oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. szeptember 03. 06:30,  Öt kérdés öt válasz - bemutatom a városom 114 komment

2018. szeptember 03. 06:30 Határátkelő

Öt kérdés öt válasz - bemutatom a városom

Új sorozatot szeretnék indítani, ami kicsit talán más, mint az eddigiek voltak. Egyfajta személyes útikalauz lenne ez a különböző városokhoz, hiszen ki ismerhetné ezeket jobban, mint ti, akik bennük éltek? Ráadásul meggyőződésem, hogy minden város más és más attól függően, hogy kinek a szemével nézzük.

A sorozat lényege az lenne, hogy 5 (+1) kérdést kellene minél bővebben megválaszolni. Ezek nem a nevezetességekre koncentrálnak, sőt, éppen az lenne a lényeg, hogy a városok olyan arcait mutassuk (mutassátok) meg, amelyek nem feltétlenül egyértelműek, de segíthetnek azoknak, akik akár rövidebb (például kikapcsolódni), akár hosszabb időre (határátkelőként) oda tartanak.

De sok beszédnek sok az alja, hoztam három példát nektek Európa különböző pontjairól, hogy lássátok, miről van szó és reményeim szerint kedvet kapjatok ti is hozzá!

Írjatok tehát ti is (a kérdések ott vannak a poszt végén összegyűjtve) és ha még fotókat is küldtök (a cím a szokásos: hataratkelo@hotmail.com), akkor egy egészen érdekes sorozat keveredhet ki belőle!

belgium_brusszel_foto_pixabay_com_dimitrisvetsikas1969.jpgA brüsszeli La Grand Place (Fotó: pixabay.com/dimitrisvetsikas1969)

A három város a finnországi Helsinki, a belgiumi Brüsszel és az angliai Liverpool, akik pedig megírták tapasztalataikat, azok sorrendben Ann, Hannah és Paul. 

Melyik az a hely, ahová először elviszed a városodba látogató ismerősöket? 

Helsinki 

Az első megálló mindig Tuomiokirkko, a város közepén fekvő nagy luteránus katedrális. Nagyon megkapó látvány, ráadásul egy kőhajításnyira van onnan a Kauppatori, ami egy kis piac a kikötő mellett. Rengeteg családias étterem, kávézó és bár található itt, szóval egy igazán nagyszerű hely arra, hogy első benyomást szerezzünk a városról. 

Nagyon tudok ajánlani egy látogatást a Löylybe is, ami egyszerre bár, étterem és szauna. Viszonylag új és divatos hely, nagyon népszerű a finnek és a turisták körében egyaránt. Nyaranta akár egy reggelire jógára is érdemes odamenni. 

Azoknak, akik egy kicsit víz közelében is lennének az Allas Sea Poolt ajánlom, ami egy szabadtári medence, ahol nem csak úszni lehet, de mellette elüldögélni, enni vagy inni valamit – egyszóval élvezni a laza helsinki hangulatot. 

Brüsszel 

Mindenképpen a fő térrel, a La Grand Place a jó kiindulópont. Be lehet barangolni a közeli, macskaköves sikátorokat a kitelepülő éttermek asztalai mellett elhaladva, aztán ihatunk egy kávét, amíg a városháza épületében gyönyörködünk. 

Télen érdemes ilyenkor gyorsan bekapni egy meleg belga waffle-t, és elbámészkodni a minden decemberi este látható fényshow pompájában. Délután pedig beülhetünk egy kávéra a barátságos Les Gens que J’aime-be, este pedig egy belga sörre a Delirium Caféba. 

Liverpool 

Liverpool az ellentétek városa. Az első megálló így nem is lehet más, mint a két katedrális. „Ha katedrálist akarsz, nekünk akad egy talonban” – szól a régi liverpooli népdal. 

Az ősit és a modern megtestesítve a két katedrális kevesebb, mint egy mérföldre fekszik egymástól. A beszédes nevű Hope Streeten fekvő anglikán és a katolikus Christ the King katedrális építészete nagyon különböző, de minkettő gyönyörű és méltóságteljes. 

A Hope Street egyébként is tele van éttermekkel és bárokkal, ez egyike Liverpool hivatalos központi helyeinek, amit 2013-ban megválasztottak az Egyesült Királyság legjobb utcájának. 

Mi a három legjobb ingyenes dolog a városban? 

Helsinki 

Helsinkiben az a nagyszerű, hogy annyira kompakt. A városközpontban minden sétatávolságra van. Rengeteg a lenyűgöző épület, és mivel a finneknek nagyon fontos a természet, mindig van a közelben egy gyönyörű park. 

Minimális összegért vehetünk napijegyet a tömegközlekedésre, ami a város környékének egy részére is érvényes, hajókra és vasútra egyaránt, ami azt jelenti, hogy ki lehet látogatni a suomenlinnai katonai múzeumban és erődbe. Ez egy szigeten fekszik, 15-20 perc kompútra. 

Északi országról lévén szó, az étel és az ital meglehetősen drága. Ugyanakkor a gasztronómia hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, rengeteg kitűnő és megengedhető árú hely van.

Akit ez felcsigáz, az menjen el a divatos Kallio negyedbe, ahol garantáltan kitűnő kávét és még jobb kaját talál. 

Brüsszel 

Nem teljesen ingyenes ugyan, de erősen ajánlom a gaufre-t (azaz gofrit), feltéttel vagy anélkül, szerintem egyébként magában legalább olyan finomak, mint megpakolva. 

A Magritte Múzeum, ahol a belga szürrealisták legjobb munkáit lehet megnézni alap és anyagilag sem megterhelő. 

Érdemes elmenni egy bolhapiacra is. A Place du Jeu de Balle-en találhatón reggelente különösen jó üzleteket lehet kötni, miközben a harmonikán játszó utcai zenészt hallgatjuk. 

Liverpool 

Bármelyik városi parkba érdemes elmenni, egyébként Liverpoolban több a zöldterület, mint bármelyik brit városban London kivételével. Ezek jelentik a város tüdejét és létfontosságúak az egészséges környezet szempontjából. Szinte az összes múzeum és művészeti galéria sétatávolságban van egymástól, és mindegyikbe ingyenes a belépés. 

Érdemes hajókázni egyet a Mersey-n, ha már a Gerry And The Pacemakers érdemesnek tartotta arra, hogy énekeljen róla, akkor mindenképpen megér egy próbát, ráadásul a várost is egy másik oldaláról ismerhetjük így meg. 

Ha már zene, akkor a Beatles kihagyhatatlan, érdemes elmenni az egyik szervezett sétára, amely végigvisz az együttes által is megénekelt helyeken. 

No és a foci, hiszen a városnak két nagy csapata is van, a Liverpool és az Everton. Érdemes megnézni a stadionok környékét, meg persze magát a stadionokat is, ami persze már nem ingyenes mulatság. 

Hol érdemes enni, ami visszaadja a város ízeit és hangulatát? 

Helsinki 

A Kosmos egy igen népszerű fine-dining étterem Helsinkiben a maga autentikus ízeivel. Ha valaki ennél egyszerűbbre vágyik, akkor irány a Putte, ahol érdemes kipróbálni a rénszarvashúsos pizzát.

helsinki_kosmos_etterem_foto_flickr_comstephen_walli.jpg(Fotó: flickr.com/Stephen Walli)

Brüsszel

A Fritland belga stílusú chipse kihagyhatatlan. Nem tűnik soknak, de ez mindenképpen Brüsszel íze, főleg majonézzel. 

Aki ennél komolyabbat szeretne, annak a kedvenc helyem, a Le Perroquet-t ajánlom, ahol ki kell próbálni a híres piták egyikét és semmiképpen sem szabad kihagynunk a desszertet. 

Én először egy tarte au sucre-t kérnék (ez gyakorlatilag cukros tart, egy nagy belga kedvenc), aki ettől kicsit megrettenne, az próbálja ki a dame blanche-t, ami csokiöntetes fagylalt egy hegynyi Chantilly krémmel. 

Ha ez megvan, akkor csak üljünk és élvezzük a nagyszerű hangulatot, a festett üvegablakokat és a csodás art nouveau belsőt. 

Liverpool 

A Bold Street közel van a két nagy vasút- és a buszállomáshoz is. Itt található a The World in One City, ami az egyik kiemelt hely volt, amikor Liverpool Európa Kulturális Fővárosa volt. Gyakorlatilag a világ minden részéből válogathatunk az ételek közül.

liverpool_bold_street_foto_mike_pennington.jpgA liverpooli Bold Street (Fotó: Mike Pennington)

Hol érezhetjük leginkább a város történelmét? 

Helsinki 

A közvetlenül a központban fekvő Finn Nemzeti Múzeum kitűnő áttekintést ad. Aki látogatóba érkezik, jól teszi, ha egy délutánt rászán, megismerve Finnország gazdag történelmét – egészen a 10 ezer évvel ezelőtt érkezett első telepesekig. A jó időpontban érkezők angol nyelvű idegenvezetést is elcsíphetnek. 

A nyári hónapokban érdemes elmenni a szabadtéri Seurasaari múzeumba, ami voltaképpen „a vidéki Finnország kicsiben”, ami egyrészt nagyon érdekes, másrészt szuper lehetőség a finn természet megismerésére. 

Brüsszel 

Brüsszel történelme legjobban az építészetén keresztül ismerhető meg. A La Grand Place házai különösen gyönyörű barokk mesterművek, mindkét oldalról ilyenek veszik körbe a gótikus városházát. A város egyébként tele van az art nouveau gyöngyszemeivel. 

Liverpool 

A folyópart és a dokkok (a Mersey mindkét partján) tele vannak múzeumokkal és történelmi helyekkel. A városközpont komoly megújuláson megy keresztül rengeteg látványossággal. 

Minek hagyjunk helyet a bőröndben, azaz mit érdemes vásárolni? 

Helsinki 

Helsinkiben is jelen van a skandináv dizájn, mint például az ikonikus Marimekko virágminták – ha hirtelen nem ugrik be, amikor meglátod, tudni fogod, miről van szó. Legalább egy konyharuhát vagy egy esernyőt érdemes beszerezni. 

Sokan nem tudják, hogy a gyerekek körében népszerű Muminok rajzfilmsorozat finn eredetű, és a finnek erre nagyon büszkék is, olyannyira, hogy a városközpontban és a repülőtéren is kifejezetten erre szakosodott üzletek találhatók. 

Megbocsáthatatlan dolog úgy elmenni Finnországból, hogy az ember nem visz magával egy muminos kávésbögrét, amit egyébként a helyi Arabia nevű cég készít. Érdemes megnézni egy másik finn dizájncég, az Iittala csodás üvegáruit is. 

Ezek egyike sem a szokásos turistaszuvenír, olyannyira, hogy nehéz lenne olyan finn otthont találni, amelyben ezek közül legalább valamelyik nem található meg. 

Brüsszel 

Egy doboz belga csokinak. Vitán felül. A városközpontban pár lépésenként csokoládéboltokba botlunk, én személy szerint a Neuhaust javasolnám, ahol kifejezetten jó minőségű és megengedhető árú belga csokoládét vásárolhat az ember. Én általában kérek egy kis zacskót, amibe összeválogatok több fajta csokit. 

Liverpool 

A fish and chips akkor az igazi, ha újságpapírból eszi az ember. Ha szempont a ruháink tisztaságának megőrzése, akkor inkább a sok kis sörfőzde valamelyikének kézműves sörét vigyük magunkkal. 

+1 Ami kimaradt, de mindenképpen szeretném elmondani… 

(Helsinkiből az évente fél évet ott élő – 6 hónapot pedig Thaiföldön - Ann Griffin-Aaronlahti, Brüsszelből Hannah O’Brien-Møller, míg Liverpoolból Paul McDermott írta meg ajánlatát.) 

A kérdések még egyszer: 

Melyik az a hely, ahová először elviszed a városodba látogató ismerősöket?

Mi a három legjobb ingyenes dolog a városban?

Hol érdemes enni, ami visszaadja a város ízeit és hangulatát?

Hol érezhetjük leginkább a város történelmét?

Minek hagyjunk helyet a bőröndben, azaz mit érdemes vásárolni?

+1 Ami kimaradt, de mindenképpen szeretném elmondani…

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat Finnország Brüsszel Belgium Nagy-Britannia Helsinki Liverpool bemutatom a városom

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2314217551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2018.09.03. 06:42:41

Jó,kedvcsináló poszt!Már csak menni kéne.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.09.03. 08:32:51

Az ingyenes dolgokat nem igazán lehetett megtudni a válaszokból és az utolsó kérdésnél nincsenek válaszok, ezen még kell dolgozni.
A bőröndös kérdésnél a fish and chips az angol humor csúcsa akart lenni?

Mrs. Clayton 2018.09.03. 09:02:12

Ha valaki valami szuper kulonleges fagyit vizional chantilly creammel akkor ot ki kell abranditanom, ugyanis tejszinhab az a chantilly cream. Szo se rola a jo tejszinhab az finom. Viszont nem szuper kulonleges.

Határátkelő 2018.09.03. 09:05:37

@Online Távmunkás: Az utolsó kérdésnél azért nincsenek válaszok, mert oda nyilván mindenki tök mást ír és gondol ki. :)

Szerintem a bolhapiac, a parkok vagy a gyönyörű épületek megtekintése bátran nevezhető ingyenesnek. :)

De ez a poszt alapvetően kedvcsináló akar lenni, nyilván mindenki úgy alakítja, ahogy akarja. Nem kell feltétlenül ragaszkodni hozzá.

szakasz2 2018.09.03. 09:29:51

Bocsánat, ha ünneprontó leszek, de nekem ez a "gyenge kezdés" esete ezzel a sorozattal. Remélhetőleg az "erős visszaesés" nem jön utána...

Konkrétan 2 évet éltem családostul Helsinki (melletti Espoo-ban), szóval ismerem a helyet. Tudom, hogy izlések és pofonok, de a kedves hölgy szinte minden kérdésre félig az evés-ivás-étel-ital "szentháromsággal" válaszolt, még az ingyenes programokra is. Az pedig már nagyrészt a többire is igaz, hogy az ajánlatok asszem eléggé messze esnek a gyerekes családok érdeklődésétől.

Konkrétan Helsinki kapcsán nem tudom a hölgy mennyire mozdult ki az éttermi/italozó negyed környékéről, ha ilyeneket ír, hogy "mindig van a közelben egy gyönyörű park", ugyanis kb. 2+ km-es távolságra a centrumtól ez már abszolút nem így van: tudniillik nem parkok, hanem konkrétan (kis)erdők vannak sok helyen. Gondolom, nem kell magyarázni a különbséget. Többek között a szerencsére említett Seurasaari szigetén is, ami egyébként a gyerekes családok kedvenc helye, becenevén "Mókus-sziget".

A végső döfést ez adta: "Megbocsáthatatlan dolog úgy elmenni Finnországból, hogy az ember nem visz magával egy muminos kávésbögrét" - és mindezt egy olyan valaki írja, aki állítólag évente fél évet ott él! Hát mi 2 kisgyerekkel, 2 év után sem vettünk egy darab Mumin-os cuccot sem, sőt a turkui Moominworld-ben sem voltunk soha. Remélem azért már így 16 év elteltével talán megbocsátást nyertünk...

Határátkelő 2018.09.03. 09:32:29

@szakasz2: Ez nyilván rendkívül szubjektív műfaj, mindenkinek más az érdekes és a fontos. Ez benne a szép szerintem.

Csak bátorítani tudlak, hogy írd meg a ti tapasztalataitokat! :)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.09.03. 10:05:01

Ingyenes a belépő Stockholm 15 múzeumába - köztük a Nemzeti múzeumba, a Hadtörténeti múzeumba és a Modern múzeumba. (A Wasa hajó múzeumába és a Strindberg múzeumba csak a 19 éven aluli látogatóknak.)

viewstockholm.com/free-museums-stockholm/

A Skansen és az ABBA múzeum melletti Tivoli (Gröna Lund) a 65+ éveseknek ingyenes. A következő nagyobb esemény a Halloween, ami kb. így néz ki:

hobbiszakacs.blog.hu/2017/11/05/halloween_a_stockholmi_vidam_parkban

Egy tipp: a háromnapos turistajegy helyett - 645 SEK (65 Eu) csak egy napra, ami kész rablás - az SL (az itteni BKV) egynapos
(125 SEk/12 Eu) vagy a háromnapos kártyáját kell választani. Az utóbbi ára 250 SEK (25 Eu), illetve 165 SEK (16 EU) a nyugdíjas/ifi jegy. A nagyobb metróállomások melletti irodákban - a T-Centralen és a Tekniska Högskolan mellett - árulják. Metróra-HÉVre-buszra és télen még a környező szigetekre járó hajókra - pl. az egy órás tengeri útra levő Vaxholmba - is érvényes!

hobbiszakacs.blog.hu/2018/07/24/hajoval_a_stockholmi_szigettengeren

Ez idén volt, télen egy kicsit szomorkásabb a táj :-)

Csodabogár 2018.09.03. 10:16:32

@szakasz2: Nem mindenki gyerek szempontú! Van aki direkt nem megy oda, ahol sok a gyerek.

Csodabogár 2018.09.03. 10:23:08

@Határátkelő: Helsinkiből, amit nem is ismerek, csak egyszer voltam ott mint turista, nekem hiányzik Alvar Aalto. Az egyetlen épület amire tisztán emlékszem, emlékem szerint valahol a város közepén áll. Aki ott él, biztos ismer több épületét is. Ez ott kb.olyan mint Barcelonában Gaudi épületei,

A belga hölgy nagyon mértékletes. "Egy kis zacskó" csokoládét visz haza. Nemrég voltunk Belgiumban és másfél kiló csokoládét hoztunk haza. Nyammmm....:-)

takarék-láng 2018.09.03. 11:14:12

Jo a poszt, de a nyugat-europai varosokban mara mar csak 30 eves kor alatt jo elni.
Kosz, szemet, zsufoltsag, migransok, bunozes mindenhol.

De hogy a + oldalat nezzuk, egy jo koncert, kiallitas nincs falun vagy tanyan.

A varosi eletforma termeszetellenes es eletidegen.

Határátkelő 2018.09.03. 11:16:20

@takarék-láng: Letudtad a mai penzumot, a továbbiakban nem muszáj ilyesmivel erőlködni. Ha érdemben hozzá akarsz szólni, akkor hajrá, de a napi migráncsozást letudtad. És igen, mostantól ez a szabály. És nem, nem érdekel, mit gondolsz róla.

London2009 2018.09.03. 11:16:38

No majd gondolkozom, bar szerintem a 10+1 dolog nagyon hasonlo volt ehhez. Abban en megvalaszoltam ezeket a kerdeseket.

@Csodabogár: Ezt csak az erti meg, akinek nincs gyereke. Valami miatt akinek van, az elfelejti, hogy milyen jo is nelkuluk. Nekem most a nyaralasom alatt volt furcsa, hogy en voltam a rossz es senki nem ertette meg, hogy miert nem elvezem a gyerekekkel toltott idot. Mert nem es mert nem azert jottem, hogy mas gyerekere vigyazzak es sikoltozasat hallgassam…

Határátkelő 2018.09.03. 11:18:23

@London2009: Szerintem annyiban más, hogy ez konkrétabb és ilyen értelemben van egy kis "privát útikönyv" feelingje.

London2009 2018.09.03. 11:20:05

@Határátkelő: Ezek a migrancsok! Csak a gond van veluk! Na es arrol mit gondolsz, hogy Fured dragabb strandja, az Eszterhazy, tele volt ciganyokkal? Valamin aztan persze osszeverekedtek, ugyhogy meg a rendorseg is kivonult. Soha eletemben nem voltam ilyesminek szemtanuja.

2018.09.03. 11:24:56

@Határátkelő:

"van egy kis "privát útikönyv" feelingje."

Igen, ez jutott eszembe nekem is. Mármint hogy útikönyv.
Én ezekre a kérdésekre nemigen tudnék válaszolni pl. budapesttel kapcsolatban, pedig 10+ évig éltem ott.

Három legjobb ingyenes dolog a városban? Wtf. Mittomén.

Azokban a városokban, ahol valamennyire tudnék válaszolni, azért tudnék, mert kellett kalauzolnom ott már valakit.

Szóval ezek nem a mindennapi élethez (~határátkeléshez) kötődnek szerintem, hanem az utazgatáshoz.

De nem baj, az utazás népszerű téma, csak feltűnt a különbség. :)

2018.09.03. 11:26:12

@London2009:

No és akkor a balaton összességében pozitív élmény volt, vagy inkább negatív?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.09.03. 11:29:56

Rosszabb napjaimon a kicsi My-hoz hasonlitottak a barátok, így muszáj lesz egy bögrét beszereznem :-)

London2009 2018.09.03. 11:33:07

@takarék-láng: @Határátkelő: a migrancsos komment Virag Urnak ment.

London2009 2018.09.03. 11:34:22

@Határátkelő: Hmmm…nem tudom. Nekem nagyon hasonlo, de lehet, hogy azert mert en a 10+1-et os uti kalauzkent irtam meg. Ez is erdekes, hogy az kerdes, hogy mik az ingyenes dolgok. Ha ellatogok valahova es csak par napot toltok ott, nekem ez sosem szempont. Ha ott elek, akkor talan mas, de furcsa, hogy az 5 kerdes koze ez bekerult, mint nyilvan az egyik legfontosabb pont. Csak hangosan gondolkodom kulonben, nem a kakan is probalok csomot keresni. : )

puhacica 2018.09.03. 11:36:07

@London2009: lol, tegnap volt egy megbeszelesunk, kerdezte az ugyfel, mikozben a gyerekei a hatterben nyarvogtak, hogy nekunk van-e. mondtuk, hogy nekunk nincs, csak egy macskank, azt mondta, hogy helyes, es hogy ez maradjon is igy. :D

London2009 2018.09.03. 11:37:00

@Nagy kámpics: Minden evben megyek a Balatonhoz, ugyhogy semmilyen meglepetes nem ert. Abszolut pozitiv elmeny volt, nagyon jo volt ilyen hosszu idot ott tolteni. Jatszok a vasarlas gondolataval is, de barmennyire szeretnem is, azt hiszem nincs sok ertelme. Ha Mo-on laknek, akkor nem is lenne kerdes, de innen azert megsem lehet csak ugy leszaladni egy hetvegere. De azert meg atgondolom, sok jo ingatlant megneztem. Majd megalmodom. : )

szakasz2 2018.09.03. 11:47:30

@Csodabogár: @London2009: Nem mindenki kaja, pia és fine-dining központú! Van aki direkt nem megy az olyan helyekre, amiket az interneten így "sztárolnak". Még akkor sem, ha nincs (vele a) gyereke...
:)

Dikusz 2018.09.03. 11:47:50

Azt hittem - a fotót látva-, hogy Karel Gott felvételét lehet meghallgatni. Már a frász jött rám, annak idején a világból ki lehetett volna üldözni (most sem kedvelem) ha meghallottam énekelni.

London2009 2018.09.03. 11:48:14

@puhacica: Haha. Olyannal azert meg nem talalkoztam, aki megbanta, hogy gyerekei lettek. Viszont az rohadtul idegesit, hogy egyszeruen a szulok mintha masik bolygon elnenek es teljesen elfelejtik, hogy egyszer voltak ok is nem szulok. Amikor mondtam, hogy elnezest, de nekem az nem pihenes ahol gyerek van, akkor ugy neztek ram, mintha valami ordogtol valo dolgot mondtam volna. Utana mar finomabban fejeztem ki magam es csak annyit mondtam, hogy ha jonnek a gyerekek, akkor megvaltozik a pihenes dinamikaja... Ertsd, hagyd otthon a kolykod! :D

London2009 2018.09.03. 11:52:53

@szakasz2: Ez milyen hulyeseg mar, hogy ha az interneten sztaroljak, akkor biztos, hogy nem megyek oda! De mi van akkor ha tenyleg jo? Ezt eleg konnyeden el tudom magam is donteni, ugyhogy szerencsere az nekem irrelevans, hogy egy ettermet istenitenek e vagy sem. : )

Határátkelő 2018.09.03. 12:04:20

@Nagy kámpics: Szerintem annyiban a határatkeléshez kötődnek, hogy más szempontból mutatják meg az adott várost, esetleg olyanból, ami nem szerepel az útikönyvekben. Aláírom, hogy nem olyan kemény téma mint egyik-másik, de engem speciel nagyon érdekel.

Nekem az egyik kedvenc londoni ingyenes programom a Charing Cross Road-i kömyvesboltok voltak (amíg voltak), ahol simán el lehetett tölteni egy egész napot.

2018.09.03. 12:18:47

@London2009:

"Amikor mondtam, hogy elnezest, de nekem az nem pihenes ahol gyerek van"

Milyen viszonyban voltál egyébként ezekkel a szülőkkel? Kik ők neked?

puhacica 2018.09.03. 12:21:24

@London2009: ok sem ugy neztek ki, mint akik megbantak, de nyilvan vannak "kiakarokszallni" pillanatok a szulok eleteben. is.

gabors 2018.09.03. 12:22:16

@takarék-láng: " A varosi eletforma termeszetellenes es eletidegen. "

ez azert erdekes ... egy ket barlangon kivul manapsag hol el veled egyutt NEM VAROSI kornyezeten meg ember ... Mo-on egy ket tanyan kvul CSAK varosi kornyezet van ... persze attol fugg neked mi a varos pl Hatvan ? mert ha az akkor durvan %75-a az emberekenek annal nagyobb "varosban" lakik ... tok eletidegenu

2018.09.03. 12:36:49

@London2009:

"a noverem gyerekei..."

Keményen nyomod. :D
Persze, hogy furán néztek rád.

London2009 2018.09.03. 12:40:51

@Nagy kámpics: Attol meg ugyanugy gyerekek es onnantol kezdve, hogy ott vannak, akkor a borkostolo helyett csuszdapark, esti vacsora helyett esti mese lesz a program. Nezhetnek ram barhogy, sosem erdekelt, akkor sem fogom a keves szabadsagomat igy tolteni. Ez van. De amugy tudjak, csak egy otlet volt, amit gyorsan el is vetettek. A gyerekeknek is jobb ez igy... :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.09.03. 12:48:15

@London2009: haha, amikor mentünk látogatóba, s véget ért az a pár nap, öcsém megkérdezte, akkor melyik fiát viszem magammal? Minden szülőnek vannak súlyos napjai, de nyilván egyik sem fogja azt mondani, hogy megbánta.

Golf2 2018.09.03. 12:50:47

@London2009: megváltozik a pihenés dinamikája. A dinamika marad csak.

Csodabogár 2018.09.03. 12:54:06

@London2009: Valahogy úgy alakult az életem, hogy a közeli köreimnek vagy nem volt gyereke, vagy már felnőttek voltak a gyerekeik.
Amugy irhatnál, milyen volt a balatoni hónap. Ott is van hely, ahol nincs sok gyerek. Mától meg már mindenhol remek, mert megkezdődött az iskola. Ja és tudom, hogy mi vagyunk a rosszak, mert a nyugalmat szeretjük.

London2009 2018.09.03. 12:57:39

@Csodabogár: nyilvan mi vagyunk rosszak.
Bar egyebkent nem volt gond, nem olyan programokat csinaltunk, hogy ez problema lett volna.
Nagyon, nagyon jo volt. Ide nyilvan nem illik az elmenybeszamolo, de ha erdekel, egy hosszabb kommentben/privatban szivesen reszletezem.

Csodabogár 2018.09.03. 13:00:44

@szakasz2: Kaja pia fine dining engem egyáltalán nem érdekelt soha. Viszont a látni valók annál inkább. Ha utazom ott eszem, ahol látok valami megfelelőt, nem szempont nálam a különleges enni való.
Kis gyerekekkel nem utaznék nagy városba. Feltehetően nem élveznék a múzeumokat vagy az épitészeti látni valókat. Gyereknek tenger kell meg homokvár, aztán ha felnő majd megnézi ami érdekli.

gabors 2018.09.03. 13:02:37

@London2009: "Mert nem es mert nem azert jottem, hogy mas gyerekere vigyazzak es sikoltozasat hallgassam…
"

budi pelenka nem volt ?? mert az mar priceless :-)

2018.09.03. 13:04:01

@London2009:

"nyilvan mi vagyunk rosszak. "

Szerintem ez érthető álláspont, csak nagyon tapintatlan így közölni.

Mint amikor egy barátodnak új párja van, és elhozza a borkostolóra, meg a moziba, meg mindenhova. Nem mondhatod meg neki, hogy figyelj, én veled akarok ám találkozni, ezt a másik embert se nem ismerem, se nem érdekel.

Vagy ha történik vele valami nagy dolog, új hobbija van vagy előléptették vagy akármi, akkor sem mondhatod, hogy érdekesebb voltál, amíg lehetett veled másról is beszélgetni.

Ez így szvsz udvariatlan (még ha mind szoktunk is így érezni), ráadásul a gyerek még fontosabb is szokott lenni a szülőknek, mint a mindenkori párjuk vagy hobbijuk. Szóval az álláspont szerintem érthető (maguknak a szülőknek is), de ha így közöljük, annak pozitív kimenete nem tud lenni.

"Ide nyilvan nem illik az elmenybeszamolo"

Dehogynem. Engem is érdekel.

Csodabogár 2018.09.03. 13:05:09

@London2009: Noná, hogy nem vallja be senki, hogy megbánta. De azért én már láttam olyant, aki titokban megbánta és nem kicsit irigykedett a gyerektelen ismerősök éltmódjára.

Saját anyám, aki kifejezetten akart gyereket mondta, hogy "nekem az nem nyaralás, ha velem vagytok," Pedig mi még alaposan megnevelt gyerekek voltunk, vendéglőben akármeddig elüldögéltünk csöndben stb.

gabors 2018.09.03. 13:05:55

@London2009: "@puhacica: Haha. Olyannal azert meg nem talalkoztam, aki megbanta, hogy gyerekei lettek."

persze hogy NEM !!! ki merne ezt kimondani meg Manson anyja sem ...

P.Elliot 2018.09.03. 13:08:46

@puhacica: Soha egy perc sem volt az eletemben amikor megbantam volna hogy gyerekem van, akkor sem amikor pillanatnyilag volt vele valami baj. A gyerek tobb az ember szamara mint o maga, mindig eszembe jut amit valaki mondott nekem amikor a gyereke ette a kapott kulonleges epret hogy jobban esik mintha en ennem. Milyen igaz! Igy vagyunk bekodolva, a gyerekesek ertik igazan amit mondok.

Hacsak nem betegnek szulelett a gyerek, / marmint valami idegrendszeri problema miatt kibirhatatlanul viselkedik/ ha nem viselkedik rendesen az a szulo hibaja mert nem tanitotta meg ra hogy milyen emberek kozott elni es hogy kell kozejuk olvadni, csak magat okolhatja illetve joggal okolhatjak masok. Nem a gyereket.

Megbanni hogy megszuletett, azt mar hallottam egy magyar no szajabol aki abszolut nem torodott a kolkeivel , teher volt neki, nem is szeretetbol hanem szamitasbol szulte csakhogy az ilyesmi sosem vezet jora, a masik is magyar, o viszont sok-sok kezelessel kikenyszeritette a termeszettol hogy gyerek szulessen, arra nem szamitott hogy valami nem lesz rendben az agyaval holott abszolut egeszsegesnek nez ki, ra mar 15 eves koraban azt mondta hogy bar mar lerazhatna es ne halljon tobbet rola, egy rossz alom ez amiben elnek es felve, rettegve a sajat gyerekuktol, / most 26 eves es meg mindig veluk lakik/ ket diplomas szulo akiknek semmi bajuk nincs csak annyi hogy nem lett volna szabad gyereket kikovetelni a sorstol ha az nem adta meg nekik magatol, van a vilagban eleg normalis gyerek aki felnevelore var.

Ahogy korulnezek a vilagban meg itt a kornyezetemben csak azt tudom mondani hogy eros nehany hetes gyereknevelo tanfolyamra koteleznek minden varandos mamat, papat mert a legtobb meg az elemi dolgokkal sincs tisztaban, hogy is lenne mikor mar a szulei sem nagyon tudtak hogy hogy kell gyereket normalisnak nevelni.
Nem, nem volt buntetes az amikor gyerekkorunkban mukk nelkul ott ultunk pl. latogatoban a szuleink mellett es csak hallgathattuk a beszelgetest, jatszani akkor mehettunk ha kuldtek es nagyon normalisan nem zavarva a felnotteket. Odahaza sem lehetett a szulot hulyenek nezni, ugraltatni, orditozni vele, persze manapsag mas a neveles, ez is jo ha korlatok koze van rakva hogy mit lehet es mit nem.
Zavarni barkit nem, az biztos.

Csodabogár 2018.09.03. 13:10:26

@Nagy kámpics: Jól van, már ketten vagyunk, talán lesznek még többen is estig.

gabors 2018.09.03. 13:11:12

@Nagy kámpics: "Keményen nyomod. :D
Persze, hogy furán néztek rád. "

szerintem tok igaza van szuleidet nem valasztod de hogy gyereked legyen (vagy nem) az erosen CSAK toled fugg ... ha O nem akar gyereket (akarmiert is) megertem es elfogadom ... szerintem is jobb enekelni meg teniszezni sot lovagolni is .. mint gyerekekkel babralni vagy 15 evig ... meg fizetni az egyetemuket ... osz utanna meg hataratkelnek valahova a holdra addigra ...

Dikusz 2018.09.03. 13:13:28

@London2009: Az az élménybeszámoló engem is érdekelne, ha nem baj.:)

gabors 2018.09.03. 13:14:58

@kisrumpf: " Minden szülőnek vannak súlyos napjai, de nyilván egyik sem fogja azt mondani, hogy megbánta.
"

amig lehet el kell vetetni .... :-)()()( tapasztalatbol mondom :()()(

Csodabogár 2018.09.03. 13:15:57

@P.Elliot: Persze minket még így neveltek. Ma a gyereknek személyiségi jogai vannak, neki szabad mindent csinálni. Szülők ezt természetesnek veszik és őket nem zavarja, mert ők szabad független stb.gyereket akarnak nevelni. Hogy a társadalom majd később hogy reagál erre, azt nem tudjuk. Minden esetre amelyik majd el akar érni valamit, az megtanulja, hogy mit lehet és mit nem. Szerintem ezt kisgyerek korban egyszerübb lenne elsajátítani. Jó hogy nincs gyerekem, valószinű már börtönben ülnék a nevelési elképzeléseim miatt.:-))

London2009 2018.09.03. 13:20:34

@Nagy kámpics: Szerintem meg az az udvariatlan ha valaki ezt egyaltalan feltetelezi, hogy a masiknak ehhez van kedve a szabadsaga alatt. Sokkal jobb vilag lenne, ha ezt sertodes nelkul lehetne kommunikalni, hogy vannak helyzetek amikhez illik a gyerek, uj baratno stb. de vannak olyanok, amikhez nem. No de mindegy, konnyen lehet talalni megoldast erre is, mint minden masra.
Nem tudom…azert a Balatonon mar mindenki jart, nem egy egzotikus helyszin. Arrol meg semmit nem tudnek irni, hogy milyen volt 10 ev utan majdnem egy honapot “otthon” tolteni, miutan nem ereztem semmit. Pedig azt hittem, hogy majd sok erdekes helyzetben fogom talalni magam. Pont olyan volt, mintha soha el nem mentem volna. Nem ert semmilyen kultursokk. Talan inkabb az volt furcsa, hogy mennyire nem valtozott semmi es fel nap alatt vissza tudnek illeszkedni Mo-ra. :D Egyedul az arakon dobbentem meg, szerintem nagy dragasag van.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.09.03. 13:23:47

@gabors: ne legyel mar ilyen kemeny. vagy, hm, durva.

P.Elliot 2018.09.03. 13:30:45

@Csodabogár: Nekem az is nyaralas ha a gyerekemmel vagyok, / illetve voltam mert mar felnott es a ferjevel nyaral/, mindig is az volt.
Masfajta nyaralas mint amikor ketten voltunk, de ugyanolyan elvezetes volt. Amikor gyereket vallaltunk tudtuk hogy a kovetkezo 20 evunk rola fog szolni, egy masfajta eletformarol mint amit megszoktunk es nevetgelve, kivancsian vartuk hogy milyen lesz szulonek lenni.
Nem, soha nem sirtuk vissza az edes kettest mert ez is volt olyan, illetve masfele, nagyon szepen megvoltunk harmasban. Egy elmeny volt hogy baba van a hazban/ mint szakmabeli tudtam ugy nevelni hogy soha nem volt vele baj, meg ejszaka is csak enni ebredt fel meg amig pepenkat csereltem, egyetlen egyszer volt hogy felvaltva oriztuk egesz ejjel mert lazas volt a vedooltas utan es hanykolodott.
Hozzaigazodtunk. Gyerekfilmekre vittuk, / vegre lattuk az egesz Disney sorozatot amibol gyerekorunkban egy sem volt lathato otthon/, hehehe, gyerekes programokra es ugy elveztuk nezni hogy a 3 eves milyen komoly pofaval lovagol a ponin, / a lovasz kisereteben/ meg ujraeltunk egy gyerekkort amiben nekunk nem volt reszunk.
A kavenkat ha nem volt vendeg rendszeresen a gyerekszoba szonyegen uldogelve ittuk meg nezve hogy hogy jatszik, beszelgettunk egymassal meg vele, a jatekba is besegitettunk, a ferjemmel sokszor felidezzuk azt az idot hogy milyen szep idok voltak es a lanyom is igy emlekszik ra.
Elrontva nem volt mert ha valamire azt mondtuk hogy nem akkor azt igen ritkan valtoztattuk meg.
A barati korunk maradt, eljartunk veluk teniszezni hetente egyszer, addig a lanyunk a baratainal volt jatszani, hetvegen estente jottek hozzank beszelgetni, a gyerek az agyaban volt mar, semmi zavaro nem volt abban. Kirandulni is sokat jartunk veluk, ok is gyerekesek voltak, igy a kolyokhad plane nem zavart, eljatszottak egymassal.
A baj az hogy a felnottek nem tudjak kielvezni ezt a nagyjabol 18-20 evet amit gyerekes szulokent kell eltolteni. Nem tudnak, akarnak valtani, nem elik at ennek a kornak a szinesseget, erdekesseget es szepseget pedig az.

gabors 2018.09.03. 13:41:31

@kisrumpf: bocs ha ez neked kemeny vagy durva ... de soha nem ertettem hogy hogyan lehet gyereket veletlenul "csinalni" .... es ebbol hogyan nem a gyerek a legnagyobb aldozat ...

sajnos tobb olyan helyzetet lattam mar ahol a gyerek csak egy "adu asz" volt hol az "anyu" hol az "apu" kezeben (meg csaladon belul is ) na EZ ami KEMENY

inkabb setaltatom ketszer naponta a kutyamat ...

P.Elliot 2018.09.03. 13:41:59

@Csodabogár: Ez az! Ha a szulo azt mondta hogy nem, akkor az ugy is volt. Nem, nem serultunk meg lelkileg, attol a nehany seggrecsapastol sem amiben anyank reszesitett nehanyszor ha elszemtelenedtunk.
Tudtunk hol a helyunk, mit engedhetunk meg magunknak, mit varnak tolunk.
A felnotteket tiszteltuk es nem beszeltunk vissza, van itt olyan ismerosom akinek az unokaja csak orditva tud vele beszelni es lenezoen, / az odadugott penzt azert elfogadja /, vagy egy hatalmas pofont kaptunk volna hogy helyrebillentsen vagy / inkabb azt hogy meg sem alltak volna velunk az orvosig hogy valami baj van az agyunkkal/.
Nem, most felnottkent sem erzem hogy rosszul neveltek volna, egyszeruen helyretettek meg idoben es ezert nincsenek erthetetlen koveteleseink a vilag fele, es elvarasaink sem, azok vagyunk amire jutni tudtunk, rajtunk mulott foleg nem a vilagon....

2018.09.03. 13:58:50

@gabors:

"inkabb setaltatom ketszer naponta a kutyamat "

Mi a kapocs aközött, hogy láttál már olyan helyzetet, ahol a gyerek csak "aduász" volt, meg aközött, hogy akkor minden gyereket el kell vetetni, és kutyát kell sétáltatni?

Ez pont annyira értelmes felvetés, mint az ellentetje, hogy t.i. láttam már boldog szülőt, ergo _mindenki_ csináljon kilenc gyereket.

gabors 2018.09.03. 14:08:49

@Nagy kámpics: " Mi a kapocs aközött, hogy láttál már olyan helyzetet, ahol a gyerek csak "aduász" volt, meg aközött, hogy akkor minden gyereket el kell vetetni, és kutyát kell sétáltatni?"

semmi nem is ezt irtam ...

meg veletlenul sem

hanem azt hogy NEM KELL mindenkinek gyerek (sot van akinek nem is engednem meg de nem tolem fugg) es ha valakinek nem kell gyerek AZ inkabb vetesse el amig lehet ...

P.Elliot 2018.09.03. 14:10:41

@Golf2: Koszonom. Hat igy volt. Ha eletembol ujra elhetnek egy kis idot, feltetlenul a lanyom gyerekkorabol kernek idot holott kettesben is sok-sok szep hangulatu elmenyeim vannak. De gyerekkel egy kulon elmeny volt. Valahogy emlekezetesebb, pont miatta. Meg fogom kerdezni a ferjemet hogy o mit hozna vissza anelkul hogy megmondanam hogy miert kerdezem.

P.Elliot 2018.09.03. 14:12:52

@Golf2: Ja, meg annyit hogy egyre tobbet hallom hogy a gyerek szinte ellenseg, tonkreveri a szulok eletet. A szulok ezt tanultak meg a gyerekkorukbol vagy mi? Most latjak hogy milyenek voltak, tonkrevertek vagy hogy? Nem is ertem.

P.Elliot 2018.09.03. 14:16:32

A topikhoz meg annyit hogy Liverpoolban ujsagpapirban szolgaljak fel a fish and chipset?
Ez komoly? Az ujdsagpapir fog, meglatszik a kezeden a nyoma, itt legalabbis. De ha nem, akkor is, kiveve ha direkt ujsagpapir szoveget nyomnak a csomagolopapirra.

gabors 2018.09.03. 14:32:31

@P.Elliot: " A topikhoz meg annyit hogy Liverpoolban ujsagpapirban szolgaljak fel a fish and chipset?"

nem emlekszel hogy arultak a szotyolat ??? a foci meccseken ??? sot meg mintha pattogatott kukoricat is arultak ujsagpapirban de ebben mar nem vagyok biztos

(mashol is amugy) ... sot mikor kicsi gyerek voltam videken @takarék-láng: (oruljel akkor meg volt ilyen ...) akkor bizony ujsag papir volt a klotyoban (potyantos !!!! budos ment le a foldbe ...) azt nem tudom hogy Nepszbadsag vagy Nepszava volt-e de UJSAGpapir volt az bizony

P.Elliot 2018.09.03. 14:34:57

@gabors: De emlekszem de az nem fogott, nem lett nyomdafestekes a kezed!

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.09.03. 14:43:51

@P.Elliot: "ujsagpapirban szolgaljak fel a fish and chipset?"

Csak a jobb pubokban, ott ahol tudják a módját. Persze nem a friss, aznapi újságban, hanem újságpapír mintázatu, "élelmiszer tisztaságú" csomagolópapírban.

Úgy tudom, hogy régen a kikötői pubokban téglalap alakú szerelésben árulták, téli napokon a kabátzsebben lehetett hazavinni, kezet melengetni, mint mi a sültgesztenyés staneclivel. Asztalra téve, két átlós késvágás, és feltárult a gőzölgő tartalom, amit aztán kézzel és sok-sok kecsöppel lehetett enni. (Jó 25 évvel ezelőtt a Soho egyik pubjában, azaz annak a járdára kirakott asztala mellett ettem.)

Shaktee 2018.09.03. 14:46:25

@P.Elliot: úgy biza :) az adja meg az extra bukéját ;)

P.Elliot 2018.09.03. 14:54:06

@Hobbiszakács: Na pont ezt kerdeztem hogy ugye csak a csomagolo papirra nyomott szoveg kepezi az ujsagpapirt es nem fogja be a nyomdafestek a kezedet mert itt igen ha egyszeru ujsagpapirrol van szo, meg megfogni is utalom.

Hat zsirpaprba itt is csomagoljak a melegszendvicset meg a hideget is, ha akarod akar a zsebedbe is dughatod legalabb a jonep tudja ha elmentel mellettuk hogy ma mar ettel, hehehe...

gabors 2018.09.03. 14:58:28

@P.Elliot: "
@gabors: De emlekszem de az nem fogott, nem lett nyomdafestekes a kezed! :

dehogynem lett :--- csak regen minden jobb volt :-))) meg tobb anyag is volt benne :-)))

gabors 2018.09.03. 15:02:51

@Hobbiszakács: @P.Elliot:

"Persze nem a friss, aznapi újságban, hanem újságpapír mintázatu, "élelmiszer tisztaságú" csomagolópapírban. "

de ilyen nem volt a fradi mecseken 1975-78 kornyeken ... nem volt az csomagolo papir lofaszt !!! ujsagpapir volt AZ ezerrel

telen valoban volt gesztenye is ujsag .... VALODI ujsagpapirban

P.Elliot 2018.09.03. 15:15:05

@gabors: A nepszabadsag meg tarsai nem fogtak az en idomben. Lehetseges hogy most azt is olcso nyomdafestekkel nyomjak...

Eszembe jut egy regi otthoni vicc hogy megkerdeztek a rendort hogy mi van az ujsagban...
Valasz, zsiroskenyer, ......hehehe.

London2009 2018.09.03. 15:19:38

@P.Elliot: Regen ujsagpapirba csomagoltak a fish & chipset es ebbol mara a legtobb helyen annyi maradt meg, hogy ujsagpapir mintas a papir amibe beleteszik. Sosem talalkoztam meg olyannal, ami igazi ujsagpapirba lett volna becsomagolva. Lehet, hogy Liverpoolig kell menni erte? : )

gabors 2018.09.03. 15:30:08

@P.Elliot: "A nepszabadsag meg tarsai nem fogtak az en idomben. Lehetseges hogy most azt is olcso nyomdafestekkel nyomjak..."

a Nepszabadsagot kivegeztek kb 2 eve lehet tobb ....

valoban akkor nem fogott anyira de zsiros kezzel siman ott volt a fekete is ... (mert akkoriban nem vot semmi szines )

gabors 2018.09.03. 15:36:21

@P.Elliot: Ja amugy azert fog a mostani ujsag mert a melyzoldek miatt mindenfele zoldseg alapu tintaval KELL nyomtatni ... annak idejen ott voltaa a jo kis olmos nyomdak meg seggunket is lehetett torolni vele ...:-) pravda stb

puhacica 2018.09.03. 15:48:22

@P.Elliot: ez te vagy. a legtobben soha nem banjak meg, paran biztosan megbanjak es visszacsinalnak, ha lehetne, nehanyan pedig tutira felsohajtanak neha egy-egy gyerekmentes delutanert.

az, hogy a te lanyod azert aludta vegig az ejszakakat, stb, mert te jol nevelted, hat... muhaha. 100% biztos vagyok benne, hogy jol nevelted ot, de ennek peldaul az alvashoz nem sok koze van.
a baratnom is jol neveli a gyerekeit. az egyik megis gyakran csinal - az anyukaja szerint is - vallalhatatlan dolgokat, a masik meg olyan jol viselkedik, mint egy angyal. es ugyanazt a nevelest kapjak, ugyanazok a szulok, a kornyezet...
bonyolultabb ez annal, hogy milyen szuperanya valaki.

somlobodog 2018.09.03. 16:23:05

@takarék-láng: szóval te 30 éves korodig a koszban és mocsokban migransok közt éltél. Szép gyerekkorod lehetett. Taps a szülőknek.

Bicikliző medve 2018.09.03. 17:07:02

Az ötlet nem rossz, annyit változtatnék, hogy a kérdéseket inkább a kitelepülésre hegyezném ki. Pl:
-Mennyire van munka a környéken
-Mennyire elérhetô minden fôvárosi szolgáltatás, termékek
-Milyen kikapcsolódást nyújt az adott város az ott élôknek
-Nyugodt vagy pörgôs embereknek ajánlott az adott város
-Milyen egyedi tulajdonsága van az adott városnak, ami miatt nem költöznél máshova?

Erre egy posztban válaszolnék is, hozzászólásnak hosszú lenne.

Határátkelő 2018.09.03. 17:07:36

@Bicikliző medve: Nem rossz ötlet. Írd meg! Komolyan! :)

gabors 2018.09.03. 17:15:12

@Bicikliző medve: " Erre egy posztban válaszolnék is, hozzászólásnak hosszú lenne. "

ez akar erdekes is lehet ... melyik varosrol van szo ? mit csinalsz? mert nagyon nem mindegy ... majd jonnek hogy mosogatsz ... azt valoban barhol lehet csinalni ... meg magyaroknak is :-((((

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.09.03. 17:23:00

@Csodabogár: nem feltétlenül. Mai napig élő emlék az akkori kelet-németországi utazás szüleimmel. 10 és 5 évesek voltunk. Múzeumok, galériák. Templomok, egy kórus spontán elkövetett fellépésével a Tamás-templomban, porcelánmúzeum, Zwinger, séták hosszan. Persze, volt állatkert, és csónakázás is a kedvünkért, és várban kirándulás, de a szüleim nem adtak fel semmit sem a kedvünkért.

Talán mert nevelés kérdése, szerintem.

Csodabogár 2018.09.03. 17:24:04

@London2009: Ez nagyon jó. Sokat javult a helyzet, bizonyos szempontból. Mikor mi jöttünk haza, még majdnemhogy újjal mutogattak ránk, hogy "nyugatiak" vagyunk. Messze lerítt minden cipőről ruháról, hogy nem itt vettük. Ez ma már nincs és ezt nagyon értékelem.
A drágaság nem tudom mire vonatkozik. Étterem biztos olcsóbb mint bárhol máshol, ha csak nem abba a néhány fine dining helyre mész, ami mostanában nagyon felkapott.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.09.03. 17:29:11

@Hobbiszakács: igen kellemes emlékeim barátokkal való fish and chips-ezésekhez kötődnek, az egyiknél elautóztunk a város másik végébe, ergy kikötői helyre, mert ott van jó kaja, és barátunk ott akart nosztalgiázni. Hazáig melengette a doboz a térdeimet. Megvan a maga varázsa!

Csak az a kancsal olasz kislány ne szórta volna meg kapásból egy maréknyi sóval, haha

Csodabogár 2018.09.03. 17:30:00

@P.Elliot: Egyetértek, jobb ha valaki olyan ír ilyeneket, akinek gyereke van. Az ilyen magamfajta önkéntes gyerekteleneket, igen gyorsan letorkolják a gyerekesek.
Én sem érzem, hogy sérült volna a lelkem, viszont bizonyítottan könnyen vettem az életben az új helyzeteket, legyen az munkahely, ország vagy bármi. Ma már mondhatom, hogy megálltam a helyem, Miben biztos komoly része volt a nevelésemnek.

gabors 2018.09.03. 17:32:35

@Csodabogár: " Messze lerítt minden cipőről ruháról, hogy nem itt vettük. "

ez azert nem biztos hogy egy jo dolog ..... :-))) volt etelme a sarga csillagnak is :-(

Csodabogár 2018.09.03. 17:35:40

@gabors: Ugyanis a papir az hiánycikk volt. Az ötvenes években csak mutatóban létezett wc papír. Nálunk szerencsére apám felszámolt irodájából elég sok használt papir maradt, azt használtuk.

A fiatalabbaknak mondom, hogy a wc papirt ugyan ismertük csak nem volt. De papirzsebkendő, konyhapapir meg hasonlókról nem is hallottunk, igaz így nem is hiányzott.

Csodabogár 2018.09.03. 17:40:31

@P.Elliot: Szerintem jobb minőségü volt a nyomdafesték régen. Fogós újsággal, amitől fekete lett az ágy, először Stockholmban találkoztam. Le is szoktam az ágyban olvasásról.
Német újság mérsékelten fog, de az Inetrnational New York Times nagyon fog. A floridai újságtól is fekete lett a kezünk. Neue Zürcher Zeitung teljesen tiszta.

gabors 2018.09.03. 17:40:46

@Csodabogár: " @gabors: Ugyanis a papir az hiánycikk volt. Az ötvenes években csak mutatóban létezett wc papír. Nálunk szerencsére apám felszámolt irodájából elég sok használt papir maradt, azt használtuk. "

na ja mindenki aki tutdta vitte haza az ingyen pravdat .... (ismeros) a szemet kommunistak :-)

Bicikliző medve 2018.09.03. 17:41:29

@gabors: a mosogatásnál sokkal konkrétabb dolgokat tudnék itt megfogalmazni, ennél távolabbról gondoltam a saját városomnak nekifutni.

London2009 2018.09.03. 17:50:12

@Csodabogár: Ha atszamolom az arakat fontba, akkor a dolgok tobbsege olcso, de peldaul vettem magamnak sportruhat, az pont ugyanannyiba kerult, mint itt kerult volna. Sot, talan meg dragabb is volt. Kulonben dugig voltak az ettermek es minden bufenel sorok alltak, ugyhogy nyilvan meg tudjak az emberek fizetni ezeket az arakat, akkor pedig miert ne adnak ennyiert?
Az oltozkodesbol en a mai napig meg tudom allapitani, hogy ki jott “nyugatrol”. Egyszeruen mas a divat Mo-on.

takarék-láng 2018.09.03. 18:24:17

@gabors: "Nepszabadsagot kivegeztek kb 2 eve lehet tobb .... "

- mar nem fogyott elegge (ami nem csoda, eleguk lett az embereknek a permanens magyargyuloletbol + a nyomtatott sajto nem birja a verenyt az online mediaval), ezert a tulajdonosa ugy dontott, vege.

Ne gyere egyeb osszeeskuves elmelettel (fidesz vegezte ki meg ilyenek) legyszives.

takarék-láng 2018.09.03. 18:24:28

@London2009: "Kulonben dugig voltak az ettermek es minden bufenel sorok alltak,"

- mert magyarorszagon az eletszinvonal nagyobb mertekben nott, mint nyugaton, ma mar - a jobb eletkorulmenyekert - nem eri meg kijonni.
Hiaba mantrazza az ellenkezojet a zsugorodo ballib media, vagy akar ez a blog is.
index.hu/gazdasag/2018/09/03/egyre_tobb_magyar_engedheti_meg_maganak_a_luxust/

Golf2 2018.09.03. 18:43:01

@P.Elliot: Sajnos a mai gyerekek mások szerintem nehezebb velük.Ma vittem elöször oviba,23an bezsúfolva 1 szobába,stresszes.Mindez Óbudán ami rengeteget romlott pár év alatt.20 éve más gyerekét hordtam ugyanoda egész más volt a légkör és a gyerekek.

gabors 2018.09.03. 18:45:37

@Bicikliző medve: "@gabors: a mosogatásnál sokkal konkrétabb dolgokat tudnék itt megfogalmazni, ennél távolabbról gondoltam a saját városomnak nekifutni. "

nem tudom de itt nem arrol van/volt/lesz szo hogy mit tudsz "megfogalmazni" durvan 20 de lehet 30 eve efeltt mar eljart az ido ...

megfogalmazni :-)) fake news

gabors 2018.09.03. 18:47:38

@Csodabogár: "@gabors: Olvass figyelmesebben! "

mit olvastam rosszul ?

velemenyem ugyanaz maradt ...

gabors 2018.09.03. 18:49:33

@takarék-láng: "- nem eri meg kijonni. "

na akkor mi is van ? miert nem mesz mvar vissza ??? ott SOKKAL jobb

gabors 2018.09.03. 18:55:09

@London2009: " Kulonben dugig voltak az ettermek es minden bufenel sorok alltak, ugyhogy nyilvan meg tudjak az emberek fizetni ezeket az arakat, "

DE ez igy volt 1970-ben 1980-ban 1990-ben is (utanna nem tudom mert leleptem !!) a legjobb ettermeket nem tudom oda nem engedtek be ... de a bufek meg normal ettermek akkor is tele voltak ...

szoval akkor mit akarsz mar mondani akkor SZAR volt ott de voltak sorok most vannak sorok vagyi jo ??

nem akarom mondani hogy mekkora sorok voltak Moszkvaban 1984 nyaran mikor ott voltam es SEMMI NEM volt az aruhazban SEMMI es ORIASI sorok voltak csoda volt ott .. (ja venezualaban is vannak am sorok )

Orochimaru 2018.09.03. 19:44:38

@takarék-láng: Budapesten nincsen szemét, kosz, zsúfoltság, se bűnözés. Oh wait.

Orochimaru 2018.09.03. 19:44:43

@takarék-láng: "mert magyarorszagon az eletszinvonal nagyobb mertekben nott, mint nyugaton, ma mar - a jobb eletkorulmenyekert - nem eri meg kijonni."

Tényleg? Szóval egy nehézgépkezelő otthon is megkeresi már a nettó 700 ezret? Az komoly. :O

Csodabogár 2018.09.03. 19:51:30

@London2009: Én azt hiszem még soha nem vettem ruhát itthon, de azt hiszem már nem tűnök ki az öltözködésemmel, vagy legalább is remélem. Cipő már van itthon is olyan amilyet én szeretek.

Csodabogár 2018.09.03. 19:52:28

@gabors: Azt írtam, hogy ez a feltünés mára elmult és ennek örülök.

Bicikliző medve 2018.09.03. 19:57:25

@gabors: Na, lemaradt a hozzászólásom vége az előzőből, nem tudom, mi történt. :) Szóval elküldtem az írást, a többit megláthatod, mire gondoltam. :)

Csodabogár 2018.09.03. 19:57:57

@London2009: Én csak ámulok a szupermaketekben, milyen mennyiséget vásárolnak az emberek. Vannak persze üzletek, ahol nem tudom miből élnek, de évek óta megvannak. Méreg drága gyerekruha üzlet pl. vagy egy u.n. delikátesz üzlet, amelyik ugyanazt árulja mint a szomszédos Spar csak drágábban.
Hála az égnek, a nem mindig olcsó hangverseny bérletek is úgy elkeltek az utolsó darabig, hogy szinte észre se vettem és már nem volt. Valaki kért, hogy vegyek neki is és egy darab hely nem volt már a MÜPÁ-ban. Szinházak is mennek. Magam is csodálkozom, de ez van, megérteni már nem is próbálom.

gabors 2018.09.03. 21:12:21

@Csodabogár: "megérteni már nem is próbálom. "

koltoznek haza a gazdag amerikas magyarok (tobb hely/haz/parkolo marad itt)

2018.09.03. 23:08:02

Ezzel a takarek langgal minek vitatkoztok, akkora nyilvanvalo baromsagokat ir orokke, hogy vagy total sotet a csako, vagy ezert fizetik.

gabors 2018.09.04. 00:46:16

@LepesMez: " akkora nyilvanvalo baromsagokat ir orokke, hogy vagy total sotet a csako, vagy ezert fizetik. "

egyik sem vannak ilyenek EZT hiszi ..

gabors 2018.09.04. 00:48:37

@gabors: "egyik sem vannak ilyenek EZT hiszi .. "

pont igy vannak kereszteny, zsido mohamedan kretenek mert HISZNEK

kék madár 2018.09.04. 02:36:39

@takarék-láng: Nyugat-Europaban az a legrosszabb, hogy tele van migransokkal. Magyar migransokkal akik azert mentek el, hogy lassak miyen nyomor van ott kinn nyugaton es ket mosogatas kozott beloginoljanak a blog.hu-ra es a hataratkelon megirjak milyen rossz ott kinn.

kronikas 2018.09.04. 03:48:53

@takarék-láng: ja, csak felvásárolta fidesz egy szövetségese aztán bezárta.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.09.04. 07:04:48

Ha már Brüsszel íme pár ötlet, bár nem tekintem magam őshonosnak, a határátkelő igaz : )
1. A főtér engem nem nyűgözött le, viszont a Cinquantanaire a múzeumokkal nemzetközi szinten is érdekes. Ha valami eredeti ÉS szép kell akkor jobb elhagyni a várost és irány Brugge vagy Ghent. Esetleg Floralia és Neuhaus outlet (lásd 4. pont)
2. Legjobb ingyenes dolog : A belgák hadtörténeti múzeuma ( egzostive.com/autoworld-2014/ ) a főhangárja és a fegyvertára párját ritkítja (a 19. századi kardok és lőfegyverek tálalása felettébb impozáns, ahogy a preparált I világháborús tankok is de pl máig meglep hogy milyen apró gép az F16-os). Pár éve még ingyenes volt. A szomszédban található Autoworlddel pedig azért is nehéz betelni, mert évente 4-6 remek tematikus kiállítást rendeznek (személyes kedvencem a Ferrari 70 volt: egzostive.com/az-autoworld-kiallitasa-a-70-eves-ferrari/ , de most épp a 120 éves Renault táralat fut ki egzostive.com/a-renault-120-eve-az-autoworldben/ ), miközben havonta váltják egymást a 20-30 autós minitárlatok (pl Pegaso jön hamarosan).
3. Én ezzel letudom a történelmes kérdést is : )
4. Mit érdemes vásárolni: szerintem nem szabad hagyni, hogy az árak elriasszanak a minőségtől, nagyon fontos a márka. Inkább vegyen az ember két szem csokit a Neuhaus vagy a Godiva márkaboltjában, minthogy megvegyen valami gagyit a Leonidasban aztán értetlenül álljon a „belgacsoki” jelenség előtt. Ha van rá kapacitása akkor irány a Neuhaus gyári outlete (de nehéz 100 euró alatt költeni, és a poggyászsúlyhatár is oda lesz), tavasszal mellette a Floralia virágosházzal egybekötve egzostive.com/groot-bijgaardeni-floralia-keukenhof/
Én nem rajongok a brüsszeli építészetért, akinek Art Nuveau kell, van sok jobb város is.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.09.04. 09:41:22

@Ződ2000: (a torinoi automuzeumos cikkedért köszönet!)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2018.09.04. 09:49:05

@kisrumpf: "...melengette a doboz a térdeimet. Megvan a maga varázsa!"

De meg ám!

:-)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.09.04. 20:09:07

@kisrumpf: köszi az elismerést, szívesen. 1-2 éven belül egy nagyobb körutat tervezek azon a déli vonalon, még nem merítettem ki minden lehetőséget :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.09.05. 09:28:46

@Ződ2000: (megmutatom a férjemnek a blogodat. Legutobb Spa-t emlegette, s látom, onnan is van irás!)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.09.05. 18:05:21

@kisrumpf: igen, azt a vidéket elég jól kiveséztem (Spa Classics cikkek, Spa Museum (az neked is érdekes lehet, pl legutóbb Capa kiállítás volt), de arra van Monschau egy nagyon romantikus őszi kirándulásra vagy a karácsonyi vásár erejéig), és ha kicsit nagyobb rádiusszal kerestek sok érdekes dolog van arrafelé autós és nem autós szemmel (pl Classic Remise, Düsseldorf, Toyota Collection és Schumacher Collection Kölnben).

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása