oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2019. január 14. 06:30,  Magyar ember, magyar szív 82 komment

2019. január 14. 06:30 Határátkelő

Magyar ember, magyar szív

Balázsék öt év után látogattak haza Magyarországra. A látogatás nem is indulhatott volna rosszabbul, nagyjából megtörtént az, ami minden autós egyik rémálma, mindez persze az évvégi ünnepek előtt. Aztán mégis valami teljesen más, egy szívmelengető történet lett belőle. (A kép másik oldala Katalin írása, azt is érdemes ide kattintva elolvasni.)

Mi a magyar álom? Halászlé paprikás csirkével? Osztrák életszínvonal? Három tenger mossa? És mi az álom abban az országban, ahol te élsz? És mi a rémálom? Írd meg a hataratkelo@hotmail.com címre!

f_zatrok_balazs_auto.jpg

„Sokat gondolkodtam, hogy megosszam-e ezt a történetet, végül úgy döntöttem néhány sort mindenképpen megér. Nem csak amiatt, ami velünk történt, hanem a magyarság igenis létező becsülete érdekében! 

Az élet úgy hozta, hogy öt hosszú esztendeje nem jártam a szülőhazámban. Ezt a folyamatot sikerült megszakítanunk azzal a szerencsés fordulattal, hogy az új munkahelyem szabadságot biztosított az ünnepekre. 

Fogtuk hát magunkat, a gyerekeket, no meg a kutyát és felkerekedtünk, hogy meglátogassuk a rég nem látott családtagokat, rokonokat. Rogyásig pakoltuk az öreg Citroen-t és elindultunk Budapest felé. 

Épp Győr magasságában jártunk a szakadó esőben, mikor bekövetkezett minden autós rémálma. A kocsi minden átmenet és figyelmeztetés nélkül leállt! Csupán annyi lendületünk maradt, hogy lehúzódjunk a leállósávba. Onnantól se kép, se hang. 

A gyerekek sírtak, a kutya sikított, Dórim riadtan pillázott, én pedig tanácstalanul bámultam magam elé. Persze kiszálltam, körbejártam, benéztem a motortérbe, de tudtam, hogy minden próbálkozás esélytelen. 

Körülbelül tíz perce állhatunk az út szélén, mikor szinte a semmiből elénk húzódott egy üres autómentő. A sofőr, egy nagydarab fickó, kabátját a feje fölé tartva közeledett, majd az osztrák rendszám láttán kissé elbizonytalanodva szólalt meg magyarul. „Szia! Segíthetek esetleg?” 

Miután elmeséltem neki a történetünket és megpróbáltunk néhány egyszerű dolgot az autó újraindítása érdekében, ismét arra a következtetésre jutottunk, hogy a kocsi bizony végképp feladta a harcot. 

Ekkor felajánlotta, hogy levisz bennünket az autópályáról, mert félő volt, hogy valaki belénk rohan. Közben egy rendőrautó is mögénk állt és a benne ülő két rendőrhölgy is felajánlotta a segítségét. Nem kötekedtek, nem igazoltattak, nem szondáztattak, csupán segíteni szerettek volna! 

Miután meghallották, hogy az autómentő elszállít bennünket kellemes ünnepeket kívántak, elköszöntek, majd folytatták a járőrözést. 

Csaba, a mentőjármű sofőrje közben felhívta a főnökét, akitől engedélyt kért arra, hogy egészen Budapestig szállíthasson bennünket, mondván kisgyerekek is ülnek a lerobbant kocsiban. 

Végül mindannyian beültünk az ő autójába és legközelebb már csak édesanyám háza előtt álltunk meg. Ez nyilván pénzbe került, de még most sem tudom mi lett volna velünk, ha nem áll meg segíteni. 

A kocsi tehát ott állt a ház előtt, de ez még mindig nem adott okot a teljes megnyugvásra, hiszen december huszonkettedikén éjjel nem az autószerelő műhelyek a legaktívabbak. Pláne huszonharmadikán, huszonnegyedikén és még sorolhatnám. 

És itt lépett a történetbe Feri, szeretett bátyám autószerelő ismerőse. Belépett, méghozzá még azon az estén, abban a mocskosul szakadó esőben! Egyetlen telefonhívásra ült kocsiba, hogy a segítségünkre siessen! 

Végül december huszonhetedikén elvontatta az autót, megrendelte hozzá a hibásnak vélt alkatrészt, majd mivel sajnos az nem volt megfelelő, nyakába vette a várost és néhány óra keresgélés után a passzentos darabbal tért vissza. 

Természetesen mindenről számlát kaptunk kivéve az alkatrész keresésre fordított időről és az ezzel járó kilométerekről, ezekért ugyanis Feri nem kért semmit! 

Nos, az autó végül beindult, és mi szerencsésen visszaérkeztünk Karintiába. Otthon tartózkodásunk ideje alatt, a legszebb karácsonyi ajándékokat kaptuk! 

Emberséget, becsületet, önzetlenséget és még valamit, amit sajnos egyszer már elveszítettünk. A magyarság összetartásába vetett hitünket! 

Hálásan köszönjük!”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7114559612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dammiel 2019.01.14. 07:08:31

Első! A magyarok igenis összetartanak, ha baj van! Gondoljunk csak ARRA a màrcius 15-ei hóviharra pl.

HakapesziM 2019.01.14. 08:28:23

Na végre. Ilyen is kell, nem csak a "minden szar, Nyugaton a szar sem olyan büdös".

tanato 2019.01.14. 08:35:12

Régi jó közmondás, bajban lesz ismertté az ember.

geeeteee 2019.01.14. 09:18:23

Segítsetek ki, mit nem vettem észre, mi az a sztoriban, ami ennyire ünnepelendő? Vagy már a normál üzem is akkora csoda, amit megillik tapsolni?

Pöffetegecske 2019.01.14. 10:24:05

Tök jó történet, hatalmas szerencse, hogy az autómentő épp arra járt. Egyetértek geeeteeevel, ez a normális vagy természetes, itt is, ott is, bármerre is.

Hari Seldon 2 2019.01.14. 10:25:44

@geeeteee:
Hát, hogy Karácsony volt (majnem), és mindenki kedves volt.
-> Még a Grincs is... (szarkazmus OFF)

Egyébként kicsit hasonló volt a mi karácsonyi magyarországi utunk kezdete: 26-án indultunk volna a hétszemélyessel. A kocsi bent a garázsban. Előtte félig a garázsbehajtón a kis Clio. Éjjel minuszok. Autó már négy éves, aksija meg reggelre lemerült. Miután ilyen még nem fordult elő, otthon nincs bikakábel. Mme Seldonnak ügyelete volt aznap. A másik kocsival kiállni a garázsból, úgy hogy ne karcolódjanak össze nagyon nagy bűvésztrükk volt. Aztán még a kis kocsit miatt kerestem bikakábelt 25-én. Nyilván felejtős dolog. Aztán csak elmentem pár benzinkútra. (be akartam állni a Clioval amíg nem leszünk itthon, ne álljon már a hidegbe) Ötödik kúton végre volt kábel. Másnap reggel indulhattunk.

verkagrafomanka 2019.01.14. 10:57:53

en azt nem ertem, miert relevans, hogy magyarok segitettek...

tsabus UAE 2019.01.14. 12:11:45

Hasonló történeteket tudnék én is írni Magyarországról, Szlovéniából, Angliából, Németországból, de még innen, Dubaiból is. Mindenhol vannak jó emberek, meg férgek is. Sokszor leginkább a szerencsén múlik, melyik fajtával futsz össze.

Dammiel 2019.01.14. 14:56:18

@verkagrafomanka: mert a csapból is az folyik, h magyar magyarnak farkasa, stb..

O1.G 2019.01.14. 14:56:22

Off.BAZ-megye méretű O1G-t rajzolt Florida egére egy magyar pilóta...Hehehe

RoxyCRX 2019.01.14. 15:41:54

Bocsi elore is, tok jo, hogy a magyarok segitenek meg miegymas (vegre valami pozitiv tortenet), de nem felelotlenseg egy nagyon oreg muszakilag kiszamithatatlan autoval nekivagni kulfoldnek? Nem akarok becsszo senkinek a zsebeben kotoraszni, de a kulfoldi munka/fizu csak ad annyit, hogy az embernek legyen egy aranylag normalis autoja, nemde?

gabors 2019.01.14. 16:19:06

egy jol vegzodo tortenet van ami mar kezd normalissan mukodni Mo-on is

mar mas is kerdezte, de egy automento nem pont erre van ?

es ha van biztositas akkor az fizeti .. .engem is vitt mar le az autopalyarol automento havazott "baromi rendes" volt elvitt az elso benzinkutig es mivel ott kiderult hogy valoban szarazra autoztam a tartalyt. Total uj kocsi alig egy honapos es elszamoltam hogy kb mennyit tudok menni egy tankkal ...

Sot olyan "rendes" volt nem is tette le addig a kocsit (olyan platos nem vontatott) amig par liter utan a kocsi poccre indult es minden rendben volt. (mert akkor nyilvan egy szervizbe kellett volna vinni).

Az valoban rendes dolog volt az ismerostol hogy unnepek alatt megjavitotta a kocsit, de ha jol olvasom ez valoszinuleg a batyjaval valo viszonynak volt koszonheto inkabb mint magyarsagbol fakado dolog... Kerdes hogy lett volna-e olyan "magyar" szerelo aki mindenfele elozetes ismerettseg/baratsag/"lekotelezettseg" nelkul is megcsinalta volna ezt (nem tudom de nincs kizarva).

Csodabogár 2019.01.14. 16:21:37

Szerencse persze ha pont arra jár egy autómentő, de manapság mindenkinek van telefonja, csak be kell szólni az illetékes autóklubnak. Régen az autóbahnokon voltak kis oszlopok elég sürjen. Én egyszer egy olyannak nyomkodtam meg amegfalalő gombját és 15 perc mulva ott volt a "sárga angyal" gondolomha nem tudtak volna a helyszinen segíteni mentő is lett volna.
Ettől függetlenűl örülök ha valaki 5 év után képes Karintiából haza látogatni, kellemes benyomásokkal megy haza.

gabors 2019.01.14. 16:35:31

@Hari Seldon 2: nincs egy nyamvadt aksi toltod ? ha csak az a "csepegteto fajta is" (ez hasznos foleg ha az egyik kocsit csak ritkan hasznaljatok)

Nem lehet tobb egy fapados tolto 50 euronal. Par ora alatt hacsak nem teljesen murdalt meg az aksi siman el fogod tudni inditani a kocsit.

Amugy biztositasodban nincs ilyen szolgaltatas, az enyemben van es siman kijon valaki egy indito aksival es elinditja a kocsit, meg a toltesre sem kell varni. Sikerult valamit bekapcsolva hagyni es reggel lemerult aksit talaltam mivel sietnem kellett nem akartam 2-3 orat tolteni igy felhivtam a biztositot es kevesebb mint fel oran belul ki jott valaki egy indito aksival es minden rendben volt (azota vettem en is egyett az mar kicsit tobb mint egy tolto)

Shanarey 2019.01.14. 17:27:54

Öreg autóval nem megyünk messzire. Ha mégis mennénk, előtte betoljuk valami szervizbe. Az autómentők,Magyarországon, rendszeresen cirkálnak az autópályákon, a jó üzlet reményében, már csak azért is mert rendszerint az ott járőröző rendőrök cimborái.

gabors 2019.01.14. 18:08:23

@Shanarey: @Shaktee:

koszi a linkekert a cikk es az interview a pilotaval erdekes

ha azt nezem akkor ez az O1G joval olcsobb volt negyzetcentimeterenkent mint az en egyeni matricam :-)

Hari Seldon 2 2019.01.14. 18:22:34

@gabors:
Hát eddig nem kellett az aksival vacakolnom. - Ezen túl meg nem probléma, van kábel. Meg mondjuk veszek még egy töltőt is.
Egyébként lehet, hogy kijönnének. Nem tudom, lehetséges, mondjuk ez 25-én volt. - Ilyenkor még a hó is lassabban hull.

nyuszigonosz 2019.01.14. 18:25:50

Az az érzésem, hogy a poszt írója nem nagyon autózott még úgy igazán sehol.
Egy öreg kocsit szervizbe kell vinni, mielött az ember hosszabb útra indul vele.
Ha meg megáll az autópályán vagy akárhol, hát pont arra van az autómentö. Ha nem jön arra pont véletlenül, akkor hívja az ember. És jön. Ez nem szívesség, hanem szolgáltatás.

Autójavítás az ünnepek között: szintén egy normális dolog.
A leírt esetben meg még családtag ismeröse is a szerelö, szóval perszehogy örül az ember, ha a kocsi újra kész és gurul, de hát ennyi.

gabors 2019.01.14. 18:46:05

@Hari Seldon 2: "Ezen túl meg nem probléma, van kábel. "

Az jo de ha a ledoglott kocsi a masik elott all es nem tudsz valahogy elmenni melette (pl nalunk nem nagyon menne kocsibeallo a ket haz kozott van es ket auto nem fer el) akkor eleg hosszu kabel kell majd hogya a hatul allo autoval az elol levo be-bikazd :-)

Vagy mindig orral a garazs fele kell allni es a garazsba meg betolatni :-)

az ujabb autokkal (automata valto) meg az is gond lehet hogy uresbe sem lehet tenni oket vagyis felre sem tudod tolni ...

FutureFry 2019.01.14. 19:03:49

@gabors: Tudtommal szinte minden automata váltós autót üresbe (neutral) lehet rakni, ha kell az “eletronic shift lock manual override” használatával (azaz még lemerült aksinál is). Persze a kézi váltós azért jobb mert azt be is lehet tolni (igaz, ahhoz két ember kell, hacsak nincs valami lejtő).

Hari Seldon 2 2019.01.14. 19:28:16

@gabors:
Igen, az tényelg gáz lehetett volna, hogy a garázsba orral álltam be. (nem azért mert nem tudok vezetni, mindenhova tolatva állok be) Hanem mert akkor telepufogom a garázst benzingőzzel.
A másik kocsi meg háttal állt a háznak, a kocsifelhajtón. Kitolatáskor talán ha egy egy centi volt a két karosszéria mellett. Erősebb ívet nem vehettem, mert ugye a kocsi orra meg a garázs fala felé "kaszált", és ha kevésbé kanyarodok, akkor meg a garázskapú kaparja meg a kocsit a B oszlopnál. (a másik kocsi kitolása elég bizonytalan megoldás lett volna, mert a kormánya pont úgy fordult, hogy ha toljuk, még inkább a garázs felé viszi az orrát.)
Na mindegy, a tanulság, kell venni egy töltőt is. (konnektor van a garázsajtó mellett, onnan simán elérem a kinti kocsit is)

kardio1 2019.01.14. 19:36:19

@O1.G: @gabors: @Shaktee: @Shanarey:
Örömmel tölt el, hogy Simicska önkifejezését ilyen lelkesen terjesztik a világon, a reklám mindig jól jön egy üzletembernek, főleg, ha döcög a bolt. Viszont, ha jól tudom, nem volt mindig kebelbarát a Lajos az ellenzéki oldalon, hogy finoman fogalmazzak...Hiszen kulcsfigura volt a fideszes gazdasági háttér megteremtésében. Most meg az ő falfirkája a sikk, amit a fideszes belháború elvesztése okozta frusztrációja íratott vele.
Valami sajátot kellene kitalálni.

Shaktee 2019.01.14. 20:27:09

@kardio1: Már rég nem a Lajosé az O1G, hanem a vikié, kár ezen nyammogni kardio bá :-)

kék madár 2019.01.14. 21:36:59

@FutureFry: "igaz, ahhoz két ember kell"
attol fugg, en Trabatot rendszeresen toltam be egyedul, csak a sipcsontom volt kek-zold

kék madár 2019.01.14. 21:40:56

egyebkent valoban jo tortenet.
Amit nem ertek, Karintiabol hogy nem jut valaki el Magyarorszagig 5 even keresztul??? Ha csak egy kijaratot benez az autopalyan mar majdnem Magyarorszagon van.

Hari Seldon 2 2019.01.14. 21:42:25

@Shaktee:
Lehet, de nem értek egyet a trágársággal. - Mondom én, aki Orbánt hogy úgy mondjam, nem nagyon kedvelem.

gabors 2019.01.14. 21:43:00

@FutureFry: Lehet jobban tudod, en csak a sajat kocsimrol tudok nyilatkozni abban nincs ilyen mod. Most jobban belementem es minden evvel a tipussal foglalkozo forumon azt talaltam hogy ha a kocsi nem "bootol" barmi miatt (pl 12V aksi lemerul) akkor nem lehet a "Parkingbol" kivenni csak valami durva szerelessel amihez minimum emelore kell tenni a kocsit... nem hivatlos hack-et talaltam de azt atlag tulaj nem fogja tudni megcsinalni. Szoval azt hiszem hogy sok mai drive by wire kocsiknal ez konnyen fennall.

Pl a hatso ajtot (egyteru) sem lehet kinyitni (nincs kulcs) ha a 12Vos aksi halott es az en kocsimban pont ott hatul van az aksi. Mondjuk ennek van mechankus override-ja de ehhez be kell maszni oda es meg ugy sem egyszeru...

kék madár 2019.01.14. 21:44:31

@Hari Seldon 2: engem az O1G-ben az is zavar, hogy nem talalo, ennel frappansabban is lehet "becezni" ezt a pszichopata borzalmat

Hari Seldon 2 2019.01.14. 22:10:23

@kék madár: Igen, szerintem is. - Ráadásul a nevezett anyagból idővel még lehet tisztességes ember, Orbánból meg már...

kardio1 2019.01.14. 22:23:33

@Shaktee: nem nyammogok, shakti bá !
Újra megleptél. Azt vártam, hogy azt mondod, a kifejezés ezentúl az ellenzéké. Most megtudtam, hogy Viktor ezt is elvette Lajostól...Fizetnek jogdíjat az ellenzékiek OV-nak a használatért ? :)
Egyébként nem vagyok fideszes, a jelenlegi Fidesz éppúgy nem tetszik, mint a jelenlegi ellenzék.

kék madár 2019.01.14. 22:42:06

@kardio1: "a jelenlegi Fidesz éppúgy nem tetszik, mint a jelenlegi ellenzék."
ezek szerint van ellenzek :) Neha jo felfedezni...

kardio1 2019.01.14. 22:55:55

@kék madár: hát nincs 100%-a a Fidesznek a parlamentben !

Shaktee 2019.01.14. 23:16:31

@kardio1: passzentos rá, evvan..majd minden kontinens említi a vezírt emígyen kardió bá :)

FutureFry 2019.01.14. 23:27:36

@kék madár: Jó mondjuk egy Trabantot be se kell indítani, szinte Frédi-Béni hajtástechnikával is elnavigálható :). Pláne, hogy manapság már nem tudom hol árulnak keveréket (persze házilag is megoldható)…

FutureFry 2019.01.14. 23:45:37

@gabors: Igen, az újabb (pl. hybrid vagy elektromos) autóknál lehet ez nem oldható meg egyszerűen. Egyébként a YouTube-n rákeresve (pl. “gear shift lock manual override”) rengeteg kis videó van hol különböző típusoknál mutatják hol van a bigyó/kapcsoló aminek a segítségével üresbe lehet tenni az automata váltót akkor is ha nincs aksi (sőt, kulcs se kell). Gondolom enélkül elég durva trélerre húzni az autót (pláne vontatni).

Szerintem mondjuk azért (is) preferálandó a kézi váltós autó, mert ott mindig meg van a lehetőség a motor és a futómű mechanikusan történő leválasztására (a kuplung benyomásával) ami biztonsági szempontból jól jöhet, pl. ha a cruise control vagy a gáz beragadna. Igaz elismerem ez nagyon ritka, de nem lehetetlen: Pár Toyota és Lexus modellnél úgy tíz éve gond volt az ilyesmivel, halálos balesetet is okozva:
www.latimes.com/business/la-fi-toyota-recall18-2009oct18-story.html

Mondjuk azóta ugyebár az autonomous/self-driving autó “divat”, de ilyenből kéziváltós változatot még nem láttam :)

kék madár 2019.01.15. 02:49:37

@FutureFry: ez a san diegoi eset a Lexus elektronikaja miatt volt, "felreertette a sofort, es kikapcsolta az osszes feket, meg uresbe vagy lekapcsolni se hagyta magat. Tulterveztek a logikajat.

blackhairlady 2019.01.15. 03:04:52

@gabors: "Lehet jobban tudod, en csak a sajat kocsimrol tudok nyilatkozni abban nincs ilyen mod."
Ez biztos?

FutureFry 2019.01.15. 03:38:42

@kék madár: Igen, bár tudtommal a fékek nem voltak “lekapcsolva” (“csak” a vákumnyomás ment el mert a gáz max-on volt), ennek ellenére annyira nyomta a sofőr, ahogy csak tudta (izzó fehér volt a becsapódáskor ami nagyban hozzájárult, hogy rögtön lángra robbant). A sofőr (“civilben” egy országúti rendőr volt) azt sem tudta, hogy a motor-kikapcs gombot három másodpercig kellett volna nyomni (nem csak nyomogatni) ahhoz, hogy hatásos legyen. (Kölcsönautó volt, valószínű nem ismerte a dolgokat rajta). És igen, üresbe tenni sem lett volna egyszerű mert a sebességváltó kézi-mód imitálása bonyolítja a dolgot.
www.thetruthaboutcars.com/2009/10/starter-button-a-factor-in-runaway-lexus-es350/

Szerencsére azóta az autóipar sokat egyszerűsödött, semmi bonyolult logika vagy technika nincs ami miatt aggódni kéne :)

gabors 2019.01.15. 04:00:24

@blackhairlady: "@gabors: "Lehet jobban tudod, en csak a sajat kocsimrol tudok nyilatkozni abban nincs ilyen mod."
Ez biztos? "

Igen teljesen biztos Prius 3rd Generacios. Nincs kuplung vagyis a ket elektromos motor, a belsoegesu motor (engine) es a futomo mindig mechanikusan ossze van kapcsolva. Az ureset az MG1 megfelelo vezerlesevel erik el vagyis ha a kerek forog MG1 ellen forgat pont annyit hogy maga "motor" nem mozogjon semerre. (Ez max 41 mi/h ig lehetseges, vagyis uresbe tenni es legurulni a hegyrol sem tanacsos mert MG1/inverter siman karosodhat) ...

Ugyanigy ha a Prius-t ugy vontatjak hogy az elso kereke az uton forog akkor a motorgeneratorokban bizony komoly feszultseg keletkezik ami vezerles nelkul komoly karokat okoz elobb utobb (ezert a Toyota szerint csak hatso kereken szabad vontatni (ez amugy minden elso kerek hajtasnal hasonlo) illetve eleve csak platon javasolja a szallitast.

A Prius -ban tehat nem sebesseg valto hanem energia irany valto van ... ha jobban erdekel keresek linkeket ...

gabors 2019.01.15. 04:08:54

@blackhairlady: "@gabors: "Lehet jobban tudod, en csak a sajat kocsimrol tudok nyilatkozni abban nincs ilyen mod."
Ez biztos? "

Sot egy Prius-t a tavkapcsolo nelkul el sem lehet inditani... (nyilvan a jeleadot lehet klonozni) de vezetekeket rovidrezarni nem lehet ugy hogy "bootoljon" is a kocsi (Ready a priusban) ezert nem is igen lopjak ...

Indito kulcsa nincs is .... :-)

gabors 2019.01.15. 04:21:26

@kék madár: "@FutureFry: ez a san diegoi eset a Lexus elektronikaja miatt volt, "felreertette a sofort, es kikapcsolta az osszes feket, meg uresbe vagy lekapcsolni se hagyta magat. Tulterveztek a logikajat. "

Semmi gond nem volt az elctronikaval az osszes eset vezetoi hiba volt (illetve a sofor nem volt tisztaba hogy hogy is mukodik az adott uj kocsi es regi beidegzodesek miatt nem tudta megoldani a gondiot)

Sokszor arrol volt szo hogy a szonyeg miatt "beragadt" a gaz pedal (szerintem ez is vezetoi hiba) de soha nem volt tutti ez. Legtobbszor nem volt egyertelmu mi okozta a problemat. Azota ha jol tudom annyit valtozott a helyzet hogy ha egyszerre gaz es fek lenne benyomva a fek nyer... nem tudom miota kotelezo ez.

Es nem volt tisztaba azzal hogy mit kell tenni ha nincs "kulcs" amivel a motort le lehet allitani es gyakran bepanikolt ...

blackhairlady 2019.01.15. 04:37:13

@gabors: Meglepodtem, hogy van olyan automata valtos auto amelyben nincs "N" shift.
Ha automososba viszed akkor mibe teszed a sebesseget?

gabors 2019.01.15. 05:53:08

@blackhairlady: "@gabors: Meglepodtem, hogy van olyan automata valtos auto amelyben nincs "N" shift.
Ha automososba viszed akkor mibe teszed a sebesseget? "

Persze hogy van benne "N" es ebbe kell tenni automosoban de mint probaltam vazolni hogy ennek csak akkor van valos ertelme ha a Prius "Ready" allapotban van vagyis a computerek mennek .. .ezek szervezik meg hogy a motor gyujtas nelkul allo helyzetben van ES a kerekekre nem megy nyomatek vagyis "szabadon" tudnak forogni ... ezt a eCVT "elektronic continous variable transmission"-nak nevezett valami eri el es nem egy "kuplung" szuletett tengelykapcsolo.....

Na ezert van az hogy 12V-os aksi nelkul (vagy a taviranyito nelkul) az auto elektronikaja nem indul el ami nelkul a tobbi elektromos dolog sem megy igy nincs is "N" fokozat sem.... ha a parking blockolo (nem kezifek) ki is van iktatva (ez komplikalst) akkor sincs valodi "N" fokozat es csak igen lassan igen rovid tavon ajanlott mozgatni egy Prius-t

Nem tudom erthetobb-e igy.

kék madár 2019.01.15. 06:06:44

@gabors: de nem vezetoi hiba volt, ha utana olvasol, kulonben nem fizetett volna a Toyota 1.1 milliard dollart a settlementekre
www.sandiegouniontribune.com/sdut-bob-baker-saylor-settle-crash-lawsuit-2015mar03-story.html

tsabus UAE 2019.01.15. 06:18:41

OK, kiveséztük, hogy üresbe lehet tenni az automata váltót, ha döglött az aksi és nem indul a motor. Annak viszont utána kellene nézni, hogy mi a helyzet az elektromos kézifékkel ilyen esetben. Mert hiába teszem üresbe a váltót valami trükkel, ha a kéziféket nem tudom kiengedni.
OFF
A feljebb lévő hozzászólásban egy egyszerűsített kategorizálást használtam (nyilván), de valaki, aki nem a "jó emberek" csoportját véli erősíteni, egyből küldött egy mocskolódó privit. Sejtem, ki lehet az és ha igazam van, akkor valóban érintve érezheti magát. Minden más esetben pedig érvényes az ősi mondás: Akinek nem Inge, annak Hans... :-)
ON

Ellenzéki Tüntető 2019.01.15. 06:25:03

Off: Nekem is nagyon tetszik az O1G jelszó, mert ez simán biztosít egy újabb kétharmadot a fidesznek. Biztatok minden ellenzékit, hogy minél többször használja, így lehet akár négyötödöt is összehozni, tekintve hogy néhány tízezer emberen túl ezzel hétszentség hogy senkit nem szólítanak meg.

Ellenzéki Tüntető 2019.01.15. 06:25:15

@geeeteee: ja ja, ez természetes.

Mondjuk ha ugyanez a sztori Ausztriában történik, akkor oda meg vissza kell lenni, hogy hát igen, ott még van Emberség, nem hiába, az már Nyugat, nincs ez a rohadt posvány meg diktatúra mint itt.

De ha Magyarországon? Akkor ez nem ünneplendő, eleve hülye akinek ez tetszik, nehogy már odáig süllyedjünk hogy ezt is megtapsoljuk, pff ebből is látszik hol tart már ez az ország.

konrada 2019.01.15. 07:58:04

A történetnek azért van 1 másik aspektusa is:

A blogbeíró 5 évnyi kint lét után kapott csak olyan munkát, amelyből haza tudott jönni a szomszédos Ausztriából, de akkor is csak egy átlagosnál hosszabb karácsony idejére.
Ezt is csak egy olyan öreg csotrogánnyal tudta megtenni, mely már félúton lerobbant.

...szóval ez arról is látlelet, hogy azért kint sem kolbászból van a kerítés...

Nancsibacsi 2019.01.15. 08:23:28

5 év alatt nem sikerült egy rendes autót venni?
Az autópályákon MINDIG van autómentő, aki abból él hogy levigye az autót. Ezek vagy hiénák, vagy az autópályával szerződött cégek (papíros hiénák). Ha nem ő talál meg először, akkor a rendőrök, akik azonnal hívják. Mivel látta az osztrák rendszámot, így igen "baráti" díjon nem 20, hanem 120 km-et furikázott, dupla km díjért. A két ünnep között munkanap volt - ha 1 alkatrészt kellett cserélni, az nem nagy teljesítmény, hogy sikerült 1 nap alatt megcsinálni az autót.
Azért örülök hogy Ausztriához képest mindez sci-fi-nek meg szuper nagy összetartásnak tűnik - már megérte kimenni :-D

Határátkelő 2019.01.15. 08:26:05

Csodálatos dolog, hogy még egy pozitív történet esetén is sikerül fikázni és gyalázkodni.

Magyarország.

Nancsibacsi 2019.01.15. 11:45:25

@Határátkelő: Az viszont roppant szomorú, hogy a kint élők a média hatására annyira sz.r helynek gondolják Magyarországot, hogy egy tök átlagos történetet mesebeli csodának élnek meg. Ebben te, meg a hozzád hasonlóak a bűnösek.

ami szabad 2019.01.15. 11:45:28

Köszi a storyt, kell, hogy néha azért az legyen a visszajelzés, nem reménytelen itthon a helyzet!

naneszórakozz 2019.01.15. 12:40:32

Szép történet és csak megerősíteni tudom, hogy jó néha ilyeneket is olvasni. Minél gyakrabban kéne ilyennek történnie! Az lenne a legjobb, ha ez lenne a "mindennapos".
Persze nem utópiában élünk.

Ellenzéki Tüntető 2019.01.15. 13:03:52

@Nancsibacsi: Én értem, amit mondani akarsz, de nem értek egyet, ez egy pozitív történet. És ha ilyet is közöl a határátkelő, akkor nem lebaszni kell, hanem megdicsérni. Így ni:

"Kedves Határátkelő, nagyon jó hogy pozitív történeteket is közölsz, megdicsérlek."

Sajna annyiban igazát látom Nancsinak, hogy elég sok a negatív antimagyar nyafi, de ez nem igazán a blog hibája, hanem az index főleg ezeket szemlézi mert erre ugranak az ilyen trollok mint mi.

Ellenzéki Tüntető 2019.01.15. 13:04:20

@Határátkelő: "Csodálatos dolog, hogy még egy pozitív történet esetén is sikerül fikázni és gyalázkodni.

Magyarország. "

Jaja, én biztos vagyok benne, hogy ilyen soha egy más országban sem történhetne.

No látod pont az ilyen megjegyzések miatt gondolják a Nancsibácsik azt, amit. Az, hogy te nem a kommentelőre teszel megjegyzést, hanem ennek örvén az egész országra, pontosan ez az ami bántó és zavaró, és a határátkelőnek ezt a magyarellenes élt adja. Lehet hogy ezt magadon se veszed észre, netán természetesnek gondolod, de akkor is így van.

Ja meg ez az "ország átlépte a határt ezért mi is átlépjük", milyen határt lépett át az ország? Ezt régóta kérdezem de sose válaszoltatok. Ez a szlogen is olyan, hogy "hát én nem azért megyek külföldre mert ott magasabb a fizu vagy mert ott jobban szeretnék élni, hanem EZ AZ ORSZÁG HIBÁJA".

Aztán megy a csudálkozás hogy jaj mitől lehet hogy ezt a blogot a nemzetiek nem annyira szeretik. Mágikus. Biztos mert orbánbirkák.

szanalmas 2019.01.15. 14:31:23

@Shanarey:

"Öreg autóval nem megyünk messzire. Ha mégis mennénk, előtte betoljuk valami szervizbe."

Azért menő szervizes az, aki minden egyes alkatrészről megállapítja majd, hogy 300 km után meg fog-e halni, vagy nem. Ugyanitt tenyérből olvasás, és vudubaba készítés jutányos áron.
És ha a szerviz ellenére mégis lerobban az autó, akkor mi van?
Ilyen alapon mondhatjuk a régi örökigazságot is, hogy "olyan francia terméket amiben csavar van, NEM veszünk"!!!

gyászhuszár 2019.01.15. 16:01:04

Mi volt a gond a kocsival?

Nagy Anita Sv 2019.01.15. 16:46:28

@konrada: megnyugtatlak kurvajo kint:)

Nagy Anita Sv 2019.01.15. 16:46:31

@FutureFry: nem veszunk vele ossze hogy ki talalta ki - ugy tokeletes ahogy van:)

gabors 2019.01.15. 16:52:47

@tsabus UAE: "Annak viszont utána kellene nézni, hogy mi a helyzet az elektromos kézifékkel ilyen esetben. Mert hiába teszem üresbe a váltót valami trükkel, ha a kéziféket nem tudom kiengedni."

Nem tudom mit ertesz elektromos kezifeken ? a "P" betus gombot talan ? Az nem kezifek hanem valtot "Park" allasaba teszi ez az amirol szo volt, hogy pl. az en automban ezt NEM lehet kioldani de vannak tipusok ahol van valami mechanikus kioldas

Megint csak a sajat kocsim, a "kezifek" teljesen mechanikus (azt hiszem annak is kell hogy legyen, sot fuggetlen a kocsi normal fekrendszeretol, azt hiszem ez "szabvany"). Bar a Priusban ez egy jobb oldali pedal amit labbal kell ki/be nyomni es gyujtas nelkul is mukodik ki is es be is lehet "huzni". Sot ettol meg menni is lehet kocsival ellentetben a "P" allassal .

gabors 2019.01.15. 17:55:59

@kék madár: mar bocs de pont az van a cikkben hogy megallapodtak de hogy miben az titok vagyis a Toyota nem ismert el semmit nem is a kocsival volt gond hanem szonyeggel a vezeto laba alatt ... nekem akkor is Prius-om volt es a visszahivas annyibol alt hogy vagy szedjuk ki a szonyeget vagy egy olyat tettek be amin volt ket kis kampo ami talan nem engedi elorecsuszni ....

Ja es azota a hasznalati utasitasban benne van hogy a szonyeget indonket ellenorizni kell hogy nem csuszott-e el a helyerol .. ennyi semmi gond nem volt magaval az autoval... ilyen balesetek voltak azelott is hogy kolas uveg es hasonlok beszorultak a pedalok koze.....

Ez a baleset teljesen elkerulheto lett volna a sofor elolvasta volna a kb 500 oldalas hasznalati utasitast (mar a 2009-es Prius-omnal is ott volt hogy leallitaskor nem eleg megnyomni csak a gombot hanem nyomva kell tartani ebbe bele jon az ember napi hasznalatnal) .... persze mivel ez csak egy kolcson kocsi volt nyilvan nem tette meg ... en sem szoktam...

Csak a yamaha 2019.01.15. 18:42:42

Minden autópályán "cirkál"autómentő..És igen ha nem ismerős,akkor valszeg nem lett volna aki meg javítja..A két ünnep közt,szinte senki nem vállal semmit..Nem mert lusta,csupán bezár vagy RENGETEG a munkája még.Ilyenkor a segélyesek tudnak javítani,illetve javítanak.

kék madár 2019.01.15. 20:08:54

@gabors:
nem volt titok: 10 millio dollar
fox5sandiego.com/2014/03/19/toyota-to-pay-1-2-billion-in-justice-department-probe-over-unintended-acceleration/

A Toyota annyira nem ismert el semmit, hogy MINDENT elismert es 1.2 milliardos birsagot fizetett a Fednek.
www.sandiegouniontribune.com/news/sdut-toyota-justice-department-settlement-acceleration-2014mar19-story.html
"The agreement was unusual not only due to the dollar amount, but also Toyota’s admission of wrongdoing. The automaker came clean on the fact that it hid knowledge of two major problems that could cause unintended acceleration in many of its vehicle models."

Senki nem mondta ki, hogy a sofor volt a hibas, mert a legatfogobb vizsgalatok se tudtak ezt megallapitani.
Ha van linked errol, hogy megis, akkor kuldjed.

www.autoblog.com/2009/12/10/toyota-tragedy-saylor-family/
"Was it Toyota's fault? Was it the dealership's fault? It's tough to say, but we can be certain it wasn't Mark Saylor's fault."

Golf2 2019.01.15. 20:09:21

@gabors: elektromos kézifék...Amerikában még nincs ilyen? Megnyomsz 1 gombot az a kézifék.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.01.15. 20:25:34

Ááááh!Ez biztos valamilyen fidesz prpoganda írás!:))
Megvettek titeket is?!:))
Amúgy örülök ,hogy van ilyen is.

gabors 2019.01.15. 21:59:16

@Golf2: "@gabors: elektromos kézifék...Amerikában még nincs ilyen? Megnyomsz 1 gombot az a kézifék."

Az nem a kezifek hanem csak a regebben P-nek nevezett valto allas amit az ujabb autokban mar gombnyomasra megy mert amugy a valto is csak drive-by-wire... meg sokszor akkor is ha valami kart huzol/tolsz elore hatra. EZ nem fek, hanem a valton belul egy horogszeru bizbasz a fotengely a motorhazhoz rogziti es ennek a tehetetlensege tartja csak az autot. (emellett van meg a kezifek)

Ami klasszikusan a "kezifek" vagy amit itt amerikaban "parking break" vagy "emergency break"nek is hivnak az a fo fekrendszertol fuggetlen mechanikus fek altalaban a hatso kerekre fekez. Legtobben nem hasznaljak itt (en sem ma reggel kiprobaltam mint mar irtam)

FutureFry 2019.01.16. 00:09:12

@gabors: “Electronic Parking Brake”. Itt a Toyota-féle változat:
youtu.be/N57rJYUa_ZI

gabors 2019.01.16. 02:24:52

@FutureFry: ilyen eddigi kocsimban nem volt meg lehet kovetkezoben mar lesz ... de ezzel is lesznek gondok gondolom...

pl nem volt semmi arrol hogy ezt "be tudom-e huzni" menetkozben veszfekezesre ha valamiert fo fekhengerrel valami van es a hidraulikus fek eppen eltunt ... mert ha nem akkor ez csak hokusz pokusz ....

ez a hold funkcio egyebkent a Priusban is megvan csak nem kell gombott nyomni hanem allo helyzetben erossebben ralepek fekre es utann ameddig nincs gazadas a fek fog tovabb anelkul hogy nyomnam ... ez nem uj nekem

geeeteee 2019.01.16. 06:26:42

@Ellenzéki Tüntető: Szerinted nem kéne természetesnek lennie? Az egy óriási fogalomzavar, ha egy feltételezetten működő piacgazdaságban egy ilyen hétköznapi történetet
("Emberséget, becsületet, önzetlenséget és még valamit, amit sajnos egyszer már elveszítettünk. A magyarság összetartásába vetett hitünket!
Hálásan köszönjük!”)
az idézetben szereplő magasztos kifejezésekkel címkéznek fel. Plussz hála, kézcsók esetleg? Ránéztem az autóklubjuk oldalára, a Schutzbrief 44,40 Euróba kerül egy egész évre, havonta kevesebbe, mint egy pakli cigi ára.
www.oeamtc.at/mitgliedschaft/leistungen/schutzbrief/
Nagyon furcsa értékrend. Tehát nincs semmi bajom a pozitív megoldással, a sztori tálalása disszonáns, nem hiszem el, hogy ezt nem érezni.

Esetleg hasznos tanács, ezt mindenkinek írom, többször kiderült már, hogy sokan nem tudják jól. Országfüggő persze, de általában a műszaki- és a baleseti mentéseket külön kezelik. Tehát, ha lerobbansz, akkor az autóklub vagy annak szerződött cégei segítenek, és a tagsági vagy a RoadSide Assistance fedezi.
Ez az egyszerűbb, aránylag olcsó és minimális az adminisztrációja is. Ha viszont összetöröd a kocsidat, az szinte mindig biztosítási ügy, akár kötelezőre, akár casco-ra megy. Megtévesztő lehet, de sok helyen az autóklub is árul biztosítást, szóval érdemes tíz percet rászánni, értelmezni. Sok pénzbe is fájhat, ha például egy műszaki hiba miatt a biztosítós vontatót hívod vagy fogadod el, mert az ért előbb hozzád. Ráadásul az autóklubos tagságit reptében is meg lehet venni, és nincsen kivárási idő. Mondjuk egy olyan esetben, hogy defektet kapsz és nincs pótkereked, akkor vedd meg inkább telefonon a tagságit vagy valamelyik asszisztens szolgáltatást, olcsóbban jössz ki.

geeeteee 2019.01.16. 06:26:51

@Ellenzéki Tüntető: Szerinted nem kéne természetesnek lennie? Az egy óriási fogalomzavar, ha egy feltételezetten működő piacgazdaságban egy ilyen hétköznapi történetet
("Emberséget, becsületet, önzetlenséget és még valamit, amit sajnos egyszer már elveszítettünk. A magyarság összetartásába vetett hitünket!
Hálásan köszönjük!”)
az idézetben szereplő magasztos kifejezésekkel címkéznek fel. Plussz hála, kézcsók esetleg? Ránéztem az autóklubjuk oldalára, a Schutzbrief 44,40 Euróba kerül egy egész évre, havonta kevesebbe, mint egy pakli cigi ára.
www.oeamtc.at/mitgliedschaft/leistungen/schutzbrief/
Nagyon furcsa értékrend. Tehát nincs semmi bajom a pozitív megoldással, a sztori tálalása disszonáns, nem hiszem el, hogy ezt nem érezni.

Esetleg hasznos tanács, ezt mindenkinek írom, többször kiderült már, hogy sokan nem tudják jól. Országfüggő persze, de általában a műszaki- és a baleseti mentéseket külön kezelik. Tehát, ha lerobbansz, akkor az autóklub vagy annak szerződött cégei segítenek, és a tagsági vagy a RoadSide Assistance fedezi.
Ez az egyszerűbb, aránylag olcsó és minimális az adminisztrációja is. Ha viszont összetöröd a kocsidat, az szinte mindig biztosítási ügy, akár kötelezőre, akár casco-ra megy. Megtévesztő lehet, de sok helyen az autóklub is árul biztosítást, szóval érdemes tíz percet rászánni, értelmezni. Sok pénzbe is fájhat, ha például egy műszaki hiba miatt a biztosítós vontatót hívod vagy fogadod el, mert az ért előbb hozzád. Ráadásul az autóklubos tagságit reptében is meg lehet venni, és nincsen kivárási idő. Mondjuk egy olyan esetben, hogy defektet kapsz és nincs pótkereked, akkor vedd meg inkább telefonon a tagságit vagy valamelyik asszisztens szolgáltatást, olcsóbban jössz ki.

geeeteee 2019.01.16. 06:27:04

A nem mozgatható autó témához pedig, akár automata váltó, akár fék miatt, sőt bezárt autó esetén is, fel lehet csörlőzni, még a kormányzár sem probléma. Nem tudom a magyar nevét, itt dolly-nak hívják, kis tálca, ami négy apró keréken gurul, a tilt-tray vontatókon tartozék, lehet mechanikus vagy hidraulikus, pár pumpálással felemeli a kereket.
www.google.com/search?q=dolly+for+car+wheels&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjT6rHz-_DfAhUQhuAKHTqDDyEQ_AUIDygC&biw=1270&bih=654
Ugyanez motorhoz:
www.pinterest.com/pin/230105862188286228/

Leooo 2019.01.16. 06:27:14

@gabors: Menj a Lidl-be, ha éppen itt vagy 3.990 HUF egy olyan automata autóakku-töltő, amelyik csúcsban 5A-el tölt és méretre akkora, mint egy fél dobozos tej, ja és tud fenntartó töltést is...€50 az viccnek is rossz!

geeeteee 2019.01.16. 06:27:22

@Hari Seldon 2: Ügyes voltál. Bikakábel nélkül még megoldás lehet, bár macerásabb, áttenni az aksit, arra a rövid időre, míg a kocsival elállsz az útból. Elektronikákkal kitömött kocsival nem, de dízellel azt is meg lehet csinálni, hogy beindítás után egyből teszed vissza a sarukat.

kardio1 2019.01.16. 10:28:05

@Shaktee: shakti ecsém (ha már ehhez a stílushoz ragaszkodsz), komolyan azt hiszed, hogy a magyarokhoz nem kötődő külföldi átlagember az O1G-n élvezkedik ? Jó álmodozást ! Valójában jó esetben nem keverik Budapestet Bukaresttel.

kardio1 2019.01.16. 10:31:05

@Határátkelő: na és kik húzzák le a posztírót ?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása