oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. november 23. 06:30,  Nem csak pénzkérdés a hazatérés 274 komment

2018. november 23. 06:30 Határátkelő

Nem csak pénzkérdés a hazatérés

Kicsit folytatva a minapi, hazatérésről szóló posztot, arra gondoltam, megnézhetnénk kicsit, hogy ti, a határátkelők mit gondoltok arról, pénzkérdés-e és ha igen, mekkora összeg az, ami motiválna a Magyarországra visszaköltözésre. Sok hosszabb-rövidebb vélemény következik, némelyik emailben érkezett, némelyik a Facebookon. 

Neked mi az a pénz, amiért már nem mennél el Magyarországról vagy amennyiért hazatérnél? Írd meg hosszabban vagy rövidebben a hataratkelo@hotmail.com címre!

euro_kezekben.jpg

Visszamennék a régi fizetésemért is, ha… 

„Nem a legfiatalabb generációhoz tartozom. Épp az ötvenes éveimet tapostam, amikor egy fideszes vezetésű közintézményből kirúgtak. Az idáig vezető útról most nem beszélnék, pedig az is megérne egy misét! Nem sok választásom maradt, mint a külföld. 

Nagyon sokan vagyunk, akik tudjuk, hogy nem is létezhet a nyomoron kívül más választás. Ha nem vagy „narancsos”, a teljes megsemmisítés a cél. Utánad nyúlnak, kirúgatnak vagy eleve fel sem vesznek! 

Ott álltam diplomásan, egyedül, több évtizedes szakmai tapasztalattal a hátam mögött – munkanélküliként. 

Azóta eltelt 6 év. Azóta is külföldön dolgozom. Azt talán mondanom sem kell, hogy két és félszer annyi a fizetésem egyszerű alkalmazottként, mint otthon volt diplomásként. Megbecsülnek! Elismerik a munkám, szeretek itt lenni! 

...és itt térnék vissza az alapkérdéshez! Mégis van az a pénz? Nekem ez nem elsősorban pénzkérdés. Pont olyan, mint a „Sargentini-jelentés”. Az nem a migrációról szól (elsősorban), ez pedig nem a pénzről szól elsősorban. 

Én visszamennék akkor is, ha a régi fizetésemet kapnám (>200e), ha... eltakarodna ez a velejéig romlott, korrupt agymosott banda. 

Szeretem a hazám, a családom, a szomszédaim, a volt kollégáim.......Hiányoznak! Még ha sokaknak nem tetszik is, de nekem is ez a hazám! (Zsuzsa) 

A színvonal számít 

„Engem nem csak a pénz motivál! Az emberek itt kedvesek, segítőkészek. Tisztaság van és jó utak. Nyitva lehet hagyni az autót. A pályaudvarokon személyzet várja a betegeket, rokkantakat, ők tolják a tolókocsit a család helyett. Mindenütt lift. Nálunk a Keleti pályaudvaron lépcsők várják a metróval érkezőket. 

Ápoltak a kertek, senki nem dob el szemetet. Minden ház tatarozva! Az önkormányzatnál az ott dolgozó üdvözöl és megkérdi, miben segíthet. Nem vág pofát, hogy zavarom. A nívó miatt nincs az a pénz, amiért hazamennék.” (Tekla) 

Elméletben lenne, gyakorlatban nem működne 

„Elméletben persze lenne akkora összeg, amennyiért hajlandó lennék inkább Magyarországon élni/dolgozni. 

Gyakorlatban azonban ez nem működne, mert hangos rendszerellenes vagyok. Tehát a megélhetésem folyamatosan veszélyben lenne a regnáló maffiától. Hiszen tudjuk, hogy elhallgattatni valakit úgy lehet a legjobban, ha a megélhetését ellehetetlenítjük. Szóval, igencsak rövid lenne az én ottani életem... 

Konklúzió: kösz, de kösz nem.” (Vera) 

A pénz nem minden 

„Még mindig nem értik meg az emberek, hogy a pénz nem minden! Nem CSAK amiatt marad az ember külföldön, persze nyilván nagy szerepet játszik az is benne, de korántsem csak ez számít!” (Bernadett) 

Itt ha keményen dolgozol, van eredménye 

„Nemcsak a pénz motivál. Hanem ahogyan az emberek bánnak egymással. Itt embernek tekintenek, pedig csak egy „migráns” vagyok. Egy fehér bőrű magyar. 

De otthon csak egy rabszolga lennék, aki „szaré-húgyé” dolgozik három műszakban egy gyárban. Itt, ha tanulsz, keményen dolgozol, megvan az eredménye, otthon meg beledöglesz.” (Edit) 

Van az a pénz… 

Érdekes, hogy sokan a „nincs az a pénzt” írták ahelyett, hogy megnyomták volna a ceruzát + egy kis fantázia. Látva, hogy még euróban is milliárdokat lop a kormány, azt kell mondjam, hogy ha annyira akarják, hogy visszamenjünk a családdal, akkor igenis van az a pénz. Egyszeri, nettó 100 millió euró. 

Ebből közvetlenül az osztrák határ mellett vennék egy akkora telket, hogy 10km-en belül senki más ne legyen. Ausztriába járatnám a fiamat iskolába, oda járnánk orvoshoz, ott költenénk el a pénzünket. De a feltételnek megfelelően Magyarországon laknánk. Ennyi pénzért istenbizony.” (Gábor, Németország) 

Mihez kezdenék otthon? 

Nálam nem a pénz a döntő, lehet, hogy otthoni viszonylatban jobban keresnék egy másik pozícióban, viszont itt olyan tudásra és tapasztalatra tettem szert, amire otthon aligha lett volna lehetőségem, sőt, igazából kereslet sincs nagyon rá; el szoktam gondolkodni, hogy esetleg visszamenni (csakis a család és barátok miatt), de otthon mihez tudnék kezdeni?! (Edina, Anglia) 

Egy szabad országban akarom felnevelni a gyerekeim 

„Furcsa, a kérdés már alapból azt feltételezi, hogy a pénzért költöztem el... Mindenesetre a társadalom és a politikai helyzet jelenlegi állapota volt a szempont számomra, meguntam, hogy minden nap van miért tüntetni, beszűkül a szabadság, demokrácia. Nem ezért volt Magyarországon rendszerváltás, én egy szabad országban akarom felnevelni a gyerekeim. (Gergő) 

Mindenütt kőkemény világ van 

Azért külföldön sem egyszerű. Legalább két embernek dolgoznia kell a normális megélhetésért. Meg kell tanulni azt az országot, ahol élsz. Mindenütt más. De ha a szabályokat betartod, alkalmazkodsz, akkor sokkal jobb, mint otthon. 

Haza az nincs. Mi már 20 éve ezt az ipart űzzük. Az biztos, hogy mindenütt kőkemény világ van. De amíg egészségem van és tudok dolgozni, inkább itt, mint otthon.” (Csilla, Svájc) 

Nincs esély olyan változásra, ami elgondolkodtatna 

„Egészen egyszerűen: nincs. Mert ez nem csupán pénz kérdése. Már jó 10 éve nem élek ott, barátok lekoptak, néhány maradt csak. Az igaziak. A család megszokta, elfogadta, elviseli a dolgot. 

A gyerekeimnek nem tudnám azt megadni, amit most, ahol élek: szabad, liberális, gondtalan életet. Ők már nem is igazán magyarok (férjem egy harmadik országból való). Az én mentalitásom sem illett be annyira. 

Nincs esély olyan drasztikus változásokra Magyarországon, ami akár elgondolkodtatna…” (Zita) 

Felforgatták az egész világot 

„Harminc éve hagytunk el egy olyan országot, ahol fél kiló cukor, fél liter olaj volt az egy főre eső adag egy hónapra. Az áramot akkor vették el, amikor a legjobban kellett volna, az üzletekben csak sós borszéki ásványvíz volt, és elvétve halkonzerv. 

Most már biztos nem nehéz kitalálni, hogy honnan távoztunk Németországba, lévén férjem német származású. 

Most ismét sátorbontásra kényszerülünk, mert nem vagyunk hajlandóak elszegényedett német nyugdíjasként itt élni. Felforgatták az egész világot, a német, belga, holland és még nagyon sok más náció kivándorlóvá válik. 

Aki azt hiszi, hogy néhány ledolgozott év után itt vidáman élhet a nyugdíjából, az nagyon téved.” (Magdalena, Németország)

Nyilván ez egy szűk, nem reprezentatív minta és az is kétségtelen, hogy a határátkelők egy része különböző okokból (legalább egy időre) visszatér. Ugyanakkor ha kicsit a kommentek mögé nézünk, akkor találunk hasonló motívumokat a vélemények között, amiken talán érdemes lenne elgondolkodni.

A nap idézete

"Egyre ritkábban beszélek az otthoni ismerősökkel, barátokkal. Szakadnak a szálak, de nem igazán fáj. Úgy gondolom, maradunk. Most már vannak terveink a holnapra, a jövőnkre. Nem túléljük, hanem megéljük a mindennapokat."

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: hazatérés Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3414387182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FutureFry 2018.11.23. 21:50:54

@kardio1: Igen, a de-facto kétpártrendszernek megvan ez a hátránya.

Viszont ami a két párt közötti különbségeket illeti: Bár nem igazán az Európában megszokott vonalak mentén, de igen jelentős különbségek vannak, legalább is ami a belföldi/helyi politikai ügyeket illeti (adók, egészségügy, környezetvédelem, stb.).

Igaz viszont, hogy a külpolitikában a különbségek jóval kisebbek - legalább is azok voltak, Trump előtt (de Trump ugyebár nem is a republikánus vonalat képviseli, hanem az oroszt :), és az ő ideáljai az erőskezű diktátorok)

gabors 2018.11.23. 21:54:32

@kardio1: "Sokak véleménye egyáltalán nincs képviselve. "

marmint miert ne lenne ? aki elmegy es szavaz annak ott a velemenye aki nem annak persze nincs ... de ez nem a szabalyok miatt van igy...

Hari Seldon 2 2018.11.23. 21:55:48

@kardio1:
Nagyon nem értek egyet velük. (Nekem itt 1,25 a benzin.)

Hari Seldon 2 2018.11.23. 22:04:36

@kardio1:
Érekes itt nagyon balos világképed van, Magyaroszságon meg egy magát jobboldalinak (hazudó maffia) nyúzza az elestteket. Hogy van ez? Ott meg jobbos vagy? Én pont fordítva vagyok vele.
Persze az hogy 200 Euro lehet sok, de azért ne hasonlítsuk már össze az itteni szegény rétegeket (és panaszait), az ottaniakhoz.
Az itteni alsó réteg Magyarországon simán belefér egy középosztályba. - Nem járok becsukott szemmel, látom, hogy milyen lakosok vannak a környékünkön. Bár természtesen nem reprezentatív, és csak kis szelete az országnak, és ez Moselle, nem a diagonale du vide, ahol te laksz.

kardio1 2018.11.23. 22:20:49

@gabors: tudom, hogy léteznek más pártok is. Ezek esélyét a hatalomra jutásra, pontosabban ennek hiányát meg nem csak én tudom, hanem te is. Magyarországon is van egy csomó kis párt, pl. Fodor Gáborka Liberális Pártja, de nem szavaznak rájuk érdemben.
Program szerint nem nagyon van jelentős eltérés a két nagy párt között a nagy kérdésekben, sokkal kisebb, mint az európai pártok között.

kardio1 2018.11.23. 22:23:43

@gabors: ha erre gondolsz, tudom, hogy humorista mondta és gondolom, viccesnek is szánta. Itt is szoktak a párizsi médiaelit képviselői humorizálni a vidékieken. Az eredményt látjuk.

kardio1 2018.11.23. 22:27:40

@gabors: halo gabors! Már egyszer elmagyaráztam neked, mi a különbség a parlamenti választási rendszer abszolút és relativ többségi fogalma, illetve a köznyelvi többség fogalom között. Ha továbbra sem akarod érteni, ne értsd, de az utalgatásaidat befejezhetnéd.

kardio1 2018.11.23. 22:32:57

@gabors: ha nincs olyan párt, akinek a programja, úgy érzed, neked szól, elmész szavazni? Ha akarsz a boltban venni egy vörös szőnyeget, de ott csak egy kék padlóváza és egy zöld dohányzóasztal között lehet választani, melyiket veszed meg? Az eladó azt mondja, végülis mindegyik lakberendezési tárgy, mindegyiket a nappaliba tennéd.

kardio1 2018.11.23. 22:34:54

@Hari Seldon 2: hol veszed: Luxemburgban ? Itt a dizel meg a benzin is 1.50 körül van.

FutureFry 2018.11.23. 22:40:31

@kardio1: De ha nem veszed meg az egyiket sem, akkor is berakják valamelyiket a nappalidba. :)

Hari Seldon 2 2018.11.23. 22:44:56

@kardio1:
Persze, átjárok a "kertek alatt". Fél óra alatt megfordulok.
Na, most én is megyek, megfordulni aludni... :-)

kardio1 2018.11.23. 22:45:16

@Hari Seldon 2: abszolút egyetértek az elkeseredésükkel. Ez nem bal-, vagy jobboldaliság kérdése. Évtizedeken át azt mondod, mint kormányzat, az embereknek (még mielőtt : Macron is ezt mondta a megválasztásáig), hogy dizelt vegyenek, mert környezetkimélőbb, mint a benzines. Most meg azt mondod nekik, ja vissza az egész, ti vagytok a csúnyák, és jól megadóztatod őket, hogy erre ők is rájöjjenek. Sőt jó fej vagy, és adsz nekik 2000 eurót az autócserére, a legszegényebbeknek meg 4000-et. Ja, hogy elő kéne még teremteniük 15000-et, hogy megvegyék az aktuálisan környezetkimélő autót ?
Mondod a vidékieknek : közlekedjetek busszal, vonattal ! Ja, hogy eddig felszámoltad a vidéki tömegközlekedést és nincs elég busz meg vonat ?
Érted már, mi az oka az elégedetlenségnek ?

Hari Seldon 2 2018.11.23. 22:46:40

@Hari Seldon 2:
Egyébként az 1,5 sem vészes. -> Nálunk a Totalnál is annyi, a Carrefournál 1,45.

kardio1 2018.11.23. 22:47:07

@Hari Seldon 2: úgy könnyű, ha a luxikat gazdagítod.

Hari Seldon 2 2018.11.23. 22:51:34

@kardio1:
Értem a témakört. - Akkor sem támogatom.

kék madár 2018.11.23. 22:52:29

@gabors: ertelmesen valaszoltam, de azt () figyelmen kivul hagytad

kardio1 2018.11.23. 22:58:04

@Hari Seldon 2: ha mindennap 50 -60 km-t vezetsz a munkába összesen, a literenkénti 20-30 centes drágulás igencsak nyomothagy a családi költségvetésben: heti 5 munkanap, 250-300 km, az havi 1000-1200 km, 6 literrel számolva 100-on az 60-72 liter benzin. Azaz 12-21 euro pluszban. A kiskeresetűeknél ez számít. 10-20 kenyér ára. És nem mindenki csak ennyit megy egy hónapban.

gabors 2018.11.23. 22:58:33

@kardio1: "@gabors: ha nincs olyan párt, akinek a programja, úgy érzed, neked szól, elmész szavazni? Ha akarsz a boltban venni egy vörös szőnyeget, de ott csak egy kék padlóváza és egy zöld dohányzóasztal között lehet választani, melyiket veszed meg? Az eladó azt mondja, végülis mindegyik lakberendezési tárgy, mindegyiket a nappaliba tennéd. "

ez azert mar toled is totalis mellebeszeles ....

persze hogy elmegyek szavazni akkor is ha egyik valaszthato barom sem idealis nekem mert az egyik jobb (szerintem valamiet) mint a masik... te nem ? ha nem akkor ne panaszkodj utolag vagy indulj te a sajat partod szineiben...

kardio1 2018.11.23. 23:02:48

@Hari Seldon 2: akkor nem is vagy francia :)
Itt felénk szinte minden autó szélvédője mögött ott a sárga mellény.
Az utak teljes elzárását nem támogatom én sem. De nekünk csak pozitív élményeink vannak velük: cukorkát osztogatnak, ingyenessé teszik az autópályát.

kardio1 2018.11.23. 23:06:36

@gabors: én is elmegyek, itt legalább sok párt közül lehet választani, nem úgy, mint a demokrácia mintaországában :)
PS.: úgy látom, a példáimat nem érted, és nem is értékeled. A jövőben majd kerülöm őket, ha veled beszélgetek.

kardio1 2018.11.23. 23:07:41

@gabors: egyébként gondoltam rá, hogy induljak a következő elnökválasztáson ! :))

gabors 2018.11.23. 23:10:26

@kék madár: "@gabors: ertelmesen valaszoltam, de azt () figyelmen kivul hagytad "

akkor ahhoz is linkelhetted volna ezt nem pedig valami veletlen kommenthez ahol meg csak nem is neked valaszolok valami egeszen masrol ...

de hol irtam hogy nem ERTELMESEN valaszoltal amit irtam (talan errol lehet szo) hogy erzelmekbol valaszoltal az electoral dologra hogy kalifornaiban 5x kevesebb a beleszolas ...(amit kb szamokkla cafoltam hiszen Texasban is ha DC-hez viszonyitod)

de ugyanez igaz a gyoztes mindent visz kerdesre is mert a masik oldalon is (california vs texas) a gyoztes mindent visz ...

ami azonban nagyon lenyeges hogy nem irjak at a szabalyokat "csak ugy, oszt jonapot" alapon mert kardio1 szerint a 49.7% is mar tobbseg ....(NEM az NEM tobbseg )

gabors 2018.11.23. 23:14:06

@kardio1: "@gabors: egyébként gondoltam rá, hogy induljak a következő elnökválasztáson ! :)) "

hol ?

melyik peldadat ignoraltam? azt hogy meg akarod magyarazni hogy a tobbseg az nem tobbseg? ja az persze nem fog menni :-(((((

kardio1 2018.11.23. 23:31:50

@gabors: természetesen Franciaországban ! :)
Nem, a választásokon elérhető választékot illusztrálót !

Az meg a te bajod, ha nem ismered, mi a különbség az abszolút meg a relativ többség között. A lehetőséget megadtam, hogy megismerd, ha nem teszed, nekem nem fáj.

Csodabogár 2018.11.23. 23:35:24

@somlobodog: Mert ma már a személyes szabad mozgásért senkinek nem kell elmenni.
Teljesen megértem akik elmennek, biztos csak javukra válik. éDe több külföldön tanult magyar ifjunak feltettem a kérdést, hogy akkor most miért van itt? Talán hihetetlen de azt válaszolták, hogy ők itt akarnak karriert csinálni. Szemlátomást sikerült is nekik, sőt ismerek egy két embert, akik kint születtek, Amerika, Svédország és itt élnek. Az utóbbi szülei ma is kint vannak. Ő meg itt alapított családot.
Sokféle variáció létezik az életben nem minden fehér meg fekete.

gabors 2018.11.23. 23:38:55

@kardio1: "Az meg a te bajod, ha nem ismered, mi a különbség az abszolút meg a relativ többség között. A lehetőséget megadtam, hogy megismerd, ha nem teszed, nekem nem fáj. "

Lasd Franciahont .. ahol NEM lehet nyerni csak tobbseggel NEM lehet nyerni mert legtobben X(macron vagy barki)-re szavaztak ... hanem kell a TOBBSEG ... tiszta hulyek elnek ott is ??? vagy a tobbseget pont ugy ertelmezik mint en ... nem tudom

Szinten nem tudom ezert kerdezem ott franciaknal egy torveny a parlamentben atmegy az altalad nyomott "relativ" tobbseggel ???

Nem tudom de keves ilyen hely van ... ahol a tobbseg mondjuk 42% foleg amikor igen/nem szeru kerdes van ....

Csodabogár 2018.11.23. 23:43:38

@kardio1: Én értem, csak azt nem tudom ki mondta, hogy a diesel környezetkimélőbb. Amerre én éltem azok vettek dieselt akik spórólni akartak, mert az olaj mindig olcsóbb volt mint a benzin, viszont sokkal büdösebb. Svédországban a 60-as években ráadásul szubvencionálták a fűtőolajat, noná, hogy minden háztulajdonos diesel autóval járt. Ez aztán megszünt, illetve csináltak valamit a fűtőolajjal, hogy ne lehessen autóba használni.

Csodabogár 2018.11.23. 23:46:05

@kardio1: Ne próbálkozz Amerikában élővel választási rendszerről vitatkozni. Mindenki el fogja magyarázni, hogy abszolut jó és igazságos az elektori rendszer. Ezt mi a hülye europai fejünkkel soha nem fogjuk felfogni, de mindegy is.

gabors 2018.11.24. 00:03:54

@Csodabogár: " Mindenki el fogja magyarázni, hogy abszolut jó és igazságos az elektori rendszer."

az hogy mi "jo" es "igazsagos" az eleg szemelyes velemeny ... az eppen vesztes oldal szerint rossz es igazsagtalan ...

En nem is vitattam ezeket csak annyit mondok/mondtam hogy eleg jol mukodott es mukodik meg ugy is hogy az alapitok altal elore nem lathato kulonbsegek alakultak ki (allamok nepessege most eppen, de voltak masok is az elmult 200 ev alatt) ... es pont ezert jo mert ha veletlenul is egy jo kis merleget/feket epitettek be a rendszerbe. Mint a fenti szamokkal bemutattam az "igazsagossag" mindket oldalon kileng hol erre hol arra... az adott allamok barmikor ugy donthetnek hogy a "gyoztes mindent visz" elvet megvaltoztatjak ANNELKUL hogy a szovetsegi alkotmanyban lefektetett electoral rendszerhez hozza kellene nyulni...... (nem tudom neked kik es hogy es hogyan magyaraztak ezt)

Mivel az USA alkotmany kicsit granatossabb mint az "alaptorveny" stabilitas van ami nagyon fontos foleg mikor ilyen Trump-i dolog tortenik volt mar ilyen sot ennel nagyobb kihivas is (polgarhaboru) de a koztarsasag siman tulelte .. ez is el fog mulni.

kék madár 2018.11.24. 00:15:55

@Csodabogár: pont azt irtam h nagyon rossz az elektori rendszer

gabors 2018.11.24. 00:51:47

@kék madár: "@Csodabogár: pont azt irtam h nagyon rossz az elektori rendszer "

miert ?? valami targyilagos tenyekkel is alatamaszthato dolog is jo lenne

mihez kepest nagyon rossz ??

de ami talan ezektol fuggelenul is fontos hogy 220+ eve eleg jol stabilan mukodik mindenki tudja hogy 2 5 10 ev mulva is igy valasztunk elnokot ...

az hogy neked valami mas jobban tetszene az mas kerdes ...

sot minden allam (foleg azok amik oda/vissza fordulnak pl FL, PA, vagy WI) eldontheti hogy hosszu tavon jo vagy nem a "gyoztes mindent visz" ... mert a valasztoik szerint jobb lenne a representatve model szazalekban elosztani az elektorokat ... meggtehetik mar van 2 ilyen allam.....!!

CA vagy NY biztos nem fogja ezt egyelore feladni a gyoztes mindent visz elvet, ... TX talan ha el kezd majd jobbra/balra valtozni a kovetkezo 10-15 evben ...

en mar nem fogom megelni valszeg hogy minden allam koveti Nevada-t de egyre tobb erre fele fog menni (szerintem) es NEM az electoral rendszert fogjak megvaltoztatni (ez tutti)

FutureFry 2018.11.24. 00:56:40

@Csodabogár: @kék madár:
Trump is azt mondta (pl.) 2012-ben, hogy “The electoral college is a disaster for a democracy.”. Aztán megnyerte vele a választásokat, és azóta már nem nagyon ágáskodik ellene.

kék madár 2018.11.24. 01:57:21

@gabors: egyebkent szivesen belemennek valami reszletes vitaba a valasztasokrol, de 5 percet se vagyok a gep elott egyszerre ma. A short version, hogy akarmilyen is a rendszer, a rendszert kene tukroznie es a valasztok akaratat es nem a csalasi lehetosegeket, amiket a republikanusok minden ponton kihasznalnak, es persze volt ra pelda, hogy a demek is. A demek ketszinuek, a GOP meg gatlastalan es ketszinu

kék madár 2018.11.24. 02:04:33

@gabors: "miert ?? valami targyilagos tenyekkel is alatamaszthato dolog is jo lenne "

mert koze sincs a valasztok akaratahoz az eredmenynek. Szerinted ez lehet jo, mert szerinted mast kell tukroznie, szerintem meg nem. Sajnos ez nem terkepi vetuleti rendszer ami lehet tavolsag meg teruletttarto, meg szogtarto meg barmi, es mindenkinek mas tetszik, ez akkor igazsagos ha 2018-ra van kitalalva es minel tobb valaszto erdekevel talalkozik, es nem minel tobb feher ferfievel.

Hari Seldon 2 2018.11.24. 07:10:06

@Csodabogár:
Magyarországon is csináltak, de az olajszőkítő fideszmaffia jól keresett a fűtőolaj "átalakításából". Akkor kezdték magukat megszedni bizonyos emberek.

Dikusz 2018.11.24. 07:39:17

@FutureFry: :))))
Ez igen frappáns válasz @kardio1: szintén találó hozzászólására, amit @gaborsnak írt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.24. 08:27:36

@kék madár:

Nézz csak körül a neten, a lehető legkülönbözőbb irűnyultságú magyar médiákat látsz.

Arthamyr 2018.11.24. 10:26:36

@gabors: Na ez hülyeség. Akkor van, ha olyan jut kormányra, aki képviseli az érdekeit.
Ehhez azért kell pár dolog:
1. Legyen olyan, aki képviseli az érdekeit.
2. Jusson is be a parlamentbe.
3. Kerüljön be a kormányba.

Egyébként az pont nem is kell hozzá, hogy szavazzon. Ha meg az első nem teljesül, teljesen mindegy, hogy kire szavaz, vagy hogy szavaz-e.
Magyarországon jelenleg nem igazán van érdekképviselet, helyette (meg)vezetés van. És hiába szavaz az ember a képviselőre, az baszik a választói érdekeit képviselni, helyette erős pártfegyelem van.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.24. 11:13:40

@gabors:

Neked is adtam részletes választ, de a cenzúra törölte, Úgy tűnik nem szabad a nem-liberális hozzászólóknak a részletes válaszok megadása.

Golf2 2018.11.24. 11:26:46

@Hari Seldon 2: olajszőkítő fideszmaffia...Nekem életem legjobb állását tették tönkre a szőkítők,meg azok akik inkább törvénnyel kinyírták az egész fűtőolajszakmát.1995

cso zsi 2018.11.24. 12:29:33

Milyen kint, és milyen itthon?
Több, 25-35 közti ismerősöm hazatért.
Némelyik azt mondta, hogy itthon marad, mert "itt van anya", mert "itthon van", de közben kiderült, hogy ahova menne melózni, ott zsebpénzt adnak fizetés helyett.
Most mindegyik kint van a korábbi nyugati országban, a koörábbi munkahelyen, ahol szívesen várták őket.

Miközben a "dübörgő gazdaság" mellett elszabadultak a bolti árak. Még a diszkontokban is. A nettó 200 is egyre viccesebb a jelenlegi árak mellett.
Nem nyaralni nem mész évenként, hanem épp kihúzod hó végéig egy nem bulizós életvitel mellett.

Sir Galahad 2018.11.24. 12:29:57

Egy újabb adag mellébeszélés. Aki nem a több pénz miatt van kint, az a kinti és az itthoni fizetés közti különbözetet utalja el valamilyen jótékony célra minden hónapban, aztán beszélhetünk.

kifordított nagyanyó 2018.11.24. 14:07:40

@Sir Galahad: A tökömé' akarjátok ti a mások pénzét beosztani???
Pénzkérdés IS egyszerűkém!

Brix 2018.11.24. 14:08:02

A politikai indíttatású migráció lètezik, hiszen akik nem èrtenek egyet a jelenlegi , leválthatalannak tűnő autoriter politikai rendszerrel ès annak durva vagyon-átcsoportosító mechanizmusaival , azok dacból elmenekülnek az országból. A bèrek, a jövedelmek papíron gyorsan nőnek, de ez leginkább a felső 10% nagymèrtèkű gazdagodásából adódik...A kisember főleg az elhazudott inlációt èrzi, leginkább a száguldó lakbèr- ès lakás árak terèn, de nem a nyugati konvergenciát...

gabors 2018.11.24. 14:09:20

@kardio1: "@gabors: halo gabors! Már egyszer elmagyaráztam neked, mi a különbség a parlamenti választási rendszer abszolút és relativ többségi fogalma, illetve a köznyelvi többség fogalom között."

ertem en de itt valasztasokrol van szo erdekes azok a franciak is ugy ertelemezik a tobbseget mint ezert is van masodik fordulo hacsak nem eri el valamelyik indulo a, mit is ???, a tobbseget 50%+1 ... azt hiszem en is inkabba a francia felfogast fogadom el arrol hogy mi a tobbseg

amugy ezt a parlamenti dolgot plane nem ertem nem tudok olyanrol hogy barhol atmegy egy torveny ha nincs meg a "tobbseg"

gabors 2018.11.24. 14:15:55

@kék madár: "a rendszert kene tukroznie es a valasztok akaratat es nem a csalasi lehetosegeket, amiket a republikanusok minden ponton kihasznalnak, es persze volt ra pelda, hogy a demek is. A demek ketszinuek, a GOP meg gatlastalan es ketszinu "

na pont erre irtam hogy erzelmileg kozelited meg a kerdest nem tudom milyen csalasokrol beszelsz mert ilyet mar evtizedek ota nem talaltak sehol....

a szavazas megnehezitese olyan modokon amik egyik vagy masik kisebbseget aranytalanul rosszabul erinti szemetseg DE NEM csalas ... kibaszunk az indianokkal mert meg mindig nincsenek utca neveik, vagy a varoson kivulre tesszuk az egyetlen szavazo helyet ahova nem lehet tomegkozlekedessel eljutni ... ezek mind ugyes trukkok az elsot az allami torvenykezes csinalta a masodkat csak a jarasi valasztasi hivatal ...

... vagy ahol en elek tobb mint egy evvel a valasztas elott lehet csak regisztraciot valtani, es nem lehet konnyen levelben szavazni...

gabors 2018.11.24. 14:25:31

@kék madár: "mert koze sincs a valasztok akaratahoz az eredmenynek."

ez megint csak egy erzelmi megkozelites ... ugy tunik hogy nem a te akaratodnak megfeleloen alakult 2016 ... de ez nem a rendszer hibaja hanem Clinton es csapatanak....

most pl 2018-ban a valasztok akarata nagyon is jol latszott Orange County CA vagy NJ/NY Congres, es egy csomo allami poziciok. meg ott is ahol hajszalnyira de lemaradtak Georga, Florida pl

.... mivel orszagos valasztas nem is volt iden mindenhol a helyi allami szabalyok ervenyesultek aminek az adott allam alkotmanya es torvenykezese az alapja.. vagyis az ottani korabbi valasztasi eredmenyek ... a demokratak (sajnos) 2010-ben vesztettek el a 2014es es 2016-os valasztasokat es csak eppen szerencsejuk volt Obamaval most eppen elnoki valasztas is lesz a 2020-as amire a demokrata szavazok is el szoktak menni es a nepszamlalas utan nagyobb esellyel tudnak majd a gerrymandering nevu jatszmakban reszt venni

gabors 2018.11.24. 14:33:15

@FutureFry: "Aztán megnyerte vele a választásokat, és azóta már nem nagyon ágáskodik ellene. "

sot egyfolytaban hazudja hogy a legnagyobb electoral gyozelmet erte el ... ami abszolult hazugsag persze, sokszor meg a szamokat is rosszul mondja hogy jobbnak latszodjon. de a valasztasi naggyuleseit latogatokat mas tenyek sem igen zavarnak.

Clinton jobban tette volna ha legalabb egyszer elmegy Wisconsinba California helyett, de utolag nyilvan konnyu

gabors 2018.11.24. 14:38:27

@Arthamyr: " Na ez hülyeség. Akkor van, ha olyan jut kormányra, aki képviseli az érdekeit."

ilyen alapon akkor szinte adott hogy pl Mo- tobbseg velemenyet senki sem kepviseli :-)

"vesztesek" mindig vannak meg a totalis egypart rendszer eseten is csak ott mar a latszatra sem adnak

gabors 2018.11.24. 14:42:13

@balcán maxval bircaman: "Neked is adtam részletes választ, de a cenzúra törölte,"

sajnalom :-) biztos erdekes lett volna megtudni hogy miben is vezeto kereszteny orszag most az oroszok akit egy igaz verbeli KGB kommunista vezet ... aki keresztenyi szeretettel oldotta meg a csecseny kerdezt az akkor kommunista Jelcin-nek ...

kifordított nagyanyó 2018.11.24. 15:08:34

@gabors: + ugye a liberalizmus kártékonyságáról és haldoklásáról!:))

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.24. 15:08:37

@gabors:

Sajnálom, nem én tehetek arról, hogy válaszom törölve lett.

Sir Galahad 2018.11.24. 15:29:06

@kifordított nagyanyó: Nem akarom beosztani. Azt szeretném, hogy ne beszéljenek mellé. Szerintem nincs semmi szégyellni való abban, ha valaki többet akar keresni, nem kell hamis kifogások mögé bújni.

Arthamyr 2018.11.24. 16:03:42

@gabors: Erre jelentős esély van. Nem tudom, mi a többség érdeke, de ebben az aránytalan rendszerben kizárólag a mindenkori kormánypárt tudna érdekeket képviselni, az ellenzéknek minimális jelentősége van. Viszont a mindenkori győztes értelemszerűen nem lesz érdekelt sem a rendszer korrigálásában (arányosabbá tételében), sem az érdekképviseletben, így ezt jó eséllyel hosszú távra/maradandóan el van baszva.

A mutyizás, a stadionépítés, a "fékek és ellensúlyok" rendszerének leépítése és többi, hasonlóan előremutató dolog biztos, hogy elég kevesek érdeke (ők viszont mások helyett is kaszálnak). Viszont van, akit felvillanyoz az állandó harckészültség a magyar nemzetre/kereszténységre/Európára törő erők ellen és ezért bármit hajlandó benyelni. És olyan is van, akinek leesik némi manna (pl. csok, családi adókedvezmény, kedvezőbb adózás), és ezt csak pragmatikusan összeszedi egy vállvonással.

kifordított nagyanyó 2018.11.24. 16:23:29

@Sir Galahad: Amúgy de jó,hogy tudod a másik mire gondol valójában.

Sean MacTíre 2018.11.24. 17:26:57

@gabors: nem ilyesmikre gondoltam. Ha belegondolsz, Oroszorszag egesz tortenelme folyaman egy nyomorult hely volt elni. A cari uralom alatt mindenkepp, aztan a komcsi terror aminek csak par eve lett vege. Nem az a hely, ahova epeszu ember barmikor magatol akarna letelepedni. Azt szamolhatjuk, hogy az urkutatasi verseny miatt toltak az USAt hogy elerje az eredmenyeket, de nem ok ertek el a nagy dolgokat. Nem volt ra eleg penzuk es mindig kuzdottek a minoseggel. A mai napig szopnak a raketaikkal, a kalasnyikovnal bonyolultabb fegyvereikkel (lasd Armata).

Nekem az orosz irodalom pl nem adott semmit, sem a zene, ellenben pl az USAban kifejlodott informatika igen. Altalaban veve az emberiseg fejlodeset a szabad vilag vitte elore mindig is.

Sean MacTíre 2018.11.24. 17:28:33

@Sir Galahad: mert veled beszelni valamifele kituntetesfele szerinted? :D

midnightcoder2 2018.11.24. 17:44:32

@gabors: "ja az usaban (a romlo nyugaton) siman lefilmezhette/lefenykepezhette volna oket a kocsival egyutt"

Az USA-ban simán vehetsz fegyvert is a boltban. Az egy szabad ország. Ma még... De az ottani kommunisták ezerrel dolgoznak azon, hogy ez ne így legyen. És sikerülni is fog, az ottani komcsik egyre erősebbek, a sajtó nagy része náluk van, ami persze azt is jelenti, hogy a következő évtizedekben, esetleg évszázadokban már el lesznek foglalva a saját bajaikkal. Mondjuk a világ sokat nyer ezzel, szóval hajrá Obama és Klingonné!

midnightcoder2 2018.11.24. 17:44:37

@Arthamyr: Alapvetően arról van szó, hogy a mutyizás itt évtizedes hagyományokkal rendelkezik, eddig minden kormány többet lopott mint az előző. És senki sem hiszi el, hogy ez Orbánék távozásával változni fog.

midnightcoder2 2018.11.24. 17:44:43

@cso zsi: "Miközben a "dübörgő gazdaság" mellett elszabadultak a bolti árak. "

Minek az ára szabadult el, már a lakáson kívül ? Mert én a kajában nem vettem észre olyan ordenáré nagy különbséget, ahogy a műszaki cikkeknél sem.

Arthamyr 2018.11.24. 17:59:50

@midnightcoder2: Van benne igazság, bár szerintem a mostani csapat után már nem fognak többet lopni, mint ők és a klienseik/strómanjaik, mert nem marad elég ellopható dolog hozzá, főleg, ha lecsökkennek az eus pénzek. Minden rosszban van valami jó. :)
Persze ez nem jelenti azt, hogy hatékony kormányzás lesz, amitől felvirágzik az ország és meggyógyul társadalom.

Arthamyr 2018.11.24. 18:08:33

@midnightcoder2: A lakáson kívül... Ez kb. a legnagyobb költsége egy átlag családnak/fiatalnak, ez pont elég baj.

A műszaki cikkeknek általában (és már a kajának is valamelyest) "nemzetközi" árai vannak, azoknak az ára nem szabadul el, amíg a forint nem szakad be. Egyébként én 6.5 éve vagyok távol, így azért látom (néha a ritka hazalátogatások alkalmával feltűnt, hogy valami drágább lett), hogy szépen emelkedett a kajaár is, főleg, ha a vendéglátóipart is nézzük, de pl. a kenyér is. Nem mintha a kaja annyira számítana, az inkább csak a társadalom alsóbb részeiben tétel, ők meg ígyis-úgyis nyomorban élnek, és éltek is már régóta, és ez a jövőben sem fog megváltozni.

gabors 2018.11.24. 18:10:51

@midnightcoder2: "Az USA-ban simán vehetsz fegyvert is a boltban."

ezzel erosen el vagy tevedve ... minden allamban mas a szabalyozas hogy milyen "fegyvert" ki hol mikor vehet .. (es ami talan meg fontosabb tarthat maganal)

a tobbit amit irtal nem ertem mert semmi ertelme nincs ... ha valamit szivsz akkor kuldjel belole mert hatasos... ha csak nem vetted be reggel ... akkor jobban tenned

gabors 2018.11.24. 18:16:52

@Arthamyr: akkor egyet ertunk de ebbol en nem azt vonom le hogy akkor meg szavazni sem megyek el ... .:-( sokan remeltek hogy legalabb granitozasi hatalmat nem kap megint viktor mert valami fek talan lett volna most mar Erdogani/Putyini a hatalom ...

lesz tobb penz stadionra templomra es a felso 10 ezer ami kb 1% meg tobbet tud majd haza vinni lasd az idezett cikket a NAV altal kozolt legmagasabb brutto fizetesrol ...

mint latszik az "atlag" brutto fizetest ugy a legkonnyebb emelni hogy a felso 10 ezernek MEG TOBBET fizetnek a kozepen levoket meg kirugjak hogy ne "roncsak" mar a szamokat

Arthamyr 2018.11.24. 18:29:47

@gabors: A választási rendszerbe van kódolva a "gránitozási hatalom", egyébként nem oszt, nem szoroz, már minden jelentős ellenállást kiiktattak az "elmúltnyócév" alatt.

Én eddig sem mentem el szavazni soha (az országgyűlési/ep-s választásokon, pl. az eus/natosnál azért szavaztam), szóval nem mostanában vontam le a következtetést.

Nem vagyok biztos benne, hogy a kirúgással javítják az átlagot, és a felső 10k nem annyira számít az átlag szempontjából, mivel az csak a keresők kis része, jóval kevesebb, mint 1%-a. Az átlagfizetés növekedése mindenképp jó dolog, kérdés, hogy ez mennyire a kormány érdeme, szerintem nem igazán.

midnightcoder2 2018.11.24. 18:31:24

@Arthamyr: A társadalom jóval egészségesebb mint Nyugat-Európában. Csak pénz van sokkal kevesebb. Az az NSZK azért sokat nyomott a latban... Ha a németeknél keresne annyit az átlagpolgár mint itt, már régen építenék a negyedik birodalmat. Amivel amúgy még mindig jobban járnának hosszabb távon mint a wilkommenskulturral.

midnightcoder2 2018.11.24. 18:31:40

@gabors: A szabadság szempontjából a vehetsz a lényeg, és nem a tarthatsz magadnál. Egy idióta rezsim akkor tudja kockázat nélkül átvenni a hatalmat és kivégezni a lakosság neki nem tetsző részét, ha az adott lakosság teljesen védtelen. Ezért tudott működni a Holocaust, a Nagy Októberi és a Kínai Kulturális forradalom.

Az, hogy mekkora a hatalma a sajtóban a kommunistáknak, akarom mondani demokratáknak, az elég jól lejön még az indexen át is, de ha az ember kinyitja Pl. a windows hírolvasóját akkor pláne. Vagy ha megnézel egy tetszőleges hollywoodi filmet amiből csöpög a PC.

midnightcoder2 2018.11.24. 18:31:44

@Arthamyr: A vendéglátóipari kaja valóban emelkedett, és általában a szolgáltatóipar, mert hogy emelkednek a bérek, különösen ebben a szektorban, főleg a tömeges elvándorlás miatt. De az sem annyira drasztikusan. A lakás az igen, de ha belegondolsz, vajon Londonban mennyiért kapnál meg mondjuk egy belvárosi lakást ? Jó, persze a bérek is magasabbak, de nem ennyivel.

Arthamyr 2018.11.24. 19:03:40

@midnightcoder2: Nem ismerem tűpontosan a londoni ingatlanpiacot, de amúgy sem a béreket kell összehasonlítani, hanem azt, ami megmarad. Másrészt attól, hogy találsz a világon jópár helyet, ami még mindig jóval szarabb lakhatás szempontjából, mint Magyarország/Budapest, nem jelenti azt, hogy itt rózsás a helyzet. Nyáron néztünk Budapesten is ingatlanokat, 60 millától lehet olyanokat kapni, amibe beleköltöznék, de ez azért messze nem a csúcskategória, amivel teljesen elégedett lennék, az inkább 80m körül kezdődik. Kb. dublini árak feléért lehet lakásokat kapni, ami nevetséges, mert sem a fizetések megmaradó része, sem kiadhatósági potenciál sincs köszönőviszonyban sem az ittenivel (nem éri el a felét). Ha veszek valamit 70 milláért, elvárnám, hogy mondjuk havi 350-400k-ért (de minimum 300k-ért) könnyen és gyorsan ki tudjam adni, ha akarom.
Persze, Hong Kong, Tokyo és Sydney is szarabb, még Londonnál is (egyébként ha a kiadhatóságot nézzük, London valamennyire rendben van, Budapest meg semennyire sincs). De kit érdekel London? A lényeg, hogy a magyar helyzet romlott. Csak jótékonyan az infláció számolásánál a fogyasztói kosárban nem megfelelő súllyal van benne a lakhatás, ha egyáltalán benne van.
Ez a szar helyzet összefüggésben van pl. az építőipari munkaerőhiánnyal és a CSOK-kal is, mindkettőben jelentős "érdeme" van a jelenlegi kormánynak.

Arthamyr 2018.11.24. 19:16:46

@midnightcoder2: Már hogy lenne egészségesebb? A Fidesz és az általad is említett évtizedes hagyományokkal járó mutyizás (mert nem csak a kormány és a klienseik csalnak, csak ők nagyban csinálják) is tisztán látható tünet, hogy nem egészségesebb. Amikor kijöttem Dublinba, sokkoló volt látni a különbséget pl. az emberek trükközésre való hajlandóságában, adózási moráljában vagy és a (köz-)szolgáltatók hozzáállásában (pl. hivatalnokok, rendőrök, közművesek, bank stb.). Persze itt is van hulladék, csak kevesebb.

gabors 2018.11.24. 19:17:38

@midnightcoder2: semmit nem tudsz az usa-rol csak velemenyed van ...

a legtobb allamban venni sem tudsz fegyvert "csak ugy" eleve van 6 nap varakozasi ido....

I gond az hogy annyi fegyver van mar "szabadon" hogy aki nagyon akar barmit meg tud venni az is aki tegnap jott ki a bortonbol ...

ja valoban az usa-ban csak fake news van ... :-)

midnight coder 2018.11.24. 20:27:46

@gabors: Ja, ez a 6 nap valóban komoly korlát. Aki tegnap jött ki a börtönből az itt is tud fegyvert szerezni, eleddig legalábbis viszonylag kevés bankot raboltak ki kis hazánkban csúzlival.

Az viszont tény, hogy ma az amcsi média azzal van tele, hogy ma kit lőttek le fegyverrel. De ha mondjuk a napi kutyatámadások áldozatait hoznák le, vagy pláne a közlekedési baleseteket, akkor ott is találnának látványos eseteket. Csak ez utóbbiakat fókuszba állítani jelenleg nem célja egyik média tulajdonosának sem.

midnight coder 2018.11.24. 20:27:55

@Arthamyr: 50 millió körül Pesten azért már családi házat tudsz venni 30 percre a belvárostól. Ezt Londonban aligha teheted meg, jó mondjuk az nagyobb város is... És persze az is igaz, hogy nyilván kiadni sem tudod annyiért mint a londoni ingatlant. Ha ki tudnád, még drágább lenne, mert még többen vennék befektetésnek.

"Amikor kijöttem Dublinba, sokkoló volt látni a különbséget pl. az emberek trükközésre való hajlandóságában, adózási moráljában vagy és a (köz-)szolgáltatók hozzáállásában"
Ez pénzkérdés. De vajon Dublinban akkor is úgy állnának a népek a dolgokhoz, ha annyi lenne az átlagfizu, illetve állam bácsi bevétele amiből a közszolgáltatókat finanszírozni tudja mint itt ? Vajon, ha valami miatt lecsökken nyugat-európában az átlagfizu az itteni szintjére akkor is ennyire nagy lesz ott az adózási morál, és ugyanolyan lesz a mutyizásra való hajlandóság ? Az ember olyan állatfajta, ami nagyon békés, amíg tele a hasa. Minél inkább tele van, annál békésebb. Erről szól a jóléti társadalom.

montroyal ( CAN qc) 2018.11.24. 20:29:14

@midnightcoder2: Minek az ára szabadult el, már a lakáson kívül ?valaki talan meg tudna mondani miert ... nem értek hozza de azt tudom hogy azok az ingatlanok miket elvesztettek azok valakikhez kerultek egy mutyizott arverésen talan .. tehat az uj gazdagoknak ( akik politikai kotodés nelkul elképzelhetetlenek) tobb szaz ilen lakasuk van elado kiado .. vagy egyszeruen uj lakasprojekteket is ebbol a korbol épitettek ... legyen tehet jo a hubereseknek oligachaknak ... olcson jutnak hozza dragan adjak felverve az arakat .... vagy tévedek ugyanmar ..

kék madár 2018.11.24. 21:15:29

@gabors: "ez megint csak egy erzelmi megkozelites"
ez egy matematikai, statisztikai megkozelites de en ezt a veled valo vitat feladom, mert ugyanazt hajtogatod. Ha megnezem kik hol mire, kire szavaztak, es mi lett az EREDMENY, grafikonon, terkepen barhol, pl. akkor a ketto nem all ossze. Ez ilyen rohadt egyszeru. Munkambol kifolyolag reggeltol estig ezt nezem elemzem, nem nezek semmit erzelmi alapon, de errol teged ugyse lehet meggyozni

Arthamyr 2018.11.24. 22:18:26

@midnight coder:
Te mikor próbáltál ingatlant venni? Én a nyáron, meg 2 hete vettem is egyet. Megnézném, az milyen családi ház Budapesten, illetve a belváros melyik részére és hogyan lehet bejutni 30 perc alatt. Egyébként a 30 perc sem kevés, ha a munkahelyed a belváros "rossz" részén van és be kell járnod, simán kijöhet az napi 1.5-2 órára is.

Mi a bontandó/nagyon felújítandó családi házunkat adtuk el nyáron 28 millióért Gödön (két hónapig volt hirdetve 30-ért, 28-ért eladtuk, hogy ne kelljen vele foglalkozni), kizártnak tartom, hogy bármi vállalhatót lehetne vállalható helyen venni 50 millióból. Amikor építkezésekben gondolkodtunk, azt mondták, 350k/nm-ről indul (ebben minden benne van, a pince/garázs és hasonlók is), ha van egy üres telked, akkor mehet 50 millióból, de akkor sem Budapesten, és nem is magas színvonalon, akkor inkább 600k+ a négyzetméterár, de az sem ultraluxus, csak simán jó.
Nyilván, ha az embert nem zavarja a szar beosztás, az igénytelenebb kivitelezés akkor meglehet 50-ból is.

Hiába hozod Londont, mert egyrészt én legutóbb másfél éve voltam (nem átutazva), és sosem béreltem/vettem ott semmit (de vannak ott ügyfeleim, barátaim, exkollégáim), így nem ismerem alaposan, másrészt ismétlem: az, hogy a világ egyik pénzügyi központjában (London egyelőre még annak számít) rosszabb a lakhatási helyzet, mint Budapesten, nem jelenti azt, hogy Budapesten jó lenne. Egyébként ha kapsz évi 150k+-t, akkor egyáltalán nem biztos, hogy rosszabb, mint akkor ha Budapesten kapsz évi 60k+-t.
Tudtommal Londonban nem gond kiadni egy 400k-s ingatlant havi 2k-ért. Egyébként nem lenne semmi baj az árral, ha a 70 milliós lakást ki lehetne adni 350k-ért pár hét alatt, és erre stabil, fizetőképes kereslet lenne, az ár rendben lenne, igazoltnak tekinteném. Egyébként most London is kockázatos a brexit miatt, nem feltétlenül stabilan jók a kilátások (persze aki ügyes/szerencsés, pont emiatt nagyot is szakíthat).
Másrészt Londonba nem azért megy az ember, hogy ott is maradjon élete végéig (bár van aki megszereti és ottragad), hanem azért, hogy szarrákeresse magát.

kardio1 2018.11.24. 22:29:12

@gabors: a francia választási rendszer is aránytalan. Kb. 20% szavazott Marine Le Pen pártjára pl. és alig van néhány képviselőjük a 600 fős Nemzetgyűlésben.
A magyar választási rendszer vegyes rendszer: listás és egyéni képviselőkkel. Így adódhat, hogy 2018-ban a Fidesz 49%-nyi listás szavazattal kétharmadot kapott, vagy a régebbi szisztémában az MSZP 33%-nyi listás szavazattal 54%-ot ért el 1994-ben. Amint látod, egyiknek sem volt meg az abszolút, csak a relativ többsége.

kardio1 2018.11.24. 22:32:58

@Sean MacTíre: és az amerikai irodalom és zene adott neked valamit ?

Arthamyr 2018.11.24. 22:39:55

@midnight coder: Arról nem tudok mit mondani, hogy mi lesz, ha szegénység lesz, de ez megint nem releváns. A relatív szegénység adott, nem fog megváltozni, a mutyizás meg egész biztos nem fog rajta változtatni.

Arthamyr 2018.11.24. 22:45:55

@kardio1: Attól, hogy a francia rendszer is szar, még a magyar nem lesz jó, nem értem, mi ennek a jelentősége.

gabors 2018.11.24. 23:08:36

@kék madár: "Ha megnezem kik hol mire, kire szavaztak, es mi lett az EREDMENY, grafikonon, terkepen barhol, pl. akkor a ketto nem all ossze. Ez ilyen rohadt egyszeru. "

most ebben az evben mi hogy nem all ossze NEM IS VOLT olyan valasztas ahol az electoral college-nak szerepe lett volna ...

MIROL beszelsz ??? mi nem all ossze ?? hulyesegeket irsz itt ossze

van ahol barmilyen bizonyithato alapon elcsaltak a valasztast ?

a gerrymandering-et kiveve semmi mast nem tudsz ebben az evben felhozni ...

az hogy egyes allamokban megnehezitettek a valasztast az igaz DE AKIK szavaztak toled idezve "kik hol mire, kire szavaztak, es mi lett az EREDMENY" az hogy mondjuk caliiforniaban/newyorkban x-szer tobben szavaznak az egyik partra az Idahoban nem szamit (es ez IGY JO)

DE irjal egy (nem egy talan tul konnyu) 3 (harom) peldat ahol a szavazatokat valahogy (szerinted) manipulaltak ... ird meg az FBI-nak is meg minden szabad medianak FOX peldaul ...

megint amiket irsz csak erzelmi kilengesek ... nem tudom mivel foglalkozol lehet akar matematika is de akkor nagyon furcsan bansz a tenyekkel

kardio1 2018.11.24. 23:32:02

@Arthamyr: arra volt válasz, hogy gabors nem ismeri az abszolút és a relativ többség közötti különbséget. Ez egy példa volt.

kék madár 2018.11.24. 23:35:28

@gabors: en ezt probalom lezarni mert tenyekkel se lehet veled vitatkozni es mar sokadszorra tok massal vadolsz meg amit en irtam, kiforgatod a szavaimat, amellett, hogy agressziv is vagy, kinyilt a viszkisuveg?

adg 2018.11.25. 00:59:23

Osszefoglalva par kommentet fentebb.

a jelolt: 48%
b jelolt: 10%
c-g jelolt egyutt: 42%

Ha a jeloltet kikialtjuk gyoztesnek, az igazsagtalan fasiszta rendszer, mar mar csalas. Es! Nincs tobbsegi kepviselet, a tobbseg nem szavazott a-ra

Ha kiirunk egy masodik fordulot, csak a es b jelolt kozt, amit a megnyer 70-30 aranyban, az csodas demokratikus, a tobbseget kepviselo rendszer.

adg 2018.11.25. 02:38:21

@Arthamyr: “bár szerintem a mostani csapat után már nem fognak többet lopni, mint ők és a klienseik/strómanjaik, mert nem marad elég ellopható dolog hozzá”

Kis naiv. :)
Mindig van mit ellopni, olyan nincs, hogy elfogyott, kesz.

adg 2018.11.25. 02:47:25

Multkor jott velem szembe ez a kis video, ahol az ellenzeki kepviselo ervel logikusan es ertelmesen a kormanyzat dontesei ellen.

youtu.be/g66fS2i2EWQ

Kicsit el is gondolkodtam rajta, hogy ennyire nagyszeru emberek basszus, tuti, hogy az elnyomas miatt nem tudtak jobb eredmenyt elerni. Hat aki nem ezekre szavazott, az nyilvan nem hallotta oket ervelni. Vagy birka.

Bar jobban belegondolva, lehet, hogy azzal van gond inkabb, akinek ez a felszolalas es a part, ami ezt engedi meger egy szavazatot.
Komoly gond van itt mindket oldalon...

geeeteee 2018.11.25. 08:33:02

@adg: Emlékszel még a Müszis reklámra?
youtu.be/XCW48PrV7YM
Hatásos marketingfogásnak bizonyult. A linkelt videódban is hasonlóról van szó, csak a szándékossága kényszerített. Igazad van, komoly gond van mindkét oldalon, eszem ágában sincs róla vitatkozni. Érzésem szerint a demokratikus nyilvánosság elveszett, lassan, napról-napra észrevétlen. Az egyik elvette, a másik meg hagyta, illetve az emberek is közvetve mögöttük. Manapság a közmédia fideszpropagandát tol 7/24-ben közpénzből, tehát még az ellenzéki szavazók adóforintjaiból is. Az ilyen torz, egyoldalú nyilvánosság meghekkelése lehetett a cél. És vedd észre, még te is terjeszted, annak ellenére, hogy a hozzászólásod alapján messze nem értesz vele egyet. Így valahogy még sikeres is, igazán persze akkor lenne az, ha az apolitikus tömegek utánamennének, hogy mi is az a cöf, és egyáltalán mi lenne a párbeszéd apropója. Ha értetlenül kiröhögik, ott nem ért célba, de ott a logikus és értelmes érvelés már rég használhatatlan.

adg 2018.11.25. 09:31:07

@geeeteee: a kozmedia miota letezik, azota propagandat nyom. Ez van. Be kene szantani oket.

Es jol latod, az ilyen idetlenkedessel egyaltalan nem ertek egyet. Tok jo volna egy utokepes ellenzek, de amig ilyen bohocok vannak, es van aki ilyenekre szavaz, addig be van betonozva a fidesz, es hat ez nem igazan tesz jot senkinek.
Lehet itt brekegni csalasrol, vt valtoztatasrol, lejtos palyarol, de ettol meg a fideszre 3-szor annyian szavaztak majdnem, mint a jobbikra, 4-5szor annyian mint az mszpre, 10-szer annyira mint a coffogo hulyegyerek partjara. Es ebben az ellenzeknek legalabb akkora szerepe van. Ennyit nem lejtett a palya.
Az ilyen okorkodes, meg a leafidesszel keves. Ez egy centivel sem ertelmesebb, mint a komondoros, vagy kosa, stb. Pont ertelmes alternativat kellene mutatniuk, nem azt, hogy ok legalabb annyira hulyek.

Neha amugy olyan erzesem van, hogy eszukben sincs jobban szerepelni, tok jo igy, kapnak penzt, csurran cseppen nekik is a zsakmanybol, felelosseg meg nuku, lehet ugatni, az egyszeru. Meg coffogni.

Arthamyr 2018.11.25. 10:45:20

@adg: Majd meglátjuk (remélem megélem). :)

Arthamyr 2018.11.25. 10:50:51

@geeeteee: "ott a logikus és értelmes érvelés már rég használhatatlan" - ez már Gyurcsány/Megyó idejében is így volt, de lehet, hogy már az első Fidesz kormány/Horn idejében is. Egyszerűen csak még hatékonyabban építenek erre, és a propaganda rég nem látott sikerrel pörög.

Arthamyr 2018.11.25. 11:28:28

@adg: Majdnem jó, ha van kedved, próbáld meg megint! :)

Akár egy fordulóban is lehetne jó rendszer, csak ugye bonyolultabb lenne, az meg nem eladható.

Pl. több képviselő juthatna be a parlamentbe (cserében kevesebb körzet lenne), de ott a szavazatuk értéke nem 1 lenne, hanem a rájuk szavazókkal arányos. Így nem győztes mindent visz lenne.

Vagy anonim képviselőkre lehetne szavazni, a programjuk alapján, ami számonkérhető lenne, ha már egyéni körzetek vannak, szavazzunk egyénekre, ne pártokra, akik aztán a parlamentbe csatlakoznának frakciókhoz. Az anonimitást (és a képviselők pártoktól való függetlenségét) mondjuk nem tudom, hogy lehetne megvalósítani.

Vagy több szavazatot lehetne leadni, pl. elsődleges választás (ez kettőt ér), másodlagos választás (ez 1), és kit nem szeretnél látni (ez -1-et), ezzel meg azt lehetne elérni, hogy nagyobb eséllyel kerüljenek be kis elutasítottságú képviselők/pártok.

A példád meg azért nem jó, mert a 48% határeset, elég tisztességes támogatottság, azzal nincs nagy gond (bár azért érdekes, ha a maradék 52%-nak meg az lenne az utolsó választása, akkor nem jön össze a második fordulós 70%). Viszont egy 40-35-25-ös eloszlás esetén már baromi aránytalan a dolog.

adg 2018.11.25. 13:10:20

@Arthamyr: “A példád meg azért nem jó, mert a 48% határeset, elég tisztességes támogatottság”

Na de hat errol beszelunk epp, nem? F 49, J 19, M 12. Ez 2018.

Amugy szerintem kb tok jo lenne a kizarolag egyeni kepviselok, lista nelkul. A bejuto partok vesetesenek meg adni valamennyi mandatumot az kepviseloik aranyaban. Vagy akarmi. De a mostani sem veszes mas orszagokkal osszehasonlitva tok atlagos.

Nalunk sorrendbe kell tenni oket. Szzimpatia szerint. A helyin biztos, orszagos meg nem volt, miota szavazhatunk.

Arthamyr 2018.11.25. 13:25:26

@adg: Az az összesített eredmény, nyilván nem minden körzetben ez volt az eredmény, még az is előfordult, hogy valahol kikaptak. Egyébként szerintem sincs gond azzal, hogy nyert a Fidesz, a gond azzal van, hogy a 49% elég ahhoz, hogy a maradék 51% által megválasztott képviselőket teljesen figyelmen kívül hagyják, és még kevesebb is elég lehet. És az is, hogy hiába van egyéni képviselő, a parlamentben már nem egyénként nyomják a gombot, hanem pártfegyelem van, elenyésző számban bukik meg valami, amihez kétharmad kell, pedig épp megvan, tehát gyakorlatilag pár ember irányítja az egész cirkuszt, kontroll nélkül.
Nem a választási rendszer Magyarország legnagyobb baja, de az sem jó, még akkor sem, ha más országokkal összehasonlítva tök átlagos.

A sorrend jól hangzik, ezt hogy konvertálják eredménnyé? Nálatok ezek szerint sok dolog jobban működik. :)

fasor6 2018.11.26. 22:02:27

Visszakoltoznek Mo-ra ha:
- a politikai hovatartozas soha nem jatszhatna szerepet/veszelyeztetne az ember allasat/ munkahelyet
-ha senki nem akarna megmondani nekem, vagy a gyerekemnek,hogy miben higgyek
- ha a korhazi kivizsglasra idopontot kaphatnank, melyet 10 perc elteresen belul betartananak
-ha a korhazak wc-i es furdoszobai legalabb atlagos europai szintuek lennenek es a WC papirt nem nekem kellene vinni
- ha kitalalnak a megoldast a 100%osan hivatalosan bejelentett foglalkoztatasra
-ha egy csalad egy fizetesbol is meg tudna elni
-netto 1 millio forint fizetesert, ha a fentiek mar teljesultek
- ha nem lenne mas valsztasom
-Ha Magyarorszag a Mediterran tenger partjan lenne

kifordított nagyanyó 2018.11.27. 18:44:29

@fasor6: A faszé téped enyit a pofád?!

Az utolsó mondat bőven elég lett volna!:))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása