oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. augusztus 25. 06:30,  Király Gábor: Ész nélkül ne menjünk külföldre 113 komment

2017. augusztus 25. 06:30 Határátkelő

Király Gábor: Ész nélkül ne menjünk külföldre

Aligha túlzás azt állítani, hogy Király Gábor az egyik legnépszerűbb még aktív labdarúgó Magyarországon, és a melegítőnadrágjáról is elhíresülve külföldön is sokan ismerik a magyar válogatottsági rekordert. 

Nekünk persze nem csak ezért érdekes, hanem azért is, mert 1997-től 18 éven át külföldön (Németországban és Angliában) élt és sportolt a legmagasabb szinten, tehát nagyon sokat megtapasztalt maga is a határátkelés örömeiből és nehéz pillanataiból egyaránt, hogy aztán 2015-ben hazatérjen szülővárosába, Szombathelyre. 

Túlzás nélkül blogtörténelmi pillanat következik, hiszen az alábbiakban exkluzív interjút olvashattok Király Gáborral határátkelésről, külföldi életről. A kérdéseket Tamás tette fel, köszönöm a munkáját!

kiraly_gabor_foto_kiralygabor_eu.jpeg

Mire számított, mielőtt először Németországba költözött? Mennyire volt más világ a 90-es évek Magyarországához képest?

Mindig arra törekedtem, hogy ugyanazt azt életet próbáljam megteremteni, amelyben felnőttem, amire szükségem van. Egyértelmű, hogy a nyelv okozott nehézségeket, hiszen egy idegen országban voltam.

Amikor 1997 nyarán Berlinbe költöztünk, a feleségem még csak a menyasszonyom, illetve a barátnőm volt. Együtt mentünk ki, és csak egymásra számíthattunk. 21 évesen megismertük a német kultúrát, a nyelvet és a szokásokat.

Volt egy magyar kolónia, amely a mai napig megvan Berlinben. Néha-néha, hetente egyszer, vagy havonta kétszer elmentünk oda. Magyar emberek közé, magyarul beszélni. Ez a közösség nagyon sokat segített az ottani létben.

Emellett pedig csapattársammal, Dárdai Pállal is régóta ismertük egymást. Vele tudtam magyarul beszélni, aztán a német nyelv tudása sem maradt el.

A beilleszkedés mennyire ment nehezen?

Ha be akarok illeszkedni, az csak rajtam múlik. A körülöttem lévő közeg pedig látta, hogy tenni akarok ezért, így segítő fülekre és kezekre találtam. Próbáltam németül beszélni, annak ellenére is, hogy Palival jól megértettük egymást. Ott egy egész csapattal kellett megértetni magunkat.

Fél év után már a német társainkkal is tudtunk kommunikálni, s ez nagyon jó volt, hiszen nem tanultuk a nyelvet, hanem a hétköznapi életből szívtuk magunkba. 

Az úgynevezett kultúrsokk mindenkit elér, aki külföldre költözik. Mi volt a mélypont? 

Igazából nem volt mélypont, hiszen én mindig előre nézek. Folyamatosan a megoldást keresem. Voltak nehézségek, de azokon rendre átlendültünk. 

Először is ott a tudat, hogy Szombathely egy 80 ezres kisváros, Berlinben pedig négy és fél millióan laknak. Ez eleve nagy kontraszt. A másik pedig az, hogy ha az ember találkozni akart volna a barátaival, a családtagjaival, az unokatestvéreivel, az nem lehetett megtenni. Nem ismertünk senkit, a saját társaságunk kiépítése, kialakítása is egy feladat volt. 

Ha csak annyit mondok, hogy ha elromlott a számítógép, a mosógép, vagy éppen a jogosítvány kellett intézni, akkor - amit addig a szüleink megcsináltak helyettünk - már magunknak kellett a megoldást megtalálni. Később Angliában is fel kellett fedezni ezeket. 

Most egy kicsit nagyot ugrok: Németországból átmentünk Angliába, majd onnan vissza Németországba, aztán újra az angol földön kötöttünk ki. Tehát kétszer mentünk mindkét országba, úgy már sokkal könnyebb volt. 

Egyrészt a nyelvtudás miatt, másrészt a helyismeret miatt, mert amikor ugyanoda mentünk vissza, akkor már egy kijárt ösvényen kellett végigjárni. 

Akár Németországról, akár Angliáról beszélünk, mi az, ami a legjobban meglepte a hétköznapokban? 

Sohasem voltam az a meglepődő típus, inkább elfogadtam azt, ami történt. Próbáltam a javamra fordítani az adott szituációt. 

Ha Berlinről beszélünk, ott nagyobb a forgalom, több az autó, ezért jobban kell figyelni. Akár az utcán, akár az embertársainkra gondolok, a közlekedés azonban nagyon jó. 

Szélesek az utak, és sugárutak is vannak, amelyek átkötik a nyugatit a keleti városrésszel, valamint az északit a délivel. Nagyon otthonosan mozogtunk, s mozgunk a mai napig is, ha oda megyünk. 

Az étkezéssel kapcsolatban nem volt különösebb változás, hiszen a feleségem a magyar konyha szerint főzött. Ha pedig elmentünk egy kávézóba vagy étterembe, ott a hagyományos német ételeket ettük. 

Kicsit kinyílt a világ számomra, ha a lehetőségekre gondolok: sztárokkal találkozhattam, olyan eseményekre juthattam el, ahova Magyarországon nem biztos, ezáltal nagyon sok tapasztalatra tettem szert. Ezeket később Magyarországon is alkalmaztam, vagy akár a jövőben használom majd. 

Az élsport egy különleges élethelyzet. Mennyire éltek akkor burokban? 

A sportoló valamilyen szempontból mindig burokban él. Megmondják neki, mikor kell edzésre menni. Ott van a szerelés, amit fel kell vennie. A teljesítményt pedig a pályán mutatja be, az azonban óriási.

A pályán kívül viszont a hétköznapi emberek életét éljük. Ugyanúgy sorban állunk a postán, vagy bárhol. Közszereplőként sincs kedvezmény. Meg kell tenni mindent, annak megfelelően kell az életstílust is kialakítani. 

A labdarúgás egy szakma, úgy is kell élni. Vannak könnyebben elérhető lehetőségek, gondolok itt arra, hogy soha az életemben nem gondoltam arra, hogy egy jachtvizsgát leteszek majd. 

A Herthának volt olyan lehetősége, hogy egy játékosokból álló csoport elkezdhetett egy ilyen vizsgát. Azt se hittem volna, hogy egy lóversenyen milyen izgalmas események történhetnek, de említhetném az agárversenyt is. A golf és a krikett pedig még szóba se került. 

A külföldi élet egyik nehezebb része a család és a barátok hiánya lehet. Ez mennyire viselte meg önt? 

Magyarországon másképp szocializálódik az ember, hiszen itt a család nagyon fontos szereplő és kötelék. Külföldön ez annyira nem szoros, ott kicsit szabadabban mozognak a családok. Megesik, hogy egy-egy ünneplésre sem gyűlnek össze. 

Egy-egy telefonbeszélgetés (és itt nem csak szüleimre gondolok, hanem barátokra, volt edzőkre is) mindig feltöltődést adott. Eleve, amikor döntések előtt álltam, akkor mindig olyan embereknek a véleményét kértem ki, akik ismernek és tudják, milyen vagyok. Persze nekem is volt egy elképzelésem, de az összkép alapján döntöttem. 

Az is feltöltött, ha havonta akár csak egyszer hazajöhettünk. A válogatotthoz rendszeresen haza jöttem, köszönhetően ugye a hívóknak, akkor is Magyarországon tudtam lenni. 

Egy idő után Németországban és Angliában is megtaláltam azt a miliőt, amely biztonságot ad, amiért érdemes visszamenni. Ez soha sem okozott problémát, a gyerekeimnél sem, hiszen ők külföldön nőttek fel, azonban ők is Szombathelyre jártak haza. 

A család itt volt, éppen ezért tudtuk azt, hogy Szombathely a bázis. Ha máshol kell élni, akkor is tudunk alkalmazkodni a környezethez és a körülményekhez. 

Mit tanácsolna azoknak a sportolóknak, vagy civileknek, akik most gondolkodnak a határátkelésen? 

Nagyon sok magyar emberrel találkoztam a 18 év külföldi tartózkodásom alatt. Olyan emberrel is, aki hátrahagyott csapot-papot, eladott mindent, kiment, majd három hónap múlva majdhogynem elfogyott a vagyona. 

Sírt, pedig megérett emberről beszélek. Azt hitte, hogy itt minden olyan könnyű: csak kijön és munkát talál. Nagyon sokan vissza is jönnek, és átértékelik a magyarországi értékeket. 

Ami a legfontosabb, hogy mindenki, minden helyzetben a saját maga ura. Saját magát készíti fel az életre. Ha én külföldön, vagy Magyarországon nem akarok dolgozni, úgy külföldön sem fogok. Ha itthon dolgozni akarok, s egy jobb lehetőség reményében külföldre megyek, akkor ott is találhatok munkát, s ez a legfontosabb.

Láttam olyan embereket, akik vezető beosztásban dolgoztak itthon, kint pedig akár szobalányként, vagy mosodai dolgozóként kezdték. Újra felépítettek mindent. Százával tudok hozni negatív és pozitív példákat. 

Fontos, hogy nem szabad naivnak lennünk, ott mindig is külföldiek leszünk. Megszerethetnek, de mindig is külföldiként fognak ránk nézni. El kell fogadni, hogy ott mi vendégek vagyunk, hiába élünk ott 25 vagy 50 éve, akkor is külföldiként fogunk élni, mert az igazi otthonunk az Magyarország. 

Ide bármikor hazajöhetünk, bár természetesen a családhoz, vagy olyan biztos kötelékhez, akihez hazajöhetünk. Ész nélkül ne menjünk külföldre. Legyen elképzelésünk, alázatos munkánk, elszántságunk, de azt vigyük végig. Át kell gondolni, mert nem egyszerű külföldön megélni. Akár több ezer eurót is lehet keresni, de a kiadások is több ezer euróra rúghatnak. 

Amikor kikerültem 1997 nyarán, úgy mentem ki, hogy ha fél év múlva hazajövök, akkor is azt tudjam mondani, hogy kipróbáltam. Ebből a félévből 18 év lett. 

Bármennyi ideig kint maradhattunk volna, de a sport egy behatárolt dolog, s mi mindenképpen haza szerettünk volna jönni a családdal. Abszolút nyomás nélkül, mert a feleségem mindig azt mondta, mindig követnek majd. 

Hihetetlen nagy hátországot biztosított a feleségem is ahhoz, hogy a sportban és az életben is sikeres tudjak lenni, s ezek azok a nagy értékek, amelyek továbbviszik az embert.

HÍRMONDÓ 

Kiderült, hivatalosan mennyi magyar él Nagy-Britanniában 

A brit statisztikai hivatal friss adatai szerint egy év alatt 11 ezerrel nőtt a szigetországban élő magyarok száma. A szám így már meghaladja a 90 ezret, de őszintén szólva ez még mindig kicsit kevésnek tűnik. 

A bérekről is tárgyaltak Orbán nélkül a francia elnökkel 

Közép-Európában turnézik Emmanuel Macron, aki nem csak az osztrák kancellárral, hanem Ausztria, Csehország és Szlovákia kormányfőivel is egyeztetett. Lengyelország és Magyarország kimaradt… 

Hova tűntek a takarítók? 

A kérdés egyre égetőbb, a válasz pedig részben adja magát (sokan közülük külföldön próbálnak meg a magyarországinál magasabb bérért boldogulni, vagy szakmát váltottak), részben viszont felveti azt a kérdést is, hogy miként lehet pótolni az elmenőket. 

(Fotó: kiralygabor.eu)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: interjú Németország Nagy-Britannia Király Gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5712776418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.08.25. 15:37:02

@seven gypsy nights: jajistenem .. kérem vissza az iőmet! ;)))

Shaktee 2017.08.25. 16:09:25

@Pink Petsch: nikt sperkken romanesca :-))))))

Zo! 2017.08.25. 16:27:36

A blogot megszokasbol nezem naponta.Sajna a postok megvaltoztak, lehet azert, mert mar nem kapnak olyan leveleket mint az elejen.Engem nem kotnek le a ki mit hol eszik es hol nyaral.Sokkal jobban foglalkoztat a miert es hogyan koltoztunk ide es oda milyen az elet stb...

a focistak specialis helyzetben vannak.A nyelv ismerete nelkul is kapnak munkat szinte barhol.Az edzeseken kivul tobb a szabadidejuk mint az atlag embernek es meg tolmacsot vagy tanart is kapnak.Sot a lakhatasrol ne is beszeljunk.Konkret hazakat mutogatnak nekik.

Csodabogár 2017.08.25. 16:54:01

@Pink Petsch: Nem vagy egyedül, de az ember így művelődik.:-)

vándor madár 2017.08.25. 17:25:51

@Zo!: "Sajna a postok megvaltoztak"

Én is pont így látom.

Ami pedig a kivándorlást illeti, egyáltalán nem mindegy, hogy valaki egy jól fizetett, előre lerendezett helyre és pozícióba megy ki vagy fogja a bagyuját és elindul az ismeretlen nagyvilágba nyelvtudás nélkül, miközben Mo-n hagy 20 milliós hitelt meg a családját. Azon kívül az sem mindegy, hogy milyen körülmények közé megy vissza Mo-ra, ha úgy hozná a sors. Ennek következtében a tapasztalatok és a döntések is teljesen másak. K. G. gyakorlatilag nem mondott semmit, de azért biztos, hogy a privilegizált státusz mellett is neki is meg kellett vívni minkét országban a kis csatáit.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.08.25. 17:59:02

@Zo!: "Sajna a postok megvaltoztak" Szerintem ez ohatatlan, es a dolgok/ido termeszetes velejaroja...A blog szuletesenek idejen, jo 6 eve, a kulfoldre koltozes meg nem oltott olyan mereteket, mint most, meg nem volt annyira elterjedt. Kevesebb volt az olyan ember, aki szemelyes tapasztalattal rendelkezett, igy az itt megosztott posztok joval tobb informaciot hordoztak. Mara maga a kulfoldi let maga mar nem hir/poszt-erteku, igy a posztok tartalma is kezd valtozni, annak egyenes kovetkezmenyekent, hogy az emberek, akik a kulfoldi eletet valasztottak, tulvannak a kultursokk idoszakon, es kezdik elni a mindannapi eletet...Ennek a tukrozodese a posztok temaja is...De ez csak az en meglatasom, javitsatok ki, ha nem igy van :)

Taxomükke (UK) 2017.08.25. 18:05:20

@Zsuzsi65: Igy igaz, ma mar mindenki tudja, mennyibe kerul kulfoldon a kolbasz, amibol aztan epul a kerites.

gabors 2017.08.25. 18:58:50

@catnip cupcake: eppen be akartam tenni ... akkor nem teszem ...

bizony bizony a soros egyedul nem eleg ellensegnek ...

Allitsuk meg a Hollandokat !!!

gabors 2017.08.25. 19:03:58

@Taxomükke (UK): "amibol aztan epul a kerites. " az "fal" nem kerites ... mindenki "falat" epit meg ha masbol nem is csak kolbaszbol :-)

Shaktee 2017.08.25. 20:15:15

@gabors: Ti bezzeg majd fajitábol emelitek a falat :-))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.08.25. 20:18:52

Jééé, foDballposzt a HÁ-n?Na, ilyen se volt még.
Sirály Gábor még azok közé tartozott, akik egész jó karriert futottak be, vitték valamire.Ennek volt a jutalma a tavalyi EB sorozat.Grat a pályafutásához.
Sokat tudtam röhögni, amikor bejelentette a visszavonulását a válogatottól, mire a másnapi nemzetközi sajtóban elég sok helyen félárbocra húzták a mackónadrágot.

:-))))))))))))))))

A turnézó fhanszia elnökről mindig az ugyanilyen nevű sportuházati márkanév jut eszembe.Nyilván ő a névadó-tulajdonos, ugye?Nem lehet másképp!
:-)))

www.google.hu/search?q=macron+mez&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjQ4omE_fLVAhWpCJoKHaDkBZYQ_AUICigB&biw=1536&bih=759

Meg a mac(a)ron sütemények is róla vannak elnevezve...Egyértelmű.

A takkerek meg rájöttek, hogy ha már pocsék sz@r a meló, akkor már legalább egy kicsivel jusson már több ugyanazt végezve és szépen odébbálltak.Nem lehet hibáztatni őket.

Jossarian 2017.08.25. 20:26:05

"Ész nélkül ne menjünk külföldre" megvan a magyarazat arra, hogy miert van meg mindig lakossaga Magyarorszagnak :D

A tudomány sosem téved! 2017.08.25. 20:26:35

nemcsak a posztok változtak meg, a kommentek is
indexes propagandát tolnak, az admin áldásával

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.08.25. 20:48:57

Hej, hölgyek-urak az Usákiában.Mi van arrafelé? Télleg éxakadás-földindulás, 3 méteres cunami mindenfelé?Nyomjátok az infót.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.08.25. 20:55:27

@geegee: en a nyugati oldalon (Los Angeles) vagyok, itt hetagra sut a nap es 30c ...BlackhairLady Texasban van, kerdezzuk meg ot, felejuk lehet, hogy jobban erzodik a hurrikan hatasa...Szeptermbertol hurrikan szezon van a deli-keleti parton, az emberek tobbsege hozza van szokva, es felkeszul ra...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.08.25. 21:55:12

@simlivári munchausen: haha, meg az idojarasbol is lehet politikai temat kovacsolni :))) gratula, CNN :))))

blackhairlady 2017.08.25. 22:07:35

@geegee: @Zsuzsi65: Ugy tunik komoly lesz,demajd meglatjuk, sokszor lelassul vagy eppen megerosodik. Felenk (Houston nyugati fele) kb estere, holnap reggelre er ide. a boltok kifosztva, a benzinkutak uresek, iskolai orak mara es hetfore mindenhol torolve, van shol kotelezo lakaselhagyas volt. Mi felkeszultunk amennyire lehetseges, de egy aradasra persze nehez. Remeljuk a legjobbakat.

"Harvey will be the first hurricane to strike Texas since Ike in 2008, and the first major hurricane — with wind speeds of more than 110 mph — since Rita in 2005.

According to the weather service, Category 3 through 5 hurricanes are considered major."

blackhairlady 2017.08.25. 22:08:44

@Zsuzsi65: Ja es a homerseklet, hat az nem nagyon csokkent meg, illetve 98 helyett most csak 88 F van :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.08.25. 22:17:27

@blackhairlady: huh, most nem szivesen lennek ott, el tudom kepzelni, milyen dogleszto paras meleg lehet...:( Bar mondjuk jovo het elejere hozzank is megerkezik a szokasos aug vegi-szept eleji hoseg, 100-102 F-tel, de csak 20% paratartalommal :) Azt jobban elviselem :)

Shaktee 2017.08.25. 23:19:15

@Zsuzsi65: :)

Elnézést a féknyúz hírért, mindjárt tálalom is a Bannon, Breitbart jelentést a hurrikán helyzetről, hogy mind a két oldalt lásd ;)

Badeni lakos 2017.08.25. 23:19:39

@catnip cupcake: @holland miniszter

Ha már nem kezeli egy szinten a két uniós országot, akkor...
Itt valami nagyon nagy gáz van,
Itt valami nagy kib*** készülődik.

Jobboldali sajtó Ausztria: Főcím: Wirtschaft und Armut in Ungarn Orbáns moderne Sklaverei

Gazdaság és szegénység M.o.on, O. modern rabszolgatartó társadalmi rendszere.

www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/viktor-orban-wirtschaft-und-armut-in-ungarn-moderne-sklaverei-a-1159108.html

gratulálok. éljen-éljen,
a felvilágosodás eljő talán majd XXVII század végén. ja, bocsi, azt a szót, hogy társadalom, otthon már nem is ismerik...

mit zagyváznak itt, h "der gesellschaftliche Hintergrund" Magyaro.on a pol.vezetők szellemiségének posványföldjén fel se tudja fogni senki, h. ez mit jelent, és miért fontos.
na szép kis Nachbarland, gondolhatják itt.

Shaktee 2017.08.25. 23:19:56

@blackhairlady: eszembe voltál, take good care!

Shaktee 2017.08.25. 23:25:44

@Badeni lakos: megszólalt a haza bölcse, tamáska is, hazánk jóhírét tovább görgetve
(Hála a jó égnek hogy ezek a szerencsétlenek csak a hazai szavazókig jutnak el, külföldön nem számit, a szijjártó bubi nyekergése se számít)

b1.blog.hu/2017/08/25/deutsch_hollandia_operettallam_nem_kell_oket_leszopni

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.08.25. 23:25:51

@simlivári munchausen: "Elnézést a féknyúz hírért, mindjárt tálalom is a Bannon, Breitbart jelentést a hurrikán helyzetről, hogy mind a két oldalt lásd ;) "

Igy mindjart mas! :)) legyen meg az egyensuly :))))) Trump a hurrikant is megallitja, es will America great again :))))))) Ha a hurrikan szeme Trumpra teved, mindjart megszeppen, es visszafordul :)))

www.foxnews.com/us/2017/08/25/nws-hurricane-harvey-strengthens-to-category-2-storm-texans-prepare-for-worst.html

Shaktee 2017.08.25. 23:32:41

@Zsuzsi65: elnézést a trágár képért, szinte látom is a Donaldot lelki szemeimmel ahogy előkororja csepp péniszét, s lehuggyantja a csapkodó hullámokat, ki sírva menekül...
Sorry!
:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.08.25. 23:36:40

@simlivári munchausen: Munchausen ur, meg hany nev van a tarsolyodban? :)))) minden napra/hetre egy uj? :))))) varietas delectat, igaz? :)))))

Shaktee 2017.08.25. 23:39:19

@Zsuzsi65: birkózni kell a blogok viharaival, ez egy örök készenlét, érti zsuzsi néni? ;)))

Rubasov nertárs 2017.08.25. 23:46:04

Sziasztok,

Régóta követem a blogot, de csak most regisztráltam :-). Mint a nevem is mutatja én is Houstonban élek, azon belül is Soutmain nevű kerületben (ez az NRG stadiumhoz van közel).

Tervezek posztot is írni a jövőben. Jelenleg még nem olyan a durva a helyzet. Időnként elég erősen esik az eső. Meleg nincs annyira, a felhőknek köszönhetően 26 fok van csak, amire kb. május óta nem volt példa errefelé. A boltok már tegnap is ki voltak fosztva, főleg ami a tartós élelmiszereket illeti. Én az utolsó két kenyeret hoztam el a Super Target-ból. Gyertya, elemlámpa már nem volt egyáltalán. De felvágott, tejtermék az volt dögivel. Értelemszerűen ezeket nem veszi senki sem most, mivel ha elmegy az áram, akkor ezeknek konyec.

blackhairlady 2017.08.26. 02:27:30

@Houston chemist: Szia. Gyakran jarok arra a Kirby dr-on :)
Tegnap reggel fel8-kor annyian voltak a Krogerben mint egy nagy unnep elott, altalaban rajtam kivul meg vagy 5 vasarlo szokott lenni egy normal reggelen. Nalunk a husok is kifogyoban voltak, hiaba romlando. Ma az Aldi 9 orai nyitasa elott tobb szazan alltak sorba, mert hire ment, hogy ott meg lesz palackos viz.
Most kezdett el jobban esni itt (katy), aztan remlejuk a legjobbakat.

gabors 2017.08.26. 02:30:29

@csili misi: "@gabors: Ti bezzeg majd fajitábol emelitek a falat :-)) " dehogy 1.6 trillion dollarbol (10 ev alatt) plusz a karbantartas meg egy csomo ha a Trumpnap sikerul atverni ezt. De ez kozel sem biztos ... a tobbsegnek nem tetszik meg a republikanusoknka is kevesebb mint a fele tamogatja ..

gabors 2017.08.26. 02:31:30

@Houston chemist: "Tervezek posztot is írni a jövőben." most lesz idod a hurrican kozben ... :-)

gabors 2017.08.26. 02:34:43

Jo hir !!!

a magyar naci lemondott !!! Gorka Sebi is OUT .... a feher hazbol

gabors 2017.08.26. 02:38:27

@blackhairlady: mi sem szamitottunk semmi rosszra mikor a Sandy jott oriasi volt a meglepetes es a karok is oriasiak volta mert lelassult es egybe esett a dagallyal ... (persze ez Houstonban nem gond ..) csak kerdezem mekkora az esely hogy az eso miatt lesznek aradasok (helyi folyok melyen fekvo teruletek stb...) fogalmam sincs az ottani topografiarol azt tudom hogy kurva meleg tud arrafele lenni :-))

gabors 2017.08.26. 02:42:28

@csili misi: " külföldön nem számit, a szijjártó bubi nyekergése se számít" de szamit hogy mit mond egy orszag kulugyminisztere megha egy kis torpe illiberalis orszagrol is van szo

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.08.26. 03:23:58

@blackhairlady: Uhh, baxxa meg, nem mernék arrafelé lakni, élni, még atombiztos óvóhelyen sem...Meg aztán nem hiányozna az se, hogy évente újraépítsem a házam.Gondolom egy olyan biztosító sincs, aki térítene hurrikán-károkra, nem?Nagy marhák lennének, vagy a biztosítás havi összege lenne olyan is hozzá...
Sok szernecsét, vagy tengernyi sz@rt kívánok, nem tudom mi illik ilyenkor... :-|

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.08.26. 03:31:12

Ja és ha már ma foci volt, ez is az és még valahol határátkelés ez is.
Ha más nem, a túlvilágra...
Ultrakemény a cikk... :-(

index.hu/sport/futball/2017/08/25/chapecoense_legi_katasztrofa_jatekosvisszaemlekezesek/

gabors 2017.08.26. 03:33:48

@geegee: ".Gondolom egy olyan biztosító sincs, aki térítene hurrikán-károkra, nem?Nagy marhák lennének, vagy a biztosítás havi összege lenne olyan is hozzá...
Sok szernecsét, vagy tengernyi sz@rt kívánok, nem tudom mi illik ilyenkor... :-| "

De van miert ne lenne ilyenek EGY helyen nincsenek gyakran ekkora viharok, USA nagy orszag egy adott helyen esetleg egy lehet egy eletolto alatt vagy egysem !!!

Nalunk az van hogy ha hurrikan miatt van kar (ott is csak a szel okozta karokra vonatkozik) akkor a hazbiztositasom 10% az onresz .... a minden mas kar eseten $1000 ... es meg igy is megfizetheto kb .0.5%-a a haz (plusz berendezes) ertekenek evente ... nekem megerte mert sajnos a Sandy-be 2012-ben beleestunk ... es volt kar boven... (nem a szel hanem a viz miatt)

gabors 2017.08.26. 03:36:18

@geegee: "Ultrakemény a cikk... :-(" egyetertek :-(( igen szomoru egy tortenet es foleg ugy hogy most mar tudjuk hogy profit maximalizalas volt az alapveto ok

blackhairlady 2017.08.26. 03:36:22

@geegee: Szerinted evente van ugyanott hurrakan vagy egyeb termeszeti katasztrofa? :) Es miert ne teritene a biztosito?
Nalaok nincsenek aradasok, nagy havazasok, esozesek, stb?

blackhairlady 2017.08.26. 03:42:10

@gabors: Eleg nagy az eselye az aradasnak. tavaly aprilisban volt egy oriasi 2 napos esozes, tobb ezer haz kerult viz ala pedig enm voltak folyo kozelben, de az oriasi mennyisegu csapadekot a csatornak eyszeruen nem tudtak folyamatosan elvezetni. A szomszedom Corvettje tonkre ment, a sarkon vegleg leallt mikor probalt haza jutni, a ferjemmel toltak fel a kocsifelhajtora, kb az auto feleig ert fel a viz.

gabors 2017.08.26. 03:58:46

@blackhairlady: " a ferjemmel toltak fel a kocsifelhajtora, kb az auto feleig ert fel a viz. " nalunk is igy volt ket autoval ami a haz mellett alltak a kocsibejaron ... semmit nem tudtunk csinalni csak neztuk ahogy a kocsi kb a kesztyutartoig megtelik vizzel :-((((

minden jot .vigyazzatok magatokra..

itt 15 napig nem volt aram .. ott 100+ fokban ez eleg kellemetlen tud lenni

gabors 2017.08.26. 04:03:52

@blackhairlady: most nezem eloben nincs toletek tul messze :-((( lassan eleri a szarazfoldet ... 110 Mi/H szelsebesseg .... mu GOD ....

gabors 2017.08.26. 04:06:49

@blackhairlady:De Houston-ban mar talan esik rendesen ....kb 30 merfoldre van a partoktol

de Arpaio legalabb szabad hail Trump :-(((

blackhairlady 2017.08.26. 04:18:36

@gabors: En kb 70 merfoldre vagyok a parttol.

gabors 2017.08.26. 04:25:29

@blackhairlady: "@gabors: En kb 70 merfoldre vagyok a parttol. "

OK ezt latom a terkepen en is ezert irtam hogy ott nem a "high tide" lesz a gond hanem ahol a viz nem tud sehove menni ...

nem kell sok 10-20 perc (egy autonak 1 perc) hogy eleg nagy karok kelettkezzenek mondjuk egy hazban padlo/falak/alapok stb

ha igaz most ert partot ...

blackhairlady 2017.08.26. 04:43:36

@gabors: Illetve a tornado veszely amit most kaidtak Fort Bend countyra is emergency hivasban.

LittleG (uk) 2017.08.26. 11:11:58

@munchausen misi bá: Az oromiai rendorseg letartoztatott egy szomaliai ferfit akinel 1 millio dollar keszpenz volt

LittleG (uk) 2017.08.26. 11:17:38

@Houston chemist: vigyazzatok magatokra es johet a poszt :)

gabors 2017.08.26. 13:35:47

@LittleG (uk): " Az oromiai rendorseg letartoztatott egy szomaliai ferfit akinel 1 millio dollar keszpenz volt " szomaliaiak nem nyerhetnek a lotton ???

Shaktee 2017.08.26. 13:42:40

@gabors: szomáliai kollégám adta ezt a linket..mondom..mit robotolsz itt velünk, otthon milliók ténferegnek az utcán, insallah :)

Bredpitt Monika 2017.08.26. 13:54:47

@Zsuzsi65: "Szeptermbertol hurrikan szezon van a deli-keleti parton, az emberek tobbsege hozza van szokva, es felkeszul ra..."

Hivatalosan a hurrikán szezon június 1-től november 30-ig tart, én így tudom a floridai tapasztalatok alapján. Üdv.

Írsz posztot a keleti parti utazásról?

gabors 2017.08.26. 14:09:24

@Bredpitt Monika: "Hivatalosan a hurrikán szezon június 1-től november 30-ig tart, én így tudom a floridai tapasztalatok alapján. Üdv." igy van ... sot iden az elso nevesitett vihar aprilis 17-en volt es ha nem is gyakran mar akar majusban is lehetnek tropusi viharok hurrikanok is akar

Bredpitt Monika 2017.08.26. 14:16:02

@gabors: egyébként itthon is egyre több vad vihar van, apukámék most voltak nemrég az Őrségben, talán tíz napja jöttek haza, azon a környéken volt egy falu, ahol villanyoszlopok voltak kidőlve a vihar után,

a szállásukon sem volt áram,

nekem volt szerencsém Katrinához, ugyan csak a szelét éreztük, de az sem volt semmi, akkor voltunk Sarasotában,

de nekem a legnagyobb sokk az a budapesti 2006-os tűzijáték volt, időjárás jelentést nem figyeltük, gyönyörű idő volt és a semmiből jött az a rettenet,

a legijesztőbb abban egyébként a pánikoló tömeg volt nekem, egymást taposták az emberek, vad élmény

Shaktee 2017.08.26. 14:30:43

Vágó Pista

A magyar kormány külpolitikai alapvetései:
- hülye hollandok
- hülye norvégok
- hülye franciák
- hülye Juncker
- hülye CEU
- hülye Merkel
- hülye Schulz

- éljen Putyin
- éljen Erdogan
- éljen Duterte
- éljen Irán
- éljen Azerbajdzsán
- éljen Kazahsztán
- éljen Türkmenisztán

Mi most akkor kikkel vagyunk?

gabors 2017.08.26. 14:40:55

@swing gitan: "
Mi most akkor kikkel vagyunk? "

de kihagytad
hulye Heieneken

eljen Trump

(most nezem a voros csillagokat belgiumbol :-)) holnap is lesz egy csomo MTV kitakarja vajon ???

Shaktee 2017.08.26. 14:42:44

@gabors: Vágó listája, irj neki :)

Hmm, asszem veszek egy ilyet..mit gondolsz?

iluun.com/

gabors 2017.08.26. 15:06:14

@swing gitan: "iluun.com/" gizmo-nak erdekes de nekem okos telefonom sincs es a leiras alapjan hacker heaven a dolog ha kozteruleten hasznalja valaki ... :-(((((

LittleG (uk) 2017.08.26. 15:06:21

@gabors: lehet ha lotton nyerte volna, nem tartoztatjak le :) ha szomaliai vagy, tartsd meg a lottoszelvenyt :P vagy ne hordj magadnal ennyi zset - Etiopiaban nincs bank?

Dikusz 2017.08.26. 16:04:16

@gabors: nem hülye a Heineken, ők gyártják a Fradi sört:)

Dikusz 2017.08.26. 16:06:16

@Bredpitt Monika: Csak nem Bajánsenyén voltak apukádék? :)

Bredpitt Monika 2017.08.26. 16:15:04

@Dikusz: Szalafőn aludtak, ha jól tudom, járták ők mindenfelé, még Horvátországba is átruccantak

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.08.26. 16:29:37

@gabors: Igen?Na, nem is gondoltam volna.És pl a földrengéses helyeken (András-törésvonal, stb) is térítenek földrengéskárra?Megfizethető?
Azt tudom, hogy Magyarországon a biztosítók az egyik lexemetebb banda, rettegni kell, hogy vajon milyen kibúvót fognak találni nem fizetésre, történik valami.Sajnos én ebből indulok ki, hiába költöztünk el lassan 10 éve...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.08.26. 16:35:36

@blackhairlady: Nem tudom, de a hírekben elég soxor van onnan mindenféle természeti katasztófa, forgószelek áradások, stb.
Akkor lehet, a fele sem igaz? :D
Jó, az évenkénti nyilván túlzás volt részemről, háromévente még akár lehetséges is, nem?
Ha meg az sem, akkor szorri voltam. :D
Nálunk nincs, tényleg, semmi ilyesmi.Folyók szinte nincsenek csak északon kis nyúlfingnyiak, tavak vannak, meg tenger.Hegyek is csak kicsik és messze, hogy a hólé lezúduljon.
Vihar is mondjuk 1-2 évente itt a környéken, de máshol sincs sok.
Ami Magyarországon volt most július-augusztusban, mikor otthon voltunk, hogy minden nap jött a kib@$zott szupercella, na hát az itt ismeretlen fogalom.
Szoktak is a svédek sopánkodni, hogy itt nem történik soha semmi...
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.08.26. 16:40:17

Olyan persze van soxor, hogy fúj a szél, akár élesen, erősen is, különösen a vízpartokon; de ez egy stabil állapot, akár napokon keresztül is, tök egyformán, kiszámíthatóan.Idegesítő, de nem életveszélyes.Vagyis nem kell kifosztani a boltokat, meg óvóhelyre menni.Vulkanikus tevékenység is legközelebb Izlandon van...Komoly földrengés sem volt emberemlékezet óta.Tudom, szerencsés ország, így van.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.08.26. 16:42:11

@blackhairlady: De egy valami eszembe jutott, pár éve volt, hogy a rohadék szél bekorbácsolta valami tengerparti kisvárosba a vizet, és derékig áztak az autók.De nem sűrű ez sem.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.08.26. 16:48:24

@geegee: van foldrenges biztositas termeszetesen. A radioban sokszor hallottam reklamozni, foleg 1-1 kisebb foldmozdulas utan :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.08.26. 16:50:26

@blackhairlady: Na, esküszöm, rákerestem már, mert engem is bosszantott:

earthquaketrack.com/p/sweden/recent

Szóval azért előfordulnak, de nem nagyok, és valamiért a híradók, honlapok sem számolnak be róluk.
Gondolom, ritkák a nagy káresemények ingatlanokban.
Eleve az ország kétharmada gyéren lakott, a 10 millióból legalább 8 a déli harmadban él, a három nagyvárosban és közelében.
Na, ezt akkor ki is veséztük. :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.08.26. 16:51:15

@Zsuzsi65: Na, akkor az korrekt.Magyarországon szerintem biztos nem volna, vagy csak aranyáron...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.08.26. 16:53:14

@Bredpitt Monika: igen, a "hivatalos" szezon mar szeptember elott kezdodik, en inkabb ezekre a nagyobb es veszelyesebbekre gondoltam.
Igen, mar elkuldtem egy posztot HA-nak Washingtonrol, a NY-t meg nem irtam meg :)

gabors 2017.08.26. 16:56:59

@LittleG (uk): " ha szomaliai vagy, tartsd meg a lottoszelvenyt :P vagy ne hordj magadnal ennyi zset - Etiopiaban nincs bank? "

Nem tudom hogy Etiopiaban mi van de hogy segit az egy szomaliain ???(lehet kaloz jamaicarol ??)

gabors 2017.08.26. 17:00:58

@geegee: "@blackhairlady: Nem tudom, de a hírekben elég soxor van onnan mindenféle természeti katasztófa, forgószelek áradások, stb.
Akkor lehet, a fele sem igaz? :D" de igaz csak ezek nem egy helyen vannak usa nem kicsit nagy :-)

New Yorkban pl atlagosan 50 evente van direkt hurrican talalat ...

Floridaban kicsit gyakrabban eppen tegnap volt 25 az eddigi legnagyobb es a legnagyobb karokat okozo hurrikan az Andrew ..
de ez a Harvey is komoly 4-es erossegu az mar emberes....

Bredpitt Monika 2017.08.26. 17:03:07

@Zsuzsi65: kíváncsian várom, Washington az egyik nagy kedvencem, oda bármikor elmegyek, na de majd visszatérünk a poszt után

gabors 2017.08.26. 17:03:24

@Zsuzsi65: " a NY-t meg nem irtam meg :) " alig varom hogy egy turista szemevel milyen ... :-))))

gabors 2017.08.26. 17:04:43

"eppen tegnap volt 25 " 25 eve !!

gabors 2017.08.26. 17:07:00

@Bredpitt Monika: "Washington az egyik nagy kedvencem, oda bármikor elmegyek, "

pedig pont egy atipikus amerikai varos sehol mashol nincs ilyen elore mernokileg megtervezett varos az usa-ban (foleg nem ekkore leptekekkel)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.08.26. 17:10:18

@gabors: na, akkor ideje megirnom:)) ez egy kaliforniai magyar turista szemuvegen keresztul lesz, erdekes mix:) nekem is mindig erdekes olvasni, amikor masok turista szemmel nezik Los Angelest :)

Bredpitt Monika 2017.08.26. 17:18:34

@gabors: ha elmész Georgetownba, akkor egyáltalán nem egy tipikus amerikai várost látsz, szerintem,

a másik meg, hogy egy borzasztóan ellentmondásos város, ahol szövetségi épületek tömkelege van, miközben egy nívós szállodában illegális bevándorlók szintén tömkelege (csúnya szó rájuk nézve, bocs) dolgozik a szövetségi épületek mellett,

van egy két érdekes sztori onnan,

nekem a Mall a kedvencem, de hát nem vagyunk egyformák, én először július 4-én jártam ott és lehet, azért is maradt meg bennem a város,úgy ahogy megvan bennem, mert ott akkor, egyfajta hippy hangulat volt, amit mindig is nagyon bírtam

A Fehér Ház környéke is nagyon varázslatos szerintem, a tudattól talán, hogy ott mennyi minden eldől a világ sorsáról, ezen kívül pedig ott vannak a külvárosi részek, amit én a buszból láttam, döbbenetes a kontraszt a nyomor, a bűnözés , meg a politika fellegvára között,

szerintem nagyon klassz város

gabors 2017.08.26. 17:27:17

@Bredpitt Monika: "ha elmész Georgetownba, akkor egyáltalán nem egy tipikus amerikai várost látsz, szerintem,
"

de erdemes tudni hogyy Georgtown az eredeti DC-n kivul van azert is mas annyira ... mert az inkabb a hasonlo idoben epulgetett varosokra hasonlit mint pl Downtown Boston

a tobbivel is egyetertek DC az ellentmondasok varosa az ott dolgozok (foleg a feher gallerosok) meg veletlenul sem elnek ott inkbb a Virginia kulvarosokban elnek mint ott.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.08.26. 17:33:02

Bróhaha, idióta magyar falunevek, de ezek nem igaziak:

index.hu/mindekozben/poszt/2017/08/25/szivesen_ellatogatnek_kissikerekre_szurdokpatvasziba_vagy_boldogkomara.../

A valóság sem lehetett más annó, az Egyházasdengeleg, meg a Makkoshotyka is így lett kitalálva, csak még nem számítógéppel...
:-)))))

blackhairlady 2017.08.26. 19:11:47

@Dikusz: Ott volt katona a tesom :)

blackhairlady 2017.08.26. 19:18:28

@geegee: Teny , hogy jut termeszeti katasztrofa minden evre, tobb is, de egy ekkora orszagban ez elkerulhetetlen. Csak Texas nagyobb mint Magyarorszag es akkor ott van meg a tobbi allam igencsak valtozatos klimaval es felszinnel :)

blackhairlady 2017.08.26. 19:19:46

@Zsuzsi65: Ugye megorizted a reszletes uti tervedet just in case :D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása