oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. november 23. 06:30,  Kutyaszánon az Északi-sarkkörre 186 komment

2017. november 23. 06:30 Határátkelő

Kutyaszánon az Északi-sarkkörre

Felettébb rendhagyó poszt következik ma, hiszen egy Londonban élő magyar kér tulajdonképpen segítséget az álma megvalósításához, én pedig úgy gondoltam, ennyit elbírnak a blog keretei. Pláne, hogy Feri álma nem akármilyen álom, ráadásul ígéretet kaptam arra is, hogy ha sikerül megvalósítani, akkor érkezik majd beszámoló is – az Északi-sarkkörön túlról.

Miért szereted azt a várost / országot, ahol élsz? Szedj össze 10 okot, és írd meg te is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

cim_125.jpg

„Huskyk, kutyaszán, Északi-sarkkör, hó, fagy. Sátorban, hálózsákban. Ugye, nem túl csábító? A legtöbb ember valószínűleg úgy érez, mint Te... de nekem ez az álmom.

Azt hiszem, két éve hallottam először a Fjallraven Polar nevű versenyről, melynek díja egy közel 1 hetes, 300 km-es kutyaszános túra az Északi-sarkkörön túl.

Mielőtt ebben belevágnék, hadd mutassam be magam egy picit!

Két hónapból nyolc év

Gyergyószegi Ferencnek hívnak, 38 éves vagyok és Londonban élek már közel 8 éve. Nem egy nagy kaland, vannak rajtam még kívül itt sokan, gondolhatod - és igazad is van, viszont még nem találkoztam egy magyarral sem itt, aki hasonló álmokat dédelget.

Az elmúlt 8 évben sok mindent kipróbáltam. Eredetileg nyelvet tanulni jöttem, mindösszesen 2 hónapra, szóval nem volt tervben ilyen hosszú tartózkodás, de az élet mást hozott.

2015-04-30_09_55_41.jpg

A döntésben anno sokat segített a 2008-as gazdasági válság, mivel a cég (ahol akkor már 7 éve dolgoztam) kirúgott. Nem nagyon estem kétségbe, hiszen tudtam, hogy a tapasztalatommal hamar találok újabb, legalább olyan szintű állást, így nem is keresgéltem először. 

Pár hét után azért nekiálltam felkutatni a lehetőségeket, de hamar kiderült, hogy az általam elképzelt álláshoz angoltudás is kell, ami nekem nem volt. Angolt márpedig ott tanulhat a legkönnyebben ember, ahol angolok vannak, gondoltam – így kerültem Londonba. (Akkor még nem tudtam, hogy itt nem is annyira angolok élnek...) 

Szendvicsárulás bringáról, avagy út az edzőteremig 

Úgy gondoltam, hogy maradnék még egy kicsit, így dolgozni kezdtem. Akkoriban nem igazán foglalkoztam azzal, hogy mit dolgozom, mivel abban sem voltam biztos, hogy maradni fogok, így nem öltem nagy energiákat a karrierembe. 

A legelső munkám kerékpáros szendvicsárus volt, ami gyakorlatilag egy mozgó büfét jelentett, amivel minden nap ugyanazokra a helyekre (irodaházak, különböző kisebb cégek, stb.), ugyanabban az időben érkeztem.

Ez a fajta munka vicces volt, jó kondit adott, de nem mutatott túl messzire, így közel 1,5 év után váltottam és egy neves éjszakai szórakozóhelyen próbáltam szerencsét. 

Ott aztán a pohárszedőtől indulva, egészen az operations manageren-en át, bartenderként és kidobóként is funkcionáltam. Persze nem egy időben. :)

Végül ott kötöttem ki, ami igazán közel állt hozzám mindig is, ez pedig az edzőterem, a testépítés és személyi edzés. Ezt csinálom jelenleg is, szerintem sikeresen, hiszen remek vendégkörrel rendelkezem Észak-Londonban, és azt csinálom, amit szeretek! Ráadásul tavaly nyár óta különböző kalandtúrákat is szervezek.

Ez azért Londonban elég nehéz, nem mintha nem lennének természetközeli helyek (rengeteg hatalmas, gyönyörű park van például), hanem mert aki itt él, az általában nagyon elfoglalt, állandóan rohan, nem nagyon van ideje mással foglalkozni. Ez rám, főleg az utóbbi 2-3 évben hatványozottan igaz. 

A versenyekre felkészülés és az edzések tartása gyakorlatilag minden időmet leköti. Nem panaszkodom persze, hiszen nagyszerű, hogy ennyien szeretnének velem edzeni, de ezzel együtt tény, hogy nincs sok időm másra. 

Miért éppen Skandinávia? 

Mindig is vonzott a tél, a hó, a hideg. Nem annyira vonzanak a tengerpartok és a meleg... a magas hegyek és a hideg annál inkább. Talán viking lehettem előző életemben... 

Szerencsés gazdija voltam két csodálatos huskynak, akik már anno előre jelezték gazdájuk beállítottságát. Szegények, már fent húzzák valahol a szánkót.

2015-04-30_10_03_04.jpg

Röviden talán ennyi magamról... 

Vissza a versenyhez! 

Az idei Fjallraven Polar kicsit más szabályokkal indult, mint a korábbiak. Folyamatosan az oldalukon tartottam a szemem és amikor végre kiírták az ideje pályázatot, azonnal cselekedtem. 

A Koloreditors nevű, nagyon kedves és profi magyar csapattal készítettünk egy videót a kampányhoz. Azért is nagyon hálás vagyok nekik, mert nagyon segítőkészen álltak a kérésemhez és maximális kreativitással kihoztak mindent a kérésemből, ami akkor nagyjából annyi volt, hogy „van ez a verseny... neveznék... kellene egy videó!” 

Ezen kívül semmilyen útmutatást nem tudtam nekik adni, de a profizmusuk és szakmai múltjuk sokat segített (a videót a pályázatomnál meg tudjátok tekinteni).

Idén az országok különböző csoportokba vannak osztva és a szervezőkkel történt előzetes egyeztetést követően a UK/Benelux csoportban indultam, egyedüli magyarként. 

Minden csoportból két ember jut ki a túrára, egy, akit beszavaz a közönség, a másikat pedig a zsűri választja ki a pályázatra beadott videók alapján. A nyertesek minden, az úttal kapcsolatban felmerülő költségét (utazás, felszerelés, élelem, stb.) a szervező cég állja. 

Felejthetetlen élmény 

A korábbi résztvevők beszámolója (és az elképzeléseim) alapján a túra felejthetetlen élményt és maradandó nyomokat okoz a résztvevőkben. Ezt szeretném én is átélni! 

Ehhez Te is nagyban hozzájárulhatsz (sőt, nélküled egyáltalán nem is sikerülhet!) egy kb. 15-21 másodperces szavazatleadással! Jelenleg vezetem az angol csoportot, de még rengeteg idő hátravan és jönnek fel az üldözőim.

11_19.jpg

Nyilván az angoloktól sok segítségre nem várhatok, így csak abban bízhatom, hogy honfitársaim otthonról, vagy bárhonnan a világból, segítenek abban, hogy megvalósulhasson ez az álom. 

Amennyiben úgy érzed, hogy segítenél, akkor kérlek az alábbi linken add le a szavazatod és ami talán még fontosabb, oszd meg a linket/felhívást és kérd meg barátaidat is, hogy csatlakozzanak hozzád! 

Ha szeretnéd nyomon követni az eseményeket, akkor nyugodtan vegyél fel a Facebookon ismerősnek, mert ott biztos lesznek friss hírek folyamatosan!”

HÍRMONDÓ

Ausztriai munkák nem csak síszezonra

Lassan kezdődik a síszezon Ausztriában, ennek egyik jele, hogy egyre több az ilyen típusú álláslehetőség is. Ezek között válogattunk ma, persze azért lesz más is, hogy az se csalódjon, aki más területen helyezkedne el.

Mennyit utalnak haza a magyar határátkelők? 

A kérdés még annál is bonyolultabb, mint gondolnánk, hiszen eleve azt sem lehet pontosan tudni, mennyi magyar él külföldön, akkor azt pláne honnan tudhatnánk, mennyi pénzt utalnak haza. Különböző összegek keringenek, a különbség pedig hatalmas. 

Te odaadnád egyheti fizetésed? 

A kutatás szerint a Nagy-Britanniában dolgozó alkalmazottak reálbére 1,7 százalékkal alacsonyabb volt, mint a Brexitről tartott népszavazás előtt. Ez konkrétan egyenértékű egy 448 fontos bércsökkenéssel, amely a CEP számításai szerint átlagosan egy heti bérének teljes összegét jelenti. 

Egyre nehezebb a fiatalok helyzete 

Nem könnyű a fiatalok helyzete, hiszen a főiskola elvégzése után csak töredéküknek sikerül elhelyezkednie. A Nemzetközi Munkaügyi Szervezet friss jelentése szerint bizonyos gazdaságokban romlanak a foglalkoztatási feltételek, így nőhet az ifjúsági munkanélküliség. 

Magyarország megint megbukott a PISA-teszten 

Ahogy az már az előző felmérésből kiderült, a magyar gyerekek számára a szövegértés és a matematika gyenge pont. Az OECD új modulja alapján az együttműködéssel is van némi problémájuk.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr213347875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dikusz 2017.11.23. 07:42:57

De klassz ez a srác!
Kívánom, hogy sikerüljön neki az álma, drukkolok érte:)))

Golf2 2017.11.23. 07:57:09

Szèp kutya,èrdekes story.

SzZoole 2017.11.23. 08:06:44

Szavaznék én, csak sajnos nincs feszbukom, egyébb lehetőség?

Sesamelmo (Q) 2017.11.23. 08:50:19

En is minden jot kivanok neki!!! Remèlem sikerül!
Van kutyàd most is?

sZulamith 2017.11.23. 08:52:45

Kellenek az álmok. Sok sikert!

Bredpitt Monika 2017.11.23. 09:00:56

Jol latom, hogy puhacicaek is benne vannak a buliban?

A posztolohoz: ingyen semmit nem adnak, ha idetolod a keped szavazok neked.

puhacica 2017.11.23. 09:31:40

@Dikusz: mi is szoritunk neki nagyon, tenyleg klassz srac! :)

@Zoole Reloaded: tudod te, hogy hasznalj facebookot ;)

@Bredpitt Monika: igen, egy picit. es remelem ez nem hatraltatja ot. :D

------

Feri, koszonjuk a meltatast! :)

lapetiteparisinne 2017.11.23. 09:35:58

Ez tök jó. Szavaztam :)
Bár tényleg érdekes, hogy csak db- vel lehet ( nyilván,
Hogy csak 1 jelöltre lehessen)- na de, akinek nincs?
Bírom amugy az ilyen embereket, kitalál valamit, tesz érte- ha úgy alakul, segítséget is kér. Ez jó. Sok sikert posztolonak.

Bredpitt Monika 2017.11.23. 09:52:23

@lapetiteparisinne: nem veletlenul mondjak, aki ker az kap

Bredpitt Monika 2017.11.23. 09:55:11

@libslobsi fuszal: ettol, hogy ti benne vagytok, azert erdekesebb a tortenet, eloszor azt hittem, hogy valami penz kunyeralas lesz......

puhacica 2017.11.23. 10:03:14

@Bredpitt Monika: nem, tenyleg "csak" a szavazatotokat keri. :)

@Dikusz: egyebkent kepzeld, olyan jot mosolyogtam, mikor a hatizsakos beszelgetes zajlott hetvegen, mert ezt a versenyt es a fonyeremenyt az a ceg szervezi/finanszirozza, aki a tradicionalis, "ronda" sved hatizsakot. es akkor en mar tudtam, hogy lesz ez a poszt, es baromi erdekes, hogy epp most bukkant fel a fjallraven mas forrasbol is, amirol eddig en sem tudtam. szoval ez egy jo jel, ugy dontottem. :D

wien74 2017.11.23. 10:07:49

Álmok, küzdelem, siker! Ezt kívánom!
Szavazatom leadva!

puhacica 2017.11.23. 10:21:20

@Határátkelő: hat en meresztgettem a szemeim rendesen, hogy pont ez, pont most! :D

Határátkelő 2017.11.23. 10:23:14

@libslobsi fuszal: Akkor mondjuk azt, hogy direkt volt! :D

Hari Seldon 2 2017.11.23. 10:39:43

Hát én is csak sok sikert tudok kivánni. Nincs valami facebooktalan szavazási lehetőség?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.23. 11:06:26

@libslobsi fuszal: hihi, jot mosolyogtam, gondolvan, a hatizsak elo fog jonni... Remelem, nyer.

Pernilla 2017.11.23. 11:22:08

@libslobsi fuszal: jót röhögtem én is a Fjällrävenen ma :D Reméljük nem Feri kárára ment a hétvégi "lejáratás" :D
A videót sajna még nem tudtam megnézni, de ment a szavazat Ferinek, szimpatikus fickónak tűnik.
(ps. ehhez kellett a svéd havas tájas videó? :)

puhacica 2017.11.23. 11:39:30

@kisrumpf: igen, azt hiszem ez a hatizsak emlekezetes marad :)

@Pernilla: ehhez, de nem jott reakcio, szoval megoldottuk maskepp. :)

Dikusz 2017.11.23. 11:40:49

@libslobsi fuszal: akkor visszavonok minden negatív véleményt, amit abban a posztban mondtam, csak teljesüljön a srácnak amire vágyik:)

Bár semmi rosszat nem írtam (azt hiszem), csak annyit: én ilyen hátitatyót még nem láttam itthon annak ellenére, hogy ridikült csak akkor hordok, ha feltétlen muszáj. Mindig hátizsákkal cuccolok. Van városi, cipekedős (vadiúj tartaléknak), kicsi/közepes/nagyméretű túrázós hátizsákom. Ha összeszámolom, legkevesebb 10 db.

Van beszélgetős fészbukom, alig használom, ezért segítséggel, de szavazok még ma. Aktívan fészes barátoknak meg szólok. Az eredményről majd írjatok:)

puhacica 2017.11.23. 11:52:19

@Dikusz: dehogy irtal rosszat! :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.23. 12:12:49

Haha, kurva huskik, állandóan teli szájjal röhögnek... :D
És q jó prémjük van, imádok beléjük kapaszkodni, jól megrángatni.
És még az a gyilkosan kék szemük.
Cafat népség, az biztos! :D

Szavaznék én is, de falloszbúk hiányában most ez elmarad...
Gondolni kéne a maradiakra is. :D
Amúgy sok sikert, a téli sarkkör az nem sz@rral gurigáz! :-))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.23. 12:15:57

Mi ez a hátizsák-dolog?És miért ronda?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.23. 12:19:40

Kutyaszánt eddig elég röhejes módon csak kerekes verzióban próbáltam, a magyar alföldön, de úgy sem rossz.Akkor még asszem nem voltunk kidisszidálódva.
Két beste huski húzta, gyönyörűen engedelmeskedve a vezényszavakra.Tulajdonképpen el is húzhattak volna a hajcsikába is a sztyeppe közepére, aztán ott meg beintve a visszahúzásra; de nem, szépen azt csinálták, amit mondtam nekik.:D
Nem volt ott a gazdájuk/kiképzőjük...

Herr Géza 2017.11.23. 12:28:52

Ki ez a “A Koloreditors nevű, nagyon kedves és profi magyar csapat” ? Valami újabb médiamogul van születőben? :))))))))
(a gyengébbek kedvéért: vicc vót....)
Hajrá, rajtam nem múlik!

Shaktee 2017.11.23. 12:29:26

Leszavazva, sok szerencsét!

puhacica 2017.11.23. 12:39:56

@Herr Géza: az, az uj 20th century fox. :D

Pernilla 2017.11.23. 12:47:13

@libslobsi fuszal: áh basszus, pedig akkor még akartam is neked írni, hogy én is tudnék benne segíteni, de aztán jól elfelejtettem. Na majd este meglesem mit produkáltatok nélküle ;)

Pernilla 2017.11.23. 12:49:04

@geegee: nézz be a vasárnapi blogajánlóba.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.23. 13:02:18

@libslobsi fuszal: Huszadik századi róka?WTF? :D
Akkor már legyen macska, nem?

P.Elliot 2017.11.23. 13:09:09

Nem vagyok a facebookon de majd szolok az ismeroseimnek, baratoknak hogy szavazzanak...
Vegre valaki aki szereti a havat, hideget.
Sok szerencset kivanok!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.23. 13:25:14

@Pernilla: Jaaaaa, már látom.A táskának csak a színével van baj, mármint ha egy hetero férfi akarja hordani...Khmmm. :D
Ha egy 6-8 éves kicsi bestella, mint pl a mienk is, akkor még elmegy... :D
De más színekben ennyi bajom sincs vele.

2017.11.23. 13:25:18

Videó megtekintve, szavazat leadva, hajrá-hajrá.

Taxomükke (UK) 2017.11.23. 13:26:49

@Herr Géza: Valami migrancssimogato hazaarulo libsibolsi bagazs, asszem.

Herr Géza 2017.11.23. 13:35:45

@Taxomükke (UK): Ez tiszta volt nekem is. :)) Kitántorgott mosogatók gipszkaron kégliben nyomorogva. :)))

Herr Géza 2017.11.23. 13:37:44

@libslobsi fuszal: Nono, 21st century libsi fox! :D

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.11.23. 13:43:10

Jó terv, szimpatikus hozzáállás, sok szerencsét kívánok hozzá.

A túra helyszinét a "szívem egyik csücske" Kiruna "magasságában" kell elképzelni. Az Ausztriánál is nagyobb önkormányzat számos turisztikai látványossággal rendelkezik. Itt van Svédország legmagasabb csúcsa, a Kebnekaise, Jukkasjärviben a Jéghotel, és Abiskoból indul a többszáz kilométeres "hiking" ösvény, a Kungsleden. Kirunában a vasbánya miatt megrepedő talajról éppen most kezdik elköltöztetni a házakat...

A túra hivatalos honlapján közölt adatok szerint a szánkózás áprilisban ejtik meg. Áprilisban jártam ott, akkor már erősen sütött a nap, (nem hiába reklámozzák a napszemüveget!) rohamosan olvadt a hó.

skandikamera.se/turista/kebne/kebnekaise-aprilisban.htm

A Jégszálló április elején bezár, az északi fény ritka mint a fehér holló, arra februárban a legnagyobb az esély, akkora jön a legtöbb japán látogató Abiskoba.

A szánkós útra jelentkezés szociális médián való megszavaztatása ügyes - egész világra kiterjedő - és olcsó marketing a Fjällräven részéről, amit az eddigi túrák résztvevői is felrónak a cégnek. Termékbemutató ide, reklám oda, valamennyien elismerik azt, hogy ilyen kalandban közönséges halandónak ritkán lehet része.

Arthamyr 2017.11.23. 14:11:34

+1 szavazat, sok sikert!

gabors 2017.11.23. 14:18:27

allatkinzashoz azert nehogy mar barmivel is hozzajaruljunk !!!

nem kene visszahozni az agarversenyeket elo nyullal ?

nincs eleg cirkuszi oroszlan !

gabors 2017.11.23. 14:19:26

Amugy Happy Thanksgiving az usa-ban allomasozoknak :-) (persze mindenki masnak is csak ez ITT unnep)

puhacica 2017.11.23. 14:26:33

@geegee: majd a kovetkezo... :D

@Taxomükke (UK): @Herr Géza: puszi nektek is :D

@Pernilla: kerek lett igy is, de koszi azert! :) ne varj egy the revenantot, csak egy figyelemfelkelto kis mozit csinaltunk. :)

puhacica 2017.11.23. 14:27:36

@gabors: latom, sokat ertesz ehhez a fajtahoz... :D

gabors 2017.11.23. 14:55:33

@libslobsi fuszal: kepzeld tudom mi a husky ... de kutyaval szant huzatni mint verseny (sport ??? ne viccelj) AZ allatkinzas pontasan mint loverseny vagy agarverseny !! Ez kb olyan mint hogy a vadaszat is sport !!!

amugy minden evben kutyak halnak meg az Iditarodon ...

Cirkuszba is jarsz?

puhacica 2017.11.23. 15:02:01

@gabors: minden alkalommal megbanom... (sohajto emoji)

Pernilla 2017.11.23. 15:14:47

@libslobsi fuszal: a revenantot nem láttam, úgyhogy nem lesz viszonyítási alap :D

gabors 2017.11.23. 15:16:30

@Arthamyr: nem teljesen ... de sajnalom a paradicsomot is amit magam termelek -)

ettol fuggetlenul allatokat szorakoztatsra versenyre hasznalni az szerintem allatkinzas (ha meg penzert teszi ezt valaki az meg hab a tortan) ... az inuitok jogat arra hogy ugy eljenek mint osapaik teljesen megertem es al is fogadom de ettol meg ne kell balnakra vagy fokakra, vagy akar kacsakra vadaszni .szorakozasbol

adg 2017.11.23. 15:18:34

En jarok neha cirkuszba.

Shaktee 2017.11.23. 15:20:18

@gabors: nincs huskied, ugye? nekem van..
nem érted ezt a dolgot

hess vissza a pulykás lecsodhoz :-)

Happy Thanksgiving

gabors 2017.11.23. 15:24:11

@libslobsi fuszal: :"@gabors: minden alkalommal megbanom... (sohajto emoji) " csak kerdezem mit bansz meg ??

Nalad kb hol a hatar ? emberek szorakoztatasara pl kakas viadal az ok ? (mert ugye a kakasok verekszenek maguktol is ?) vagy kutya viadal is ok ? (hiszen a kutyak siman verekszenek hogy ki lesz az alfa male), bika viadallal hogy alsz ?

Szerintem a kutyaszanas verseny ugyanez, sot szorakozaskent kutyaszannal eszaki sarkkorre menni is. Igen a benszulottek igy csinaltak amig nem volt mas de nem szorakozasbol tettek !!!

Konyorgom mit bantal meg ? Azt hogy tamogatod az erre tenyesztett allatok kizsakmanyolasat ? (remelem)

Tudom eszunk hust (en szemely szerint tobb szojat es mas hushelyettesitot eszek mint hust es amikokr lesz majd az allatok nelkuli feherjet fogok enni)

2017.11.23. 15:30:03

@gabors: a plastic pussy is hushelyettesito, azt is használod, nehogy az igazit koptasd el........

gabors 2017.11.23. 15:35:37

@Swing Gitan: " nincs huskied, ugye? nekem van..
nem érted ezt a dolgot" bocs miert ne erthetnem ??

Te befogod oket hogy szant huzzanak versenyeken ? es ha nem akkor a huskied boldogtalan ? nehogy mar ? A hulye vadon elo farkasok is alig varjak hogy vegre szant huzhassanak, nem ?

Amugy pulykat mar 20 eve nem csinalunk ha eppen az van vendegsegben en megeszem de felesegem mar azt sem ...

lecsobol meg lehet valami mara van hozza minden jo otlet tojasos lecso !!!

puhacica 2017.11.23. 15:44:43

@adg: en is. gyakrabban mint kellene :D

@gabors: azt, hogy szoba allok veled

gabors 2017.11.23. 15:46:12

@adg: "En jarok neha cirkuszba. " es hogyan tetszenek az elefantok tigrisek vagy akar oroszlanok, akiket egy szobanyi ketrecben tartanak egesz eletukben ... es mindenfelere megtanitanak azert hogy hasznot hajtsanak a tulajoknak gondolom alig vartak hogy embereket szorakoztassanak ... :-(

szerintem eljutottunk mar odaig hogy erre semmi szukseg nincs ... ugyanugy mint kakasviadalokra, bikaviadalokra es kutyaszan versenyekre sem ...

Dikusz 2017.11.23. 15:49:49

@gabors: ez a te véleményed, az enyém más.
Nem értek a kutyákhoz, soha nem is volt kutyám, viszont szeretem őket. Meg fogok kérdezni olyat, aki ért hozzá, mi a véleménye erről.

A huskyk munkakutyák, erre lettek kitenyésztve, lételemük a mozgás, az, hogy "dolgozhassanak". Mi bajod van a szánhúzó versenyekkel? Nem lehet összehasonlítani kakasviadallal, kutyaviadallal, vagy bikaviadallal. Normális szánhúzó-versenyen nem hiszem, hogy az lenne a cél, hogy ezeket a kutyákat halálra hajszolják.

Azt mondod, az inuitok szórakozásból vadásznak bármiféle állatra? Nem gondolnám, ahogy a huskykat sem a verseny kedvéért tenyésztik.

Idáig hallom szerencsétlen szójabab jajveszékelését, amikor megeszik őket az emberek. Azt kiabálják, hogy " segítséééég! gyilkos, gyilkos!" - ehhez a mondathoz szívem szerint azt írnám, hogy "vicc volt", annak is szántam, de azt hiszem nem sok értelme van...

gabors 2017.11.23. 15:52:46

@libslobsi fuszal: "@gabors: azt, hogy szoba allok veled " ez a te dolgod azt teszel amit akarsz en sem szolok hozza tobbekhez sem alapbol de a szemelyes ellenszenven kivul mi is volt ami szerinted nem OK ... abban amit irtam.. (en peldadul elitelem a kutyak/macskak penzert tenyeszteset is csak menhelyrol volt kutyank mert akik megvettek oket kidobtak )

Ha gondold ird meg hogy nem ertesz egyett avval amit irtam es szerinted az teljesen rendben van hogy penzert allatokat szorakozasunkra hasznajunk .. vagy nem ? Vagy nalad a kutyaszanhuzo verseny meg belefer ...

2017.11.23. 15:55:22

@Swing Gitan:

Jópofa.

Most megnéztem/-hallgattam pár videót még ettől a csókától, hát az arca egy tanulmány. :)

@gabors:

Nyílt kapukat döngetsz, fűszál kisasszony tök nagy állatbarát.

(adg-ről nem tudok nyilatkozni. adg szőrös. azoktól minden kitellik)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.23. 15:57:53

@Hobbiszakács: Így van, megyünk is fölfelé februárban, mint a huzat.Pont a kirunai költözés és az abiskoi ződfény-néző ojjektum a cél,meg persze Lulujóban is kicsit lézengeni.Remélem,lesz azért aurora.
Kirunában gondolom rengeteg melós kéz kellhet most, az elkövetkezendő 80-100 évben, amit saccolnak a project végéig.
Komoly dolog lesz...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.23. 15:58:53

@Swing Gitan: Gyengébbek kedvéért, én a róka vs macska ellentétre céloztam...Szerencsére, akinek írtam, az megértette.

gabors 2017.11.23. 15:59:25

@Dikusz: "
A huskyk munkakutyák, erre lettek kitenyésztve," ez olyan 19dik szazadi gondolkodas mint a lovak nem? pont ezzel a szemlelettel van a gond... az ember kizsakmanyolta az egesz termeszetet ... es ilyen is van hogy MUNKAKUTYA !!! basszus

"
Azt mondod, az inuitok szórakozásból vadásznak bármiféle állatra? " pont az ellenkezojet mondtam ha elolvasod megegyeszer ... pont azt mondtam hogy NEM szorakozasbol tettek hogy kutyakat "hasznaltak" vagy fokakat balnakat vadasztak le kajanak ..

"Nem gondolnám, ahogy a huskykat sem a verseny kedvéért tenyésztik. " na ja Londonban mi ??? amit irtam PONT az ellenkezoje .. Viszont Londonban es sok mas helyen SZORAKOZAS (tudom sportnak is hivjak) celjara teneyesztik es kepzik a kutyakat .. csak szolok hogy a legtobb inuit a snowmobilt preferalja !!!.

gabors 2017.11.23. 16:04:57

@Dikusz: "Nem lehet összehasonlítani kakasviadallal, kutyaviadallal, vagy bikaviadallal." dehogynem !! 60-70 eve teljesen normalis volt es sportnak hivtak a bikaviadalt ha egy akkori spanyolnak ezt mondtad volna nem is tudom mit csinalt volna veled lasd Hemingway Death in the Afternoon (ha jol emlekszem magyar cime Halal Delutan) ...

na mennyit is valtozott a vilag ? szerintem nekem lesz igazam ebben de mint a vak is mondta majd meglatjuk 20 ev mulva

gabors 2017.11.23. 16:11:00

@Nagy kámpics: "
Nyílt kapukat döngetsz, fűszál kisasszony tök nagy állatbarát." ennek orulok !!!

nekem ugy tunt (lehet rosszul ) hogy a kutyaszanos kirandulast tamogatja ha nem akkor valamit felre erthettem

de mondhatta volna mar hogy NEM tamogatja kutyaszanos versenyeket ahelyett hogy sohajtozott :-) meg azt irta hogy nem ertek hozza azt nem fejtette ki hogy mihez ... (mert nagyon sokmindenhez valoban nem ertek)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.11.23. 16:15:11

@geegee: Irigyellek... hanem Nikkalouktát kerüld el, az Svédország leghidegebb pontja. :-)

Ha a Torne folyó mellett elhaladtok, figyeld meg a jégen álló házikókat, az ark-okat. Ahogy megerősödik a jég, a kulipintyót kihúzzák a jégre, begyújtanak a petróleumkályhába, az alján felemelnek egy csapóajtót, lyukat fúrnak a jégbe, és... halásznak. Legtöbbször rödinget - havasi szemling - fognak. Vigyél egy üveg márkás vodkát - azért márkásat, mert nagy ínyencek - és azzal kopogj be!

Abiskoban üljetek felvonóba, és vitessétek fel magatokat a Nuolja hegyre, Az étteremben az ablakhoz üljetek. Előtted a település, a távolban pedig a Lapportten.
:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.23. 16:38:09

@Hobbiszakács:

Haha, voltunk már ott, mindkét helyen, 2010-ben... :D
Egy csoda volt, a rendes telek hazája.Fél méter hó minimum mindenhol és 2-3 hónapig minusz 20-30 fok, de lehet hidegebb is.
:D
Lulujóban kidobtuk a karifát januárban, de olyan szépen beleállt a hóba, mintha ott nőtt volna ki.Na, mondom, majd ha kiolvad és eldől, elviszem a szemetesbe.A nyavajás május közepéig ott zöldellt, belefagyva a környezetbe... :-))))))

Most csak megismételnénk a látogatást, meg megsasolnánk, mi változott.

Shaktee 2017.11.23. 16:50:29

@gabors: Olvass Jack Londont kezdetnek..:-)

Shaktee 2017.11.23. 16:50:33

@Nagy kámpics: Ha van hozzaferesed keresd meg a Flamenco Flamenco filmet Carlos Sauratol(netflix), ott is enekel..eszmeletlen a manush!

Shaktee 2017.11.23. 16:50:40

@geegee: Mindenki joljart gigike, most mar a matskát is értem
:PP

gabors 2017.11.23. 16:55:30

@Swing Gitan: "@gabors: Olvass Jack Londont kezdetnek..:-) " ne bassz mar !!! gondolod hogy nem olvastam az osszeset ?? Call of the Wild .. (sot nezem a gold-rush-t ami valosagban ott van ahol Jack London aranyat banyaszott ... ne hogy mar azt hidd hogy hulye NYC bolsi/libsi/kommunist ir csak ide :-))

baszod akkor a szanhuzo kutya volt a snowmobil mint amikor en gyerek voltam akkor nem a UPS hozta a butort hanem a ketlovas-kocsi (egy kisvarosban) sot a szenet is !!!

Arthamyr 2017.11.23. 17:03:37

@gabors: Ha a paradicsomot is sajnálod, akkor tényleg jogosan tekinted állatkínzásnak a lóversenyt. :)

Arthamyr 2017.11.23. 17:05:51

@gabors: Nem kell állatokat enni, már most is van állatmentes fehérje, ha valaki tényleg nem akar...

gabors 2017.11.23. 17:17:57

@Arthamyr: "@gabors: Nem kell állatokat enni, már most is van állatmentes fehérje, ha valaki tényleg nem akar... "

tudom es amit lehet meg is teszek ... azert meg messze vagyok a vegan-lethez nem is ez a celom, de amikor lehet szolok (felszolalok ) a nyilvanvalo allatkinzas ellen

puhacica 2017.11.23. 17:42:51

@Nagy kámpics: en? allatbarat? hogy lennek mar? latod, tamogatom az allatkinzast, tenyesztett macskam van es meg SZALONNAT IS ESZEM!!! :D

2017.11.23. 18:21:14

@gabors: @libslobsi fuszal:

Ez az állatbarátság/környezetvédelem érdekes kérdés amúgy, már ha tényleg nekiáll az ember szénlábnyomot számolni, meg hogy csak állatmenhelyről vesz be kutyát, meg ejnye tejipar.

Zárójelben: izgalmas volna megpróbálni a környezetvédelem-alapú fat shaminget, kíváncsi vagyok, olyan progresszív helyeken, mint az USA, milyen lenne a fogadtatása.

A dagadt emberek ugyanis nem csak többet zabálnak, de többet is kakálnak például, amit mind-mind fel kell dolgozni, ergo aktívan rombolják a környzetet. Nyilván többet is lélegeznek, sőt, többet is finganak. Helló, ózonpajzs.

Dagadtnak lenni tehát nem elsősorban esztétikai vagy egészségügyi kérdés, hanem erkölcsi: a bolygóért aggódó, morális tartással rendelkező ember nem lehet dagadt. Ha úszógumid van, szar ember is vagy egyben, azt hiszem, ez világos.
Zárójel bezárva.

Na de szóval ökológiai lábnyom és társai. A helyzet az, hogy az ezzel kapcsolatos eredendő bűn, amit elkövethet az ember, ha megszaporodik. Hiszen természetesen az ember kölyke is fog kakálni egy csomót, sőt, a kisonokák is, és így tovább, és előáll mindjárt egy (ideális esetben) végtelen numerikus kakasor, a maga végtelenbe tartó kakaösszegével. Szumma n, ha az n tart a kakavégtelenbe, satöbbi-satöbbi, én bizos vagyok benne, hogy olvastam valami ilyesmit valahol. Ráadásul a sok kis környezettudatos vegán-csemete zabálja majd a hüvelyeseket tonnaszám (lencsefehérje, gyerekek, toljuk csak befelé), issza rá a mandulatejet, és úgy fingik, mintha nem volna holnap. Nem jó, nem jó.

Értjük már, remélem, hol rejlik a gyermekcsinálás mélyén a pofátlan erkölcstelenség és bolygógyilkolás?

Mármost ha valakinek nincs gyereke (nekem például nincs, fűszál kisasszonynak sincs), akkor ez alól mentesül. Ehetek én vöröshúst addig, amíg köszvényt nem kapok, csináltathatok magamnak kabátot 101 kiskutyából satöbbi (álmom e tekintben a fajtalankodás mirelit csirkével), sosem tudok akkora kárt okozni, mint a szaporodó ember. Ez világos, nem?

Ha tényleg el akarunk menni abba az irányba, hogy állatokat enni erkölcsös-e, hát kérem szépen, beszélhetünk majd erről is, de csak ha beszüntettük a szaporodást. Morális ember ugyanis nem csinál gyereket. Ennyi.

---
(A fentiek szatírának volt szánva, még mielőtt.)

gabors 2017.11.23. 18:55:49

@Nagy kámpics: ha nem is teljsen de nagyjabol egyetertek

en kb 25 eve gondolom ugy hogy a kornyezetvedelmi problemak donto tobbsege nem mas mint "over population" tulnepesedes .. ha beleolvasol a 70-es evek kornyezetvedo tanulmanyaiba (en csak a 90-es evekben tettem) akkor lathatod hogy mar akkor ez volt az alap de hamar rajottek hogy ezt igy eloadni nem lehet sem a "kereszteny" sem a "hindu" foleg nem a "mohamedan" vilagban

meg a mai napig is voros poszto a vallasos barmok szemeben a "family planning" csalad tervezes a terhesseg megszakitas (abortusz) meg antichrist ordog meg amit akarsz

az ensz 1969-ben alapitotta a population fund (nepesedesi alap) ot de csak 1972-en a KORNYEZETVEDELMIT ...

Na nem is tudom mit mondjak meg (szoval ha hiszed ha nem kepben vagyok ebben nem is kicsit) Tobb konyvet is ha csak ici picit is de szerkesztettem a 90-es evek masodik feleben ...

gabors 2017.11.23. 19:00:23

@Nagy kámpics: " Morális ember ugyanis nem csinál gyereket. Ennyi." igy igaz ... legalabbis addig amig a fenntarhatosagig vissza nem ter... ami kb fele a mostani letszamnak ...

puhacica 2017.11.23. 19:09:06

@Nagy kámpics: LOL, akkor ezt nyertem. :D

multkor volt egy felmeres, talan a bbc facebook oldalan, meg lehetett nezni a kis okolabnyomunkat. hat az enyem rohadtul nagy, pedig csomo mindenre odafigyelek, de kozben ugye eszunk hust, ropkodunk jobbra-balra... szoval a vegen az jott ki, hogy feluton vagyok az europai es a vilagatlag kozott.

a masik: mostanaban szoktam online kajat rendelni olyan farmokrol, ahol a csirkeket hagyjak maguktol megnoni, helyi alapanyagokat hasznalnak, meg minden ilyen josag, a cuccot pedig e-autokkal hozzak ki, nem csomagolnak nejlonzacskoba es ha kerem, a futar elviszi a felesleges csomagoloanyagot. raadasul a bevetel 75%-at adjak vissza a termeloknek, mig egy atlagos brit lanc csak 23-at. baromira ugy ereztem az elso rendeles utan, hogy most aztan milyen jot cselekszem, erre beleolvastam a neten a review-kba. es total lelomboztak, mert jottek a zoldek, hogy ugyan hogy kepzelik, hogy kornyezetbaratnak nevezik magukat, mikozben HUST is lehet rendelni es szegeny allatok, es micsoda kornyezetszennyezes es pazarlas 1kg hus eloallitasa blablabla. ami nyilvan igaz, csak miert ezeket huzzak le, akik legalabb probalnak valtoztatni. szoval ja, igazsagtalan az elet. (sohaj)

gabors 2017.11.23. 19:15:51

@libslobsi fuszal: ha mar ennyit tudtal irni .. akkor ird mar meg egy mondatban hogy a kutyaszanos versenyekrol mi is a velmenyed utanna persze a sohajjal ... (amit irsz az amugy hulyeseg ... mert azert huznak le mert NEM tudod mit csinalsz mert nem erdekel jobban mint az ADvertisment elotte is megtudhattad volna )

PolgárJenő 2017.11.23. 19:34:18

Kedves Kommentelők! :)

Elöször is nagyon köszönöm azoknak, akik támogattak a szavazatukkal! Nagy segítség ez!!
Több, mint 4000 szavazat után azt tudom mondani, hogy ilyesmi, hogy "állatkínzás", eddig még nem merült fel a szánhúzással, szánhúzókkal kapcsolatban.
Csak az mond ilyet, akinek sosem voltak ilyen kutyái...akinek pedig már voltak (pl.én) az tudja, hogy ezeknek a kutyáknak mindenféle kiképzés, oktatás nélkül is a vérükben van az, hogy húzzanak...nagyon várják és olyankor vannak elemükben...olyankor vigyorognak a legszélesebben! ;)

Köszönöm a további szavazatokat is, nagyok vagytok!! :)

gabors 2017.11.23. 19:51:18

@PolgárJenő: "Csak az mond ilyet, akinek sosem voltak ilyen kutyái."

Nehogy mar ... azert biztos hogy ennel okosabb vagy "hogy ezeknek a kutyáknak mindenféle kiképzés, oktatás nélkül is a vérükben van az, hogy húzzanak." ha nem akkor nagyon nagyon sajnallak (de oszinten !!) teljes baromsag ra-szoktattad oket erre "valamivel" persze hogy mosolyognak RAD ... tenyleg ekkora hulye vagy ???

barmit meg lehet tanitani egy kutyanak (pavlov mond valamit ..)

azert mert van erre penzed azert tok hulye vagy mar bocs !!!

egy pincsitt meg lehet erre "tanitani"

ekkora barom CSAK egy EMBER lehet hogy egy "allat" csak azert van hogy OT mint EMBERT bodogga tegye ... nem is merek a felesegedre gondolni ....

WOW ez egy magyar

puhacica 2017.11.23. 20:12:31

@gabors: "egy "allat" csak azert van hogy OT mint EMBERT bodogga tegye"
ezt irta volna?
de igazad van, ekkora barom csak _egy_ ember lehet, kitalalod ki az? :D

Golf2 2017.11.23. 20:16:18

@Hobbiszakács: Pénzt kér a kocsija megjavítására...

2017.11.23. 20:20:01

@gabors:

"ekkora barom CSAK egy EMBER lehet hogy egy "allat" csak azert van hogy OT mint EMBERT bodogga tegye ... nem is merek a felesegedre gondolni ....

WOW ez egy magyar"

Naaa, ez kicsit elszaladt azért.

De ha meggondolod, maguk az emberek is boldogabbak a hasonló tevékenységektől. Mi is csapatban élünk, és boldogabbá tesz minket, ha van egy feladat, amiben a többiekkel együttműködve tudunk tenni a célért, és mi is, és a csapat többi tagja is tudja, hányadán állunk.

Egészen konkrétan a szánhúzás mint olyan is boldogabbá tenné az embert. Pontosan azért civilizációs betegség a depresszió meg az öngyilkosság meg a satöbbi, mert a napi feladataink során eltávolodtunk a csapattól is, a testmozgástól is, és az értelmes cselekvéstől is.

Nincs véleményem a szánhúzásról konkrértan, mert mit tudjam én, lehet, hogy a szánhúzatók mind állatkínzók, de hogy konkrétan egy kutya szuper boldog lenne egy ilyen tevékenységtől (vagy közös vadászattól, tereléstől, labdavissza-hozataltól), abban biztos vagyok.

(Mi magunk is teljesen nyilvánvalóan boldogabbak vagyunk tőle, amúgy. Mennyire szeretnék magamnak egy ilyen életet, ahol szánt kell húzni, kint a természetben, társakkal együtt, és le van mindenről a gond, te jó ég.)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.11.23. 20:20:18

@Golf2: Igen, ezen én is meghökkentem, aztán elolvastam a történetet. Nem a kocsi, nem a pénz a lényeg, hanem az, hogy kutyaszánnal profi szinten versenyez. Bizonyára jól jön neki egy extra kereslet.

gabors 2017.11.23. 20:21:12

@libslobsi fuszal: "ezt irta volna?" persze hogy irta de ha ezt elhiszed "nagyon várják és olyankor vannak elemükben...olyankor vigyorognak a legszélesebben! "

akkor NEKED van igazad (van kutyad. volt ? lesz ? ) mert BARMIT elhisznek mert NEM EMBEREK

tovabbra is ami itt ebben a posztban van az animal abuse magyarul nem tudom kb allatok kizsakmanyolasa !!

de valaki azt mondta te veded az allatokat nem ???

Shaktee 2017.11.23. 20:22:36

@gabors:

Te + eleget piáztál ma lecsos nyujorker.

SzZoole 2017.11.23. 20:39:20

@gabors: crybaby nem unod meg ezt a sok picsogast, úgy sírsz már itt, mint egy fürdőskurva......
Már ezerszer leírtad, hogy ez állatkínzás, nem az, de azért személyeskedni nem kellen, vagy direkt kotekszel, ez már olyan jocis.......,

Ne fáraszd magad a válasszal......

Shanarey 2017.11.23. 20:43:49

@gabors:

Én csak azt nem értem, miért itt bizonyítod be hogy semmit sem tudsz a Husky kutyákról? Nem a 19.században hanem sokkal régebben tenyésztették ki ezt a fajtát, s netán ha a google a barátod, akkor olvass egy kicsit utána, mit is jelent a szó: Husky

gabors 2017.11.23. 20:46:25

@Nagy kámpics: "Egészen konkrétan a szánhúzás mint olyan is boldogabbá tenné az embert.VEgészen konkrétan a szánhúzás mint olyan is boldogabbá tenné az embert."

pontosan a faszom posztolo EMBEREKET kellene hogy gyujtson hogy huzzak a szankit MELLETTE !! ezzel semmi gondom sem lenne de O KUTYAKAT treniroz erre ... vajon miert??

puhacica 2017.11.23. 20:50:21

@gabors: ja, tan meg teged is megvedenelek, ha ugy adodna :D

gabors 2017.11.23. 20:56:35

@Shanarey: Szo nincs errol ... tudom imindezt .. google nellkul ios

mar bocs de miert hozod ezt egyaltalan fel ???

szoval szerinted kutyakat tenyeszteni es traningezni egy szanhuzoversenyre elfogadhato vagy nem ?? CSAK errol van szo nem arrol hogy ez igy volt-e 20-30-40-50 eve ...

megint ide irom bikaviadal VOLT 50 eve 40 eve MOST mar nincs NORMALIS orszagogban ..

akarmit is mondasz en leszek ebben gyoztes ha nem is ma vagy holnap de 20 ev mulva rajtad fognak nevetni nem rajtam !!

gabors 2017.11.23. 21:04:59

@Zoole Reloaded: "Már ezerszer leírtad, hogy ez állatkínzás, nem az,"

szerintem IGEN

szerinted mi ?

csak kerdezem szerinted tenyeszteni egy kutyat arra hogy szankot huzzon es ha kell ott haljon meg (mert ez azert nem kiveteles) az EMBERERT akiben 100%-an megbizik .. ez mi ha nem allatkinzas (abuse) ??

erdekelne .. amugy pina nyalas eseten is ezt mondom (ha valaki erre tenyeszt es tanit be kutyakat !!!)

gabors 2017.11.23. 21:05:54

@libslobsi fuszal: ezert koszonet de tovabbra sem tudom hogy tamogatod-e ezt a kutyaszanos baromsagot ???

Shanarey 2017.11.23. 21:07:10

@gabors:

Ha tényleg tudnád, akkor tudnád azt is hogy ezeknek a kutyáknak a lételemük a rohanás, s azt hogy a husky szó eredeti jelentése szánhúzó. S netán azt is hogy ezek a kutyák előbb lettek erre kitenyésztve, mint hogy a biblia megjelent.

Ha netán, nem kevernéd a szezont, a fazonnal az is sokat segítene, mert szerintem senki sem érti igazán a párhuzamot, a bikaviadalok és a huskyk rongálása között. Ugyanez vonatkozik az állatkertben található állatokra.

gabors 2017.11.23. 21:09:43

@Shanarey: "Nem a 19.században " hol irtam ezt ??? en szoktam idezni amire valaszolok ... igen irtam a 19 szazadrol DE NEM irtam hogy akkor tenyesztettek volna a huskyit .... tobbet vartam azert toled !!!

SzZoole 2017.11.23. 21:14:00

@gabors: basszus Gábor, a pinanyalas hogy a halál náthás faszaba jön ide???

Taxomükke (UK) 2017.11.23. 21:14:50

@libslobsi fuszal: :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

gabors 2017.11.23. 21:15:42

@Shanarey: ha ertened is amit irtam... soha nem irtam vagy ketelkedtem abban hogy a husky-t mire es miert tenyestettek ki

DE MIERT kell huskyt tenyeszteni es tartani LONDONBAN !!!

azert hogy menyjunk az eszaki sarkra ???

es IGEN a parhuzam ott van (talan nem fogod megelni sajnos) most husky van es megyunk "kirandulni" az eszaki sarkar kutyaval es a 70 evvel ezelotti bikaviadlommal PONTOSAN ugyanigy mentek a torreadorok a baratok/ismerosok utan hogy segitsek oket hogy legkozelebb PONT OK olhessek meg a bikat .. ezt sem tudod ???

gabors 2017.11.23. 21:17:55

@Zoole Reloaded: bocs lehet valaki mas irta .. ha igen akor TOLED elnezest is kerek ... :-)))

Taxomükke (UK) 2017.11.23. 21:25:09

Valaki megint bepialt, pedig meg csak csutortok van...

gabors 2017.11.23. 21:25:18

A mult szazad elejen az "ilyenek" mentek afrikaba amit most Kenya-ank vagy Tanzanianak vagy valami ilyesminek hivunk es LOTTEK a trofeakat .. soroljam kik ??? nem magyar Theodor Roosevelt .. most Eric Trump and D J. Trump junior ...

pontossan ugyanez kutyaszannal menni turazni !!!

azt ertem hogy en hulye vagyok es semmihez sem ertek foleg nem a termeszethez ...

DE letszi valaki magyarazza mar el hogy miert OK kutyakat arra tenyeszteni es trainingezni hogy azok egy versenyben huzzanak szankot es ebbe (esetleg) bele is haljanak (ez amugy nem ritka) .. ha eppen ugy hozza a sors ...

Valaki ????

Shanarey 2017.11.23. 21:26:27

A bikaviadal célja és a kutyás szánhúzó verseny célja kösz hasonló a távolság mint a te érvelésed és a valóság között. Röviden igen nagy.

A huskyt már kitenyészették, az hogy most is léteznek, az neked miért probléma? Netán irtsák ki őket, mert nem futhatnak és húzhatnak szánt, mivel ez rossz hatással van bizonyos személyek lelki életére? Ugyanis ha nem futhatnak, abba maguktól is belehalnak, de te ezt sem tudod.

puhacica 2017.11.23. 21:26:29

@gabors: de ki tart es tenyeszt huskyt londonban te nagyon egyszeru? kitalalsz baromsagokat es azon porogsz, mindenki barom, aki nem te vagy, de a posztot es a videot nem birtad ertelmezni, se magyarul, se angolul.

SzZoole 2017.11.23. 21:30:41

@gabors: nem írtam semmilyen pinarol, amúgy meg azoktol kérj elnézést akkikel személyeskedés, ne tőlem, én jellemtelen vagyok, rólam lepereg.

De képzeld, én is animal abuser vagyok, vettem. egy tenyésztett macskát, ragdoll, képes voltam adni érte £300.
Kutyát is vettem, az is tenyésztett, egy welsh pembroke corgi, azért £1200 adtam, hat nem borzasztó.....

gabors 2017.11.23. 21:33:56

@Shanarey: " mert nem futhatnak és húzhatnak szánt, "

hol irtam en ezt? nekem csak az erre tenyesztett es trainigezettekkel van gondom es nem a kutyakkal mert ok NEM IS TUDJAK hogy nekik huzni foleg hogy szankot kellene

nekem azokkal van a gondom akik szerint ezek a "kutyak" ERRE VANNAK !!! ez 100% bullshit!!!!!

Shaktee 2017.11.23. 21:34:09

@Zoole Reloaded: az mindig begyun te majmec, azé :P

gabors 2017.11.23. 21:35:28

@libslobsi fuszal: "de a posztot es a videot nem birtad ertelmezni, se magyarul, se angolul. "

dehogynem csak szerintem ELFOGADHATATLAN ... (meglatod TE is kb 20 ev mulva )

gabors 2017.11.23. 21:40:01

@Shanarey: "abba maguktól is belehalnak, de te ezt sem tudod. "

ekkora hulyeseget regen halottam .. ismerosnek van ketto ilyen soha nem huztak semmit de nagyon rendesen nezik a TV-t az en kutyamat nem szeretik ( meg is ennek reggelire) de nem fognak meghalni mert nem latnak szankot ... bocs ha vicc volt akkor igen :-)

puhacica 2017.11.23. 21:40:01

@gabors: szoval akkor ki tart es tenyeszt huskyt londonban?

gabors 2017.11.23. 21:43:22

@Zoole Reloaded: "De képzeld, én is animal abuser vagyok, vettem. egy tenyésztett macskát, ragdoll, képes voltam adni érte £300.
Kutyát is vettem, az is tenyésztett, egy welsh pembroke corgi, azért £1200 adtam, hat nem borzasztó..... "

szerintem nagyon rosszul tetted, de elhiszem (remlem) hogy jol tartod oket ... de en tovabbra is azt fogom mondani minden kinek hogy inkab mentsen meg egy kutyat vagy macsakt ... MERT X nap utan megolik oket ...

gabors 2017.11.23. 21:45:40

@libslobsi fuszal: "egy Londonban élő magyar kér tulajdonképpen segítséget"

most akkor nem tudom ezzel kezdodik poszt ... engem miert kerdezel ???

PLS scrool up if possible !!!

puhacica 2017.11.23. 21:52:16

@gabors: ennyit tudsz meg a nevedet. koszonom, hogy magad bizonyitod, mennyire sotet vagy.

Ferinek nincs kutyaja, mert sokat dolgozik es felelos allatbaratkent tudja, hogy a kutyatartas idoigenyes moka. csak 2x hangzik el, 1x magyarul es 1x angolul.

SzZoole 2017.11.23. 22:01:13

@gabors: ezt a kutyafajtat menhelyen biztos vagyok benne, hogy nem találsz.
Hogy jól tartjuk e őket, a királynőnek nincs olyan jó dolguk mint ezeknek az állatoknak!!

Egy sztori, nem fogod elhinni rólam

A macskankat elütötte egy az utcán száguldozó autó, suburban helyen lakunk, a macskát bevittek az állat kórházba ahol megvizsgáltak és kiderült, hogy eltört a medencecsontja és az utestol lég tüdeje lett szerencsétlennek.Ket választási lehetőség volt, elaltajak vagy megmentik.
Két éjszakát volt bent és ezért képes voltam fizetni £1200.
Szerinted jól tartom az állatainkat?

PolgárJenő 2017.11.23. 22:03:57

@gabors: Kedves...gabors. Már tudom, hogy miért arc nélkül írogatsz. Csak egy troll vagy (így ezzel a válaszommal be is fejeztem a kommunikációt), de most olyanba ütötted az orrod, amibe nem kellett volna, mert nem értesz hozzá...jah...tényleg....a trollok ezt csinálják.
Mindenestre javaslom, hogy egyszer legyenek huskyjaid...próbáld őket szépen sétálni vinni és az első percben rájössz, hogy milyen hülyeségeket írogattál itt. Minden jót, további jó trollkodást!

A többieknek továbbra is köszönöm! :)

gabors 2017.11.23. 22:04:47

@libslobsi fuszal: bocs akkor most mi a gond kert? nem kert? barmilyen segitseget ?

nem ertem akkor "feri" tudja/erti/latja hogy egy husky mi is ??

egyre furcsabb az egesz ... most mar azt is tudjuk toled hogy ...

"kutyatartas idoigenyes moka"

ezert is gondolom hagyja masra es megy "kirandulni" valaki mas kutyaival hajtott szankokkal ... csak kerdezem jol ertem ?? ha nem ird mar le HOGY KELLENE erteni ..

adg 2017.11.23. 22:08:35

@gabors: ezeknek az eloadasan voltunk legutobb, szerintem marha jok.
circa.org.au/show/how-like-an-angel/
Csak onmagukat kinozzak, de nem banom, nekem tetszik, amit csinalnak. Johetnenek gyakrabban. Hagyomanyos cirkuszba nem jarok, poros, budos, a bohocot teljes szivembol gyulolom, es amit a cirkuszi allatokrol irtal, azt pontosan ugy gondolom en is.
A husky viszont szerintem mas eset, nem ugyanaz, mint egy cirkuszi elefant a hokedlin.

@libslobsi fuszal: neha igy erzem magam is. :D

gabors 2017.11.23. 22:08:45

@PolgárJenő: "Mindenestre javaslom, hogy egyszer legyenek huskyjaid.." most akkor vannak neked vagy nincsenek ..???

ha vannak miert ?? hogy szankodat huzzak ?? akkor mar irtam szerintem mi

itt a kornyeken tobb is van (nekem nincs) kutya parkban aranyosak semmi gond nincs velul szerintem VELED van a gond nem a kutyakkal (ez amugy MINDIG igy van )

puhacica 2017.11.23. 22:14:22

@gabors: rajtad kivul itt mindenki ertett mindent, ugyhogy innentol kezdve a 3. labaddal szorakozzal. vagy igyal meg egyet. artani mar nem fog. :D

PolgárJenő 2017.11.23. 22:22:56

@gabors: nincsenek kutyáim. Voltak kutyáim. Már meghaltak.(a videóban is benne van) Addig viszont boldogon húztak minket, ha kellett, ha nem. Senki sem bíztatta őket...sőt, ellenkezőleg...de ők SZERETNEK húzni, de ez az amit te nem értrsz, mert csak a játszótéren látsz kutyákat...aztán leülsz a géped elé és osztod az észt. És még VELEM van a gond...
Alászszolgája! (Törjön el a kezem, ha még egyszer válaszolok neked!)

gabors 2017.11.23. 22:24:56

@libslobsi fuszal: "rajtad kivul itt mindenki ertett mindent,"

rendben szoval TE AKKOR tamogatod vagy nem ? a kutyaszanos versenyt es a kirandulast ... mert ezen kivul mar minden mast megirtal ... velem kapcsolatban ...

en (nem) csak ezt nem ertem ... ez azert eleg konyu remelem !!!

egyszerubben szerinted tamogatando-e egy kutyaszanos verseny ? igen vagy nem

Határátkelő 2017.11.23. 22:25:30

@gabors: Szerintem is jobb lenne, ha most már leakadnál erről a dologról, mert nettó kötözködésnek tűnik. Kösz.

gabors 2017.11.23. 22:27:41

@PolgárJenő: "Addig viszont boldogon húztak minket, ha kellett, ha nem. Senki sem bíztatta őket...sőt, ellenkezőleg...de ők SZERETNEK húzni," ez igy van a TE agyadban el is hiszem csak sajnos ez nem IGY van ... ezek a kutyak ugy szartak volna le par nap alatt egy "ugyesebb" gazda altal hogy nem tudnal az agyadbol kinezni !! bocs !!

gabors 2017.11.23. 22:28:37

@Határátkelő: OK akkor hagyjuk a hulyeseget tovabb terjedni ?? hat legyen !!

puhacica 2017.11.23. 22:29:52

@adg: ugye? es en igazabol nem is szeretem a cirkuszt/allatkertet. :D

Határátkelő 2017.11.23. 22:36:21

@gabors: Azért az például elég jó lenne, ha visszavennél kicsit a stílusból. Vitatkozni lehet, de a hang nem mindegy.

adg 2017.11.23. 22:38:51

@libslobsi fuszal: en az olyanokat szeretem, amit belinkeltem. Szerintem marha latvanyosak.

———

“ismerosnek van ketto ilyen soha nem huztak semmit de nagyon rendesen nezik a TV-t”

Hat igy szeretnek a huskyk elni, nezni rendesen a tv-t, talan meg csipszet is kapnak meg sört. Ez igen, a felelos allattartas, mennyivel jobb, mint a szabadban rohangalni abban a rohadt hidegben.

gabors 2017.11.23. 22:43:40

@Határátkelő: bocs ... csak a stilussal van gond ...??

akkor megismetlem NINCS olyan kutya amelyik azert el hogy egy szankot huzzon emberekkel vagy barmivel az eszaki sarkra .. es aki ezt felhasznalja az ALLATKINZO !!

ezzel gond van ??

sot KEREM hogy barki aki szerint ez NORMALIS irja mar ide hogy miert ... (nincs mas megoldas ? tenyleg ez az elete celja ? stb)

puhacica 2017.11.23. 22:51:01

@adg: ez olyan cirque du soleil jellegu show lehet... azt egyszer megneznem, hogy lassam, hol vannak az enberi test rugalmassaganak hatarai.

a masik meg: ugyanez jutott eszembe... :D

Határátkelő 2017.11.23. 22:53:57

@gabors: OK, neked ez a véleményed, leírtad, rendben. A magam részéről elolvastam, elfogadtam, de azt is el tudom fogadni, hogy más meg máshogy gondolja.

Te most azt kérdőjelezed meg (ha egyáltalán jól értem), hogy létezik-e olyan, hogy munkakutya, amiket az évezredek során az ember különböző feladatokra tenyésztett ki.

Ehhez is szíved joga, és ezzel egyben azt is állítod, hogy nincs olyan kutya, amelyik a vadászok / juhászok stb. munkáját segíti.

Én speciel ezzel nem értek egyet, de ez meg az én bajom. Én csak annyit kérek, hogy a vitát tartsuk normális mederben.

Köszönöm.

gabors 2017.11.23. 23:10:08

@Határátkelő:

"nincs olyan kutya, amelyik a vadászok / juhászok stb. munkáját segíti." azt hiszem felre-erted amit irtam

"Te most azt kérdőjelezed meg (ha egyáltalán jól értem), hogy létezik-e olyan, hogy munkakutya, amiket az évezredek során az ember különböző feladatokra tenyésztett ki.

Ehhez is szíved joga, és ezzel egyben azt is állítod, hogy nincs olyan kutya, amelyik a vadászok / juhászok stb. munkáját segíti.
"

Bocs semmi ilyet nem irtam sot azt irtam hogy ilyen van, csak ez egy 19-ik szazadi felfogas nem a kutya akarta hogy minden lehetoseg szerint az EMBEREKET segitsse mar ha semmi mas nincs :-((((

ha lehet ird mar meg mi volt nem "vitát tartsuk normális mederben."

kuldj nyugodtan private akarmit a blog tudja !! mert igy elegge ugy tunik (nekem) hogy nem tudom melyik a "jo" oldal

bpetya75 2017.11.23. 23:19:38

@PolgárJenő:

Hajrá srác, sok sikert! Részünkről 2 szavazat ;-)

Amúgy tartsd magad ahhoz, amit szűk órája írtál. Van, amibe érdemes beleállni, de a virtuális szájkarate tipikusan nem ilyen.

gabors 2017.11.23. 23:28:28

@bpetya75: "zájkarate tipikusan nem ilyen.
"

animal abuse IS NOT szajkarate !! lesznek akik bortonbe mennek lehet O nem ... de remelem lesznek

csak kerdezem petya ? ha van kutyad vered ??"

bpetya75 2017.11.23. 23:47:19

@gabors:

Szerintem nincs olyan retardált ezen az oldalon, aki ne fogta volna fel, hogy mi a véleményed a dologról. Szerinted állatkínzás, Feri, Puhacica, meg még néhány hozzászóló, beleértve engem is, illetve HÁ szemében nem az. Ha ezt tovább ragozod, ahogy eddig tetted, az (nyilván szerintem) virtuális szájkarate, aminek semmi értelme nincs.

Hogy a kérdésedre válaszoljak, előfordult már, hogy megütöttem a kutyámat, de elég régen (kábé 1,5-2 éve lehetett). Sőt, a nagylányomat is 14 év alatt egyszer pofon vágtam. Lehet, hogy egy pacifista szerint brutális vadállat vagyok ezért, én nem tartom magam verekedősnek.

Dikusz 2017.11.24. 00:15:28

@PolgárJenő: Kívánom neked, hogy sikerüljön az, amit terveztél:)

Határátkelő 2017.11.24. 00:23:42

@gabors: "ezek a kutyak ugy szartak volna le par nap alatt egy "ugyesebb" gazda altal hogy nem tudnal az agyadbol kinezni !!" Na, ez például nem normális meder.

PolgárJenő 2017.11.24. 00:52:18

@Dikusz: Köszönöm! Igyekszem! :)

Herr Géza 2017.11.24. 01:00:16

@gabors: Hűbazdmeg. Azt nem is tudtam, hogy a thanksgiving össznépi kómázást is jelent....:)
Inkább azt meséld el, hogy hol van a Priusban a sebességváltó.... :))))

blackhairlady 2017.11.24. 01:13:32

@libslobsi fuszal: Nagyon nagyon jo a video! :) Sok sokert Ferinek, szavaztam en is.

adg 2017.11.24. 01:15:26

@Herr Géza: oh, bakker, nincs benne valto, megtanulhattad volna mar. Van benne egy szerkezet, ami valtoztatja a hajtas es a hajtott resz kozt a nyomatekot, attetelt, de az nem valto, csak jobb nev hianyaban nevezik annak. Ahogy ekszij sincs benne. A 3. generacioban villany hajtja a vizpunpat, a korabbiakban meg varazslat. Csak tudnam, ki az a sok barom, aki beveszi a maszlagot a neten, hogy hogyan cserelj ekszijat a priuszon, meg csereekszij van elado, meg a tobbi. Neki mar harom volt, szoval tudja, es raadasul roppant kornyezettudatos, nem ugy, mint a kutyakinzo posztolo, aki abban leli oromet, hogy a kutyait halalba futtatja londonban, pedig ok termeszetuknel fogva jobb szeretnenek tv-t nezni. Popkornnal a labukban.

adg 2017.11.24. 01:17:32

@blackhairlady: es legalabb tudjuk mostmar, hogy mit forgatott a konditeremben. :)

blackhairlady 2017.11.24. 01:46:13

@adg: Jaja, akartam is irni :D

Herr Géza 2017.11.24. 01:48:06

@adg: Na várjál csak: te az ótvar ausztrál Priusokról beszélsz, amikbe az abók reszelővel faragják a vezérműtengelyt? Vagy már az sincs bennük? A nyújorki verzióban tuti nincs... :)))))

blackhairlady 2017.11.24. 01:49:57

@gabors: Vissza szoktad olvasni magadat masnap amikor nehany pohar alkohol elfogyasztasa utan kommentelsz? Remelem kicsit elszegyelled magad ilyenkor.
Szerintem ra kene szoknod valamilyen szintetikus etel fogyasztasara, nehogy megbantsd a paradicsom meg a szojabab lelket. Edesjoistenem:(

Herr Géza 2017.11.24. 01:51:56

@blackhairlady: :D Már alszik a pulykatetem mellett.

adg 2017.11.24. 01:52:15

@Herr Géza: nalunk jarrah fabol faragjak az egeszet, tradicionalis, 50 ezer eves technikaval, semmi nincs benne csak egy bumerang es crockshit, az hajcsa ugyanis. :)

Herr Géza 2017.11.24. 01:56:37

@adg: Ach soooo..., akkor én már lemaradtam az ősiúj űrtechnikáról. Öregszem.....

blackhairlady 2017.11.24. 04:07:50

@Herr Géza: nem eszik pulykat, az allatkinzas, faj neki :D

lolligagger 2017.11.24. 06:27:56

Az amerikai allatvedok a marathon szanhuzo versenyeket allatkinzasnak tekintik:

en.wikipedia.org/wiki/Iditarod_Trail_Sled_Dog_Race#Criticism_from_animal_rights_groups

"Criticism from animal rights groups[edit]

Animal protection activists also say that the Iditarod is dog abuse.[37] For example, dogs have died and been injured during the race. The practice of tethering dogs on chains, which is commonly used by mushers in their kennels, at checkpoints and dog drops, is also criticized. People for the Ethical Treatment of Animals spokesperson Jennifer O'Connor says, "We're totally opposed to the race for the cruelty issues associated with it".[24] The ASPCA said, "General concerns arise whenever intense competition results in dogs being pushed beyond their endurance or capabilities", according to Vice President Stephen Zawistowski.[24]
Iditarod Trail Committee monitors the dogs' health. On May 18, 2007, the Iditarod Trail Committee Board of Directors announced that they had suspended Ramy Brooks for abusing his sled dogs. The suspension was for the 2008 and 2009 races, to be followed by three years probation. Brooks has now retired from dog racing.[38]
In 2017 Wells Fargo announced that it would no longer sponsor the race. While it declined to give specific reasons for the withdrawal of funds, Iditarod CEO Stan Hooley told the Associated Press that he believed the decision was connected to the activists' implications of cruelty to dogs.[39]"

Nekem szimpatikus sracnak tunik a poszt foszereploje, de ettol fuggetlenul elitelem a kutyak marathon szanhuzasra valo hasznalatat. Fura hogy milyen sokan nem vettek a faradtsagot hogy utananezzenek a temanak. Mondjuk gabors is inkabb linkelhetett volna a szajkarate helyett. LOL

Tovabbi linkek:

www.peta.org/issues/animals-in-entertainment/cruel-sports/dogsled-racing/

www.nbcnews.com/id/41478392/ns/travel-news/t/activists-target-dog-sled-rides-after-dog-deaths/

Hogy lehet valaki allatvedo aki nem ert egyet az allatvedo szervezetek allaspontjaval?

adg 2017.11.24. 07:33:07

@lolligagger: ezt irja a peta: “Between races, their world extends no farther than the end of their 6-foot tether. They are deprived of everything that is meaningful to dogs: exercise, play, mental stimulation, and companionship.”

Ezt meg a wiki: “The dogs are well-conditioned athletes. Training starts in late summer or early fall and intensifies between November and March; competitive teams run 2,000 miles (3,200 km) before the race.”

Nyilvanvalo ellentmondas feszul a ketto kozt, de legyen a Petanak igaza. Tok laikuskent, csak annyi kerdesem van, hogy ha az allatok a versenyek kozt be vannak zarva egy ketrecbe, nem tudnak mozogni, jatszani, nincs tarsasaguk, es ugy altalaban semmi, ami amugy szukseges lenne nekik, akkor hogy tudnak a versen osszehangoltan, gyakorlott egyuttmukodesben elkepeszto tavolsagokat ilyen tempoban megtenni? Ez nekem kb olyan, mint egy maratonfutot egy 2x3 meteres maganzarkaban tartani, alig kapna enni, ki se mehet soha, viszont evente elviszik egy versenyre, ahol fut 2:03-at.

Ez a peta az a szervezet, ugye, amelyik tobbszor lebukott hamis vagy nem ott keszult videokkal, es amelyik nyilvanvalo erdekeltsegek menten ment neki a magyar libatenyesztoknek, mig semmi baja nem volt a hasonloan dolgozo franciakkal?
Mindegy is. Ha a kutyakat ugy tartanak, ahogy irjak, akkor nem lennenek kepesek a versenyre. Ettol meg nyilvan lehetnek visszaelesek, de a cikkben leirtakat nem hiszem el valahogy nem konnyen hiszem el azert.

PolgárJenő 2017.11.24. 07:44:26

@lolligagger:
Az a szerencse, hogy ez nem marathon...és nem is verseny. Ez egy 6 napos túra. A verseny addig tart, amíg eldől, hogy ki vehet részt a túrán...és a neten zajlik, a Ti segítségetekkel.
Én azt mondanám mindenkinek, aki állatkínzást kiállt, hogy előbb nézzen utána a tényeknek.
Szép napot!

adg 2017.11.24. 07:47:42

@PolgárJenő: az viszont igaz, ugye, hogy a borzalmas es kimerito hajsza utan az elve maradt kutyakat megeszitek?

Elnezve a palyazokat, egesz jol allsz. Sok sikert, remelem osszejon.

PolgárJenő 2017.11.24. 08:50:22

@adg: valószínűleg már az út közben is fogyasztunk belőlük...ha úgy van. És általában úgy van... :)

Köszönöm! Alakul a dolog köszönhetően annak a, mostmár, több ezer embernek, aki segített. Nagyon hálás vagyok nekik/nektek!!

puhacica 2017.11.24. 09:38:28

@blackhairlady: orulunk, ha tetszik, koszi! :D

Bredpitt Monika 2017.11.24. 10:09:02

@libslobsi fuszal: a telefonról nem sikerült, de most a gép előtt ülök, és láttam, hogy megjött..............arc nélküli troll és egyebek, hát.........nem túl megnyerő, de a kedvedért megteszem, mivel a muffin olyan finomra sikerült, hogy a finnyás unokaöcsém befalta tíz mp alatt (mármint a HA találkozós muffin anno)....

Bredpitt Monika 2017.11.24. 10:12:35

@libslobsi fuszal: 4229 en áll a számlálója, én nyomtam egy vote-ot,

puhacica 2017.11.24. 10:25:48

@Bredpitt Monika: szerinted tenyleg o a nem tul megnyero? olyan furcsa, hogy _ennyire_ maskepp latjuk ugyanazt.
mindegy, a szavazat a lenyeg, koszonjuk a muffinnak. :)

Herr Géza 2017.11.24. 11:22:14

@libslobsi fuszal: Kábé... Tegnap NYC idő szerint este 8 óta mindenesetre nem sokat szólt, szóval gyanúm szerint kóma.... :))))

adg 2017.11.24. 11:50:32

@Herr Géza: furcsa iranyba mennek a dolgok, az biztos. Mondjuk eleg randa ez a szegeny szobor, de nekem nem az jutna eszembe rola. Mindegy, nem nagy kar erte.

Milyen jo lehet most a szobrasznak, valami talan vietnami csavo, hogy felavattak a szobrat, aztan azonnal le is takarjak, hogy valami helyi muvesz csinaljon belole egy elfogadhatot. :)
Biztos nem lesz jo az se, amugy. Tok mindegy.

Bredpitt Monika 2017.11.24. 12:24:21

@lolligagger: köszi, hogy ezt belinkelted, szerintem ez jót fog tenni mindenkinek a tegnapi nap után,

Bredpitt Monika 2017.11.24. 12:27:03

@gabors: érdekesen fejezed ki a véleményed, de ma, azaz tegnap veled voltam lélekben, ennyi részemről, inkább megyek olvasni

nézz rá a 6:27:56 os (mai) bejegyzésre

Turchi 2017.11.24. 14:36:45

2 okból is szavaztam, hogy nyerjen és a videó miatt is.

she_wolf 2017.11.24. 17:34:57

@adg:
A PETA sötétzöld. Szenzációhajhász sötétzöld, amelyik nem átall tényeket is elferdíteni a cél érdekében. Esetükben pedig a cél nem mindig szentesíti az eszközt.

Üdv:
egy kutyatartó állatbarát

Tivadar Polgar 2017.11.24. 20:37:26

@PolgárJenő: Nagyon tetszik az almod, plane hogy ilyen nagyszabasu! Sok sikert kivanok hozza!

somlobodog 2017.11.24. 20:40:24

@gabors: remélem húst sem eszel

somlobodog 2017.11.24. 20:40:24

@gabors: te képtelen vagy emberi hangnemben vitázni? Vagy tulszaladt a pálinka az ünnepen? Wtf is wrong with u?

somlobodog 2017.11.24. 21:17:54

@Taxomükke (UK): itt Thanksgiving van...:))) ma ihat

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása