oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. szeptember 08. 06:30,  Egy angliai kisváros előnyei 173 komment

2018. szeptember 08. 06:30 Határátkelő

Egy angliai kisváros előnyei

Bemutatom a városom… címmel indult sorozat a héten és érkeznek is az első posztok. Medve például Chelmsfordot mutatja be (vagy ahogyan ő fogalmaz: adja el) nektek. A város (csekélység) a XIII. század óta Essex megye székhelye, közel Londonhoz, de nem csak ezért jó ott élni.

Mutasd be te is a városod - hova érdemes menni, mit nem szabad kihagyni, mennyire könnyű munkát találni a környéken... Írd meg és küldd el (lehetőleg fotókkal) a hataratkelo@hotmail.com címre!

cim_175.jpg

„Amikor a feleségemmel lassan egy éve rászántuk magunkat a távozásra, nagy dilemmát okozott az elején, hogy milyen városba költözzünk. Anglia adott volt és munka miatt mindenképpen London közelsége volt a cél. 

Azt tudtuk, hogy az igazi nagy metropoliszi élet nem nekünk való, viszont munka szempontjából mindenképpen London vonzáskörzetében akartunk maradni. 

Rengeteg listát átbújtunk, még Budapesten, de onnan nyilván nehéz volt megtalálni azt a várost, ami minden szempontból megfelelő választás, főleg úgy, hogy még nem is éltünk itt. 

Emiatt is gondoltam, hogy egy ilyen jellegű sorozat hasznos lehet a jövő határátkelőinek. A mi választásunk végül Chelmsfordra esett, kb. 50 km-re Londontól keletre. 

Jöjjenek hát a kérdések és a válaszok! 

#1 Mennyire könnyű munkát találni a környéken? 

Ezt a témát távolabbról szemlélve gondoltam kifejteni. London 35 percnyire van vonattal (Liverpool Street Station), reggel gyakorlatilag a csúcsidő végéig (10:00) kb. 10 percenként járnak a vonatok, tehát ha valaki talál magának Londonban munkát, akkor a munka rész le is van tudva. 

Chelmsford Essex megye székhelye, így egy alapból nagyobb városról van szó, itt is lehet mindenféle munkát találni. Továbbá dinamikusan fejlődik - mind az irodaépületek, mind lakhatás terén.

uj_lakasok.jpgA megszűnt ipari létesítmények helyén új lakások épültek 

A környékbeli nagyobb városokba is jó a közlekedés, Colchester, Braintree, Southend-on-Sea-be is bejárhat vonattal az ember, szóval tényleg van miből válogatni. 

#2 Milyen szolgáltatások érhetők el a városban? 

Ezt a pontot próbáltam úgy megfogalmazni, hogy kicsit még a magyarországi emlékek is bennem vannak - Budapest anno nagy szám volt vidékiként, mert ott minden volt, modern volt, egy csomó dologhoz hozzáfértem, amihez vidékiként még nem. Azóta is ez egy fontos szempont számomra. 

Chelmsford egy viszonylag nagy város, nagyjából 168 000 lakossal. Itt már nagyjából minden megtalálható, amire szükségünk volt. 

Van mozi, színház, sok beülős hely, rengeteg nép étterme megtalálható (görög, spanyol, indiai, thai, angol pub, argentin, kínai, vietnámi, stb...), sok park, sok rendezvény van itt is és a környéken is.

belvaros.jpg

Rengeteg a bolt, vannak helyi kis speciális boltok is (ázsiai, közel-keleti), van két pláza-szerűség is (bár a londoniak kinevetnének, ha ezt plázának nevezném, nem túl nagyok), van piac is. Éjszakai életben viszont valószínűleg nem túl erős.

bevasarlokozpont_foto_stuart166axe.jpgA plázát nem is olyan régen újították fel (Fotó: Stuart166axe)

#3 Milyen kikapcsolódási lehetőségeket nyújt az adott város (és környéke)? 

Ami egyből megfogott minket, az a rengeteg park. Rengeteg a minőségi zöld felület, mind a városban, mind a környéken. Ha valaki Angliában parkot keres, akkor itt javaslom utánanézni, hogy kinek mi van a környékén.

Rengeteg a játszótér, értelemszerűen gyerekkel rendelkező családok számára ez egy nagyon fontos szempont. Autóval 25 percre van Maldon, itt volt eddig a legnagyobb játszótér, ami ingyenesen hozzáférhető, igazi gyerek-paradicsom. 

A Saffron trail Chelmsfordon megy keresztül. Ez egy közel 100 km-es túraútvonal, ami Saffron Waldenből indul ki, és Southend-on-Sea-ig megy, több történelmi várost érintve. Bővebb infó itt az érdeklődőknek.

London megint csak kőhajításnyira van, minden londoni program hozzáférhető innen is. Ismét csak leírnám a tengerpart közelségét, strandolni vágyóknak júliusban hasznos lehet. (Ez az egyetlen meleg hónap). A feleségemet még július végén sem vettem volna rá, hogy belemenjen abba a vízbe, de hát nem is vagyunk angolok. 

Nyáron minden hétvégén van valami program. Vagy macska menhelyes rendezvény, vagy éppen Pride, vagy éppen a vallásos nyugdíjasok randalíroztak a belvárosban, borzolva a kedélyeket. Volt indiai nap is, van futás, biciklis, evezős nap is. Tényleg bárki talál magának való programot.

katedralis_foto_petepetepete.jpgAnglia egyik legkisebb katedrálisa itt található (Fotó: Petepetepete)

Van még néhány helyes kis múzeumunk is, ingyenes belépéssel. Rengeteg a bicikliút, aki szeretne hétvégi bringázást, az könnyen talál magának jó útvonalakat. 

#4 Kinek ajánlanád a várost? 

Elsősorban nyugodt, családi életet élő, illetve erre vágyó embereknek ajánljuk. Rengeteg a családi program, és erre a lehetőség, de ha valaki bulizni szeretne, akkor nem biztos, hogy itt fogja a számításait megtalálni. 

#5 Milyen egyedi tulajdonsága van az adott városnak, ami miatt nem költöznél máshova? 

A számunkra tökéletes elhelyezkedése a városnak az, ami miatt nem költöznénk innen máshova. Minden elérhető. 

#6 Milyen a jövőképed az adott városban? 

Szépen fejlődő város, el tudjuk képzelni, hogy itt éljük le az életünket. Nagyon sok családbarát része van a városnak, rendezett udvarokkal, szép házakkal, csöndes utcákkal. 

A gyerekek jövőjével is sokat foglalkoztunk kiköltözés előtt is (bár akkor még nem voltak). Fontos szempont, hogy vannak jó iskolák, országos szinten is elég jó, ha hihetünk az olvasottaknak. 

Nem utolsósorban pedig Európa négy legjobb egyeteme a környékünkön van, szóval a továbbtanulás sem lesz problémás, a maximumot is megadhatjuk a gyerekeknek (már ha fogékonyak lesznek rá :) ) 

Az egészségügyről eddig elég pozitív a véleményünk, a helyi kórházat is kipróbáltuk már terhes feleségem révén. Eddig semmi rossz tapasztalatunk nincs, de a szülés még hátra van. 

Egyelőre az árak is sokkal barátságosabbak, mint például Londonban. Olcsóbban bérelünk lakást (és sokkal jobb minőségűt), mint amire ezen a szinten Londonban számíthatnánk. 

A vonatjegy nem olcsó, de összességében így is maximum ott vagyunk, mint ha Londonon belül bérelnénk, de itt sokkal kisvárosiasabb a hangulat. Tény, hogy egyelőre csak egy bérlettel számolunk, kettőnél már változhatna a helyzet. 

Ezek voltak a mi tapasztalataink. Most ti jöttök, adja el mindenki a saját kis városát! :)” 

A sorvezetőnek szánt kérdések (tetszés szerint bővíthetők) 

Melyik az a hely, ahová először elviszed a városodba látogató ismerősöket? 

Mi a három legjobb ingyenes dolog a városban? 

Hol érdemes enni, ami visszaadja a város ízeit és hangulatát? 

Hol érezhetjük leginkább a város történelmét? 

Minek hagyjunk helyet a bőröndben, azaz mit érdemes vásárolni? 

Mennyire könnyű munkát találni a környéken? 

Milyen szolgáltatások érhetők el a városban? 

Milyen kikapcsolódási lehetőségeket nyújt az adott város (és környéke)? 

Kinek ajánlanád a várost? 

Milyen a jövőképed az adott városban?

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat Nagy-Britannia bemutatom a városom

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8914228493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabors 2018.09.08. 06:54:58

RP a kis mokusunknak ... aki meg emlekszik ... sajnos ma reggelre (pente) meghalt holnap temetjuk :-(

Bicikliző medve 2018.09.08. 08:00:23

Hogyaza... Elfelejtettem képeket küldeni a poszthoz...

Határátkelő 2018.09.08. 08:06:06

@Bicikliző medve: Még pótolhatod, kicserélem őket. :)

Olliék 2018.09.08. 08:36:27

@gabors: :( életkém. Sajnàlom. De szerencsés volt,hogy ti talàltàtok meg. Legalább ez a pàr napja szép volt.

Olliék 2018.09.08. 08:39:55

Gratula a babàhoz.
Mi sem bàntuk meg egy percre sem,hogy "falura" jöttünk. Vonattal 20 perc Lipcse 40perc Drezda, Chemnitz is itt van. Csend és nyugalom.

Bicikliző medve 2018.09.08. 09:15:56

Az miért van, hogy telefonról kommentelve csak az elsô mondatom jelenik meg? Minden kommentem 90%-át lenyeli a blogmotor...

Határátkelő 2018.09.08. 09:18:22

@Bicikliző medve: Akartam éppen írni, hogy amikor beengedtem, akkor mintha hosszabb lett volna. Nem tudom, mi lehet, írj légy szíves két mondatot erről, továbbítom a blog.hu-nak, mert ez így azért nem nyerő. :(

Olliék 2018.09.08. 09:36:53

@Bicikliző medve: ez így szuper. Nekem két kamaszom van. Ha még messzebbennénk,lenne két 40 éves szüzem. Egyenlőre helyi szinten hveroznak, garàzsbulikat csinàlnak, de lassan elindulnak a városba, ahonnan éjjel 2:30-kor jön az utolsó vonat, és 3:40-kor az első.
Vagy ha nekem van intézni való dolgom Lipcsében, sose kocsival megyek . Vonattal. 4€ a jegy ,azzal minden letudva. A parkolàst nem hoznàm ki ennyiből.

Hari Seldon 2 2018.09.08. 10:09:57

Nagyon logikus választás. Nagyjából pontokba szedte, hogy mi a fontos neki, és az hol található meg. Feltérképezve a körülményeket.
Sajnos sokan csak azzal a "programmal" mennek ki Angliába, hogy "menjünk ki Londonba, majd találunk valamit, meg ott van XY is".
(Mondjuk nem azt mondom, hogy ez feltétel nélkül rossz)

Bicikliző medve 2018.09.08. 10:41:25

@Hari Seldon 2: egy fiatalos, keresem-a-saját-helyem-az-életben mentalitású embernek persze, az is jó lehet. Pár éve még én sem agyaltam volna ennyit. De gyerekekkel tervezve már egészen más lett a helyzet.

Hari Seldon 2 2018.09.08. 12:19:00

@Bicikliző medve:
Mi is pontosan így terveztünk meg előre sok évet. -> És igen, pont a gyerekek miatt érdemes pontsabban tervezni.

P.Elliot 2018.09.08. 12:39:40

Nagyon kellemes hely lehet, igy kell ezt csinalni, elore tervezve, mindent figyelembe veve donteni.
Igazabol magam is hasonlo helyen elek, illetve en nehezen tudnek errol irni ugyanis a varoskam a nagyobb varos hataran van, cimileg a kisebbhez tartozunk de gyakorlatilag a nagyobb varosban/ is/ elek, itt valahogy egybefolynak a varoskak. Se idom, se kedvem ismertetni de mihelyt ez az idei nyari forrosag elvonul osszehozok egy posztot rola mert ez is erdekes hely, illetve kellemes.

Nagy gratulacio a posztolonak hogy ilyen jol elrendezte a kikoltozest. Nem is ertem mi a fenenek kell Londonban lakni, eleg ha a nagyvaros megkozelitheto vonattal vagy busszal amikor az illetonek kedve van hozza, videken van fu, fa, viragok, legter es levego meg egy csomo minden mas...

kardio1 2018.09.08. 12:43:19

"vagy éppen Pride, vagy éppen a vallásos nyugdíjasok randalíroztak a belvárosban, borzolva a kedélyeket. "

Ez így vicces akart lenni, vagy te is úgy vagy bekötve, mint LepesMez ? :(

Bicikliző medve 2018.09.08. 12:45:05

@P.Elliot: és sok kacsa, hattyú, mókus, nyúl, ôz, még rókát is láttunk az egyik reggel.

Bicikliző medve 2018.09.08. 12:52:01

@kardio1: vicces akart lenni (legalabbis a vallasos nyugdijasok, a Prideot tamogatom, azzal nem viccelodnek

P.Elliot 2018.09.08. 12:59:16

@gabors: Ne is mond ezeket az allatmenteseket es halalokat mert volt benne reszunk eppen eleg es olyan nincs hogy otthagyjak az uton valami serult allatot.
Az utolso ilyen sztorim volt vagy 5 eve, a macskam es a szomszed macskaja osszefogott egy levadasztak egy vadnyulat, azt taszigaltak reggel amikor kimentem, szerencsetlen meg elt de mozdulni nem tudott. Fel vodor viz a macskak nyakaba de elotte rajuk kiabalt No, nem szabad, / tudjak mit jelent/, papirtorlovel ovatosan felemelt nyul aki nem tudott mozdulni, valoszinu hogy eltort a gerince. Kesobb felhivtam az allatorvost hogy nezze meg, azt mondta hogy neki nem szabad vadallatokkal foglalkozni/ a veszettseg esetleges volta es kovetkezmenye miatt/, tilos behozni a rendelobe mert kertem hogy altassa el legalabb hogy ne szenvedjen. Nagyon jo ember ezert azt mondta hogy hozzam be megis delutan, megnezi/ delelott az egyetemen tanit/.
A nyul 2 ora mulva magatol meghalt, felhivtam az irodat es megmondtam, eltemettem es utana furcsa modon olyan fuldoklo sirogorcsot kaptam amilyet talan eletemben soha, valahogy spontan jott, elsirattam minden allatomat aki valaha meghalt, akit nem tudtam megmenteni, alig tudtam abbahagyni meg jo hogy egyedul voltam itthon. Nem vagyok siros tipus egy csoppet sem, nem tudom mi hozta ki belolem, talan az egeszseges nyul halala aki osszeakadt ezzel a ket vadalattal. Szobafogsag ejjelre azota minden macskamnak.
Mostanaban ha talalok serult allatot azt beviszi a lanyom egy olyan helyre, / vadallat vedelmi hely/, ami tolunk vagy 40 percre van, ejjel nappal nyitva, ejjel csak egy kihelyezett ketrecbe vagy inkubatorba kell tenni mert nincs ott senki meg aztan reggel ellatjak. Ki kell tolteni egy papirt hogy hol talaltuk mert gyogyulas utan oda hozzak vissza es elengedik, nem kerik de ilyenkor szoktunk melle tenni egy 20 dollaros csekket mert alapitvanyi hely, nagy szulseguk van a penzre hogy fennttartsak.
3 helyre szoktunk karacsonykor adomanyozni rendesebb adomanyt, ennek a legtobbet, utana egy kutyaegyesuletnek es vegul a helyi allatmenhelynek ahonnan a legendas macskankat, a Waltert hoztuk.
Sajnalom a mokuskat es nagyon rendesek voltatok hogy megprobaltatok megmenteni...

Bicikliző medve 2018.09.08. 13:17:42

Vagyis a második képen látszik az épület a lakásunkkal, bocs.

geeeteee 2018.09.08. 18:22:04

@P.Elliot: Nyugodj meg, mikor tanúi vagyunk az elmúlásnak, csak a saját halandóságunkat siratjuk. Illetve azt, hogy milyen nehéz elfogadni, ha egyáltalán el lehet. Nincs öntudata, de az állat is szenved, sokszor avval segíthetünk a legtöbbet, ha agyoncsapjuk. Egy régi Clint Eastwood film jutott eszembe, rá kellett keressek a címére, Million Dollar Baby, www.imdb.com/title/tt0405159/?ref_=nm_flmg_act_5. Nem kell törjön a gerinc, elég a tragédiához, ha a velő elszakad. Az állatvilágból az emberiséget az öntudat emeli ki, avval vagyunk többek. Nehéz társ. Nélküle gondtalanul lehetnénk ragadozók és áldozatok, ahogy naponta milliószor lejátszódik szerte a világban.
A halál az élet része, ahogy a pont a mondat végén.

geeeteee 2018.09.08. 19:55:46

@Csodabogár: Sajnálom én is. Kár, hogy nem tudták megmenteni.
Gyilkos vagyok, nem csak halomra gázoltam mindenfélét, hanem saját kezűleg vágtam is le. Kérgeslelkű vagyok már ehhez. Nem neked szól, eszembe nem jutna megbántani. Van hús a hűtőben? Oké, nem eszünk mókust, megteszi helyettünk más(rókák, baglyok, sasok, macskák, stb...), illetve dehogynem, vannak emberek is biztos. Érzelmi kötődés? Azt sajnáljuk, ahogy korábban írtam @P.Elliot: -nak is. Semmi probléma, ahogy avval sem, hogy másodpercenként meghal legalább egyikünk a világon. A morális, lelkiismereti kérdés érdekesebb, egymással, emberekkel szemben hogyan döntünk. Mi szegénykék.

kardio1 2018.09.08. 22:16:08

@Bicikliző medve:
A pride elvével nem értek egyet: a szexuális irányultság magánügy, nem büszkeség kérdése. Szerintem sok homoszexuálisnak sincs ínyére ez a túltolt, harsány felvonulás.

kardio1 2018.09.08. 22:18:49

Az az érdekes, hogy manapság az állatok szenvedése sokkal nagyobb hangsúlyt kap, mint az embereké :(

2018.09.08. 22:44:59

@kardio1: amig a homoszexualisoknak szegyenkezniuk kell egyes emberek hozzaallasa miatt, addig a felvonulasnak van szerepe. amikor majd az emberek legnagyobb tobbsegenek szemeben az, hogy egy fiu egy lanyba vagy egy fiuba szerelmes ugyanolyan mellekes lesz, mint hogy szoke vagy barna szemelybe szerelmes, akkor a pride erteket veszti,

de ma pl magyarorszagon ott tartunk, hogy az allami lejaratas egyik eszkoze az, hogy valakit homokosnak allitanak be. ennek a modszernek egy normalis tarsadalomban nem szabadna, hogy mukodjon (mint ahogy annak sincs ertelmes, hogy arrol cikkeznek az ujsagok, hogy a kormanyt biralo XY ferfi a barna noket szereti (pedig kozben a szokeket)

mondjuk a pride tenyleg bena elnevezes, buszkenek lenni teljesitmenyre szoktak, nem adottsagra.

Csodabogár 2018.09.08. 22:56:10

@geeeteee: Nem vitás, hogy egy háziállatnak jobb dolga van, mikor öreg és beteg lesz, mert a gazdák nagy bánat közepette elatattatják
Velünk emberekkel senki nem ilyen kegyes.:-(((

Mindentől függetlenűl szeretem a húst, a vegán életmód olyan távol van tőlem, mint Makó Jeruzsálemtől.

Shanarey 2018.09.08. 22:57:31

@kardio1:

Talán, mert az emberek "jóvoltából" rengeteg állat hal meg, s állatfajok halnak ki.

24.hu/kultura/2018/09/08/par-eve-mesehos-lett-mara-kihalt-a-kek-spix-arapapagaj/

Csodabogár 2018.09.08. 22:58:17

@kardio1: Ez így van. Ismerek homoszexuálisokat, nagyon szeretem is őket, de ők nagyon elitélik az önmutogatós felvonulást.

kardio1 2018.09.08. 23:00:58

@LepesMez: ha ez így lenne, akkor pride csak ott kéne legyen, ahol a homoszexualitás nem elfogadott, vagy üldözött. Ehhez képest Nyugat-Európában, meg Észak-Amerikában van pride, mondjuk Szaúd-Arábiában, meg Törökországban meg nincsen.

kardio1 2018.09.08. 23:08:24

@Shanarey: ez nem indokolja. Én arra a jelenségre gondolok például, amikor vki állatmenhelyekről, bántalmazott kutyákról, macskákról posztol a fb-n, közben meg kivégztetné a bűnözőket, vagy épp a migránsokat. Ennek a disszonanciának egy másik megjelenési formája a harcos abortusz- és eutanáziapárti, aki a szegény háziállatok jólétéért aggódik.

2018.09.09. 00:19:02

@kardio1: nyugat europaban meg eszak amerikaban kb annyira elfogadott a homoszexualitas, mint amennyire a nok egyenjoguak a ferfiakkal - nem kozepkori a helyzet, de azert meg boven van mit javitani.

persze magyarorszagrol nezve ez biztos ugy latszik, hogy meg "tul sokat is kapnak", foleg miutan a kereszteny kultura ujra felfutoban van, meg az alkotmany-takolmanyban definialjak mi a hazassag (vagy a csalad? mindegy, igy is ugy is primitiv)

szaudarabiat meg te sem gondolhatod komolyan felhozni peldanak - szervezni vagy reszt venni egy ilyenen kb ongyilkossag.

Shanarey 2018.09.09. 00:19:39

@kardio1:

Azt igazából, én értékrend problémának hívom.
Van az a hangulat, amikor az ember a másik halálát kívánja, de normál esetben ez sem tart soká akinél igen, az buta mint a föld.

Speciel az általad felsoroltak egyike sem passzol rám.
:-)

2018.09.09. 00:28:58

@kardio1: "harcos abortusz- és eutanáziapárti, aki a szegény háziállatok jólétéért aggódik. "

nem ertem, hogy partolni az eutanaziat es aggodni a haziallatok joleteert miert ellentmondas? az egyik legnagyobb gyokerseg volt par eve lesoporni meg a parbeszed tervet is az eutanazia kerdeseben az asztalrol, elcseszett ideologiakra hivatkozva.

ugyanigy, az osszes kdmp-s tokeit kikloffolnam, amiert megfurtak magyarorszagon az abortusz tablettak engedelyet. Hogy jonnek ahhoz, hogy sajat kozepkori nezeteik miatt szivassak azokat, akiknek ez sokkal jobb opcio lett volna a muvi abortusznal? (most meg mehetnek becsbe erte)

a keresztenyek keresztenykedjenek a negy fal kozott, ne masok sorsaval (valami ilyesmi ervet mondtal a pride-dal kapcsolatban is nem? gondolom akkor elfogadod ervkent itt is ;) )

gabors 2018.09.09. 01:42:44

@Csodabogár: @Olliék: @kisrumpf: @P.Elliot: @geeeteee:
ja mi is sajnaltuk egeszen szerdaig ugy tunt minden rendben de utanna valami tortent hasmenes? vagy kit tudja egyre kevesebbet evett ivott es csutortokre mar nagyon gyenge volt este mar a teste is huvos volt igy melegvizes palackokat tettunk melle ... el akartuk vinni az allatorvoshoz penteken de reggelre sajnos elpusztult ma reggel eltemettuk az almafank ala

gabors 2018.09.09. 01:47:23

@Csodabogár: " Velünk emberekkel senki nem ilyen kegyes.:-((("

svajcban mar regen legalis es talan mar mas EU orszagokban is persze megfelelo szabalyok mellett .. en is tamogatom mert lattam hogy mult el a nagybatyam alzheimerben ... bizony a kutyank mkor mar nagyon beteg volt (vagy a menyet) akkor megkonyorultunk rajtuk es nem keves penzert elaltattuk oket (ami a draga hogy nem lehet csak elasni vagy dogkutba dobni errefele) ..

Shanarey 2018.09.09. 02:07:33

@kardio1:

Nem vagyok abortusz ellenes, én úgy gondolom hogy a nő, aki alanya ennek a döntésnek, legyen az aki dönt, nem pedig valaki más akinek ehhez valójában semmi köze. Nem mellesleg Írországban is kezd ez a dolog normalizálódni, mert az Ír kormány is belátja hogy sok értelme nincs, mert aki akarja az úgyis megoldja külföldön. Eutanázia, ha jól tudom, orvos vagy, s mégsem érted, miért akarják az emberek, ennek a bevezetését?
Mert ha nem, akkor én hiába magyaráznám el, hány embert ismertem, aki nem úgy képzelte az életét, hogy a gépek tartják életben, avagy fájdalmaktól szenvedve, avagy leszedálva, hogy ne érezze a fájdalmat. A sort, még tudnám folytatni, de minek, ez a blog nem erre van kitalálva.

Szaktanár 2018.09.09. 11:47:17

"Ezt a témát távolabbról szemlélve gondoltam kifejteni. London 35 percnyire van vonattal (Liverpool Street Station),"

hát már itt kétségeim támadtak :) még a hivatalos menetrend is 40 percet ír, tehát a valóság az 50-hez lehet közelebb, plusz a késés, szóval a közel egy óra az reálisabban hangzik. ja, és ez csak állomástól állomásig, nem lakásajtótól munkahelyig. na nézzük tovább.

kardio1 2018.09.09. 11:51:50

@LepesMez:
Meglepsz azzal, hogy szerinted a homoszexualitás nem elfogadott errefelé nyugaton. Én semmiféle hátrányos megkülönböztetésüket nem látom Franciaországban, sem a közéletben, sem a magánéletben.

Etniez 2018.09.09. 11:52:18

Chelmsford nekem is tetszik, voltam ott párszor, de maradok Londonban.

kardio1 2018.09.09. 11:57:25

@LepesMez: pedig pont az olyan országokban lenne indokolt kiállni, ahol az elfogadással baj van. Ja, hogy ez macerás ?
A házasság definíciójának alkotmányba írása nem jó, de a homoszexuálisok házassághoz való jogának törvénybe iktatása jó ? Akkor neked nem azzal van bajod Magyarországon, hogy törvényt hoznak erről, hanem az, hogy hogyan definiálják a házasságát.

kardio1 2018.09.09. 11:58:39

@Shanarey: igen, pontosan. Az a probléma, hogy az emberek értékrendje teljesen összezavarodott.

Bicikliző medve 2018.09.09. 12:00:16

@Szaktanár: ha hétvégi menetrendet nézel, akkor hosszabb a menetidô. Szerintem olyankor kiránduló vagy kímélô üzemmódban van a vonat. Hétköznap van, hogy hamarabb is beérünk, és akkor meg kell várni, hogy a platform felszabaduljon.

kardio1 2018.09.09. 12:05:25

@LepesMez:
Azért ellentmondás, mert az emberi élet le-, az állati meg felértékelődik.
Az emberi életet a kezdeténél és a végénél is befolyásolni akarjuk. Az abortusszal is az az elvi bajom, hogy a nők ilyenkor nem csak a saját életüket, leginkább annak milyenségét illetően hoznak döntést, hanem egy másik személy létéről, vagy haláláról. Arról nem is beszélve, hogy az apának is kéne lapot osztani, nem ?

kardio1 2018.09.09. 12:06:59

@LepesMez: még valami: a politikai kereszténységet nem keverném össze a keresztény hittel.

Szaktanár 2018.09.09. 12:09:01

@Bicikliző medve: hát nem tudom, én vonatoztam egy jó darabig londonban, az én tapasztalataim merőben eltérőek. mondjuk én főleg clapham junction-ön keresztül mentem csúcsidőben, ami sztem az emberek kínzásának egy olyan foka, amelyre a vh lezárása óta nem volt példa, ahogy nézem, a ti vonalatok más irányban van, így akár még szerencsétek is lehet, ha nincs hasonló kaliberű állomás; de mondom, az én tapasztalatom azért erősen eltérő a tiédtől, bocsásd meg a szkepticizmusom, nincs túl nagy hitem az angol vasútban

kardio1 2018.09.09. 12:17:38

@Shanarey: amit LepesMeznek írtam az abortuszról, neked is szántam. Másfelől ez is, mint az eutanázia, differenciált megközelítést igényel. Ha az anya, vagy a gyermek élete között kell választani például, vagy egyértelműen életképtelen gyermekről van szó, nyilvánvaló a döntés.
Az eutanáziánál külön kell választani a passzívat az aktívtól. Az előbbi mindenütt létezik: az élet meghosszabbításáért önmagáért nem teszed ki felesleges szenvedésnek a beteget. Az aktívnál te idézed elő tevőlegesen a halálát. Ez utóbbit elutasítom. Egyébként Belgiumban, ahol ez törvényileg megengedett, egyre messzebb mennek, már pszichés betegség (depresszió), illetve fiatal, éretlen személyiségű emberek esetében is engedélyezték. Hol a folyamat vége ?

Bicikliző medve 2018.09.09. 12:38:53

@Szaktanár: nem vagyok en sem szakerto, egyedul ezt a vonalat probaltam. Koran szoktam kelni, a korai vonat pontos szokott lenni, a tobbit mar nem tudom.

2018.09.09. 12:42:02

@LepesMez:

"mint amennyire a nok egyenjoguak a ferfiakkal - nem kozepkori a helyzet, de azert meg boven van mit javitani. "

Mit hiányolsz?

Arthamyr 2018.09.09. 13:05:48

@kardio1: Nem mindegy? Ha valaki meg akar halni, mert gyógyíthatatlan fájdalma/betegsége van (akár mentális is), haljon, minek szenvedjen, maradunk bőven elegen.
Nyilván valahogy el kell érni, hogy hirtelen felindulásból ne lehessen így dönteni, de tudtommal nem lehet sehol sem, és olyanok se dobhassák el az életüket (hivatalosan - azzal nem sok mindent lehet kezdeni, ha leugrik a hídról), akiknek gyerekük van, amíg még állapotukból adódóan a gyerek hasznára lehetnek. Szerintem a legliberálisabban szabályozott országban sem úgy van, hogy akkor odamegyek, hogy tessék engem elaltatni, mert nem akarok élni, és már kezdik is, komoly elbírálás van, és többször is van "Are you sure?" felugró ablak, mielőtt elsötétül a kép.

Arthamyr 2018.09.09. 13:14:26

@Nagy kámpics: @LepesMez: A nők egyenjogúak a férfiakkal, bár nem teljesen, mert előfordul rájuk vonatkozó pozitívan diszkriminatív szabályozás. Amit persze a hátrányos megkülönböztetésnek kitett értelmesebb férfiak elfogadnak, mert belátják, hogy valahogy, közvetlen módon akár az ő érdeküket is szolgálhatja. Pl. egy szórakozóhelyre ingyen mehettek be a lányok, mi meg csengettünk, de ez számunkra kedvezőbb nemi arányokat eredményezett, így belefér.

kardio1 2018.09.09. 13:29:26

@Arthamyr: egyáltalán nem. Én például a gyógyításra, és nem az emberi élet kioltására esküdtem orvosként.

Arthamyr 2018.09.09. 13:31:41

@kardio1: Majd akkor segít valaki, aki nem arra esküdött fel.

2018.09.09. 13:37:22

@kardio1:

"és nem az emberi élet kioltására esküdtem orvosként."

Ez az orvosi eskü hogy zajlik ma a gyakorlatban?
Mi a szövege?

2018.09.09. 13:38:37

@Arthamyr:

"A nők egyenjogúak a férfiakkal, bár nem teljesen, mert előfordul rájuk vonatkozó pozitívan diszkriminatív szabályozás"

Igen, nekem is úgy tűnik, hogy ha már valami, akkor inkább a nőknek van több joguk.

Sőt, nem is "ha már valami", hanem nekik van több. Pont.

Evvan.

adg 2018.09.09. 14:00:52

@kardio1: korrekt. Neha az aktivat is elfogadhatonak tartom, pl nemreg volt egy talan 104 eves csoka, egyre vacakabb allapotban volt, de koranak megfelelo, jo kondicioban, csak mar nehezkesen mozgott, nem latott jol, stb, es megunta az eletet, mar nem igazan tudott semmit csinalni. Svajcba ment megoletni magat, ausztraliaban nem engedtek. Ezt elfogadom. (Mintha barmit is szamitana) De hogy barki csak ugy, mert epp rossz passzban van... Lehet, hogy konnyen at lehetne billenteni oket, es boldogan elnenek meg sokaig.

Egeszseges, csak epp nem kivant magzatok abortalasanal jobb otletnek tartanam, hogy konnyebben lehessen orokbe fogadni. Ez ma eleg nehezkes, mikozben egyre tobben vannak, akik szeretnenek, de nem lehet nekik. Kb minden europai orszagban fogy a lakossag, pedig az abortalt gyerekek szama a megszuletokevel osszevetheto nagysagrendu. Valami egesz elkepeszto az eddig Magyarorszagon vegzett 6-7 milio abortusz.
Tobb ez annal, minthogy az en testem, azt csinalok vele, amit akarok. Meg ugy is, hogy egyaltalan nem kenyszeritenem ra senkire, hogy megtartsa, ha nem akarja, mert nem biztos, hogy jobban jar a gyerek. Nem egyszeru ez.

A fenti kommenteket elnezve a “vallasosoknak” tobbet kellene felvonulniuk, hagy némi kivannivalot az elfogadottsaguk. :)

kardio1 2018.09.09. 15:01:42

@Arthamyr: de akkor az nem orvos lesz. Bérgyilkos ?

kardio1 2018.09.09. 15:07:43

@Nagy kámpics:
Pl. Szegeden aktuálisan így:
Orvosdoktori eskü
Én………………..,
amikor az orvosok sorába lépek,

becsületemre esküszöm,

hogy tehetségemet és tudásomat,

az emberiség javára fordítom.

A Szegedi Tudományegyetem iránt

tisztelettel viseltetem.

Azokat,

akik engem az orvosi tudományra megtanítottak,

mestereimnek tekintem,

irántuk mindenkor hálát és tiszteletet tanúsítok.

Orvosi tudomásomat és tapasztalataimat

a jövendő orvosnemzedékeknek tovább adom.

Ismereteimet állandóan gyarapítom

és azon leszek,

hogy az orvosi tudományt fejlesszem.

Hivatásomat lelkiismeretesen gyakorolom.

Fogadom, hogy orvosi tudásomat

az egészség megőrzésére és a betegek javára fordítom.

A betegek gyógykezelésében meggyőződésem

és tudásom szerint

csak azt alkalmazom és tanácsolom,

ami a javukra válik

és óvni fogom őket

az egészségre káros

és ártalmas hatásoktól.

Akár az orvosi szolgálat közben,

akár azon kívül

bármely titkot megtudok embertársaimról,

azt – hacsak törvény nem követeli –

senkinek fel nem fedem.

A beteggel,

illetve ha a beteg érdeke úgy kívánja, hozzátartozóival,

időben és kíméletesen közlöm

betegségének természetét

és a gyógykezelés módjait.

Orvosi bizonyítványt

csak igaz meggyőződésem szerint adok ki.

A betegek, orvostársaim

és a társadalom egésze iránt

a doktori címhez méltó magatartást tanúsítok,

az orvosi hivatás becsületét

és nemes hagyományait megőrzöm.

Társadalmi, politikai,

nemzeti, faji és vallási akadályok

nem állhatják útját hivatásom teljesítésének.

Ezt az esküt ünnepélyesen,

szabad akarattal teszem.

kardio1 2018.09.09. 15:12:38

@Nagy kámpics:
Az orvoskamara javaslata:
Én (…) esküszöm, hogy orvosi hivatásomhoz mindenkor méltó magatartást tanúsítok. Legfőbb törvénynek tekintem a betegek testi és lelki gyógyítását, a betegségek megelőzését. Az emberi életet minden megkülönböztetés nélkül tisztelem. Orvosi tevékenységem soha nem irányul emberi élet kioltására. A betegek emberi méltóságát és jogait tiszteletben tartom, bizalmukkal nem élek vissza és titkaikat haláluk után is megőrzöm. Tanítóimnak megadom az illő tiszteletet, orvos társaimat megbecsülöm. A betegek érdekében ismereteimet, tudásomat folyamatosan gyarapítom. Minden erőmmel arra törekszem, hogy megőrizzem az orvosi hivatás tisztaságát és tekintélyét. Az … Egyetem hírnevét öregbítem és megbecsülését előmozdítom.

kardio1 2018.09.09. 15:16:05

@Nagy kámpics:
Az eredeti hippokratészi eskü:
Esküszöm a gyógyító Apollónra, Aszklépioszra és Hügieiára és Panakeiára és valamennyi istenre és istennőre, akiket ezennel tanúkul hívok, hogy minden erőmmel és tehetségemmel megtartom következő kötelességeimet: tanáromat akitől e tudományt tanultam, úgy fogom tisztelni, mint szüleimet, vagyonomat megosztom vele, s ha rászorul, tartozásomat lerovom; utódait testvéreimnek tekintem, oktatom őket ebben a tudományban, ha erre szentelik magukat, mégpedig díjtalanul; továbbá az orvosi tudományt áthagyományozom fiaimra és azokra, akik az orvosi esküt leteszik, másokra azonban nem. Tehetségemhez és tudásomhoz mérten fogom megszabni a betegek életmódját az ő javukra, és mindent elhárítok, ami ártana nekik. Senkinek sem adok halálos mérget, akkor sem ha kérik, és erre vonatkozólag még tanácsot sem adok. Hasonlóképpen nem segítek hozzá egyetlen asszonyt sem magzata elhajtásához. Tisztán és szentül megőrzöm életemet és tudományomat. Sohasem fogok hólyagkövet operálni, hanem átengedem ezt azoknak, akiknek ez a mesterségük. Minden házba a beteg javára lépek be, s őrizkedni fogok minden szándékos károkozástól, különösen férfiak és nők szerelmi élvezetre használatától, akár szabadok, akár rabszolgák. Amit kezelés közben látok vagy hallok – akár kezelésen kívül is a társadalmi érintkezésben, – nem fogom kifecsegni, hanem titokként megőrzöm. Ha ezt az eskümet megtartom és nem szegem meg: örvendhessek életem fogytáig tudományomnak, s az életnek, de ha esküszegő leszek, történjék ennek ellenkezője."

Amint látod, ebbe már a mai nőgyógyászok, urológusok sem férnek bele...

kardio1 2018.09.09. 15:17:06

@adg: mi gyakran egyetértünk !

Szakura 2018.09.09. 15:33:02

Én 2010 óta élek Chelmsfordban. Egy esős késő délután vágtam át a Central parkon, amikor megláttam néhány őrültet, akik fekvőtámaszoztak, futottak, edzettek. Azóta én is csinálom, amikor csak tudom, ez az Essex Bootcamp, igazi exkommandósok is az edzők között. Itt szereztem az első barátokat, meg a férjemet is itt ismertem meg. Ami hiányzott otthonról, az a szauna, az úszás, szóval beléptem a Vorgin fitnessz klubba, aztán vátottam a közelebbi Nuffieldra. Nagyon jó minden Lessmills óra. A Riverside Lesuire centerben rövidebb 30-45 perces órák is vannak, és jó edzők, nincs viszont szauna, és a gym is kicsi.

gabors 2018.09.09. 15:35:52

@kardio1: "@Arthamyr: egyáltalán nem. Én például a gyógyításra, és nem az emberi élet kioltására esküdtem orvosként."

nem valami olyan hogy "do not harm" ???? mert az nem ugyanaz abba belefer siman az euthanzia ... mert sok orvos amoge bujva hogy nem "olthatok ki eletet" bizony nagyon nagyon sok kart okoz a betegenek es azok csaladjanak ....

vagyis illene mar az ovosoknak is elfogadni hogy hagyjanak mar meghalni ha azt akarom, es segitsenek (IGEN SEGITSENEK) azt a leghumanosabban megtennem ne kelljen mar a metro ele ugranom ezert. .... foleg ha mar a Parkinson miatt erre keptelen is lennek de meg tisztan tudom hogy IGY nem akarok elni... az Alzheimer kicsit mas mert nehez meghuzni a hatart hogy meddig beszamithato es mivel nincs pozitiv teszt es prognozis egyelore ... de mive 2 evig jartam a nagybatyamhoz hetente ugy nem akarok meghalni .....

Arthamyr 2018.09.09. 15:48:10

@kardio1: Lehet figyelmetlen voltam, de ebben nem találom az eutanázia tilalmát.

Arthamyr 2018.09.09. 15:49:01

@kardio1: Ebben benne van viszont.

kardio1 2018.09.09. 16:01:13

@gabors: a do not harmba már hogy férne bele más életének tevőleges elvétele ?

kardio1 2018.09.09. 16:04:17

@Arthamyr: igen, többféle verzió van, nem is emlékszem, nekünk annak idején a pontos szöveg hogy is volt.
Mindenesetre az aktiv eutanázia Magyarországon is és Franciaországban is tiltott.

Arthamyr 2018.09.09. 16:04:50

@kardio1: Nem érzem a kellő tiszteletet a bérgyilkos megnevezésben, és azt amúgy is használják már más, törvénytelen tevékenységre. Ennek pedig legálissá kell válnia, és fontos szolgáltatás.

Nézzük a következő szituációt: gyógyíthatatlan daganatos beteg vagyok, van hátra 3-9 hónapom. Ez borítékolhatóan nem lesz életem legszebb időszaka, sőt, épp ellenkezőleg. Erre statisztikailag elég jelentős esélyem van, meg már láttam közeli hozzátartozót is átmenni a folyamaton.
Felháborít, elszomorít, megrettent (és még sorolhatnám), hogy nem mondhatom azt, hogy nem kérem azt az időszakot, mert idejétmúlt szabályozás és orvos etika van, amikor egy jóérzésű ember ilyen esetben a kutyáját is elaltattatná. De megmondom őszintén, nem is várnám, hogy orvos végezze, ehhez azért nem kell nagy szakértelem, csak adják oda a szert, amitől fájdalommentesen és gyorsan véget vethetek az életemnek. Ennek ellenére az a jelenlegi rendszer, hogy megvárják, amíg szép lassan megeszi a testem rák, közben költségesen használom az egészségügyi rendszer szűkös erőforrásait. Gyakorlatilag pénzt pazarolnak arra, hogy feleslegesen kínozzanak.

Ha egész életemben tisztességesen játszottam, hagy döntsem már el én, hogy teszem le az ultimót az asztalra, és ne bélyegezze meg senki azt az embert, aki ebben nekem segít.

Aki a fenti szituációkhoz hasonlóban nem támogatja az _aktív_ eutanáziát, annak csak azt tudom kívánni, hogy élje át, lehetőleg minél hamarabb, és akkor a döntéshozásba legalább nem fog beleszólni a passzív eutanázia szép időszaka után. :/

Arthamyr 2018.09.09. 16:05:22

@kardio1: Nagyon kevés helyen engedélyezett sajnos.

Arthamyr 2018.09.09. 16:09:31

@adg: Az abortusznál tényleg kiváló megoldás lenne, ha engednék az örökbefogadást. Viszont ha nem megy, akkor nem kellene minden áron tiltani az abortuszt.

2018.09.09. 16:10:04

@Nagy kámpics: "Mit hiányolsz?"

nem a joggal van baj, hanem az emberek hozzaallasaval. Pl amikor meselem a kollegaimnak, hogy a lanyom milyen jo videojatekokban, akkor csodalkozott, hogy miert nem lanyom jatekokat jatszik.

vagy amikor 1-2 eve kidobtak egy statisztikat, hogy egy nyilt forraskodu fejlesztesnel a lanyok kodjat nagyobb aranyban dobjak vissza (hogy nem eleg jo), de amikor nem egyertelmu a szerzo neve, akkor pedig a lanyok kodjat nagyobb aranyban fogadjak el.

vagy amikor rafting turan meseli a turavezeto, hogy a multkor, amikor a felesege vezette a turat, az egyik faszi fel volt haborodva, hogy egy no a turavezeto, mert neki egy no ne mondja meg, hogy mit kell csinalni (hogy kell evezni)

szoval az egyik gond, hogy a noket sok esetben csak azert nem tartjak alkalmasnak, mert no, emiatt nekik sokkal jobban kell bizonyitani, ami miatt meg hatranyban vannak.

de biztos az itteni csajok el tudjak mondani ezt jobban, meg hogy a hazassagok hany szazalekaban csak a no dolga a kaja/takaritas/gyerek hazija/ki tudja mi.

de mondjuk egy olyan orszagban, ahol a kozponti mantra, hogy a nok ne a karriert nyomjak, hanem szuljenek otthon 3-4 gyereket, meg amikor az a tema, hogy verik a noket, akkor az a valasz, hogy szuljenek 4-5 gyereket, es akkor majd a ferfiak tiszteljek a noket, hat basszus az eleg kozepkori irany

2018.09.09. 16:17:56

@kardio1: "semmiféle hátrányos megkülönböztetésüket nem látom Franciaországban, sem a közéletben, sem a magánéletben. "

akkor szerencses vagy, mert normalis emberek kozott elsz, normalis helyen. New Yorkban is gyakran lat az ember kezenfogva setalva azonos nemu embereket, meg hazassag elott fotozkodnak a central parkban. de mondjuk nem vagyok benne biztos, hogy egy texasi kisvarosban is ugyanigy setalgatnak meg fotozkodnak.

2018.09.09. 16:23:31

@kardio1: "Az abortusszal is az az elvi bajom, .. nem csak a saját életüket... másik személy létéről, vagy haláláról. ... az apának is kéne lapot osztani, nem ?"

persze van itt sok kenyes kerdes, nem mondom, hogy ez egyszeru, meg hogy nincs mirol vitatkozni, meg hogy semmi baj nincs a dologgak. pl nem hiszem, hogy valaha meg fognak egyezni, hogy mikortol beszelunk eletrol (pl szerintem megtermekenyules utan meg nem, meg 2-3 het utan sem, meg akkor sem, amikor eloszor hallani szivhangot, de mondjuk 18 het, amikor meg bizonyos helyzetekben lehet szo abortusz, az mar szerintem is egy elo ember. Megint masik kerdes, hogy ettol fuggetlenul az "mekkora bun")

Szaktanár 2018.09.09. 16:27:21

@LepesMez: "vagy amikor 1-2 eve kidobtak egy statisztikat, hogy egy nyilt forraskodu fejlesztesnel a lanyok kodjat nagyobb aranyban dobjak vissza (hogy nem eleg jo), de amikor nem egyertelmu a szerzo neve, akkor pedig a lanyok kodjat nagyobb aranyban fogadjak el."

mese habbal. a kód egy elég őszinte dolog, és vagy jól (hatékonyan) van megírva, vagy szarul; és ezen attribútumának semmi köze a fejlesztő neméhez. bónuszkérdés: miért van az, h sem az iskolámban, sem a munkahelyemen nem haladta meg az 5%-ot a női fejlesztők száma? gondolom ez is ilyen white men privilege, ahova nőket nem engednek be, ugye?

2018.09.09. 16:28:45

@kardio1: "Én például a gyógyításra, és nem az emberi élet kioltására esküdtem orvosként. "

ez az eskure valo hivatkozas akkora szar. mintha nem hazudna minden ember minden nap, nem lennenek csalasok, visszaelesek. az emberek atmennek piroson (huuuu), azt mondjak a feleseguknek, hogy nem nagy a segguk a farmerban, a gyerekeknek, hogy minden szep es jo lesz. ebbe a sorba siman beleferne, hogy valakinek rothad a teste a raktol, minden masodperce kinszenvedes, akkor segitenek neki veget vetni.

nem erre eskudtem fel... ja..

Etniez 2018.09.09. 16:29:48

@Arthamyr: Angliában nincs ilyen és megfelelőek a nemi arányok.
Sőt, sokszor a nők kezdeményeznek.

kardio1 2018.09.09. 16:31:58

@Arthamyr: nem is szándékoztam tiszteletreméltó megnevezést találni arra, akinek egy másik ember életének kioltása a feladata. Egyébként örülök, hogy csak kevés országban engedélyezték.
Konkrét példádat illetően, nem hiszem, hogy az életben mindig ki tudnánk mazsolázni a kellemes oldalt és elkerülni a kellemetlent.
Az adott helyzetben, ha megmenteni nem tudnálak, feladatomnak érezném, hogy enyhítsem a szenvedésedet, fájdalmadat, akár annak árán, hogy az életedet megrövidítheti, amit ezért teszek. Az életedet nem oltanám ki direktben. Viszont, ha beáll az agyhalál, levennélek a lélegeztetőépről pl.

2018.09.09. 16:34:21

@Szaktanár: "mese habbal. a kód egy elég őszinte dolog"

akkor amuljal ezen a cikken:

www.theguardian.com/technology/2016/feb/12/women-considered-better-coders-hide-gender-github

egyebkent pont nagyszeruen demonstraltad a problema gyokeret: az emberek nem is akarjak latni, hogy van problema. "a nok fizetese azert szarabb, mert nem tudnak alkudni". ja. csak a ugy alkudoznak mint a ferfiak, akkor valasztanak egy ferfit. vagy egyszerubben alanyabban van a kuszob az emeles megadasa/akkor bocs, keress masik allast kozott.

miert van 5%-ny programozo? ugyanazert, amiert ha meselem a kollegamnak, hogy a lanyom jo videojatekokban (egyebkent matekbol is jo, meg tok jo dolgokat csinalt scratchben), akkor csodalkoznak, hogy miert nem lanyos dolgokkal jatszik.

azert van 5%-nyi programozo, mert nincs benne a kulturaban, hogy ez nekik is ugyanolyan jol megy. Sokan nem is tekintenek a lanyok kozul a programozasra jopofa hobbikent, ki sem probaljak, vagy ha tetszene nekik, a suliban nehezebben verodnek a fiukkal teli csapatba.

2018.09.09. 16:38:43

@Arthamyr: "Az abortusznál tényleg kiváló megoldás lenne, ha engednék az örökbefogadást."

szerintem ez nem kivallo megoldas (mivel nem helyettesiti). Terhesnek lenni szopas + nagy az eselye, hogy kialakul egy kotodes, amivel aztan szamolnia kell a nonek, meg kezelnie.

abortusznal ezek nincsenek (vagy kozel sem olyan mertekben)

Szaktanár 2018.09.09. 16:40:02

@LepesMez: inkább azon ámulok, h te a guardian-t hiteles forrásként citáltad ide, miközben az egyik legelfogultabb sjw orgánumról van szó. mi lesz a következő, a buci macira fogsz hivatkozni? ne már.

"azert van 5%-nyi programozo, mert nincs benne a kulturaban, hogy ez nekik is ugyanolyan jol megy." aha, értem. tehát dániában, ahol én diplomáztam és dolgozok, nincs benne a kultúrában a férfi-női egyenlőség. te, félve kérdezem, h biztos h nem azért, mert a lányokat ez a terület sokkal kevésbé vonzza?

kardio1 2018.09.09. 16:51:09

@LepesMez: miért pont a 18. héttől ? Milyen logika alapján ? Ha előtte nem ember, akkor mi?

adg 2018.09.09. 17:02:35

@LepesMez: “Terhesnek lenni szopas”
Viszont az nem csak ugy tortenik az esetek nagy reszeben, hanem tenni kell erte. Es el lehet kerulni viszonylag egyszeruen es nagy biztonsaggal.
Favagonak meg esztergalyosnak lenni is szopas, nem figyelsz, es hopp, ugrott az ujjad. A figyelmetlenseg ara.

“nagy az eselye, hogy kialakul egy kotodes”
Szornyu lenne, meg megtartana es rajonne, hogy mégis szeretne gyereket. (Tudom, korulmenyek. Azokon is lehet segiteni.) Amugy az abortusz is okoz sokszor lelki problemakat, azert nem egy anyajegy levetele az sem.

Ez amugy egy felfogasbeli kulonbseg, altalaban nem lehet meggyozni a masik oldalon allot, tok meddo vita. En legalabbis nem lattam meg, hogy barkinek is sikerult volna. Inkabb kompromisszumos megoldasok szuletnek, mondjuk xedik hetig oke, utana meg nem, vagy betegseg miatt oke, vagy akarmi.
Nyilvan az ir pelda az egyik veglet, az abszolut kotetlen meg a masik, azert vannak atmenetek.

De mint mondtam nekem az tetszene, hogy aki nem akar gyereket, az ne legyen rakenyszeritve, mert az senkinek sem jo, es en a mesterseges meddove tetelhez szabott korlatokat is eltorolnem, az is jobb, mint az abortusz. Felnott enber el tudja donteni ezt az allam nelkul is.

2018.09.09. 17:03:07

@Szaktanár: ha megerteni akarnad a problemat, nem csak vedeni a sajat igazadat, akkor nem jonnel a trump/orban fele fake news klissevel, hanem rakattintanal a kb 3-ik sorban levo forrashivatkozasra:

peerj.com/articles/cs-111/

amugy meg lehet, hogy a lanyokat valamiert kevesse vonzana a terulet egyebkent is, de az 5% (ami inkabb 20% szerintem), meg ezzel egyutt is keves.

a vicc amugy, hogy az informatika kezdeten pont nokbol volt tobb programozo, ezt a matematika egy aganak fogtak fel, amire amugy degradaloan neztek a ferfiak. ez is fellelheto valahol az interneten, de most nem fogok 10 percet keresgelni, hogy aztan egy mozdulattal lefikazd a forrast, mert hogy ugyis kurvara neked van igazad mindig, barmit irnak a fake news gyarak...

kardio1 2018.09.09. 17:03:07

@LepesMez: annak, hogy nem őszinték az emberek, vagy nem tartanak be szabályokat, mi köze is van ahhoz, hogy én komolyan veszem-e az eskümet ?
Ha más megcsalja a házastársát, te is megcsalod a tiéd, vagy természetesnek veszed, hogy ő csal meg téged ?
Attól még, hogy más nem tartja be az esküjét, én még komolyan veszem az enyémet.

2018.09.09. 17:04:53

@kardio1: nem azt mondom, hogy 18 hettol, hanem azt, hogy a 18 het mar szerintem az. van kulonbseg a kisebb-egyenlo es az egyenlo kozott.

egyebkent pedig nem tudom, hogy mikortol kell embernek tekinteni, es mi alapjan.

kardio1 2018.09.09. 17:05:38

@LepesMez: szerintem az abortusz minden nő számára egy trauma, nem csak fizikailag, hanem lelkileg is.

Arthamyr 2018.09.09. 17:08:39

@LepesMez: A kötődést leszarom, és megmondom őszintén nem annyira érdekel a nő sorsa, neki lett volna módja rá, hogy elkerülje a teherbe esést, ha felelős döntéseket hoz előtte. A problémám a "feleslegesen" megszületett, rossz körülmények között felnövekvő szerencsétlen gyerekekkel van, akik a szüleik felelőtlenségének levét isszák meg és viszik magukkal az életben.
Ez egy kompromisszumos megoldás lenne, csökkenteni az abortuszok számát. Mellékhatásként olyan családokat gyerekhez juttatna, akik most nem tudnak gyerekhez jutni, csökkentené a rossz körülmények között élő gyerekek számát, és a nőket/apákat sem egy évtizedekig tartó teherrel sújtaná.

Nyilván nekem annyira nincs gondom az abortusszal (egyáltalán nem tartom jónak, de vastagon preferálom fentebb említett a "felesleges" gyerekekkel szemben), szóval ha választani kell, hogy legyen vagy ne legyen, egyértelmű a döntésem. Aki meg annyira abortuszellenes, hogy a beteg gyerekek is szülessenek meg szerinte, annak első körben javaslom a dublini állatkert meglátogatását, ha nem elég a benyomás, akkor meg fogadjon örökbe pár ilyen gyereket.

kardio1 2018.09.09. 17:08:47

@LepesMez: pedig ennek a határnak a meghatározása a kritikus pont, ennek alapján kellene erről véleményt alkotnunk.

Szaktanár 2018.09.09. 17:09:08

@LepesMez: szó sincs róla, h mindig kurvára nekem lenne igazam, de meg ne haragudjál már ha egy közismerten hiteltelen forrást nem veszek komolyan. olvasgatom itt néha, amiket írogatsz, az esetek nagy többségében nagyon úgy tűnik, h inkább neked van szembe forgalom, bármi is a téma, mint nekem - gondolom persze erről is én tehetek :)

2018.09.09. 17:09:19

@kardio1: remelem a kisdobos eskudet is komolyan veszed… az esku amugy onmagaban egy nevettseges dolog. az ember elore megiger valamit, amikor nyilvan evek alatt valtozik az ertekrendje es valtoznak a korulmenyek. mellesleg kivancsi vagyok, hogy hanyan tartottak elemzo partit az eskutetel elott, hogy pontosan mit is jelent, es hanyan szovegeltek el csak a ceremonia reszekent.

2018.09.09. 17:21:45

@Szaktanár: lehet, hogy en is hulye vagyok, de te feletkeztel el az eredeti temarol: (tessek, ez nem guardian)

peerj.com/articles/cs-111/#supplemental-information

es mentel at pure csesztetesbe. en legalabb a baszogatas mellett probalok ervelni is.

a lenyeg, ez egy kutatott terulet, hogy a noket alacsonyabbra soroljak az informatikaban. amennyiben elo tudsz hozni legalabb egy gagyi kutatast ellenpeldakent (tolem lehet, egy masik guardian cikk, nem vagyok finnyas), akkor vitazhatunk tovabb. az nem ellenpelda, hogy szerinted en altalanossagban baromsagokat beszelek, nem is ertem ezt a logikat, mint ha te is informatikus lennel, azoknak azert tobb logikai keszseguk szokott lenni ennel...

Arthamyr 2018.09.09. 17:23:28

@kardio1: Ez a baj, ezek az emberek rendes, jóravaló emberek, akik segítenek másoknak meghalni, amire te pl. nem vagy hajlandó. Az állatorvos sem volt szadista állatkínzó, amikor elaltatta a beteg kutyámat, és én sem voltam az, sőt nagyon szerettem a kutyát.

És félreértesz, én nem azt akarom, hogy csökkentsék a szenvedésemet, hanem azt, hogy vessenek véget a neki. Vagyis most ezt így nem tudom, viszont kizárólag azt tartanám helyesnek, ha ez a döntés csak és kizárólag az én kezembe lenne. Azt, hogy akármikor meghozhassam a döntést, hogy akkor innen már nem kívánom tovább a dolgot.

Semmi gondom nincs vele, hogy te ezt nem vagy hajlandó elvégezni, azzal van gondom, hogy sokan vannak ilyenek az orvosok/szabályozók között, és emiatt még vita sem igazán lehet róla. Pedig ez nem az orvosok döntés kellene, hogy legyen, sőt, még csak nem is a társadalomé, hanem csak és kizárólag a haldoklóé. Nem jó, hogy egy haldoklóra ráerőltetik a hosszú haldoklást, és ha valaki hajlandó segíteni rajta, akkor azt meghurcolják, megbüntetik, gyakorlatilag emberölésként/gyilkosságként kezelik némely országban, amikor teljesen természetesnek kellene lennie.

Jelenleg, ha olyan országban élek, ahol ez tiltott, elég komoly kockázatnak vagyok kitéve, hiába élek egészségesen, simán behúzhatom a rák-lottón a jackpotot. Viszont nem akarok pl. Belgiumba költözni amiatt, mert még a fejlett Európa nagy részén is maradi felfogás uralkodik a szabályozásban.

Szaktanár 2018.09.09. 17:24:22

@LepesMez:

es mentel at pure csesztetesbe. en legalabb a baszogatas mellett probalok ervelni is. <-> nem is ertem ezt a logikat, mint ha te is informatikus lennel, azoknak azert tobb logikai keszseguk szokott lenni ennel...

önmagad paródiája vagy, ember :D

Arthamyr 2018.09.09. 17:40:42

@LepesMez: Elképzelhető, hogy ki lehet mutatni, hogy egy nőt hátrány ér az informatikában. Megfelelően megválasztott adatokkal ezt biztos ki lehet hozni.

Viszont, miután azonos pozíciókban, azonos munkáért, azonos városban stb. simán lehet akár sokszoros különbség pl. a fizetések közt és a work/life balance-ban - és ezt empirikusan alá tudom támasztani - a "nőségből" adódó _kimutatott_ hátrány elhanyagolható az egyéb faktorokhoz képest. Az IT azért egy viszonylag modern, meritokratikusan műkődő szakma. Viszonylag. Nyilván a gigacég gigacég, és ott a meritokráciát lehúzzák a vécén. :) Miért van az, hogy az egyik helyről átmenve megduplázódik az ember fizetése, és kevesebbet is kell dolgoznia? Miért van az, hogy simán kineveznek szakmailag némileg inkompetens embereket kisfőnöknek? Miért van az, hogy ugyanazon csapatban dolgozó két ember közt 20-50%-os fizetésbeli eltérés van?
Másrészt, ha szűkebb területeket veszünk, pl. specifikusan egy-egy céget, akkor van olyan is, ahol kifejezetten előny, ha valaki nő, mivel nyiltan kimondott pozitív diszkrimináció van a női jelentkezők iránt. Egyébként ahol voltam, és interjúztattam, sehol, senki részéről nem tapasztaltam diszkriminációt nőkkel szemben, egyszerűen ez fel sem merült.

Egyébként nem is néztem meg a linkelt statisztikádat. :D

2018.09.09. 17:42:26

@Szaktanár: viszont tovabbra sem reagalsz az adatokra. jobban erdekelne az arrol alkotott velemenyed, hogy miert lehet ez?

Szaktanár 2018.09.09. 17:44:00

@LepesMez: jézusom, ne húzz már fel. mert hülyeség b+, azért. csak azt nem értem, ha már ilyen marha nagy google virtuóz vagy, akkor ez mégis h kerülte el a figyelmedet?

slatestarcodex.com/2016/02/12/before-you-get-too-excited-about-that-github-study/

most má nyugoggyále!

geeeteee 2018.09.09. 17:45:17

Elnézést, nem akartam kisiklatni, meg nem is én voltam. A mókus volt. A közbeszédben többször szembejött a "szabad akarat csak illúzió" Az itt vitatott esetekben csak meg kell tenni. Nem lehet visszacsinálni. Angyalföldet erről nevezték el.
Régen már láttam a "Párizs, Texas"-t, most meg hallom, hogy kult film. Ki lennél(ha nem muszáj, egyértelmű, hogy egyik sem), pedig mi vagyunk.

geeeteee 2018.09.09. 17:45:21

@kardio1: A tett halála az okoskodás. Előbb írtam már valamit a szabad akaratról, még nem ért át. Közmegegyezés ide, vagy oda, vannak egyirányú dolgok.

geeeteee 2018.09.09. 17:45:23

@kardio1: Meg az apának is ( A g*citolvaj kifejezés mennyire közismert?).

2018.09.09. 17:51:21

@Arthamyr: a statisztika nem arrol szol, hogy a nok kevesebbet keresnek, hanem ha ott van, hogy ok nok, akkor nagyobb aranyban utasitjak el, hogy merge-eljek a valtoztatast. tehat nagyobb esellyel fogjak rosszabbnak tekinteni a kodot.

egyebkent ami helyeken dolgoztam, ott en sem eszleltem, hogy a noi programozok kevesebbnek lettek volna tekintve csak a noi mivoltuk miatt (sot, az utolso helyen talan gyorsabban lepkedtek elore, amit en annak tulajdonitottam, hogy jobban beszeltek angolul, ami annal a cegnel fontos volt)

ugyanakkor tarsadalmi szinten, amikor az emberek egy resze racsodalkozik, hogy egy no informatika irant erdeklodik (vagy egy kislany szamitogeppel szeret jatszani), ez problema, es a nok hatranyos helyzetet mutatja (tarsadalmi nyomas -> nok kisebb szerepe az informatikaban)

de mindezt konyebb lenne elmagyarazni, ha pl egy evig tanitananak gender studies-t a gimnaziumokban, hogy az emberek tudjak mit kell figyelni. De valamiert van egy erzesem, hogy ez magyarorszagon mostanaban nem fog megtortenni.

2018.09.09. 17:52:57

@Szaktanár: latod, kezdhetted volna ezzel, es akkor megsporoljuk a farokmeregetest… olvasom a cikket… (vs reflexbol lefikazom a forrast)

Szaktanár 2018.09.09. 17:54:32

@LepesMez: "egyebkent ami helyeken dolgoztam, ott en sem eszleltem, hogy a noi programozok kevesebbnek lettek volna tekintve csak a noi mivoltuk miatt (sot, az utolso helyen talan gyorsabban lepkedtek elore, amit en annak tulajdonitottam, hogy jobban beszeltek angolul, ami annal a cegnel fontos volt)"

nahát! micsoda meglepetés! tehát te magad is az ellenkezőjét tapasztaltad annak, ami mellett kardoskodsz, de azért biztos csak nem úgy van ez, há nem, há e! mer hát ezek a férfiak direkt nem akarnak nőket előléptetni, csak mer nők!!! gyalázat!

"de mindezt konyebb lenne elmagyarazni, ha pl egy evig tanitananak gender studies-t a gimnaziumokban, hogy az emberek tudjak mit kell figyelni."

ja te ilyen gender studies ember vagy? mondjuk így minden rögtön érhetővé vált.

kardio1 2018.09.09. 18:18:32

@Arthamyr: pontosan, a te döntésed, hogy meg akarsz halni. Tedd meg, ha tudod. De ne akarj mással végrehajtatni olyat, amit te akarsz.

Bredpitt Monika 2018.09.09. 18:24:24

@kardio1: ez most nem volt fair, ajánlom figyelmedbe ezt a filmet megtekintésre, és ez egy nagyon is valós helyzet, te tudod a legjobban, mint orvos

Mégis kinek az élete? (ez az ember nem tud meghalni más segítsége nélkül)

Ken Harrison fiatal szobrász olyan súlyos közlekedési balesetet szenved, hogy csupán a drága klinikai gépezetek tudják életben tartani. Amint felismeri helyzete kilátástalanságát, úgy dönt, hogy befejezi életét. De a főorvos megtagadja tőle a segítséget, s megpróbálja pszichiátriai szakvélemény segítségével Ken beszámíthatatlanságát bizonyítani. A bíróság azonban megítéli az örök mozdulatlanságra ítélt beteg önkéntes halálhoz való jogát. Az életben tartó készüléket kikapcsolják, és Ken csöndesen meghal.

kardio1 2018.09.09. 18:24:43

@LepesMez: mondjuk a házasságkötéskor is esküt teszünk, és alapvetően az a formálisnak, hogy legalább igyekszünk betartani, nem ?
Igyekszem jó orvos lenni, és ennek része, hogy bizonyos alapvetéseket az ember betart. Ilyenekről szól az orvosi eskü is.

2018.09.09. 18:26:08

@Szaktanár: "te magad is az ellenkezőjét tapasztaltad"

en csak egy nagyon kicsi szeletet tapasztalom a vilagnak, ezert nem erdemes az en kozvetlen tapasztalataimbol kiindulni minden esetben. pl

- az en kornyezetemben az atlagos iq kb 120-130 lehet. ez nem igaz a teljes vilagra, emiatt az en vilagom kicsit maskeppen nez ki.
- az en kornyezetemben minimalis ember szavazott a fideszre. ez nem igaz a teljes lakossagra.
- a kornyezetemben elo emberek nem lopnak el a kocsim, ha bennehagynam a kulcsot

szerintem fogod a lenyeget...

a cikk amit belinkeltel amugy nagyon erdekes volt, es megvaltoztatta a velemenyem azzal kapcsolatban, hogy mennyire lehet ra tamaszkodni.

gender studies - nem tudom erdemes-e barmit valaszolnom erre. sajat tapasztalatom alapjan (hehe), pont azoknak lenne ra legnagyobb szukseguk, akik legjobban elutasitjak. (plusz, baszodjal meg kdmp)

2018.09.09. 18:33:35

@kardio1: sokan mar magat a hazassagot is csak formalitasnak tekintik, es nem is hazasodnak. eskuk - ceremoniak - ezek mind csak formalitasok, es nem hiszem, hogy tul sokat jelentenenek.

de egyebkent ertem, hogy mit mondasz, es elhiszem, hogy meggyozodesbol csinalsz dolgokat, mert az ugy jo, es elhiszem, hogy az esetedben ez egybevag azokkal a kijelentesekkel, amit az eskudben tettel.

ugyanakkor ha van olyan orvos, aki szerint az igazabol segitsegnyujtas, hogy aktivan megroviditenek egy szenvedest, akkor nem ertem, hogy az hogy lehet jo, hogy erre nincs legalis ut. Es nem ertem, hogy miert nem lehetett legalabb azt felmerni, hogy mekkorak az aranyok (hany szazalek orvos, hany szazalek lakossag tamogatja). Mert ha ez egy jelentos mertek, akkor hiba volt el sem kezdeni errol beszelgetni, mert par tucat magasrangu ember ravetitette a gondolatvilagat az egesz Magyar tarsadalomra, hogy az a helyes ertekrend.

2018.09.09. 18:34:35

(a magyart csak tevedesbol irtam nagy M-mel, az autocorrect miatt, nem a tiszteletem jeleul. ezt fontosnak tarottam megjegyezni :)) )

Arthamyr 2018.09.09. 18:35:36

@LepesMez: Ha arról is szól, valószínűleg nincsen megtiszítva egyéb hatásoktól, és/vagy kis mintán készült. Egyébként is, már az sem mondható, hogy az open-source contributer-ek (gondolom onnan szedték a statot, cégektől megintcsak nem szerezhető be úgy, hogy reprezentatív legyen a minta?), csak a fejlesztők között reprezentatív mintának számítanak, ez csak kis rész. Pl. felmérték, hogy ahol nem látszott a néven, hogy lány, ott valóban nem volt jobb a kód? Hogy a merge-t ugyanolyan mentalitású, tudású, fejlesztési filozófiájú ember végezte? Kizártnak tartom.

Társadalmi szinten sokan csodálkoznak rá sokmindenre, ezen oktatással és jóléttel lehet segíteni, mindkettő növeli a toleranciát a szokatlan, de nem ártalmas dolgok iránt. Mondjuk nem osztom a véleményed, hogy feltétlen gender studies kell (bár az sem jó, ha az démonizálva van), én és a környezetemben lévő sok ember életeben nem tanult olyat (szerintem akkoriban még nem is volt ilyen, de biztos nem volt ilyen prominens dolog), azt sem igazán tudom, miről szól, és mitől lennék jobb ember, ha tanultam volna, mégsem szoktunk nemi alapon diszkriminálni, legalábbis nem munka közben. Pl. amikor a barátnőimmel összejöttem, szigorúan diszkrimináltam nemi alapon, nem fordulhatott volna olyan elő, azok 100%-ig hátrányban voltak, akik nem lánynak születtek... Biztos nem ez lenne a #1 dolog a listámon, amivel bővíteni kellene a (magyar) gimnáziumi oktatást.

kardio1 2018.09.09. 18:41:18

@Bredpitt Monika:
Elolvastam a film sztoriját, nagyon más eset, mint Arthamyr példája a végstádiumú rákos betegről. Az összefoglalóból nem derült ki, kapott-e pszichés segítséget a főhős pl. Nemcsak olyan irányba folyhatott volna a történet, ahol csak az aktiv eutanázia és az életbentartás a két alternativa. Egyébként adott kezelési lehetőség meg nem adása is opció ilyen esetben, például nem lélegeztetőgépre rakni valakit, akinél nincs reális sansz, hogy túléljen.

2018.09.09. 18:41:20

@kardio1:

Köszi az eskük beidézését.

"a do not harmba már hogy férne bele más életének tevőleges elvétele ?"

Gondolom úgy, ahogy a káros mellékhatású (azaz kvázi mérgező) dolgok beadása. A 'nagyobb jó'/'kisebbik rossz' nézése.

Egyébként - tiszteletben tartva a te konkrét esküdet és véleményedet - ez az eskü is nyilván csak néhány papírra írt szó, bármikor megváltoztathatjuk (ahogy meg is változott, ugye).

Arthamyr 2018.09.09. 18:42:42

@kardio1: Azzal sincs semmi gond, ha a gyógyszertárban kapható ehhez megfelelő szer, amit tud használni a hozzám hasonló egyszerű ember is.
Egyébként a szolgáltatások erről szólnak, hogy mással hajtatunk végre olyasmit, amit mi akarunk. Az orvoslás is erről szól, és pl. fodrászhoz is elmegyek. Ilyen szolgáltatásra is lenne nagy igény, de jelenleg a törvény bünteti.
Fel is akaszthatom magam, vagy ugorhatok egy fejest magasról betonba, de úgy érzem, sokkal jobb érzés lenne, ha egy szakképzett aneszteziológus oldaná meg a problémámat, bár nyilván az kicsit ágyúval verébre dolog, annál sokkal kevesebb is elég. Lehet, hogy simán van olyan tabletta is, ami tökéletes, csak nem kapható kereskedelmi forgalomban.

Arthamyr 2018.09.09. 18:44:20

@LepesMez: A házasság jogi kategória a legtöbb helyen, gyakorlatilag egy szerződés is.

kardio1 2018.09.09. 18:45:53

@Nagy kámpics: direkt halálokozás nem lehet jobb egy másik alternatívánál. Mégegyszer, aktív eutanáziáról beszélünk.
Az eskü szövege persze változott Hippokratész óta, és még fog is nyilván. Az én tevékenységemet viszont az itt és most határozza meg.

2018.09.09. 18:48:23

@LepesMez:

"szoval az egyik gond, hogy a noket sok esetben csak azert nem tartjak alkalmasnak, mert no, emiatt nekik sokkal jobban kell bizonyitani, ami miatt meg hatranyban vannak."

Értem.

Én úgy látom, a társadalmi szerepek mindenkit skatulyába zárnak, minket is. Ha mi próbálunk a sajátjainkkal szemben menni, ugyanígy furán nézik / kinevetik / megpróbálják ellehetetleníteni.

A társadalmi szerepek megnyomorítanak mindenkit.

Aminek alesete, természetesen, hogy a nőket is megnyomorítják, ergo elfogadom, amit írsz.

2018.09.09. 18:51:01

@Arthamyr: hahha, a gender studiest en sem gondoltam komolyan, azaz felig megis, mert par ora nem artana talan senkinek. a fo gond, hogy emberek eszre sem vesznek dolgokat, mert hogy annyira termeszetes. Pl a lanyomnak egyik meglepo dolog volt mo/usa kulonbsegben, hogy itt sokkal tobb a ferfi tanar. Na ez egy erdekes kerdes, hogy miert? Vagy ha valaki beteg, altalaban a no apolja. Miert? Vagy hogy a programozoknak csak 20% no. Miert? Emogott sokkal bonyolultabb osszefuggesek vannak, mint hogy mert a lanyokat nem erdekli. Miert nem erdekli? A mateknal miert nincsenek ekkora kulonbsegek?

a kutatas az elfogadott merge keresekrol - gondoltak sokmindenre, de szaktanar linkjere kattintva lathatsz sok hianyossagot, amivel kritizaljak (a fo dolog, ami nekem nem tetszett, hogy elhallgattak, hogy ahol a ferfiak nem nem latszik, ott naluk is nagyobb az elfogadott merge aranya)

kardio1 2018.09.09. 18:51:20

@kardio1: formálisnak =normális...
Egyszer nem olvasom végül...

2018.09.09. 18:51:43

@Arthamyr:

"annak első körben javaslom a dublini állatkert meglátogatását, ha nem elég a benyomás, akkor meg fogadjon örökbe pár ilyen gyereket."

Ez mit jelent? Nem értem.

2018.09.09. 18:56:04

@Arthamyr: tenyleg jogi kategoria, de legtobb ember nem ugy gondol ra - ami abbol is latszik, hogy altalaban nem tesznek hozza kulon szerzodessel. pl hogy 5-szor annyit keresek, mint az asszony, akkor valasnal ne vigye mar a fele vagyont.

plusz akkor a templomi eskuvonek mi a szerepe? ezt sokan azok is akarjak, akik nem is hisznek istenben. vegigcsinaljak a false gyorsalpalot egyhazbol, hogy mehessenek tempomba. szoval ez csak ceremonia.

Arthamyr 2018.09.09. 18:56:14

@Nagy kámpics: Egyszer elmentünk az állatkertbe, én ilyen sok beteg gyereket egy helyen még nem láttam. Ugye az ír abortusztörvény igencsak szigorú volt, bár az utóbbi időben elsöprő többséggel megszavazták, hogy enyhítsenek rajta (így is elég szigorú marad). Írországban eleve sok a sérült gyerek, de az állatkertben túl vannak reprezentálva.
A családban pedig van középsúlyos értelmi fogyatékos gyerek, összemérhetetlenül nagyobb teher, mint egy egészséges.

kardio1 2018.09.09. 18:58:28

@LepesMez: vizsgálják ezt, nem csak úgy hoznak egy törvényt.
Egyébként érdekes, hogy a szexuális forradalom, amely a házasság intézményét elavultnak hirdette, a szabad szerelemtől, kommunáktól a homoszexualitás dekriminalizálásán, meg a pride-okon át eljutott oda, hogy a házasság átdefiniálását és az egyneműek házasságát törvénybe iktassa.

Arthamyr 2018.09.09. 19:00:46

@LepesMez: Hát passz, nekem eszembe nem jutott volna a templomi esküvővel szarakodni. Még az idióta death metálos haverjaim megfordítanák a kereszteket, azt kész a galiba. :D
A kockázatot meg vállaltam, ha válunk, bukok majd, bár én nem úgy tekintem, hogy sokkal többet keresek mint az asszony, én sokkal többet teszek hozzá, ő is hozzáteszi az ő részét, csak az nem euroban érkezik a számlára. Meg őszintén remélem, erre nem kerül sor, ha mégis, akkor majd előre menekülök, és frissebb évjáratra upgradelek. :D

kardio1 2018.09.09. 19:02:04

@Arthamyr: továbbra sem gondolom, hogy orvosi feladat lenne mások akaratlagos és aktív másvilágra juttatása.

geeeteee 2018.09.09. 19:08:04

U-turn. Öntudatlan magzatok és haldoklók jogainál tartunk. Kannibálok vagyunk.
Vs.: youtu.be/r-Nw7HbaeWY
Sokan lemaradtak.
Freedom, 'I'dom, 'Me'dom
Where's your 'We'dom?
This world needs a brand new 'Re'dom
We'dom - the key
We'dom the key'dom to life!

geeeteee 2018.09.09. 19:08:13

@Szaktanár: Nem rémít meg, hogy magyarul még leírni sem sikerül? Nem csak neked, úgy általában.

Arthamyr 2018.09.09. 19:10:28

@kardio1: Ezen nem vitatkozom, nem is állítottam, hogy orvosi feladatnak kellene lennie, ehhez egy orvos nyilván túlképzett is, pazarlás lenne erre használni képességeit (bár nyilván a diagnózist, hogy valaki meg fog halni x időn belül, orvosnak kell felállítania).

Viszont kell hozzá szaktudás, és kell törvényi engedélyezés ezen szolgáltatás létrehozására.

2018.09.09. 19:18:27

@Arthamyr: biztos rajottel, hogy nekem sem volt tempolomi eskuvom :))))) de amugy hazassagi szerzodesem sincs.

Arthamyr 2018.09.09. 19:19:55

@LepesMez: LOL. A házasság nem egy szerződés implicit módon? El sem olvastam a keretszerződést, csak aláírtam. :)

2018.09.09. 19:20:23

@kardio1: nem kell, hogy a doki csinalja. o allitsa ossze a koktelt, a noverke felcsatolja a gepet, en meg megnyomom a gombot ha tudom (vagy a csaladtag, vagy az ebbol elo vallalkozo, ha a csaladtag nem tudja)

Szaktanár 2018.09.09. 19:30:35

@geeeteee: nem rémít meg, mert nem foglalkozom vele. őrültség, úgy ahogy van. amihez mindenkinek joga van, de azt azért már erősen vitatnám, h társadalmi szintre kéne emelni az őrültséget (-> egyetemi tanulmányt csinálni belőle). és nem, nem vagyok sem náci, sem homofób, most jöhetne ide a "vannak meleg ismerőseim, barátaim", de nem fog (pedig tényleg vannak), viszont a gender studies úgy, ahogy van egy baromság. engem nem érdekel, ha vkinek 800 különböző nemet kell kitalálnia, h tudjon azonosulni önmagával, de egyáltalán nem támogatom, h ezt az agybajt normalizáljuk és tudományként tekintsünk rá.

Arthamyr 2018.09.09. 19:52:56

@LepesMez: "Pl a lanyomnak egyik meglepo dolog volt mo/usa kulonbsegben, hogy itt sokkal tobb a ferfi tanar. Na ez egy erdekes kerdes, hogy miert? Vagy ha valaki beteg, altalaban a no apolja. Miert? Vagy hogy a programozoknak csak 20% no. Miert? Emogott sokkal bonyolultabb osszefuggesek vannak, mint hogy mert a lanyokat nem erdekli. Miert nem erdekli? A mateknal miert nincsenek ekkora kulonbsegek?" - Ezek a "miértek" tényleg érdekesek. Viszont a lényeges kérdés az, hogy baj-e (a társadalom számára), és ha igen, baj-e annyira, mint amekkora erőfeszítést kellene tenni a megváltoztatására?
Egyszer kérdeztem, hogy miért van olyan sok sikeres férfi fodrász, a fodrászcsaj azt mondta, hogy sok nő szereti, ha férfi foglalkozik a hajával. Az itteni szalonban is figyeltem, hogy ha tudják, úgy osztják le, hogy a férfiakkal a nő foglalkozik, a nőkkel a férfi, persze nem mindig jön ki, mert nagyobb a női vendégek aránya, illetve nem is szabályos eloszlás szerint jönnek.

2018.09.09. 19:56:58

@Szaktanár: szerintem keveset tudsz arrol, hogy mirol szol ez a terulet, ha ilyen peldakkal josz (en sem tudok amugy annyira sokat).

De pl a mostani temaba azert illik, mert az ezzel foglalkozo szakemberek sokkal jobbakat tudnanak mondani arra, hogy miert van keves lany programozo, mint mi. vagy sokkal jobb peldakat tudnanak mondani arra, hogy miert nincs meg noi egyenjogusag akar nyugateuropaban sem, mint en.

par oras ismeretterjesztes a kozepiskolakban meg azert nem artana, hogy ne forduljon elo, hogy az emberek x%-a csak lesopri az asztalrol a temat, hogy az nem is tema, konszolidalva pl azt az allapotot, hogy egy politikus buntetlenul mondhat olyat az asszonyveres topikra, hogy szuljenek 4-5 gyereket a nok, aztan majd tisztelve lesznek.

azt elismerem, hogy magyarorszagon az okatasban vannak 1000-szer fontosab problemak, mint ez.

ami biztos, hogy nem a 800 kulonbozo nemrol szol az egesz.

2018.09.09. 19:58:12

@Arthamyr: igen, miutan elkuldtem, en is gondoltam, hogy az "es ez baj e, es kell e rajta valtoztatni" az ugyanolyan fontos resze a kerdesnek

2018.09.09. 20:03:33

@LepesMez:

"hogy miert nincs meg noi egyenjogusag akar nyugateuropaban sem"

Vigyázzunk, erről feljebb elismerted(?), hogy igazából van.
Te nem az "egyenjogúság"-ot hiányolod.

Szaktanár 2018.09.09. 20:10:24

@LepesMez: "szerintem keveset tudsz arrol, hogy mirol szol ez a terulet, ha ilyen peldakkal josz"

amennyit tudok róla, az bőven elég ahhoz, h hülyeségnek tartsam.

"De pl a mostani temaba azert illik, mert az ezzel foglalkozo szakemberek sokkal jobbakat tudnanak mondani arra, hogy miert van keves lany programozo, mint mi."

azért van olyan kevés női programozó, mert kevésbé érdekli őket ez a terület, mint a férfiakat. nem kell ebbe belelátni semmiféle titkos férfi összeesküvést. senki nem tiltja meg a lányoknak sem, h programozónak tanuljanak. azt már csak zárójelben jegyzem meg, h a mi hiring process-ünknél előnyt élveznek a női egyedek a fejlesztői állásokra. gondolom ez is ordas nagy igazságtalanság és azonnal tenni kell ellene.

" vagy sokkal jobb peldakat tudnanak mondani arra, hogy miert nincs meg noi egyenjogusag akar nyugateuropaban sem, mint en. "

ezt ismételten nem tudom, honnan veszed, én ny-európában élek, te meg, ha jól értem, nem, és igen furcsán néznének rád, ha azt mondanád, itt nincs egyenlőség a nemek között, mert azért igencsak van. mondhatnám, h ezt a többéves tapasztalatom mondatja velem, de épp az előbb kifogásoltad az empirikus úton szerzett információkat, úgyhogy tessék, ensz tanulmány, denmark gender inequality index: 0,04, azaz magas az equality:

hdr.undp.org/en/composite/GII

"par oras ismeretterjesztes a kozepiskolakban meg azert nem artana, hogy ne forduljon elo, hogy az emberek x%-a csak lesopri az asztalrol a temat, hogy az nem is tema,"

nem, amíg nincsenek alapfokú ismereteik az embereknek mondjuk a hitelfelvételről, addig ne a gender studies-zal töltsük az időt (meg ne is hittannal).

"ami biztos, hogy nem a 800 kulonbozo nemrol szol az egesz."

tessék, olvasd el itt az első véleményt, az illető gender studies-t végzett, legalábbis ezt állítja:

www.quora.com/What-do-people-learn-in-Gender-Studies-classes

a feminizmus egy újabb nyúlványa, hát mi kellhet manapság ennél jobban?

Arthamyr 2018.09.09. 20:11:57

@LepesMez: "egy politikus buntetlenul mondhat olyat az asszonyveres topikra, hogy szuljenek 4-5 gyereket a nok, aztan majd tisztelve leszne" - Azért ahhoz, hogy ilyen ordas baromságot ne lehessen mondani (vagyis persze, lehessen, elvégre szólásszabadság van, csak nevessék ki/nézzék le/bukjon el, mint politikus miatta), ne kelljenek már gendertudományok...
És a női egyenjogúsággal kapcsolatban is ugyanazt tudom mondani, mint az előbb: ha nincs is, baj-e ez, és megéri-e az erőfeszítést a megváltoztatása? Én azt is vitatom, hogy ne lenne egyenjogúság, és erősen meglepődnék, ha mérhető számú példával találkoznék pl. Írországban, ahol a nő diszkriminációja nem különböző dolgok együtthatása, hanem közvetlenül, elsődlegesen létező jelenség, tehát valaki hátrányba kerül pusztán azért, mert nő. Nyilván lehet találni példát, ahol effektíve úgy tűnhet, hogy diszkrimináltak egy nőt, de mögé nézve az esetek többségében kiderülne, hogy nem azért történt, mert nő.

Arthamyr 2018.09.09. 20:22:27

@Szaktanár: "nem, amíg nincsenek alapfokú ismereteik az embereknek mondjuk a hitelfelvételről, addig ne a gender studies-zal töltsük az időt (meg ne is hittannal)." +10

Viszont ettől függetlenül, ha valaki ezt akarja kutatni, akár egyetemi szinten, tanulni róla, miért ne tehetné? Persze lehetőleg ne az adófizetők pénzéből folytassa a tanulmányait/kutatásait, bár azt gondolom, hogy pl. Magyarországon akad ennél nagyobb pazarlás is, pl. egy stadion árából kijönne sok évfolyamnyi phd-s gender studies szakértő kiképzése is, akik aztán elmehetnének a mekibe dolgozni. :D

Szaktanár 2018.09.09. 20:33:43

@Arthamyr: nagyon egyszerű oka van, mégpedig az, h a mindenkori tantervet úgy kell(ene) összeállítani, h az ott megszerzett tudás a későbbiekben társadalmi szinten hasznosnak bizonyuljon. azaz azok, akik diplomát szereznek, a társadalom számára hasznos állásokat tölthessenek be. ezért kellene súlyozni az egyetemi férőhelyeket a szakokon: orvosokra, tanárokra, mérnökökre mindig nagy szükség van, jogászokra, közgazdászokra, bölcsészekre közepesen nagy szükség van, gender studies-osokra meg az égvilágon semmi szükség nincs. ezért nem értek egyet azzal, h "akinek van pénze rá, az mehessen gender studies-ra" (vagy bármilyen egyéb haszontalan dologra), mert a diploma megszerzése nem öncélú kell, h legyen, hanem önmagán túlmutató, társadalmi hasznosságú. szóval tök fasza, h kiss mari úgy gondolja, h neki gs-t kell végeznie a saját pénzén, csak aztán ha kiss mari emiatt nem lesz jó még hamburgeradogatónak sem, akkor egyel növelte a benefiten élők számát, ami a társadalom szempontjából deficites. hát ezért.

kardio1 2018.09.09. 20:38:03

@LepesMez: végülis a kivégzéseknél is valaki összeállítja a koktélt, valaki beköti, valaki meg elindítja. Lelke rajta.
Nem veszitek észre, hogy bizonyos határokat nem jó átlépni, mert nem tudni, hol állunk meg végül. Ki fog dönteni, ha te már nem tudsz nyilatkozni ? A családtagok ? És ha nem értenek egyet ? És ha vki úgy dönt, hogy te már eleget éltél ?
Nem olyan egyszerű ez.

Arthamyr 2018.09.09. 20:46:48

@Szaktanár: Nem mondtam, hogy kell benefit... Kapitalizmus van, vagy mi, nem szocializmus. Meg szabadság, nem tervgazdaság. Még, de remélhetőleg az is marad.
Szóval hagy tanuljon gs-t, ha ő gs-t akar tanulni, mi közünk hozzá? Persze ennek lesznek következményei (pl. olyan lehetőségei lesznek ezzel az életben, amilyenek - bár a diploma úgyis csak egy használhatatlanul kemény wc-papír, ha kevésbé szabályozott szektorban helyezkedsz el), azt aláírom, és azt is, hogy ezt ne a társadalom fizesse ki.

Ennyi erővel neked meg nekem is elő lehetett volna írni, hogy akkor kórházi ápolónak vagy fejlesztőpedagógusnak menjünk, mert abból nagyobb a hiány, mint az fejlesztőből, és a társadalmi hasznossága is tekinthető nagyobbnak, vagy mondjuk vendéglátósnak, mert abból is akkora a hiány, hogy szegény étteremtulajdonosok már kénytelenek megadni valami létminimumhoz közeli bért is, ha nem akarnak bezárni. Ez - szerencsére - nem így megy, és remélem soha nem is fog így menni.

Azzal egyetértek, hogy az államilag finanszírozott férőhelyeket valamelyest korlátozni kell, de ez korlátozva is van már most is, ezt lehet állítgatni.

Szaktanár 2018.09.09. 20:50:10

@Arthamyr: én mondjuk nem félek, nekem a fejlesztői diplomám csak az egyik, nem az első és nem is kizárólagos :) ha arra lenne szükség, elmennék én takarítani is, h ne haljak éhen. nem vagyok válogatós.

Arthamyr 2018.09.09. 20:52:39

@kardio1: Az egyszerű, hogy ha én tudok dönteni, akkor dönthessek. Ehhez nem kell megválaszolni az általad felvetett kérdéseket, és sok ember életének végét tenné kevésbé rosszá.
Ez első lépésnek jó is, a többin meg majd lehet gondolkodni, vitatkozni.
A hóhér is teljesen jó, ha a koktélja számomra elfogadható halálra ad lehetőséget. Esetleg prémium szolgáltatásnak előtte kiüthetnek valami frankó droggal, hogy egy utolsó űrsétával zárhassam le az életem. :)

Arthamyr 2018.09.09. 20:56:54

@Szaktanár: Ha éhhalál vagy takarítás, akkor simán az utóbbi. Egyébként, mivel itthonról dolgozom, meg a társasházért felelős emberek egyike vagyok, szoktam nézni a takarító munkáját, és egyáltalán nem olyan rossz meló az. Zenét hallgat, néha beszélget valakivel telefonon, közbe meg takarít, kiszámítható, mikor lesz kész, dolgozik, de azért nem hajta ki a belét.
Szerintem sokkal jobb, mint egy vendéglátós vagy egészségügyi dolgozó munkája (itt nyilván a közlegényekre gondolok, nem a séfekre, orvosokra).

Arthamyr 2018.09.09. 20:57:49

@Szaktanár: Az egyik diplomád társadalmilag biztos teljesen felesleges. :)

Bredpitt Monika 2018.09.09. 20:59:39

@kardio1: szerinted azon az emberen, aki lebénul és beszélni ugyan tud, de egyáltalán nem tud mozogni, csak fekszik egy ágyban, milyen terápia segít?

egyébként meg volt már erről szó itt, úgy emlékszem, melyik a humánusabb, az hogy a lovakat lelövik, hogy ne szenvedjen, az embert meg hagyják kínkeservek között?

kardio1 2018.09.09. 22:52:09

@Bredpitt Monika: ha jól vettem ki a leírásból, tetraplégiás lett. Mint az "Intouchables" egyik főszereplője (magyarul, azt hiszem, Életrevalók címmel ment). Az a figura viszont nem akart meghalni.

kardio1 2018.09.09. 22:55:17

@Bredpitt Monika: a ló nem maga dönt a haláláról. Ha pontos lenne a párhuzam, az ember se dönthetne a saját haláláról, megtenné ezt más helyette. És már el is érkeztünk a disztópiák világába.

kardio1 2018.09.09. 22:59:02

@Arthamyr: a döntések meghozatala előtt kell végiggondolni, milyen társadalmi következménnyel járnak, nem "majd menetközben meglátjuk".
A személyes döntésedet illetően meg: ki dönt arról, döntésképes vagy-e ?

kardio1 2018.09.09. 23:03:30

Egyébként sajnálom, hogy így elvittem a témát a poszttól...Legközelebb nem teszem.

Arthamyr 2018.09.09. 23:16:29

@kardio1: "a döntések meghozatala előtt kell végiggondolni, milyen társadalmi következménnyel járnak, nem "majd menetközben meglátjuk"." -
1. Most is a "majd menetközben meglátjuk" fázisban vagyunk. Eldöntötték valamikor, hogy sokáig kell haldokolni, most a társadalom elég nagy része szív a következményei miatt, ezért korrigálni kell korábbi rossz döntést.
2. Végig kell gondolni természetesen, mint minden nagy horderejű dolgot, bár az emberek saját sorsuk felett való rendelkezésének növelése, felesleges szenvedésük megszűntetése általában jó dolog. Valamit a felvetett dolog kis lépés, nem valószínű, hogy hátrányos lenne az érintettekre, ha így lenne, nem vezették volna be fejlett országokban.

"A személyes döntésedet illetően meg: ki dönt arról, döntésképes vagy-e ? " - Erre már most is van példa bejáratott szabályozásra (nem mondom, hogy azt kell használni változtatás nélkül): pl. ha hagyhatok érvényes végrendeletet, akkor döntésképes vagyok. Nyilván itt nem szabad hosszadalmas bírósági eljárásokkal dönteni (mint pl. ha valaki megtámadja a végrendeletet).

Arthamyr 2018.09.09. 23:18:20

@kardio1: Ehhez azért több bűntárs is kellett. Másrészt a tegnapi poszt lett elterelve, lehetett volna helyette csend is. Ha valakit zavar, majd nem olvassa a kommenteket, ha nagyon zavarja, kiszűri azokat, akik zavarják. :)

kardio1 2018.09.09. 23:24:28

@Arthamyr: nekem nem úgy tűnik, hogy a társadalom nagy része úgy érezné, hogy szörnyű, hogy aktiv eutanázia még mindig nem elérhető legálisan. Nem tűnik ez ennyire központi kérdésnek.

kardio1 2018.09.09. 23:25:00

@Arthamyr: most megnyugtattál ! :)

Arthamyr 2018.09.09. 23:28:04

@kardio1: Fogalmam sincs, hogy a társadalom nagy része mit érez. Lehetne róla népszavazás, hogy kiderüljön, történt népszavazás már értelmetlenebb dolgokról is.
Másrészt továbbra sem értem, hogy a társadalomnak mi köze ahhoz, és milyen jogon szól bele más (akár az egész társadalom), hogy én nem kívánok feleslegesen szenvedni.

Arthamyr 2018.09.09. 23:28:39

@kardio1: Hát ja, nagyon feldúltnak látszottál... :)

kardio1 2018.09.09. 23:32:00

@Arthamyr: az imént írtad, hogy a tátársadalom nagy része szív, mert nincs eutanázia.
A másik kérdésedre : ha az eutanázia legalizását szeretnéd (hogy neked lehessen), ez társadalmi szintű változtatásokat igényel.

adg 2018.09.09. 23:34:52

Volt az az eset, amikor a komat le akartak a csaladtagok kapcsoltatni a geprol, megszuletett a dontes, es az utolso pillanatban vette valaki eszre, hogy a srac eber. Es egyaltalan nem akart meghalni, csak nem tudott reagalni. Kesobb komoly szerepe volt az ilyen enberek kommunikaciojat elosegito gepek kifejleszteseben, es meselte, hogy milyen volt hallgatni a szeretteit arrol, hogy kapcsoljak le a gepeit. Sajnos nem emlekszem a nevere.

Ha meg vallalkozot is bevonunk, akkor o ugye erdekelt lesz, hisz ebbol el. Akkor majd lesz reklam is? Lehet meggyozni embereket, hogy jobb lesz nekik a kegyes halal? Messze vezet ez.

2018.09.09. 23:37:55

@kardio1:

"Egyébként sajnálom, hogy így elvittem a témát a poszttól"

Szerintem csak nyugodtan.
Én asszem, a posztot nem is olvastam. :)

Arthamyr 2018.09.09. 23:45:20

@kardio1: _elég_ nagy része. Írhattam volna úgy is, hogy jelentős része. Fontos különbség. Ugyan nem tudom, az emberek hány százalékának jut ilyen hosszú és szörnyű haldoklás, de abban biztos vagyok, hogy nem a többségnek (=nagy része). Abban is, hogy nem ezrelékekben mérhető. Ahogy abban is, hogy az emberek jelentős részének elég hitvány élete van, és a hétköznapi problémáival annyira le van kötve, hogy ilyen dolgokkal nemigen fog foglalkozni.

Arthamyr 2018.09.09. 23:46:03

@Nagy kámpics: Velem is megesik néha, bár én utólag általában bepótlom, ha a posztról megy a beszélgetés.

geeeteee 2018.09.10. 06:33:15

@Szaktanár: Ürügy? Hidd el, találnának bármi mást. Mire? Épp az egyetemek kezéből csavarják(ták) ki az önrendelkezési jogot.
Napnál is világosabb már, meg is hirdették a kultúrharcot. Az a gs pedig annak egyik csatatere. Ha nem tudsz róla, át lehet fáradni a nyelvészet területére. Az egész a hatalomról szól, politika, semmi köze a tudományhoz. Kicsinálnak mindent, amit egy kicsit is veszélyesnek éreznek maguk számára. Még egyszer mondom, a tudományt hagyjuk az egyetemekre.A másik maradék intézmény, aminek nekimentek, az a bíróságok. Ugyanaz a helyzet. Nemzetbiztonsági intézmények? Karhatalom? Gazdasági szervezetek, adóhatóság? Média. Stb...

geeeteee 2018.09.10. 06:33:27

@Arthamyr: Ne haragudjál, mire a +10? Bedőltél? A hülye alapvetést igazolod csak, szó nincs róla, de lassan odáig mentek, hogy egyik ág a másik kárára kötelező lenne. A tornából felmentettek meg üljenek be hittanra.

geeeteee 2018.09.10. 06:33:43

@kardio1: Ennek a kérdésnek elébe lehet(ne) menni egy önkéntes nyilatkozattal, akinek fontos, az megtehesse. Hasonlóan a donor ügyhöz. Akár ugyanarra a papírra. Ehhez mit szólsz?

Tristee 2018.09.10. 09:54:17

Javaslom a kérdések közé felvenni a (köz)biztonság témakörét, mivel alapkérdésről van szó. Jó lett volna ebből a szempontból is megtudni valamit erről az angol városról.

Arthamyr 2018.09.10. 10:24:18

@geeeteee: Miről beszélsz? Egyszerűen csak egyetértek a mondattal, abban a kontextusban, hogy nem ez az elsődleges dolog, amivel bővíteni kellene a gimnáziumi tananyagot (és kezdésből mondjuk nem ártana ritkítani, mert a végtelenségig nem terhelhetőek a diákok, már most is túl sok az előírt tudásanyag).

Arthamyr 2018.09.10. 10:39:49

@geeeteee: "Még egyszer mondom, a tudományt hagyjuk az egyetemekre."

Ez így nagyon szép és jó lenne, de sajnos van vele pár probléma, egyelőre, amíg ez meg nem változik:
1. Az egyetem feladata az oktatás is, nem csak a "tudomány".
2. Az egyetemet az állam finanszírozza.

Ebből a kettőből olyan dolgok következnek, hogy:
1. felvesznek olyan embert is, akiknek a képességei nem kimagaslóak, és nem alkalmas tudományos munkára. Ez szerintem egyébként jó dolog, az oktatás jó, ettől ezek az emberek jó esetben sikeresebbek, a társadalom számára is hasznosabbak lesznek, arról nem beszélve, hogy jó esetben még a személyiségük is pozitívan fejlődik tőle (pl. kommunikációs képesség, csökkent szűklátókörűség és hasonlók).
2. bele fog ugatni a finanszírozó, valamilyen szinten joggal. Persze itt nem a politikai tisztogatásra gondolok, hanem arra, hogy miért van szükség x db államilag finanszírozott y szakon lévő helyre.
3. Az, ha valaki egyetemre jár, az az első pontban leírt előnyökkel jár, viszont kétszeres költsége van: az egyik, hogy addig, amíg valaki egyetemre jár, diákkedvezményeket kap, jó eséllyel nem fog dolgozni, a másik, hogy maga a képzés, sőt a képzési hely fenntartása is - akkor is, ha senki nem jelentkezik rá - elég költséges.
Persze erre mondtam, hogy ha valami nem államilag finanszírozott, akkor mi közünk hozzá, az adófizetés meg szintén nem várható el, ennyi erővel lehetne baszogatni az alacsony keresetűeket is, hogy miért fizetnek kevés adót.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása