oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2020. január 31. 06:30,  Buli és könnyek – britek utolsó napja az EU-ban 84 komment

2020. január 31. 06:30 Határátkelő

Buli és könnyek – britek utolsó napja az EU-ban

Nagyjából három és fél évvel azután, hogy egy népszavazáson polgárai a távozás mellett döntöttek (a másnap hajnalban megjelent posztot itt olvashatjátok el), az Egyesült Királyság végül elhagyja az Európai Uniót. A végletekig megosztott országban nem meglepő módon a távozás estéjére is másként tekintenek az emberek. Következzen négy vélemény.

cim_262.jpg

„Ez egy vízválasztó pillanat”

rob_hancock.jpg

„Alig tudjuk elhinni, hogy végre megtörténik. Olyan, mintha 10 éve várnánk rá. Azt sem gondoltuk volna soha, hogy eljutunk a népszavazásig. Csak azt nem tudom, hogy fog mindenki beférni a pubomba.

Kiteszünk néhány plakátot és brit zászlókat – de csak bent, mert nem akarunk semmilyen problémát. Este 8-tól pedig diszkó. A kilépés percében, este 11-kor megkongatunk egy régi hajóharangot, majd eljátsszuk a Land of Hope and Glory-t. (Ez egy hazafias dal, zenéjét Edward Elgar zeneszerző jegyezte, szövegét A. C. Benson írta 1901-ben – HÁ)

Utána folytatódik az ünneplés, lesz fogolyból és fácánból készült helyi levesspecialitás. Országszerte lesznek mindenféle események, de itt, a lincolnshire-i Bostonban, ha jól tudom, mi vagyunk az egyetlenek.

Számunkra ez egy vízválasztó pillanat, egy nap, amikor visszakapjuk az országunkat. Az viszont furcsa, hogy európaiak is lesznek a partin. Sok litván, lett barátunk van, akik pontosan tudják, mi a véleményünk.

Ők pontosan értik, hogy nem rólunk és róluk van szó, így sokan közülük velünk ünnepelnek. Semmi problémánk azzal, ha emberek itt élnek közöttünk, de nem veszíthetjük el a lelkünk és az identitásunk.” (Rob Hancock, 64 éves, pubtulajdonos, Boston, Lincolnshire)

„Meggyújtok egy gyertyát és elmorzsolok egy könnycseppet”

kirsty_law.jpg

„A Brexit napjának közeledtével egyre nagyobb szomorúság töltött el. A neten rengeteget bántanak azért, amiért így érzek, ez is csak azt bizonyítja, hogy ez az egész olyan rondaságot engedett szabadjára a társadalmunkban, ami talán mindig is jelen volt, de szunnyadt valahol – az én életemben mindenképpen.

Elképzelhetetlennek tartom, hogy valaha örömet érezzek mások nyomorúsága felett.

A Brexit sokféleképpen volt hatással az életemre. A gyász jeleit vettem észre magamon, különösen a decemberi választások után, amikor minden reményem, miszerint megfordulhatnak, rendbe jöhetnek a dolgok, darabokra hullott.

Az Európai Unió számomra személyes dolog. A párom francia, ha nem lett volna az emberek szabad mozgása, akkor sosem találkozunk. Mélyen belém égett amikor azt mondta, „talán túl sokáig érezte otthonának ezt a helyet”, mert ez tényleg az otthona.

Nem vagyok naiv, nem gondolom, hogy az Európai Unió intézménye tökéletes lenne. Mint a politikában minden, vannak jó dolgai és olyan részei, melyekkel nem értek egyet, de mindig az európai békét és együttműködést jelentette, aminek a gondolatával nehéz vitatkozni. Legalábbis így gondoltam.

A péntek estét a családommal töltöm. Meggyújtok egy gyertyát, este 11 órakor egy percig elmerülök a gondolataimban és nem kétséges, hogy elmorzsolok egy könnycseppet.

Az Európai Uniónak szánt üzenetem egyszerű: résnyire hagyják nyitva az ajtót. Remélem, egy napon újra beléphetünk rajta.” (Kirsty Law, 35 éves, Greenock, Inverclyde)

„Pezsgővel ünneplek”

lee_smith.jpg

„Nagyon várom már a Brexit napját. Oly hosszú várakozást követően végre érvényt szerezhetünk a demokratikusan kinyilvánított akaratunknak, ami komoly megkönnyebbülés, mert 2016 óta komolyan aggódtam a demokráciáért.

Soha nem éltem független, szuverén Egyesült Királyságban és ez az, ami a legnagyobb izgalom számomra: végre önmagunk lehetünk a saját sorsunk irányítói, legfőképp ezért szavaztam a kilépésre.

Tudom, hogy akadnak, akiknek komor pillanat lesz, amikor az óra elüti az este 11-et, de nekem büszke perc lesz.

Otthon leszek a hozzám hasonlóan izgatott partneremmel, nézzük majd a hírcsatornákat, az ünnepléseket és türelmesen várjuk a 11 órát. Ezt a történelmi pillanatot egy üveg angol pezsgővel koronázom meg, a brit lobogó pedig egész nap kint lesz a házamon.

Az elfogyasztott szeszesital mennyiségétől függően még az is előfordulhat, hogy elszórakoztatom a partnerem a himnusz egy meglehetősen rémes előadásával.” (Lee Smith, 28 éves, Bury, Greater Manchester)

„Olyan, mintha gyászolnék”

anne_hernandez.jpg

„Kifejezetten fáj a gondolat, olyan mint egy borzalmas elválás. Vannak emberek (például a 36 éves lányom), akiknek fogalmuk sincs, milyen nem az Európai Unió tagjaként élni.

Minden porcikájukban uniós polgárok, hirtelen elveszíteni az ezzel járó identitást borzalmas érzés. Arra gondolni, hogy minden az uniós polgársággal járó jog most elvész – rémes.

A kezdetekben egy halottvirrasztáshoz hasonlítottam. Olyan, mintha gyászolnék, ezen nincs mit ünnepelni, vagy akár csak megemlékezni rá.

Rengeteg brit nagyon fel van zaklatva, nem akarják, hogy megtörténjen a Brexit. Vannak, akik ágyban töltik a napot, vannak, akik kimennek meginni egy italt spanyol barátaikkal.

Én semmit nem tervezek. Gondolom, otthon leszek, de az biztos, hogy nem megyek ünnepelni.

Zaklatott – alighanem ez írja le a legjobban, hogyan érzem magam. Nem olyasmi ez, amit az ember várna, de el kell fogadnom, hogy ez van. Remélem, nem lesz igazam és nem az fog történni, amit gondolok. Én leszek az első, aki elnézést kérek, ha nem lesz igazam, de minden jel arra mutat.

Az útlevelem brit. Brit állampolgár vagyok, de a szívem mindig az Európai Unióval lesz.” (Anne Hernandez, 66 éves, félig nyugdíjba vonult egyetemi előadó, aki Malagában él)

A vélemények először itt jelentek meg.

Mit is mondhatnék? Viszlát, Egyesült Királyság…

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia Brexit

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8915447054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bredpitt Monika 2020.01.31. 06:53:34

Meg mindig erthetetlen szamomra ez az egesz. Attol a pillanattol fogva, hogy kiirtak a nepszavazast.
ha jol emlekszem, nagyon meg volt lepodve mindenki az eredmenyen.

Az elso velemeny olvasasa kozben viszolygast ereztem, lehet, hogy en vagyok rosszul kodolva.
Amit tovabbra sem ertek, hogy tulajdonkeppen mi a baj az eu val, mert a szinesboru bevandorlok nem innen mentek......a feher vendegmunkasok ekkora problemat jelentettek?

Este visszanezek.

Golf2 2020.01.31. 07:03:15

@Bredpitt Monika: mi a baj az eu val...2004ig jól müködött.

négyzet 2020.01.31. 09:52:24

@tanato: Micsoda szégyen a brit sajtóra nézve... persze akikről szól, azok aligha fogják szégyellni magukat. Nem csodálom a Megxitet ezek után (annyira nem követtem róluk a híreket korábban).

Az egy picit meglepő, hogy bár oké a bugris k-európai országokban a top politikusok is bugrisok, de hogy egy patinás polgári országban is így szabadjára engedték a gyűlölködést, nos ez azért okot ad némi pesszimizmusra a civilizációnkat illetően :( Korábban sosem értettem, amikor az egyetlen brit barátaim arra panaszkodtak, hogy tory felsőbbrendűség, meg kolonialista gondolkodás.

verkagrafomanka 2020.01.31. 12:06:19

A Land of Hope and Glorynak azt a sorát majd kihagyják, hogy “wider still and wider shall thy bounds be set”? #ohtheirony

Arthamyr 2020.01.31. 12:30:46

@négyzet: "Az egy picit meglepő, hogy bár oké a bugris k-európai országokban a top politikusok is bugrisok, de hogy egy patinás polgári országban is így szabadjára engedték a gyűlölködést, nos ez azért okot ad némi pesszimizmusra a civilizációnkat illetően" - Te miről beszélsz? Az USA talán nem "patinás polgári ország", és ott kevésbé van "szabadjára engedve a gyűlölködés"? Mi köze a (bulvár)sajtónak, ami mindig is hulladék volt és lesz, a top politikusokhoz (azt leszámítva, hogy a top politikusok is néha hulladékok)? Amúgy Svédország is ugyanúgy bugris, mint a "k-európai országok", csak ott ügyesen megoldják a adórendszerükkel és az oktatásukkal meg az egész társadalmi mentalitásukkal, hogy a lakosság nagyobb része maradjon bugris, így nincs olyan szembetűnő kontraszt. Azt sem tudom, mennyire jó szóvátenni a gyűlölködést, és ugyanabban egész országokat lebugrisozni. És még sorolhatnám, hogy mi ezzel a látásmóddal gond... Amúgy te magad is bugrisnak tartod? Jól sikerült k-európai bugrisból skandináv bugrissá fejlődni?
Ugyan már... :/

arncht 2020.01.31. 12:36:24

Kivancsi leszek mi lesz ebbol :) rovid tavon garantalt pofaraeses, de azert parszor mar talraalltak, igaz akkor egy gyarmatbirodalmat szipolyoztak.

Igy kevesebb keleteuropai lesz, tobb azsiai, a rasszista hajlamaikat egyertelmubben tudjak kielni.

VT Man 2020.01.31. 13:01:40

@Bredpitt Monika:
"Amit tovabbra sem ertek, hogy tulajdonkeppen mi a baj az eu val, mert a szinesboru bevandorlok nem innen mentek"

Na igen, ez egy jó kérdés. Az átlag angol fejében brexit = hazamennek a feketék és nem jön több menekült.

De biztos van, akit a lengyel vízvezetékszerelő zavart.

Meg lehet olyan angol állampolgár indiai, pakisztáni, aki azt gondolja, hogy ha az EU-sokat kiszorítják, akkor majd több tesó jöhet.

Az meg valahol vicces, hogy a nagy bevándorlásellenes kormánynak indiai a belügyminiszere. (És gondolom inkább az indiaiakat favorizálja a lengyelekkel szemben.)

apro_marosan_petergabor 2020.01.31. 13:02:06

A hozzászólásokból látom, hogy sokan nem értik a demokráciát.
Lebugrisozzák a közép-európai politikusokat, s gyűlölködésről beszélnek (ez olyan igazi KGST libero-bolsi demokratikus közelítés). Nem, a liberók túlmentek egy olyan határon, amely nem fért bele az angol közgondolkodásba.
De foglaljuk össze:
- Az EU elveszít egy erős hadsereget, amely ráadásul atomütőerővel, s komoly flottával bír
- Elveszít egy befizetőt is
- Elveszít sok tízmillió EU-s polgárt
- Lehet, hogy hibázott az EU?
Másrészt GBR:
- Helyreáll a bizalom a politikusokban (komolyan vették a népszavazást), legalábbis a konzervatívokban (gondoljunk csak a választásra)
- Teljes önrendelkezést, szuverenitást nyer
- Gazdasága nem fog megrendülni, sőt erősödni fog
- Nem kell befizetnie sem
- Bonyolultabbakká válnak a kapcsolatai az EU-s országokkal - ez itt még kicsit homályos, de azt gondolom, csak adminisztratív akadályok lesznek
- Az USA-val visszanyerheti azt gazdaságilag, amit esetleg az EU-val veszit
A bizalom GBR-ben nő, ez látható a font erősödéséből is
A tanulságokat az angol libero-balodalnak de Brüsszelnek is le kell vonnia, az utóbbira jelenleg elég kevés esélyt látok - kb. úgy gondolkodnak, mint a hazai libero-bolsi csapat)
- Mindez azt mutatja, az Európai Unió nem mehet abba az irányba, mint az USA, más a történelem, más az elvárás, az EU nem bevándorlókból épült fel.

Hungryhorse 2020.01.31. 13:02:13

Isszuk a könnyeiteket!

Brix 2020.01.31. 13:02:47

Tanulság a világnak , hogy a populizmus , az emberek hergelèse hova vezethet mèg egy ilyen fejlettek számító országban is...Most visszanyertèk a "függetlensègüket", de mit kezdenek vele? A Kingston upon Hull- ban, council flat- ben èlő munkanèlkülinek több jut majd ezután? Kimennek az eperföldre dolgozni , a román , bulgár idènymunkasok helyett? Lesznek majd ápolónők, jól kèphett szakmunkások, tecnikusok- akik igazán kemènyen akarnak dolgozni, mint általában mi, közèp- európaiak? Ezek mind kèrdèsek...
Megáll a bevándorlás , vagy a kultúrazonos európai emberek kiutálása után , jön majd az afrikai- ázsiai bevándorlás ?
Nem lesznek menekültek? Dehogynem...Akik oda akartak menni, ezután is oda fognak menni....
Leváltják az európai kereskedelmi partnereket? Biztos versenykèpesen lehet majd az angol sört , az angol sajtot - ami alapból sem olcsó- a világ másik vègère szállítani...
Illúziók populista ígèret gyújtemènye...
Akik most nyertek , az a konzervatív, uralkodó politikai osztály , hiszen pár èvre újabb haladèkot kaptak a hatalomban...
A többsèg helyzete inkább bizonytalanabbá válik...
Abban lehet csak bízni, hogy hasonlóan , mikor kèt öreg , közel 50 èves házasság után elválik, ( EU-UK) egy idő után újra egymásra találnak...A váló fèl belátja majd, hogy nem lesz jobb sem egyedül , sem más kapcsolatban, ès visszatèr a règi jól bevált "szeretőhöz"...

Laciii 2020.01.31. 13:02:50

@négyzet: " bugris k-európai országokban"
Az ilyen gyűlölködőket nem kéne cenzúrázni?

Alick 2020.01.31. 13:03:09

@Bredpitt Monika: Az EU szabadkereskedelmi alapállásával még az euroszkeptikusok se nagyon kötözködtek, viszont az eurokrata-etatista föderalizmussal sokan nem értenek egyet... nemcsak a briteknél, de másutt sem.

A transzparencia és a szubszidiaritás jórészt csak a szavak szintján valósult meg, a jelenlegi centralizáció demokratikus deficitet hordoz, az elitisták ideológiai csatározásai pedig elidegenítik a választókat.

Úgy lehetett volna értelmesen felépíteni az EU-t, hogy a "kemény mag" (Németo, Benelux államok, Franciák, Ausztria) fokozatosan előrelép a föderalizmus irányába... ennek tapasztalataival és sikerességével pedig fokozatosan felzárkóznak (ha érdemes és ha akarnak) a második körösök, akik a jelenleginél lazább integrációból indulnak.

A briteknek egyébként is megvan a maguk "uniója", a Nemzetközösség.

Alick 2020.01.31. 13:36:27

@Brix: Azt még Farage is kifejtette, hogy szereti a kontinenst és hisz a szabadkereskedelem, a nemzetközi együttműködés előnyeiben... viszont rühelli a társadalmi kontrolt meglehetősen nélkülöző hatalmi centralizációt.

Alick 2020.01.31. 13:36:32

@Laciii: Erre válaszul jöhet az "eurobugris Juncker" jelzős szerkezet. :)

VT Man 2020.01.31. 14:05:13

@Alick:
"A briteknek egyébként is megvan a maguk "uniója", a Nemzetközösség."

Ez az a nemzetközösség lenne, ahol pl. Indiában nem lehet Apple iPhone-t árulni, mert nem teljesíti a kötelező nemzeti kvótát?
Erre az volt a megoldás, hogy akkor 2019 őszén az Apple elkezdett indiai gyárakban gyártani.

Ez lenne a nagy szabadkereskedelem?

SzZoole 2020.01.31. 14:06:03

@apro_marosan_petergabor:
Részben egyet értek veled.

“ Nem kell befizetnie sem”

Visszafizetni viszont igen.

Hari Seldon 2 2020.01.31. 14:06:26

@apro_marosan_petergabor:

Összefoglalásod több sebből vérzik.

Az csak egy nacinonalista lázálom, hogy nem fog megrendülni. Aztán miért ne rendülne meg? Mert te mondjuk „utálod Brüsszelt” (mindegy milyen okból) ezért a UK-nak „drukkolsz” a „brüsszeli bürokráciával szemben”.

A Font gyengült, ez megint csak butaság hogy nem. Ja hahó, nem az utlosó időszak átváltását kell nézni, hanem a Brexit szavazás idejét 2016-ben. Merthogy az a viszonyítási pont. Most csak oldalazik, korrigál, kivár.

Semmi köze nem volt bemmiféle „Brüsszelnek” a kilépés elnyúlásához, legfeljebb a UK pártrendszere miatt húzodott, és esetleg Merkel mami próbált kicsit játszani még egy kört. De Macron már egy éve is gyors kiesést akart.

Aztán mondjuk ha pár év múlva növekszik a UK gazdasága 1%-al, akkor Borisz bohócék örvendeznek, csak azt nem teszik hozzá, hogy EU tagként potenciálisan 2%-os lenne a növekedés (ahogy például 2016 előtt volt az UK-ban) Ja, hogy közben elveszett 1%? Áh kit érdekel! A népnek ezt nem kell tudnia.

Másrészt az EU nem fog belemenni olyan kereskedelmi szerződésbe, ami az UK-nak jó. –> Nem is lehet számonkérni rajta. Már miért jótékonykodjon egy potenciális versenytárssal? –> Te támogatnád a saját verenytársadat? Na ugye hogy nem. Ennél fogva nem lesz a pénzügyi szektornak passporting joga. A City 20-30%-ának ettől kezdve almás... Ja, hogy ez a legjelentősebb gazdasági ágazat. Áh, kit érdekel! És ami pénz onnan elfolyik, megjelenik máshol. Párizs, Frankfurt, Amszerdam köszöni szépen, csurran cseppen ide oda. Nem fognak elugrani előle.

Ja, és elvileg év végéig kell megkötni egy olyan kereskedelmi szerződést, ami mondjuk más országokkal 4 év. Úgy hogy mondjuk Macron nem igazán akarja (legalábbis úgy hogy ne szerezne meg egy jó szeletet a pénzügyekből). Miért ne tenné? Nem ő akarta ezt, de ha ennyire okosak voltak, hogy megszavazták, csak ki lehet használni. A nevetésges, hogy ez a megoldás Boris Bohóc ellenére sincs.

Tudom, belegették, hogy akkor majd ha nem ad az EU engedményeket, akkor ők máshonnan hozzák be az árut „vámok nélkül”. - Ja, ezt a butaságot is be lehet etetni valakinek. Mert mi lesz akkor? Akkor megszűnik az import? Ja, nem. Azaz a pénz kimegy így is úgy is. - És mellette még vámbevétel sem lesz? Ja, az túl logikus lenne, hogy belegondoljunk. – na, az lenne csak a nagy „biznisz” az UK-nak.

Szóval ez egy sajnálatos esemény, amit eredetileg senki nem akart. Most mégis úgy néz ki, hogy pont az az ország lép ki, aki az integráció legnagyobb ellenzője. – Következmény: az integráció felgyorsul(hat). Ja, ez nem tetszik egyes maffiarezsimeknek? – Hát az sz*r ügy. Ettől még ez lesz kb 10-15 éven belül.

Hari Seldon 2 2020.01.31. 14:09:31

@Laciii:
De igen. Mondjuk régebben én is ilyen pontatlanul fogalmaztam. Helyesen "országok" helyett "rezsimet" kellene használni.

Hari Seldon 2 2020.01.31. 14:11:41

@Alick:
Aha, csak azt a "kontrollt" szereti, amit ő maga irányíthat. - végülis legalább őszinte.
(mondjuk most is a Tory-k fognak irányítani, de ez másik kérdés)

Buchhalter 2020.01.31. 14:29:19

@Hari Seldon 2: én még csak annyit tennék hozzá a véleményedhez,hogy @apro_marosan_petergabor: szerinte nem lesz Nagy -Brittania senki csicskása.Hát persze! Amerika azért sündörög ott ezerrel! És hogy szította egy kicsit a tűzet elszakadás ügyben ,az is biztos.Jövő ilyenkor kíváncsi leszek az "eredményekre" . Bár ha jól láttam az Indexen potom 90 ezer magyar regisztrálta magát.

sterimar 2020.01.31. 14:40:35

A Brexit egy létező problémára (mértéktelen bevándorlás a világ minden részéről) adott rossz válasz.

Mikkamak 2020.01.31. 14:40:53

@arncht: Hát, lehet, hogy nem (csak) rövid távon. Olvastam hónapokkal ezelőtt egy nagyon jó cikket (sajnos sem az írót, sem a címet nem jegyeztem meg), amelyben kifejtették, hogy a UK leginkább egy halálra sebzett szarvashoz hasonlít, mely még fut, de belátható időn belül biztosan vége lesz. Azt gondolják, hogy minden bajuk az EU tagságból ered és a kiválással egy csapásra vége lesz, de ez nagyon nem így van.

Őszintén szólva nemigen látom pl., hogy a skótok önállóságra törekedését meg lehetne akadályozni, kivéve, ha a skótok mégsem szeretnék annyira. És ha ők igen, akkor a többi is mehet.

Laciii 2020.01.31. 14:41:00

Gratulálok a moderálási elvekhez. Látom mindegy a színvonal csak a megfelelő oldalt kell savazni.
Kaptok külön pénzt vagy az index megjelenéssel szúrják ki a szemeteket?

Mikkamak 2020.01.31. 14:41:05

@Hari Seldon 2: Tedd még hozzá, hogy bizonyos szektorok a UK-ban is nagy nyertesei voltak az EU-nak, merthogy egy csomó támogatást kaptak, amit a központi költségvetésből nem fognak - pl. egyetemek, kutatás, mezőgazdaság.

SzZoole 2020.01.31. 14:43:26

@Hari Seldon 2: ne viccelj már Harri :-)

2008-ban 1GBP 1.2EUR volt

Ma, 2020, 1GBP 1.18EUR

Az eltelt 12 évben is mozgott le és fel.

Borist sok ember szemében népszerű, mint nem, míg Micronról ez annyira nem mondható el, sem frankhonban és az EUban sem :-)

Várjuk ki a véget mi lesz, szerintem :-)

Hari Seldon 2 2020.01.31. 15:16:03

@ZooLeka:
És mennyi volt 2016 jun 23 előtt egy nappal? Merthogy az a kulcskérdés. Előtte az UK hasított, növekedés 2% körül volt (plusz minusz 0,2-0,3) Most meg ha növekedni fog 1%-al majd előadják sikerként, hogy lám, nincs bukás. Ja, csak a potenciális növekedési pályától letért.
Macron meg nem népszerű, mert sok ember érdekét sérti. Éppen kardio sem szereti, de ő pont a tradicionalista szempontból. Ellenben, ha lenne egy szavazás, most is mindenkit megverne Le Pentől a komcsi Mélenchon-ig bezárólag (van ilyen elemzés, hogyha kettő közül kell válaszani akkor melyiket támogatja).
A másrészt miután megcsinálta a munkaügyis reformot, mostanra az ország jobban növekszik mint Németország, és ez a belátható jövő években is így lesz:
www.bloomberg.com/news/articles/2019-11-06/french-economic-renaissance-gives-europe-new-engine-for-growth
Pedig akkor is menyit pofázott a jóképességú Mélenchon, hogy világvége lesz. Aztán mégse lett, munkanélküliság 10%-al vette át, most már 8% közelében van France métropolitaine-ban (a gyarmatok nélkül). -> Úgy hogy a határozatlan idejű szerődések aránya nőtt.
Szóval lehet, hogy Macront nem szeretik, de ha mondjuk Le Pen és Macron között kell majd választani a második fordulóban akkor bőven meg lesz a többség.
Egyébként igazad van, mást úgysem lehet tenni, mint figyeljük, mire fut ki a dolog, de nagyon meg lennék lepve, ha ez egy nagy hepaj lenne az UK-nak. (mondom, hacsak azt nem számoljuk, hogy pár év múlva lengetik a nagy sikert, hogy "lám már 1% növekedés is meg lesz idén...")

Hari Seldon 2 2020.01.31. 15:21:51

@ZooLeka:
Egyébként Boris most nyert egy választást. nem vagyok meglepve, hogy népszerű. Mondjuk ha csak és kizárólag Boris és Corby-n között kéne választanom, még én sem tudnék másra szavazni. Corby-nél szerintem bárki jobb lenne az UK politikusai közül.

SzZoole 2020.01.31. 16:40:02

@Hari Seldon 2: Hari Hari, ezek csak felvetések a reszedrol, nem tudjuk mi lesz, én sem, te sem, reménykejünk :-)

Mondjuk én nem érzem, hogy rosszabb lenne, sőt.....:-))

SzZoole 2020.01.31. 16:43:57

@Hari Seldon 2: Borisz régóta a pályán van és régóta népszerű.

Amikor a muszlim nőkről mondta, hogy úgy néznek ki, mint a letterbox /bank robber, akkor ugrott meg csak a népszerűsége, és a muszlim közösség meg csak tüzet sem gyújtottak miatta :-))

Exploiter 2020.01.31. 17:23:23

Itt tényleg senki sem néz angol nem mainstream YouTubeereket? Tök egyértelmű mi a gondjuk. Az EU vezetése szélsőbaloldali örültekből áll, aminek nem örülnek, a kelet-európai bevándorlók a helyi munkásoknak teremtenek versenyt, az EU által nem kezelt egyéb bevándorlók meg a helyi alvilágnak. Lehet hazudni, hogy nem, de de. Ők is látják. Az ország sose lépett volna ki, ha nem lenne egyértemű, hogy az EU = regressziv bal. Ezen kellene változtatni végre, mert szétesik miatta az egész.

Csodabogár 2020.01.31. 17:34:29

@Mikkamak: Ma délután hallgattam nyilatkozni angol parsztot nagyon örül, mert ezután senki nem szól bele, milyen növényvédő szert használjon. Még jó, hogy hozzá tette, hogy Brüsszel nélkül ez a gazdaság nem jött volna létre. Majd ha nem jön a szubvenció, ami eddig ömlött bőven, örülhet a termékeinek. Plusz az EU nem fogja megvenni azt, amit nem az előírások szerint termeltek.
Ugyanakkor pl. fiatal kutatók elég kétségbe esetten mondták, hogy nem tudják mi lesz, mert nem csak a megbízások nagy része, de a teljes laborfelszerelés és minden eszköz az EU-ból jött eddig. Majd előbb utóbb vámmal lesz terhelve.
Részemről kizártnak tartom, hogy egy kanadaihoz hasonló kereskedelmi szerződést tudjanak csinálni az év végéig. Kanadával 7 évig tartott! Az év vége, Borisz álma.

Hari Seldon 2 2020.01.31. 17:38:48

@ZooLeka:
Jó, hát valójában 11 hónap múlva látjuk, hogy milyen viszonyrendszer lesz az EU és UK között, de a logikai folyamatok nem arra mutatnak, hogy lesz megállapodás. Különösen, mert sem Boris, sem Macron nem igazán akarja. (Merkel meg már megy elfelé és amúgy is most már négy öt pártra kell figyelnie a német belpolitikában)
- Az más kérdés, hogy ki hogy fogja kommunikálni, hogy "ő aztán igazán akar megegyezést, de másik nem akar".
Szóval most lesz egy ilyen "miattad van" játék, mindenki a saját közönsége elött, de igazából mindenki húzni fogja az időt.

Hari Seldon 2 2020.01.31. 17:39:51

@Hari Seldon 2:
jav:
"lesz megállapodás" helyett: nem lesz megállapodás

Hari Seldon 2 2020.01.31. 17:43:05

@ZooLeka:
OK, ezek szerint 1,3 volt a Font - Euro. Ez mindját csak 10%-os romlás. Az igaz, hogy magyaroszági pénzrontáshoz ez nem mérhető, de mégsem aprópénz, ha egy ország "vagyona" 10%-ot romlik.

Hari Seldon 2 2020.01.31. 17:47:20

@Exploiter:
Hát ha a fidesz-maffiapárttól nézzük, akkor még a néppárt is baloldali. Ebben igazad van. De ez jelent-e valamit? Nehogymár a fidesz-maffia szemlélete legyen a viszonyítási pont.
Az is igaz, hogy az UK mindig is a szabadverseny országa volt, de ettől még ha valahol védik a munkavállalókat, nem lesz baloldali.

Kard 2020.01.31. 17:52:44

@ZooLeka: Te nem most fogod ezt megérezni (gondolom kint élsz) hanem néhány év múlva. Mert a City bankárai akik az legalsó szinteken is 10-15e fontos havi fizetéseket vittek haza majd elpárolognak és az általuk fizetett rengeteg adó és az általuk megvett mindenféle szolgáltatások szépen hiányozni fognak a gazdaságból. Ez pedig végig fog gyűrűzni idővel az egészen. Ebből még nem érzel semmit, mert még idei év végéig minden marad ugyanúgy.
Mellesleg példának ott van Trianon. Az pont egy hasonló történet volt, mert az egyes részek kiszakadtak a nagy közös piacból (Monarchia). Például akkor dőlt össze a budapesti malomipar mert negyed annyi gabonát kellett feldolgozni a lényegesen kisebb ország miatt. Vagy ott voltak a csehek. Szépen összerogyott az egész iparuk mert nem kellettek a gépek Erdélybe (meg máshová) mert hirtelen mindenki nacionalista lett. Évtizedek teltek el mire visszaértek arra szintre ahol előtte voltak.
Például a világ második legnagyobb árupiaci tőzsdéje volt a budapesti Chicago után. Semmi nem maradt belőle.

Hari Seldon 2 2020.01.31. 17:53:10

@Csodabogár:
"Részemről kizártnak tartom, hogy egy kanadaihoz hasonló kereskedelmi szerződést tudjanak csinálni az év végéig. Kanadával 7 évig tartott! Az év vége, Borisz álma."

Az a helyzet, hogy ez csak kampányszöveg. Neki valamiért simán jó a WTO rendszer, csak ő úgy kommunikálja le, hogy megoldást akar. Ha emléxel rá, már ősszel sem akarta elküldeni a hosszabbítás kérelmet. Ami egyet jeletett volna az azonnali kieséssel. Ergo: neki az is jó valamiért.

SzZoole 2020.01.31. 18:21:53

@Hari Seldon 2: meglátjuk mi fog történni, végülis a remény hal meg utoljára :-)

Hari Seldon 2 2020.01.31. 18:28:25

@ZooLeka:
Így van, a lepényhal meg...
Egyébként ettől függetlenül drukkolok, hogy nem nagyon érezzétek meg.

Alick 2020.01.31. 18:42:06

@Hari Seldon 2: Végülis szavazással egyszerűbb őt leváltani, mint mondjuk Juncker-t.
:)

Hari Seldon 2 2020.01.31. 19:20:57

@Alick:
Junkert is egy szabályrendszer alapján válaszották az EU-ba delegált képviselők. (ott még az EP át tudta vinni az elképzelését) Most mondjuk egy másik eljárás szerint válaszottak, de itt is a legtöbb képviselővel rendelkező frakció adta a Európai Bizottság elnökét.

flydomi 2020.01.31. 19:29:37

@apro_marosan_petergabor:

Nemhiába az illiberalisok,a la popsik mindig hazudoznak es gyuloletet keltenek,megosztanak.A te erved is ennyi.De a tortenelem ezt mar bizonyitotta.Legutobb Hitler es Sztalin szemelyeben tortent olyan dolog,ami ember ellenes volt.Erre epitett a Tory tarsadalom.
De a szamokal tisztabban kell lenni.Es a szamokal nem jol all az illiberalis hazug hatalom.De mivel a demokratikus valasztasi rendszer ugye-fogyott,erre epitkeztek,amivel megnyertek a "hatalmat".
2016-os valasztas:17 millio.
2019-es parlamenti valasztas,a la masodik brexi ref:-14 millio.Ugy,hogy az ellenzek tobbet kapott.
Szoval kar ide.anyni,hogy a tobbseg akarata dontott……
De ebbol az elso 4-5 evben nem fognak jol kijonni.ahogy az EU sem.
De egy dolgot mindenki tud:az igazi Brexit csak most kezdodik,ami semmi Kaanant nem fog beteljesiteni.

flydomi 2020.01.31. 19:30:00

@Hari Seldon 2: Az a helyzet, hogy ez csak kampányszöveg. Neki valamiért simán jó a WTO rendszer, csak ő úgy kommunikálja le, hogy megoldást akar. Ha emléxel rá, már ősszel sem akarta elküldeni a hosszabbítás kérelmet. Ami egyet jeletett volna az azonnali kieséssel. Ergo: neki az is jó valamiért.

Pontosan.Ebbol latszik,hogy o nem a nep szolgalataban van.Neki a celja csak a hatalom,barmi aron.Nem erdekli a birodalom sorsa.Eszak Ireket elengedte,mert nincs megoldas "arra".Csak meg rajatszik,h o igen is mindent megtesz a nepert.
sok sok lovet kapott valakiktol,hogy beteljesitse a birodalom bukasat.De megerdemlik sorsukat.

sterimar 2020.01.31. 19:30:24

@Hari Seldon 2:
"Az csak egy nacinonalista lázálom, hogy nem fog megrendülni. Aztán miért ne rendülne meg?"

Az, hogy hatalmas összeomlás lesz, meg egy internacionalista lázálom, amit egyelőre semmi nem támaszt alá. Sokan nagyon szeretnék, minél rosszabb annál jobb alapon, az egész brit kilépés óta minden azzal van tele, hogy majd az egész UK visszasüllyed a kőkorszakba. Sokak legnagyobb sajnálatára ez nem így lesz, hosszútávon valószínűleg nem is lesz látható a kilépés a gazdasági mutatókon. A nemzeti fizetőeszköz értéke más devizákhoz képest, meg végképp nem előrejelzője bárminek is, a GBP elég volatilis volt akkor is, amikor az EU tagja voltak.
A kereskedelmi szerződések meg általában (jó esetben) olyan dolgok, amik mindkét félnek jók, ezért írják alá őket a felek.

sterimar 2020.01.31. 19:30:31

@Exploiter:
"EU = regressziv bal. Ezen kellene változtatni végre, mert szétesik miatta az egész."

Hagyján, hogy regresszív, de még agresszív is. Egyébként teljes mértékben igazad van.

SzZoole 2020.01.31. 19:59:04

@flydomi: “ Ebbol latszik,hogy o nem a nep szolgalataban van.Neki a celja csak a hatalom,barmi aron.Nem erdekli a birodalom sorsa.Eszak Ireket elengedte,mert nincs megoldas "arra".Csak meg rajatszik,h o igen is mindent megtesz a nepert.
sok sok lovet kapott valakiktol,hogy beteljesitse a birodalom bukasat.De megerdemlik sorsukat.”

Szerintem Boriszt is a Sorosgyúribácsi pénzeli, nem, imbecile.......:-)

Hari Seldon 2 2020.01.31. 20:40:28

@sterimar:
Azt senki nem állítja, hogy lesüllyednek egy közép európai állam szintjére, de hogy megérzik az biztos. A potenciális növekedési pályától való eltérés negatív irányban is, az minimum RELATÍV visszaesésnek felel meg világszinten.
- és az, hogy 8-10 év után visszaállank egy hasonló pályára mint előtte, az vagy igaz lesz, vagy nem.

Hari Seldon 2 2020.01.31. 20:44:48

@flydomi:
Észak írek nagy valószínűséggel belátható időn belül így is úgy is leválik, fura, hogy fű alatt le is mondtak róla. Igazából a demográfiai folyamatok is erre mennek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.01.31. 20:54:43

@tanato: Ahogy Obelix mondogatta:"Dilisek ezek a Britek!"

flydomi 2020.01.31. 20:55:27

@ZooLeka:
Elkepzelhetetlen,hogy Putyin aponak dolgozik,igaz? :)
Csak soros,ha mar apatok ezt mondta,senki mas. :)

Golf2 2020.01.31. 22:01:35

@ZooLeka: Jól döntöttetek,csak jobb lehet az agyatlan Brüsszel nélkül.

Exploiter 2020.01.31. 22:28:36

@Hari Seldon 2:

Milyen munkavállalók milyen érdekeit?
Pont az a baj, hogy az EU mindenki érdekeit védi, csak azokét nem, akik angolnak érzik magukat és mondjuk ötszáz éve is angolok voltak. Vagy franciák. Vagy németek. Vagy akárkik. Mindenki más fontosabb mint a "munkavállalók".

Emiatt léptek, akárki akármit csúsztat. Meg a száz másik hasonló ügy miatt.

www.telegraph.co.uk/women/life/tolerant-nation-time-shamed-grooming-gangs-prey-girls/

sterimar 2020.01.31. 23:12:55

@Golf2:
"Jól döntöttetek,csak jobb lehet az agyatlan Brüsszel nélkül."

Nem biztos, mert így még inkább pár szélbalos kultúrmarxista játszótere lesz az EU még egy ideig. Mindenki jobban járt volna, ha maradnak és ellenpontot képeznek a jelenlegi iránnyal szemben.

négyzet 2020.01.31. 23:53:37

@Arthamyr: jól megsértődtél.
Igen, bugris. Nem, nem lettem skandináv, és nem is leszek. Ugyan ezek itt nem bugrisok. Amúgy semmi lenéző szándék nem volt a bugrisozásban, ellenkezőleg. A semmi demokráciai hagyománnyal rendelkezőktől azért lehet kicsit kevesebbet várni. Szerintem nyilvánvaló, hogy a sajtó mindenütt többet enged meg magának, ha az elit/döntéshozók többet engednek meg maguknak.

négyzet 2020.01.31. 23:57:49

@Laciii: semmi gyűlölködő nem volt benne... Kritikátlan, szarkazmusra süket emberek...

2020.02.01. 00:00:58

Mna, megy a visszaszámlálás. Érdekes, hogy az ünneplő közönség átlagéletkora saccperkábé 50 év (és akkor még fiatalítottam) ... hja, már nem a saját aktív jövőjükről döntöttek ...

2020.02.01. 00:06:31

@sterimar: Én csak egy dolgot nem értek, amikor ilyeneket olvasok, tőled meg a hasonlóan gondolkodóktól (pl. magyar miniszterelnök). Szóval, a bánatos lónak a szaporítószervébe nem kezdeményezitek akkor Magyarország kilépését is? Ja, hogy a pénz az kell, de különben kussoljon, csak fizessen.

Etniez 2020.02.01. 08:44:21

Gyászos nap, populisták nagy győzelme.

Etniez 2020.02.01. 08:44:57

@apro_marosan_petergabor:
Ritkán látható, rendkívül gyenge minőségű hozzászólást sikerült megírnod!

"Gazdasága nem fog megrendülni, sőt erősödni fog. "
Az nem, baj, hogy az összes gazdaságkutató kimutatta, hogy 5 évig folyamatosan gyengülni fog, utána meg ki tudja mi lesz, de te megmondtad a frankót, úgy is lesz..

"- Nem kell befizetnie sem"
Sokkal többet kapott vissza a képzett, ingyen kapott munkaerővel.

"- Bonyolultabbakká válnak a kapcsolatai az EU-s országokkal - ez itt még kicsit homályos, de azt gondolom, csak adminisztratív akadályok lesznek"
Vámhatárok lesznek, kilesznek szorítva az EU-s piacról, főleg a szolgáltatási szektoruk. A nagyhal mindig megeszi a kishalat, jelen esetben őket fogják megenni.

"- Az USA-val visszanyerheti azt gazdaságilag, amit esetleg az EU-val veszit"

Nem, az USA is lenyomja majd őket, pénzben nincs barátság, csak érdekek.
Trump már el is kezdte puhítani Borist, hogy privatizálják az egészségügyet, mint USA-ban. Na, az lesz szép!

"A bizalom GBR-ben nő, ez látható a font erősödéséből is"
Font mihez képest erősödik? Csak mert az Euróval szemben - 20%-on áll három éve. A szaros Forinthoz képest erősödik, mert Orbán folyamatosan értékteleníti.

Etniez 2020.02.01. 08:45:10

@Kard: Pontosan, amikor jött a gazdasági válság 2008-ban abból semmit nem érzett az átlag magyar 2010-ig. Utána pedig 5 évig érezte, ez lesz itt velünk is sajnos az UK-ban. Nem a 2020 lesz a szar, hanem a 2022-...

somlobodog 2020.02.01. 08:45:24

"Fish, Chips, Cup o' tea, bad food, worse weather, Mary fuc*ing Poppins".
Ennyi volt. Éljenek boldogan, sok sikert. Lépjünk tovább. Csak brexites és balfasz brit királyi házas cikk ne legyen több. :)

sterimar 2020.02.01. 08:45:37

@Pink Petsch:
Az EU gazdasági közösségként jó, erre is jött létre. A probléma az, hogy egyes csoportok megpróbálják rákényszeríteni más országokra a saját politikai agendájukat.

Exploiter 2020.02.01. 08:45:45

@Pink Petsch:

Ne legyél már hülye. Az EU egy jó dolog. Az európai országok nem életképesek nélküle ebben a világban.
A szélsőbalos vezetéssel viszont akkor se életképes, ha egyben marad. Nem kilépni kell, hanem küzdeni a szar ellen, ideológiát váltani.

Hari Seldon 2 2020.02.01. 09:45:22

@Exploiter:
Na várjál, valami baj van a koordináta rendszereddel. Ugyanis nem a fideszhez kell viszonyítani, hogy ki a bal meg jobb. Mert a jelszavaikhoz képest lényegében a pártrendszer 80%-a komcsi lenne. Nevetséges lenne, ha egy simán lopára szakosodott szervezet jelszavai határozzák meg, hogy ki milyen irányú.
Csakhogy azt azért fel kéne ismerni, hogy nem ők a viszonyítási pont, főleg nem Európában.

Arthamyr 2020.02.01. 10:02:19

@négyzet: A sajtó ezen viszonya kölcsönös az elittel, sőt, a néppel (meg a bugrisokkal) is, nem egyirányú a dolog, és az sem biztos, hogy az elit/a döntéshozók tehetők _leginkább_ felelőssé a folyamatok kedvezőtlen alakulása miatt.

És hát ja, ha lebugrisoznak, azt nem veszem jó néven. A szándéktól függetlenül ez lenéző. Te és a kedves családod lehet, hogy bugrisok vagytok, én és az én családom viszont nem. Az pedig nem érdem, hogy valakit "demokráciai hagyománnyal" rendelkező országban szart ki magából az anyja, Franciaországban pl. igen nagy hagyományai vannak, aztán mégis van ott egy csomó bugris, talán több is van arányaiban, mint az általad lebugrisozott "k-európai országokban". A demokrácia egyébként pl. arra jó, hogy a bugrisok is beleszólhassanak a közügyekbe, esetleg időnként következmények nélkül vandálkodhassanak/szabotálhassanak tüntetés címén. A szociál- fajtája meg még azt is elősegíti, hogy könnyebb életük legyen, és kevésbé hátráltassa őket bugris mivoltuk. Ilyen van Svédországban, az egy igazi kis bugris-paradicsom, ahova mostanában még importáltak is egy csomó új bugrist... Mondjuk azt azért rájuk sem mondanám, hogy bugris ország, mert ott is van sok rendes, értelmes, jóravaló ember, mint ahogyan "K-Európában" is.

Exploiter 2020.02.01. 11:07:11

@Hari Seldon 2:

Ezért nehéz itthonról beszélgetni politikáról. Mer ugye itt fontos dolgokról van szó, egy egész kontinens, az európai civilizáció jövőjéről. Te meg nem tudsz elszakadni a fidesztől, aminek jelen esetben pont semmi köze semmihez, hacsak Boris nem Orbán titkosügynöke.

apro_marosan_petergabor 2020.02.01. 12:24:14

@Etniez:
Az összes-libero-bolsi közgazdász le niemandozta Matolcsyt - aki unortodox -, Vargát, meg a FID-KDNP gazdaságpolitikát.
Ma meg, megyünk előre, mint a raketta, adósságunk csökken, alacsonyak a kamatok, megszünnt a munkanélküliség, szépült a főváros, az ország - s mindehhez nem volt zsükség a a bolsi-libero oldal által ránkerőltetett IMF-re.
Ennyit a szakértőitekről... hozzáértésük gyenge, csak dogmákban képesek gondolkodni - mi köze ennek a liberalizmushoz(az eredetihez)?

Hufeisen 2020.02.01. 15:32:09

@apro
Ezt most ironikusan írtad, vagy komolyan is gondolod?
Mi csökken az államadóságon? Mert az összege az tuti nem...
Az alacsony kamatoknak hála mindenki ingatlanba fektet, aminek felrobbant az ára. Most ennek vagy egy csúnya lufibumm lesz a vége, vagy az, h fiatalként esélyed sincs saját lakáshoz. Munkanélküliséget tényleg ezen a blogon akarod beadni? A magyar munkaképes lakosság hány %-a dolgozik külföldön? A közmunkaprogram is szépen sminkeli a statisztikát.
Még azt is magyarázd meg itt kérlek, hogy milyen jó is, h a forint egy év alatt 6%-ot esett az €-hoz képest. Mondjuk ezt sokan el is hinnénk, főleg az ingázók, akiknek ez plusz fizetésemelés.

Hari Seldon 2 2020.02.01. 16:52:02

@Exploiter:
Pont ezért mondtam, hogy nem azt kell nézni, hogy egy eltolódott preferencia szerint ki balos vagy jobbos.
- Mert az EP-ben van bőven jobboldali párt. És attól még, hogy egy keleti országban rámondják, hogy azok nem jobboldaliak, attól még azok. Mert nem ők fogják meghatározni hogy ki a jobboldali.

Etniez 2020.02.01. 21:05:40

Megírod az egyik ostobaságot, utána írod a következőt, fantasztikus álomban élsz.

"Az összes-libero-bolsi közgazdász le niemandozta Matolcsyt - aki unortodox -, Vargát, meg a FID-KDNP gazdaságpolitikát."

Mi a magyar gazdaságpoltika? Nyalunk a multiknak adókedvezményekkel és korlátozzuk a dolgozók jogait, ebben mi az új?

"Ma meg, megyünk előre, mint a raketta, adósságunk csökken, alacsonyak a kamatok, megszünnt a munkanélküliség, szépült a főváros, az ország - s mindehhez nem volt zsükség a a bolsi-libero oldal által ránkerőltetett IMF-re."
Valóban, nem kellet az IMF, helyette jött az EU-s pénzeső, anélkül sehol nem tartanánk.
Az adósságunk nem csökken GDP arányosan egy nagyon picit, nominálisan meg kurvára megnőtt.
A munkanélküliség nem szűnt meg, csak el van rejtve a közmunkaprogramban plusz a minimum fél millió kivándorolt által.
A főváros szépült? Az 1970 műszaki színvonalán tartó hármas metróra gondolsz? Vagy a 200 milliárdból felhúzott focistadionokra?

Etniez 2020.02.01. 21:17:27

@Hufeisen: ezt akartam írni, az alacsony kamatok átok és nem áldás jelenleg.
Ma már a három gyermekes Csokkal sem tud lakást venni senki, csak egy nagyon szűk réteg.
Ha nincs ingatlan, akkor gyerek sem lesz, mama hotelbe nem szülnek a fiatalok. Az egész program elbukik ezen.

2020.02.01. 21:32:57

@sterimar: Jah, erre jött létre több mint fél évszázada. Ha még mindig azon elvek alapján működne, akkor a teljes kelet-európai térségnek null komma null esélye lenne a csatlakozásra. Mert az agymosott, populista, nacionalista agymenéssel (amit egyes helyeken kormánypropagandának is hívnak) ellentétben, a kelet-európai térség nettó haszonélvezője a tagságnak. Igen, ez kompenzálásra szorul, valamint változnak az idők,az egyes nemzetállamok a globalizáció világában elbuknak. (Előbb-utóbb (Kína sorsa is lesz, ezt kompenzálja az egy-tál-rizsért-meló politikájával, amivel a nemzetközi cégeket az országba csábítja).
Szükség van tehát egy egységes európai fellépésre a világpiacon, ez pedig nem működik csak tisztán gazdasági alapon, ehhez a tagországok törvényeinek harmonizációjára van szükség, még akkor is, ha ezek a törvények egyes lokális oligarchák, mint Orbán és üzleti köre köreit sérti. És ezt lovagolja meg Orbán a populista szarjaival, amire ezek szerint te is vevő vagy.

2020.02.01. 21:34:57

@Exploiter: A szélsőbaltól az EU vezetősége messzebb van, mint te attól, hogy valaha is megértsd a működését ....

Exploiter 2020.02.02. 08:46:04

@Pink Petsch: mondd az angoloknak is, hátha visszajönnek.

Bredpitt Monika 2020.02.02. 13:19:12

@somlobodog: hát, a lépjünk tovább részhez: én tovább lépek, mert nem érint a dolog, de tegnap mesélte egy ismerősöm, hogy hosszú évek óta kint van egy magyar barátjuk, most február 1-től felmondtak neki, különösebb indoklást nem kapott

még jó, hogy nem indultam el nyáron Dél Angliába dolgozni, most én is repülnék onnan valószínűleg.....

Bredpitt Monika 2020.02.02. 13:23:13

Most láttam pár napja egy interjút a Brompton Bicycle (összehajtható bringák) cég vezetőjével. Ők kivonták magukat ebből az egész cirkuszból. Nem foglalkoztak semmivel, lesz kilépés, lesz vám, hogyan fog tovább működni a cég, ha valóban kilépnek?
Keresték továbbra is a partnereket és nagyon jól teljesítenek.

Bredpitt Monika 2020.02.02. 13:26:40

@VT Man: a lengyelekről......

pár éve egy skót házaspárral beszélgettem a Deák téren, a férfi vállalkozást vezet, építőiparban dolgoznak..

finoman fogalmazott, de az értelme az volt a mondandójának, hogy a skótok között nem talál olyan munkásokat, mint a lengyel alkalmazottai, nagyon meg volt elégedve velük, nagyon nem örültek a Brexitnek..,

Bredpitt Monika 2020.02.02. 13:29:29

@Alick: hozom a szótáram.........

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.02.02. 17:53:28

Remélem a skótok is otthagyják őket a picsába,meg az Észak írek is.
Mondjuk a klubfoci miatt aggódom egy kicsit.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.02.02. 18:31:49

@Bredpitt Monika: A múltkor a Magyarokról is azt mondták az angolok,hogy szorgalmasabbak,mint egy ottani születésű angol.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása