oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. november 28. 06:30,  10+1 dolog, ami klassz Londonban 147 komment

2017. november 28. 06:30 Határátkelő

10+1 dolog, ami klassz Londonban

Londonban sok dolog van, ami klassz, és persze egy csomó, ami nem klassz, ám mivel a legújabb sorozatunk arról szól, hogy mi az, amiért jó abban a városban, országban élni, ahol élsz, most az előbbiekre koncentrálunk. A London Budapest Metró blog szerzői írták meg, mit szeretnek a városban – jöjjön hát az ő szubjektív listájuk.

És mivel mindenki mást szeret, írd meg te is akár Londonról, akár másik városról, mi tetszik benne, miért jó ott élni! A cím, ahová küldheted az írásod: hataratkeloKUKAChotmail.com.

pad.jpg

„Londonra lehet morogni és menekülni innen. Nem egyszer én is megteszem, de nem születhetett volna meg ez a blog, ha ez a város nem lenne mégis egy kimeríthetetlen ihletforrás jó időben, rossz kedvünkben, bármikor. Ha lajstromoznom kell, hogy mi teszi ezt a túlnépesedett, túlárazott, szemétben úszó és penészes várost mégis élhetővé, íme-lá pár ötlet! 

A helyi BKV (TFL, Transport for London) vicces 

Persze itt mindenben van humor, csak tegyenek bele egy-két dilis angolt. Külön mókás, ahogy a hangszóróban kommandírozzák a népet és pirítanak ránk: ,,Emberek, egy kis gesztussal tegyük szebbé a világot és engedjük el a leszállókat” vagy ,,Hangjelzés után kérjük ne szálljanak fel, az a szép sípjel külön e célra lett kitalálva…” vagy ,,This is your Piccadilly line service to Cockfosters. We’re now entering the tunnel of love, so put your phones away and spread the love!”. A plakátjaik is klasszak. 

Thank you, driver! 

Mert a buszon a leszállók néha elkurjantják maguk, hogy Thank you driver! Biztos jól esik a sofőrnek. Gyakran még vissza is köszönnek. 

Life-long learning 

Mert Londonban, s az egész országban, nem szégyen továbbtanulni, karriert váltani, idősebb fejjel beülni az iskolapadba. Nem néznek ki, nem lohasztják le a kedved, hogy Ilyen idősen hová tanulsz? Mire akarod vinni? 25 éves vagy, már tudnod kéne, és hasonló echte ungarische savanyúpofa vágás és pitiánerség. 

Gondolom, azért vannak gyakorlati nehézségei mindennek, de a lényeg: itt lehetnek álmaid, terveid, csak keményen kell dolgozni érte. A Financial Times egyik kolumnistája 57 évesen hagyta ott az egészet, fölcsapott matektanárnak egy iskolában. Imádja. 

Tegnap egy lengyel nő áradozott nekem, hogy ugyan ő tanár, de benevezett egy színészképzőbe, ráment a gatyája is és nincs szabadideje, de boldog. Bol-dog. 

A pub 

Már írtam róla. Bemész, abrakolsz valamit, nézel ki az arcodból és senki nem piszkál. 

A lakosság, pláne az idősebbek, gyakran szólítanak úgy, hogy love, hun (honey) vagy doll. Cukik. 

Senkit nem érdekel anyád neve

Pesten egyszer nyitottam bankszámlát. Bemutattam minden okmányt, aláírtam az aláírandót, remek. Másnap vissza kellett mennem valamiért, mire kérdi a biggyedtszájú buláta: lakcímkártya? Hát, mondom, azt momentán most nem hoztam el, de itt a személyim és a friss szerződés az autogramommal. 

Lakcímkártya?! Anyám születési neve? Londonban a meglevő ügyféltől a pöcs sem kérdi, hogy anyjaneve. Ez valami olyan bürokratikus, agyatlan idiótaság, amit a szoci időkből még nem tudtunk levedleni. Mi a szart számít anyám neve mikor már ujjlenyomattal és köpettel azonosítanak be? 

Charity

Adományboltok, jótékonysági séták, piacok, kalapozás. Tudom, nagy lóvé van az adomány businessben, de szerintem akkor is számít az üzenet, hogy segíteni kell egymásnak, közösséget teremteni, figyelni a másikra. 

Békén hagynak 

Ritkán cöcögnek, nem húzzák a szájuk, nem esik a képednek a sok önérzetes, meg nem értett zseni, ha nem ért egyet valamiben. Nagy baromnak kell lenni, hogy odajöjjenek hozzád lecsendesíteni. Igen, azt hiszem, ez a tolerancia. 

A padok 

A közterek padjain elhunyt szeretteinknek állíthatunk pici emléktáblát. Vannak nagyon szépek s vannak szimplán őszinték: XY emlékére, aki utálta ezt a parkot és benne mindenkit. 

Őszinték 

Van az angolokban egy jó adag képmutatás, kétségtelen. De mégis őszinték. Például nem tagadják, hogy az állatokat jobban szeretik, mint az embereket. Így kutyákat például sok helyre be lehet vinni, van nekik kitéve vizestál is és nem jön a KÖJÁL büntetni. 

A tömegbe becibált kutyusokat én momentán sajnálom, de aki már egyszer látott blökit metrón, az betekinthet az angol lélekbe: rámosolyognak, cuppogni kezdenek neki, elnézik, ha az út közepén bolhászik. Sokat elárul, hogy előbb alakult királyi társulat az állatok védelmére, mint a gyerekekére. 

Customer service 

Hihetetlen, de itt nem húzzák a szájuk, ha munkaidőben zavarod őket. Se a butikoslány, se a pincér, sokszor még a hivatalnokok is meglepnek. Segítőkészek, udvariasak, ha nem is túl kompetensek néha. Ki lett adva az ukáz, hogy a vevő az első és punktum.

II. Erzsébet

És persze van nekünk Királynőnk aki 70 éve hallgatja férje, Fülöp állatságait lefekvés előtt. Sok boldogságot nekik!”

Ha tetszett a poszt, ne hagyd ki a London Budapest Metró blogot, ahol egy csomó érdekes posztot találsz!

HÍRMONDÓ 

Bírod a hideget? Akkor ezek neked való munkák!

Télen Izlandra vagy éppen Dániába menni dolgozni érdekes ötlet, de annak, aki bírja a hideget vagy szereti az északi teleket, érdekes kaland és kihívás lehet. Van azért ennél közelebbi ajánlatunk is ma, igaz, a hideggel és a hóval ott is meg kell birkózni.

Miért nem keresünk többet, mint a német bérek negyede? 

Lassan, de biztosan emelkednek a magyar bérek, ám ez még mindig csak arra elég, hogy a bruttó átlag elérje a német és a francia bruttó minimálbér 65 százalékát. Vajon miért? 

Remény sincs a szakmunkások hazatérésére 

Arról már mi is többször írtunk, mekkora a szakemberhiány az építőiparban, ez tehát nem újdonság. Az, hogy most már a legnagyobb építési vállalkozói szervezet vezetője szerint sincs jóformán remény sem arra, hogy ez a helyzet a következő 10-15 évben megváltozzon, már sokkal inkább. 

Térdre kényszeríti Londont a Brexit? 

Gyakran hallani, hogy a londoni City ország az országban, és ez nem is olyan nagy tévedés. Miként az sem, hogy a világ egyik pénzügyi központjában valószínűleg igen kevesen akarták a Brexitet. Vajon mit művel majd a brit főváros ezen negyedével a kilépés? 

Hol a határ? 

„Elég idős vagyok ahhoz, hogy emlékezzek, milyen volt a határellenőrzések idején és nem akarom, hogy ez az idő visszatérjen."

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat Nagy-Britannia tíz dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8413396849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.11.28. 06:42:12

A sokszínűség...Vagy fordítva,Erzsébet hülyeségeit hallgatja a férje.

Dikusz 2017.11.28. 06:45:42

Itthon volt olyan, hogy BKV-s buszsofőrt, villamosvezetőt azért bocsátottak el, mert próbálta felvidítani az utasokat néhány jópofa mondattal...

Bebbi 2017.11.28. 07:33:38

@tanato: Ez mind szep es jo, csak sajnos a cikk melyen hallgat a legfontosabb feltetelrol:

Külföldön dolgozó magyarok lakáshitel-igénylésével kapcsolatos feltételek a CIB Banknál:

3. Magyarországi lakcímre vonatkozó lakcímkártya és magyar hatóság által kiállított, érvényes személyi igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú jogosítvány.

Es akkor ehhez kapcsolodoan:

Milyen típusú lakcímek vannak?

Lakóhely
A lakóhely az, amit a köznyelvben állandó lakcímnek hívunk. A törvény szerint a lakóhely az a lakás vagy helyiség, ahol élsz. Állandó lakcím lehet egy egyébként lakásnak nem minősülő épület vagy helyiség is (pl. pince, üzemi épület, raktár).

A törvény megengedi, hogy azok, akik ideiglenes szálláshellyel sem rendelkeznek (pl. az utcán élnek), lakóhelyként bejelentsék azt a települést vagy fővárosi kerületet, ahol általában tartózkodnak. Ezt település szintű lakcímnek nevezik. Ilyenkor a központi nyilvántartásban a bejelentett település vagy fővárosi kerület neve mellé a „lakcím nélküli” bejegyzés kerül (pl. „Budapest 08 Lakcím nélküli” vagy „Székesfehérvár Lakcím nélküli”). A település szintű lakcímet CSAK lakóhelyként lehet bejelenteni, tartózkodási helyként nem. Ezt a címet az okmányirodában kötelesek a te nyilatkozatod alapján bejegyezni, tehát nem kérhetnek semmilyen más igazolást (még szociális munkásét sem!) vagy hozzájárulást.

Tartózkodási hely
A tartózkodási hely az, amit a köznyelvben ideiglenes lakcímnek hívunk. A törvény szerint a tartózkodási hely annak a lakásnak a címe, ahol három hónapnál hosszabb ideig tartózkodsz úgy, hogy nem akarod végleg elhagyni az állandóra bejelentett címed.

Figyelem! Tartózkodási helyet csak akkor lehet bejelenteni, ha van bejelentett állandó lakcímed (hivatalos nevén: lakóhelyed). Vagyis CSAK tartózkodási helyet NEM lehet bejelenteni. Ha nincs állandó lakcímed, akkor lakóhelyként kell bejelentened azt a helyet, ahol ténylegesen élsz.

Tehat aki kulfoldon el allando jelleggel, annak nem lehet magyarorszagi lakcime a lakcimkartyan, mar ha minden szabalyt be akar tartani. Tehat vagy csalsz, vagy nem veszel fel Magyarorszagon lakashitelt.

tanato 2017.11.28. 07:37:40

@Bebbi: Szerintem legtöbben csalni fognak az ingatlan megszerzése érdekében.

Bebbi 2017.11.28. 07:40:01

@tanato: Csak ez annyira szomoru es szerintem ez is egy olyan dolog, amibol szinte mindenkinek elege van, de alig tesz ellene valaki valamit. Miert nem errol szol a cikk, hogy el vannak lehetetlenitve a kulfoldol elok es szamukra nincsen legalis ut a magyar lakashitelhez?

Es mielott valaki kerdezne: kulfoldon, legalabbis nalunk meg nem lehet hitelt felvenni magyarorszagi lakasra, maximum a kornyekbeli orszagok johetnenek szoba.

Tehat marad a privathitel, joval magasabb kamattal.

SzZoole 2017.11.28. 08:17:16

A kutyát már a magyarországi éttermekben is be engedik.
Legutóbb amikor otthon voltun háromban is be engedtek, volt aki mégis jegyezte, hogy milyen szép kis puccos keverék :-)

Arthamyr 2017.11.28. 08:30:30

@Bebbi: Hazaköltözik, bérel egy darabig, majd felvesz hitelt, ha lehet, és vesz lakást. Ez a másik irányba is így működik, szerintem német lakáshitelt sem fogsz kapni a magyarországi munkádra.

Bebbi 2017.11.28. 08:53:36

@Arthamyr: Es mi van, ha nem akar hazakoltozni, hanem egyfajtza hetvegi haznak/lakasnak akarja hasznalni?

Arthamyr 2017.11.28. 08:55:08

@Bebbi: Akkor ne "hagyományos" lakáshitelből vegye?

Bebbi 2017.11.28. 09:18:36

@Arthamyr: Igy van, egyelore en sem latok mas megoldast. Ami engem zavar, az csak a cikk cime:

"Külföldön dolgozik? Nem kell hazaköltöznie, ha itthon akar lakáshitelt felvenni"

Ez egyszeruen nem igaz.

Arthamyr 2017.11.28. 09:25:51

@Bebbi: Eddig nem olvastam el a cikket, mert a CIB reklámja. Lehet, hogy majd ránézek, hogy ne csak trollkodjak itt...

Arthamyr 2017.11.28. 09:36:14

@Bebbi: Elolvastam a cikket. Nem értem, miért nem jó a 3. Köteles vagy megszüntetni a lakcímkártyád, amikor külföldre költözöl? Ha nem kell, akkor a lakcímkártya nem jár le, ha jól tudom, én még mindig simán használom, pedig már nagyon régi.

puhacica 2017.11.28. 09:51:27

monument stationnel most egy kisfiu mondja be az aktualis infokat, tok cuki, jot mosolyogtam tegnap, mikor eloszor hallottam. :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.28. 10:07:21

@Zoole Reloaded: puccos keverék?!? Jól felborzolódott a szőröd ettől, gondolom...

Az anyja nevén azért jó hangosan felröhögtem. Férjem egy - az írek szerint bújtatottan bevezetett - személyi igazolvány megszerzése kapcsán bent járt a magas ír hivatalban, és kiderült, hogy nekik a nyilvántartásukban a férjemről minden adag hibásan szerepel, KIVÉVE az anyja nevét, amely szépen, magyaros helyesírással ott állt. Semmi más nem stimmelt, csak ez.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.28. 10:12:43

@tanato: te jó ég... micsoda sztori! Kár, hogy nem tudja, mi lett a vége.

tanato 2017.11.28. 10:23:13

@Arthamyr: Hát eléggé reklámíze van.Óriási a verseny a bankok között a hitelkihelyezések ügyében.

Bebbi 2017.11.28. 10:26:50

@Arthamyr: Azert, mert amennyiben eletvitelszeruen elsz kulfoldon, akkor igen, alapvetoen koteles vagy (lennel...) megszuntetni a magyarorszagi allando lakcimedet. Ugye a leirasban is az van, hogy ahol laksz.

Mi ezt egyebkent meg is tettuk. Es szamunkra nincsen lehetoseg egy nem kamu magyarorszagi lakcimet a lakcimkartyara iratni.

Dikusz 2017.11.28. 10:43:04

@Zoole Reloaded: és mit mondtál rá, amikor lepuccoskeverékezte a kutyádat?

adg 2017.11.28. 10:44:15

@tanato: nem olyan ize van, ez konkretan reklam, csak cikk alakja van. Ott van a tetejen, a cib tamogatasaval.

Virago_1000 2017.11.28. 11:02:03

"Gyakran hallani, hogy a londoni City ország az országban, és ez nem is olyan nagy tévedés"
- nem bizony. Utana kene nezni, hogy tagja volt-e valaha a City az Eu-nak. Mert ez sem biztos, csak az, hogy az UK-nak soha. Ha az unionak soha, akkor a kilepes sem erinti oket.
A penzugy adot fizet hagyjuk

Virago_1000 2017.11.28. 11:02:07

@tanato: de miert akarnak venni ingatlant magyarorszagon, ha ez egy szar orszag, es a politikai helyzet is szar?

Virago_1000 2017.11.28. 11:02:26

@Bebbi: "Miert nem errol szol a cikk, hogy el vannak lehetetlenitve a kulfoldol elok es szamukra nincsen legalis ut a magyar lakashitelhez?"
- vegyel fel kulfoldon hitelt egy ottani ingatlanra. Ott elsz, otthon orbanisztanban meg pusztul minden ani el, a fu is sargul, sot el is szarad igy decemberben.

"Es mielott valaki kerdezne: kulfoldon, legalabbis nalunk meg nem lehet hitelt felvenni magyarorszagi lakasra, maximum a kornyekbeli orszagok johetnenek szoba. "
- De azert otthon elvarsz olyat ami kulfoldon sincs meg.

tanato 2017.11.28. 11:09:12

@Virago_1000: Mert olcsóbb,főleg a kinti jövedelemhez képest,hiába na csóringer ország vagyunk.

Bebbi 2017.11.28. 11:09:42

@Virago_1000: Nem elvarom, hanem orulnek neki. Amit elvarok, hogy a cikk cime legyen osszhangban a tenyekkel es itt nem ez a helyzet.

puhacica 2017.11.28. 11:16:51

@Virago_1000: te miert vettel szar ingatlant ebben a szar orszagban?

Csodabogár 2017.11.28. 11:20:19

@Bebbi: Megveszi készpénzért. Tényleg csak hitelere tud valaki lakást venni? Nekem még eszembe se jutott, hogy hitelt kérjek bármire. Pláne mikor kint éltem! Készpénzes vétel volt a spanyolországi lakás, majd a pesti is. Sokkal később az amerikai is. Nem voltunk gazdagok, de össze raktuk a pénzt szépen amire kellett.

Virago_1000 2017.11.28. 11:29:17

@tanato: lehet hogy olcsobb de otthon szar az elet, szar a politikai helyzet, ehezik a fel orszag, nagy a munkanelkuliseg, buskomorak az emberek kulfoldon meg mosolyognak, csak hat kulfildon nincs turorudi.

Arthamyr 2017.11.28. 11:29:28

@tanato: Sajna ebben a nagy versenyben azért továbbra is elég magas néhol a kamatprémium...

Arthamyr 2017.11.28. 11:31:35

@Bebbi: Én pár perc kereséssel nem találtam meg, hogy hol van ez leírva, fekete-fehéren (nem állítom, hogy nincs, csak én nem találtam meg).

Shaktee 2017.11.28. 11:47:01

Kizárt hogy angliába ne kérnék az anya leánykori nevét, születési helyét pld a security clearence-ért, ahogy itt is..

Shaktee 2017.11.28. 11:47:06

@Zoole Reloaded: tuti nem rólad beszélt gázsi? :;;;))

puhacica 2017.11.28. 12:30:57

@Virago_1000: gondoltam, ha oktober kozepen irtad, hogy most veszek es konkret hazrol beszeltel, akkor eddigre csak eljutottal a vasarlasig. de mit tudjam en, meg sosem vettem hazat.

"Virago_1000 2017.10.12 18:52:38
@London2009: "na ezt mondjuk miert gondolod, hogy szebb hazban el, mint en? Mar megint itt tartunk?

- hat hol tartsunk? mindenki ezert jott ki, hogy novelje az eletszinvonalat, de ez csak a szamok szintjen sikerul a nagy tobbsegnek.
Csak neked mondom, en is most veszek hazat, es meg a maga nemeben szep is, kelloen elrejtett, a zsakutca utolso haza, nagyobb telek atlagnal tobb zoldfelulet stb, 70es evekben epult, a magyar hazakhoz kepest megis szanalmasan nyomorek hogy enyhe legyek."

Csodabogár 2017.11.28. 12:43:22

Erről a londoni szuper udvariasságról meg kedvességről a buszokon, eszembe jut a régi élményem. Apám akarta nagyon Londont látni és végül is feláldoztuk magunkat a férjemmel és elvittük egy 5 napos útra. A második napon buszra szálltunk, amivel csak 1 megállót akartunk menni, mert ott volt a Selfridge áruház. Amint felszálltunk, a kalauz elkezdett okoskodni, hogy menjünk fel az emeletre. Apám már nem volt fiatal és különösebben fitt se, így mondtam, hogy csak 1 megállót megyünk és lent maradunk. De a kalauz nem engedett. Végül közölte, hogy ha nem megyünk fel, le kell szállnunk. Leállította az út közepén a buszt és leszállított minket. Mi meg jót nevettünk, miután pont a Selfridge bejárata előtt állt meg. Apám ettől kezdve már nem szerette Londont és kijelentette, hogy ezentúl csak taxin utazunk. Akkor tényleg gazdaságosabb volt 3 személynek taxiba ülni, mint busz jegyet venni. Mindennek már legalább 30 éve, azóta biztos mindenki kedves, jóindulatú stb. stb.

Csodabogár 2017.11.28. 12:46:08

@swing gitan: Szerintem mindenütt kérik legalább egyszer, pl. állampolgárság megszerzésekor, vagy a személyi szám megkapása előtt. Valami egyéni adat csak kell. Biztos sok Kis József születik Budapesten ugyanazon a napon pl. Állampolgársághoz pl. még az Apám nevét is kérték a svédek.

Kipper 2017.11.28. 12:56:38

@swing gitan: Pedig nem kérik. A név, születési dátum és lakcím azért elég jól be tud azonosítani bárkit.

Shaktee 2017.11.28. 12:56:51

@Csodabogár: ja, nekem is kérték a security-ért, apa/anya születési helyük dittó. Arra nem emlékszem hogy az állampolgárságért kellett vagy sem..

Dikusz 2017.11.28. 12:59:28

@Csodabogár: Közeli ismeretségi körben van pont ilyen eset. Hatvan éve Angliában élő barátom fia most kéri a magyar állampolgárságot.
Még a nagyszülők nevét/adatait is kérték.
Az már más kérdés, hogy mást mondtak a kinti konzulátuson, mást itthon az összetákolt kormányhivatalokban, önkormányzatoknál.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.28. 13:12:12

@Bebbi: en ugy tudom, akkor kell megszuntetni/visszaadni a lakcimkartyat, ha vegleg lelepsz. 20 eve elunk kulfoldon, de van szemelyink, lakcimkartyank magyar cimmel, oda kapjuk Orbantol az illatos leveleket. Ugyanakkor anno bejelentettuk hogy tartósan kulfoldre koltozunk, mindent szabalyosan vegigjartunk, fizettunk, s nem mondtak, hogy mi legyen a kartyaval. Elvileg azt kellene rairatni, hogy kulfoldi cim, ezt hallottam utoljara...

DieNanny CH 2017.11.28. 14:09:13

"Londonban a meglevő ügyféltől a pöcs sem kérdi, hogy anyjaneve. Ez valami olyan bürokratikus, agyatlan idiótaság, amit a szoci időkből még nem tudtunk levedleni. Mi a szart számít anyám neve mikor már ujjlenyomattal és köpettel azonosítanak be?"

Na, de ahol nincs se ujjlenyomat, se köpet, de van 34 Kovács István, ott mégis mi mást kellene kitalálni?

DieNanny CH 2017.11.28. 14:16:34

@libslobsi fuszal:

(Erre én is emlékeztem. Hogy találtad meg ilyen gyorsan???)

Din Serpahis 2017.11.28. 14:23:11

@Bebbi: Svájci fizuval hitelt magyar lakásra? Mégis minek?

DieNanny CH 2017.11.28. 14:27:07

@swing gitan:

Bölcsész létére eléggé egyszerű a szókincse... :-(

neurotikus bunkocska 2017.11.28. 14:37:27

Megint el fogom terelni a beszelgetest (elnezest), de nem tudok kinek irni ezzel kapcsolatban: mennyire van onoknek tapasztalata Hollandiaban lakasberlessel kapcsolatban? Tegnap megneztem egyet egy ugynok segitsegevel es kesz lettem volna kivenni, de a tulaj megvaltoztatta a felteteleket es 2 honap helyett 3 honap depozitot akar, es a munka szerzodesemnek megfelelo idotartam helyett csak 6 honapra akarta volna kiadni fixen, de ezt elvileg kitargyalta vele az ugynokom, es azt irta, hogy meg valami uj butort is kert tole cserebe, de errol majd ma ir neki a tulaj elvileg, de meg mindig nincs semmi info.

Maguk szerint keressek-e B-tervet, vagy mennyi eselyem van megkapni a lakast igy (a 3 honapos depozit fizetesbe belementem, mert azt elvileg visszakapom a vegen)? Teljesen hulyen erzem magam, hogy itt vagyok mar es ahelyett, hogy tovabb tudnek intezkedni, vagy turistaskodnek egy kicsit, itt ulok a gep elott, es varom a hireket, hogy azonnal tudjak reagalni. Nem igazan vagyok ahhoz magabiztos, hogy egyedul keressek mas opciot, illetve amiket talaltam, az mind rosszabb, mint az elso valasztas, amit az ugynok talalt, ezert nehezemre esik kapcsolatba lepni ezekkel az opciokkal.

Mar irtam az ugynoknek, kerdeztem, hogy mire szamithatok, van-e hir, es, hogy nem vagyok turelmetlen (pedig de), es halas vagyok a segtisegeert, csak tudni szeretnem, hogy mire keszuljek fel, de egyelore semmi hir nincs, en pedig egyszeruen gyulolok varni es ugy erzem, ha ma nem kapok semmi infot, akkor elpazaroltam egy napot.

Szeretnek tovabb intezkedni, BSN-szamot kerni, regisztralni, bankszamlat nyitni, de ezekhez mind kell a lakcim... van itt valaki, aki tulelte ezt az idoszakot?

Shaktee 2017.11.28. 14:37:37

@DieNanny CH: nem azon szomorodtam el, olyan maganyosnak, kivulallonak tunik..

Shaktee 2017.11.28. 14:37:42

@Kipper: attol fugg hogy mire kéred...

adg 2017.11.28. 14:47:21

@neurotikus bunkocska: nekem sajnos csak kommentelessel kapcsolatban van tapasztalatom, igy csak annyit mondanek, hogy nyugodtan tegezodj, neten nem szokas magazodni. Itt a kommentelok kozt is van mindenfele eletkorban levo, kb a 3 evestol a - ha jol emlekszem - 80+ evesig, es mind batran tegezzuk egymast.

A konkret kerdeshez viszont sok sikert, a hasonlo kezdeti hulyesegen mind atmegyunk. Majdnem mind.

neurotikus bunkocska 2017.11.28. 15:43:55

@adg: Koszonom. Hat nekem az az elvem, hogy ha valaki valamifele tartalmat elvezni akar az interneten, akkor jobb, ha a kommenteket nem olvassa el, igy nem nagyon tudom, mi a szokas, ismeretlenekkel viszont mindig magazodom, valahogy nehezemre esik a tegezodes, ettol vagyok en egy kicsit bunkocska. :)

Egyebkent nem vagyok kezdo, de eloszor csinalok ilyesmit egyedul, mivel ehhez a lepeshez otthonhagytam a paromat (egyelore). Igy viszont nem tudom, hogy kell magamtol lenyugodni, ha elkap a panik (ettol vagyok egy kicsit neurotikus), es ezert kinomban akar mar kommentelni is nekiallok...

puhacica 2017.11.28. 15:46:49

@DieNanny CH: az ellensegre allitott kemeim segitettek ;)

Arthamyr 2017.11.28. 16:07:07

@libslobsi fuszal: Az "Aktivitás" lap ezek szerint az ellenségre állított kém?! Most már akkor tudom, hogy én is az ellenséged vagyok. Sőt, mindenki ellensége. Mindenki mindenki ellensége!

Más: miért kéne az azonosításhoz az "anyja neve"? Ha egy helyre "regisztrálsz", legyen az banki számlanyitás vagy külföldi adóhivatal vagy biztosító, ott úgyis kapsz egy egyedi azonosítót, ami alapján az adott entitás téged azonosítani fog a jövőben. Jelenleg (sajnos vagy nem sajnos - ez nézőpont kérdése: kinek mennyi titkolni valója van ill. mennyire óvatos/paranoiás) nincs egy központi azonosító, amit minden szervezet használ.

DieNanny CH 2017.11.28. 16:09:11

@neurotikus bunkocska:

Én offal válaszolok az offodra: Engem nagyon zavar a magázás a kommentedben. Megpróbálod, légyszi, a tegeződést?

Golf2 2017.11.28. 16:43:04

@libslobsi fuszal: Akkor ez mégis ámerika, kb.2 éve vagy kinn és már házad van.

Matula néne 2017.11.28. 16:43:13

Köszönet a posztért, nagyon tetszett, a pados feliratok, de a metrós poénok is mindent vittek.
Viszont azt, hogy a kutyákat jobban szeretik az embereknél, ezt nem az őszinteség jelének tartom, hanem egy világszerte egyre jobban terjedő elmebajnak. Én is szeretem a kutyákat. Amíg családi házban laktam volt is. De kikérem magamnak, hogy a járdáról nap mint le kell térnem, ha nem akarom hogy valaki házikedvence rám ugorjon, vagy akár csak hozzám érjen... hosszú pórázon eresztve, gazdi a telefonjába mélyedve sétáltatja imádottját, és azt gondolja, mindenki ugyanígy érez élete pár(á)jával kapcsolatban, pedig én nem. A kisfiam szokta is mondani, hogy Anya te most már utálod a kutyákat igaz? De én mindig mondom, hogy drága kisfiam, a kutyákat továbbra sem utálom, csak felháborító ahogy a képembe tolják nap mint nap őket bunkó gazdikáik.
És (éssel nem kezdünk mondatot::))) azt meg pláne kikérném magamnak, hogy az étteremben ahol eszek, mellém vagy közvetlen közelembe kutyás leüljön.... én ezt nem tartom higiénikusnak.... ha egy étterembe bemehet kutya, oda én nem megyek be. De a szállodáról is ez a véleményem. Milyen dolog már hogy valaki szállodába állatot bevisz?? Beviszi az ágyba stb, a takarítás soha nem tökéletes már elnézést, és utána én meg feküdjek abba az ágyba? Undorító!!! Régen ezek magától értetődő alap dolgok voltak, de ahogy az emberek egyre kevésbé számítanak, az állatok egyre jobban. Beteg egy világ ez! Jöhetnek a felháborodott egyet nem értő kommentek, csak kérem finoman (én is igyekeztem úgy fogalmazni), az alap tisztelet maradjon meg, köszönöm!

LondonBudapestMetro 2017.11.28. 16:48:31

@Arthamyr: Szia! Koszonom, ezzel en is igy vagyok. Ha regisztralok valahol, persze, nezzenek at rendesen. De utana mint letezo ugyfelet anyam neve alapjan azonositani? Londonban? Ez az egyik legkonnyebb resz, amivel simliskedni lehet. Nekik nem mond semmit, hogy az Huffnager Ottokarne vagy Dzsamila al-Hassambissan.

Arthamyr 2017.11.28. 16:49:42

@libslobsi fuszal: Én véresen komolyan mondtam természetesen, mint mindig! :)

Arthamyr 2017.11.28. 16:59:30

@LondonBudapestMetro: Én mondjuk annak a pártján vagyok, hogy mindenhol legyen biometrikus azonosítás, mindennel összekapcsolva, de ugye ez felvet elég komoly adatvédelmi aggályokat.

puhacica 2017.11.28. 18:05:57

@Golf2: @Arthamyr: szerintem ti ki akartok nyirni engem :D

puhacica 2017.11.28. 18:10:25

@Matula néne: ram megsoha nem ugralt kutya londonban. igaz, mashol is csak elvetve.
szalloda: valoban sokkal jobb, mikor az enberek szarnak/okiznak/menstrualnak az agyba.
jobban szeretem az allatokat, mint az enbereket, de azt hiszem, ez egyertelmu. :)

Arthamyr 2017.11.28. 18:25:09

@libslobsi fuszal: Mégis mit vársz egy becsületes ellenségtől?

puhacica 2017.11.28. 18:38:56

@Arthamyr: hat sok jot nem, az biztos :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.28. 18:39:41

@libslobsi fuszal: ön nyert. Csatlakozom. Semmi baj a kutyákkal, hétvégén is kutyás pubba megyek.

SzZoole 2017.11.28. 18:41:49

@kisrumpf: @Dikusz: nem bosszantott fel, mert nem csak itt a UK.-ban ritka fajta, de Magyarorszagon még ritkabb, talan 1-2 tenyeszto van aki ezzel a fajjal foglalkozik, es egy kolyok ara valahol 400 ezernel kezdodik.
Bár en nagy kutya parti vagyok es sok kutyakialitason megjelentem otthon orszag szerte, meg kell mondjam en sem ismertem a corgit, mint kutya fajtat, itt lattam eloszor :-))

Itt napozik a kertben

p.coldline.hu/2017/11/28/2705036-20171128-wsrY2B.jpg

Itt a nappali ura

p.coldline.hu/2017/11/28/2705037-20171128-zmER5m.jpg

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.28. 18:46:05

@Matula néne: eleg sarkos velemeny, de lelked rajta. En pedig ezt a tulpucolt vilagot utalom, hipo es dettolszag mindenutt, fujj.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.28. 18:47:26

@Zoole Reloaded: megőrzést vallalok! Szemuveg nelkul jobb azert, a kis elkenyeztetett.

SzZoole 2017.11.28. 19:12:58

@kisrumpf: sajnálom Moni, de mindenhova jön velünk :-))

Csodabogár 2017.11.28. 19:14:53

@kisrumpf: Én örülök ha közelembe kerül egy barátságos kutya. Nekem nincs kutyám, de imádom megvakargatni a fülük tövét meg hasonlókat.
Ugyanakkor kölykök halálosan fel tudnak idegesíteni, ha ugrálnak, ordítoznak, visitanak a vendéglőben. Ilyenkor persze a kedves szülőket szeretném megfojtani, hogy ilyenre nevelik.

Dikusz 2017.11.28. 19:27:08

@Zoole Reloaded: mondta egy szóval is @kisrumpf: , hogy kinek a megőrzését vállalja? Csak annyit írt, hogy "szemüveg nélkül"
Mit tudhatjuk mi innen a távolból, hogy ki legyen szemüveg nélkül, és ki az elkényeztetett. :)))
(viccvót)

Shaktee 2017.11.28. 19:32:50

@Zoole Reloaded: legalább nem eszik sokat a kis royal porbafingo :P

SzZoole 2017.11.28. 19:41:38

@Dikusz: igazad van, kuldok @kisrumpf: -nak egy szemuvegest magamrol, es dontse el kire akar vigyazni :-)))

Rendezoi valtozat :-))

p.coldline.hu/2017/11/28/2705066-20171128-VsrRmI.jpg

SzZoole 2017.11.28. 19:44:31

@swing gitan: 280 gramm/ nap, nyers daralt marha husbol :-)

SzZoole 2017.11.28. 19:45:22

@kisrumpf: eloben azert szebb vagyok :-)))

Shaktee 2017.11.28. 20:01:39

@Dikusz: Nu szereztél zsugát a Bobánra? vagy Marko volt..?

Shaktee 2017.11.28. 20:01:40

@Zoole Reloaded: :-)

tegnap olvastam erdekeset a MMe Tussaudrol, hogy hogy kezdte a viasz uzletet...hatborzongato...

Shaktee 2017.11.28. 20:01:40

@Zoole Reloaded: ezerszer irtad nagy buszken :-)))

gabors 2017.11.28. 20:05:03

@Zoole Reloaded: "Rendezoi valtozat :-))" Az a szemuveges az Spielberg ? in Police Department of City of New York ???

fhdgy 2017.11.28. 20:05:22

A "Hol a határ" témához:

Múlt kedden mentem autóval Ljubljanába.

Az M70-es úton megláttam egy MOL kutat, gondoltam, itt megállok, veszek egy szlovén matricát.

Szorongattam a kis forintocskáimat, hogy fizetek, de a kutas tökéletes magyar nyelven tudtomra adta, hogy forint nem jó, csak euro. Ekkor jöttem rá, hogy én bizony már Szlovéniában vagyok. Észre sem vettem, hogy átléptem egy bizonyos határt.

Jól eső érzés volt.

Régi vágyam, hogy útlevél nélkül mehessek nagyapám sírjához Horvátországba. Ez valamilyen szinten már teljesült, hisz személyi igazolvánnyal is mehetek. Akkor leszek majd teljesen boldog, ha határellenőrzés sem lesz. Akkor leszek majd teljesen boldog, ha egyszer csak azt veszem észre, hogy jé már Horvátországban vagyok!

Nem szeretném, nagyon nem szeretném, ha ebbe holmi orbán viktorok ( Bocs Nemecsek Ernő ) beleköphetnének.

gabors 2017.11.28. 20:06:37

@gabors: "MMe Tussaudrol" varhattam volna :-(

Matula néne 2017.11.28. 20:08:52

@kisrumpf: A tisztaság nem hyposzagot vagy túlzott sterilitást jelent - nekem legalábbis.... de nem is pld. kutya- vagy macskaszőrt mondjuk a lakásban. Nem gondolom hogy túlzott sterrilitás az, hogy gusztustalannak találok bármilyen állatot egy étkezőasztalnál.... "de lelked rajta"...:)

Matula néne 2017.11.28. 20:11:21

@libslobsi fuszal: én pedig jobban szeretem az embereket mint az állatokat, és soha nem helyezném egy állat érdekét egy emberé elé.... azt hiszem ez is elég egyértelmű :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.28. 20:14:16

@Zoole Reloaded: azt meg sem kerdezem, hogy ilyen izmokat volanforgatassal lehet-e noveszteni ;-) Nekem is ekkora van, csak lötty es kenyergyurassal novesztettem.

SzZoole 2017.11.28. 20:18:23

@swing gitan: Mar 4x vagy 5x voltam a panomptikumban, ott egy helyseg be van rendezve az oreg lanyanak es ott is le van irva a tortenete, hogy hogy kezdte, ha eljosz elviszlek, igerem :-))

Dikusz 2017.11.28. 20:19:35

@Zoole Reloaded: de nekem küldted, nem neki:)))
bár úgy veszem észre, már látta:)

fhdgy 2017.11.28. 20:20:48

@Matula néne: Az állatok is szeretetre méltók, de egy ember mindig előrébbre való. Ebből volt is tavaly egy veszekedésem. Egy kedves ismerős pár nagy állatbarát. Ők azt mondták, hogy inkább az állatokat támogatják, mint sem az embereket, mert az állatok sokkal hálásabbak. Én visszakérdeztem, hogy amikor az édesanyád meghalt, mert nem volt pénz a gyógykezelésre, akkor is így gondoltad?

Ebből nagy haragszom rád lett.

A tanulság számomra az, hogy az állatok mindig előrébbre valók, mindaddig, amíg nem a szereteteinkről van konkrétan szó.

SzZoole 2017.11.28. 20:20:56

@gabors: igen Spielberg, de itt Londonban.

Dikusz 2017.11.28. 20:23:04

@kisrumpf: igyekszem, igyekszem, nem vagyok én irigy:)))

Dikusz 2017.11.28. 20:24:25

@swing gitan: pár nap múlva kiderül.

SzZoole 2017.11.28. 20:28:42

@kisrumpf: ahh ne is mond, itt már csak arnyeka vagyok a fenykoromnak, ezek a baleset utanni kepek, elotte joval nagyobb voltam :-))

puhacica 2017.11.28. 20:30:36

@kisrumpf: azokat mi is szeretjuk, ott legalabb van lehetosegunk kutyat simogatni, ha epp ugy van. :)
raadasul nekem kutyaszor meg sosem volt a kajamban, haj es szempilla viszont annal tobbszor. eleve mar egy etterem kilincse milyen retkes basszus, mit tesz ahhoz hozza egy foldon fekvo kutya. semmit. na de en a macskat is osszecsokolaszom, szoval... :D

@Matula néne: nem vagyunk egyformak. :)

SzZoole 2017.11.28. 20:31:17

@Dikusz: neked cimeztem, de Moninak kuldtem a kepet, Te eloben gyonyorkodtel bennem :-)))

SzZoole 2017.11.28. 20:37:17

@kisrumpf: nap tetovalasom is van, nezd csak a ball vallam :-))

p.coldline.hu/2017/11/28/2705090-20171128-pb0UBe.jpg

SzZoole 2017.11.28. 20:40:10

@Dikusz: na azert, kulomben fel teszem a kozos kepunket :-))
Just kidding

Shaktee 2017.11.28. 20:43:49

@Zoole Reloaded: Voltam az amszterdamiban, a niagaraban is, ennyi eleg is volt :-)

Mashova vigyé :P

Shaktee 2017.11.28. 20:43:51

@Zoole Reloaded: de mijaz a fehér folt a gatyádon tirpák kaszanova?? :-))

SzZoole 2017.11.28. 20:51:08

@swing gitan: akkor ép rad gondoltam :-))
Mitudomen, valami fény törés :-))

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.28. 21:06:24

@libslobsi fuszal: azt en is... amig volt. Egy - 16 fokos ejszakan negyen aludtunk az agyban, en, a macskam, a kutyam es a kolyke. Volt radiator is, de nekik jobban orultem. Orok emlek, sajnos mar egyikuk sem el, csak en.

SzZoole 2017.11.28. 21:08:40

@kisrumpf: marmint en? :-))
Az osszes tetkom otthon, Nyiregyhazan keszult.
Amikor hazalatogatok, evente 2x, mindig varratok magamra valamit :-))

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.28. 21:10:16

@Zoole Reloaded: nem azt irtam "kikeszult", hanem hogy "kint keszult"....

de most vege a mokanak, vacsora van.

SzZoole 2017.11.28. 21:13:16

@kisrumpf: az allatra kerdeztem,hogy marmint en :-))
Lóétvágyat a vacsorahoz :-))

puhacica 2017.11.28. 21:19:41

@kisrumpf: ne is mondd, mult het ota az orok vadaszmezokon boklaszik az uramek kutyaja, kisirtam a szemeimet. nem is tudom, ha ennek a picsamacskanak is eljon az ideje... most is itt szunyokal mellettem az agyban, teljesen ossze vagyunk nove. nekem sokkal tobb oromet ad, mint a legtobb ember.

tanato 2017.11.28. 21:33:10

@fhdgy: Hol a határ témában maximálisan egyetértek.De ehhez ugye élni kellett az átkosban és határátkelni,órákig a határállomásokon.

Dikusz 2017.11.28. 21:36:13

@Zoole Reloaded: Sosem titkolnám, csak az én fészemen nincs mit mutogatni:)
A húsz évvel ezelőttit mégsem tehetem ki:)

Shaktee 2017.11.28. 21:36:30

@Zoole Reloaded: tiszta monika lewinsky effect :-)

Shaktee 2017.11.28. 21:36:34

@Zoole Reloaded: london zöldövezetét mutasd meg :-)

SzZoole 2017.11.28. 21:39:18

@Dikusz: a mostanival sincs baj, bájos a mosolyod :-))
Ez nem vicc

SzZoole 2017.11.28. 21:41:08

@swing gitan: gyere, oda barmikor beviszlek, csak leneessen a zállad a csudátúl :-))

fhdgy 2017.11.28. 21:42:02

@tanato: Igen, volt, hogy órákat álltunk a a magyar-jugoszláv határon, mert a jugoszláv foci válogatottnak meccse volt. orbán viktor ( bocs Nemecsek Ernő ) üzenem neked itt is, hogy nem sírom vissza ezt a világot, légy átkozott, ha ezt akarod nekünk!

Dikusz 2017.11.28. 22:19:06

@Zoole Reloaded: @swing gitan: szóljatok, hogy mikor mentek a zöldövezeti sétára, mennék én is:)
Na nem kell rosszra gondolni, nem kukkolni akarok (franzstadti szlengben volt erre egy jó mondás pár évtizede), csak egyszerűen csípom ahogy ugratjátok egymást:)))

M. Péter 2017.11.28. 22:30:25

@Bebbi: Sehol sem kölcsönöznek szívesen olyanoknak, akik más országban élnek és dolgoznak.

Csodabogár 2017.11.28. 23:25:41

@tanato: Bizony. Azt a csodás érzést, amikor először átautóztunk Auszriából ide, minden sorompó határőr stb. nélkül, soha nem felejtem el és máig élvezek minden határátkelést, ahol csak képzeletben van határ. Persze voltak fokozatok. Jártunk mi a DDR határon át is néhányszor. Ahoz képest a hazai semmi se volt.

Shaktee 2017.11.29. 00:11:41

@libslobsi fuszal: vannak még csodák :))

p.coldline.hu/2017/11/28/2705141-20171128-d36e6G.jpg

<3<3 LOKI IS HOME AFTER ALMOST 7 MONTHS <3<3

LOST CAT - #PERTH, ON - May 6, 2017
From: Valerie *

Getting worried because this little guy hasn't come home since he got out last night around 7pm and we really miss him. His name is Loki, he's a neutered microchipped seal point Siamese. We live on Grant Street in Perth. He's been missing since yesterday.

He's a little bit afraid of strangers so he would most likely run away if you tried to approach him. He can be lured in with a can of wet food, or the smell of fresh meat. He is not wearing a collar.

ORIGINAL POST:
via PM

Shaktee 2017.11.29. 00:11:47

A lényeg!

We have some exciting news to share! Loki is home after almost 7 months!

He's very thin and very happy to be home. He was found 20km away in the woods near Stanleyville (cottage country). If you have a missing pet, please don't ever give up hope because you just never know!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.11.29. 01:34:32

Kicsit OFF, de nem egeszen:) Valtoznak az idok, es ma mar mas megiteles ala esik az, ami annak idejen egy tronorokosnek a tronrol valo lemondast jelentette: felesegul venni egy elvalt, amerikai not :) Harry herceg es jovendobelije tortenelmet irnak...:)
www.nytimes.com/2017/11/27/fashion/meghan-markle-prince-harry-wedding-style.html?action=click&contentCollection=Europe&module=RelatedCoverage&region=Marginalia&pgtype=article

gabors 2017.11.29. 02:41:25

@Zsuzsi65: "annak idejen egy tronorokosnek a tronrol valo lemondast jelentette: felesegul venni egy elvalt, amerikai not :) "

Lemondani ugyan mirrol, Harry 5-ik !!! csak az utodlasban valami oriasi csaladi verengzes kellene ahhoz hogy rakeruljon a sor (ilyenek kozepkorban voltak divatban. bar manapsag akarmi is megtortenhet valam jihadista felorbbantja az egesz kiralyi csaladot)

amugy meg "NEM FEHER" a holgy az inkabb valami mint hogy divorcee mit is mondtak "she looks like right out of Comptons (meaning the ghetto) majd a Londoniak elmagyarazzak milyen is as ... (Skid Raw in LA ...)

.
.
.
.
.
vicc

somlobodog 2017.11.29. 06:29:01

@DieNanny CH: a személyi számát. Vagy a taj számát. Vagy az adoazonosito jelet. De ne az anyja nevét. Mert ha én kovács József vagyok anyám meg szabó Mária akkor abból is lehet kB 13 páros az országban de a fenti számokból csak egy van... És az nem érv hogy ezekre nem emlékszik valaki vagy nem találja. Elég sok helyen így van és működik az anyám nevének állandó betuzgetese nélkül is. Primitív elmaradott módszer sztem

somlobodog 2017.11.29. 06:29:18

@Matula néne: hibátlan levezetés. Egyetértek. Majd ha az elvakult kutyatulaj kint alszik a kertben és megeszi az elasott csontot akkor elfogadom hogy a kutya mellettem reggelizzen az étteremben ;). De ez is olyan hogy jó hogy vannak olyan éttermek ahol lehet kutya és van ahol nem. Így mindnyájan tudunk választani olyat ami nekünk tetszik és nem csak egy lehetőség van ahol valaki mindig duzzogni fog. Teljesen korrektnek érzem ha van kutyabarat hely és kutyamentes hely. Csak jelezzék. Ennyi

somlobodog 2017.11.29. 06:29:42

@Csodabogár: gondolom te másfél-, vagy akár 3 évesen is csendben ültél, szemlelodtel esetleg bele-bele lapoztal az élet és irodalomba mikor étteremben voltál. Jó neked. Néha a legjobban nevelt kisgyerek is bekattan általában azért mert fáradt vagy rosszkedvű. Ilyenkor kicsit rosszalkodik, ezt egy szülő próbálja kezelni. Nyilvan vannak fokozatok. Bunkók mindenütt vannak. De a gyerek esetében ugye a kor mentség egy szintig, míg az idoseknel nem... Mint ahogy abban is van különbség hogy valaki csak kicsit hazsartos vagy esetleg egy tajparaszt intolerans önző egyén...

tanato 2017.11.29. 08:10:58

@fhdgy: SAJNOS sokan visszasírják a csak a szépre emlékezem elve alapján.

tanato 2017.11.29. 08:12:03

@Csodabogár: Az NDK az egy külön világ volt,totális szigorral.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.29. 08:42:58

@Zsuzsi65: csak 80 év... a minap adtak egy dokfilmet a tv-ben, ahol a királynő kuzinja, egy másik Prince William egy magyar, emigráns elvált hölgy után epedt, de házasságról szó sem lehetett... ott útjára küldte a hölgyet:

www.telegraph.co.uk/news/uknews/prince-william/11816677/The-other-Prince-William.html

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.29. 08:54:46

@somlobodog: vagy a dolog ott kezdődik, hogy az az étterem gyerekbarát... mert a kicsinek sem lehet egy élmény másfél évesen babaszékbe beültetve a nagyokkal enni egy nyikk nélkül. Nagyon tudom értékelni az olyan dolgokat az étterem részéről, mint szinezőkönyv, ceruzák, itt az egyik helyen az asztal felülete olyan, hogy rajzolni lehet rá, csináltak rajzos útmutatót a kicsiknek, van egy doboz babakönyv... s nem csináljal "zajt" a gyerekek - s még a hely is remek.

Egyébként ez a kutyabarát étterem téma, nem reagáljátok túl? Az itteni étterem/kávézó nem azt engedi meg, hogy asztalhoz üljön veled a kutya, s benyálazza a tányérodat, hanem ott hever az asztal alatt, s van nekik fémtányér vízzel és szárazkajával... a kutyabarát hotelekről nemrég volt itt cikk, ott pl. az étterembe, spa-s részbe nem mehet állat... én is csinálok a kávézóba kutyakekszet, azt kapják, akik kutyával jönnek.

Arthamyr 2017.11.29. 09:47:02

@kisrumpf: @somlobodog: Kb. egy éve voltam egy hotelban, egy nő hozta a rohadt zsebkutyáját, és felrakta a napozóágyra. Na ez szerintem nincsen rendben, pedig én kutyabarátnak tartom magam. Persze amikor szóltam a nőnek, nem értett egy szót se angolul, az én spanyolom meg ugye nem a legjobb (persze nyilvánvaló volt neki, hogy mi a gondom, de akkor már dacból sem rakta le a kutyát az ágyról, így megdöntöttem a napozóágyat, amin meg felháborodott, de később csakazértis visszarakta az ebet). Szóltam a személyzetnek, de mire jöttek, persze elment a nő. Másnap megismétlődött, akkor egyből a személyzethez mentem, ahogy jöttek és meglátta őket, a nő takarodott elfele a kutyájával együtt mielőtt odaérnének. Tudta ő is, hogy nincs rendben, amit csinál (és értette is a problémámat előző nap), csak egy tahó volt. Szegény férje/élettársa meg kb. fogta a fejét, mert ő is helytelenítette a dolgot, csak úgy volt vele, hogy minek vitatkozzon ezen (is?) az asszonnyal, inkább ráhagyja.
Jó, hogy van kutyabarát hely, de azért szerintem az a normális, ha alapértelmezetten egy zárt hely nem kutyabarát (nyilván a tengerparti büfé vagy közepesen lepukkant pub szakadt padjai alatt pihenő kutya normális embert nem zavar). Ugyanígy az is jó, hogy van nem gyerekbarát étterem, mert amikor mondjuk egy vaskos összeget kifizetek azért (sajnos nekem párszáz euro egy alkalomra annak számít), hogy kifogástalan minőségű, különleges ételeket élvezhessek, elvárom, hogy a környezet is kifogástalan legyen. Ebbe nem tartozik bele sem a gyerekzsivaj/sírás, akkor sem, ha a legjobb gyereknek is ez természetes velejárója néha, sem senki házikedvence... Persze a sarki takeawaytől, ahol egy tizesből meg lehet úszni a kaját, ezt nyilván nem várom el.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.29. 10:38:20

@Arthamyr: no igen, némi intelligencia kell a gyerekhez s a kutyatartáshoz, s annak tudomásulvételéhez, hogy hova vihetem, s mit engedhetek meg ott magamnak (is).

Arthamyr 2017.11.29. 10:42:40

@kisrumpf: Mint mindenhez, ami a társadalomba való beilleszkedéssel kapcsolatos. :) És igen, az sem jobb semmivel, hogy ha valaki kutya, gyerek vagy bármilyen egyéb függelék nélkül bemegy egy étterembe, de mondjuk úgy üvöltözik, hogy az egész étterem őt hallja. :)

puhacica 2017.11.29. 11:28:13

@swing gitan: vannak, de az orok vadaszmezokrol meg nem nagyon jott vissza senki...

Shaktee 2017.11.29. 13:41:06

@libslobsi fuszal: uhum..

Mondtam is ma reggel a Boo makkámnak jogy

- Hey! Did you realize that i might kick the bucket before you are gone??
Csak rámnézett unott arccal - csak dobáld az egerem, szeress, ne tökölj marhaságokon

somlobodog 2017.11.29. 15:28:51

@kisrumpf: "Egyébként ez a kutyabarát étterem téma, nem reagáljátok túl? Az itteni étterem/kávézó nem azt engedi meg, hogy asztalhoz üljön veled a kutya, s benyálazza a tányérodat, hanem ott hever az asztal alatt, s van nekik fémtányér vízzel és szárazkajával.."

:)))) elképzeltem. De. Természetesen tulreagaljuk. A valóságban ez eszembe sem jut csak ha már felmerult gondoltam megosztom a lelki problemaimat e targyban:) tipikus 1st world problem Azt hiszem:)

somlobodog 2017.11.29. 15:40:23

@Arthamyr: amíg nem volt gyerekem én is jártam adult only hotelekbe. Nagyon jó volt. Javaslom mindenkinek. Főleg ha van gyereke de éppen nélküle nyaral. Spanyoloknal van jó pár ha jól emlékszem. Tok jó koncepció. Persze a baj vele hogy ott meg sok az öreg. Akik lassan mozognak az étteremben és feltartanak. Kemeny világ ez..;)

Matula néne 2017.11.29. 18:24:59

@somlobodog: Köszönöm hogy ilyen jól megfogalmaztad, maximálisan egyetértek. Én tényleg kedvelem a kutyákat (macskákat még jobban), csak azt rühellem, ha emberként bánnak velük, ill. rám próbálja valaki kényszeríteni a kis kedvenc társaságát. Ezt inkább majd én eldöntöm.

@Arthamyr: ++ Ott a pont::)))))

@kisrumpf: "Egyébként ez a kutyabarát étterem téma, nem reagáljátok túl?"
Én azóta ugrom erre a kutyatémára, amióta nap mint nap olyan szituba kerülök, hogy megyek az utcán, velem szemben jön a kutyás (mindegy hogy kis- vagy nagytestű), kutya hosszú pórázon, gazdi abszolút nem figyel, és konkrétan le kell mennem az amúgy teljesen jó széles járdáról ha az összeütközést el akarom kerülni. És ez nem 1, nem 5, nem 10 és nem is 50 alkalommal történt meg eddig.
Ami a másik elképesztő dolog (de ez valószínű csak helyi sajátosság), hogy mindenhol kutyaszaros zacskók hevernek az utcán.... tehát gazdi összeszedi a kutyaszart és utána zacskóval együtt eldobja - pedig természetesen erre külön kukák vannak mindenhol. Ezt az én szűk, korlátolt agyam igen nehezen érti meg....ha már lehajolt, összeszedte, MIÉRT dobja újra el???? - De persze erről sem a kutyák tehetnek.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.29. 18:38:54

@Matula néne: az allatok emberkent kezelese baromian visszatetszo... s irtam, egy alap intelligencia szuksegeltetik kiskedvenchez, gyerekhez egyarant. A kutyaszaros zacsko itt is problema, van aki a kerti sovenyek koze dugja be, hadd talalja meg a haz tulaja... bunkok.
A legujabb divat, s ettol az allam leesett, hogy az idosodo kutyat levaltjak ujra fiatalra... Legyen feher, bolyhos szoru edi-bedi, a regi pedig megy a menhelyre... hogy nincs ezek ellen valami torveny?!

Matula néne 2017.11.29. 19:32:13

@kisrumpf: Akkor a kutyaszaros zacskó mégsem csak helyi sajátosság, bár akkor annál szomorúbb ha máshol is van ilyen probléma. Igen, teljesen igazad van abban amit írsz, és ezek az emberek fő-fő (ál)állatbarátok; pedig milyen szívtelen dolog ez!!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása