oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. december 07. 06:30,  Hazatérés Magyarországra: az optimizmus elvesztése? 62 komment

2019. december 07. 06:30 Határátkelő

Hazatérés Magyarországra: az optimizmus elvesztése?

Vajon képes-e az ember megtartani a külföldön felszedett optimizmust Magyarországra hazaköltözve is, vagy a közeg óhatatlanul hatással van ránk? Mennyire nehéz visszailleszkedni egy elvileg ismerős, pár év után mégis sok szempontból megváltozott közegbe? Egyebek mellett erről is szól a mai poszt.

Mi az az öt dolog, ami a leginkább hiányzik Magyarországról? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

poszt_1.jpg

Corfmat Zsófi két évet élt francia férjével Nantes-ban, ahol a magyartól eltérő gondolkodásmód és kultúra fogadta. Aztán bő egy évvel ezelőtt visszaköltöztek Magyarországra (eleve is ez volt a terv), tele pozitív életszemlélettel és optimizmussal.

Aztán pár héttel ezelőtt Zsófi írt egy posztot a blogjára, benne a következő bekezdéssel: „Eddig tartott a nyugaton felszedett optimizmusom. Lássuk be, hogy mégis számít a környezet, amiben az ember benne van. Vagy a környezet hiánya. Nantes-ban mindenkiben a lelkesedés szikrája pislogott, a munkanélküliben, a betegben és a sok gyerekesben egyaránt. Ezzel egymást erősítették. Ezt a lendületet, bizakodást és tenniakarást hoztam haza magammal egy évvel ezelőtt Budapestre bízva abban, hogy ha hasonló gondolkodású emberekkel veszem körül magam, akkor megmarad mindez bennem.”

Miután elolvastam ezt a vallomást, arra gondoltam, érdemes lenne leülni és kicsit részletesebben is beszélgetni minderről. Először azonban a francia élményekkel kezdtük.

Nantes – mélypontok, optimizmussal

Nantes-ban egy évbe telt, mire sikerült annyira felhozni a nyelvtudást és beilleszkedni, mire a férje családján kívül saját barátokat, ismerősöket tudott szerezni.

Nantes-ban 3-4 havonta jött egy mélypont, jellemzően olyankor, amikor kudarcok érték. „Voltam állásinterjúkon, találtam olyan pozíciót, ahová magyar nyelvtudás kellett. Egy videójátékok-forgalmazó cégnél, akik tíz nyelvre fordítottak. Csakhogy a játék kamaszoknak szólt, nekem pedig nem volt meg a mai kamaszok szókincse, így nem voltam elég jó” – hozott fel egy példát Zsófi.

nantes_3.jpg

A megoldás aztán az lett, hogy saját vállalkozásban angolt kezdett tanítani, de addigra eltelt körülbelül egy év a kint töltött kettőből.

Miért tértek haza?

„Nekem mindig hazahúz a szívem. Nagyon szeretek külföldön élni, éltem Amerikában is négy évet, nekem ez való: kint élni pár évet, aztán hazajönni. A kint maradás nem nekem való, mert nagyon hiányzik az édesanyám, az itteni barátaim, az itteni közegem” – indokolta Zsófi, miért költöztek vissza Magyarországra.

Budapestre visszailleszkedni egy fokkal könnyebb volt, itt pár hónap után már otthon érezte magát, „csak” újra szembesülni kellett a szokásokkal és a helyzettel.

A hazaérkezés utáni egyik első, sokkszerű benyomása az volt, hogy a Déli pályaudvaron milyen koszos a WC: „Persze tudtam, hogy a WC koszos, de ez nagy kontraszt volt. Nem azért lepett meg, mert nem tudtam, hogy koszos, hanem mert ugyan Franciaországban sem csillog-villog a mosdó, de azért járam én a párizsi vasútállomáson és ott korrekt körülmények voltak”.

Ami viszont pozitív élmény volt, az a város, annak szépsége: „Imádom, gyönyörű, sok a program, tudok újra színházba járni, a saját nyelvemen élvezni a kultúrát, a könyvek, az újságok – ezek nekem nagyon fontosak, és ez mind nem volt Nantes-ban, ahol hiába vettem meg ezeket, nem értettem teljes egészében őket”.

Kisgyermekes szülőként szerinte fontos még, hogy Budapesten sok a játszótér és a homokozó, utóbbiból például Nantes-ban alig találni, ami elég meglepő.

homokozo.jpg

A nyugaton felszedett optimizmus vége

„Amikor hazajöttem, nagy volt bennem a lendület, mindent pozitívan láttam, nem láttam semmiben akadályt, mindig azt néztem, hogyan lehet a helyzeteket megoldani, tudtam, hogy úgyis megoldom, nem lesz semmi gond” – emlékezett vissza Zsófi.

„Eltelt egy év és érzem, lecsökkent bennem a kint megszerzett, felszedett lendület, eltűnőben az a derűs, nyugodt hozzáállás a mindennapokhoz, amit kint valahogy jobban sikerült átélni, a munkával kapcsolatos nehézségek ellenére is” – tette hozzá.

Persze az ő helyzetét meghatározta, hogy sokat volt otthon, először mert a második gyermekét várta, majd a szülés után a két gyerekkel.

„Nagyon fontos, hogy optimista, motivált, lendületes emberek legyenek körülöttünk, de azt sem lehet elkerülni, hogy amikor az ember bemegy a boltba és beszélget, akkor ráömöljön a panaszkodás” – mondta Zsófi.

„Ez a magyar borúlátás azért már változik, én nem vagyok hajlandó ennek megadni magam, de ahhoz nagyon kell az embernek a magába vetett hite és optimizmusa, hogy ne tiporja le őt a környezet” – tette hozzá.

Miről beszélgettünk még?

Kiköltözés Nantes-ba, az ottani időszak (elejétől)

A francia férje véleménye a Magyarországra költözésről (7 perctől)

Aktívan keresi a hozzá hasonló, pozitív gondolkodású embereket? (15 perctől)

Mi lenne, ha hazatérne félmillió magyar – át tudnák hozni az optimizmust? (17 perctől)

Itt feliratkozhatsz a Határátkelő YouTube-csatornájára. (Mi több, iratkozz is fel!) Ha inkább letöltenéd a podcastot, akkor azt például ezzel a programmal teheted meg.

A podcastot a SPOTIFY-ON ITT HALLGATHATOD MEG.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: podcast portré Magyarország Franciaország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1815340202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.12.07. 09:34:47

A Vasas szakszervezetet a nyáron közzétett egy tanulmányt, amelyben bemutatja, milyen feltételek, körülmények között dolgoznak a munkavállalók a kecskeméti Mercedes gyárban. És az nem kérdés,hogy ugyan ilyen feltételek, körülmények vannak minden Magyarországon működő multinál.
Ha valaki elolvassa azokat a beszélgetéseket, amik az ott dolgozókkal készültek, akkor föl kell, hogy tegye a kérdést, mihez képest magas jövedelem az, amit ott kapnak, továbbá a mai poszthoz kapcsolódóan, milyen optimizmusról, energiáról, aktivitásról beszélhetünk.

Franciaország most is forrong, de vajon mi zajlana ma ott, ha olyan feltételek lennének a munkahelyeken, mint Magyarországon.

Arthamyr 2019.12.07. 10:08:34

Ok, én alapból nem vagyok optimista, de nem változik az optimizmusom attól, hogy A helyről B helyre megyek, sőt alapvetően semmitől sem változik.

A lendület és a tenniakarás szerintem nem is optimizmus, persze az lehet, hogy az optimizmusból ered. És nem is értem, hogy miért kell bármelyik ahhoz, hogy maximálisan jól érezze valaki magát... Ez mind akkor kell, ha valaki elégedetlen az aktuális helyzetével és/vagy boldogtalan a jelenben, és azzal nyugtatja a lelkét, azzal tartja magában az erőt, hogy majd a jövőben jobb lesz. Nyilván ez jobb annál, mintha valaki sötéten látja a jövőt (is), aggódik miatta, de a legjobb szerintem az, ha valaki már a jelenben is boldog és elégedett, és minimális esély (sajnos ez teljesen le nem nullázható) van arra, hogy ebbe valami külső, az irányításán kívül álló tényező belerondíthasson.

Csodabogár 2019.12.07. 10:30:09

Az optimizmus szerintem nem helyfüggő. Vannak akiknél mindig félig üres a pohár és van akinél mindig félig tele.
Zsófinál inkább azt érzem, hogy nem találja a helyét. Bárhol van, azt hiszi, hogy a következő hely majd jobb lesz. Ebből a reményből fakad az, amit ő optimizmusnak gondol. Én az elköltözéskor, vagy haza költözéskor gondolt optimizmust, inkább az ujdonság okozta euforiának tartom. Aztán eltelik néhány hónap, bezökken a hétköznapokba és huss már nem is optimista.

VT Man 2019.12.07. 11:46:23

Szerintem se az optimizmus a jó szó, és kisgyerekes anyaként valószínûleg hasonlóan érez más anya is, aki a négy fal között tengõdik 1-2-3 évig.

Azért az jó, hogy már látta, hogy "lehet máshogy is", remélem minél több hazatérõ emberben fogalmazódik meg az igény a jobb körülményekre, annál nagyobb az esély, hogy javulni tudnak a dolgok.

Herr Géza 2019.12.07. 13:43:41

@Galuska Galagonyovich: Mondjuk egy link ideférne, hogy tudjuk miről beszélsz, erdész úr.

Golf2 2019.12.07. 14:31:06

Off. A budapesti karácsonyi "vásár" magasan a legdrágább a környező országokhoz képest.Szabadrablás folyik a Vörösmarty téren!Évről évre ugyanazok a gengszterek kapnak engedélyt a lehúzásra...

Golf2 2019.12.07. 14:43:56

@Golf2: A Vörösmarty téren kínált sült kolbászt 2200 forintért adják, ugyanez Zágrábban 900 forintra (20 kuna), Bécsben 1500 forintra (4,5 euró), míg Pozsonyban 840 forintra (2,5 euró) jön ki.A rétes Budapesten kb. 1000 forintért vásárolható, Pozsonyban 670 forint,Hot Dog 3500ft...

Andy73 2019.12.07. 14:53:18

Javaslatok:
1. Ne hagyd, hogy más pesszimizmusa rád ragadjon! Inkább ragaszd át a te optimizmusod másokra!
2. Ha a nyugatról való hazaköltözéskor zavar az itthoni pesszimizmus, legközelebb először költözz még keletebbre, vagy délebbre. Erdélyben, a Vajdaságban vagy Kárpátalján nem csak a még nagyobb szegénységgel szembesülhetsz, hanem a kisebbségi lét nehézségeivel is. Utána Magyarországon már jobban fogod értékelni te is a helyzeted.
3. A nyugati optimizmus kétségkívül könnyebb az ottani magasabb életszínvonal mellett, de valamit valamiért. Ahogy írtad, ott évek múltán is idegen maradsz, távol az itthoni rokonoktól, barátoktól.
4. Végül, ha optimista vagy, itthon is könnyebben boldogulsz, illetve bárhol a világon, ezért ugorj ismét az 1. pontra.

somlobodog 2019.12.07. 14:53:21

@Golf2:??? Nem láttam, hogy kötelező lenne odamenni és vásárolni.

2019.12.07. 14:53:25

@Golf2: Kötelező fogyasztás van?

Herr Géza 2019.12.07. 15:04:34

@Golf2: Mélységesen érthető a felháborodottságod.:D
De amíg szar van, addíg veréb is van. Ha valaki ad 10€-t (wtf., ???) egy hot dogért, addíg hol a gond? Utasítást kaptál, hogy csak ott ebédelhetsz? Vigyél magaddal uzsisdobozt, leülsz a placc közepén, és nyomod magadba a rántott husis zsömit. Probléma?
:)))

Buchhalter 2019.12.07. 15:21:46

@Golf2: a fabodegák havi bérleti díja 1 millió/hó + áram ktg. És nyitva kell lenned 10 - 20 óra között.Old meg az embert is.Ismerős van ott.Ő mondta ,ha nem igaz akkor meg hazudott.De szerintem elképzelhető ekkora bérleti díj.

Golf2 2019.12.07. 15:29:48

@Buchhalter: Akkor az önkormányzat a főrabló.

Golf2 2019.12.07. 15:35:19

@Herr Géza: Engem zavar ha így átbaszhatnak hazaiakat,turistákat.Vajon nyugaton miért nincs ilyen? Miért tudnak korrektek lenni Zágrábban,Bécsben,itt meg évek óta ez megy és mindenki lapít.

sírjatok 2019.12.07. 15:41:58

@Golf2: De nem érted, ember? Ha ennyiért megveszik, akkor ennyiért fogják eladni, mitől adná egy kereskedő kevesebb pénzért a terméket, mint amennyiért megveszik?

Golf2 2019.12.07. 16:02:30

@Herr Géza: Van ilyen németben,hogy irreális árakat kérnek föleg elöször odatévedő emberektől? Pl.Oktoberfesten 20Eur kérnének 1 korsó sörért.Hagynák? Szerintem nem. Mert ha van ilyen akkor nem szóltam akkor ilyen lett a világ.

dikusz. 2019.12.07. 16:05:41

@Golf2: Voltál Bécsben az adventi vásáron? Én voltam, kb öt évvel ezelőtt a MÁV Nosztalgia-járatával. Minimum ötszöröse volt minden a bécsi árusoknál, ráadásul nagy többségében ócska bazári cuccokat árultak. Míg a Vörösmarty téren kézműves termékek kaphatók. Vagy mást tapasztaltál?
Értem én, vagy legalábbis érteni vélem mit mondasz. De ezek a vásárok -és nem csak karácsonykor- erről szólnak. A legkevésbé a hazai turisták látogatására számítanak.

SzZoole 2019.12.07. 16:12:32

@Golf2: ez rendkívül fontos információ, jó hogy megosztottad, mert ép most akartam indulni a weresmarti térre soppingolni, de így eme rendkívül fontos információ tudatában, inkább maradok!!

Köszönjük Golf, mindenki nevében, de tényleg :-)))
Csak vicc volt

SzZoole 2019.12.07. 16:15:15

@Golf2: egy kérdés, kütőskaláts nincsen, mert azért mennek :-)))

Golf2 2019.12.07. 16:41:08

@ZooLeka: A kürtöskalács ingyen van,az a csali, bi-keeful!

Herr Géza 2019.12.07. 16:43:27

@Golf2: Maestro, 11,50 volt a Maß ára idén. 5,75 € /fél literes korsó. Ami még nem is annyira durva... Egy fél grillcsibe 13 € átlagban.
A korsó sört az Oktoberfesten kívül megkapod 2-4 € között, a fél grillpipit meg 3-4 €-ért. Lenyúlnak az Oktoberfesten? Ja, de akkor minek mész oda?

SzZoole 2019.12.07. 16:58:05

@Golf2: az jó, flodni is van? :-))

Mijaza bi keeful, valami mindkétnemet szerető valaki? :-))

dikusz. 2019.12.07. 16:59:54

@Golf2: Ne sajnáld. De akkor honnan az infó, hogy ott olcsóbb, a sültkalbász?

dikusz. 2019.12.07. 17:03:30

@ZooLeka: A bi kiful az olyan, mint a bikicsunáj az itthoni Megasztár válogatóban, elég borzasztó amúgy...

SzZoole 2019.12.07. 17:11:41

@dikusz.: nem, a bi keeful az az angol be careful(kimondva bi ke’ful) szóból jön, ami azt jelenti, hogy légy/legyél óvatos, teccik érteni Magdianyus :-)))

Az instrukciók pedig nagyvalószínűséggel a bullymastertol kapja gulfi :-)))
Szerintem!!!

Golf2 2019.12.07. 17:15:07

@Herr Géza: Aszittem csak itt ilyenek,82ben Nyugat-Berlinben még korrektek voltak mulatóhelyen 4 márka volt a korsó.

Golf2 2019.12.07. 17:26:18

@ZooLeka: Hudöf... iz bulimester?

dikusz. 2019.12.07. 17:30:41

@ZooLeka: Értem én, értem, csak ésszel fel nem foghatom...:)
Most már csak azt kellene megtudnom, hogy én miért legyek óvatos? Nincs énnekem már mitől félnem...

SzZoole 2019.12.07. 17:35:42

@Golf2: nem tudom miről beszelsz

Golf2 2019.12.07. 17:38:51

@dikusz.: vicc volt mint az ingyen k.kalács.

dikusz. 2019.12.07. 17:41:08

@Golf2: Láttam, de én nem ezt tapasztaltam. Minden drágább volt. A forralt bortól kezdve a karácsonyi díszek, az édességek, minden. És tényleg teli volt minden gagyival.

Csodabogár 2019.12.07. 19:31:35

@Golf2: Azt húzzák le, aki odamegy. Én évek óta ívben kerülöm az ilyen vásáros helyeket. Ezen igazán nem érdemes rinyálni.

somlobodog 2019.12.07. 19:34:45

@Golf2: nem basznak at senkit. Gondolom ki van írva az ár. Az ár realis ha van aki kifizeti. Neked drága. Értem. De ettol meg nem atbaszas. Gondolom a Ferrarira sem haragszol hogy miért ilyen "drága".

Csodabogár 2019.12.07. 19:37:19

@dikusz.: Itt nálunk a kerületben s van vásár. Még soha nem nméztem meg mert nem érdekel. De a helyi újságban, mintha napi 110ezerér hirdették volna a helyeket. Néhány éve láttam, hogy román rendszámu autók parkoltak a közelben. Én meg csak ájuldoztam, hogy ugyan kinek ér a hely ennyi pénzt, ugyanis itt nincs hatalmas forgalom.
De igazuk van, ha van aki megfizeti akkor jó, ha egyszer senkinek nem kellene ennyi pénzért, akkor nem lenne.

Arthamyr 2019.12.07. 19:50:28

@somlobodog: Szerintem haragszik arra is (vagy bemeséli magának, hogy szar), meg arra is, aki megveszi, főleg, ha könnyen. :)

@Golf2: Nem tudom, hogyan lehetne elérni, de valahogy meg kellene tanulnod ezen új világ működésének alapjait, pl. azt, hogy az árakat a kiskereskedelemben többé-kevésbé a piac határozza meg, és ez így van jól, legalábbis jobbat még nem nagyon találtak ki. Akkor kevesebb butaságot spamelnél ide, és nem menne fel a vérnyomásod, ha valaki az általad elvártnál drágábban árul egyébként teljesen felesleges termékeket.

kardio1 2019.12.07. 20:24:07

A franciák egyáltalán nem az optimizmus népe ! Az elégedetlenség a vérükben van.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.12.07. 20:26:12

@Golf2:

Találtál egy karácsonyi vásárt ami a nyugati turisták tárcájára épít. S most ebből leszűrted megint hogy itthon rossz minden...
Ülj be Nyugaton egy kiskocsmába és ájuldozzál az áraktól!

trabant 2019.12.08. 08:14:52

@dikusz.:
A bécsi adventi vásár nem egy, hanem többen vannak, a városrészekközpontjaiban is találhatók. A Rathaus Platz a legdágább, a többi kevésbé. A panoráma teszi és a sok külföldi - sok-sok távolkeleti - látogató, akiknek külön élmény. A bécsieknek nem annyira drága az ottani evés-ivás, mert van, amibôl erre is szánhatnak. Akinek nincs, az elkerüli.
Budapesten a Vörösmarty téri a legismertebb, a lehúzásokról is. Máshova kell menni, ha túl drága a legfelkapottabb pesti karácsonyi vásár.

Golf2 2019.12.08. 09:29:21

@Horthy Miklós cselédje: Szabadrablás ami mostanában pesten folyik,a birkák meg tűrik.

matyi101 2019.12.08. 11:04:50

Ha annyira ismert lenne a "lehúzásról", ahogy állítod már nem járna oda senki. Legfeljebb neked magyarként tűnik soknak. A külföldi látogatók megfizetik.

matyi101 2019.12.08. 11:43:38

@Golf2: Szerintem neked vannak a magyar árakkal kapcsolatban elvárásaid, hogy azok csak és kizárólag alacsonyak lehetnek. még mindig a kék kockás viaszosvászonnal leterített kisvendéglő után vágysz, ahol kapsz egy nagy adag paprikás krumplit pár száz forintért.
Persze közben lesajnálnád ezt a jelenséget és gyorsan összehasonlítanád a nyugathoz, ahol színvonalasabb és jobb.

Aztán, amikor megjelennek a nyugati árak és színvonalak pesten meg vagy sértődve mert nem tudod megfizetni.

Arthamyr 2019.12.08. 12:08:46

@Golf2: Mint a birkák egyike, miért nem mész ki (lehetőleg kolomppal a nyakadban, hátha lesz melléd egy nyáj is) a Vörösmarty térre, és gyújtod fel a bódékat? Esetleg pár kocsmát is szétverhetsz, mert "mijazhogy 1500 forint 2 deci sör?!" Legalább lenne min röhögni. :)

Golf2 2019.12.08. 13:51:32

@Arthamyr: Gyere haza birka,ez neked való.

Golf2 2019.12.08. 13:52:53

@matyi101: Meg tudnám fizetni csak nem ér annyit.

Arthamyr 2019.12.08. 14:20:43

@Golf2: Ne keverj a fajtáddal. :)

Golf2 2019.12.08. 15:21:11

@Arthamyr: A te fajtád is csak addig röhög meg birkázik,amig pénz van a zsebében,majd itthon megtanulod hogy a pénz nem minden.Örülj ha csak kolomp lesz a nyakadban...

Arthamyr 2019.12.08. 15:25:00

@Golf2: "Szabadrablás ami mostanában pesten folyik,a birkák meg tűrik." - Miről beszélsz?

matyi101 2019.12.08. 16:21:23

@Golf2: Akkor ennyi. Nem értem miért megy minden évben a vekengés, hogy mennyibe kerül a Vörösmarty, ami nem mellesleg az egyik legfrekventáltabb tere Budapestnek.

Mercedes szalonban is reklamálsz az árak miatt?

Helveticus 2019.12.09. 22:05:58

Voltam a vörösmarty terén, az árak tényleg magasabbak az átlagnál, de ez mindenhol így van. Utazási irodankkal 15 éven keresztül szerveztünk Svájcból karácsonyi vasaros utakat, akárhol jártunk rossz volt a heti kirakodóvásárt karácsonyi díszletben látni.
Nekünk nagyon tetszik a budapesti nagyon igényes árukat kínáló bódék és az egésznek a hangulata. Büszkének kellene az elért eredményre lenni ahelyett hogy jó magyar szokás szerint leszolni.

Herr Géza 2019.12.10. 00:25:16

@Helveticus: Hát kedves pajtás, ugorj neki még egyszer a mondanivalódnak, mert ez így értelmezhetelen. Amolyan: “én nem beszélni mágyár rendesen, mert már élni 1,5 éve svájcország”.

Don tommaso (törölt) 2019.12.10. 12:34:07

Herr Géza
A nemet nyelvben van egy mondás; aki olvasni tud az már előnyben van. Az én olvasatomban helveticus azt említette, hogy 15 éven keresztül járta a karácsonyi vásárokat, ami pedig logikailag kizárja a “ elek 1.5 svajcorszagot.
Mivel hasonló cipőben vagyok mint valószínűleg helveticus, negyven éve elek külföldön és a magyar nyelvet nem mindennap gyakorlom, így ellentétben Önnel bizonyára nekem is lenne forgalmazási nehezsegem. Számomra pedig visszataszító az ön le tegező bratyizo stílusa,több tisztelet és jó modor meg senkinek sem ártott.

Arthamyr 2019.12.10. 20:02:06

@Galuska Galagonyovich: Mester, nem tudom, minek küldted át a blogod linkjét (amúgy a neved mögötti link nem működik - legalábbis a blogodra nem navigál - ha gondolod, kijavíthatod).
Engem nem igazán foglalkoztat, hogy mi van a "libbantakkal", mit nyertek, vagy milyen kór emészti az emberiség testét, így a tovább gombra már nem kattintottam rá. Ezeket az általad vélt problémákat nem én fogom megoldani, és nem is engem zavarnak.

Ennél jobb dolgod nincs? Mondjuk menj ki a természetbe... :)

Herr Géza 2019.12.10. 22:13:22

@Don tommaso: Mélyen tisztelt Hölgyem/Uram, vagy hogy is szólíthatom Önt....
Maradjunk annyiban, hogy
- ez egy olyan blog (mint a legtöbb, jééé....), ahol mindenki mindenkivel tegeződik
- ha Őfelséged nem érti a szarkasztikus humort (ld. 1,5 év), arról nem én tehetek
- talán meg tud bocsájtani, de én még 38 év után (csalok, mert ebből több részletben éltem otthon is pár évet) is tudok valamennyire magyarul írni
- ezért már akkor villog a piros lámpa, ha azt meglátom, hogy “vörösmarty terén”. Ez ugyanis nem “fogalmazási nehézség”, hanem szimplán trehányság, és akkor még óvatosan fogalmaztam. Aztán utána még ő okít ki, hogy “ Büszkének kellene az elért eredményre lenni ahelyett hogy jó magyar szokás szerint leszolni.”
Jó magyar szokás szerint a magyarok általában tudnak magyarul.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.12.13. 12:46:08

@Golf2:
@somlobodog:
@Herr Géza:
@sírjatok:
Én a Deák téren láttam 1200-ért rétest.Ami szerintem idióta dolog.
Szerintem ha adnák 5-600 ft-ért,max 800-ért akkor oké lenne.
De hogy én este 8 körül azt látom,hogy tele a pult rétessel.
Ezt max. 2 napig tudják árulni,utána megy minden a malacoknak.
Oké,hogy van aki megveszi de ha olcsóbban adnák,akkor esetleg este az árusok az üres pultot söprögetnék,és nem a fele vagy még több árut kellene kidobálniuk.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.12.20. 16:51:24

De persze Santorinin szívesen fizettünk 5 eurot a tiramisuért!:))
Azért az mégsem a Deák tér!XD

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása