2020. március 12. 06:30,  Horvát kórházi csoda kellemetlen következményekkel 53 komment

2020. március 12. 06:30 Határátkelő

Horvát kórházi csoda kellemetlen következményekkel

Ha visszafogott akarok lenni, akkor érdekes, ha nem, akkor egészen szürreális élményeket élt át Zoli egy horvátországi nyaralás alkalmával. Akad benne némi csoda, miközben megvillan a balkáni valóság is.

Neked is van külföldi kórházi élményed? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

„Pár éve Makarskán nyaraltunk a családommal. Az első este sikerült egy kagylós kaja után egy két napig tartó hányás-hasmenés kombót összeszednem. A harmadik naptól rendben voltam.

Egyik nap délelőtt a kisfiammal snorkelezés közben nagyon furcsán kezdett verni a szívem. Alapból van egy jóindulatúnak ítélt szívritmuszavarom, de ez más volt. Sietve kiúsztam a partra, nehogy nagyobb baj legyen és felmentem a hotelszobába.

Próbáltam minden eddigi „trükköt” a ritmuszavar ellen (magnézium, mozgás, pihenés, séta a folyóson). Semmi nem használt. Mondtam a feleségemnek, hogy bemegyek az ügyeletre a kórházba, Ő maradjon a kicsikkel majd jövök.

Magamhoz vettem a kis táskámat (utólag kiderült szerencsémre), és ahogy voltam fürdősortban, papucsban besétáltam a kórházba. Az ottani ügyeleten mentőorvosok látnak el ügyeletet, akik megvizsgáltak és kiderült, hogy pitvarfibrillációm van.

Kaptam gyógyszert, carotis masszást, és pihentettek kb. 1 órát. Majd közölték, hogy ez nem múlik, de innen kardiológus kellene, aki pedig Splitben van. Okés, mondom akkor odamegyek, csak előtte a szállodába a kocsiért és átöltözni. Áááá, arról szó sem lehet, majd egy mentő átvisz mindjárt.

Kérdésemre, hogy hogy jövök vissza onnan (kb. 70 km), azt mondták, a betegszállító visszahoz. Tessék jönni, ott a mentő és mehetünk. Beültem, majd azonnal szóltak, hogy ez nem busz és feküdjek le.

EKG rámcsatolva, szirénázva indulás! Annyit tudtam tenni, hogy az ágyon fekve és leszíjazva írtam a páromnak egy sms-t, hogy mi a helyzet.

A „csoda”

Splitben megerősítették a diagnózist, újabb gyógyszereket és infúzót kaptam, majd fektetés és várakozás. Időnként rám néztek és közölték, nem múlik. Mondtam tudom, mert érzem.

Este 11 órakor úgy döntöttek, hogy nem várnak tovább és altatásban elektromos úton visszaütik a helyes ritmusba a ketyegőmet. Minden személyes dolgomat (ékszer, táska, telefon, stb.) le kellett adnom. Előtte beszéltem a párommal, hogy ez van, majd hívom ha tudom.

Az intenzíven már vártak és kb. 8 fő állt az ágyam körül várva az altatás elkezdését. Mielőtt beadták volna az altatót, (talán az izgalom miatt) hirtelen felpörgött a szívem és egy pillanat múlva beállt a rendes ritmusra. Volt öröm, hogy nem kell semmi „csapkodás” az árammal, de itt maradok reggelig megfigyelésen.

Kértem a telefonom, hogy tudjak a családnak szólni, de azt mondták elzárták, majd reggel 7-kor tudják kiadni.

Váratlan fordulat

Reggelig pihi, majd telefon anyának, hogy élek és sietek vissza. Miután rendben találtak és a biztosítómmal letelefonálták a költségek rendezését, kérdeztem, hogy akkor hol van a betegszállító, ami visszavisz Makarskára?

Közölték, hogy mivel már nem vagyok beteg, úgy már nem jár. Oldjam meg a visszajutást. Viszlát!

Ott álltam délelőtt 9-kor a kórház előtt egy papucsban és fürdőgatyában 70 km-re a hoteltól és családtól. Kis gondolkodás után felhívtam a magyar konzult, hogy ez a helyzet, segítsen visszajutnom.

Erre megkérdezte, hogy mekkora pólót és nadrágot hordok. Mondom: miért?! Mert visszavinni nem tud, de ruhát azt adhat. Mondom ezt hagyjuk és letettem. Próbának megkérdeztem egy taxist, mennyi lenne a fuvar, de olyan összeget mondott, hogy majdnem visszamentem a kórházba. :-)

Leültem egy padra átgondolni a helyzetemet és akkor néztem bele az irataimat tartalmazó kis táska egyik kicsi zsebébe. Ott találtam 100 kunát. Visszamentem a taxishoz, hogy mennyi lenne a buszpályaudvarra a fuvar. Mondja, hogy 70 kuna.

Nosza, legalább haladok valamerre. A pályaudvaron a jegypénztárban megkérdeztem, mennyi a jegy Makarskára és mikor indul busz legközelebb. Ha jól emlékszem 28 kuna volt és 10 perc múlva indult.

Innen sínen (ill. buszon) voltam. Bő másfél órás buszozás után értem vissza kis családomhoz.

Tanulságok

1. Egy kis táska is életet menthet,

2. Ha intenzíven fekszel és egy szívedet érintő beavatkozásra vársz, akkor se add fel! Másnap már meg sem kottyan egy kis izgalom és buszozás.”

Kövesd a Határátkelőt az Instagrammon is!

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

#LA at night �: @susiehun65 #losangeles #us #usa #amerika

Határátkelő (@hataratkelo) által megosztott bejegyzés,

(Fotó: pixabay.com/kookay)

Címkék: kórház egészségügy Horvátország

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2020.03.12. 07:28:11

Dicséretes a posztoló önuralma. Legalább a nyaralás többi része jó volt?

Arthamyr 2020.03.12. 08:42:38

Én tuti nem mentem volna be a kórházba bankkártya nélkül...

csakazértse 2020.03.12. 10:37:22

@Arthamyr: Mivel sejtelmem sem volt arról, hogy nem maradok Makarskán nem láttam indokoltnak. (nem tudtam,hogy ez "csak" kicsi kórház). Azon kívül nem is volt indokolt,mert a biztosítás miatt nem volt várható költség.A szállodától kb. 5 percre volt a kórház.

Benikuty 2020.03.12. 10:42:38

@csakazértse: szerintem külföldön alap, hogy pénz és mobil nélkül egy lépést se! Tapasztalatból állítom...

Arthamyr 2020.03.12. 10:48:44

@dikusz.: Szinte mindig magammal viszek legalább egyet és a "telephelyen" is hagyok legalább egyet, az előbbit azért, ha épp szükség lenne rá, legyen, az utóbbit azért, ha az előbbi elveszne, legyen tartalék. Én lehet, hogy visszataxiztam volna, ha nem, akkor azért nem, mert előbb jut eszembe más megoldás, de az ára nem tartott volna vissza valószínűleg (ok, ha mondjuk 10000 kuna, akkor én is gondolkodóba esek :)).
Mondjuk a poszter teljesen vállalható megoldást talált végül, ami nyilvánvalóan jobb.

csakazértse 2020.03.12. 11:13:08

@Arthamyr: Ha jól emlékszem, olyan 50 ezer lett volna a taxi.

csakazértse 2020.03.12. 11:19:13

@Benikuty: Én erre az 5 percnyi útra nem vittem el. Arra gondoltam, ha kell pénz, behozatom a párommal. Csakhogy semmit nem mondtak előre mi lesz később, hanem minden azonnal történt.Ráadásul Splitben minden átvételi nélkül kellett egy zacskóba rakni a cuccaimat,-amit csak másnap adtak vissza-, egy bankkártyánál azért izgató helyzet.

Husz_János_Puszita 2020.03.12. 12:44:24

Pärod nem tudott erted menni?

Arthamyr 2020.03.12. 12:51:09

@csakazértse: Én anélkül el sem hagyom a szállást. Már olyan helyen, ahol használható. Van kivétel, pl. kimegyek futni, akkor nem viszem magammal, vagy ha lemegyek a 20 méterre lévő tengerpartra, akkor sem, de amikor te fenn voltál a hotelszobában, én akkor biztos magamhoz vettem volna a helyedben.

50 ezer micsoda? Ha kuna, az engem is visszatartott volna. :D Ha forint, akkor valószínűleg kifizettem volna (emlékszem, h pár éve Londonban 80 fontért vitt ki a taxi a reptérre, az sem sokkal kevesebb), de az is lehet, hogy nem az jut elsőre eszembe. Pl. pár éve rossz helyen rakott le a repülő, mi is taxi+vonat kombóval mentünk a célig (bár utólag látszik, hogy jobban jártunk volna a tiszta taxival, mert kényelmesebb, és többe kerül a légitársaságnak).

havrilla 2020.03.12. 13:00:13

És a családból senki nem tudott volna kocsival érte menni?

dikusz. 2020.03.12. 13:35:54

@Arthamyr: Valószínűleg jó neked! (*irónia szmájli*)
Azért az nem általános, hogy egy családnak kisgyerekekkel (legalább kettő) lett volna arra + 50.000 Forintja, hogy taxival hazamenjen, amikor vissza is tud buszozni a szállodába.

Arthamyr 2020.03.12. 14:17:29

@dikusz.: A horvát nyaralás vagy akár a szimpla otthoni életük, amikor "nem csinálnak semmi különöset" is sokkal többe kerül. Ez pedig egy ritka vészhelyzet, nem rendszeres kiadás. Ha nem lenne 2-4 napnyi pénzem egy vészhelyzetre, nem mennék nyaralni... Mondjuk én így se nagyon megyek, mert nem szeretem a "körítést", de az már más kérdés. :D

2020.03.12. 15:29:19

Off
Úbasszus, hogy nekem mekkora mázlim van! Most olvastam, hogy lezárják Ischgl síterepét (egyelőre 2 hétre), azaz gyakorlatilag véget ért a szezon, koronavírusos fertőzés miatt. Ischgl, egy picsányi sífalu Tirolban, ha ott pár fertőzött van, akkor jó eséllyel mindenki az lesz, előbb-utóbb. Ja, és nem mellesleg az a hely, ahonnan január közepén leléptem, megköszönve az addigi együttműködést. A Champagner Hütte -ami a hotelhoz tartozik, ahol melóztam- is bezár. Rohadtul nem irigylem az ex-kollégákat.

2020.03.12. 16:04:46

@SzZoole: Akkora mázlim nem volt, de nem baj, lesz másik! ;)

Csodabogár 2020.03.12. 16:20:35

@Benikuty: Egyetértek, főleg ami a pénzt illeti.

Csodabogár 2020.03.12. 16:24:01

@Arthamyr: Én egyszer Gyuláról taxival jöttem haza, mert kitört a vasutas sztrájk. Árra már nem emlékszem. Utána többen mondták, hogy biztos lett volna valaki aki elhoz, de az autostop soha nem volt az esetem.

Benikuty 2020.03.12. 16:39:07

@Csodabogár: Pravoszláv Húsvétkor egy athenii körmenetben a társaktól elkeveredni elég érdekes, izgalmas. Pénz volt nálam,a taxisok pedig szuper szinten beszélték a görögöt :D
Mobil sokat segített volna!

csakazértse 2020.03.12. 16:54:02

@havrilla: Nem tudott. Ha ez megoldás lett volna akkor azért eszembe jutott volna ám.:-)

csakazértse 2020.03.12. 17:06:29

Azért mielőtt a pénz miatt "bíráltok"-hogy miért nem vittem magammal vegyetek figyelembe két dolgot.
1. Amit már írtam is,hogy nem láttam okát, mivel a várható fizetnivaló az 5 percre lévő rendelőben 0 forint (kuna) volt.
2.Így a gép előtt a szobában ülve és átgondolva-főleg,hogy ismert az egész történet-kicsit más.
Egyrészt-sajna szülői érintettségből-tudom mit jelent amikor a ketyegővel gond van. Az egyetlen dolog ami akkor eszembe jutott,hogy mielőbb lásson orvos. A pénz eszembe sem jutott-mivel volt biztosításom.Azt meg végképp nem gondoltam,hogy helyben nem tudnak kezelni,mert nem ismertem a kórházat.A kapott infó,hogy visszahoznak,szintén félrevezető volt. És ezt egy olyan állapotban amikor a szíveddel vagy szarul.Aki ilyen helyzetben mindenre gondol, az előtt kalapot emelek. Most már Én is okosabb vagyok.

Arthamyr 2020.03.12. 17:13:25

@csakazértse: "A pénz eszembe sem jutott-mivel volt biztosításom." - Ez nem okosság kérdése szerintem, egyszerűen csak habitus, megszokás, ilyesmi. Én sem azért viszek magammal mindig egy kártyát, mert kicsit is előrelátóbb vagy okosabb lennék nálad, egyszerűen csak nálam ez az alapállapot, a kialakult megszokás. Nem is bírálat volt, hanem tényközlés, nem jelent semmit, csak azt, hogy különbözőek vagyunk. :)

csakazértse 2020.03.12. 17:21:09

@Arthamyr: Most már nem különbözünk! Most már vinném!:-)

csakazértse 2020.03.12. 17:23:15

Egyébként-bár ez mellékes a történetben-a kagyló volt az oka. Illetve a hányás-hasmenés során annyi iont vesztettem,hogy ez okozta a pitvarfibrillációt.

nyuszigonosz 2020.03.12. 17:34:22

Én nem értem, hogy mi miatt is van itt sok mindenkinek azzal baja, hogy @csakazértse: - nél nem volt egy tarisznya pénz vagy bankkártya, mikor átsétált a kórházba. Mint írja öt perces séta volt csak odaérnie.
Nem gondolta, hogy átszállítják máshová.
( az, hogy nem vitték vissza mentövel, szerintem abszolút logikus: egy nem beteget nem szállítanak. )

Megoldotta a visszatérését a hotelba, - volt nála egy kisebb pénzösszeg, ami elég volt - söt legalább buszozott is, annyit látott így az országból, amit másképp nem látott volna.

dikusz. 2020.03.12. 17:58:28

@nyuszigonosz: Ezt mondjuk én se értettem. A vizsgálat elején pedig nem is tudhatta, egyáltalán visszamehet-e a szállodába.

Golf2 2020.03.12. 19:27:00

@csakazértse: Van akiknek a pénz a legfontosabb...Majd rájönnek hogy nem.

Golf2 2020.03.12. 21:04:49

@Pink Petsch: A mázli véget ér ha egész Európa bezár 1 hónapon belül...Úgy néz ki.

2020.03.12. 21:27:00

@Golf2: Azért engedd meg, hogy mázlistának érezzem magam, amiért nem ragadtam Ischgl-ben, mivel kábé 80%-os eséllyel megfertőződöm. Közben beszéltem az egyik ex-kollegámmal, a jelenlegi helyzet az most a volt munkahelyemen, hogy vasárnap bezár a bazár (a Hütte részt, ugye már be is zárták), és úgy néz ki, nem tartják őket karanténban, mehetnek isten hírével. Ha ez valóban így lesz, és nem rendelnek el tartományi szinten karantént, akkor Magyarországon a következő 1-2 hétben meg fog ugrani a fertőzöttek száma, ugyanis sok magyar dolgozik a szezonban Ischgl-ben: a volt melóhelyemen, így kapásból 17-en-pincér, portás, szobalány, karbantartó.
Az meg, hogy mi lesz 1 hónapon belül? Ki tudja, te sem, de ha mégis, akkor add már kölcsön a kristálygömböd, légyszi.

2020.03.12. 22:07:04

@tanato: Hm, ha jól tippelek, hogy melyik klubban voltak a srácok (gyakorlatilag az a falu buliklubja, mindenkit odaesz a fene legalább egyszer), akkor 20-nál több fertőzött lehet már. Bár valszeg nagy részük még tünetmentes, azoknál majd a hazautazásuk után (ki hova, ugye) jelentkeznek csak. Már, ha hétfőn valóban szélnek eresztik a szezonmunkásokat Ischgl-ből.

tanato 2020.03.12. 22:20:04

@Pink Petsch: Így lesz nagyhírű egy apró hegyifalu.
Egyebekben lehet hogy én is kaptam vírust.tegnap bejött egy 30 éve srác a rendelőbe köhögéssel,nehézlégzéssel.nagy nehezen árulta el hogy két napja jött haza egy belgiumi építkezésről,ahol olasz munkások is dolgoztak akiket elvitt a mentő néhány napja.Azonnal elküldtem a László Kórházba/Némi káromkodás , ellenállás után ami nekem szólt/sz... le a f.... hülye doki/de a rendőrök emlegetése után csak beszállt a mentőbe.
Azután este kerestek a fővárosi rendőrségtől magasrangú nyomozók,mert mint kiderült a srác Belgiumban karanténban volt ahonnan angolosan távozott és hazabuszozott,de itthon már érezte a kórságot és bejött hozzám.
Szóval zajlik az élet szerény kis hazánkban is.

2020.03.12. 22:35:45

@tanato: Azt az idióta barmot! A buszon tuti megfertőzött legalább egy embert ... órákat tölteni egy zárt utastérben! Mekkora egy fasz, te jó ég, és fel sem fogta, fogadjunk, hogy mi a gond ezzel.
Remélem, megúszod, mindenesetre az a barom faszául befizetett téged a járvány-lottóra :(

2020.03.12. 22:36:48

@tanato: Legyünk humorunknál, mi? ;)

tanato 2020.03.12. 22:41:24

@Pink Petsch: Jelenleg vizsgálják az illetőt,a családja meg házi karanténban van.Nyilván sok humorral lehet oldani a feszkót,de észen kell járni.

2020.03.12. 22:47:08

@tanato: Tegyük fel, hogy pozitív lesz, az általad leírt tünetek alapján eléggé sanszos. Ez esetben, te mit lépsz?

tanato 2020.03.12. 23:02:04

@Pink Petsch: Akkor karanaténba kell menjek.A lappangási idő két hét,ha elkaptam akkor kijönnek a tünetek is.

2020.03.12. 23:07:02

@tanato: Mna, ez az .. ez a két hét. A lappangási idő alatt is fertőz a delikvens, ha jól olvastam, amikor még tünetmentes. De lehet rosszul olvastam.

tanato 2020.03.12. 23:21:31

@Pink Petsch: Jól olvastad.Bizony fertőz addig is amíg tünetmentes.

2020.03.12. 23:31:37

@tanato: Upsz, akkor gáz van, ha az a barom megfertőzött téged :(

tanato 2020.03.13. 07:12:28

@Pink Petsch: Ez nemsokára ki fiog derülni.

2020.03.13. 18:59:53

@tanato: Jah, különösen az utolsó mondat megkapó, pláne a János kórházi fiaskó fényében, amit sikerült potenciális fertőző gócponttá alakítani.
Tirol szép lassan karanténba kerül, ma kora délután (kb. 14 óra) óta már Ischglt sem lehet elhagyni, az ex-kollégáim mind ott ragadtak karanténban. Viszont sokan még tegnap vagy ma délelőtt elhúztak, pláne olyan hotelekből, ahol pánikszerűen baszták ki a dolgozókat, mint a Trofana, például. Az egyik ismerős srác és a barátnője éppen úton vannak haza a Railjettel. Ők 13 óra körül indultak Ischgl-ből, akkor már See-nél felálltak a rendőrautók, befelé már nem lehetett menni. Valszeg az utolsók között voltak, akiknek kifelé még igen. Tünetmentesek, azaz gőzük sincs, hogy elkapták-e a fertőzést, vagy sem. És nem ők az egyetlenek.

Golf2 2020.03.13. 19:40:19

A szlovákok szó nelkül visszaforditottak a határról magyar rendszámmal indok nélkül...A magyar határon meg özönlenek be ellenőrzés nélkül mindenhonnan főleg románok ma hegyeshalomnál...Ott voltam láttam.

2020.03.13. 19:58:52

@Golf2: Szar ügy tranzitországnak lenni, de ez van, nekik is haza kell jutniuk.