oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. szeptember 16. 06:30,  Merre tovább kisgyerekkel? 143 komment

2019. szeptember 16. 06:30 Határátkelő

Merre tovább kisgyerekkel?

A mai egy rendhagyó poszt lesz, hiszen Tímea és családja a ti segítségetek, tanácsotok kéri. Levele nem hosszú, de a blog egyik célja mégiscsak az, hogy az övékhez hasonló helyzetben a közösség ha tud, segítsen. Szóval ha tudtok, segítsetek tanáccsal, ötletekkel!

csalad_anya_gyerek_foto_pixabay_com_neildodhia_1.jpgA kép illusztráció

„Kedves Határátkelők!

Tanácsot szeretnék kérni Tőletek! Párom és jómagam 30+-osok vagyunk, van egy 1 éves gyermekünk, Budapesten élünk, albérletben.

Tizenéve együtt vagyunk, becsülettel dolgozunk, nem szórjuk a pénzt, azonban lassan nemhogy egyről a kettőre nem jutunk, úgy érezzük, egyre távolabb kerülünk a saját otthon-biztonságos megélhetéstől. Tény, nem hajszoltuk a pénzt, azonban az élvezeteket sem.

Szeretnénk még egy babát, és szeretnénk számukra jövőt, így hiába nagy a rizikó, gondolkodunk a határátkelésen… viszont… itt jöttök képbe TI!

A párom jól ért a szerverekhez, viszont nincs kommunikáció képes nyelvtudása. Nekem közelít az intermediate szinthez az angolom, plusz befejeztem a fősulit HR-szakon, nyelvvizsga hiányában még nincs meg az oklevelem és tapasztalatom sincs.

Azon felül, hogy gyúrjunk rá a nyelvre, mit ajánlotok számomra? Irodai munkám van és szeretnék családbarát munkakörben elhelyezkedni majd. Szívesen átképzem magam… de mivé?

A német nyelvet nem szeretjük, de el nem zárkózunk. Nincs konkrét úti cél, bár Írország, a skandináv vidék jobban vonz minket.

Családos tanácsok kiemelten érdekelnének bennünket.

Köszönjük szépen, hogy megosztjátok velünk a gondolataitokat!

Tímea”

(Fotó: pixabay.com/neildodhia)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Határátkelő Klub!

El tudnád képzelni magad digitális nomádként? Vagy nem tudod elképzelni, de érdekel az életforma? Esetleg csak beszélgetnél egy jót kötetlenül? Gyere el szeptember 24-én kedden 18 órától a Prosit Buda Bistróba a budapesti Móricz Zsigmond körtéren és beszélgess két tapasztalt digitális nomáddal, Vigh Borival és Majsai Richárddal! 

További részletek itt!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3915069822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.09.16. 16:23:58

@fhdgy: tévedsz, it-s területen alig számít a papír. Még Magyarországon se.

Fülig José 2019.09.16. 16:24:06

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: "Magyarországon a legnagyobb a gazdagsági növekedés egész európában,.."
már ekszkjúz... nem galaxist akartál írni, kolléga?

AlexAston 2019.09.16. 16:24:12

Miért kell rögtön külföldben gondolkodni.
IT szakemberek idehaza hülyére kereshetik magukat.
Nekünk ikreink vannak, most múltak 3 évesek, és tudunk félre rakni havi szinten kb. 200e Ft-ot átlagban.
Pedig nem dolgozom hülyére magam, azt viszont becsülettel, és nagy lojalitással teszem. Feleségem 6 órában dolgozik, és bőven kijövünk.
Persze mindenkinek mást jelent az egyről a kettőre, de mindenki meg tudja szerintem találni a számítását idehaza is, főleg mostanában. És így nem kell lemondani a rokonokról, barátokról sem. Nekem ez utóbbi fontosabb, minthogy BMW-vel járjak Skoda helyett.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.09.16. 16:24:22

Attól tartok, hogy Tímea véleményét az ura szerveres szakértelmerol nem osztja maradéktalanul a munkaerőpiac.
Egy profi it-snak ugyanis ma Magyarországon se kell a létért küzdenie.
Pont az IT az a terület, ahol a legkevésbé éri meg külföldre menni munkavállalás céljából. Az IT terén a legkevesebb a fizetések között a különbség, mert Magyarországon is viszonylag jól fizetettek a számítógépes szakemberek.

Persze, Magyarországon is vannak 150-200 ezer Ft-ot kereső rendszergazdák. Ha Tímea ura is közéjük tartozik, akkor nem a legjobb választás érdemi nyelvtudás nélkül külföldre menni.
Akkor a szaktudással és/vagy - ami még valószínűbb - az érdekérvényesítő képességgel, önértékeléssel, önbizalommal van gond.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.09.16. 16:24:26

@fhdgy: lehet hogy könnyebb Svájcban munkát találni német nyelvtudás nélkül, mint Németországban. Sőt, biztos.
De a svájci munkákert a németek is sorba állnak, mert lényegesen jobb a fizetés. Szerintem nagyobb a verseny. Szinte mindig legalább előnyt jelent Svájcban a német nyelvtudás. Szakmailag többet kell letenned az asztalra, hogy az anyanyelvi német pályázóval szemben téged válasszanak.
És emellett német / francia nélkül ott is csak egy viszonylag szűkebb szelete érhető el a piacnak (a multik).

juditeva 2019.09.16. 16:24:58

@Taxomükke (UK): Abszolút Önhöz csatlakozom. Mint 65 éves ügyvéd, aki minden (ideértve a középiskolai érettségit is) iskolámat esti tagozaton, munka mellett végeztem el, rácsodálkozom és végtelenül idegennek élem meg azt a generációt, amelyik az én korosztályom gyermekeinél kissé fiatalabb. Az internet "csodás" manipulatív világában kiismerem magam .. óriási rombolást végzett mindazok lelkében, akik ebbe nőttek bele. Torz személyiség,- és énkép jellemzi az Önök korosztályát. Az én fiatalságom alatt szó nem lehetett külföldre menni, tehát választási lehetőségünk sem volt. Itthon kellett végig vergődni mindent, ami azonos volt az én esetemben a mélyszegénységgel. A "mélyszegények" sem tudják elképzelni, hogy aki a kommunizmusban dolgozott, az éppen hogy fizetéstől-fizetésig élt úgy, hogy SEMMI-re nem futotta. Szó szerint: SEMMIRE. Lakhatás, munkába oda-visszajárás költsége, évente max. 2 pár harisnyanadrág, 1-2 fehérnemű, 5-8 évente télikabát. Nyilván a kommunista pártelitnek járt a Zsiguli és a lakás .. de a társadalom döntő hányada nem tartozott ide. Lakástulajdon jószerivel csupán vidéken volt. Tanácsi bérlakások viszont voltak, azokat privatizálták 1993-től. Igaz: a lakbérek a munkabérekhez igazítva alacsonyak voltak. De ennek a feltétele - ismétlem - az volt: rendkívül alacsony munkabér, fogyasztási cikkekből egyrészt hiány, másrészt pénz sem volt. Mit akarnak Önök???? Tanulás, erőfeszítés nélkül 30 + -ként lakástulajdont, gépkocsit (lehetőleg néhány évente újat), miközben a nyugati világ 60-70 %-a is bérlakásban él. Azt gondolom az Önök generációja szinte már semmire nem alkalmas! Csak hogy megemlítsem egy bécsi 60 m2-es lakás tulajdonjoga 150-250 ezer euro között van. Mit gondolnak, mindenki képes ekkora összeg megtakarítására???? Hol élnek Önök? Miféle elégedetlen ember lesz a gyerekük, akit szintén abban az elégedetlenségben nevelnek majd, mint amilyenek Önök. Az én korosztályom "ágyra járt" .... még szoba sem volt, nemhogy önálló lakás lett volna, amit kibérelhettünk volna. A szocializmus alapvetően hiánygazdaság volt, igy beleértendő a lakás is! Óriási lakáshiány volt! Örültünk, ha valamelyik szülőnél egy 6 m2-es szoba jutott és onnan neveltünk gyermeket. És minő érdekesség: a családi közösségben fejlődött gyerek, az együttműködő család .. sokkal magasabb érzelmi intelligenciát adott, mint a ma egymástól "izolálódott" családok. Igy összességében, a fiataloknak (???), akik egymás iránt még elköteleződni sem tudnak, hiszen "párom" van és "nem férjem", mind-mind menjenek Svédországba, Hollandiába ... ott aztán már lassan telítődnek a fekete afrikaiakkal! De a svédek és a hollandok is kipusztulnak .. akkor ki a fene fogja ezt az "életunt", elfuserált generációt eltartani. Jó utat .. akárhol is kötnek ki.

fhdgy 2019.09.16. 16:30:55

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: Németországban tőlem sem kérték a diplomát, hogy programozó vagyok! Így igazad van!

De, abban nekem van igazam, hogy kellett a végzettség, csak becsületszóra is elfogadták.

Magyarországon nem volt olyan, ahol ne másolták volna le a diplomámat! Akkor kell vagy nem?

Taxomükke (UK) 2019.09.16. 16:40:31

@juditeva: Koszonjuk Onnek a hozzaszolast.

fhdgy 2019.09.16. 17:08:24

@juditeva: Én 67 vagyok, tehát még többet éltem az átkosban.

Az én szüleim sem voltak gazdagok, de ennyire nem volt rossz.

Az biztos egy másik szocializmus volt! -:)

Pöffetegecske 2019.09.16. 17:32:49

@fhdgy: IT vonalon igen, de minden egyébhez kell a német minimum, és még mellé angol vagy francia vagy olasz. És Tímeának sem lesz egyszerű elhelyezkednie, mert sem valami speciális tudása( ami nem HR), sem magabiztos nyelvtudás, és még végzettséget igazoló papír sincs a kezében. Itt anyaként nagyon nehéz elhelyezkedni, sokszor tudással és papírral is. Ezt az utat akkor ajánlanám, ha a férj stabil pozícióban jó pénzért dolgozik, és ugye akkor is ott a bizonytalan, hogy vele ne történjék semmi rossz. Biztos kompetenciák nélkül másfél pici gyerekkel (ingyenes iskola előtt) tiszta szívvel arra bíztatnám őket, hogy nagyon gondolják át, pláne Svájcot. Két ovis korúval, azaz 4.5 évtől idősebbel is már sokkal pozitívabb lenne a kép, vagy biztos munkalehetőséggel, vagy stabil nyelvtudással, de itt egyetlen pillérre sem lenet támaszkodni. Én személy szerint Angliában gondolkodnék, a Brexit utáni káosz a malmukra is hajthatná a vizet.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.09.16. 17:43:57

@tsabus UAE:
'orvos latin nélkül'

Az meg ugye olyan, mint hal bicikli nélkül.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.09.16. 17:43:57

@Fülig José: a Szíriuszi aktuális adatokat még nem láttam, ezért nem akartam elhamarkodott következtetést tenni, de örülök, hogy nem vagyok egyedül a véleményemmel. Köszönöm a megerősítésed!
Magyarország jobban teljesít!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.09.16. 17:43:57

@fhdgy: Nekem is fura volt,mert sokan úgy emlékeznek,hogy akkor nagyobb volt a létbiztonság.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.09.16. 17:43:57

@fhdgy: nem vonom kétségbe, hogy rákérdeznek, van-e valami végzettséged, S ha igen, mi.
Viszont azt állítom, hogy anélkül is simán találsz állást. Még ahol feltételként szerepel a hirdetésben a felsőfokú " informatikai " végzettség, ott se veszik komolyan, ha érdemi tapasztalatot tudsz felmutatni.

Mikor másolták a diplomád? Harminc éve? Azt simán elhiszem, hogy akkoriban mindenkinek lemásoltak.

2019.09.16. 17:44:18

Anélkül, hogy kiköltöző/ött ember lennék, kapásból megmondom, hogy a posztban vázolt helyzet alkalmatlan a kiköltözésre. Se végzettség, se érdemleges nyelvtudás, gondolom kezdőtőke sincs, így nem lehet csinálni. Kell egy bő év, a fószer addig tanuljon angolul mint a vihar, egy középszintet simán össze lehet hozni, asszonyka meg nyomjon le valami piacképes végzettséget, amivel el lehet indulni, ápoló, idősgondozó, gyermekgondozó, műkörmös, masszőr, kutyakozmetikus ilyen okj típusú litylötty akármit. Ezekkel meg pár ezer euróval neki lehet állni keresni kinti melót, aztán kimenni, utána meg ha beágyazódtak kint, lehet jobb melókat nézni, kinti végzettségeket szerezni. Így a semmivel elindulni gyerekkel teljesen reménytelen szerintem.

fhdgy 2019.09.16. 17:53:57

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Pár perccel ezelőtt beszélgettem egy emberrel. Ő is amellett kardoskodott, hogy akkor jobban élt, meg biztonságban. Én végighallgattam, de nem nyilvánítottam véleményt.

Csak elgondolkodtam. Egyazon időszakot, hányféleképpen élnek meg az emberek!?

Én nem dicsérem az időszakot, de nem is átkozom.

Viszont én is mondhatom, hogy akkor jobb volt, mert akkor még fiatal voltam! -:)

fhdgy 2019.09.16. 17:58:18

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: Hogy mikor másolták pontosan? Legkésőbb 2007-ben,2008-ban lehetett, elvileg, mert azóta nem voltam alkalmazott. Magamnak meg elhittem!

nyuszigonosz 2019.09.16. 17:58:27

@Pöffetegecske:
Ezt kifejtenéd? : " a Brexit utáni káosz a malmukra hajtaná a vizet"

négyzet 2019.09.16. 17:59:12

A mi helyzetünk elég hasonló volt, harmincx évesen lett gyerekünk, budapesti albérlet, saját lakásra kilátás sincs, nekem 8+ év HR-es tapasztalatom volt. A HR és hasonló szakmák esélytelenek kiváló nyelvtudás nélkül külföldön. A kiváló pedig nem a középfokú, plusz a helyi törvények, szabályok ismeretének hiányában a végzettség sajnos kuka, újat kell(ene) csinálni.

És hát igen, mi átképeztük magunkat, most mind a ketten szoftverfejlesztőként dolgozunk skandi országban. Az átképződés külföldre költözés nélkül is megtörtént volna, valójában így Magyarországon is elég jó életet lehet kialakítani, külföldre dolgozni... De mi a gyerekünk miatt mégis a költözés mellett döntöttünk. Itt 4-5 gyerekre van egy óvónő, ez a szabály, minden nap az erdőben vannak, a korábbi két hónapig tartó tavaszi/őszi takonykórok és soha nem szűnő köhögés a gyerekünknél megszűnt egyik szezonról a másikra. Gyakorlatilag egyáltalán nem köhög, mióta itt lakunk, már ezért megérte. Tényleg jobb itt a levegő, és ez részben földrajzi adottság, de csak részben, másik részben másból tevődik össze a városi forgalom. A munkahelyen nem kell aggódni, ha valaki beteg, az élet része stb.

Viszont az átképzés, az új egzisztencia felépítése éveket vett igénybe, éveken át kellett kitartónak lennünk, vállalnunk az ezzel járó lemondásokat és nehézségeket. Iszonyatosan kemény volt!

Szerintem úgy lehet ezt okosan csinálni, hogy először is döntsetek el valamit, mi a prioritás, a hely vagy a szakma. Ha megvan ugyanis a hely, akkor meg lehet szondázni, hogy milyen álláslehetőségek vannak (mi ezt csináltuk, így estek ki országok, ahol a munkaerőpiac nagyon specifikus), és aztán ki lehet találni, mi passzol hozzátok. Mi nem akartuk nagyon alulról kezdeni, inkább beleraktuk ezt a néhány évet előbb, de nem is volt sürgős igazán. Nekünk megérte így, mert mindkettőnknek egyből jó állása lett.

kék madár 2019.09.16. 17:59:50

@juditeva: en amikor meg anno mezitlab telen jartam be a hoban fagyban a tanyarol az iskolaba, meg mobilom se volt, hogy az instara felnyomhattam volna, hogy megint hogy megkergetett a szomszed turul madara

Pöffetegecske 2019.09.16. 18:01:58

@nyuszigonosz: hajtHATná. Szerintem ott sokan elindulnak máshová, és az utánuk maradó űrt ki kell tölteni. Ez csak az én gondolatom, hogy a szívós, dolgos emberek papír, nyelvtudás nélkül ott most hamarabb kapnak majd lehetőséget. Aztán lehet nem.

négyzet 2019.09.16. 18:02:43

Egyébként rengeteg hiányszakma van, ami szóba jöhet. Itt például nagyon mennek az egészségügyi kiegészítő szakmák, ápoló, fogászati asszisztens, ilyenek. Nekem nem passzolnak, de akinek igen, annak jó lehet. Csak, hogy ne csak az IT legyen.

kék madár 2019.09.16. 18:03:30

de viccen kivul: Amerikaban nagy az IT munkaero hiany, es itt senki se tud jol angolul. En korulneznek az orszag belsejeben (indeed.com), ahol olcsobb a lakhatas es vannak kozepes cegek, akik szponzoralhatnak. Jo referencia kell hozza, es meg jobb szaktudas, es zoldkartya lottozni is elkedzhettek.

Pöffetegecske 2019.09.16. 18:11:37

@négyzet: Na ezeknél pláne magabiztosan illik tudni legalább egy nyelvet. Egy ápolónőnek öregekkel, gyerekekkel kell kommunikálnia.

Fülig José 2019.09.16. 18:40:30

@juditeva: csak egy ötlet...nem lehet, hogy a szavaiból csöpögő (folyó) gyűlölettel telt meg a poszter zsákja? ha más a véleménye: hazaáruló. ha szóvá teszi: hazaáruló lippsi. ha elmegy: hazaáruló hontalan lippsi (mosogató.)
azon kívül az írása tele van tévedésekkel (tudatlansággal?), pl. nyugat európában nem szegénységből élnek bélrakásokban a népek (akár több generáción keresztül) , henem mert -mondjuk, talán, pl...- így sokkal mobilabbak. messzebb kap munkát: bérel máshol. bővül- szűkül a család: bérel kisebbet/nagyobbat
és nem elad meg vesz (meg bukik, jó sokat), mint a topa magyar, akinek (pl magának) bemagyarázták, hogy ez már a fél kánaán, sajat szobakonyha, huszonötkerben tizenegyedik emeleten (hogy senkit se báncsak ;-)), rötyi a folyosó végin... azt szabolcsban éhenhalnak a népek, győrben meg nincs melós, "me' há' hogy kőtözzünk, itt a putri, senkinek nem kell" ... gratula. úgyhogy sztem nem kéne okoskodni, ha nincs mire. a gyűlölködésre meg vannak egyéb portálok, meg békemenetek, mittomén, ott tessen. köszike.

Arthamyr 2019.09.16. 18:44:25

@fhdgy: @Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: Ha van, akkor nyilván lemásolják. Tíz éve is lemásolták, meg most is lemásolják. De nem kell, hogy legyen. Több cégnél is benne voltam a felvételi procedúrában (pénzügyi szektor, viszonylag neves és nagy cégek is, meg kicsi feltörekvők is), sehol sem volt feltétel minden pozícióra (kivétel a gradoknál, ahol nincs releváns szakmai tapasztalat).

Din Serpahis 2019.09.16. 18:54:49

@fhdgy: Svájcban simán el lehet boldogulni az angollal, főleg IT-ban. Nekem eddig négy munkahelyem volt itt, ebből az első háromban elég volt az angol, a mostanihoz kell a német is, mivel a teamben én vagyok az egyetlen aki nem német anyanyelvű - és persze ez is fizeti eddig a legtöbbet :)

vándor madár 2019.09.16. 19:07:51

@fhdgy: "Csak elgondolkodtam. Egyazon időszakot, hányféleképpen élnek meg az emberek!?"

Amit leírt, az szó szerint úgy volt. Létbiztonságban az volt, akinek volt biztos lakhatása. Pesten a vidéki munkástömegek vagy munkásszállón laktak vagy ágybérlők voltak, ezt jelenti az "ágyra járt" Egy kb. 15 nm-es szobában 3-4 albérlő, de olyan is volt, hogy egy ágyban ketten laktak, nappal, aki éjszaka dolgozott, éjjel meg aki nappal dolgozott.

vándor madár 2019.09.16. 19:09:42

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos:

"Mikor másolták a diplomád? Harminc éve? Azt simán elhiszem, hogy akkoriban mindenkinek lemásoltak."

Szerintem nem volt az olyan régen, mert akkoriban nem volt elterjedt a másolás.

vándor madár 2019.09.16. 19:23:38

@Pöffetegecske: "Na ezeknél pláne magabiztosan illik tudni legalább egy nyelvet."

Az államilag szabályozott foglalkozásoknál (emberekkel való bánás, veszélyes területek, egyéni szabványok) nem választás kérdése a nyelvtudás, hanem előírás, ugyanis a nélkül nem gyakorolhatja senki a szakmáját. Én nem tudom, mi számít magabiztosnak, de több helyen felsőfokú nyelvtudás kell, de pl. a német nyelvű országokban még nagyvonalúak és több területen csak középszintet írnak elő.

vándor madár 2019.09.16. 19:24:29

Egyébként hol van a posztíró?

Csodabogár 2019.09.16. 19:53:20

@Taxomükke (UK): A svéd tényleg pofon egydszerű és gondolom a norvég is. ma se tudom hogy ragadt rám 8 hónap alatt annyi svéd a takarítás közben, hogy irodában tudtam elhelyezkedni. Most meg már itthon is, akár bi9olingoval el lehet kezdeni tanulni.

somlobodog 2019.09.16. 19:59:45

@juditeva: jó de ha a szüleink korosztalya ilyen kurva okos volt akkor a következő generáció miért ennyire hülye? Kis onellentmondast érzek a hozzaszolasban: Ha a mostani 30 as generáció gyereke elégedetlen lesz mert a szülő elégedetlen (ezt írtad) akkor hogy van az hogy a 30as generáció elégedetlen lett ha a szülő viszont elégedett volt?

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.09.16. 19:59:49

@Arthamyr: ismerek olyat, akit releváns tapasztalat NÉLKÜL, papír HIÁNYÁBAN is felvettek kezdő pozícióra. Mert írt egy jó felvételi tesztet (ami csak az algoritmikus a gondolkodást, képességeket, készségeket vizsgálta), és értelmesnek, együttműködonek mutatkozott az interjún.

Sok olyan feladat van, amire konkrétan sokkal jobb választás egy papír nélküli, lelkes kezdő, aki bizonyítani akar, mint egy unott, kiégett szenior vagy egy óriási mellénnyel, Top egyetemről érkező ifjú titán, aki egymilliót akar kezdofizetesnek.

Több magyarországi és külföldi helyet tudok, ahol nem kérik a diplomát bemutatásra se (nem csak IT-s pozíciók). Szerintem manapság egyre kisebb jelentősége van. Meg ahogy a kiállításátol számított idő telik, egyre kisebb a relevanciaja Is.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.09.16. 19:59:53

@vándor madár: ahol szokott... Az elmúlt évben hányszor jelent meg?
Nyilván nagyon kíváncsi lenne a tanácsokra, csak sajnos nem ér rá elolvasni őket.

FutureFry 2019.09.16. 20:05:54

@juditeva: @kék madár:
“… You were lucky. We lived for three months in a paper bag in a septic tank. We used to have to get up at six in the morning, clean the paper bag, eat a crust of stale bread, go to work down t' mill, fourteen hours a day, week-in week-out, for sixpence a week, and when we got home our Dad would thrash us to sleep wi' his belt …”

www.youtube.com/watch?v=ue7wM0QC5LE

moloy 2019.09.16. 20:06:19

Az a jó tanács, amit a tanácsot kérő vár.
Nem olvastam el minden hozzászólást, de szinte mindenki a kinti munkavállaláshoz adott tanácsot. Nekem a "Budapesten élünk, albérletben" akadt fennt. Budapestről csak a külföld jöhet szóba?
Akinek igen, az rossz lóra fog ülni! Megismeri majd az "Elég, ha én sírok, minek röhögjön más!"-érzést.

Arthamyr 2019.09.16. 20:08:20

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: Nem törvényszerű, hogy megjelenjen, ki tudná szűrni az infokat anélkül is. Meg persze erre magától nem jött volna rá... És az is opció, amire itt utaltok, végülis elég takarékos poszt ilyen szempontból is. :)

FutureFry 2019.09.16. 20:09:53

@kék madár: Szerintem érdemes John Oliver tegnapi összefoglalóját megnézni a jelenlegi amerikai bevándorlási opciókról (benne a munkavállalás-alapú vízum/zöldkártyaról). Ritka, hogy egy ilyen ismert ember a saját zöldkártya-útját is elmeséli. Bár persze nem megy minden változat részleteibe (pl. nem említi az ennél a post-nál talán - szép magyar szóval élve - legrelevánsabb H1-B-t), de azért valamennyire informatív (de főleg szórakoztató):

youtu.be/tXqnRMU1fTs

Hari Seldon 2 2019.09.16. 20:16:53

@Din Serpahis:
Nem tudtak németül?!?
Te nem a német részen élsz?

kék madár 2019.09.16. 20:25:32

@FutureFry: John Olivert mindig erdemes megnezni mert hulyere rohogom magam rajta

Csodabogár 2019.09.16. 20:35:45

@juditeva: Nem kellene ennyire keserűnek lennie! Nekem, koromnál fogva, 20 évvel több jutott a szocializmusból. Nálam egyetemről szó se lehetett, de soha nem itélem így el a mai fiatalságot. Néha kicsit irigylem, mert mi mindent tehettem volna ha az én ifjuságomban lett volna lehetőség elmenni. Kétségtelen később el is mentem, de akkor már 30 éves voltam. MIndig azt szoktam mondani, hogy elloptak tőlem 12 évet, de szerencsére már rég kihevertem. Nézze kicsit pozitivabban a világot és a fiatalokat kedves kommentelő!

Csodabogár 2019.09.16. 20:37:52

@fhdgy: Sajnos az ennyire rossz volt, sőt rosszabb, de nem lesz jobb ha kesergünk felette.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.09.16. 20:40:48

@FutureFry: H1-B?
Az veszélyesebb, mint a h1n1? (Disznó influenza, spanyol nátha)

Taxomükke (UK) 2019.09.16. 20:52:20

@négyzet: Angliaban a fogaszati asszisztens 10 font/ora korul keres, amelle kell meg egy kozepesen jo fizetes a nyugodt megelheteshez.

FutureFry 2019.09.16. 21:36:17

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: letmegooglethat.com/?q=H1-B

(Mondjuk helyesen H-1B, de a google így is, úgy is megtalálja az első helyen. És végül is John Oliver beszélt róla, csak nem említette név szerint)

Platonica 2019.09.16. 21:49:36

Kedves Timea, oszinte leszek, ilyen 'parameterekkel' en nem mertem volna nekivagni. Ugyanakkor azt is hozzateszem, h 10+ Angliaban toltott ev alatt eleg sok olyan emberrel talalkoztam, akik megis megtettek, es igy-ugy boldogulnak is. Mas kerdes, hogy en konkretan nem tudnam felvallalni az eletformajukat, de hat kinek mennyi kompromisszum fer bele.
Gyakorlatiasabb oldalrol: az Egyesult Kiralysag szerintem nem tul csaladbarat, de az teny, hogy munkat talalni nem igazan nehez. Persze ehhez az is hozzatartozik, hogy az atlagfizetes a megelhetesi koltsegekhez kepest nem annyira rozsas.

Marty Mcfly 2019.09.16. 22:02:49

Kedves “segitsegkero”,
Az elso es legfontosabb, mielott barmerre is mennetek, hogy befejezd a fosulit! Ahogy olvastam mar csak egy hajszal valaszt el tole, es plane ha a nyelvet is vmennyire beszeled, ne hagyd, h egy nyelvvizsgan muljon az oklevel.
Hidd el, kulfoldon jo hasznat fogod venni, mert mindenhol ez alapjan sorolnak majd be!
Nem kell mindenaron pincernek lenned, ha mas a szakmad, mast tanultal. Ne dobd ki az ablakon!
Mi Nemetorszagban elunk 2 kicsi gyerekkel, es szuperjol elunk. Talan azon kevesek korebe tartozunk, akiknek sikerult szakman belul (egyetemi mernoki diploma) elhelyezkedni, de mindenkit batran biztatok, h jojjob ide ki.
Mi sem tudtunk nemetul, az angol volt mindig is az elso, sosem gondoltuk vna, h itt talaljuk meg a szamitasunkat...
Viszont a nyelv a legfontosabb, ezt nem tudjatok seholsem kivedeni, egyik orszagban sem. Anelkul lehet, csak egy “jobb szenvedes” lesz az eletetek, kicsivel tobb penzert, mint otthon!
Remelem, kicsit segitettem!
Udv, es minden jot!

gabors 2019.09.16. 22:18:25

ugy tunik a kerdezo meg mindig nem jott hogy legalabb alap valaszokat adjon ahhoz hogy valamivel koknkretabb tanacsokat is lehessen adni ... amugy eleg nehez barmilyen tanacsot adni ennyire keves informacio eseten ami konkretum van a posztban az meg kb nem beszelunk nyelveket de hajlandok vagyunk megtanulni ... kerdezem ha a 30-as eveitekig nem jott ossze meg annyira sem ami a diplomahoz kell (ami tapasztalataim szerint igen halvany) miert gondolod hogy majd kesobb gyerek (+1) mellett menni fog ....

ha olvassa remelem valamit leszur ... hasznalhato nyelvtudas es hasznalhato szakmai tudas nelkul kulfoldon semi fog jobban elni es konnyen akar rosszabul mint otthon .... van akinek szerencseje van igy is de erre alapozni nemigen lehet ....

Ugyan Nemár 2019.09.16. 22:45:46

Helló poszter,

Mi a párommal 5 éve vagyunk Írországban, mindketten diplomával és felsőfokú angol nyelvtudással jöttünk ki gyerek nélkül.
Én a ti helyzetetekben nem gondolkodnék Írországban, mert nagyon nehéz lenne itt kezdeni, alig lehet albérletet találni. Ha nincs pár milla elfekvőben kibekkelni az időszakot amíg albérletet és munkát nem találtok, nem éri meg ide jönni. Albérlet havi 1000 Euró alatt nincs, ha bérelni akartok kisgyerekkel normális lakást/házat, és nem 20 másik ismeretlennel megosztani a kérót. A kauciót se felejtsétek.
És akkor az óvodáról/bölcsiről nem is beszéltem , ami szintén 700-1300 Euró, persze ha egyáltalán találtok helyet.

Nerinia 2019.09.16. 23:00:01

Kedves Kommentelők!

Elnézéseteket kérem, a mai napom szétcsúszott.
Reagálnék pár dologra.

Nem gondolom, hogy a jelenlegi tudásunkkal nem lenne nettó öngyilkosság külföldre menni, ezért érdekeltek a tanácsok.
A Párom (még nem a férjem) a szakmai angolt érti, sokat tanul autodidakta módon, és nyelvtudás hiányában multihoz nem tud menni. Eddig az ördögi kőrben éltünk. Pénz nélkül nem tudtunk tanulni, tanulás nélkül nincs jobb meló. Ez szerencsére változóban van, ennek köszönhető nálam a fősuli, neki egy pentester suli, illetve jelenleg egy Egyetem munkatársa, ahol a szerverekért felel, más egyében mellett, azonban én nem vagyok hozzáértő, a Linuxban van inkább otthon, azt tudom.

A kedves Ügyvéd kommentelőnek reagálnék még... én nem érzem át az Ön fiatalkori világát, látom Ön sem az enyémet. Így hát kérem, ne bíráljon. Egy közel 20 éves autónk van, nem vágyunk luxusra, csupán biztonságra. Ha önkormányzati lakásunk lenne, minket sem zavarna, hogy nem a miénk, abból nem raknak ki azért, mert egy havernak kell a kecó épp...

Magyarország és a CSOK, meg az ingyen 10 millák, ingyen kocsi...ezt gondold át mégegyszer kérlek.
3 gyermek felnevelése nagyon nincs ingyen. A vásárolható ingatlanok feltételei keményre vannak szabva, és az állam által adott hitel és pénz vajmi kevés hozzá a feltolt ingatlan árak mellett... az ingyen kocsinak max a felét fizeti az állam tudomásom szerint és max 2.5milla talán?!...már nem tudom pontosan, nem mentem utána és feltétele a legalább 3 gyermek.
Számolj picit...a 3 gyermek mellett még súlyos havi 150-200ezer törlesztőket vállalnak be családok, ahol sok helyen még 1 gyermek sincs!!!! Erre jön a rezsi, a gyerekekre költés és asszony (ha csak nem 3as ikreket szül), maximalizált gyed-el járul hozzá ehhez anyagilag hosszú évekig.
A lényeg, nálunk nem opció.

Van egy nagyon fontos érvem, miért vállalnánk be külföldöt. A gyerek/ek ott nőnek fel, nekik már más lehet a hozzáállásuk egymáshoz, az élethez. Itthon nem találom a helyem. A sok gonosz, irígy ember között azt érzem, elfogyok, pedig nagyon nyitott személy voltam. A panasz, a mutogatás, a szomszéd tehene, de persze a fű is zöldebb.
Ha döntünk hova, akkor munkából kilépünk és intenzív nyelvtanulás az első. Megtakarítással mennénk ki.
Így hirtelen ennyi.

Igazán sorry, hogy most sikerült az első kört reagálni. Fogzás, nátha van a gyerkőcnél, rajta volt a fókuszom ma.

Szép estét kívánok és köszönöm szépen a hozzászólásokat!

Tímea

Ugyan Nemár 2019.09.16. 23:00:01

Ha otthon nem boldogultok, külföldön sem fogtok stabil nyelvtudás és versenyképes szakmai bizonyítványok és tapasztalat nélkül.
Írországban nem lehet boldogulni ezek nélkül. Főleg kisgyerekkel.

Nerinia 2019.09.16. 23:00:01

@Marty Mcfly: nagyon szépen köszönöm a tanácsot! Porondon van a nyelv, most kezdi a bölcsit a gyerkőc, és 4 órába megyek vissza, hogy tudjak angolra járni. Jó ilyen tapasztalatot is olvasni, mint a tiétek! További sikereket kívánok!

Nerinia 2019.09.16. 23:00:08

@moloy: természetesen nem. Külföld leginkább a más gondolkodás, más hozzáállás okán vonzó számunkra!

Nerinia 2019.09.16. 23:02:58

@gabors: a huszas éveim első felében lustaságból nem tanultam a nyelvet, vállalom! Sok rossz döntést hoztam. Változom, okulok. Igyekszem jobb lenni!

Nerinia 2019.09.16. 23:08:18

@Ugyan Nemár: a nyelv megtanulása természetesen prior. A szakmai rész inkább nálam kérdés, mert hiába a diploma, ha nincs semmi tapasztalatom a HR ben. Az viszont érdekelne, hogy milyen feltételeknek kellene eleget tenni pl egy irodai alkalmazottnak? Asszisztens, adminisztrálás, stb.

Nerinia 2019.09.16. 23:10:10

@Platonica: köszönöm szépen a véleményét!

gabors 2019.09.16. 23:19:13

@Nerinia: koszi valaszt hat ha a nyelveket eddig lustasagbol nem tanultad "csak" akkor van meg esely de az ido haladtaval egyre nehezebb egy uj nyelvet megtanulni (vannak persze azok akiknek ehhez van erzeke de gondolom akkor mar neked is ment volna )

amit a parodrol irtal hogy linux szerverekhez ert arrol csak annyit (en ezt csinalom mar szinte miota van Iinux elotte meg SunSolaris (ULTRAN) akarmilyen jo is erre egyre kevesebb szukseg van foleg lokallisan (tudom magamrol es aggodom is ... a kulcs cloud computing) a trend hogy ezek mennek ki szolgaltatoknak ahol ezt mar magasabb szinten automtizaljak vagyis egyre kevesebb klasszikus rendszergazdara lesz szukseg a jovoben vagyis valamivel magasabb szinten a stockon kell majd dolgozni vagy NAGYON specializalni pl szerver biztonsagi terulet esetleg ha tenyleg nagyon jol ert mar a Linux-hoz

Vagyis az O teruleten azt hiszem Mo-on tovabb lesz kereslet mint a fejlettebb orszagokban ahol a cegek sot egyetemek is ezt kiszerveztek (sajat tapasztalat a szolgaltataonal az UNIX support = india )

Ugyan Nemár 2019.09.16. 23:43:45

@Nerinia:
A legtöbb pozícióra szóbeli interjúk vannak. Saját tapasztalat, hogy felsőfokú angollal is nehezek. Szakmai tapasztalat hiányában gondolom méginkább.
Én úgy jöttem ki, hogy konkrét állást ajánlottak nekem a szakmámban, míg Magyarországon dolgoztam. Valahogy megtaláltak.
Ti is biztosan találtok majd melót, de nem biztos, hogy a szakmátokon belül, hanem mondjuk árufeltöltőként az Aldiban. Sokkal többért persze, mint Magyarországon, de a boldoguláshoz az írországi árakhoz nem elegendő.

Arthamyr 2019.09.17. 00:06:11

@Nerinia: @gabors: Én nem üzemeltetéssel foglalkoztam, de nem látom ennyire sötéten a "rendszergazdák" jövőjét. Ha cloudban van linux szervere a cégnek, ahhoz ugyanúgy szükség van szakemberre, sőt, akkor is, ha azokon valami adatbázis fut, vagy virtuális gépek vagy akármi.
Sőt, pont azt gondolom, hogy sokkal nagyobb szükség van rájuk, mert ha van 5-10 gépe egy cégnek, amihez esetleg fizikailag is hozzá lehet férni, sokkal egyszerűbb, és kisebb tudást igényel, mint az, ha van több ezer virtuális szerver, aminek egy része ráadásul dinamikusan jön létre, és valamiféle felhőben van (ahhoz is kell érteni, pl. az AWS-ben is iszonyat mennyiségű szolgáltatás van, már ennek összességéhez is lehetetlen érteni). Más tudás kell, az vitathatatlan, de az erősen kérdéses, hogy kevesebb kellene.

Taxomükke (UK) 2019.09.17. 00:33:15

@kék madár: Az enyem? Miert kerdezed? Tankonyvi erteket mutat mindig.

gabors 2019.09.17. 05:22:02

@Arthamyr: "Sőt, pont azt gondolom, hogy sokkal nagyobb szükség van rájuk, mert ha van 5-10 gépe egy cégnek, amihez esetleg fizikailag is hozzá lehet férni, sokkal egyszerűbb, "

ezt szerintem rosszul latod ... ugyanis olcsobb NEM tartani egy sysadmin-t ha akar par tucat szerver van a cloud-ban es a cegnel mar egy sem

valoban szukseg van sysadminokra (jobban kepzettekre/specializaltakra ... csak JOVAL kevesebbre )

arrol nem is beszelve peldaul hogy amit mi most csinalunk (kis csoport par tucat ember ) a cloud transzformacioval hogy egy windows server sem lesz mert ami kell mar csak aws serivce ... vagyis NEM kell mar senki aki windows 2019 akarmilyen szervehez is ert mert eddig is csak a MSSQL kellett mas nem ...

ehhez hasonloan mysql/solr stb ....vagyis spcializaltabb tudas kell jobban nem az alap szerver mar ami szamit hanem az azon futo szolgaltatas ...

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.09.17. 06:33:27

@Nerinia: Magyarország kiválóan teljesít a korrupt emberek kitenyésztéseben. Tessék megnézni, már 30 évre nincs komenizmus, gulyás féle kormányszóvivő miniszterek csak hírből ismerik, aztán mennyivel különbek, mint az elvtársak a hatvanas években?

Ha itt nő fel a gyereked, akkor puskazasra, adócsalásra fogják tanítani, szocializálni. Szerintem bűn itt gyereket vállalni (bárhol az, de nagyvárosban, meg Magyarországon minősített eset).

Szóval ilyen szempontból igen, menjetek külföldre, ott szocializálódjon a gyerek (ha már szerencsétlent erre a jövőtlen világra hoztátok). Enyhítsetek buneiteken, nőjön fel becsületesebb közegben, hadd legyen legalább esélye tisztességes emberre válni anélkül hogy balek lenne a gazemberek között.

De arra számíts, hogy legalább évekig így nehezebb dolgotok lesz, mint Magyarországon lenne. A külföld a ti esetetekben a nehezebb út lesz. Áldozat a gyerek jövőjéért. Nem pedig a rövid vagy akár középtávon anyagilag is kedvezőbb megoldás.

sdani 2019.09.17. 06:33:37

Angliába én semmiképpen nem mennék a helyetekben, hacsak nem találtok még otthonról valami nagyon jól fizető melót. A bölcsi-ovi nagyon-nagyon drága, és nehéz is helyet találni. Ha az nincs, akkor egy keresőnek kell az albérlet mellett három személyre valót előteremteni. Az sem egyszerű. (Persze attól is függ, hogy mennyire szar otthon.)

Billy Hill 2019.09.17. 06:33:40

Irány Győr vagy Kecskemét!

Billy Hill 2019.09.17. 06:33:42

(Megyehatár-átkelés is ér?)

2019.09.17. 06:34:16

@vándor madár: "Azt viszont tudom, hogy a németeknek sem sikerül megtanulni felnőtt munkavállalóként olyan könnyen egyik skandináv nyelven sem"
Mondjuk, ezt furcsállom, mert én valahai erős némettudással a norvég és a svéd írott szöveg nagy részét értem. Sok a hasonlóság a szóképzésben.
A beszéd persze más tészta, hiába a nyelvtani hasonlóság, tök másképp hangzik.

_z_ 2019.09.17. 08:05:37

@Nerinia: Szia! Nem biztatnalak nagyon.
- Hasznalhato nyelvtudas: nincs, hidd el, hogy amire azt hiszed, hogy tudod, az is baromi nehez tud lenni a különbözö helyi dialektusok miatt, nem minden orszag kicsi, sik es, nyelvileg egynemü, mint Magyarorszag. Mikor en kijöttem a a közep-felsö fok közötti nemetemmel volt, hogy egy büdös szot sem ertettem... Es ez a "szakmai angolt erti" sem hangzik tul biztatoan.
- Keresett vegzettseg: ezt maximum felig igaz, a parodet nem tudom megitelni, de a tied külföldön nyelvtudas es tapasztalat nelkül gyakorlatilag semmit sem er.
Ezekkel a kezdö feltetelekkel, most csak komoly megtakaritassal es nagyon-nagyon nagy elszantsaggal lenne ertelme elindulni. De inkabb ne, mert vagy evekig tarto, idegeket felörlö keserves küzdelem lesz belöle, vagy egy nagy anyagi buktaval kombinalt pofaraeses visszavonulas. Ha Budapesten semmikeppen nem akartok maradni, akkor szerintem a legjobb opcio az intenziv nemet nyelvtanulas (ezt külföld fele kacsingatva nem lehet elkerülni), es irany mondjuk Györ, Sopron, vagy Mosonmagyarovar (bar az alberlet es ingatlan arak eleg remisztöek). Ott adott esetben Ausztriaba is at lehet jarni dolgozni, de ha megsem sikerül, akkor a magyar oldalon is lehet munkat talalni. Es ha nem jön össze az osztrak munka, nem kell elköltözni. Raadasul a nemet nyelvtudas ott a magyar oldalon is ertekes (pl. Audi).
Angliahoz nem nagyon ertek, de ott ha nem jön össze, akkor az visszaköltözessel jar. Hacsak nem vagytok beoltva a nemet nyelv ellen, akkor szerintem a közelsege miatt jobban jartok Ausztriaval.

Arthamyr 2019.09.17. 08:15:22

@gabors: Fasza, hogy egy félmondatot idézel, aminek teljesen más a jelentése, mintha az egészet idézted volna.
Hogy visszatérjünk az eredeti állításomra: te azt vitatod, és azt állítod, hogy ha van 5-10 fizikailag a cégnél lévő gép, akkor azt munkaigényesebb és nagyobb szakértelmet igényel üzemeltetni, mint percenként változó számú, de ezres nagyságrendű gépet, ami felhőben van, és automatizálni kell kb. mindent, mert egyébként kezelhetetlen?

Ugye az megvan, hogy azt egy árva szóval sem állítottam, hogy ha az 5-10 géped átrakod a felhőbe (vagy még inkább a rajta futó valamit pl. adatbázist), akkor ahhoz több ember fog kelleni. Ahhoz valóban nem kell több, nem is írtam ilyet.
Viszont nem ez történik, legalábbis ott, ahol az IT komoly része a cégnek és építenek az újfajta szolgáltatásokra is. Tehát az IT 2020-ban nem ugyanazt szolgáltatja a cégének, mint 2010-ben, hanem sokkal többet, emiatt nem csökken az emberigény (ha az egész munkaerőpiacot nézzük), de máshoz (is) kell érteni.

midnightcoder3 2019.09.17. 11:03:05

@Arthamyr: Cloudból én ugyan inkább csak az azúrhoz értek valamennyire, de ott inkább azure sql-t használtunk, illetve app service-t, esetleg azure functiont, és persze storage accountot, service buszt, de most már akár dockerezhetünk is. Az IaaS szerintem leginkább a nagyon legacy appoknál használatos.

midnightcoder3 2019.09.17. 11:03:10

@moloy: informatikusként vidékre menni hülye ötlet. Én inkább valami pesti multit céloznék meg elsõ körben, és megpróbálnék tanulni valami jobban eladhatót mint a linux rendszergizda, + nyelvet.

nyuszigonosz 2019.09.17. 11:07:56

@Nerinia: Azthiszem nem ezt szeretnéd most olvasni, de, írod, nem találod a helyed a sok gonosz és irigy ember között, szeretnéd ha a gyereketek/gyerekeitek máshol nönének fel.

Viszont ha így nyelvtudás és esetlegesen konkrét munkahely nélkül indultok neki a világnak, akkor nagy a lehetösége annak, hogy egy más országban is pont azok közé érkeztek, akik, gonoszok, irigyek, panaszkodósak, mivel szintén így indultak neki és valahol a periférián, rosszul fizetett munkákkal, lepukkant helyen tudnak csak valami élhetetlen helyet bérelni.

Ajánlanám elöször is befejezni a tanulmányaidat és föleg a nyelvet, ahová menni akartok megtanulni. Még akkor is, ha valaki magasszinü nyelvvizsgát tesz és meg van róla gyözödve, hogy na ö akkor most már nagyon tud angolul/németül/franciául/akármilyen külföldiül, a legtöbb embernél az történik, hogy odaér, ahová menni akart, és egy szót sem ért a beszélt/használt nyelvböl, vagy itt ott egy szót ugyan igen, de az elhangzottak lényegét meg nem.

nyuszigonosz 2019.09.17. 11:08:35

@nyuszigonosz: Javítás: magas szintü nyelvvizsgát.

Nerinia 2019.09.17. 11:12:30

@Arthamyr: alapvetően arra irányult (volna) a kérdés felvetésem, merre érdemes fejlődnünk a nyelven kívül. Abszolút kell a nyelvtanulás még, ez kétségtelen, korábban is írtam.
Van megtakarítás is.
Nem vagyunk beoltva német ellen :), csupán nehezen barátkozom meg a nyelvvel.Köszönöm szépen a hasznos tanácsokat is! Óváron él rokonunk, férje az Osztrák reptéren dolgozik, most anyagilag jól élnek így, albérletben. Azonban több műszak, sok éjszaka. Kinek milyen áldozat éri meg.
Engem leginkább az érdekel, milyen családbarát szakma, pozíció van külföldön, és azután mérlegelnénk, számunkra az mennyire érhető el 2 év alatt. Mármint a felzárkózás, hogy pályázható legyen számunkra.

Nerinia 2019.09.17. 11:43:18

Hálás vagyok azért, hogy foglalkoztok a témával, azonban talán nem hangsúlyoztam ki eléggé a lényeget.
Tudom/tudjuk, hogy a nyelv tudása nélkül nem érdemes belevágni, pláne gyerekkel és azt is tudjuk, hogy a jelenlegi szakmai hátterünk is kevés.
A kérdés, hova érdemes fejlődnünk??????
Eszünk ágában sincs a jelenlegi feltételeinkkel belevágni!

Amit biztosan átgondolok, az a programozás, szoftverfejlesztés. Anno elvégeztem egy wordpress tanfolyamot, alap oldalakat létre tudok hozni, személyre tudok szabni html-ben. A lényeg, hogy élveztem az ezzel való foglalkozást. Lehet utána megyek kicsit ennek a témának.

_z_ 2019.09.17. 12:14:19

@Nerinia: Gondolom ezt a valaszt nekem szantad :).
Ovarrol be lehet jarni mashova is, ennek semmi köze a repterhez, meg az ejszakazashoz.
En, ha 2 eves tervben gondolkodnek, leginkabb arra mennek ra, hogy a mar meglevö vegzettseggel tapasztalatokat szerezzek. 2 ev szerintem tul keves idö arra, hogy szakmat ES tapasztalatot is szerezz. Es persze nyelv-nyelv-nyelv ejjel-nappal :).
Meg nem konkret poziciot celozgatnek, hanem olyan helyre mennek, ahol sok lehetöseg van. Mert hiaba kapsz meg egy poziciot valahol a semmi közepen, X ev mulva ugyis megunod, es mennel valahova, ha lenne. Csinaltuk mar, nem jo buli allas utan költözni…
Ezert pl. sok szempontbol idealis Sopron, mert a Becs-Becsujhely tengely onnan elerhetö, es ott relativ sok munkalehetöseg van (bar azert eleg telitett a piac), es ha megsem jön össze, lehet magyar helyeket is keresni. Az mar kicsit belerondit ebbe a szep kepbe, hogy Sopron mar nagyon draga, es nagyon tulzsufolt…

Arthamyr 2019.09.17. 12:41:11

@Nerinia: Én 7 éve jöttem Írországba. Magyarországról találtam állást, és a cég az egész család relokációját intézte, az interjúkra is kiutaztattak, egy hónapig lakást is biztosítottak, segítettek lakást keresni, egy fillérembe nem került az egész, és céges étkeztetés is volt (otthon nem kellett kajálnom), cserébe jó hitvány bónuszok. :) Ők azóta is importálnak külföldieket, akár a férjed is, ha pl. hálózatokhoz jól ért és ezt angolul el is tudja adni (a kb. 300 fős IT részlegen úgy 50 foglalkozik valamiféle üzemeltetéssel, persze ebben van mindenféle kulimunka is, de az is jobb, mint mondjuk takarítani vagy vendéglátós aljamunkát végezni). Ilyen cégekkel masszívan lecsökkenthető a kockázat.
Én az életrajzban jól mutató multi => Magyarországon való nyelvtanulás és onnan külföldi álláskeresés => kiutazás utat választanám, akárhová is mentek.
Szerintem IT-vel nehéz melléfogni jelenleg, bár azt nem árt tudni, hogy azért a wordpress nem a csúcsa (és a webfejlesztés sem). A szoftverfejlesztés biztos, hogy jó, ha stabil, közepesen jól fizető állást szeretnél, de szerintem ebbe nagyon megéri már Magyarországon is belevágni, igen jók a fizetések az ottani egyéb területekhez képest, és értékelhető szakmai tapasztalat nélkül nagyon nehéz lesz egyből külföldön állást találni. Nem kell sok, de 2-3 év tapasztalat nélkül nem tudom, miért vennének fel egy külföldit. Egyszerűen nincs érv amellett, hogy ne keressetek otthon állást, ha ezen a területen sehol sem találtok semmi elfogadhatót, akkor - és ezt nem bántásból mondom - bennetek van a hiba, és külföldön sem hinném, hogy sok siker koronázná a próbálkozást. Vagy rossz dologra specializálódtatok, vagy hiányzik valami fontos képesség (nem is feltétlenül szakmailag).

Nerinia 2019.09.17. 13:12:28

Igen, @_z_: az Óváras részt a te hozzászólásodra reagáltam, köszi :).
Igazából csak erre volt példa a közvetlen ismerősöktől, azért írtam a repteret példának.
Jó tanácsokat adsz, köszönöm szépen! Egyelőre a nyelvet nyomom meg a Párommal együtt. Marad az angol mind a kettőnknek első körben. Neki az IT miatt amúgy is kell, nekem meg kézenfekvő a nyelvvizsgához először.
Szakmai tippet igazából csak a szoftverfejlesztőt kaptam eddig (azt hiszem), és meg is szívlelem.

Nerinia 2019.09.17. 13:35:30

@Arthamyr: köszönöm szépen az "út"i tanácsot a sorrendre, magam is ésszerűnek tartom így, ahogy leírtad.
A wordpress-t csupán arra írtam, hogy a felszínbe már belekapartam (ha írhatom így), és tetszett a html része, így azt gondolom, nem lenne tőlem idegen és tudnék vele hosszútávon azonosulni. Igen, meglehet, hogy itthon is :).
A boldogulástól nem félek, sosem voltunk állás nélkül, pláne nem hónapokat, a megfelelő tudás hiányzik egyelőre a jobban fizető élethez azt gondolom. Külföld mellett még mindig a hozzáállás szól Mo-val szemben nálam.
Család szempontjából mi a véleményed Írországról? (most picit nem leszek, le kell menjek a gyerkőccel a levegőre). Addig is további szép napot!

Arthamyr 2019.09.17. 15:59:52

@Nerinia: A wordpressben is lehet valami, a feleségem a saját vállalkozásában ezzel is foglalkozik, de még nem volt áttörés. Majd pár év múlva többet tudunk. :)

Írország, ahogy én és mások is írták, az anyagiakat tekintve nem túl családbarát, főleg iskoláskor előtti kisgyerekkel. Utána már annyira nem vészes, és sok iskolában figyelnek arra, hogy a gyerekeknek legyen lehetősége sportolni, az oktatás is egész korrekt. Dublinban azért nem annyira egyszerű jó sulit találni, vidéken könnyebb. Jó pár kollégámnak volt 4-5 gyereke is (ők mondjuk írek voltak), a három elég gyakori, szóval nem megoldhatatlan a dolog. Szerintem a hozzáállás rendben van (az írek jófejek :)), de az íreknél is van egy elég vastag igénytelen, prosztó réteg, a sztereotípiák jó része őket jellemzi.
Ide semmiképp sem ajánlanám azt, hogy úgy gyertek ki, hogy egyikőtöknek sincsen állása, mint fentebb írtam, iszonyatos ütemben lehet égetni a pénzt. Aztán persze van, aki sokkal bevállalósabb, ez csak az én véleményem. Mi az állampolgárság megszerzése után elmegyünk innen, és az egyik fontos ok a drágaság. Skandinávia nekem jobbnak tűnik, de első körben szerintem Ausztria sem lenne rossz választás, ahogy már többen is írták, az csak félig határátkelés, kevesebb kockázattal, alacsonyabb költséggel, szerintem mindkettő jobb választás nektek, mint Írország (de ha találtok itt jó munkát, akkor király hely tud lenni).

skye8 2019.09.17. 17:17:08

Ok szerintem a partnered gyurjon ra a valasztott nyelvre, neki ugy tunik piackepesebb szakmaja van. valamelyikotok az elejen el kell majd tartsa a csaladot, ez gondolom a partnered lesz. neked is persze fontos a nyelvtudas de a szakmad nem a legidealisabb, valoszinuleg at kell kepezned magad. bolcsi, ovi megoldhato fel napra, es akkor vallalhatnal 4 oraban munkat es talan tanulni is lenne idod.
en egyetemi vegzettseggel jottem ki kanadaba, munkam azonnal volt de nem a szakmamban es mar 2 eve tanulok es kulonbozeti vizsgakat teszek le hogy elismerjek az egyetemi diplomamat. EU-ban valoszinuleg konnyebben fogtok boldogulni de ott is a helyi munakeropiac hatarozza meg hogy mi a kelendo, es muszaj lesz ahhoz alkalmazkodnotok. sok sikert!!!!

négyzet 2019.09.17. 17:47:54

@Nerinia: A wordpress egy jó kezdet, de ebből nem lehet megélni. Minden szoftverfejlesztői munka megcsípéséhez érteni kell egy sor dologhoz. Ahogy korábban is írtam már, nézzétek meg az állásokat, milyen követelmények vannak. Azért az ad egy képet akkor is, ha nagy részük sablon, és az adott pozícióhoz nem kell mind. A szoftverfejlesztést megtanulni nulláról irtó kemény meló, mentor nélkül egyedül otthon nem is ajánlanám. Egy jobb bootcamp viszont jó lehet, bár pénzesek, és ha nincs minimum 1-1,5 éves, akkor sem ajánlanám.

Lehet, hogy nem volt túl biztató, de nem is akarnék az lenni. Nagyon könnyen hangzik, hogy ott egy csomó tananyag a neten, valójában vért lehet pisálni, ha ezt valaki így akarja megtanulni alapok nélkül.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.09.17. 19:22:13

"jövedelmük pár éven belül eléri a bruttó 600 ezer és 1,2 millió forint közötti bért"
na persze, irhattak volna 600k - 3milliot is. valojaban par ev tapasztalattal 600k realis esetleg.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.09.17. 20:55:56

@droid_: miért ne kaphatnának a legratermettebbek és legszorgalmasabbak dupla annyit, mint ami átlagos lelkesedéssel is simán elérhető?

"Jelentősen nő azoknak a száma, akik hazajönnek külföldről. A “zseni kategóriát” és a kiemelt tehetségeket itthon is nagyon megfizetik. Ismerünk olyan céget, amelyik hét számjegyű, 3-assal és 4-essel kezdődő fizetést ad Magyarországon."
index.hu/bcs/2019/09/11/it_verseny_ithon_interju/

Számomra könnyen hihető, hogy a "zseni" kategória programozás területén Magyarországon is svajci fizetést kasszirozzon. Márpedig pár év gyakorlattal évi 100 ezer Frank (30 millió Ft) nem átlag feletti Svájcban, sőt.

Még egy érdekes megállapítás a cikkből:
"A tavalyi Országos IT Megmérettetés alatt készített, több mint ezer IT-szakember válaszait tartalmazó online felmérés szerint:
Ha egy bootcamp vagy egy egyetemi képzés között kellene választaniuk, 64 százalékuk inkább az előbbi mellett tenné le a voksát. Még az egyetemet végzettek 51 százaléka is inkább a gyorsan megszerezhető tudást ígérő bootcampet választaná a hosszabb egyetemi képzés helyett."

Illetve, amit korábban már én is mondtam:
"Egy neves skandináv vállalat például felajánlotta egy magyar informatikusnak, hogy cégen belül nemzetközi karriert futhat be, ha kimegy dolgozni, és megkapja az ottani kollégák fizetését. A kolléga aztán elkezdett utánaszámolni, hogy milyen áron tudna albérletet találni a városban, és szembesült vele, hogy itthon jobban jár.

Egyre több ilyen történettel találkozunk. Tehát gondosan utánaszámolva és a nagy egészet nézve elképzelhető, hogy valakinek Magyarország felé billen a mérleg. Ugyanakkor sokan válaszolták, hogy a kulturális tapasztalatok és a kalandvágy miatt költöznének külföldre - ezekkel nem lehet vitatkozni."

Golf2 2019.09.18. 09:51:15

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: Ha itt nő fel a gyereked, akkor puskazasra, adócsalásra fogják tanítani, szocializálni. Szerintem bűn itt gyereket vállalni (bárhol az, de nagyvárosban, meg Magyarországon minősített eset). 

Szóval ilyen szempontból igen, menjetek külföldre, ott szocializálódjon a gyerek (ha már szerencsétlent erre a jövőtlen világra hoztátok). Enyhítsetek buneiteken, nőjön fel becsületesebb közegben, hadd legyen legalább esélye tisztességes emberre válni anélkül hogy balek lenne a gazemberek között. +1

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.09.18. 10:49:19

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: sokszor örültem volna, ha dupla teljesítmény dupla fizetést érne, valójában legfeljebb dupla fizetésemelést, ami még mindig bőven egyszámjegyű. Az alkalmazotti bér a felvételkor nagyjábol eldől egy jóidőre a cégnél.

A cikkek azt sugallják hogy az átlag számára az említett sáv várható. Szerintem az alsó határa pár év alatt reális. A zsenik és szerencsések lehet hogy jóval többet kapnak, de elég valószínűtlen, hogy a pályaváltókból lesznek a zsenik, és itt nem a fizikusra vagy matematikusra gondolok, akik amúgy is hobbiprogramozók voltak mindig is, hanem az átlag résztvevőre.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.09.18. 14:32:53

@droid_: 'A cikkek azt sugallják hogy az átlag számára az említett sáv várható. '

Ellenkezőleg; az idézett cikk így folytatódik:

"Azonban senkit nem akarunk azzal áltatni, hogy egy pár hónapos képzés után ilyen összegeket fog keresni,
a tanfolyamok viszont egy jó alapot tudnak adni. Ugyanakkor, ha valaki hajlandó magát képezni, akkor rövid időn belül a magas fizetés egy elérhető perspektíva lehet."

'Az alkalmazotti bér a felvételkor nagyjábol eldől egy jóidőre a cégnél.'

Ez sajnos a legtöbb helyen így van, gondolom ezért váltanak sokan munkahelyet egy-két évente.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.09.18. 16:18:50

@Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos: "Ellenkezőleg"
na alljunk itt meg. en a 600k-1.2m fizetes igeretet kifogasoltam, az elso linkedrol, ahogy az ott elhangzik. ott semmifele folytatasa nincs az idezetnek, kijelento modban igernek. te erre egy masik cikkbol idezel, mintha az barmifele folytatas lenne, raadasul ott a 3-4 millios havi fizetesre irjak, amit ideztel. nem hiszem hogy van ertelme igy vitazni.

Doktor Láncfűrész Csabi jogtanácsos 2019.09.18. 17:59:00

@droid_: mivel cikkEKrol beszéltél, így feltételeztem, hogy mindkét cikk tartalmát kifogásolod.

De Továbbra is azt gondolom, hogy a bootcampesek java néhány év után jóval 600 fölötti fizetést vihet haza. Ha csont kezdő megkap 300-500at, akkor 3-5 év után nem elérhetetlen a duplája.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása