oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. december 09. 06:30,  Szerelemből Kalifornia 111 komment

2018. december 09. 06:30 Határátkelő

Szerelemből Kalifornia

Tulajdonképpen Murphy-törvényének is nevezhetnénk, hogy amikor az ember úgy dönt, hogy ennyi volt Amerika, hazaköltözik, de legalábbis vissza Európába, egyszer csak történik valami. Erről szól a mai első történet, aztán megnézzük, mi a helyzet a hét egyik nagy szenzációjával, végül azon morfondírozhattok el, milyen életet élnétek, ha bármit megtehetnétek.

eskuvo_5.jpg

Hat és fél év Amerika után nem akármilyen változások történtek a Modern Wander blog szerzőjével. Lássuk csak!

„Kezdődött az egész ugye azzal, hogy elkezdtem önkénteskedni a Magtár nevezetű magyar szórakozóhelyen, valamint elkezdtem egy adótanfolyamot is csinálni. De mindezek mellett a magánéletemben történt egy abszolút nem várt változás. 

Kicsivel több, mint egy évvel ezelőtt, olyan szeptember közepe felé a Magtárban elkezdtem egyre jobban és egyre többet megismerkedni a helyi magyarsággal. Barátságok alakultak ki, nagyon jó hangulat volt. 

Az egyik sráccal viszont kifejezetten elég közeli barátság kötődött kettőnk között. Nagyjából egy idősek vagyunk, de ő munka mellett még mindig tanul. Most fejezi be a Mester diplomáját matematikából, mindemellett szintén matematikát tanit egy itteni főiskolán. Sokat beszélgettünk, ismerkedtünk, de egyikünknek sem voltak komolyabb szándékai. 

Most már elmondom, hogy én valójában azért is kezdtem el itt az adótanfolyamot, mert készültem vissza Európába. Úgy gondoltam, hogy majd egy ilyen végzettséggel könnyebben fogok akár otthon, akár más angol nyelvű országban majd komolyabb állást találni. 

Terveim szerint idén április közepén repültem volna „haza”. Magyarországon pár volt kollégám segítségével már el is lett volna intézve újból a rendőrségen hivatásos állás számomra, amelyet csak végszükség esetén vettem volna igénybe, ugyanis egyáltalán nem vonz már ez a pálya. Valamint Angliában és Írországban is volt munkaajánlatom. 

Ahogy elértük a decembert, ezzel a sráccal kb. 1 hónapos „nem beszélünk” időszak következett be. Nem vesztünk össze, nem történt semmilyen nézeteltérés, egyszerűen csak annyira összesűrűsödtek a napjai a sok tanulás és a munka mellett, hogy a barátokat teljesen háttérbe szorította. 

Én beletörődtem a helyzetbe és éltem tovább a napjaimat. Majd január közepén egy váratlan üzenet ért. Ez a srác elhívott egy randevúra. Furán ért a dolog, hiszen baráttal még sosem randiztam és egy jó barátságot egy balul elsült találkozóval elrontani eléggé szar tud lenni. 

Viszont a randi jól sikerült. Sokat beszélgettünk, nevettünk úgy, mint előtte még nem. Teljesen kiskamasznak éreztem magamat, hiszen az első csók meg sem történt egészen február végéig. 

Az első randi és az első csók közötti időszak viszont életem egyik legjobb időszaka volt. A beszélgetéseink hosszú órákba folytak, egy telefonhívás eltartott 8 órán keresztül is. Nem viccelek, éjszakákat beszéltünk át. 

Szépen, lassan egymásba szerettünk, viszont messze laktunk egymástól, kb. 80 kilométernyire. Ő viszont tudta, hogy én április közepén készülök haza. Már tavaly augusztus óta tudta, amikor először megismerkedtünk. Február végén már elkezdtem szépen lassan árulni az itteni ingóságaimat is. 

Viszont ott volt a szerelem. Megtaláltuk egymásban azt a partnert, akit mind a ketten mindig is kerestünk. Azt, aki befejezi a másik által elkezdett mondatot. Azt, akinek ugyanazok a tervei a jövőt illetően, mint a másiknak. 

Nagyon nehéz döntést kellett meghoznom, hiszen már annyira belefáradtam ebbe a 6 évbe és annyira vágytam már haza, hogy lássam a családomat. Végül vele maradtam itt, újra eldobtam a biztosnak igért jövőt egy bizonytalanért cserébe. Hiszen egy új szerelemnél sosem tudhatjuk, hogy meddig tart.” 

A szerelemből aztán esküvő is lett, de erről már az eredeti posztban olvashattok.

Luxemburgi szenzáció kicsit másként 

A napokban komoly szenzációt okozott, hogy a frissen felesküdött luxemburgi miniszterelnök belengette az ingyenes tömegközlekedést jövő nyártól a környezetvédelem jegyében. A Luxemb(o)urgból szeretettel blog szerzője viszont úgy érezte, kicsit árnyalnia kell a képet és nem azért, mintha nem tartaná jó ötletnek az ingyenes tömegközlekedést, csak kissé demagóg/populista húzásnak tartja a dolgot.

luxemburg.jpg

"Ingyen ebéd/tömegközlekedés nincs, valahol valakik nyilván meg fogják fizetni az árát. A sofőröket ki kell fizetni (baromi jól keresnek ahhoz képest, hogy a 70%-uk, és akkor lefele kerekítettem, mennyire kreténül vezet, a piros lámpa full meglepetésként éri őket minden egyes alkalommal, a megállókról nem is beszélve), a buszokat fenn kell tartani, takarítani kell, stb., stb. 

Tulajdonképpen nem is helyes az igeidő, és akkor itt át is térnék a másrészt-re: valahol valakik nyilván megfizetik a tömegközlekedés árát, mert hiszen gyakorlatilag már most is ingyen van. 

A megjelent cikkekben a kétórás jegyet említik, ami 2 euró, de szerintem arányában ennél sokkal olcsóbb az egész napos (másnap hajnali 4-ig használható), az egész ország összes busz- és vonatjáratára érvényes, NÉGY euróba kerülő jegy. 

A villamosvonalakat csak azért nem említem meg, mert egy van belőle és az se túl hosszú, de természetesen arra is érvényes a kétórás és az egész napos jegy is. Még egyszer hangsúlyozom, mindkét jegytípus az egész ország területén felhasználható. 

Most erre lehet mondani, hogy egy ekkora országban ez nem számít, és persze ha a földrajzi távolságokat nézzük, akkor valóban nem, de ettől még simán meg lehetne különböztetni a fővárosi és a vidéki (és esetleg még a vidéki nagyvárosi, stb.) jegyeket, de nem, minden egységesen kettő illetve négy euró. 

Bérletből különböző fajták vannak itt is, de a legdrágább verzió is havi ötven euróba kerül, amivel az egész országban korlátlanul lehet fel és alá utazni, ameddig a szem ellát. 

Péntekről szombatra és szombatról vasárnapra az éjszakai buszok (amelyek csak ezen a két éjszakán közlekednek és csak Luxembourg városban) ingyenesek, nyilván azért, hogy az emberek inkább ne vezessenek bulizás után. Szombaton a közlekedés egész nap ingyen van Luxembourg városban. 

Ha az 50 eurós havi bérlet mellé odatesszük a nettó kb. 2000 eurós minimálbért (aminél azért a legtöbben jóval többet keresnek), látszik, hogy a fizetésnek csak 2,5%-a megy el a tömegközlekedésre.  

Ahova ki akarok lyukadni, az az, hogy a tömegközlekedés már most is olyan olcsó, hogy nem az ára tart vissza senkit attól, hogy buszra/vonatra üljön. Hanem több, teljesen más ok, amik közül a legrosszabb szerintem - és sokáig nem gondoltam, hogy ezt le fogom írni -, hogy baromira nem megbízhatóak a járatok. Kimarad, késik, törlik, sztrájk van, felújítás van, műszaki hiba van. 

Tulajdonképpen röhejes, hogy egy ekkora országban ebből probléma lehet. Egy másik ok, amit a cikkek is említenek, a rettenetes dugók: sokan azért ülnek autóba, hogy igen, ugyanabban a dugóban aszalódjanak, mint a buszok, viszont nem a tömegben, a 100 fokra felfűtött buszban nyomorognak, hanem az autójukban, ahol közben zenét hallgatnak, le tudják venni a kabátjukat (!), esetleg egy-két munkatelefont is le tudnak bonyolítani, stb. 

Nyilván akik megtehetik, mert olyan helyen dolgoznak, azok nem a buszok útvonalán mennek. (Nyilván van, akinek muszáj autóba ülni, mert gyereket visz, mozgássérült, olyan helyen dolgozik, ahova nem megy tömegközlekedés, stb.) Ha kinézek a buszból, a dugóban mellettünk álló autók 90%-ában egy ember ül, de legalább még háromnak volna hely. 

A dugók és a járatok megbízhatatlansága részben ugyanarra a problémára vezethető vissza: túl sokan vagyunk Luxembourgban, egyszerűen az infrastruktúra nincs ennyi emberre felkészülve. 

Nincs elég vágány a pályaudvaron (most bővítik), hogy fogadja az érkező vonatokat, ezért azok feltorlódnak, máris kész a késés. Nincs elég hely az úton, hogy az összes busz beférjen a megállóba, ezért azok feltorlódnak, máris kész a késés - ha össze is ütköznek, akkor kész a baleset is, még több késéssel. (…) 

Egy másik baj, ami igazából nekem mint autótulajdonosnak és sofőrnek tökre kapóra jön, de a környezetvédelmet nem igazán szolgálja, az az, hogy nagyon olcsó az üzemanyag, a 95-ös és a 98-as benzin literjét se láttam még 1,4 euró fölé menni, de inkább 1,1-1,2/liter körül mozog (mint épp most is). 

Ez is nevetségesen alacsony ár. Nagyjából egyébként ugyanannyira jön ki arányában, mint a havibérlet, ha az ember nem vezet nagyon sokat, egy tele tank nagyjából 45-50 euró, és azzal Istvánné el tud menni hatszázvalahány kilométert. (…) 

Ha választani lehetne, hogy a kényelmes saját kis autókámmal menjek-e a zsúfolt, meleg, későn jövő, hirtelen fékező busz helyett ugyanannyi pénzért, nem kérdés, hogy mit választanék. De szerencsére nagyon szeretek olvasni és leginkább utazás közben tudok... :D " 

A teljes posztot itt találjátok.

Minden álom után 

Milyen életet élnél, ha bármilyet választhatnál? Utaznál-e a világ négy sarka felé? Ezeket a kérdéseket tette fel a Végtelen… talán blog, megválaszolni viszont mindenkinek magának kell őket.

ferfi_gondolkodik_laptopon_1_1.jpg

„Megmásznád-e a Himaláját, napoznál thai szigetek hófehér partjain, megnéznéd Patagóniát és Óceánia világát, mennél kengurulesre Ausztráliába és Rióba karneválra, koncertre Londonba, cseresznyevirágzásra Japánba? 

Ennél-e a Tádzs Mahalnál igazi indiait és Portóban szürcsölnél portóit? New Yorkban és Milánóban színházba mennél, Párizsban Moulin Rouge-t néznél? Ejtőernyőznél és fesztiválról fesztiválra járnál? 

Többre vágynál-e ennél? 

Szibéria expresszen sakkoznál francia hippikkel, Zanzibáron búvárkodnál, Cape Townban majmokat etetnél? Koppenhágában Klímacsúcson Greenpeace aktivista lennél, teherhajón titokban utaznál, Skóciában ökofarmon önkénteskednél, Kanári-szigeteken homokszobrot építenél? (…) 

Élnél egy szigeten az óceánon, aludnál pálmafa ágyon, dolgoznál Mekiben Washingtonban, laknál Firenzében, ablakodból rálátnál az Uffizire, utcazenélnél, rasztahajat fonatnál, vennél öltönyt, elsőosztályon utaznál, laknál luxusvillában Bangkokban, élnél az utcán New Yorkban?" 

Magyarán a kérdés úgy szól: Miről álmodnál, ha minden álmod valóra vált? A választ nekünk kell megadni, az eredeti bejegyzés itt található.

Kiderül, leállíthatják-e a britek a Brexitet

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Portugália Egyesült Államok Luxemburg

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2914452388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hari Seldon 2 2018.12.09. 09:46:30

"Tulajdonképpen röhejes, hogy egy ekkora országban ebből probléma lehet. Egy másik ok, amit a cikkek is említenek, a rettenetes dugók..."
Nem is csak az a baj, hogy dugók vannak a városban, hanem még a bevezető utakon is áll a forgalom. Tölünk, a határtól egy másfél óra, amíg valaki beér a pályaudvar magasságáig.
A TER reggelente zúfolásig tele van.

Egyébként most azt mondják, az a legújjabb szokás, hogy sokan fogják az elektromos rollert, elmennek a Gare-ra. Ott felhajtják "esernyőre", aztán leszállva mennek be a munkahelyre.

kardio1 2018.12.09. 10:10:48

@Hari Seldon 2: a megoldást Macron már kitalálta, jól meg kell emelni az üzemanyag árát a környezetvédelemre hivatkozva. Legfeljebb Luxemburg is tele lesz a sárgamellényesekkel :))

Din Serpahis 2018.12.09. 10:30:19

A sárgamellényes idiótákat jól össze kéne vernie a rendőröknek, aztán hazazavarni az egész komcsi bandát. Komolyan nem értem, az átlagfranciának kb a hátsója is ki van nyalva, erre folyamatosan nekik áll feljebb.

Hari Seldon 2 2018.12.09. 10:33:53

@kardio1:
Macront támgogatom, te nem, mert a kedvencedet győzte le a választáson. Illetve nem szeretik a komcsik, meg az anarchisták sem. Láthatjuk. Szerencsére Ahogy egyre több lesz a beszámolókban a "halál a gazdagokra" és "nem akarok adót fizetni", "számoljuk fel a kapitalizust" bejátszás, szépen olvad majd a támogatásuk. Ez az idióta 68-as jelszavak újrázásának tüntetése lesz egyre inkább. Nem véletlen, hoyg a komcsik, a FI, meg ezek akarnak bizalmatlansági indítványt benyújtani. Kezdetektől látható, volt, hogy egy szélsőbalos agitáció. Nem lennék meglepve, ha a "facebook-on" indult akciót "orosz vendégek posztjai" indították volna.

kardio1 2018.12.09. 10:39:27

@Din Serpahis: Jártál te már a francia vidéken ?

Hari Seldon 2 2018.12.09. 10:44:59

@Din Serpahis:
Ja, a hülyéje nem érti, hoyg ha minden hétvégén akcióznak, és le leasz zárva a belváros, akkor NEM jönnek a turisták (például) kiesik 1 milliárd Euro adóbevéltel. Azt ki fogja állni?
- A külföldi befektető minek hozna ide pénzt, amikor minden hónapban lehet egy lázongás? Majd szépen beruház a hollandoknál, meg a németeknél. Aztán meg megy a rinya, hogy mekkora a munkanélküliség... -Ezeknek kéne mondani: It's Economy, stupid...

Hari Seldon 2 2018.12.09. 10:46:59

@kardio1:
Igen, egyensen Mozambik alsó... - Sőt, akár Nógrád.

kardio1 2018.12.09. 10:47:22

@Hari Seldon 2: ezek szerint 80% kommunista él ebben az országban, mert a kedvenced népszerűsége 20% körül van :)
Az megvan, hogy a LREM egyik képviselője szerint a SMIC-et nem kéne emelni, de fogalma sincs annak összegéről ? Vagy a másik, szintén LREM képviselő, aki szerint az 5600 eurós képviselői juttatás nem elég arra, hogy lakást béreljenek Párizsban, és plusz támogatás járna nekik ?
Igen nagy a szakadék a politikusok és a többiek között. Macron is ennek a ténynek köszönhette a megválasztását, de ő sem más, mint a többiek.

verkagrafomanka 2018.12.09. 10:55:14

@Hari Seldon 2: a dugókat én nem csak "a városra" értettem :) Igen, a rengeteg ingázót s/nem bírja el az infrastruktúra, de erre írtam, hogy túl sokan vagyunk (= élünk és/vagy dolgozunk) itt az ország méretéhez képest.

Buchhalter 2018.12.09. 11:06:02

@verkagrafomanka: van pár módszer a zsúfoltság enyhítésére : autópályaíj emelése parkolás emelése stb. valahol bevállt.Vagy dugódíj.

Din Serpahis 2018.12.09. 11:10:03

@kardio1: Persze hogy jártam. Pl egy hete voltam Elzászban, szerintem nagyon jómódú klassz hely.

Hari Seldon 2 2018.12.09. 11:13:36

@kardio1:
Azért 80%, ami már nem annyi, mert 2017-ben ő 24%-ot kapott. A többi nem szerette. Te azért, mert nem elég keresztény... a másik azért mert nem elég kommunista. Másik meg a LePen párt, na azok sem szerették. Soroljam, hogy 2017 első fordulóban ki hogy szavazott szét? - te is tudod, egyik sem szerette.
Na ezek most sem szeretik. Irreleváns. 2022-ben is lesz második forduló, ott is kettő jut be a második fordulóban... A többi csak rizsa.

Szakadék? És? Régen nem volt? Most lett 2017 óta? Vagy ha Fillon lett volna, nem lett volna? Ne fárassz már ezzel a sablonnal. Tudod jól, hogy a családtag alkalmazó Fillon esetén ugyanilyen "szakadék" lenne a gaz párizsi elit és a szegény vidék között. - ÉS mint akkor is mondtam, még Fillon-nal sem lett volna gondom ha ő nyer, ebből a szempontból legalábbis biztosan nem. - Ezek most looser komcsi szövegek. És pontosan ezek mennek ki az utcára. Megnéztem a sárga mellényekek. Mind valami 1000 éves dízelesek. Ez eddig még rendben is volna. (nem értek vele egyet, de mondjuk ez legális tilatkozás)
De mostani komcsi anarchista felkelés, csak árt az ország megítélésen. Ez pedig leginkább a ruszik érdeke.

Din Serpahis 2018.12.09. 11:14:28

@kardio1: Jamm, a franciák nagy része komcsi, gyakorlatilag ezért van az, hogy addig ment jól nekik, amíg az USA öntötte a pénzt Ny-Europába, nehogy jusson valami a szovjeteknek. Az olaszok dettó.
Amióta megtörtént a rendszerváltás és megy a tőke keletre, azóta csak vegetálnak.

Minél nagyobb egy országban a komcsi érzelműek aránya, az annál kudarcosabb, pl jól le lehet ezt mérni K-Europában is ha összehasonlítjuk mondjuk az észteket Magyarországgal.

Hari Seldon 2 2018.12.09. 11:14:37

@Buchhalter:
Luxembourgban nincs autópálya díj.

Din Serpahis 2018.12.09. 11:17:54

@Hari Seldon 2: Igazából az a baj Franciaországban, hogy még senki nem vette a fáradtságot, hogy szétverje ezt a marhára bőkezű szociális rendszert plusz a munkajogi rendszert, ami miatt gyakorlatilag nem lehet senkit kirúgni. Nyilván az illető totál buktát kapott volna a nyakába a következő választásokon, de addig ott nem lesz komolyabb változás. Macron csinált valamit ezügyben, de azért szerintem messze lehetne még tovább menni, hát a népszerűsége olyan is, amilyen.

Magyarország egyébként dettó ugyanez, csak ott a nyuggerek ejtették ugyanígy foglyul az államot.

verkagrafomanka 2018.12.09. 11:20:10

@Buchhalter: én is azt mondom, hogy nem az ingyen tömegközlekedés a megoldás...

verkagrafomanka 2018.12.09. 11:21:11

@Hari Seldon 2: és ezen a szakaszon (Lux-Metz / Lux-Trier / Lux-Arlon) egyik környező országban sincs.

Hari Seldon 2 2018.12.09. 11:38:26

@verkagrafomanka:
Felénk egész Nancy-ig nincs, sőt Toul-ig.
De ez megváltozik, amikor kibővítik 2*3 sávosra a pályát. Akkortól Lux thionville szakaszért valami 1,5 körül lesz a díj. (már ha elkészül valaha. Már a harmadik népgyülés volt nálunk erről, de csak a nyomvonalat csámcsogták eddig)

Belgiumban meg egész országban nincs díj.
Most megy valami irdatlan feltúrás a luxembourgi határtól három csomóponton keresztül a belgáknál. Valami eszméletlen nehéz a közlekedés.

Hari Seldon 2 2018.12.09. 11:41:33

@Din Serpahis:
Már Hollande elkezdte. De igazad van, legalább az irányt felismerték.

Minden értelmes reformkísérletet folyamatosan tüntetésekkel, sztrájkokkal és gyújtogatással akadályoznak meg. Az egész egy nagy negatív spirál. Azt hiszi a hülyéje, ha csorbítják a kiharcolt előjogait, akkor világégés lesz és tovább süllyed, holott a kiharcolt előjogok akadályozzák a komplett ország versenyképességét és fejlődését.

-> Detroitban sem igazán értették meg az előjogaikat féltő munkavállalók, hogy ha a munkát adó cég nem tud versenyképes lenni a piacon, akkor mind cseszhetik a kiharcolt előjogokat. És mi lett a vége? -> Földbe állt nem csak a cég, a komplett város.

Franciaország ugyanez nagyban. "Emberek, értsétek meg, hogy a cégek azért nem akarnak alkalmazni titeket, mert ha felvesznek, és beüt vmi válság, nem tudnak titeket kirúgni vagy csak igen költségesen, nem tudják racionalizálni a béreket, és egyébként is minden szarért megakadályozzátok a cégek normális működését. Ha azonban könnyen ki lehet rúgni, akkor végre fel fog venni embereket, mert tudja, hogy baj/változás esetén fog tudni reagálni."

Pedig nem kell messzire menni, a szomszédos Németországban, ami kb azonos kvalitásokkal, azonos piacon mozog, sokkal enyhébbek a szabályok, és gyakorlatilag munkaerőhiánnyal küzdenek. De a valóság nem nagyon hatja meg őket, ők tovább ragaszkodnak a hülyeségeikhez.

Csodabogár 2018.12.09. 11:51:34

@Din Serpahis: Szerintem első nap kellett volna a "rendetlenkedőket" össze szedni és pár napra hűvösre tenni. Először csak a benzin lett drága, most már az adó is sok és ingyen se jár semmi. Ezek mindig ilyen kommunisták voltak.:-(((

Csodabogár 2018.12.09. 11:56:39

@verkagrafomanka: A napokban olvastam, hogy naponta 190ezer pendliző van a környező országokból Luxemburgba. A teljes ingyenesség szerintem se jó ötlet, mert ami ingyen van annak semmi becsülete nincs. Ha tényleg vannak hiányosságok a tömegközlekedésben, akkor bőven rá lehetne fordítani a bevett pénzt, annak javítására.

verkagrafomanka 2018.12.09. 11:58:38

@Csodabogár: igen, ezt egyébként el is felejtettem beleírni a posztba, hogy onnantól, hogy ingyen lesz, az utasok semmiért se reklamálhatnak majd.

Csodabogár 2018.12.09. 11:59:42

@Din Serpahis: A franciáknál nagy hagyománya van a kommunista eszmék követésének. Többnyire persze szalonkommunisták voltak, de mégis tetszett nekik, nyilván a népnek is. Yves Montand meg a többiek jártak a SZu-ba és el voltak ragadtatva. 56 után aztán kicsit felébredtek, de nem nagyon.

Csodabogár 2018.12.09. 12:02:29

Első posztolónak, sok boldogságot kívánok. Nem értem, hoghy meg se próbálta a partnert Europába csábítani. Egy házasságban mindig hajlamosnak kell lenni kompromisszumokra és nem csak az egyik oldalnak.

Dikusz 2018.12.09. 12:07:22

@Din Serpahis:
"Magyarország egyébként dettó ugyanez, csak ott a nyuggerek ejtették ugyanígy foglyul az államot."

Ennek részletesebb kifejtése felettébb érdekelne. Nemcsak azért, mert magam is "nyugger" vagyok...

Buchhalter 2018.12.09. 12:10:29

@Hari Seldon 2: hát elég sok érdekes dolgot leírtál és nem feltétlenül értek veled egyet.Detroit válsága inkább abban keresendő.hogy a cég vezérkara nem akarta a profitját visszaforgatni fejlesztésekbe.Magyarán szólva szüklátó körű volt és a vezetőség nem látott tovább a következő évi bonuszánál. Neked szerintem annyi a verseny ,hogy a kínai Cso negyed pénzért hegeszt míg az amerikai Joe 4x annyiért.De Cso kínai vezérei mindig is csiki csukiztak a jennel és így Cso el van.Egy darabig.el volt.De aztán jött az internet és a többség melós rácsodálkozott a világra,de nem az a lényeg.Átlag amerikai Joe nyakig el van adósodva jelzáloghitellel és érthető ha nem akar munkanélküli segélyen tengődni és elveszíteni a lakását ,mert szerinted ilyenkor ez a megoldás.Politikusként még rosszabbul járnál mint Macron. Gondolom hallottál már a lámpavasról meg a politikus esetéről.Szerintem te főnökként kihajtanád az emberid bellét is.Napi 12 óra.Hétvégén is ,pihenőnap minek.Legalább azt a kis pénzt sem tudják elkölteni,mer az általad favorizált "versenyképes" Távol kelet valójában ezért tud felmutatni versenyképességet.Valószínű,hogy az elmúlt 20 évben lehet ezért lépett le 1 millió Japán és fél millió Dél-Koreai normálisabb szemlélettel rendelkező országokba?! Szerinted?

gabors 2018.12.09. 12:29:35

@Hari Seldon 2: "@Buchhalter:
Luxembourgban nincs autópálya díj. "

Luxembourgban VAN autopalya ??? Honnan hova ? Lux-bol Bourg-ba ???

Hari Seldon 2 2018.12.09. 12:29:44

@Buchhalter:
Nyilván nem ilyen fekete fehér a dolog, de a lényeg, hogy amit a németek meg bírtak csinálni a válság előtt, abból most profitálnak, a többi meg csak néz, hogy miért van ez így. És azért Németország sem az a rabszolga állam.
Ha egy vállalkozó nem tud gyorsan reagálni, akor versenyképtelen lesz. Lehet ezt nem szeretni, meg a "gazdagok tehetnek mindenről" szöveget nyomatni, de feleseleges.
És ha nem tudja könynen elbocsátani, akkor nem is fog felvenni sem dolgozót, amikor növekvő igényekre kell reagálni. Így mi lesz? Jön az import. Aztán meg a szájtépés hogy mekkora a hiány.
(Mellékvágány: Miért van az, hogy a Thales (például), meg az összes francia high tech informatikai cég, kiszervezi a termelést?)

Másik példa:
Múltkor azért égettek gumikat a gazdák, mert a francia lakosság inkább vette a minőségben azonos, vagy jobb, és még olcsóbb spanyol és német termékeket. -> Megkérdezték erről a franciákat, és a lakosság nagy része támogatta a gazdákat.

Mármint ha megkérdezték! -> mert ugye a problémát az okozta, hogy tevőlegesen, a boltban már nem a francia terméket vette le a polcról.

Hari Seldon 2 2018.12.09. 12:31:42

@gabors:
Ha-ha...
Nem is kevés.
Nem nézem meg, de most látatlanban azt mondom, hogy 180 km biztos van.
Ahhoz képest, hogy 2500 km2, ez szerintem nem számít kevésnek.

Buchhalter 2018.12.09. 12:39:01

@gabors: mint fentebb írtam ötletelés.

Csodabogár 2018.12.09. 12:47:25

@Dikusz: Ilyesmire már nem is reagálok. Mi rontottuk el és kész.:-((((

Buchhalter 2018.12.09. 12:50:03

@Hari Seldon 2: a második reagálásod már árnyaltabb ,ezzel már együtt lehet élni. Más : a kiszervezés okés de van hátulütője : lassan egész Európában már kihalás fenyegeti a szakmunkást.Csak szolgáltató szektorú Európa egy idő után visszaüthet és már szerintem megvannak az előjelei.És nem csak én mondom azt,hogy a Távol-Keletről nagyon sok becsomagolt hulladék érkezik.Nekem az sem tetszik,hogy teljesen fogyasztásra akarnak építeni mindent bizonyos multik és gazdasági körök.Egy példa : magyar gyártmányú Philips tévé anyámnál köszöni szépen vígan működik és 17 éves.lapos tévé Kínából 5 évet bírt. És annyira nem is volt occso. De a legjobban a cipőkön látszik,Deichman és társai : megveszed 10-t és 6-8 hónap után lukas,levált a talpa ,magától lekopik az orra stb.Gari csak fél év ,de garival sem szívesen cserélném vissza ugyanarra a szarra.Ami olcsónak tűnik valójában drága : vissza kell vinned ,cserélned megint vehetsz egy másikat stb. De lehet én vagyok a maradi.De igaz ez bútornál az Ikeára vagy Jyskre. Olcsó tré anyagból és még te magad is szereld össze drága pénzért a saját magad vette szerszámokkal a saját idődben.Igazi parasztvakítás.

Hari Seldon 2 2018.12.09. 13:00:18

@Buchhalter:
Igaz. -> A gazdaságot a legjobban a (túl)fogyasztás pörgeti.

gabors 2018.12.09. 14:19:39

@Hari Seldon 2: "Nem nézem meg, de most látatlanban azt mondom, hogy 180 km biztos van."

na atszamoltam az kb 110 merfold az kevesebb mint oda vissza innen a Hamptons (LI) ... basszus meg jo hogy nem kell ezert a semmiert fizetni is

gabors 2018.12.09. 14:23:06

@Buchhalter: " Olcsó tré anyagból és még te magad is szereld össze drága pénzért a saját magad vette szerszámokkal a saját idődben.Igazi parasztvakítás. "

fasznak vetted meg .. ha otthagyod az IKEA-ban akkor ossze sem kellett volna szerelned ... ennyire egyszeru ez :-)

verkagrafomanka 2018.12.09. 14:42:17

@gabors: 152 km a google szerint. Én személy szerint szívesen fizetnék, olyan minőségű az út, hogy látnék rá okot. Ingyen autópálya sincs, ugyanúgy, ahogy ingyen tömegközlekedés se... :) Valaki valahol ezért most ugyanúgy fizet.
Egyébként van valami adó, amit évente egyszer be kell fizetni az autótulajoknak, abban asszem benne van az úthasználati díj, de ez egyrészt jelképes, másrészt ha jól tudom, csak a luxi rendszámú autókra vonatkozik, tehát az ingázókra nem.

Hari Seldon 2 2018.12.09. 15:01:59

@verkagrafomanka: Az autópálya alapvetően jó minőségű, csak kicsi a kapacitása. És folyton építik.
Azt mondják, egyébként hogy 2023-24 körül kész lesz a 2*3 sáv a ti oldaltokon is. Felén is meg a belgák felé is.

Hari Seldon 2 2018.12.09. 15:03:37

@gabors:
Hát ez egy ekkora ország, ennyi pálya fér el.
Egyébként a belgáknál is ingyenes, meg a hollandoknál is. És ott azért van pályasűrűség, bőven van autópálya.

gabors 2018.12.09. 15:57:03

@verkagrafomanka: "@gabors: 152 km a google szerint. Én személy szerint szívesen fizetnék, olyan minőségű az út, hogy látnék rá okot. Ingyen autópálya sincs, ugyanúgy, ahogy ingyen tömegközlekedés se... :)"

mi 152km ???? a google szerint ????

a tobbivel egyetertek ... semmi nincs ingyen csak a foci es a stadion JA es az ORIAS plakat azok ingyenesek

Din Serpahis 2018.12.09. 16:02:51

@Dikusz: Nagyon egyszerű a dolog. Magyarországon a nyugdíjak helyettesítési rátája, azaz a fizetésekhez viszonyított szintje még mindig rekordmagasan van (annak ellenére, hogy az utóbbi években romlott) Ezt a szintet jó nyugdíjasaink annak ellenére élvezik, hogy 40 évnyi szolgálati ideje csak a töredéküknek van, a nagy részük idő előtt elpucolt nyugdíjba mindenféle jogcímen, tele van az ország életerős, középkorú rendőrnyugdíjassal, álrokkantakkal meg hasonló, az adófizetőkön élősködő nyomorulttal. Ezek a nyugdíjuk mellé megkapnak egy csomó ingyenes szolgáltatást, ingyen utazgatás, ingyen fürdőbelépő, bözse kártya, anyámkínja, ennek ellenére nagy részüknek soha nem jó semmi, és folyamatosan sír a szájuk.

Shaktee 2018.12.09. 16:07:42

@Hari Seldon 2: Nagyon nem értitek ti a francia lelket, történelmet, én úgy érzem...

verkagrafomanka 2018.12.09. 16:28:09

@gabors: beírtam a google-be, hogy autópályák hossza összesen Luxemburgban, és azt mondta, 152 km (6 autópálya).

Arthamyr 2018.12.09. 16:43:01

@gabors: Az IKEA-s matracra 25 év garanciát adnak, és olcsónak sem mondanám (700-800 euro, ok, tudom, hogy van 5k+-ért is, de ugyanúgy van 100 körültől is). És bármit össze is szerelnek neked, ha te nem akarsz vele vacakolni, némely országban meg neten kinézed, megrendeled, kihozzák, összerakják.

A legtöbb bútort meg helyben szerelik össze, mert egészben elég bajosan lehetne behozni egy ágyat, kanapét, nagyobb asztalt, nem beszélve pl. beépített szekrényről, konyhabútorról...

Hari Seldon 2 2018.12.09. 16:44:22

@Shaktee:
A történelmet értem. (A lélek nem a szakterületem.)

Csodabogár 2018.12.09. 16:52:35

@Din Serpahis: Sok nyugdíjas ismerősöm van. Akit nem küldtek kényszer nyugdíjba az kidolgozta a 40 évet. Semmilyen extra juttatást nem kapnak. Jó, ingyen utazhatnak, de inkább azt se kellene. MIndegyik, akit én ismrek bankban ,eg ilyen helyeken dolgozott. Viszont a 40 év után, van 100-150 ezer ft. nyugdíjuk. Hát éljél te abból jól.
A te helyzetedből igazán nem illene a hazai nyomorultaktól sajnálni ezt a kis pénzt.

Shaktee 2018.12.09. 16:54:57

@Hari Seldon 2: Lelket csak érezni kell...kellene

Néztem pár vitaműsort a tv5 du monde-on, egészen elképesztő a szolidaritásuk az iróknak, filozófusoknak a mozgalommal..

Orbánia tanulhatna tőlük sokat.

Din Serpahis 2018.12.09. 17:07:30

@Csodabogár: Az én helyzetem ebből a szempontból totálisan irreleváns, ami nyugdíjat én Magyarországról kapni fogok az nem oszt nem szoroz, akinek a szemszögéből most próbálom nézni, az az otthon maradt, kisgyerekes fiatal, akinek a szuperbruttójából valami 30%ot lenyúl az állam. A maradékból meg tartsa el a családját és ja, legyen szíves öngondoskodni is, mert neki állami nyugdíja már nemigen lesz. Szerintem ez pofátlanság, különösen annak a fényében, hogy ez a levont pénz nagy százalékban többszázezer álrokkant meg ugyancsak többszázezer korkedvezményes ellátására megy el.

Buchhalter 2018.12.09. 17:09:39

@gabors: szerintem kicsit bunkó a stílusod.Nem neked ,hanem általánoságban írtam.Mi van ,ma nem volt otthon sex?!

Dikusz 2018.12.09. 17:15:08

@Din Serpahis: Nem szoktam a "nyuggerezőkkel" vitába szállni, nincs értelme. Most mégis írnék valamennyit.
Nekem 43 év munkaviszonyom van, és nem olyan helyen dolgoztam, ahol 20 év szolgálati idő után elmehettem volna nyugdíjba.
Amikor én nyugdíjba mentem, itthon még azt mondták a korombelinek, hogy elvesszük a fiatalok elől a munkát, minek dolgozunk még, elvesszük előlük a kenyeret.
Talán nem kéne általánosítani, mert a mindenféle jogcímen nyugdíjba mentek vannak kisebbségben, az a töredéke a nyugdíjasoknak.
Nekem a szolgálati nyugdíjról az a véleményem: azoknak a rendőröknek, tűzoltóknak adnám meg manapság is a szolgálati nyugdíjat, akik az utcán teljesítenek szolgálatot. Azt sosem helyeseltem, hogy akik irodában dolgoztak végig, sosem jártak bűnügynek, tűznek még a közelében sem húszegynéhány év szolgálati idővel ugyanannyi joguk legyen a nyugdíjra, mint azoknak, akik ezt az időt járőrözéssel/tűzoltással töltötték.

Azt azért merem feltételezni, hogy a bányászoktól (mindig nagyon tiszteltem őket) nem sajnálod a korengedményes nyugdíjat, ugye? Húsz év munkaviszony után mehettek el nyugdíjba, negyvenéves koruk előtt, már amennyiben megérték a negyven évet.

.

Arthamyr 2018.12.09. 17:26:36

@Csodabogár: Az egy dolog, hogy mit illene sajnálni, de amit ír, az alapvetően igaz.
Apósoméknak (orvosok), anyámnak (tanár) pl. több a nyugdíja, mint az utolsó fizetésük volt (na nem mintha ez olyan kimagasló lenne, gondolom azért tisztában vagy ezen szektorok hogy öntik a pénzt az alkalmazottaikra :)). Persze ez csak két közeli példa, de a nyugdíjasok mindegyike, akit ismerek, a fizetésének több, mint felét kapja nyugdíjként. A 150k havonta meg egy nyugdíjasnak elég, és Magyarországon az kifejezetten jó nyugdíjnak számít. A nettó átlagfizetés valahol 200-250k körül lehet. Igazából ha valakinek nincs eltartottja és van saját ingatlana, a 150k-ból meg tud élni, sok embert ismerek, aki kevesebből él.

Gyorsan megnéztem (így lehet, hogy rosszul), a KSH oldalán az átlagnyugdíj 2017-ben 129637, míg az átlagfizetés 187430 (az átlag fizetés azóta mondjuk emelkedett egy 15%-ot), tényleg elég magasnak tűnik a fizetésekhez képest (lehet számolgatni az átlagéletkorral, járulékokkal, hogy ez mennyire fenntartható, és akkor még arról nem beszéltünk, hogy a nyugdíjasok egészségügyi ellátása tipikusan sokkal költségesebb).

Arthamyr 2018.12.09. 17:28:38

@Shaktee: Van Orbániában elég kommunizmus, nem kell többet importálni. Egyébként nem volt valami tüntetés ott is a túlóratörvény ellen, meg még fenyegetőztek is dolgokkal?

Arthamyr 2018.12.09. 17:38:17

@Dikusz: Ezért kellene egyéni, privát nyugdíjrendszer, és akkor nem kellene senkitől sajnálni semmit, mindenki az alapján kapná, amennyit befizetett. Nem lenne a rendszerbe beépített érdekellentét a munkaképes és a nyugdíjas korú lakosság közt, a mindenkori politikusok is kevésbé tudnának visszaélni azzal, hogy nyugdíjemelést adnak/igérnek, és senki sem lenne rászorulva mások szolidaritására.
Ezért nagy kár, hogy az első tétova lépést is elgáncsolták, és akit lehetett, visszaterelték az állami rendszerbe.

Csodabogár 2018.12.09. 18:35:48

@Din Serpahis: Hidd el a magam szempontjából se érdekes a hazai nyugdíj. De miután itt élek és csak valódi többé kevésbé nyomrogó becsületes kisnyugdíjast ismerek meg látok, akik ráadásul még nem is sírnak, csak látom a helyzetüket, így az ő részükre rendkívűl sértőnek találom a megjegyzésedet. persze túl fogják élni én meg mit védem itt mások lelkét.:-(

gabors 2018.12.09. 18:49:43

@verkagrafomanka: mar bocs de CSAK "@gabors: 152 km a google szerint" ezt irtad utan pont volt honnan a f...bol tudnam hogy ezt mit jelent

erre irtam hogy ez kb lepkefing

Csodabogár 2018.12.09. 18:50:12

@Arthamyr: Koromnál fogva idős kisnyugdíjasokat ismerek. Szerintem nem nagyon lehet megélni, mert hiába van háza, az mostanra már vagy 50 éves hol ezt hol azt kell javittatni rajta. Kádár időben, nem korszerüen építkeztek, a fűtés egy vagyon, miközben soha nincs igazán meleg. Öregotthonba be kell vásárolnia magát, na az se egyszerü megszervezni, hogy mikor ott lesz hely, legyen vevő is a házra. Nem egyszerü az élet 80 felé járva és nem is olcsó. Orvoshoz csak gyógyszert iratni jár, viszont a gyógyszer drága.
Na és senki se magától került ebbe a helyzetbe. Itt élt, nem tudatta, hogy az állam majd lenyulja a nyugdíjpénztárakat. Miután már megéltem egyet s mást én ha most 40 éves lennék, nem lennék annyira biztos, hogy velem nem történhet meg majd öreg koromban, hogy szegény leszek. Ez egy huzatos ország, itt bármikor bármi megtörténhet, sajnos.

gabors 2018.12.09. 18:54:40

@Arthamyr: mar bocs de ezt miert nekem irod ???? ... miert nem annak aki szerin az hogy sajat maganak kell osszeszerelni az IKEA butort ... es ez mekkora faszsag ??? (erre irtam hagyta volna ott )

mit gondolsz en szereltem a konyhabutoromat ? vagy a furdoszobat vagy barmelyiket masikat ... ?? NEM

De vettem IKEA-t is es csodaval hatarosan TUDTAM hogy nekem kell majd osszerakni ...

gabors 2018.12.09. 18:57:22

@Buchhalter: "@gabors: szerintem kicsit bunkó a stílusod.Nem neked ,hanem általánoságban írtam.Mi van ,ma nem volt otthon sex?! "

Nem ertem hogy mi az altalanos akkor ... csak kerdezem : "Mi van ,ma nem volt otthon sex?!"

ezt a stilust kellene masolni ... ...??? amugy templomba sem jarok, csak ugy mondom

Arthamyr 2018.12.09. 19:09:40

@Csodabogár: Azért arra mindenki számíthatott volna, aki mondjuk 2000 után ment nyugdíjba (előtte még csak-csak elfogadható, hogy hozzászokott a gondoskodó államhoz), hogy a nyugdíjak reálértéke fokozatosan konvergálni fog a nullához. Még messze van tőle persze, de oda tart. Nagymamám sem kapott sok nyugdíjat, pedig ő még a múlt évezredben ment nyugdíjba.
Abban igazad van, hogy egy nem jól leélt életet nem lehet belőle korrigálni, sőt, fenntartani sem feltétlenül. Ha elhisszük a KSH adatait, akkor a nyugdíjasok kis része kap csak 150k-t.

Viszont ez nem változtat a tényen, hogy a befizetésekhez képest magas a nyugdíj (leszámítva talán azokat, akik sokat fizettek be, de ez megint csak a nyugdíjasok kis része).

Arthamyr 2018.12.09. 19:13:45

@gabors: Igazad van, mea culpa, de azt inkább kihagynám. :)

Viszont az IKEA-nak is van embere, aki összerakja a cuccot, elég olcsón. Nálunk egy magyar srác jött megcsinálni a dolgokat, egy darab szerszámot sem kellett vennem. Az IKEA is tök hasonló, mint sok egyéb bolt, és nem is a legalja, sem árban, sem minőségben.

Arthamyr 2018.12.09. 19:15:59

@Csodabogár: Tégy úgy, ahogy a politikával teszel (állításod szerint). Ne foglalkozz vele.
Egyébként ez is a politika miatt olyan, amilyen, az állami nyugdíjrendszerre igen nagy hatással van mindenkori kormány.

verkagrafomanka 2018.12.09. 19:18:44

@gabors: nyugodjál már le, arról volt szó a beszélgetésben közted és Hari között, hogy hány km autópálya van Luxembourgban, és erre reagáltam tökéletesen érthetően.

gabors 2018.12.09. 19:21:41

@verkagrafomanka: "@gabors: nyugodjál már le, arról volt szó a beszélgetésben közted és Hari között, hogy hány km autópálya van Luxembourgban, és erre reagáltam tökéletesen érthetően. "

igy mar valoban ertheto ... de amit irtal ott akkor kozel sem volt ertheto hogy mi is a 42 ...:-) de a valasz 42

BlackBrick 2018.12.09. 19:25:41

@Dikusz: valamelyik nap bogarat ultettel a fulembe, igy ma leveles tesztas kakaos csiga sult itthon. Ezuton is koszi az otletet :)

gabors 2018.12.09. 19:27:51

@Arthamyr: "Viszont az IKEA-nak is van embere, aki összerakja a cuccot, elég olcsón"

viccelsz ??

csak kerdezem ott mennyi??? mert itt kb $200/hour ra jon ki es szallitas is $150 ha belefer minden egy nem egy nagy teherkocsiba ...

lehet ott olcsobb de itt ha hazavitetetd es osszeszerelteted akkor mar dragabb mint a helyi butoros ... (komolyan) ..

az IKEA-ban van egy csomo nagyon jo aru biszbasz DE a butorok nem biztos hogy megerik .. de pl. kisebb szonyegek, vagy lampak sot LED egok vagy ujratoltheto elemek olcsobbak ... az 1$-os fagyi es hotdog sem semmi ,,,, es persze a menza (tiszta NDK 1975) MEGFIZETHETELEN

Dikusz 2018.12.09. 19:46:33

@BlackBrick: Nagyon szívesen, biztos sikere volt.
Ebből a tésztából szerelmeslevelet is lehet ám készíteni.

Nekem tegnap ötye-bulin volt szerencsém két szem hájas kiflit zsákmányolnom. Nemigen vagyok oda az édességekért, de ebből az arcomba tudtam volna még tolni jó sokat.:)))

Arthamyr 2018.12.09. 19:48:16

@gabors: Talán 30 euro plusz a termék árának 20%-a. Sokkal olcsóbban jön ki, mint az én órabérem, és az embernek van minden szerszáma, amire szükség van (nekem pl. nincsen fúrógépem, de más elég szűkösen van, pl. csavarhúzóba is csak picik vannak). Ráadásul ad rá garanciát is, szerintem simán megéri.

Van, amit összeraktam én magam (pl. íróasztal, éjjeliszekrény), de pl. a fogasokat ő fúrta fel a falra, az ágykeretet is ő szerelte össze. Ami relatív drága vagy könnyű/gyors összerakni, azt összeraktam én, de pl. a 100-200 euros ágykerettel nem fogok szarakodni (a matracot meg majd belerakom én, mert azért a 700-800 euronak ne kapja már le a 20%-át azért, amit én megcsinálok 5 perc alatt, azt azért sajnos már nem üti az órabérem).
A kis biszbaszokért a feleségem szokott kijárni (kb. félévente kinéz), én egyszer mentem ki, amikor pár nagyobb dolgot onnan vettünk. Eddig egyik termékkel sem volt semmi gondunk, csak jót tudok mondani az IKEA-ról (persze ott is árulnak sok szart, de ahogy írtad is, a fasznak kell elhozni :)). Vettünk "menőbb" bútorokat is, és ég és föld az összeszerelési útmutató komplexitása (már ha van egyáltalán), pl. a nappalink bútorrendszerét akkor sem szereltem volna, ha nagyon drága, az IKEA-s meg viszonylag hülyebiztos.

gabors 2018.12.09. 20:21:09

@Arthamyr: akkor ez ott SOKKAL olccobb mint itt ... oraber van es minimum amit fizetni kell $200 azutan hogy a kihozatal ha minden egyben $150 ... ez mar erossen dragit BARMIT .....

nalunk a butorok kb fele ikea ... (ezek azert jok mert mint irtad nincs gond behozni :-)))))))))

de vannak regebbi meg mashol vett cuccok is ...

IKEA .... meg kell gondolni ha 50-10-15 ev a tavlat megerei (hosszabb kevesbe) ... mert nem nagyon lehet (egyaltalan NEM) hackelni semmit ... non-standard csavarok meretek stb...

ja a belem kotonek irom NEM KELL semmit MEGVENNI es foleg ELHOZNI az IKEA-bol rohadjon csak rajuk ....

amugy nem voltam nagyon boldog hogy kb 2 ev utan az IKEA-baj mar nem volt olyan fuggony bizbasz amit vettunk ott es sajat elektromernuk hackkel kellet meg"dugni" a karnist hogy mukodjon ... ja IKEA dugja fel :-)))

Mrs. Clayton 2018.12.09. 20:33:37

@gabors: ikea kredencben tartod a sterling silver kanalakat? Ne mar

gabors 2018.12.09. 20:36:04

@gabors: "amugy nem voltam nagyon boldog hogy kb 2 ev utan az IKEA-baj mar nem volt olyan fuggony bizbasz amit vettunk ott es sajat elektromernuk hackkel kellet meg"dugni" a karnist hogy mukodjon ... ja IKEA dugja fel :-))) "

ja amugy azt mondtak hogy ha visszahozom visszafizetik azt amit fizettem erte arra a hitelkartyara amivel vettem ... ... WOW (megovlt amugy a cetli)

amugy volt ilyen hogy kozel egy ev utan visszavittem valamit eredeti csomagolasban es szo nelkul visszaadtak az arat ... szoval IKEA rule :-)

gabors 2018.12.09. 20:38:05

@Mrs. Clayton: " @gabors: ikea kredencben tartod a sterling silver kanalakat? Ne mar

Arthamyr 2018.12.09. 20:41:56

@gabors: Annyit mi is fizettünk, de az ember itt bütykölt órákon át, úgy, hogy neki van benne gyakorlata. Nekem biztos ráment volna az egész napom, felidegesítettem volna magam, kellett volna szerszámokat szerezni (ami sokkal több is ennél, ha minőségit veszek), egyértelműen megérte. A kihozatás meg nem kérdés, mert nincs autónk, a buszról meg lezavarnak, ha felszállok egy ilyen lapraszerelt bútorral (vagy egy 2x2m-es istentudjahánykilós matraccal, ezt szerintem kevés ember tudja megoldani még saját autóval is). :D

Az ilyen párszáz euros cuccoknál meg nem fogom nézni, hogy 50 éves távlatban megéri-e. Nem akarom elkötelezni magam egy bútor mellett sem 50 évig, persze jó lenne, ha megmaradna 50 évig, de erre nem számítok, és nem fogok összeroppanni, ha nem (ennek ellenére a matracra nyilván nem véletlenül adnak 25 év garanciát, gondolom az tartós darab).
Nyilván ha 2-3 év alatt tönkremegy, az nem jó, de megvannak 2 éve, és úgy tűnik, 5 év múlva is minden meglesz (az íróasztalom szélén kicsit lekopott a festék, mert a - nem ikeás - szék jobb anyagból van és sokszor nekifordítom, meg mindig ugyanott használom az egeret, de kb. ennyi).

Ár/érték arányban igencsak rendben van, csak a kanapénk 3x annyi volt, mint az összes IKEA bútor a lakásban, ezért sem értettem a kifakadást ellene, messze nem a legszarabb, ami vehető.

Te házban laksz, gondolom van garázsod, szerszámaid stb., úgy más a dolog, de a fent említett egyéb okok miatt én akkor is valószínűleg összeszereltetném.

Csodabogár 2018.12.09. 21:34:32

@Arthamyr: Szerintem az IKEA konyhák nagyon jók. Nekem mindenhol az volt, egy kivételével saját szerelés, nem nagy ügy ha van egy férfi aki meghúzza a csavarokat rendesen. A jelenlegi közel 20 éves, semmi baja nincs. Aztán vannak persze bútorok, amik nem kellenének, de néhány Billy könyvespolcom még mindig van, azok kb. 40 éve állnak tele könyvel.

gabors 2018.12.10. 00:19:36

@Arthamyr: " kellett volna szerszámokat szerezni "

az IKEA-val mindig MNDEN szerszam ott van a keszletben a csavarhuzon kivul de meg az is csak nem valami jo....persze ha van elemes csavarhuzod az sokat segit de ugy tunik nem nagyon raktal meg ossze IKEA-t :-)

persze en csak villamos mernok vagyok ha gepesz vagy epitesz lennek biztos maskepp gondolnam (eddig csavarhuzon es forraszto pakan kivul mas nem kellett butykoleshez)

gabors 2018.12.10. 00:28:04

@Arthamyr: "Ár/érték arányban igencsak rendben van, csak a kanapénk 3x annyi volt, mint az összes IKEA bútor a lakásban, ezért sem értettem a kifakadást ellene, messze nem a legszarabb, ami vehető."

semmi gond nincs vele szerintem sem ... csak ne varjon az ember tobbet mint amit kap ott.

majd akkor nezel ki a fejedbol ha mondjuk koltozni kell ... mert ezeket szetszedni nem egyszeru es utanna MEGEGYSZER osszerakni meg mar maga pokol en pl kidobtam ket teljes szobat emiatt (tudom megolom a foldet meg a balnakat meg a tudom is en). Az egyik szobabol a dupla heverot NEM lehetett az ajton kihozni es szet sem lehetett igazan szedni ... sietni kellett igy a meglevo szerszamimmal a helyzet megoldodott (kalapacs es kisbalta) aztan kesobb rajottem hogy igy olcsobb mintha rakodo munkasokat meg teherautot fogadtam volna :-)))

Az IKEA-hoz gyakorlatilag semmilyen szerszam nem kell.

Arthamyr 2018.12.10. 00:37:56

@gabors: Passz, pl. fúrógépet nem az IKEA-ból vennék, de azt nem láttam, persze ez lehet, hogy azért van, mert nem is kerestem. Való igaz, hogy a dolgokhoz a legtöbb szükséges "szerszámot" adják.

Nyilván az IKEA-s bútort költözésnél nem igazán gondolnám magammal vinni, de pl. a @Csodabogár: is említett billy szekrényeinket (gondom ugyanaz volt, mint a könyvespolc, csak én raktam rá üvegajtót is) ismerősök simán elvitték.
Én amúgy is elég kevés dolgot vittem magammal az eddigi költözéseknél, szerintem jobb az új lakásba új, a lakáshoz illő bútorokat szerezni (már ha nem eleve bútorozottan vette/bérelte az ember).
Most kicsit gondolkodom a nappaliban lévő pár bútoron, mert nem vagyok 100%-ig biztos, hogy a bérlő is vigyázni fog rá, és az nem az IKEA árkategória/minőség.

gabors 2018.12.10. 03:31:02

@Arthamyr: "Passz, pl. fúrógépet"

ezt masodszor irod ... FUROGEP SOHA nem kellett meg az IKEA-hoz .... ha magyar "srac" furt valamit akkor nagyon elbaszott valamit ...

az elmult 25 evben volt szerencsem nem egy IKEA dologhoz egyszer sem kellet "furo gep"

ja persze ha vettel egy faliorat es azt akarod felrakni az mas :-))))

adg 2018.12.10. 04:15:48

@Csodabogár: “így az ő részükre rendkívűl sértőnek találom a megjegyzésedet”

Pontosan. Teljesen egyet ertek. Ez a gond az ilyen altalanositasokkal, meg amikor kiszurunk egy csoportot, es oket okoljuk ha kell, ha nem.
Peldaul, hogy a drogosok, alkoholistak es a gyerekesek eloskodnek az allamon. Mennyire serto mar ez is?! En pl egy csomo kisgyerekest ismertem, akiknek a gyerekei kozben felnottek, dolgoznak, fizetik az adojukat, amibol masoknak pl nyugdija lesz, vagy pl amig felnottek a gyerekek, mennyit koltottek rajuk tamogatva a hazai kereskedelmet, afat fizetve, stb, pedig gyerek nelkul mehettek volna csomoszor kulfoldre nyaralni, operaba, stb, mennyire banto lehet mar a szuleikre nezve, hogy azt olvassak, ok csak eloskodok? Mint a drogosok.

adg 2018.12.10. 04:20:09

@gabors: egy halom ikeas cucchoz kell furogep. Pl konnyen felborulo konyvespochoz, hogy a falhoz rogzitsd.
De gyanitom, a konyha sem ugy epul altalaban, hogy a falban elore ott vannak a rogzitopontok, es csak rapattintod a konyhaszekrenyt. A pultban is magad vagod ki a kagylo, csap stb helyet, bar ezt lehet, hogy ki tudjak ok is vagni.

somlobodog 2018.12.10. 06:58:46

@Mrs. Clayton: 15usd 1oz ezüst. 472usd 1 kiló. Azaz egy étkészlet nem egy nagy szám. Egy fél vagy Max egy egész iphone. Nem 1885ben vagyunk, Pont jó rá az ikea kredenc. Az ezüst étkészlet mint bármilyen érték:))) vicces. Van aki szereti annak van értéke de maximum eszmei. Nyilvan valami durva antik cuccnak más de az meg nem funkcionális tárgy hanem befektetés. Sose értettem ezt az ezüst maniat érték alapon. Relatív Olcsó tomegfem

Arthamyr 2018.12.10. 08:03:12

@gabors: Ahogy @adg: is írta, sok dologhoz kell. Pl. a billy polcokat is ajánlott rögzíteni a falhoz, adnak hozzá alkatrészt (más kérdés, hogy mi ezt nem csináltuk meg). Nekünk falra szerelhető fogasunk is van, azt muszáj felfúrni a falra.

gabors 2018.12.10. 16:50:17

@adg: elnezest teljesen igaz valamiert csak a butorokra koncentraltam ahol soha nem kellett semmit furni ...

de valoban a fuggonytartot meg menyezeti lampa sint valoban csak furoval lehetett megcsinalni de nekem az mindig volt es fel sem merult hogy az extra szerszam lenne ahogy a kalpacs vagy fogok sem .

konyhat azt nem az IKEA-bol csinaltuk, egyedul a legelszivo volt onnan de azt felraktak a tobbi szekrenyekkel egyutt a munkasok. (elegszarul de hat ez van) mondtam is hogy a kilincseket hagyjak ram igy legalabb azok egyszintben vannak pontosan.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.12.10. 19:22:13

@gabors: " mert nem nagyon lehet (egyaltalan NEM) hackelni semmit ... non-standard csavarok meretek stb... "

www.ikeahackers.net/

Csaxólok...

kardio1 2018.12.10. 21:05:38

@Hari Seldon 2: úgy érzem, te nem érted, miről van itt szó.

kardio1 2018.12.10. 21:21:23

@Hari Seldon 2:
Te is tudod, hogy Macron népszerűsége az egekben volt az elnökválasztás után, azért is van többsége a parlamentben, mert jócskán kitartott a lendület.
Nekem nem az volt alapvetően a bajom vele, hogy keresztény-e vagy sem, hanem, hogy üresen csengett minden szava. Most végignéztem a beszédét. Igyekszik, ezt elismerem, de amit most ajánl, azt 4 hete kellett volna. Most a tiltakozók a référendum à l'initiative populaire-t akarják már. Meglátjuk, mi lesz. Én nem vagyok meggyőződve róla, az első reakciók alapján, hogy eleget ajánlott.
Fillon nem biztos, hogy másképp járt volna, ebben igazad van. Ezt ugyan là nem tudjuk meg. És persze abban is igazad van, hogy nem 2017-ben kezdődtek a problémák, ezt nem is mondtam, márcsak azért sem, mert különben nem fogadták volna ilyen lelkesedéssel eleinte, hogy majd ő megoldja azokat. Macronnak meg eszébe se jutott idáig, hogy lehetnek akármilyen szép elképzelései, ha nem tudja azokat elfogadtatni az emberekkel. És ebben nem segít az arrogancia, a becsmérlő szavak meg az olyan lényegtelen, de legalább nagyon népszerűtlen intézkedések, mint pl. a 80 km/h. Ez utóbbira egyébként a sajtó szerint maga is rájött.

kardio1 2018.12.10. 21:24:58

@Din Serpahis: örülök neki, hogy onnan Svájcból tudod, milyen érzelműek a franciák.
Ami meg a francia vidék ismeretedet illeti, olyasmi, mintha a magyar nyugati határszél ismerete alapján nyilatkoznál Békésről, vagy Borsodról.

kardio1 2018.12.10. 21:26:41

@Din Serpahis: a bőkezű szociális rendszert jóléti társadalomnak hívják, ez Nyugat-Európa nagy vívmánya.

kardio1 2018.12.10. 21:31:34

@Hari Seldon 2: lelketlen :) vagy? Csak a színtiszta ráció ? Nem csoda, hogy nem érted a franciákat. Vicces, hogy te, aki franciának tartod magad (legalábbis rendszeresen mi-ként beszélsz róluk) kevésbé érted meg őket, mint én.

kardio1 2018.12.10. 21:33:46

@Csodabogár: Montand konkrétan egy szovjetunióbeli koncertturnén ábrándult ki a kommunizmusból, még 56 előtt. Látta a Patyomkin-világot.

kardio1 2018.12.10. 21:35:18

@Hari Seldon 2: te francia árut vásárolsz ? Én, ha csak tehetem, igen.

Hari Seldon 2 2018.12.11. 07:53:15

@kardio1:
1. Persze, hogy egekben volt. Minden új elnök népszerűsége felmegy a második forduló után 60% fölé. Utólag mindenki arra emléxik, hogy rá szavazott. (koognitív disszonancia)
2. Azért volt többsége a parlamentben, mert a körzetek többségét elvitte. Néhol csak kis előnnyel. (Lehet reklamálni DeGaulle-nál.)
3. Mélenchonnak, annak a lázító alkoholistának, biztos nem tetszik. Úgy látszik valami kommunista keresztény koncepciód van. Az utóbbit korábbról ismertem. Az utóbbi új.
4. Nekem a 80 km/h irreleváns.
5. Igen, inkább azonosulok ezzel az országgal mint maffialanddal. Én nem vagyok francia, már ahhoz nem vagyok fiatal, de a lányaim azok lesznek.
6. Nem tudom neked miért jó, hogy ezek a garázdák újjabb veszteséget okoznak az országnak? Egy külföldi nézegeti az utazási prospektust, aztán azt mondja: "áh, minek menjek a fraciákhoz, úgyis le lesz zárva az Eiffel torony valami tüntetés miatt..." Ezt szeretnéd? -> Még egyszer mondom, ugyanezt csinálták volna Fillon ellen is. A Les republicans-ék legalább felismerték, hogy ez nekik sem jó. Mert ha végül egyszer ők nyernének, akkor egy ilyen Mélenchon féle alkoholista garázda őket is megbénítja.

(Huh, Most veszem észre, most már nagyobb idulatokat vált ki belőlem az itteni politka mint a magyarországi.)

Hari Seldon 2 2018.12.11. 08:09:38

@kardio1:
Jól teszed.
Akkor biztosan neked is francia kocsid van, és nem mondjuk a németeket gazdagítod. (És így is figyelsz külgazdasági egyensúlyra mikro szinten is.)

Hari Seldon 2 2018.12.11. 09:43:39

@kardio1:

Na, de itt vannak az első sondage-ok:

www.lci.fr/politique/sondage-opinionway-lci-une-majorite-de-francais-soutiennent-les-gilets-jaunes-mais-souhaitent-l-arret-du-mouvement-2107121.html

Kicsit javult a helyzet, olyan Török Gáboros, "egyfelől, másfelől" stílusban lehet értékelni.

kardio1 2018.12.11. 09:58:56

@Hari Seldon 2:
1. Azaz mégiscsak nagyon magasról nagyon mélyre zuhant a népszerűsége.
2. És még a magyar választási rendszer aránytalan voltát kritizáljuk, nem igaz
?
3. Kereszténydemokrata, keresztényszociàlis beállítottságú vagyok, nem csípem a kommunistákat, se Mélenchont.
4. Te eddig is 80-al mentél ?
5. Pont ez az, hogy nem az országgal azonosulsz.
6. Nekem nagy kényelmetlenséget nem okoznak a demonstrációk.
Egyébként meg ilyen alapon Magyarországon sem kéne tüntetgetni, hiszen árt a gazdaságnak. 56 is milyen gazdasági károkat okozott...

Hari Seldon 2 2018.12.11. 10:47:12

@kardio1:
Én így is ismeretelek. Ezért nem értem, hogy kerülsz egy platformra a "szájnyalogató" Mélenchonnal.

Hát az igazat megvallva, nem 80-al mentem. Kicsit fölötte. Úgy 84-85 körül szoktam menni. Ez viszont még benne van a tűrésben. Szóval nem nagy probléma nekem.

A választási rendszer adott volt régóta. Népszavazással fogadták el. - Javíts ki ha tévedek. ( -> ja és ellentétben más országokkal ahol nem így módosult)

Az hogy a npesség többségével nem azonosulok, nem jelent semmit. Magyaroszágon sem azonosultam a népesség többségével. El tudom viselni.

Szerintem azért 56 kicsit másról szólt mint a benzináremelés ürügyén a "több pénzt kevés munkát" anachista akciócsoport játéka.

Na, de szerintem hagyjuk a témát. Már két nap eltelt, és még a mai posztot sem olvastam, és csak egymást hecceljük.

Mert úgy néz hogy ki úgysem értünk egyet. És meggyőzni sem fogjuk egymást. -> Inkább térjünk vissza a saját kis viszhang kamránkba. Mit szólsz? :-)

kardio1 2018.12.11. 14:13:15

@Hari Seldon 2: ő került velem egy platformra :)
Először még hezitált, mert őelőtte már MLP és Dupont Aignan, meg az LR támogatta a tüntetőket, és nem akart egy platformra kerülni velük. Nekem azért szimpatikusak, mert nem párt, vagy szakszervezet érdekében szerveződnek.
Egyébként szerintem, ha tágabb keretek közt nézed, ez a mozgalom, az olasz politika átrendeződése, a brexit vagy Trump hatalomra jutása mind annak a következménye, hogy a középrétegek lecsúsznak a nyugati államokban, és Kína, ami fütyül átvenni a nyugati társadalmi modellt, egyre erősödik, katonailag is. Valóban kéne valamit tenni ezen dolgok ellen, de ez csak úgy megy, ha a társadalmat, annak többségét megnyered.
Abban persze igazad van, hogy meggyőzni nem fogjuk egymást, noha több mindenben nem állunk olyan messze egymástól.

Hari Seldon 2 2018.12.11. 14:30:19

@kardio1:
Igen, van benne valami 5 csillag féle mozgalom. - Úgy gondolom, az ott sem fog jóra vezetni. (már most látszik, hogy borulni foga bili, bár az olaszoknál ez természetes jelenség... úgy 12-18 havona)
A globalizáció valóban kihívás, de nem hiszem hogy jó válasz adnak rá, ha nem vesznek tudomást a külvilágról.
Éppen ezért Kína valóban nagy probléma. -> Ehhez viszont egységesebb európai kooperáció kell. Ezt persze mindenki úgy akaja, hogy a saját országnak legyen "kicsit" jobb. - Ez egy európai sakkjátszma. Nincs is gond, amíg a szabályokat - nagyjából - mindenki elfogadja.
Eddig Macron az EU terepen elég jól felülpozicionálta az országot. (ebbe az értelemben jól irányít, bár most a németeknél vezetési válság van)
Az is segítheti, hogy a AKK saarvidéki politikus, jól beszél franciául, és az ő ötlete volt, hogy kétnyelvűvé tegye a tartományt.
Biztos hallottál erről:
index.hu/kulfold/2014/01/21/bevezetik_a_ketnyelvuseget_a_saar-videken/
Így azt hiszem jó előzmények vannak arra vonatkozólag, hogy a francia poziciók legalábbis ne gyengüljenek.

Na, jó, tényleg befejezem ezt a poszt alatti kommentelést. - Bár az igaz, hogy a maihoz nem nagyon tudok hozzászólni.

kardio1 2018.12.11. 15:43:28

@Hari Seldon 2: a mai nem nekünk szól, valóban. Egyikünknek sincs cselédje :)
Te dolgozol már ?
Ha már tüntetés a benzinár miatt: a taxisblokáddal annakidején egyetértettél ?

Hari Seldon 2 2018.12.11. 17:18:02

@kardio1:
Most keressük a megoldást, hogy mi legyen. Azt elemeztük ki, hogy alkalmazottként mehetnék, de adóügyileg sokkal rosszabb kategóriába kerünénk két keresőként, plusz az időszakos bébiszitter lényegében elvinné a pluszt. Továbbra is a luxembourgi ingázás lehet a megoldás (vonattal), vagy saját vállalkozás. A lényeg, hogy a családi adózás helyzete ne változzon. Ezt véléletlenül tudtuk meg, amikor beszélgettünk egy loi pinel-es emberrel (aztán végül egy másikat választottunk) , hogy jól gondoljuk meg, hogy mit csinálunk, mert szerinte nagyon rosszul járunk. -> Ki is számolta mi lenne, ha átállnánk két keresősre, eléggé ledöbbentünk. Így most azt az összeget félrerakjuk nyugdíjra alapból, ami elment volna plusz adóba. na, jól kibeszéltem magam. - Te jössz... :-)
A taxisblokádról annak idején nem volt annyira kialakult véleményem, a 90-es választásnál még nem voltam szavazókorú, és az az igazság, hogy akkoriban annyira gyorsan változott a világképem (pontosabban a politikai preferenciáim) és az események is gyorsan követték egymást, hogy akkor inkább csak követtem az eseményeket. Arra emléxem, hogy tök nagy élmény volt, hogy a Margit hídtól a Blaháig keresztül kasul sétáltam a nagykörúton. Kb ennyi maradt meg 1990 őszéről mint éles emlék.

kardio1 2018.12.11. 17:27:29

@Hari Seldon 2: hát igen. Két kereső esetén brutálisan megugrik az adó...
A taxisblokád idején ki voltam akadva az SZDSZ-re, meg Árpi bácsira, ők tüzelték fel az embereket. Itt se támogattam a szakszervezeti tüntetéseket. Ez a mostani valami más.
A Loi Pinelt nekem nem javasolták.

Hari Seldon 2 2018.12.11. 18:53:11

@kardio1:
Igen, lehet hogy nálatok másképp számolódik az adó.
Nálunk most így jól jön ki. Meg majd meglátjuk érdemes-e 9 év után tartani az ingatlant. - Még az is lehet, hogy megtartjuk mert nagyobb városban van, ahol van egyetem is.

kardio1 2018.12.11. 19:18:11

@Hari Seldon 2: ezekkel az a baj, hogy ki kell tudni adni, már ha befektetésnek veszed. Hitelt meg nem szívesen vennék fel semmire, ha nem muszáj.

Hari Seldon 2 2018.12.11. 21:58:50

@kardio1:
Áh, igaz. Mi sem vettünk többet mint ami megtakarítás volt. Plusz van ezer féle biztosítás benne, ha kiesnénk (illetve Mme Seldon, de mi egy csapatként működünk) a munkából, akkor a biztosítás fizeti a részletet.
Másik meg azért választottuk Nancy-t mert egyrészt megszerttük, másrészt a lakás mérete és elhelyeszkedése olyan, hogy közel van az egyetem, így pont jól ki lehet adni.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása