oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. október 09. 06:30,  Nagy-Britannia bedilizett 111 komment

2019. október 09. 06:30 Határátkelő

Nagy-Britannia bedilizett

Valami azt súgja, hogy Világpolgár írása megosztja majd a véleményeket. Tíz év Anglia után írta meg (meglehetősen sarkos) tapasztalatait a britekről, arról, hogy milyennek látja ő őket.

nagy-britannia_anglia_london_oxford_street_foto_pexels_com_wondererphotograph_1.jpg

„Azt kérdeztétek, mit jelent a magyarság, hogyan viszonyulunk Magyarországhoz, illetve mik a tapasztalatok. Gondoltam, írok pár dolgot.

Rólam annyit, hogy lassan 15 éve élek külföldön és több helyen megfordultam. Szerintem ha elkezdenék mesélni, akkor egy egész cikksorozat jöhet össze.

Úgy gondoltam, hogy kezdjük a történetet a Brexittel, mivel ez most politikailag aktuális és érdekes lehet megérteni, amennyire emberileg meg lehet persze, a Brexit mögötti gondolkodást.

Ehhez ott kell élni. Én 10 évet éltem Angliában. Ez alatt a 10 év alatt sikerült megismernem az angolokat, ér rájöttem, hogy egy bunkó, idegengyűlölő népség. Már elnézést a jelzőkért.

Azt tudni kell, hogy én úgy jöttem el Magyarországról, hogy nagyon elegem volt az emberekből és az országból. Ez ezért lassan átértékelődött külföldi tapasztalataim során. De ehhez más oldalról is meg kellett tapasztalnom a dolgokat és az életet.

Erőltetett álkedvesség vagy kimutatott ellenszenv

Például azt mondják, hogy a magyar nagyon irigy a szomszédjára és egyebek. Ez lehet jogos valamilyen szinten, de az angolok ennél sokkal rosszabbak. Az a tipikus mindenbe magát beleártó, irigykedő, feljelentgető mentalitás, amit az ember nem is gondolna.

Azt hiszik, hogy megőrültem. :) De nem. A magyar sokkal egyenesebb. Lehet, hogy ez a másik véglet, de ha egy magyarnak nem tetszik az ember pofája, akkor elküldi a fenébe.

Az angol ezzel ellentétben nem meri nyíltan kimutatni az undorát, vagy nem is tudom. Például, hogy takarodjunk az országból. Erőltetett álkedvesség, közben meg hátba szúr.

Az angolokra nagyon jellemző, hogy van nekik egy ilyen gyarmatosításból visszamaradt felsőbbrendűségi érzésük. Alapból mindenki hülye, de ők az angolok a sztárok.

Nagy bajok lesznek bevándorlás nélkül

Meg ugye jön a sok külföldi és elveszi a munkájukat, mondják ők. Azt tudni kell, hogy nincs mit elvenni, mert Angliában kb. a takarító, meg gyári, és hasonló munkákat lehet főként megkapni.

A szóban forgó munkák, amiket elveszünk, igazából nem tetszenek az angoloknak. Ezen a ponton nagy bajok lesznek, mert az angol gazdaság a bevándorlás nélkül meghal.

Nem fognak jól kijönni a Brexitből. Gondok lesznek. Nem is értenek rendesen semmihez.

Közben Magyarországon meg kúsznak fel a bérek és az árak, erős kiegyenlítődési folyamat észlelhető. Igazából zárkózunk fel. Ezt mondjuk 15 éve meg nem mondtam volna.

Viszont ami Magyarországon élhetetlenné teszi az országot, furcsa mód, a nyugati kultúra beszivárgása és főként, de nem csak, az angolszász kultúra beszivárgása miatt van jelen. Ez nem olyan nyilvánvaló.

Tipikusan az angol üzleti kultúra agresszív, és a fogyasztó lehúzására épül. Ugye kapitalizmus, de az angol szolgáltatók állandóan túlszámláznak például. Ha rajtam múlna, én ezeket kizavarnám.

Sarkított Brexit-sztori

Ebből a háttérből érezhetők a Brexit gyökerei. Boris Johnson a miniszterelnök és vannak egyéb értelmi fogyatékos populisták, mint Nigel Farage, meg David Cameron.

Sarkítva az történt, hogy David Cameron volt miniszterelnök kitalálta, hogy megreformálja az Európai Uniót. :) Némi iróniával fogalmazok, de nagyon is ez törtent.

Genetikailag vagy kulturálisan programozott felsőbbrendűségi érzésből kifolyólag úgy gondolta, hogy Nagy-Britannia miért is járuljon hozzá az uniós terhekhez, vagy miért is tartsa be a szabályozásokat, de azért az uniós előnyök azok kellenek.

Gondolta, bekeményít és befenyíti az uniót, hogy ha nem teljesítik a brit követeléseket, akkor kilépnek. Például, hogy ők dolgozhassanak Európában, ők viszont korlátozhassák az uniós bevándorlást. Erre az unió azt válaszolta, hogy az unió pont nem erről szól. Tehát ilyen nincs.

Sok más kérdés is felmerült hasonló megközelítésben. Erre ugye David Cameron felébredt és rájött, hogy bilibe lóg a keze. Csak közben elindította a referendumot és elindult a lavina. Már nem tudta kezelni a helyzetet.

Közben nyomta a szöveget, hogy előnyös megállapodás született, stb. Mert ugye rájött, hogy ez így nem fog menni, de negyedét nem érte el annak, amit követelt.

Közben meg a Boris Johnson / Nigel Farage féle mini-Hitlerek a második világháborút megelőző Hitler-szerű populista kampányt folytattak.

Burkolt gyűlölet

Tulajdonképpen a bevándorlás és az idegengyűlölet egy sarkalatos pont. A britek burkoltan gyűlölnek minket, még akkor is, ha nem merik kimutatni. Burkoltan érezhető.

Itt eljutottunk a multikulturalizmushoz, és hogy miért van potenciálisan Orbánéknak igaza. Bár nem ez Magyarország legnagyobb problémája. Nagy-Britannia, illetve az Egyesült Királyság ugye többek között ebbe zakkan bele.

Csak azt nem veszik észre, hogy közben az indiai, meg pakisztáni bevándorlók külön városokat alapítanak (ez irónia volt), de uniós munkások ne jöjjenek.

Londonban jártam olyan környéken, ahol furcsán éreztem magam és rájöttem, miért. Én voltam az egyetlen fehér ember az utcán. A bolt ablakában meg olvasom, hogy albérlőt keresnek, de fehérek kizárva. Ez benne volt egy hirdetésben!

Londonban lassan már senki nem beszel angolul. :) Ez is irónia volt, de van benne valami. Az angolok vidékre költöztek. :) Az új belügyminiszter meg Pritil Sushil Patel. Ugye a multikulturalizmus itt van. Valaki ilyen névvel részt vesz az uniós kiválásért felelős politikában.

Miért nem vesszük be mindjárt Indiát is az Európai Unióba? Aztán meg Orbán a mumus, mert fel meri vetni ezt a problémát. Nem mintha Orbán-párti lennék, de amiben van józan logika, azt elfogadom. Nagy-Britannia bedilizett.

Ez a személyes tapasztalatom és véleményem. Persze van alapja. Mindenki utánajárhat a tényeknek és levonhatja a következtetéseket.”

(Fotó: pexels.com/wondererphotograph)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7015211240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taxomükke (UK) 2019.10.09. 07:07:00

Valami nagyon nem jött neked össze itt a UK-ben, hogy ennyire haragszol....

puszt 2019.10.09. 07:32:24

Ez a poszt egy gyalázat! Eddig itt ilyet talán nem is olvastam...

kék madár 2019.10.09. 07:35:12

ilyen rasszista gyulolkodo sefule-sefarka posztot minek teszel ki, hogy porogjon a kommentszam?

Határátkelő 2019.10.09. 07:45:12

@kék madár: @puszt: Ez is egy tipikus gondolkodásmód, ami ráadásul nem is ritka. Ezt akartam megmutatni.

kék madár 2019.10.09. 07:54:08

@Határátkelő: a klimavaltozas tagadasa se ritka, meg a lapos foldben hivok szama se, megse szallok vitaba veluk :(

IT Knight 2019.10.09. 08:01:19

Akinek nem tetszik ami itt (UK) van, az mehet szépen haza vagy tántoroghat kifele egy másik országba.

Ez a britek országa és ők úgy döntöttek (szerintem nagyon helyesen), hogy elhagyják a süllyedő hajót.

Ahogy írtad, felépítettek már egy világbirodalmat, megnyertek két világháborút, nincs szükségük a te véleményedre.

IT Knight 2019.10.09. 08:01:32

Amit meg a parlamentjük meg a az elit egyéb részei csinálnak itt,
az színtiszta hazaárulás.

A LEAVE nyert. Nem a "Leave with a deal" vagy egyéb más amit egyesek képzelnek. A többség menni akar, tehát menni kell.

Persze ezt mondhatom itt a blogon azoknak, akik nem képesek elfogadni, ha a demokrácia nem nekik megfelelő eredmény hoz (Orbán, Trump, stb)

Hülyék a britek, az amerikaiak, az oroszok, a brazilok, a magyarok, a törökök. Mindenki hülye, csak a ballibek helikopterek. :)

Határátkelő 2019.10.09. 08:03:50

@kék madár: Hát ne vitatkozz. Ha ez egy klímaváltozással foglalkozó blog lenne, akkor megjelenne rajta olyan vélemény is, hogy nincs klímaváltozás. Ha földrajzi blog lenne, akkor meg olyan, hogy a Föld lapos. Nem azért, mert mondjuk én ezt gondolom, hanem azért, mert a témában van olyan vélemény is.

És nagy szeretettel várom a posztod, amiben kifejted a véleményed! (Komolyan mondom.)

puszt 2019.10.09. 08:14:09

@kék madár: Nem kell vitába szállni, de valahogy meg kellene tudniuk, hogy hülyék... Különben szavaznak.

kék madár 2019.10.09. 08:17:50

@Határátkelő: @puszt: en ugy erzem nekem ez csak netto árt, regen szorakoztunk a hulyesegen, emberi butasagon, ma mar nyakig er.

kék madár 2019.10.09. 08:20:38

@IT Knight: "ha a demokrácia nem nekik megfelelő eredmény hoz (Orbán, Trump, stb)"
nem a demokracia, hanem a valasztasi csalasok, migranspropaganda, elektori rendszer stb. De ez neked magas, ne eroltesd.

Herr Géza 2019.10.09. 08:33:03

Pár év alatt rengeteg baromságot olvastam itt, de ez benne van a top 5-ben. Megint sikerült megtudnom, hogy egy nemzet komplett bunkó, nem értenek semmihez, stb. Legalább is Kovács XVI. Pisti szerint. Akinek 10 évre volt szüksége Angliában, hogy erre a felismerésre jusson...
Még jó, hogy a magyarok szarták a világot és az ilyen Kovácsok (=Világpolgárok

Hari Seldon 2 2019.10.09. 08:43:00

@IT Knight:
Senki nem mondta, hogy nem fogadják el a leave győzelmet. (legalábbis a millitárns remain pártiakon kívül, szerintem mindenki beletörődött)Természetesen joguk van hozzá, csak ebből az következik, hogy no deal lesz. Senkinek nem jó, főleg az UK-nak, mert nagyon meg fog zuhanni (még az angol nemzeti bank szerint is), de ez van. Abban igazad van, hogy a időhúzás senkinek nem jó. A bizonytalanság sokkal rosszabb.
Az meg amit a (jelenlegi) parlament csinál csak utóvédarc. Mindenki azzal számol, hogy egy új parlamenti választásnál Boris nagyot nyer.

Hari Seldon 2 2019.10.09. 08:45:34

@IT Knight:
Ja, ha már ennyire helyesled a brexitet, maradsz okt 31 után is?
Vagyis tudsz maradni?

Dikusz 2019.10.09. 08:45:39

Hallgattam az utolsó mondatban tanácsoltakra, és levontam a következtetéseimet. De azt kell, hogy mondjam kedves posztoló, veled van a baj...

Virago_1000 2019.10.09. 08:47:48

@Határátkelő: ez egy hataratkelessel foglalkozo blog, allitolag, megis nehez azt hinni, hogy nem politikai allasfoglalas celjabol uzemel.

puszt 2019.10.09. 08:48:53

@Határátkelő: Ha valós a poszt, akkor is a szintiszta hivatalos propagandát olvasom ki belőle. Nem más ez, mint egy eccerű egyszerű migránsozása...

Virago_1000 2019.10.09. 08:49:35

"Ausztriában a diákok egynegyede nem német anyanyelvű"
- ez most oromhir?

Határátkelő 2019.10.09. 08:51:13

@Virago_1000: Mondja 3310 komment után az, aki tegnap itt ontotta magvas gondolatait. Na ne röhögtess.

Narina 2019.10.09. 08:55:02

Meg vallom becsülettel, képtelen voltam végig olvasni! Nekem más a tapasztalatom, de mindenki azt kapja amit ad! Hülye vagy, hülyén állsz az emberekhez, hülyéket is fogsz kapni! Amúgy az sem igaz, hogy minden bevándorlónak csak ilyen munkái vannak! Orvosok, nővérek, asszisztensek, cégvezetők! Szóval nem fekete csak! Azt elismerés, hogy itt is vannak lükék, de a négyzetméter arány jobb mint amit máshol tapasztaltam, de lehet csak Norfolk történelme miatt!

Hari Seldon 2 2019.10.09. 08:56:10

Azt el tudom képzelni, hogy bizonyos szociális osztály alatt létezik (erősebben érezhető) a "birodalmi felsőbbrendűség". -> Egyszerűen a tanulatlan rétegeknek "csak ez maradt". Már csak ezzel tudják magukat "megkülönböztetni" másoktól. Ha már szegények, ebben keresnek kapaszkodót. - És ők pont vevők is a populista politikusok jelszavaira akik erre játszanak rá.

Taxomükke (UK) 2019.10.09. 08:58:59

@IT Knight: Te vagy a feny az ejszakaban. Szerencsere mindig elarulod nekunk a tutit. Koszonjuk!

Határátkelő 2019.10.09. 08:58:59

@Hari Seldon 2: Speciel ez a "birodalmi felsőbbrendűség" szerintem a poszt egyik pontos meglátása. Az nem kérdés, hogy van, a kérdés az, mennyire mutatják ki és itt már lehet különbség műveltség, stb. terén.

De hát ugye Magyarországon is bőven akadnak olyanok, akik szerint a magyar a kiválasztott nép és még csak birodalom sem voltunk az elmúlt 100 évben. A franciákról nem is beszélve. :)

Határátkelő 2019.10.09. 09:00:05

@Taxomükke (UK): :)))) Azt megnéztem volna, hogyan nyer a Leave with a deal, amikor nem is indult. :))

Hari Seldon 2 2019.10.09. 09:19:38

@IT Knight:
Egyébként épp mostanában volt valami Guardian cikk / elemzés, hogy Boris Johnson-nak valószínűleg halasztást kell kérnie és az EU szerinte jövő nyárig megadná.
Na itt már minden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
Közben a marad a bizonytalanság.

Platonica 2019.10.09. 09:36:27

Az en kedvenc poenom Brexit temaban az egyik top google ra'kerese's a UK-ben a referendum UTAN:

"After Brexit Vote, Britain Asks Google: 'What Is The EU?'"

Na ennyit az 'informed choice'-rol :-D

Arthamyr 2019.10.09. 09:55:15

Elég sok túlzás van a posztban, én sok dolgot máshogy látok. "Azt tudni kell, hogy nincs mit elvenni, mert Angliában kb. a takarító, meg gyári, és hasonló munkákat lehet főként megkapni." - Mondjuk ha valaki így látja, és ilyen környezetbe kerül, azt meg tudom érteni, hogy mást tapasztal, mint az, aki a city-be megy egy pénzügyi céghez, és teljesen logikusan más oldalát látja az országnak.

Kellő mennyiségű populizmussal fűszerezve meg minden eladható a szavazók erre fogékony részének, és örömmel bekajálják. Szóval minden csak a politikusok aljasságán, a választási rendszeren és a szavazók minőségén múlik (legyen meg a populizmusra vevők kritikus tömege). Az utóbbi sok helyen sajnos adott, az első megesik, így a középsőn nagyon sok múlik.

Arthamyr 2019.10.09. 10:00:16

@Hari Seldon 2: Nem kell új parlamenti választás. Hagyni kell, hogy Boris és stábja kicsit menedzselje a brexit utáni időszakban az országot, hogy megcsillanthassák képességeiket. :)

Hari Seldon 2 2019.10.09. 10:01:24

@Határátkelő:
Áh, legfeljebb a párizsiaknak ilyenek... :-)

Hari Seldon 2 2019.10.09. 10:07:02

@Arthamyr:
tudod mi lesz? Kihúznák három évig, totálisan bezuhan az ország. Utána a a nép megbünteti őket. Megszavazzák Corbyn-t. Na az meg aztán végképp olyan lesz, mintha nem lenne elég a fagy, jégesőként lerombol minden maradékot.

Arthamyr 2019.10.09. 10:31:13

@Hari Seldon 2: Nem baj. Mindig hasznos, ha valaki valamilyen szinten rákényszerül a felelősségvállalásra, és (másoknak is) tanulságos, ha szembesül a döntése következményeivel. Amúgy sem érdekel, mi lesz a britekkel, így döntöttek (a politikusok is, mert lehetőséget adtak erre a népnek, és úgy terelték őket, meg a nép is, mert így szavaztak), sok szerencsét nekik, kár vészmadárkodni. Nyilván kedvező lenne, ha nagyon csúnyán megszívnák, az EU meg kevésbé, így elrettentő példaként szolgálhatna, de kár ezt előre hangoztatni és bizonygatni. Lesz, ami lesz, ahhoz kell majd alkalmazkodni, tök felesleges jósolgatni (legalábbis tét nélkül, ezt figyelembe véve befektetni, kereskedni már egy másik dolog, annak van értelme) és vitatkozni ezen.
Csak azt sajnálom, hogy Írország szerintem nem fog belőle jól kijönni, és így lehet, hogy (pár)százezer eurot kivettek a zsebemből a brit szavazók (persze ez a legrosszabb forgatókönyv, azért remélem ekkora bukta nem lesz), én nagyon jól meglettem volna brexit nélkül, a szépen növekvő ír gazdaságban...

Csodabogár 2019.10.09. 10:39:23

Hú.. ahogy olvastam a posztot, már tudtam, hogy ma lesz itt balhé rendesen. Én soha nem éltem Angliában és nem is élnék semmi pénzért ott. Sok mindennel nem is értek egyet a posztolóval, de van egy mondata, amit tökéletes.. "Az angolokra nagyon jellemző, hogy van nekik egy ilyen gyarmatosításból visszamaradt felsőbbrendűségi érzésük." Ezt nekem egy született angol barátnőm mondta, aki ki tudja miért kivándorolt a szülőhazájából és élt Németországban, majd Svédországban, ott ismertem meg és a végén Svájcban. Ő mindig azt mondta, hogy tudod még mindig azt hiszik otthon, hogy mi vagyunk a világ urai. De volt apámnak egy jó barátja, aki még a 30-as években gyerekként vándorolt ki a a szüleivel Londonba. Papa jól meggazdagodott egy remekül menő céget hagyott a két fiára. Ettől függetlenül ő pontosan ilyen kritikával illette az angolokat. Ez van, akinek nem tetszik nem kell ott élnie, én nagyon korán tudtam, hogy oda nem akarok menni. Barátaim meg kellő humorral kezelték a honfitársaikat.

_z_ 2019.10.09. 10:43:28

Ha mar vilagpolgar, es cikksorozat hosszusagu tapasztalati vannak, akkor akar össze is hasonlithatta volna mas orszagokkal. Nekem ez igy tulzonak tünk. Sosem dolgoztam/eltem/laktam Angliaban, de epp 2-3 hete voltam egy hetvegere Liverpoolban. Talan sehol nem talalkoztam meg ennyire kedves, udvarias, erdeklödö emberekkel (börszintöl es beosztastol függetlenül). Ez turistakent hasonlitom a többi orszag turistas tapasztalataihoz. Es öszinten szolva ezek alapjan nehez elkepzelnem, hogy az atlag brit olyan, mint ahogy a posztolo bemutatja.

Hari Seldon 2 2019.10.09. 11:08:45

@Arthamyr:
Én is ezt mondom, most utólag már fölösleges azon rágódni, hogy jobb lenne ha maradnának. Mindenki nagyjából tudta, hogy az EU tagság "inkább kedvező" az UK-nak.
Itt Luxembourgban rengeteg cég most úgy működött (-ik) idén, hogy márciusban megindult az áruexport ezerrel, pörgött a piac. Aztán, ahogy elhalasztódott a brexit, a felhalmozott készleteket használták a csatorna túlpartján, itt meg nagy pangás volt. Mostanában ugyanez van. Küldik az árut mintha nem lenne holnap. Aztán meg majd leül. - Vagy nem. -> ha megint halasztanak.

tsabus UAE 2019.10.09. 11:19:56

- Irigység, feljelentgetés - Valós
- Álkedvesség/álarc - Igaz
- Felsőbbrendűségi érzés - Kevésbé iskolázottaknál általános, de minden"kasztban" előforduló jelenség
- Elveszik a munkát - Olyan munkát végeznek, amit angolokkal nem tudtak betölteni. Mindegy a munka jellege, mert van sima fizikai munka is ilyen, meg kutatói/tudományos is
- "...ami Magyarországon élhetetlenné teszi az országot" - nettó baromság
- Brexit - Kb. így, de az igazságnak van több rétege is. Abban pedig biztos vagyok, hogy az EU polgárokon verik el a port valamiért, ami inkább a volt gyarmatokról érkezők sara volt. Plusz a néphülyítés...
- "...miért van potenciálisan Orbánéknak igaza" - Semmiért. Az az ördögi benne, hogy részigazságokkal operál és ezekre gyűlöletpropagandát épít, megoszt, egymásnak ugraszt. Vagyis vannak a valóságnak szeletkéi, amikben "igaza lenne", de ahogy elővezeti és reagál ezekre a dolgokra, teljesen hiteltelenné teszi.
Erre egy példa:
A bevándorlók és a befogadott menekültek számát erősen limitálni kell. A velük kapcsolatban felmerülő lehetséges biztonsági és kulturális problémákat minimalizálni kell, olyan törvényekkel, melyek nem ütköznek nemzetközi egyezményekbe, nem rontják a politikai pozícióinkat/megítélésünket és még humánusak is. Helyette most van gyűlöletpropaganda, migránsozás nyakra főre, menekültek éheztetése. Ezekért pedig minden jobb társaságból kiutálnak minket és ujjal mutogatnak ránk az egész világon. Holott, egy csapat profi csinovnyik láthatatlanul megoldhatná az egészet.
Csak az nem érdeke a kormánynak, mert sok hülyének el lehet ezzel terelni a figyelmét a világbajnok mértékű korrupcióról, ami lassan a "kultúránk" része lett. Amit a kormány meg akar védeni a migránsoktól...

Arthamyr 2019.10.09. 11:36:15

@Hari Seldon 2: Te ezt mondod (és tompító valószínűleg meg hasonlók nélkül), én meg nem teszek ilyen irányú kijelentéseket (bár egyszer már régebben írtam példákat arra, hogy kiknek jó, nem ismétlem magam):
"Senkinek nem jó, főleg az UK-nak, mert nagyon meg fog zuhanni (még az angol nemzeti bank szerint is), de ez van."
"Kihúznák három évig, totálisan bezuhan az ország. Utána a a nép megbünteti őket."
Mi értelme ennek a jósolgatásnak? Ha tényleg így lesz, akkor majd verheted a melled, hogy te milyen jól megmondtad?
Persze ha felvettél ehhez pozíciót sok pénzzel, tehát nem csak üres kijelentéseket teszel, hanem bele is állsz, akkor pofám befogom, és sok sikert kívánok, hogy a bátor (és remélhetőleg alaposan mérlegelt) döntésedhez.

Hari Seldon 2 2019.10.09. 11:48:55

@Arthamyr:
Pont te mondtad hogy Johnsonnak kéne vègigcsinàlni ezzel a parlamenttel. Erre mondtam hogy mi lenne ennek a legvalószinūBB kimenetele. Egyébkènt en inkâbb azt gondolom hogy lesz egy elõrehozott. Mert nem mehet hosszú tâvon ennyire szembe egymassal a parlament és a kormàny. Màskülönben, miért ne beszèlgethetnènk hogy "szerintem mi lesz"? Nem ez ma a tèma? Nyilvàn a kommentekben mindenki arról IS beszèlhet. Nyilvàn ha ki lett beszèlve a szavazàs, utànna ez az ami a legtöbb embert foglalkoztat. (Ha màr ilyen brexites nap van)

Virago_1000 2019.10.09. 11:55:44

@Hari Seldon 2: "Senkinek nem jó, főleg az UK-nak, mert nagyon meg fog zuhanni (még az angol nemzeti bank szerint is), de ez van."

- nem latjuk a jeleit ennek a zuhanasnak, pedig mar jo regota ezzel riogatnak. Sot mi tobb, az unio megzuhanasanak a jelei latszanak. Gondolom Magyarorszagon elsz, es a netrol tajekozodsz, erre utal a sztereotipikus kijelenteseid sorozata

"Abban igazad van, hogy a időhúzás senkinek nem jó. A bizonytalanság sokkal rosszabb. "

-eppen ellenkezoleg, a bizonytalansag nagyon is jo, mert nagyon sokat kaszalnak rajta a spekulansok, a zavarosban halaszok.

Arthamyr 2019.10.09. 12:00:57

@Hari Seldon 2: Én a "legvalószínűbbet" hiányoltam, az kissé tompítja és más megvilágításba helyezi a kijelentést. Egyébként igazad van, mindenki arról beszélget, amiről szeretne. Szerintem nincs értelme jósolgatni, van elég bajom azzal, hogy mitigáljam a potenciális brexit okozta kockázatokat/veszteségeket, de természetesen nem tiltja semmi, ennél sokkal meredekebb dolgokat is jósoltak már, legtöbbször tét nélkül. :)

Arthamyr 2019.10.09. 12:03:45

@Virago_1000: "eppen ellenkezoleg, a bizonytalansag nagyon is jo, mert nagyon sokat kaszalnak rajta a spekulansok, a zavarosban halaszok" - így van. Mondjuk a "nagyon jó" részét nem osztom, mert sajnos nem vagyok spekuláns/zavarosban halászó (önszántamból, tudatosan felvállalva).

Taxomükke (UK) 2019.10.09. 12:06:54

@Határátkelő: Jo, hat aprosagokon ne akadjunk fel...

Taxomükke (UK) 2019.10.09. 12:08:47

@Arthamyr: Nem mindig vagyunk azonos velementen, de ez nagyon pontos es talalo volt:
"Kellő mennyiségű populizmussal fűszerezve meg minden eladható a szavazók erre fogékony részének, és örömmel bekajálják. Szóval minden csak a politikusok aljasságán, a választási rendszeren és a szavazók minőségén múlik (legyen meg a populizmusra vevők kritikus tömege). Az utóbbi sok helyen sajnos adott, az első megesik, így a középsőn nagyon sok múlik."

Hari Seldon 2 2019.10.09. 12:37:24

@Virago_1000:
Ébresztő! VOLT már Brexit?
Vagy csak a folyamatos maszatolás megy? Majd akkor lesz zuhanás, HA megtörténik. - Mértéke kérdéses. Mindenki mást mond, de hogy visszaesnek az tuti.
Egyébként meg de, látjuk már most is jeleit. Lásd: Font árfolyam.

Hari Seldon 2 2019.10.09. 12:39:32

@Virago_1000:
Magyarországon élek.
Ja, baromian képbe vagy. Még a zászlót is ismered.
Na, TE vagy ennyire képben.
(Ha éppen nem olvastad azt a 8-10 posztomat Franciaországról)

Golf2 2019.10.09. 12:45:02

Off. ma nem kell kiművelt emberfők sokasága, a hatalom szándékosan tönkre teszi az iskolát, lezülleszti az oktatást. Ne művelődj! Maradj hülye! Ne menj gimnáziumba, ne menj egyetemre! A fejlett világban hazánk az egyetlen ország, ahol évek óta csökken az egyetemi hallgatók száma. Nincs több ilyen. Elképesztő.

Ami most zajlik, az a nemzet elleni merénylet. Az ok, hogy így leszel kezes rabszolga, akin könnyű uralkodni. A buta tömeg béget, az okos egyén kritizál.” RIP. Vekerdy Tamás

Herr Géza 2019.10.09. 13:08:23

@Herr Géza: Elkövettem megint azt a hibát, hogy smiley-t tettem be...
Na akkor a befejezés: “Még jó, hogy a magyarok szarták a világot és az ilyen Kovácsok (=Világpolgárok :D) nélkül a Föld is kipusztult volna.

Auralianus 2019.10.09. 13:42:10

Ezt tényleg kár volt kitenni. Nincs érdemi információtartalma, még csak értelmes vitát sem lehet róla folytatni.

Ha valakinek a kedvenc színe a kék, azt nem cáfolja meg semmiféle módon, hogy másnak meg a sárga tetszik.

Részemről lapozzunk :) Legközelebb majd talán jobban sikerül :) :)

littke 2019.10.09. 14:12:01

Szatirikus írás, sok igazság van benne. Én mindig jól érzem magamat Angliában mindennek ellenére.

Virago_1000 2019.10.09. 14:22:39

@Hari Seldon 2: "Ha már szegények, ebben keresnek kapaszkodót. - És ők pont vevők is a populista politikusok jelszavaira akik erre játszanak rá."

- tehat azon politikusok akik a tobbseg velemenyet kepviselnek, azok populistak. Hat a demokracia nem a tobbsegvkepviseleterol szolna?
A jelenlegi demokracianak hazudott krealmany persze hogy nem. Hisz mindig a normaktol eltero kisebbseg jogait hangsulyozzak.

Mert a sajto- es mediamunkasok azon kisebbseg erdekeit kepviselik, akiktol fizetest kapnak, vagyis az adott mediatermek tulajdonosaiet.

shaktele 2019.10.09. 14:22:44

Slampos írás. Vajh hol íródott, hol él a poszter?

shaktele 2019.10.09. 14:22:50

@kék madár: fene se érti, nagyon kamusi illata van.

Virago_1000 2019.10.09. 14:23:03

@Határátkelő: "De hát ugye Magyarországon is bőven akadnak olyanok, akik szerint a magyar a kiválasztott nép"

- a vilagon csak nekunk van Szent Koromank, es az erre alapozott jogredszer, mi voltunk apostoli kiralysag, mienk az egyik legosibb maig valtozatlanul elo nyelv, a vilagon nekunk volt masodik irott alkotmanyunk, a vegtelensegig sorolhatjuk. Nem utolsosorban mi kaptuk a Karpat-Medencet.

Virago_1000 2019.10.09. 14:23:28

@Hari Seldon 2: "Majd akkor lesz zuhanás, HA megtörténik. - Mértéke kérdéses. "

- ezt hol olvastad? A guardianban?

Mert egyelore ennek semmi jele, a font gyenge, ami jo is lehet eppen ugy, mint a ft gyengesege ahogy tegnap kitargyaltuk.
Bar meg a referendum elott azt josoltam hogy gyengulni fog a font (ami bejott) es a kajaarak fel fognak menni brutalisan, hisz importalni kell, itt csak a fu terem meg. Ez utobbi nem igazan jott be, mert a kajaarak felmentek ugyan, de europaban mashol is, nem kevesbe.

Virago_1000 2019.10.09. 14:23:36

@Golf2: minel tobb a diploma annal kevesebbet er. (De annal tobb bevetel, nyugaton a bankoknak es az egyetemeknek)

Mi ertelme van egy "creative writing" szakos diplomanak, ha mcdonaldsba fog dolgozni az illeto? Van ilyen ismerosom buszke ra hogy mar bedolgozta magat es deputy manager.

Virago_1000 2019.10.09. 14:23:42

@Hari Seldon 2: "Na, TE vagy ennyire képben. 
(Ha éppen nem olvastad azt a 8-10 posztomat Franciaországról)"

- az ugyanolyan a mai poszt szempontjabol, mintha otthon elnel, mert a dolgokkal annyira vagy kepben, amennyit netrol osszeszedhetsz. Marpedig te a ballib sztereotipikus lozungokat tolod.

shaktele 2019.10.09. 14:24:07

@Herr Géza: Mit muveltek mar megint?? Ki az elkoveto?

lógás Hugó 2019.10.09. 14:24:43

@puszt:
"Ez a poszt egy gyalázat! Eddig itt ilyet talán nem is olvastam..."
Dehogynem. Csak Magyarországról szólt...
Azt hogy igazak e vagy sem, meghagyom nektek. Vitázzatok róla.....

Taxomükke (UK) 2019.10.09. 14:38:02

@Virago_1000: Hat ez fantasztikus.
Tenyleg kiemelkedo nemzet vagyunk.
Sajnos ezt masok nem feltetlenul latjak igy.

Hari Seldon 2 2019.10.09. 14:41:33

@Virago_1000:
A Font gyengesége nem jó az UK gazdaságnak. Ezt a hülyeséget honnan veszed?
Ja, hogy most neked azt hazudják, hogy azért mert jó az exportnak...
Ja, csakhogy a export terméknek is van ám import hányada. Méghozzá nem is kevés. - Jellemzően az értékesebb részegységek.
Egy pénz (jellemzően) akkor erősödik, ha erősödik a gazdaság, ha gyengül a pénze egy országnak annak is jellemzően gazdasági (vagy gazdasági várakozások) oka van.

Továbbá: Az UK mit is exportálna? Merthogy főleg szolgáltatások exportjából él. Azt meg az EU a saját jól felfogott érdekében lezárja. Az UK ipar meg kimerül a külföldi cégek bedolgozói szintjén.

Plusz: a multi termelő vállalatok jó része bevédi magát árfolyamváltozások ellen.

Ellenben a vásárlónak nagyon is probléma, ha csökken a fizetőképessége.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2019.10.09. 17:09:56

Hónapok óta a legjobb poszt. Én az osztrákoknál tapasztaltam hasonlókat.
Hazaköltözve meg arra jöttem rá hogy mennyivel jobban szeretek magyarok között élni.
Orbánnak pedig igaza van, ezt Nyugaton is tudják, a kisemberek is.

gabors 2019.10.09. 17:36:26

Most eppen havazik (havas eso) New Yorkban :-)) WTF ?

itt 11:30 reggel

gabors 2019.10.09. 17:37:02

"Brexitpánik: már 54 ezer magyar kért tartózkodási engedélyt az Egyesült Királyságban"

kék madár 2019.10.09. 17:46:42

@Horthy Miklós cselédje: en szeretnem ha jobban elnel, de ahhoz az is kell, hogy te is azt akard.

blackhairlady 2019.10.09. 17:47:49

Szerintem Vilagpolgar volt a Határátkelő első posztjának első kommenteloje anno :)

shaktele 2019.10.09. 17:57:18

@gabors: keep it there

Ottawa +17C, sunny

Hari Seldon 2 2019.10.09. 17:58:29

@gabors:
Korán jön a tél. Nálatok ez jellemző, hogy az ősz közepén van egy ilyen hirtelen lehűlés?

gabors 2019.10.09. 18:04:25

@Virago_1000: " mienk az egyik legosibb maig valtozatlanul elo nyelv,"

a tobbi is nagy baromsag amit irtal de ezt pl honnan lehetne tudni (vagy te vagy barki visszament mondjuk 1000 evvel es elbeszelgetett valakivel) ..

ez egy semmire alapozott kijelentes ugyanis a legregibb ugyan latinul leirt (szoval nem magyarul) "magyar" irasos emlek durvan 800 eves. Ezelotti emlekekben vannak magyar (talan) nevek helyisegek itt ott de hogy nyelv mint olyan meg hogy nem valtozott az nem kis tulzas.

Ennel nemhogy sokkal regebbi de sajat nyelven irott szovegek vannak nem keves mas nyelven ....

shaktele 2019.10.09. 18:13:50

@gabors: másodszor baktatok ki a kurdokkal, nagyon csunyán..

blackhairlady 2019.10.09. 18:14:16

@gabors: Akkor mazlim volt, hétfőn még rovidujjuban sétáltam a Central Parkban

Virago_1000 2019.10.09. 18:32:45

@gabors: "pl honnan lehetne tudni (vagy te vagy barki visszament mondjuk 1000 evvel es elbeszelgetett valakivel) .."

"legregibb ugyan latinul leirt (szoval nem magyarul) "magyar" irasos emlek durvan 800 eves"

A tihanyi apatsag alapitolevele 1055-bol magyarul irodott. A tortenelmet eltagadni nem lehet.

Arthamyr 2019.10.09. 19:01:12

@Virago_1000: "A tihanyi apatsag alapitolevele 1055-bol magyarul irodott."

nyelvemlekek.oszk.hu/sites/nyelvemlekek.oszk.hu/files/tihanyi_al.pdf

Nem mintha annyira jól olvasható lenne a digitalizált változat, de azért ha rázoomol az ember, az látható, hogy a szavak többsége nem magyar szó, inkább tűnik latinnak...

gabors 2019.10.09. 19:04:45

@Hari Seldon 2: "Nálatok ez jellemző, hogy az ősz közepén van egy ilyen hirtelen lehűlés?"

Nem nem jellemzo ennel korabban miota jegyzik meg nem esett ho (megneztem eddig Octobe 10 volt a csucs) ... persze ez meg nem olyan ho hogy barmi nyoma maradjon... az December elejen szokott csak lenni....

De jo par percig hopelyhek ropkodtek az ablak elott itt Manhattan-ben aztan atvaltott gyenge esobe... .

gabors 2019.10.09. 19:12:36

@shaktele: "@gabors: másodszor baktatok ki a kurdokkal, nagyon csunyán.."

en nem tehetek rola sot ugy altalaban az atlag amerikaiak, sem de latod a republikanus elnokok mar ilyenek talcan felkinaljak a kurdokat az eppen kedves diktatornak legyen az Szaddam vagy Erdogan...

de leginkabb EU fogja megszivni mert oda siman elernek a taborokbol kiszabadulo ISIS harcosok (csaladostul), hacsak a kurdok meg nem gondoljak magukat es bele nem lovik oket egytol eggyig az Eufrateszbe ... (csaladostul persze). Eddig sem ertettem minek tartjak taborokban mar evek ota ezeket mire varnak hogy megjavuljanak ? Alig varjak hogy bosszut alljanak az elvesztett kalifatus miatt.

gabors 2019.10.09. 19:16:22

@blackhairlady: "@gabors: Akkor mazlim volt, hétfőn még rovidujjuban sétáltam a Central Parkban"

remelem tetszett .... en mar nagyon regen nem jartam arrafele...

amugy azert is volt meglepo a ho mert hideg az azert nincs 58-60 itteni fokban (14-15 hazai mertek egysegben)

gabors 2019.10.09. 19:19:00

@Virago_1000: "A tihanyi apatsag alapitolevele 1055-bol magyarul irodott. A tortenelmet eltagadni nem lehet."

rosszul tudod LATINUL van csak vannak benne magyarnak hangzo (latinban atirt) helysegnevek erre utaltam is hogy vannak ilyenek regebbrol is

kar hogy nem tudod mirol osztod az eszt .... de azt nagyon ....

puszt 2019.10.09. 19:46:05

@Csodabogár: "Az angolokra nagyon jellemző, hogy van nekik egy ilyen gyarmatosításból visszamaradt felsőbbrendűségi érzésük."
Az a baj, hogy ez hülyeség... Kell-e bizonygatnom, hogy az amerikaiakra a világ mekkora hányada mondja ezt?
Mondok még megdöbbentőbbet... pár évvel ezelőtt két egymást követő évben buszos kiránduláson voltam Székelyföldön. A buszon túlnyomó részben pedagógusok. (én akkor 60 körül közép végzettséggel). Azt a mocskolódást, köpködést, amit az utazás alatt hallottam társaimtól, azt hallani kellett volna. A Trianon a legkevesebb. Ocsmány pocsék házak a román faluban, hí' be csúf, de csúnyák, nézzétek azt a "román kéket", a románok nagyon buták, semmire valók, állatok, mindent nekünk köszönhetnek, stb, stb...
Nem lehet, hogy más nemzet dehonesztáló minősítgetése valami eszement magyar szokás? Nem lehet, hogy más nemzet tagjai csak egyszerűen nem szólnak bele mások magánügyeibe, nem minősítenek...
Mi egyáltalán európaiak vagyunk?

shaktele 2019.10.09. 19:46:05

@Virago_1000:

Összesen 58 magyar szó található az alapítólevélben.

shaktele 2019.10.09. 19:46:05

@gabors: soha senki sem tehet semmirol..

Hivtad a kepviselodet ?

Hari Seldon 2 2019.10.09. 19:47:07

@gabors:
Van neki egy általános iskolában belenevelt képzete.
Nem tudom hány éves, lehet kinövi, de az is lehet, hogy teljesen elmegy valami problémásabb irányba.

gabors 2019.10.09. 20:00:18

@shaktele: '@gabors: soha senki sem tehet semmirol..

Hivtad a kepviselodet ?"

meg nem szavazhattam itt senkire allami vagy szovetsegi szinten, mert nem voltam allampolgar. (illetve mar szavaztam azota a helyi koztisztasagi hivatal egyik "igazgatosagi" tagjat lehetett ujravalasztani) vagyis nagyon varom mar hogy allampolgari jogommal elve resztvegyek a kovetkezo valasztasokon. Ez evben az allami/jarasi tisztseg viseloket valasztjuk novemberben, majd jovore lesz szovetsegi szintu is ahol elector-t fogok tudni majd valasztani meg szenatort/kepviselot stb.

Hari Seldon 2 2019.10.09. 20:05:08

@shaktele:
Amiben van a híres idézet FEHERUUARU REA MENEH HODU UTU REA, ezt minden kisiskolás megtanulta, hogy lám itt az írásbeliség, meg még érthető is. Ja, ha belemagyarázzák a gyerek fejébe, hogy neked ezt értened kell, akkor a gyerek elhiszi.

Meneh, hodu... - Persze, miután elmondják az iskolában, hogy egyik menő másik meg meg hadi, akkor hú de milyen világos.

De ez nekem ez olyan, mint amikor valamit gyorsan leírok valahol egy áruházi blokkra, pár hét múlva a kezembe kerül, és nézek ki a fejemből, hogy ezt az értelmetlen betűhalmazt mi a fenéért írtam le...

Na jó. Szerintem ezt a témát is körüljártuk ma.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.10.09. 20:29:37

igen, itt ritka az ilyen konszenzus, mint az ezer eves magyar nyelvi emlekrol.

gabors 2019.10.09. 20:38:23

@shaktele: latod orbanek meg vetoztak is az EU-ban a torok figyelmeztetes ellen kivancsi lennek mivel lehetett azt indokolni ???

gabors 2019.10.09. 20:45:41

hogy csokkentesem a posztjaim off-olos aranyat a poszthoz annyit hogy vegre mar egy brexites poszt is van a HA-n

koszonet erte vegre egy "mervado" "jozan" leirasa a Brexit problemanak ....:-)

gabors 2019.10.09. 20:50:35

@gabors: "@shaktele: latod orbanek meg vetoztak is az EU-ban a torok figyelmeztetes ellen kivancsi lennek mivel lehetett azt indokolni ???"

ja ahogy kell semmivel

"A Spiegel szerint a magyar fél nem indokolta meg a vétót, pedig több ország is magyarázatot várt tőle, de aztán délután elkezdődött az invázió. "

shaktele 2019.10.09. 21:04:39

@gabors: de csapatokat nem vontak ki..most nem igazán izléses odamutogatni

Hari Seldon 2 2019.10.09. 21:11:37

@gabors:
Mit vársz egy bűnöző szektától?
Ezeknek a - kurvák - kokó, - korrupció a szentháromságuk. 3K

A sok "drukker" meg, hogy feloldja a kognitív disszonanciát, azt beszélik be maguknak, hogy a "másik is ezt csinálná..."

Hát a nagy izét. Kikérem magamnak. Én biztos nem csinálnám a helyébe. Például: soha életemben nem próbáltam ki a cigit sem, mert azt gondoltam, az én elveim szerint ez nem lesz kipróbálva... Pont.
Egy ilyen pártba meg összehordja a szél az ilyet.

shaktele 2019.10.09. 21:34:45

@gabors: majd az eu veto visszatartotta volna a torokoket, ugyan már..

gabors 2019.10.09. 23:30:53

@shaktele: "@gabors: majd az eu veto visszatartotta volna a torokoket, ugyan már.."

felre ertesz valamit nem ? a magyarok vetoztak meg az EU kozos "figyelmezteteset" amibe nyilvan erdogan belszart volna igy is ugy is DE nem errol van igazan szo hanem az illiberlis szultanhoz valo dorgolozesrol .....

Arthamyr 2019.10.09. 23:57:20

@Hari Seldon 2: A kurvákkal és főleg a kokóval semmi gond nincs. Én az utóbbit nem tiltanám, inkább kötelezően bevezetném a túl gyorsan gazdagodó (környezetű) politikusoknak, elegendően nagy dózisban. Ez nagyon hatékonyan csökkentené a korrupciót és az általa okozott károkat. :)

M. Péter 2019.10.10. 01:12:07

@IT Knight: A nyertes oldal csalt, Vote Leave-et és a Leave.eu-t is elítélte a bíróság a kampányfinanszírozásra vonatkozó törvények megsértése miatt. Ha ügydöntő népszavazás lett volna akkor meg is lehetett volna semmisíteni az eredményt.

trabant 2019.10.10. 05:39:00

@shaktele:
Nem a visszatartás, hanem Erdogan török vezér miheztartása végett kellett volna az egyhangú vétó.
Orbán megint keresztbe tett az EU-nak a másik despota haverja miatt.. Meddig még?

Auralianus 2019.10.10. 09:12:59

@Határátkelő: Szerintem pedig a posztoló keveri a szimpla elitizmust az angol birodalmi tudattal

Mindig, mindenhol lesz 5-8% idióta, aki szerint a származásnak akad szerepe. A társadalmi pozíciót már réges-régen nem a születés vagy leszármazás, hanem a vagyon és/vagy tudás határozza meg.

Aki maga is (volt már valaha) bejáratos a "felsőbb körök" bulijaira, az pontosan tudja, hogy az elsődleges cél az elkülönülés. Akivel érdemes is beszélgetni ilyen helyeken, azt nem fogja érdekelni se a származásod, se az akcentusod (vagyis ha nő az illető, akkor ez még előnyödre is válhat, hiszen a változatosság őket is gyönyörködteti)

Ha pedig lúzerként mész oda valahová szerencsét próbálni... (0 helyismeret, nyelvismeret, értékelhető szaktudás)...

... ezt lehet még lehet persze tetézni mindenféle alkalmazkodás visszautasításával is...

...gyanítom, ha a posztolónk értené a legtöbb angol dialektust, lenne értékelhető szaktudása, pénze, helyi ismerettsége, akkor egész másfajta élményekről számolna be.

Ezért írtam, hogyha az ő kedvenc színe a kék (vagyis az élethelyzete adott)... akkor a tapasztalatai is behatároltak... még csak metszete sincs ennek azzal, hogy az én kedvenc színem a sárga....

... kb, mintha párhuzamos univerzumban élnénk, totálisan függetlenül attól mi a lakcímünk irányítószáma :)

Auralianus 2019.10.10. 09:14:34

@Auralianus: +1 ugyanez igaz Németországra is...

... meg a világ bármely részére...

shaktele 2019.10.10. 17:12:05

@trabant: amig olcson dolgoztok a fricceknek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.10. 19:41:10

@Horthy Miklós cselédje:@ orbán viktor cselédje: te aztán szórakoztató gy figura vagy!XD

Taxomükke (UK) 2019.10.10. 20:41:04

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Szerinted talán..... de akik évek óta ugyanazt a három baromságot olvassuk tőle, kevéssé osztjuk a véleményedet.

shakti rom 2019.10.10. 21:47:14

Nem akarok károgni, de ezutan a borzaszto zako utan esni fog a fityesz nepszerusege

taga20 2019.10.10. 22:43:40

@shakti rom: eszednál vagy?:)

mi így szállunk le a binyigliről.
ja és ma is befenyítettük az egész ejut, és megvédtük a török testvéreinket, hogy tugyák nyírni a kurdokat.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.11. 19:19:11

@shakti rom:
@taga20:
Faszom 3:0 a félidőben és 3:0 a vége!
Gyönyörű pénz lett volna.
Kár hogy ilyen fogadásom nem volt.:((
Az egyiket lőhették volna a második félidőben!
Jól van tudom nem csak rajtuk múlt!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.11. 19:33:53

@Taxomükke (UK): Jó tudom egyszerű meg fárasztó de mit csináljak?XD

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.10.12. 16:49:42

@Taxomükke (UK): De igazából azért írtam,mert jó nevet találtam ki neki!:))

Rugovicsvalagba 2019.10.17. 16:36:07

@IT Knight: Drágám az a népszavazás véleménnyilvánitó volt és nem rótt kötelezettségeket a kormányra. Demokrácia az, hogy mégis csinálják. Persze tegyük, hozzá, hogy a BREXIT melletti kampányban rengeteg hazugság és félrevezetés volt.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása