oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. július 29. 06:30,  A tíz legkeresettebb foglalkozás Kanadában 127 komment

2018. július 29. 06:30 Határátkelő

A tíz legkeresettebb foglalkozás Kanadában

Ha valaki Kanadába vágyna, jól teszi, ha felkészül egy meglehetősen hosszadalmas menetre. Mielőtt azonban belevágna, nem árt tudni, hogy a foglalkozása hiányszakma-e az országban. Emellett elkalandozunk a holland nyárba és részt veszünk egy Srí Lankán tartott falusi esküvőn.

pek_foto_pixabay_com_skeeze.jpg

Kezdjük Kanadában,Tucano írt gyakorlati útmutató arról, hogyan találhatjuk meg a munkánkat, végzettségünk a kanadai foglalkozások listáján, hogy kiderüljön, mekkora eséllyel indulhatunk neki az észak-amerikai országnak.

„Már a bevándorlás során is kulcsfontosságú a képzettséged és szakmai múltad, illetve hogy mi a foglalkozásod besorolása Kanadában. Nem véletlenül írtam a szakmai múltat, a legjobb az, ha a végzettségednek megfelelő szakmádat már 10 éve gyakorlod, ebből lehetőleg párat Kanadában, legyél fiatalon sokdiplomás és persze nem árt, ha anyanyelvi szintű az angol és francia nyelvtudásod. 

Persze, a tréfát félretéve, Kanada kifejezetten keresi a hiányszakmákat betölteni tudó külföldieket és a hiányszakmákból sok van, és rengeteg a fizikai vagy technikai végzettséget igénylő, illetve a menedzseri poszt is. (...)

Természetesen bizonyos munkák jobban kellenek, mint mások, tehát a hiányszakmákon vagy nevezhetjük bevándorlásra feljogosító szakmáknak, szóval ezeken belül is vannak olyan munkák vagy tevékenységek, amelyeket külön kiemelnek. 

Például, amikor ellenőrzöd, hogy beférsz-e az Express Entry kereteibe, egyből előkerül a kérdés, hogy van-e tapasztalatod a következő munkakörökben (ha kanadai, akkor még jobb). 

Ha nincs, attól még ne aggódj, van még vagy százféle hiányszakma Kanadában, csak ezek vannak a kiemeltek közül még jobban kiemelve: 

- ipari, villamos és építőipari szakmák (NOC kódok, amelyek 72-vel kezdődnek)

- karbantartás és berendezések üzemeltetése (NOC kódok, amelyek 73-al kezdődnek)

- a természeti erőforrásokban, a mezőgazdaságban és a kapcsolódó termelésben dolgozó felügyelők és technikai munkahelyek (NOC kódok, amelyek 82-ben kezdődnek)

- feldolgozó, gyártási és közüzemi felügyelők és központi vezérlők (NOC kódok, amelyek 92-el kezdődnek)

- szakácsok és szakácsok vagy (a 632-vel kezdődő NOC kódok)

- hentesek és pékek (NOC kódok, amelyek 633-al kezdődnek) 

Mi az a kanadai NOC kód? 

A kanadai NOC szám a Nemzeti Foglalkozási Besorolási kód (National Occupational Classification). Ez alapján tudod kikeresni foglalkozásodat, végzettségedet és annak értékét a bevándorlási folyamat során. 

Legutóbb 2016-ban frissítették a rendszert, tehát te a NOC 2016-ot fogod böngészni, hogy hiányszakma-e a foglalkozásod, azaz feljogosít-e a kanadai bevándorlásra, de legalábbis könnyen találhatsz-e munkát. (...) 

Foglalkozás típusa (Skill Type) 0 

Foglalkozás szintje (Skill Level) A, B, C vagy D. Ebből az A és a B kategória számít képzettnek, a C és D kategóriák nem számítanak például képzettséget igénylő szakmáknak bevándorlási szempontból, azonban pont az ebbe a kategóriába tartozó emberekre van szám szerint a legnagyobb igény. 

Ha a Skill Type 0, az menedzseri szintet jelöl, például: 

- éttermi menedzserek

- bánya menedzserek

- halászhajó kapitányok

- marketing, pr menedzserek

- céges közép- és felsővezetők

Skill Level A, ezek olyan foglalkozások, amelyekhez egyetemi diploma kell, például:

- orvosok

- fogorvosok

- mérnökök

Skill Level B: technikai jellegű és más, de képzettséget igénylő munkák. Középiskola, technikum, szakmunkásképző általában az elvárt tudásszint vagy komoly szakmai múlt és gyakorlat:

- Konyhafőnök

- elektromos szerelő

- gázszerelő

Skill Level C: ezek középfokú, általában kiközvetített munkák, középiskolai végzettséggel vagy gyakorlattal, például:

- hentesek

- kamionsofőrök

- felszolgálók

Skill Level D: betanított munkák, például:

- gyümölcsszedés

- takarítás

- olajkitermelés

Én külkereskedelmi, turizmus és újságíró végzettséggel rendelkezem, van is szakmai tapasztalatom, minden szinten az iparágban. 

Tehát, beírom a filterbe, hogy journalist és már dobja is ki, hogy Skill Level A és 5123 a teljes szám. Tehát 5-ös szintű, ami azért annyira nem jó, mert 0-ás kéne A-ban, ahhoz, hogy nagyon kelljek. 

Viszont, ha megnézem a 0-s listát, akkor 0013-nál máris beugrik a „Senior managers – financial, communications and other business services”. Ez jó, már senior manager vagyok kommunikációban régen. 

De nézzük tovább, 0015-nél újabb találat, ezúttal „Senior managers – trade, broadcasting and other services”. Mivel dolgoztam eleget tévében, ez is megáll. Ezzel csak azt akartam jelezni, hogy nézd végig rendesen azt a listát. Ettől nagymértékben függhet kanadai bevándorlásod sikere. 

Mi a legkeresettebb 10 szakma Kanadában 2018-ban?

A következő tíz foglalkozás a Randstad munkaerőközvetítő felmérése szerint a kanadai 2018-as aktuális hiányszakmák, amelyek művelőire a legnagyobb a kereslet. 

Általános munkás (bármi, de főleg gyári), órabér $15.90 és $18.39 között.

Üzletkötő, éves fizetés $52,000 és $62,000 között, junior pozíciókra.

Könyvelő, $63,000 és $75,000 közötti éves fizetés.

Mérnök vagy műszaki project manager, az éves fizetés $74,000 $92,000 között.

Business analyst, $73,000 és $87,000 közötti fizetés évente.

Ügyfélszolgálati munkatárs, éves fizetés $37,000 $43,000 között.

IT project manager, $92,000 és $114,000 között évente.

Account manager, $75,000 – $92,000

Software mérnök, $83,000 – $99,000

Targoncakezelő, órabér $16.59 és $19.42 között." 

A teljes posztot itt találod, ne hagyd ki!

Holland nyár magyarosan 

„Az idei holland nyár egy szerda délutánra esett” – a vicc régi és a klímaváltozásnak köszönhetően már nem is teljesen igaz – derül ki a Hollandokk írásából.

holland_nyar.jpg

 „A szakállas székely viccet már a tavaly nyárra is csak módjával lehet rásütni. Idén viszont már április óta lubickolunk a mediterrán napfényben, nyáron meg szívjuk magunkba a száraz széna illatát, elmerülünk a világossárgás termőföldek látványában, mintha a régi Magyarországon lennénk. Igaz, kicsit kilapított formájú a táj, de van, akinek ez is kimondottan otthonos. 

Azért egy kicsit ijesztő látvány, hogy egy legendásan csuromvizes országban egyszer csak kérgesre száradtak a nagyobb pocsolyák, a termőföldeket locsolni kell, a felszíni vizek használatát pedig máris korlátozták. 

Máskor meg egy nap alatt esik le egyhavi esőmennyiség, vagy olyan félórás felhőszakadás van, hogy egy időre járhatatlanná válnak az alagutak. A víztöbblet okozta kárelhárításban persze még mindig nyilvánvalóbb a hollandok rutinja, de a klímaváltozásra való felkészüléshez ma már messze nemcsak gátakkal és még több gáttal próbálkoznak a szakemberek. 

Aki úgy érzi, hogy ez átmeneti ingadozás csupán, annak az alábbi trendeket, beszédes számokat ajánljuk figyelmébe: 

Az átlagos hőmérséklet 1900 óta 0,8 °C-kal emelkedett a Földön. Hollandiában ennek több, mint kétszeresével, 1,7 °C-kal. 

Az éves átlagos csapadékmennyiség Hollandiában 850 mm, ez 20%-kal több, mint az 1950-es években volt. Gyakoribbak a száraz időszakok, de ha esik, akkor nagyon: korábban folyton szemerkélt az eső, ma viszont ritkábban esik, de az egyszerre lezúduló csapadékmennyiség sokkal több. 

Gyakoribb szélviharok: az orkánok erejét a tengervíz melege táplálja, melyek Afrika felől érkeznek a kontinensünkre. Egyelőre nem világos, mikortól kell majd bedeszkázni az ablakokat a nagy hurrikánok idejére, de az utóbbi években jó pár szélsőséges vihar segített ráedzeni kicsit. 

Növekvő tengerszint, áradások: ez az, amire Hollandia a legjobban fel van készülve, még úgy is, hogy az elmúlt évszázadban máris 20 centiméterrel nőtt a tengerszint. 

A hollandok párszor meg is tapasztalhatták, milyen az, amikor áttöri a víz a gátakat. Az 1953-as nagy árvíz után viszont megépítették a modern kor hetedik csodáját, a holland gátrendszert, amit „Delta Works” néven ismer a világ. 

Tulajdonképpen lenyűgöző turistalátványosság, ahogy vihardagálykor záródnak a Maeslantkering kapui, bár szerintünk olyankor jobb otthon maradni inkább. 

A természet megváltozik: a tavaszi melegben bizonyos madárfajok korábban kelnek ki a tojásból, amikor még nincs elegendő élelmük. A hőkedvelő fajok kiszorítják a régieket, a vándormadarak meg inkább télen is a helyükön maradnak. (...) 

A Párizsi klímaegyezményt szerencsére nem veszik a hollandok sem félvállról, az országos intézkedések a www.klimaatakkoord.nl és a rijksoverheid.nl honlapokon is jól követhetők.

Akármennyire is károsak a metáneregető tehenek, vannak más tényezők is, amik növelik az üvegházhatást: Hollandiában ez felerészt az iparnak, 20%-ban a közlekedésnek, majd az épületek fűtésének-hűtésének tudható be (mindhárom a CO2 kibocsátás miatt), és csak ezután jön a mezőgazdaság. 

A zöldenergia, a fenntartható közlekedés és körforgásos gazdaság egyre elterjedtebbek, és ma már nem azon vitatkozunk, hogy a megelőzés vagy az alkalmazkodás a fontosabb, ugyanis nyilvánvalóan egyiket sem hanyagolhatjuk el. 

Bízva abban, hogy a politikusok és a gazdaság szereplői is teszik a dolgukat, mi magunk is élhetünk klímatudatosan a mindennapokban.” 

Hogy miként, azt az eredeti posztban olvashatod el ide kattintva.

Esküvő a világ végén 

Mármint Európából nézve kétségtelenül a világ vége egy Srí Lanka-i falu, ahol a Kalandok a nagyvilágban blog szerzőjének sikerült egy helyi esküvőre eljutni. Lássuk, mit tapasztalt!

sri_lanka_eskuvo.jpg

„Magunkra vettük legelegánsabb turista öltözetünket és elindultunk a lakodalomba. A rizsföldek közti keskeny úton haladtunk és már messziről meghallottuk a zenét, egyből tudtuk melyik házban van a lagzi. 

Mire már majdnem a házhoz értünk, egy zöld tuk-tuk állt meg előttünk és egy alacsony, idősebb férfi ugrott ki belőle. Mosolygósan felénk tartott és kedvesen üdvözölt minket. 

Annak ellenére, hogy vasalt inget és nadrágot viselt, mezítláb volt. Intett, hogy kövessük és elindult a sáros úton a háza irányába, mi pedig követtük őt. 

A ház udvarán már gyülekezett a vendégsereg. A nők szép színes sarikat viseltek, a gyerekek is nagyon elegánsan voltak felöltözve. Amikor megérkeztünk, a tekintetek és mobiltelefonok kamerái mind ránk szegeződtek. 

Valószínűleg nem voltak európai emberek jelenlétéhez szokva egy helyi esküvőn. A szertartás előtt leültünk egy kis asztalhoz teázni és csemegézni. Éreztem, hogy sokan továbbra is minket figyelnek. 

Egyszer csak egy piros tuk-tuk hajtott az udvar elé és egy idősebb férfi szállt ki belőle. A házigazda üdvözölte és felkísérte őt a házba – ő volt az anyakönyvvezető. 

Az udvaron, egy sarokban lévő asztalnál került sor a hivatalos esketésre, de azt olyan csendben végezték, hogy a meghívottak fele nem is vette észre. Miután az ifjú pár aláírt a nagy könyvbe, az anyakönyvvezető elköszönt és a piros tuk-tukján elrobogott. 

A budhista szertartást a házban tartották. Egy faemelvényt állítottak fel a nappaliban, melyre kétoldalt két-két lépcsőfok vezetett fel. A négyszögletű emelvény közepén egy rizsből kirakott kereszt volt, amelyet egy fehér anyaggal takartak le. A szertartás alatt az ifjú pár ezen az emelvényen állt. A szertartást egy buddhista pap tartotta. 

Az ifjú pár hagyományos ruhát viselt, lenyűgözőek voltak. A vőlegényen vörös bársonykabát és kalap volt, ami aranyszállal volt kihímezve. A derekán volt egy tekintélyes öv, ebben egy tőrt tartott. A tőr a srí lankai kultúrában az erő és bátorság jelképe. Kezén vastag aranykarkötőt és nagy gyűrűt viselt. 

A menyasszony is hasonlóan díszes öltözetben volt. A fején, kezén, nyakán számos arany kiegészítőt és ékszert viselt, vajszínű ruhája aranyhímzéssel volt díszítve. A koszorúslegényeknek a vőlegényhez hasonló öltözetük volt, csak vajszínű kabátot és kalapot viseltek. A koszorúslányok pedig lila és narancssárga színű sarit viseltek, a hajukban pedig virágkoszorú volt. 

A szertartás után kezdődött a kültéri vigadalom. Az elején még senki sem táncolt, de a hangos zene gyorsan megadta az alaphangulatot. Mivel a reggeli eső miatt az udvar sáros volt, legtöbben levetették cipőiket és egyszerűen mezítláb kezdtek el táncolni.

Az udvar egy hosszú függönnyel ketté volt választva. A függöny egyik oldalán többnyire a nők ültek és beszélgettek, a gyerekek pedig szaladgáltak. A függöny túloldalán a férfiak iszogattak, és itt, az idő múlásával egyre jobb hangulat kezdett kialakulni. 

Mi kipróbáltuk a függöny mindkét oldalát. A vidám oldalon egyértelműen jobban éreztük magunkat. A sok politizálás mellett számos érdekes információhoz is hozzájutottunk, sőt néhány pohár arrack (kókuszpálma pálinka) után mi is igazi bennfentessé kezdtünk válni.”

A teljes posztot fényképekkel itt találod.

A nap idézete

"Amíg egy kőműves Ausztriában nyolcszor annyit kap óránként, mint Magyarországon, addig ez a verseny fennáll, és addig Ausztria el fogja szívni a kőműveseket Magyarországról.”

(Nyitókép: pixabay.com/skeeze) 

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Kanada Hollandia Srí Lanka

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1714145545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2018.07.29. 09:23:19

Munkásnak,targoncásnak 15d 3000ft óránként,kánaán!

Arthamyr 2018.07.29. 10:42:58

Miért van valami órabérben, más meg éves fizetésben? Így számolnom kell, ha el akarom dönteni, hogy inkább junior üzletkötő legyek vagy inkább húzzak el egy targoncakezelő tanfolyamra... :)

P.Elliot 2018.07.29. 12:49:23

@Arthamyr: Mert van akit oraberben fizetnek, van akit eves fizetesben, ez itt is igy van.. Akit evesben arra rahuzzak a tulorat is sokszor ha kell, marmint nem fizetnek erte kulon, bar a ferjemnek megfizettek, szoval attol fugg hogy milyen szerzodest kotnek.
Szerintem az oraber jobb ha egy nagyon elfoglalt munkahelyrol van szo.

A poszthoz, hat az az indiai eskuvo gyogyoru, micsoda ruhak es ekszerek, jo lett volna egyszer ilyesmibe bujni es kiprobalni.
Ami a kepen nem tetszik az hogy a volegeny egy ven, nagydarab barom pasas egy kis gyereklany szeru menyasszonnyal mert eszembe jut hogy egy indiai munkatarsnom elcsevegte amikor a szex jott szoba valamirol hogy milyen borzaszto elmeny volt neki a naszejszaka, o is egy kicsike no volt, a ferje ugyan nem ven hozzakepest de o a konyokeig ert/ mivel a ferfi gyakran eljott a felesegeert igy noies kuncogassal szemreveteleztuk a pasast aki nem is almodta hogy a felesege miket mondott rola/. Szoval a ferfi tul volt meretezve a nohoz, azt mondta hogy meg orvost is kellett hozza hivni a harmadik napon annyira fajt es verzett, a szulok kozul az apa is csak nehezen fogta fel hogy a lanya nem vagohidi allat, vegul megis kozbelepett es beszelt a vejevel maga az orvos is tanacsolt dolgokat, szoval azontul hogy a feleseg nem elvezte soha a szexet/ bar vidaman vihogva oktatgattuk, szamonkertuk az ebedidoben es hetekig ezen szorakoztunk, maga a kis indiai no is aki meglepoen nem volt se szegyellos, se buta, nagyon aprolekosan meselt es erdeklodott reszletek irant, meg is fogadott dolgokat, szoval igyekezett. A ferjerol azt mondta hogy "azon" kivul nagyon jo ember, mindig a kedvebe jar mindenben, nincs olyan amit meg ne tenne neki, csak a szex az amirol nem lehet leteriteni.
Szoval a fotorol a ruhakon kivul ez jutott eszembe hogy egy nagy barom pasas aki ilyen kis fiatal gyereklanyt keritett maganak es sajnalom az a kis fiatal lanyt....

Arthamyr 2018.07.29. 13:25:31

@P.Elliot: Na, akkor elgondolkodom ezen a targoncás tanfolyamon, mekkora lehetőség már, hogy targoncásként Kanadában élhet az ember! :)

gabors 2018.07.29. 14:54:02

A kanadait olvastam vegig a posztolo vlamit irhatott volna az eletkori hatrokrol ugytudom az is van es fontos is a pontoknal ...

amugy Hungaroring mindjart kezdodik ... !! szep kepek BP-rol

gabors 2018.07.29. 15:01:08

csak a zt a faszom petiket es a gyulait ne mutattak volna

nem volt senki aki el tudta volna enekelni a himnuszt a rendes tartomanyban? az enekesno nem is tunt magyarnak a kiejtes alapjan .. .

Latcho Rom 2018.07.29. 15:13:16

@Golf2: megint forintban gondolkozol..

Orochimaru 2018.07.29. 15:13:27

@Arthamyr: A megélhetési költségek ismerete nélkül nem mond semmit az adott órabér. Itt Angliában 9-10 font az átlag órabér targoncásként, mondanom sem kell, abból nincsen habzsi-dőzsi. Nyilván neked nem kell bemutatni a szitut, ha az íreknél laksz.

P.Elliot 2018.07.29. 15:14:02

@Arthamyr: Hat tudod, van akinek ha otthon csak 100 ezer korul keres ez is jovo addig amig jobbat nem talal. A hangsuly mindig azon van hogy az elejen majdnem mindegy hogy mit csinal az ember csak jusson ki, majd aztan ha esze van szepen korulnez, terveket szo a helyszinen hogy hova-merre, tisztabban is lat mint otthonrol.
Egyebkent en ha targoncast lattam barhol csak annyit jegyeztem meg hogy ul a seggen a gepen, azt a kart rangatja, vagyis tolat, emeltet a geppel, nem eppen tori ossze magat, sajat maga nem emelget.
Jobb ha gondolkozol a cseren, hehehe....

gabors 2018.07.29. 15:57:30

@Arthamyr: " @P.Elliot: Na, akkor elgondolkodom ezen a targoncás tanfolyamon, mekkora lehetőség már, hogy targoncásként Kanadában élhet az ember! :) "

Nem tudom de a nagyobb raktarakban ezt par even belul automatizalni fogjak oszt targoncasok mehetnek mosogatni ... ja azt is konnyu auomtaizalni ... kovetkezo meg a huspogacsa forgatok ..... jobb ha maradsz a sajat kaptafatdnal :-)

AvéCézárVavan 2018.07.29. 16:01:16

Mennyi-el végződjenek a kódok? Hetvenhárom-al vagy kilencvenegy-el?

Bajod van a helyesírás-al?

Arthamyr 2018.07.29. 16:45:13

@P.Elliot: Aki 100k körül keres otthon, az otthon is tud előrelépni, mivel onnan kb. csak arra lehet. Sőt, jobban jár, ha előbb valamit kezd magával, és csak utána kezd kifele nézni (kivéve, ha nagyon alulfizetett, de külföldön keresett szektorban dolgozik, pl. egészségügy).

@gabors: Nem komolyan írtam, csak rohadtul nem értem, hogy minek Kanadába menni, ha ennyire nem akarják a kanadaiak? :) Viccből kitöltöttem az express entry-s toolt (www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/crs-tool.asp?_ga=2.23591866.1058260439.1532864066-3973846.1532864066), ott kezdődik, hogy ha az embernek nincs friss nyelvvizsgája (max. két éves), akkor is, ha az anyanyelve a francia vagy az angol, akkor alapból nem eligible, pontot sem számol. Mondjuk nem tudom, hogy ez az express entry a legkézenfekvőbb lehetőség vagy van más is, de tucano említette ezt. Ha beírom, hogy van nyelvvizsgám nekem is és a feleségemnek is, és a többit kitöltöm becsülettel, a Kanada-specifikus dolgokat (ottani végzettség, munka, rokon stb.) értelemszerűen kihúzva, 1200-ból 490 pontot adott. :) Úgy, hogy diplomás pár vagyunk.
Értem én, hogy szép ország ez a Kanada, de mi annyira jó benne, hogy pont oda akarjon valaki menni? Majdnem egész Európába alanyi jogon lehet menni, mindenféle szirszar jóváhagyás nélkül, miben jobb Kanada az _összes_ eu-s országnál, hogy megérje ezt a rengeteg extra szívást?

gabors 2018.07.29. 17:01:20

de lagalabb Palvin Barbarat is mutattak ..

Arthamyr 2018.07.29. 17:02:43

@Orochimaru: _Ezek_ az órabérek nekem eleget mondanak a megélhetési költségek ismerete nélkül is. :) Másrészt az órabér eleve red flag, ahol óra pontossággal el kell számolni, ott valószínűleg szarrágás lesz, és jó eséllyel nem akkor és annyi munka lesz, ami a munkát végzőnek megfelelő.

gabors 2018.07.29. 17:15:25

@Arthamyr: "@gabors: Nem komolyan írtam, csak rohadtul nem értem, hogy minek Kanadába menni, ha ennyire nem akarják a kanadaiak? :) "

gondoltam azert voltak a smile-ik is ott de mint irtam en ugy tudtam hogy eletkor hatar is van vagy pontokat adnak a fiatalabbaknak ...

Minek menni kanadaban ? Nem tudom, tobbszor is voltm legalabb 6x plusz egynapos Niagara nezeseken is .. egy nagyon baratsagos bekes orszag es 100 km-en USA hataron belul es a nepsesseg tobbsege ... ? Ja es tobb karibu van mint allampolgar... azonkivul majd a kameloin megmondja a tuttit

gabors 2018.07.29. 17:24:05

@AvéCézárVavan: "Mennyi-el végződjenek a kódok? Hetvenhárom-al vagy kilencvenegy-el?

Bajod van a helyesírás-al? "

ennyi?? valami ertelmeset is hozzaadhattal volna

de azert koszi hogy irtal

Orochimaru 2018.07.29. 17:30:00

@gabors: Jaja, aztán majd jön a géprombolás, mint az ipari forradalom esetében.

Orochimaru 2018.07.29. 17:30:07

@Arthamyr: Kanadába menve nincsen értelme szarakodni a pontrendszerrel, átlag halandó úgysem fog megfelelni. Ki kell menni turista vízummal, és a 3 hónap alatt csak találsz olyan munkahelyet, ahol elintézik neked a sok bürokratikus idiótaságot.

Minek Kanadába menni? Minek bárhova is menni? :D

Arthamyr 2018.07.29. 17:45:02

@gabors: Megnéztem, harminctól évenként 5 pontot levon (100 a max). Nem egy agyonvalidált oldal egyébként, simán be lehet írni, hogy 20 éves vagy, és phd-d van. :D

Arthamyr 2018.07.29. 17:56:11

@Orochimaru: Én csak azt nem értettem, hogy mi miatt éri meg _pont_ Kanadába menni. Az EU-ba azért jobb menni, mert annyi a dolgod, hogy odamenj (nincs vízum stb. ). Azt meg, hogy minek bárhova is menni, nem én fogom tudni neked megválaszolni, fogalmam sincs ugyanis. :) Viszont ha valami miatt menni kell, akkor miért pont egy olyan helyre, ahova nehézkes?

Nem vagyok benne biztos, hogy megéri turista vízummal odamenni. Ennyi erővel innen is elkezdhetnék keresgélni, aztán majd interjúra kimegyek. Azt is el tudom képzelni, hogy sok cég ferde szemmel nézi az ilyen fél-legális bevándorlókat, nem hinném, hogy szívesen szarakodnak a work permit-ed intézésével.

gabors 2018.07.29. 18:24:14

@Orochimaru: " @gabors: Jaja, aztán majd jön a géprombolás, mint az ipari forradalom esetében. "

Na persze ... mert az is milyen sikeres volt mi ? Es kik fogjak lerombolni a gepeket ?

gabors 2018.07.29. 18:28:49

@Orochimaru: "és a 3 hónap alatt csak találsz olyan munkahelyet, ahol elintézik neked a sok bürokratikus idiótaságot.
"

na csak szolok hogy ertelmes munkat igy NEM fogsz kapni csak mosogatni feketen meg esetleg valami farmon... bankszamla lakas kocsi vetelrol meg plane elfeledkezhetsz

ha igy kimesz akkor megint egy elnyomott senkikent fogsz sirankozni itt meg a havon .. mert ez zsakutca ...(azt nem tudom hogy hazassag ott mentov lehet-e mint hagyma eseten )

Es ha elkapnak mert elobb utobb ez benne van a pakliban akkor meg kitoloncolnak es lehet 10 evig viszlat ...

De majd jobban hozzaertok megmondjak mit lehet feketen csinalni Kanadaban ... (semmi olyat amihez barmi kepzettseg kell

gabors 2018.07.29. 18:32:41

@Arthamyr: "@gabors: Megnéztem, harminctól évenként 5 pontot levon (100 a max). Nem egy agyonvalidált oldal egyébként, simán be lehet írni, hogy 20 éves vagy, és phd-d van. :D "

persze de biztos ott van hogy 1. igazolni kell azert mindent papirokkal mikor indul a valodi procedure, 2 . valotlan adatok kozlese eseten kizarnak ... ez az online dolog szerintem csak miheztartas vegett van ott ... ennyire azert nem hulyek a kanadaiak

Igy akor minusz szazzal indulok ... :-(

de mint amerikai a NAFTA-val lehet masok a szabalyok ..

nyuszigonosz 2018.07.29. 18:35:49

Orochimaru: elég érdekes és lényegében visszás, hogy pont te írsz ilyet, mikor te akarsz - legalábbis többször írtál ilyet - pont Kanadába menni. Hát meggyözödésem, hogy ahhoz, hogy valakinek a munkáltató intézze az ottlétét, söt adott esetben a kiköltözését is - mert olyan is van - , na ahhoz már egy nagyon keresett és magasan kvalifikált végzettséggel kell rendelkezni és még akkor sem úgy, hogy valaki alattomosan odasompolyog turistaként és aztán majdcsak rendezi valaki a státuszát. Az sem így müködik.

gabors 2018.07.29. 18:36:12

@Arthamyr: "Azt is el tudom képzelni, hogy sok cég ferde szemmel nézi az ilyen fél-legális bevándorlókat, nem hinném, hogy szívesen szarakodnak a work permit-ed intézésével. "

Nem is beszelve a buntetesrol amit kaphatnak ha illegalissan vettek fel valakit .. nincs normalis ceg aki ezt kockaztatna... kis mama-papa helyen esetleg megeri "aszatal alatt"/"zsebbe" fizetni ugy balkani magyarosan.. de ez zsakutca (megint lasd hagyma es a meg mindig elerheto blogja... alig van esely kesobb legalissa valni)

Latcho Rom 2018.07.29. 18:36:52

@Orochimaru: mint targoncásnak? Sok szerencsét picinyem.

Orochimaru 2018.07.29. 18:37:22

@Arthamyr: Nem tudom, az USA/Ausztrália/Új-Zéland tengely ugyanaz, mint Kanada. Kemény bevándorlási törvényekkel rendelkezik mindegyik. Európa kétségkívül egyszerűbb, amíg van EU. A jövőben széthullik szerintem, vagy erős bevándorlási törvények lesznek itt is. Anglia már elindította a folyamatot, ha tényleg kilépnek, akkor pedig nincs visszaút.

Amit én látok Angliából, az az, hogy 2 v. 3 évtized, és ez az ország egy muszlim kalifátus lesz. Sehol sem jobb a helyzet, ez vár kb. majdnem mindegyik ny-európai országra. Nálunk meg a kisebbség lesz többségben, arra sem kell várni pár évtizednél többet.

Miért mennék tengerentúlra? Mert egészségesebbnek tűnik a demográfiai összetétel. Amerikában mindenki bevándorló felmenőkkel rendelkezik az indiánokat leszámítva, és habár ott sem súrlódásmentes a különböző rasszok együttélése, de azért sokkal másabb, mint az eu-ban.

Mindegyik hatalmas gazdasági potenciállal rendelkezik, alapvetően magas az életszínvonal. Meg más teljesen az élet, a kultúra. Nekem nagy álmom Kanada, és ez túlmutat jóval az anyagiakon.

Latcho Rom 2018.07.29. 18:37:39

@gabors: Nők dolgozgatnak feketén, nanny, takaritás..

www.canada.ca/en/services/immigration-citizenship.html

Gondolom az Art nem gondolta komolyan hogy érdemes e kamukat irni a bevándorló kérelemre.

Gyerektelen, 30+ férfiak, jó szakma nélkül leverik a lécet a pontozásnál.

nyuszigonosz 2018.07.29. 18:43:43

Nekem a mai posztrészletekböl a Holland nyár tetszik.

Hollandiában csodaszép hófehér homok van a tengernél, és amilyen melegek az utóbbi évek nyarai, bizony kellemesebb ott lenni, mint 40+ fokban valahol egy túlzsúfolt mediterrán üdülöhelyen.

Azthiszem a jövö év nyarait a Baltikumba / Északi tengerhez, Wattenmeer-hez tervezem majd. :-)

Latcho Rom 2018.07.29. 18:58:51

canadahun.com

Rengeteg infó van bevándorlásról, érdemes olvasgatni.

Latcho Rom 2018.07.29. 18:58:57

@gabors: ha nagyon nagyon akarja a kivándorlást a gyík gyerek, akkor egy hagymát ő is elő tud adni.

Sajnos a hagymák korán halnak.

Orochimaru 2018.07.29. 18:59:01

@gabors: Azok, akik tették az ipari forradalom esetében is. A legképzetlenebb réteg. Azért ennek a robotos világnak is meglesznek a negatív oldalai. Majd mindenki robotot fog programozni, nem? Hát persze Móricka.

Orochimaru 2018.07.29. 18:59:16

@gabors: Csak szólok, hogy amit írtam, az is egy opció lehet. Nyilván ha nem jön össze 3 hónap alatt semmi, nem éri meg ott maradni, hátha kitoloncolnak 10 évre. Meg 3 hónap alatt baromi sok pénzt el lehet égetni ott is, nem is látnám értelmét a maradásnak.

Latcho Rom 2018.07.29. 18:59:20

@Orochimaru: Negyven százalékunk nem itt született.

Itt is fintorognál a sok szines, turbános, hijabos embertől.

Orochimaru 2018.07.29. 19:18:14

@nyuszigonosz: Ez egy opció, nem jobb és nem rosszabb, mint bármelyik másik. Azt egy szóval sem mondtam, hogy én így csinálnám, ahogy azt sem, hogy bárkit is erre buzdítanék.

Orochimaru 2018.07.29. 19:18:22

@Latcho Rom: Öh, nem. Az Artamyr vettette fel. Amúgy meg tudod, hogy ki a picinyed. Ha nem lenne itt cenzúra, megtudnád.

Orochimaru 2018.07.29. 19:18:41

@Latcho Rom: "Itt is fintorognál a sok szines, turbános, hijabos embertől."

Az csak attól függ, hogy tudnak-e viselkedni, és ráakarják-e erőszakolni a vallásukat arra az országra, amelyik hajlandó volt őket befogadni. A prosztó embereket borzalmasan rühellem, legyen paki v. éppen k-európai. Ahol lakom, mind a kettőből van épp elég. Néha azért képviselteti magát a white trash is, szóval mindig helyrebillen a lelki békém. Sosem a színnel van baj, hanem a suttyókkal.

Orochimaru 2018.07.29. 19:18:44

@Latcho Rom: Majd megyek politika menekültként. Neked is ment. :)

Csodabogár 2018.07.29. 19:59:56

@nyuszigonosz: Csak vigyázz, az idén egész északon, Skandináviában is isteni idő volt/van. A keleti és az északi tengerpart is dugig tömve. Viszont ilyen nem volt 60 éve és nincs rá garancia, hogy megint ilyen lesz. Sőt, miután tavaly egész nyáron esett az eső, lehet hogy jövő nyáron is esni fog megint. Ezt egy német meteorolgus magyarázta el a napokban, hogy hullámzik az idő, egyik évben sok eső, másik évben hőség és szárazság.

nyuszigonosz 2018.07.29. 20:11:11

Csodabogár: Tudom, hogy tömve van most ott is minden, söt! Úgyhogy spontán odamenni most, az nem opció.

És hát jó idö garancia pont az Északi tengernél sosem volt. :-)

Mondjuk azért mégis fürödtem már az Északi tengerben :-) Meg majd fogok is, meg Halligot is szeretnék már élöben látni, ott lenni. Na mert azok lehethogy egyszercsak nem lesznek, hát addig, míg még vannak.

Meg más: lényegében, hogy milyen idöjárás várható, azt már maguk a meteorlógusok is csak tippelni tudják. Tény, hogy a tavalyi nyár, hüvös és esös volt föleg fent a tengernél itt, lehethogy jövöre is olyan lesz, vagy nem.

mikkamakka74 2018.07.29. 20:21:30

@Arthamyr: A 490 pont az szuper, jelenleg 450 pont körül van a belépési határ.
Vedd figyelembe, hogy csak 600 pontból számolják a (te esetben) 490 pontot, a további 600 pont az un. Provincial Nominee jelölteknek van fenntartva. A jó hír az, hogy ez utóbbiból kevés van, tehát a többség 600 pontból gazdálkodik.
Én egy diplomás pár kövérebb fele vagyok, Kanadában élünk 2 éve, van állásajánlatom, és így is csak 450 pont körül mozog a pontunk:(

Latcho Rom 2018.07.29. 20:21:37

@Orochimaru: cas papival beszélj, hátha tud neked fekete melót

Latcho Rom 2018.07.29. 20:21:44

@Orochimaru: gyrre, majd igazolon neked hogy velem szamizdatolgattál...ja nem hisz még egy gondolat se voltál akkor :)

mikkamakka74 2018.07.29. 20:22:10

A Kanada poszthoz:
Megint alapvetően egyetértek a leírtakkal, ugyanakkor van néhány részletkérdés, amit érdemes megemlíteni.
Az accountant/könyvelőt mint hiányszakmát el kell felejteni. Kanadában a GAP egy helyi (egyébként államonként változó) változatát használják, ami csak hasonló a US GAP-hez. Csak helyi diplomát (ami egyébként 4 év) és tapasztalatot fogadbak el a munkahelyek. Szerintem teljesen jogosan.
A mérnöki szakmákkal kapcsolatban érdemes megnézni az új CETA Canada-EU kereskedelmi megállapodást. Úgy emlékszem, hogy van egy csomó mérnöki terület, amit elfogad egymástól a két fél. A mérnököket egyébként tényleg keresik.
A targoncakezelői órabérek valósak, és tényleg nem egy csoda. Ugyanakkor, ez csak a kezdő fizetés. Ha valaki(k) párban távozna Mo-ról, akkor már sokat segít, hogy az egyik fél gyorsan talál egy biztos szakmát. A teljes raktárautomotaizálást, amit valaki említett, én megvárom:). Ja és ez nem igényel perfekt ankgoltudás csak erős konyhanyelvet + raktár/munkabiztonságii nyelvismeretet.
Amit a bejegyzés csak érintőlegesen említ az a hosszú távú kamionvezetői szakma. Iszonyúan keresett és külön bevándorlási kategória van erre (British Columbia-ban). Honosítattni kell a parírokat, de az nem egy lehetetlen küldetés.

mikkamakka74 2018.07.29. 20:22:17

@Arthamyr: Kanadában ez a turista vízummal idejövök és lesz valami nem működik. A munkáltatók nem állnak veled szóba, ha nincs munkavállalási engedélyed.
A tényleg iszonyúan keresett szakmák esetén (IT), nem is kell a személyes jelenlét.

At Express Entry adatbevallás két szintű. Először önbevallás allapon megadod a releváns adatokat, ami alapján a rendszer lepontoz és eldönti, hogy beleférsz-e a keretbe. Miután ezen átmentél, akkor minden (MINDEN) betűt igazolnod kell 60 napon belül eredeti iratokkal, referenciákkal. Nem lehetetlen (évente 300.000 ember csak bevándorol valahogy), de oltári szívás.

Arthamyr 2018.07.29. 20:41:13

@gabors: Nyilván, de azért megcsinálhatták volna igényesebben. Meg ha a retkes nyelvvizsga mindenképpen kötelező, miért nem lehet az az első kérdés, és akkor nem kell tovább töltögetni... :)

Arthamyr 2018.07.29. 20:57:38

@Orochimaru: Szerintem elég sötéten látod Európa jövőjét, de ha te így látod, én nem akarlak meggyőzni semmiről. Megmondom őszintén, fingom sincs milyen demográfiai összetétele van Kanadának, de nekem semmi gondom ilyen szempontból az európai országokkal (még Magyarországgal sincs), amúgy sem a vallást/rasszt gondolom törésvonalnak, hanem inkább az oktatást és az anyagi helyzetet.
Nem kell lepukkant részekre költözni, és akkor teljesen mindegy, hogy a szomszédom orosz vagy indiai vagy arab, netán cigány...

Azt gondolom, ha az adott társadalmon belül feljebb másznál, jobban járnál. Ha az alsó 30-40%-ban vagy, jó eséllyel Kanadában is frusztráció fog rád várni. Sok sikert kívánok, de szerintem nézz utána, hogy megy sunyulás nélkül. Azzal kb. olyan leszel, mint Európában a "gazdasági menekültek", gondolom azért annál jobb sorsot és több megbecsültséget szeretnél magadnak.

Arthamyr 2018.07.29. 21:00:21

@mikkamakka74: Nem én találtam ki, nekem eszembe sem jutna ilyesmi. :)
Ha fontolgatnám, hogy menjek-e, eleve ott kezdődne, hogy egyáltalán versenyképes életkörülményeket tudnánk-e elérni családi szinten, már azt is erősen kétlem, szóval a szándék sincs meg.

Latcho Rom 2018.07.29. 21:03:27

@mikkamakka74: eu kamionjogsitvelfogadnak itt?

Arthamyr 2018.07.29. 21:09:58

@mikkamakka74: Én mondjuk maxos nyelvvizsgát kamuztam be, mert ugye semmilyen sincs. :D De már az kizáró dolog nálam, hogy olyanoknak is nyelvvizsgát kell tenni, akiknek az az anyanyelve, számomra ez elfogadhatatlanná teszi az egész procedúrát. Meg 3+ év munkaviszony a maximum? Nehogymár ugyanúgy kezeljenek két évtized szakmai tapasztalattal, mint egy random rookie-t! :) Hagyjanak a hülyeségeikkel... Nem az én bajom, hogy nem ott fizetek adót, ezekszerint Kanada nem kéri, én nem akarom rájuk tukmálni.

Arthamyr 2018.07.29. 21:11:56

@mikkamakka74: A kamionvezetői "karrier" azért nem mindenkinek az álma, akármennyire keresett is. Valószínűleg ezért is ennyire keresett. :D

Orochimaru 2018.07.29. 22:02:05

@Arthamyr: Realistán látom, nem sötéten. Hatalmas különbség. Ha látnád azt, amit én látok, akkor neked is gyökeresen megváltozna a véleményed. Ha szereted a multikultit, akkor persze nincsen miről beszélnünk. Én kifejezetten ellenzem, de nem azért, mert sötétebb a bőrszínük...

"Azt gondolom, ha az adott társadalmon belül feljebb másznál, jobban járnál. Ha az alsó 30-40%-ban vagy, jó eséllyel Kanadában is frusztráció fog rád várni. Sok sikert kívánok, de szerintem nézz utána, hogy megy sunyulás nélkül. Azzal kb. olyan leszel, mint Európában a "gazdasági menekültek", gondolom azért annál jobb sorsot és több megbecsültséget szeretnél magadnak."

Mindenhol rossz a társadalom alján élni, ezt még az idióták is tudják. Nem tudom, hogy milyen frusztrációról beszélsz. Soha nem voltam annyira kiegyensúlyozott, amióta Angliában élek. Ennyit számít a létbiztonság.

Orochimaru 2018.07.29. 22:02:11

@Latcho Rom: A te véleményed pont annyira mértékadó, mint bárki másé, azaz segítek, semennyire.

Latcho Rom 2018.07.30. 00:18:19

@Orochimaru: glad to be your help greeny :)

Arthamyr 2018.07.30. 01:37:45

@Orochimaru: Ha olyannyira kiegyensúlyozott vagy, akkor minek akarnál Kanadába menni, akár mindenféle trükkös módon is? :D

Én annyira nem érzékelem a "multikulti" zavaró mivoltát, pedig sokat dolgozom/dolgoztam külföldiekkel. A hülye/erőszakos/tahó emberek sokkal jobban zavarnak, még akkor is, ha magyarok vagy írek (ezekkel találkoztam volna, ha nem lenne multikulti, vagyis lehet, hogy csak magyarral, mert akkor mi a faszt keresnék én Írországban?), mint egy normális, tetszőleges egyéb kultúrából származó. Nem, a vallási fanatikus nem számít nálam normálisnak, akkor sem, ha a vallása "Európa-kompatiblis", mondjuk valamilyen keresztény, és az ilyen-olyan, beilleszkedésre képtelen aljanép sem...

gabors 2018.07.30. 03:11:21

@Latcho Rom: amerikai citizen NAFTAN keresztul van valami kulonbseg ? nem mintha menni akarnek surgosen :-)

Art tudja hogy ezeket papirokkal kell azert igazolni nem bemondasra megy ...

A nyelvvizsga sem lehet akkora nagy dolog foleg ha valaki mar evek ota angol nyelvi kozegben el dolgozik ...

En utoljara 1991-be csinaltam egy TEOFL-t ami mar akkor leg volt graduate schoolhoz (not english major) pedig akkor alig tudtam angolul ...

gabors 2018.07.30. 03:18:00

@Orochimaru: "@Latcho Rom: Majd megyek politika menekültként. Neked is ment. :) "

ehhez azt hiszem 25-30 evvel szulettel csak tul keson ... :-((((

de ha hazmennel es ellenallnak a zorbaneknak meg lehet valami

gabors 2018.07.30. 03:25:00

@mikkamakka74: "@Arthamyr: Kanadában ez a turista vízummal idejövök és lesz valami nem működik."

ezt vetette fel ebben a posztoban @Orochimaru: de vissza is vonta hogy nem ugy gondolta ....

gabors 2018.07.30. 03:44:40

@Arthamyr: "Nehogymár ugyanúgy kezeljenek két évtized szakmai tapasztalattal, mint egy random rookie-t! :) Hagyjanak a hülyeségeikkel... "

direkt fiatalokat keresnek akik "javitjak" a demografiat tanult (megfelelo szakmaval) viszonylag fiatalokat akarnak akik jo sok evig hozzajarulnak lehetoleg pozitivan az orszag fejlodesehez ha gyerek is lesz annal jobb .. nem hintakat keresnek vagy aki feketen akar penzt kereseni ...

Tok logikus az orszagszempontjabol a nyelvvizsgat en sem ertem de megint szerintem nem lehet nagy dolog.. kb mint usa-ban kell igazolas hogy nincs STD-d HIV-val egyutt ja TBC teszt is kell :-)

adg 2018.07.30. 05:14:23

@Arthamyr: nyelvvizsga nelkul honnan tudjak, hogy megfelelo-e az angolja, es hogy tenyleg az-e az anyanyelve? Foleg utobbi a kerdes.

Latcho Rom 2018.07.30. 08:00:04

@gabors: ki tudja mi lesz, lehet hogy a fanyűvő kománk is menedékjogért fog itt kunyizni :))

Arthamyr 2018.07.30. 09:13:15

@adg: Gondoltam van valamiféle "interjú" (bizonyos országokban tudtommal van), ott kiderül.

adg 2018.07.30. 09:18:34

@Arthamyr: Az nem volna PC, olyat nem szabad csinalni.
Bizonyos orszagok azt mondjak, pl au, ha angol nyelvu orszagbol van utleveled, azt elfogadjak IELTS 6-nak, ha ennel tobbet akarsz, akkor nyelvvizsga.
Es ez vlahol ertheto, pl sok ember nem beszel angolul rendesen, vagy szinte egyaltalan, holott van ausztral vagy us utleve pl, mert az anyanyelve spanyol vagy eppen walrpiri.

Arthamyr 2018.07.30. 09:35:31

@adg: Pár hónapja itt írta valaki, hogy pl. Franciaországban is volt ilyen, amikor állampolgárrá akart válni, nem értem, miért ne lehetne már az elején?

Egyébként az csak egy dolog, amiért eszembe sem jut odamenni. Az egész procedúra kellemetlen, nehézkes, most szopjak ezzel, aztán menjek ki, hogy majdcsak lesz valami? Ugyan már, öreg vagyok már én az ilyen hülyeséghez, akkor szívok, ha elkerülhetetlen, nem fogok önként besétálni tátott szájjal a faszerdőbe.

Ha lenne valami cég, aki kellően akar ahhoz, hogy megadjon mondjuk 250-300k éves fizetést (lehet az is kevés, nem tudom pontosan a CAD értékét, mondjuk 180-200k euronak megfelelő), intézze a relokációt, akkor ők tuti megoldanák, hogy bejussak, és én is hozzátenném a részem, ha pl. egy nyelvvizsga hiányozna. Vagy ha a feleségemnek lenne egy hasonló ajánlata, akkor is elindulnánk. De ez nem reális a kanadai munkaerőpiacon a mi szakmai múltunkkal, szóval maradunk a rothadó Európában.

Orochimaru 2018.07.30. 09:44:34

@Arthamyr: Mert Anglia egy pakisztáni gettó lesz 20-30 éven belül, például. Szerintem az USA-Kanada tengely még nincsen olyan messze, mint Ausztrália v. Új-Zéland, habár azokat is szívesen kipróbálnám, vagy legalább elmennék szétnézni, ami nyilván nem ad egy teljes képet az adott országról. Nekem amúgy is bejön Észak-Amerika, nem tudom, hogy miért.

Orochimaru 2018.07.30. 09:44:42

@gabors: Áh, megoldom másképp. ;)

Orochimaru 2018.07.30. 09:44:45

@Arthamyr: Amúgy gondolkodom erősen Norvégián is. Csak akkor megint neki kell állnom tanulni a 0-ról.

Arthamyr 2018.07.30. 09:53:53

@Orochimaru: A szavaidból úgy veszem észre, te Angliának nem megfelelő részében élsz. :)

London2009 2018.07.30. 10:52:00

@Orochimaru: tele van Kanada ferdeszemuvel, nem akarlak kiabranditani, de eleg lehangolo lesz, ha ilyen a hozzaallasod a vilaghoz.
Koltozz ki a paki negyedbol, akkor biztos, hogy meg kiegyensulyozottabb leszel! : )

Arthamyr 2018.07.30. 11:04:19

@London2009: Pont annyira, mint Anglia pakival, nem? :D

London2009 2018.07.30. 11:33:29

@Arthamyr: szerintem ott tobb a ferdeszemu, mint itt a paki... :D

P.Elliot 2018.07.30. 12:08:47

@London2009: Igy igaz, lattam is meg hallottam mastol is aki ott el hogy rengeteg, szo szerint rengeteg a kinai, egyaltalan nem lehetetlen hogy 100 ev mulva az is Kina lesz mindenfajta haboru nelkul.

2018.07.30. 12:40:41

A targoncás itt mifelénk (mercedes, khüne, duvenbeck) úgy 250-280 eFt/hó jövedelmet tud elérni.
Ami ~1300 Ft/óra átlagos bért jelent.

Az átlag kereset 320 eFt/hó körül van.
Azaz a targoncás ~85%-át keresi az átlagnak.

A 2+2 fős család hazai költségvetése átlagos nívó esetén ~450 eFt/hó
Aminek a ~60%-át keresi meg targoncás.

A kanadai targoncás is keres mondjuk 3500 CAD-t, hasonló melóval.

Ami a kanadai átlag (~5500 CAD) 60%-a.

A 2+2 fős család költségvetése átlagos nívó esetén ~6000 CAD/hó
Aminek a ~60%-át keresi meg a targoncás.

----

Avagy csodák nincsenek...

Orochimaru 2018.07.30. 12:40:47

@London2009: Az a lehangoló, hogy ti tapsoltok ehhez az egészhez, fenntartások nélkül. Aki meg nem, azt hülyének nézitek.

Ázsiai embert alig látni itt, szóval nem tudom, hogy mennyire tudnak viselkedni. Azt a suttyó szintet, amit itt a pakik meg a k-európaiak megengednek maguknak, nem nehéz megugorni.

London2009 2018.07.30. 12:59:43

@Orochimaru: Eloszor is, hello, te meg ki vagy, kezdjuk itt? Miutan nem ismerjuk egymast, megis honnan tudod, hogy nekem mi a velemenyem errol? Szoval mielott ajtostol rontanal a hazba, inkabb vegyel vissza.
Nekem eszembe nem jutna egy paki negyedbe koltozni, mint ahogy Borsodba sem szivesen koltoznek. Ha ennyire nem tetszik ahol vagy, akkor koltozz el? Kulonben meg inkabb orulnel, hogy Anglia elsok kozott lepett es mondott igent, a Brexitre, ami nyilvan errol szol es nem masrol...

London2009 2018.07.30. 13:00:52

@nonolet: Mo-on tenyleg 450k kell egy 2+2 fos csalad megelhetesehez? Ez hogy jott ki? Csak kivancsisagbol kerdezem.

Arthamyr 2018.07.30. 13:15:19

@Orochimaru: Nem tudom, minek akarnád az általad megvetett k-európát szegény kanadaiakhoz importálni a személyeddel...

Amúgy prosztó angollal még nem találkoztál? Akkor tényleg paki negyed környékén lakhatsz/melózhatsz, ha nem tűnt még fel a létük a pakiktól, mert bizony sok van belőlük is, szerintem még több is, mint tahó pakiból. :D
Valószínűleg lesz tahó kanadai is, ha rossz környékre költözöl/rossz helyen dolgozol.

2018.07.30. 14:15:59

@London2009:

Nagyjából így pl.

Lakhatás (bérlet vagy törlesztő) 120
Lakás biztosítás 35
Lakás fenntartás 10

Közlekedés autóval (1000km/hó 50 Ft//km) 50

Villany 10
Víz+csatorna 5
Fűtés 10
Szemét 2
Net+TV 8
Telefonok 8
Újság 2

Élelem 100
Háztartás 30
Ruházat 10
Egyéb 10
Doki 8

Nyaralás 20

Iskola (közoktatás) 8

Egyebek 4

Orochimaru 2018.07.30. 14:16:05

@London2009: Az egész város egy paki gettó. Szóval akkor mindenki költözzön egy másik városba, akinek nem tetszik a szitu? Meddig tart eljutni odáig, hogy már nem lesz hova költözni?

London2009 2018.07.30. 14:34:56

@Orochimaru: "az egesz varos egy paki getto" - :DDD
Akinek nem tetszik, igen, az koltozzon masik varosba. Mindenkinek jobb lesz.

London2009 2018.07.30. 14:43:08

@nonolet: 35k a lakasbiztositas? Az nagyon soknak tunik. 30 font korul fizetek, de egy haz es content biztositasert. Igy levezetve irto kevesnek tunik az a 450k. Nyaralas 20k, ruhazat 10k, egyeb 10k... Hova lehet menni havi 20k-bol menni nyaralni egy csaladnak? Meg ha egy evre szamolom is csak 240k... Milyen ruhat lehet kapni 10k-ert? Ebben nincs meg egy mozi, szorakozas, konyv, hobbi, semmi jo, amiert erdemes elni.
Hazamegyek es atgondolom/atertekelem az eletem... :S

Shaktee 2018.07.30. 14:54:06

@Orochimaru: ma is itt fogsz szenvedni picinyem? :-)

Orochimaru 2018.07.30. 14:54:51

@Arthamyr: Szót ejtettem róluk korábban, de semmi gond, nyomassad tovább a debilt. Szeretem, amikor szelektíven olvastok, aztán számon kéritek rajtam a saját hülyeségeiteket.

London2009 2018.07.30. 14:56:02

@Shaktee: ki a picinyed? Hinta baratja? : )

Arthamyr 2018.07.30. 15:20:50

@Orochimaru: Én értem amit írsz, általában el is olvastam. Csak figyelmen kívül hagyom, mert nem értek vele egyet, arra meg nincs energiám, hogy korrigáljam azt, ahogy a világot látod.
Mondhattam volna a teli szájjal k-európaizásodra, pakizásodra azt is, hogy hülye vagy, de eddig rád hagytam, ahogy afelett is átsiklottam, hogy szerinted én/London2009 mihez tapsolunk (már ha engem is beleértettél a többes szám második személyedbe, de ez lett volna logikus).

Shaktee 2018.07.30. 15:48:14

@London2009: hintahagyma gyík variant :P

2018.07.30. 15:48:18

@London2009:

Számold 2-3 év átlagában a nyaralást.
1-2 nyár itthon erre-arra és 1 nyár az adrián-máshol....

HA ennyit nyaral már akkor is a lakosság azon 1/3-ába esik, aki rendszeresen szokott kirándulni-nyaralni.

2018.07.30. 15:48:45

@London2009:

Az extrák nem a megélhetés részei...

Hanem a JÓL élésé!

-----

Nagyjából netto 200 eFt/hó a medián kereset mostanság.

Azaz a keresők
- egyik fele ennél többet visz haza
- a másik fele kevesebbet

A 2 kereső tehát nagyjából 400 eFt-t.
Ehhez jön még az "állami pénz" cirka 30-70 eFt/hó

A keresők többségét jelentő középső 60% úgy 1420 eFt/fő éves
(3-4-5-6-7-8 decilis) jövedelmet szerez.
Tehát 20% ez alatt és 20% ez fölött.

Egy 2+2 család így ~5680 eFt/év keretből gazdálkodik.
Ami ~470 eFt/hó nettó átlagosan....

Nyilván mivel medián adatokról van szó most is
- az egyik fele ettől kevesebből
- a másik fel ettől többől

A teljes lakosságra nézve havi 585 eFt/hó nettó körül alakul
a 2+2 család kerete.

HA CSAK a lakosság felénél jobban keresők 80%-ot nézem,
(6-7-8-9 decilis)
akkor 640 eFt/hó nettó a családi keret havonta.

A legjobban élő 10% pedig (10 decilis) pedig ~ 1,2 millióFt/hó keretből éldegél... átlagosan.

-----

Avagy a magyar 2+2 családok zöme a 350-550 eFt/hó nettó keretből gazdálkodik.

A 450 eFt/hó nettó keret épp ezért a tipikus élet szintje...
Nem a jólét, de nem is a szegénység terepe.

London2009 2018.07.30. 16:00:39

Ertem es miutan nincs energiam utana guglizni, elhiszem neked. Eleg szomoru, ha tenyleg ez a helyzet. Talan annyi, hogy azert nem mindenki fizet alberletet vagy hitelt. Nagyon sok a sajat tulajdon, leginkabb videken. Bar ott szerintem meg a fizetesek alacsonyabbak, Egy 150-180 ezres fizetes mar jonak szamit. Ezek utan nem tudom miert is kerdes, hogy minek megy ennyi ember szerencset probalni? Itt ket minimalberbol eljut egy csalad nyaralni valahova minden evben konnyeden…

London2009 2018.07.30. 16:01:22

@nonolet: neked ment az utolso komment.

Arthamyr 2018.07.30. 16:04:47

@London2009: Van, aki nyaralni akar, van, aki saját házat. :)

London2009 2018.07.30. 16:13:20

@Arthamyr: mindkettot nem lehet? : )

Arthamyr 2018.07.30. 16:17:34

@London2009: Hogyne lehetne, csak nem minimálbérből, családdal. :) Bár ki tudja, a benefit-class találékonysága határtalan, az igényei meg rugalmasan alkalmazkodnak a lehetőségeihez.

London2009 2018.07.30. 16:28:08

@Arthamyr: Haaaat…nem tudom. Beszelgettem legutobb egy ismerosommel es a gipsykre/Irish travellerokre panaszkodott eppen. Hogy ezek milyen emberek es nem fizetnek adot es koszosak stb. Mondtam neki, hogy oke, de te meg onkormanyzati lakast berelsz, szinte ingyen es bermentve? No ez szerintem baromira nem esett jol neki, de nem kulonosebben erdekelt. Mire mondta, hogy oke, de o felnevelt ket gyereket. Akkor lett jogosult a lakasra kulonben, de azota a gyerekek felnottek. Viszont ez egy elete vegeig tarto jog. Par szaz fontot fizet a ket halos hazert es ha elromlik a bojler, azt nyilvan a council fizeti. Mondanom sem kell, hogy esze agaban sincs sajat lakast szerezni… O akkor mivel jobb, mint az adot nem fizeto gipsyk? Lehet, hogy o meg nagyobb teher a rendszernek a kiadast tekintve… Na ennyit a proszto angolokrol kulonben, ahogy irtad, beloluk is van rengeteg…

2018.07.30. 16:29:30

@London2009:

Egyébként a nemrég zajlott eg yinterbtes szavazás itthon..

Amiben az volt a kérdés, hogy menni lenne az fizetés amivel elégedett lenne a magyar kereső.

Nos

250-300 eFt/hó 9%
320-400 eFt/hó 25%
420-500 eFt/hó 30%
520-600 eFt-hó 17%
600+ eFt/hó 19%

Vagyis a zöm (cirka 2/3) az 500 eFt/hó körüli sávban gondolkodik.
Valahol a 450-550 eFt/hó tartományban .

Ami banki árfolyamon ~1600 EUR/hó ...

2018.07.30. 16:29:37

@London2009:

Igen, a gazdag nyugat egy kicsit jobban él...
pl. az itthonról kilopott profitból és a kicsábított olcsó munkaerőből.

London2009 2018.07.30. 16:40:06

@nonolet: Eszak-Kelet Magyarorszagon nottem fel, ott egy 150-180k koruli fizetes az atlagos. 200k-et kevesen keresnek. Marmint videken. Budapesten azert teljesen mas a helyzet. Mar amikor en eljottem, ezelott majdnem 10 evvel tobbet kerestem, mint 200k, pedig az elso munkahelyem egyike volt. Ezert is felrevezetoek ezek a statisztikak mert hatalmas a szakadek a videk es Bp. kozott.
Azert lehet nyaralni is, meg sajat ingatlanban lakni, ha valakinek ez a vagya. Raadasul mindket orszagban van erre lehetoseg, na ne mar, hogy donteni kelljen. Oh, csak nyilvan ahogy Arthamyr irta, nem minimalberbol van erre lehetoseg.

Arthamyr 2018.07.30. 17:13:01

@London2009: A travellereket itt azok sem szeretik, akikkel könnyen lehet együtt élni. A 21. században ez nem igazán egy működőképes életforma. Mondjuk tény, hogy a benefit-class ezen hőse sem sokkal jobb, ha jobb...

Arthamyr 2018.07.30. 17:14:18

@London2009: Ja, és simán van jólétben élő prosztó is, elég csak elmenni a fiatalok közé a londoni éjszakába. :)

gabors 2018.07.30. 17:33:37

@Orochimaru: 'Ázsiai embert alig látni itt, ..."

"Az egész város egy paki gettó."

eddig nem tuntel ekkora idiotanak ...

mit gondolsz a pakik a deli-sarkrol pingviniabol vagy a holdrol valok ?

Terkepet lattal mar tudod google ... mert ott esetleg latnak hogy a pakik (pakisztaniak) bizony ott AZSIABAN oshonosak ...

Szerintem jobban jarsza ha Kanada-t is elfelejted ott is elnyomott proli leszel csak nem neked valo ez ... de meg nem keso valamit tanulni (lasd hinta) ha nem, orok eleteben szar lesz neked.

gabors 2018.07.30. 17:36:31

@London2009:
"@Orochimaru: Eloszor is, hello, te meg ki vagy, kezdjuk itt? "

tudja a favagotol ... olvassa hogy mit ir tobbek kozott rolad is meg masokrol itt... meg a hora is jar...

Arthamyr 2018.07.30. 17:38:02

@gabors: Helyesen le kellett volna írni, hogy "itt alig látni vágottszeműt", vagy valami hasonlót. :D

gabors 2018.07.30. 17:43:08

@Shaktee: "@Latcho Rom: 21.9%, elnézést..."

gyanus volt ... mert az USA -kb 10-12% a 40% nagyon soknak tunt koszi hogy javitottad igy nem fogok valami hulyeseget allitani :-) hogy hallottam a HA-n hogy..... :-)

London2009 2018.07.30. 17:49:28

@gabors: akkor nagyon jo intormatora van. Fanyuvo megallapitotta, hogy kitartott vagyok. Ha tudna, hogy mennyire szeretnek az lenni! Szuper lenne! (de sajnos nem ez a helyzet)

gabors 2018.07.30. 17:50:44

@Arthamyr: "@gabors: Helyesen le kellett volna írni, hogy "itt alig látni vágottszeműt", vagy valami hasonlót. :D "

vagott szem = kina (esetleg japan) = azsia ... (Valgyivosztok az hol van? meg belefer europaba mert sem nem sargak sem nek vagott a szemuk ??)

Arthamyr 2018.07.30. 18:19:15

@gabors: Kínai lesz az, asszem azt mondta valaki, hogy belőlük van sok Kanadában?

Orochimaru 2018.07.30. 19:25:23

@Arthamyr: Pedig nyugodtan helyretehetnél, nekem sajnos nem osztottak észt. Legszîvesebben benefites lennék amúgy. Kanadába azért mennék, hogy felvirágoztassam az országot.

Orochimaru 2018.07.30. 19:25:30

@gabors: Ez szîntiszta haxugsàg. Saktinál már csak a favágót rühellem jobban.

Shaktee 2018.07.30. 20:12:11

@gabors: hja, de tudod te is, inkább gyujjon ide100 dolgos kinai, mint egy szenvedo, nyekergo kis magyar migri, mint egyesek :-))

Arthamyr 2018.07.31. 00:44:23

@Orochimaru: El kéne dönteni, hogy benefites akarsz lenni, vagy fel akarod virágoztatni az országot. A kettő együtt nem megy. :)

Én azt javaslom, hogy a saját életedet virágoztasd fel, és szard le az országot. Nagy valószínűséggel ezzel az országnak is jót teszel, a felvirágoztatását én elég ambiciózus célnak érzem. Ha a "saját súlyod elhúzod" (igen, bunkó vagyok, nem jut eszembe erre mi a szép magyar kifejezés), élvezed az életet és közben senkit sem taposol el, azzal már pont elég nagy király leszel. Minden ami ezen túlmegy csak hab a tortán, és nem is mindenki örülne a habnak, akármekkora jószándékkal is adod, kár rájuk pazarolni az energiád.

A benefit annak való, akinek gyengék a képességei és igénytelen, mind szellemileg, mind materiálisan, nem hinném, hogy te ebbe az életformába könnyen bele tudnál nyugodni. Kár feladni.

tucano 2018.07.31. 14:43:16

@Arthamyr: sajnos büdös kapitalisták így adják meg a fizetéseket, engem is zavart, de nem akartam össze-vissza átszámolni.

tucano 2018.07.31. 14:53:32

@gabors: azt egy másik posztban már megírtam!
@mikkamakka74: Szia, köszi szépen, érdekes kiegészítések nagyon!

Viszont pont 2 hete ment ki brazil ismerős turista vízummal és már van neki munkája, kettő is, 2x4 óra és intézik a 2 éves munkavízumot, takarítóként.

Arthamyr 2018.07.31. 15:00:09

@tucano: Hoppá, akkor most páraknak biztos megcsillant a szemében a lelkesedés! :)

gabors 2018.07.31. 15:59:23

@tucano: "@gabors: azt egy másik posztban már megírtam!"

Az jo de aki ezt olvassa nem tudja hogy ilyen is van (meg milyen masik poszt) ... Art megirta hogy 30 felett evenkent -10 vagy valami ilyesmi azert nagyon nem mindegy -100 pont ... esetleg...

Orochimaru 2018.08.01. 00:27:18

@Arthamyr: Neked jó a csöves Anglia, másnak meg nem.

:-D

mikkamakka74 2018.08.01. 16:36:55

@tucano: "Viszont pont 2 hete ment ki brazil ismerős turista vízummal és már van neki munkája, kettő is, 2x4 óra és intézik a 2 éves munkavízumot, takarítóként."

Érdekes. Itt érdekelne, hogy ponosan mit takar a "takarító" munkakör, illetve, hogy melyik államba megy dolgozni. Vannak C, D kateóriás állások (kamionsofőr, éttterem, és hotel host/hostess, domestic worker stb. amik speciális munkavállalási kategóriába esnek bizonyos államokban az adott területen levő munkerőhiány miatt.
Megint csak találgatok, de Brazil bevándorlóból elég sok van és ők nagyon összetartóak és segítik egymást. lehet, hogy így talált állást az ismerősöd?

mikkamakka74 2018.08.01. 16:38:03

@Arthamyr: Úgy látom, hogy mi megtaláljuk egymást ezen a blogon:)

Nyelvvizsga: Egyetértek. A világ legnagyobb hülyesége, hogy angoloknak és amerikaiknak is nyelvvizsgát kell tenniük munkavállalás és/vagy bevándorlás esetén.

"Nehogymár ugyanúgy kezeljenek két évtized szakmai tapasztalattal, mint egy random rookie-t! :) Hagyjanak a hülyeségeikkel... "
Itt teljes félreértés van (nem nálad, hanem általában). Ebből a szempontból a probléma nem a bándorlási rendszerrel van, hanem a munkaerőpiaccal.
A munkaadók azok akik az egyfelől zokognak, hogy nincs képzett, angolul beszélő munkaerő. A másfelől felhúzott orral lepöckölik az európai tapasztalatot gyakorlatilag minden területen. Számtalan olyan oktatófilmet, anyagot láttam, ami ezt próbálja elfogadtatni a bevándorlókkal, hogy mlyen természetes az, hogy három szinttel lejjebb kezdesz itt, mint ahol befejezted az anyaországodban. Ez a legnagyobb gáz itt és ezért van az, hogy a PR-ral (Permanent Residency) rendelkezők 60%-a (!) elhúz haza (leginkább Indiába, Kínába és Brazíliába). Inkább azt mondják hogy 3-5 év Kanadai tapasztalattal otthon menedzsrek lesznek, mint Kanadában kifutófiúk" (kis túlzással). Ez a probléma, amiről hivatalosan senki sem beszél.
Évek kellenek, amíg bebizonyítod, hogy az az évtizednyi tapasztalat tényleg létezik.

Vannak speciális területek, ahol tök mindegy hol ülsz a világban, ugyanazt kell csinálnod (lásd számos IT terület). Itt nem jelentkezik a fentebb megfogalmazott előítélet, de - én úgy látom - hogy más területeken igen.

Kanada sajnos tényleg hosszú távú elkötelezzettséget igényel. Ez nem a csodák földje, de hosszú távon nagyon kultúrált életet tesz lehetővé. Már több helyen leírtam, hogy szerintem megéri a szívás (nagyon sok ok miatt, amik egykülön bejegyzést igényelnének), de akkor is szívás.

mikkamakka74 2018.08.01. 16:38:24

@Latcho Rom: "eu kamionjogsitvelfogadnak itt?"

Ez tök jó kérdés, fogalmam sincs. Azt tudom, hogy mindannyiunk kedvenc külügyminisztériuma soha nem kötött megállapodást Kanadával a jogosítványunk elfogadásáról, tehát magyar jogosítványt át kell váltani elméleti és gyakorlati vizsgával:)

Általánosságban Kanada egy, a kanadai bizonyítványokba szeremes ország. Mindent igazolványból, jogosítványból, certificate-ből helyit kérnek. Emellett vannak lényges különbségek a kreszben. Emiatt gyanítom, hogy be kell váltanod az EU's jogosítványt is, de ez csak találgatás. Ugyanakkpr ez nem megoldhatatlan, mivel a cégeknek nagyon kell a kamionsofőr.
Ahogy Arthamyr írta, ennek aszakmának megvannak az árnyoldalai, a távolságok miatt (Vancoucer-Toronto 4500 km) viszont jól fizet.

mikkamakka74 2018.08.01. 16:38:42

@Arthamyr: "A kamionvezetői "karrier" azért nem mindenkinek az álma, akármennyire keresett is. Valószínűleg ezért is ennyire keresett"

Egyetértek. Ugyanakkor ezen a blogon nem csak a IT szakembereknek és villamomérnököknek írok kommentet. Vannak emberek, akiknek igenis ez egy lehetőség, ezért említetettem.

Arthamyr 2018.08.01. 21:55:42

@mikkamakka74: "Ez nem a csodák földje, de hosszú távon nagyon kultúrált életet tesz lehetővé. Már több helyen leírtam, hogy szerintem megéri a szívás (nagyon sok ok miatt, amik egykülön bejegyzést igényelnének), de akkor is szívás. " - Ezt belinkelnéd? Csak kiváncsi vagyok, elolvasnám. Én úgy gondolom, hogy nagyon sok helyen lehet nagyon kultúráltan élni (pl. az EU-n belül bármely országban), bizonyos feltételek teljesülése esetén, szóval érdekelne, hogy ez az a nagyon kultúrált, vagy valami extra nagyon kultúrált, és ha igen, mi a nagyon sok oka.

Ahogy néztem, az IT is csak A-nak minősül - annak ellenére, hogy gyakran hozod fel példaként - nem 0-nak a rendszer szerint (bár lehet, ha az Amazon felvenne valakit, akkor szereznek neki 600 pontot?). Ami meg meglepő, hogy a menedzser 0-s kód, én eddig azt tapasztaltam, hogy pont arra veszik fel nehezebben a külső embereket, és nézik sokkal szigorúbban az ismeretlen helyen (=nem a cégen belül, vagy "sztárcégnél") szerzett tapasztalatot.

mikkamakka74 2018.08.02. 09:26:01

@Arthamyr: Sokat gondolkodtam, hogy válaszoljak-e és ha igen, akkor milyen hangnemben. Megpróbálok kultúrált maradni.

1. Ez nem a csodák földje, de hosszú távon nagyon kultúrált életet tesz lehetővé. Már több helyen leírtam, hogy szerintem megéri a szívás (nagyon sok ok miatt, amik egykülön bejegyzést igényelnének), de akkor is szívás. - Ez a saját véleményem. Én szeretek Kanadában élni. Mégegyszer: ez egy vlemény.

2. Arthamyr: Én úgy gondolom, hogy nagyon sok helyen lehet nagyon kultúráltan élni (pl. az EU-n belül bármely országban), bizonyos feltételek teljesülése esetén
Ebben nem értünk egyet. Például (SZERINTEM) Magyarországon nem lehet kultúráltan élni. Valószínűleg van néhány százezer honfitársunk, aki velem ért egyet. (persze ettől még ez is csak egy vélemény).
Sőt, szerintem Ausztriától keletre (európában) csak Szlovéniában lehet kulturáltan élni, de ez is véleményes.
De tudod mit? Ez mind tökmindegy. Ez a blogbejegyzés Kanadáról szól, amivel kapcsolatban úgy éreztem, hoigy hozzá tudok tenni lexikális ismeretekkel és személyes tapasztalattal. Ugyanakkor a fikázásban nem vagyok partner.

3. Arthamyr: Ahogy néztem, az IT is csak A-nak minősül - annak ellenére, hogy gyakran hozod fel példaként - nem 0-nak a rendszer szerint (bár lehet, ha az Amazon felvenne valakit, akkor szereznek neki 600 pontot?)
Ha visszaolvasod a bejegyzésemet, amire hivatkozol és amit egy másik blog alá írtam, akkor létni fogod, hogy az amazonos (ami egyébként általában az IT-s szakmákra alkalmazható) 600 pontot a British Columbia-ban érvényes, helyi Provincial Nominee program egy ún. Tech Pilot-jára írtam, és be is linkeltem a vonatkozó oldalt. Ez a tech Pilot az ami támogatja az IT-s munkákat.
Az a tény, hogy egy szakma 0, A vagy B kategóriába esik, az tökmindegy a bevándorlás/munkavállalás szempontjából. És a NOC kategória nem ad +600 pontot. Abba már nem megyek bele, hogy a NOC rendszert nem a bevándorlás miatt találták ki
És valóban, a 0-s menedzsereket nem tipikusan kívülről veszik fel, bár nem értem ez, hogy jön ide. Egy barátom project manager-ként dolgozik 1 év alacsonyabb (A) pozíció után. A PM már 0-s munka. De mégegyszer, az teljesen mindegy, hogy 0, A vagy B.

Ez volt az utolsó válaszom. Sok sikert az életedhez.

Arthamyr 2018.08.02. 19:13:45

@mikkamakka74:
1. A "nagyon sok ok" érdekelt volna, amit már leírtál több helyen... Lehet, hogy nem figyeltem, és elkerülte a figyelmem, de nem láttam a hivatkozást arra a "több helyre".
2. Kulcsfontosságú rész a "bizonyos feltételek teljesülése esetén", de hagyjuk, ez nem releváns, ahogy mondod, Kanadáról szól a bejegyzés.
3. Nem mondtam, hogy 0-snak mondod, csak gyakorta hoztad fel példaként, hogy abból sok kell, és be lehet vele jutni könnyen.

Neked is sok sikert az életedhez, nekem ennél több már sajna nem lesz.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása