oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. december 29. 06:30,  Klímatöprengés Svájcból és Magyarországról 61 komment

2019. december 29. 06:30 Határátkelő

Klímatöprengés Svájcból és Magyarországról

A lassan mögöttünk maradó év egyik nagy témája a klímahelyzet volt, úgyhogy bár nem egy vidám kérdéskör, arra gondoltam, az utolsó vasárnapot részben szenteljük ennek. Milyennek látszik a kérdés Svájcból és Magyarországról?

klimavaltozas_1.jpg

Előrebocsátom, hogy mindkét szerző hasonló álláspontot képvisel (majd a kommentekben ti úgy is elmondjátok, miért nincs vagy van igazuk). Zuzzer például egyre inkább úgy érzi, hogy valami nem kóser a világban. Valami olyasmi, amiről az életben nem gondolta volna, hogy időnként ennyire fogja csípni a szemét.

„Elég régen meg vagyok egyébként róla győződve, hogy mi, emberek, csak vírusok, vagy baktériumok vagyunk Földanya testén, amit aztán majd jól leráz magáról és nyom nélkül eltűnünk a …ba.

Manapság egyre több erre utaló jel van, nem én találtam ki és nem csak én látom, hogy rohanunk a végzet felé ezerrel. Most éppen nem is a bolygórombolásra gondolok, hanem a mentális leépülésre, aminek példáit nap mint nap láthatjuk.

Tehát….. Kedves férfitársaim (bár a hölgyek egy része is idevehető lenne)! Pár héttel ezelőtt még röhögtem azon a poénon, hogy Ausztráliában segélyvonalat akarnak létrehozni a Gréta Thunberg jelenség hatására meghasonlott férfiak számára.

Aztán mostanában meg nézem, ahogy egyes emberszabásúak mit meg nem engednek maguknak egy kislányt illetően. Nevezik mindennek aminek lehet, állítják Hitlerrel párhuzamba, hogy csak néhányat emeljek ki az össznépi hányadék tengeréből.

Veletek meg mi van vazze? Az asszonynak fáj a feje két éve folyamatosan és a jobbkezetek már elfáradt? Jöttök itt, hogy „… meg a mögötte álló körök”. Milyen körök, vazze? Ez (...) egy kislány, aki kimondja azt, amit kell, provokálja azt akit kell.

Ki áll mögötte? Hát a családja, meg egy halom olyan ember, akinek nem csak azért van a fejében agyszövet, hogy azt a fene nagy lyukat kitöltse, hanem azért, hogy gondolkodni is megpróbáljon vele.

Azok, akik a világ legegyszerűbb diagramjait értelmezni is tudják; emlékeztek még az általános iskolára? X tengelyen az idő, az Y tengelyen a hőmérséklet…. Azok, akiknek számít mi lesz a gyerekükkel, meg azok gyerekeivel, ha ez a nyomorult világ a Ti legyingetéseitek hatására a fejükre omlik.

De ha lenne is mögötte valami titokzatos háttérhatalom, Soros György, vagy maga a Télapó… leszarom, ha a téma fontos és igaz. Az igazság nem attól függ, hogy ki mondja – azaz egy hely van ahol ettől függ, egy lángoktól ölelt kis banánköztársaság -, hanem attól, hogy igaz-e, vagy sem.

Ti meg ki vagytok bukva, mit bukva, borulva attól, hogy egy kiscsaj az orrotok alá nyomja a büdös zoknit, mondván, hogy ez a zokni vazze büdös. Hámerőtám irányíccsa a nemzetközi karvalytőke… Az….Magasról teszek rá, mint minden egyéb gondolkodó lény, még ha így is lenne, mert pont azt mondja, ami van.”

A teljes posztot itt találjátok.

A magyarok és a klímahelyzet

Megdöbbentő, hogy mennyire sok természeti csapás van és hogy mennyire növekszik ezek száma – írta a Végtelen… talán szerzője, hozzátéve, hogy ez nekünk is köszönhető.

klimavaltozas_2.jpg(Fotó: pixabay.com/enriquelopezgarre)

„Elég nagy száma ezeknek a katasztrófáknak a klímakrízis kapcsán jött létre (ami ugyebár Trump szerint nem is létezik és a mi kormányunk szerint is csak valami kamu civil-összeesküvés-elmélet, mint az amazonasi erdőégés).

Nos, szóval a katasztrófák egyébként mondhatni nem válogatnak, de valójában igen, mert mint olyan sok minden, ez sem igazságos és a világ szegényebbik felét érinti ahelyett, hogy azokra csapna le, akik az okozói, (vagy azokra a politikusokra, akik nem hisznek benne).

Szóval a klímaváltozás, amit leginkább a fejlett országok idéztek elő, a szénmonoxid és metán kibocsátással (gyárak, szénerőművek, autók, húsfogyasztás, őserdőirtás stb) a legszegényebbeket sújtja, Afrikát és Ázsiát.

Tudtad, hogy jelenleg csak Afrikában 52 millió ember éhezik 18 országban az extrém időjárástól, ami egyszerre szárazság, aszály aztán meg áradás? Emellett ciklon és földrengés, valamint sok esetben belső viszálykodás, és ebola.

Ez ma, 2019 decemberben például Kongó, ahol egyszerre ötféle krízis van jelen, az ebolától a belső háborús konfliktusig. De nézhetjük azt is, hogy az elmúlt 10 évben körülbelül 20 millió embernek kellett elhagynia otthonát csak és kizárólag a klímaváltozás miatt.

70.8 millió ember hagyta el az otthonát tavaly, és ez a szám idővel csak emelkedni fog, ahogyan a klíma krízis egyre több országot és népet ér el. Összesen egyébként jelenleg 53 országban 167 millió ember érintett valamilyen humanitárius krízis miatt.

Mindehhez pedig mi közünk van? Hát elég sok. Még akkor is, ha mi olyan nagyon hirtelen lettünk az Európa szegényeiből a jobbik oldalon élők, a hirtelen jött szabadságunkban igyekeztünk behozni gyorsan a lemaradást és mindössze húsz év alatt nagy magasságokba emelni a fogyasztásunkat, azaz a féktelen vásárlást.

Nos, nehezen tudok eltekinteni a klímakatasztrófától, ami a szemem előtt zajlik csak azért, mert mi (is) imádjuk a műanyag cuccokba csomagolt zöldségeket vásárolni vagy húst hússal enni, és rengeteg fölösleges tárgyat vásárolni, amit aztán kidobunk.

Nem csak a szemetelés, a műanyagtermelés, de az étel pocséklás is a mi számlánkra is írandó (évente 2 millió tonna kaját dobunk ki csak Magyarországon).”

A teljes írást itt olvashatod el.

Az új család

Azért hogy legyen más téma is, a nannyként dolgozók érdekes helyzetben vannak, hiszen olyan a munkájuk, hogy pár év után biztosan váltani kell – ha mást nem, családot. Ebben a helyzetben van a Londonban élő Hanna is.

kislany.jpg

„Szeptemberrel el kellett jönnöm az előző családtól, mert a legkisebb gyerek is elkezdte az iskolát, azaz 4 éves lett. A gyerekgondozás lényege a minél kisebb gyerek, vagyis minél nagyobb óraszámot igénylő családok.

A család pedig nem akarta kiadni az utamat, de ugyanakkor meg az anyuka száját húzogatva mondta többször is, hogy igen, ha a gyerek iskolában lesz, hát nem kellek napközben…

Tudtam, de nem sejtettem esete állt fent. Az utolsó utáni pillanatig vártam, hogy valami véglegeset közöljenek. Jó angol módjára, túl udvariasság jegyében, inkább megvárták, hogy magamtól jussak el arra a felismerésre, hogy felmondjak. Nem is lepte meg őket.

Ekkor már augusztus hónapot írtuk és nekem egy hónapon belül kellett új munkahely. Nagyon szervezetlenül csináltam…már májusban el kellett volna kezdenem keresni a piacot ismerve. Előre látó családok július előtt felveszik az új embert szeptemberi kezdéssel.

Ügynökségekkel felvettem a kapcsolatot, totális időpazarlásnak bizonyult. Aztán kínomban egy helyi anyuka csoportba kiírtam, hogy ki vagyok és mi a pálya.

Egy anyuka rám írt, hogy ő keres. Küldtem neki önéletrajzot, ami tetszett neki. Ezt követően egy interjúm volt nála, amire tényleg nagyon készültem és egy komplex kérdéssorral mentem. Ezután is tetszett neki minden. Lecsekkolt a korábbi munkaadóknál, majd vinni akarta tovább a folyamatot.

Hosszú hetek teltek el, mire a kezdési időben megállapodtunk. Ő nem kapkodott, mivel egy néni segített neki, s nem volt sürgős, hogy rögtön kezdjek. Egy 72 éves! néni vigyázott éveken át a gyerekeire, csak szerinte már kezdte nem bírni és panaszkodós volt.

Szeptember végével indult az új állás. Kölykök, kölykök nem nagy ügy…csak amíg nem ismernek és nincs kölcsönös bizalom, nem olyan egyszerű hirtelen. Meg minden család más és mást máshogy várnak el, amikbe idő beletanulni. Ez adott az elején egy kis stresszt.

Hálisten nem szarrágó családhoz kerültem. Mindkét szülő HR-es. Az apukának HR-es cége van a Cityben, felsővezetőket keresnek globálisan. A gyerekek 2,5 éves fiú és majdnem 5 éves lány.

A kisfiú nagy meglepetés volt azzal, hogy folyékonyan beszélt és szobatiszta lett, mire kezdtem. Korát simán veri. Értelmesebb és fizikai megjelenésében is érettebb, mint egy átlagos 2,5 éves. Nagyon gyorsan összeszoktunk, pillanatok alatt elfogadott. Elkezdtünk csapatként együttműködni és remekül reagál arra, ahogy beszélek/viszonyulok hozzá. (...)

Az is meglepett, hogy kabátját önállóan képes felvenni, de már nadrágját is egyre ügyesebben. 2,5 éves létére baromi okos.

A majdnem 5 éves. Jószándékú és értelmes lány. Még eddig nem sok borsot tört az orrom alá. Hozzá még idő kell. Elfogadott ugyan, de látom benne még a távolságtartást. Idővel alakul.

A lényeg annyi, hogy a szülők jó alapokat adnak és adtak, amire lehet építeni. A szülőknek vannak elvárásaik a gyerekeik felé, mármint viselkedésben és vannak bizonyos szabályok, amiket be kell tartani otthon.

Nem a gyerek csicskáztatja a szülőket, hanem lefektetett határok vannak. Az anyuka meg igenis leállítja őket, ha valami félremegy. Elnézést kérés és köszönöm pedig az alap náluk. (...)

Sokszor megkapom a kérdést, hogy nem gondolkodtam-e már nanny melón kívül máson. De…ám az elmúlt években a stabil és fix bevételen volt a hangsúly az életemben, s ebből az állásból már tisztességes fizetésem alakult ki az évek alatt.

Bizonytalanért felrúgni, vagy nulláról indulni más területen nem éri meg számomra, hacsak nem jól megtervezett váltásról van szó, amivel rövid időn belül jobban kereshetek, mint most.”

A teljes posztot itt olvashatjátok el.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Magyarország Svájc Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3615367202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kardio1 2019.12.29. 08:09:56

A klímaváltozás lehetséges politikai következményeiről itt egy érdekes cikk:

www.valaszonline.hu/2019/12/19/klimavaltozas-politikai-kovetkezmenyek-kovacs-fodor/

Virago_1000 2019.12.29. 12:08:50

Greta thunber egy 16 eves sved kornyezetvedelmi (?) aktivista, aki duhet, frusztraciojat, es klimaval kapcsolatos felelmeit osztja meg a vilaggal azokon a csatornakon, amiket megnyitottak neki. NEm tudos es nem kozgazdasz. Semmilyen kepesitese nincs, bellertve az alapfoku altalanos iskolat. Semmilyen gyakorlati megoldast nem kinal arra a rombolasra, amelyet elkepzelesei okoznanak.

Bamulatosan szenvedelyes, folyamatosan rossz teziseket allit fel.
Megis, mediasztar, google talalatok szama: 176 millio. Az o kepet festik a falakra, mint Eszak-koreaban, es az ev emberenek valasztjak meg.

Boyan Slat egy 25 eves holland feltalalo, aki a vilagon eloszor az oceani muanyag szemet gyujtesere dolgozott ki otletet, 16 eves koraban - ugyanannyi evesen, mint Greta. Jelenleg egy csapatot vezet, amely fejlett technologiat dolgoz ki / tokeletesit az oceanok megtisztitasara. A megoldasa nem okoz semmi gazdasagi pusztitast, viszont tisztitana es elhetobbe tenne a bolygot.

Bamulatosan szenvedelyes, folyamatosan jo teziseket allit fel.
A madiat nem erdekli, google talalatok szama: 270 ezer. Az o kepet nem festik a falakra, mint Eszak-koreaban, es az ev emberenek sem valasztjak meg.

Greta thunberg, pontosabban a mogotte allo es az ot penzelo gepezet elertek azt, hogy mara az, aki alapvetoebn fogekony volt a kornyezetere, a kornyezetvedelemre (a feher europai es amerikai ember) mara mar nem az. A klimavaltozas moge bujtatott vilagfelforgato politikai aktivizmus elhozhatja a totalis bolsevik dktaturat, es ehhez semmilyen epeszu ember - tanulva a mult tapasztalataibol - nem asszisztalhat.

Csodabogár 2019.12.29. 12:11:22

Engem a leginkább a klimaváltozással kapcsolatos hiszétria keltés zavar. Greta, egy eleve idegbeteg gyerek, kicsit vissza maradt minden tekintetben, mert evészavaros volt. Lehet, hogy még mindig az, no meg asperberg syndromás. Ez mind nem baj, amig kezelik családon belül, de hogy felnőtt értelmes emberek csodálják és hallgatnak rá ez nekem sok.
Fejlett világ rontotta el e klimát, igen. Vissza mehetünk barlangba lakni, télen fázni, mert a fűtés is piszkitja a levegőt. Rághatjuk a füvet, mert az állatok is ártalmasak a klímára. Természetesen a szegény országok szenvednek a legtöbbet és vajon hol születik a legtöbb gyerek???? Az emberek rontanak legtöbbet a klímán.
Természetesen tudom, hogy van klíma változás, de hiszek az emberi ineliigenciában, amivel már annyi mindent túléltünk, a klímaváltozást is túléljük. Nagyon alkalmazkodóképes az emberi faj.

_Luthien_ 2019.12.29. 13:39:02

Nem értem ezt a "Greta árt a környezetvédelemnek" témát. Ha Greta unszimpatikus, akkor nincs klímaváltozás, nincs túlzott szén-dioxid kibocsátás, mikroműanyag, csak azért, mert őt utálod?
Egyébként Boyan Slat igyekezete is ugyanúgy értékelendő, de sajnos az ő munkája nyomán nem kerül kevesebb műanyag szemét az óceánba, az ő vállalása az, hogy összegyűjti azt, amit odakerült.
Inkább oda kellene eljutni, hogy sokkal-sokkal kevesebb műanyagot termelünk és amit mégis, azt újrahasznosítsuk. De ezt egy cég sem fogja magától megtenni, ehhez törvényi szabályozás kell, az meg akkor lesz, ha a szavazók "kikényszerítik". Akár szimpatikus Greta, akár nem, ő témává tette a környezetszennyezést, ami talán elvezethet a szigorúbb szabályozáshoz. Ha csak ülünk és sajnálkozunk, attól semmi sem javul meg...

Platonica 2019.12.29. 15:16:13

@_Luthien_: Pontosan. O es a hozza hasonlok nem is tetszelegnek abban, hogy megoldast kinalnak. Felhivas, mozgositas a celjuk, hogy vegre tortenjenek lepesek azok reszerol, akiknek tenyleg megvan a lehetoseguk/tudasuk arra, hogy valodi valtozasokat inditsanak el.

Provokativan teszik? Lehet, de a szelidebb (evtizedek ota zajlo) akciok nem nagyon vezettek eddig sehova ugye.

Herr Géza 2019.12.29. 16:40:49

@Virago_1000: Ha ennyire zavart kelt a fejedben a csaj, nem ártana, ha legalább a nevét le tudnád írni helyesen vazze: Greta Thunberg.
Ez a mondat meg wtf? Te érted?
“ Semmilyen gyakorlati megoldast nem kinal arra a rombolasra, amelyet elkepzelesei okoznanak.”
Milyen rombolást okoznának a milyen elképzelései?

Herr Géza 2019.12.29. 16:45:05

@_Luthien_: @Platonica: Yes. +1
Nekem is agyamra megy ugyan, hogy a vízcsapból is Greta folyik, de ha ez kell ahhoz, hogy egyáltalán “ügy” legyen a téma, akkor hajrá Greta!

kardio1 2019.12.29. 17:45:31

@Virago_1000: @Csodabogár: @_Luthien_: @Platonica: egyikőtök se olvasta el az általam belinkelt cikket ? Érdekelne a véleményetek.

kardio1 2019.12.29. 18:17:26

@Herr Géza: téged kifelejtettelek a megkérdezettek közül. Bocsánat.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.12.29. 18:18:01

@Virago_1000: És mögötted ki áll,hogy az én pénzemen kommentelsz?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.12.29. 18:40:29

@kardio1: Valamennyit olvastam belőle.
Amúgy szerintem a születésszabályozás lenne a legfontosabb.

puhacica 2019.12.29. 19:04:12

@kardio1: a radikalizmus meg soha nem vezetett sehova. az egy zsakutca.

Csodabogár 2019.12.29. 19:16:35

@kardio1: Elolvastam. Nekem ez sokkal rémisztőbb mint amit Greta vizionál, de sajnos nagyon jól elképzelhető. Mindentől függetlenül én hiszek az emberi alkotóképességben, a problémák megoldásában és az alkalmazkodásban.
A túlnépesedés állandó szempont nálam, miután a tv-ben igen gyakran mutogatják a kiéhezett szerencsétlen afrikai gyerekeket. Lehet, hogy naiv vagyok, de komoly felvilágosító munkával lehetne népszerüsíteni az anti-baby pirulát, vagy a háromhavonta egyszeri injektiot. Nem hiszem el, hogy egy ottani 20 éves nőnek elsődleges vágya legyen 3-4 éhező gyerek.

kardio1 2019.12.29. 19:35:55

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @puhacica: @Csodabogár:
Nekem az az írás azért is tetszett, mert a szerzők politikai táborokon átívelve fogtak össze a megírásához. A sötét konklúziók viszont rémisztőek: így, vagy úgy, de a nyugati demokráciamodell végét jósolják. Valahogy nem ezt a világot vártuk '89-ben, amilyen lett...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.12.29. 19:41:10

@Csodabogár: Asperger az!Amúgy pont azért ilyen kitartó.Ez ezzel jár.Nyilván nem mindenben olyan tájékozott,mint pl.: egy nála tíz évvel idősebb ember.De talán neki is meg lehet magyarázni,hogy egyelőre ennyi legyen elég,a többit majd meglátjuk.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.12.29. 19:41:14

Amúgy a kislány csak arról beszél,amiről Cousteau már vagy 40 éve beszélt.

Herr Géza 2019.12.29. 19:45:43

@kardio1: Elolvastam, amolyan vegyesfelvágott...
Vannak benne értelmes gondolatok is, de egy cseppet túl radikális nekem is.
Talán mégsem azzal kéne megoldást találni, hogy “... mert az emberi élet megmentése többé nem a legfőbb cél, sőt, az emberek pusztulása akár kívánatos is lehet. Véleményünk szerint rövid időn belül általános gondolattá válhat, hogy a Föld népességének csökkennie kell, csak így állítható helyre a klíma.”
Lenne még ott ezer tennivaló, mert amit ma művelünk (mármint elsősorban a “fejlett” nyugati világ) a környezetünkkel, az kétségbeejtő.

Platonica 2019.12.29. 19:50:06

@kardio1: Csak atfutottam, de elegge sarkitottnak gondolom a vagylagos leszukitest (eppen nem ativel, mert az valami kontinuuomot feltetelezne). Politikaval keverve azert szerintem komplexebb a kep.
Politika mentesen viszont egyszeru: ha tetszik, ha nem, markans valtozasok kellenek a kornyezetet illetoen, nem holnap, hanem mar ma egyeni es tarsadalmi szinten is. (Ismerosunk a UN egyik teruleti igazgatoja, korabban ökologia professzor. Na tole azert szoktuk hallani, mennyire nehez az utobbi teren barmit atvinni, ami politikai es/vagy gazdasagi erdekeket erint (sért?)...Na nem az atlagemberét, ez, gondolom, egyertelmu.

Herr Géza 2019.12.29. 19:55:06

@Csodabogár: Azért megbocsáss, de nem kicsit vagy eltévedve: viszonylag konszolidált, európainak mondott körülmények között sem feltétlenül sikerül egy bizonyos napon jobban barnult népcsoport “szaporulatát” szabályozni, akkor Afrikában hogy fog menni felvilágosító munkával? Mikor egy doboz fogalmazásgátló ára kb. az egy főre jutó havi GDP-nél is több, a háromhavonta beadandó injekcióról, meg annak orvosi hátteréről nem is beszélve...

Platonica 2019.12.29. 20:01:16

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Miert kellene barmit megmagyarazni? Es mi legyen eleg?

Platonica 2019.12.29. 20:06:40

@Herr Géza: Nekem inkabb az jutott eszembe, hogy az europai (/fejlett vilagbeli) ember luxusa (me'g a kisembere' is!!) valoszinuleg sokszorosan tobb terhet ro a kornyezetre, mint az ehes afrikai gyerek.

puhacica 2019.12.29. 21:47:49

@kardio1: persze, ez tok jo, hogy tobb oldalrol lett korbejarva a tema. viszont a vilag szerencsere nem ilyen fekete-feher. ahogy most is, csak europan belul is van mindenfele valasz mindenfele problemara, ez a jovoben is igy lesz.

de ez a jovo tenyleg remiszto. mar csak azert is, mert ha megnezzuk az elmult 30 evet, barhol a vilagban, nem sok fejlodest latunk. ontik a penzt a kormanyok, humanitarius szervezetek segelycsomagokba, felvilagositasba, oktatasba... milyen eredmennyel? a helyzet egyre rosszabb.
emellett a fejlett orszagok tarsadalmai hozzaszoktak egy olyan szintu jolethez, amit nem fognak elengedni. iszonyu a pazarlas, a felesleges fogyasztas merteke. de ezt visszaforditani...

Virago_1000 2019.12.29. 22:34:46

@kardio1: A szolasszabadsagot es liberalizmust hirdeto helyeken van a legnagyobb cenzura..
Igy nem tudom leirni a velemenyemet, hiszen az elomoderacio aldozataul fog esni.

Virago_1000 2019.12.29. 22:35:14

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "Amúgy szerintem a születésszabályozás lenne a legfontosabb. "

-ott, ahol ez problema. Ellenben, a csecsemogyilkossagot, es a gyerek -nem- vallalast nepszerusitik, pont ott, ahol ez problema. Nem a problemat kell ideimportalni.

@Herr Géza: "Mikor egy doboz fogalmazásgátló ára kb. az egy főre jutó havi GDP-nél is több, a háromhavonta beadandó injekcióról, meg annak orvosi hátteréről nem is beszélve... "

- hagyjuk rajuk, oldjak meg maguk. A mi problemainkat is mi oldjuk meg, meg az oveket is? Afrika mikor segelyezte Europat?
Europa a sajat erejebol emelkedett fel. Afrika is tegye meg ezt! Ehhez egy dologgal szabadna oket segiteni: ingyenes fegyverekkel.
A csecsemohalandosag regen megoldott mindent, az europai orvosok odamentek beleavatkozni a termeszet torvenyeibe. Miert?

Virago_1000 2019.12.29. 22:35:26

@Platonica: " sokszorosan tobb terhet ro a kornyezetre, mint az ehes afrikai gyerek. "

- Afrika mezogazdasagi, termeszeti adottsagai vannak olyan jok, mint Europae, sot, Eszak-europanal sokkal jobbak. Hogyhogy megis ott van tomkelegevel az ehezes, es nem itt? Kis korom ota emlekszem, hogy tolja a media az ehezo afrikai gyerekekrol a kepeket. Es nekunk orokke segitenunk kellene oket, mikor tanuljak vegre meg, hogy hogyan kell a foldbol megelni?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.12.29. 22:48:46

@kardio1: nagyon erdekes cikk, koszi a megosztast!
"...A szociáldarwinizmus által befolyásolt múlt században sem adott minden ország egységes nacionalista választ a felvetődött kihívásokra. Most is nyilvánvaló, hogy ha a fiatalokon múlik, eltérő utak jöhetnek. A klímaváltozás elleni küzdelem sokat köszönhet a nyugati fiatalok mai generációjának: ők voltak képesek a döntéshozók és a lakosság figyelmét komolyan a problémára irányítani. Ezt ismerte el a Time a svéd fiatal kitüntetésével. Csakhogy az ifjak radikalizmusának kibontakozó ideológiája minden jó szándék ellenére komoly veszélyeket hordoz.

Ez a generáció olyan problémának látja a klímaváltozást, amely nemcsak az emberiség egészét, de a földi életet, az ökoszisztémát is fenyegeti. Nem csupán saját országukat szeretnék megvédeni:

a 21. század zöld ideológiája nemcsak a nemzeti és individualista szemléleten léphet túl, hanem elsőként a történelemben talán az emberközpontún is.

Abban a marxizmusra hasonlíthat, hogy a javakhoz való hozzáférést, a tulajdont korlátozhatónak tartja, az egyenlőséget azonban nem célnak, hanem megoldásnak tekintheti. Egyrészt nem rendelkezik majd kiváltságos csoporttal (osztállyal), másrészt az egyenlőség szélsőséges formáját, az egyenlő fogyasztást tűzheti ki célként. Radikálisan korlátozhatja az egyén javakhoz való hozzáférését, utódnemzését, és a történelemben először az ember és annak boldogsága kikerülhet az ideológia középpontjából. Ennek alapjai már látszanak azokban az elképzelésekben, amelyekben a Föld összes élőlényét egy nagy családnak tekintik, az egész Földet egy közösségnek látják a fáktól az állatokon át az emberig. Az ember ezt a közösséget fenyegeti létében, és az új politikának ezt a fenyegetést kell megszüntetnie.

A fenti ideológiának ráadásul fontos – és ijesztő – eleme, hogy bűnösnek tartja az összes korábbi nemzedéket, azt üzeni, hogy az előző generációk elvették a jövőt. A klímasztrájk meghívóján egy csecsemő ül az utcán ilyesmi szövegekkel: „Meséld el neki, hogy miért nem tettél semmit, amikor még lehetett.” Vagy: „Nézz a szemébe és valld be: milliók fognak meghalni tétlenséged miatt.” Ez nem nemzeti, hanem generációs megközelítés, amely bűnösnek, sőt gyilkosnak tart mindenkit, aki nem tesz, tett semmit a katasztrófa elhárításáért. A legfőbb bűnös pedig a nyugati ember.

Ma békésnek mondják magukat e mozgalmak, azonban lényegi üzenetükből egy radikális, erőszakos fordulat lehetősége bontakozik ki...."

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.12.29. 23:12:38

@kardio1: a lanyomnak volt egyetemen egy professzora, es o beszelt valamikor arrol, hogy a demokraciak - eppen azert mert "tokeletes" demokracia nem letezik - egy ido utan mind meghalnak, es valamilyen diktaturava alakulnak. Nezd meg a tortenelmet, a gorogoktol kezdve ez tortent: megprobalkoztak vele, de valahol mindegyik kisiklott.

gabors 2019.12.30. 00:29:41

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "Amúgy szerintem a születésszabályozás lenne a legfontosabb."

Pontosan !!!! az ENSZ-ben 1972-ben amikor az UNEP-et alapitottak ezt akartak elsokent beletenni de nem sikerult sot azota a helyszet rosszabb ez nem hogy szoba sem johet hanem vallasi osszeborulassal ez egyszeruen tabu temava lett nemzetkozi szinten MEGEMLITHETETLEN ha kornyezetvedelemmel vagy fenntarthato fejlodessel kapcsolatos targyalasok vannak egyedul a "education of girl child" fer bele ahova nagyritkan a fogamzasgatlas mint oktatasi tema belefer ...

Nincsa az a gazdasagi fejlodes a "fejlodo" vilagban amit nem nullazott volna le a nepessegrobbanas ... ami meg a valamennyire stabil orszagokban is egyre nagyobb politikai problemat jelent (de meg beszelni is tilos errol a nemzeti/vallasos erok a fold ala soporik) .... ezt amugy eppen Eu-ban erzekelheto a legkevesbe persze ...

Taxomükke (UK) 2019.12.30. 08:14:33

@Virago_1000: "Europa a sajat erejebol emelkedett fel. Afrika is tegye meg ezt! Ehhez egy dologgal szabadna oket segiteni: ingyenes fegyverekkel."

Te tényleg nem vagy normális.

Nzoltan 2019.12.30. 08:49:21

Gréta egy hangszóró. Azt mondja hangosabban, smit utasítanak neki. Önálló gondolata nincs. Érdemes megnézni egy-két riportot vele, ahol kérdéseket tesznek fel.

Nzoltan 2019.12.30. 08:49:24

@Zsuzsi65: Németország most. A politikai korrekt beszéd kitárgyalhatatlanná teszi a problémákat. Ezáltal nincs megoldás. Ha nincs megoldás, akkor csak erőszakos “megoldódás” van.

Platonica 2019.12.30. 09:53:27

@Virago_1000: Ki mondta, h segiteni kellene oket?
Arra reagaltam, h az europai ember Afrikara mutogat, h sok a gyerek, ezert van a jelenlegi gond, ok tegyenek a kornyezetert valamit. Azert ez enyhen hipokrita allaspont.

puhacica 2019.12.30. 10:00:06

@Platonica: szerintem az europai enber nem azt mondja, hogy afrika/india oldja meg a kornyezetvedelmet, hanem azt, hogy ne szaporodjanak, mint a nyulak.

Platonica 2019.12.30. 10:15:12

@puhacica: De igen, nezd meg az itteni hozzaszolasokat is;-) Kornyezet- es klimakatasztrofarol van szo, es hanyszor elokerult, hogy azzal lehet megoldani, ha nem szaporodnak pl Afrikaban.
Nem az esetleges sajat haz tajan soprogetessel pl a tomenytelen pazarlas teren, amit foldreszenkent eloadunk.
Ahogy 'eroszakosan' segiteni nem kell Afrikat, ugy beleszolni sem. Mindenki koncentraljon a sajat kornyezetere, arra, ott konkretan mit lehet tenni.

puhacica 2019.12.30. 10:36:27

@Platonica: szoval szerinted nincs osszefugges a tulszaporodas es a klimakatasztrofa kozott. es szerinted az o problemajuk ott fog maradni. mar itt van, csak szolok. omlenek a nepek europaba. neked ez nem tunik fel vagy nem latod problemanak?

Platonica 2019.12.30. 10:50:02

@puhacica: szerintem ilyet se irtam, hogy nincs osszefugges. Csak nem erre kellene leszukiteni, meg kifele mutogatni, mintha csak ott vagy csak ezzel lenne a gond. Me'g egyszer: ez egy kenyelmi es gyava allaspont, sokkal nehezebb szembenezni azzal, hogy mi konkretan miert vagyunk felelosek, es mit tehetnenk a sajat kozegunkben. De nem tesszuk, nem akarunk lemondani, feladni, drasztikusan valtoztatni az eddigi eletmodunkon, tegyek meg ezt masok.

kristal 2019.12.30. 11:54:30

@kardio1: Elolvastam. Őszintén szólva, bár én már nem vagyok fiatal, de mégis úgy látom, hogy a környezet ezzel az életformával amit élünk, nevezzük akár demokráciának is, nem tartható fenn. Az hogy ebből az elégedetlenségből egy esetleges kommunisztikus szuperhatalom nő ki reális esély. Adnám is át örömmel a hatalmat egy központi hatalomnak, ha visszaadná az évszakainkat. A baj csak az, hogy nem látom nyomát sem annak a felnövekvő hatalomnak ami ezt rendezni tudná. Számomra sokkal ijesztőbb annak a lehetősége, hogy nem lesz semmiféle hatalom amelyik képes lenne a jelen helyzetet rendezni, és hogy akkor mi lesz? Anarchia? Polgárháborúk? Mi lesz ha elfogy a víz a Föld egyik felén? Mi lesz ha az évszakok úgy összekeverednek, hogy lehetetlen lesz a termelés. Stb. Ez nekem ijesztőbb.

puhacica 2019.12.30. 12:38:44

@Platonica: szerintem en pont leirtam, hogy a fejlett vilagbeli nepek a kenyelmuket, a megszokott pazarlast nem fogjak greta 2 szep szemeert feladni. tehat egyertelmuen baj van itt is. de szerintem sokkal gyavabb allaspont a homokba dugni a fejunket es azt mondani, oldjak meg a problemajukat ott, afrikaban. mert ok megoldjak, csak kerdes, hogy mennyire fog ez nekunk itt tetszeni. mert nekem mar nem tetszik, pedig meg csak az elejen vagyunk.

kristal 2019.12.30. 13:07:01

@puhacica: És akkor még ha a fejlett európai vissza is fogja a fogyasztást akkor is ott van Kína meg Amerika. Ök legalább annyira ludasok, mint Afrika. És azt is tudjuk, hogy Kínábaan pl meg is próbálták oldani a születésszabályozást, de hát láttuk, hogy az sem egy szép dolog.

Arthamyr 2019.12.30. 13:38:40

@kristal: Mondjuk jobb, mint az alternatíva, legalábbis a világ szempontjából, ezzel jó eséllyel sokszáz millió emberrel lesz (van) kevesebb a világon, mint ha nem lépték volna meg.

Az meg, ha a víz elfogy itt-ott, csak akkor globális gond, ha akiknél elfogy, rendelkeznek elég erővel ahhoz, hogy azok ellen háborúzzanak, akiknél van. Sajnos pl. India ilyen, de az komolyabban senkit sem fog meghatni, ha valahol Afrikában vagy a Közel-Keleten nem lesz víz, az ott élőket leszámítva. Már most se nagyon van...

adg 2019.12.30. 15:34:31

Usa: 0.3 mrd
Eu: 0.5 mrd
Afrika: 1.3 mrd
Azsia: 4.5 mrd

Lehet, hogy az amerikai otszor annyit fogyaszt, az europai meg 3-szor, mint az azsiai. Ha eu+us visszavenne a sajat fogyasztasat a felere, ami brutalis valtozas, mennyit jelentene az egesz kepben, figyelembe veve azt is, hogy azsia es afrika dinamikusan nepesedik, ES (!) dinamikusan fejlodik gazdasagilag is ==>> tobb szennyezes is, ugye. A kornyezetvedelmi hozzaallasuk meg loszar, csak oda nem er elmenni tuntizni, mert egyreszt nem pc, masreszt meg felkoncoljak oket azonnal.

Az szuper, hogy mindenki tegyen rendet a haza tajan, de ha ezzel csak engem basztatnak, akkor elmegy a kedvem tole.

Ez olyan, mint amikor idiotak oromkodnek, hogy milyen jo, hogy europaban csokken a nepesseg, mert a bolygo tulszaporodik. Csak ezzel europa sziv, a vilag tobbi reszenek meg tok mindegy, es europa pont el tudja tartani magat. Sot, ha eu kollektivan megongyilkolaszna magat a bolgo erdekeben, a ket szomszedos kontinens par ev alatt potolna a letszamot, nagy nyereseg lenne.

A poszt alapjan elgondolkodtam, hogy ha a gretaval egyidos lanyomnak tamadna egy ilyen otlete, hogy hat szarban vagyunk es tegyetek valamit ti rohadt felnottek, es en melle allok teljes mellszelesseggel, akkor o is ott paradezhatna az ensz kozgyulesben csunyan nezve trump hatara? Azert ehhez picit tobb kell szerintem mint apu tamogatasa.

Clara Serestyen 2019.12.30. 18:48:41

Ki akarok szállni!
Kivéve, ha ti fiatalok harcoltok a betokosodott, farizeus honfitársaink ellen és megmondjátok nekik,- amit én már számtalanszor uzentem nekik,- hogy " a Pénz nem ehető!"
dr Serestyén Klára ügyvéd ( Clara serestyén Facebook)

Arthamyr 2019.12.30. 20:10:57

@adg: Miért szív(na) azzal Európa, hogy csökken a népesség (igazából jóindulattal is csak stagnál/lassan növekszik)? Ez tök jó dolog (lenne).

Az más kérdés, hogy a fogyasztást nem ártana csökkenteni, és az is, hogy a hajunkra kenhetjük, ha a világ többi része közben megsokszorozza a fogyasztását.

adg 2019.12.31. 01:07:26

@Arthamyr: hat a szuletesszam kb mindenhol a reprodukcios minimum alatt van europaban, szoval a stagnalas, minimalis novekedes az a bevandorlas miatt van. Egy halom orszag, pl mo meg konkretan csokken ugye. Hogy ez miert gond? Kerdezd meg Nemecsekerno baratunkat, csodalom is, hogy nem bukkant fel. A jelenlegi folyamatok egy eloregedo tarsadalomhoz vezetnek, az meg nem sok jora. Mikozben a vilag tobbsege meg gonba modra gyarapodik, es meg csak most kezdenek igazan fogyasztani.
Europa baszhatja, hogy csokkenti a muanyag felhasznalast akarmennyivel, ha pl azsiaban mar a sarki kaves is nejlonzacskoba adja a kavet szivoszallal helyenkent. Amellett, hogy a gondolattol is felfordul a belem, valami elkepeszto mennyisegu szemetet gyartanak ezzel es a hasonlo dolgokkal. Es hat ugye ok kurvasokan vannak, aztan hulladekhasznositas meg begyujtes meg ilyenek kb nuku. Nehany helyet kiveve, pl szingapur.
Ez nyilvan nem azt jelenti, hogy hatra lehet dolni, nincs feladat, ok a hibasak, hanem hogy az onmagaban keves, ha mi akarmit is csinalunk.

Kicsit emlekeztet a kajakidobalas miatti cirkuszolasra. Csak hat nem a kisenber dobja a ki a kaja nagy reszet, hanem a gyarto meg a kereskedo, meg a koztes allomasok. Ha a farmon eleve kukaznak 40-50 szazalek amugy tokeletes cuccot, majd a boltban meg a maradek egy reszet, akkor nyilvan nem a vegfogyaszto a legnagyobb ludas. Es ez nem csak termenyekkel megy igy, hanem muszaki cikkektol a ruhakig, kb mindenbol oriasi mennyiseg megy a szemetbe, meg mielott valaki megvenne.

Arthamyr 2019.12.31. 01:27:29

@adg: "A jelenlegi folyamatok egy eloregedo tarsadalomhoz vezetnek, az meg nem sok jora." - A fogyás/stagnálás nem vezet szükségszerűen elöregedő társadalomhoz. És az elöregedő társadalom sem szükségszerűen rossz. Mindkét dolog által okozott problémák kezelhetőek (volnának, bizonyos feltételek teljesülése esetén). Ezeket a nézeteket, még akkor is, ha elég elfogadottak, én nem osztom.
Én személy szerint nem bánom, hogy a rezidens nyugdíjrendszer-szakértő nem jelent meg, ugye te sem gondolod komolyan, hogy majd pont ő fog értelmes gondolatokat megosztani?

Amit ezután írtál, azzal kb. egyetértek, nem is azt kérdeztem, hogy miért rossz az Európának, hogy 6 milliárd nem-európai szennyez, hanem hogy szerinted miért (lenne) rossz, ha fogy(na) a népesség. Szerintem csak le kellene cserélni a növekedésre alapuló társadalmi és gazdasági berendezkedést.

Virago_1000 2019.12.31. 07:53:00

@Taxomükke (UK): lesznek ervek is, vagy csak szemelyeskedes???

Virago_1000 2019.12.31. 07:53:37

@adg: "A poszt alapjan elgondolkodtam, hogy ha a gretaval egyidos lanyomnak tamadna egy ilyen otlete, hogy hat szarban vagyunk es tegyetek valamit ti rohadt felnottek, es en melle allok teljes mellszelesseggel, akkor o is ott paradezhatna az ensz kozgyulesben csunyan nezve trump hatara? Azert ehhez picit tobb kell szerintem mint apu tamogatasa. "

- probald ki.

Javaslom mindenkinek, aki nem ert egyet velem, probalja meg!
Probalja ki, hogy a spontan kezdemenyezes mennyit er el, es mennyit er el a NEM spontan, hanem elore megtervezetten letrehozott es tamogatott Greta-fele mozgalom.

Virago_1000 2019.12.31. 07:55:42

@Platonica: "es hanyszor elokerult, hogy azzal lehet megoldani, ha nem szaporodnak pl Afrikaban."
- azert van errol szo, mert kitalaljak az eu urai, hogy hadd johessenek, hiszen klimamenekultek. Szo sincs itt semmifele kornyezetvedelemrol, klimavaltozasrol.

A kovetkezo undorito dolgokrol van szo:

twitter.com/marioderheide/status/1210620994651598849

twitter.com/FridayForFuture/status/1209036827212025856

A kommunizmus is igy kezdodott, a fiatalok, sot gyerekek!! hangolasa idosek ellen!

kristal 2019.12.31. 11:27:05

@adg: Na ezért mondom, hogy nekem nem az az ijesztö, hogy jön egy hatalom, ami a kommunizmusra hajaz. Hanem az hogy lesz e olyan valaki aki gatyába tudja rázni a nyugati társadalmak túlfogyasztását, Kínát, Indiát megrendszabályozza, és még Afrikában is rendet tesz. Az ijesztő az ha nem lesz senki aki ezeket a problémákat meg tudná oldani. És egyenlőre nem úgy néz ki, hogy bárki is képes lenne erre. Tudom, persze a kommunizmus sem jó, de jobb mint kihalni. Ez a jelenlegi társadalom, pedig igencsak hajlamos a saját maga kipusztítására.

Herr Géza 2019.12.31. 13:11:21

@Virago_1000: Hah, te beszélsz érvekről? Az év vicce kategóriában kapsz egy kerek hangszórót. :)

Benikuty 2020.01.01. 09:47:44

@Virago_1000: te mélyen az alatt a szint alatt vagy, ahová normális ember még lemegy vitatkozni.

Virago_1000 2020.01.01. 19:09:40

@Herr Géza: @Benikuty: Biztos sokat ittatok, mert kitort a valodi enetek.

"klimaveszhelyzet van", mar a konyokomon jon ki ez a bizonyitatlan hipotezis.
Azert bezzeg nem tiltakoztok, hogy a szilveszteri "unneplok" utan 190 m3 szemetet szedtek ossze, ez csak budapest, hat mi lehet nemetorszagban? Angliaban lattam sajnos.

Virago_1000 2020.01.01. 19:10:07

@Arthamyr: "nem is azt kérdeztem, hogy miért rossz az Európának, hogy 6 milliárd nem-európai szennyez, hanem hogy szerinted miért (lenne) rossz, ha fogy(na) a népesség. Szerintem csak le kellene cserélni a növekedésre alapuló társadalmi és gazdasági berendezkedést. "

- Egyetertek, a novekedesre alapozott kapitalista rendszert kellene felszamolni, es megoldodna minden problema.
Pontosan azert "kell" importalni ide a harmadik vilagbelieket, mert a novekedesre alapozott gazdasagpolitika csokkeno lakossag mellett nem fenntarthato, ergo a folyamatos profitnovekmeny sem.
Mar nem nagyon lehet letolni a lakossag torkan, hogy haboru elol menekulnek, lehet, hogy a klimavaltozas eloli menekulessel meg lehet hulyiteni a lakossagot? A 16 eveseket biztosan. Pedzegetik is, hogy le kene vinni a szavazojog korhatarat.

A bolygo szennyezesenek elsodleges oka a novekedesre alapozott gazdasagpolitika, ami epeszu ember belatja, egy veges bolygon nem lehet vegtelenul exponencialisan novekedni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.01.02. 15:29:59

@Virago_1000: Most ez lett kiadva nektek,hogy azzal kell jönni,mennyi szemetet szedtek össze a városban szilveszter után?

adg 2020.01.03. 07:51:54

@Arthamyr: persze, valahogy minden kezelheto, de en megis azt preferalnam, ha nem oregedne el a tarsadalom, es lenne eleg fiatal. Nekem szimpatikusabb, es ugy erzem, ez az egeszsegesebb is, de nem tudom alatamasztani semmi adattal, bizonyitekkal. Meg nem is izgat annyira, csak igy erzem.
Magyarorszagnak viszont mindenkeppen szopas az eloregedes a nem tul optimalis nyugdijrendszer miatt, a keves eu es egyeb szocialis dolgozo miatt, stb.

adg 2020.01.03. 07:55:28

@Virago_1000: nem probalom, anelkul is tudom.

@kristal: szamomra meg az az ijeszto, hogy sokan igy gondolkodnak, hogy lesz vagy jon valaki, aki majd gatyaba razza a fel vilagot. Az kellene meg csak.

Arthamyr 2020.01.03. 11:40:30

@adg: De ugye írtam, hogy a népességfogyással nem feltétlenül öregszik el a társadalom.
Bár itt ugye kérdés, hogy ki számít öregnek, meg fiatalnak, meg mi számít elégnek. Pl. szerintem meg van bőven elég fiatal, Magyarországon is, meg Európában is, még sok is. :)

És igen, Magyarországnak szopás, viszont nyugdíjrendszer és az eü. korrigálása után nem lenne az (nyilván a korrigálás is szopás lenne). Szóval azokkal van gond, nem pedig a lassan fogyó/stagnáló népességgel.

Azzal nem vitatkozom, hogy neked mi a szimpatikus, szíved joga, hogy mit preferálsz. Viszont ahhoz, hogy lényegesen több legyen a "fiatal", mint az "öreg", folyamatos és jelentős mértékű népességnövekedésre van szükség, vagy arra, hogy a "fiatalok" időben meghaljanak és ne váljanak "öreggé". Nekem egyik sem szimpatikus, inkább legyen kb. ugyanannyi "fiatal" és "öreg", és népesség ne változzon jelentősen.
Szerintem az a lényeg, hogy az aktívak/eltartottak aránya milyen, és közöttük hogyan valósul meg a javak elosztása, nem pedig az, hogy ki az "öreg"/"fiatal" (az idézőjeleket azért használtam, mert mint fentebb írtam, ezek tisztázatlan fogalmak, nem biztos, hogy ugyanazt értjük alatta).

adg 2020.01.03. 13:51:24

@Arthamyr: “ ahhoz, hogy lényegesen több legyen a "fiatal", mint az "öreg", folyamatos és jelentős mértékű népességnövekedésre van szükség,”

Hat ez igaz, csak en nem is irtam ilyet. :)
Azt irtam, hogy eleg. Eleg ahhoz, hogy fenntartsa a rendszert.

Az aktiv/inaktiv aranyban kiegyezhetunk, az kb az, amire gondoltam.

Arthamyr 2020.01.03. 13:55:53

@adg: No igen, én meg ezért írtam, hogy nem mindegy, ki mit tekint elégnek. És mint írtam szerintem van elég fiatal a fejlett világban. Azon kívül meg túl sok is.

Mondjuk azóta sem válaszoltad meg azt, hogy (szerinted) miért szívna azzal Európa, ha lassan fogyna a népessége.

adg 2020.01.04. 02:14:46

@Arthamyr: az “azon kivul” az o dolguk, amig ott maradnak, nem erint. Es altalaban megvan az oka, es ahogy a gazdasagi helyzet javul, csokken a gyerekszam is. Nagyon otvar helyeken kell a millio gyerek a tuleleshez, ez igy volt mindig. Csak ma mar ott is tovabb elnek az enberek, meg nem hal meg a gyerekek jo resze meg gyerekkent, aztan jol felrobbantak nepessegileg.

Europa. Irtam szerintem. Kell egy elegendo szamu munkakepes, aki ellatja az inaktivakat es az orszag mukodeset. Csak ennyi. Ha tul keves gyerek szuletik, plussz az emberek egyre tovabb elnek, akkor keves lesz az aktiv. A tobbihez kepest. Persze lehet meg tobbet gepesiteni, meg tobb onkielegito penztarat tenni a tescoba, meg ilyenek, de mindent nem lehet kivaltani gepekkel.
Ha egyenletesen csokkenne a nepesseg, az aranyok megmaradasa mellett, az valamivel jobb lenne, de ez ugye nem igazan megoldhato rovid tavon, mert az enberek basznak meghalni, nem erdekli oket ez a dolog annyira. :)

Arthamyr 2020.01.04. 13:31:17

@adg: Tökéletesen egyetértek, amíg ott maradnak, nem érint. Ezért kell(ene) arra garanciákat szerezni, hogy ott maradjanak, akkor is, ha már nagyon nem akarnak. Amíg még lehet. Meg esetleg megrendszabályozni őket, ha úgy károsítják a környezetet, ami "kijön" tőlük, bár lehet, hogy ez a vonat már elment, sajna India, Kína, Pakisztán esetében már biztosan igen, de Afrika és egyéb kisebb ázsiai országok talán még kezelhetőek volnának.

Szerintem Európában és Magyarországon is van és lesz is elég munkaképes enber. Ezt nagyon egyszerűen meg lehet oldani a túlságosan nagyvonalú szociális rendszerek megnyirbálásával, csinálják is, csak nem reklámozzák. Meg persze van/lesz automatizálás is, de inkább az előbbi a lényeg, ahogy írtad, nem minden automatizálható.
Az enberek meg nagyon szépen, ügyesen halnak, ez az, amit senki sem tud elrontani, főleg, ha nem akadályozzák benne költséges egészségügyi ellátással, de még ez esetben is előbb-utóbb mindenkinek sikerül. Amúgy is teljesen mindegy, hogy ki mikor hal meg, a lényeg, hogy az aktív/eltartott kor aránya hogyan változik, ez pedig jól kezelhető a szociális rendszerek átalakításával. Élhetünk átlagosan 120 évig is, ha mondjuk 100 éves kor felett válik valaki eltartottá, semmi gond nem lesz.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása