oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. május 03. 06:30,  Tovább nehezedhet az amerikai munkavállalás 220 komment

2017. május 03. 06:30 Határátkelő

Tovább nehezedhet az amerikai munkavállalás

Nem túl jó hír azoknak, akik az Egyesült Államokban szeretnének munkát vállalni, hogy nemrég Donald Trump aláírt egy olyan elnöki rendeletet, melyben felkéri a szövetségi ügynökségeket a meglehetősen népszerű, ugyanakkor legalább annyira ellentmondásos H-1B vízum újragondolására. Ami a gyakorlatban szigorítást jelent. De miről is van szó?

new_york_taxi_foto_pixabay_com_unsplash.jpg

A H-1B vízum azért jött létre, hogy megkönnyítse a magasan képzett munkaerő bevándorlását az Egyesült Államokba. Az elmélettel nem is lett volna semmi baj, ám ahogyan ez már lenni szokott, a gyakorlat kicsit más képet mutatott, emiatt rengeteg kritika is érte a programot az elmúlt években.

Ellenzői ugyanis azt állították, hogy az ezt igénybe vevő cégek egy része tulajdonképpen nem tesz mást, mint olcsó külföldi munkaerőt visz az országba ahelyett, hogy amerikaiakat alkalmazna.

„A munkalehetőségeket először amerikaiaknak kell felajánlani. Ez így logikus, nem? Jelen pillanatban a bevándorlási rendszerünk széleskörű megsértése lehetővé teszi, hogy amerikai munkavállalók helyett külföldieket alkalmazzanak, gyakran alacsonyabb fizetésért” – indokolta döntését Donald Trump egy gyárlátogatáson. 

Mi is a H-1B vízum?

A H-1B egy olyan, nem-bevándorló munkavállalói vízum, amit kifejezetten magasan képzett munkavállalóknak találtak ki, azaz minimum felsőfokú végzettség kell hozzá. 

A vízum három évre szól, viszont egyszer meg lehet hosszabbítani ugyanennyi időre. Utána minimum egy évre el kell hagyni az országot. Én is ismerek olyan magyart, aki már elég régen él és dolgozik egy ilyen vízum segítségével az Egyesült Államokban. 

A vízumkérelmet a leendő munkáltató („szponzor”) nyújtja be az amerikai hatóságoknak. A cégnek vállalnia kell, hogy a munkavállalót az adott munkakörben a Munkaügyi Minisztérium által meghatározott minimum fizetésnek megfelelő, vagy annál nagyobb összegért alkalmazza. 

Alaphelyzetben ennek a munkakörnek speciális foglalkozásnak kell lennie, emellett feltétel a már említett magas iskolai végzettség és a speciális szaktudás (valamint a tapasztalat). Olyan szakmákra kell itt gondolni, mint a mérnök, építész, orvos, tanár vagy éppen a programozó (utóbbira hamarosan visszatérek). 

Csak a teljesség kedvéért, H-1B vízumot kaphatnak még az egészen különleges szakmákban dolgozók, például elismert művészek, sportolók, modellek. 

Fontos, hogy nem bevándorló vízumról van szó, tehát elvileg nem lehet a végtelenségig maradni vele, arra lett kitalálva, hogy a bizonyos pozíciókra amerikai munkavállalót nem találó vállalatok külföldről tölthessék be pár évre az adott munkakört. 

A H-1B elég gyorsan népszerű lett, olyannyira, hogy jellemzően többen jelentkeznek, mint az éves 65 ezres keret (emellé jön még 20 ezer azoknak a külföldieknek, akik az Egyesült Államokban szereztek diplomát), így egyrészt erre is bevezették a lottórendszert, másrészt amikor minden év április elején megnyílik a lehetőség, akkor őrület van. 

Ennek mértékét illusztrálandó, idén 5 nap alatt 199 ezer kérelem érkezett be, és ez már sorozatban az ötödik olyan év volt, amikor túllépte az engedélyezett keretet a beadott kérvények száma. (Tavaly például 236 ezren jelentkeztek.) 

A csökkenést az amerikai bevándorlási hivatal (US Citizenship and Immigration Services - USCIS) igazgatója, Leon Rodriguez annak tudta be, hogy Donald Trump már korábban élesen kikelt a program „ellottósodása” ellen, mondván, hogy ha egyszer arra lett kitalálva, hogy a legképzettebb, legmagasabban fizetett munkavállalók kapjanak ilyen vízumot, akkor ne sorsolgassanak. 

Ki használja a H-1B-t? 

A legtöbb jelentkező a tudomány, a technológia területén dolgozik, illetve elég sok a mérnök közöttük (nem beszélve a már említett tanárokról, újságírókról, modellekről). 

A modelleket csak azért érdemes megemlíteni, mert maga Donald Trump, illetve cégei, a Trump Model Management és a Trump Management Group LLC is elég komolyan kihasználta a vízum előnyeit, összesen több mint 250 modellt szponzorálva. (Olyannyira, hogy még maga a First Lady, Melania Trump is ilyen vízummal dolgozott Amerikában a 90-es években, mielőtt 2001-ben megkapta volna a zöld kártyát.) 

Ami az országok szerinti bontást illeti, a legtöbb jelentkező indiai, elsősorban azért, mert alapvetően indiai vállalatok szponzorálják őket, olyanok, mint a Tata, az Infosys vagy a Wipro. Olyan magas az arányuk, hogy például 2014-ben 13 cég (ezek közül hét indiai) vitte el a H-1B vízumok közel egyharmadát. 

Miért ellentmondásos? 

Ha ez nem lenne eléggé ellentmondásos, a program kritikusai régóta állítják, hogy sok cég arra használja, hogy olcsó külföldi munkaerőt vegyen fel a drágább amerikai helyére. 

Mindenféle történetek keringenek arról, hogy a helyiekkel taníttatták be azokat a külföldieket, akik aztán a helyükre léptek nyilván alacsonyabb fizetésért. 

A program leghangosabb támogatói a Szilícium-völgy cégei voltak, mondván, egy ilyen dinamikusan fejlődő, az innovációra és tehetségre épülő iparágban ez segítheti a növekedést. 

A szövetségi törvények szerint a cégeknek nyilatkozniuk kell, hogy a H-1B vízummal foglalkoztatott munkavállalók nem veszik el a helyet az amerikaiak elől. 

Ez eddig rendben is lenne, csakhogy a szabályozásban volt egy kiskapu, mely szerint az évi 60 ezer dollárnál többet kereső külföldiekre ez nem vonatkozik. Mivel a techcégeknél dolgozó amerikaiak átlagfizetése ezt simán meghaladja, a vállalatok így még akkor is komoly bérköltséget tudtak megtakarítani, ha mondjuk 61 ezer dolláros fizetést adtak a vendégmunkásoknak. 

A Fehér Ház a napokban azt állította, hogy a H-1B vízummal foglalkoztatott munkavállalók 80 százaléka kevesebbet keres, mint munkakörének amerikai átlaga. 

Donald Trump már tavaly márciusban, a kampány során megígérte, hogy nem engedi, hogy a programot az olcsó munkaerő importjára használják. 

A kritikának van alapja, az adatok ugyanis azt mutatják, hogy 1994 és 2001 között, miközben komoly pozitív hatásai voltak az amerikai gazdaságra, a program 5,1 százalékkal lenyomta a béreket. 

Mik lesznek a következmények? 

A kérdés most már az, hogy mik lesznek a szigorítás következményei? A legrosszabbul kétségkívül India jár majd, nem véletlen, hogy a Szoftver és Szolgáltatások Országos Szövetsége már meg is szólalt, hangsúlyozva, hogy a vízum létjogosultságát az amerikai technológiai szektor krónikus munkaerőhiánya indokolja. 

Már meg is indult a lobbitevékenység az ország részéről, miközben más országok (például Kanada) ugrásra készen várják az így felszabaduló munkaerőt, olyannyira, hogy az Egyesült Államok északi szomszédja már be is jelentette, hogy újragondolja a magasan képzett külföldiekre vonatkozó vízumszabályait. 

Ami pedig minket, magyarokat érint, a következmény várhatóan az lesz, hogy az eddiginél nehezebb lesz ezen a módon kijutni az Egyesült Államokba.

HÍRMONDÓ

Angolul tudók figyeljenek!

Tegnap a németül tudóknak ajánlottunk állásokat, úgy igazságos, hogy most az angolosok kerüljenek sorra, és ígéretünk szerint a Brexitről egyetlen szót sem ejtünk majd.

Vagy család és nyomor otthon, vagy megélhetés egyedül külföldön

Amikor valaki évek óta külföldön él, gyerekétől, családjától, barátaitól távol, akkor sokszor elgondolkodik a hazatérés lehetőségén. Kérdés, van-e mire visszatérni.

Külföldi magyarok egymás közt: amikor dúl a negativitás 

Nyilván sok határátkelő találkozott már olyan, külföldön élő magyarral, aki valahogyan nem találta helyét új otthonában, nem beszélte (elég jól) a nyelvet, nehezen alakított ki kapcsolatokat. Mi következik ilyenkor?

Magyarország egyik gyengesége a kivándorlás 

Magyarország egyik legfőbb gyengesége az, hogy egyre jobban idősödik a társadalom, kevesen születnek, viszont elég sokan mennek külföldre. Mindez azt jelenti, hogy a régióban csak Csehországban lesz alacsonyabb a gazdasági növekedés, mint Magyarországon.

Valós veszéllyé válhat a Frexit, ha… 

A francia elnökválasztás második fordulója esélyesének számító független Emmanuel Macron szerint az Európai Unióban alapvető reformokat kell végrehajtani, ellenkező esetben…

(Fotó: pixabay.com/Unsplash)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5912475463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.05.03. 06:43:46

Európában is becsukhatnák már a kiskaput,mert akkora mint a bécsi.

szakasz2 2017.05.03. 07:01:52

A cikkhez nem tudok mit hozzáfűzni, de ha már President Trump, akkor ajánlom ezt az oldalt egy kis nevetésért:
everysecondcounts.eu

Nekem a német nyelvterületek mellett a finnek és spanyolok tetszettek nagyon...

FutureFry 2017.05.03. 07:03:50

"Fontos, hogy nem bevándorló vízumról van szó, tehát elvileg nem lehet a végtelenségig maradni vele..."

Az H-1B (és L-1) "dual intent" vízum, ezért is lehet zöldkártya-kérelem alapja:
www.uscis.gov/sites/default/files/USCIS/About%20Us/Electronic%20Reading%20Room/Customer%20Service%20Reference%20Guide/Nonimmigrant_Empl.pdf

"Can a nonimmigrant in H-1B or L-1 status intend to immigrate permanently to the U.S.?
Nonimmigrants in H-1B or L-1 status can be the beneficiary of an immigrant visa petition, apply for adjustment of status, or take other steps toward Lawful
Permanent Resident status without affecting their status. This is known as "dual intent" and has been recognized in immigration law since passage of the
Immigration Act of 1990. ..."

mertcsak 2017.05.03. 07:33:33

Az ausztral es ujzelandi vizumszabalyok 2 hete szigorodtak.

Din Serpahis 2017.05.03. 09:03:54

Itt Svajcban is rengeteg az indiai. A bankban ahol dolgoztam egy egesz szintet ok laktak be, egy ideig ott ultek kozottuk, ilyen curry felhokon kellett atvagni mire leulhettem a helyemre.

Az a vicces, hogy mivel hosszutavu engedelyt a svajciak nem adnak nekik, ezert mindig harom harom honapra hozzak oket be, addig dolgoznak, aztan mennek haza, jon a kovetkezo. Fura modon ezt nem csak a Cognizant, a Wipro es tarsaik csinaljak, hanem pl az IBM es tarsaik is.... de az olcsosagon kivul fel nem foghatom hogy mi ebben a jo, teljesen kizart, hogy igy minosegi szoftvert tudnak csinalni.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.05.03. 09:07:21

@mertcsak:

Miért, akar még valaki ebbe a két országba költözni?

Rossz UV, gyilkos állatok,stb.

M. Péter 2017.05.03. 09:17:20

Egyetemeken, non-profit és kormányzati kutatóintézetekben dolgozókra nem vonatkozik az éves kvóta.

tanato 2017.05.03. 09:22:36

@Din Serpahis: Ez a módszer arra alkalmas hogy a család ne tudjon jönni,letelepedni ne tudjanak,a gyerekek ne terheljék az adott ország iskolarendszerét,a dolgozó meg ne ott öregedjen meg és ne terhelje az adott ország TB és szociális rendszerét.Ez a módszer kiválóan alkalmas az olcsó munkaerő megszerzésére annak az adott országra nézve "káros",vagy károsnak gondolt fent említett következményei nélkül.Ólcsójános dukál , család,letelepedés, TB szoc,rendszer eü.költségek nuku.Ez minden gazdag ország csóró államból jövő dolgozó relációjában érvényes.Valszeg a britek is ere fognak majd mozdulni/lehet a franciák is/

Din Serpahis 2017.05.03. 09:36:53

@tanato: Ez ertheto, mondjuk egy takarito vagy gyumolcsszedo eseteben remekul mukodhet is, ellenben a programozas az pont nem az a szakma, ahol harom havonta rotalni lehet az embereket.
NIncs ertelme, mondhatni hulyeseg.
Meg ha feltesszuk, hogy emberunk ismeri a projektet, mert Indiabol mar tavmunkaban foglalkozott vele....pusztan az, hogy kiismerje az uj feladatait, meg hogy mi merre hany ora az uj helyen, ki kicsoda stb stb, az honapok kerdese.

Ezek az emberek effektiv munkat szerintem nem igazan tudnak vegezni, ami persze a munkaadoikat nemigen zavarja abban, hogy kiszamlazzak a napidijakat, az ugyfel meg tapsikol, hogy milyen olcson megkapta a semmit.

Csodabogár 2017.05.03. 10:00:03

@Din Serpahis: Azt hittem, hogy az iylen szoftwees munkákat már remekül lehet bárhonnan csinálni. Mint olvastam valahol az indiaiak nagyon menük ebben a műfajban. Persze lehet, hogy valami fake newst olvastam.:-)

Ami nekem viccesnek tűnik, hogy modeleket importálnak. Az szerintem nem valami magas képzettséget igénylő szakma, hogy itélik ezt meg vajon? Model akár 8 általánossal is lehet valaki.

Din Serpahis 2017.05.03. 10:09:08

@Csodabogár: Ez általában igaz, sok esetben nem. Vegyük pl. a privátbanki szolgáltatásokat. A svájci törvények kimondják, hogy a svájci banki adatokat Svájcban kell tárolni, és csak Svájcon belül lehetnek hozzáférhetők.

Sok rendszer eleve úgy van kialakítva a fentieknek megfelelően, hogy külföldről egyszerűen nem érik el, ergo nem is tudnak érdemben hozzápiszkálni. Úgyhogy van egy csomó olyan IT meló, amihez fizikailag itt kell lenni Svájcban.

Vagy pl. ahol korábban dolgoztam, az egy B2B kereskedelemmel foglalkozó cég volt, ott semmi ilyen törvényi megkötést nem kellett figyelembe venni. Voltak is funkciók amiket kiadtak külföldre, de pl az árazó motort, ami az egész lelke volt, azt Svájcban tartották, biztos ami biztos alapon :)

Pernilla 2017.05.03. 10:12:06

@Csodabogár: "Model akár 8 általánossal is lehet valaki."
Élsportoló is. A különleges szakmák képviselői esnek ebbe a vízumkategóriába.

pappito · http://pappito.com 2017.05.03. 10:33:14

@mertcsak: bezony, de gondolom ide jóval kevesebben akarnak jönni, mint az usákokhoz

pappito · http://pappito.com 2017.05.03. 10:33:59

@Horthy Miklós cselédje: viszont kevés magadfajta szociális parazita van

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.05.03. 10:47:47

@Din Serpahis:

Hogyhogy nem Indiából fejlesztenek?

Nem rettegtek ettől?

Ha elegendő tehetséges indiai meg egyéb kölyök megkapja a megfelelő infrastruktúrát és oktatást akkor szerintem vége a dalnak és megszűnnek az elit programozó bérek mert majd megcsinálják őket ócsóért.

Főgebra 2017.05.03. 11:31:52

@firg_firg:
Már 2,5 éve kitúrták! Azóta várja a jelentkező cégeket, akik őt foglalkoztatnák.
A héten munkát keres. Azért kommentel itt.

arncht 2017.05.03. 12:12:58

kanada es ausztralia csinalja jol - szemezgetnek a jo munkaerokbol. mindenutt igy kellene, ha az orszag erdekeit akarjak nezni. ha nincs munkaero xy teruletre, akkor lehet palyazni bizonyos feltetelekkel.

skye8 2017.05.03. 12:48:14

kanadaban is dolgozhatsz temporary munkavizummal osszesen 4 evig, de utana szedheted a satorfadat. Persze Trudeau 'felkarol' minden raszorulot, ez valami maniaja lehet hogy mindig pcskedik. Azt sajnos elfelejtette mondani hogy a kanadai cegeket nem erdekli a kulfoldi munkatapasztalat/ diploma igy fel lehet keszulni az aljamunkara, a kisebb fizetesre vagy az atkepzesre. Nagyobb it cegek itt is masszivan importaltak programozokat az intercompany vizummal de azt is megszigoritottak, kis zseninek kell lenni hogy megfelelj a felteteleknek. Remeljuk trudeau nem rontja el ezt is.

Shaktee 2017.05.03. 12:57:34

@skye8:

Így volt ez a toryk(konverzatív$ alatt is, semmi köze Justin pcskedéséhez.

A 25 ezer befogadott szírnek meg ehhez a témához semmi köze, ők landed immigrant státuszban érkeztek.

Din Serpahis 2017.05.03. 13:33:22

@Horthy Miklós cselédje: Ehhez előbb az kell, hogy bejussanak Svájcba, ami az EUn kívülről majdnem lehetetlen. (Vannak ilyen rémtörténetek, hogy pl amcsik próbáltak itt állást keresni, és szétszivatták őket a hivatalok, na most képzeld el, akkor nekik milyen esélyeik lennének)

A szabályozás meg olyan hogy csomó IT munkát nem lehet kivinni. Amúgy ami melót le lehetett nyúlni azt már lenyúlták, gondolj bele, csak a Cognizantnak százezer fejlesztője van Indiában ilyen outsourcing munkákra...

LittleG (uk) 2017.05.03. 14:43:20

@Din Serpahis: Nekem voltak angliai fejleszto meg indiai fejleszto kollegaim is, egyszerre. Meg en is lattam, milyen tre munkat vegeztek az indiaiakv(a bug fixjuk sokszor megoldott valamit, de elrontott mast). Es nem lustasagbol, csak gondolom nem is ertettek hozza annyira, meg, ha valamit nem ragtak a szajukba, nem torodtek vele (pedig a jozan paraszti esz kiabalt).

Szoval: Tenyleg konkurrenciat jelentenek?

SzZoole 2017.05.03. 14:46:02

@Pernilla: 8 elemivel model,modellből firstlady.....van ilyen:)))

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.05.03. 15:24:05

Ha mar amerikai munkavallalas, meg ugye ha munkavalallas , akkor egeszsegugy, ha nem gond, megint megosztanam, hagymanak szuksege lenne egy kis segitsegre. Koszonot mindazoknak , akik mar eddig is segitettek.

www.gofundme.com/hagyma

szakasz2 2017.05.03. 15:35:50

@LittleG (uk): Pontosan. Több olyan cégről tudok, aki dolgoz(tat)ott már indiai fejleszőkkel vagy komplett projektet adott nekik, és igen rövid idő alatt rájöttek, hogy hülyeség volt. Fele pénzért kapsz negyed minőséget, ráadásul a fele pénz sem mindig igaz, mert annyira szájukba kell rágni minden feladatot, hogy az ezzel kapcsolatos plusz költségek majdnem el is viszik a megspórolt összeget. És ott van még az időeltolódás, kb. 4 óra eltérés Európától, ami szintén nehezebbé teszi a táv-együttdolgozást.
Szóval én is mint IT-s, nem félek attól, hogy az indiaiak elvennék a munkámat - főleg hogy már IT architekt vagyok és kódot már nem igazán írok. :)

szakasz2 2017.05.03. 15:47:38

@tildy[UK]: Most lehet, kicsit csúnya leszek, de mivel már vagy harmadszor látom ezt a "reklámot" itt, kikivánkozik belőlem.

Hagyma nagyon oda volt meg vissza az "amerikai álomtól" meg hogy milyen jó és milyen szép, és ezt az álláspontját mindig rendesen képviselte is. Nos, most derült ki, hogy - mondjuk úgy - nem bontotta ki az igazság minden részletét (talán magának sem). Az amerikai egészségügybe sokan rokkantak már bele, már nem (csak) fizikailag, hanem pénzügyileg, ezt minimum a Sicko című "dokumentum"-film óta lehet tudni. Nagyon sajnálok mindenkit és őt is, aki ilyen helyzetbe kerül, de hát ez a nagyon beteg rendszer is az "amerikai álom" része. Néhány egyéb dolog miatt ezért sem élnék soha az USA-ban. Egy barátom mondta, aki kb. 4 évig dolgozott IT-sként a Google-nek az USA-ban, hogy annak ellenére, hogy a Google ad egy nagyon jónak nevezhető betegségbiztosítást, simán előfordulhat, hogy egy komolyabb baj esetén egy ilyen sok-tízezer dolláros kezelést nem fizetne ki a biztosító. Emiatt ő sem tudott ott teljesen, maximálisan nyugodtan aludni. Ez a rendszer szerintem borzalmas, európai szemmel elképzelhetetlen, hogy az anyagi érdekek mindent felülírnak és a biztosítók meg az orvosok az ilyen beteg emberek kárára gazdagodnak meg. Ha bármit fizetnék, adakoznék, akkor ezt a rendszert tartanám fenn, sorry, de ehhez nem szeretnék még asszisztálni sem - annak ellenére, hogy nagyon sajnálom.

FutureFry 2017.05.03. 15:48:06

@M. Péter: Pont ezt használja ki egy relatíve új program, ahol a pl. egy startup-alapító egy oktatási intézményen keresztül tudja beszerezni a kvótamentes H-1B vízumot:
www.npr.org/sections/alltechconsidered/2017/05/03/526549402/without-a-special-visa-foreign-startup-founders-turn-to-a-workaround

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.05.03. 16:39:16

@szakasz2: En is pont emiatt sem kivankozom az USA-ba, na nem mintha a brit egeszsegugy sokkal jobb lenne. Ettol fuggetlenul barmennyire is ellenszenves volt sokszor, segitek.

Hogy mire kell? Mint latjatok dolgozni nem tud, a csaladja bar tamogatja, nem tud mindenben segiteni neki, nekik is vissza kell menni dolgozni.

HA: ha problemas szedd ki es elnezesed kerem

London2009 2017.05.03. 16:48:18

@tildy[UK]: hagyma beteg? Ezt most latom eloszor. Nagyon sajnalom.

skye8 2017.05.03. 16:49:56

@swing gitan: Harper idejeben szigoritottak Meg az intercompany vizumot es vezettek be az express entryt ez igaz. Viszont a konzervativok egyaltalan nem voltak above and beyond a menekultekert mint Trudeau most. Igen a 25000 menekult eleve permanent resident kent erkeZett ami azert eleg nagy bokezuseg ahhoz kepest hogy egy atlag munkavallalot mennyit baxtatnak amig eljut ilyen statuszig. Mindegy nem akarom offolni a temat, szvsz trudeau 'meghivasa' nem mas mint marketing fogas, a munkapiac fogja eldonteni kire van szukseg. Volt munkahelyemen is egyre masra importalnak indiai programozokat, a munkajuk minosege sajnos legtobbszor csapnivalo, ehhez valoszinuleg kozrejatszik a gyatra nyelvtudasuk is.

Shaktee 2017.05.03. 16:55:04

@skye8:

Pont a szir menekultek sorsa volt az hogy az orszag ketharmada..vagy tobb? kidobta harpert s a Liberokra szavazott, ahogy en is.
Nekik hosszu ut az asszimilacio, dehogy marketing fogas..joidobe fog telni amig atlag adofizeto polgarokka valnak.

Dolgozom indiai IT emberekkel en is, semmi gond nincs veluk, en nem tapasztaltam amit itt páran irnak.

gabors 2017.05.03. 17:02:17

nagyon jo cikk eleg pontosan osszefoglalja a helyzetet .. kesob elolvasom az elottem szolokat ha mar irta valaki akkor bocs

az talan kimaradt (vagy nem vettem eszre??) hogy amit Trump adminsztracio javasolni akar (allitolag) hogy jelentosen megemlik a minimum bert (allitolag) az adott szakma kozep (medium) ber ketszeresere pont azzal a logikaval hogy csak joval atlagon feluli dolgozokat foglalkoztassanak ... mert jelenleg (en csak az IT-t tudom) bizony felet fizetik az india es egyebb konzultansoknak a nagyobb cegek, az atlag mernoki/fejlesztoi poziciokra ahova pedig lenne amerikai is. Ezekkel el is foglaljak a helyek donto tobbseget is kisebb valoban specializatl vallalkozasok viszont keptelenek betolteni allasokat (ahova tenyleg nem nagyon van amerikai)

London2009 2017.05.03. 17:02:28

@tildy[UK]: segiteni fogok en is. Este kuldok a szamlajara.

skye8 2017.05.03. 17:23:47

@swing gitan: szerintem trudeaut Mas okok miatt valasztottak Meg nem a menekultek miatt de CA-ban illik pcskedni,elfogadom. Szep napot.

2017.05.03. 18:01:50

@szakasz2: Nekem is pont ezek a gondolatok jutottak eszembe, amikor pár napja hallottam a hirt, és rögtön az jutott eszeme, hogy karma is a bitch. Nagyon sajnálom, és soha nem kivantam egyetlen pillanatra sem, hogy a saját bőrén tapasztalja meg azt a rendszert, amelyet oly lelkesen támogatott. Szegényfeje ...

Sequoyah 2017.05.03. 18:09:57

@szakasz2: Az amerikai alom nem az egeszsegugyi rendszer miatt alom, hanem ennek ellenere. Az egeszsegugyi biztositasi rendszer valoban szornyu (bar a magyarnal meg mindig jobb), de van sok mas ami viszont ellensulyozza ezt.
De hogy altalaban mennyire alom is az az alom? Nem mondom hogy nem jo, de Europa a 60-as evek ota mara mar felzarkozott annyira, hogy USA nem tunik feltetlenul jobbnak.
.
Innentol pedig izlesek es pofonok. Akinek bejon az amerikai eletstilus, az nagyon jol fogja erezni magat odakint, akinek pedig nem az jobb ha mashol nezelodik.

Csodabogár 2017.05.03. 18:36:49

@swing gitan: Mert te szereted a Pirézeket.:-)

Shaktee 2017.05.03. 18:38:05

@Csodabogár: Elférnek itt, a magyarok is, s mások is :-)

Csodabogár 2017.05.03. 18:42:49

"Europa a 60-as evek ota mara mar felzarkozott annyira, hogy USA nem tunik feltetlenul jobbnak"
Na ezen most jót nevettem. Soha nem tudtam semmi jobbat látni Amerikában. Oda disszidált ismerőseim, vagy haza jöttek nyugdíjasként, vagy elég nehéz körülmények közt élik napjaikat. Hozzájuk képest én és hozzám hasonló nyugdíjasok krőzusok vagyunk.
Persze pechem volt, pl. Sorost nem ismertem mielőtt disszidált. :-)

Shaktee 2017.05.03. 18:51:26

@Csodabogár: Florida Keys, Orleans old french quarter, Boston, Philly, NYC!, ....semmi de semmi nem utott sziven?

akkor nem is igazan akartad kozel emgedni a dolgokat :-)

montroyal ( CAN qc) 2017.05.03. 19:02:27

@firg_firg: odel akár 8 általánossal is lehet valaki."

Valaki, de nem akárki. :)))))
aki jol fekszik .. . vagy nem akarkinek a lanya ..

Shaktee 2017.05.03. 19:20:30

@montroyal ( CAN qc): szétkaptak minket tegnap mint floki a rongyot.

Holnap! :-)

Csodabogár 2017.05.03. 19:23:33

@swing gitan: Tudod, hogy kultursznob vagyok. Ha nagyon gazdag lennék Manhattanban tudnék élni, de nem biztos, hogy akarnék. Nekem ezek az európai öreg városok kellenek, kicsik és nagyobbak egyaránt. Feltehetően túl mélyek az itteni gyökereim és soha nem vágytam elszakítani őket.

Shaktee 2017.05.03. 19:32:20

@Csodabogár: Nemakarásnak Bpest a vége :-)

zoldzeller 2017.05.03. 19:46:10

hosszu evek ota olvasom a blogot.
10 eve elunk az USA-ban. H1B vizummal jottunk ki, 2006-ban. A ferjemnek amerikai MBA-ja van, igy rank nem vonatkoztak a kvotak.
H1B vizum "dual intent" vizum, mi peldaul 2 ev utan inditottuk el a zoldkartya kerelmunket, es kevesebb mint fel ev alatt meg is kaptuk.
Ami igazan nagy szivas, hogy azok a partnerek akiket beengednek azok csak itt tartozkodhatnak, de elvileg nem dolgozhatnak, ami addig oke ha van gyereke az embernek,de peldaul nekuk nem volt, en meg annal agilisabb vagyok/voltam, hogy otthon malmozzak es varjam haza a ferjemet.
Meg Obama alatt az volt a terv, hogy az igy erkezo partnereknek is inkabb engedik a munkavallalast.

zoldzeller 2017.05.03. 19:46:14

@tildy[UK]:
Na, azert alljon meg a menet. Megfelelo biztositassal sehol mashol nem akarsz beteg lenni, csak itt. Nem,az nem igaz, hogy egyszer csak kikuldenek neked tobb tizezer dollaros szamlat. Akkor bizony sporolni akartal es szar biztositot/biztositast valasztottal.

Pontosan tudja az ember, hogy mit valaszt. Pontosan reszletezik, hogy milyen gyogyszer mennyibe kerul, mit fedez a biztositas es mi az amit esetleg nem. Pontosan tudja az ember, hogy szules utan milyen mellszivokbol valaszthat, vagy mennyibe kerul a kemoterapia, vagy nekem fedezte szo nelkul a genetikai vizsgalatot vervetelbol amniocentezis helyett.
Mert le van irva, csak el kell olvasni azt a franya 50-60-70 oldalt.

A mi biztositasunk egy PPO alapu, fejenkent evi $250 utan a biztosito fedez mindent, a teljes csalad eseteben pedig $750 dollar ez a limit
En a $250-t januarban elertem, mert elmentem az eves check-upra. Igy ha holnap szivmutet vegeznek rajtam akkor mar nem fizetek semmit.
De nyilvan akarhatnanak ezen sproloni, es beallithatnank mondjuk $7000 dollarra is fejenkent a dijat, akkor kevesebbet fizetnenk havonta.
(Amugy a ferjem teljes biztositasat a munkahelye fizeti, a ket gyerek es en utannam pedig havi $250-t fizetunk. Ennyit meg otthon is fizetnenk a TB-nek.)
Es ehhez jon meg pl az hogy gyerekekenek osszes oltas ngyenes, amit California allam biztosit (legalisan es nem legalisan itt tartozkodoknak).
Es nagyon jol alszunk ejjel, ha pedig haza latogatunk azert mindig bennem van a felsz, hogy csak otthon ne kelljen korhazba menni.

blackhairlady 2017.05.03. 20:12:29

@zoldzeller: Az a gond a PPO plannel, hogy csak az in-network -ben fizet a biztosito. Ha baleset er es olyan korhazba szallitanak ahol nem a halozaton beluli orvos lat el, akkor az bizony sok ezer dollaros szamla lesz a vegeredmeny. A gyerekem mutetjenel utolag derult ki, hogy az altato orvos nem volt a halozatban, vagy amikor meg kellett rontgenezni a kezet mert felo volt, hogy eltort, a rontgen orvos sem, es meg sorolhatnam.

2017.05.03. 20:16:12

@zoldzeller: Ha, jól tudom, az otthoni TB 7000 forint havonta ... csak úgy mondom.

kék madár 2017.05.03. 20:22:13

@FutureFry: 5 ismerosom lett allampolgar 6 eve alatt H1B-rol indulva green card-on keresztul

2017.05.03. 20:29:11

@blackhairlady: Az fasza ... Tehát, amikor berohansz a sürgősségire a bicajjal elesett és nyilt kartöréses gyerekeddel, akkor mielőtt bárki az egészségügyi személyzetből hozzáérne, kérdőivet kell kiosztanod köztük, hogy hálózatiak-e, különben hiába van biztositásod, akkor is fizetsz? Tényleg fasza ...

zoldzeller 2017.05.03. 20:35:36

@blackhairlady: nem mindegy, hogy melyik biztosito. Anthem/Blue Cross-t gyakorlatilag mindenki elfogadja a kornyeken, aki nem az olyan specialista aki mar egyaltalan nem fogad el semmilyen biztositast.
Nekunk legalabbis eddig soha nem volt gond, pedig szultem hagyomanyosan orvossal, veszhelyzetben csaszaroztak, ugy hogy ejszaka rohantunk be, vittunk torott csontu gyereket ER,es egyszer kiszaradt gyereket ER.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.05.03. 20:52:27

@London2009: "hagyma beteg? Ezt most latom eloszor. Nagyon sajnalom."

Olyannyira beteg, hogy hospice care-n van :((( acute liver failure...

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.05.03. 20:59:20

@Zsuzsi65: helyesebben cronic liver failure...ha neki mar nem is, a csaladjanak tudunk segiteni...fuggetlenul attol, milyen az USA egeszsegugyi rendszere.

gabors 2017.05.03. 21:05:08

@szakasz2: "Ez a rendszer szerintem borzalmas, európai szemmel elképzelhetetlen, " azert nem kellene elfelejteni hogy az eu rendszerben viszont (kanada szinten) akar fel egy evet kell varni akar alapveto beavakozasokra ... tehet nincs nagy kulonbseg hogy azert hal meg a paciens mert nincs penze vagy nem kerul sorra ...

Es eleg sok olyan bevatkozast amit az usa-ban siman megcsinalnak a "free" eu modelben szoba sem jon (ott is csak maganklinikakon es csak "kiegeszito" magan biztositassal lasd UK) sot korhoz kotik (magyarul racionalizalt az az ellatas nem is kicsit)

zoldzeller 2017.05.03. 21:06:15

@Pink Petsch: Nem, nem feltetlenul. Peldaul: az oaklandi es a berkeley korhazat a Sutter Health network mukodteti (igy az ott levo osszes orvos a Sutter Health networkhoz tartozik). Tehat az itt levo orvosok biztos, hogy in-network vannak azoknak a biztositasoknak akiket a Sutter Health elfogad.

Balint133 2017.05.03. 21:06:28

@szakasz2: Nincs semmi gond az amerikai egeszsegugyi rendszerrel, csak tudni kell, hogy mi es hogyan van fedezve.

Van egy HMO biztositasom meg egy HSA-m amit a munkaltatom fizet. Eltortem a kezemet most januarban, kb $2200 dollaromba kerult az egesz kaland. De ebbol lejon az $1000 amit a munkaltatom a HSA-mra fizet (ez kvazi egeszsegpenztari kartyanak felel meg MO-n) ill az, hogy a maradek 1200-t is adomentesen fizettem be szoval 'netto' kerult a kaland kevesebb mint $800-ba. Ennyit, MO-n is ra kell szanj halapenzestul meg gyogytornakezelesestul.
Ja es ha az ev hatralevo reszeben neadj isten barmi tortenik velem akkor az mar nem kerul semmibe, mert elertem a maximumot amit fizethetek adott naptari evben.

@blackhairlady Szuleimnek PPO van, out of network is fizet de nyilvan a deductible + out of pocket magasabb (3-4x is akar), ez ilyenkor szivasabb de az meg mindig nem igaz amit sokan hisznek, hogy ha van biztositasod majd neked kiszamlaznak 100 ezreket, mint amit itt allitanak nehanyan :) Rengeteg embernek nincs biztositasa, vagy csak Medicaid ami nem fedez szinte semmit a haziorvoson kivul. Olyankor ha beut egy szivinfarktus, vagy valami komolyabb betegseg akkor persze hogy repkednek a $10 meg $100 ezrek.

Balint133 2017.05.03. 21:06:32

@Pink Petsch: Ja ha un. Vallalkozo vagy minimalra bejelentve. Tolem otthon cirka majd havi 60 ezret emeltek le ilyen jogcimen.

Egyebkent ja kitoltetik az adatlapot (de ilyen tudtommal magyar korhazban is van, hogy felveszik az adataid). Es nem penztarnal fizetsz lol, majd kuldik a szamlat. Senkit nem hagynak meghalni.

gabors 2017.05.03. 21:08:48

@London2009: "hagyma beteg? Ezt most latom eloszor. Nagyon sajnalom. " maga irt errol marcius vegen egy masik blogban itt azota nem volt.. es a multheten tette ki a fia hogy kb mirol is van szo a leiras alapjan eleg sulyos a helyzete, mivel orvos nem vagyok nem kivanom kommentalni de a leirt diagnozis alapjan barki meg tudja nezni a varhato prognozist a google-on vagy vagy webmed-n

Es a fia es novere kert segitseget (aki tud/akar segit)....

2017.05.03. 21:11:17

@zoldzeller: És ha egy másik államban vagy kénytelen orvoshoz fordulni?

2017.05.03. 21:13:43

@Balint133: Persze, ott helyben senkit sem hagynak meghalni ... a meghalás a számla kézhezvétele után történik.
Na, ez az, ami európai szemmel nézve wtf??? Hogy sokszor még a biztositás ellenére is megy a kocsi a ház, vagy ha jóindulatúak, akkor éveken keresztül a törlesztés.

gabors 2017.05.03. 21:22:15

@zoldzeller: "Amugy a ferjem teljes biztositasat a munkahelye fizeti," NA itt van a kutya elasva !!! ettol is nagyon rossz a rendszer hogy kompenzaciokent "adjak" a biztositast a jobb munkahelyeken, (az MBA-val nyilvan nem 3 muszakban dolgozik $15 dollarert) vagyis felulrol lefele egyre rosszabbak a feltetelek.. Es a kevesebbet keresoknek, ahol a "ceg" kisvallalkozas akarmi mar gyakorlatilag semmit nem all a biztositasbol, kellene sajat maganak kigazdalkodni ezt es ez mar a also kozeposztaly szinte teljes egeszere igaz (hagyma mondta buszken hogy o bizony kozeposztaly). Ebbol egyedul a kozigazgatasban dolgozok varosi/allami alkalmazottak es ahol meg erosebb szakszervezet van pl tanarok ...de ez is kezd eltunni.

Amugy a tobbi resszel nagyjabol egyetertek mindig csodalkoztam azokon a kollegakon akik havi 100-al kevesebbet fizetnek (mert lehet) aztan meg szidjak a szar biztositast ha egy infulenzanal komolyabb bajuk van ...

Shaktee 2017.05.03. 21:22:56

@Pink Petsch: Ugyan már.

Néha még kies Kanadánkban is megkrepálnak emberek az ER-ban várakozva.

Shaktee 2017.05.03. 21:27:40

@Muscari: RIP.

Most uzentem a fianak a facebookon.

gabors 2017.05.03. 21:28:54

@blackhairlady: "Ha baleset er es olyan korhazba szallitanak ahol nem a halozaton beluli orvos lat el, akkor az bizony sok ezer dollaros szamla lesz a vegeredmeny. A gyerekem mutetjenel utolag derult ki, hogy az altato orvos nem volt a halozatban, vagy amikor meg kellett rontgenezni a kezet mert felo volt, hogy eltort, a rontgen orvos sem, es meg sorolhatnam. " ahogy mondod amugy ez nagy varosokban nem gond mindig van in-network szolgaltato is ...

de halottam pont olyat hogy a holgy a "rossz" korhazban szult mert mento nem volt hajlando a 10perccel tavolabbi menni. nem tudom a reszleteket de par nappal a tervezett elott a baba becsengetett

amugy az ACA-ben pont volt (vagy egyelore VAN) egy olyan dolog is hogy a korhazban dolgozo orvosoknak kotelezo benne lennie ugyan abban a networkban mint a korhaz igy kizartak legyenek ezek.

(velem is es a felesegemmel is elofordult hasonlo mint amit irsz hogy a RN nem akarta elfogadni a biztositast, de vegul is a biztosito es korhaz egyutt megoldotta mert nem voltam hajlando kulon fizetni)

2017.05.03. 21:29:41

@swing gitan: Persze, de hogy jön ez ide? Arról van szó, hogy hiába van biztositásod, akkor is faszául rádverhetnek egy csinos kis számlát, ha a mütét előtt nem káderezed le az orvosokat, hogy ahhoz a hálózati biztositóhoz tartoznak-e, aminek te fizetsz. Ez akkora fokú idiotizmus, hogy nincs is rá kifejezés!

gabors 2017.05.03. 21:34:23

@Pink Petsch: "ehát, amikor berohansz a sürgősségire a bicajjal elesett és nyilt kartöréses gyerekeddel, akkor mielőtt bárki az egészségügyi személyzetből hozzáérne, kérdőivet kell kiosztanod köztük, hogy hálózatiak-e, különben hiába van biztositásod, akkor is fizetsz? Tényleg fasza ... " nem egeszen hanem NEKED kell egy jo csomo papirt kitolteni mielott barmit is csinalnak nyilt kartores nem eletveszelyes allapot ... azzal elvagy egy darabig minden gond nelkul (persze van triage ahol ezt ennel szakszerubben oldjak meg) de PPO-nal bizony konnyen lehet hogy nem minden korhaz surgossegiere fizetnek tudni kell hogy ahol laksz melyik is az .. .amugy out-of-network eseten a biztositas fizeti az esszeru koltseg 80%-at (legalabb is a legtobb) es a fennmarado 20%-ra is van evi maximum de ezeket tenyleg csak abbol a 60+ odalbol lehet megtudni...

gabors 2017.05.03. 21:37:26

@Muscari: Csak kerdezem honnan tudod mert a gofundme-n semmi update...

bar engem sokat basztatott ahogy en sem hagytam magam

nyugodjon bekeben es sajnalom hogy a konyvet ami vagy 10 eve a celja volt nem tudta kiadni...

2017.05.03. 21:39:51

@gabors: Oké ... már kérdeztem "zöldzellertől" is. Mi van, ha egy másik államban vagy kénytelen orvoshoz fordulni, ahol nincs az a hálózati biztositó meg dokik, ahova te fizetsz?

gabors 2017.05.03. 21:49:26

@Pink Petsch: "ha a mütét előtt nem káderezed le az orvosokat, "

olyan mutetnel ami nem surgossegi ez termesztes nem ?? magyorszagon sem (a legtobben) veletlenszeruen mennek valakivel megmuttetni magukat ...

baleset az mas arra mas biztositas is van egyebkent otthon leesek a lepcson es akkor konnyen lehet hogy hazbiztositasom fizet. kozlekedesi baleset ditto...

viszont ha servvel kell operalni, vagy porc levalas van a terdemben akkor igen is az altalam valasztott orvossal operaltatom magam abban a korhazban amivel a biztositom megallapodott.

Amugy jo ez az H1-B vita is de nagyon :-)))

kék madár 2017.05.03. 21:49:59

@Muscari: ez nagyon megdobbentett, ugy remeltem, hogy sikerul kimasznia belole. Jo volt latni az osszefogast, hogy akarhogy is nem sok dologban ertettunk vele egyet, azert sokan probaltuk segiteni

gabors 2017.05.03. 21:54:33

@Pink Petsch: Mint irtam akkor az en biztositom fizeti a 80%-ot (ez allamon belul vagy kivul mindegy) van olyan orvos is aki semmilyen biztositoval nincs szerzodve...

vagy en pl. jarok egy csontkovacshoz a halozaton kivul, O neki fizetem a husz szazalekot. Ez alig tobb mint az amugy is fizetendo vizitdij, ami szakorvasnal $20, haziorvosnal $15, baleseti osztalyon $50 (de az utobbit elengedik ha tenyleg olyan sulyos volt hogy legalabb egy ejszakat ben kell tolteni, szoval ha nem eletveszelyes a dolog akkor nem erdemes az ER-ba rohanni). amugy a mentok is kuldenek szamlat ...

2017.05.03. 21:56:41

@gabors: Hááát, lehet, hogy én vagyok helikopter, de amikor ki kellett venni a vakbelem, valahogy nagyon nem érdekelt a doki káderlapja ;). Pláne, hogy nem is otthon történt, hanem egy másik városban, ahol egyetlen dokit sem ismertem, szóval tök véletlenszerü volt.

gabors 2017.05.03. 22:02:01

@kék madár: " ugy remeltem, hogy sikerul kimasznia belole. "

a fia altal megosztott informacio alapjan erre sajnos nem sok esely volt igaz a korhazbol kb egy honapja engedtek ki akkor meg irt talan egy ket kommentet masik blogon de azota nem lattam az altalam latogatottakon (persze itt sem)

zoldzeller 2017.05.03. 22:03:16

@Pink Petsch: nem kerdes, hogy ez a rendszer sokkal bonyolultabb mint az europai, ugyhogy inkabb kimasoltam:
"If travel takes you outside of Anthem network areas or outside of the country, BlueCard Access® makes it possible for you to receive in-network benefits from a participating physician, both nationally and internationally. Best of all, there's no paperwork. Simply present your member ID card and pay any applicable cost shares. In an emergency situation, such as a broken limb, seek immediate care at the closest emergency facility. When care is needed for urgent services, such as an earache, call the (800) 810-BLUE (2583) number located on your ID card and you'll speak with a staff member who will locate a participating physician for you. After your visit, please call us at (800) 922-2232 within 48 hours or 2 business days to notify us of your visit so that we may process your claim properly according to your plan's in-network benefits. Emergency and Urgent Care are covered in all State plans."

zoldzeller 2017.05.03. 22:03:20

oke. szoval miert van az hogy az en kommentjeim baromi lassan jelennek meg?

gabors 2017.05.03. 22:07:56

@Pink Petsch: "amikor ki kellett venni a vakbelem, " ez masik kategoria en az "elective surgery"-kre gondoltam nyilvan ha osszesik valaki szivinfarktussal es mondjuk kateterezni kell vagy akar azt a stent vagy mit kell betenni, akkor erre nincs lehetoseg ilyenkor megtortenhet hogy a halozaton kivul kell megoldani (vagy a korabbi pelda gyerek varatlanul jon)

De egy viszonyag normalis eu biztositas ezt kezelni tudja. A gond inkabb azzal van amit irtam is (es remeltem hogy a reformok elindultak arrafele) hogy mint Sanders vagy annak idejen Hillary Clinton, illetve Obama is probalta elerni hogy egy "universal single payer" modell fele eltolni a mai rendszert. Ugyis szoktak mondani hogy Medicare for All akinek ez mond valamit. Tovabbra is gond lenne hogy meg mindig nem mindenki tudja ezt esetleg megfizetni azoknak is kell valami

2017.05.03. 22:11:30

@zoldzeller: Tényleg rohadtul agyon van bonyolitva. Elképzelem, ahogy törött kézzel egy másik államból hivom a call centerüket, hogy dokit-nekem-gyorsan!

Ja, a kommentjeid meg azért jelennek meg lassabban, mert még előmoderált vagy. Irj HA-nak, hogy jókislány leszel, nem trollkodsz meg hasonlók, és akkor real-timeban nyomhatod ;)

Balint133 2017.05.03. 22:14:49

@Pink Petsch: Biztosito fuggo mi van masik allamban. Ha nem valami dzsunka biztositonal vagy akkor ok nation-wide vagy legalabb fedeznek utazasok idejen is.
Egyebkent meg ha balesetbe kerulsz akkor azt az auto biztositasod fizeti, ha otthoni baleseted van azt a home-insurance allja (masnak is), hitelkartyak legtobbje ad "utasbiztositast" ha elhagyod az allamot. Egy szo mint szaz, rengeteg lehetoseged van.

Bonyolult a rendszer de nem olyan arnyalt mint azt gondolod :) Ha normalisan atnyalazza az ember akkor garantaltan nem fog anyagi csodbe taszitani egy esetleges korhazi kezeles.

Csodabogár 2017.05.03. 22:15:53

@Balint133: Azért az amerikai egészségügyet nem a magyarhoz kellene hasonlítani, hanem a nyugat europaihoz. Pl. Skandináv országok, Németország, Svájc. A többit nem ismerem. A felsoroltak torony magasan vannak az amerikai felett. Volt ottani biztosítókkal is dolgom Emberem révén. Állandó frászban voltam, hogy nehogy legyen valami baj ott.
Aztán vannak nagyon régen, 30-40 éve ott élő ismerőseim, akik elég más véleménnyel vannak az ottani rendszerről. Komolyabb baj esetnén óriási viták a biztosítóval, stb.
Biztos vannak olyan munkahelyek, amelyek remek biztosítást adnak a dolgozóiknak, de nem ez jelenti a nagy átlagot.

2017.05.03. 22:16:15

@gabors: Hát éppen hazautazhattam volna, mert nem perforált (csak enyhén sajgott, ami azért kellemes nem volt), szóval nem volt életveszély. Ez Kolozváron történt, ott voltam egyetemista. Az USA-ban meg utazhattam volna 100 kilométereket ... bocs, mérföldeket (in retard unit;))) ).

Shaktee 2017.05.03. 22:16:52

@kék madár: Fia nagyon jóképü, hagyma se volt egy rossz arc..

...

Shaktee 2017.05.03. 22:21:30

@kék madár: szóljon egy kis zene a hagyma által imádott vidékrõl

m.youtube.com/watch?v=5dCSdfZFTHE

kék madár 2017.05.03. 22:23:37

@gabors: @swing gitan:
nem vajkalni akarok abban ami tortent, csak erdekel, hogy megis lett volna-e eselye biztositassal. En biztos feltettem volna egy repulore haza orvosi ellatasert, ha mar semmi mas esely nem lett volna itt.

Shaktee 2017.05.03. 22:26:29

@kék madár: nem tudni, nem tudjuk hogy milyen stádiumban volt..találgatni lehet, de minek

My 2 cents.

Balint133 2017.05.03. 22:28:12

@Csodabogár: Az altalad felsorolt orszagok hiresek, hogy ezeket a dolgokat valamiert jobban tudjak csinalni, mint masok az egesz vilagon.
En csak a Magyart tudom hasonlitani az USA-val mert ezekkel van tapasztalatom. Minden bonyolultsaga ellenere, egy jo biztositassal, ami aranyait tekintve nem kerul tobbe mint a magyar biztositas itt az USA-ban magasabb szinvonalu es minosegu szolgaltatast kapok.

zoldzeller 2017.05.03. 22:28:18

@Pink Petsch: Rutin kerdese. Lehet valasztani HMO biztositast, az jobban hasonlit az altalunk megszokotthoz.

Hagymat nagyon sajnalom, olvastam a kommenjeit (neha ugyan a bicska kinyilt a zsebemben). Isten nyugosztalja.

Shaktee 2017.05.03. 22:32:07

@kék madár: summa summárum

Mind csak vendégmunkások vagyunk, éljünk bárbol.

Muscari 2017.05.03. 22:33:26

@gabors: a fia osztotta meg Facebookon. Olyan hihetetlen :-(

zoldzeller 2017.05.03. 22:34:44

@Csodabogár: mihez hasonlitasz mit?
Skandinavia allami egeszsegugyet ami mindenkinek jar, mondjuk az illegalisan itt tartozkodokeval? Akiknek nincs semmi? VAgy akik Medic Aiden vannak? Nem kerdes, Skandinavia utolso falusi korhazaban jobb a helyzet mint a free clinic-eken.
Vagy mondjuk az enyemmel? Mert nem, akkor nem hiszem hogy jobb szolgaltatast kapna Svedorszagban barki mint en kaptam LA-ban a Ronald Reagan korhazban.
Ezek teljesen ertelmetlen hasonlitgatasok.

2017.05.03. 22:37:46

@Balint133: @zoldzeller: Hát nekem túlkomplikáltnak és a betegekre nézve igencsak előnytelennek tünik. Éppen a gaborsnak irt példám miatt. Ha nem életmentő mütétről van szó egy másik államban, akkor bizony utazni kell 100 mérföldeket is, hogy hálózati kórházat/dokit találj, akkor is, ha egyébként fájdalommal jár az állapotod. Ez eléggé gáz.

puhacica 2017.05.03. 22:43:18

@gabors: na ja, a könyv... :( remélem, hogy be tudta fejezni. talán kiadják/kiadatják, ha igen. hm, még nekem is felajánlott egy példányt.

Határátkelő 2017.05.03. 22:45:54

@gabors: @Muscari: @swing gitan: @kisrumpf: Szegény... Nyugodjon békében, a családjának pedig részvétem!

gabors 2017.05.03. 22:57:06

@kék madár: "En biztos feltettem volna egy repulore haza orvosi ellatasert, ha mar semmi mas esely nem lett volna itt. "

Mo-on sem latjak el ingyen vagy 20 eve elhagyta az orszagot tutti nem fizetett TB-t semmit, es megint csak ha ugy engedtek ki ahogy a fia leirta utazni mar tutti nem tudott volna atszallas lehet ketszer is ez mar keso lett volna...

gondolom nem tudta hogy mi var ra de azert edesanyjat latta kb 20 ev utan a felesegevel egyutt mikor 2 eve hazamentek ...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.05.03. 22:58:30

Eloszor is nagyon szomoru, ami hagymaval tortent, nyugodjek bekeben, remelem a konyvet megprobalja a fia kiadatni valahogy ( ha van belole kezirat)

@Balint133: azert nem egeszen. Nekem most 4000 font volt az egeszsegugyi kuret, amit egy honapja vegeztek. Ebbol nekem semmit nem kell fizetni ( havi 250 fontot fietek vbiztositasra), szerencsere. Ha millios koltseg lett volna, akkor sem kene. Brutalis , hogy ott kinn a csaladra is raterhelhetika korhazi koltsegeket, vagy ilyen olyan okokra hivatkozva nem biztositjak az embert.

Shaktee 2017.05.03. 23:02:47

@Muscari: Sok szar hír van ma.

Kollégám csendes, pedig vicces, mindenkihez mindig van egy jó szava..kérdem ma látva hogy lent van, asszony hogy van?

1 hónapig voltak otthon marokkóban, neje méhén pöttyök voltak, ott egy lézeres kezelés 10 ezer dollár volt - amerikában kb 50-60 lett volna, nálunk ezt nem csinálják..

Megvolt a kezelés, hazajöttek..asszony rosszul lett megint, kórház..hétfőn operálják méhrákkal..

Fucking cancer!

blackhairlady 2017.05.03. 23:05:11

@Pink Petsch: a halozati korhaz nem azt jelenti, hogy csak varoson vagy allamon belul. Viszont nem minden orvos szerzodik minden biztositoval, ez a legnagyobb baj.

zoldzeller 2017.05.03. 23:08:57

@tildy[UK]: egy csomo kesobbi bejegyzesben leirtuk, hogy azert ez nem annyira egyszeru. Amikor ilyen tortenik ott valami mas van a hatterben, tobbnyire nem jol atgondolt biztosito es biztositas valasztasa.
Az en surgossegi csaszarom $47,000.00 volt, $250-t fizettunk a vegen. A terhes gondozasom vegig ingyenes volt.

Pernilla 2017.05.03. 23:09:59

@puhacica: még ha be is fejezte, jó ideig nem hiszem, hogy erre lenne pénze a családnak :/

gabors 2017.05.03. 23:17:42

@swing gitan: "éljünk bárbol. " az se rossz befektetes es a pia is ingyen van

2017.05.03. 23:21:50

@blackhairlady: Hm, akkor meg pláne lutri, és pláne gáz a rendszer, mert lehet, hogy a pont megfelelő szerződött doki nem 2-3 órás autóútra van, hanem 3-4 órás repülőútnyira ... (Ok, persze, az is lehet, hogy a szomszéd utcában, de Murphy ugye ...)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.05.03. 23:23:51

@swing gitan: Nem csak ma, ez az ev eleg brutalis. :(

A mutetekre, van amikor surgos a dolog, amikor hirtelen kell cselekedni nem feltetlen arra gondol az ember, hogy na akkor msot mutet elott gyorsan hivjuk fel a szolgaltatot, kerjunk claim numbert. Van mikor van ra ido, van mikor nincs.

Az en biztositasom is a vilag eleg sok orszagara ervenyes. Kiveve az USA, joval dragabb lett volna ha oda is. Talan nem veletlenul.
Ja bocs, evi 250 excess fee-m nekem is van, elobb lemaradt.

Zoldzeller: szerintem is alljon meg a menet. Orulj neki, hogy a ferjed cege fizeti a biztositasotokat ( miert hallom mindenhonnet ezt,es fura modonszinte sosem a feleseg oldalarol van fizetve... En itt kerlek a gyerektol, meg a csaladomtol veszem el a havi 250 fontot amit fizetek) , es ne azokat szold le, akik barmi okbol esetleg nem tudtak sajat zsebbol kifizetni a biztositast. akar amiatt, mert draga volt, akar amiatt mert nem voltak hajlandoak veluk biztositast kotni a szolgaltatok.

2017.05.03. 23:24:26

@zoldzeller: De azért még nem feltétlenül kellene egy embernek vagy családnak csődbe mennie ... még akkor sem, ha ők voltak a hunyók, mert hülyén választottak biztositást (vagy mert tényleg nem futotta a drágábbra/átfogóbbra). Ez valahol nagyon embertelen.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.05.03. 23:25:18

@zoldzeller: Az is mocskosul tularazott. Itt hogy kerul ugyanaz a surgossegi csaszar a legpopecebb, legpuccosabb magankorhazban is "csak" 7000-be?

2017.05.03. 23:32:39

Hagyma: szegény ördög, sajnálom szegényt. :-/

Azt lehet tudni, az embernek mitől durran el így a mája egyszercsak?
A képei alapján biztos nem alkohol... hepatitisz?

zoldzeller 2017.05.03. 23:32:49

@tildy[UK]:a kulonbseg egy reszet az adja, hogy a us orvosok es noverek lenyegesen tobbet keresnek mint a uk-ben.

www.forbes.com/sites/theapothecary/2013/05/28/are-u-s-doctors-paid-too-much/#2d77568fd525

plusz a korhaz a biztositom fele $500/ejszakai dijat szamlazott - ez nem tuodm mennyire fix.... es vegul nem tudom, hogy ez a nekem kikuldott szamlazott dij, es vajon mennyi volt amiben megallapodtak.

Shaktee 2017.05.03. 23:35:20

@Nagy kámpics: don't get old kámpicska,

Mert 50 felett minden gyühet, kaszás, mészáros lőrinc, was albert es.

Easy on the bottle!

zoldzeller 2017.05.03. 23:35:43

@tildy[UK]: es meg csak nem is volt extra draga, mert az altatas olcsobb, mint az epidural;)

Shaktee 2017.05.03. 23:36:51

@Nagy kámpics: most komolyan is, anyám is ebbe halt bele 64 évesen.
Nem ivott, de a doboz kossuth megvolt neki.

gabors 2017.05.03. 23:37:08

@zoldzeller: ", tobbnyire nem jol atgondolt biztosito es biztositas valasztasa. " ha egyaltalan volt mert amit tudni lehetett az nem egy olyan munkahely volt ahol ilyesmi jar vagy nagyon fapados es bar "kozeposztaly" de egyeni biztositast abbol a penzbol keptelenseg fizetni

legnagyobb gond inkabb a 10 ev szolgalati ido hianya lehetett mert emiatt sem disability-t sem medicade-t nem kaphatott (ezek allamiak azoknak akik nem tudjak) mindketto fedezte volna a korhazat

medicare-t meg a kora miatt nem kaphatott (meg)

na errol ennyit ...

blackhairlady 2017.05.03. 23:41:37

@zoldzeller: biztosito valasztas. Ha a munkaltato szerzodest kot valamelyikkel, a dolgozonak csak annyi valasztasa van, hogy a megfelelo plant valasztja ki. Mi a United Healthcarnel vagyunk, sok helyen elfogadjak, de ugy tunik, hogy nem mindenki. Mivel a korhaz ahol egyeb problema miatt volt, nem nezett utana a rontgennel, ezert sajnos belefutottunk egy szep kis szamlaba. A masik esetnel a mutet elott le lett termeszetesen a korhaz altal ellenorizve a biztositas, minden ok volt, aztan az altato orvost helyettesiteni kellett hirtelen akinek nem volt szerzodese a UH-rel, igy ismet szep nagy osszegu szamlat kaptunk.

2017.05.03. 23:47:33

@blackhairlady: De ilyenkor, pl. helyettesitéskor, nem úgy lenne fair, hogy a kórház nyelje be az alatató orvos diját? Ugyanis ők nem gondoskodtak megfelelő helyettesitésről (mármint biztositói szempontból).

zoldzeller 2017.05.03. 23:49:53

@tildy[UK]: nem veszekedni akartam, csak mikor az a reakcio, hogy azt hallottam hogy sokszor a haz is megy egy-egy betegseg miatt olyankor picit erdemes melyebbre asni. Mert sokszor a helyzet annyira neme egyszeru. De ha van proper biztositasod akkor nem megy a levesbe a hazad. Ezt akartam csak levezetni.

Es en sem otthon ulok es szamolom a penzt amit a ferjem haza ad. Kerhettem volna biztositast innet, de teny, hogy nem ad olyan minosegut, mint az ove.

Es nem, egyaltalan nem nezem le azt aki nem tudja kifizetni a biztositasat es azert kerul ilyen helyzetbe... Ezt meg kell oldania ennek az orszagnak, mert nem normalis dolog hogy az also kozeposztaly nem tud maganak biztositast fizetni. Azt viszont nem ertem mikor valaki megtehetne, hogy legyen normalis biztositasa, de megis olyat valaszt ami csak a fulfajas kezeleset fedezi. De meg ot se nezem le, csak nem ertem.

gabors 2017.05.03. 23:51:28

@Pink Petsch: " Ez valahol nagyon embertelen. " ez szimplan a kapitalizmus ... itt (usa) szocializmust vagy szocialdemokraciat meg mindig szitokszonak hasznaljak bar talan Bernny-nek talan valamit sikerult beleegetni (burn pun intended) az emberek agyaba ...

de mint latjuk trump tamogatoi donto tobbsege meg az ACA-t es azonnal el akarta torolni csak mert "obama"

zoldzeller 2017.05.03. 23:54:21

@zoldzeller: szoval kerhettem volna biztositast a sajat munkaltatomtol.

blackharilady: ilyenkor a korhazzal nem lehet megegyezni egy koztes osszegben?

2017.05.03. 23:55:27

@gabors: Nem, az vadkapitalizmus, és nulla felelősségvállalás. Blackhairlady-ék esetében mindkétszer a kórház cseszte el a direkciót, amikor nem ellenőrizte le a röntgenest meg a helyettesitő aneszteziológust, és mégis rájuk lőcsölték a számlát.

gabors 2017.05.03. 23:55:56

@Nagy kámpics: "A képei alapján biztos nem alkohol... hepatitisz? "

napi rendszeres ivastol ez siman eloallhat ha eppen a genjei pont olyanok,

amugy sok gyogyszernek is a mellekhatasa lehet, es persze hepatitsz B,C sem kizart, vagy oldoszerek eleg sok oka lehet...

majrakot sokmindentol lehet kapni alkoholon kivul is

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.05.03. 23:57:23

@zoldzeller: Mert mennyi az epidural? (itt tudom hogy £995 +85 a top up)
Amugy nem tudom mennyire iga, de ezt alaltam az USA-rol:
"Average premiums and deductibles nationwide unsubsidized shoppers: Premiums for individual coverage averaged $321 per month while premiums for family plans averaged $833 per month. " Hat persze, hogy jbban kell keresni kinn hozza, egy 2-3000 dollaros fizubola tobbi fizetnivalo mellett iszonyat nehezen tudsz kigazdalkodni egy ilyen biztositast.

2017.05.03. 23:59:58

@swing gitan: @gabors:

Oldószerek... hm. Hagyma takarított, nem? Vegyszerek?

"most komolyan is, anyám is ebbe halt bele 64 évesen. " :-/

Ezt tapintatosan próbálom kérdezni: minden halál vacak, de a hosszan szenvedős (gondolom) a legvacakabb. Ez a májleállás könnyű/nehéz?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.05.04. 00:02:49

@zoldzeller: Mindenki tudja, hogy iszonyatosan tulszamlaznak odakinn ( pl latex kesztyure is horribilis osszegeket) . Mitobb meg kepesek voltak felszamolni skin-to-skin delivery-re is .
www.telegraph.co.uk/news/2016/10/04/couple-charged-for-skin-to-skin-contact-with-baby-after-c-sectio/
( nezd meg a szamlat a linken , eleg erdekes hogy a tied 7-szer ennyibe kerult. MEgis, mi kerult annyiba????)

zoldzeller 2017.05.04. 00:03:26

@tildy[UK]: nem tudom 4 eve volt csaszarom es 7 eves szultem. Azt tudom, hogy tobb volt mint az altatas (altattak).

orszagos atlagban szerintem realis.

2017.05.04. 00:07:31

@Pernilla: @puhacica: E-book formában kiadva lehet esetleg esély a könyv megjelenésére. Magyarországon kb. 500 ezer forintba kerül tokkal-vonóval (marketing, reklám meg minden) egy e-book kiadása.

zoldzeller 2017.05.04. 00:08:45

@tildy[UK]: nezd:
www.cnbc.com/2016/06/30/costs-of-delivering-babies-vary-widely-in-us-california-cities-most-expensive.html

Talan a rengeteg ver kerult sokba amit kaptam;) Bar a csatolt cikk szerint azert nem volt az annyira sulyos, csak atlagos az en szamlam la-ban.

"Los Angeles had the top price observed for c-sections: $42,530."

FutureFry 2017.05.04. 00:10:05

@Pink Petsch: "utazni kell 100 mérföldeket is, hogy hálózati kórházat/dokit találj"
Van olyan biztosítás ami rendelkezik, hogy ha nincs bizonyos távolságon belül "hálózati" doktor, akkor egy (akár a beteg által választott) közelebbit - költségtérítés szempontjából - úgy kezel a biztosító mintha hálózaton belüli lenne.

Mondjuk, igaz, ha van is biztosítás, és jó is, a papírmunka és a biztosítóval és/vagy kórházzal/dokival történő szinte elkerülhetetlen vitákhoz néha külön adminisztrátort kéne alkalmazni. Pár nagyobb cégnél egyébként (pont ezért) van is ilyen munkakör (ne a drága alkalmazott töltse ezzel az idejét).

Shaktee 2017.05.04. 00:12:20

@Nagy kámpics: Anyám évekig szenvedett, mocskosul. Már nem éltem otthon akkor..

Shaktee 2017.05.04. 00:13:39

@gabors: génektől is..

Majdcsak benéz ide egy doki, tanato, vagy a frencsi aki jobban tudja ezeket...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.05.04. 00:16:49

@zoldzeller: Meg mindig kerdem, hogy kerulhet egy section egyik helyen 5000-be,masik helyen 43000-ba.

Egyebkent meg nem ertem mit felsz a magyar ellatastol, en is mondhatnam, ha normalis biztositod lenne, akkor allna azt is, magankorhaz, miegymas. Es hidd el, Magyarorszagon a maganellatas ellege rendben van, nemhiaba jarunk tobben is vissza, ha egeszsegugyi problemank van.

2017.05.04. 00:18:40

@FutureFry: Hm, és mondd, ez úgy mégis mennyibe kerül havonta (már ha nem a cég állja?).

2017.05.04. 00:22:07

@tildy[UK]: Szerintem ezt hivják vadkapitalizmusnak meg a szociális háló hiányának. A kettő kombója szó szerint életveszélyes mindenkire a felső középosztály alatt.

zoldzeller 2017.05.04. 00:24:49

Szuleim evek ota maganellatasra jarnak otthon a legkisebb problemaval is, tudom hogy az rendben van.
A gyerekorvosom kivaloan ellatta a kisfiamat.

Korhazba nem szeretnek otthon kerulni, mert az nincs rendben. Es de a biztositasom kulfoldon is biztosit, ahogy a hitelkartyamnak is van ilyen juttatasa.

gabors 2017.05.04. 00:25:48

@blackhairlady: " a UH-rel, igy ismet szep nagy osszegu szamlat kaptunk. " azert olyan nincs (legalabbis az en biztositomnal) hogy semmit nem fizet a halozaton kivulinek ... eddig szinte minden orvos a vegen beerte hogy a szamla %80-at megkapta ... amikor szerzodese van akkor SOKKAL kevesebbet tud felszamolni mert az ar amiben megegyeznek joval alacsonyabb ezt latnod kellene a szamlakon...pl egyik szakorvos ahova felesegm jar az a sima vizitert kuld egy $250-os szamlat a biztositonak aki abbol $86 fizet ki amibol enyem $20 ... es ami meg bonyolitja a helyzetet hogy nincs "nyilvanos" artabla pl egy korhazban szoval nem lehet tudni melyik biztositoval menyiben allapodtak meg es azt sem hogy egyenileg kinek mennyit szamlaznak ami a te biztositodnak megy az csak szemfenyvesztes ...

zoldzeller 2017.05.04. 00:30:54

@gabors: pont ezt irtam Tildynek, hogy nekem kijon a c-section-rol a szamla x osszeggrol, de a biztosito lehet,hogy csak a felet fizeti ki ennek, mert a korhazzal igy szol a megallapodasa amirol nekem nem kell tudni.

gabors 2017.05.04. 00:30:57

@tildy[UK]: bocs de ez a pelda egy nulla mert nincs ott sem a vizitdij sem deductible sem az hogy van-e max minderre (van-e evi vagy egesz eletre szolo MAX) nincs benne hogy MI AZ AMIT fedeznek es mit nem (vannak olyan olcsobbak hogy terhesseg kizarva peldaul)

meg olyan sincs hogy nationwide !!!!

gabors 2017.05.04. 00:35:56

@zoldzeller: "igy szol a megallapodasa amirol nekem nem kell tudni. "

ezt nem ertem a biztositom weblapjan pontosan ott van hogy mire mennyit szamlazott az orvos (nekem nem is kuldik meg) kodok minden pl 5ml chortocortizon-ize sokszor volt hogy 20 -30 tetel is melette meg az hogy ennek mi a megalapodas alapjan a visszateritese...

aztan havonta megnezhetem hogy all az en vagy a csalad deductiblja eppen nem ertem mit mondasz .. nezd meg a szamlakat minden ott kell hogy legyen. labor teszteknel pont ugyanugy minden teszt kulon arazva utanna mellette a amit a biztosito fizet

volt olyan is hogy tudo sebesz 15,000 megalapodott osszeg 3500 amit az orvas elfogadott kulonbseget nem kellet termeszetesen fizetni..

FutureFry 2017.05.04. 00:37:20

@Pink Petsch: Mármint azok az adminisztrátorok akiknek az a dolguk (főállásban), hogy segítenek a cég alkalmazottainak vitás egészségbiztosítási (pénz)ügyeiben? Én csak olyat ismerek akit a cég maga fizet.

Egyébként tény és való, hogy maga az ilyen munkakör létezése is rámutat arra, hogy a rendszer nem éppen emberbarát.

zoldzeller 2017.05.04. 00:43:30

@gabors: azt tudom, hogy nekem mit szamlaz a korhaz,orvos stb. Azt is latom, hogy a biztositonak mit es latom ,hogy mi kerul kifizetesre es mi az ami az en koltsegem.
De nekem a korhaz es a biztosito kozti megallapodasrol nincs fogalmam, hogy egymassal mi alapojanszamolnak el. Ez igy ertheto? En csak az eredmenyt latom.

2017.05.04. 00:45:38

@FutureFry: Arra lettem volna kiváncsi, hogy mondjuk egy nem felsőfokú végzettségü szakinak (famegmunkálók, különböző szerelők, ügyintézők, vendéglátósok) mennyibe kerülne, egy ilyen átfogó (gondolomn, prémium) biztositási csomag havonta. Mert ugye, nekik a cégük tuti nem állja, legfeljebb a középvezetőknek.
Szóval, mindazoknak, akik a felső-középosztály szintje alatt vannak, mie fájna? Egyáltalán meg tudnák engedni maguknak, vagy csak a fapados változatra futja, és ha gáz van, akkor rámegy a dokik által megmentett életük?

Herr Géza 2017.05.04. 00:47:26

@Nagy kámpics: Ez a májleállás egy mocskosul alattomos valami. Hosszú ideig nem feltétlenül észlelhető, lassú folyamat. Persze vannak tünetei, de azok egyesével nem feltétlenül szörnyűek... Viszont a végstádium, az utolsó 24-48 óra nagyon kegyetlen. Amikor a méreganyagokat a máj már végképp nem tudja lebontani és azok már az az agyat "emésztik". A májkóma. Bár maga a beteg vlszg ezt már nem is érzékeli tudatosan. A hozzátartozók (ha mellette vannak), annál inkább. Nem mondanám egy "békés elalvásnak".
Hepatitisz, májzsugor, májrák. Majdnem mindegy. A vége egyforma.
R.I.P. Hagymássy Tivadar. Ha már ő a valódi nevét illetően sose titkolózott.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.05.04. 00:56:43

@gabors: oke, nem neztem melyebben utana, azt viszont tobb helyrol hallottam, hogy egy normais biztositas a csaladnak ugy alsohangon $800-tol kezd. Ez pedig egy atlagembernek kvazi megfizethetetlen, szerintem. Meg nekem is nagyon faj a havi £250, pedig az joval kevesebb mint $800, es programozokent relative atlag felett (megha picivel is) keresek.

Ami miatt linkeltem, hogy valamennyire az arakkal tisztaban legyek, de ugyis jottok ti, ugyis benne vagytok, joval pontosabban tudjatok.

FutureFry 2017.05.04. 01:01:16

@tildy[UK]: Az egészségügyi ellátás árkülönbségeinek sokszor nincs semmilyen racionális (pl. piacgazdasági) alapja. Kórházak esetében pl. a számlázás alapjául szolgáló “chargemaster” lista szinte hasraütésszerűen alakul:

www.uta.edu/faculty/story/2311/Misc/2013,2,26,MedicalCostsDemandAndGreed.pdf

"The chargemaster, I learned, is every hospital’s internal price list. Decades ago it was a document the size of a phone book; now it’s a massive computer file, thousands of items long, maintained by every hospital. Stamford Hospital’s chargemaster assigns prices to everything, including Janice S.’s blood tests. It would seem to be an important document. However, I quickly found that although every hospital has a chargemaster, officials treat it as if it were an eccentric uncle living in the attic. Whenever I asked, they deflected all conversation away from it. They even argued that it is irrelevant. I soon found that they have good reason to hope that outsiders pay no attention to the chargemaster or the process that produces it. For there seems to be no process, no rationale, behind the core document that is the basis for hundreds of billions of dollars in health care bills."

M. Péter 2017.05.04. 01:05:33

@FutureFry: Nagyon ravasz ember volt, aki ezt kitalálta.

Shaktee 2017.05.04. 01:12:01

@Nagy kámpics: Túrót :)

Macron mossa a padlót épp a félnáci, puffogó Le Pennel.

65-35 lesz az eredmény Macronnak, ideteszek egy láda sört ha akarsz fogadni.

Shaktee 2017.05.04. 01:15:50

@swing gitan: Madame Le Pen ne dites pas les betise :))

OK elég a tv5-ből, le van ez már játszva.

'Revoir, szasz Hagyma :(

M. Péter 2017.05.04. 01:25:59

@zoldzeller: Annak idején a biztosításom elvben a fogászati kezelés 50%-át fedezte, de mindig volt valami a számlán, amit nem fizetett a biztosító.

zoldzeller 2017.05.04. 01:31:04

@M. Péter:a fogaszati biztositas szerintem nemilag mas... nekem ket tisztitast es check up-ot fedez. Masra meg sose volt szuksegem.
Majd ha fogszabalyoztatni kell a gyerekeket, na ott biztos lesz kuzdelem.

blackhairlady 2017.05.04. 01:34:28

@FutureFry: a mi biztositasunkhoz (lehet, hogy a tobbihez is, nem tudom) van egy ugyintezo aki keres neked az adott betegsegre orvost, korhazat aki elfogadja a biztositast.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.05.04. 01:39:36

@gabors: "legnagyobb gond inkabb a 10 ev szolgalati ido hianya lehetett mert emiatt sem disability-t sem medicade-t nem kaphatott (ezek allamiak azoknak akik nem tudjak) mindketto fedezte volna a korhazat "

Az elso gondolatom az volt, amikor ezt olvastam, hogy ha jol tudom, megszuletett a megegyezes (? javitsatok ki, ha nem) Mo es USA kozott pont ebben a kerdesben. Vagyis ha USA-ban nincs meg a 10 ev szolgalati idod, de Mo-n igen (az otthoni rendszer szerint), akkor az otthoni idot beszamitjak. Ennek a reszleteit ismeri valaki?

blackhairlady 2017.05.04. 01:41:56

@Pink Petsch: ha nagyon alacsony a fizetesed (az elozo evet veszik figyelembe), akkor kerhetsz segitseget. Aidentol a lanyom mar nem lehet a ferjem biztositasan mert betoltotte a 26-ot, a foduli meleltt dolgozik reszmunkaidoben, igy enm tul magas a fizetese, es a havi 260$ -os biztositasanak a nagy reszet fizeti az "allam", igy havonta csak 48$-t fizet. Valaszthatott, hogy a havi dija legeyn alacsonyabb vagy a tamogatast az eves adobevallasnal egy osszegben visszakapja.

FutureFry 2017.05.04. 01:44:37

@tildy[UK]: @Pink Petsch:
Ez lakóhelytől, kortól, stb. is függ, és az ACA bevezetése óta ez jövedelemfüggő is. Egyébként itt lehet nézegetni, hogy pl. Californiában kb. mennyibe kerülhet: apply.coveredca.com (Shop and compare). Pl. úgy látom legjobb ("platinum coverage") Berkeley irányítószámmal olyan $700 és $1600 körül van (kortól (30-60) függően) per hó. Ebből akár a felét is fizeti az állam, ha alacsony a jövedelme az illetőnek.

blackhairlady 2017.05.04. 01:50:55

egyebkent hosszasan leveleztunk a korhazakkal, valamennyit elengedtek. Akkor meg rutintalanok voltunk, most mar sokkal okosabban allunk a dolgokhoz:) Pl sosem megyunk Er-ra, az urgent care szinte ugyanaz , es normal vizitdijert ami nekunk 30$, ellatnak rendesen, sot barmivel lehet ide menni ha nincs eppen idopont a hazi orvoshoz. Az egyeb szakrendeles es korhazi kezelesek elott is pontosan leegyeztetjuk a dolgokat es irasban rogzitjuk. Sajos tanulni kellett ezt az orvososdit, a ferjem is majdnem 20 evig Europaban elt, elotte sem volt sokat beteg, igy o sem tudta ezeket a dolgokat.

FutureFry 2017.05.04. 01:59:35

@blackhairlady: Persze a legtöbb biztosítónak van ügyintézője akit hívhatsz és kikeresnek neked mindent (vagy online is megteheted). Viszont az nem lesz pártatlan (mint a kórház sem) ha vita van, pl. a számlával. Ilyenkor jó valaki aki téged képvisel, helyetted is utánajár, reklamál (és tudja az olyan részleteket, mint, hogy azért lett $700-os az ER visit, mert rossz "medical code"-ot ütöttek be, és kijárja, hogy neked csak az $50-os co-pay-t kelljen fizetned).

montroyal ( CAN qc) 2017.05.04. 02:30:29

@gabors: majrakot sokmindentol lehet kapni alkoholon kivul is

pelda az ex-anyosom soha egy pohar alkoholt nem ivott eleteben ,de ha hallott a faluban valami jo kulfoldi gyogyszert azt o meghozatta ... vegul is nem tudjuk mitol de majrakban halt meg ...

montroyal ( CAN qc) 2017.05.04. 02:48:52

@swing gitan: hétfőn operálják méhrákkal..
a baratom felesegenek ugyanez volt tavaly..
szombaton bucsuzunk tole vegleg ...:-(( 47 eves volt ..

Holgyeim nem elhanyagolni a rakszurest ...

gabors 2017.05.04. 03:21:49

@zoldzeller: "hogy mi kerul kifizetesre" ont ez a megallapodott ara annak az adott valaminek ... az hogy az orvos masnal (maganban mit szamlazna ki NA azt nem lehet tudni. Ha ;latod a kodokat is akkor megtobb reszlettet megtudhatsz azok a kodok mar orszagosan standartizaltak (ez is ACA vivmany)

igen komplikalt de azert nem black magic ez

gabors 2017.05.04. 03:39:21

@Pink Petsch: "Szóval, mindazoknak, akik a felső-középosztály szintje alatt vannak, mie fájna? " kb ugyanannyiba :-) O is tudja szerintem pontosan. Az en havi fizetesi kimutatsomon kulon sorkent rajta van dolgozo eu hozzajarulasa organization eu hozzjarulasa.... az en esetemben kicsivel tobb mint1/3-at fizetem a tobbit a ceg kozel $2000 kettonknek (a dolgozo reszet a fizetese hatarozza meg a felsobb vezetok ugyanezert kicsivel tobbet fizetnek mint en)

de tobben irtuk hogy az ar egymagaban meg semmi !! es nagyon nehez osszehasonlitani (mikor fertility kezelesre "jartunk" tutti elment $50k a kozel egy ev alatt de terhessegig nem jutottunk utan lett volna megegyszer annyi is akar es nem is hasznaltuk ki az osszes ciklust)

gabors 2017.05.04. 03:42:54

@Herr Géza: "Hagymássy Tivadar. Ha már ő a valódi nevét illetően sose titkolózott. " nem is urizalt Hagymasi az ...

hianyozni fog ... es a blog is befejezetlen maradt

gabors 2017.05.04. 03:49:24

@Zsuzsi65: "hogy ha jol tudom, megszuletett a megegyezes "

errol nem halottam de szinte kizartnak tartom foleg nem TB vonalon ha talalsz barmi refernciat az jo lenne mert nekem is van kb 2 evem otthonrol (nem tudom egyetemet beszamitjak-e)

gabors 2017.05.04. 03:54:00

@blackhairlady: ezt koszonheted az ACA-nek meg azt is hogy legalabb 26-eves korig maradhatott. Ez azelott nem volt (vagy nem volt minden biztositasra kotelezoen eloirva altalaban 21 ev volt max ) persze nem volt ingyen. Most majd figyelni kell hogy a repik benne hagyjak-e vagy kicsaljak mint eppen a pre-existing conditionnal teszik ...

gabors 2017.05.04. 04:08:14

@FutureFry: koszi ez erdekes de nem tudom hogy ez praktikusan segitene barkinek is foleg ha az ido rovid...

gabors 2017.05.04. 04:13:37

@montroyal ( CAN qc): "majrakot sokmindentol lehet kapni alkoholon kivul is" pont ezt irtam nem ?? (vagy csak egyetertesz :-)))) akkor koszonom

P.Elliot 2017.05.04. 04:32:53

Reszvetem Hagyma csaladjanak, nagyon sajnalom szegeny embert, ki gondolta volna, en azt sem tudtam hogy beteg volt.
Ugy orult a hazanak, az allampolgarsagnak, a letelepedesnek, sok terve is volt, szomoru historia, nyugodjek bekeben...

Latom a biztositasrol beszelgettek, nekem Medicare van, a nyugdijas allami biztositas es a kiegeszito mert az elobbi csak 80%-ot fizet, havonta olyan 350 korul vagy valamivel kevesebb a kiegeszito, nagyon meg vagyok vele elegedve, nincs vizitdij meg a specialistanal sem, szinte nincsenek szamlaink pedig jarunk az orvoshoz, voltunk korhazban, muteten, ambulancian, egyik mutetnel kertek valamire vagy 250 dollart, ennyi volt az egesz.
Amikor meg dolgoztunk, tobb mint 12 evig utanam volt a csaladi biztositas a munkahelyrol az egesz csaladnak, 78 dollarert havonta, a fogaszaton kivul mindent allt, ez 2003-ban szunt meg amikor bezart a munkahely es otthon maradtam vegleg 54 evesen, utana a ferjem biztositasara tettek ra ott azert fizettunk vagy 300-400 dollart mi magunk hozza meg volt ido amikor egy darabig teljes penzt fizettunk ram mert meg nem tudtak elintezni hogy en is a ferjemen fussak, akkor volt havonta vagy 1500 korul vagy alig kevesebb.
Mindegy, kifizettuk, egyszeruen ugy vettuk hogy ingyen nincs semmi, ez sem, ez egy szolgaltatas, ki kell fizetni mert biztositas nelkul egy percet sem voltunk hajlandok lenni. 65 evesen aztan az allami biztositas van, mondom, nincsenek szamlaink.
Ez persze New Jersey, minden allamban mas szabalyok vannak.
Egyebkent nagyon magas szintu orvosi szolgaltatasok vannak, nagyon gyorsan csinalnak mindent, nem kell varakozni szinte semmit, azonnal vagy 1-2 nap mulva barmilyen vizsgalat. Az orvoscsoport akihez jarok es ahol a haziovosom is van, van nekik laborjuk is ott helyben, van nogyogyaszuk, ortoped es sziv szakorvosuk meg meg valami de nem jut eszembe most...
Nem kell idore menni eleg csak beallitani, 7 napot rendelnek a heten, reggel 8-este 10-ig, alig kell varakozni.
En nagyon meg vagyok elegedve itt az orvosi ellatassal. Hogy sokat kernek?
Hat azt is nezni kell hogy pl. egy mutet mibe kerul nekik.
Fennt kell tartani a korhazat, el tudom kepzelni hogy mit fizetnek evi adot, azt a rengeteg orvost, a szemelyzetet akik nagyon jol keresnek, azokat a meregdraga es legujabb muszereket, minden ezzel kapcsolatos dolgot, rengeteg penzbe kerulhet. Persze van profitjuk is hogyne lenne.
De keves penzert, fillerekert sem lehet kivanni hogy ellassanak mert mibol?
En inkabb fizetek de ne legyen allami mert elobb-utobb lemenne a szint, nem lenne penz arra amire most van, minden akadozna, lelassulva.

gabors 2017.05.04. 04:39:49

@P.Elliot: "Ez persze New Jersey, minden allamban mas szabalyok vannak.
" Medicare az szovetsegi program ezt akarja Berny mindenkinek !!! amugy ha valaki disability-re kerul akkor kortol fuggetlenul be lephet ..

gabors 2017.05.04. 04:43:27

@P.Elliot: "En inkabb fizetek de ne legyen allami " ezt nem ertem az az usa-ban fel sem merult hogy a szolgaltato allami legyen de a biztositasod az bizony allami nem is NJ hanem szovetsegi !!! es SOKKAL kevesebb az overhead mint barmelyik masik biztositoe...

Balint133 2017.05.04. 05:24:58

@tildy[UK]: Nem akarnek belemenni, de az en biztositasom egy High Deductible HMO + HSA aminek megvan a maga elonye ill hatranya.
Te peldadnal maradva, a te kezelesed sem volt "ingyen" mivel 3000 fontot fizetsz a biztositasra egy evben ;) Az en peldamnal maradva, nekem $0 a havidijam, cserebe bizonyos dolgokert fizetnem kell, ezert $800-ba kerult a kezelesem osszesen.
Ha masfajta biztositasom van, amin van kb $250 deductible viszont van ~$40 koruli havidija akkor is kb ennyibe lett volna a kezelesem 250 + 12x40 :)

Jelenlegi elethelyzetemben/koromban ez a konstrukcio jobban megeri (fiatal, egyedulallo ferfi, kituno egeszsegi allapotban). Ha mas lenne a felallas (pl van egy gyermekem) akkor nyilvan mast kotok mert ezzel a konstrukcioval a csaladi deductible mar inkabb szerencsejatek mintsem megfontolt dontes.

deputy sheriff 2017.05.04. 05:25:07

@Nagy kámpics: Ket vegerol egette a gyertat az oreg, iszogatott. Nem kemenyen, de ivott. Ez nem teszi kevesbe tragikussa a halalalat.

ps: Fia vagyok.

deputy sheriff 2017.05.04. 05:25:49

Sziasztok Hataratkelok.
Hagyma fia vagyok, azaz a kisebb Hagymasi Tivadar.
Az Oreg Tivadarral meg Februarban egyutt neztuk a kedvencet - az amerikai focit - es tomtuk a csirkeszernyat egy charlotte-i pubban.
Egyik naprol a masikra kijottek rajta brutalis kiutesek es besargult.
Elvittuk a korhazba, de masnapra kiengedtek.
Egy hetre ra megint rosszul lett, akkor mar komolyabb volt a baj.
Bent tartottak tobb, mint 3 hetig.
Ahogy irtam fentebb, nem bant magaval kesztyus kezzel; az oreg, de nem volt egy remego kezu alkoholista.
Kb annyi eselye volt maj-problemakkal meghalni, mint egy "sima" embernek rakban.
Par hete meg egyutt neztuk a focit a tv-ben, bar mar alig volt maganal.
Az utobbi hetet a hospice-ben toltotte. Tegnap este kezdett kicsuszni a kezunk kozul es ma a jelenletemben kilehelte utolso lelegzetet.
Koszonom mindenkinek az egyutterzest es a sok-sok embernek az adomanyozast. Sajnos az mar a temetesre megy.
Nagyon sok nevet nem is ismerek a listarol, hihetetlen, tenyleg koszonjuk.
Hagyma el lesz hamvasztva a heten.
- hamgya Jr.

Balint133 2017.05.04. 05:25:53

@tildy[UK]: 2-3 ezer dollaros fizubol eleg combos tax creditet kapsz az allamtol amit pont biztositasra kolthetsz (felteve ha nem illegalisan, adoelkerulokent nyomatod az ipart). Szuleim eves keresete nemsok, de nem is rossz (kozeposztaly alja, mondhatni) es havi $1700 tax creditet kapnak allambacsitol. Van is egy szep Silver+ biztositasuk amire havi kerek $4 kell fizetni a tax crediten kivul.

Benikuty 2017.05.04. 06:04:17

@deputy sheriff: fogadja részvétem Hagymási úr!

kék madár 2017.05.04. 06:08:50

@deputy sheriff: Koszonom, hogy leirtad hogyan teltek az utolso honapjai hetei, es azert az nagyon fontos, hogy vele voltal az utolso pillanatig. Reszvetem, hianyozni fog ebbol a kozossegbol is.

tanato 2017.05.04. 07:29:50

@deputy sheriff: Fogadja őszinte részvétemet!
Mint minden közösség ,a HÁ közössége is állandó változásban van,az idősebbje elmegy és jönnek az újak:Ő igen aktív tagja volt a HÁ-nek.Remélem ön folytatja itt édesapja részvételét a továbbiakban,hisz egy közösség életében a folytatás ,megújulás nagyon fontos.

SzZoole 2017.05.04. 07:51:24

@deputy sheriff: köszi,hogy megosztottad itt ezt infót,át érzem fajdalmadat és részvétem az egész családnak:(

deputy sheriff 2017.05.04. 08:00:44

Koszonom mindenkinek.
Bocsanat, hogy elteritettem a temat.

Dikusz 2017.05.04. 08:35:09

@deputy sheriff: őszinte részvétem az édesapja halála miatt.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.05.04. 09:06:17

@Balint133: De nekem nem kotelezo itt egy teljeskoru nemzetkozi biztositast fizetnem( ami csak az usa-t nem tartalmazza, de oda nem is szandekszom menni) , akkor is ellatnak, ha egyaltalan nincs ilyenem.

Igaz nhs-ben, es olyan modon ahogy. De ellatnak. Ez a nagy kulonbseg. Es ha barmi tortenne velem - ne tortenjen- a csaladom nem kapna horribilis szamlat, mivel allamiban ilyen nincs, hogy kiszamlaznanak sulyos ezreket.

Igy viszont olyan korhazban mutottek, ami kb szalloda szinvonal(abbol is kb 5 csillagos lenne), abszolute profik voltak. Magankorhaz na. Itt voltam egyebkent:
www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/portland-hospital-uk-most-luxurious-maternity-ward-wealthy-women-a7606536.html

Epp most megyek vissza kontrollra, es bar a mutet maga nem volt komoly, a lelki oldalaval meg harban allok :(

@deputy sheriff: itt is csak annyit tudok mondani, oszinte reszvetem. Hidd el sok embernek hianyozni fog edesapad.

tanato 2017.05.04. 09:08:17

@deputy sheriff: Nem térítette el hisz USA volt a téma.MIndenesetre várjuk önt itt a későbbiekben is akár szerzőként akár kommentelőként .Az mindig jó ha a családtagok, leszármazottak folytatják az ösök megkezett tevékenységét.Akár a való életben itt is.

.Manyecska 2017.05.04. 11:00:34

@deputy sheriff: Őszinte részvétem! Férjem húga 17 évesen ment el ugyanebben a betegségben, egy hét alatt, egyik nap még bohóckodtunk a kórház kapujában két nap múlva már kómában volt.:( Sok erőt a családnak..! Üdv. Manyecs

Cycmen 2017.05.04. 11:00:45

@deputy sheriff: Homárról ismertem, sokat beszélgettünk anno. Őszinte részvétem, hiányozni fog!

deputy sheriff 2017.05.04. 11:01:16

@tanato: Koszonom! Nem tudom, hogy folytatni tudnam-e az apam altal krealt mitoszt. :) Eleg nehezen kell dolgozni ahhoz, hogy valaki olyan tenyerbe maszo legyen :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.05.04. 11:05:36

@deputy sheriff: részvétem, az ő Mary-jének is. Apád nem volt könnyű ember. De legalább ott voltál vele a végsőkig, ez is egy ajándék.

mojyo (törölt) 2017.05.04. 11:28:45

@deputy sheriff: Oszinte reszvetem, nagyon szomoru. Durva, hogy nehany hete meg itt cukkolt minket, aztan meg mar soha tobbe.... :( Viszont biztosan halas volt erte, hogy vegig vele volt a csalad, sajnos enis tudom, milyen az ilyen. Kedves vagy, hogy ide jottel, hogy ezt megird nekunk, es maskor is varunk a kommentelok koze, az egesz csaladnak pedig sok lelki erot kivanunk.

Shaktee 2017.05.04. 11:30:54

@deputy sheriff: Részvétem a családnak, jó hogy irtál ide..

2017.05.04. 11:33:14

@deputy sheriff:

Köszönjük az információkat, részvétem!

tanato 2017.05.04. 11:44:48

@deputy sheriff: SAJÁT magadat add,saját gondolataidat.'

blackhairlady 2017.05.04. 15:05:30

@deputy sheriff: Ha jol emlekszem, kommentel itt egeszen addig a napig amig bejelentetted, hogy Hagyma allampolgar lett :)
Mary hogy van? Es te? Nagyon fiatalon ment el, pont amikor mar meglett az ahitott haz az erdo kozepen.

gabors 2017.05.04. 17:08:15

@blackhairlady:

"Ha jol emlekszem, kommentel itt egeszen addig" talan tovabb is utoljara itt majdnem harom eve kommentelt 2014-5-29 szerintem

gabors 2017.05.04. 17:15:53

@Balint133: "Van is egy szep Silver+ biztositasuk amire havi kerek $4 kell fizetni a tax crediten kivul. " nem sokaig ha a repiknek ma meglesz a kello szamu szavazat az idosebb alacsonyan keresok NAGYON rosszul fognak jarni mert 1. jelentosen emelhetik a premiumot amit a kor alapjan jaro (nem jovedelem ezutan) tamogatas joval kisebb lesz ...

a mezesmadzag hogy novelik az adomentesen felreteheto ugyenevezett eu szamlakat de ez pont nem megoldas az also kozeposztalynak ...

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.05.04. 18:24:34

@deputy sheriff: Részvétem! Légy szíves tolmácsold Marynek is.
Úgy volt, hogy az ősszel meglátogatom, de nagyon későn sikerült a házat megvenniük, így ez elmaradt...

Balint133 2017.05.04. 18:46:52

@gabors: Remeljuk nem igy lesz :(

Herr Géza 2017.05.04. 19:12:16

@deputy sheriff: Először is: őszinte részvétem! És hát mit ne mondjak: ezt nem lehetett könnyű leírnod most... Csodállak, minden tiszteletem Neked, és részemről nagyon köszönöm az őszinteségedet. Apád blogját annak idején élvezettel olvastam, tetszett, sokra tartottam a küzdelmét, kitartását, aztán az elmúlt időben párszor legszívesebben orrba vágtam volna az arrogáns itteni stílusa, dumája miatt. Megváltozott. Nagyon. De én inkább a blogja által "megismert" Hagymára akarok emlékezni, és tényleg fáj, hogy elment. Pedig csak virtuálisan ismertem. Egy évvel volt idősebb, mint én....
Köszönöm még egyszer, hogy megosztottad velünk ezt. És nézz ba máskor is....

blackhairlady 2017.05.04. 19:56:54

@gabors: nem tudom, nem neztem utana. Azert maradt meg bennem ez, mert szamomra akkor derult ki, hogy o H. fia (jo humorral megaldva ) ), es utana mintha mar nem olvastam volna. De nincs jelentosege.

deputy sheriff 2017.05.05. 00:40:09

@blackhairlady: Szia, igen regen kommenteltem neha, de nem nagyon gyakran, igy a jelszavam is elfelejtettem. Most csak azert kapartam elo, hogy tudassam veletek, akikkel kapcsolatban volt, hogy mi tortent.
Szombaton delelott temetjuk.

Koszonom mindenkinek aki gondol ra es rank.

Shaktee 2017.05.05. 00:48:26

@deputy sheriff: Ha futja rá, tegyetek oda a sírra egy kis virágot a nevünkben.

somlobodog 2017.05.05. 06:35:37

@deputy sheriff: őszinte részvétem Hagymaert.:((

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása