oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. július 18. 06:30,  Most a határátkelők szüleibe rúgtak bele 157 komment

2019. július 18. 06:30 Határátkelő

Most a határátkelők szüleibe rúgtak bele

Számomra felfoghatatlan okokból néha egyes közéleti (jellemzően kormányközeli) szereplők úgy érzik, nem árt kicsit megalázni a külföldön élő és dolgozó magyarokat vagy a hozzájuk közel állókat. Ami azért furcsa, mert 15 évvel az uniós csatlakozás után akár el is lehetne végre fogadni, hogy a határátkelés és a hazatérés az élet természetes velejárója.

Neked mit jelent a magyarság? Hogyan viszonyulsz Magyarországhoz, miként gondolsz rá, amikor külföldön vagy és milyennek látod, amikor hazalátogatsz? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

idos_emberek_foto_pixabay_com_huskyherz.jpg

Akinek kivándorolt a gyereke, az valamit elrontott” – ezt a csodálatos mondatot nem más fogalmazta meg, mint Takaró Mihály. Ja, hogy esetleg még nem hallottatok róla? Akkor elég legyen annyi, hogy a kormány őt bízta meg a Nemzeti Alaptanterv „hazafiasításával”. 

A Horthy-rajongó és hát finoman szólva is érdekes elveket valló irodalomtörténész (aki egyes írókat származásuk alapján zárna ki a magyar írók köréből) nemrégiben a 28. Jókai Mór Nyári Egyetemen tartott előadást Komáromban. 

Az Új Szó cikke szerint egyebek mellett arról beszélt, hogy az óvónők és a pedagógusok felelőssége óriási, nem direkt módszerekkel, de jó példával nevelik magyarrá a gyereket. 

Takaró Mihály sok mást is mondott (például hogy a magyarság sorsvállalás és tudatos kultúravállalás, nem genetikai kérdés, amivel akár még egyet is lehet érteni), de ami minket érdekel az az „apró lépések fontossága”. 

A NAT átírásával megbízott férfiú egyebek mellett arra buzdított, hogy mindenki tegye fel a kérdést magának, ő mit tett a magyarság megmaradásáért, hány gyereket szült, kivándoroltak-e a gyerekei, mert ha igen, akkor valamit elrontott a kedves szülő.

Túl azon, hogy az utolsó bekezdés nettó hülyeség, emellett kifejezetten sértő is azokra nézve, akiknek a gyermekei ilyen vagy olyan (döntő többségben anyagi) okokból a határátkelés mellett döntöttek. 

Nem csak én érzem sértőnek, hanem azok is, akik a Határátkelő Facebook-oldalán már kifejtették a véleményüket. Volt olyan négygyermekes édesanya, aki elismerte, hogy valóban folyamatosan elront valamit, „leginkább azt, hogy 3 diplomával, 2 nyelvvizsgával sz...s 200.000, azaz kettőszáz-ezerért képes vagyok egy falusi iskolában tanítani. Ezentúl is a GYEREKEKET nézve és nem agyament, nemzetáruló dilettánsok által összebarkácsolt - kicsit sem nemzetépítő és nem nemzeti alaptantervet. Szégyen, hogy egy - sem minket, sem más magyar családokat nem ismerő - kesztyűsbáb minősíteni mer engem, vagy bármely magyar családot, ahol a gyerek külföldön dolgozik. Szégyen. Nemzeti szégyen. Nemzeti szégyen az is, hogy az „elit” kiveszi az általa tönkretett közoktatásból a gyerekét és nem érzi a saját bőrén, mi is történik”. 

Ez a vélemény egyébként több kommentben is visszaköszönt, jelesül, hogy „gondolkodni tudó, kreatív, empatikus emberekre” nincs szükséges az országnak, ami lehet, hogy túlzás, de azért jelzi, valami nem stimmel.

„Akinek kivándorolt a gyermeke, annak a kormánya(i) valamit elrontott/tak” 

Akadt olyan vélemény is, amely szerint a mindenkori kormányok hibája is a kivándorlás, mert élhető országot kellene inkább csinálni, akkor nem vándorolna ki annyi ember. 

„Normális fizetések kellenének, amiből meg lehet élni. Mármint abból is, amit a pénztáros vagy a raktáros kap. Napi nyolc óra munkáért. Ahol nem kötelezhetik túlmunkára. Ahol nem kell kétszer több ideig dolgozni egy hamburger áráért (órákban mérve) vagy egy lakás áráért (években mérve) mint másutt Európában. 

Normális orvosi ellátás, működő műtők, mentők... Olyan oktatási rendszer, ahova nem utál menni a gyerek, meg nem olyasmit oktatnak, ami a szülők tetszésével ellentétes. 

Vonatok, amik nem késnek, viszont télen fűtöttek nyáron meg légkondicionáltak. Hivatalok, ahol, ha mondjuk útlevelet akarok most csináltatni vagy jogosítványt megújítani, akkor nem augusztus végére kapok csak időpontot. 

Olyan ország kéne, ahol a bűnösöket lecsukják, az ártatlanokat meg nem. Ahol nem lopnak a politikusok meg a haveri körük sem (vagy ha igen, akkor lásd előző pont).” 

Volt, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy ennyi határátkelő esetében már butaság arról beszélni, hogy a szülők rontottak el valamit, hiszen 1-1,5 millió ember (mármint ennyi szülő) esetében ez nem reális. 

„Néhány száz embernél lehetne ilyen dolgokról beszélni, hogy elrontotta. (…) Legfeljebb azt rontották el, hogy életrevalónak neveltek, s nem akarták, hogy mi is egy értelmetlen diktatúrában éljünk! 

Nagyon bosszantó, hogy ilyen nyilatkozatok születnek, kvázi ítélkeznek több millió magyarról, miközben magukba kellene nézni. S igazából nekünk, és a mi gyerekeinknek ott kellene élni és azt az országot építeni, bár én inkább Európai Unió párti vagyok, de az egységes Európa úgy tűnik, csak egy álom marad.” 

„Nem lehet ítélkezni úgy, hogy a körülményeket nem ismerjük” 

Akadt, aki a történelem kivándorolt nagyjait (Puskás Ferenc, a Hollywoodban karriert csinálók nagy része, a sok magyar Nobel-díjas) említette fel, illetve a szüleiket, akik szintén „valamit nagyon elrontottak”. 

És hát persze rengeteg embernél ott vannak az anyagi indokok. „Kivándorolt gyerek vagyok és nem azért, mert az édesanyám elrontotta a nevelésem, hanem mert nem tudtuk fizetni a lakástörlesztőt.” 

Egy másik vélemény: „Ekkora arcátlanságot!! Lealázni a szülőket!? Hogy merészeli!? Aki elment, az mind dolgos, becsületes ember szeretne lenni. Igenis nagy kihívás idegen országban bizonyítani. Amikor kint megkérdezik, miért, akkor az ember csak szégyenkezve kerüli a választ. Elképesztő!” 

„Én sem akartam, hogy a gyerekem kint boldoguljon, de mikor a lét a tét!!!! Nagyon is meggondolt lépés volt. Nem lehet ítélkezni úgy, hogy a körülményeket nem ismerjük. Ez a kijelentés nem kicsit esik rosszul” – írta valaki. 

„Engem a szüleim úgy neveltek, hogy éljek a tudásommal és a lehetőségekkel, csak otthon lehetőség nem maradt. Van, amikor valakinek szűkös lesz egy ország, mert lehetőséget sem kap arra, hogy bizonyítson, fejlődjön, tanuljon. Nem a szüleim szégyene, hogy máshol láttak bennem fantáziát. 

Valamint az sem a szüleim szégyene, hogy egy infarktusos beteget alkoholistának néz a rezidens és 1 óra várakozás után a sürgősségi folyosóján meghal, vagy hogy 40 év munka után egy építőmérnök nyugdíjából 3 láda sört sem lehet venni. Már csak anyukám van, „hála” a „páratlan” magyar egészségügyi ellátásnak. Szóval, vitatkoznék azzal, hogy ki és mit rontott el.” 

Végül érdemes elolvasni egy hazatért határátkelő véleményét is: „Kétszer is éltünk külföldön két gyermekkel, mindig hazajöttünk, pedig felajánlott zöld kártya várt volna az egész családra. A lányunk Londonban végzett egyetemen és hazajött. 

Szóval megalapozottan és elfogulatlanul mondhatom, hogy menjen a fenébe, aki ilyent mond/gondol!!! Igenis van az a helyzet és lehet olyan vágy, amikor az ember NEM jön haza. 

Nekünk az volt a vágyunk, hogy hazajöjjünk, de ettől nem lettünk nagy hazafiak vagy bármi, egyszerűen nekünk itthon is volt szakmai jövőnk és nagyon szoros kapcsolatunk a családdal. Nem nacionalista bullshit volt mögötte. 

A hazámat, nyelvemet nem úgy kell szeretnem, hogy felállítok egy jó magyar képet és aki kicsit is kilóg abból, az már bűnös, hibás... hova vezet ez???” 

Tényleg, hova vezet ez?

(Fotó: pixabay.com/Huskyherz)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3214968460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabors 2019.07.18. 07:40:59

Sajnos nagyon kartekonyak az ilyen NER lovagok, sok idobe fog telni ha valaha is sikerul megszabadulni ezektok a kartevoktol.

Golf2 2019.07.18. 07:55:26

Dörgölőzni kell takarónak is,különben lapátra teszi a vajda.

_z_ 2019.07.18. 07:57:26

"...a kormány őt bízta meg a Nemzeti Alaptanterv „hazafiasításával”." Latszanak a prioritasok. Nem az a fontos, hogy a gyerek tag latokörü, felelössegteljes, dönteskepes, kreativ, kontextusokban gondolkodni tudo legyen (mert ezek azert azt hiszem most ezek tekinteteben lenne mit javitani...), hanem hogy hazafias.
"...az óvónők és a pedagógusok felelőssége óriási…" Ellentetben a fizetesükkel es a megbecsülesükkel...
"...kivándoroltak-e a gyerekei, mert ha igen, akkor valamit elrontott a kedves szülő." Ezert pedig a szüleim neveben had küldjem el a a b***s k***a p****ba az irodalomtörtenesz urat, es egyben köszönöm nekik, hogy ezt a döntest kepes voltam meghozni es vegigvinni!

megamedve 2019.07.18. 08:41:09

Jobb ha megszokjátok.
Magyarország szavazóinak köszönhetően ez a nemzeti bagázs már kitobbanthatatlan a hatalomból.
És már akkor se, ha véletlenül elbuknának egy választást.
Minden fontos jogi és gazdasági pozícióban ők ülnek.
Egy új kormányt fél év alatt kicsinálnának.

Buchhalter 2019.07.18. 08:49:47

@megamedve: egyszerű: nem megyek el szavazni és ha van rá módom kint kezdek új életet ,mint sok értelmes török akik szintén leszarják a diktátor Erdogant és bandáját. Kíváncsi vagyok ,hogy mikor kerül a süllyesztőbe ez a barom.Ha neki beharangoztak ,akkor a NER és Fidesz banda is jobb ha elgondolkodik.Már most gondban vannak : egyre kevesebb a kizsákmányolni való dogos magyar bérrabszolga és az EU pénzcsapok is már most kezdenek elzáródni.

Platonica 2019.07.18. 08:50:23

Anyukam egyik gyereke majd 20 eve kf-on, a masik Mo-on. Most akkor elrontotta vagy nem??

Hozzateszem, mindket gyermek teljesen normalis eletet el, szinvonalas korulmenyek kozott, anyagi biztonsagban, szabadon mozogva a vilagban.

Minek ilyen tokelutott, merev kategoriakban gondolkodni, amit az idezet sugall?

Bredpitt Monika 2019.07.18. 09:10:09

Megszokhattuk, hogy mindig van egy talpnyalo, akinek kell valamivel simogatni a fo pszichopata lelket.

Leirom mi tortent tegnap. Elmentunk a kehidakustanyi furdobe, ahol log a belso folyoson egy remekmu.
Angela Merkel arca volt az, ami megragadta a figyelmunket.....
Baromi duhos voltam este, hogy egy ilyen uzenetu kepet egy furdobe kifuggesztenek.

Most nem tudok linkelni, a Google n a Merkel egy festmenyen re kerestem ra, ott megtalaljatok, a mandiner irt rola eloszor.
Ha veszitek a faradsagot es raneztek......a buvos kocka vajon mit sximbolizal?

Kiderult a cikkbol, hogy fent van mar masfel eve a falon ez a kep......
tegnap majdem beirtam a vendegkonyvbe, de ugy dontottem, hogy ez hosszu bejegyzes lesz inkabb, fogok erre reagalni, es a levelembol fog kapni az is, aki a szuleinket ocsarolja...

Azt fogom neki javasolni, tobbek kozott, hogy az iskolakban legyen kotelezo Robert Merle Mestersegem a halal c regenye....

Csodabogár 2019.07.18. 09:23:09

@Bredpitt Monika: Mit keres Merkel Kehidakustyánban???

Bredpitt Monika 2019.07.18. 09:25:35

A muvesz neve, Kossuth Tivadar, vajdasagi szarmazassal.......
Amit nem lattam a cikkekben, az a festmeny melletti szoveg, ami magyarul es angolul is fent van, gondolom azert, hogy ha egy haboru elol menekulo csalad ideteved, akkor tudjak magukat nyomorultul erezni.....

Szegyen, ami itthon megy, sotet idokre emlekeztet .....ijeszto.

Ja, es az oszre egy kis hir nekem.

A pesterzsebeti polgarmester a fidesz tamogatasaval jelolteti magat (mszp utan nagy ugras)..

Megy a level neki is, nem fogom megvalogatni a szavaim, egy szegyellje magat megjegyzes biztos lesz benne..
HA, kave nelkul is sikerult jol felebredni......
nem tudom eldonteni ilyenkor mi dul bennem, harag , szomorusag, elkeseredes....a jol jel, hogy legyinteni meg mindig nem tudok..

Koszi a cikket, majd beszelek az apammal, mondja mar el mit csinalt rosszul. .....

Bredpitt Monika 2019.07.18. 09:28:53

@Csodabogár: meg fogom kerdezni a hotel igazgatojat, most mar utana jarok, kivancsi vagyok a valaszra, a nyomatek kedveert, a levelbol fog kapni egy fo fideszes is....

2019.07.18. 09:36:52

Normális ember ilyen kijelentést nem tesz. Miután azonban jelenleg nem a normalitás, a tudás, a rátermettség az elvárás azokkal szemben akik bármilyen kormányzati pozíciót betöltenek, így már csodálkoznunk sem kell.

Viszont az fb. bejegyzésekben pár olyan dolog is a kormány szemére van vetve, amiről nem igazán tehet, legfeljebb mérsékelni tudja a problémát.

glantos70 2019.07.18. 09:36:52

Takaró Mihály inkább ezzel foglalkozzon, na a NAT-ot "nemzetiesítse"! Ha ezt esetleg felfogja, akkor lehet, hogy megérti, miért vándoroltak ki azok, akik megtették!

index.hu/belfold/2019/07/17/100_otos_zuglo_altalanos_iskola_tankerulet_oklevel_megsem_oklevel/

Husz_János_Puszita 2019.07.18. 09:36:53

Az en adombol mar nem garazdalkodank ezek szerencsere.

Bredpitt Monika 2019.07.18. 10:00:43

@puhacica: eloszor is koszi a linket, aztan.....
elso reakciom az volt, hogy orulok, hogy puhacica jol szorakozik, sajnos en nem, mivel a borodon erzed napi szinten, milyen hatassal van az emberekre a propaganda. ...

Ugyanakkor irigylem, ha valaki ki tudja vonni magat ebbol, nyilvan te okkal mentel el es a tavoli multadban van csak ez a szarkupac..folyt kov

Arthamyr 2019.07.18. 10:03:03

Édesanyámat (aki egyébként évtizedekig középiskolai tanár volt, szerencsére már egy ideje nyugdíjas, így már csak mint sima állampolgárt érinti ez) és engem nem különösebben zavar/érdekel, hogy Takaró Mihály azt gondolja, hogy anyu valamit elrontott, és ez ki is bukik belőle. Mindenkinek joga van a véleményéhez.

Inkább az zavar, hogy ez az ember a terepen dolgozók (=tanárok) jelentős részének visszajelzéseit figyelmen kívül hagyva bele fog gányolni az oktatásba, mert most őt szarta ki magából a NER arra a feladatra, hogy NER kompatibilisebb népességet termeljen ki a közoktatás.
Nincs új a nap alatt, eddig sem túl alkalmas emberek kerültek oda, ezt tökéletesen jelzi például, hogy a hittan és az egyház hatása is terjed az iskolákban, mint valami járvány.

Bredpitt Monika 2019.07.18. 10:08:04

@puhacica: en meg mindig ilyen dilemmakkal kuzdok, hogy ha pl itthon ragadok akkor asszisztalok ezeknek a puszta jelenletemmel, azzal, hogy a kozszferaban dolgozom es asszisztalok a fent emlitett egyik tankerulet hukyesegeihez, nem jelentenek be egy honapig, aztan nem kapsz csaladi adokedvezmenyt.....sorolhatnam
na mindegy is, latod, meg ha nem is hozom a telefonon a nyaralasra, a kehidakustanyi furdoben is ott van az orszag metelye....

Annyit megtehetnel, hogy egy par ismerossel megosztod a cikket....udv

cortes 2019.07.18. 10:08:45

@megamedve: Nem szívesen (meghasonulva) mondom, tűpontos' értékelés. Viszont, úgy általában, országosan nézve magunkat, azt kaptuk, amit megérdemeltünk.

kardio1 2019.07.18. 10:15:25

Takarót nem bízták meg semmivel, ez a HVG értesülése volt, a minisztérium cáfolta.

gabors 2019.07.18. 10:20:38

@Bredpitt Monika: "van egy talpnyalo,"

barcsak egy (ket) talpnyalo lenne de ugy tunik hogy a felso tizezer behodolt mindenestol ...

puhacica 2019.07.18. 10:20:47

@Bredpitt Monika: ne orold magad, ez nem a te felelosseged.

ja, nyilvan oka volt annak, hogy eljottunk. nem, nem a szuleink rontottak el valamit, hanem a mindenkori magyar kormany. es igaz, egyre konnyebb vallat rantani es rohogni egyet az ilyen abszurd sztorikon. es igaz, ha nekem kellett volna pl multkoriban visszasetalni a sinek kozott a nyugatiba, en se vigyorognek.

tivadar urnak meg le kene vagni a kezet az ilyen merteku vizualis kornyezetszennyezes miatt. :D nem tudom elkepzelni, hogy jarkal lato enber a foldon, akinek ez a fortelem - temajatol fuggetlenul - tetszik.

Din Serpahis 2019.07.18. 10:22:16

Az a jo a NERben, hogy az ilyen fergek mint ez a Takaro legalabb elomasznak a ko alol, igy pontosan lehet majd tudni, kit kell eltaposni ha ez a banda egyszer eltakarodik.

gabors 2019.07.18. 10:29:14

@Bredpitt Monika: nem rossz ez a festmeny tokeletesen mutatja hogy bizony az agymosas mukodott es mukodni is fog ... mert nemhogy valaki megfest egy ilyet DE a furdeoben az illetekes ugy gondolja hogy helyes kitenni SOT lehet fizettek is erte es vegul is a latogatok maguk fizettek meg hogy lathassak ezt ... ugyes

puhacica 2019.07.18. 10:32:38

@kardio1: es amennyiben nem tudja a hvg bizonyitani az allitasat, vonjak is erte felelossegre. de a baj nem ez. a baj az, hogy ezt a szerencsetlen hulyet senki nem fogja felelossegre vonni, amiert tobbezer magyar csalad felett itelkezik konnyelmuen. mert azert azt gondolom te is elismered, hogy o sokkal nagyobb kart okoz az ilyen kijelentesekkel, mint a hvg azzal, hogy takarot a kormanyhoz koti.

Bredpitt Monika 2019.07.18. 10:33:29

@kardio1: ne legy mar ilyen naiv, mi az, hogy a miniszterum cafolta?????.
Most komolyan, Trump is azt mondja, hogy nem volt koze a prostikhoz.....

Bredpitt Monika 2019.07.18. 10:37:10

@gabors: mar megint ez az ugyes, ne bosszants mar fel, honnan a jo budos pi...bol tudjam, hogy ott van ez a festmeny, amikor megveszem a jegyet, a penztar kint van, a festmeny meg bent......
az ugyesrol meg annyit, hogy amikor valaki rafinalt modon bejut a hazadba es megeroszakolja a kozeli rokonod, akkor is azt mondod, hogy jujj de ugyes......baromi idegesito tudsz lenni....

Bredpitt Monika 2019.07.18. 10:41:40

@gabors: meg annyit a murol, hogy fesse meg a muvesz, ezzel nincs bajom, legyen egy kiallito teremben, ha tortenetesen egy dk s festo orbant fikazna egy festmeny en es az lenne kehidakustanyiban, akkor is kiakadnek, hogy miert kell ezzel traktalni egy furdovendeget (bar eljutnank oda higy egy ilyet is ki merne rakni a kehidakustanyi igazgato)....

Irbisz 2019.07.18. 11:10:31

"Ez a vélemény egyébként több kommentben is visszaköszönt, jelesül, hogy „gondolkodni tudó, kreatív, empatikus emberekre” nincs szükséges az országnak, ami lehet, hogy túlzás, de azért jelzi, valami nem stimmel."

Az országnak szüksége lenne rájuk, minél többre, viszont a fidesznek nincs szüksége rájuk, sőt hatalmukra nézve károsnak tartja az ilyen embereket, igy joggal érzik/mondják azt, hogy ők itthon feleslegesek.

Mester.Tamás 2019.07.18. 11:22:18

@Husz_János_Puszita: Haha, mint ha magam mondtam volna. Néha hazalátogatok vagy éppen beleolvasok a FB hírfolyamba és habzó szájjal osztják egymást az emberek, néha megkapom a kérdést: "Téged ez nem idegesít?"
Olyankor visszakérdezek, miért lenne az? Nincs otthon lakcímem, az adómból végre egy fillér sem jut oda, inkább úgy érzem magam, mint ha az állatkertben lennék: ketrecek mögé zárva hogyan próbálnak túlélni az ott maradtak. Nekem az a szerencsém, hogy már csak látogatóba megyek és nem az egyik ketrecben van a helyem.

CsakEgysrác 2019.07.18. 11:22:25

Takaro azt se tudja, Orban , Soros osztondijjal, Londonban tanult egyetemen. Orban Rahel meg valami elit iskolba ugyszinten. Azt kell oda allitani aki azt mondja amit a vezer akar. Ez azt mondta.

2019.07.18. 11:22:29

@Bredpitt Monika: Amikor valaki folyamatosan túlmisztifikálja a valóságot, azon az emberek egy idő után már csak mosolyognak, és nem veszik komolyan.

2019.07.18. 11:22:32

@Irbisz: A Fidesz kormánynak mi köze van ahhoz, hogy egy munkáltató mennyi bruttó bért ad egy munkavállalónak?

Arthamyr 2019.07.18. 11:34:13

@Mester.Tamás: A rokonaid, barátaid véletlenül nincsenek "ketrecek mögé zárva"? Ők is csak látogatóba mennek?

Irbisz 2019.07.18. 11:34:46

@feketeeper: elég sok. főleg a jókora létszámot foglalkoztató közalkamazotti szférában :)
de. pl. ahogy a munkáltatóknak igencsak előnyös túlóraváltoztatások, illetve egyéb, az elmúlt években bevezetett munkavállalókra hátrányos jogszabálváltozások mutatjak, ezt sokféleképp lehet befolyásolni.
egyébként meg ezt igazán kár feszegetned, mivel kimondott stratégiai cél (volt?), olcsó mukaerővel bevonzani a feldolgozóipart. ez sikerült olyannyira, hogy a a mtolcsy-orbán szuperduó idióta lázálmának eredményeképp is azt ezt megelégelő, dolgozno is akaró munkavállalók százezrei hagyták el az országot, és őket bérrabszolgaságban látni akaró fideszt, de oly sokan, hogy már minden szférában munkaerőhiány kezd lenni, beleértve az államit is :(
a nagy stratégák ennyire birtak előre gondolkodni, röhej.

de ez nem idetartozó kérdés.

fhdgy 2019.07.18. 11:35:35

Tetszik, nem tetszik, tudomásul kell(ene) venni, hogy egy olyan korban ( esetleg kórban ) élünk, ahol a hülyék, az idióták ülnek tort. Lásd trumplika, ovika, boriszka, régebben berluszkónika ( mind, mind sic, sic és sic!!! ).

Régebben is voltak ilyenek, sőt rosszabbak is, pl. sztálin, hitler, de azok zűrzavaros időkben, erőszakos körülmények között tettek szert hatalomra.

Ma, elvileg, demokráciák vannak és mégis, az ilyen barmok labdába rúghatnak.

Kérdem én, ki a hülye, akik ( mi ) ezt hagyják vagy, akik kihasználják, hogy ilyen hülyék vagyunk??????????

Dikusz 2019.07.18. 11:38:32

@Bredpitt Monika: Ezek szerint a szállodai részen van a festmény, mert a fürdőben nem láttam.
Nem biztos, hogy a szállodaigázgató tehet róla, hogy kitették ezt a csudálatos művet, inkább a tulaj érdeme, aki nem feltétlen a diri...

kardio1 2019.07.18. 12:01:32

@puhacica: nem a kijelentését minősítettem, csak a tényt jeleztem, hogy nem fog ilyen funkciót kapni. Az újságot nem ítélem el, ilyen fülest kapott, hát megírta.
Ami a kijelentést illeti, meglehetősen sommás, így messze nem húzható rá tömegekre. Abban az értelemben van benne valami, hogy szoros, összetartó családból talán kevesebben mennek el, de nem hiszem, hogy ő ilyen értelmezésben mondta, inkább csak mondani akart egy erőset. Hát sikerült :(

2019.07.18. 12:05:49

@Irbisz: A posztban is az volt olvasható, meg a te kommentedben is, hogy az emberek jelentős része azért hagyja el az országot, mert nem tud megélni a béréből. Én azt kérdeztem, mennyi a kormányzati felelősség ebben, és nem csak a köz-,hanem a versenyszférában is. Erre azt mondod, ez nem ide tartozó kérdés.
Érdekes. De azért azt még megkérdezném, 2010 előtt ez sokkal jobban működött? Mert én arra emlékszem, hogy az első Orbán kormány idején 50%-al megemelték a minimálbért, amit az őket követő Medgyessy kormány igyekezett nagyon gyorsan elinflálni.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2019.07.18. 12:15:28

Az egyik kedvenc határátkelős cikkem 2013

"Ekkorra láttam be, hogy mit értett a barátom az alatt, hogy itt senkinek sincs munkája: ha az itteni fiatalok dolgozni akarnak, akkor vagy elköltöznek Rómába, Milánóba, vagy besegítenek valamelyik rokonnak a vállalkozásába, vagy gyakornoki munkát végeznek fizetés nélkül. A közszférás állások pedig itt is kihalásos alapon működnek."

hataratkelo.blog.hu/2013/04/20/azt_banom_hogy_nem_mentem_korabban?fbclid=IwAR2QOMBzKZgM4sknveETz-pde1ZXvHjlaaEfh2BAwETmu_vLlrccDJSCtQM

Olasz valóság. De ennek hatására írtam a predátor USA / Orosz / Örmény stb stb gazdaságpolitkák magyar hatásairól.

Óriási jelentőségű jóléti társadalom válságtünetnek tartom, hogy a fiatal generációk, értem ezalatt a 60 év alattiakat nem képesek rendesen beilleszkedni egy társadalom hétköznapi életébe.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2019.07.18. 12:28:58

Az Európai vagy Félázsiai Uniót cikkemhez annyit tennék azóta hozzá, hogy utaztam fel telekocsin Pestre és a sofőröm elmesélte, hogy az "Enyém a IV. Kerület meg a XIV. kerület predátor "vállakozónak" dolgozott, aki amikor elfoglalt egy éttermet egy fél év ráment arra, hogy konszolidálódjanak az állapotok és a stáb ki tudja adni a menüt.

Na ezért nem nyitnék éttermet Magyarországot. Mert a 30-as évek beli Csikágóba vagy a 50-es évekbeli Szíciliába nem szivesen lép be azzal a reménnyel, hogy ott megtalálja a boldogságát.

Amikor arról szoktam írni, hogy a gazdasági ágazatokban történt kirekesztő és versenykorlátozó mechanizmusok szépen végig vonultak a gazdasági ágazatok 90%-án akkor ott van az eb elhantolva.

Az csak tünet hogy X Z K szakmából régen meg lehetett élni, ma meg már őrültség. Ágazati szakmapolitika és gazdaságpolitika. Na ezen a terepen kriminális, újjakat levágó ragadozók ülnek! Szakemberek nem. Olyan ágazatok mint a gyermekvédelem vagy az MTA azért lettek felszámolva, mert az újlevágók szeretnének egy két ingatlan mutyit. Még egyet!

Az unokáink ha szembe fognak köpni amiatt, hogy ezt hagytuk idáig fajulni!!! Akkor előre aláírom, hogy igazuk van!

Álljatok a tükör elé és napi jógagyakorlatként ajánlom tegyétek meg, hogy megszokjátok mire oda érünk!

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2019.07.18. 12:29:27

Nem a szüleim baszták el, hanem én. És nem azt, hogy külföldre mentem, hanem hogy ezt csak a BSc után tettem és nem egyből érettségi után. (Mentségemre szóljon, hogy 2007-ben még nem volt ilyen szar a helyzet, bár a felsőoktatás akkor is 30 éve elavult anyagot tanított 60 éve elavult módszerekkel... annyi a különbség, hogy ez most már 40 és 70.)

Remélem, ennek a senkinek az üzenete minél több emberhez eljut. Csak hogy lássák, hogy egy fasiszta rendszerben bárkiből lehet egyik pillanatról a másikra ellenség.

Bredpitt Monika 2019.07.18. 12:38:35

@Dikusz: a furdoben van, nem szallovendeg vagyok, akkor elkerulte a figyelmed, en sem vettem esz re , valaki mas szurta ki

fhdgy 2019.07.18. 12:42:25

@feketeeper: Egy ország gazdaságpolitikájának nagy hatása van a bérekre, ha nem is egyik napról a másikra, de hosszútávon. A gazdaságpolitikai szabályozó eszközök pedig igenis, az adott kormány kezében vannak. Hogy mit örökölt a történelmi múltból, az előző kormánytól, azt lehet javítani is, meg persze rontani is.

A jelenlegi kormány egy nagyon súlyos dolgát emelem most csak ki:

Sok-sok ezer milliárd forint vándorolt a haveri vállalkozói kőr zsebébe. Ezek az emberek nem az eszükkel, a rátermettségükkel, a hozzáértésükkel keresték meg azt a pénzt, így az max. csak vagyont képez, de tőkét nem. Rengetek pénzt elszívtak a gazdaságból, de nem jött belőlük létre a piacon megélni képes vállalkozás. Ezek bevételi forrása nem a megtermelt érték, csak az ellopott pénz.

Fájdalmas, de mészáros lölő okosabbnak, ügyesebbnek tartja magát világsikert elért embereknél is, mert ő gyorsabban tud harácsolni. Mit várunk egy olyan gazdaságtól, ahol pitiáner tolvajok a "vállalkozók"? Ezek nem tudnak arra vállalkozni, hogy termeljenek, új értékeket teremtsenek, ezek csak lopni, rabolni képesek.

Auralianus 2019.07.18. 12:47:59

@feketeeper:

Teljesen jogos a kérdés felvetése. Ugyanakkor ez a kérdés felvet egy másikat is:

Ha ez NEM a mindenkori választott kormány felelőssége, akkor mégis kié? Egész pontosan mi egy választott kormány feladata? Miféle mandátummal kerül oda, aki odakerül és miért nem kérhető rajta számon valami ilyesmi 2,5 abszolút többséggel végigregnált ciklus után?

Platonica 2019.07.18. 12:50:50

@Gerusz: Azert ne legyenek fenntartas nelkuli illuzioid a kf-i Bsc-kel kapcsolatban... Csak nezek, mint jelent itt egy atlag 3 eves egyetemi diploma:-x

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2019.07.18. 12:53:39

@Platonica: Az MSc-t külföldön csináltam. Lehet, hogy a BSc külföldön kevesebbet tanít, de talán kevesebb a felesleges tárgy a törzsanyagban, nem a buktatásra mennek (ellentétben a BME-vel, ahol anyagilag érdekeltek benne a különeljárási díjakkal és a bukott kreditek utáni büntetésekkel), illetve nem kergeti alkoholizmusba a diákok felét. (Erre a BME konkrétan _büszke_.)

kardio1 2019.07.18. 12:53:48

@Bredpitt Monika: eddig azt hittem, hogy az összeesküvés-elméletek az alt-right sajátjai, ezek szerint a másik térfélen is divat...

2019.07.18. 13:01:39

@fhdgy: Ez már egy nagyon régi, és szerintem hamis álérv az Orbán-rezsimmel szemben.
Viszont még nem olvastam tételesen kifejtve, hol, mit és mennyit lopnak.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.18. 13:01:45

"-A fiam két éve kiment külföldre és most milliomos.
-Akkor te valamit nagyon elbasztál!"

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.18. 13:01:49

@Gerusz: Te még élsz?:))
Régen mintha lettél volna a bőrön is.

2019.07.18. 13:01:58

@Auralianus: Ha Magyarország piacgazdaság, akkor egy piacgazdaságban nem a kereslet-kínálat határozza meg a béreket? Vagy ha nem az, akkor nem a másik közkedvelt értelmezés, a munkáltatók, és a munkavállalók közötti alku?
A mindenkori kormányzatnak természetesen a jogi szabályzókon keresztül van lehetősége ezt némileg befolyásolni, de a kérdés, milyen mértékben teheti ezt meg. Véleményem szerint, az Orbán kormány az, amely az elődeihez képest nagyon nagyban hozzájárult ahhoz, hogy Magyarországon dinamikusan emelkedjenek a bérek. Nem is igazán tehet mást, mert a magyar gazdasági növekedés egyik motorja a fogyasztás folyamatos erősödése.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.18. 13:02:05

Amúgy meg ezek az emberek csak akkor rontották el amikor 2010-ben bíztak a fidesz nevű maffiaszövetségben és hozzásegítették őket a kétharmadhoz.Azóta megbánták.

Amúgy a skiccpalinak nem él az egyik lánya külföldön?

gabors 2019.07.18. 13:06:11

@Bredpitt Monika: "amikor megveszem a jegyet, a penztar kint van, a festmeny meg bent......"

felre ertesz ... CSAK arra ertettem hogy a felhasznalok fizetik/fizettek meg hogy ilyen jo kis kulturalis kikepzesben reszesulhetnek .. es nem TE vagy ugyes hanem a furdo igazgatoja aki a cege nyereseget ilyen hasznos nepnevelo dologra hasznalja fel (epithetne akar stadiont is) ...

es hiaba vagy bosszus bizony te a jegyed megvetelevel tamogatod es tartod ezt fent ... pont erre ertettem hogy ugyes (marmint a rendszer)

gabors 2019.07.18. 13:07:04

@Bredpitt Monika: "az ugyesrol meg annyit, hogy amikor valaki rafinalt modon bejut a hazadba es megeroszakolja a kozeli rokonod, akkor is azt mondod, hogy jujj de ugyes......baromi idegesito tudsz lenni...."

mar bocs de valami elgurult ma reggel ???

gabors 2019.07.18. 13:09:12

@Bredpitt Monika: "hogy miert kell ezzel traktalni egy furdovendeget "

erre meg csak annyit hogy vannak sokan itt is akik megirtak mar tobbszor hogy a tobbseg erre szavazott es azok ezt nem is erzik "traktalasnak" hanem nagyon orulnek hogy megvalosulni latjak a jobb jovot ...

puhacica 2019.07.18. 13:12:08

@kardio1: hogy mi a teny, azzal varjunk meg egy kicsit szerintem.

miert nem a szeles tomegekrol szolt a kijelentes? nem mondta, hogy a csongradi/kekszemu/diplomas csaladok gyerekeirol van szo. azokrol a szulokrol beszelt, akiknek a gyerekei kulfoldre mentek. a tieidrol is, csak szolok.
szoros, osszetarto csaladbol pedig pont annyian mennek el, mint a szethullottakbol, ugyanis az osszetartas-osszetartozas nem orszaghatarokon mulik.

Auralianus 2019.07.18. 13:21:59

@feketeeper:

Ellentmondásos a válaszod logikája. Ha a kormány nem felelős a problémákért, akkor az eredményekért sem dícsérhető (és viszont).

Ha elfogadjuk a tételt, miszerint a béreket a piaci kereslet-kínálat alakítja, akkor a bérek emelkedéséért a kereslet-kínálati viszonyok alakulása felelős és nem a kormány.

Ha viszont a bérek emelkedése a kormány érdeme, akkor ezt tényszerűen a munkaerőkínálat szűkítésén keresztül érte el (hiszen az összes foglalkoztató azt ismételgeti, hogy hiány van szakképzett munkaerőből). Hogy ez milyen arányban tudható be a kivándorlási kedv növelésének és milyen arányban a szakképzés leépítésének, az persze vitatható.

Persze az is lehet rosszul értelmeztem valamit... másként látod?

Platonica 2019.07.18. 13:43:22

@Gerusz:
Hat itt eleve 'drinking culture' van az egyetemek korul, nem kell kergetni senkit. Kimondott komoly problemat okoz a hallgatoi mentalis egeszseg egyre romlo helyzete.
Persze nem mindenki esik aldozatul, en is bizom a nevelesi hatterben, amit a gyerekunknek biztositottunk (osszel kezd).

Az egy-ket elit egyetemtol eltekintve, irto keves a contact time, nagyon magukra hagyjak a hallgatokat, ami aka'r lehetne jo is, ha celzatos lenne (independent research, etc), de az egyetlen cel, h minel tobb penzert minel kevesebbet kelljen nyujtani (es tudvalevoleg draga is). Grade inflation, rengeteget lehet olvasni errol mostanaban.
Ket baratunk tanit a bristoli egyetemen (egyik magyar), ok pl. azt mondjak, nem kuldenek angol egyetemre a gyerekuket (max Oxbridge?).
Orulok, ha neked jo tapasztalatod volt.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2019.07.18. 13:57:12

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Igen, előfordultam ott is, amíg még bloghus volt. Meg egyszer-egyszer itt is, bár általában akkor érkezek, amikor a commentfolyam már átcsapott a szokásos parttalan személyeskedésbe, akkor meg már max. a Hollandiáról szóló cikkekhez szoktam hozzászólni. Inkább a 4-et trollkodom mostanság, a Disqusnak hála ott az elöl lévő kommentek általában relevánsak (bár többnyire a kormány anyázásának hosszabb-rövidebb változatai). És persze össze lehet csukni egész válasz-fákat, az elég sokat segít.

@Platonica: Ja, mondjuk az Anglia. Ez is erősen országfüggő nyilván, Hollandia ugyan nem ingyenes, de - EU-s polgároknak - relatíve olcsó, és az oktatás minősége is elég jó - mesterképzésen (de hallomásból tudom, hogy már BSc-n is) féléveken átívelő csoportos projektek voltak, hetente beütemezett megbeszélésekkel a tanár jelenlétében. Persze ez Maastricht, más egyetemeken valószínűleg másként megy. Magyarországon is volt egy-egy csoportos projekt, de a tanárok leszarták.

_z_ 2019.07.18. 13:57:39

@fhdgy: Nem mintha en akarnam mosdatni a jelenlegi kormanyt, de ez bekezdesed a rendszervaltas ota barmikor születhetett volna:
"Sok-sok ezer milliárd forint vándorolt a haveri vállalkozói kőr zsebébe. Ezek az emberek nem az eszükkel, a rátermettségükkel, a hozzáértésükkel keresték meg azt a pénzt, így az max. csak vagyont képez, de tőkét nem. Rengetek pénzt elszívtak a gazdaságból, de nem jött belőlük létre a piacon megélni képes vállalkozás. Ezek bevételi forrása nem a megtermelt érték, csak az ellopott pénz."
A jelenlegi kormany csak tökelyre fejlesztette ezt a rendszert. Eppen ezert szerintem nem csak Orbanek hibaja ez a helyzet, hanem mindenkie a rendszervaltas ota. Akkor született ez a mai "elit", a regi elvtarsakbol, meg az uj, zavarosban okosito vallalkozokbol. Az ebböl indulo evolucionak kepezik ök a legmagasabb fokat. Ettöl meg nyilvan most ök teszik, amit tesznek, nincs mentseg, de erre az iranyra nem most kanyarodott ra az orszag.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.18. 14:21:20

@feketeeper: Amúgy jó hogy emelkednek a bérek,de az árak is.
Ha szobafestőt hívok,akkor neki is többet kell fizetnem,tehát ugyanott vagyok.

Husz_János_Puszita 2019.07.18. 14:21:29

@Mester.Tamás:

Szerintem ne olvasgass FB hirfolyamot, annyira nem sötet a kep :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.18. 14:21:32

@kardio1:
-Professzor úr!Igaz,hogy ön veri a feleségét?
-Kikérem magamnak!Még csak adjunktus vagyok!

Husz_János_Puszita 2019.07.18. 14:21:44

@feketeeper:

Nem az Orban kormany erdeme a GDP- es bernovekedes, az egesz tersegben konjunktura van, gyönyörüen futnak együtt a grafikonok. Ilyenkor nem szabadna allami transzferekkel rapörgetni, föleg ingatlan lufit fujni, mert jajj konjunktura utan mindig jön a lassulas. Akkor legyen majd legeny a gaton.

2019.07.18. 14:22:24

@Auralianus: Egy piacgazdaságban nem a kormány határozza meg a konkrét béreket. Vannak kormányzati eszközök a amelyekkel befolyásolni lehet a bérszínvonalat, de konkrét munkabér meghatározására csak a kormányzati szférában van lehetőség. Tehát az a fölvetés, hogy Magyarországon a kormány felelős azért, mert alacsonyak a bérek, nem állja meg a helyét. Ha erre lehetőség lenne, akkor magától következne a kérdés, hogy a német, svéd, vagy az amerikai kormány hogyan csinálja ezt.
Ugyancsak föl kellene tenni a kérdést, hogy ha ez a kormányon múlik, akkor ez miért csak Magyarország esetében igaz. Mert a többi volt szocialista országokból nagyon sokban a lakosság arányában magasabb a kivándorlási ráta, mint Magyarországon.

Arthamyr 2019.07.18. 14:35:15

@_z_: A baj, hogy a jelenlegi nem is akart elkanyarodni, sőt, inkább rálépett a gázra. Az sem igazán számít, hogy 10-30 éve mások (akik remélhetőleg soha a büdös életben nem kerülnek a hatalom közelébe) mit csináltak.
Ettől el kell függetleníteni, ha a kormány teljesítményét értékeljük. Nyilván nem nehéz találni olyan viszonyítási alapot, amihez képest ez is jól mutat, de kártékony, mert kisebbíti a kormány bűneit.

gabors 2019.07.18. 14:42:35

@feketeeper: "Egy piacgazdaságban nem a kormány határozza meg a konkrét béreket. Vannak kormányzati eszközök a amelyekkel befolyásolni lehet a bérszínvonalat, de konkrét munkabér meghatározására csak a kormányzati szférában van lehetőség."

Ez azert nem teljesen igaz amikor van minimalber meg minimal jovedelem .... amikor ezt a KORMANY (illetve a part) emeli akkor ez emeli az osszes fizetesi szintet (persze foleg az alsobb szintekre van direkt befolyassal de minden hajot emel az ar)

Auralianus 2019.07.18. 14:47:59

@feketeeper:

Ok, akkor egyetérthetünk abban, hogy a bérszínvonal nem a kormány erénye / hibája.

Az már egy kicsit érdekesebb kérdés, hogy miként viszonyul a bérszínvonalhoz a megélhetős. Ott ugyanis már a kormány már sokkal nagyobb beleszólással bír. Ha az adórendszer pl sávosan progresszív, az ÁFA alacsony, akkor az alacsonyabb jövedelemkategóriákba tartozóknak könyebb...

... ha viszont az ÁFA magas, az adórendszer egykulcsos / kétkulcsos, lineáris és emellé adókedvezményekkel operálnak, akkor az alacsonyabb jövedelemkategóriákba tartozóknak nehezebb...

...tehát a megélhetés alakulásába a mindenkori kormánynak igenis jelentős beleszólása van.

_z_ 2019.07.18. 14:58:33

@Arthamyr: Fene se akarja kissebiteni a büneiket (meg ök sem, mert ugye következmenyek nelkül minek is…). De ettöl meg a jelenlegi helyzetben az elözö kormanyok is benne vannak. Az sosem kissebiti a bünt, hogy mas is bünözik (sok "hazafi" mindenek felett allo erve, hogy a Gyurcsanyek is loptak…).
Viszont eddig egyetlen egy kormanynak se lett volna ekkora (sem idöben, sem eszközökben) lehetösege ezt a rossz irany megtörni. Nekik lenne a rendszervaltas ota a legnagyobb eselyük, tenylegesen jo iranyba kormanyozni az orszagot. De nem teszik, söt, ahogy te is irtad, meg a gazra is ralepnek, es ez bizony az ö bünük.

Buchhalter 2019.07.18. 14:59:40

@feketeeper: Érdekes. De azért azt még megkérdezném, 2010 előtt ez sokkal jobban működött? Mert én arra emlékszem, hogy az első Orbán kormány idején 50%-al megemelték a minimálbért, amit az őket követő Medgyessy kormány igyekezett nagyon gyorsan elinflálni. Ezt nagyon benézted ember! Ezen ostobaságot a Medgyesi féle kormány csinálta és csak a közszférában + 13 havi nyugdíj,úgy hogy már úgy is mínusz hegyekben volt az államháztartás.A bukásuk garantált volt. A Fideszt meg kár védened.Bár már ezerszer leírtuk de neked még egyszer : az egészségüggyel nem foglalkozik,sőt szarabb lett.Az ágazat béremelései nem versenyképesek . Oktatás lebutítása ,pártkatonák , bejuttatása zsíros pozíciókba. A közalkalmazottakkal való teljes kiszúrás ( megemelt óraszám,elvont juttatások stb)És egy óriási ingatlan lufi generálása egy sor rossz és átgondolatlan döntéssel .

2019.07.18. 15:00:09

@Husz_János_Puszita: 2008 előtt is konjunktúra, és pénzbőség volt. A Gyurcsány kormánynak mindebből egy államcsődre tellett.

fhdgy 2019.07.18. 15:13:10

@_z_: Azt is írtam a hozzászólásomban, hogy "A gazdaságpolitikai szabályozó eszközök pedig igenis, az adott kormány kezében vannak." Az adott kormány pedig az, amelyik éppen regnál!

Így nincs se hanyagolt, se kitüntetett kormány az általam leírtakban.

Meg utaltam, hogy van történelmi múlt is, meg örökség.

Magyarul, egy kormány se vonhatja ki magát a kritika alól, maximum vastagon lehet elmúlt 40 évezni, meg manapság elmúlt 8 évezni stb.

fhdgy 2019.07.18. 15:22:24

@Auralianus: A bér színvonalra is van a kormánynak ráhatása, ha nem is direktben, de áttételesen, a gazdaságpolitikán keresztül. Persze, ez nem úgy értendő, hogy holnap reggel 08:00-tól 100 %-kal emelkednek a bérek.

Nem alkalmas itt ezt részletesen kivesézni, csak címszavakban:

High-tech-et kellett volna bevonzani, nem betanított-segédmunkát.
Fejlesztés, innováció kellene ezerrel, nem összeszerelő üzemek.
Minőségi oktatás kellene
Jó infrastruktúra kellene, utak, vasút stb. A vasút kritikán aluli, az utak, az autópályákat ( bár ott is van kívánni való ) valamelyes kivéve, tengelytörőek.

stb. stb.

Auralianus 2019.07.18. 15:35:10

@fhdgy:

A saját árnyékát senki sem képes átugrani...

A high-tech ipar nem barátja a korlátozott demokráciának.
A minőségi oktatás pénzbe kerül (amit ha nyugdíjra költesz, nem marad másra, mint pl oktatás+egészségügy)...

Az infrastruktúrát pedig nem csak felépíteni, de fenntartani is tudni kell... a jelenlegi magyar infrastruktúra pedig végletesen torz, mert az ország pénzügyi lehetőségeihez képest a közlekedési infrastruktúra túlméretezett, drágán épített és borítékolhatóan fenntarthatatlan...

... rövid távon viszont csodásan turbózza a GDP-t ha sehová nem vezető kisvasút, ürességtől kongó autópálya (M6) vagy ha jachtkikötő épül...

_z_ 2019.07.18. 15:52:26

@fhdgy: Akkor ezt ertettem felre: "A jelenlegi kormány egy nagyon súlyos dolgát emelem most csak ki:"

Shanarey 2019.07.18. 16:26:01

Magyarisztán 2019, ezen nincs mit csodálkozni. nem kedvelnek minket, mert leléptünk, nem kedvelnek minket, mert látjuk az ordító különbséget, és aljas módon véleményünk is van. Mi látjuk a különbséget, Magyarország és a hanyatló nyugat között. A mi pénzünket nem tudják ellopni, s a mi nevünkben nem lehet összevissza hazudni. Nem tudom ki emlékszik de jó pár éve volt itt egy utópisztikus poszt, egy magyarországra haza látogatásról. Sajnos nagy esélye van annak hogy valóság lesz belőle.

Arthamyr 2019.07.18. 16:33:22

@Auralianus: Azért Japánban, Dél-Koreában, Szingapúrban akad high-tech ipar. Sőt, Kínában, Oroszországban, egyes olajmonarchiákban is. A demokrácia talán az állampolgári vállalkozókedvre van hatással? Ha egy autoriter rezsim szeretne high-tech ipart, simán létre tudja hozni/importálni tudja kézivezérléssel. Egy diktatúra sokkal rugalmasabban tudja az erőforrásait átcsoportosítani, mert kevésbé kell foglalkoznia a lakosság pillanatnyi jólétével.

sZulamith 2019.07.18. 16:57:14

Rendszerváltás idején mentem külföldre dolgozni, mert jöttek az addig lapulok "rendet tenni". Biztam magamban, és nem hagytam, hogy rabszolga legyek. Külföldön az voltam, de megérte mert kifizettem az itthoni lakásomat Boldog voltam amikor hazajöttem, mert bármilyen ügyem volt, készséges segiteni akaró emberekkel találkoztam. A rendőr sem rögtön büntetett, mint Németországban. Az egészségüggyel sem volt semmi gondom, azonkivül, hogy rossz volt a kórházi koszt. :)

Aztán minden megváltozott. Ha tehetném ma kint maradnék, mert nekem is egy életem van, és szeretném ezt a rövidke emberi életet nem a napi megélhetésért küzdve megélni.

Shaktee 2019.07.18. 17:08:35

@Arthamyr: autoriteres de nagyon rugalmas Mészáros Lujo elvtárs? :DD

2019.07.18. 17:23:59

@gabors: Na ez nagyon nem igaz. A minimálbér emelése nem fejt ki feszítő hatást fölfelé. A gyakorlat egyáltalán nem arról szól, hogy ha 10%-al megemelik a minimálbért, akkor automatikusan ugyan annyival nőnek a fölötte levő bérek is. Már csak azért sem, mert a valóságban nagyon kevés munkavállaló dolgozik ma minimálbérért.
A fehérgalléros szférában, ha nincs munkaerőhiány, általában a 2-4%-os béremelés az általános.

2019.07.18. 17:23:59

@Auralianus: A megélhetés a megkeresett jövedelem elköltést jelenti. Az nem ugyan az, mint a munkabér meghatározása.
Én egyébként nem értek egyet az egykulcsos adóval, sőt magával a bérjövedelmek adóztatásával sem. Én is azt vallom, mint sokan mások, hogy a fogyasztást, a tőkejövedelmeket, és a vagyont kell adóztatni. Ehhez az első lépés a gazdaság kifehérítése. Ebben Magyarország az élen jár.

2019.07.18. 17:23:59

@fhdgy: El tudnád magyarázni, hogy ha szerinted Magyarországon Orbán ellopja az Uniós pénzeket, továbbá rendkívül rossz gazdaságpolitikát folytat, hogyan lehetséges az, hogy a kormány a költségvetés terhére mintegy 3000 milliárd forinttal előfinanszírozni tudja a befogadott, és elbírált Uniós,és hazai támogatású pályázatokat? Mindezt úgy, hogy a brüsszeli átutalások csak hónapok, esetleg évek múlva vérható.
Ha ehhez még hozzátesszük, hogy mindezek ellenére az első féléves teljes költségvetési hiány mindössze 26 milliárd forint. Ez ugye azt jelenti, hogyha holnap Brüsszel elutalná a már elbírált, nyertes pályázatok utáni összeget a támogatási keretből, akkor a magyar költségvetés közel 3000 milliárd többletet mutatna.

Ezt hogyan lehet megcsinálni rossz gazdaságpolitikával?

Golf2 2019.07.18. 17:28:24

orbán kormányfő ezúttal egyszerű turistaként utazott a Wizz Air Milánó–Budapest-járatán – írta a Hvg.hu egy utas fényképei nyomán...testőrök nélkül!!! A rohadt életbe,ezt kihagyni...

Shaktee 2019.07.18. 17:29:48

@feketeeper:

"Ezt hogyan lehet megcsinálni rossz gazdaságpolitikával?"

ahogy errefelé mondják: they cooking the books.

Nem ""szerinte"" lop Orbán, hanem minden rangos kozgazdasz szerint, lajtan innen s tul.

Golf2 2019.07.18. 17:35:06

@Shaktee: hajdu-csicska magára merte hagyni itt valami nem kóser ilyen többet nem lesz...

Golf2 2019.07.18. 17:38:48

@Shaktee: azért a golyóálló mellény+erényöve biztos rajta volt...

Csodabogár 2019.07.18. 17:53:33

@puhacica: Köszönöm. Ilyenkor örülök, hogy nem olvasok semmi hazai oldalt. Már rég gutaütést kaptam volna.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2019.07.18. 18:09:05

@puhacica: haha, megneztem a festmenyt :))) teljesen olyan, mint az 50-es evek "kohasz-martinasz-epitjuk a szocializmust" propaganda alkotasai, Rakosi rendelesere :)

Shaktee 2019.07.18. 18:10:15

@Csodabogár: ez is hazai oldal szivem :-)

Jan Kovalens 2019.07.18. 18:26:55

@Csodabogár: igen, Magyarország élhető. Csupán a fejed kell hozzá a homokba dugni. Ne láss, ne hallj, és boldog leszel Budapesten! Ja, és ne is szagolj, akkor a kutya piszok is alig zavar.
Sokan nehezen értik ezt meg. Pedig kiválóan lehet élni Budapesten is, mindig mondom.

Jan Kovalens 2019.07.18. 18:26:56

Tessék mondani, miért olyan fontos Senkiházy Noname Pokróc Mihály véleménye? Ki törődik vele? Csakúgy mint a NERrel. Mit számít, mit köhögnek Orbán király talpnyalói és udvari bolondjai? Ez az ország és opportunista népe ilyen bohócokat választ, ilyeneket érdemel.

Európai téridő 2019.07.18. 18:26:56

Kedves Anyuka, kedves Apuka, nyugodjanak meg, mert az az ábra, hogy:
"Értsd meg, ennyit adhatok,
Értsd meg: Emberből vagyok." (LGT: Erőgép)

Jan Kovalens 2019.07.18. 18:26:56

@feketeeper: ugye nem hallottál róla hogy mekkora lakossági pénzek áramlanak mostanában extra magas kamatozású magyar államkötvényekbe? Százmilliárdos plusz kamat terhet jelent az államnak, mert jóval a jelenlegi, piaci kamatok felett ígér.
Ugye tudod, hogy ki fogja ezeket a kamatokat fizetni (te, meg a brüsszelbol haza menekült lányod és a jövőben születő unokaid), és kik lesznek a haszonélvezoi (a jómódú magyarok , akik már eddig is rendkívüli módon vannak támogatva, lásd pl. egykulcsos szja)?

Hari Seldon 2 2019.07.18. 18:31:55

Kb nem tud érdekelni. Legfeljebb azért nevetséges, hogy az ilyen sötétség médiát nyilvánosságot kapott.
De már ez sem meglepő. A maradék tisztességes jobboldali értelmiség már nem létezik a maffiapárt holdudvarában. Hol van még az első Orbán kormány, néhány jószándékú, ámde naív értelmisége?
Ma Németh Szilárd és Varga Judit féle törtető alakok fröcsögnek, meg például ez a Táska...
- És az autokratikus rendszerek természetéből fakadóan mindig lesz lejjebb.
Másrészt messze van attól, hogy egy ilyen színvonalú ember "értékelését" én sértésnek vegyem.

gabors 2019.07.18. 18:58:22

@feketeeper: "A gyakorlat egyáltalán nem arról szól, hogy ha 10%-al megemelik a minimálbért, akkor automatikusan ugyan annyival nőnek a fölötte levő bérek is. "

persze ezert is NEM irtam ezt ... :-(

2019.07.18. 19:04:37

@Jan Kovalens: Ha külföldi hitelekkel finanszírozná magát a magyar állam, azt milyen kamatra kapná meg, van erről konkrét információd? Ezt a hitelt nem kellene visszafizetni? Magyarázd már meg légyszíves, miért baj az, ha a magyar állam működését, a magyar emberek finanszírozzák, miért baj az, ha a magyar emberek kapják meg az ezért járó kamatot, és nem külföldi bankok, vagy spekulánsok?
A Gyurcsány kormány által fölvett brutális IMF hitelt ki fizette vissza, talán Gyurcsány?
A lányom egyébként Szentendrén dolgozik, nem Brüsszelben.

Arthamyr 2019.07.18. 19:16:16

@Jan Kovalens: Senkinek nincs tiltva, hogy államkötvényt vegyen. És az által, hogy a lakosságnál van az államadósság, csökken az állam kiszolgáltatottsága. Azzal is, ha mondjuk deviza helyett a saját valutában van az adósság. Ezen felül is inkább a saját állampolgárait hízlalja az állam, mint külföldi nagybefektetőket, akik esetleg nyomás alá is helyezhetik. Ez egy teljesen valid stratégia, persze jó lenne látni, hogy pontosan mennyi is az a "százmilliárdos plusz kamatteher". Ennek valószínűleg sokszorosát lopják el, és sokszorosát pazarolják el, beleöntve a nagy ellátorendszerek feneketlen kútjaiba.

Nyilván a jó az lenne, ha nem lenne adósság, de így is picsog mindenki, hogy nincs szociális háló, egészségügy stb., így pár szűkös év(tized)et a legjobb kormány sem tudna eladni a népnek.
Ezért pont kár ekézni a kormányt, ezt kb. jól csinálták.

Hari Seldon 2 2019.07.18. 19:47:09

@Jan Kovalens:
Egészben az a vicc, hogy a rosszabb kamatozásu papírokat váltják át rá. Gyakorlatilag alig jött be új pénz. - Ilyen mekkmesterek.

Golf2 2019.07.18. 19:49:35

@Shaktee: A HVG-n már írják hogy a fele "turista" a gépen TEKes volt, megrendezett színjáték,vajon hogy került Milánóba...

Shaktee 2019.07.18. 19:53:28

@Golf2: marinéni nem olvas hvg-t :-) igaz a csudabogi sem :P

Shanarey 2019.07.18. 20:36:43

By the way, Határátkelő, szedd már elő azt az utópisztikus posztot ami arról szólt hogy hazánk fia sok év után hazalátogat és mit talál. Biztos akad majd olyan aki még nem olvasta.

Shaktee 2019.07.18. 20:47:41

@Shanarey: a digger ugatos kutyásat? :-)

O1.G 2019.07.18. 21:38:53

@Arthamyr: így is picsog mindenki, hogy nincs szociális háló, egészségügy...Gyere haza nemfiatal te tényleg ide való vagy!

Shaktee 2019.07.18. 22:04:59

@O1.G: a picsogós duma elég avétos

Múlt évben 34 ezer ember halt meg idő előtt otthon. Gondolom az Arti fazonnak senkije, különben nem használná ezt a szót.

O1G /fapados

Jan Kovalens 2019.07.18. 23:30:25

@feketeeper: @Arthamyr: már megszületett a MÁP PLUSZ szőkites mint kifejezés is:
alapblog.hu/ezermilliard-forint-map-plusz/

Ez sokkal drágább forrás, a külföldieknek és nem csak lakosságnak szánt papírok több százalékponttal olcsóbban értékesíthetők.
Egyáltalán Nem baj hogy magyar lakosság is jegyezhet állampapír. A baj a mérték, hogy bármi áron, sok százmilliárdos költséggel érik el, hogy az elszabadult unortodox Pannon Napóleon és hoppmestere még kisebb piaci kontrollt kapjon lázálmainak megvalósítása közben. Mert eddig a piac pofán verte orbánékat, ha túl nagyot mérték álmodni. Nem vagyok boldog, ha majd piaci kontroll híján a legvarepitesuket csúcsra tudják járatni. Mert a valóság akkor is kopogtatni fog, és nagyobbat fog esni, nemcsak Orbán király, hanem vele az egész ország.

Persze, a csókosok, egy szűk kör jól jár vele, ahogy megszoktuk orbanisztanban. Az extra kamatot, az árát meg fizeti mindenki, a minimálbéresek is. Persze, nyilván vehetnek ők is kenyér meg tej helyett állampapírt.
Ha nincs pénzük kenyérre, vegyenek kalácsot!

index.hu/gazdasag/2019/05/30/jon_az_allami_szuperbefektetes_oruljunk_es_szomorkodunk/
www.napi.hu/tozsdek-piacok/ongolt_lott_az_allam_a_szuperkotvennyel.687719.html

Jan Kovalens 2019.07.18. 23:30:50

@feketeeper: tudjuk, Quercus, mar mesélted, hogy nem bírta az egyik lányod a brüsszeli tempót és inkább hazaköltözött.

Arthamyr 2019.07.19. 00:57:21

@Jan Kovalens: A piaci kontrollal az a gond, hogy a piacot az érdekli, hogy a kockázattal arányos hasznot húzzon. A Blackrock, a Templeton és a barátaik nem foglalkoznak az olyan "apróságokkal", hogy beszántják az akadémiát, szétbarmolják az oktatást, klientúrát építenek, kisajátítják a médiát. Nincs gond, amíg a pénzük jó helyen van. Tehát nincs rá garancia, hogy a helyes irányba hatna, és a "megfelelő" dolgokért verné pofán Orbánékat, az is lehet, hogy még rosszabb irányba kényszerítené őket időnként. Azért csak látod te is, hogy olyan nagy sallerokat nem kaptak a külföldtől, pedig lett volna miért, volt is fenyegetőzés, csak a tettek és a büntetés maradt el.
Orbán király nem fog esni, de ha igen, már megérte. Orbán király nyomtalan és permanens eltűnése fél évi GDP-t is megérne, főleg ha pár kulcsfigura is eltűnik vele együtt...
A felső linkelt cikkben 8400 milliárd lakossági állampapírról beszélnek. Kb. 5% a kamat (egyszerűsítve, feltéve, hogy mind MÁPP és végig megtartják), kizártnak tartom, hogy nem lakossági befektetők 2.5-3% alatt vesznek forint állampapírt, így ez kerül mondjuk 200 milliárdba évente. Ez a magyar államháztartásban aprópénz.
Egyébként a forint állampapír tényleg nem lenne baj, ha külföldi, nagy befolyású befektetőknél lenne, mert az még kezelhető (kérdés, hogy mekkora igény lenne rá mondjuk 4%-on). Viszont devizában veszélyes, és jó, hogy ez a kitettség csökkent (és jó lenne, ha még tovább csökkenne). A devizaadósság gyorsan "be tud pörögni" (elterjed az ötlet, hogy nem fenntartható=>kockázatosabb adós=>nagyobb kamattal lehet megújítani=>még erősebb lesz a fenntarthatatlanságba vetett hit=>...), és nem lehet vele semmit kezdeni, lehetett pár ilyen példát látni mostanában is, nem is kell nagyon keresgélni. Míg pl. Japánban nagyon magas az államadósság, és ez önmagában - egyelőre - nem probléma, mert arányaiban kicsi a külső kitettség.

A kamatfelárat az adófizetők fizetik. A minimálbéresek meg kevés adót fizetnek, így ők csak kis részét fogják fizetni.

Shaktee 2019.07.19. 01:14:14

@feketeeper: Jó téged is látni Q bácsi!

Add át szivélyes üdvözletem a tesóknak, kubikosnak, a munchhausen földimnek, s persze a birkucnak is.

Gyere gyakrabban! :D

M. Péter 2019.07.19. 01:43:21

@Platonica: Ha Oxbridge-be nem jut be a gyerekük, akkor hova küldenék? A jó brit egyetemek (Oxfordon és Cambridge-n kívül pl. Imperial College, UCL, Edinburgh, Warwick, Manchester) a különféle nemzetközi rangsorokban is jó helyeken szoktak lenni. Ha nem tetszik nekik, hogy mi van Bristolban, vagy úgy általában az angol egyetemeken, attól másutt lehet még rosszabb is a helyzet.

M. Péter 2019.07.19. 01:48:05

@Arthamyr: Képzeld el, hogy évi 200 milliárdból hány stadiont lehetne építeni.

kardio1 2019.07.19. 07:04:56

@Shaktee: nagyon bátor vagy ! Annyira, hogy félkézzel eszed a nápolyit.

2019.07.19. 09:16:59

@Jan Kovalens: Azt meg tudod mondani, hogy az elmúlt 9 évben hány száz, vagy inkább ezer cikk jelent meg arról, hogy Orbánék mindent rosszul csinálnak, és napok kérdése, hogy összeomoljon a rendszer?

Platonica 2019.07.19. 09:51:20

@M. Péter: Mindketten nemzetkozi kepzettseguek, UK-n kivul is jartak/dolgoztak egyetemeken, gondolom, innen az osszehasonlitasi alap. (Nekem amugy me'g Oxbridge-dzsel is vannak kerdojeleim hehe, mint ahogy a nemzetkozi es egyeb listakrol sem tudom, mennyire mervadoak.)

Arthamyr 2019.07.19. 10:10:18

@M. Péter: Attól függ milyet, van, amiből egyet sem és ugye azoknak fenntartási költsége is van, meg is oldották, hogy erre is mehessen pénz, ami egyébként közpénz jelleget ölthetett volna.
Na pl. ennél (is) egyértelműen jobb helyre kerül a pénz ilyen módon, és mint írtam, nem ingyen, kap érte valamit az állam.

Bicikliző medve 2019.07.19. 12:06:02

@Husz_János_Puszita: Az enyembol sajnos unios penzt meg kapnak...

Shaktee 2019.07.19. 12:45:10

@kardio1: suis terroriser mon chum :)

Bicikliző medve 2019.07.19. 15:41:53

@feketeeper: "A Gyurcsány kormány által fölvett brutális IMF hitelt ki fizette vissza, talán Gyurcsány? "
Azt nem az einstandolt magannyugdijunkbol fizettek ki? Kodos a memoriam, de valami meg remlik tiz evvel ezelottrol.

Arthamyr 2019.07.19. 16:50:13

@Bicikliző medve: Arra azért nem lett volna elég tudtommal (kb. 14 mrd eur vs. kb. 3000mrd huf). Azt másra égették el, szép lassan beleolvasztották a költségvetésbe.

2019.07.19. 17:18:40

@Arthamyr: Ha jól emlékszem 2000 milliárd adósságkonszolidációra ment. Egyébként valóban vissza lett csatornázva a költségvetésbe, ahonnan korábban kiszedték.

Jan Kovalens 2019.07.19. 18:12:51

@feketeeper: elég baj, hogy folyó kiadásokra költotte el Orbán a nyugdíjcélú megtakarításokat. Még nagyobb baj, hogy spekulációra, meg "nemzeti vagyon" építő lazalmaira. Ugyanis több száz milliárd Ft nyugdíj pénzből vett MOL részvényeket.
Ja, és törlesztett államadósságot is, de sajnos a devizás állomány a törlesztés után se csökkent, mert kiváló és kiszámítható gazdaság politikajuknak köszönhetően beszakadt a forint árfolyama.

Jan Kovalens 2019.07.19. 18:13:06

@feketeeper: én egy ilyen cikkel se találkoztam. De ha te igen, oszd meg velünk.
Nem ártana kicsit árnyaltabban gondolkodni, és különbséget tenni aközött, hogy összeomlik a rendszer illetve hogy kontraproduktív, pazarló és káros egy intézkedés.

Tisztább pillanataidban te is elismered, mennyi kárt okoz Orbán és mennyit lop (ld.pl a Mészáros birodalombol csak idén kivett 20 milliárd Ft feletti osztalék, ami egyértelműen fogyasztásra megy, még véletlen se beruházásra, Nemzeti tőkés osztály helyzetbe hozásara).

Jan Kovalens 2019.07.19. 18:13:18

@Arthamyr: igen, a piaci kontroll elsősorban a kormány gazdasági tevékenységére vonatkozik.

A külföldi hitelezők (magyar kormánytól független intézményi befektetők) jelenlétének megelőző szerepe is van: nem kell nekik ütni ahhoz, hogy Orbán viselkedjen. Meggyőződésem, hogy nélkülük az elmúlt években is számos Matolcsy lazalmot láttunk volna a gyakorlatban kipróbálva.

Ha "csak" 200 milliárdba kerül a népnek az, hogy Orbán és Matolcsy bátrabban és szabadabban álmodhat unortodox megoldásokat, az se kevés, egy négytagú átlagos családnak évi 80.000 Ft, aminek a többség biztosan tudná jobb helyet.

Arthamyr 2019.07.19. 18:20:37

@feketeeper: Az emberek nyugdíjcélú megtakarítása nem volt a költségvetés része, így onnan nem szedhették ki. Idővel fel lehetett volna számolni a felosztó-kirovó rendszert (nyilván kellett volna még jópár lépés hozzá), erre most már halvány esély sincs.
Sajnos a kormánynak jól jött egy kis extra mozgástér, meg extra elmutyizható pénz. Így lett a (becsületesen) megkeresett, a jövőt biztosító, felelősségteljes megtakarításból egy államosítással ködös közvagyon, majd idővel mindenféle ügyes mutyival a klientúra tagjainak magánvagyona. Gyakorlatilag ellopták, súlyosbítva azzal, hogy hosszú időre konzerválták a szar nyugdíjrendszert.

Arthamyr 2019.07.19. 18:36:17

@Jan Kovalens: Ez 80k úgy jött ki, hogy leosztottad? Csak mert akkor enyhén félrevezető,
1. nem minden magyar család, nem minden magyar ugyanannyi adót fizet
2. nem csak a magyaroktól van bevétele a költségvetésnek.
Szóval nem, ez nem 80k/év, és az sem jelentős, akinek igen, annak nem kellene, hogy 2 gyereke legyen.

Orbán sajnos akkor sem viselkedik, ha ütik, mert nem az üti, aki fájdalmat tud neki okozni. Azt sosem fogjuk megtudni, hogy mit láttunk volna, ha nem struktúrálják át az államadósságot. Mondjuk más országokban azért lehetett csúnya dolgokat látni, és ritkán (sose?) azért, mert a hitelezőknek nem tetszett, hogy "bántják" a lakosságot. Ahogy a példának hozott Japán esetében meg látszik a másik verzió működése.
Eddig is Matolcsy és Orbán unortodoxiájában élt Magyarország, szóval ebben akkor nagy változás nem lesz.

Jan Kovalens 2019.07.19. 19:53:22

@Arthamyr: igen az átlag már csak ilyen dolog. Attól hogy 1,4 gyereke születik ma átlagosan a magyar nőknek, viszonylag sokan vannak, akiknek nem pont ennyi sikerül.

Évi 200 milliárdból pl. lehetne wc papírt venni meg szappant a kórházakba. De ha szerinted Orbán látszat-függetlenségének, látszólagos mozgásterenek biztosítására hasznosabb elkölteni (a gazdagok zsebébe tenni, ahelyett hogy közcélú értelmes állami feladatot látnának el belőle) fejenként és évente 20.000 Ftot, a te dolgod.

Arthamyr 2019.07.19. 21:25:21

@Jan Kovalens: A magyar állam függetlensége, és ami fontosabb finanszírozásának sérülékenysége és Orbán uralma két, egymástól független dolog, az egyikben bekövetkező változás semmiféle változást nem implikál a másikban.
Mint írtam, simán lehet, hogy még nagyobb baromságokba hajszolná bele, ha elkezdené szorítani a cipő pénzügyi oldalon. És így is megbukhat, ha valami értelmes alternatíva felbukkan.

Sajnos nem én osztom be a befizetett adót, de valóban nem az erre költött pénzzel van a legnagyobb gondom. Ugyanúgy lehetne spórolni pl. nem építve belgrádi vasutat a kínaiaknak, stadionokat, vagy kevesebbet/nem lopva. És akkor az igazán húsos tételekről nem is beszéltem: a nagy szociális ellátórendszerekbe ennek sokszorosa megy el, a potyautasok sokkal többe kerülnek, leginkább miattuk nincs wc papír meg szappan a kórházakban.

És ismét korrigálom, amit írtál, nem a gazdagok zsebébe megy, nincs követelmény, hogy csak a százmilliós vagyon felett vehet államkövényt valaki (már ha a százmilliós vagyon gazdagságot jelent manapság).

Arthamyr 2019.07.19. 21:27:14

@feketeeper: Nem a "nyugati multik" meg a "tőke" adott 2.8 millió szavazatot a Fideszre...

Arthamyr 2019.07.19. 21:36:49

@feketeeper: "Oda állni a már, illetve a leendő nyugdíjasok elé, és közölni velük, hogy miután a gyerekeik, unokáik úgy döntöttek, hogy már maguknak gyűjtenek nyugdíjas éveikre, így nem tudja az állami nyugdíjalap a továbbiakban finanszírozni a nyugdíjak kifizetését, ezért azt folyamatosan csökkenti? Vagy egyre több hitelt kellett volna fölvenni a finanszírozásra? Vagy a költségvetési alrendszerekből kellett volna átcsoportosítani a nyugdíjak kifizetésere" - Nyilván ennek kombinációjára lett volna szükség, és kötelezően bevezetni. Pl. a váltás előtti éveket elszámolni, és ezért valamilyen időarányos nyugdíjat biztosítani; az egyéb helyekről kipótolni (pl. az egészségügy is lehetne legalább részben egyéni finanszírozású, akkor ott is keletkezhetne extra bevétel/kisebb költség). Az nonszensz és fenntarthatatlan, ami most van. De ez a hajó elment (és a lakosság sem szívesen ugrana neki megint, nehéz is lenne eladni), én kíváncsian várom, hogy hogy fogja fizetni a nyugdíjakat a Magyar Állam, engem sajnos nem fog érinteni, mivel én biztos nem fogok kapni egy fillért sem.

Arthamyr 2019.07.19. 22:14:12

@Jan Kovalens: Ja, és én nem írtam semmit az átlagról, mást írtam, hogy szerintem miért nincs rendben a fejenkénti 20k.

Jan Kovalens 2019.07.19. 23:31:50

@Arthamyr: Magyarországon sajnos érvényes, hogy az állam egyenlő Orbán Viktor és udvartartása.
Törvénytelen? Holnapra atirjuk a törvényt, visszamenőleges hatállyal.
Alkotmányellenes? Nyolcadszor is módosítjuk az "ercnel maradandóbb", általunk fabrikált alkotmányt. Problem solved. Welcome to Hungary (orbanistan)!

De facto a leggazdagabb decilisbe tartozók vásárolják az államkötvények nagy részét. Ha a valóságismereted nem teszi lehetővé ennek belátásat, nézd meg a felméréseket, hogy az alsó nyolc decilisben mennyi államkötvényt, sőt pénzügyi eszközt birtokolnak.
Attól hogy te nagylelkűen megengeded a mélyszegénynek meg a vagyoni szempontból középen lévőknek, hogy vásároljanak, még nem lesz hozzá meg a forrásuk.

Jan Kovalens 2019.07.19. 23:32:07

@feketeeper: igen, el kellett volna kezdeni csökkenteni a nyugdíjakat. Mint ahogy ez is fog történni, csak egy generációval később és ők, a mai 30-50 évesek sokkal nagyobbat szívnak vele, mintha idejében elkezdik a csökkentést és hosszú időre szetteritik. amikor a mai középkorúak nyugdíjasok lesznek, a mostani nyugdíjak negyedét fogják kapni.

Persze ez a jelenben népszerűtlen intézkedés lett volna. Így Orbán királyunk kihátrált belőle. Ahogy az egészségügy reformja téren se csinál semmit. Cserébe kapunk stadiont orrverzesig, meg állítólag a felcsúti kisvasút is meghosszabbítasra kerül.

Arthamyr 2019.07.19. 23:53:14

@Jan Kovalens: A leggazdagabb decilis nem gazdag, ennyi erővel én is gazdag vagyok, ami nevetséges gondolat. A leggazdagabb 1% talán, bár ezt sem gondolnám feltétlen. Az a gazdag, aki több milliárdos vagyonnal rendelkezik.
És igen, nyilván az alsó decilisekben lévőknek nem az a legfontosabb döntése, hogy milyen eszközökbe fektessék a megtakarításukat, nem ez az előrelépésük kulcsa, mert először munkára fogható tőke kell. Ahogy a minimálbéresnek is az az elsődleges feladata, hogy megszűnjön minimálbéres lenni.

És nem, a Magyar Állam nem egyenlő Orbán Viktorral és sleppjével, még akkor sem, ha épp most (és még jó darabig) kellemetlenül nagy befolyásuk van felette. Ennek ellenére az állam erőforrásainak nem Orbán és belső köre fogyasztja, használja, hanem a nagy számú egyéb (még akkor is, ha ők sokkal fejenként sokkal többet fogyasztanak).
De még ha így lenne, sem jelentené szükségszerűen azt, hogy a külső sérülékenység hatására "jobban" végezné a kormány a munkáját.

Arthamyr 2019.07.19. 23:58:02

@Jan Kovalens: A szép, hogy ezzel szinte maradéktalanul egyetértek. :)

Shaktee 2019.07.20. 01:19:00

Király Gábor verse : Szóltam

Szóltam, hogy jönnek a fasiszta celebek,
szóltam, hogy nem lesz jó, ha a szart lenyeled,
szóltam, hogy ki fogják lopni a szemedet,
azt mondtad, nyugi, mert ezek nem ilyenek.

Szóltam, hogy te leszel bűnbak a bankoknál,
szóltam, hogy rosszabb lesz Budapest Bangkoknál,
szóltam, hogy leköpnek költői esteden,
azt mondtad, nem kéne ördögöt festenem.

Szóltam, hogy ki fogják rúgni a mamádat,
szóltam, hogy elő lesz írva az alázat,
szóltam, hogy nevükre íratják hazádat,
azt mondtad, nem eshet meg ez a gyalázat.

Szóltam, hogy több lesz az erőszak szervezet,
szóltam, hogy lapít majd minden szakszervezet,
szóltam, hogy lesz majd itt bankszámla zárolás,
azt mondtad, unalmas már ez a károgás.

Szóltam, hogy te leszel hibás az árvízért,
szóltam, hogy nem kapsz majd gyufát se száztízért,
szóltam, hogy rajtad verik le a havazást,
azt mondtad, hagyjam már abba a savazást.

Szóltam, hogy viszi az egyház a sulikat,
szóltam, hogy mérnökök helyett majd kulikat
képeznek ezerrel, s bezárják a gyárat,
azt mondtad, ilyen a kereslet-kínálat.

Szóltam, hogy felbontják minden leveled,
szóltam, hogy feltörlik a padlót teveled,
szóltam, hogy nem lesz a várad a te házad,
azt mondtad, béke van, nyugi, ne parázzak.

Azt mondtad, nem érint téged, ha úgy lesz se,
azt mondtad, védje meg magát a férgese,
azt mondtad, ráérek, hiszem, ha látom,
így jártál, megszoptad, édes barátom.

Király Gábor

kardio1 2019.07.20. 08:58:45

@Shaktee: fantasztikusan sokoldalú a volt válogatott kapus ! :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.20. 10:34:00

@Shaktee: Még a régi szép műrettegéses időkre emlékeztet.
Hát jobb volt mint most.

@kardio1: XD

Shaktee 2019.07.20. 15:22:19

@Dikusz:

“Én azért élek itt, mert itt vagyok honpolgár, csak itt, sehol másutt. Más életem nincs, csak amelyik ide van beépítve, és mint honpolgár részt tudok venni valamiben. Valamilyen hatása csak van annak, amit mondok, csinálok, az álláspontomnak, a gondolkodásomnak.” Heller Ágnes

Nagy hatásod volt. Hiányozni fogsz...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása