oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. december 18. 06:30,  Migránsnak lenni 137 komment

2018. december 18. 06:30 Határátkelő

Migránsnak lenni

A mai poszt szerzője, Péter saját megfogalmazása szerint nem utálkozásból és nem is kalandvágyból ment külföldre, hanem egy tudatosan megfontolt döntés következtében. Írásában azért akadnak csavarok bőven.

ferfi_uton_boronddel_foto_pixabay_com_thedigitalway_1.jpg

„Valamelyest talán rendhagyó poszt ide, nem tudom. Ezt az írást nem egy vagy több ország bemutatásának a vágya szülte meg. Nem is a megélhetési, boldogulási viszonyok elmesélése. Ez itt egy más hangvételű történet. Az - elvileg - otthonomban érzett folyamatosan növő csalódás érzése miatt jöttek az alábbi gondolatok. 

A ma gyakran használt, a köztudatba sajnos belopott és oly gyorsan megtanult becsmérlő, de divatos megfogalmazás szerint: én is migráns vagyok. Igaz, hogy van normális iskolám, korrekt munkám és fehér a bőröm színe – ami sehol a világon nem előny vagy elvárás, csak kishazánkban -, ettől még az Ő definíciójuk szerint én migráns vagyok. 

Migráns vagyok, csak máshol, és meg kell, hogy mondjam: szeretem! 

Idestova mindjárt 12 éve. Volt ebben több, mint 3 év USA, több, mint 4 év Dél-Kelet-Ázsia, és mindjárt 4 év Közel-Kelet, amiből összetevődik a 12 esztendő. 

Korábban írtam ide egy posztot. Abban nem árultam el a foglalkozásom és nem neveztem meg az országot, ahol élek. Most sem fedem fel a kilétem, még akkor sem, ha ugyanazokat kapom a fejemhez, hogy adórettegő és panelból álmodozó. Amúgy pont, hogy nem. :D 

„Ha nem tetszik, ami itt van, el lehet menni” 

Azt hiszem, vagy legalább is úgy érzem, hogy én még a „divat elmenni Magyarországról” hullám előtt indultam neki a nagyvilágnak. Akkor még más szelek fújtak és nem jobbról balra, hanem balról jobbra lengett a nemzeti lobogó. 

Habár a politikai erőviszonyok akkor másként néztek ki, a lényeg cseppet sem változott. Akkor a miniszterelnök és különböző beosztottjai mondták ki, bele a kamerákba: „ha nem tetszik, ami itt van, el lehet menni”. 

Ma ezt az emberek mondják; a szomszédod, a boltos, a kommentelők. Az „aki elmegy, egy se magyar, de nem is kellenek ezek ide, jobb is, ha mennek” mondatokat látom, hallom és olvasom megannyi különböző felületen. Ezért mondom, lényegében az otthoni történet nem változott, vagy legalább is jobb, biztos, hogy nem lett. 

A helyzetet közel sem hasonlítanám ’56-hoz (mert, ilyet is hallok). Akik akkor mentek vagy menni kényszerültek, azok ’76-ban kaptak amnesztiát. Húsz esztendőn át haza nem mehettek, családjukról, szeretteikről sok mindent nem tudtak, miközben hozzátartozóikat meghurcolták azért, mert ők leléptek. Ma – még - szabadon el lehet menni, és bármikor haza lehet térni. Akár életvitelszerűen, akár csak turistának, hogyha valaki úgy akarná. 

A történelem ismétli önmagát 

Szóval, hazudnék, ha most azt írnám, hogy amikor én dobbantottam, akkor nem éreztem csalódottságot és haragot az ország és úgy összesen az általános helyzet miatt. 

Éreztem én sok mindent, leginkább azt, hogy a történelem folyamatosan ismétli önmagát, hogy újra és újra ugyan az történik, ugyan azt kapjuk a pofánkba, hogy egyszerűen soha, semmi nem változik, vagy legalább is semmi nem lesz jobb. 

De leginkább azt éreztem, hogy én édeskevés vagyok ahhoz, hogy ezt az egészet jobbá tegyem. Ehhez kevés vagyok, gyenge vagyok, és leginkább önző. Önző, mert egy életem van, és azt szeretném normálisan leélni, amíg tart. Normálisan, mondhatni jól és nyugalomban. 

Nem folyamatosan harcolva, acsarkodva, valamivel a létminimum felett lavírozva, eközben megkeseredve és egy életen át küszködve és gyűlölködve. Bután utálkozva, ahogy azt az otthoni társadalom (nem a családom) a mindennapokban próbálta belém nevelni, szinte egészen kicsi koromtól kezdve. 

Nem utálkozásból mentem el, és nem is kalandvágyból. Tudatosan megfontolt döntés volt. Akkor ezt láttam helyesnek és járható útnak. 

Számtalan érvvel alá tudom támasztani, hogy miért jó máshol és másként élni, mint otthon. Más meg azt tudja elmondani, hogy miért nem jó mindez és miért sokkal jobb otthon maradni. 

Az egész igazából egy döntés kérdése kezdetben, és ha a sok nehézség ellenére az ember kitart a döntése mellett, esetlegesen hajlandó azt csiszolni, amikor látja, hogy az nem tökéletes, akkor idővel igenis meg lesz az eredménye. Kétségtelen, embertelen mód ki kell lépni a komfort zónából. 

Miért is jó valahol máshol élni? 

1, Lehetőségek 

Ma már megannyi országba költözhet az ember gyermeke, ha legalább egy nyelvet beszél. Választhat közeli, uniós, távoli, trópusi, hideg, meleg, ázsiai, közel-keleti, óceániai vagy valamilyen amerikai ország közül. 

Ahány hely, annyi szokás, értékrend és beilleszkedési lehetőség (vagy nehézség). Van, ahol idővel állampolgár lehetsz, máshol soha az életben nincs ilyen lehetőség, ha a szülő anyád nem az ország állampolgára. 

Akad, ahol feltétel nélkül maradhatsz hosszú éveket, megint máshol, ha megszűnik alkalmazotti jogviszonyod, akkor azzal együtt a vízumod is megszűnik. 

Egyik helyen az első naptól kezdve közvetlenek veled a szomszédok, amott meg 10+ év után is meg fogják kérdezni udvariasan, hogy akkor ugye hamarosan hazaköltözöl? 

Egy viszont szinte mindenhol közös. A szakképzett tapasztalt munkaerőt mindenhol megbecsülik. Vannak jobb és rosszabb ajánlatok, de a jó szakemberre nagyon sok helyen szükség van. 

Ez azért – is - felemelő, mert ha már letettél valamit az asztalra és az elegendő számukra, akkor elfogadnak, ha az úgy még kevés, elmondják és visszavárnak X idő múlva. 

De elmondhatatlanul fontos, hogy a fejlődéshez, szakmai előrelépéshez, vagy akár csak a kezdeti munka ajánlathoz nem kell, hogy valakinek a valakije legyél! 

Természetesen az ismeretség és jó kapcsolatrendszer bárhol a világban előny, de külhonban legtöbbször azt tapasztalja meg az ember, hogy nem feltétlen kellenek csúszómászó gennyes kapcsolatok az előrejutáshoz. 

2, Mentalitás 

Az ember, amikor elköltözik külföldre – és nem az útkeresésről meg bolyongásról beszélek -, rendszerint olyan helyet választ magának, ahol el tudja képzelni az életét. Ahol az értékrendjével azonos, vagy közel azonos dolgokat talál. Ahol a taníttatása megegyezik az ott elfogadottal és nem a szöges ellenkezőjét várják el. 

Van, akinek az fontos, hogy mindenről szabadon véleményt nyilváníthasson, adott esetben hőzönghessen és ócsárolhasson következmények nélkül, másnak a szólásszabadság már elegendő, megint másnak a vallási környezet mélysége a meghatározó. Valakit egyik se érdekel, csak béke legyen és nyugalom. 

3, Éghajlat 

Ugyan úgy embere válogatja, hogy ki milyen klímát szeret. Valaki megőrül a síelésért, a hegyekért, de gyűlöli a meleget és 25 fokban már izzad-szenved. Más 15 fok alatt már reszketve fázik, és a nyár a mindene. Ez is egy szempont az adott térség kiválasztásánál. 

4, Pénz 

Sok esetben a pénz motivál, de hosszú távon ez kevés. Ha a pénz az egyetlen dolog, amiért az ember külhonba szegődik, akkor nagyon rövid idő alatt mocskosul meg fogja utálni azt, ahol él. 

Mindegy hol él, nem fogja jól érezni magát, mert nincs motivációja az anyagiakon kívül. Spóroláson agyal, nem a beilleszkedésen, ezért mindig nehézségekbe fog ütközni. A pénz meg hosszú távon mondhatni, hogy nem cél, hanem eszköz. 

Azt, hogy hol lehet jobban keresni, mint Magyarországon, azt sokan, több helyen szokták taglalni. Szinte mindenhol, de ez így nem igaz. Egyrészről, mert jól csak a szakképzett, tapasztalat munkaerőt fizetik meg jól vagy kiemelkedően, legyen szó akár a nyugatról, akár a fejlődő országokról. 

Továbbá a „hol lehet arányaiban jobban keresni, mint Magyarországon” kérdés már egy fokkal életszerűbb”. Mit sem ér az magyar fizetés ötszöröse, ha az elfogadható ingatlan bérlése, ahol laksz, 8-10-szer kerül többe, mint otthon. 

Vagy ha az élelmiszer, utazás, avagy az élet maga, hatszor annyiba kerül, mint otthon, akkor senki nincs kisegítve az „ötször annyi pénzzel”. 

Erre nagyon jó példaként felhozható a közel-keleti térség, ahol ugyan nagyságrendekkel többet lehet keresni, mint a legtöbb helyen, de az általános mentalitás az, hogy amit megkerestél, azt költsd is el ott helyben, így nem árt észnél lenni. 

Hogy személy szerint én miért szeretek migráns lenni? 

1, Nem akarok a lehúzós magyar mentalitásban élni 

Nagyon rossz és fájó nézni, ami és ahogy otthon megy. Az utóbbi 12 évből 2-3 éve rendszeresen és sokat járok haza. Turistának. Pihenni, kikapcsolni. Jó levegőt szívni, családdal és barátokkal lenni. No meg sok esetben növelni az otthoni GDP-t, de néha magam sem értem, hogy minek. 

Mindez viszont csak úgy élvezhető, ha az ember független a hazai gazdasági és politikai helyzettől. Nem mondom, hogy könnyű, de ez csak is mindent ignorálva kivitelezhető. 

Például nem nézek TV-adást, nem hallgatok rádiót és próbálom megválogatni, hogy mit olvasok el. Ugyan úgy, ahogy a politikában megy a gyalázkodás, úgy megy ez az utakon, tömegközlekedésben, kisboltban, iskolában, munkahelyen, orvosi rendelőben egyaránt. 

Bevágott elém a sávba? Nem engedett leülni a buszon a kinézett helyre? Nincs véletlenül meg az utolsó 5 forint a visszajáróból? Nem léptettél elő? Hozzám vágta a tornacipőjét? Nem írta fel azt a gyógyszert, (amit ki akartam csikarni belőle)? 

…mindezt azért, mert AZ egy büdös, mocskos, utolsó 

….komcsi/libsi/bolsevik/proletár/izraeli/mohemedán/liberális/köcsög/migráns/sorosbérenc... mit hagytam ki?! 

Olyan szavak, amik egyáltalán nem oda valók, nem illenek a szituációba, de mindenhonnan ezek folynak. Megállás nélkül, tudatosan és sajnos már túl rég óta. 

Nem tudom feltűnt-e már másnak is. Mindig van 1-1 új szó, amivel a másikat pocskondiázni lehet. Szigorúan 1 vagy 2 szó, amit behoznak és ezt évekig mondogatják, mi meg évekig halljuk, ha akarjuk, ha nem. 

Mondják mindenre és mindenkire, olyan intenzitással, hogy teljesen beépülnek a köztudatba és az agymosás eljut arra a szintre, amit pontosan a Mein Kampfban lehetett olvasni: A tömeg befogadóképessége nagyon korlátolt, értelme kicsiny és éppen ezért nagyon feledékeny. Ezekből a tényekből kifolyólag tehát minden hathatós propaganda csak néhány pontra kell, hogy szorítkozzék. Ezt a néhány pontot és néhány tételt addig kell vezérszavakban ismételni, amíg az utolsó is megérti ebből a szóból azt, amit akarunk.” 

Egyszerűen borzasztó, még belegondolni is! 

2, Nem akarom átélni, hogy visszaránt a múlt és a történelem állandóan ismétli önmagát 

Nekem több ízben szerencsém van. Egyrészt, hogy lehetőségem volt meghozni azt a döntést, hogy elköltözzek. Másrészt, mert a rendszerváltáskor én még csak 4 éves voltam. 

Azaz mit sem tudtam arról a korszakról, amiben a szüleim és nagyszüleim éltek. Márpedig az a tény, hogy nagyon késői gyerek vagyok azt hozza magával, hogy szüleim és nagyszüleim végigszenvedték azon időszakot rendesen. 

Egy korszakot, amit mindenki el akart felejteni, amiből valamerre nyitott az ország egy ideig, és a korszakot, amibe most egy az egyben visszarántják az otthon élőket, bele a legmélyére, csak sokkal mocskosabb formában. Persze annyi különbséggel, hogy az elmesélések alapján, akkoriban nem raktak családokat az utcára. 

De: régen is Moszkvához húzott az ország, most is. Régen is államosítottak mindent, most is. Régen is a párt határozta meg, hogy miből tanulhatsz megfelelő demagógiát, most is. Régen is központosították a médiát, kifogattak, pofátlanul hazudtak és megtévesztettek benne, most is. 

Régen is két szélsőség volt jellemző a társadalomra, hogy vagy nagyon tehetős volt egy réteg, vagy nagyon nélkülözött, most is. Régen is személyre szabták a törvényeket, és valakiknek mindent lehetett, másoknak meg semmit, ahogy most is. 

Tehát igazából az ország sok szempontból ott van, ahol a part szakad, és úgy tűnik, hogy az otthon élő embereknek ez jó. Pártállástól függetlenül mondják egyöntetűen az emberek, hogy „én soha nem szavaztam Gyurcsányra, én soha nem szavaztam Orbánra”. Ami felettébb érdekes, mert valakinek mégis megtette, hiszen meg lettek választva. 

Tehát az embereknek ez jó. Ha nem lenne jó, felemelnék a hangjukat ellene, nem egyesével, hanem együtt. Beosztott, főnök, a főnök főnöke és tulajdonos együtt. 

Magyarországon egyetlen egy dolog mozgatott meg nagyobb tömeget az utóbbi években, ami nem más, mint az internetadó bevezetésének rémhíre. Annyi ember azóta se ment ki az utcára tiltakozásuk jeléül. Tehát elmondható, hogy kenyeret és cirkuszt a népnek. Legyen sör, cigi, internet, a többire sz@runk. Hát, itt az eredménye! 

3, Irtózom a folyamatos össznépi gyűlölködéstől 

Egyszerűen totálisan elfogadhatatlan számomra, hogy sikerült egy országnyi embert ránevelni arra, hogy utáljon mindent, ami csak egy kicsit is más, mint „ő”. Azért is elfogadhatatlan, mert ha erre nem lenne igény, akkor nem sikerült volna elérni. Úgy néz ki, az igény erre meglehetősen nagy. 

Szinte ott tartunk, hogy az átlagember mindent utál: utálja, akinek több van, megveti, akinek kevesebb, utálja, akinek más a bőrszíne, a vallása, a szexuális hovatartozása, a gondolkodása, az értékrendje. 

Az ember utálja a honfitársát olyan dolgokért, amiket csak beleneveltek, de igazából nem utálatra okot adó tulajdonságok. Legfőképpen utálja, akinek más a véleménye, mint neki. Vagy megegyezik a véleményük teljesen és 100%-ig, vagy fel is út, le is út. Tehát a 90%-ban egyetértés 10%-nyi építő kritikával, az elfogadhatatlan, mondhatni már-már ellenség. 

Megy a gyűlölködés hangosan és az előbb felsoroltakra olyan jelzőket használnak emberek, ami mindenhol máshol teljességgel megengedhetetlen. Kicsik és nagyok egyaránt. Kicsik otthonról, nagyok minden máshelyről veszik és mondják. 

Mondanak olyan dolgokat, amik eredeti jelentésével egyrészről lehet, hogy tisztában sincsenek, másrészről meg nyugatabbra minden hasonló megnyilvánulásért iskolából vagy munkahelyről azonnali eltávolítás a jutalom. És otthon? Szerintem valami verseny lehet, hogy ki tudja leginkább megcifrázni. 

4, Mindezekkel szemben 

Minden alkalommal én választhattam, hogy hova jövök és mennyi időre tervezek maradni - persze, ettől még holnap ugyanúgy kirakhatnak, mint bárki mást -. 

Mivel én választottam, nincs panasz, hanem igyekszem beilleszkedni, élvezni a helyet minden előnyével és hátrányával együtt. Csend, béke és nyugalom talán a legfontosabb számomra. Nincs felesleges farokméregetés, se politizálás, se gyűlölködés, se anyázás. 

Százhúsz országból dolgoznak együtt emberek, igyekszünk egymás életét nem megnehezíteni, hiszen mind ugyan azért vagyunk itt; mert szeretjük, amit csinálunk és ezt választottuk, hogy ide jövünk élni. 

Senkit nem érdekel a bőrszínem vagy a vallásom, a dolgomat kell elvégezni és az alapján ítélnek meg. Lehetőség van fejlődni és biztosított hozzá minden feltétel, tehát ennek egyetlen akadálya én magam lehetek. Építő véleménynek örülnek, felesleges gáncsoskodást itt sem szeretik. 

5, Nálam a klíma is szempont volt 

A meleget szeretem, fázós vagyok. 12 éve meleg égövi területeken élek. Ízlések és pofonok tudom, de nekem inkább +45 hosszabban, mint -5 rendszeresen. Karácsonykor a kidekorált pálmafa nem az esetem, de erre is van megoldás. 

Hegy nincs, tenger viszont van helyette, így vízisport kedvelőként jól érzem magam. Az év 300 napján süt a nap, ami lehet unalmas is, számomra sokkal inkább öröm, hogy használható idő van és a nagyon nedves-taknyos tavasz/ősz kimarad. 

6, Az egyik legdinamikusabban fejlődő város a világon 

Kétségtelen, van pénzük lóvéra. Az viszont egyáltalán nem mindegy, hogy mire használják eme rengeteg zöldhasút! 

Fantasztikus, hogy olyan a közbiztonság, hogy se az autót, se lakást nem kell zárni (és nem is zárom). Fantasztikus, hogy amikor nyilvános helyen ott felejtettem a telefonom és nap végén visszamentem érte, ott volt, ahol hagytam, sértetlenül. 

Fantasztikus, hogy az ország megértette a lehetőségeiben rejlő potenciált és úgy döntött, hogy előre tör ki. A világon az egyik legjobb az oktatási színvonal, fejlesztik a kultúrát, vele együtt egész várost, infrastruktúrát és fantasztikus mindennek részese lenni. 

Biztos ismerik sokan az érzést, hogy az a nyamvadt kátyú egész gyerekkorukban ott tátongott a ház előtt és mindenki megszokásból kerülte. Hát ez errefelé elképzelhetetlen. 

Itt két egymáshoz közeli vakációm között megnyitnak öt új utat és két alagutat. Rohadt jó látni, hogy velem együtt fejlődik a környezet ütemesen, és nem csak elhiszed, hogy 20 év múlva talán lesz valami, mint a négyes metróból vagy az M0-ból, esetleg az Euróból. 

7, Nagyon számít, hogy hol laksz 

A mindennapjaidra nem csak az időjárás és a tartósan szürke idő képes rányomni a bélyegét, de az is, ahol laksz. Nagyon számit, hogy hol, milyen környezetben élsz, mit hívsz kvázi otthonodnak. 

Hogy egy sötét lukban vegetálsz, aminek ha van ablaka, akkor is a 2 méterre lévő omló vakolatra néz rá, vagy esetleg a tengerre néz a szobád. Jó dolog egy kellemes környezetben élni, és állítom, hogy hosszú távon az egészségednek is jobb. 

Az már csak kényelmes, mondhatni luxus, ahol az apartmanokhoz 24 órában rendelkezésre áll személyzet, hogyha valami elromlik, eldugul, vagy cserélni kell, akkor azonnal megoldják akár hajnali kettőkor is, így nem kell hetekig várni arra, hogy történjen valami. 

Jó érzés olyan helyen lenni, ahol a szomszédok kedvesek és néha becsönget az emeletről egy nagyi, hogy adjak már neki egy bögre tejet, mert nála elfogyott és nagyon kéne a sütibe. Majd 2 órával később megjelenik az ajtódban a szomszédod egy fél kosárka süteménnyel. 

8, Megnyugtató, hogy kiváló az egészségügyi ellátás 

Mert igenis nagyon jó, de ha az otthonival hasonlítjuk össze, akkor az ember azt hiszi, hogy valami másik bolygón jár. 

Ha orvoshoz kell menned nem szorul össze a gyomrod, hogy öt órán át várhatsz a húgyszagú folyosón. Nem fut át a fejeden a gondolat, hogyha rosszul leszel, akkor vajon kijön-e a mentő, ha kijön hajlandó-e elvinni és ha elvisz, akkor ugye nem a híresen rohadó János kórház belgyógyászatra dob le megdögleni!
Igen, fizetős az egészségügy. Az ember biztosítása vagy fedezi a történetet, vagy zsebbe kell nyúlni. Cserébe azonnal ellátnak. A csillogó-villogó, hiperszuper felszerelt rendelők és korházak megtehették, hogy a világ minden tájáról összeválogatták a számukra ideális orvosgárdát. 

Nagy tudású szakemberek kezelnek, gyorsan ellátnak, és az egész folyamat közben nem azt érzed, hogy egy kórházban vagy, hanem olyan, mint ha valami kellemes szanatóriumban pihennél, ahol időnként vízzel, kávéval, üdítővel megkínálnak a vizsgálatok között! 

…és ami otthonról hiányzik 

Leginkább a család és a barátok. Habár sokat járok haza, az nem ugyanaz, mint velük lenni otthon. Nem vagy ott, ha a szüleidnek szüksége van rád, nem vagy ott, amikor hirtelen segítség kéne, ahogy akkor sem, mikor spontán összeugrana a baráti társaság. 

Kinek ne hiányoznának a magyar ízek, az otthoni borok, nyüzsgés, amit Budapest nyújtani tud vagy éppen a csend, amit egy eldugott Balaton-felvidéki nádfedeles házikó kertjében meg lehet élni? 

Mégis, ami talán a legjobban hiányzik, az egy túlidealizált emlékkép, amit gyerekkorom világából őrzök otthonról, egy olyan országról, ami habár gyönyörű (lehetne), de mindent megtesznek azért, hogy ne ezt lássuk belőle. Egy emlékkép, ami ma már talán nem is létezik... 

Tudom, hogy ezzel az érzéssel nem vagyok egyedül, mert sokan jöttünk el otthonról és mindenkinek megvan a maga története. Hát, így leszünk mi magyarok is migránsok. Migránsok, csak valahol máshol, ahol majd sok év múlva az unokánk már nem migráns, hanem őshonos!”

A nap idézete

"Itthon vagyok, mert itt van velem az ember, aki nélkül nehezen bírom egy hétnél tovább. És itthon vagyok, mert ott vár rám a mosatlan a konyhában és a szennyes a fürdőszobában. Ugyanakkor veszettül hiányzik az igazi otthonom, Magyarország is, és nem csak a túró rudi vagy a kettes villamos miatt."

(Fotó: pixabay.com/TheDigitalWay)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3014496948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kék madár 2018.12.18. 19:08:53

@Shaktee: erre egy kettes folet tudok adni, meg a felteket se talaltad el :)

Hari Seldon 2 2018.12.18. 19:09:28

@kék madár:
Anktartisz. Legalábbis ott 0-24-ben fent van a nap.

Shaktee 2018.12.18. 19:13:08

@kék madár: oh how i wish to be there :-))

kék madár 2018.12.18. 19:14:23

@Hari Seldon 2: igy van es nem is esik, a fold legszarazabb kontinense

gabors 2018.12.18. 19:36:21

@kék madár: deli sark mert ott 24 oras az eppen nyar :-)

kék madár 2018.12.18. 19:50:55

@gabors: stabil masodik helyezett :)

gabors 2018.12.18. 20:14:54

@kék madár: "@Hari Seldon 2: igy van es nem is esik, a fold legszarazabb kontinense"

hat azert esni esik ott is HO ha mas nem, a pingvinek nem tudnak annnyi havat csak ugy odahoradni :-))

Hari Seldon 2 2018.12.18. 20:28:56

@kék madár:
Igen. Bár fura úgy gondolni rá, hogy "száraz". Inkább csapadék mentesnek mondanám. - Ha belegondolunk: logikus is, hiszen nincsnek olyan légtömegek, amik "lecsapódnak" ott. Mondjuk az évszázadok alatt csak lerakódott egy bazi vastag réteg hó, ami persze nem olvadt el...

Hari Seldon 2 2018.12.18. 20:34:03

@gabors:
Csak ne becsüld le a pingvineket... :-)
De a lényeg, valóban az, hogy kevés a csapadék. Való igaz, ha már ott van, az onnan nem megy aztán sehova. Ott marad, és felhalmozódik. Időnként a viharos szelek felkavarják, aztán szépen marad a helyén és növekszik.
Időnként leszakad belőle ez az a szélén, de csak azért, hogy jól be lehessen mutatni a médiába, hogy a jónépek tudjanak sápitozni... :-)
A lényeg, hiába szép napsütéses, azért egy unalmas hely lehet. Nem hiába senki nem akarta még felparcellázni.

gabors 2018.12.18. 20:42:51

@Shanarey: neked semmit se jo mindenki sirt hogy minden korhaz igy szar meg ugy .. most meg a palyazaton akadsz fenn ?? :-))))

egyelore meg van palyazat foleg mert arra is lehet kolteni nem keveset ott meg dirktbe valasztanak ki barkit... akit eppen ki kell tomni.

Hamarosan eljon az ido amikor mindent az allami Meszaros es Meszaros fog intezni a kozponti bizottsag dontese alapjan, es majd az atadaskor lehet tapsolni a megastadion elott

gabors 2018.12.18. 20:52:21

@Hari Seldon 2: "Csak ne becsüld le a pingvineket... :-)"

Nem lebecsuleskent mondtam hanem van azoknak sok mas dolguk is mint havat hordani. :-)

amugy megneztem es a google szerint esik ott is eso (neha) a parti reszeken es a szigeteken de valoban keves. eves atlag 250 millimeter mint a szaharaban ,,,,

Mo-i orszagos atlag 600 millimeter .... gondolom a pusztakon kevesebb hegyekben meg tobb ..

gabors 2018.12.18. 21:07:41

@Shaktee: Ott konnyu :-)) Marmint Daniaban ahol valami mindig buzlik ...

de sok rokon van otthon akkor meg azoknak lehetnek gondjaik :-(

Shaktee 2018.12.18. 21:11:29

@gabors: esetleg még szeretnének valamikor hazamenni.

Dublinben is volt.

Shanarey 2018.12.18. 21:14:16

@gabors:

Ami nekem nem tetszik, az az előre lejátszott pályázatok.

Emelkednek a fizetések Magyarisztánban:

mfor.hu/cikkek/vallalatok/korszakvaltas-jele-hogy-nehany-autoipari-multi-elhagyja-magyarorszagot.html

Csodabogár 2018.12.18. 22:41:08

@Shanarey: Szerintem ha kezdi azzal, hogy most se árulok el semmit, nem is izgatta volna az embereket. De tényleg, minek ír az ilyen, aki ennyire retteg bármit is elárulni magáról.

kardio1 2018.12.18. 22:47:03

@Hari Seldon 2: milyen furcsa, hogy réges-régen meleg volt ott, dínók is éltek arrafelé.

kardio1 2018.12.18. 22:51:08

A poszthoz: Délkelet-Ázsiában meg a Közel-Keleten nem migráns, hanem expat a fehér ember, sosem tud beilleszkedni igazán.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.12.18. 23:05:48

Remélem soros jól fizetett ezért a posztért!:))

Amúgy a poszter hasonlít rám.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2018.12.18. 23:06:12

@Buchhalter:

Nettó 180 az hasonló életszínvonalat biztosít itthon mint a kinti ajnározott minimálbér, amit imádnak forintra átváltani a magyarok.
Tehát a nettó 1100-1200 euró.
A különbség annyi hogy a magyarról előadod hogy óriási nyomor, meg éhezni lehet csak belőle, a nyugati kevés fizetésre meg azt mondod hogy mit akarsz ilyen munkára ennél többet?

Hari Seldon 2 2018.12.18. 23:26:51

@kardio1:
Csak amilyen hülye egy kontinens, elmászkált arra a hideg helyre...

kardio1 2018.12.18. 23:30:35

@Hari Seldon 2: ha jól tudom, még akkor is elég meleg maradt a klíma, (globális felmelegedés volt :) ) amikor már a mai helyére került. Volt egyszer egy műsor erről, és azt tárgyalták, hogyan alkalmazkodtak a dinoszauruszok a féléves sötétséghez.

gabors 2018.12.18. 23:40:02

@Shanarey: "Ami nekem nem tetszik, az az előre lejátszott pályázatok. "

szerintem ha benyujtod mint alkotmany modositast hogy toroljek el holnapra meg is lesz nem lesznek palyazatok oszt jonapot. :-)

gabors 2018.12.18. 23:42:01

@kardio1: "@Hari Seldon 2: milyen furcsa, hogy réges-régen meleg volt ott, dínók is éltek arrafelé.
"

mivel nincs szmajli megjegyzem hogy OTT AKKOR is hideg volt csak akkor az anktartisz NEM volt OTT

kardio1 2018.12.18. 23:52:16

@gabors: ha féléves sötétség volt, és dínók éltek ott, nem lehetett sokkal északabbra, mint most.

takarék-láng 2018.12.18. 23:53:16

@London2009: "Egy baratnom most jott vissza kb. fel eve, ott dolgozott par evig, mint ingatlanugynok. Sok sztorit meselt, keszpenzben kifizetett luxusingatlanokrol meg hasonlokrol. Nagyon sok penzt keresett, de szinte az egeszet elverte. "

- egyszer mar lelepleztem a feluletessegedet, akarod, hogy masodszor is megtegyem? Ez a tortenet is tipikus se fule se farka, felinformacio szintet sem eri el. Turistakent maradjunk annyiban, semmit sem tudtal meg az iszlam vilagrol.

takarék-láng 2018.12.18. 23:53:36

@Shaktee: tobb szaz ezer magyar van kulfoldon (a mediaitok szerint), es csak ilyen kevesen vettek reszt a "szimpatia" tuntetesen? Ez meg a statisztikai hibahatart sem uti meg!!

Usaban feleannyi (sincs) a fizetett szabadsag, mint otthon lenne.
Angliaban 480 ora tulora lehet, otthon pedig 400 lesz ha lesz. Es a gyurcsanypart, a DK is egyutt szavazott a fidesszel.

kék madár 2018.12.19. 00:15:21

@takarék-láng: "Angliaban 480 ora tulora lehet" errol van valami linked mert en tok mast talaltam?

Arthamyr 2018.12.19. 01:10:41

@kék madár: Miért számít, hogy igazat ír-e vagy sem?

@takarék-láng: Ha tényleg 480 óra túlóra lehet Angliában (én nem vitatom, mert minek?), ez akkor is nagyon gyenge érvelés, hogy ott még több, ahogy az is, hogy a DK is együtt szavazott a Fidesszel. Ennek a két állításnak semmi jelentősége nincs a törvény megítélésének szempontjából, így igazságtartalmuk is irreleváns. Attól hogy valamit máshol (akár egy más téren jobban működő helyen) még rosszabb, a rossz még nem lesz jobb semmivel. Amúgy elég hipokritikus, hogy ilyenkor bőszen angliázol, pedig köztudott, hogy milyen véleménnyel vagy az országról, meg az egész "nyugatról", mivel nem nagyon rejted véka alá...

gabors 2018.12.19. 02:53:52

@kardio1: "@gabors: ha féléves sötétség volt, és dínók éltek ott, nem lehetett sokkal északabbra, mint most. "

ennek nem tudom honnan lehetne utanna nezni pontosabban de en eddig ugy tudtam hogy a dinok viragkora az kb 100 es 70 millio evvel ezelott volt 65 millio evvel ezelot jott a meteor de akkora mar lecsengoben voltak a dynok pont azert mert kezdett hulni a fold (a sok neveny allat volt mar a fold allat csinaltak nekunk a szenet) es az antarktisz meg valamikor 35-45 millio evvel ezelott ert le egeszen a fold aljara ... akkor is meg joval melegebb volt mint most de addigra ha voltak is dynok azok mar sokat "fejlodhettek"

de en amator vagyok ebben ha van itt valaki aki ezt a "learning channel-nel" magasabb szinten muveli megkoszonjuk...

de a lenyeg itt az hogy ezek a valtozasok baromi lassan tortentek a mai valtozashoz kepest ev milliok tizmillok alatt csokkent a CO2 es hult a fold ... a jegkorszakbol sem 50 ev alatt jottunk ki ....

gabors 2018.12.19. 03:03:28

@takarék-láng: "Usaban feleannyi (sincs) a fizetett szabadsag, "

usa-ban olyan hogy fizetett szabadsag torveny szerint NINCS (fasznak beszelsz olyanrol amirol nincs fogalmad)

az usa-ban nincs olyan szovetsegi torveny ami alapjan lenne fizetett szabadsag sot fizetett beteg szabadsag sincs (allami szabalyozasok vannak most 10 allamban valami kotelezo par nap) ...

annyi van amit TE kialkudsz vagy amit a szakszervezeted kialkudott vagy amit a ceg "ad" ...

ha valemi ertelmeset akartal volna mondani akkor talan az megal hogy az atlag fizetett szabadsag magan cegeknel kb 10-15 nap evente ...

en szerencses vagyok nekem 30 nap :-))) de van ahol ennel is tobb DE ez egyeni munkaszerzodes alapjan van...

tulora az mas teszta arra mar van szovetsegi szabalyozas ami a minumum ennel lehet jobb is amit a ceg ad ...

gabors 2018.12.19. 04:08:41

@FutureFry: tudom de ezt a ceg adja ... es akkor mond fel amikor akar.. employment at will a normalis itt "hire at will and fire at will " de en is akkor megyek el amikor akarok szinte semmit nem tudnak csinalni (hacsak nem irtam ala valami mast de nem szokas ... egyszeru munkaknal akar masnap is felmondhat az ember)

skye8 2018.12.19. 04:25:22

Uj zeland - cristchurch vagy auckland?

kardio1 2018.12.19. 07:21:07

@gabors: én sem találtam meg, hol is láttam. A klímaváltozás meg tényleg nagyon gyors.

2018.12.19. 09:21:49

Konkrétumok nélküli politikai pamflet ez, nem beszámoló vagy vélemény. Üres, nulla iromány, a legtipikusabb hazaköpködő expat duma. Mondjuk itt ezek a legmenőbb írások, szóval nem csodálkozom.

tanato 2018.12.19. 10:03:31

@London2009: Tényleg érdekes a cikk és pozitívuma hogy nem megy bele a magyar belpolitikába nagyon ,inkább globálisan kezeli a kérdést.Arra a részére eddig nem is gondoltam mint amit ír,hogy ha sok a szegényebb bevándorló nő aki a célország háztartásaiban, idősgondozó,au.-pair babysitter,házt. alkalmazotti,stb munkát végez a célországban emelkedik a szülések száma mivel a családanya a háztartási munkát és a gyermek valamint idősellátást mkeg tudja osztani vagy akár rálőcsölni a szegényebb bevándorló nőre,több gyermeket mer bevállalni a munkahelye mellett is.

Na ezt azért írtam neked is mert néhány napja sokat beszélgettünk veled ezen témáról,de akkort ényleg nem is gondoltam bele hogy egy állandó háztartási segítség ,egy szegényebb országbéli bevándorló nő aki segít/vagy teljesen meg is csinálja a háziasszony helyett/ a házimunkában, idős, és gyermekellátásban növelheti a szülési kedvet és a gyermeklétszámot még akkor is ha a háziasszony a munkahelyén nagyon le van terhelve,sokat dolgozik.

m.t. 2018.12.19. 10:11:07

@gabors:
Azok az antarktiszi dynok szerintem pingvinek.

midnightcoder2 2018.12.19. 10:11:50

Több dolog az, ami miatt hiteltelen az egész.

1. Az addig Ok, hogy valaki titokban tartja az inkognitóját, de azért legalább az országot meg lehetne nevezni ahol ennyira jó a Közel-Keleten, és persze a szakmát is. Gyanítom, a postot elkövető úriember nem segédmunkásként szerezte a tapasztalatait, és beszéli a munkája elvégzéséhez szükséges nyelvet. Azt is feltételezem, hogy nem egy szál mobiltelefonnal osont be a határon egy gumicsónakkal. Ergo ő nem migráns, hanem expat. Ami azért elég nagy különbség. Az ő szempontjából is - nagyon más egy arab országban egy külföldi tányérmosogató és egy külföldi felsővezető élete, és a befogadó ország szempontjából is. Nagyon nem mindegy, hogy hozot vagy viszed a pénzt. Amíg hozod, addig mindenhol megtűrnek.

2. A hazai viszonyok nem kicsit túltolása miatt. Azért nem adják át a helyet a villamoson, vagy azért nem írják fel a gyógyszered mert más a politikai hovatartozásod ? Ne röhögtess. Én a háziorvosommal max. a vérnyomásomról beszélek, de arról nemigen hogy mitől ment fel. És fogalmam sincs hogy konzervatív, vagy kommunista. Őszintén szólva, különösebben nem is érdekel. Az a dolga, hogy felírja a gyógyszert. A villamosról már nem is beszélve. Elképzelem, amint a nyugdíjas bácsit előzőleg megkérdezi a fiatalember, hogy kommunista tetszett-e lenni a múlt rendszerben, vagy büdös rohadt reakciós ? Mert hogy én ifjú vörösnáci vagyok, és csak a kommunistának adom át a helyet, de ott is előnyt élvez, ha az illető munkásőr is volt. Persze ehhez kell az igazolvány is.

vándor madár 2018.12.19. 10:42:59

@Arthamyr: "Ha tényleg 480 óra túlóra lehet Angliában (én nem vitatom, mert minek?"

Most már erős a gyanúm, hogy a magyar nagyokosok körülnéztek egy kicsit bezzegországban és a szerint hoztak törvényt.

"Even if it does, by law, you cannot usually be forced to work more than an average of 48 hours per week. You can agree to work longer - but this agreement must be in writing and signed by you."

www.gov.uk/overtime-your-rights/compulsory-overtime

Ezek szerint, ha belegyezel, a UK-ban még a heti 48 órán túl is dolgoztathatnak. Lehetséges, hogy az az alatti túlórába még bele sem kell egyezned, csak elvégezned, ha megkövetelik?
Ha a 40 órás munkahetet vesszül alapul, akkor a heti 8 óra túlóra az évi 416 túlóra, de mivel sok helyen 37,5 óra a heti munkaidő, az évi 546 óra. A 480 óra meg ennek a ketttőnek az átlaga.

Az igazság pedig kb. így néz ki a túlórákról a UK-ban:

"On average, workers in the UK put in 10.1 overtime hours per week, the equivalent of 469 hours per year

59% of workers aren’t paid for the overtime worked"

www.totallymoney.com/overtime-survey/

www.thehrdirector.com/business-news/wages/unpaid-overtime/

Érdekes, hogy Magyarországon a mindenkori kormányok a rendszerváltás óta szinte csak azt vették át a Nyugattól, ami ott is sz@r, jót még véletlenül sem sikerül. De már az is egy nagy vívmány lenne, ha a kormányok nem a nyugati kapitalisták valagát nyalnák, hanem az emberek érdekeit képviselnék, akik megengedik nekik, hogy belőlük éljenek királyi módon, mert ezek közül még egynek sem volt életáben rendes munkahelye. Még abban az állítólag borzasztó Kádár rendszerben is rendesen kifiezették a túlórát pótlékokkal együtt HAVONTA, amikor a dolgozók azt teljesítették, nem majd 3 év múlva sohanapján.

Arthamyr 2018.12.19. 11:00:48

@vándor madár: "Érdekes, hogy Magyarországon a mindenkori kormányok a rendszerváltás óta szinte csak azt vették át a Nyugattól, ami ott is sz@r, jót még véletlenül sem sikerül. De már az is egy nagy vívmány lenne, ha a kormányok nem a nyugati kapitalisták valagát nyalnák, hanem az emberek érdekeit képviselnék, akik megengedik nekik, hogy belőlük éljenek királyi módon, mert ezek közül még egynek sem volt életáben rendes munkahelye." - Szívemből szóltál.

A Kádár rendszerben még kisgyerek voltam, így nincs róla sok emlékem, de megintcsak akár így volt, akár nem, ettől függetlenül felfoghatatlanul abszurd, ha a túlórát 3 év múlva fizetik ki.

El periodista 2018.12.19. 11:15:40

@Arthamyr: A tippem UAE, esetleg Katar, de nem biztos. Sok minden stimmel: éghajlat, szociális háló (hiánya), nyitott autók és lakások, ha költeni akarsz, drága, hegyek nincsenek (mondjuk UAE-ben vannak, csak a másik országrészben). De egyébként nem is releváns, a hozzáállás a lényeg. Az pedig rendben van.

midnightcoder2 2018.12.19. 11:16:00

@vándor madár: Amennyire én tudom, a 3 éves dolog csak azokra vonatkozik akik munkaidőkeretben dolgoznak. És amúgy eddig is egy év volt.Aminek a három évre emeléséhez az üzemi tanácsnak is hozzá kell járulnia.

London2009 2018.12.19. 11:51:20

@tanato: Nem tudom, hogy ez a szulesi kedv feltetlenul osszefuggesben van e a segitseggel. Aki szerintem szeretne gyereket, az igy, vagy ugy, de ugyis vallalni fog egyet. Talan inkabb a gyerekek szaman mutatkozik meg jobban. Konnyebben mennek bele 2 vagy 3 gyerekbe, ahol tudjak, hogy van fix segitseg. Itt sem mindenkinek van am au-paire vagy nannyije. Ezt mar tobbszor leirtam, de az alacsonyabb keresettel rendelkezo anyaknak egyszeruen nem eri meg visszamenni dolgozni mert kevesebbet keresnenek, mint amennyibe a bolcsi/ovi/ au pair kerul. Illetve azok nem mennek meg vissza, akik kenyelmesen megelnek egy fizetesbol is. Bar nekik ettol fuggetlenul gyakran van babysitteruk vagy egyeb alkalmazottuk. A kerdesedre pedig elfelejtettem valaszolni, de igen, nekem is van segitsegem.

London2009 2018.12.19. 11:57:36

@takarék-láng: igen, tedd meg kerlek! Nem szandekoztam a teljesseg igenyevel beszamolni sem a turistakent szerzett tapasztalataimrol, sem a baratnom munkavallalokent szerzett tapasztalatairol beszamolni. Nem is erdekel kulonosebben az iszlam vilag, barmikor szivesen megyek ujra melegedni meg penzt kolteni, korulbelul ennyit jelentett nekem Dubai. Feltetelezem, hogy ettol fuggetlenul tobbet tudok, mint te, tekintettel, hogy en jartam ott, illetve a ferjem csaladja ott elt majdnem tiz evig bar ezelott 40 evvel, ugyhogy hidd el, hogy sok "felinformacioval" rendelkezem. Viszont azt nagyra ertekelem, hogy te megosztod velunk a teljes igazsagot nap, mint nap! Kiraly vagy Dr. Virag! Koszonjuk!

tanato 2018.12.19. 13:15:56

@London2009: Én sem gondoltam erre az összefüggésre,de tényleg logikusnak tűnik.Ehhez viszont valóban relatíve magasabb jövedelem kell,meg bentlakó alkalmazott esetén nem egy átlag magyar lakótelepi méretű lakás hogy elférjen a segítő.Nyilván a relative magasabb jelentheti mint a cikkben :USA átlagjövedelem hasonlítva egy mexikói bevándorló=nő= nek adott juttatás.Na de sajnos vannak gazdag meg szegény országok.
Köszi hogy megírtad a saját háztartásodat is:Csak még egy kérdés ezzel kapcsolatban:Az illető segítség külföldi bevándorló vagy "benszülött"?

London2009 2018.12.19. 13:20:17

@tanato: bolgar. Az ugynoksegen viszont sok az angol ahonnan kuldik. Azert itt sem az atlagjovedelmuk tartanak nannyt. Azert ahhoz kell ket jo fizetes, hogy meg a full time nanny is ki legyen belole fizetve.

Lordmotor 2018.12.19. 13:44:11

" Mindig van 1-1 új szó, amivel a másikat pocskondiázni lehet."

Na igen.. van, aki egy szóval pocskondiáz egy másik embert, és van, aki egy 5000 szavas írással pocskondiáz 10000000 embert.

Köszönjük, sokat kaptunk, gyere máskor is.

tanato 2018.12.19. 13:52:14

@London2009: na még egy mint Columbo:FUll time bolgár?Az mit jelent?Bentlakó vagy csak 8 órás de nem bentlakó?

négyzet 2018.12.19. 14:31:09

Túlírt, modoros és hát semmi érdekes nincs benne.
Nesze semmi...

JamesFord 2018.12.19. 14:57:43

Ezt az új túlóra törvényt is a kormányellenesek úgy értik félre szándékosan, ahogy nem szégyellik.
A kiadHATÓ túlóra számot nö elték, amit természetesen ki KELL fizetni.
Ha nem akarsz túlórázni és inkább hazamész a panelba sírni, hogy csóró vagy, tedd azt.
Apám túlórázott volna ha engedte volna a törvény 20-25 éve hogy ne csak szalámis kenyeret együnk a hónap utolsó hetében.

London2009 2018.12.19. 15:30:55

@tanato: de nem hagy nyugodni a tema! : ) Bolgar, mint olyan ember, aki Bulgariaban nott fel. (ezt a full time-ot nem ertettem) Ezt is csak onnan tudom mert egyszer veletlenul osszefutottam vele es valtottunk par szot. Bentlakasos segito szerintem csak gyerek meg idosgondozasnal letezik leginkabb, marmint a mi koreinkben. Gondolom a Buckingham Palotaban maskent van. Talan annyi lehet a kulonbseg, hogy o minden hazimunkat megcsinal es nem csak takarit. De ez lehet, hogy mashol is igy szokas, nem tudom, Mo-n a takaritoneni csak takaritani jott, mast nem csinalt.

tanato 2018.12.19. 15:38:58

@London2009: Oké többet nem kérdezek ,kiveséztük a témát.Isten őrizz hogy más házában,hálószobájában,háztartásában turkáljak,nem vagyok olyan.

Hari Seldon 2 2018.12.19. 15:48:35

@midnightcoder2:
Én meg úgy tudom, hogy a munkavállalók jelentősebb része dolgozik így.
És a legtöbb helyen ennek ellenére nem volt 1 év, mert a cégen belül szabályozták, és ez jelemzően fél év volt. - Valami ilyesmit már megírtak ezzel kapcsolatban valahol. Most nincs kedvem utána nézni.
(Egyébként sem nézek utána, majd eldöntik az ottaniak, hogy szeretnek-e rabszolgák lenni)

London2009 2018.12.19. 15:54:25

@tanato: oh, nincs titkom. Ha van meg kerdesed, csak kerdezz nyugodtan. Csak csodalkoztam, hogy ebben van valami erdekes. Kulonben pont mult heten beszelgettunk errol a temarol a baratnoimmel. Az egyik Belgiumban, a masik Ausztriaban el. Mint megtudtam a belga allam meg adokedvezmenyt is ad a takaritasra?!? Igy az amugy is csak 10 euros oraber az adovisszaigenyles utan meg kevesebb lesz. A Becsben elo baratnomnek pedig filippino a takaritonoje, ami szinten erdekes, mert teljesen mashogy all a takaritashoz es olyan dolgokat is megcsinal, amit az embernek eszebe sem jutna kerni. Pl. a vizforralo vizkotlenitese. :D

tanato 2018.12.19. 15:57:10

@London2009: Oké,tényleg feljött a téma először az idősgondozós cikkben,azután abban amit ma belinkeltem a születések számára bakorolt hatásában.

London2009 2018.12.19. 16:06:01

@tanato: Nem rossz tema ez. Szerintem aki megengedheti maganak, az erre ne sajnalja a penzt. Azert a kapcsolatnak is jot tesz, ha a hetveget nem takaritassal meg agynemu huzassal kell kezdeni. Ahol meg gyerekek vannak, ott meg kifejezetten terapia jellegu lehet. : ) Legalabbis nekem ez a velemenyem, amivel nyilvan nem kell egyeterteni senkinek.

BlackBrick 2018.12.19. 16:24:56

@London2009: hehehe, az en lengyel takaritonom is vizkoteleniti a vizforralot :D

London2009 2018.12.19. 16:35:22

@BlackBrick: na akkor meg is dolt ezzel a filippino elmeletem! :D

Arthamyr 2018.12.19. 16:58:32

@BlackBrick: @London2009: Nekünk nincsen bejáró-/takarítónőnk, de mi is szoktuk vízkőteleníteni. Sőt, anyukám is. Persze nem heti rendszerességgel, de időnként megejtjük. Szerintem az a furcsa, ha valaki nem vízkőteleníti soha. Az ember karbantartja az eszközeit, azt hittem, ez ilyen alapvető dolog...

BlackBrick 2018.12.19. 17:09:23

@Arthamyr: szerintem @London2009: arra gondolt, hogy nála (vagy altalaban) nem a takaritono vegzi ezt el.

akkorisprof 2018.12.19. 17:14:41

@kardio1: szerinted nem tud, mármint.

London2009 2018.12.19. 17:35:34

@BlackBrick: @Arthamyr: igen, igen, koszi, erre gondoltam.

tanato 2018.12.19. 19:21:37

@London2009: A belga állam kinek ad adókedvezményt?A munkaadó háziasszonynak vagy az alkalmazott takarítónőnek,?
Másik:Nem dőlt meg a filippínó elméleted.,hisz a filippina nők százezrével vagy milliószámra dolgoznak a világban, közele keleten Ázsia gazdag államaiban meg nyugaton is bentlakós cselédként,nagyon tudják mit szeretne a háziasszony.Meg az ázsiai nők állítólag/ezt még anno a banghladeshi évfolyamtársam mondta/nagyon alázatosságra és engedelmességre vannak nevelve kiskoruktól.
Harmadik,tényleg nem rossz téma,hiszen mindkét félnek előnyös neked amint írtad idő és energia takarékosság,az alkalmazott meg olyan munkáért kap pénzt/ ahazájában elköltve nem is rosszat/amihez nem szükséges milliárdos beruházás mint egy gyári munkahely létrehozásához..Úgy hogy ennek előnyeiről egyetértünk./sokan persze nem a 40 év komm.szellemisége miatt/

poiuytrewq 2018.12.19. 21:40:37

"Migránsnak lenni" címre reagálva: egyre többször az az érzésem ezt a blogot olvasva ,hogy divat lett kimondani híresztelni azt hogy affene hagyjuk itt az országot mert itt jajj minden olyan rossz , és máshol minden olyan jó. Úgy érzem ezzel keservesen félrevezetnek nagyon sok embert és arra viszik a vágyaikat hogy ők is elhagyják országukat, és mikor kiérnek valahova rájönnek nincs kolbászból a kerítés.
Én most egy kicsit egy más álláspontot képviselek, azzal értsünk egyet hogy mindenki egy álláspontot képvisel ami nem a teljes univerzális igazság hanem jelen élettapasztalatának pillanatyni leírása, véleménye egy adott dologról ami közel sem teljes , hanem annyi amennyit ő megélt, vagyis egy álláspont semmi több.
Biztos több helyen ki lett vesézve amiről írni szeretnék: milyen hátrányai vannak az én VÉLEMÉNYEM szerint a migrációnak:
1: soha nem leszel helyi ember, mindig külföldi maradsz és ezt éreztetik is veled, kultúrafüggően és egyénfüggően, nem kapsz olyan munkát annyiért, előbb rúgnak ki egy munkahelyrő leépítéskor (pl Anglia), de mindig udvariasan a szemedbe "mosolyognak",arab országokban másféleképpen különböztetnek meg, vagy akár Japánban,Németországban munkahelyi beszólogatás stb stb folytathatjuk a felsorolást napestig.
2: Sok emberrel előfordulhat ,hogy azt hiszi jó életet él mert körülötte látszólag udvariasak az emberek de igazából senki le se tojja őket, nincs egy IGAZI kapcsolatuk, nem éri őket élmény, szeretet, egy őszinte mosoly. Nincs velük a barátjuk, családjuk SZEGÉNYES az életük érzelmi alapon. Fennhangon hangoztatják a nyugat érdemeit,miközben nekik nyugatból nem sok minden jut, és élmény sem éri őket. Egy londoni kicsi koszos lyukból pufogtatják az internetre hogy mennyivel jobb is az élet a nyugaton miközben igazi érzelmes szót fél éve nem váltott senkivel sem. Az élménytelen , igazi öröm nélküli élet elsivárosodáshoz ,depresszióhoz vezet. Dicsőítik a gyökértelen életet. Próbálják igazukat bizonygatni, okostelefon és autóvásárlásaikkal,kompenzálni azon hiányosságaikat amiket ők az itthoni létben hiányosságnak véltek.
3: sokan és egyre többen jönnek haza mert rájönnek a kint megkeresett pénz APRÓPÉNZ, frankó volt lyukakat betömni, kicsit mást megtapasztali de ennyi nem több. Az élet az az hogy mivel,kivel, milyen érzelmekkel és hol töltöd idődet, ha úgy döntesz hogy kicsivel több pénzért lehúzol 12 évet valahol, akkor 12 év kimaradhat az valódi életből, a 12 éve megvett márkés ruhád telefonod már semmit nem ér, ezért dolgoztál. Lehet pufogtatni azt hogy de persze mennyé má programozónak külfődre és nézd meg a különbséget, nagyon kevés ember lesz kint sikeres maradjunk annyiban 99% nem lesz vezető beosztású,az igazán jó programozók pedig itthon is KIRÁLYUL élnek, aki nem programozó hanem átlagos melós annak kint sem fényes az élete, nyilván jobban élhet mint baranya megyében vmelyik munkanélküli zsákfaluban.
Sokan jönnek haza mert hazahúzza őket a család, a szülők öregednek nincs ki gondoskodjon róluk , és a dolgozók rájönnek ezen emberi kapcsolatok fontosabbak mint a kinti kereset, és már van kis megalapozott életük itthoni keresetből is.
4: amenyiben nincs top állásod onnantól kezdve meg van határozva hol fogsz lakni, nyugat európában ez azt jelenti hogy a muzulmán negyed szélén vagy velük vagy nem a nyugis gazdag részen. Te is érzed, te is tudod, nem vagy közéjük való, van ahol úgy ahogy elfogadnak, van ahol ezért támadhatnak, van ahol ezért rendszeresen verik , bántják ,ütlegelik a gyerekeidet is. Van annyi kurázsid, pénzed,hogy meglépjed hogy jobb környékre költözöl , jobb iskolába járatod az idegen gyerekedet?Aki azt mondja nincs ilyen nézzen körül internetországban ezerszámra vannak ezek a videók, és nincs az a nyugat európai tanár aki kiálljon a fehér gyerek mellett, annyit mondanak diplomatikusan hogy ilyet ők nem tapasztaltak soha.....No go zonák, gettók, lokálisan közismert szar helyek amik európai szinten nem annyira ismertek, ahol tényle g nem kell sötétedés után kimenj az utcára.
5: többet fogsz dolgozni mint egy helyi ember és kevesebb pénzért , ez benne van a pakliban.
6: Magyarország sok mindenben szar ez igaz, de a többi ország is csak másban. Számomra az élet összetett dolog, sok dolog összessége egyvelege, nem CSAK a pénz, örömök, élmények családdal, barátokkal, munkahley, egészség,kultúra. Azt mondom mi lesz ha majd 70 éves koromban visszaemlékezem milyen volt az élet én az örömeimre emlékszem majd az élményeimre, a volt szerelmemre, a barátaimra, a kinti sivár életre már nem emlékszem nagyon , nem emlékszem arra sem mikor vettem kint a negyedik autómat, vagy az LCD tv-t amikor még senkinek nem volt. Volt már jópár barátom kik a legnagyobb liberális gondolatokkal elhagyták országunkat, majd rájöttek hogy kint nem is annyira liberálisak velük a helyiek, próbálkoztak, dolgoztak majd sok év után 30asan 40esen hazajöttek és ugyanazt mondják, ne hagyd hogy az élet elmenjen melletted miközben kint gürizel abban a hitben hogy több pénzt kapsz.

négyzet 2018.12.19. 22:43:02

@JamesFord:
Igazán nem a 400 óra a beteg, hanem a 36 hónapra nyújtott munkaidőkeret, mint lehetőség. Ez eddig 12 hónap volt max. Az is beteg, de a 36... az egyszerűen elmebeteg. Igen, a 36 hónap <b><i>végén</i></b> kell kifizetni a túlórát, de praktikusan túlóra valszeg nem lesz, mert biztos lesz olyan leállási időszak 3 év alatt, ahol lecsúsztattatják az emberekkel. Szóval ahol munkaidőkeret volt, főleg mondjuk 12 hónapos, ott szerintem már nyomtatják a munkaszerződés-módosításokat...
Na, nem ezzel kereste volna meg a szép ruhára valót az apukád.

négyzet 2018.12.19. 22:43:36

brű, nem viszi a már a html kódokat a blogmotor. vagy ez itt eddig sem vitte?

poiuytrewq 2018.12.19. 23:08:45

@poiuytrewq: kell egy bizonyos életkor, és egy bizonyos eltöltött évek száma ,hogy az ember rájöjjön az életben a legértékesebb dolgok nem a pénzen megvehető dolgok. Barátság,család,szeretet, élmények, egy random jó hangulatú főzőcske stb. és ezt ott találja meg általában ahol a családja ,barátai vannak. Egy olyan ismerősöm sincs akinek olyan húdenagy ,húdeigazi baráti kapcsolata lenne odakint egy külföldi országban, természetesen udvariasak, jópofák a helyi emberek, inni is lehet velük ,de valahogy mégis mindig valami hiányzik, mégse olyan igazi ez, persze el is laposodnak ezek a kapcsolatok a kölcsönös élmény nem adás miatt, majd átmennek egymáshoz kicsit udvariaskodni úgy hogy nehogy egymást megsértsék-- kicsit olyan ez mint a félig kivert fasz, mégse mész el....nekem igazi élmények kellenek így döntöttem.
Egy egyedül lévő, család és pár nélküli embernek szerintem szegényes az élete kint, kompenzálhat egy szép karórával vagy akármivel az nem igazi érték számomra.
Sokat hallom ismerőseimtől, hogy bezzeg anglia így anglia úgy és mégis HAZA jönnek JÓL érezni magukat és ÉLMÉNYEKET szerezni. De mindig azt hallom ,hogy ezek a buzi magyarok fellökik egymást meg azt se tudják hogy kelle viselkedni meg sorban állni, meg korrupt az orbán---- igen ez igaz , de ha minden olyan fasza és tökéletes ott akkor mi a túróért jössz haza egy tökéletes világból? Szenvedni? A baj hogy az ilyen ember nem ismeri be saját magának sem, hogy kint nem éri semmilyen igazi inger,élmény, jobb a pénz jobb a munkahely és ennyi, nem több az élet összességében nem jobb nekik, mert mindig sóvárognak valami után, talán majd a harmadik generációs magyarok a mostani kiköltözött felnőttek unokái tudják majd magukat otthonosan otthon érezni abban a külföldi országban aminek ők már születettten az állampolgárai lesznek.
Kezd tele lenni a hócipőm azzal ,hogy itt egyre többen lesajnálóan írnak arról hogy milyen rossz is Magyarországon miközben tizeniksz éve kint élnek...Külföldi main stream sajtóból értesülnek arról ,hogy mi történik itthon, miközben csak azt az információt nyomják ami a nyugat érdeke, más álláspontot figyelembe sem vesznek. Tizeniksz éve kint élnek majd arról megy a sztori hogy külföldön minden jobb, Magyarországon minden szar.
Kívánom neked kedves emberke,emberek, találd meg a jóllétedet, boldogságodat valahol, ha más országban akkor máshol, érezd jól magad ott, de valamit csak elmond már nekem hogy 4 év itt, 3 év ott, 2 év amott x év itt, valami csak nem olyak kurva tökéletes a három meg négy éves országaidban....miért nem maradtál ott akármelyikben is?? Azért nem maradtál az USA -ban mert Magyarországon mélyszegénység van? Vagy azért nem maradtál Dél-Kelet-Ázsiában mert Orbán korrupt? nem azért hanem azért mert ezekben az országokban egy külföldi leszel mindhalálig, keresel valamit amit nem tudsz megfogalmazni mi az, szidalmazod országodat(akár jogosan) elkeseredettségedben,útkereseésedben.
Vegyük figyelembe azt is hogy tegyük fel munkanélküli leszel: senki nem fog leszarni téged külföldön, és még ennyien sem fognak segíteni, téged dobnak ki először egy recesszió alkalmával hiába teljesítettél előtte az egyik legjobban,hiába akartál alkalmazkodni,beilleszkedni,a helyit pedig megtartják. Egyedülálló munkanélküliként pillanatok alatt elszegényedsz kint,nem lesz aki kihúzzon a slamasztikából.Gyökértelen külföldiként mitévő leszel pénz nélkül ahol az albérletet kéne fizetned?
Nem kritizálni szerettem volna ezt az oldalt irományt ,csak jó volna ha az igazságnak ezt az oldalát nem hallgatnánk el amiről írtam, örülnék egy összefoglaló posztnak ami ilyesmikről is ír a negatív oldalairól a külföldi létnek, ebből lehetne tanulni a többieknek, mire figyeljenek oda stb. Nagyon könnyű Stockholm szépségeiről órákig áradozni, a szociális rendszerüket isteníteni, az utcák tisztaságát megcsodálni, de ha egy szót sem beszélünk az ott jelenlevő muzulmán problémáról az majdnem olyan lenne mintha Szíria természeti szépségeit ismertetnénk a turistákkal és elhallgatnánk , vagy elhallgattatnánk az ott jelenlevő harcokat ISIS-t.....tudom erősen kisarkított a példa de remélem érthető.
Hiába keresl több pénzt kint ha kutyába sem vesznek, többet dolgozol kevesebb pénzért mint a helyiek, ha nem is hagyják hogy beilleszkedj mert lenéznek, ha szarabb helyen élsz mint itthon élnél, és közben a gyerekedet is verik a muzulmánok, azt én nem hívom jobb életnek. Sokan gyermeket sem vállalnak kint mert ezek közé a körülmények közé nem akarnak gyereket szülni mert ezt ők is látják, és erről az itthon maradott magyarok nem tudnak, mert ők csak a csillogást látják és az új okostelefont, amivel kiérdemelhetjük itthonmaradottaink csodálatát.Látjátok neki aztán jól megy, ő aztán megcsinálta. Látom a románok is mennek haza nyáron tömegével, kikenve kifenve szép ruhában, Energie farmerben , irigykednek is rájuk az otthoniak, de csak ők tudják mit fizettek azért a 2 hétnyi csillogásért míg otthon kissé urak lehettek, milyen munkát végeztek ezért Németországban.

adg 2018.12.20. 03:22:41

@poiuytrewq: Nagyon szepen osszeszedted, pontosan igy van minden.

Miert hasznatad az angol billentyuzetkiosztas a nicknevvalasztaskor?

poiuytrewq 2018.12.20. 07:28:43

@adg: erről csak azok beszélnek akik mondjuk lehúztak egy nyolc évet valahol és az illúzió fátyla leomlott róluk. Sokan a hypeban vannak mikor kiérkeznek és nem hajlandóak tudomást venni az adott ország negativitásairól, vagy csak nem akarnak beszélni róla.

A névválasztás gyorsan jött , semmi nem jutott eszembe.

A hosszú iromány pedig csak kijött belőlem, jó lenne egy ilyet olvasni összefoglaltan, lehet egyszer ráveszem magam hogy önálló posztként egy ilyen is megjenjen hogy teljesebb képet kapjon mindnki. Soha sehol nem láttam azt hogy akárhol is a magyarok welcome lett volna bármely országban, inkább kapásból úgy indulsz hogy csóró lenézett országból jössz és kb úgy viszonyulnak hozzád mint ahogy mi próbáljuk lenézni a románokat. soha sehol nem láttam hogy bárhol is mi olyan k**va jó munkát végeznénk és megbecsülnének minket, meg hogy mi olyan pótolhatatlanok lennénk más nemzet fiaival szemben....Azt sem szoktam olvasni sehol sem hogy a magyar kint lop, saját maga alatt vágja a fát, 2 euró lopásért hülyét csinál magából és a társaiból, de a társai is ugyanezt teszik. Nem nagyon olvasom azt sem sehol hogy a magyarok egyáltalán nem tartanak össze sehol sem, inkább egymás alá teszenk, egymást próbáljál kifúrni nyugaton,benyalizni egy főnöknek majd kifúrni a másikat pedig ez az általános tendencia. Oldalakat lehetne ezekről írni, amik egy itthoni ember számára hihetetlennek tűnnek, a kinti ember meg már belefárad elmagyarázni az egyértelműt. Mindegy majd egyszer még folytatom, most melóba megyek.

adg 2018.12.20. 08:16:02

@poiuytrewq: mindenkepp ird meg, szerintem hasznos lenne.

midnightcoder2 2018.12.20. 09:24:31

@négyzet: Azért ez annyira nem egyszerű. Errefelé azért már eléggé lepkehálóval fogják a szakikat, és kétszer meggondolja a munkáltató hogy mit lehet neki és mit nem.

kardio1 2018.12.20. 10:26:53

@akkorisprof: ezt mire válaszoltad ? Nem tudom visszakeresni.

Arthamyr 2018.12.20. 10:32:59

@poiuytrewq: Komolyan ezért csináltál egy új reget? Vagy esetleg egy "persona non grata" felhasználó reinkarnációja vagy?

A középsőt nem olvastam, de a másik kettő is el van tévedve. Nem osztom a poszter véleményét, erről fentebb írtam is, de a posztban legalább az van leírva, hogy a poszter hogy éli meg, míg te azt próbálod eladni, hogy mások hogy élnek, annak ellenére, hogy nem azt mondják.

Te így élted, meg? Ok, ezzel nincs semmi gond, mindig van olyan, akit gyakran kudarc ér. Mindenkit ér több/kevesebb, fel kell állni, tovább kell menni.
Le lehet írni, hogy neked nem jött be a külföld, esetleg még kapsz segítséget, hasznos információt is. Tudom, neked nem kell, mert azt gondolod, hogy még azt is jobban tudod, hogy más hogy él. Lehet, hogy azt is, hogy mit gondol.

Arthamyr 2018.12.20. 10:33:44

@adg: Köszi szépen, nagyon rendes vagy!

Arthamyr 2018.12.20. 10:40:15

@midnightcoder2: Kíváncsi vagyok, hogy a egészségügyi alkalmazottaknál, gyári betanított munkásoknál hogyan fogják ezt használni. Nyilván nem a "szakik" vannak veszélyben, ők eddig is okosban tolták, most is úgy fogják, ott nem lesz változás.
Akár megteszik, akár nem, erre teljesen felesleges megadni a lehetőséget, egyetértek @négyzet: -tel. Nincsen gyakorlati haszna a munkavállaló szempontjából, hogy nem kötelesek kifizetni a hó végén.

adg 2018.12.20. 11:02:35

@Arthamyr: szerintem sokan okulhatnanak belole, legyen tobbfele velemeny...

négyzet 2018.12.20. 12:21:35

@midnightcoder2:
A szakik lehet, hogy megpattannak, de akik mondjuk egy vidéki városban laknak, ahol néhány normálisabb munkáltató van, egy-két gyár, kisker egységek, ott az emberek nem akarnak/tudnak költözni, menni meg nem annyira van hova városon belül. Ők inkább meghúzzák magukat.

négyzet 2018.12.20. 12:33:11

A gyökértelen érzéshez elég országon belül költözni, máris nincsenek barátaid az új helyen, és eltart jó pár évig, mire lesznek. Ha még tanuló vagy, akkor még relatíve könnyű. Az iskolapadban születnek nagy barátságok. Utána felnőttként az marad, hogy vagy van valami érdeklődési köröd, ami alapján találsz barátokat, vagy maradnak a munkahelyi ismerősök, szomszédok, véletlen talált emberek, akikkel csak smalltalk van. Ez így megy mindenhol, és nem pária az ember külföldiként, hanem nehéz beilleszkedni. Akkor is, ha van elvileg közös nyelv. Nehogy azt higgyük, hogy Magyarországon belül nem nézik le, ha valaki tájnyelven beszél vagy csak "vidékiesen". Vagy ha "budapestiesen". Ugyan, ugyan...

poiuytrewq 2018.12.20. 17:05:01

@Arthamyr: "Tudom, neked nem kell, mert azt gondolod, hogy még azt is jobban tudod, hogy más hogy él. Lehet, hogy azt is, hogy mit gondol."

Mindenki magából indul ki,tehát te is....

Arthamyr 2018.12.20. 17:57:52

@poiuytrewq: Nem mindenki magából indul ki. Én kizárólag azt használtam fel ehhez, amit tőled olvastam - többek között ezt, csak egy példa: "Egy londoni kicsi koszos lyukból pufogtatják az internetre hogy mennyivel jobb is az élet a nyugaton miközben igazi érzelmes szót fél éve nem váltott senkivel sem. Az élménytelen , igazi öröm nélküli élet elsivárosodáshoz ,depresszióhoz vezet. Dicsőítik a gyökértelen életet. Próbálják igazukat bizonygatni, okostelefon és autóvásárlásaikkal,kompenzálni azon hiányosságaikat amiket ők az itthoni létben hiányosságnak véltek."

Egy ember, akit értelmesnek tartok és becsülök (általában), megkért, hogy hanyagoljam ezt a vonalat, így eleget teszek a kérésének a továbbiakban. Nem ellened szól, ha csökkentett módban/sehogy sem válaszolok ezen túl.

Ha meg tényleg összeszeded az erőd, és írsz egy posztot, minden bizonnyal szívesen látják majd sokan, és több embert is elérhetsz vele, mint pár hozzászólással, így elérheted, hogy kevesebb embert tévesszenek meg - ha elég meggyőző vagy.

somlobodog 2018.12.21. 06:42:21

@poiuytrewq: "sehol nem láttam hogy bárhol is mi olyan k**va jó munkát végeznénk és megbecsülnének minket"

Akkor nyilván más körben mozgunk.... Itt NY-ban a 35 feletti legálisan itt elo eredetileg magyar ismerőseim (na jó sok nincs:)) mind masszív joletben élnek. Családdal. Megbecsulve. Évi 1-2x hazajarunk a nyaralasok mellett ahogy van rá idő. Nem néznek le soha. Nyilván magas szinten, itteni angolt beszélünk mind több diplomával, tapasztalattal,stb. Nem vagyunk expatok hanem elkoltoztunk Magyarországrol. A gyerekem beszél magyarul tökéletesen de már inkább amerikai mert 18 hónapos kora óta itt él. Nincs különbség közte és más iskolastarsai közt. Semmi. Szóval ez a "majd a 3. Generáció lesz helyi" egy nagy baromság. A gyerek már full helyi ha ilyen kiskorban kerül más országba.
Továbbá még egy apróság: Akit külföldön leneznek azt otthon is leneztek nyugi. Nyilvan nem leszel az old money tagja, sem az orokolheto country club tagság se lesz meg, de a saját jogunkon ugyanúgy elerunk mindent mint egy helyi. Lehet máshol nem így van de itt én ezt tapasztaltam. Igaz Magyarországon is. Ki hol szocializalodik és no fel/ dolgozik és milyen körben el attól függ a fentieket érinto véleménye és tapasztalata. Ennyi.

somlobodog 2018.12.21. 06:42:34

Egyébként el sem tudom mondani mennyire irritál ez a londoni mosogató sztereotípia meg hogy külföldön mindenki nehezebben él, stb. Persze. Mert annyira hülye mindenki hogy szarul el de itt marad. Dehat ebben is ki milyen körben mozog, ez az irányadó. Ergo a londoni mosogató vádak magyar mosogatóktol jonnek

Hari Seldon 2 2018.12.21. 09:43:47

@Arthamyr:
Ez a "de lenéznek a hátad mögött" szöveg akkora kishitűségről és ebből fakadó bizalmatlanságról árulkodik, mint ide Lacháza...
-> Pedig innen aztán tényleg messze van...

Arthamyr 2018.12.21. 10:02:31

@Hari Seldon 2: Passz, én azt gondolom, hogy a legcélszerűbb az, ha leszarom, hogy lenéznek-e vagy sem.
A kishitűséggel sincs semmi bajom, sokkal jobbnak tartom, mint az indokolatlanul nagy önbizalmat. A bizalmatlanság is egészséges alapállapot, sokkal jobb, mint a naivitás.

poiuytrewq 2018.12.22. 13:54:53

@somlobodog: más szavakkal írom le ugyanazt amit már leírtam hogy érthetőbb legyen számodra, az elköltözött emberek nagy része nem diplomás,nem programozó,nem orvos, ezért rosszabbul fizető munkahelyeket kap,rosszabb környéken él. Mondanék arányokat is de nem végeztem pontos felmérést, én 90 10% 80 20% százalékra tenném a diplomások arányát kint, ebből a nagyobb szám a nem diplomásoké,ebből az elgondolásból kiindulva gondolom azt hogy a 90% nem a külföldi felsőközéposztály életét végzi.
Kb több száz magyarral,találkoztam futva beszéltem vagy mélyebben, ebből vontam le tapasztalatom. Ahogy írtad 3 4 isemrősöd van amerikában akik a diplomások talán felsőközéposztálybeli életét élik,gratula nekik legyenek boldogok. Szokták azt is mondani hogy aki itthon boldogul az kint is, de ha itthon boldogul minek menjen külföldre? Ezt 2 db barátom is mondta az egyiuk programozó a Lufthansánál, a másik robotinstalláló a DMG MORI-nál itthon,ők itthon is jól élnek ,és nem élnének jobban külföldön miután megnézték mennyit kapnának németországban ,hollandiában,angliában--lehet amerika más tészta vagy messze van vagy túl sokba kerül az albi NYC-ben, de oda nem vágyakoztak.
Ha úgy gondolod ,hogy nyugat európában nincs megkülönböztetés akkor gondold úgy ,én másképp gondolom,nyugat európai (nem amerikai) tapasztalattal. Megkülönböztetés mind a fizetésben,mind munkahely stabilitásában,mind sok minden másban,annyi a különbség hogy udvariasabban beszélnek ,udvariasabban megmagyarázzák miért nem jár neked annyi. Nyilván frankón el van egy SAP freelance developer egy projekten de ő napi 350Ł-ot kap míg angol társa 500Ł-ot. Vagy kidobják a cég iráni top húzóemberét programozót és megtartják az angolokat, lehet hogy ezek a példák nem megkülönböztetések hanem a cég érdekeit érintő kényes kérdések, én megkülönböztetésnek vettem maradjunk ennyiben.
A hosszú irományaimban próbáltam egyfajta egységes negativitásokról írni, soha nem mondtam hogy ne lenne pozitivitás abban ha elmész,de vedd figyelembe hogy léteznek negativitások is, és adott esetben egyáltalán nem éri meg kimenni külföldre gürizni a vágyott nyugatra.
Egyáltalán nem fenékig tejfel a külföldön melósként élők élete,hiába megy itt a menjen el innen mindenki szöveg. Szerintem nem egy nagy eresztés 1200 Eu-ért gürizni németországban,se 1400-ért 2000-et már nem a többség kap, a magyarok többsége 1500 alatt van Ausztria ,Németország stb helyeken.Villanyszerelőként ,CNC programozóként pár más szakmában 3000eu kp ütheti a markát.Az élet szerintem 2500eu netto felett kezdődik Németországban, és ezt a magyarok kisebbik fele kapja meg. Hányszor de hányszor hallottam azt ismerősöktől hogy az osztrák villanyszerelő 3000 eu-t kap a magyar meg 1500-at és ő végzi a szakmunkát a nehezét ,mocskos részét velük csináltatják.Gondolom többen vannak szakmunkások, munkások, nem szakmájukban dolgozók külföldön mint top plasztikai sebészek Kaliforniában,és olajmérnökök Katarban. Nem vitatom hogy egy Ománban olajjal foglalkozó mérnök ne élne jobban mint egy Magyarországon dolgozó segédmunkás, de az az olajmérnök az akárhol jól él.
Azt sem vitatom hogy egy munkanélküli régióból érkezett roma párnak baranya déli részéről nagy szám volt az is hogy mindketten a McDonbaldsban dolgzotak és együtt ki tudtak venni egy kicsi albit egy szarabb negyedben. Nekem ez nem cél és nem életszínvonalbeli ugrás amiért érdemes kimenni,se az 1500 eu-s álom amiből szintén egy itthoninál gyengébb színvonalon élhetek mert háztulajdonos vagyok és nem az albiért gürizek.
Ha NYC-ben élsz mint diplomás tudnod kell róla hogy ott sem megy mindenkinek jól, nemhiába van az a sok lakókocsipark mert nem tudják megfizetni ismétlem megfizetni a business országában a lakbért a nem diplomások.

poiuytrewq 2018.12.22. 13:55:04

@somlobodog: " Szóval ez a "majd a 3. Generáció lesz helyi" egy nagy baromság."

Különbözőek vagyunk,különböző véleménnyel, szerintem egy külföldi soha nem lesz német , egy harmadik generációs török soha nem lesz német,se kínai egy fehér ember és ezt éreztetik is velük.

poiuytrewq 2018.12.22. 14:43:01

Tovább penderítem gondolataim, ma Gy-M-S megyében egy kőműves,burkoló,villanyszerelő munkás netto 300ezret kap(Ft), vagy vannak lakatosok 1500 netto órabér alatt nem mennek el dolgozni, ezért már nem buli nyugat nekik netto 1500 eu-ért, ahol a muzulmán gettóban többen nyomoroghtanak egy lakásban(természeretesen az albiis pénzbe kerül), akkor inkább itthon marad a szakmájában.
3000Eu nettóért nem megy el a robotszerelő Németországba mert nem éri meg nekik, itthon az itteni keresetéből jobban él mintha kimenne és kint fizetné az albérletet.
Villanyszerelő barátom nem megy ki németországba netto 3000-ért mert mert itthon 500 600ezret keres,mint ev, ugyebár sok az építkezés a CSOK megnyomta az árakat és a fizetéseket.
Nem mindenkinek olyan húdenagyon szar és szenvedés az élete itthon, akármilyen hihetetlen is, és nem mindenki látja úgy hogy mindenáron csak a nyugatra költözés a boldogulás egyetlen útja. Nagyon sok a rosszul fizető munkahely is kétségtelen itthon, de az külföldön is sok van.

poiuytrewq 2018.12.22. 15:22:17

@somlobodog: a londoni témára reagálva: barátaim,ismerőseim és jópár más nyugat európai ismerősöm véleménye a londoni életről: túlárazott és szar minőségűek a lakások,albérletek. Voltam sok házban látogatóban az általános amit láttam 4 5 vadidegen ember lakik egy házban mert ez tudják megfizetni, a ház minősége olyan hogy itthon az szarnak számít,kinézetre és minőségre is.
Volt pár ismerősöm is kiknek sikerült garzonlakást bérelniük, ezt kb úgy mesélték mint aki lottóötöst nyert, de az is olyan sivár semmilyen olyan szar volt, és ez diplomás emberé volt.....
Pár éve olvastam egy kimutatást ,hogy több angol hagyja el britanniát mint eddig, sokan amerikába mennek mert ott többet keresnek és magasabb színvonalon élnek, ugyanazért a pénzért egy szép nagy amerikai tágas házat bérelnek mint odahaza egy koszos lyukat. Anglia ennyire drága, és ennyire nem kapsz a kifizettett pénzedért normális hajlékot.
Volt olyan ismerősöm is magyar aki 3500Ł-ot kapott kézhez mint bankfiókvezető, egy kisebb fiókban. Ez sem elég a high end életre, mert ha önálló studio flatet akrsz ami nekem már koszos kis lyuk akkor 1000Ł plusz mindenféle díj,water charge,council tax stb havonta. Ezért a pénzért ott ezt kapod,hogyan tudna egy mosogató jobban élni netto 900Ł-ból?A magyar mosogató vádakat nem hívnám vádnak, inkább tapasztalatokank amiket hallottam ismerősöktől, láttam hogyan élnek. Londonban nem éltem és nem is akartam élni a látottak alapján, szegényesnek találtam azt az életformát,még a diplomás is kódis körülmlények között élt.Látogatni jó volt,odamentem rendszeresen ha ott volt dolgom.
Egy idő után letisztulnak az emberekben dolgok, volt egy meleg ismerősöm régi osztálytársam, liberál full, fúj magyarország,happy végre england,végre london---diplomás melegként neki is tele lett a töke londonnal,a nagy hype amiben volt elmúlt, a melegségéből adódó frusztrációt a kinti lét sem gyógyította,eddig volt egy célpont Magyarország amire ráönthette gondját baját,bánatát. 7 évébe került hogy átérezze,egy szaros lyukban él és ez az élete, ez az a nagy londoni hype,egy garzon ami szar minőségű itthoni mércével nézve,amit 30x évesen fizet havonta sok pénzért, és ő ezt átérezte megértette majd felszámolta ezt az életet. És ő megtehette azt amit a magyarok többsége nem, garzonban lakhatott tudta fizetni egyedül mert diplomás állása volt.
Nyilván cinikusnak szántad irásodat, én tapasztalatcsere szándékával írtam amit írok, hogy próbáljunk reálisabban látni mindazok kik már kint vannak és mindazok akik szándékoznak kimenni.

poiuytrewq 2018.12.23. 11:11:25

www.youtube.com/watch?v=8ADyqirfvSE&feature=share&fbclid=IwAR3Fi1KaM3vLh8PKnCLaBTMC3Q-bvwTpJVcKMA2zLGw1RNBtF_uJnsnyJkI ajánlom meghallgatni 10:45 től amit a holland mond,nem egészen egy perc érdemes elgondolkodni rajta.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.12.23. 16:46:46

@poiuytrewq: Nem tudom melyik voltál azelőtt de rendesen megdolgozol a pénzünkért az biztos.

Figyelj már öccse!AZ oké hogy itthon is megkeresed a 300-at de dolgozol érte ugyanannyi órát.
És az sem mindegy,hogy az itteni vagy a kinti fizetésed negyedét tudod félrerakni.

Ja és mondjuk pl.: Hacki Tamás igencsak német lett.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása