty 2020.03.28. 14:32:49

index.hu/gazdasag/2020/03/28/tesco_kijarasi_korlatozas_vasarlas_hangosmendoval_terelik_ki_65_ev_felettieket/

Úgy tűnik komolyan veszik a dolgot. Ma reggel 9:05-kor kiküldtek a patikából, kicsit zokon vettem a dolgot. Annyin múlott, hogy egy nagyon idős hölgyet magam elé engedtem. Mehettem vissza 12 után...

2020.03.28. 14:37:07

@Arthamyr: A "gazdagságot", azaz, hogy ki mit engedhet meg magának nyugdíjas éveire, azt te hoztad először szóba (meg azt is, hogy valamit nagyon elcseszett, ha nem engedheti meg magának a magasabb kiskereskedelmi árakat, és ezért tujázik a Nagycsarnokba). Időközben meglátogatott a német-úr, vagy mi?
A saját faszával veri a csalánt, mert tudja, hogy belehalhat, és 93 évesen nem fog lélegeztetőre kerülni, mert nincs.
Viszont, ha még emlékszel (a német-úr, tudod), én azt írtam, hogy ha egy idős egyedül, senkivel sem érintkezve, elmegy sétálni a városban fél órát, hogy ne zavarodjon meg a bezártságtól (mert nincs kertje, nincs erkélye, csak a négy fal) azzal pont annyira fertőz meg másokat, vagy kapja el, mint akárki más. Ha ÖTYE partyt rendez, akkor persze, igazad van.

SzZoole 2020.03.28. 14:39:43

@Pink Petsch: “ A nyáj védettség alapból egy elcseszett ötlet volt, a mini-Trumpotok most már a saját bőrén is érzi, miért. És ennek ellenére, nincs még tervben sem nálatok a tömeges tesztelés.”

Ne viccelj már, Boris változtatott a hozzá állásán, 25000 teszt/nap, ez kevésnek számít? Szerintem elég jó az angolod, hogy ezt elolvasd :-)

www.gov.uk/government/news/testing-for-coronavirus-covid-19-will-increase-to-25-000-a-day

SzZoole 2020.03.28. 14:44:19

@Benikuty: ez már két hete így működik itt.

2020.03.28. 14:46:27

@SzZoole: Ja, 1 hónap .... addigra ez kurva kevésnek fog számítani. Ja, ez a terv, hogy 4 héten belül ... terv ... aha ...
De mindegy, nem én élek ott.

Arthamyr 2020.03.28. 14:51:35

@Pink Petsch:
"A "gazdagságot", azaz, hogy ki mit engedhet meg magának nyugdíjas éveire, azt te hoztad először szóba (meg azt is, hogy valamit nagyon elcseszett, ha nem engedheti meg magának a magasabb kiskereskedelmi árakat, és ezért tujázik a Nagycsarnokba). Időközben meglátogatott a német-úr, vagy mi?" - Egyrészt az anyagi helyzet csak az egyik aspektus, problémamegoldási lehetőség volt. Másrészt ugye a gazdagság és a csóróság közt ugye van pár szint. Ez azért belátható, vagy ez sem megy? Ezért is hoztam édesanyámat példaként, aki pl. semmiképpen sem gazdag.

"A saját faszával veri a csalánt, mert tudja, hogy belehalhat, és 93 évesen nem fog lélegeztetőre kerülni, mert nincs." - Nem, mert ettől még mást is megfertőzhet, és kapacitást is fog lekötni, még Magyarországon sem (akármilyen rossz véleményed is van róla) fogják 0 erőforrás felhasználásával hagyni meghalni, még akkor sem, ha tényleg hagyják meghalni, így más esélyeit is rontja.

"Viszont, ha még emlékszel (a német-úr, tudod), én azt írtam, hogy ha egy idős egyedül, senkivel sem érintkezve, elmegy sétálni a városban fél órát, hogy ne zavarodjon meg a bezártságtól (mert nincs kertje, nincs erkélye, csak a négy fal) azzal pont annyira fertőz meg másokat, vagy kapja el, mint akárki más. Ha ÖTYE partyt rendez, akkor persze, igazad van. " - Ez így van, nem is írtam mást, és más sem szerintem. Bár a gyakorlatban a senkivel sem érintkezés (mindenkitől mindig két méter távolságot tartani) nagyon nehézkes, ha nem lehetetlen, ezt saját tapasztalatból tudom.

SzZoole 2020.03.28. 14:52:17

@Pink Petsch: nem egészen és most nincs igazad. Előbb informálódj és utánna alkoss markáns véleményt, mielőtt megítélsz valamit :-)

Arthamyr 2020.03.28. 14:53:54

@SzZoole: @Pink Petsch: @London2009: Pedig a nyáj védettség lesz a végső megoldás, mivel más lehetőség nem igazán van. A kérdés csak az, hogy mennyi ember hal meg az eléréséig. A szélsőséges esete ennek a mind meghalunk. :)

2020.03.28. 15:06:20

@SzZoole: Lehet, nem én vagyok a jóisten, sem minden titkok ismerője, de az eddigiek alapján a brit kormány csúnyán leszerepelt. A kérdés csak az, hogy az egészségügyi ellátórendszerét mennyire hagyta lecsúszni?
A németeknél nem azért van annyira "kevés" haláleset az 50 ezer feletti igazolt fertőzés ellenére, mert ők az übermenschek, Superman immunrendszerrel, hanem azért, mert itt nem kell sakkozni a 91 éves Frau Ilse, és a 37 éves Joachim életével. Mindkettőre van kapacitás, sőt még importálnak is betegeket az olaszoktól.
Ja, és nem mellesleg, a kezdetektől komolyan vették, teszteltek, és nem twitteren jópofiztak.

2020.03.28. 15:15:30

@Arthamyr: Érdekes, én még bejárok dolgozni ... mondom, b-e-j-á-r-o-k, azaz tömegközlekedés, utcán való jelenlét, és még a munkahelyemen is sikerül megtartani a 2 méter távolságot, nemhogy a villamoson, vagy az utcán. Hogy neked hogy nem sikerül, az számomra rejtély, de tényleg.
És ebből jön az összes többi, hogy nem ez nem életkorfüggő. Ha egy 66 éves kimerészkedik az utcára egy sétára, betartva a szabályokat, akkor nagyobb biztonságban van, mint az a 59 éves, aki a seggedbe mászik.
És ezt ugattam már a legelején, hogy szálljatok le az idősekről, a hülyeség nem korfüggő.

2020.03.28. 15:16:13

@Arthamyr: Ha már bízni akarsz valamiben, akkor a védőoltásban tedd, szerintem.

Arthamyr 2020.03.28. 15:46:55

@Pink Petsch: Hogy nem sikerül? Pl. itt a járdák sem két méter szélesek sok helyen, ahogy az élelmiszerboltban sem megoldott, hogy _mindig_ meglegyen a 2 méter, ehhez hihetetlen rendezettségre volna szükség. A tömegközlekedésre nekem ugyan nincs szükségem, de pl. az itteni villamoson, buszon egyszerűen geometriai képtelenség, hogy mindig meglegyen a 2 méter. Bár ha verem-szerűen (aki utolsónak száll fel, az száll le először) történne a le és felszállás, talán megoldható volna elméletben, de nem így használják.

A védőoltás is a nyáj védettségéhez vezet (bár ok, erre lehet, hogy nem így hivatkoznak). A vírus terjedése csak úgy állhat be kezelhető szintre, ha nincs elég sűrűn megfertőzhető hordozó.

dikusz. 2020.03.28. 16:05:52

@SzZoole: Ezt én írtam Arthamyrnak, gondolom innen vette Golf.
Idézhette volna máshonnan is, mert nem csinált belőle titkot, hogy már nyugdíjas lett. Már előtte is említette sokszor, nem most kezdte. még mikor aktív volt. Mármint@Arthamyr: :)

dikusz. 2020.03.28. 16:23:08

@London2009: Én is azt mondom, hogy a valóság az, amit magunk tapasztalunk meg. Vagy -mint te- a barátnődtől hallasz róla, aki maga is orvos.
Saját tapasztalat volt az enyém is, hiszen nekem mondta az orvos, amikor apukámnak, az én nagyon beteg apukámnak szüksége lett volna vérre. Csak idő kérdése volt, mikor hagy itt minket, akkor már elmúlt 89 éves.
Az orvos azt mondta (később azt mondta ő ilyet nem mondott) nekem, hogy mivel ilyen idős, mivel kevés a vér, ha életmentő műtétet kell végezni rajta, vagy egy fiatalabb betegen, nem ő fogja kapni. Duplán rosszul esett, mert (hidd el, nem szoktam felemlegetni) sokszoros (teljes)véradó vagyok.

Ez jó kis panaszkodás volt, talán nem kellett volna...

FutureFry 2020.03.28. 16:26:11

@London2009:
“… One walk a day engedelyezett …”

Pontosabban “one form of exercise a day” [1], ami egy érdekes megfogalmazás, ala Trevor Noah:
youtu.be/lF355tGAcSM?t=242

[1] www.gov.uk/government/speeches/pm-address-to-the-nation-on-coronavirus-23-march-2020

2020.03.28. 16:47:54

@Arthamyr: Oké, a járdák lehetnek gond, mert gépkosi alá senki nem futna a 2 méter miatt. Az üzletekben viszont simán tartani lehetne, már maga a bevásárlókocsi is jó 1 méter. Csak türelem kell, hogy addig nem fordulok be egy adott sorba, amíg 1-2-3 ember ki nem fordul. Persze, a kisboltokban neccesebb, de ott meg szakaszosan kell beengedni a vevőket.
Nos, itt Combino stílusú villamosok vannak, és az emberek inkább állnak, ha csak úgy tudnának leülni, hogy valakinek belelógnak a 2 méterébe. A buszokon is inkább áll a nép, ha jól figyeltem meg (nem igazán buszozom).
Persze, hogy ahhoz, de az értelmes brit kormány a nyájvédettséget oltás nélkül tervezte. Végighajtani a vírust a lakosságon, aztán This is Spartaaaaa! Ennyi eszük van. Amíg az a szerencsétlen Trump-utánzat is meg nem fertőződött ....

London2009 2020.03.28. 17:32:51

@FutureFry: ja, ja. Kutyas korokbe mar igy ment at az info. : )

Arthamyr 2020.03.28. 17:36:23

@Pink Petsch: A védőoltás nélkül is az a szükségesen bekövetkező végkimenetel, mint korábban írtam.
Én ezzel kapcsolatban egyébként még várnék a britek (és kormányuk) minősítésével, bár azt eddig is tudtam, hogy te előszeretettel ekézed őket. Valószínűleg nálunk azért több eszük van (minket és a cimboráinkat pl. nem hatalmaztak fel egy soktízmilliós ország vezetésére, egyelőre). :)

A villamos meg elég szűk, és a fel/leszállás a gond. El lehet rajta helyezni az embereket két méterenként, de ha egy belső ember le akar szállni, sérülni fog a két méteres elv. Kb. nem lehet elhaladni egy másik ember mellett, mert nincs elég széles a járófelület, és az ajtók sem.

London2009 2020.03.28. 17:36:40

A nap margojara, hogy egy jot nevessunk. Az uzrnetet pedig vegyuk komolyan. youtu.be/8BA9eTXwGIk

London2009 2020.03.28. 17:38:08

@Arthamyr: miutab nincs vedooltas igy csak a herd immunity lehet az egyetlen megoldas. Nyaj vedettsegre nem all ra a billentyuzetem! :D

2020.03.28. 17:47:38

@Arthamyr: Ja, ha mindegy, hogy hányan halnak meg, 40 ezren vagy 40 millióan. Én lehetnék egyébként a legjobban létbizonytalanságilag beszarva, mert az én munkám aztán nem végezhető home office-ból, de a lehető legnagyobb baromságnak tartom védőoltás nélkül átengedni a vírust a világon. Most eltekintve attól, hogy hányan halnának meg a vírusban, adj még hozzá pár milliót, akik kezelhető betegségekben halnának meg, mert a világ összes országának az egészségügyi rendszere összeomlott. De játszhatunk Spartát is, én meg te, valszeg túléljük. És a szüleid is? A nagyszüleid?
Khm, a történelemből hány olyan választott vezetőt soroljak neked, akinek szakadt volna inkább bele a .... mielőtt a világra jön?

Mikkamak 2020.03.28. 18:03:49

@London2009: Sógornőm keresztapja Svédországban lakik. Azt mondja, hogy ott a 65 éven felülieket már nem tehetik lélegeztetőgépre...

Mikkamak 2020.03.28. 18:03:56

@Arthamyr: Nálunk a helyi drogériában a pénztársornál szépen ki van mérve és színes ragasztó szalaggal kijelölve, hogy hova kell állni. A szupermarketben pedig egy csávó felügyeli a pénztársorokat és mindenkit odébb tessékel, aki mer is picit közelebb állni a másikhoz, mint 6 feet (gyerekem egyet köhintett - allergiás szegény, a mögöttünk álló, kicsit közelebb merészkedő bácsika akkorát ugrott hátra, hogy csak na!). A másik bolt előtt meg már eleve állt a sor, mert nem engedtek be olyan sok embert egyszerre (Trader Joe's nagyon népszerű), és mivel ott is két méterre kellett állni az embereknek, borzasztó hosszúnak tűnt...

SzZoole 2020.03.28. 18:17:40

@Arthamyr: @London2009:

A védőoltásra várni kell még egy kicsit, hogy kijöjjön. Több ország dolgozik együtt/összefogva ezen a témán.

De, hogy Boris és a UK kormány mennyire hülye, vagy nem......

www.forbes.com/sites/oliverwilliams1/2020/03/27/uk-makes-worlds-largest-donation-to-find-a-coronavirus-vaccine/

Barkalot 2020.03.28. 18:39:04

Franciaországban minden harmadik beteg intenzív ellátásra szorul (vélhetően ezzel nincsenek egyedül). Ennyit a nyájimmunitásról, és arról, hogy főleg az idősek terhelik le az egészségügyet a járvány alatt. Ez sajnos nem igaz.

2020.03.28. 18:50:54

@SzZoole: www.youtube.com/watch?v=n3NAx3tsy-k
Ha a nagyképűség és a populista baromság fájna, ez a fazon egy másodpercet sem lenne csendben az ordítástól. Most meg eljátssza a jótékony kisangyalt. A te adódból (is). Tök fasza, hogy ezt meg lehet kajáltatni a népekkel.

SzZoole 2020.03.28. 19:05:00

@Pink Petsch: hogy mit mond és mit tesz az két különböző dolog :-)

Az meg, hogy az én adómból, is, jótékonykodik és tesz valamit azért, hogy minél hamarabb védőoltás legyen, na, az meg külön örömmel tölt el, hogy részben hozzájárulhatok én is :-)

Shanarey 2020.03.28. 19:22:54

Mindeközben, Magyarisztán is jól teljesít, napi ezernél is kevesebb teszt, biztos jó arra hogy felfedjék a fertőzötteket. Ja mégsem. Miközben mindenütt azt szajkózzák, ahol már van épp elég halott, hogy tesztelni, tesztelni.

2020.03.28. 19:27:40

@SzZoole: Ahham, valahogy így:
Boris: social distancing is important
Also Boris: shakes every covid infected patient's hand in a hospital
És miután, surprise, surprise! megfertőződött, felveszi a hős jelmezt, és felhívatja a Forbest.
Majd leborulok, ha a saját vagyonából adja.
Normális kormányoknak megy cirkusz nélkül is
Ebben az egészben egy jó dolog van, hogy ez a bohóc már nem hátráltathatja a hülyeségeivel az EU-t.

Montroyal 2020.03.28. 19:39:20

@SzZoole:
A védőoltásra várni kell

én kicsit parnoiak vagyok .. mi lesz abban az oltasban milyen mas betegsegeket fog elohivni .. lehet hogy csak évek mulva ki tudja persze ha lesz az lesz a legnagyobb uzlet barmilyen aron es meg ha kotelezo is lesz .. na ki tudja

Shanarey 2020.03.28. 19:40:43

@Pink Petsch:

Én azért nem vagyok olyan biztos, hogy tényleg elkapta, mert akkor sok ember a környezetében szintén elkapta volna. Sacc /kb szimpátia kell neki, hiszen sokan szidják mint a bokrot, az eddigi ostobaságaiért. Charles herceg, a másik fele, ha ő elkapta, akkor az anyukája hogy hogy nem kapta el.

Shanarey 2020.03.28. 19:49:18

index.hu/video/2020/03/28/koronavirus_kijarasi_korlatozas_idosek_piac_korkerdes/

Videó, lehet röhögni, az "okos" idős emberen, és a fiatal IQ bajnok családapu is megér egy misét.

Arthamyr 2020.03.28. 19:52:04

@Pink Petsch: Az megvan, hogy évente a világon mennyien halnak meg? Csak azért, hogy tudd hovatenni a számaidat, amiket egyébként az ujjadbol szoptál ki? És, mint azt @SzZoole: és @London2009: is írta, egyelőre nincsen védőoltás. Ezen felül pl. az influenza elleni védőoltás sem tesz csodát, több okból sem, szóval azért itt se várj hatalmas fordulatot _csak_ a védőoltás kifejlesztésétől, ha nem akarsz csalódni.
Megmondom őszintén, engem annyira tényleg nem érdekel, hogy mennyien halnak meg (egyébként nem fognak sokan, a világ lakosságának 1%-a sem, erre fogadni is mernék de mint korábban írtam, ezt majd megnézhetjük pár év múlva a halálozási statisztikákból - ha megéljük). És hát azt is be kell lássam, hogy édesanyám társadalmi hasznossága negatív (mivel a "közösből" kapja nyugdíját), az enyém meg kb. 0 (mivel nem fizetek jelentős jövedelemadót) vagy legfeljebb nagyon picit pozitív (ha a fogyasztásom/tulajdonom után fizetett adó hasznosabb, mint a létezésem által okozott kár). Az egy másik dolog, hogy pl. én mennyire szomorú lennék, ha valamelyikünk meghalna, de a világ szempontjából elhanyagolható az elhalálozásunk jelentősége, és semmiképpen sem jelentős kár, inkább mérhetetlenül kicsi haszon.

@Mikkamak: Ezt (a ragasztószalagos sorkijelölést, kinti várakoztatást) itt is csinálják. De pl. a polcok közt már nem figyelnek a két méterre, amikor két szembejövő ember elmegy egymás mellett. Gyakorlatilag egyirányúsítani kellene a sorokat, aztán ha valaki megáll, akkor megáll mindenki, olyan lenne, mint a dugó. És ha valamit elfelejtettél, akkor majd holnap bepótlod. :) Olyan is van, ahol kint áll a sor. Azt nehezen értem meg, hogy a gyereket ilyenkor minek kell vinni a boltba (meg hát eleve minek kell?), de végülis nem én hozom/tartatom be a szabályokat, szóval ez van. Itt mindenesetre viszonylag kevés ilyet láttam, és úgy ahogy be is tartják a 2 métert az emberek, leszámítva pár renitenst, meg azokat az eseteket, amiket mondtam...

Egyébként pont most voltam kinn, szigorúan 2km-en belül, tényleg egész sok rendőrt láttam, kb. feleannyit, mint civilt, és meg is szűntek a piknikező társaságok. Bár volt egy csoport tinédzser, azokra nem szóltak rá valamiért, de a meghozott korlátozásnak látható hatása van, ez vitathatatlan.

SzZoole 2020.03.28. 19:52:20

@Montroyal: én is paranoidvagyok Zolibátyó, csak nekem a múltamból fakad, tudod, van az a hely, ahova soha nem süt be a nap.......:-)))

2020.03.28. 19:56:21

@SzZoole: Látom, megragadtad a lényeget ...
Az EU túléli .... a britek meg fordíthatják ezt a pénzt arra, hogy átneveljék a white trash réteget munkára.
És ne tévedj, az EU eléggé vízfej tud lenni (mielőtt megint megragadod a lényeget), de ezzel a hülyével megspékelve ....

Atocha1 2020.03.28. 20:01:13

@Mikkamak: Ez nem igaz. Egyelőre mindenkinek jut lélegeztetőgép, akinek szüksége van rá. Létezik egy rangsorolás azonban, hogy ha arra kerülne sor ki fog elsőbbséget élvezni a megfelelő kezelésekhez. Ez nem svéd specialitás. Ha pld. van egy 25-éves beteg, aki súlyos balesetet szenvedett, és egy 70 éves jó paraméterekkel rendelkező beteg aki viszont koronavírussal fertőződött, akkor a 70 éves fog előbb lélegeztetőgéphez jutni.
fokus.se/vården ska prioritera patienter efter biologisk ålder

Arthamyr 2020.03.28. 20:08:52

@SzZoole: Annak mondjuk tényleg örülhetünk, hogy egy gyakran különutas kerékkötő (sorry) kilép, de alapvetően szomorú dolog ez, viszont nem elsősorban a kieső befizetés miatt, annak azért olyan hatalmas jelentősége nincsen.

Arthamyr 2020.03.28. 20:09:33

@Pink Petsch: Oszt a 40k-t honnan vetted?

2020.03.28. 20:17:37

@Arthamyr: Na ládd ezt tényleg megsaccoltam, a jelenlegi halálesetek és a járvány terjedéséből. Remélem, ha tévedek, akkor lefelé ....

Montroyal 2020.03.28. 20:23:48

@SzZoole: ja van mindenkinek téglaja .. de az okos benyul a keritésen érte . :-)

Arthamyr 2020.03.28. 20:29:08

@Pink Petsch: És a többi résszel mi van, mert alapvetően nem csak a számaidra reagáltam. Ha a számaid elfogadjuk igaznak, akkor mégis mi van? Te komolyan elhiszed pár másodperc gondolkodás után is, hogy egy esetleges védőoltás 1 ezrelékére szorítja le a halálesetek számát? Vagy azt gondolod, hogy pár 10 millió ember halála nagyon jelentős változás a "normalitáshoz" képest? Ebből a sok halálból biztos, hogy nem jelentős része "előrehozott" - tehát olyan, aki eleve súlyosan beteg volt, nem volt neki sok hátra, a vírus vagy közvetett hatásai csak megadta az utolsó lökést, és elhozta a halálukat 1-2 évvel hamarabb?

Ezeken, és még sok máson sem árt elgondolkodni...

SzZoole 2020.03.28. 20:30:10

@Pink Petsch: az a lényeg, hogy ragadjon a bélyeg :-)))

SzZoole 2020.03.28. 20:43:09

@Arthamyr: nem tudom mi fog történni, meglátjuk :-)

2020.03.28. 20:45:50

@Arthamyr: Nem, hiszem, nem vagyok hülye.
Viszont azt nem értem, mit akarsz ebből, kihozni? Hagyjunk meghalni embereket? Engedjük a vírust, és játsszunk lottót? És mi lesz a másodlagos elhalálozásokkal, például egy perforálódott vakbéllel, ami rutinműtét ... már, ha van szabad kapacitás. Vagy egy farfekvéses szüléssel, amit császározni kell, ami ugyancsak semmiség orvosi szempontból. Egy szabadjára engedett vírussal, viszont nem lesz kapacitás. Azt a több millió "előrehozott" halált, leírod járulékos veszteségként. Vagy mégis hogy?
Olvasgass a tárgyban, mi történt Afrikában az ebola- és egyéb járványok idején az ilyen "járulékos" esetekkel.

2020.03.28. 20:46:56

@SzZoole: Már hogy a normál bélyeg, vagy a vicces bélyeg? ;)

SzZoole 2020.03.28. 20:50:22

@Pink Petsch: szerintem maradjunk a vicces változatnál, szóval a béke legyen mindenkivel, te meg velem :-)))

somlobodog 2020.03.28. 21:22:15

@Pink Petsch: "Zárkózzanak be, és a sarki boltot látogassák napi 10 percre?"

Igen. Ez a cél. Ha nekem megy, menjen már nekik is. Sőt a gyerekeknek is megy. Pedig nem ők hullanak mint a legyek. Hanem az öregek. Ergo logikus hogy az öreg setalgat és shoppingol.[Facepalm]
Egyébként a tisztító meg a 6os villamos nem hiszem hogy alapszukseglet vagy egyenlő a sétával.

somlobodog 2020.03.28. 21:22:32

@Golf2: "Pedig lehet hogy csóró volt 25 éve amikor én mai pénzen 6-8 millát kerestem havonta,és mégse voltam soha elszállva..."

Én 100 éve, percenként kerestem 10 millát mai pénzben. Én se voltam elszallva. Aztán felebredtem :)))

Mesélj még egy kicsit. Aki valaha keresett bármilyen korban mai pénzben 6 millát az SOHA nem kesereg egy nyomorult blogon hogy rablók a karácsonyi vásár arusai a Vörösmartyn és megfojtana egy kanál vízben akinek van havi 200 pengő fixe

2020.03.28. 21:25:53

@SzZoole: Káááááár .... ;)))

2020.03.28. 21:29:28

@somlobodog: Igaz, bocs, félreérthető volt, mivel én sem arra gondoltam, hogy a levendulás budipapírért tujázza körbe a fél várost. Hanem ha a szabályozásokat betartva elmegy sétálni egy fél órát, akkor hadd ne legyen megkövezve már a kora miatt.
Viszont a tisztító/mosoda az létfontosságú, ha nincs otthon mosógéped (és sokaknak nincs, nekem sem volt 1,5 hónapig), azok nyitva is vannak itt.

Arthamyr 2020.03.28. 21:42:47

@Pink Petsch: "Viszont azt nem értem, mit akarsz ebből, kihozni?" - Pl. azt, mint mindig, hogy aki elolvassa, lépjen hátra, és gondolkozzon. Meg azt, hogy semmi értelme a felesleges vagdalkozásnak és hangulatkeltésnek.

"Hagyjunk meghalni embereket? Engedjük a vírust, és játsszunk lottót?" - Mi a kérdés? Igen, ez fog történni, sőt, már most is ez történik. És ez igazából nem is annyira szándék/vezetői döntések kérdése. Főleg nincsen értelme a többes szám első személynek, ugyanis nekem meg neked lepkefingnyi ráhatásunk sincsen erre. Annyi a dolgunk, hogy jó polgárként betartsuk a korlátozásokat, esetleg józan ésszel még jobban önkorlátozzunk, azt kész.
"Azt a több millió "előrehozott" halált, leírod járulékos veszteségként. Vagy mégis hogy?" - Nem járulékos veszteség, mivel simán lehet, hogy 10 éves távlatban hibahatáron belül lesz kisebb a populáció, mint a vírus nélkül lett volna, erre is próbáltam utalni... És ugye amit az én és anyám haláláról írtam, erre is vonatkozik: egyáltalán nem biztos, hogy ez akkora nagy veszteség vagy veszteség egyáltalán. Sok személyes tragédia, az biztos, de ettől még jelentősége és hatása vitatható. Az is könnyen lehet, hogy nagyobb veszteséget nyel be a világ azzal, hogy sok embernek tönkremegy az élete a gazdasági hatások miatt, mint azzal, hogy sok ember meghalna. A legtöbb intézkedéssel igazából a költségeket mesterségesen szétterítik az egész lakosságra, egyáltalán nem biztos, hogy az összhatást csökkentik. Mert ok, kevesebb ember hal meg, cserébe meg egy csomó gyerek nem jár iskolába, és nagyon sokan kerülnek elég szar helyzetbe, esetleg annyira, hogy az maradandó kárt okoz a számukra. Csak ezt és a hasonló kérdéseket nem annyira ildomos feszegetni, mert ugye hivatalosan az emberi élet mindenek felett való. Bár a rideg valóság okozta kényszer nagy úr, mint azt @London2009: hozzászólása is illusztrálta, szóval a gyakorlatban ez nem állhat meg.

"Olvasgass a tárgyban, mi történt Afrikában az ebola- és egyéb járványok idején az ilyen "járulékos" esetekkel." - Nem kell olvasgatnom a tárgyban, ezzel ugyanis leginkább (nem túl releváns) adatokat nyerek, én meg alapvetően tudok dolgozni bármilyen adattal, pl. most is elfogadtam a te innen-onnan összeszedett adataidat ténynek. Az adatok értelmezése a lényeg.
Egyébként megint, mi a probléma? Talán így túl kevesen lennének Afrikában? Vagy továbbmegyek, bárhol is a világban? Ha Afrikára ráöntött volna a világ annyi erőforrást, hogy az általad vágyottnak megfelelően kezeljék ezeket a járványokat, akkor most jobb világban élnénk? Vagy legalább Afrika lényegesen jobb hely volna?
Azért sem kell olvasgatnom a témában, mert már így is túl sokat foglalkoztam ezzel. :/

2020.03.28. 21:43:17

Mna, hétfőn (bár lehet, kedd lesz belőle), feloldják a karantént a Tirolban ragadt szezonmunkások számára, és direktjárattal (busz) mehetnek haza azok a magyarok, akik nem kocsival vannak. Persze, otthon is karanténba kell vonulniuk. Remélem, lesz annyi eszük hozzá, és nem faszom-bele-most-szoptam-két-hetet lesz a hozzáállás.

Arthamyr 2020.03.28. 21:44:06

@SzZoole: Egy vicces bélyegre én is befizetnék. XD

Csak viccelek?

Arthamyr 2020.03.28. 21:51:59

@somlobodog: Azért ezt megkönnyeztem, ne veszélyeztesd már az embereket ilyenekkel, nem elég a pandémia? :D

SzZoole 2020.03.28. 21:52:57

@Arthamyr: nem lehet, a hot staff market is belassult, de lehet félóra utánna járás és done :-)))

2020.03.28. 21:53:18

@Arthamyr: Értem, gyakorlatilag azt mondod, mint Bolsonaro. Az is lottózik a brazilokkal, szerintem felkötik előbb-utóbb, ha nem hagyja abba.

Arthamyr 2020.03.28. 22:13:15

@Pink Petsch: Örömmel látom, hogy ismét sikerült hiánytalanul felfognod a hozzászólást, és mélyen el is gondolkodtál.

És hát köszi, igazán jófej vagy a Bolsonarazással (aki egyébként szintén esélyes, hogy okosabb nálunk, egyéb kvalitásaival van gondom). Most én is mondjam, hogy neked is a kurva anyád? Ok, tudom, hogy úgysem vagy vele jó viszonyban, a kurvákkal meg nincs nagy gondod, szóval ez azért elég gyenge... :)

Mellesleg megint sikerült irdatlan hülyeséget mondanod. Mekkora összegben akarsz fogadni, hogy felkötik? Ha nem kötik fel, akkor én nyerek. :) Öreg már a csóka, van időnk megvárni, mi lesz vele. :D

Arthamyr 2020.03.28. 22:14:40

@Arthamyr: *Bolsonarozással - ha lenne ilyen...

2020.03.28. 22:37:41

@Arthamyr: Oké, legközelebb kiteszem az idézőjelet, mert látom, az utalást nem érted: így leírom, természetesen nem tényleges felakasztás általi halálra gondoltam.
Nem értem, miért kurvaanyázol? A csóka áperté kimondta, hogy szarja le magasról, hányan nyúlnak ki, a gazdaság, a profit fontosabb.
Te is ezt a témát kerülgeted nagy finomkodva egész nap, persze, te azért kissé bebújtattad egy álságosabb köntösbe.

Arthamyr 2020.03.28. 22:57:55

@Pink Petsch: Nem, én leírtam más szempontokat is... Az, hogy esetleg bizonyos része annak, amit írtam, átfedésben van azzal, amit ő mondott, még nem teszi egyenlővé a két dolgot. Teljesen kizárt, hogy ugyanazt mondta volna, de hagy ne ellenőrizzem már le, hogy mit is mondott pontosan... :/ És ugye az sem mindegy, hogy engem nem foglalkoztat, hogy mennyien halnak meg, vagy azt nem foglalkoztatja, _és eszerint is cselekszik_, akinek a döntéseinek van jelentősége. Nyilván egy döntési pozícióban én is jobban körüljárnám a kérdést, de akkor ugye egyéb szempontokat is figyelembe kell venni, pl. biztos vagyok benne, hogy az összes ilyen arc (igen, a német döntéshozók is) figyel a politikai következményekre is.

Az is rendkívül valószínűtlen, hogy a népharag elsöpri, vagy bármi ilyesmi történik vele, én sem csak a kötél általi halálra gondoltam (bár tény, hogy én nem vagyok úriember, és szeretek a biztosra fogadni :)). A legrosszabb, ami történhet vele, és mérhető esélye van, az az, hogy bukja a választást. Az gondolom megvan, hogy Assaddal, vagy mondjuk a buszsofőrrel mi van? Na még arra is kicsi az esély külső beavatkozás nélkül és még az is messze van attól, amit te ideírtál. Ez leginkább a te valóságtól elrugaszkodott, ellenérzéseid miatt kívánt, esélytelen esemény, hülyeség.

2020.03.28. 23:11:35

@Arthamyr: Konkrétan arra gondoltam, hogy ha nem hagyja abba a lottózást a brazilokkal, akkor bukni fogja a választásokat. Ezt fejeztem ki a "felkötik"kel, ami áttételesen a politikai karrierjére értendő. Így már megfelel? Vagy még mindig hülyeség?
Egy szóval sem írtam, hogy pontosan ugyanazt mondtad, mint Bolsonaro, hanem gyakorlatilag, azaz jelentésében ugyanazt. Különbség. Azt is hozzátettem, hogy te azért beburkoltad némi álságos lepelbe, és olyan finomkodva közelítetted meg, mint úrilány a férfi nemiszervet, még kesztyűt és csipeszt is vettél, mert magad is tudod, gáz meghalni hagynunk (igen, nekünk, az emberi fajnak) profitéhségből több tízmillió embertársunkat.
Hogy kikéred magadnak a brazil csókához való hasonlítást, azt mondjuk nem csodálom, mert amit ő lazán előadott, az tényleg kegyetlenül hangzik. Szar szembesülni vele, mi?

Arthamyr 2020.03.28. 23:24:48

@Pink Petsch: Azért a felkötés és a választás elbukása két eléggé különböző dolog, legalábbis az én szótáramban.
És nem, jelentésben sem valószínű, hogy ugyanazt mondta volna, max. benned ennyi csapódott le a két dologból.

Profitéhségről sem esett szó, csak pl. azon kellene elgondolkodni (többek közt), hogy így baromi sok ember kerül nagyon rossz helyzetbe, hogy kevés kicsit tovább élhessen (erről írtam, amikor azt írtam, hogy szétterítik a költségét). Konkrétan az is lehetséges, hogy a szigorúbb korlátozások több emberéletbe kerülnek. Csak akkor szépen, hosszabb távon halnak meg azért, mert tönkremegy az ő és a családjuk élete, vagy a gyerekeik masszív hátránnyal nőnek fel. Neked viszont ez az elgondolkodás nehezedre esik, ahogy látom, vagy csak szarsz bele az egészbe, és nem is foglalkozol vele...

"Szar szembesülni vele, mi?" - Na asszem ennyi elég volt belőled mára, sőt, sok is. Lehet, hogy egy életre, és jobban járok azzal, ha beraklak golf mellé... :/

2020.03.28. 23:40:29

@Arthamyr: Elolvastam, értettem, és már akkor is azt válaszoltam neked, hogy ezt mégis hogyan akarod elkerülni? Szabadjára engeded? Mert így valóban gyorsabban teszi tönkre az életeket, mint a 3-4 hónap csökkentett üzemmód következményei.
Ja,miután sikerült lekurvaanyáznod, és még ennek ellenére szóba álltam veled ... úgy is van, sértődj csak meg! :P

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása