oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. október 12. 06:30,  Magyar kisvállalkozóként Angliában 110 komment

2017. október 12. 06:30 Határátkelő

Magyar kisvállalkozóként Angliában

A legtöbben biztos (vagy annak gondolt) munkára indulnak el külföldre, ami persze érthető, hiszen egyrészt nem mindenki szeret kockáztatni, másrészt nem mindenkinek van arra pénze, hogy akár csak hetekig bevétel nélkül éljen. Aztán akad egy olyan csoport, aki inkább saját vállalkozást indít. Utóbbiba tartozik Zoltán is, aki beszámol tapasztalatairól.

Vállalkozó vagy külföldön? Mik a tapasztalataid - könnyebb vagy nehezebb, mint Magyarországon? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

nagy-britannia_york_foto_pixabay_com_robertocasadio.jpgA kép illusztráció

„Három éve olvasom alkalmanként a Határátkelő blogot. Elsősorban azért, hogy lássam, hogy mások, akik szintén Magyarország elhagyása mellett döntöttek, hogyan élik meg, mit látnak és tapasztalnak, s azért is, mert szeretnék valamilyen viszonyítási pontot, hogy vajon amit én látok-érzek, az vajon tipikus-e. 

Bár eddig még csak nem is kommenteltem ezen blog írásaihoz, lassan 3 év (szinte) folyamatos angliai tartózkodás után úgy érzem, hogy írnom kell. Bizonyára az én írásom is teljesen szubjektív lesz, és persze arra is felkészültem, hogy - mint mindenki - én is megkapom majd az összes lehetséges minősítést, hideget-meleget egyaránt. :-) 

Az íráshoz az ihletet és a végső kis löketet ez a bejegyzés adta, mivel én is magyarországi kisvállalkozóként működtem (vagy inkább mikrovállalkozásként), és az Egyesült Királyságban is kisvállalkozást indítottam. 

Az emészthetőség kedvéért tömören próbálok minden lényeges elemből - motivációk, tények, történések - egy-egy (számomra) fontos részt kiemelni, vállalva ezzel azt is, hogy a kép sem teljes, sem kiegyensúlyozott nem lesz. 

A motiváció 

Nem sok kell, hogy betöltsem az 50-et. Már 17 éve, hogy kicsi, egyszemélyes (kényszer)vállalkozásomat elindítottam Budapesten. A vállalkozás jellege olyan, hogy kizárólag szellemi tőke működteti, és évek alatt sem nőtt sokkal nagyobbra. 

Ennek ellenére ha nyugodt életet nem is, de aránylag kiegyensúlyozott, megfelelő, a hivatalos „átlaghoz” képest valamennyivel jobb jövedelmet biztosított folyamatosan.

A problémák - érdekes módon - nem 2008-ban, a „nagy válság” idején jelentkeztek, sőt. Személy szerint abból semmit nem éreztem. 

Viszont 2012 után egyre több ügyfelem kezdett leépülni, tönkremenni. Egymás után voltak kénytelenek bedobni a törölközőt, mert sajnos egyre többen lettek az „egyenlőbbek” az „egyenlők” között a piacon. Tudom, ez már aktuálpolitika… 

Ügyfeleim NEM trafikosok, NEM multik, NEM a hírekből ismert „érintett” területeken működtek, de valahogy éppen mindig ők szívták meg, éppen mindig őket ellenőrizték, és éppen valahogy mindig őket találták meg a „hivatal” képviselői. 

Ennél mélyebbre nem mennék most, mert erre úgyis az lesz sokaktól a reakció, hogy „Mi van, fáj, hogy be kell tartani a szabályokat?...2. Rengeteg ocsmány sztorit tudnék mesélni (önkényes, szabályellenes büntetésekről, amikor a hatóság embere így érvelt: „...Ha én ezt mondom, akkor most ez a szabály”), de ez most nem erre a blogra való, és írásos bizonyítékom nincs amúgy sem, merthogy ezek a dolgok sajnos így működnek... Fontos leszögeznem, hogy nem anyagiak miatt döntöttem a távozás mellett. 

Szóval két év múlva, 2014 elején elszakadt a cérna. Úgy éreztem, addig kell mozdulni, amíg van mozgástér és még van némi tartalék a lelépéshez. Cél: UK (mivel csak angolul beszéltem / beszélek elfogadhatóan). 

Vállalkozás indítása 

Nem a pontos lépések leírása és tanácsadás a célom most, de visszautalnék a fenti linken elérhető kolléga írására 1-2 gondolat erejéig. 

Valóban rengeteg angliai „magyar” cég kínál cégnyitási szolgáltatásokat. Erről csak annyit, hogy ha nagyon könnyűnek látszik az adott cég által ajánlott cégalapítási mód, akkor ott valami nem stimmel. 

Ezzel nem az mondom, hogy kifejezetten nehéz a cégalapítás, de természetesen nem lehet magyarországi karosszékből minden elintézni. Benne van 3-4 kiutazás, az ezzel járó költségek, stb. Érdemes kb. 3 hónapos átfutási idővel számolni. 

A bankszámla-nyitásról mindenki horrorisztikus történeteket mesél. Valóban, a magyarországi banki eljáráshoz szokottak számára érthetetlen, nehézkes, bürokratikus. 

Először én is így láttam, de gondos felkészüléssel első nekifutásra minden sikerült. Nem volt gyors, mindennek megvan a maga sorrendje, de ha valaki - utólag - megérti a rendszer logikáját, akkor minden a helyére kerül. 

Egy biztos: magyar gondolkodással nem lehet „végignyomni” semmit. De azt se felejtsük el, hogy úgy próbálunk egy rendszerbe integrálódni, hogy nincs előéletünk, nincs SEMMINK. 

Úgy vélem, hogy 3-4 hónap alatt ezt a hátrányt „ledolgozni” nem nagy áldozat. Viszont ha minden kezdeti lépés megvan, akkor már csak működtetni kell a dolgokat. És a dolgok működnek. 

Kiköltözés

Nem Londont választottam - irreálisan drágának láttam -, és mivel vállalkozásom természete olyan, hogy szinte bárhonnan tudok dolgozni, ezért egy Londonhoz aránylag közeli (30-35 perc vonattal) városban kerestem kiadó ingatlant. A város mérete közepes, kb. 250 ezer ember. 

Vállalkozás vs munkavállalás 

Előre tisztában voltam azzal, hogy egyéni vállalkozóként lassabb lesz a sikerhez vezető út, mivel ha állást talál valaki, akkor onnantól garantált, hogy így vagy úgy, de elboldogul. 

Egy vállalkozás beindítása viszont nem azonnal hozza az eredményt, de 50-hez közeledve, 16-17 év önálló és független vállalkozói léttel a hátam mögött úgy éreztem, hogy teljesen kizárt, hogy állásba menjek el és főnököm legyen. Inkább a lassabb, de szabadabb megoldást választottam. 

A különbségek a kisvállalkozók számára 

Nagyon meglepett, hogy mennyire másként illeszkednek a kisvállalkozások a gazdasági életbe. Munkához leginkább / kizárólag ismeretség alapon lehet jutni, de mielőtt mindenki a „haveri alapon” kifejezéssel azonosítaná ezt, tisztázni szeretném, hogy itt teljesen másról van szó. 

Rengeteg összejövetel, ún. „business networking" eseményt lehet találni, amelyek arra szolgálnak, hogy megismerjék egymást a helyi vállalkozói élet szereplői. Kis- és közepes vállalkozások tulajdonosai, megbízottjai, de ugyanúgy egyéni, egyszemélyes vállalkozók is látogatják ezen találkozókat. 

Nagyobb, akár multicégek számára is sok kisvállalkozás dolgozik (akár egyéni vállalkozók is), protekció és korrupció nélkül. (Itt is van bizonyára korrupció, de az átlagos vállalkozó nem nagyon találkozik vele, közel sem közbeszéd tárgya - és nem azért, mert elhallgatják, hanem mert nem része a mindennapoknak.) Természetesen attól is függ az ügyfélszerzés, hogy mi az adott vállalkozás témája, jellege. 

Nagyon nehéz volt bármely magyar ismerősömnek elmagyarázni, hogy mi a fene is ez. Nem eladni akarnak itt a vállalkozók, hanem megismerni egymást, új lehetőségeket keresni, de akár csak segíteni 1-2 ötlettel a másiknak. 

Természetesen a végcél az, hogy megrendelőid legyenek, de teljesen másképp kell a kérdést megközelíteni, mint Magyarországon. Rendszeresen látogatva ezeket a „business networking” eseményeket, egy idő után szinte elkerülhetetlen, hogy ne legyen konkrét megrendelés belőle. És ha van egy, akkor lesz több is, csak idő kérdése. 

Eleinte furcsa volt, hogy akár 60 év felett is sokan indítanak új vállalkozást. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy mindenkinek hasít a „business", de mindenki szívesen vág új dolgokba még idősebb korban is. Ezen senki nem lepődik meg itt. 

Az is lehet ennek oka, hogy az adminisztrációs terhek minimálisak. Természetesen jó, ha van könyvelője az embernek - nekem is van. De az mutatja, hogy mennyivel élhetőbb a gazdasági környezet, hogy kb. ugyanannyit vagy kevesebbet kell itt könyvelésért fizetnem éves szinten, mint korábbi kis magyar cégemben, pedig az itteni éves forgalmam a magyar cégem forgalmának kb. háromszorosa, és remélhetőleg ez csak nőni fog. 

A vállalkozók nem félnek az adóhatóságtól. A hatóság valóban segít, jóhiszeműen áll a dolgokhoz, a szabályok egyértelműek, betarthatók. A teljes elvonás a bevételből sokkal kisebb mértékű, ezért nem muszáj trükközni. 

A külföldiek elfogadása 

Talán csak szerencsém van. Az első pillanattól kezdve úgy éreztem, hogy elfogadnak. Igen, már hallom szinte a megjegyzéseket: „Csak udvariasak, de valójában nem fogadnak be.” 

Hadd írjak néhány példát arra, hogy valóban megbíznak bennem és nem csak udvariasságról van szó. 

Nagyon jó ismerőseink / barátaink vannak. Egyikük meghívott magához többször is, mi is őt, kirándulunk együtt, főztünk is neki. :-) Szerintem ez már nem csak felszínes és udvarias látszat. Ha szükségünk van bármire, akár anyagilag is kisegít (szerencsére nincs rá szükség...). 

További ismerőseink közül mindegyikük előbb hívott meg a házába, mint mi őket. Munkakapcsolatok során is többen meghívtak már az otthonukba. Olyan eset is volt, hogy egyetlen telefonbeszélgetés után meghívott az illető a házába. 

Másik eset: az egyik kisebb vállalkozói klubnak tettem néhány apró szívességet - mellesleg ők nekem többet… -, és amikor néhány fontnyi (10-12 font összesen) költségem merült fel, akkor felajánlották, hogy az egyszerűség kedvéért hozzáférést adnak a klub bankszámlájához, hogy az esetlegesen jövőben felmerülő költségeket nyugodtan utaljam át magamnak… Ugyan nem éltem a lehetőséggel, de elmondhatatlanul jólesett ez a bizalom. 

További példa: egyik új ügyfelem megrendelt tőlem egy szolgáltatást (kb. 500 font értékben), de ahhoz, hogy meg tudjam csinálni a munkát, információkra lett volna szükségem tőle. 

A munkát előre kifizette úgy, hogy az infókat nem adta meg (vagyis a munka nem készülhetett el), de ennek ellenére előre fizetett. És amikor még én piszkáltam, hogy már nagyon ciki nekem a dolog, akkor is csak mosolygott, és a vállát vonogatta. Azóta egyébként szerencsére sikeresen befejeztem a munkát neki. 

Sokan írtak más posztokban arról, hogy a munkahelyeken mennyire tahó módon bánnak velük. Ezt nem vonhatom kétségbe, biztosan ilyen esetek is vannak, de általánosítani semmiképp nem lehet. 

Itt is csak emberek élnek, akik között sok a jó és rendes, és vannak tahó munkaadók is, nem vitatom. Csak annyit állítok, hogy aránylag könnyebben megtalálom azokat, akikkel jól tudok együttműködni, pedig egyáltalán nem vagyok perfekt angolul… 

Egymás közti viszonyok és kommunikáció 

Talán az ebben rejlő különbségeket a legnehezebb megfogni. Nem vagyok képzett sem nyelvészetből, sem szociológiából ahhoz, hogy összefüggéseket tudjak kimutatni a nyelv és a társadalmi viszonyok egymásra hatása között. 

Azt viszont határozottan érzem, hogy általánosságban sokkal közvetlenebbek az emberek egymáshoz (bár nem Londonban élek, ahogy említettem, hanem egy közepes méretű városban). 

Sokkal nyíltabban közelítenek egymáshoz, és - talán ebben van szerencsés alkatom vagy személyiségem, nem tudom -, aránylag hamar beavatnak a bizalmukba, pedig sem szép, sem túl csinos nem vagyok közel 50 éves férfiemberként... :-D. 

Általános benyomás 

Végigolvasva az eddigieket rájöttem, hogy mennyire nem tudom visszaadni, hogy mit érzek lényegnek… Valami nagyon más… miközben teljesen ugyanaz. 

Talán a szabadság érzése; talán az, hogy a „hivatalok” szolgáltatnak és nem fenyegetnek; talán az, hogy a szabályok betarthatók; talán az, hogy ugyan 1 évig tartott, hogy autózás közben rendőrautót látva örüljek neki és ne a gyomrom ránduljon össze, de már nem félek attól, hogy megállítanak és piszkálnak; talán az, hogy nem „utaznak” rád a végtelenül bonyolított, salátatörvényekbe rejtett törvényekkel; talán az, hogy nem a büntetés és félelemben tartás a célja a rendszernek; talán az, hogy kiszámíthatóbb a jövő még akkor is, ha mindent hátrahagytunk. 

Az egyes területekről sokkal részletesebben is tudnék írni, különösen a cégalapításról, de most inkább csak a benyomásaimat írtam le. 

Párom 1 év után jött utánam. Eleinte nagyon tartott attól, hogyan fogunk beilleszkedni, de már ő is - másfél év után - azt mondja, hogy sokkal élhetőbb ez az ország, és nincs értelme visszamenni. 

Van jövőképünk, nagyon sok mindent megszerettünk. A híresztelésekkel ellentétben vannak jó ételeik, kedvesek, humorosak, szerethetők - vagyis emberek, mint mindenütt a világon. 

De van egy nagy különbség: a rendszer, amely körülvesz. Ez a rendszer sokkal élhetőbb, sokkal inkább lehetőséget ad, szabadságot ad, sokkal inkább azt érzem, hogy az lehetek, aki szeretnék lenni. 

Magyarországon a „szabadság”, a „szabad gondolkodás” már-már szitokszóvá vált, amely valamiféle „liberális", káros találmány, amelyet ki kell irtani. Pedig alaptermészetünk, hogy szabadgondolkodónak születünk, szabadságban jó élni, amikor nem kell sem közvetlen, sem közvetett megtorlástól félni, ha más a véleményed. 

Tudom, hogy erre sokan fogják azt mondani, hogy „Magyarországon sem kell félni, ha betartod a szabályokat, Magyarországon is van jövőkép, Magyarországon is szabadság van, lám, mindenki elmondhatja a véleményét, nincs megtorlás, stb., stb.”. 

Számukra csak annyit tudok mondani, hogy szerencsések, mert más oldalát látják ugyanannak az országnak. Lehet, hogy én is így vagyok ezzel - csak fordítva. Nekik azt kívánom, hogy ne csalódjanak soha, és ne vegyék észre azt a jövőben sem, ami oly sokunkat távozásra késztetett - bár attól tartok, hogy a vakhit és szervilis lelkület nem túl időtálló. 

Biztosan lesznek „jobb is, hogy az ilyen ember elmegy innen” kommentek. Nincs módom vitatkozni, mint ahogy a rendszer feltétlen hívei sem tudnak meggyőzni arról, hogy jó élni a mai Magyarországon. Mindenki tegye, amit jónak érez. 

Magyarországgal kapcsolatban végtelenül szomorú vagyok. Azt érzem, hogy azokat a különbségeket a két ország között, amelyek - számomra - az egyiket élhetetlenné tették és a másikat ugyanakkor élhetővé, szinte lehetetlen érzékletesen elmondani. Itt sincs kolbászból a kerítés, itt is dolgozni kell mindenért. De valahogy itt nem szélmalomharc lesz belőle. 

Egyre inkább azt érzem, hogy lassú, szívós, kitartó munkával Magyarország végleg elveszített. Vannak szép emlékeim, történtek jó dolgok is. Sokáig ott terveztem a jövőt, de már nem. 

Pedig majdnem 50 évig próbálkoztam.”

HÍRMONDÓ 

Szállodai munkák Ausztriában és Cipruson 

Ha kezdesz fázni és már most unod az őszt és a közelgő telet, akkor lehet, hogy éppen neked való lenne egy ciprusi szállodai munka. Vagy ha már várod a havat, akkor éppenséggel hasonló lehetőség Ausztriában. De ha egyik sem, akkor is találhatsz magadnak valami érdekeset a mai ajánlatok között. 

Jön az ingyen wifi egész Európában 

Az Európai Unió Tanácsa jóváhagyta, hogy ingyenes wifi-hozzáférési pontokat létesítsenek Európa-szerte. A döntés több mint hatezer települést érint, gyakorlatilag majdnem mindenhol lesz ingyenes net. 

Az új Barcelona 

Az utóbbi években meglepő módon lett egyre népszerűbb a portugál főváros, olyannyira, hogy ma már az Y-generáció egyik kedvenc tartózkodási helye, a fiatalok tömegesen vándorolnak Lisszabonba. Nem csoda: szuper klíma, viszonylagos olcsóság és jó társaság. Kell ennél több? 

Skócia fizetne, csak maradjanak a bevándorlók 

A skótoknak annyira fontosak az uniós határátkelők, hogy hajlandók fizetni is helyettük, csak maradjanak. A skót kormányfő szerint „erkölcsileg védhetetlen, gazdaságilag rövidlátó” a brit kormány viselkedése.

(Fotó: pixabay.com/robertocasadio)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: vállalkozás Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2112955407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.10.12. 07:06:37

Ez jó volt. Még a lakhatás érdekelt volna.

Payrollerwitch 2017.10.12. 07:08:35

Nagyon jól megírt poszt, öröm volt olvasni! További sok sikert a posztolónak és a párjának. (A végén döbbentem rá, hogy hamarosan én is 40 leszek, meddig próbálkozom még itthon? )

Taxomükke (UK) 2017.10.12. 07:52:54

A bankszamlanyitas itteni eloelet nelkul valoban nem egyszeru. Vallalkozast inditani viszont egy ora alatt is lehet, otthonrol, karosszekbol.

fasor6 2017.10.12. 08:14:43

@Golf2: London kozeli, 250 ezres varosban 2 haloszobas lakas havi 1000 font+ 100-140font onkormanyzati ado+ kb 100 font gaz/viz/villany.Altalaban 1-1,5 honap kauciot kernek. Legjobb internet 45 Font/ho, de lehet fele ennyiert is, ha nam akarsz lfilmeket is nezni interneten.
Dupla szoba berlete kb 550 font minden rezsivel egyutt, szimpla szoba 350font rezsivel.

IT Knight 2017.10.12. 08:14:52

Hiszem is meg nem is az ilyen sztorikat. Itthon minden rossz, ott Brexitföldön meg hirtelen mindenki szereti a posztolót mág hozzáférést is ad neki a bankszámlájához?

Nem tudom elképzelni, hogy a helyi vállalkozói réteg örül egy új versenytársnak kelet-Európából, aki lenyomja az árakat...

Bredpitt Monika 2017.10.12. 08:31:30

Szomoru, hogy meg egy ertelmes embert elveszit
Magyarorszag.
Ugy tunik vegleg.

Sok sikert kivanok!

Ja, es vegre valaki, aki azt irja, hogy nem is olyan nehez ott bankszamlat nyitni.

Bredpitt Monika 2017.10.12. 08:33:20

Mi lehet vajon A Peter Londonbol nevu hozzaszoloval?

Dikusz 2017.10.12. 08:41:00

@IT Knight: már megbocsáss, de te még ott is belekötsz mindenbe, ahol nincs is mibe belekötni...

MRN 2017.10.12. 08:42:00

Érdekes, tetszetős poszt, kivéve, hogy előre megmondja, milyen vélemények lesznek...

Golf2 2017.10.12. 08:46:05

@fasor6: Köszi, aszittem lakást csak előélettel adnak.

Hari Seldon 2 2017.10.12. 09:07:23

„Talán csak szerencsém van. Az első pillanattól kezdve úgy éreztem, hogy elfogadnak. Igen, már hallom szinte a megjegyzéseket: „Csak udvariasak, de valójában nem fogadnak be.” „

Igen, ezek a nagy fotelhuszár szövegek. Ilyenkor lehet mondani, igen lehet, de nem mindegy, hogy csak udvarias, vagy „befogad”, ha a hétköznapi életben nagyon kellemesen lehet egymás mellett élni?
(egyébként is: nem tudom milyen értelemben kéne befogadni ?!? - mi a kritériuma a „befogadásnak”? Elég, ha csak az iskola előtt beszélgetsz a gyerekekről, hogy ki kinek a szülinapi zsúrjába megy el, vagy kötelező a közös szalonna sütés?)

LKerekes 2017.10.12. 09:09:32

Semmi konkrétum. Pedig érdekelne a pontos vállalkozás micsoda?
Nem mindegy.
Azt nem hiszem el, hogy egy külső vállalkozásnak átadnák a banki átutalási jogot! Itt lett az addig is gyanus történet hiteltelen.
Alavető információk nélküli munkavégzés? Na ne. A tapasztalatom szerint a megrendelő érdeke a gyors munkavégzés és nem szokták vállrándítással elintézni az időmúlást, nem beszélve információ visszatartással.
Az üzleti/vállalkozói összejövetelek pénzbe kerülnek.

SzZoole 2017.10.12. 09:26:01

@Golf2: azzal adnak hivatalosan csak!
Credit history-nak nevezik.
2 évre visszamenőleg a bank statement-el kell bizonyítani, hogy minden hónapban rendesen fizetted a rentet, közüzemi számlákat és a council tax-ot és meg egyébb másik, többre nincs idom mert dolgoznom is kell :-)

puhacica 2017.10.12. 09:40:33

@IT Knight: pedig kepzeld el, hogy benne vagyok egy vallalkozos csoportban es barkinek barmi kell, jonnek es segitenek. a sajat konkurenciajuknak. sot, olyan is van heti szinten, hogy ha valaki nem tudja elvallalni azt, amivel megbiztak, akkor kozzeteszi a melot es aki akar, jelentkezik ra. igen, a konkurencia. fanttttasztikus, mi?

ja es biztos lenyomja az arakat is, hiszen te azt mondtad... LOL

DieNanny CH 2017.10.12. 10:28:42

Nagyon tetszett az írás, köszi!

DieNanny CH 2017.10.12. 10:32:16

@MRN:

"kivéve, hogy előre megmondja, milyen vélemények lesznek..."

Jól tette. A 3 év alatt, míg itt olvasott, gondolom az agyába vésődtek a kritkák. Ezzel így megelőzte őket...
:-)

Kipper 2017.10.12. 10:45:21

Nagyon jo iras, egyedul a bankszamla-mizeriat nem ertem. Bementunk, elkertek a munkaszerzodesemet es az ingatlan szerzodest, fel ora mulva megvolt a szamla (HSBC). Masnal mi okoz nehezseget?

György Oláh 2017.10.12. 10:45:36

@LKerekes: : Az átutalási jog, jelen esetben valószinőleg azt jelenti, hogy direct debitet küldhetsz a számlára. Olyasmi mint a beszedési megbizás. Telefonszámlát, meg kisebb nagyobb dologkat intézünk itt gyorsan egyszerőne, de afelülvizsgálat lehetősége ott van. A vállalkozói összejöbetelek tlnyleg pénzbe kerülnek, akár 15 fontba is alkalmanként, de ezért általában van valami kaja meg innivaló, és ugye van egy terem is ahol vagyunk.

London2009 2017.10.12. 10:48:08

@IT Knight: tudod pont igy vagyok en is veled. Hiszem is, meg nem is a sztoridat. Brexitfoldjen nem lehet megelni az IT fizetesbol, de a videki Magyarorszagon csak ugy ropkodnek a millios fizetesek!

Demi78 2017.10.12. 10:49:22

Kedves Posztolo es Hataratkelo, vegigolvastam. Ujfent kinyilvanitanam a velemenyemet, hogy olyan jo lenne, ha leirna az ember a konkret tevekenysegi kort. Nekem ez igy olyan, mintha valaki oldalakon keresztul dicsoitene / ocsarolni a piros autojat, de nem irja le, hogy milyen marka milyen tipusa.

Illetve a posztolohoz kulon: irtad, hogy "Rengeteg összejövetel, ún. „business networking" eseményt lehet találni, amelyek arra szolgálnak, hogy megismerjék egymást a helyi vállalkozói élet szereplői. ".
Amikor volt nekem is kis cegem (munkavedelem, minosegbiztositas tanacsadas (kb erre tippelem a Tiedet is, vagy esetleg konyveles?)), akkor en is beiratkoztam 3-4 ilyen kozeli, geografiailag rentabilis klubba, evi szinten 100-200€ a dij. Voltam nagyobb klubban, ahol 1000€ot kertek eves szinten, nem mentem. Illetve volt valami kolcsonos megrendelos klub, egy csoport, aki egymassal dolgoztak, egymast ajanlja, kicsit MLM szeru, ott valami 2500€ volt a csatlakozasi dij. Itt is megjelentek azok a hienak, akik a kisvallalkozoi dogon probaltak megelni. En nem lattam ezek ertelmet. Egyiknek sem. Mindegyik arrol szolt, hogy a 40 fos tarsasag egymasnak probalta eladni a haszontalan termekeiket:). A vallalkozast azota kliens es rendelkezesi ido hianyaban bezartam.

csortu 2017.10.12. 11:42:56

Köszönöm a posztot, érdekes volt, és motiváló is.
Megint offolok egy kis finn nézőpontot. Én kilenc év itttartózkodás után indítottam el a vállalkozásomat (hasonlóképpen mikro méretben). Egy óra volt a neten összekattingatni a céget. Nagyon sok, jól szervezett segítséget kaptunk az államtól hogy megfelelő könyvelőt, ügyvédet, biztosítót találjunk. Azóta negyedik éve hasítunk. Egyébként itt is vannak helyi üzleti/vállalkozói összejövetelek, amik errefelé jobbára ingyenesek, nem kell értük fizetni.
Én bekerültem a Helsinki startup scénába, ami egy számomra teljesen ismeretlen világra nyitott ablakot, és ami nayon tetszik nekem. A meglevő cégem mellett próbálkoztunk ezzel a startupozással is, az első próbálkozás bebukott (sokat tanultam belőle), a második ilyen most körvonalazódik. Még nem tudom, eljut e a cégalapításig, de egyelőre nagyon élvezem a finn kisvállalkozói létet. Igaz, egy nagyon speciális szegmensben mozgok, talán az én esetem nem is általánosítható.

London2009 2017.10.12. 11:47:01

@Demi78: az en tippem inkabb epiteszet. Tervezo, belsoepitesz, barmi. A poszt szempontjabol szerintem teljesen lenyegtelen. Nekem nem hianyzik ez az informacio egyaltalan.

Mrs. Clayton 2017.10.12. 12:01:29

@puhacica: ez mukodik fel millios arbevetel alatt, a folott megfojtanak egy kanal vizben, olyan meg nincs hogy nem tudnak elvallalni valamit, azt is elvallaljuk, amirol tudjuk, hogy nem tudjuk megcsinalni, de majd improvizalunk

P.Elliot 2017.10.12. 12:11:08

Tetszik a poszt meg a sztori is, az utolso szoig elhiszem. Az jo volt hogy beirta hogy mibe fognak valoszinu belekotni igy csak egy belekotosunk lett.
Biztosan nagy elmeny meg a mai napig is neki hogy nem hatalmas fejfajasokkal indult a biznisz, akarmi volt, / nem koteles beszamolni hogy milyen biznisz szerintem/, hanem konnyeden, szinte mindenki aki ide ir es volt biznisze azt irta hogy otthon milyen idegorlo volt es gyakran kilatastalan a rengeteg szabaly es ado miatt.
Ez a poszt csak arra osztonoz,/ koszonjuk/, hogy nem London a vilag kozepe, videken is lehet elni kellemesebben, olcsobban, munkailag is talan jobban.
Ez itt nalunk is ugyanigy van.
Tovabbi jo szerencset a posztolonak.....

P.Elliot 2017.10.12. 12:14:21

@London2009: Akarmi lehet a posztolo biznisze. A csoszerelestol a mittudomenmilyen szolgaltatasig....barmi...

London2009 2017.10.12. 12:18:15

@P.Elliot: azt irta, hogy kizarolag szellemi toke mukodteti a vallalkozast, ugyhogy nem csoszereles. De mindegy is. Bar persze erdekelne, mert annyira szeretnek en is vallalkozo lenni, fonok nelkul es rugalmas idobeosztassal... : )

puhacica 2017.10.12. 13:38:35

@Mrs. Clayton: ezeknek a sracoknak a tobbsege nem szarral gurigazik, igaz, a felmilliot talan csak 1-2 eri el. es de, van olyan, hogy nem tudsz valamit elvallalni. bar ha tudsz osztodni, akkor lehet megis. :D

Golf2 2017.10.12. 13:39:58

@London2009: Hisz neked már összejött a better Life,better Man,better Passport.

Mrs. Clayton 2017.10.12. 13:41:05

@puhacica: hat epp errol beszelek, egy bizonyos szint folott nem baratsagos, meg csaladias a stilus, a nagyoknak lesz embere, aki majd megcsinalja, vagy csak szimplan kiszervezik, penzt senki nem hagy veszni, ahhoz mar hiresnek kell lenni vagy multinak

DieNanny CH 2017.10.12. 14:02:55

@Mrs. Clayton:

"azt is elvallaljuk, amirol tudjuk, hogy nem tudjuk megcsinalni, de majd improvizalunk"

Ez a módszer nem tetszik.
Improvizálsz? Akkor egyéb munkáid is a kárát láthatják. Szerintem ez harácsolás. Lefoglalni minél több munkát... :-(((

wuaaa 2017.10.12. 14:04:01

A szerző előtt le a kalappal. Már csak azért is, hogy hajlandó volt posztot írni annak ellenére hogy három évig olvasta a blogot és a hozzászólásokat előtte.
További sok sikert kívánok.

Mrs. Clayton 2017.10.12. 14:12:36

@DieNanny CH: nekem sem tetszik de ez van, most van egy ugyem a "kozbeszerzesi dontobizottsagnal" mivel tok nevetsegesen alam igertek, az egesz kozbeszerzes ertekelese egy vicc, total hasrautesszeru okorseg, az egesz azert mert a kiiro ceg meg a nyertes lezsiroztak egymas kozt, a nyertes termeszetesen rohog a markaba, rohadtul nem erdekli, hogy a vallaltakat messzirol sem teljesiti, o szerzodesben van addig is, amig fel nem mondanak neki, ami nem ugy megy h 30 nap es viszlat.

Termeszetesen aki kicsiben jatszik az ezt nem latja es minden szep es jo meg barati. Mondjuk szerintem ilyen Mo-n is van.

Mrs. Clayton 2017.10.12. 14:21:53

@Mrs. Clayton: marmint olyan van Mo-n h kisvallalkozok kozott jo a viszony, nekunk soha nem volt gond a legtobb konkurenssel, meg szerintem a volt ferjemnek most sincs, majdnem minddel joban van/vagyunk

London2009 2017.10.12. 14:22:28

@Golf2: egyreszt ki mondta, hogy en erre hajtottam? Masreszt meg jah, tenyleg osszejott. Most mar hatra is dolhetek! ; )

Virago_1000 2017.10.12. 14:29:12

"Rengeteg ocsmány sztorit tudnék mesélni (önkényes, szabályellenes büntetésekről, amikor a hatóság embere így érvelt: „...Ha én ezt mondom, akkor most ez a szabály”), de ez most nem erre a blogra való, és írásos bizonyítékom nincs amúgy sem, "

- ez igy csak duma, vagy elhiszem vagy nem. De inkabb nem.

Virago_1000 2017.10.12. 14:29:23

"A vállalkozók nem félnek az adóhatóságtól. A hatóság valóban segít, jóhiszeműen áll a dolgokhoz, a szabályok egyértelműek, betarthatók. A teljes elvonás a bevételből sokkal kisebb mértékű, ezért nem muszáj trükközni. "

- nagyjabol igaz, viszont megis trukkozik mindenki, mivel kevesbe kell felni a hatosagoktol. Viszont ha elkapnak,van nemulass. Nekem a konyvelom reszletesen wlmondta, meddig esszeru elmenni anelkul hogy meggyanusitsanak. Azt is elmodta, meddig mennek el altalaban, es a kovetkeztetesem az, hogy mivel az emberek alapbol kapzsiak, mindenki a sajat gyarapodasat tartja szem elott.

Virago_1000 2017.10.12. 14:29:31

@puhacica: "akkor kozzeteszi a melot es aki akar, jelentkezik ra. igen, a konkurencia. fanttttasztikus, mi?"
- az. ezert szavaztak a brexitre, mert annyira orulnek a.keleti konkurencianak, ugye?
@London2009: miert nem csapsz fol penzugyi.tanacsadonak, brokernek ilyesmi?

Virago_1000 2017.10.12. 14:29:39

@London2009: "Hiszem is, meg nem is a sztoridat. Brexitfoldjen nem lehet megelni az IT fizetesbol, de a videki Magyarorszagon csak ugy ropkodnek a millios fizetesek!"

- kit erdekel a fizetes.Lefogadom hogy az eletszinvonala jobb, pl szebb.hazban el mint te.

London2009 2017.10.12. 14:31:11

@Virago_1000: na ezt mondjuk miert gondolod, hogy szebb hazban el, mint en? Mar megint itt tartunk?

London2009 2017.10.12. 14:34:17

@Virago_1000: felcsapni maximum cirkuszi mutatvanyosnak tudnek! Vegulis lehet, hogy az sem olyan rossz otlet!

Taxomükke (UK) 2017.10.12. 15:32:14

@London2009: Tudhatnad mar...
Turo Rudi van pl. Angliaban?
Nincs.
Na ugye.

puhacica 2017.10.12. 16:08:14

@Virago_1000: a kozel 1000 tag mindegyike azonnal ugrik segiteni, ezt irtam volna? 100% szavazott a brexitre, ez tortent volna? tok erdekes am a vilag, ha latod az arnyalatokat...

fhdgy 2017.10.12. 16:10:13

Én is csatlakozom azokhoz, akik hiányolják a tevékenység leírását, és így nem jön át teljesen a dolog.

Én nem is arra lennék kíváncsi, hogy a szigeteken most mit csinál, hanem Mo.-on előtte mit csinált ( bár a kettő egy ) és azért utalás szintjén azt se lenne rossz tudni, hogy a vevőkör hogyan, miért függött, függ a fijugtól.

Én is vállalkozóként ( programozóként ) szenvedtem meg a fülkeforradalmat. Egyszerűen olyan területen levő partnereknek dolgoztam, akiket 2010-től rezsiszilárdék leradíroztak a térképről, így nagyon beszűkültek a lehetőségeim. Anyagilag a felszínen tudtam maradni, de a nyugdíj előtti 4-5 évben olyan munkát, körülményeket is el kellett viselnem, amiről jobb is nem beszélni.

Ha újra aktív lehetnék, azért belevágnék a vállalkozói létbe, de kemény szabályokat állítanék magam elé.

1. Államnak nem dolgozom.
2. Azt is kerülném, hogy olyan vállalkozásoknak dolgozzak, akik a politikától, önkormányzattól, stb. függenek, még áttételesen is.
3. Sok apró munka, mint egy-két nagy, mert ha egy lábon áll az ember és azt kirúgják, akkor óhatatlan a hanyatt esés.
4. Végül pedig nem szeretnék függeni a Mo.-i piactól.

puhacica 2017.10.12. 16:15:29

@Mrs. Clayton: vagy nagyon igenyesnek lenni a munkadra es ragaszkodni a stilusodhoz.
szerintem a kreativ szakmak kicsit maskepp mukodnek, viszont igaz, hogy nincs ralatasom a tobbi teruletre.

kék madár 2017.10.12. 18:30:02

ez a sok pozitivum mar nekem is meredek, de nem tudok semmibe belekotni, csak ideznek egy klasszikustol:

"Nem tudom elképzelni, hogy a helyi vállalkozói réteg örül egy új versenytársnak kelet-Európából, aki lenyomja az árakat..."

Shaktee 2017.10.12. 18:52:22

@kék madár: szerintem nem festi magát a poszter.

Virago_1000 2017.10.12. 18:52:38

@London2009: "na ezt mondjuk miert gondolod, hogy szebb hazban el, mint en? Mar megint itt tartunk?

- hat hol tartsunk? mindenki ezert jott ki, hogy novelje az eletszinvonalat, de ez csak a szamok szintjen sikerul a nagy tobbsegnek.
Csak neked mondom, en is most veszek hazat, es meg a maga nemeben szep is, kelloen elrejtett, a zsakutca utolso haza, nagyobb telek atlagnal tobb zoldfelulet stb, 70es evekben epult, a magyar hazakhoz kepest megis szanalmasan nyomorek hogy enyhe legyek.

Shanarey 2017.10.12. 18:52:40

Ködös megfogalmazás, avagy mondtam valamit meg nem is.

Az én tippem, pénzügyek, adó avagy könyvelés.

A magyar adóhatóságról, jót vagy semmit.
Jót nem tudok mondani.

Shanarey 2017.10.12. 18:56:13

@Virago_1000:

Ó mester, mesélj, hány céget birtokolsz Magyarországon, avagy hány vállalkozást, hogy ilyen jól tudod, hogy mi a helyzet az adóhatósággal kapcsolatos beszólást illetően?

Shanarey 2017.10.12. 18:59:51

@Taxomükke (UK):

Van Angliában túró Rudi.

Az itteni kelet európai boltban időnként van.

SzZoole 2017.10.12. 19:19:54

@Shanarey: van hát :-)
A fagyasztomban 2x10-es csomag van lefagyasztva.
Még a tesomek hoztak augusztusban, a kutyának sem kell :-)
Ha erre jársz megkaphatod :-)

Dikusz 2017.10.12. 20:00:59

@Zoole Reloaded: még a kutya sem eszi meg? Ejnye, egyáltalán megkóstoltattátok vele?:)
Tényleg, mi az a nass, ami kint hiányzik?

SzZoole 2017.10.12. 20:04:49

@Dikusz: oszinten?
Nagyképűen hangzik, de semmi :-)

Mrs. Clayton 2017.10.12. 20:35:15

@puhacica: ez nyilvan igy van, viszont hires epitesziroda, ugyvedi iroda is ugy mukodik, hogy van egy huzo nev aztan az alkalmazott ugyved meg epitesz tervez neked meg intezi az ugyed, a nevadoval csak igen magas rangu ugyfelek talalkoznak.

SzZoole 2017.10.12. 21:01:47

@Dikusz: és minek örülsz ennyire? :-))

Taxomükke (UK) 2017.10.12. 21:01:49

@Shanarey: Tudom. Csak muszaj volt valami hulyeseggel valaszolni a hulyesegre.

Shaktee 2017.10.12. 21:04:30

@Dikusz: zotyinak royal kutyája van, sz@rik a balkáni rudikra :-)

Shaktee 2017.10.12. 21:04:38

Tipp:

Ha upgradeltél az IOS 11-re, s az iphone/ipad/mac safarit használod blogozásra - turn off az uj Prevent Cross Site Tracking gizmot(ha nem akarod használni) kulonben állandoan vissza kell logolni a blogokra, indexre, etc.

puhacica 2017.10.12. 21:18:13

@Mrs. Clayton: értsd már amit mondok baszki! nyilván van csomó minden, ami így működik, viszont van, ami másképp. vannak kisebb cégek, egy területre koncentrálva, 6-7 emberrel dolgoznak, kidolgozott stílusuk van és ha adott dátumra mindenki le van már foglalva, akkor nem fognak embert "kölcsönözni", mert nem fogja hozni azt a minőséget, látványvilágot. legutóbb egy fotós sztoriról hallottunk, a csaj megcsinálta a képeket egy apartmanról, aztán eltűnt. közben kibővítették az apartmant és egy olyan fényképészt kértek fel, aki a felszívódott csaj tanítványa és kollégája volt és még így sem azt kapta a vevő, amit szeretett volna. van, ahol be lehet ugrani és könnyebben cserélhetők az emberek és van, ahol nem.

SzZoole 2017.10.12. 21:18:38

@zagyva plaszter: iOS 11.0.3 van rajta és Safari használok csak, nincs semmi gondom a blogokon :-)

Mrs. Clayton 2017.10.12. 21:28:39

@puhacica: ertettem eddig is, mindegy ez a vita nem hoz lazba most, h megrendeltem egy michelin csillagos ramen boxot japanbol. 20 dollarert havi negy elsoosztalyu rament szallitanak, tok izgatott vagyok

Dikusz 2017.10.12. 21:45:22

@Zoole Reloaded: hát annak, hogy nem hiányzik egyik fajta itthoni édesség sem:)
Se franciadrazsé, se dunakavics, se Tibicsoki, stb...

puhacica 2017.10.12. 21:50:19

@Mrs. Clayton: ha erted, akkor minek vitazol? orulj inkabb a dobozodnak. hogy enbereket mi kepes lazba hozni... :D

fhdgy 2017.10.12. 21:51:52

@ganzruih: Nem tudom, hogy örüljek-e vagy bánkódjam.

Örülök, hogy jó lett, szomorú vagyok, hogy ilyen kegyetlen áron.

Én már újra Mo.-on élek, majd 7 No. után. Tudom, hogy miről beszélsz, sajnos!

SzZoole 2017.10.12. 21:54:21

@Dikusz: nem csak az édesség, itt is meg tudok venni mindent :-)
Így ha haza is látogatók legfeljebb cigit és egy kis házi füstölt szalonnát szoktam hozni :-)

Van itt egy “falusi” hentes üzlet, nem tudunk olyat kérni tőle amit ne tudna megtenni, huslevesnek való csont, pacal, köröm stb. mindent :-)

somlobodog 2017.10.12. 21:55:05

@Mrs. Clayton: "lyan meg nincs hogy nem tudnak elvallalni valamit, azt is elvallaljuk, amirol tudjuk, hogy nem tudjuk megcsinalni, de majd improvizalunk"
Egy szint alatt van csak ez. Egy idő után normális cegkent vagy akár egyéni vállalkozóként nem vállalsz el bármit mert a) nem térül meg és ha nem vagy hülye ezt azért ki tudod számolni, B) szarul csinálja meg az improvizálos olcsó alvállalkozód és akkor is csak probléma lesz anyagi és erkölcsi téren egyaránt.

fasor6 2017.10.12. 21:55:05

@fasor6: Valo igaz, hogy lakast mi iss csak akkor tudtunk kivenni ingatlankozvetitoton keresztul, amikor megkaptam a munkat es bemutattam a munkaszerzodest. ket honapig flat share-ben kellett laknunk (tarsberlet).

fasor6 2017.10.12. 21:55:05

@Bredpitt Monika: Diaknak azonnal nyitnak bankszamlat. Nekem csak akkor nyitottak, amikor a munkahely, ahova felvettek, irt egy levelet a banknak.

Shaktee 2017.10.12. 21:55:05

@Zoole Reloaded: Good for you pork :-)

amig ki nem kapcsoltam a Cross sitot, allandoan ujra be kellett jelentkeznem. IOS 11.03 itt is

Shaktee 2017.10.12. 21:55:05

@Mrs. Clayton: your are very low maintanance Jessi :-)

Shaktee 2017.10.12. 21:55:05

@Zoole Reloaded: Probald meg ugy hogy kikapcsolod safarit teljesen - swipe it up, emlekszik-e akkor is?

fasor6 2017.10.12. 21:55:05

@Zoole Reloaded: nekunk azonnal kiadott lakast az ingatlankozvetito amikor bemutattam a permanent munkaszerzodest 8 hettel a UK-be erkezes utan.

Mrs. Clayton 2017.10.12. 21:55:15

@puhacica: de hat nem is vitaztam, elotte epp egyetertettem es mellette ramutattam a dolog masik oldalara. Plusz az egesz onnan indult h azt allitottam, hogy amig az uzleted legyen barmi is az kicsiben mozog, addig baratsagos, meg vidam meg csaladias, ha tul no egy bizonyos mereten nem az, sem Angliaban sem mashol
A boxom csak 31-en lesz elkuldve Tokyobol

puhacica 2017.10.12. 22:22:14

@Mrs. Clayton: na az jo, mert en se :D
hajjaj, hosszu varakozas lesz ez, ha igy ra vagy izgulva a cuccra. :)

Mrs. Clayton 2017.10.12. 22:30:32

@puhacica: az, foleg ha tenyleg elkuldik azt a rament ami az elso ramenezobol van amit a michelin csillaggal ertekelt, ha nem kuldenek semmit csalodott leszek

SzZoole 2017.10.12. 22:42:25

@fasor6: 7 évvel ezelőtt így volt, próbáld meg most

puhacica 2017.10.12. 23:09:25

@Mrs. Clayton: en ezekhez nem ertek, biztos jo lesz, de hogy kuldik el, hogy friss legyen?

Mrs. Clayton 2017.10.12. 23:24:11

@puhacica: ez zacskos, olyan mint amit a boltban veszel, csak a minoseg mas, te ontod fel vizzel. Multkor a Jokuti kostolta azt mondta h finom

London2009 2017.10.12. 23:28:27

@Virago_1000: komolyan mondom sikitofraszt kapok neha toled! :D
Eloszor is ertsd mar meg, hogy nem mindenki azert jon, hogy emelje az eletszinvonalat. Szerinted en 24 evesen ilyen megfontolasbol jottem? Dehogyis! Fulig szerelmes voltam egy fickoba meg Londonba.
Masodszor pedig, azt magyarazd mar meg, hogy mi a bubanatert veszel itt te egy hazat, ami egy vacak es a szel is atfuj rajta? Vennel inkabb egy csudalatos Kadar kockat Mucsajrocsogen. Ha lehet akkor internetkapcsolat nelkul. :D
Egyebkent gratulalok a szanalmasan nyomorek hazvetelhez. Legyen sok oromed benne.

London2009 2017.10.12. 23:30:28

@Mrs. Clayton: ezt a ramen boxot ki kellett gugliznom. Eloszor azt hittem valami szamitogepes jatek lesz, de nem ertettem, hogy akkor ehhez, hogy jon a Michelin csillag. :D

kék madár 2017.10.12. 23:48:04

@zagyva plaszter: szerintem se, azt irtam, hogy elhiszem amit irt.

montroyal ( CAN qc) 2017.10.13. 03:46:02

azota hogy elhagytam Mo-t mindig vallalkozok persze sok mindennel probalkoztam fu alatt feketén .. hivatalosan 20éve sajat labamon allok , a vallalkozashoz Palais justice egy osztalyan kb 20 perc alatt kitoltott papirokkal es 30$ befizetésével megvolt az engedelyem az adoszamot postan kaptam meg ... igaz az elso banknal csak egy valamilyen osszeg befizetese utan kezdtek volna vizsgalodni .. meg az anyukatokat.. egy masik banknal 10perc alatt nyitottam egy business szamlat . foleg hogy semmit nem kértem, ex aposom 10K csekkjet tettem be .. azota koszonom jol vagyok ,mivel nem szellemi toke kell a szakmamhoz, egyszeruen meg kell csinalni azt a szar autot , még ismeretség se kellett , persze sokat pin-pongoztam a festobe az elso évben .. igen ugyeskedni kell az adoval foleg 100k buntetes utan ( amire a hazam ra ment ) ennyi a magyar iparosoknak a tagja vagyok ami évi 20$ de mar volt egy ingyen buli vacsora ,, ja es ingyen tanctanitasra is mehetnék .. szerintem aki teheti, lehetosege van barmiben az csak vallalkozzon ..( ha nincs egy nyugdijas allami , varosi allasa )

Mrs. Clayton 2017.10.13. 09:07:38

@London2009: a seven eleven ramenje van dobozolva
munchies.vice.com/en_us/article/aeay5g/tsuta-michelin-starred-ramen-at-convenience-stores-in-japan
Amit en rendeltem az havonta kuld 4 dobozt 20 dollarert es elvileg mind kulonlegesen finom ramenek. Egy probat meger, mar ha tenyleg kuldenek valamit, bem csak a 20 dollart nyelik be.

puhacica 2017.10.13. 09:42:17

@Mrs. Clayton: es te egy zacskos levesre vagy raizgulva... :D

@zagyva plaszter: nekem csak arra futik, ebbol is csak napi egyre.

ne faraszd magad egyebkent, nem kell minden alkalmat megragadnod a kotozkodesre. mindenki tisztaban van az ertekeiddel es ertekiteleteddel, ahogy azzal is, hogy en csak egy csoro vendegmunkas vagyok es sosem jutok fel olyan korokbe, ahol japanbol hozatjak a zacskos levest. es ez jol is van igy.

Mrs. Clayton 2017.10.13. 10:09:38

@puhacica: hat nem annyira mint ha etterembe mennek, de azert erdekel.

Kipper 2017.10.13. 10:39:07

@Zoole Reloaded: Miért nehezebb ma ingatlanszerződést aláírni, mint 7 évvel ezelőtt?

Kipper 2017.10.13. 10:39:07

@Dikusz: Nekem a Mese keksz :)

puhacica 2017.10.13. 11:56:32

@Mrs. Clayton: jol van, csak szivom a vered, miert ne orulhetnel neki? :) latod, en meg az 50p-s zacskos levesnek is orulok. :D

Mrs. Clayton 2017.10.13. 12:11:10

@puhacica: hat amikor nagyon ehes vagyok akkor annak en is tudok orulni. Egyebkent a mult heten vettem a B&M-ben kinai zacskos tesztat, az is finom volt es az is friss tesztabol volt, nem szaritottbol.
www.facebook.com/pg/WATKITCHEN/photos/?ref=page_internal 1.20-ert sztem eheto

2017.10.13. 12:27:02

@Taxomükke (UK): már hogyne lenne! Internetes magyar bolt árul túró rudit...
de valahogy nem terjed el. Ki érti ezt???

Üzletfejlesztés Angliában 2017.10.13. 12:27:02

Jó cikk. Tisztelet az írójának! Visszaadja a lényeget, bár valójában csak az érti meg, aki kint él. Sokkal egyszerűbb az élet vállalkozóként. Ezt én is megerősíthetem. Nem is annyira értem, hogy miért nem megy neki a kinti terjeszkedésnek sokkal több hazai KKV. Persze értem, hiszen részben ez a munkám, de akkor is rácsodálkozik az ember.

myaa 2017.10.13. 12:27:05

Én teljesen megértem a posztolót. Pontosan ugyanezt érzem, pedig a helyzetem teljesen más (Ausztria, 2 éve és alkalmazottként).

SzZoole 2017.10.13. 13:48:52

@London2009: este, most nem erek rá a telefonon baszni a legyet, dolgozok, hogy sok adót fizethessek :-)

szakasz2 2017.10.13. 14:31:45

@Virago_1000: Csak ma, csak neked elmesélem, hogy sokkal cifrább sztorikat is hallottam az elmúlt 2 hétben Magyarországon, barátoktól. A két eset hasonló volt.
Az egyik egy felfutó IT-vállalkozásról szólt, ami már elérte az 1-2 milliárdos éves forgalmat talán 2-3 éve. Egyik nap beállít a tulajdonoshoz egy ismeretlen ember, és letesz az asztalra 80 millió Ft-ot meg egy szerződést, hogy akkor most megveszi a céget. A tulaj persze kiröhögte, mire a csávó mondta, hogy van 1 napja hogy átgondolja. Másnap is ugyanaz a válasza persze. 1 héten belül jött az átfogó NAV-vizsgálat (meg talán más hatóságok is bejelentkeztek), zárolták a cég számláit, egyes fontos vagyonelemeit, amíg a vizsgálat tartott, ha jól emlékszem talán másfél (!) évig. A céget kifingatták, a tulaj és családja egészsége majdnem ráment. Fogadott ügyvédeket, beperelte az államot/NAV-ot, meg is nyerte, és egy 80 oldalas ítéletben részletezték, hogy milyen szinten volt szabálytalan és erkölcstelen az egész eljárás. Kártérítésként megítéltek 0, azaz NULLA forintot!
Egy másik esetben a magyar ügyészségről hallottam hasonszőrű nagyon szaftos esetet, első kézből.
Tudnék egyéb közelebbi eseteket is mondani, ahol csak milliós bűntetések repkedtek, és egy kisebb céget (amiben korábban társtulajdonosok voltunk) csináltak ki majdnem teljesen erkölcstelenül. Onnan tudom, hogy mi adtuk kölcsön pénzt, hogy egyenesbe jöjjenek - így most nem az államnak, hanem nekünk tartoznak. Ja igen az teljesen általános, hogy bármilyen büntetés/tartozás esetén a NAV seperc alatt ráteszi az ÖSSZES bankszámlára az inkasszót, de levenni csak hosszas utánajárással veszi le, már akkor is ha rég beszedték a kérdéses összeget.
Nem kell persze mindent elhinni, kapcsold be a kormánypropagandát toló médiumokat, ott biztos nem lesz szó ilyenekről meg a valóságról.

SzZoole 2017.10.13. 15:55:16

@Kipper: nem az ingatlan szerződés aláírása nehéz.....

M. Péter 2017.10.13. 22:01:48

@Zoole Reloaded: Ha közvetlenül a tulajdonostól bérled, akkor általában kevesebb a macera, mintha ügynökségen keresztül tennéd.

SzZoole 2017.10.13. 22:11:23

@M. Péter: én tudom.
A landlord, privát,akitől bereljuk a hazát 14 ingatlana van.Ő mondta ezt nekem, hogy csak így ad ki.
Akkor milyen ugynoksegen keresztül most napjainkban?
2010-ben bereltunk utoljára ügynökségtol, akkor sem volt egyszerű a gyerekek miatt mivel külön neműek és 2 szoba nappalis hazát bereltunk.
De te tudod a szabályokat, én is tudom és unom már magyarázni másoknak, hogy mit és miért.
Olvasson mindenki utánna, ennyi.

M. Péter 2017.10.14. 00:20:51

@Zoole Reloaded: Már törvény írja elő, hogy ellenőrízni kell, hogy a bérlő legálisan tartózkodik az országban, a többi a a bérbeadó illetve az ügynökség döntése. Vannak frissen külföldről érkezett kollégáim, és nekik is sikerült valahol lakást bérelni.

SzZoole 2017.10.14. 09:11:32

@M. Péter: Peti, én tudom, hogy te egy okos ember vagy itt a blogon, de mond ezt azoknak akik évek óta berelnek és zsebből zsebbe fizetnek a landlordnak.
Arról nem beszélve, hogy font százmilliókat nem fizetnek be ezzel az államnak.

London2009 2017.10.16. 10:51:23

@Zoole Reloaded: Ez persze csak rosszabb lesz. Miota kitalaltak, hogy tul sok a Buy to Let mortgage, azota meg jobban megadoztatjak a rental incomeot. Illetve az ado az nem valtozott, csak mar alig lehet leirni belole valamit. Ugyhogy meg tobb zsebbe fizetes lesz, mert ezt senki nem fogja befizetni, ha egy modja van ra.

SzZoole 2017.10.16. 17:26:12

@London2009: nehez dio ez, ne is beszeljunk rola mert csak jobban felhuzom magam a teman es olyat talalok irni amit magam is megbanok :-))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása