oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. június 12. 06:30,  Amikor Anglia túltolja 145 komment

2018. június 12. 06:30 Határátkelő

Amikor Anglia túltolja

Lássuk be, azért Nagy-Britanniában néha a nagy buzgalomban képesek kissé túltolni a kétkerekűt. Annak, aki ott él (vagy járt már arra), talán elég annyit írnom a hátborzongáshoz, hogy health & safety. Ami persze alapvetően fontos, de azért ezt is lehet túlzásokba esve, rosszul csinálni. Ilyen témákat jár körül mai posztjában a London Budapest Metro szerzője a maga sajátos stílusában.

cim_defibrillator.jpgA háttérben a temetői defibrillátor – ne legyen meg az Úr akarata

,,Túl sok a jóból néha isteni lehet”, szól Mae West örökzöldje. Hogy ezt mennyire éri meg szabatosan alkalmazni, arra kedvenc Angliánk az élő példa, ahol is a lehető legnagyobb jószándékkal igencsak túltoltak ezt-azt. Tessék-tessék némi ízelítő, hol szaladt el a szekér s palotahintó egy kicsit.

Period poverty

Ez az a jelenség illetve az ellene folyó kampány, mikor is mélyszegénységben élő nők nem tudnak menstruációs termékeket venni s emiatt megszégyenülés, kirekesztés s akár tanulmányaik félbeszakítása a sorsuk.

Nos, a farba az, hogy itt az Egyesült Királyságban 10 nőből 1 nem engedheti meg magának az intimbetétet. Az egyik alapítvány weboldalán a második bekezdésben a menekültkérelmesekkel példálóznak, tehát mintha mégsem a liverpooli Stacie-kről szólna a történet, hanem olyan kultúrák lányairól, asszonyairól ahol a nők a háztartási gép/szülőcsatorna szerepet töltik be, nemhogy valakik lennének akik önállóan elmehetnek a Saversbe venni 89 pennyért egy tasak olvéjzultrát.

Ennek fényében az Ohlala cukrászda előrukkolt egy period poverty kampányt támogató édességgel: ,,bloody good period macarons”, egy doboz véres tampon alakú habcsók, £24.50 nyolc darab, minden egyes eladott doboz után 10 fontot kap a nemes cél.

habcsok.jpg

Nem kérdés, hogy a LondonBudapestMetro édesszájú szerzője abszolúte támogatja, hogy ez a természettől ránkszakadt lottóötös ne legyen tabu és egyáltalán nem feszeng a témától, de azért ez a gyomorforgató és az abberált mezsgyéjén van.

Mint ahogy az is, mikor egy buzgó girl power élharcos a vérzése alatt futotta le a London Maratont mindenféle nedvszívó berendezés nélkül, így a végére térdig átázott tornanaciban képviselte a női nemet. Vajon szóltak neki, hogy a vér, ürülék s egyéb testnedvek betegséghordozók és az evolúció túlélésünk segítésére ültette belénk a tőlük való undort?

A jódolgombanmitcsináljak felsőközéposztály megint fölkarol egy témát, amit aztán csak addig kapirgál a kamerák előtt amíg komoly ellenállásba/mentális erőfeszítésbe nem ütközik. A gazdasági okok leküzdése mellett a period poverty probléma megoldása sokat köszönhetne annak, ha a hősnőstények elmagyaráznák a harmadik világ kultúráinak, hogy egy 13 éves menstruáló kislányt nem kell háziőrizetbe zárni vagy gyorsan férjhez adni három kecskéért, csak azért mert ivarérett lett, nem fog a szűzessége és vele együtt a család becsülete megtipródni. Ja, az kevésbé élvezetes, mint a macaron szopogatás.

Újdonsült hercegnénk, Meghan Sparkle Markle is szárnya alá vette a betétet ügyet, drukkolok, hogy sikerüljön sok pénzecskét összegyűjtenie, terjessze a felvilágosodást és istápolja Afrika leányait. Külön szép jelenség lesz, ahogy a 2,000 fontos szerkóiban megy világot váltani, rosszmájú kolumnisták majd ezentúl tamponban fogják számolni a ruhatára értékét. 

Health&Safety

Anglia rettegésben él. Nem a dzsihádistáktól vagy a felmelegedéstől, hanem az elcsúszásoktól, fejsérülésektól, bokaficamoktól, füstmérgezésektől és úgy általában, a kárvallott pereskedésektől. Ezért ha a fontos dolgokban nem is, de a részletekben él a jobb félni mint megijedni elvével, s gondoskodó Anyaállamként óvja polgárait mindennemű gondolkodástól és körültekintéstől.

Aki beült mostanában előadásra, továbbképzésre vagy értekezletre, az biztos megfigyelte, hogy a legelején ledarálják a kötelező szöveget: ,,Előre szólunk, ma nem terveztünk tűzvédelmi gyakorlatot tehát ha megszólal a riasztó, akkor az igazi és tessék kivonulni. Jó? Jó. Akkor teaszünet 11-kor és ...”

Persze megéri föltenni ezt a lemezt hátha egyszer emberéletet menthetünk meg vele egy éles helyzetben, de ilyenkor eszembe jut tűzoltó oktatónk sztorija. Még a lekvársűrű füstös irodában is mindig akad valaki aki visszasurran, mert a töltőn felejtette az iPhone-ját. Nincs az a fejtágítás, ami a hülyéket megmentheti saját maguktól.

A Health&Safety égisze alatt a gyerekek már csak bukósisakban rollerezhetnek anyu-apu kéztördelése közepette, az iskolás kirándulások neonzöld totyogósok folyama, mert minden kiskrampó láthatósági mellényt visel, ami majd varázserővel lepattintja róluk a hetvennel száguldó, zenét bömböltető vadbarmot.

Ha pedig megnyitjuk kis üzletünk, legyen az fodrászat, fogászat vagy könyvesbolt, az egész kócerájt be kell (kéne) hogy borítsa a figyelmeztető táblácskák, matricák, bólyák és rendszabályok dömpingje. A személyzet pedig lényegében úgyis olvasatlanul ikszelgeti be a rubrikákat, hogy igen, tisztában vagyok, hol a vészkijárat.

A Hónap idiótái címet tőlem rendre a tfl (BKV) nyeri el. A terrorelhárító plakátok még egy dolog (See it, say it. Sorted. Jelentsd, ha gyanúsat látsz), de az, hogy csepergő esőnél is percenként rádrecsegnek a hangszóróból, hogy ,,Az időjárási körülményekre tekintettel kérjük, legyen külön óvatos a peronon!”, na az elrúgja a pöttyös labdát. Csapadék Angliában, hallatlan légköri jelenség! És az a nedves izé csúszós is, most már így tudjuk!

A politkorrekt nyelvezet mellett szerintem a Health&Safety sterilizálja ki a szart is a mindennapi életből, de néha mókás látványt nyújtanak. Mint a nyitóképen látható defibrillátor és az arra mutató, fához szögezett tábla egy istenhátamögötti templomkerti temetőben.

Az allergének

Nehéz manapság vendégeket látni vagy éttermet vezetni. Pár éve betoppant néhány hóbortos vegetáriánus, s nekik (-ünk) tányérra csaptak némi rántottsajtot/humuszt, de a háziasszony reménykedett, hogy úgyis inkább majd hígitatlan szesszel lakik jól a különutas.

Aztán jöttek a vegák s bonyolódott a cselekmény, de még mindig megoldható volt kis furfanggal. Nem úgy most. Most mindenki allergiás és érzékeny valamire és vesszen a fő, ha nem gondolunk rájuk is a menü összeállításánál!

glutenmentes.jpgEz elment lisztérzékenynek, az a sárgabaracktól bőrkiütéses lesz, az a magvakra, amaz a laktózra, de a gyerek mindenképp mogyoró-garnélarák-patisszon-petrezselyem (de csak a levél, nem a szár) - csicseripempő allergiás.

Így mi házigazdák a közérteket járjuk valami speckó ételért, a pincérek meg nem győzik memorizálni, hogy nyomokban mi gyilkos összetevőt tartalmazhat az à la carte. Néha az az érzésem, hogy ez olyan Borsószem királykisasszony dolog jobb körökben, aki nem kifinomult és érzékeny valami alaptápanyagra, az csak egy stramm paraszt. Vállalom.

Két dolog: először is azért van most annyi mogyoró allergiás, mert a szülők úgy féltették a kisgyereket tőle, hogy nem is tudott kialakulni az immunreakció. Másodszor, ha megálljuk ivás nélkül egy buliban, akkor tudjuk, hogy a nagy allergia addig tart, amíg alaposan be nem b**ik a ,,gyomorbeteg” és végignézhetjük, ahogy nyolc tequila után kéjesen tolja a szezámos sajtrudat ketreces disznó baconbe csavarva.

Persze senki boltját nem akarom rontani, ne éhezzenek az allergén tesztelő magánklinikák tulajai, de a mentes ételek megszaladt árainak az igazi vesztesei a gluténtől valóban murai ló módra fosók. Remélem, Anglia egyszer visszatalál minden kaják ősanyjához, a fish&chipshez, az ám a superfood!”

Ha tetszett a poszt és szívesen olvasnál még angliai megfigyelésekről, akkor irány a London Budapest Metro!

A nap idézete

„Az volt a legfőbb érvem, hogy mindenki elmegy, és mi legyünk azok, akik hazamegyünk. Tegyük a dolgunkat, hátha sikerül hozzájárulni ahhoz, hogy Magyarország egy olyan ország legyen, ahol szeretünk élni.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr9214041432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2018.06.12. 06:38:08

ne éhezzenek az allergén tesztelő magánklinikák tulajai...Sajnos nem fognak.

Hari Seldon 2 2018.06.12. 07:09:29

"Aki beült mostanában előadásra, továbbképzésre vagy értekezletre, az biztos megfigyelte, hogy a legelején ledarálják a kötelező szöveget: ,,Előre szólunk, ma nem terveztünk tűzvédelmi gyakorlatot tehát ha megszólal a riasztó, akkor az igazi és tessék kivonulni. Jó? Jó. Akkor teaszünet 11-kor és ...” "

Miért? Ha csak gyakorlat, akkor az azt jelenti, hogy nyugodtan ülünk tovább a szirénába, mint a bolondok? - Sőt élvezzük még egy kicsit a szirénát!

Nyilván azért van gyakorlat (ha van), hogy lássák, hogy az épület birkái milyen gyorsan tudnak kimenni, majd éles helyzetben.

Ha nem reagálnak ilyenkor a birkák, akkor hogy fenébe tudnák felmérni a szakemberek, hogy jó-e az épület kiürítési terve? - vagy egyáltalán jó-e a vészjelző módszer, ha senki sem mozdul.

Jó, lehet modellezni számítógépen, de minek inteligens rendszerrel dolgozni, ha az alanyok nem azok: lásd a füstködben az IPhonjért vissazmerészkező

Hari Seldon 2 2018.06.12. 07:26:37

Az allergiával meg nem jó viccelni.
Pont nem régen volt nagy botrány (most valamikor május elején), ebből, még a hírekben is benne volt.
Egy 6 éves kisgyerek valami osztálykiránduláson volt.
Tejérzékeny volt.
Papírja is volt róla.
A papír nála is volt!
Erre: A tanítónője az evésnél megkérdezte, hogy szokott-e palacsintát enni? Válasz: igen. (nyilván otthon tejmenteset)
Megette. Meghalt pillanatok alatt. - Szóval lehet vele viccelni, de nem érdemes.

Olliék 2018.06.12. 07:38:47

Ez a menstruálós dolog, hát nem tudom. Egy tamponos süti láttán leírnám végleg a kedvenc cukrázdámat.
Ha tényleg csak a 3.világbeli nőknek okoz gondot az a pár penny, meg kéne őket tanítani a sok sok gyerek után járó családi és szociális támogatások beosztására.

Ezt a túlbiztosítást maximálisan megértem. Amíg dollármilliókat lehet kiperelni egy kétfős dőnerestől mert cheddar helyett emetálit rakott bele,addig muszáj a védelem. Egyszerűen túl van lihegve ez a kártérítés. Nekem amikor a kukásautó kispolskit csinált az Almerámból csak utángyártott alkatrészeket ítélt.meg a bíró. A gyári lámpákat és a szélvedők a különbözetét nekem kelett kifizetnem. És jeleztem, hogy fél éven belül eladásra kerül az autó, de törötten kevesebbet fog érni, jó lenne ha kompenzálnának. Hát nem. Ez meg a ló túloldala.

Olliék 2018.06.12. 07:41:29

@Hari Seldon 2: Igen, az allergia veszélyes játék, én se szívesen vezetnék allergén mentes éttermet.

Mme Seldon 2018.06.12. 08:12:37

Franciaországban kötelező az éttermekben a 14 legfontosabb allergén jelzése az étlapon.
Vannak telefonos alkalmazások, amivel be leshet scannelni a bar-kódot, hogy megtudja a vásárló, hogy tartalmazza-e az adott allergént a készétel.
Sajnos odafigyelést igényel a beteg vagy a szülő részéről és a környezetnek is tudnia kell az allergiáról.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2018.06.12. 08:15:10

@Hari Seldon 2: A poszter a tűzvédelmi gyakorlat alatt szerintem a tűzjelző rendszer tesztelését értette. Ugyanis azt illik minden héten tesztelni működik e. Ahol van össznépi hangrendszer ott a hangosbemondón be is szokták mondani, hogy nem kell futni nem igazi. Ahol nincs ilyen ott csak szimplán tesztelnek. Gondolom erről szólt a fenti figyelmeztetés, hogy ilyet most nem terveztek ergo, ha szól akkor bizony menni kell. Ez az a tipikus farkast kiabáló fiú esete, olyan sűrűn tesztelik a rendszert, hogy mindenki azt szokja meg, az rögződik hogy ez csak teszt. Nem pedig az hogy futni kéne.

Taxomükke (UK) 2018.06.12. 08:20:23

Nyitni kellene egy "Rich in Gluten, Fat and Peanuts" vagy valami hasonlo nevu ettermet, kifejezetten nem ilyen-olyan mentes kajakkal. Szerintem sikeres lenne. (Eredetileg Rich in Gluten, Fat and Shit"-et akartam irni, de az mar nagyon kiverne a biztositekot. Bar Angliaban... ki tudja.)

Mighty Duck 2018.06.12. 08:51:57

@Hari Seldon 2: Ez kapufa, irodai tapasztalataim szerint a legtöbb helyen minden héten volt, hogy teszteljék, a technika, úgy mint a sziréna működik-e, a légkondi leáll-e, ahogy kell - erre adott napon volt mindig néhány timeslot. Az emberes játék évente 1-2x volt.

Golf2 2018.06.12. 08:59:58

@Olliék: Pefig az utángyártott Kispolski nagyon menő manapság!

Dikusz 2018.06.12. 09:03:50

@Mme Seldon: Jártam már itthon is olyan étteremben, ahol fel voltak tüntetve az étlapon az ételek mellett, hogy milyen allergéneket tartalmaznak.

Muscari 2018.06.12. 09:52:32

@Hari Seldon 2: basszus :-( En csak laktozerzekeny vagyok, mindig van nalam enzimtabletta, ha valahova olyan helyre megyek, vagy ugy jon ki, akkor csak bekapok egyet. Az mar nehezebb teszta, hogy nem eszem cukrot egyaltalan es feher lisztet se nagyon.
Egy kedves baratnom csinalt kokuszgolyot es nekem is akart kedveskedni. Vett hozza "mindenmentes" kekszet, nem volt benne se tej, se tojas, se gluten, csak epp cukor meg igen :-D Azert nagyon jol esett az igyekezete, es a csalad tobbi tagja joizuen megette helyettem.

@Taxomükke (UK): ez tetszik :-)

Muscari 2018.06.12. 09:55:37

@ChristineK: az elozo munkahelyemen minden penteken 11-kor teszteltek, igy azt mindenki tudta.Itt most viszont inkabb a fire drillt szeretik gyakorolni, amikor is nekunk kell megkeresni, hogy a 126 tuzjelzo kozul melyik aktivalodott. Marha vicces, ahogy rohanunk fel es ala, es kozben a zaj irtozatos.

Mme Seldon 2018.06.12. 10:11:28

@ChristineK:

Nem tudom, mire gondolt a szerző, de a "tűzvédelmi gyakorlat" az én értelmezésemben az, hogy megszólal a riasztó, és ezután az egész népesség kivonul megnézni kívülről az épületet. - Legalábbis nekem ezt jelenti.

Az hogy teszteik, a rendszert, nem gyakorlat. Mondom, legalábbis én így értelmeztem.

NorthPier 2018.06.12. 10:13:54

Érdekelne, hogy a defibrillátoros kép aláírását ki követte el, jön nekem egy kávéval, amit véletlenül felboritottam röhögés közben.

Dikusz 2018.06.12. 10:52:10

@NorthPier: Szerintem a posztíró.:)

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2018.06.12. 10:55:49

@Mme Seldon: Igen, nekünk kelet-európaiaknak ezt jelenti. De az angoloknak mást. Amiről te beszélsz azzal itt mi eddig csak az iskolában találkoztunk ott is egyetlen egyszer az itt töltött 13 év alatt.

@Muscari: Férjem múlt héten élesben játszotta ezt. Mire megtalálták a gyárban, hogy melyik jelző riasztott, addigra kivonult a tűzoltóság is.

Csodabogár 2018.06.12. 11:16:47

Saját magam legnagyobb csodálkozására, 82 évesen laktóz vagy tej érzékeny lettem. Nem sokat vizsgáltattam, magam állapítottam meg, hogy ez van. Ezután tejet, tejjfölt és tejszint csak laktóz menteset veszek. Igen ám de sok minden másban is van, pl. kedvenc joghurtomban. No meg nem csak itthon eszem és nincs szándékomban a vendéglőst hülyíteni, hogy miben mi van. Felirattam, igen csak receptre kapható itthon, laktáz tablettát. Ami gyanus azelőtt elropogtatok egyet. Kellemes karamella íze van. Nem óhajtok ügyet csinálni ebből.
Biztos vannak komoly glutén meg egyéb érzékenyek, de nem olyan sok, mint aki most divatból játsza az eszét.

London2009 2018.06.12. 11:17:07

Ez annak valoban erthetetlen es vicces, aki nem allergias, aki mellett meg nem estek ossze infarktus miatt, vagy aki nem rohant ki meg ego hazbol…
Tehat szerintem ugy konnyu azt mondani, hogy mindez folosleges, ha nem erint. Nekem a barati koromben van egy csomo fokhagymara, hagymara, mogyorora, laktozra erzekeny ember. Na es ok reszegen is erzekenyek. Persze olyan is van, aki amiota ismerek mindig egy kicsit gombolyded volt. Aztan most kitalalta, hogy o laktoz erzekeny es azert kover. Hmmm…oke! Ettol fuggetlenul az nem tudom, hogy miert baj ha pontosan ra van irva egy termekre, hogy mi van benne. Illetve ha az etteremben ratesznek par jelet az etel melle, hogy ebben bizony van szezammag. Nem kerul semmibe es ugye van akinek ez fontos.
A tuzzel kapcsolatban pedig sajnos volt egy olyan elmenyem itt a Cityben, hogy az irodanak aljaban ahol dolgoztunk volt egy pub. A konyha pedig a pinceben volt. A haz baromi oreg volt es lenyegeben minden fabol keszult benne. Na es meghallottuk a tuzjelzot, de nem volt semmi proba valami miatt, amiota ott dolgoztam ebben az oreg epuletben, ugyhogy nem csinaltunk semmit. Azt sem tudtuk, hogy a mi epuletunkben vagy mashol szol e a riaszto. Ugyhogy mindenki maradt szepen a helyen, kineztunk az ablakon, nem lattunk semmit. Aztan elkezdtunk egett szagot erezni, na addigra mindenki jol osszefoxta magat. Majd vegul berontott a terembe egy csomo tuzolto es ordibaltak, hogy azonnal takarodjunk kifele a tuzlepcson. Az hol van? Addigra a folyoso mar tiszta fust volt. Oda vegul eltereltek minket es ki lettunk vezetve az utcara. A pub konyhaja kapott tuzre es viszonylag gyorsan elterjedt az epulet egyik oldalan ahogy rakapott az osregi fa padlokra es burkolatokra. Igy a Grenfell tortente utan, nem tudom, hogy a heti egy tuzjelzo proba meg a 3-6 havi tuzriado gyakorlat miert is lenne folosleges? Semmibe sem kerul tesztelni a rendszert…
Ettol a period povertytol viszont fraszt kapok! A Poundlandben mondjuk kb. 5 fontbol egy evre valo cuccot be lehet vasarolni. Aki ezt nem tudja megtenni, annak sokkal komolyabb problemai vannak ennel…

Herr Géza 2018.06.12. 11:38:11

“...aki nem kifinomult és érzékeny valami alaptápanyagra, az csak egy stramm paraszt. Vállalom.”
Jelentem, én is. Aki meg tényleg az, az megszívta ebben a túlhájpolt csak “laktózgluténcukormogyoróbizbaszmentes cuccokat bírok” világban.

Herr Géza 2018.06.12. 12:30:10

Igen, vannak, akik allergiásak, érzékenyek bizonyos dolgokra. De ma divattá vált, hogy “jájj, nem bírom a glutént/laktózt/fokhagymát/akármit”. Mert az olyan menő. Mert, aki nem jelez minimum egy extra kívánságot pl. az étteremben, az tuti parasztgyomrú, hétköznapi, szürke ember... Holott ők adnák a lakosság kb. 90 %-át. De az ugye ciki. :D

Mrs. Clayton 2018.06.12. 12:48:27

Valoszinuleg van abban igazsag h a rendszer nem a legoptimalisabb, hiszen ha valakit baleset er az 3 evig a baleset utan kerhet karteritest. A cegek pedig inkabb fizetnek ha valaki igy jar, egyreszt mert ha az ugy nyilvanossagra kerul az sokat ronthat a megitelesen sot akar ugyfelektol is eleshet. Pl tendereknel rendszeres kerdes h van e vagy volt e a ceg ellen ilyen ugyben per. Ha a valasz igen valoszinulek nem hivjak meg a kovetkezo fordulora foleg ha van olyan palyazo aki nemleges valaszt adott. Aztan egy per koltsege sokkal tobb mint kifizetni parezer fontot egy zuzodasert mert az illeto elcsuszott egy vizes padlon ahol nem volt kint a sarga figyelnezteto tabla. Viszont ha kint volt meg elmondtuk h milyen veszelyekre kell figyelni stb azzal csokkentjuk a felelossegunket es nem kell annyit fizetni. Innen nezve mar nem is akkora hulyeseg h egy risk assessment 5 oldalon sorolja h a konyhaban milyen veszelyek leselkednek az ott tartozkodokra.

2018.06.12. 12:52:53

Morbid lesz, és esetleg nem találjátok viccesnek, de egy felhasználási területe kétségkívül van ezeknek az allergiáknak: ha a párod/ismerősöd/rokonod/akárkid elkezd nagyon zavarni, baromi könnyű lesz eltenni láb alól.

Mivel ezek az allergiák újak, kíváncsi vagyok a bűnelkövetési minták hozzáigazodnak-e. Nincs értelme savval leöntögetni valakit, meg csúnyán válni meg örökségen összeveszni, ha egyszer hé, lehet vele itatni egy pohár tejfölt.

Tkp. egy másik felhasználási mód is eszembe jut. Logikus volna a titkosszolgálatoknak ételallergén ügynököket alkalmazni. Ha esetleg dezertál, nem kell polóniummal meg akármivel bohóckodni, utánaküldünk egy szem mogyorót vagy egy kis csirkepárizsit, aztán kész.

Szerintem ez a maga beteg módján tök sz-u-p-e-r.

szakasz2 2018.06.12. 12:57:13

@Nagy kámpics: nem vicces.
És az allergiák sem újak, legfeljebb korábban a @Herr Géza: által említett 90% "le se szarta", hogy van 10%, akinek ettől erősen korlátozottak a táplálkozási lehetőségei, illetve kimutatni/"bebizonyítani" sem lehetett. Egyébként az a 10% egyre több lesz...

Mrs. Clayton 2018.06.12. 12:58:34

@Nagy kámpics: azert ennyire nem egyszeru mert ezek az emberek hordanak maguknal epipent ami csak a nagyon szelsosegesen allergiasokat nem menti meg. Ha biztosra akarsz menni tovabbra is poloniumot kell hasznalj.

2018.06.12. 13:07:21

@Mrs. Clayton:

"Ha biztosra akarsz menni tovabbra is poloniumot kell hasznalj."

Ó, csalódott vagyok. :)

Demi78 2018.06.12. 14:12:26

Munkavedelmi mernok vagyok, tiz ev EU tapasztalattal. A kedves posztironak nyilvan nem mondhatom azt, hogy hulyesegeket ir a health & safety reszben, mivel az tulmenne a jo izles hataran, de majd ha lesz egyszer munkabalesete, akkor rajon, hogy a prevencio igenis megalapozott dolog. De addig is olyan lesz, mint az egyszeri epitoipari munkas, aki nem hordja a fuldugot a teglavago mellett es panaszkodik utana, hogy nem hall rendesen.

Mme Seldon 2018.06.12. 14:20:11

Az allergia annyira sokrétű és nehezen áttekinthető (az azonnali tünetek a száj viszketésétől, csalánkiütéstől a hasi fájdalmon, hányáson át a légzési nehézségig és a szívmegállásig terjedhetnek), hogy nehéz megjósolni, hogy az adott személynél, akit a bűnelkövető el akarna tenni láb alól, éppen melyik fog kialakulni :)
Extrém súlyos földimogyoró-allergiást elég szájon/arcon csókolni, hogy tüneteket érjünk el (akár meg is halhat)
Kicsit komolyabbra fordítva: európai uniós előírás a 14 allergént feltüntetni étlapon/hozzáférhető helyen, aztán, hogy mennyire tartják be, az más kérdés.
Valóban van ilyen 'divat', hogy allergiásnak/túlérzékenynek mutatkozzanak egyesek, de ténylegesen előfordulnak súlyos esetek is, akikről korábban esetleg nem is tudták, hogy allergiás.

Hari Seldon 2 2018.06.12. 14:29:43

Egyébként, hogy ne csak a prevenció fontosságáról hozzak fel érveket : Azt elmondhatom, hogy vannak tényleg nevetséges túlbuzgóságok.
Például a Decathlon sportáruház parjolójában legalább 20 rokkant parkolót alakítottak ki, ha véletlenül az egész paralimpiai csapat egyszerre szeretne a thionville-i Decathlonban vásárolni...
De ez eltörpül emellett a 'PC' mellett: van Beliumban, Vallóniában egy elég nehezen járható cseppkőbarlang, ahová garantáltan nem jut eszébe egy mozgássérültnek sem elmenni. A bejárat előtt természetesen van kerekesszékes wc és parkoló. (Grottes de Remouchamps, ha valakinek kedve támad arra menni: www.lesgrottes.be/ )

Hari Seldon 2 2018.06.12. 14:45:00

@Hari Seldon 2:
Talán ez jobb link:
www.lesgrottes.be/fr/index.php

Van itt minden. Egy személyes rohadt csúszós csigalépcső, föld alatti csónakázás. Szóval ide mozgássérült, ha csak nem millimomos, és a kedvéért lezáratják egy napra a barlangot nem megy el.
Első alkalommal, amikor Johanna talán még csak másfél éves volt (kb) akkor még éppenhogy el tudtam vinni a hátamon a szűkebb csúszósabb helyeken.

- És itt is van mozgássérült parkoló! - na ez az igazi túltolása a biciklinek.

London2009 2018.06.12. 15:13:10

@Hari Seldon 2: EU eloiras es kesz. Nem latom nagy kulonbseget a zsakfaluba epitett korforgalom es e kozott. :D

Dikusz 2018.06.12. 15:32:29

@Hari Seldon 2: Beperelhetnék őket azért, mert nem tették lehetővé, hogy mozgássérülteknek nem építettek wc-t, parkolót. Pl. a család elmegy barlangászni, a mozgássérült családtag persze nem megy le, de rájön a szükség, és nincs wc. Beperli a barlangot üzemeltetőket, meg is nyeri a pert, a céget meg szénné büntetik...

Hari Seldon 2 2018.06.12. 15:33:00

@London2009:
Ne viccelj, ha a zsákfaluban van kocsma, márpedig minden "jobb" faluban kell lennie legalább egynek, akkor a korcsmából távozó vendégek a körforgalomban lendületet vehetnek! :-)))

Hari Seldon 2 2018.06.12. 15:39:01

@Dikusz:
Igaz: tök életszerű, hogy a mozgássérült családtagot hagyjuk kint rohadni a napon levő kocsiba egyedül, amíg a többiek kirádulnak.
Közben a szegény mozgássérült még jobban átéli a fogyatékát, amiért ő kimarad.

- Hát nagyon együttérző lehet a család, hogy még jobban rátereli a figyelemt a rokkantság hátrányaira:
"Szia Józsi jössz velünk? Megyünk barlangászni, te meg kint ülhetsz a kocsiban..." - Melyik rokkant nem rohan azonnal, kapva kapna az alkalmon?

- Persze ettől függetlenül jogilag lehet hogy megállná a helyét, de talán lehene kérni kivételeket...

puhacica 2018.06.12. 16:05:25

jezuskam, lazitsatok mar kicsit, tok kis vicces a poszt, ti meg elemzitek itt, hogy a mogyiallergiaba bele lehet am halni... :D

London2009 2018.06.12. 16:06:28

@libslobsi fuszal: azt senki nem mondta, hogy nem vicces...

London2009 2018.06.12. 16:11:23

@Hari Seldon 2: :D
Nagymamam falujaban lett trianoni emlekmu es korforgalom is. A trianoni emlekmu egy szivarvany lett. Na most ezt nem kell kifejteni, hogy miert is nem tul szerencses. :D
A korforgalom pedig Visznek, Jaszdozsa es a Jaszbereny fele terelgeti a strand felol erkezo napi ket autot. Strand szezonban mondjuk oke, biztos elhalad orankent is ket auto!
Legkozelebb ha arra jarok megvizsgalom a mozgasserult parkolasi lehetosegeket. Koszi a tippet! Majd a meleg emlekmutol elnezek par delibabon at a korforgalom iranyaba, aztan ha nincs legalabb 10 parkolo, akkor meg fogom allapitani, hogy nagy a gond.

puhacica 2018.06.12. 16:13:45

@London2009: biztos nem ugyanazokat a kommenteket olvassuk

London2009 2018.06.12. 16:20:08

@libslobsi fuszal: lehet. Viszont egyeterteni sem kell a posztban leirtakkal, hiaba van viccesen leirva... :P

Etniez 2018.06.12. 16:39:53

@Hari Seldon 2: Ezek az allergiák a szülők hibája.
Kimutatták, hogy az a gyerek, aki valamilyen tápanyagot nem kap meg kiskorában, azoknál alakulnak ki az ilyen ételallergiák.
Ha szereted a gyereked, akkor adsz neki kiskorában tejet, mogyorót, stb.

2018.06.12. 16:45:19

Glutenerzekeny vagyok, es nem vicces. Nem halalos, mint mondjuk a mogyoro allergia, de azert rendesen faj az ember hasa tole es kellemetlen egyeb tuneteket okoz. Ha az ember nem tartja a dietat, akkor par honap alatt begyulladnak a belei, aztan rakos lesz es igy mar akar halalos is lehet. Szoval nem vicces dolog. Regen is voltak etelallergiasok, de mivel nem tudtak, ezert nem dietaztak, hanem eveken at szenvedtek mindenfele emesztesi gondokka, gorcsokkell es vegul rakban meghaltak. Most mar legalabb ha valakinek hosszabb idon keresztul emesztesi gondjai vannak, akkor egy allergia teszttel kiderul, hogy mi nem ehet es jobb lesz az eletminosege (elmulik a puffadas, hasmenes, fajdalom). Szoval,lehet gunyolodni es beszologatni, de az emberk egy resze tenyleg allergias (jo persze vannak divatmajmok is, akik kitalaltak, hogy a glutnmentes biztos egeszsegesebb, de ez a celikaliasoknak csak jo, mert bovul a kaja-valasztek :-))

Csodabogár 2018.06.12. 17:17:49

Ez egy igazán szívderítő poszt volt. Ilyenkor azt hiszem, hogy egy egészen normális országban lakom. Köszönet érte.

Etniez 2018.06.12. 17:20:40

@Mme Seldon: Aki allergén, az egyen otthon szerintem. Csak a saját biztonsága érdekében is.

Latcho Rom 2018.06.12. 17:20:40

@Etniez: Ha szereted a gyereked, akkor adsz neki kiskorában tejet, mogyorót, stb. "

Nem biztos hogy ez egy jo otlet..

Csodabogár 2018.06.12. 17:24:28

@Herr Géza: Nem lelkesedem a fokhagymáért, különösen tulzott mértékű használatnál nem. Mikor Los Angelesben voltam, tudtam, hogy a barátnőm se szereti. De mikor vendéglőbe mentünk és ő holt komolyan előadta, hogy mi allergiásak vagyunk a fokhagymára, akkor csak pislogtam. Manapság a fokhagyma annyira divatos lett, hogy néhol megkérdezem, hogy x étel fokhagymás-e, de soha nem mondanám hogy allergiás vagyok rá. Azt a hülye laktózt is megtartom magamnak. Elrágom a tablettát és kész.

Csodabogár 2018.06.12. 17:26:54

@Nagy kámpics: Tejföltöl senki nem hal meg, legfeljebb fosik egy félnapot.

Csodabogár 2018.06.12. 17:37:55

@latcho drom: Régen az ilyesmit kinőttük. Mint mesélték az ősök én kicsi koromban minden elképzelhető dologtól csalánkiütést kaptam. Már csont sovány lettem a különféle diétáktól, amit a gyerekorvos írt elő. Aztán egyszer az utcán össze találkoztunk a felnőtt házi orvossal, aki megkérdezte, hogy mitől vagyok ilyen sovány.
Utána azt ajánlotta, hogy adjanak mindent ennem, amit csak szeretnék. Hamarosan szépen kigömbölyödtem és 80 évig semmi bajom nem volt semmitől. Most jött a laktóz, de ezzel se sokat törődök, inkább rágom a tablettáimat.

Ask no question 2018.06.12. 18:07:52

Az allergénes témához lenne egy megjegyzésem.
Az allergia egy dolog, az intolerancia egy másik és véletlenül sem azért alakul ki, mert a gyerek nem találkozott mogyoróval, gluténnel, tejfehérjével, stb. SŐT!
Túl sokat találkozik vele, ha akarja, ha nem.
Biztosan néhányan túltolják, de akik feküdtek már napokat kórházban, infúzóra kötve és szedték még hetekig az algofelx-nospa kombót a jó kis bélgyulladásukra, azok tudják, hogy az intolerancia sem vicc, ne kezeljük úgy.

Latcho Rom 2018.06.12. 18:07:55

@Csodabogár: Ne feledd hogy amikor te gyerek voltal meg nem voltak tele a dolgok ennyi kemiai szarral..

qwertzu 2018.06.12. 18:08:15

@Etniez: Jelenleg kb. 5 évenként változik az aktuális mainstream "milyen idős korban kezdjünk allergéneket adni a gyereknek, hogy ne legyen allergiás később" ajánlás. Rohadt hibás a szülő, hogy követte az aktuális ajánlást.

Olliék 2018.06.12. 18:19:41

@Etniez: Van alapja. Sógoromék minden mentesen étkeznek, és a 2-5 éves apróságok is. Finoman próbáltam.rávezetni őket,hogy ez nem helyes, keressenek egy dietetikust, aki szépen felvázolja a hiányból fakadó jövendőbeli következményeket.
Hát ne tudd meg mit kaptam!
A reggeli gyümölcs,az ebéd zöldség a vacsora au első kettő kombója. Ami megdöbbent,hogy vihetik ezeket az oviba enni, és nem működik a jelzőrendszer!!!!!
Nincs hús,nincs tej sem gabona.
Mindezt azért,mert félnek hogy érzékenyek. Tragikus. És még sok ilyen birka van aki védelem címszó alatt kicsinálja a gyereke emésztőrendszerét.

Olliék 2018.06.12. 18:23:18

@qwertzu: Tudtommal ha van a családban hajlam,vagy halmozódás, ezeket a vizsgálatokat egész pici korban elvégzik.

2018.06.12. 18:46:08

@Etniez: Azert tegyuk hozza, hogy par eve meg a vedonok/orvosok javasolgattak, hogy mit ne egyen a gyerek hany honapos/eves koraig. Szerencsere nekunk akkora baromsagokat mondott elso latogatasakor, hogy figyelmen kivul hagytuk minden tovabbi mondandojat, de el tudom kepzelni, hogy joparan beszivtak.

Aztan pedig nem mindenki tehet errol, gondolom pl egy tapszeres babanak sokkal egyoldalubb molekula halmaz jut a szervezetebe, mint annak akinrk az anyja eszi a mogyoros csokit/ miegymast, aztan nekiall szoptatni.

2018.06.12. 18:50:07

@Olliék: Ennel mar csak az a jobb, amikor tusszent egyet a gyerek, toljak neki a lugosito szarokat, mert hogy mindennek az az alapja, hogy savasodik a nemtudom mi.

Nem tudom hogy nincs szuloknek annyi onkritikaja, hogy ha kozepszar volt biologiabol, kemiabol, akkor utana neki all az internetrol kikeresni az okosat

M. Péter 2018.06.12. 19:01:05

@ChristineK: A teszt tart 10-20 mp-ig, ha ennél tovább szól a sziréna, akkor már tűz vagy legalábbis gyakorlat van. Nálunk olyan hangos, hogy amúgy sem lehet kibírni bent.

Magyarországon kb. 2-szer olyan magas a tűzesetek miatti halálok aránya, mint az Egyesült Királyságban, szóval azért valamit csak jobban csinálnak a britek, még a Grenfell Tower-t is beleszámítva,
A biztonsággal híresen nem vacakoló Oroszországban pedig kb. 10-szer olyan magas a tűzesetek miatti halálok aránya, mint az Egyesült Királyságban.

Csodabogár 2018.06.12. 19:08:24

@latcho drom: Na meg a nyilván permetezett fáról ettük a gyümölcsöt, a szöllőt, miután jól megkezelték rézgáliccal. Mindezt persze nem szülői engedéllyel, hanem csak úgy magunktól.
Szülöknek más dolguk volt, minthogy rettegjenek, hogy mit csinál a gyerek. Nyilván sokkal ellenállóbbak voltunk/lettünk.

M. Péter 2018.06.12. 19:11:05

@Nagy kámpics: Egy diáklány meghalt, mert íróban marinált húst kapott, pedig mondta a pincérnek, hogy allergiás a tejre és tejtermékekre. www.bbc.co.uk/news/uk-england-manchester-42623423

M. Péter 2018.06.12. 19:16:07

@Csodabogár: Akik meg nem élték túl, azok meg nem mesélik a történeteket most.

Mme Seldon 2018.06.12. 19:17:59

@Etniez:
Csak válaszolok, mégha @libslobsi fuszal szerint nem is vagyok vicces.
Jelenleg az az álláspontja az amerikai allergológusoknak, hogy minél előbb (4-7 hónapos kor között) kell bevezetni az allergéneket, a későbbi allergiák megelőzése céljából. De! sok 2-3 hónapos, addig szoptatott baba van, akik az első adag tápszernél allergiás jeleket produkálnak. ha a gyrek tele van ekcémával, én nem kezdem terhelni mindenféle allergénnel.
Vannak allergiás családok, ahol azt javasolják, hogy bőrtesztek elvégzése után, a babának a negatív eredményt adó élelmiszereket vezessék be.
A már kialakult ételallergiákat orális immunterápiával kezelik, ami azt jelenti, hogy egésze kicsi adaggal mg mennyiségű) kezdve, amire még nem reagál a szervezet, fokozatosan naponta növelik az adagot.

Mme Seldon 2018.06.12. 19:32:55

@Etniez:
" Aki allergén, az egyen otthon szerintem. Csak a saját biztonsága érdekében is."
Allergiás, nem allergén. Mindjárt eldugulok, mert kezdek túl tudományos lenni.
Az allergiás gyereknek és szüleinek elég nagy frusztráció a közösségbe kerülés, az, hogy nem ehet a társaival, nem vehet részt a közösségi életben, mások születésnapján.
Ezeket a frusztrációkat próbálják csökkenteni ezzel a szabályozással. Nem megy mindig gördülékenyen.

buszrajongó 2018.06.12. 20:42:46

"A hónap idiótái címet tőlem rendre a tfl (BKV) nyeri el."

Most akkor melyik? Mert a tfl az nem a BKV, hanem a BKK londoni megfelelője.

mandusz 2018.06.12. 20:43:08

@Etniez: "Ezek az allergiák a szülők hibája."

Ugyan mi hibát követtünk el, mesélj már. Az egyiket már a kórházból tejérzékenyen vittük haza néhány naposan, később bejött mellé a szójaérzékenység is, a másik gyerekemnél 3 hós korában derült ki, hogy tej, tojás, szójaérzékeny, de tünetei már hamarabb voltak. A nagyobb gyerek betartott diéta mellett 3 éves korára szépen kinőtte a tejfehérjét, 5 éves korára pedig a szóját. A kicsinek most volt terhelése, sajnos reagált, így marad tovább a diéta. Annyira könnyű a szülőt hibáztatni, csak egy hétig próbálnátok ki, milyen ez.

Olliék 2018.06.12. 21:01:58

@LepesMez: Nagy kedvencem a deutérium mentes víz.:)))

Olliék 2018.06.12. 21:07:12

@mandusz: Itt nyilván nem a vele született betegekkel van a baj, hanem a túlféltett,amúgy jó immunitású gyerekekkel, akiket a szűleik ostobasága vezet oda, ( minden mentes étkezés) hogy felnőtt korukra gyakolratilag tényleg intoleránsak lesznek.
Indokolatlan a megvonás.

zoldzeller 2018.06.12. 21:29:32

Allergia tema: nehez mert a fiam egyik baratja allergias a mogyororoa (mindenfelere), de meg a mogyoro olaj (nem tudom pontosan mi a neve) tartalmu szappanra is.

De amugy a legutobbi allaspont szerint erdemes az allergeneket (mogyoro) minel elobb elkezdeni adagolni a babaknak (nyilvan ott ahol a szulok mogyoro allergiasak ne). Israelben nem veletlenul alacsony a mogyoro allergiasok szama, a babak egesz pici kortol kezdve Bambat ragcsalnak.

www.npr.org/sections/thesalt/2015/02/23/388450621/feeding-babies-foods-with-peanuts-appears-to-prevent-allergies

gombakomba 2018.06.12. 21:51:45

@Csodabogár: de igen, az unokahugom a tejfoltol meghalna. Nem laktozintoleranciaja hanem tejfeherje allergiaja van, es nagyon intenziv. Neki nyomokban sem szabad, hogy tartalmazzon az etele.

gombakomba 2018.06.12. 21:51:53

A poszt szorakoztato volt, de kerem, hogy a valodi allergiakat es intoleranciakat ne vegyuk egy kalap ala a kulonfele taplalkozasi divatokkal, ne bagatellizaljuk oket, ne csinaljunk beloluk viccet. Sajnos nagyonis komoly dologrol van szo.

Jacko__ 2018.06.12. 21:52:03

Nálunk az irodában a klozetban valamit elbasztak a vízvezetékesek, és az automata csapokból forró víz jön. Többszöri kísérletre sem sikerült megjavítani, úgyhogy inkább kiragasztottak a csapok feletti tükrökre "Warning! Very hot water!"-matricákat...

Így kell environment-awareness-re oktatni a népet; azóta mindenki kétszer is meggondolja, hogy pazarolja -e a vizet holmi szarás utáni kézmosással...

(ez egyébként a nagy presztízsű Times irodája...)

gombakomba 2018.06.12. 21:52:06

@Csodabogár: ez most is igy van. Az allergiak egy resze kinoheto. Altalaban a kisgyermekkori tejfeherje es tojasallergia ilyen (nem mindig).
A foldimogyoronak is van olyan feherjeje, amire a reakcio nem halalos, es a ra valo allergia kinoheto.
Sajnos arra a foldimogyoro-feherjere valo allergia, amelyik anafilaxiat okoz, nem noheto ki.

gombakomba 2018.06.12. 21:52:13

@Etniez:
Etniez, nagyon tajekozatlan vagy a temaban. Kerlek, olvass utana, mert az meg egyszer eletet is menthet, es nem tudhatod, hogy gyereked, unokad erintett lesz-e egyszer.

puhacica 2018.06.12. 22:35:31

@Mme Seldon: a poszt nem az allergias betegekrol szolt. kifigurazott egy letezo, gyakori, idiota jelenseget, amire mindenki elkezdett ajvekolni, hogy jajdenemvicces, belelehethalni, ezegynagyonkomolydolog, akisunokamisallergiasadisznosajtra... nem az a baj, hogy leirjatok a letezo problemat, hanem hogy a posztra hivatkozva, azt biralva teszitek, mikozben egyertelmuen nem errol a problemarol szolt. hanem egy masikrol: az emberi hulyesegrol.

Hari Seldon 2 2018.06.13. 00:00:44

@libslobsi fuszal:
Igaz. - Alapvetően a marhaságkoról volt szó.
De az allergiás témában külön kell választani a komoly eseteket, meg szintén mai trendinek képzelt "hóbortokat", viszont azt hiszem (lehet, hogy nem így van) ez utóbbi inkább a kisebbség.

Aston Kanál 2018.06.13. 00:13:06

@Hari Seldon 2: @Mme Seldon:"Nem tudom, mire gondolt a szerző, de a "tűzvédelmi gyakorlat" az én értelmezésemben az, hogy megszólal a riasztó, és ezután az egész népesség kivonul megnézni kívülről az épületet. - Legalábbis nekem ezt jelenti.

Az hogy teszteik, a rendszert, nem gyakorlat. Mondom, legalábbis én így értelmeztem. "

Nagy valoszinuseggel egy felreforditassal van dolgunk. Fire alarm test lesz az.

Sütemény1975 2018.06.13. 02:13:03

Health and Safety-t nem kell sajnos bemutatni. Hetedik éve járok angol cégekhez azt hittem már semmin sem tudok meglepődni. Node multkor, miután kamionnal rámpára álltam, közli a jóember, hogy a targonca nem mehet fel a kamionra. Azt hittem rosszul hallok. Mi? Ez a helyi szabály. Nehogy leszakadjon a pótkocsi. Ami 24 tonnával terhelhető, nehogy leszakadjon egy 3 tonnás targoncától. Ember, mondtam neki, sztem ne menj ki az utcára mert a fejedre esiik egy repulő. Nagyon idióták. Mondtam neki, egy fejlett országban, mint Magyarország, már rég felrakta volna a targoncás az árút. Nézett kerek szemekkel

2018.06.13. 05:34:20

@Etniez: rosszul mutatták ki. A lânyom tejcukor allergiás, pont azért, mert túl korán kellett tejjel táplálni. Nekem felnőtt koromra alakult ki a gluténallergiám. Aztán keresztallergiaként a tej, később a tojâs...
Gyerekként a nagyanyám hagymás rántottát csinált, ha megéheztem játék közben, tejjel, kenyérrel.

2018.06.13. 05:34:25

@Olliék: téves. Lásd fentebb.

2018.06.13. 05:34:34

@Csodabogár: te nagy marhaságot találtál írni. Attól, hogy permetezett gyümölcsöt ettél, az immunrendszered nem erősödött.
A permetszer méreg. Az immunrendszer nem a méreg kiszűrésére van. Az a máj. Azt meg ugye nem kell mondanom, hogy aki sokat iszik, az egészségesebb, mert a mája erősebb lesz.

2018.06.13. 05:34:39

A kedves szerző mára teljesen elangolosodott. Ő is túltolta.

2018.06.13. 05:34:45

@Csodabogár: roppant tájékozatlan vagy. Inkább olvass, attól nem lesz csalánkiütésed.

Labasmaz 2018.06.13. 07:58:19

Nagyon kétélű dolog ez. Egyfelől ha nincs, nagyon rá lehet fázni, másfelől pont, amit a cikk leír, iszonyúan, idegesítően és értelmetlenül túl is lehet tolni. Anglia már félig Amerika ebből a szempontból, ahol a bútorboltban randalírozó gyerek által fellökött és lábát tört nő 15 ezer dollárt kap a balesetért a bolttól - pedig a saját gyerekében esett pofára.

A kiskrampó ebben a szövegkörnyezetben éppen megáll, mivel a krampusz rövidítése, és egy csapat láthatósági mellényes ovist lehet éppen kis krampuszoknak nevezni, de amúgy a keresett szó inkább a klambó:

idegen-szavak.hu/klamb%C3%B3

csakférfi 2018.06.13. 07:58:36

@Könnyen elkaptuk, uram!: @libslobsi fuszal:
Stb.
Anno 30-40 évvel ezelött gyerekként ,ettük a zöldszivàt...barackot...almàt...földböl kikapartkrumplit.
Macskakarmolàs mindennapos eset volt.
Fészekböl kiszedett vércse és bagolyfiòkàkat a puszta karunkon ültettük. A karmaikon az épp aktuàlis verébfiòka vagy egér vérével.
Ha megcsípettörültünk hogy vérzik.
Tudtuk nem kapunk vérmérgezést.
Nagymamàm a cukros zsíros kenyeret vagy a vajas lekvàros kenyeret adta kedvesség képpen....a frissen fejt tej mellé.
Amit a kötényén kereszttül szürt.
A kutyaszört köpködtük ha vedlettek koranyàron a kutyàk.
Hànyszor elkapott bennünket a zivatar a tònàl.
Börig àzva tocsogò dorcòban félòra haza gyalog.
Libabörtöl reszketve.
Még mai 51 évesen egészséges vagyok....allergiàtòl mentesen......is.
Hja....a boldog békeidök!
A kommenteket olvasva....steril vilàgban élhettek ha ennyi kínotok van.
:)

Irbisz 2018.06.13. 10:00:55

@Demi78: A H&S sokszor totál rossz irányba megy el, az erre nagyon ügyelű művelt Nyugaton is, tényleg a csapból is folyik a "ügyelj az irodában a kábelekre (botlásveszély)" vagy mint kedvencem a "Mindig fogd a korlátot a lépcsőházban", de azt csak a legutóbbi időkben kezdték behozni h. vezetés közben ne telefonálj, ne lépj be telco-ba (Még ha kihangosító van akkor se), holott ez 100x nagyobb következményekkel járó és tényleg valós veszélyt hárít el.
Persze a botlásveszély is veszély, sőt volt olyan hely ahol a CEO azt mondtva a HS vezetőnek, tanítsa meg járni az embereket, akkor csökkene legjobban a kiesett munkaórák száma, de a vezetés közbeni kommunikáció betiltása sokkal-sokkal fontosabb. Nekünk a németeknél be is vezették, autóvezetés közben TILOS a telefonálás bármilyen formája. Ennek legalább volt értelme is.

puhacica 2018.06.13. 10:23:15

@csakférfi: te mit nezel? idezned, hol irtam a kinjaimrol? nekem semmi bajom, en csak a hulyekre vagyok allergias. :D

CSOKKI MÁLNA 2018.06.13. 11:57:00

A brit üzletek pénztáraiból kitiltják a csokit meg a cukorkát, nagyon helyesen. Ha nálunk meglépne egy ilyet a kormány, utcára vonulnának a népek. Ez egy ilyen ország..

CCnick 2018.06.13. 11:57:09

@Könnyen elkaptuk, uram!: "A lânyom tejcukor allergiás, pont azért, mert túl korán kellett tejjel táplálni."

Biztos, hogy pont azért? És mit jelent az, hogy túl korán tejjel táplálni?

CSOKKI MÁLNA 2018.06.13. 11:57:16

Akinek ott maradt a gyereke a mancheseri koncerten darabokban, lehet, hogy inkább a dzsihadistáktól fél..

FlybyWire 2018.06.13. 11:57:38

"Két dolog: először is azért van most annyi mogyoró allergiás, mert a szülők úgy féltették a kisgyereket tőle, hogy nem is tudott kialakulni az immunreakció. Másodszor, ha megálljuk ivás nélkül egy buliban, akkor tudjuk, hogy a nagy allergia addig tart, amíg alaposan be nem b**ik a ,,gyomorbeteg” és végignézhetjük, ahogy nyolc tequila után kéjesen tolja a szezámos sajtrudat ketreces disznó baconbe csavarva."

Hibátlan! :D
30 éve van 4 keresztes pollenallergiám (pázsitfüvek), és a mostani allergia-divathullámon csak röhögök, elnézve az ú.n. "allergiások" paráit és reakcióit (azaz annak hiányát) a szerintük allergén cuccokra.
Divatmánia.

Kisfiunk 5 éves, most csináltattuk meg nála a vértesztet, semmilyen kajára nem allergiás az égvilágon, és a pázsitfűre is csak 1 szem kereszttel.

Kíváncsi lennék, a gyerekeküket szarrá óvók közül hány nézette meg valójában?

FlybyWire 2018.06.13. 11:57:48

@Herr Géza: Legnagyobb örömömre én is ilyen stramm paraszt vagyok, asszony is, gyerek is, szülők is :D
Na meg kb. az összes barátom. Illetve a szűkebb (gyerekekkel együtt 25-30 fő) között van 1 darab tényleg cöliákiás (2 évesen durván beteg lett mielőtt kiderült) és egy laktózérzékeny (ő egyetemen krepált majdnem be miatta mikor kijött neki), de más senkinek semmi.

Nagyjából ez lehet globálisan a reálisan érzékenyek aránya, a többi mint idióta piperkőc divatbohóc.
És igen, a valódi allergiások szívnak a legjobban ezek miatt.

FlybyWire 2018.06.13. 11:58:17

@latcho drom: De, az.
Nyilván nem egy 2 hónapost tömsz mogyival, de 2 év alatt érdemes mindent kipróbálni, nyilván megfelelő körülmények között.

FlybyWire 2018.06.13. 11:58:22

@Mme Seldon: A kisfiunk már pár hetes, full anyatejes korában csalánkiütéses lett, pedig a feleségem borzasztóan figyelt rá, mit egyen. 6 hónapig anyatejes volt.
Nagyobb korában aztán lett ekcémája, ami most legutóbb 5 éves kora előtti télen volt a legdurvább.

Most meg kijött a (rendes, kórházi - budai gyerekklinika) vérteszten, hogy az égvilágon semmilyen ételre nem allergiás.

Szóval a csalánkiütés/ekcéma egyáltalán nem feltétlenül kapcsolódik allergiához, a mai napig nincs ilyen bizonyítása,

FlybyWire 2018.06.13. 11:58:31

@Könnyen elkaptuk, uram!: "A lânyom tejcukor allergiás, pont azért, mert túl korán kellett tejjel táplálni."

Hülyeségeket már ne írjunk, ha lehetne.
Ki bizonyított be valaha is ilyen összefüggést?

GöTi 2018.06.13. 12:24:22

"először is azért van most annyi mogyoró allergiás, mert a szülők úgy féltették a kisgyereket tőle, hogy nem is tudott kialakulni az immunreakció."

Lehet ám ez fordítva is. Kisebbik fiam 5 életre való mogyorókrémet evett meg gyermekkorában. Gyakran lenyúlta a készletet a spájzból, és kikanalazta mire észrevettük... Egyszercsak mogyoró-dió allergiás lett. Patanásszerű kiütések jelzik, hogy ezt az ételt nem kellett volna megennie.

A csokoládé és egyéb élmiszergyárak trógersége, hogy inkább ráírják mindenre, hogy nyomokban mogyorót ... tartalmazhat, ahelyett, hogy rendesen kitakarítanák a gépeiket egy-egy termék váltásnál.

Lilli_Csiribiri 2018.06.13. 13:36:12

@Nagy kámpics: A legtöbb ételallergia és intolerancia nem okoz azonnali halált "csak" egy sor kellemetlen tünetet. Viszont hosszútávon súlyos akár halálos betegséget is okoz a nem kezelt gluténérzékenység. Mivel az éttermi dolgozók kb annyira veszik ezt komolyan mint a posztíró meg a vicceskedő kommentelők, mi ezért nem járunk étterembe mióta a férjemről kiderült hogy ilyen betegsége van, max évente 1-2-szer amikor családi rendezvény miatt muszáj, de akkoris leginkább ásványvizet eszik.
Lehet ezzel itt vicceskedni, de neked is lehet még ilyen gondod a férjemet is 42 évesen diagnosztizálták ezzel.

Vadzsaripdu 2018.06.13. 13:36:19

@gombakomba: nagyon egyetértek! Ellenségemnek sem kívánom, hogy súlyos allergiában szenvedjen vagy intoleranciája legyen (a divatglutén és egyéb divatérzékeny majmokat most hagyjuk). Kiváltképp nem olyan intoleranciája, amit a hazai orvosok nem tudnak kimutatni és csak a kezüket tárják szét akkor is, amikor sorozatosan kap az ember anaphylaxist. Amikor rövid időn belül többször is hajszál híján éled túl a rohamot, az a legkevésbé sem vicces. De amikor nagynevű egyetemi adjunktus diagnosztizál félre vagy amikor a magát a hazai allergiaközpontnak nevező intézmény teljesen rossz irányba irányít vagy a magát a helyi allergológus atyaúristennek képzelő főorvosnőnek az allergia- és tüdővizsgálat során nem tűnik fel, hogy a vizsgált személynek épp degranulációja van és az extrém magas hisztamin (és egyéb, véráramba kilökődött anyag) miatt nem tud rendesen levegőt venni, az sem szívderítő. Anyagilag sem, mert ugye itthon mindent privát kell intézned, hogy úgy-ahogy elfogadhatónak tűnő kezelést kapj. Nincs miről beszélni a mai magyar allergológiai orvoslással kapcsolatban, mélyen a béka hátsója alatt van. Elszomorító és lelombozó, hogy magadnak kell rájöjj a tapasztalataid, a rengeteg releváns angol, német, amerikai orvosi értekezés, orvosi szaklapban megjelent cikk olvasása és - amikor már be tudod határolni a diagnózist - a neten hasonló külföldi betegekkel való tapasztalatcsere segítségével, hogy ténylegesen mi a nyűgöd (amiről kiderül, hogy külföldön közel sem annyira ismeretlen, tehát a magyar orvosoknak ismerniük kellene). És ezek alapján külföldi laborral - természetesen privát elvégeztetve - orvosilag is igazolni a hipotézisedet. Nagyon nem vicces téma, úgyhogy a blogíró is elmehet a búsba a magyar allergológusokkal együtt.

Taxomükke (UK) 2018.06.13. 14:39:50

@libslobsi fuszal: "...nem errol a problemarol szolt. hanem egy masikrol: az emberi hulyesegrol."
Es az raadasul egy sokkal nagyobb problema, hiszen igy vagy ugy mindenkit erint.
:))

VT Man 2018.06.13. 14:46:39

Lemaradt meg az etelekbol a vallasi vonal.

Ha pl. gyerekes osszejovetel van, es van a vendegek kozott muszlim gyerek is, akkor rogton ket kerdes felvetodik:
1. Diszno nem lehet az etelek kozott
2. Ha meg vallasosabbak, akkor kell legyen halal ennivalo is. Van aki nem eszik nem-halal etelt. (Az olyan, mint a zsidoknal a koser etel.)

VT Man 2018.06.13. 14:46:46

@Lilli_Csiribiri:
"max évente 1-2-szer amikor családi rendezvény miatt muszáj, de akkoris leginkább ásványvizet eszik. "

Friss hir, hogy tobb kulonbozo markaju asvanyviz muanyag mikro-reszecskekkel van tele, nem tul egeszseges:
www.bbc.co.uk/news/science-environment-43388870

csakférfi 2018.06.13. 14:46:50

@libslobsi fuszal:
Bocs.
:)
A "hülyeségre" én is.
A sterilt túlféltö òvò környezet.
"Jaj csak a gyerek meg ne betegedjen" címü tudatos "nevelés" rettegés.
Annyira félnek néhànyan egy jövöbeni ....lehet bekövetkezik...negatív történésen ...hogy a gyerek kvàzi lemàsolja a szülei túlòvàsàt.
"Minden felnövö gyereknek egy fél kilò koszt èvente meg kell ennie,hogy az immunrendszere jòl müködjön" mondta anno a 90-es években egy biològus.
Mi a 70-es 80-as években legalàbb két kilòt ettünk.
Igazi gyerekek voltunk....szabadon jàrhattunk a hatàrba...szölöt lopni...sòderbànyàba fürödni...stb.
:)

P.Elliot 2018.06.13. 15:06:30

@csakférfi: Hat ezen igen jot mulattam hogy a nagyanya a kotenyen kersztul szurte le a tejet. Hehehe.... Azert valoszinu hogy tiszta, mosott koteny volt az es eleg laza hogy atmenjen rajta a tej. A tobbivel nagyjabol egyetertek mert az en gyerekkorom sem volt tele feltessel, illetve volt de nem vettuk figyelembe illetve ha a szulok nem lattak, kit erdekelt. A zold gyomolcstol folyton ovtak hogy verhast kapunk, attol meg kostolgattuk a farol a mosatlan mar sargulni kezdo barackot, jo sok zold volt meg benne mert isteni ize volt, egyebkent is tomtem magamba a savanyut gyerekkoromban, valoszinu hogy keves lehetett a gyomorsavam, kivantam mindent ami savanyu. Mi is megaztunk sot tavasszal egyszer vizbe estem, / felig-meddig loktek jatekbol/, a fenekemig vizes voltam, fukjt a hideg szel es volt jo felora volt mire hazaertem, / eltiltas a folyo kozelebol, a jatszotarstol, a jatszotars szuleivel hatarozott vita de aztan belattak hogy nem olyan nagy dolog ez, foleg hogy semmi bajom nem lett es tovabbra is eljartam a folyohoz a jatszotarssal, ki nem verte at a szuleit gyerekkorban ?/....
A gyerekemet sok levegon tartottam, sok mozgassal, latnivaloval, a bebi eteleket magam foztem az elso perctol fogva, / talan ezt is erdemes lenne megkutatni hogy a uveges bebi etelek okozhatnak-e valamit, egyebkent ha belegondolok hogy hogy van az hogy a gyesen otthonlevo anya hogy ugy mondjam konzervet bont etkezesre a babajanak, o bezzeg nem enne meg napi szinten, amikor nevetsegesen gyors es egyszeru babaetelt fozni, almat reszelni, pepesiteni barmi gyumolcsot. Ezt ugy mondom hogy a sajat gyerekem nem volt anyatejes, azontul hogy az elotejet megitta utana beszuntette a szopast, keptelen voltam ra megtanitani de a korulottem levo noverek sem, minden jo volt ami cumival, uvegbol jott de csak ugy, nem volt hajlando megdolgozni az etelert szopassal, csunya mellgyulladas, ez az, az orvos vegul letiltott a szoptatasrol adjunk neki tapszert. Itta! de meg hogy itta! Ezen kivul csak sajat fozesu etelek, illetve friss gyumolcsot kapott.
Allitom hogy vasegeszsege van, mi orvoshoz csak ellenorzesre jartunk es vedooltasra. Mar felnott.
Mogyoro allergias gyereket itt lattam, egy ismerosom mindharom kisfia az, a csuklojukon viselik a karkotot hogy baj eseten lassak rogton hogy miert lehetett lett rosszul. Jol tudjak kezelni, nem nyulnak semmihez amit nem tudnak hogy mi, nalam is csak almat fogadnak el....

csakférfi 2018.06.13. 15:33:35

@Taxomükke (UK):
Gondolom ez az "örület" onnan indult az angoloknàl.
Mikor anno egy nö betettea macskàjàt a mikròba szàrítani.
Az meg ahelyett hogy a szöre megszàradt volna ...megsült.
Erre a nö beperelte a gyàrtòt "nem volt benne a hasznàlati utasítàsban hogy életveszélyes az élö szervezetre"
A pert megnyerte.
:)

élhetetlen 2018.06.13. 15:33:41

@Herr Géza: „az csak egy stramm paraszt.”. Hát igen. Dohányzok, régóta, és azt szoktam mondani, hogy akinek a szervezete kibír napi másfél doboz cigit, annak a parlagfű pollen már meg sem kottyan.

csakférfi 2018.06.13. 15:33:47

@P.Elliot:
:)
A növérem mesélte...a nagyobb gyerekét szakkönyv szerint etette.....a szomszédban meg a cigànyok màr egyéves gyereket nokedlivel meg pörköltel tömték.
Felmerült benne....hívja a mentöt.
Ma màr jòt nevet rajta....nagymama.
:)

P.Elliot 2018.06.13. 15:53:34

@csakférfi: Egy rokonom a hethonapos kisbabajat toltott kaposztaval etette meg mert hogy az ugy nezte hogy hogy eszik az anyja! Es erre adott neki egy kicsit, a kolyok tomte befele.. Amikor a rokonsagnak elmeselte mindenkit az ajulas kornyekezett hogy te hulye, megolod vele...
Nem lett baja a babanak, hogy aztan mit adott neki maskor azt nem mondta tobbet de a rokonsag egy hulye hanyag anyanak konyvelte el a tovabbiakban. A kislany szepen felnott, nem emlekszem hogy emlitettek volna vele problemat.

P.Elliot 2018.06.13. 15:58:03

@csakférfi: Megnyerte? Bele kellett volna rugni es jol megbuntetni...

élhetetlen 2018.06.13. 16:41:46

@Hari Seldon 2: „tök életszerű, hogy a mozgássérült családtagot hagyjuk kint rohadni a napon levő kocsiba egyedül, amíg a többiek kirádulnak.” Ne durvulj, gondold át. Csak egy egy napos kirándulás is lehet olyan, aminek a nagy részét élvezheti a mozgássérült is, és, tegyük fel, hogy tolókocsis, nem kell az autóban ülnie, ülhet egy árnyas fa alatt is, vagy ha van egy büfé, akkor fagyizhat is, és el tud menni wc-re is, ha kell. Feltételezem, hogy ez egy egy-két órás „turista barlangászat”, ha csak úgy mehet a család előképzettség és vizsga nélkül, annyit meg el lehet lébecolni kint. Csak egy régi-régi utam jut eszembe, két barátnőm, és az akkor 80 valahány éves anyukájuk a volt Jugoba. Ugyanígy ment, megálltunk valahol, anyu felmérte, hogy akar-e jönni, vagy hosszú, és marad, egyetlen kérése volt, hogy éjszaka ne hagyjuk egyedül. Jogos, ettől Dubrovnikban kétszer két órát dorbézoltam az éjszakában, felváltva a lányokkal. Aztán három nap ilyen ki tudja, hol alszunk után Rab sziget, szállodában. Nem hiszem, hogy az anyu jobban érezte volna magát, ha itthon hagyjuk, mert már nem bír annyit, mint mi, harminc évesen.

élhetetlen 2018.06.13. 16:41:50

@Csodabogár: „Nem lelkesedem a fokhagymáért”. Hát én sem. Nem vagyok allergiás rá, úgy értve, hogy nem leszek rosszul, nem dagadok be, nem lesz hasmenésem, vagy nem görcsölök, az egyetlen, hogy ha fokhagymát eszek, akkor három napig még a kristálycukor is keserű. Nekem nem éri meg. A fasírt, a kelkáposzta főzelék jó sok majorannával is, a spenót őrölt borssal, stb, tehát mindenhonnan kiváltható. Harminc éve nem volt a konyhámban egy gerezd sem.

csakférfi 2018.06.13. 16:41:55

@élhetetlen:
ettük a papsajtot...rágtuk a búzát és a kukoricát...mert annyira éhesek voltunk.
Hazamenni nem volt kedvünk.mert akkor már "nem engedtek vissza" a rétre vagy a "vájkoshoz".
Vájkos...régen onnan verték a ház építéséhez a földtéglát....utána megtelt vízzel egy.másfél méter mély volt.
isteni volt benne fürödni...meg békákat hajkurászni.
:)

csakférfi 2018.06.13. 16:42:10

@P.Elliot:
Igen megnyerte....régi történet az emberi butaságról.
nem régiben a méhtelepen egy "csúnya" sebet ejtett az alkaromon egy kiálló rozsdás vas.
nem volt mély de legalább 8 cm hosszú volt.
Otthon bekötöttük a nejemmel és elmentem dolgozni ,mivel délutános voltam.
Baszki hogy én mit kaptam...felelőtlen...nézzem a piros csíkot...betegállomány...meg fogok halni a vérmérgezésbe...hülye vagyok...varrassam össze stb.
Ma már csak a helye van némi varral.
Hiába mondtam meg mutogattam a kezem...gyerekkori bicska..kés...forró műanyag ejtette hegeket.Még mindig begyógyult tetanusz nélkül.
Csak egy vágás volt.

Muscari 2018.06.13. 17:06:00

@Csodabogár: otthon csak receptre kaphato laktaz enzim??? En itt annyit rendelek az Amazonrol, amennyit akarok. Ez nem gyogyszer, basszus.

P.Elliot 2018.06.13. 18:22:26

@csakférfi: Lenne egy kerdesem.Miert kell atszurni a tejet? Valoszinu nem jon ki a togybol semmi mas mint a tej. Varosi lany voltam aki tejet csak az uzletben latott, igaz nehany evet laktam falun is de ott sem falusi hazban, nem ismerem a tehen meg a tej dolgokat hogy hogy van ez a dolog? Mar sokszor olvastam ezt a tejszurest es mindig elfelejtem megkerdezni hogy miert kell?

puhacica 2018.06.13. 19:08:39

@Taxomükke (UK): pontosan. intenziv is az allergiam, elhiheted. :D

@csakférfi: igy nottem fel en is. gyerekem meg nincs, nem is lesz, szoval tuti nem rontom el. :)

@P.Elliot: amikor gyerek voltam, en is togymelegen, frissen ittam a tejet. mindig ugy kellett elkunyeralni, mert felforraltak, de en rosszul vagyok a forralt tejtol. a tata szomszedjatol hordtuk, volt egy oriasi fekete-feher tehenuk. szurni azert kell, mert fejes kozben belepottyanhat ez-az a csoborbe.

M. Péter 2018.06.13. 19:31:53

@csakférfi: Forró műanyag nem is lehet tetanuszt kapni. Ha nem vagy 80 év fölötti, akkor már gyerekkorodban majdnem biztosan beoltottak tetanusz ellen.

P.Elliot 2018.06.13. 19:41:06

@libslobsi fuszal: En is ittam egyszer frissen kifejt tejet valamelyik Budapest kornyeki faluban ahova baratnom vitt el, a rokonai laktak ott. Cseszeben adtak, ott a tehen mellett, meg meleg volt, olyan furcsa nyers tejporszeru ize volt es olyan gyomorfelkavaro hogy azt hittem ott hanyom el magamat a korty utan, kifejezetten undorito volt, en a mar allott, hidegben lehult es valoszinu pasztorozott tejhez voltam szokva amit az uzletben arultak. Lehet ha meg gyerek koromban anyers tejhez szokok hozza szokok hozza akkor en kis finomnak tartottam volna de igy borzongo elmenyem van rola.
Viszont a forralatlan falusi igazi tejbol keszult turo eszmeletlenul finom volt, mindig a piacrol vettuk, olyan lemezesen bomlott szet, uzletben meg kozel sem lattam olyan finomat.

csakférfi 2018.06.13. 19:42:25

@P.Elliot:
A tehén amikor fejik....ami fél òràig is tarthat....rugdos idönként,meg a farkàval csapkodja a rajta lévö legyeket.
Mivel az istàllòban àltalàban szalmàval almoznak...hogy a vizeletet és a bélsàrt felszívja....ez a rugdosàs és farokcsapkodàs miatt belekerülhet a vòdörbe.
Azokat a "fizikai?"szennyezödéseket szürik.
Ma màr ilyenért minimum börtön jàrna.....vagy keresztrefeszítés.
Nem igazàn "higénikus".
Nem is értem hogyan maradhattunk életben ....mi gyerekek.
:)

csakférfi 2018.06.13. 19:42:39

@libslobsi fuszal:
Nem rontottad volna a gyereked el.
Ha magadra gondolsz amikor gyerek voltàl.
:) :)

P.Elliot 2018.06.13. 19:51:01

@csakférfi: Ja, meg fara masztunk, en is lany letemre fel a magasba, sokszor le is estem, soha nem tort el semmim, edzett, levegon, napfenyen, sok gyumolcson es mozgason felnott gyerek voltam.
Azok a regi jo idok! A kolok nem unatkozott, nem nyaggatta a szuleit hanem ment ki a francba jatszani, baratokhoz, parkba, akarhova, nem volt veszelyes a vilag. Tenyleg olyan jo volt, nem csak nosztalgia.
Ezt a szabadsagot mar en nem tudtam megadni a gyerekemnek sajnos...

csakférfi 2018.06.13. 19:53:40

@M. Péter:
Igen kaptam tetanuszt.
Màr régen....idejét sem tudom.
Nem forrò müanyagra....hanem amikor egy kismacskàt pròbàltam megfogni.
Az meg beleharapott az újjamba.
Vagy. Kb 20 éve amikor a combomon esett sebet a hàziorvos összevarrta.
"Sok fertőző betegségtől eltérően a tetanuszfertőzés túlélése nem biztosít egész életre szóló védelmet, mivel a toxinok nem váltanak ki immunválaszt még halálos adagban sem.

A tetanusz elleni oltás a toxinhoz hasonló anyagokat, toxoidokat tartalmaz.[10] A CDC (Center for Disease Control and Prevention, Amerikai Egyesült Államok) az emlékeztető oltások tíz évenkénti adását javasolja.[1"
Wiki idézet
Azòta nem.
A forrò müanyag égési sérülést okoz.
Felhòlyagosodik...elfakad...levedzik...nyilt seb...varasodik....heggel gyògyul.
Anno fòliàt égettünk....tetszett ahogy a bot végét beleszúrtam...kivettem és lehetett vele "lebombàzni" akörnyezö szàraz füvel. Csepegett és "katyusa" hangokat adott.
Egyszer a bottal dobni akartam....eltört ...a vén lévö folyékony müanyag meg a kézfejemen landolt.
Igazi "vàsott " kölykök voltunk.
:)

csakférfi 2018.06.13. 20:02:32

@P.Elliot:
Basszus.......nosztalgia.
Jò volt gyerekként "felötlenül,szabado" élni.
A nejemmel elmerengünk olykor (egy faluban nöttünk fel,kvàzi földik vagyunk)
Minek ez a sok-sok tudàs.......ha az agyunkra megy!
:)

Dikusz 2018.06.13. 21:19:51

@P.Elliot: Budapesten nőttem fel, nem voltak vidéki rokonaink. Viszont a szüleinkkel gyakran mentünk a Budai-hegyekbe túrázni.
A Lajos-forrási Ságvári Endre turistaházban (Szentendre fölött, a Pilisben) gyakran töltöttük a húsvéti ünnepeket. Annak idején igen népszerű , méltán híres kirándulóhely volt. Mellette volt az erdészház, ott tartottak tehenet. Alig bírtam kivárni, hogy ihassak frissen fejt tejet, a húgom rá sem bírt nézni.
Viszont a forralt/meleg cukros tejet, kakaót nagyon nem szeretem. A tej/kakaó fölétől meg ki tudnám dobni a taccsot, a hideg kiráz még a gondolatától is...

puhacica 2018.06.13. 21:26:44

@P.Elliot: igen, a friss tejnek van egy erdekes aromaja/bukeja. nekem olyan "tehenszagu", nem tudom maskepp megfogalmazni. szeretem. :)
mennyi ilyen emlek van bennunk, epp elobb mondtam az uramnak, mikozben mostam az epret, hogy a mama milyen isteni eperbefottet csinalt mindig, pici uvegekbe rakta es kulonleges alkalmakkor lehetett csak kibontani egyet-egyet. tobb, mint 20 eve nem ettem olyat, es mar nem is fogok. :(

puhacica 2018.06.13. 21:29:01

@Dikusz: na, ugyanigy vagyok en is. forralt tej, kakao... broaf.
lajos-forras meg par eve is igen nepszeru volt, nagyon szep videk az arrafele.

P.Elliot 2018.06.13. 21:56:57

@Dikusz: En meg szeretem a forro tejet, kakaot, legfokeppen a kavet. Ha lehetne mindent forron innek, kiveve, ez is gyerekkori emlek, jeghideg tej es hozza 2 ropogos kifli, jaj de finom volt az is igy osszekombinalva. A tejnek a folet en is leszedem, nem undorodok tole csak kellemetlen inni, raragad az ember szajara...

P.Elliot 2018.06.13. 21:58:27

@libslobsi fuszal: Na, pontosan megfogalmaztad. Tehenszagu a frissen fejt tej meg istalloszagu illetve a tehen borenek a szaga, mar az is hanytato nekem, az izerol ne is beszeljunk...

P.Elliot 2018.06.13. 22:02:02

@libslobsi fuszal: Nalunk a nagymama csinalt ilyen kis uveg eperlekvarokat amiben egesz szemek is voltak es ugy ahogy mondod, unnep volt ha felnyitottak egyet mert gondolom draga volt az eper, nem lehetett csak ugy tomegben venni meg nagyon osszeesett a foztek, illetve be kellett suriteni. Zold dio befottet is csinalt, azokban is csak nehany szem volt, meg emlekszem az izere, finom volt. Nem tudnam utanozni mert nincs zold diom meg azt mondjak hogy igen maceras...

csakférfi 2018.06.13. 22:07:47

@P.Elliot:
Offolok. Jò éjt!
Éjszakàs vagyok.A busz amin ülök zötyköl és elringat.
Messze még a reggel 6.
:)

P.Elliot 2018.06.13. 23:09:53

@csakférfi: Jo munkat, remelhetoleg gyorsan telik az ido...

puhacica 2018.06.13. 23:10:12

@P.Elliot: en szeretem az istalloszagot. :)

a masik, jol mondod, tenyleg unnep volt a befottbontas.

Sütemény1975 2018.06.14. 08:05:11

@GöTi: valszeg takarítják, csak nem vállalnak felelősséget. Ráírják, onnantól kezdve nem reklamálhatsz.

Dikusz 2018.06.14. 08:47:53

@libslobsi fuszal: Én is szeretem a tehéntejben a "tehénszagot".:)))
Két éve lesz, hogy az Őrségben túráztunk. A szállásunkkal átellenben a háziaknak volt két tehenük. Épp láttuk, hogy hajtják őket haza. Átspuriztunk, és hoztunk magunknak frissen fejt tejet. Még langyos volt, tehénszagú. Én másfél litert vettem, nem tudtam megállni, fél órán belül megittam az egészet. Hüledeztek a többiek, hogy nem lett tőle semmi bajom. Annyi lett, hogy másnap reggel is meg tudtam volna ugyanennyit inni.:)

Ezek szerint ismered Lajos-forrást. Nagyon régen nem az már. ami volt. Fénykorában híres sportolók, fociválogatott, bokszolók (Papp László itt futtatta fel a hegyre a versenyzőit a hegyoldalra) edzőtáboroztak itt, híresen jó volt a konyhája.
Kb 25 éve még működött a főépületben egy furnérlapokkal lekerített büfé, de sok éve már teljesen bezárták. A hátsó épület életveszélyes, a főépületet pedig csak azért nem tették tönkre, mert a régi gondnoki lakásban még most is laknak. Állítólag felújítják, jó lenne.

Még egyet az erdészházról, nagyon kedves emlék: magyar vizslákat tenyésztettek, a turistaház környékén volt kialakítva a kennel. Volt amikor kitettek egy kosárnyi gyűröttképű kis vizslakölyköt, majd fölborították a kosarat, nagyon aranyosak voltak, szétsimogattuk őket, megengedték. Meg volt egy Zsuzsi nevű őzike, nagyon szelíd volt, nem zavarták az emberek.:)))

M. Péter 2018.06.14. 09:25:52

@GöTi: A sima takarítás nem elég, a garantált allergénmentességhez gyógyszergyári szintű tisztasági előírások kellenek.

puhacica 2018.06.14. 09:50:48

@Dikusz: na masfel litert egesz nap nem birnek meginni... :D

hat, valoban nem ilyen mar a lajos-forras, de mivel en nem ismertem olyannak, igy nem is hianyoltam. nagyon sokat jartunk kirandulni, foleg a pilisben, gyonyoru videk. es en nem hiszek mindenfele szivcsakrakban meg mariakonnyeben, de ott a dunakanyarban van valami megfoghatatlan nyugalom (vagy meg kicsit annal is tobb), amit mashol nem tapasztaltam meg.

Dikusz 2018.06.14. 10:14:30

@libslobsi fuszal: akkor csak lehet szívcsakra (én sem hiszek benne). :)))
A helyiek tiltakozása ellenére egyébként nem épül meg Pilisszántón az ELMŰ által tervezett 10e nm-es transzformátor-állomás sem, szerencsére...

puhacica 2018.06.14. 10:37:45

@Dikusz: errol mar nem hallottam, de orulok, hogy sikerult elerniuk a celjukat.

Golf2 2018.06.14. 10:43:50

@libslobsi fuszal: Ha olajjal fűtöttetek a Dunakanyarban,mondjuk 85-97 között valamikor akkor lehet hogy én vittem házhoz.

puhacica 2018.06.14. 11:08:01

@Golf2: en alfoldi vagyok, 2006-ban kerultem fel egomba. az uram odavalosi, de amennyire tudom, nem olajjal futottek. bar teny, hogy ezt meg nem targyaltuk ki reszletesen. :D

DieNanny CH 2018.06.14. 16:01:09

@csakférfi:

Az 1 éves gyerek már mindent ehet. Hozzátáplálás már 6 hónaposan kezdődik, ami lényeges: NYERS ételt nem szabad adni 1 éves kor előtt. (Mézet sem.) Vizet is csak forralva, hűtve.
Ez az én szabályom.
:-)

arty1977 2018.06.14. 21:25:03

Ordas kretén poszt, összemosni a túltolt matricázást a mogyoróallergiával... ehez kvalitások kellhettek.

"Két dolog: először is azért van most annyi mogyoró allergiás, mert a szülők úgy féltették a kisgyereket tőle, hogy nem is tudott kialakulni az immunreakció."

Ismerősék gyermekénél (és a legtöbb mogyoróallergiásnál) már a legelején kialakultak a tünetek, ami aztán egyre súlyosbodott, míg mára 1 mogyorószem akár halálos lehet a kiskölöknek.

A tudományos világnak kb fogalma nincs, mitől emelkedik a mogyoróallergiások száma, lehet szólnod kéne, hogy te ellenben megfejtetted.

Régen egyébként ezekbe beledöglöttek emberek (nemcsak mogyoróallergiába, de glutén vagy laktózérzékenységbe is), nem diagnosztizálták őket (nem tudták), ezért "nem volt ennyi allergiás".

Mindenféle empátiától mentes, álhírterjesztő, áltudományos írás ez, igazi szenny.

arty1977 2018.06.14. 21:25:35

@csakférfi:

"Anno 30-40 évvel ezelött gyerekként"

... jóval magasabb volt a gyermekhalandóság, mint ma. Lehet, hogy te túlélted, ettől még a stat adott, pusztulékonyabb generáció voltatok, mint a maiak :P

Szóval, amit te érzékelsz, érzékeltél, az csak a torz kis buborékod, amiben élsz, a valóság mást mutat.

snook 2018.09.30. 11:38:27

Gyerekkoromban marokszámra ettem a sós földimogyorót, nem emlékszem hogy bármi bajom lett vola tőle, aztán most felnőttkoromban meg allergiás vagyok rá.

P.Elliot 2018.09.30. 12:40:58

@arty1977: Ismerosom gyerekei mar eleve igy szulettek mind a harom kisfiu hogy allergiasak a mogyorora, 9, 7 es 2 evesek, karkotot viselnek ami jelzi masoknak hogy netan mitol lett rosszul. A ket szulo nem allergias a mogyorora, ez csakis valami genetikai dolog, semmi koze ahhoz hogy nem szoktattak oket hozza a mogyorohoz.

arty1977 2018.09.30. 19:08:49

Írd meg a bejegyzés írójának, biztos lesz rá magyarázata. Nem ettek a szülők elég mogyorót kiskorukban, anyuka nem evett elég mogyorót a terhessége alatt, stb....

(jellemző sajnos erre a blogra ez a fajta dilettáns hozzáállás, ami nem lenne gond, ha nem terjesztené széles körben - sajnos ahogy látom van olvasottsága :( )

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása