oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. március 20. 06:30,  „Európa nem demokratikus” 203 komment

2019. március 20. 06:30 Határátkelő

„Európa nem demokratikus”

Nemrégiben olvashattatok itt egy posztot, melyben az Egyesült Királyságban élő külföldiek vallottak arról, milyen hatással volt rájuk a britek tervezett kilépése az Európai Unióból, illetve miért érzik magukat „Brexit-menekülteknek”. Most a kiegyensúlyozottság kedvéért jöjjön a másik oldal, azaz olyan határátkelők, akik a kilépésre szavaztak.

kampanybusz_foto_getty.jpg

Európa egy behemóttá vált kartell 

„Az elmúlt két év kilépési tárgyalásai csak megerősítettek abban a véleményemben, hogy az Európai Unió egy kartell, ami magának tartogatja a hatalmi pozíciót. 

Azt gondolom, nagyon keményen harcolniuk kell azért, hogy olyannak tartsák meg az Európai Uniót, amilyennek most látják, nem akarják, hogy könnyű legyen kilépni belőle. 

Nem kétséges, hogy nem az Egyesült Királyság az egyetlen ország, amely kilépne, így a lehető legjobban meg kell nehezíteni a britek távozását” – mondta az Irish Timesnak az ír Sheila.

A nő a londoni ír közösség fontos tagja, több jótékonysági szervezetben is dolgozik. Tizennyolc éves volt, amikor elhagyta hazáját, 38 éve él a brit fővárosban. 

„Végignéztem, ahogyan egy közös piacként indult dolog egy nagy eurokrata behemóttá vált. Egyre csak nő, és nem úgy tűnik, mintha a valódi emberek profitálnának belőle. Egy politikai kísérlet volt, de mára teljesen elszabadult” – tette hozzá. 

Nem különösebben izgatja annak a lehetősége sem, hogy az Egyesült Királyság megegyezés nélkül zuhan ki az Európai Unióból. 

„Szükség esetén nagyon gyorsan meg lehet ám oldani dolgokat. Jelenleg az egész csak a fenyegetőzésről, az erősebb pozíciókról és a figyelemfelkeltésről szól. A politika a lehetőségek művészete, számomra nem kétséges, hogy az összes fenyegetőzés végeztével sikerül majd megegyezni és kialakítani egy működő rendszert, mert mindig így történik és így kell lennie” – vélte. 

„Hiszek a demokráciában, de Európa nem demokratikus” 

A Southamptonban élő Markot elsősorban a Take Back Control (azaz az irányítás visszavétele) szlogen győzte meg arról, hogy a kilépésre szavazzon és ma sem bánja, hogy így döntött, még akkor sem, ha ezzel a Nagy-Britanniában élő írek között a kisebbséghez tartozik. 

„Hiszek a demokráciában, de nem hiszem, hogy Európa demokratikus lenne. Nem is csak azért, mert senki nem választotta meg a vezetőket, hanem elsősorban a kontroll hiányának általánosabb érzete miatt. 

Jacob Rees-Mogg (a brit kormánypárton belül a keményen Brexit-párti, euroszkeptikus European Research Group vezetője – HÁ) azt mondja, amit tényleg gondol és tiszteli a munkásembert” – tette hozzá Mark, aki szerint a bevándorlás aggodalomra ad okot, de szerinte a mostani migráció teljesen más, mint amikor az írek özönlöttek az Egyesült Királyságba. 

„Hiszek egy megalapozott menekültügyi politikában, de biztosítani kell annak fenntarthatóságát, és a közvélemény jóakaratát. Korábban volt tömeges ír bevándorlás, de hatalmas kulturális különbség van aközött és amikor valaki egy háború sújtotta országból érkezik” – vélekedett. 

„Manapság úgymond mindenki fel van háborodva. Csakhogy a középosztálybeli erkölcs teljesen álszent és mélyen képmutató. A globalizáció nyertesei azok az emberek, akiknek nem kell útlevél, ha síelni mennek; akik számára a nanny és a kertész olcsóbb lett. A jól teljesítő környékeken semmi veszítenivalójuk nincs. Ez nem igaz egy kamionsofőrre” – tette hozzá Mark. 

A férfi szerint a keményvonalas kilépéspárti Jacob Rees-Mogg sokkal inkább a munkásosztálybeli választók szívéből beszél, mint a Munkáspárt. „Hisz abban, amit mond és tiszteli a dolgozó embert. Sokkal közelebb áll az emberekhez (persze én is érzem ennek iróniáját) az őszintesége miatt” – jelentette ki Mark. 

(Itt muszáj egy zárójeles kitérőt tennem a brit belpolitikát kevéssé követők kedvéért. A Mark által emlegetett irónia abban áll, hogy aki Jacob Rees-Moggnál arisztokratikusabb megjelenésű és neveltetésű, az hazudik és festi magát. 

A konzervatív politikus a londoni Hammersmith-ben született, Etonba járt iskolába, majd történelmet tanult az oxfordi Trinity College-ban, miközben az Oxford University konzervatív társaságának elnöke volt. 

Ezt követően a londoni Cityben dolgozott 2007-ig, amikor társalapítója lett a hedge funddal foglalkozó Somerset Capital Management nevű cégnek. Vagyonát 55 és 150 millió font közé teszik.)

„Európa elvesztette a kontrollt” 

A 2003 óta az Egyesült Királyságban élő Declan a népszavazáson járult először az urnák elé. Az építőiparban dolgozó férfi a kilépésre szavazott: „Nagyon erős meggyőződésből, úgy érzem, Európa elvesztette a kontrollt”. 

A férfi úgy véli, a „pezsgőző szocialisták” számára a menekültek fogadása csak arról szól, hogy jobban érezzék magukat, akik a bevándorlást erőltetik a társadalom gazdagabb felében élnek, nem azok, akik meg kell küzdeni a napi betevőért. 

„Az én köreimben, az építőiparban, mindenki a kilépésre szavazott. Írországnak sincs esélye, neki is ki kell lépni. Nem is értem: 800 évig próbáltuk elnyerni a függetlenségünk, és amikor sikerült, 60 éven belül egy másik birodalom részévé váltunk” – elemezte a helyzetet Declan. 

„Az időhúzásra játszva” 

Két év tárgyalás után Laura Perrins már nagyon várja, hogy egyszer s mindenkorra lezáruljanak a kilépési tárgyalások. Az újságíró elég gyakran szerepel a tévében is. A kisebb állam híve, erősen ellenzi az abortuszt, az azonos neműek házasságát és komoly kritikusan Theresa May kormányának. 

„A jelenlegi helyzetben van esély arra, hogy az Egyesült Királyság nem lép ki az Európai Unióból, mert minden nagyon bizonytalan, Theresa May pedig nagyon rossz vezető. A maradást pártolóknak csak az időhúzásra kell játszaniuk. Ha sikerül elhúzniuk a dolgot 2020-ig, akkor már lehet azzal érvelni, hogy ó, hiszen 4 éve volt a népszavazás, az olyan sok idő. Az időhúzás stratégiája elég jól működik” – vélte.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia Brexit

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9614701290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adg 2019.03.20. 06:52:20

Jo nekik. Szep kepek.

Golf2 2019.03.20. 06:53:38

Örüljenek hogy nem keletebbre élnek.

2019.03.20. 07:10:56

@adg: ugyi, szép piros busz :-))

Golf2 2019.03.20. 07:44:13

1 kép van csak...

Hari Seldon 2 2019.03.20. 07:47:06

Az utolsó jóképességűnek nem kell aggódni, épp most jelentette ki Michel Barnier, hogy a halasztás csak rontana a helyzeten. - Azaz előre jelzi, hogy nem igazán lesz halasztás.

Másik:
"A férfi szerint a keményvonalas kilépéspárti Jacob Rees-Mogg sokkal inkább a munkásosztálybeli választók szívéből beszél, mint a Munkáspárt. „Hisz abban, amit mond és tiszteli a dolgozó embert. Sokkal közelebb áll az emberekhez (persze én is érzem ennek iróniáját) az őszintesége miatt” – jelentette ki Mark. "
Annyira ostoba, hogy azt hiszi, hogy az ilyenek, nem nézik le őt. Nincs több kérdésem.
Közhelyes demagógiákkal dobálóznak. "Vissza a kontrolt." Ja, aztán nagy kontrol lesz, ha a tőke jelentős része elszivárog. Csökken a fogyasztás. Következménye, csökkenni fog a munkaerős igány a szolgáltatásban is.

Toller Béla 2019.03.20. 07:58:42

Hogy nem merül fel ebben a körben, hogy maguk is alakítják az EU politikáját ? Lehet, hogy netto befizetők, de hát vissza is kapnak egy nagy halom money-t ! És a járulékos előnyök ? És hát a demokrácia, azzal mostanában leginkább éppen náluk van baj. Úgy gyalulják le egymást, mint Magyarországon a fidesz a többieket. Mféle jövőt képzelnek maguknak, belépnek az USA-ba ?

Mick Richards (UK) 2019.03.20. 08:31:45

Elsokent leave parti kollegam mondta/kerdezte viccesen a szavazas utan, hogy most akkor mehetek haza. Nem nevettem vele.

Aztan a white trash lakotarsam biztatott indulasra, ot en rohogtem ki. Komoly inzultus eddig nem ert, es bizom benne, hogy ezutan sem fog.

Arra kivancsi lennek, hogy a kivonulo Honda dolgozoi kozul hanyan szavaztak a kilepesre. Swindonban is a kilepespartiak voltak tobbsegben.

Kedvencem, amikor itt elo nem szuletett angolok szavaztak a kilepesre, mondvan en itt vagyok, de mostmar eleg.

Hari Seldon 2 2019.03.20. 08:36:06

@Mick Richards (UK):
Igen, amikor a nem angolok, szavaznak a kilépésre, az már tényleg az a szint, az amikor azt mondom, "nincs több kérdésem a betegtől..."

Mick Richards (UK) 2019.03.20. 08:40:08

Mar vartam az ujabb angol posztra ill. Angilali posztra, mert egy ideje ez a kedvenc... Nehez betelni vele. Mondjak egy kep feler ezer szoval, de mit lehet erre mondani, ezzel a szokeszlettel, ezzel a hanggal? Fenomenalis! Piramidalis!

youtu.be/5C5qxkK9HWI

takarék-láng 2019.03.20. 08:46:41

Nektek mi elonyotok szarmazik az eu-bol?
Meseljetek, kivancsian varom.

takarék-láng 2019.03.20. 08:46:44

@Toller Béla: jovo csak ugy van, ha csatlakozunk valakihez?

komisz_kölök 2019.03.20. 08:57:50

@takarék-láng: nincs 30-40 evenkent haboru a kontinensen, hogy csak a legfontosabbat emlitsem.

Hari Seldon 2 2019.03.20. 09:15:57

@takarék-láng:
Nem feltétlenül. Csak a van ország akinek "nem éri meg". Más országnak meg nem feltétlenül kell belépnie bármilyen szervezetbe. Aztán majd bevállalja, hogy a gazdasága másképp fejlődik (vagy éppen nem a megfelelő mértékben). Ebben igazad van. Legális döntés. Mégha az esetek többségében nem is jó.

IT Knight 2019.03.20. 09:29:17

Nem értem, hogy mi a kérdés a Brexittel kapcsolatban.

Szavazott az ország, a kilépést választották. Ha van deal, az csak jó, de ha nincs, akkor is menni kell, mert így döntött a nép.

A leave szó melyik része nem világos a parlamentnek?

A no deal brexittel meg megintcsak riogatnak, ahogy anno magával a brexitre szavazással is. Három év alatt csak nem omlott össze a gazdaság. Sőt, ahogy látom, most épp Németország van a recesszió szélén, nem Nagy Britannia.

Marknak a posztban teljesen igaza van, jól leírja, hogy a tömeges bevándorlás kinek jó és kinek nem.

Jacob Rees-Mogg pedig példaértékű politikus, igazi államférfi. Csak nézetek meg néhány beszélgetést vagy vitát, amiben részt vesz. Én még nem láttam olyat, hogy bárki meggyőzően érvelt volna ellene.

_Luthien_ 2019.03.20. 09:29:25

@takarék-láng: Csak néhányat tudok kiemelni, mindenre nem lenne még az 5000 karakter sem elég:
- a kontinens békéjének szavatolása (eredetileg ez volt a fő cél, hogy a németek és franciák nehogy egymásnak essenek)
- jobb alkupozíció a világ nagyhatalmaival szemben
- az egységes piac növeli a versenyt, a hatékonyságot, csökkenti az árakat, és ehhez még hozzá kell adni a vámok megszűnését
- a személyes rész: te döntöd el, hol élsz, dolgozol, adózol

Mick Richards (UK) 2019.03.20. 10:14:52

@IT Knight:

Kisebb baj, ha te nem erted. Az igazi problema, hogy ugy nez ki az angol politikusok sem ertik/maskepp ertik.

Tragikomikus, hogy parton belul sem tudnak kozos nevezore jutni.

Van egy film Benedict Cumberbatch foszereplesevel, aki a fo kampanygurut alakitja, amelyben lathatjuk a fenti buszt es megtudjuk a take back control szlogenjenek eredetet. Ugy belehajszoltak az istenadta nepet ebbe, hogy orom volt nezni.

Snedronningen 2019.03.20. 10:19:20

@_Luthien_: egyetértek, sok személyes előnye is van az EU-nak. Én még emlékszem, amikor vízum kellett mindenhova, mekkora nyűg volt egy nyaralást megszervezni! Vagy a különböző valutákkal passziánszozni, most meg van euro. A szabad munkavállalás, a szabad utazás stb óriási előnyök. Sokan elfelejtették már (vagy nem éltek még akkoriban), hogy mekkora nyűg volt a Schengen és az euró előtti időszak!

Közösségi szinten meg persze, a kereskedelem, a politikai súly stb., az EU nélkül még Németország is semmi a globális viszonyok között. 28 országot már nehezebb lesöpörni egy tárgyaláson, mint egyet. Fontos az is, hogy sokféle pénzügyi alapot is képezett az Unió a fejletlenebb régiók támogatására és fejlesztésére, amiből rengeteg forrás jutott a mezőgazdaságra, versenyképesség javítására, modernizálásra. Csak jól kellett volna ezeket felhasználni...

Amit az EU nagyon elszúrt az a kommunikáció és az európai polgárokkal való közvetlen kapcsolattartás kialakítása. Nincs pl közösségi tv, hanem az egyes kormányok kommunikálják le a közös döntéseket, és hát ki-ki hozzáteszi a saját kis értelmezését a hazai média és közvélemény számára. Messziről jött ember azt mond, amit akar alapon, hiszen a legtöbb ember nem foglalkozik európai és világpolitikával, és nincs tisztában az EU döntéshoztali módjával és működésével, hanem elhiszi, amit a tvben lát, nem fog utánaolvasni.

Az EU-s döntésekben mind a 28 tagállam résztvesz, ezek nem diktátumok, hanem javaslatok, amiket már az első szövegezés (tehát a tervezés fázisában) már lehet alakítani, és később a tárgyalások során tovább lehet módosítani, kiegészíteni, elvetni is. A kiegyenlítettség érdekében (azért, hogy a méretük vagy gazdasági erejük miatt erősebb országok ne tudják leuralni az EU-t a kisebb vagy gyengébben teljesírő országok kárára) pedig egy bonyolult, többszintű döntéshozatali rendszer alakult ki. Pontosabban szerződések révén a tagállamok maguk alakították ki a saját közös döntéshozatalukat. Szóval itt csak arról van szó, hogy ismerni kell a rendszert és jó diplomatákkal befolyásolni a döntéseket. Ha egy kormány ezt nem teszi meg, vessen magára.

Az EU hibája a lassú döntéshozatal, ami a kiegyenlítettséget szolgálja, emiatt viszont váratlan helyzetben nem tudnak a tagállamok együttes erővel fellépni. Nincs semmiféle “Brüsszel azt akarja, hogy...”, “Brüsszel így meg így döntött”. Pont az van, hogy nincs “Brüsszel”. Ha lenne, gyorsabb lenne a döntéshozatal és a problémamegoldás. De nincs! Van 28 tagállam, akik nehezen egyeznek meg, emiatt meg lassú a döntéshozatal. Na, ezt sem sikerült lekommunikálnia a közösségi intézményrendszernek...

tanato 2019.03.20. 10:59:20

@Snedronningen: Bizony bizony jó észrevétel:Nincs UNIÓS TV csaTORNA nincs Eu sajtó,csak a tagállamoknak külön-külön.Azok meg azt kommunikálnak ami a saját vezetőiknek jó.TÚL laza az egész EU sokkal szorosabban kéne fogni a tagállamokat,egy közösen megválasztott közös szervnek.Közös rendőrség is kéne a határokon átívelő bűnözés miatt,meg közös haderő.Mint anno a Monarchiában.

Kovi1970 2019.03.20. 11:18:29

@IT Knight: kicsit leegyszerűsíted a dolgot.Annyira hogy a végére hazugsággá válik a jól hangzó demagóg kijelentséed.

Azért szavatztrák meg elég enyhe többséggel mert egyrészt teletömték a szavazókat szemen szedett hazugságokkal (amik sorra dőltek meg, kedzve az 50 milliós szemétséggel), de főleg az egész nőpszavazás a kilépésnek kedvezett.
Eleve nem kötelező erejű népszavazás volt, ami eleve a hülye/protest szavazatok fel tereli a szavazókat.

Aztán kizártak kb 700.000 külföldön élő szavazót és a teljes kampány arra ment ki hogy az Eu ellenes köznagulattal támogassák Cameront további kedvetmények kicsikarásában,

Ugyanazok az egoncetrikus hülyék voltak mint most az a parlament aki úgy hoz határozatokat, mintha lenne döntési hatásköre (lásd akarnak-e hosszabbítást).

Cameron sem érte el semmit, ahogy Trump sem és May sem fog. Az EU elég megedződött az elmúlt 5 évben, mind intézményi szinten, mind egyséni politikusi szinten (főleg Merkel).

Nem tudom hogy hozzák ki nyertesre a gazdaságot, ha olvasol híreket most egy fél év alatt kb bejelentették a fél autóipar megszűnését (Honda kivonul, Infiniti kivonul, Vauxhallt gyorsan eladta a GM, NIssan leépít).

De a legszánalmasabb az volt amikor a nagy no deal brexit rajongó Dyson bejelentette, átköltözteti a cége székhelyét Szingapurba.

Nincs olyan hét, hogy egy nagy cég ne jelentené be hogy Amszterdamba, Brüsszelbe vagy Párizsba helyezi az adminisztratív központját.,

sörm 2019.03.20. 11:27:40

@Snedronningen: Juj de okos komment, köszi

takarék-láng 2019.03.20. 12:11:54

@_Luthien_: "a kontinens békéjének szavatolása (eredetileg ez volt a fő cél, hogy a németek és franciák nehogy egymásnak essenek)"

- ez nem volt cel soha. A vamhatarok lebontasa volt a cel hogy a multi cegek profitja tovabb novekedjen. Ehhez jarult tovabba a kozos penz is. Olvasd el a posztban idezett elso velemenyt, jol leirja bar nem a kezdetektol.

"az egységes piac növeli a versenyt, a hatékonyságot, csökkenti az árakat,"
- ez nem igaz a gyakorlatban csak a monopolumok erejet noveli.

takarék-láng 2019.03.20. 12:11:55

@Mick Richards (UK): "Aztan a white trash lakotarsam biztatott indulasra, ot en rohogtem ki."
- akiknek csak trash jut trash kornyeken az igy jart. Es meg azt magyarazza hogy nem csokkent az eletszinvonala mimor kijott.

A Honda a brexittol fuggetlenul vonul ki.

A Jaguar a brexit ellenere beruhaz szlovakiaban.

Akarmilyen meglepo, a legnagyobb aranyban a nem europai bevandorlo hatteru, de mar angol allampolgarok szavaztak a kilepesre (koztuk 90+ %)

takarék-láng 2019.03.20. 12:11:55

@Hari Seldon 2: "Aztán majd bevállalja, hogy a gazdasága másképp fejlődik (vagy éppen nem a megfelelő mértékben). "

- mindig az ertelmezesi tartimany a kerdes.
A gazdasag fejlodik egyforman mindenhol. Aki masok altal felallitott fiktiv szamokra alapoz, viszonyitja magat, az persze bajban lehet.

Ezek a szamok csak a jelenlegi, folytonos novekedesre alapozott, totalisan fenntarthatatlan kapitalista gazdasagpolitikaban ervenyesek.

Letezik vilag ezen kivul is.

London2009 2019.03.20. 12:38:03

@takarék-láng: honnan tudod, hogy elotte hogy elt? Lehet, hogy meg ettol is rosszabbul...

Hari Seldon 2 2019.03.20. 12:39:08

@IT Knight:
Egyetértek azzal, hogy a szavazáson nem volt olyan, hogy deal brexit, vagy no deal. Brexit az brexit.
Az hogy volna deal, természetesen jobb lenne. De nem feltétel a brexithez.

Hari Seldon 2 2019.03.20. 12:44:44

@Mick Richards (UK):
De nyilván van olyan politikus, akinek érdeke a brexit. És ezer egy oka van. Shortolja a Fontot. Vagy olyan cége van, aminek csak előny, ha gyengül a Font. Stb...
Végülis a háborúkben is jól járnak valakik. Ha mások nem a koporsó készítők... (hogy profán legyek)
Brecht Kurázsi Mama és gyermekei -> Ugyanez a téma egy másik korban. Hullanak körülötte az emberek, de csak megy csinálni a bizniszét.

Hari Seldon 2 2019.03.20. 12:46:51

@Snedronningen:
"Amit az EU nagyon elszúrt az a kommunikáció és az európai polgárokkal való közvetlen kapcsolattartás kialakítása. Nincs pl közösségi tv, hanem az egyes kormányok kommunikálják le a közös döntéseket, és hát ki-ki hozzáteszi a saját kis értelmezését a hazai média és közvélemény számára."

Tökéletesen látod. Kötelezővé kéne tenni a szolgáltatóknak egy két EU médiát, és hangsúlyosabban kellene megjeleníteni a döntéseket.

Hari Seldon 2 2019.03.20. 12:52:00

@takarék-láng:
"A Honda a brexittol fuggetlenul vonul ki.

A Jaguar a brexit ellenere beruhaz szlovakiaban."

Hát persze Brexittől függetlenül. Mert azt mondták. Te aztán mindent benyelsz.
Jaguar? Veszeteséget veszteségre halmoz már most. A Tata nem tudja kinek dobja utána.

takarék-láng 2019.03.20. 12:59:13

@Kovi1970: trump tobbet tett mint arra barki is szamitott.
No persze nem az amerikai szavazoi erdekeben.
Amerikat csak a szolamok szintjen teszi (?) "naggya"

arncht 2019.03.20. 13:27:18

Az angoloknak az faj a legjobban, hogy a gyarmati iranyitasnal hozza voltak szokva, hogy jelentos szavuk van. Mostanra azonban nemhogy a vilag de europa politikajaban sem tudnak diktalni, europaszinten is csak egy jelentosebb orszag vilagszinten meg labdaba se rugnak. Csak sajnos korabban a fel vilag a segguk kenyelmet szolgalta, azt most maguknak kellene megteremteni. Egy nagyobb piac nelkul nehez lesz.

arncht 2019.03.20. 13:31:10

A bevandorlasra szukseg van a befogado orszag igenyeinek megfeleloen lefolozve azt. A kontroll nelkuli bullshit, amit itt a humanitarius csomagban probaltak lenyomni az emberek torkan, arra nincs. A nemetek rossz uton jarnak, ha azt hiszik, hogy rentabilis lesz a kepzetlen munkaero beozonlese mas kulturakbol. Tobbet fognak elvinni, mint amennyit megtermelnek, es tarsadalmi feszultseget fognak kelteni a nagy kulonbsegek miatt.

2019.03.20. 13:36:40

@takarék-láng:

"Nektek mi elonyotok szarmazik az eu-bol?"

Nem kell vízummal baszakodni, nagykövetségre járogatni, pénzt váltani.
Nem állítanak meg a határon, nem kérdezgetnek, nem kell kérvényt beadnom.
Nem kell a jogosítvánnyal baszakodni.
Ilyesmi.

De gondolom, ezek úgyis mindig a személyiségre vezetődnek vissza.
Én barátságos vagyok és elfogadó, és örülök neki, ha minél többen barátságosak és elfogadók vagyunk egymással.

Te meg nem vagy barátságos, és téged zavar a kis boldogság meg az önfeledtség.

Szerintem igazából itt kell keresni a gyökerét a véleménykülönbségnek, nem a vélt vagy valós előnyöknél. Ez a kis véleménykém.

Platonica 2019.03.20. 14:42:28

Na en nem szeretek politizalni, nem is szoktam, de akinek Jacob Rees-Moggs az idealja... Wow.
Ahonnan en nezem, sokkal jobban raszolgalt a szlogenre, amit vele kapcsolatban emlegetnek:
The stupid person's smart person...

Mick Richards (UK) 2019.03.20. 15:01:17

@takarék-láng:

Igazad van, tenyleg egy tragyadomb volt, szar kornyek. Azert nezz szet streetview-val, ha szerencsed van lathatod a szomdszedok Porsche-it, Audi R8 es hasonlokat. Swindon, Redhouse

A Honda termeszetesen nem a Brekshit miatt vonul ki, nekem pedig odaigertek a partelnoki posztot Terez tavozasa uran.

Golf2 2019.03.20. 15:50:06

@Shaktee: Már rég fel kellett volna lógatni.

Shaktee 2019.03.20. 15:56:14

@Golf2: Ozvegyeknek adták volna..

takarék-láng 2019.03.20. 16:10:42

@London2009: "Lehet, hogy meg ettol is rosszabbul..."
- ha rosszabbul elt volna, akkor a repulojegyre es a kezdeti lepesekre szukseges kb 1000 fontot sem tudta volna osszesporolni.

takarék-láng 2019.03.20. 16:10:53

@Hari Seldon 2: "Te aztán mindent benyelsz.
Jaguar? Veszeteséget veszteségre halmoz már most. A Tata nem tudja kinek dobja utána."
- a honda hivatalos kommunikacioja szerint. A te szelektiv latasoddal, hivtvilagoddal ellentetben nagyon is racionalis dontesek folynak ott.
A jaguart eladasa otlet szintjen sem merult fel, de ha lemaradtam valamirol, tajekoztass.

takarék-láng 2019.03.20. 16:10:59

@Hari Seldon 2: "Tökéletesen látod. Kötelezővé kéne tenni a szolgáltatóknak egy két EU médiát, és hangsúlyosabban kellene megjeleníteni a döntéseket.
"
- tehat az egyik oldali propaganda ellen tiltakozni kell, a masikat pedig kotelezove tenni. Ez am a kettos merce.

Zoltan Hazafi 2019.03.20. 16:11:07

@arncht: Akkor miért nem lépnek ki a Világból is? :-)

Zoltan Hazafi 2019.03.20. 16:11:10

@Nagy kámpics: Nyithatunk lacikonyhát Bécsben.
:-)

kék madár 2019.03.20. 16:20:09

@takarék-láng: " trump tobbet tett mint arra barki is szamitott."
igen brutalisan tobb kart okozott, mint arra barki szamitott.
Szetverte es leamortizalta a Supreme Courtot, az alkotmanyt, a (nem magas feher ferfiak es nagymellu nok) emberi jogait, a kornyezetvedelmi es klimavedelmi szervezeteket es intezkedeseket, megduplazta az allamadossagot, a trade warral lekukazott egy halom agazatot es az erkolcsi karokrol, Amerika megosztottsagarol, a vastagon mindent beborito gyuloletrol nem is beszeltem.
Ja, es beemelte a vilagpolitikaba a Fold legvadabb gengsztereit, mint Eszak Korea vagy Fulop szigetek nagyvezerei.
Es ez csak az amit eddig latni a tevekenysegebol, a hatasait mindenki meg 50 evig szivni fogja

London2009 2019.03.20. 16:21:50

@takarék-láng: Ezt nem tudhatjuk, ez mind csak feltetelezes. Ettol fuggetlenul abban van nem is keves igazsag, hogy a nagyon sok magyar ember el Angliaban az otthonihoz kepest sokkal rosszabb korulmenyek kozott. Nem is kell messzire menni, szerintem Digger is erre pelda. Bar o ugye ezt maskent eli meg es latod ezert is nem erdemes ezen rugozni. Talan ezt kellene elfogadnod, hogy mas szempontok is lehetnek, amik itt tartjak az embereket.

London2009 2019.03.20. 16:23:21

@kék madár: hagyd... ezt o sem gondolhatja komolyan...

kék madár 2019.03.20. 16:34:30

@London2009: szerintem mindent halalosan komolyan gondol, azt is amit annak idejen irt, hogy egy orvosnal jobban ert az orvostudomanyhoz, a megerzesei alapjan

Taxomükke (UK) 2019.03.20. 16:43:51

@Mick Richards (UK): Nekem van egy jo baratom, akinek a csaladja Indiabol vandorolt be Del-Afrikaba, o onnan vandorolt be ide, majd a Brexitre szavazott azert, mert rosszul esik neki, hogy az europaiak konnyebben johetnek be, mint annak idejen o.

London2009 2019.03.20. 16:56:56

@kék madár: emlekszem. :D Nekem egyszer azt mondta, hogy o barmilyen professional munkat megtanulna par honap alatt. Siman felvennek barhova egy hamis cv-vel es be tudna tanulni. Amugy lehet, hogy igy van, nem ismerem, biztos egy zseni. Ettol fuggetlenul abban van igazsaga, hogy sokan elnek sokkal rosszabb korulmenyek kozott, mint Mo-n. Szobakat berelve, szoba-konyhaban kucorogva gyerekekkel. Valami megis itt tartja oket?!?

takarék-láng 2019.03.20. 17:00:56

@Mick Richards (UK): "Igazad van, tenyleg egy tragyadomb volt, szar kornyek. Azert nezz szet streetview-val, ha szerencsed van lathatod a szomdszedok Porsche-it, Audi R8 es hasonlokat. Swindon, Redhouse"

- es ilyen helyen elsz te flatshareben.
aha.
meselj meg, erdeklodve hallgatom.

kék madár 2019.03.20. 17:06:21

ez az zavarodott pedofil quercus megint ramirt, lehet, hogy mar a gyogyszereire se futja a duborgo Orban rezsim alatt?

kék madár 2019.03.20. 17:08:56

@London2009: a hozzaszolasai alapjan megrekedt egy 11 (9?) eves gyerek szintjen, szerintem rajta semmilyen CV nem segitene

London2009 2019.03.20. 17:28:57

@kék madár: torold ki olvasas nelkul, mint ahogy azt mindannyian tesszuk. : )

kék madár 2019.03.20. 17:35:02

milyen gyermeteg, aberralt, szanalmas es gyava tevekenyseg mar az, hogy egy masik blogon frocsognek erre a blogra, a blog gazdara, hozzaszolokra es kozben neha a blog.hu-n atrofognek valami sertonek szant uzenetet.
Ez mar semmilyen szinten se szorakoztato vagy erdekes (jelenseg), csak vegtelenul szomoru, hogy az emberiseg ennyi es ilyen selejtet kitermel mostanaban.

kék madár 2019.03.20. 17:36:06

@London2009: persze filterre tettem szegenyt

Hari Seldon 2 2019.03.20. 17:37:42

@takarék-láng:
Miből gondolod, hogy propaganda lenne? - ÍJa, hogy mindenki MAGÁBÓL indul ki!
Ezek szerint tisztában vagy vele, hogy a maffiapárt propagandát tol. -> legalább nem vagy teljesen elveszve...

Mick Richards (UK) 2019.03.20. 17:38:23

@takarék-láng:

Mar elkoltoztem, mert jott utanam a csalad. De nem messze, Haydon End, SN25.

Nem tudom, hogy azzal tisztaban vagy-e, hogy itt videken nem torekednek gettok kialakitasara, ezert az uj fejleszteseknel vannak magan es affordable home-ok. Igy fordulhatott elo, hogy egy nonek a hazaban laktam, ami, un. shared ownership volt vagyis reszben megvette, reszben berelte. Ket hazzal arrebb viszont jomoduek gyujtottek a luxuskocsikat. Persze nyugodtan vond ketsegbe, amit irok.

London2009 2019.03.20. 17:45:23

@kék madár: ugyan mar! Kit erdekel? Sok hulye ember van. De ezek csak nickek, sosem fogod meg tudni, ki van a nick mogott. Epp emiatt teljesen lenyegtelen az egesz. Hadd irogassanak, szora sem erdemes.

London2009 2019.03.20. 17:47:52

@Mick Richards (UK): egyebkent a shared ownership egyik feltetele, hogy nem adhatjak berbe az inagatlant. Ugyhogy ezt mind feketen teszik... De mar nyilvan lenyegtelen, ha elkoltoztel. Azert igy a brexit idejen nem javasolnam senkinek, hogy feketen, ellenorizetlenul, szamla nelkul bereljen.

kék madár 2019.03.20. 17:52:47

@London2009: azert szerintem ez nem ennyire egyszeru, a virtualis eroszak sokszor atcsap fizikaiba, ezek az elnyomott indulatok termelik ki a neonaci merenyloket, terroristakat, tomeggyilkosokat, a sajat unokajukkal a pinceben fajtalankodo pszichopatakat.

En maguktol az uzenetektol nem alszom rosszabbul, csak ok huzzak fel magukat, de a teny megis elszomorit.

Shaktee 2019.03.20. 17:58:14

@kék madár: Pusziltatom a kedves elmehunytat :-)

London2009 2019.03.20. 18:00:13

@kék madár: az biztos, hogy aki ilyen online bully, annak komoly gondok vannak a fejeben. Egy kiegyensulyozott, boldog ember, nem kuld tragar uzeneteket vadidegeneknek, csak azert mert nem egyezik a velemenyuk valamiben. De ez legyen az o bajuk, ne az enyem. Azert ennyire messzire talan nem kell menni, hogy majd ezekbol lesznek a pedofilok meg a terroristak. A nevtelenseg sok mindenkit felbatorit, a valo eleteben meg lehet, hogy meg csak hasonlitani sem hasonlit az online karakterehez. Szemely szerint en inkabb sajnalom oket. Eleg rossz eletuk es sok mentalis problemajuk lehet.

London2009 2019.03.20. 18:05:34

@tanato: erre a videora kivancsi lennek, majd este meghallgatom. Nagyon erdekel, hogy mi lehet jo a szingli anyukasagban itt Angliaban. Esetleg kaphat valami onkormanyzati lakast egy remek kis lepukkant kornyeken meg nemi juttatast. Szuper lehet.

Shaktee 2019.03.20. 18:07:19

@tanato: Várjuk a szavazas eredmenyet.

Felfuggesztesre tippelek.

London2009 2019.03.20. 18:21:34

Itt vagyok kenytelen uzenni Quercus Urnak, hogy olvasatlanul mennek a levelei a kukaba. Ha esetleg jokivansagokkal bombazna, akkor ugyan kar erte! Javaslom a szakorvos felkereseset...

Platonica 2019.03.20. 18:21:47

@takarék-láng: "Nektek mi elonyotok szarmazik az eu-bol?"

Ezt a kerdest feltette nekem egy itt elo orosz ismerosom, aki Leave-re szavazott.
En meg megforditottam: neked milyen hatranyod szarmazott a UK EU-s tagsagabol? Ugy ertem, politikai BS-tol fuggetlenul, konkretan NEKED (csaladodnak, gyerekeidnek, stb) a mindennapjaitokban. Sorold fol.

Nem tartott sokaig, itt vege is volt a beszelgetesnek:-D

Shanarey 2019.03.20. 18:25:27

Ennyi hülyeséget ritkán olvasok egy kupacban.

Ez a fickó, Jacob Rees-Mogg egy üzletember, ő akkor is nyer ha a brexit nagyon rosszul sül el, ő könnyen beszél. Tiszteli a munkás embert...... Na aki ezt elhiszi, az meg is érdemli. Az egyik fickó a kamion sofőrökkel példálódzik. Nos akkor a brexit az jó nekik? Állni az országhatáron és várni a vámolásra?

London2009 2019.03.20. 18:26:18

@Platonica: szerintem az egy eleg erdekes gondolkodasmodra vall, amikor egy magyar allampolgar, aki Angliaban el evtizedek ota felteszi a kerdest, hogy milyen elonye szarmazott az EU-bol? :DD

tanato 2019.03.20. 18:27:31

@London2009: Nézd csak meg, szép nagy házat bérel ahol a fiával lakik.,jó állása van,sőt még visszatérve egy régebbi témánkra még "cselédje" is van egy magyar lány akit azt hiszem Nannynak neveznek a riportban/ő nem akarta magát nyilvánosan kiteregetni így csak hátulról van filmezve mármint a nanny.

London2009 2019.03.20. 18:29:32

@tanato: ah oke, akkor valami jo munkat talalhatott. Ez alaphangon olyan 3000-3500 fontos tetel. Szep hazberles+nanny fizetese.

Shanarey 2019.03.20. 18:39:03

@kék madár:

Ez az egyetlen szórakozása, és még a postára sem kell elmennie, ha levelet akar küldeni nekünk. Egy megkeseredett vén barom, aki nem érti a világ dolgait. Én nyitottam a leveleinek egy saját mappát, a mappa neve: Szellemi nyomorék. Ha majd meghal, elküldöm az összes levelet a családjának. :-)
Miközben ezt írtam, engem is megtalált. Téveszméi vannak, Azt hiszi hogy bárkit is érdekel a véleménye.

Shaktee 2019.03.20. 18:49:53

@Shanarey: Nagyon szeretett volna kanadába kerulni.

Kanada viszont nem szerette volna a magafajta kerge birka, tolmacstalan f@szt.

Platonica 2019.03.20. 18:50:28

@London2009: Na en nem tudom, hol el az illeto. Ha itt, tole is megkerdeznem, amit az orosz ismerostol:-) Es "kivancsian varnam, hogy meseljen":-DD

Shaktee 2019.03.20. 18:54:15

@Shaktee:

#Fidesz will be suspended with immediate effect and until further notice following today’s vote of EPP members (190 in favour, 3 against). The suspension entails:
▪No attendance at any party meeting
▪No voting rights
▪No right to propose candidates for posts

2019.03.20. 19:00:35

Én miért nem kapok ilyen privát e-maileket, lehet nem vagyok ra érdemes?

SÍROK

Shaktee 2019.03.20. 19:06:20

@CyberTroll: mert teged szeret, rokonlelkek vagytok tirpakom :PP

Kovi1970 2019.03.20. 19:08:08

@takarék-láng: Ez így van, de én olyan konrlét dolgokra gondoltam hogy pl odament a németekhez hogy tárgyaljunk EU nélkül kereskedelmeről.
Mire a németek teljesen joggal elküldték a fenébe mert 1. semmi érdekük 2. azon kevés dolog amiben az EUnak kizárólógaos hatásköre van (bár a sok marha szélsőjobbos igyekszik "trading bloc" ként hivatkozni rá, ilyenkor azt is elfelejtik).

A cikben említett Rees-Mogg ugyanilyen idióta ökörségeket talált ki és most hatalmasat koppannak egy tökéletesen egységes és remekül működő EU-val szemben.

takarék-láng 2019.03.20. 19:08:08

@kék madár: trumpot tekintve nem mondtal am ellent annak, amit en ittam. Csak az erto olvasassal allsz hadilabon.

Mondjuk minden allitasod eltulzott, de igy jar az aki a fosodratu media aldozata.

takarék-láng 2019.03.20. 19:08:08

@Hari Seldon 2: azzal is tisztaban vagyok, hogy az Eu maffia mit tol. Ha csak fele igaz, mar az sok.

takarék-láng 2019.03.20. 19:08:08

@Mick Richards (UK): az laki shared ownershipben akinek nem futja ownershipre.
Ha neked a nemet premium trio luxusnak szamit, akkor tajekozodj inkabb.

2019.03.20. 19:10:44

Eddig csak egy amerikai számról üzengetett egy vén pedo, de spamként jelentettem &====}

Belinkelem a számot, hátha valaki ismeri :-)))

kék madár 2019.03.20. 19:19:57

@London2009: remelem neked van igazad es en tulzok.

2019.03.20. 19:20:49

@takarék-láng:

Szerinted melyik autó számít luxusnak, egy S650 vagy Phantom?

kék madár 2019.03.20. 19:21:30

@takarék-láng: . Minden amit irtam Trumprol, tenyeken alapult, de ha barmit meg tudsz cafolni, epekedva varom

kék madár 2019.03.20. 19:22:36

@CyberTroll: akarod a kovetkezot forwardolom, nem bir leallni

Golf2 2019.03.20. 19:26:08

@Shaktee: Hurrá kirúgták a fityeszt!

2019.03.20. 19:28:12

@kék madár:

Csak ha érdemesnek találsz rá :-)))

Shaktee 2019.03.20. 19:28:33

:-)

www.facebook.com/EUrologus/videos/329579184581384/?notif_id=1553105306762228&notif_t=live_video_share

egyem meg a csuti akszentet, most rugtak seggbe, de meg mindig rendelkezik :-)

A rogan kis arca szomorunak tunik :-)

Shaktee 2019.03.20. 19:32:41

@Golf2:

Szabó Tímea
15 mins ·
"Anyu, nem a tanító bácsi adta az intőt, hanem én magam kértem, mert én így találtam helyesnek!"

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

tanato 2019.03.20. 19:38:10

@London2009: A fizetéséről persze nem beszélt,de jó állast talált,már sok éve hogy kint van.

kék madár 2019.03.20. 19:47:16

@Shaktee: kirugtuk az osszes neppartot a koaliciobol!
De rajuk hagyjuk, hogy ok ezt nem igy latjak

Shaktee 2019.03.20. 19:50:40

@kék madár: :-) majd kapsz ezert is az elmehunyttol :D

Shaktee 2019.03.20. 19:53:56

"Az Európai Néppárt (EPP) közgyűlése 190 igen, 3 nem szavazattalmegszavazta a javaslatot, amely azt tartalmazza, hogy vizsgálatot indítanak a Fidesszel szemben, és a vizsgálat idejére a Fidesz önként felfüggeszti a tagsággal járó jogait az európai pártszövetségben."

Erre vagy buszke te nagyon huje? jujjjj

Shaktee 2019.03.20. 19:55:57

@kék madár: a monthy python kezetlen harcosa ugrik be a csuti mangalicarol :-)

kék madár 2019.03.20. 20:03:41

@Shaktee: majd kompenzal egy masik stadionnal a disznool mogott a hatso kertben.

Hari Seldon 2 2019.03.20. 20:17:42

@takarék-láng:
Olvassál hogy néhány alap dologgal képbe legyél.
Épp ma jelent meg egy magyar lapon:

totalcar.hu/magazin/hirek/2019/03/20/a_peugeot_csalad_tovabb_hizlalna_a_birodalmat/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

"A Jaguart megkapná gombokért a Peugeot"
(mondjuk én már pár hónapja olvastam)

Shaktee 2019.03.20. 20:32:11

@kék madár: nem érted te ezt badár, mekmondta az elmehunyt is, az a linyeg hogy minden a magyarok kezében marad(a disznool megett) nem a sorosféle lipsik kezében

:-))

Dikusz 2019.03.20. 20:48:22

@Shanarey: A bombátlanítás nem érint titeket?

trabant 2019.03.20. 20:56:08

"nem hiszem, hogy Európa demokratikus lenne. Nem is csak azért, mert senki nem választotta meg a vezetőket"

Ez milyen gagyi szöveg? Kik ülnek az EU padsoraiban? Akiket az országuk EP-választásán a szavazók többsége delegált.
Kik vezetik az EU-t? Akiket a küldöttek megválasztottak maguk közül.
Ennyire egyszerû, ha ismeri az ember a tényeket. Ha nem ismeri, butaságokat terjeszt. Minek? Mások megtésvesztésére?
Nem fog menni.

Snedronningen 2019.03.20. 21:07:31

@trabant: az a baj, hogy az EU döntéshozatal és működése teljesen érthetetlen az átlagember számára. Tényleg komoly elszántság kell hozzá, én azért tudok valamicskét, mert készültem EU-s versenyvizsgára még 2004-ben. Azonban az is már vagy 15 éve volt, szóval rendesen elavult a tudásom, mert azóta csak nagyjából figyelem. A legtöbb embernek tök homály az EU, és még csak nem is hibáztatom őket, annyi mindent kell(ene) manapság tudni, ismerni, követni, megtanulni, elolvasni, hogy mindenki teljesen jogosan szelektál és arra figyel, azt tanulja meg, amire napi szinten szüksége van. Pech, de az EU működése pont nincs a prioritás lista tetején, innen kezdve a legtöbb embernek bármit be lehet adni az EU-ról és el fogja hinni, minél egyszerűbb és szlogenesebb, annál inkább. Az EU-s intézmények ott tévednek, hogy azt hiszik, bárkit is érdekel a honlapjuk, és elég oda kitenni mindent. Most, hogy belegondolok, évek óta nem néztem rá a Bizottság honlapjára, pedig még érdekel is... Innen kezdve mégis mit várunk egy utcán random megszólított embertől?

Shaktee 2019.03.20. 21:20:32

@Dikusz: megint lejáratta az országot, de nagyon

Shanarey 2019.03.20. 21:41:57

@Dikusz:

Anyámat érinti.
Én már Angliában vagyok.
Téged nem érint?

somlobodog 2019.03.20. 21:43:05

@tanato: és nincs egységes nyelv. Innentől kB sose lesz több annál mint ami most az EU. Ez a gátja a mélyebb együttműködésnek. Sajnos

tanato 2019.03.20. 21:58:54

@somlobodog: Igen a közös nyelv hiánya nagy akadály.Ettől függetlenül lehetne közös média feliratozva a tagállamok nyelvén.

2019.03.20. 22:03:59

@somlobodog:

Tudom, hogy nem te voltál, aki volt, az mélyen hallgat :-)))

FutureFry 2019.03.20. 22:34:22

@kék madár: “… Szetverte es leamortizalta …. a (nem magas feher ferfiak …) emberi jogait …”

“I know people are scared about Trump being president, but I can tell you, as a straight white male I feel like I’ll be OK.” (Jim Gaffigan)

kék madár 2019.03.20. 22:48:38

@FutureFry: szo szerint ezt mondtak nekem November 10-en, nem viccbol, hogy nekem nincs okom annyit aggodnom, mint masnak

Dikusz 2019.03.20. 22:55:30

@Shanarey: Édesanyádék háza, meg a mellettünk levő beleesik, mi pont nem. Nem tudom, hogy számolták ki, de a jóval fölöttünk levő Mező utca, Pannónia utca stb. igen.

takarék-láng 2019.03.20. 23:31:30

@London2009: "Ezt nem tudhatjuk, ez mind csak feltetelezes" ha beleolvasol barmely facebook csoportba, akkor nem lesz feltetelezes.

Teljesen mindegy, a pozitivum az, hogy te is realistabb vagy mar, mint par eve.

takarék-láng 2019.03.20. 23:31:38

@kék madár: "a virtualis eroszak sokszor atcsap fizikaiba, ezek az elnyomott indulatok termelik ki a neonaci merenyloket, terroristakat, tomeggyilkosokat, a sajat unokajukkal a pinceben fajtalankodo pszichopatakat. "

- elofordulhat. Biztos hogy baloldali anarchista eroszakba nem csaphat at? Egesz biztos, hogy csak a neonacik csinalnak ilyet? Akkor miert nem sikerul megis rajuk bizonyitani?

takarék-láng 2019.03.20. 23:31:48

@Platonica: Ha akartam volna, eu- tagsag nelkul is johettem volna. Mara allampolgar is lennek.
Ha a magyart visszaadnam, kormanyzati, hadiipari projekteken is dolgozhatnek. Az biztos, hogy nem jonne jol Viktornak, mert nem vivhatna a szabadsagharcat. Unatkozna.
Sot ez a blog sem letezne, ha nem lenne eu.

takarék-láng 2019.03.20. 23:31:54

@Hari Seldon 2: mar masodszor irom neked, hogy erto olvasas.
""A Jaguart megkapná gombokért a Peugeot""
- de nem kapja meg, mert nem elado.

takarék-láng 2019.03.20. 23:32:02

@Kovi1970: "Mire a németek teljesen joggal elküldték a fenébe mert 1. semmi érdekük 2. azon kevés dolog amiben az EUnak kizárólógaos hatásköre van (bár a sok marha szélsőjobbos igyekszik "trading bloc" ként hivatkozni rá, ilyenkor azt is elfelejtik)."

- ne keverd ossze a nemet vezetoseg velemenyet a nemet nepevel!!!

takarék-láng 2019.03.20. 23:32:17

@Golf2: "Hurrá kirúgták a fityeszt! "

es ennek ugyan mi jelentosege van? Tovabbra is milliardokkal tamogatja a multikat, amelyek a profitot kulfoldre viszik/offshoroljak, piacot jelentunk az eu termekeknek, raadasul netto befizetok vagyunk.

A tobbi csak a kenyer es cirkusz miatt van.

Sütemény1975 2019.03.20. 23:48:52

Sok szerencsétlen. Rengeteg munkahely fog megszünni, nagy cégek hagyják majd el a szigetet. Lesznek majd döbbent arcok...
m.youtube.com/watch?v=VCozLJbAPMQ

Sütemény1975 2019.03.20. 23:53:30

@Hari Seldon 2: MSZP? Az már nincs sehol. Nem jegyzik.

kék madár 2019.03.21. 00:08:25

@takarék-láng:
ilyen atlatszo baromsagokat es hazugsagokat miert tolsz itt?
"raadasul netto befizetok vagyunk. "
De nem:
www.ednh.news/eu-payers-and-receivers/

kék madár 2019.03.21. 00:24:19

@takarék-láng: " Biztos hogy baloldali anarchista eroszakba nem csaphat at?"

Nem, barmibe atcsaphat. Akar horgolasba is meg palacsintasutesbe is, mert rendszerint nem a neonaci mokusorsok vonzzak ezeket a diszpeldanyokat.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2019.03.21. 01:58:52

@Mick Richards (UK): shared ownershipben tilos pénzért kiadni szobát . Ha megtette az a nő , akkor törvénytelenül csinálta, simán kib....tjak onnet

Alick 2019.03.21. 06:36:24

@trabant: "Akiket az országuk EP-választásán a szavazók többsége delegált."

Ez az Európai Bizottsággal együtt olyan "közvetett" demokrácia, mint a Lenin-féle "demokratikus centralizmus". A felhatalmazási sor végén, alul ugyan a szavazópolgár áll, de a meghatalmazását a hatalmi piramis egyes emeletein már alaposan átgyúrták, átértelmezték.
Hiteles megbízási demokrácia kb. az egymást ismerő emberek kisközösségének szintjén működik... persze a szubszidiaritás elvéből akár ezt is le lehet vezetni, de sajnos kevés példa van rá a gyakorlatban.

Alick 2019.03.21. 06:36:29

@komisz_kölök: Ha elnézem az eddigi egybegyúrós európai kísérleteket, azon se lennék meglepődve, ha az EU egy polgárháborúban robbanna szét. Azért mert a Brüsszeli Gengszterszindikátus szeretné a nemzeti-etnikai differenciákat a szőnyeg alá söpörni, attól azok még (sajnos) léteznek...

frikazojd · http://kocs.ma 2019.03.21. 06:36:33

az ilyeneknek lehet takarodni moszkvába.

gyászhuszár 2019.03.21. 06:36:53

Ebbol továbbra sem derul ki mi a bajuk az eu-val? Amugy eleg ostoba ervekkel jonnek. Ezek tipikusan azok az emberek akik nem hisznek magukban, a munkajukban az eletukben es ugy gondoljak ha mas lesz a politikai vezeto akkor jobb lesz nekik. Bullshit

kék madár 2019.03.21. 07:53:20

@FutureFry: @Shaktee: Trump legujabb gyongyszeme:
"megadtam McCain-nek azt temetest, amit szeretett volna es meg csak meg se koszontek"

Platonica 2019.03.21. 08:01:18

@takarék-láng: ezt fogalmam sincs, mire irtad, bocs.
En arrol erdeklodtem, mik a hatranyai az EU-nak pl a szamodra. Ebbol a szpontbol a te valaszod is ugyanolyan rovid volt, mint az ismerosome, aki egyetlen ertelmes pontot nem tudott felsorolni.

Az vegkepp nem relevans, hogy 'johettem volna' ha, meg 'lehettem volna', ha... Mint az ovodaban:-D
Mi pl valoban elmentunk masik angolszasz orszagba, valoban meg is szereztuk az allampolgarsagot, ide is mar 2003-ban nyitva volt a kapu, allas..., szoval ezzel tenyleg nem tudom, mit akartal bizonygatni, egyaltalan nem akkora durranas. Bennem fel sem merult, hogy igy nezzek az akkori helyzetunkre.

Az meg, hogy mit szursz le a sajat ve'lt fontossagodbol, hm, no comment:-x

mummimster 2019.03.21. 08:40:26

@London2009: rosszul tudod, kiadhatod, ha te is tulajdonoskent ott laksz. Ekkor nem tenant, hanem lodger agreement lesz. Ezaltal sokkal konnyebb barmilyen esetben intezkedni. Tapasztalat( owner oldalrol).

DirtyHarry 2019.03.21. 08:40:26

Ha olyan jó lesz a kilépés,. akkor négy év alatt hogy nem sikerült még összehozni egy tervet se rá? Egy héttel a kilépés előtt még mindig nem tudják milyen feltételek mentén fognak kilépni. Na ennyire voltak rá felkészülve, meg ennyire fog fogalmuk arról hogy milyen szar is lesz.. most meg már csak dacból is muszáj menniük..

Majd a reptéren integetünk nekik a másik sorból.

takarék-láng 2019.03.21. 08:40:26

@kék madár: de igen, meg akkor is netto befizetok vagyunk, ha barmit is linkelsz be, mert a forrasod a legjelentosebb tetellel nem szamol az eu-nak koszonhetoen elveszett vambevetelekkel. Ezek a magyar ktsgvetes 1/3-t tettek ki. Ennek a torrdeket sem kapjuk vissza.

takarék-láng 2019.03.21. 08:40:26

@Platonica: az eu-val a legnagyobb baj, hogy az eredetileg szep otlet - az allamok egyuttmukodese, szovetsege amely mellerendelo viszony, helyett birodalmi strukturaban, fele-alarendelt viszonyban epitkezik.
A folyamatos novekedes, terjeszkedes is alapeleme. Torokorszag, felvetele is sokszor szoba kerult hiszen hatalmas piac.

Platonica 2019.03.21. 08:53:53

@takarék-láng: Bocsi, hagyjuk mar a mellebeszelest!
Neked konkretan es szemely szerint mik a hatranyaid? Hol gatol, fog vissza teged v a gyerekeidet, etc.
Erre vonatkozott a kerdes, mint ahogyan a te eredeti kerdesed igy hangzott 'nektek mi elonyotok szarmazik...?'

Snedronningen 2019.03.21. 09:22:58

@Alick: az Európai Bizottság köztisztviselőkből áll, akik a Tanács és a Parlament megrendelésére javaslatokat dolgoznak ki. A biztosokat a tagállamok kormányai delegálják, a többi ott dolgozó sima köztisztviselő, akiket versenyvizsgán választanak ki. A Tanács a tagállamok kormánytagjaiból áll, akiket nemzeti hatáskörben az állampolgárok választanak meg. A Parlament képviselőit meg válsztásokon váslasztják meg az állampolgárok. Ez hol nem reprezentálja az embereket? Minden elemében megválasztják az intézmenyek képviselőit. Ugyanúgy van honlapjuk, elérhetőségeik, fogadóórájuk, mint az országgyűlési képviselőknek.

Az, hogy az átlagszavazó nem foglalkozik Uniós ügyekkel és ezért nem jut eszébe, hogy megkeresse az Európai Parlamenti képviselőket és javaslatokat tegyen nekik, az egy más tészta. Szerintem sokan az országgyűlési képviselőjüket sem hívogatják, hogy megmondják neki, mit terjesszen elő és mire szavazzon, pedig igazából ez lenne az igazi felelős állampolgári részvétel, de nem tesszük, én sem, te sem, hát a jóember úgy szavaz és azt terjeszt be, amit a pártja jónak lát.

A köztisztviselőket meg mindenhol, nemzeti hatáskörben sem közvetlenül válsztják. De szólj, ha szeretnéd, hogy Marika, aki az Okmányirodában a jogosítványodat állítja ki, ne köztisztiselő, hanem válsztott képviselő legyen, és kiválsztás helyett szavazni szeretnél arról, hogy Marika vagy Julika üljön a kormányablak mögött :-))))

Ad Dio 2019.03.21. 09:23:52

Megértem a nyilatkozókat. Bár magam még EU párti vagyok, napról-napra fogy belőlem a lelkesedés :-/. Ez nem az az EU amiért lelkesedtem és egyre inkább nem azzá válik.

Az a kegyelmi időszak, amikor az elit és a középosztály kéz a kézben járt, véget ért. Az elit érdeke a globalizáció ész nélküli kiépítése, a közép osztály viszont közben egyre gyorsabban elsorvad, mert nincs rá szükség. A politikai centrum egész Európában az elit szekerét tolja, egyre inkább összezárva, mert a demokrácia derékhadát a középosztály adja és hát egyre t9bben ébrednek rá erre a helyzetre és szavaznak "szélre".

ERRŐL szólna a minapi vita a Néppártban - ha ez bárkinek érdeke volna. Persze a szereplők többségének nem érdeke hogy ide helyezze a vita súlypontját. Helyette csak a fekália tetejét fésülik jobbra, de még többször balra.

Ad Dio 2019.03.21. 09:24:16

@DirtyHarry:

Ez pont az a fajta mentalitás, ami miatt egyfelől drukkolok a briteknek a kilépéshez, másfelől egyre inkább elvesztem a saját hitemet az EU-ban.

A britek pont annyira nem hülyék, mint a németek, franciák, olaszok, magyarok... a kilépésüknek oka van és az EU-nak nem gigapofával és hübrisszel kellene szemlélnie azt a folyamatot, ami végtére is önmaga megcsonkítása, hanem - amolyan demokrata módra - meg kellene hallgatnia azt, hogy mia probléma és ki kellene alakítani egy új dimanikus egyensúlyi állapotot. De nem: az EU az erő nyelvén beszél. Birodalmi tájszólásban.

Hogy is mondta az öreg Jedi? Minél jobban összeszorítja a markát, annál több rendszer csúszik majd ki az ujjai közt ;-).

DirtyHarry 2019.03.21. 10:18:20

@Ad Dio: tehat azt mondod egy házasságban ugy a legjobb rendezni a problémakat hogy elválunk aztan a birosagon beszeljuk meg mi is volt a bajunk?;)

Ha menni akarnak menjenek, de hogy 4 ev se volt nekik eleg ehhez az ne mond mar hogy rendben van. Feltuzelni az embereket a sok hazugsaggal arra volt eszuk, de osszehozni a normalis kilepest ahhoz mar nincs.

Arthamyr 2019.03.21. 10:48:33

@takarék-láng: Az megvan, hogy ez a vámbevétel kinek a pénztárcájából jön(ne)? Igen, végül a magyar fogyasztó, azaz pl. te - ha nem csak a szád járna, és ott élnél - kifizetné. Szóval szerinted rossz az EU, mert miatta kevesebbet nyúl le tőled a magyar állam. Az értelmes ember viszont, ha lehet, inkább megtartaná ezt a pénzt, van már elég stadion, és hasznosabb dologra is el tudja költeni, ami egyébként az állam (és az azt fogjul ejtett körök) feneketlen zsebébe lenne...

Brix 2019.03.21. 10:50:06

"Európa nem demokratikus.."
Miért ne lenne demokratikus? A Bizottságba a tagállamok kormányai delegálnak egy képviselőt, amely előkészíti a törvényeket, ezeket a demokratikus választáson megválasztott Európa Parlament tagjai megvitatják, hogy végül az Európai Unió Tanácsa- a miniszterek és miniszterelnökök tanácsa- elfogadja
Ez a közvetett demokrácia. Azon persze lehet vitatkozni , hogyan érvényesülhet egy ekkora mamut intézményben, mint az EU, a szubszidiaritás elve, azaz: a döntések meghozatala az állampolgárokhoz minél közelebbi szinten történjen meg, de amikor beléptünk ez EU-ba tudtuk, vállaltuk , hogy feladjuk partikuláris érdekeink egy részét, hogy a közös európai célok teljesüljenek.
A fő probléma most az, hogy sok ember úgy gondolja, hogy a globalizáció negatív mellékhatásitól az EU nem tudta megvédeni , ezt használják ki most a populista politikusok, akik EU-ellenes uszító kampányt folytatnak, és hamis illúziókat ígérnek a lecsúszó középosztálynak.
Itt van a Brexit kérdése...A fő problémákat nem oldja meg, hiszen az angol munkásnak ezután is versenyezni kell majd a globális munkaerőpiacon, ahogy az angol cégeknek is, csak az eddigieknél nehezebb feltételek mellett...A legkézenfekvőbb kereskedelmi partnerek továbbra is Európában lesznek , a földrajzi távolság miatt , a távol eső volt gyarmatbirodalmi tagállamok, vagy a mindenkivel negatív kereskedelmi egyenleget kialakító Kína ezt nem pótolja
A migráció kérdése sem oldódik meg , hiszen a migráció spontán, és megállíthatatlan, globális folyamat- most csak annyi fog történni , hogy fehér-európai munkaerőt leváltja a pakisztáni, indiai , nigériai és egyéb fejlődő világbeli bevándorló...
A Brexit igazi baklövés, egyben tanulság a többi tagországbak , hogy milyen következményi lehetnek egy ilyen okszerűtlen izolációs kísérletnek. A globalizáció nem kegyelmez a kicsiny és védekezésképtelen nemzetállamoknak, de a nagy államszövetségeknek sem... A lényeg szerintem az, hogy még mindig jobb együtt , egy közösségben, az érdekek, és az értékek kölcsönös összeegyeztetésével, mintha külön- külön harcolnánk sokszor úgy , hogy a természetes szövetségesek és szomszédok is nyírják egymást...
Az USA, Kína , az oroszok már itt nyomulnak , hogy felosszák maguk között Európát , Föld legértékesebb- , a nyugati civilizáció magterületét...
Csak egy út van most: az összefogás!

London2009 2019.03.21. 11:23:40

@tanato: nem tudtam meghallgatni sajnos. Ettol fuggetlenul nagyon santit ez a tortenet a tenyek alapjan. Egyedulallokent hazat berelni meg nannyt tartani feltetelez egy kb. 4-5000 fontos havi bevetelt. Nagyon kivancsi lennek ezt mibol szedi ossze. Van egy sanda gyanum, hogy esetleg escortkent, de inkabb nem leszek rosszindulatu es itt befejezem a gondolatmenetet...

London2009 2019.03.21. 11:28:19

@tanato: nem indult el a video...

tanato 2019.03.21. 11:28:37

@Brix: Osztom a véleményedet,egységben az erő.

tanato 2019.03.21. 11:36:13

@London2009: Utánanézek miért nem.

London2009 2019.03.21. 11:39:05

@takarék-láng: annyira nem vagy tisztaban a tenyekkel, hogy szinte mar megmosolyogtato a naivsagod. Feltetelezem, hogy ezeket a kivalo informaciokat Lazar Janos meg Csepreghy Nandor stb. barataidtol veszed. Termeszetesen tevesen, totalisan felre vagy tajekoztatva.
Az igazsag ezzel szemben az, hogy Mo. az unios koltsegvetes netto haszonelvezoje. Pont.
Azok a kieso vambevetelek amikrol beszelsz, a netto tobb ezer milliardos EU tamogatas elenyeszo reszet tennek ki. Olyan szinten fogalmatlan vagy, hogy kozben azt is elfelejted, hogy vámmentesen nem csak behozni lehet dolgokat az EU-ból, hanem A MAGYAR CÉGEK EU-BA KIVITT TERMÉKEI UTÁN SEM KELL VÁMOT FIZETNI.
E nelkul szerinted, hogy tudnanak labdába rúgni a nyugati piacokon a magyar cegek?
Az olyanok miatt mint te megerdemelne Mo., hogy ne csak a Neppartbol hanem az egesz EU-bol jol kipenderitsek.

London2009 2019.03.21. 11:43:10

@mummimster: ugy tudom, hogy szerzodestol fugg es a lodger agreement az sokkal gyengebb, mint a tenant (kevesebb jogot biztosit) igy az lehetseges, de az is a banktol fugg. Igazabol a mondanivalom lenyege az lett volna, hogy sokan berelnek ossze vissza modon szobakat, keszpenzzel fizetve es a helyukben en ezt a szituaciot rendeznem. Hosszu tavon nem tartanem fenn ezt a helyzetet a mostani zavaros helyzetben.

London2009 2019.03.21. 11:47:17

@tanato: sajnos csak a reklam indul el. Gyakran van, hogy kulfoldon nem lehet nezni musorokat. Nem erdekes, azert koszi.

Snedronningen 2019.03.21. 12:09:15

@Brix: úgy van, teljesen egyetértek! Plusz tegyük hozzá a nép feltüzeléséhez, hogy a Brexit egy belpolitikai válságból indult ki. Az akkori miniszterelnök, Cameron, valami belpolitikai feszültséget egy külpolitikai téma figyelemelterelésével akart megoldani, a észletekre már nem emlékszem és lusta vagyok utánanezni.

A lényeg, hogy a Brexitet senki nem gondolta komolyan. Sem a politikusok, hiszen figyelemelterelesnek szánták, sem a nép, mert később sokan beismerték, hogy brahiból szavaztak a kilépésre, nem gondolták, hogy a szavazatuknak tényleg lesz következménye. Aztán jól meglepődtek és kezdődött a kapkodás.

Én a magam részéről kemény, deal nélküli Brexitet akarok látni jövő héten, essenek nagyon-nagyon pofára, különben nem tanulnak. A nyugati világ nagyon elkényelmesedett és elfelelőtlenedett, muszáj egy kemény pofon most, aztán nép, politikusok, média, gazdaság, elit tanuljon belőle Európa szerte, különben még keményebb leckék jönnek.

Hari Seldon 2 2019.03.21. 12:24:04

@takarék-láng:
Igen. El bírtad olvasni, hogy nem eladó. Ez ügyes. És te mindent szó szerint veszel amit elolvasol?
- Tudod hányszor hangsúlyozta a GM még egy hónappal az Opel eladása előtt, hogy cégünk legjelentősebb egysége. Nem eladó. Persze minden cikkben mellett benne volt, hogy veszteséget termel.
te aki folyamatosan a gaz pénzéhes multi képével kelsz s fekszel, el tudod képzelni, hogy sokáig hagynak egy céget veszteséget termelni? - Főleg a részvényesek? Csak úgy hagyják, hogy a részvényeik értéke felére negyedére essen. Nyilván látható, hogy ez egy saboln szöveg.
Ha azt jelzik, túl kell rajta adniuk, mert csak teher, szerinted többet kapnak érte vagy kevesebbet, mint ha azt próbálják sugalmazni, hogy egyenlőre nincsenek rászorulva a pénzre és még sok potenciális fejlődési lehetősége a van cégnek? - Nyilván akkor tudnak jobb árat kicsikarni, amikor azt sugaklazzák, hogy nekik nem sürgős. - Így nem tud a vevő "lefelé akludni".

Shaktee 2019.03.21. 13:26:35

:-)

privatbankar.hu/makro/die-welt-megalaztak-orban-viktort-a-fidesztol-hangos-a-vilagsajto-325199

Orbán Viktor tegnap esti brüsszeli sajtótájékoztatóján azt mondta: a Fidesz egyoldalúan függeszti fel jogainak a gyakorlását.

Az EPP szerint a döntés következtében Orbán Viktor nem vehet részt az EPP csütörtöki, az EU csúcstalálkozóját szokásosan megelőző tanácskozásán, a Fidesz nem jelölhet politikust a pártcsalád különböző tisztségeire, és nem szólhat bele jövőbeni politikai irányvonalának alakításába.

Platonica 2019.03.21. 14:38:46

@tanato: en meg tudtam nezni tegnap, ott azt mondja, hogy a Daily Express utan (ami egy szinvonaltalan bulvarlap egyebkent), atnyergelt, es etrendkiegeszitot gyarto/forgalmazo(?? nem emlekszem) cegnel marketing manager.

A kornyek, ahol a haz van, viszont nagyon nem idealis, sot...

Szamomra egyaltalan nem hihetetlen a tortenet, egyaltalan nem egy magas szinvonalon elnek, szinglikent sztem jelentos segelyekre is jogosult, plusz a kisfia diagnozisa miatt is, elkepzelheto. Azt mondja, az alom, hogy nyaralni is eljuthasson, mert a 10 ev koruli gyerekevel me'g nem volt. (Vagy vmi ilyesmi, nem teljes odaadassal hallgattam, bocs.)

Mick Richards (UK) 2019.03.21. 14:41:40

@London2009:
En az RTL Most-on csinaltam egy regisztraciot, es siman siman nezem, erdekes sorsok vannak...

Platonica 2019.03.21. 14:48:15

@Mick Richards (UK): Regisztraciot? Tolem ilyesmit nem kert.

mummimster 2019.03.21. 15:54:26

@London2009: Nem a banktol, az épület tulajdonosatol függ, de simán kapsz engedélyt lodgert tartani. Mi is ügyvéd által készített szerződést irattunk alá a lakókkal, de még így is sok gondunk volt velük. Mesélhetnék elég sokat, milyen ügyeink voltak, teljesen mindegy milyen nacio, végzettség, stb az emberek sz@rnak a szerződésre.

tanato 2019.03.21. 15:59:11

@Platonica: Akkor kér regisztrációt,ha az összes visszanézhető RTL műsort meg akarod nézni visszamenőleg.Én sokat használom rtl-es sosoztaok visszanézésére.

Platonica 2019.03.21. 16:01:01

@Mick Richards (UK): Ja, bocs! Olyan nekem nincs:-)

@mummimster: jaj, legyszi ne fesd az ordogot a falra:-D Eddig annyira szerencsenk volt! Igaz, mi nem azt a hazat adjuk ki, amiben lakunk, hanem a masik ingatlanunkat, de az aka'r me'g rizikosabb is (lehetne), hiszen ott sem vagyunk, hogy lassuk, mi tortenik, De kop-kop, az elmult 5 ev pozitiv tapasztalat, mind a lakoinkkal, mind az ugynokseggel, aki kezben tartja a kiadast.
Azert le a kalappal, en nem hiszem, hogy tudnek lodger-rel egyutt elni, pedig ferni eppen elferne.

Platonica 2019.03.21. 16:04:17

@tanato: ja, oke. Nem tudom, neztem-e RTL-t egyaltalan, miota itt vagyunk. Media.klikk-et hasznalom, ha neha ram jon, bar inkabb csak regi, ritka filmek kapcsan.

tanato 2019.03.21. 16:05:00

@Platonica: A lényeg hogy a címszereplő anno 10 éve egy RTL-es reality showban szerepelt itthon.EZért kapták fel újra a csatornától hogy mi van most vele.
Itt van néhány cikke amit írt Angliáról.
www.nlcafe.hu/szerzo/kegl-agnes/

tanato 2019.03.21. 16:06:42

@Platonica: Az rtl sorozatokban jó így gyakran megesik hogy nem tudom megnézni az aktuálisn részeket így ezen vissza tudom nézni.Azért is egsiztráltam be.

Platonica 2019.03.21. 16:11:00

@tanato: igen, ezt elmondtak a videoban is (marmint a multjat), de sztem tuti nem 10 eve volt.

London2009 2019.03.21. 16:56:50

@mummimster: ertem. Azt hittem, hogy a hitelt folyosito banknak is meg valoban az epulet tulajdonosanak is van beleszolasa. Mint irtam, csak amitt irtam, hogy ha ezt nem ugy csinaljak mint ti, szerzodessel stb., akkor en az ilyen megoldast hanyagolnam.
Nekunk szerencsere idaig baromi szerencsenk volt a berlokkel. Egy evig meg AirBnB-t is csinaltam, de azzal is 99%-ban jo tapasztalataim voltak. Ez London, Greenwichben volt, nem tudom ti merre vagytok, lehet, hogy az is szamit. Le is kopogom gyorsan!

London2009 2019.03.21. 16:58:07

@Mick Richards (UK): koszi, de nem nezek tv-t, magyart meg plane nem. Bar erre most pont kivancsi lettem volna! : )

London2009 2019.03.21. 17:05:19

@Platonica: @tanato: na igy mar egy kicsit maskent fest a tortenet. Visszavonom a leescortozasat! Hol el? De nekem is ez jutott eszembe, hogy ha Londontol jo messze, akkor lehet, hogy tud olcson berelni valamit. Bar bejarni dolgozni sem keves penz. Ha egyedulallo es a kisfia beteg (ezt csak Platonica kommentjebol kovetkeztetem) akkor nagyon sok juttatast kaphat. Igy mar elkepzelheto. Abban a cikkben is amit atkuldtel leirja, hogy nem tudnak sajnos jarni sehova, csak muzeumba, parkokba, mert egyedulallokent ennyire futja. De ha jobban erzi itt magat, akkor az szamit, minden jot kivanok neki.

takarék-láng 2019.03.21. 17:25:05

@Arthamyr: az ervelesed ott bukik el, hogy tevesen feltetelezed, hogy az allam elvesz. Mert adot kell fizetned.

Nos, nem. Bar ugy tunik, hogy elvesz, de az allam - szervezett kozhatalom -elsosorban ad. Szolgaltat. Altalaban tobbet, mint amit elvesz. Ugyanis nem profitorientalt.

Ezzel szemben a multicegek halozata - szervezett maganhatalom - csak elvesz, mert profitorientalt. A profit maximalizalasa a celja mindenekfelett. Elsosorba n olyan cegeket ertek alatta, akik meretuknel fogva tulnottek orszagokon ezaltal akkora lobbyerejuk van, hogy konnyeden tudnak befolyasolni orszagokat, azok vezetoseget, torvenyhozast. Mivel erejuk nagyobb, mint egyes, sot mi tobb, a legtobb orszage, ezert nem tulzas hatalomkent emlegetni oket.
Azert magan, mert maganszemelyek ill azok csoportjai a tulajdonosok barmely vallalatban.

A hatarok lebontasa, a vambevetelek eltorlese csak nekik jo, mert no a profit.
A kormanyoknak es ezaltal a tobbsegnek pedig rossz, mert kevesebb forras marad arra, hogy osztogassanak.

Ezaltal adtunk egy jokora pofont a baloldali ertekeknek.

Az a faramuci helyzet allt elo, hogy a baloldali ertekeket mar csak a jobboldali, nacionalista partok kepviselik ugy ahogy.

takarék-láng 2019.03.21. 17:25:25

@London2009: "Azok a kieso vambevetelek amikrol beszelsz, a netto tobb ezer milliardos EU tamogatas elenyeszo reszet tennek ki. "

- fogalmatlan pontosan te vagy, mert nem nezel utana a dolgoknak. Az eubol nem fognak akkor sem kipenderiteni, ha barmennyire is akarjuk, ugyanis az eu az, amely hasznot huz belolunk elsorban, hiszen piaca vagyunk a termekeinek. Es mivel a kapitalizmus a folyamatos novekedesre alapozodik, ezert uj piacok tehat uj tagallamok kellenek.
A novekedes csokkeno lakossag mellett nem mukodik, ezert kell felvenni torokorszagot, ezert kell novelni a lakossagot azsiai afrikai bevandorlokkal.

tanato 2019.03.21. 17:55:05

@Platonica: Jogos, 17 éve volt itthon reality sztár.

London2009 2019.03.21. 18:12:29

@takarék-láng: hihetetlen, hogy amit leirsz te valoban ezek szerint el is hiszed. Az EU-nak van szuksege Mo-ra? :D Hagyjuk. Szep almokat!

Arthamyr 2019.03.21. 18:12:47

@takarék-láng: "Nos, nem. Bar ugy tunik, hogy elvesz, de az allam - szervezett kozhatalom -elsosorban ad. Szolgaltat. Altalaban tobbet, mint amit elvesz. Ugyanis nem profitorientalt." - Nos ez hatalmas bullshit, szóval marad az igen.

Persze valakinek biztos szolgáltat, pl. Mészáros Lőrinc így lett a (második?) leggazdagabb magyar egy átlagos simlis vállalkozóból. Az meg, hogy az állam többet ad, mint beszed, tényleg abszurd kijelentés, ez azt jelentené, hogy nemhogy nulla overhead van az állam által nyújtott szolgáltatásokon, hanem még mágikusan hozzá is tesz a semmiből. Ha így gondolod, miért nem adod önként oda minden bevételed az államnak, hogy többet kapjál vissza, és támogasd az eszmét, amiben hiszel?
A multicégek hálózatát nem szükséges igénybe venni, vagyis pontosabban pont annyira szükséges, mintha a vámokkal drágítva venné igénybe az ember őket.
Szóval maradtunk az előbbi állításnál, hogy a vámok nem jók.

A baloldali értékek meg finoman szólva sem mozgatnak meg, szóval ha igaz is, amit állítottál, ez csak még jobban hányingerkeltő számomra a "jobboldali, nacionalista" pártokban. Nem kell szocializmus, akkor sem, ha nemzeti, akkor sem, ha modernizálták, bár tény, hogy sok szerényebb képességű ember tud belőle profitálni.

Ne fáraszd magad, értelmes embert nem fogsz meggyőzni, hogy neki a vámok, vagy mondjuk az extra adók jók. Nem jók, még akkor sem lennének azok, ha semmit sem lopnának belőle el, és optimális hatékonysággal működne az állam, ettől meg a legtöbb állam messze jár.
Egyébként meg továbbra is azt mondom, hogy ha szerinted jók, az égvilágon senki sem akadályoz meg benne, hogy fizesd őket önként. Anglia is, Magyarország (sőt, kb. akármelyik állam) is szívesen látja a pénzed a kötelezőn túl, talán Magyarországon kuszaszem valami alapítványt (?) is csinált önkéntes államadósság-csökkentésre, emlékeim szerint nem volt túl nagy siker. :)

London2009 2019.03.21. 18:16:13

@tanato: megneztem, koszi, eleg fajdalmas volt. :D

Arthamyr 2019.03.21. 18:16:35

@London2009: Egyébként az EU-nak tényleg szüksége van Magyarországra, azért válhatott taggá. Félre ne érts, a magyar lakosság jelentős része is profitál a tagságból, és ha kibasznák Magyarországot az EU-ból, az élet menne tovább (főleg az EU-ban), de ez egy kölcsönösen előnyös kapcsolat.

Shaktee 2019.03.21. 18:25:15

@London2009: kevesebb ruzs kene a hatalmas ajkakra :-)

Mi a gondod vele amugy?

kék madár 2019.03.21. 18:38:31

@takarék-láng: neked ugyse a tenyek szamitanak, hanem a megerzeseid, ne haragudj, hogy szamokkal farasztottalak,

mummimster 2019.03.21. 19:10:15

@London2009: North Greenwich-ben dolgozom

takarék-láng 2019.03.21. 19:10:20

@Arthamyr: annak hogy az uniobol kitegyek hazankat, kisebb eselye van mint viktor nove operaltassa magat. Ennek oka, hogy az eu rank van utalva.

"hanem még mágikusan hozzá is tesz a semmibő"
- azert van allamadossag, merry hozzatesz. Az allam elsorban ad. Segelyek infrastruktura kozmivek egeszsegugy oktatas ... a vegtelensegig sorolhatoak azon tetelek melyekre szuksegunk van, am nem termelnek profitot. Ezert nem vegzik oket magancegek, mert azok elsodleges soy kizarolagos celja a profit termelese.

Az allam mindig tobbet ad mint elvesz es ezert hiteleket vesz fel. Maganbankoktol. A hitel fedezete az orszag dolgozo nepe ill. annak adoi.
Eppen ugy ahogy a lakashitel fedezete a hazad. Ha az allam nem tud fizetni, jon az allamcsod. A bank visz amit tud, privatizacio altal.

A multi cegeket nem muszaj igenybe venni? Hat ezen jot rohogok, ugyan kit veszel igenybe ha azok monopolhelyzetben vannak?

Es itt jutunk el a vam kovetkezo fontos szereoehez. A hazai ipar vedelme.

takarék-láng 2019.03.21. 19:10:33

@London2009: az osszes eu-s "tamogatas" nagy resze nemet multik zsebebe csorog vissza.

Igen, a birodalmi hodito eu rank van utalva.

A politika csak kardcsortetes de teljesen jelentektelen. A penzrol,.bizniszrol szol minden. Sajnos sok.esetben meg az alapvetoen intelligens emberek sem latjak at a nyilvanvalo osszefuggeseket.

Az orosz ellensegkep van elenk teve, pedig valojaban a natoval kozosen fejlesztik a haditechnikat, urtechnikat.
Civil repulesben is letezik az egyuttmukodes (van szakmailag is egy icipici ralatasom)

Megy a csortetes mert az usa el akarja adni a draga palagazt, nincs ra vevo, mert ugyanez sokkal olcsobban es kozelebbrol is beszerezheto.

Arthamyr 2019.03.21. 19:45:53

@takarék-láng: "Ennek oka, hogy az eu rank van utalva. " - Nincsen.

"ezert hiteleket vesz fel. Maganbankoktol." - Látod, ez is egy jó példa arra a veszteségre, ami természetesen cáfolja, amit magyarázol és igazolja, amit én mondok. A hitelezők (amik nem feltétlenül bankok) kamatot kérnek a pénzre (a legtöbb esetben; mindensetre azért csinálják, mert nekik megéri). Így az állam által beszedett pénzek egy része arra megy, hogy ezeket finanszírozza.

"A multi cegeket nem muszaj igenybe venni? Hat ezen jot rohogok, ugyan kit veszel igenybe ha azok monopolhelyzetben vannak?" - Értő olvasás: egyes. Fuss neki újra, ez a lényeges rész, amit nem sikerült felfogni: " vagyis pontosabban pont annyira szükséges, mintha a vámokkal drágítva venné igénybe az ember őket."

Szóval még mindig ott tartunk, hogy a vámok nem jók, és az jóval állam többet szed be, mint amennyit visszaoszt (főleg a terhelhető társadalmi rétegeket nézve).
Amint ezeket elfodadod, lehet rá építeni és folytatni. Felesleges új, ezek ellentétére épülő gondolatokat behozni, mivel vitatott (vagy hamis) dolgokat nem lehet érvként felhasználni.

takarék-láng 2019.03.21. 20:39:10

@Arthamyr: "Látod, ez is egy jó példa arra a veszteségre, ami természetesen cáfolja, amit magyarázol és igazolja, amit én mondok. A hitelezők (amik nem feltétlenül bankok) kamatot kérnek a pénzre (a legtöbb esetben; mindensetre azért csinálják, mert nekik megéri). Így az állam által beszedett pénzek egy része arra megy, hogy ezeket finanszírozza."
- Nem mondasz ellen nekem, bar eszre sem veszed.
A hitelezok lehetnek maganszemelyek is, az allamkotvenyek vasarlasaval, de 99%-ban maganbankok. Tehat ugyanott vagyunk. A kormany pedig belemegy az uzsorakamatba, es az elonytelen feltetelekbe is, a pillanatnyi elonyokert, vagyis azert, hogy adhasson (es ezaltal megnyerje a valasztasokat). Es igen, az allam altal beszedett penzek egy resze tenyleg erre megy. Egy jo nagy resze. Tobb, mint a fele. Ebben van az Orban-kormany zsenialitasa, ugy sikerult faragni az adossagot, hogy meg tobbet is ad az embereknek. Ezert nyert valasztasokat.

A legtobb esetben ez egy az adossaghalmozas onmagat gerjeszto folyamat, aminek elsodleges oka a kamatszedes. Ezen csak egy dolog segit: a nullazas, a hitel elengedese.
Tehat, ha a kamatok nem lennenek, nem lennenek csodok sem. Vallalati es allami szinten is igaz ez. Nem is veletlen, a nagy vallasok tiltottak mindig is, a kereszteny, az iszlam, zsido egyarant. Nem akarok erre elkanyarodni.

A vamokra szuksegunk van a hazai ipar vedelme, megerositese erdekeben. Az orszagokon atnyulo multiknak ez nem erdeke, mert igy nem az o termekeiket fogjak az emberek valasztani.
Tehat az EU es a szabadkereskedelem alapvetoen az o erdekeiket kepviselve jott letre. Az eu tortenete errol szol, hiszen a vilaghaboru utan Szen es acelkozossegkent indult, es fejlodott tovabb.

Arthamyr 2019.03.21. 21:21:59

@takarék-láng: "A hitelezok lehetnek maganszemelyek is, az allamkotvenyek vasarlasaval, de 99%-ban maganbankok. Tehat ugyanott vagyunk." - Nem 99%-ban magánbankok. Igen, ugyanott vagyunk: nem jók a vámok, pazarló az állam, csak ezeknek mi köze ehhez?

"Ebben van az Orban-kormany zsenialitasa, ugy sikerult faragni az adossagot, hogy meg tobbet is ad az embereknek." - Az államadósságot leginkább GDP arányosan faragták, potom pár ezer milliárdnyi nyugdíjpénztári vagyon államosításával. Ez sokminden, de nem zsenialitás, pl. az aljasság egy sokkal kifejezőbb szó rá.

"A vamokra szuksegunk van a hazai ipar vedelme, megerositese erdekeben. Az orszagokon atnyulo multiknak ez nem erdeke, mert igy nem az o termekeiket fogjak az emberek valasztani. " - Nektek lehet, hogy szükségetek vámokra, nekünk meg nincsen. Ha a hazai ipar jobb és/vagy olcsóbb terméket árul, akkor azt veszem, ha meg nem, akkor mást. Ne erőszakolják rám a szart, csak mert "hazai".

Összefoglalom, hol tartunk eddig (a szükségtelen mellékvágányokat figyelmen kívül hagyva):
- a vámok rosszak
- az állam többet vesz el, mint amit visszaad

2019.03.21. 22:18:03

@London2009:

"Van egy sanda gyanum, hogy esetleg escortkent,"

Vuff, hát ez meghökkentően rosszindulatú volt. Azt a mindenit.

(Nem gond, előfordul, túl vagyunk rajta, csak meglepett.)

takarék-láng 2019.03.22. 00:01:55

@Arthamyr: nem, nem itt, hanem ott tartunk, hogy keptelen vagy ertelmezni az olvasottakat.

Arthamyr 2019.03.22. 10:07:50

@takarék-láng: Tudom értelmezni (feltéve, ha van értelme), pontosan ezt tettem, amikor figyelmen kívül hagytam és lesöpörtem az irreleváns mellébeszélésed/hamis állításaid. Egyszerűen csak helyesen értelmezem a hozzászólásaid, és megtisztítom a felesleges/hamis információtól.

Tehát még mindig ott tartunk, hogy a vámok nem jók.

Viszont jó esetben mindketten örülhetünk: ha lesz egy jóféle brexit, te örülhetsz a vámoknak, én meg annak, hogy az EU-n belül továbbra is szabadon vásárolhatok/fogyaszthatok/vállalhatok munkát, leszámítva a brit termékeket/szolgáltatásokat. Sőt, én annak is örülök, ha te vámokat fogsz fizetni (nem akarom elvenni tőled a lehetőségét, ha már ennyire szeretnéd), nekem csak azzal van gondom, ha nekem kell. Ha szerinted jó, hát egészségedre, a legjobb hír, hogy ezt meg tudod oldani akkor is, ha esetleg elmaradna a brexit, vagy mégis születne valamiféle megoldás a vámok elkerülésére/mérséklésére. Nem is értem, miért vártál eddig, a világ jelentős részén vannak vámok, miért pont egy EU-tag országba költöztél?

London2009 2019.03.22. 12:09:36

@Nagy kámpics: nem sokat felteteleztem az ilyen valosagshow sztarocskakrol. Mea culpa. Utana visszavontam. : )

takarék-láng 2019.03.22. 13:19:23

@Arthamyr:
"amikor figyelmen kívül hagytam és lesöpörtem az irreleváns mellébeszélésed/hamis állításaid. Egyszerűen csak helyesen értelmezem a hozzászólásaid, és megtisztítom a felesleges/hamis információtól."
- ezek egyiket sem tetted meg.

"én meg annak, hogy az EU-n belül továbbra is szabadon vásárolhatok/fogyaszthatok/vállalhatok munkát, leszámítva a brit termékeket/szolgáltatásokat."

Ha lesz mit, es lesz mibol.
Hiaba magyarazom sokadjara a nyilvanvalo dolgokat, nem fogod fel.

Megegyszer utoljara, roviden probalkozok.
Avamokra elsosorban a protekcionista gazdasagpolitika miatt van szuksegunk. Ha nincs protekcionizmus, akkor elarasztanak termekek olyan helyekrol, amelyek olcsobban termelnek. A kinai dompinggel konnyuipar,elektronika teren mara mar europaban senki sem tud versenyezni, pontosan ezert. Mindezt annak ellenere, hogy van egy kis jelentekten vam rajtuk.
Az, hogy megmaradjon a munkahelyed, neked erdeked, hogyaztan kolthesd a megkeresett penzt,fogyassz. A vamhatarok teljes lebontasaval ez eltunik, mert azok olcsobban es kevesebbel is megelegszenek mint te.
Mivel csak a jelen pillanatra gondolsz es nem latsz tovabb semmit, ezert nem szamolsz azzal hogy te kerulszszopoagra ha nem lesz munkad. Igen, a szoftverfejlesztest is ki lehet szervezni, meg is teszik.

tanato 2019.03.22. 13:33:58

@London2009: Igen,ha Ági nem szerepelt volna a valóság showban anno,valszeg nem lett volna benne a mostani mozgóképes RTL tesó blogban.

Arthamyr 2019.03.22. 16:12:21

@takarék-láng: Akkor én is próbálkozok még egyszer:
nektek biztos "Avamokra elsosorban a protekcionista gazdasagpolitika miatt van" szükségetek. Nekünk meg nincsen.
"Mivel csak a jelen pillanatra gondolsz es nem latsz tovabb semmit, ezert nem szamolsz azzal hogy te kerulszszopoagra ha nem lesz munkad" - Gondolok a jövőre, és annyira nem szeretek dolgozni amúgy sem. Nem kell miattam aggódnod, én nem fogok szopóágra kerülni, már rég lejöttem róla. :)
"Igen, a szoftverfejlesztest is ki lehet szervezni, meg is teszik. " - Nagyon helyes. Aki olcsóbban/jobban csinálja, az csinálja. Ha a kínai/indiai ugyanazt megcsinálja, mint én, de olcsóbban vagy jobban, akkor csinálja, nekem ezzel az égvilágon semmi gondom nincsen és nem is lesz, ez a dolgok természetes rendje. Bár mondjuk ellenük pont van is mindenféle védelem, de én sem vállalhatok (annyira) szabadon munkát kínai/indiai projekten.

mafos 2019.03.26. 09:16:11

A 2003 óta az Egyesült Királyságban élő Declan...
Idézet: "Nem is értem: 800 évig próbáltuk elnyerni a függetlenségünk, és amikor sikerült, 60 éven belül egy másik birodalom részévé váltunk”
Ő 16 éve él ott. WTF?!
Amúgy nemhiszem, hogy bármi fingja is lenne egy kétkezi melósnak arról, hogy mi is történik körülötte. Megszűnik a munkája rövid időn belül, a kilépés után(építőipari munkás), és ehhez ő még asszisztál is?!
T.May azért küzd, hogy UK-t ne karmolja le a brexit a seggéig, és legalább valami NAFTA szerű megállapodás maradjon, amivel sok ember megtarthatná az állását, és nem vonulnának ki a munkaadók. Ha megállapodás nélkül lépnek ki, az ország mélyen be fog lépni az eddigi életszínvonala alá szvsz.

Elnézve ezt az irdatlanciki bénázást, ami most történik az UK vezetéstől, parlamenttől, egy előnye mégiscsak van Orbánnak. Kiszámítható.

mafos 2019.03.26. 09:16:22

@Dikusz:
"@Shaktee: @Golf2: De ebben a linkben meg ezt pampogta a nagytudású:

index.hu/belfold/2019/03/20/a_fidesz_azonnal_elhagyja_a_neppartot_ha_ma_felfuggesztik"

Azért mert ezt belengette, PONT AZÉRT szavazott kb mindenki a Fidesz ellen :D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása