oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. március 22. 06:25,  Kilépés alulnézetből 171 komment

2017. március 22. 06:25 Határátkelő

Kilépés alulnézetből

Miután a napokban kiderült, hogy az Egyesült Királyság kormánya március 29-én hivatalosan is benyújtja az ország európai uniós kilépési szándékáról szóló nyilatkozatot, biztossá vált, hogy nem nagyon van visszaút. A döntés emberi sorsokat érint majd, függetlenül attól, ki hogyan szavazott. Az ilyen horderejű lépéseket persze hajlamosak vagyunk sokszor a nagypolitika szemszögéből látni, de miként látják most a helyzetet egy angliai kisváros kilépésre és maradásra szavazó lakói?

Nagy-Britanniában élve te hogyan látod a Brexitet alulnézetből? Mit mondanak az ismerőseid? Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

nagy-britannia_smethwick_foto_magnum_photos_mark_power.jpg

Smethwick Anglia Midlands régiójában terül el Birminghamtől pár kilométerre. Történelme meglehetősen zivataros volt, a hatvanas években is még akadtak faji ellentétek, ami abból a szempontból érthető, hogy a II. világháborút követő ipari fellendülés idején rengetegen érkeztek ide a Nemzetközösség országaiból dolgozni. 

Az emberek véleménye itt is megoszlik a Brexitről, ezekből gyűjtött össze egy csokorra valót a Guardian, én pedig megosztok veletek most néhány érdekesebbet.

Theresa Robinson (51 éves, önkéntes) 

A kisfiammal 2009-ben költöztünk ide Birminghamből, miután különváltam az édesapjától. Nem ismertünk itt senkit.

Smethwick érdekes környék, ahol a sokszínűség jól működik, nálunk mindenki kijön a másikkal. Ugyanakkor a multikulturalizmusnak vannak negatív oldalai, például ezen a környéken nincs olyan húsbolt, ahol árulnának nem halal élelmiszert, én viszont nem akarok halal húst enni, mert nem szeretem, ahogyan az állatokat vágják, kegyetlennek érzem. 

Pár alkalommal akadtak vitáim ingatlanhirdetések kapcsán, amikor például az szerepelt a papíron, hogy „indiai családot várunk”, mire én felhívtam a figyelmet, hogy ez törvénytelen. Még emlékszem azokra az időkre, amikor „írt, feketét nem” feliratok voltak. 

A kisfiam az egyetlen fehér bőrű angol az osztályában. Semmilyen angol dolgot nem ünnepelnek, sem a Királynő születésnapját, sem trónra lépésének évfordulóját. Engem nem zavar, ha ünnep a Jamaica Nap, vagy bármi más, de szeretném, ha az angol dolgokat is bevennék ebbe a körbe. 

Sok bevándorló mondogatja errefelé, hogy nem akar több bevándorlót, de én nem nagyon hallottam még fehér bőrű embert arról beszélni, hogy a bevándorlás miatt szavazott volna a Brexitre. Azt persze nem tudom, hogy nem amiatt van-e így, hogy félnek, rasszistának bélyegzik őket. 

Én az Európai Unióra költött hatalmas összegek miatt voksoltam a Brexit mellett. Nem hiszem, hogy ez megállítaná az emberek szabad vándorlását, és azt sem gondolom, hogy a kereskedelmünk végét jelentené, egyszerűen úgy vélem, nagyobb befolyásunk lesz ezekre a dolgokra. 

Sok embernek van elege a rengeteget kereső, de semmit sem dolgozó európai parlamenti képviselőkből. Ki tud egyáltalán egyet megnevezni közülük? Miért ne költenénk az erre szánt pénzt olyan dolgokra, amelyekre szükségünk van? A szociális ellátás és az egészségügy is válságban van, az iskolák állandóan költségcsökkentéssel kénytelenek hadakozni.                                                                                

A lapokban a Brexit kapcsán azt írják, hogy azoknak, akik mellette szavaztak, fogalmuk sincs arról, mi zajlik körülöttük. Nagyon bántó, hogy azt feltételezik, csak azért, mert szegények vagyunk, nem olvasunk újságot, vagy ostobák vagyunk. Nekik sincs fogalmuk arról, milyen szegénynek lenni és milyen nyomorultak valójában az emberek. 

Szerintem a népszavazás eredménye igenis jó volt, és legalább megtanítja a kormányt, hogy kétszer is gondolja meg, mit kíván, mert az egészbe minden előzetes terv nélkül ugrottak bele, annyira biztosak voltak a győzelmükben. Nem fog megártani nekik. 

Daljeet Singh (40 éves, szobafestő) 

Egész életemben Smethwickben éltem. A szüleim Észak-Indiából érkeztek, apám az öntödében dolgozott, a szomszédok ugyanúgy meghívták őket magukhoz, mint az európaiakat. Soha senkiben fel sem merült, hogy kevésbé lennék brit, mint bárki más. De amikor a punjabik idejöttek, ők már nem beszéltek angolul, ezért lettek áldozatok. 

Az ismerőseim közül mindenki a kilépésre szavazott. Én is, a 12 és 15 éves lányaim miatt. Most középiskolások, és úgy érzik, az angolul nem túl jól beszélő külföldiek visszafogják őket, az egész osztály lassabban halad. 

Aztán azért is a kilépés mellett voksoltam, mert a lengyelek elveszik a munkámat. Szobafestő vagyok, de már nem tudom ugyanazt a pénzt elkérni, mint korábban, mert a lengyelek olcsóbban dolgoznak. Az egész építőiparban ez a helyzet. 

Ugyanakkor dühít, hogy a szüleim is a kilépésre voksoltak, ez képmutatás, mert amikor ők Indiából idejöttek, megkapták az esélyt a beilleszkedésre, és nem éltek vele, az anyám még ma is alig beszél angolul. 

Mégis megéltek, családot teremtettek nekem, keményen dolgoztak. Mindenki más ugyanezt szeretné. Szerintem az, ahogyan a szikh közösség szavazott, álszent. 

Néha sajnálom, hogy a Brexit mellett döntöttem, utólag visszatekintve nem kérdés, hogy nem állt elegendő információ a rendelkezésünkre, az egész a bevándorlás kérdése körül csúcsosodott ki, pedig nem erről van szó, és összességében rosszabbul járunk majd. Máskor viszont kitartok a döntésem mellett, hiszen a munkám fontos szempont. 

Derek Craft (80 éves, nyugdíjas gyári munkás) 

Én 1976-ban költöztem Smethwickba, munkát keresve. A város azóta sokat változott, a régi ipar nagy része eltűnt. Mocskos gyárak, acélművek és autóalkatrész-műhelyek voltak itt; új gyárak és házak épültek a helyükre, azaz a város részben előnyére változott. 

Ugyanakkor ma már több a bevándorló, mint a fehér bőrű, a boltok szinte mindegyike ázsiai, és a jól ismert láncok, mint a Woolworths vagy a David Greig’s, eltűntek. 

Én azért szavaztam a Brexitre, mert úgy látom, a közös piac elszabadult. Rengeteg pénzt pazarolnak arra, hogy havonta egyszer Brüsszelből Strasbourgba, majd onnan visszaköltözzenek a képviselők. 

Hihetetlen összegeket fizetünk nekik, évente több milliárd fontot, aminek jobb helye lenne az egészségügyben és az iskolákban. Szeretném azt is, ha véget érne a szabad munkavállalás Európában. Ez az ország már nem tud több embert befogadni, a jóléti rendszer már nem képes megbirkózni a beáramlókkal, és nincs elég otthon sem. 

Amikor nyertünk, azt gondoltam: „Nagyszerű, gyerünk!”. Ma sokkal erősebben érzem. Lépjünk ki. 

Mohammed Jalal Uddin (40 éves, egy helyi oktatási központ menedzsere) 

2002 óta élek Smethwickben, akkor jöttem Bangladesből a Birminghami Egyetemre tanulni. Miután lediplomáztam, lett munkám, most pedig boldogan élek itt a feleségemmel és két gyerekemmel. 

A város túlnépesedett, az elmúlt években több lett az új arc és némileg erősödött az antiszociális viselkedés, az ingatlanok iránti igény is nagyobb. 

Őszintén szólva nem gondolom, hogy az etnikai feszültség komoly probléma lenne. A saját tapasztalatom az, hogy az emberek megértik egymást, egymás vallását, értékeit, kultúráját. 

Úgy érzem, a Brexit egy, a politika iránti bizalom elvesztéséből fakadó protestszavazás volt. Az emberek úgy érezték, az európai bevándorlók indokolatlan terhet jelentenek a szociális intézményrendszernek, a közegészségügynek, az iskoláknak, és hogy ha kilépünk az Európai Unióból, akkor ez a nyomás enyhülni fog. Ezek olyan napi kérdések, amelyekből az embereknek elegük van. 

Aktívan kampányoltam a maradás mellett, és nagyon-nagyon felkavart az eredmény, mert a globalizáció és a szoros nemzetközi kapcsolatok ilyen kulcsfontosságú időszakában nem ez volt a jó döntés. Visszalépés, amiről megfelelő információk híján döntöttek az emberek. 

Azt üzenjük a világ többi részének, hogy nem vagyunk nyitottak, együttműködők, nem akarunk másokkal együtt dolgozni, elzárkózunk. 

Most, a referendum után kilenc hónappal sem érzem semmivel pozitívabbnak a helyzetet. Feladtam a maradás melletti érvelést, mert kisebbségben vagyok. De ismerek olyanokat, akik már megbánták, hogy a Brexitre szavaztak, ők azzal indokolják az akkori döntésüket, hogy a politikusok félrevezették őket. 

Taurai Chamoko (44 éves, saleses) 

Londonban születtem, a szüleim Zimbabwéből származnak. 1977-ben apám munkája miatt Nigériába költöztünk, majd 1982-ben Zimbabwébe. Én 1995-ben mentem Brightonba, ott találkoztam a jelenlegi feleségemmel, akivel egy lányunk van. Életem nagy részét ebben az országban éltem le, brit vagyok. 

A legnagyobb változás a lengyelek megjelenése volt. Nem gondolom, hogy komoly feszültségek lennének a különböző közösségek között, mindenki kijön a másikkal. 

Ami aggaszt, az az önkéntes szegregáció, a kialakuló monokulturális gettók, pakisztániak az egyik városrészben, lengyelek a másikban, a fehér munkásosztály egy harmadikban. 

Olyan, mintha mindenki jobban érezné magát a hasonszőrűek között, ami elég szomorú. Nem tudom, hogy ez tudatos, vagy magától alakult így.

A Brexit sokkolt. Én a maradásra szavaztam. Az egyetemen megtanultam a kritikus elemzést, és mindig vitatkoztam a kilépni kívánók nézőpontjával. 

Általában a választások estéjén addig fennmaradok, amíg ki nem derül, ki lesz a körzetemben a képviselő, de most biztos voltam benne, hogy a maradásra voksolók győznek. Az eredmény hatalmas meglepetés volt. A gyerekeim iskolatársainak szüleivel beszélgetve kiderült, a legtöbben a kilépés mellett szavaztak, ami meglepett és elkeserített.

Az én véleményem nem változott. Semmi értelme annak, hogy valaki ki akarjon lépni a legnagyobb piacról, hogy aztán megpróbáljon jó üzletet kötni ugyanazzal a piaccal. De elfogadom, mert végül is ez a demokrácia, nem igaz?

 

HÍRMONDÓ

Álmaidban Amerika visszainteget? 

Akkor jó helyen jársz, ugyanis amerikai munkalehetőséget is találsz a Határátkelőn. És persze angliait, írt, osztrákot, skótot… keresgélj itt!

Hamarosan kiderül, jobb-e a nyugati élelmiszer

Várhatóan jövő héten lesz eredménye annak a 100 termékre kiterjedő vizsgálatnak, amelyben a Magyarországon, Ausztriában és több nyugat-európai országban forgalmazott azonos élelmiszerek minőségét ellenőrzik. Vajon mi fog kiderülni?

Jól jártak a londoni sulik a bevándorló gyerekekkel 

Legalábbis ami a színvonalat illeti, az ugyanis egyértelműen emelkedett, mert a bevándorló szülők sokkal nagyobb elvárásokkal vannak az iskolák irányába, mint a britek – mondta a volt oktatási államtitkár (egyébként a Brexit lelkes híve).

Híd köti össze az Európai Uniót és Dél-Amerikát 

Nem vicc, tényleg híd köti össze az Európai Uniót és Dél-Amerikát, mostantól ráadásul már közlekedni is lehet rajta. Itt meg is nézheted.

Közönségtalálkozó 

Március 24.-én pénteken a Londoni Frei Caféban 14 órakor közönségtalálkozó lesz. Ott lesz a Diggerdrájver rendezője Bagossi László, a Diggert játszó Epres Attila, sőt a címadó blogger is… Jegyek a kávézóban a találkozó ideje alatt és a színházban is megvásárolhatók. Minden egyebet megtaláltok Digger blogján.

(Fotó: Magnum Photos/Mark Power)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia Brexit

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2012360287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.03.22. 06:45:45

Az egyetlen fehér az osztályban... Na itt se laknék.

kék madár 2017.03.22. 06:54:08

erdekes, hogy legalabb annyira ertelmetlenul ervelnek mint egy atlag Trump szavazo. Es ugyanugy a Brexitre szavazok fogjak leginkabb megszivni. De nem bantani akarom oket, a frusztraciojuk ertheto, csak amitol a megoldast remelik az alapul tevhiteken, populista megvezetesen. Kar, hogy nem valami ertelmes dologrol irtak ki nevszavazast, ami az EU mukodesebe nyult volna bele.

Hari Seldon 2 2017.03.22. 07:20:39

@Golf2:
Brexitre szavazott... A gyerekével olyan helyre költözött ahol ő maradt egyedül fehér ezáltal a gyerekének olyan iskolába kell járnia (nem igazán gondolt a következő lépésre) Egyik esetben sem a józan végiggondolás a jellemző.
A másik azzal indokolta a szavazatát hogy a "lengyelek lenyomják" a szobafestő munkájának az árát. Következő lépés: Majd ő most többet kérhet... Aztán majd többet kérhet a fodrász... A taxis... A villanyszerelő... Stb... Szépen felviszi az inflációt. Aztán nézhet a magasabb bevételével... Mellette a Font gyengül, az élelmiszer árak felmennek... Hát ilyen az aki "egy lépésig" gondolkoznak előte.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.03.22. 07:20:46

"Aztán azért is a kilépés mellett voksoltam, mert a lengyelek elveszik a munkámat. Szobafestő vagyok, de már nem tudom ugyanazt a pénzt elkérni, mint korábban, mert a lengyelek olcsóbban dolgoznak. Az egész építőiparban ez a helyzet. "

Na most akkor a UK a szárnyaló bérek országa, vagy a bérlenyomásé?

LittleG (uk) 2017.03.22. 07:22:03

Szobafesto ur a Brexit utan sem tud majd annyit elkerni, mint, mert az embereknek kevesebb penzuk lesz. Pedig sok lengyel mar most hazament.
Es nehogy mar azt higyjek, hogy azt a sok penzt majd az egeszsegugybe meg az iskolakba toltik...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2017.03.22. 08:24:16

Az első nyilatkozó mennyire mocskosul sötét. És ő az egyetlen, aki fel van háborodva hogy hülyének gondolják a fajtáját. Hogy lehetnek ilyen igazságtalanok! :D

puhacica 2017.03.22. 08:35:20

@Horthy Miklós cselédje: na most akkor a uk az olcso autobiztositasok orszaga vagy a dragake?

puhacica 2017.03.22. 08:39:07

egyetertek, engem is zavarna, ha egy magyar iskolaban en lennek az egyetlen magyar tanulo es minden unneprol megemlekeznenk, csak a magyarokrol nem. na de ezert a tobbi nemmagyar diaktarsam a felelos? vagy az iskola vezetese? esetleg a helyi vezetok? netalan a kormany? az a politikai elit, aki ezt hagyta es most megis toluk varom a csodat?

M. Péter 2017.03.22. 09:11:01

@puhacica: A színesbőrű tanulók nagy rész szintén brit, ott született, ott nőtt fel.

DieNanny CH 2017.03.22. 09:18:24

Fura azzal érvelni, hogy fontmilliók mennek el az eus képviselők fizetésére és utaztatására.
Az Eu előírja, hogy fontmilliókat kell erre költeni, vagy a brit parlament döntött erről? Mert ha nem Eus előírás, akkor mi fog változni az eu nélkül? Ezután a képviselők majd országon belül fognak utazgatni, nem?

Taxomükke (UK) 2017.03.22. 09:31:12

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Az speciel vegtelenul felhaborito es ertelmetlen, hogy 3 hetente Brusszelbol Strasbourgba es vissza koltozkodik az egesz EP.

tsabus UAE 2017.03.22. 09:33:49

A Brexitesek simán hozzák az átlag Fidesz/Jobbik, Le Pen, Trump (nem kívánt törlendő) színvonalát. A gondolkodás hiánya az új trend...

M. Péter 2017.03.22. 09:34:05

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: A kilépés után nem lesznek brit európai parlamenti képviselők.

DieNanny CH 2017.03.22. 09:40:39

@M. Péter:

Van egy olyan érzésem, nekik meg kitalálnak egy új munkakört, ugyanilyen költségekkel...

M. Péter 2017.03.22. 09:51:41

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ki találna ki nekik új munkakört?

Shaktee 2017.03.22. 10:22:23

@Hari Seldon 2: Na hogy teljesített tegnap a Marine szerinted?

Egy darabig néztem a vitát...nem sokáig..

Hari Seldon 2 2017.03.22. 10:28:02

"Nagyon bántó, hogy azt feltételezik, csak azért, mert szegények vagyunk, nem olvasunk újságot, vagy ostobák vagyunk."

Az, hogy olvas ujsagot, meg nem jelenti azt, hogy meg is ert ami le van irva - Es igen, az jellemzo(bb), hogy konnyu mevezetni azt, akinek a munka mellett keves ideje van pontosan utana jarni a dolgoknak.
- Tevedes azt hinni hogy a politikusok hulyek, aha azok lennenek nem birnak atverni a nepet naponta tobbszor Legfeljebb hulyenek tettetik magukat

Hari Seldon 2 2017.03.22. 10:32:49

@swing gitan:
En sem neztem sokag, csak az osszefoglalot masnap.
Eleg kemeny volt, de szerintem az Eurobol kilepessel vakvaganyra futott, mert ervekkel nem nagyon tudta alatamasztani, ellenben jo bon mot-okat kapott pont ellentetes iranybol. (Macron meg nagyjabol stabilizalta a helyet, es vegeredmenybe nekem ez jo.)

fhdgy 2017.03.22. 10:33:44

Hogy mennyire fognak örülni a kilépésre szavazók, nem tudhatom, majd az élet megmutatja.

Csak vélemény részemről, hogy a maradásra szavazóknak csak egy mentsége lesz: Mi megmondtuk, nem hallgattatok ránk, de most legalább ti is szívtok.

Viszont szeretnék egy nagyon kemény dolgot mondani: UK-ban a politikai hatalom alkalmasnak, képesnek tartotta a szavazókat arra, hogy eldöntsék, hogy mi a jobb, menni vagy maradni. Tehát joguk volt az egész ország sorsáról szavazni.

abszurdisztánban egyik nap olvastam a neten, hogy azért nem lehet szavazni Paksról, mert a nép, az isten adta nép, nem alkalmas arra, hogy ilyen fontos dologról döntsön, mert nem ért hozzá, mert hülye, mert barom, mert ..., mert különben csak mert!!!

Van, ahol az egész ország sorsáról szavazhatnak a választók, mert emberszámba veszik őket, és vannak országok, ahol még egy nyamvadt atomerőműről sem szavazhatnak, mert hülyék, mert túl hülyék a szavazók.

Magyarázza meg nekem valaki, hogy mi van, mert én már ahhoz is túl hülyének érzem magam, hogy ezt megértsem.

Nem lenne egyszerűbb, ha semmiről sem szavazhatnánk, mert úgy is túl hülyék vagyunk, semmihez sem értünk, akkor meg miért akarunk a "nagyok" dolgába belepofázni?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.22. 11:23:25

@fhdgy:
Azért mert az atomerőmű szakmai kérdés.
Volt már népszavazás szakmai kérdésről rossz döntés született.
Bős-Nagymaros.

tsabus UAE 2017.03.22. 11:30:38

@fhdgy: Az ördög a részletekben bújik meg. Az istenadta nép valóban hülye hozzá, hogy ilyen kérdésben döntést hozzon - abban a formában, ahogy a fenti példák esetén történt. Angliában totális félrevezetés, hazugságok alapján történt a szavazás. meg is lett az eredmény.
Magyarországon meg, ugye, ha voltak is hatástanulmányok (környezeti, gazdaságossági, stb.), azokat titkosították. Ilyen esetben csak protest szavazásról lehet szó, ahol már rég nem az erőműről szavazunk.
Persze, mindkét esetben van az embereknek valamilyen véleményük az ügyről, csak az kevés valódi tényen alapul.
Normál esetben, ezekről az ügyekről részletes tanulmányoknak kellett volna készülniük, amit megvitat a szakma, majd pedig a politika. Utána, az ott felmerült érvek/tények alapján dönt a nép. Semmi hisztéria, semmi szabadságharc, csak tények.
Utópia ?

szakasz2 2017.03.22. 11:32:14

@fhdgy: +1.

"Van, ahol az egész ország sorsáról szavazhatnak a választók, mert emberszámba veszik őket, és vannak országok, ahol még egy nyamvadt atomerőműről sem szavazhatnak, mert hülyék, mert túl hülyék a szavazók."

Van ahol kötelezően szavaznia kell a népnek MINDEN alkotmánymódosításról illetve a nemzetközi szerződésekről is fakultatívan vagy kötelezően szavazni kell, vagy éppen az adótörvényekről. És vannak országok, amelyek pont fordítva gondolják. Ön szerint melyik a helyes? -> csakhogy egy kicsit nemzeti konzultáció szaga legyen. :)
Én már döntöttem és költöztem, immáron 5 éve.

szakasz2 2017.03.22. 11:34:21

@diggerdriver: Ezt nem lehet tudni, hogy rossz döntés született-e. Mindkét döntésnek voltak előnyei és hátrányai, utólag eldönteni, milyen lett volna a másik variáció egyszerűen nem lehet.
A történelem egyszerűen nem tud mit kezdeni a "mi lett volna, ha..." típusú kérdésekkel.

szakasz2 2017.03.22. 11:35:52

@diggerdriver: Még valami. Ha az atomerőmű szakmai kérdés, miért politikusok döntenek róla, vagy bocsánat miért csak egyetlen vezérünk dönt róla, aki még annyit sem ért az energetikához és a közgazdasághoz, mint az átlagos utca embere???

tsabus UAE 2017.03.22. 11:42:38

@diggerdriver: Az is inkább protest szavazás volt, egy jókora hisztériakeltés után. Csak van valami módszer az ilyesmik kiszűrésére.
Mellesleg, egy hosszú, tudományos és politikai vita után, simán meg lehet és kell kérdezni az embereket. Egy projektnél előfordulhat, hogy az eredeti felhatalmazáshoz képest egy újat kell kérni, mert jelentősen változtak a körülmények. Pl. pont egy erőműépítésnél én tudni akarnám, hogy az emberek hajlandóak-e kockáztatni, hogy egy megyényi területet kell evakuálni évszázadokra is akár, az olcsó energiáért cserébe. Vagy egy kiszámíthatatlan gazdasági környezetben (ami sosem volt igazán kiszámítható, de most aztán végképp nem), eladósodjunk-e kollektíve és esetleg kiderüljön, hogy mégsem ez jelenti az olcsó energiát, hanem valami, már most is meglévő, de sunyi érdekből/butaságból kisemmizett technológia ?
Szóval, szerintem, egy bizonyos gazdasági, vagy biztonsági kockázat felett igenis kell népszavazás. Csak a kérdést úgy kell megfogalmazni, hogy valóban érdemi döntés szülessen.

fhdgy 2017.03.22. 11:44:18

@diggerdriver: @tsabus [UK]: Én, önmagában nem vagyok atomerőmű ellenes. Az, hogy milyen atomerőmű épüljön, az milyen technológiával működjön, az tényleg szakmai kérdés, de az, hogy épüljön vagy ne épüljön, no, ez nem szakmai kérdés, hanem politikai kérdés. Az pedig, hogy milyen politikai körülmények között, milyen hitelkonstrukcióban épüljön, az már vastagon politikai kérdés.

Az pedig, hogy a választókat hülyének tekintik, se nem szakmai, se semmilyen más kérdés, csak politikai kérdés, a demokrácia létét alapjaiban romboló lépés.

Az lehet, hogy egy szavazás eredményeként rossz döntés születik, de akkor kuss, pofa be, ez volt a döntés, vállalni kell a következményeit.

Mi arra a garancia, hogy népszavazás nélkül, csak az "okosak", de gazemberek, által hozott döntés, jobb mint egy népszavazásé?

Semmi, az égadta égvilágon semmi. A különbség viszont az, hogy a "döntéshozók" biztos, hogy jól járnak, a következményeket, tetszik, nem teszik alapon más viseli, konkrétan az, akit meg sem kérdeztek.

fhdgy 2017.03.22. 11:50:22

@szakasz2: Ezzel, és ebben a témában írt következő hozzászólásaidban leírtakkal egyetértek.

Egy ország sorsa, főleg békében, nem lehet pár "nagyon okos" ( de gazember ) ügye.

Ha a hatalmon lévők azt hiszik, hogy igen, akkor qrva nagy baj van.

Az isten a hatalmon lévőknek nem ad észt, de azt is elveszi tőlük a hatalom őrülete, ami esetleg még lett volna nekik!

tsabus UAE 2017.03.22. 12:02:20

@fhdgy: Alapvetően egyetértünk, de mint mondtam, a szavazás lebonyolítása a nem mindegy. Ha a felelős döntéshez szükséges információk el vannak zárva előlem, vagy meghamisítják, eltorzítják azt, akkor semmi értelme az egésznek és csak egyet tehet a szavazó: nem vesz részt az ilyen kutyakomédiában.

fhdgy 2017.03.22. 12:10:43

@tsabus [UK]:
Abszurdisztánban a szavazás és a kutyakomédia nem szinonimák már?

Én attól félek, hogy igen! Ettől kezdve Paksnak már önmagában nincs is jelentősége, mivel sokkal nagyobb a baj!

London2009 2017.03.22. 12:22:50

@diggerdriver: megvettem a jegyem a Diggerdrajverre! Vuhuuu! Majd penteken megleslek! : )

London2009 2017.03.22. 12:34:51

Hozzatennek en is egy peldat ehhez a Brexites kozvelemenykutatashoz. A szembeszomszedom irto jofej, mindig atveszi csomagjainkat, nyugdijas, egesz nap otthon van. Mikor odakoltoztunk, bemutatkoztam, hogy xy vagyok Magyarorszagrol, pleasure to meet you. Masnap mar atkiabalt, hogy szia Jinny, mi ujsag a Fekete Tengernel? (nem Jinnynek hivnak meglepo modon) Ez teljesen elterjedt az utcaban, ugyhogy mar masok is megkerdeztek azota, hogy erdemes lenne e a Fekete Tengerhez menni nyaralni Jinny? No de mindegy is.
Mikor jott a Brexites szavazas atkopogott a szomszedasszonyom es kerdezte, hogy mi mire szavazunk. Mondtam neki, hogy viccel, mi nyilvan a remainre. Erre mondja nekem, hogy mar napok ota gondolkozik, hogy mondja meg, mert o annyira kedvel engem/minket es ezert vivodik magaban, de o bizony a kilepesre fog szavazni. Megnyugtattam, hogy felolem arra szavaz amire szeretne, nem tema. De azert megkerdeztem, hogy es megis miert szavazna a kilepesre? Mire ennyit mondott Angela!! That fuxxking German bitch! :DD
Vegul kulonben nem ment el szavazni. Miattunk nem tudta volna nyugodt szivvel a kilepesre tenni a voksat es igy inkabb otthon maradt. Cukisag! :D

LyukasBogrács 2017.03.22. 13:02:36

@fhdgy:
" UK-ban a politikai hatalom alkalmasnak, képesnek tartotta a szavazókat arra, hogy eldöntsék, hogy mi a jobb, menni vagy maradni."

Sajnos inkabb megvezethetonek, bepalizhatonak neztek oket.
El kell ismerni: igazuk volt.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.22. 13:02:38

@Golf2: "Az egyetlen fehér az osztályban... Na itt se laknék."
- miert vagy ilyen rasszista?

Ez europa jovoje, ha hagyjuk amokfutni a liberalisokat.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.22. 13:15:22

@Golf2: nyugat europa mar vegleg, visszafordithatatlanul elveszett.
Nem akarjuk Magyarorszagot erre a sorsra juttatni. Rendkivul nagy ellenszelben harcolunk kulturank fennmaradasaert.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.22. 13:15:29

@tsabus [UK]: "Brexitesek simán hozzák az átlag Fidesz/Jobbik, Le Pen, Trump (nem kívánt törlendő) színvonalát. A gondolkodás hiánya az új trend..."

- tehat aki nem ert veletek egyet, az agyatlan. Mondjuk megszoktuk mar toletek liberalisoktol.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.22. 13:15:35

@Hari Seldon 2: " Mellette a Font gyengül, az élelmiszer árak felmennek... Hát ilyen az aki "egy lépésig" gondolkoznak előte."

- mindenki csak 1 lepest gondol elore: a sajat es a csaladja kozeli jovojet.
A font meg nem "gyengul" magatol, hanem gyengitik, erositik, manualisan.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.22. 13:30:18

@puhacica: "egyetertek, engem is zavarna, ha egy magyar iskolaban en lennek az egyetlen magyar tanulo es minden unneprol megemlekeznenk, csak a magyarokrol nem"
" de ezert a tobbi nemmagyar diaktarsam a felelos? vagy az iskola vezetese? esetleg a helyi vezetok? netalan a kormany? az a politikai elit, aki ezt hagyta es most megis toluk varom a csodat?"

- jok a kerdeseid. Csoda, hogy e lettek kikoderalva.
Tegyel erte, hogy ne igy legyen!!
Ma europaban egyedul a magyar kormany tesz erte, rettento liberalis ellenszelben. Ennek fenyeben az osszes tobbi rossz intezkedese szinte sulytalan.
Egyetert a magyar kormannnyal a visegradi negyek is, de foldrajzi elhelyezkedesuk okan nincsenek (akkora) veszelyben.

Vibi 2017.03.22. 13:56:23

@tsabus [UK]: Par honapja lattam egy musort, amiben teljesen laikusokat kerdeztek arrol, hogy mennyi egy elado bika sulya, valamint egy marhak arveresevel foglalkoztato szakertot is megkertek, hogy tippelje meg. A laikusok tippjei szortak mondjuk 300-600kg kozott -nem emlekszem a pontos szamra-, a szakerto meg azt mondta, hogy 480kg. Akkor atlagoltak a laikusok szamait amibol kijott hogy a bika szerintuk 456kg. Ekkor lemertek az allatot es az 448kg volt. Vagyis a laikusok alltak a legkozelebb a valosaghoz. Az meg majd kiderul, hogy a Brexit szavazoknak mennyire lesz igaza.

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.03.22. 14:03:44

ezen mar kar nyigni, ebbol kell a legtobbet kihozni

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.03.22. 14:05:57

Kedves HA, teljesen nem ide kapcsolodo kerdes: mit tudunk a fogyatekkal elo magyar hataratkelokrol? Irnak ide? szamaukra talan joval nagyobb a kontraszt az uj es a regi otthonuk kozott. Errol lehet valamit tudni?

Shanarey 2017.03.22. 14:17:20

Megint gumicsont.ű

Ráadásul, a posztban megszólalok sem az ész érveikről híresek.
S ha már a posztban szóba került a gettó.
Nos, azért alakulhat ki, mert mindenki oda költözik ahová akar. Vagyis azok a fránya szabadságjogok, megint be zavarnak az erőbe.
:-)

Az hogy az angol nyugdíj alap mennyit vesztett a brexit bejelentés óta, arról egy szó sincs, pedig az az ami tényleg húsba vágó probléma lesz hamarosan. Nem beszélve a Font erőteljes gyengüléséről. Na meg arról az apróságról hogy az egészségügynek itt is az a baja mint Magyarországon. A kormány sajnálja rá a pénzt, és a politikusok, nem oda járnak dokihoz ahová az átlag ember.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.03.22. 14:19:48

@szakasz2:
Normális esetben a politikus szakmai vélemények alapján dönt.

Hari Seldon 2 2017.03.22. 14:31:41

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
Te nagyon el vagy tevedve.

Egyreszt messze nem olyan veszes a helyzet, a bevandorlok a varosok kulteruleten elnek, igy jobban szem elott vannak Videken napokig nem latsz ilyen fejkendos nepet: Nyaron Loire menten voltunk, meg Bretagne-ben, elvetve lattunk nem europait A nagy ipari kozpontok kornyeken vannak Es miutan a "keleteuropai mosogatni" oda megy, csak olyan kornyeken lakik, ahol ez szemetuno.

Masreszt, a bevandorlok masodik harmadik generacioja atveszi az oslakosok gyerekvallalasi szokasait - Egyszeruen azert, mert nekik is "gazdasagi szuksegszeruseg" meggondolni a gyerekvallalast - Emlekeztztlek, hogy az itteni mzulmansag gazdasagi helyzete jelentosen jobb mint a magyarorszagi ciganysage, es eljutottak arra a szintre ahol mar van "veszteni valo", ha nem szamolnak ezzel

Harmadreszt: Felteve de nem megengedve, (azaz en nem szamolok ezzel a lehetoseggel, de teoretikusan felteve) HA a nyugat "elmuzulmanosodna" (mondom, nem fog bekovetkezni, de gondolatkiserlet elejeig) akkor szerited Magyarorszag egy gazdasagilag joval erosebb, ES agressziv muzulman "szuperallamalakulattal" szemben meddig lehet 'kereszteny" (mar ha ennek jelentosege volna peldaul az en szamomra)

Hari Seldon 2 2017.03.22. 14:33:54

@Hari Seldon 2:
Sajnos, most csak francia billentyuzettel tudam irni, ezert neha elgepeltem, meg ekezet sincs, de talan kovetheto volt.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.22. 14:37:13

@M. Péter: "színesbőrű tanulók nagy rész szintén brit, ott született, ott nőtt fel."
- attol, hogy ott szuletett, nem lesz brit.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.22. 14:37:17

@fhdgy: "Ettől kezdve Paksnak már önmagában nincs is jelentősége, mivel sokkal nagyobb a baj!"

- ha nagy a baj, te szemely szerint mir teszel ellene?

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.22. 14:37:37

@Zka: ismerem a kornyeket, volt ott egy chip shop-om, pakisztani uzlettarssal. Mukodik a multikulti de azert uzletben nincs baratsag.
Volt ott egy magyar ismeros csalad is, ok is hazakoltoztek mar. A kornyek rettenetesen szegeny, borsod megyei allapotokat idez, de azt kell mondjam, hogy ez nem kiveteles, hanem altalanos egy angliai nagyvaros kulso reszein, es bizonyos belso teruleteken is. A legtobb magyar/ lengyel ilyen helyen el (mert erre futja az itteni alapfizetesekbol) es par ev utan rajon, hogy bizony az eletkorulmenyek.... otthon jobbak. Es megy haza. Akkor is igy van ez, ha nem tudunk rola, nyilvan ok nemigen kommentelnek ide, nem csak a moderacio miatt, es a hvg-ben, indexen sem jelenik meg sikertortenetkent a sztorijuk. De attol meg leteznek.

Shanarey 2017.03.22. 14:56:18

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:

Értem én hogy neked rosszak a tapasztalataid, de azért még ne általánosíts. Én eddig 3 városban laktam, és se az elsőben se a mostaniban sincsenek csak kelet európai, szomszédaim.
Ott ahol most lakok, ott nagyság rendekkel több az angol mint a kelet európai.

A másodikban, alig volt angol, főleg közel keletiek voltak és kelet európaiak. De ezzel sem volt semmi különösebb probléma. Amikor onnan elköltöztem az a munka miatt volt, nem pedig azért mert a környék "élhetetlenné" vált.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.22. 14:59:48

@M. Péter: A briteknél adnak már állampolgárságot ottszületésre is?Nagyjából sehol sem divat ez már.Ha meg az anyja, apja segélyes, ugyan mitől lesznek állampolgárok?Főleg, hogy Zolee óta tudjuk, hogy nemtom hány ezer font az állampolgársági illeték egy családnak...Fura.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2017.03.22. 15:02:46

Most komolyan elfér itt a libsizés meg a lightos náci kirohanások?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.03.22. 15:05:16

@London2009: "Ez teljesen elterjedt az utcaban, ugyhogy mar masok is megkerdeztek azota, hogy erdemes lenne e a Fekete Tengerhez menni nyaralni Jinny?"

Bróhaha.És miket szoktál nekik mondani? :D

Galaxhopen [Swe] 2017.03.22. 15:07:29

Apropó, a magyar ex-titkosszolgálatos, aki tegnap kipakolt mondta ezt (többek között):

"Elég egyértelműen detektálható, milyen irányultságú ez a szakértőinek nevezett vonal. Aki szakértőnek vallja magát, miközben háborút, megszállást emleget, az nem szakértő, hanem valami más. Ki kell menni az utcára, és megnézni, háború van-e. És ha nincs, akkor gondolkodjunk el ezen."

És hogy ez honnan jutott eszembe? Hát erről:

"nyugat europa mar vegleg, visszafordithatatlanul elveszett.
Nem akarjuk Magyarorszagot erre a sorsra juttatni. Rendkivul nagy ellenszelben harcolunk kulturank fennmaradasaert."

(Ezek szerint Nyugat-Európa = nemecsek?...)

Amúgy igen tanulságos interjú, ellenszélben harcoló mélymagyaroknak különösen ajánlott:
index.hu/belfold/2017/03/21/titkosszolga_orosz_fenyegetes_romagyilkossag_interju

2017.03.22. 15:18:22

"ismerek olyanokat, akik már megbánták, hogy a Brexitre szavaztak, ők azzal indokolják az akkori döntésüket, hogy a politikusok félrevezették őket." Ehhez csak gratulalni tudok, a kerdes, hogy akik megbantak, kiteszik-e azt a kemeny masfel vagy mennyi szazalekot, amitol meglett a kilepesparti tobbseg?

@London2009: Tessek, a multkor izeltel, hogy milyen gagyi usernevet valasztottal, meg hogy nem eleg kreativ, hat tessek akkor, @Jinny from the Black Sea, esetleg @Черноморская Джинни, ilyen tuti nincs masnak! :D

London2009 2017.03.22. 15:23:13

@diggerdriver: oke! Mar nagyon kivancsi vagyok. Tok szuper, hogy kihoztak ide is a darabot. Birom az Editeket, ugyesen kitalaltak es megszerveztek a ceguket.

London2009 2017.03.22. 15:34:59

@mojyo: ki google translateltem! Irto jo! :D
Mielott nevet valtoztatok, meg egy kicsit viszont muszaj lenne trollkodnom. Jol beszolok mindenkinek, de mindenkinek! Politikailag inkorrekt jelzoket aggatok rajuk, eldorzsolok egy konnycseppet a Nyugat rothadasa miatt, majd visszajovok Black Sea Ginnykent! Ez a terv! Koszi!!

London2009 2017.03.22. 15:37:09

@geegee: csak annyit mondok nekik, hogy menjenek a Balatonhoz, az ott van a Black Sea mellett. Nagyon szep, bar jarnak oda nemetek is, Angelak is talan. Beware! :D

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.22. 15:43:47

@Shanarey: "S ha már a posztban szóba került a gettó.
Nos, azért alakulhat ki, mert mindenki oda költözik ahová akar."
- pontosan. Es senki sem koltozik a mas kulturajuak koze. Mindenki a sajatjai koze inkabb. Mert ez a termeszetes. Az alatvilagban is igy van. Kovetkezeskeppen a multikulti termeszetellenes (mint ahogy a liberalizmus is), ezert nem mukodhet.
A termeszetet mar a kommunistak is le akartak gyozni, mit muveltek az Aral toval is, nem sikerult nekik.

2017.03.22. 15:47:28

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Az allatvilagban nincsenek kulturak. A bakteriumoknak, maximum, de azok meg nem allatok :)

montroyal ( CAN qc) 2017.03.22. 16:22:14

Off udv mindenkinek. Japant vegig jartuk hideg volt de 10-16 fok kozott elvoltunk tisztasagban udvariassagban es mindenben csucs... most Taiwan eddig jo persze oriasi kulombseg mas kultura ...kinai ... holnap Taipei , majd meglatjuk a turista helyek mindig csodalatosak ...Shanghai super de ennyi embert meg nem lattam mint a bulettrain vegallomason annyian mint a kinaiak bedugult a mozgolepcso felelmetes volt Azert a 300 kmh feletti sebesseg nem semmi .Osakabol Kyotoba epp leultunk csodalkoztunk es mar meg is erkeztunk 12 perc Udv megegyszer nem sok netunk van es idonk sem mar csak 4 hely Taiwanban es Hong Kong majd 3 nap India ... utana munka.. ezt a szot a szotarbol kerestem ki .. sziasztok

Csodabogár 2017.03.22. 16:46:39

@diggerdriver: Ez tény. Az Osztrákok megépítettek valamikor régen egy kész atomerőművet. Nyilván akkor nagyon korszerü is volt. Aztán szavazott a nép és veszett a pénz. Az atomerőmű soha nem lett elindítva. Ma látogatható mint ipari műemlék.:-(

élveteg 2017.03.22. 17:23:03

"Aztán azért is a kilépés mellett voksoltam, mert a lengyelek elveszik a munkámat. Szobafestő vagyok, de már nem tudom ugyanazt a pénzt elkérni, mint korábban, mert a lengyelek olcsóbban dolgoznak. Az egész építőiparban ez a helyzet. "

Jó reggelt kívánok
Ez a piacgazdaság ahol a munkának úgyanúgy piaca van mint az áruknak

kék madár 2017.03.22. 17:35:45

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
"- attol, hogy ott szuletett, nem lesz brit."
Akkor mi lesz? Komolyan erdekel,

tsabus UAE 2017.03.22. 17:35:51

Magyarország 2017, 21. század. Tényleg igaz, hogy az atomerőmű problémája a legkevesebb odahaza. Gyomorforgató...
hvg.hu/itthon/20170322_Meg_a_lebuktatott_allamtitkarnak_all_feljebb_Czervan_osszeferhetetlenseggel_tamad_vissza

London2009 2017.03.22. 17:54:36

@kék madár: Jajj mar, hat meg ezt sem erted?
Eloszor is biztos ismeros, hogy hiaba elsz az adott orszagban “soha nem fogsz odatartazni”, “mindig kivulallo maradsz”. Na es most mar ezt is tulhaladtuk! Van itt fejlodes kerem! Hiaba szuletsz oda, meg akkor sem leszel brit!
Mert akkor bevandorlo gyerek brit leszel, ami nyilvan nem lehet egyenlo a tobb generacios brittel. Hiaba British born & bred, akkor sem! Persze jo kerdes, hogy akkor mi is leszel? UFO! Nem tudom, igazad van, varjuk meg a magyarazatot! :D

Taxomükke (UK) 2017.03.22. 17:59:14

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Mondjuk azt a sokszazmilliardot visszaadhatnak...

Ja, azt meg kifelejtetted, hogy a zsidok elveszik a magy... akarom mondani, a Magyarok tavait es folyoit.

puhacica 2017.03.22. 17:59:39

@M. Péter: a kommentem szempontjabol ez lenyegtelen, de ertem, hogy mire irod.

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: amit a magyar kormany tesz, az a masik veglet. es amig csak vegletekben gondolkodnak a politikai vezetok, addig nem is lesz jobb a helyzet. az egyik orszagot a pc fogja hazavagni, a masikat meg a nacionalizmus es a bezarkozas. mar ha minden igy marad.

London2009 2017.03.22. 18:02:34

@Taxomükke (UK): ez mar igy egyre viccesebb. Inkognitoban leszunk feltetelezem! Csak semmi szemelyeskedes! :D

SzZoole 2017.03.22. 18:13:47

A rádió azt harsogja,hogy valami lövöldözés volt. Westminster-nel,terror attack,fasza....

kék madár 2017.03.22. 18:14:03

@London2009: egy erosen rasszista orszagban el tudom kepzelni, hogy odaszuletsz es megse fogadnak be. Biztos ismered a mondast:
www.reddit.com/r/SouthernExpressions/comments/3f2t1n/expression_a_cat_can_have_kittens_in_the_oven_but/

Taxomükke (UK) 2017.03.22. 18:23:33

@London2009: En megismerem Diggert, de az o arcfelismero szoftverje hibas, ugyhogy en biztosan inkognitoban tudok maradni...

London2009 2017.03.22. 18:39:03

@Taxomükke (UK): meg fogom en is ismerni! Mar baromi kivancsi vagyok kulonben, bevallom! :D

SzZoole 2017.03.22. 18:53:18

@London2009: hü de fontos ember lehetsz,angolul beszelj csak nehogy azt higgyek,hogy magyar vagy

SzZoole 2017.03.22. 18:57:10

Egy rendor meghalt,akit megszurt egy kessel a tamado es tiz ember sulyosan serult amikor a tamado a kocsival a gyalogosok kozze hajtott.Egy serult not a Temzebol mentettek ki,aki a gazolas kovetkezteben a hidrol a folyoba zuhant:(((
Fogadni mernek,hogy nem egy keleteuropai volt az elkoveto.....

DieNanny CH 2017.03.22. 19:09:15

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:

"Akkor is igy van ez, ha nem tudunk rola, nyilvan ok nemigen kommentelnek ide, nem csak a moderacio miatt, es a hvg-ben, indexen sem jelenik meg sikertortenetkent a sztorijuk. De attol meg leteznek. "

Erre már gondoltam én is. Csak az jutott eszembe, hogy sosem hallottam róluk, még csak nem is kommentelnek ide, hvg-n, index-en sem jelenik meg a sztorijuk - igaz is, te honnan tudsz róluk? Vagy csak úgy léteznek, mint Colombo felesége?

Shaktee 2017.03.22. 19:10:34

@The Devil Himself as. Zoole:

At least three people, including a police officer, were killed, and at least 20 injured, Mark Rowley the Acting Deputy Commissioner of the Met Police told reporters outside Scotland Yard.

CNN

SzZoole 2017.03.22. 19:13:17

@swing gitan: a radioban ezt mondtak.
Most ertem haza ,mindjart nezem a hireket.

somlobodog 2017.03.22. 19:37:55

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: hiába írsz magyarul, te sem vagy magyar ezek szerint. A sötétség nem múlik soha ahogy látom:)))

Etniez 2017.03.22. 19:38:05

Ez a kedvencem:

"Derek Craft (80 éves, nyugdíjas gyári munkás) "

Egyrészt nyolcvan évesen nem kéne már szavazgatni járni, mert a döntés nem az ő életét befolyásolja, lehet hogy meg sem éri a kilépést...
Továbbá fel sem tűnik neki, hogy saját magával keveredik ellentmondásba:

"Ugyanakkor ma már több a bevándorló, mint a fehér bőrű, a boltok szinte mindegyike ázsiai, és a jól ismert láncok, mint a Woolworths vagy a David Greig’s, eltűntek. "

vs

"Szeretném azt is, ha véget érne a szabad munkavállalás Európában. Ez az ország már nem tud több embert befogadni, a jóléti rendszer már nem képes megbirkózni a beáramlókkal, és nincs elég otthon sem. "

Tehát zavarja az ázsiai bevándorlás, erre az európai bevándorlók ellen szavaz.
Nem mondták neki, hogy azok nem az EU-ból jönnek, hanem a Nemzetközösségből és jönni fognak, de a fehérek nem, tehát még rosszabb lesz a fehér/nem fehér arány.
Tipikus Brexit szavazó.

Etniez 2017.03.22. 19:38:17

@The Devil Himself as. Zoole: Szerintem is másodgernerációs lengyel szobafestő volt az elkövető.

Doromby 2017.03.22. 19:38:48

Elore elnezest kerek toluk de az angolok 80%-a buta mint a tok. Ha valaki azt mondja nekik a brexit jo lesz akkor arra szavaznak es a valosagrol fogalmuk sincs.
Nekem a munkahelyemen volt egy angol pasi aki a szavazas masnapjan mondta hogy a kilepesre szavazott de ma be fog menni a fonokhoz hogy engem ne kuldjenek vissza MO-ra mert en jol dolgozom.
Es meg egy aprosag: szavazas elott a font 440 korul jart, most 350-nel tart. Ha eleri az euro szintjet mar nem eri meg a kelet europaiaknak ide jonni hiszen ugyanezt a penzt megkereshetik nemetorszagban vagy ausztriaban is.

gabors 2017.03.22. 19:46:14

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: "- tehat aki nem ert veletek egyet, az agyatlan. "

nem mindenki ... azert sokan vagytok sajnos (egyelore)

Shaktee 2017.03.22. 19:48:59

@Határátkelő: Irják valahol a gyilkos nevét?

Shaktee 2017.03.22. 19:49:53

@gabors: "(egyelore)"

osztódnak? :-))

fhdgy 2017.03.22. 20:00:21

@Etniez: "Egyrészt nyolcvan évesen nem kéne már szavazgatni járni, mert a döntés nem az ő életét befolyásolja, ", ne haragudj, de ez így nettó baromság! Az a, most 80 éves ember, még élhet 20 évet is, Te, meg fél éven belül elpatkolsz ( nem kívánom, de akkor is ).

gabors 2017.03.22. 20:09:08

Most mar csak alig ket ev van hatra ebbol a brexit-bol ... lehetne-e maximalni nem tobb mint heti egy ilyen brexites posztot ???

tudom ezzel szegeny nagykereskedo nem tudja majd kielni magat...

gabors 2017.03.22. 20:13:22

@swing gitan: ""(egyelore)"

osztódnak? :-)) "

nem, vagy kihalnak vagy "will be assimilated" by the borg

SzZoole 2017.03.22. 20:15:15

@swing gitan: nekem van fotom rola,erdekel?

gabors 2017.03.22. 20:15:46

@swing gitan: "@Határátkelő: Irják valahol a gyilkos nevét? "

ketsegeid vannak ??? csak szolok hogy ma volt 1 eve a Brusszel-i merenylet es "ezek" a szent es bekes vallast hivok szertik az ilyen evfordulokat ... (lasd meg bengazi tamadast pl)

conchita wurst 2017.03.22. 20:16:07

@Doromby: 'Es meg egy aprosag: szavazas elott a font 440 korul jart, most 350-nel tart. Ha eleri az euro szintjet mar nem eri meg a kelet europaiaknak ide jonni hiszen ugyanezt a penzt megkereshetik nemetorszagban vagy ausztriaban is.'

Pláne ha beszélnek németül, osztrákul. Persze NBR egy fejletlenebb élhetetlenebb hely mint Németország vagy Ausztria, és drágább is, tehát nem vesztenek semmit.

conchita wurst 2017.03.22. 20:16:14

'Es meg egy aprosag: szavazas elott a font 440 korul jart, most 350-nel tart.'

Ez jót tesz az angol gazdaságnak, kevesebb lesz az import és olcsóbb lesz exportálni, aki meg fontot keres és azt is költ annak édesegymind1.

Etniez 2017.03.22. 20:16:17

@fhdgy: Gondolom olyanról még sohasem hallottál, hogy várható élettartam.

Határátkelő 2017.03.22. 20:18:29

@gabors: Mondjuk utoljára március 1-én (napra pontosan három hete) volt brexites poszt, tehát kérésed hogy úgy mondjam nem teljesíthetetlen.

SzZoole 2017.03.22. 20:18:54

Na,akkor a kep a tamadorol.

kepkezelo.com/images/pyor1dgs9rkgey9ig91i.jpeg

Hàt persze,hogy egy feher keleteuropai..........vagy megsem.....

2017.03.22. 20:19:43

@conchita wurst: Ha nagyon sokmindent importalnak (meg az ottani gyartas alapanyagait is), akkor nem tesz jot a gazdasagnak annyira.

Shaktee 2017.03.22. 20:26:22

@gabors: Qubecben is muszlimra tippeltek, várjuk csak ki a végét.

fhdgy 2017.03.22. 20:29:22

@Etniez: Te sem hallottál sok mindenről. pl. arról, hogy a várható életkor az egyénre vonatkoztatva semmit sem mond vagy alig valamit.

Én 65 éves vagyok, de ( sajnos ), sok, nálam sokkal fiatalabb haláláról tudok, a saját ismeretségi körben is. Persze, erre egy korombeli barátom azt szokta mondani, hogy ha a nálunk fiatalabbak meghalnak, akkor az a mi esélyeinket javítja, mert valahogy ki kell jönni az átlagnak.

De a főproblémám az eredeti kijelentéseddel az volt, hogy te egy 80 éves embert rettenetesen sértően lekezeltél. Életkor alapján ne értékelj embereket!

SzZoole 2017.03.22. 20:34:53

@swing gitan: hule,ez most nem vicces.
Ket hete minden nap ott jartam 2 heten keresztul,söt,a mellete levo Storey's Gate-en dolgoztunk.

Shaktee 2017.03.22. 20:36:38

@The Devil Himself as. Zoole: Tudom hogy milyen erzes, mi is is keresztulmentunk ezen par eve, s most is..a quebeci dolog miatt.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.22. 20:39:51

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: "igaz is, te honnan tudsz róluk? "
- onnan hogy en nem elek uvegbura alatt.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.22. 20:39:56

@Etniez: "Egyrészt nyolcvan évesen nem kéne már szavazgatni járni, "
- remelem a fejedhezvagja ezt valaki, ha megered a 80 evet.

conchita wurst 2017.03.22. 20:40:10

@mojyo: pont ez volt a brexit egyik oka, hogy megpróbálják visszaiparosítani NBR-t, ami az EU-n belül nem ment, hiszen a többiek nem akartak maguknak konkurenciát.

Van olyan réteg persze, aki majd jól jár ezzel, és van aki meg rosszul. Nyilván az olyan export éri meg az országnak a legjobban, aminek a lehető legkisebb része van importból összerakva.

zsu80 2017.03.22. 20:41:50

@The Devil Himself as. Zoole:
Született britnek néz ki. Gondolom így gondolja az is aki fentebb írta hogy nem kell kirekeszteni másokat a származása miatt, hiszen mind brit.

2017.03.22. 20:51:10

@conchita wurst: Ezt az "tobbiek az EU-ban nem akartak konkurrenciat" ugy is lehet ertelmezni, hogy NBR nem tudott volna az EU tobbieivel versenykepes lenni, ezert akart kivalni.

Most aztan majd visszaiparosodhat, hogy nem vonatkozik majd ra semmilyen EU-s szabaly, kerdes, hogy igy ki akarja majd megvenni.

conchita wurst 2017.03.22. 21:03:59

Úgy néz ki ez a merénylő sem egy bespeedezett norvég halász volt.

'Following hours of speculation on social media over the identity of the now deceased attacker, Channel 4 News claimed in their seven-PM news bulletin that the killer was well known radical Islamist convert Trevor Brooks, now known as Abu Izzadeen.'

És mi őt is lecsuktuk hősiesen.

'Ultimately he was convicted of supporting and funding terrorism, and got four and a half years prison sentence. The last we heard, the last he was reported, was back in 2015, when he was detained in Hungary, supposedly on his way to Romania. Since then, we have not known what he's been doing '

SzZoole 2017.03.22. 21:29:12

@swing gitan: Mar ezt is tudom.
Hackney-ben not fel,egy gettos resze kelet Londonnak,es a bortonben radikalizalodott.

M. Péter 2017.03.22. 21:42:22

@geegee: Ha az egyik szülő állampolgár vagy állandó lakos.

M. Péter 2017.03.22. 21:47:54

@conchita wurst: Azóta meg azt mondják, hogy nem ő volt, mert éppen börtönben ül.

A Tyne folyó déli partja 2017.03.22. 21:57:56

@Hari Seldon 2: akartam épp mondani, fel kell ide jönni Északra, itt nincs az a nagy multikulti. A falusi Angliában meg pláne. Egyetlenegy fekete munkatársam van, már ő se közvetlen (nem közvetlen munkatárs még egy darab), ő eredetileg zimbabwei. rajta kívül külföldi én vagyok egy szál magamban.

Csodabogár 2017.03.22. 22:13:04

@fhdgy: Ne sértődj már helyettem! Én a közel 82 évemmel magasan lesz..m az ilyet. Én vagyok előnyben, mert én már megéltem, Ki tudja ő meg fogja-e ezt élni szintén.
Persze szavazni mindig elmegyek., amig a lában bírja, akár tetszik az ifjuságnak, akár nem.

Shaktee 2017.03.22. 22:17:42

Bruck András / Facebook

A magyar ész diadalútja

Sokféle módszer létezik egy ország elpusztítására, és a magyar kormány szerencsére valamennyit ismeri. Matolcsy, Orbán, Balog, Kósa, Semjén, Kövér, Parragh, Lázár… mindegyik éjt nappallá téve sürög-forog, hogy az országnak végképp ne maradjon semmi esélye.

Ezekben a napokban történetesen a Heineken-ügy köti le minden figyelmüket, energiájukat. Na meg az „önkényuralmi” jelképek. Azt nagyon nem szeretik, egész biztosan kevésbé, mint az önkényuralmat, amire viszont már teljesen ráállt az agyuk és a kezük.

Mint a sebzett vad csöpögő vérét követő farkasfalka, úgy eredtek egy kis vörös csillag nyomába, azt üldözi a teljes magyar államapparátus. Bármire képesek, hogy újabb két hétre legyen valami, amivel elrejthetik tehetségtelenségüket, primitívségüket, ártalmasságukat.

És nem csak megátalkodottak, de tényleg ennyit tudnak:
Semjén: A Csíki sör megvédése alapvetően nemzeti ügy.
Lázár: Nem lehet megengedni, hogy egy multi gátlástalanul eltiporjon egy kis faluban működő kis manufaktúrát.
Kósa: Puskás-mezt a korábbi magyar címerrel továbbra is lehet majd árulni.

Csak nehogy az eretnekeket is üldözni kezdjék.
Eközben Angela Merkel, akit sok egyéb hasznos dolog mellett idehaza szintén sikerült a gyűlölet tárgyává tenniük, vasárnap, Hannoverben megnyitotta a világ legnagyobb információs technológiai szakkiállítását. A kiállítás bemutatja, hol tart, meddig jutott a negyedik ipari forradalom, amelynek kulcsszavai: kiberfizika, mesterséges intelligencia, adatok, szenzorok, életfogytiglani tanulás, digitális forradalom, digitális gazdaság, kollaboratív robotok, robotizált mintarendszerek, robot-ember együttműködése… csupa olyasmi, ami Magyarországon lényegében még el sem kezdődött, az említett urak pedig egész biztosan nem hallottak róla. Talán egy államtitkár valamely félreeső irodában. De hát Orbánnak a csavarkulcsos, olajos kezű, egykori csepeli szaki az ideálja, oda igyekszik visszanyomni az egész országot.

A negyedik ipari forradalom helyett a mi fiataljainknak van tehát íjászat, erkölcstan, lovaglás, hittan, rovásírás, tervbe véve kétszáz lőtér, sportra költött-lopott százmilliárdok, üres stadionok, high-tech cégek helyett ólak és istállók.

De Hannoverben a japánok a máris felsejlő ötödik forradalom első hírnökeként jelentkeztek: az már az „innováció kultúrája" lesz, az 5.0-ás, a szuperokos társadalom (Super Smart Society). A megnyitón nem véletlenül volt ott Abe Sinzó miniszterelnök. Míg a mienk meccsre és Putyinhoz jár.

Bár a magyarok is ott vannak Hannoverben, a lemaradásunk egyre nő: a digitális analfabetizmus, a mérnök- és természettudományos-képzés tudatos elgyengítése, a diplomások elüldözése meg fogja pecsételni a sorsunkat. Ráadásul a Heineken is meg a vörös csillag is túl fogja élni Kósát és Lázárt.

Mi viszont nem fogjuk őket.

M. Péter 2017.03.22. 22:18:57

@Vibi: Más témákban pedig nagyon nagyokat tévednek a laikusok. Volt felmérés arról, hogy az emberek szerint a lakosság hány %-a muzulmán, a franciák átlagban 30%-ra tippeltek, az amerikaiak 20%-ra, míg a tényleges arány inkább 5% ill. 1%. Hasonlóan téves elképzeléseik vannak bevándorlók arányáról vagy arról, hogy a költségvetés hány %-át költik segélyekre.

fhdgy 2017.03.22. 22:26:57

@Csodabogár: Ez nem sértődés részemről, csak valamiféle döbbenet. Megdöbbent, hogy mennyien vannak, akik homo sapiensnek képzelik magukat, abból is a legkülönb fajtának, de szellemi szintjüket tekintve ...

Ott a baj, hogy sok fiatal, akik még semmit se tettek le az asztalra, azt hiszik, hogy ők a menők, pedig lehet, hogy egész életükben meg sem közelítik azt a szintet, amit a példabeli 80-as gyári munkás produkált. Ez viszont már messzire vezet.

Egy történet: egy nálam is idősebb barátom a héten Pesten nyugdíjügyet kellett, hogy rendezzen, mert zavar támadt a nyugdíjának folyósításában. Ott volt egy idős cigányasszony is, aki szintén nyugdíjat akart magának intézni. Föl volt háborodva, mikor közölték vele, hogy neki nem jár nyugdíj.

- Mi az, hogy nem jár, már egy évet dolgoztam, hát arra semmi sem jár?

fhdgy 2017.03.22. 22:38:41

@swing gitan: Miért ment volna el a magyar "vezérkar" oda?

Ígért neki az ott kiállítók közül is valaki is TAO-t, kis ilyen olyan visszaosztott pénzt a majdani sikerből?

Érteni úgy sem értettek volna semmit az ott kiállított dolgokból, "osztalék"-ot nem kaptak volna, akkor meg minek a fáradság???

conchita wurst 2017.03.22. 22:41:43

@swing gitan: a csíki sör ügy gumicsont

Orbánék ügyes csapdája a vörösöknek, akik nem meglepő módon berománultak az ügytől, annyira kiszámíthatóak hogy már-már túl könnyü dolga van Orbánnak.

fhdgy 2017.03.22. 22:45:37

Az Európai Bizottság alelnöke szerint össze kell fogni Orbánék ellen:

index.hu/kulfold/2017/03/22/brusszel_szerint_ossze_kell_fogni_orbanek_ellen/

Hari Seldon 2 2017.03.22. 23:18:34

@swing gitan:
Úgy "aggódsz" azon hogy mit csinál s magyar kormány, mintha csak egy éve jöttél volna el onnan...
Én 2014 óta egyre inkább úgy vagyok vele, hogy ha "langyos a sör, de nekünk így is jó..."a hozzáállás, akkor ki vagyok én hogy meggátoljam a szebb jövőt. Csak hajrá. De tőlünk nem kapnak centet sem a "nagyszerű projekthez". Nekem ez a tudat elég.

gabors 2017.03.22. 23:19:58

@Határátkelő: " poszt, tehát kérésed hogy úgy mondjam nem teljesíthetetlen. "

vicc vot !!!

mivel nem minden nap van idom benezni nem tunt fel hogy mostanaban nem volt brexit (nem baj). De korabban szinte naponta persze az is lehet, hogy csak a kommenteles ment el mindig abba az iranyba :-)

Shaktee 2017.03.22. 23:22:46

:)

Ma vagyunk itt 35 éve.

Sok olyan év volt amikor nemigen figyeltem a magyar politikát, tán mert idő nem volt rá, talán mert nem raboltak ilyen gusztustalan módon ahogy most.

Addig jó amíg kanada miatt nem kell sokat aggódni.

Kopp
Kopp
Kopp
:)

kék madár 2017.03.22. 23:45:07

@Etniez: @Csodabogár: @fhdgy:
"Egyrészt nyolcvan évesen nem kéne már szavazgatni járni, mert a döntés nem az ő életét befolyásolja, lehet hogy meg sem éri a kilépést..."
ez persze nagyon otromban hangzik, de van valami fontos eleme. Pl. ha en 80 eves lennek es nem lenne gyerekem, unokam, a szavazatomat nem biztos, hogy a globalis felmelegedessel kapcsolatos tervek befolyasolnak legjobban. Szemben azzal, hogy magasan ez a legfontosabb problemam (ha megsulunk, a hajamra kenhetem a szolasszabadsagot meg a bevondorlasi politikat) Ami azzal jar, hogy egy idosebb szavazo ki fog szurni a fiatalabb generaciokkal. Ettol persze meg nem vennem el a szavazati jogat, jo megoldast se tudok, csak valahol strukturalis problemanak latom, amit pl. a Fidesz is kihasznal, szavazas elott kinyomtat minden nyugdijasnak 50 ezer forintot es meg kampanyolnia sem kell.

Es innen mar csak egy lepes, hogy nem gondolom, hogy fogatlan redneck alkoholistaknak ugyanugy egyet kene ernie a szavazatanak, sot azt is szeretnem, hogy csak az szavazhasson aki ugy szavazna mint en :)

Etniez 2017.03.23. 00:18:45

@fhdgy: Látom elsőre nem ment át az üzenet, megpróbálom másodikra.
A Brexit hosszú távon fogja kifejteni a hatását, várhatóan a következő 10-20 évben.
Egy mostani 80 éves ezt már várhatóan nem fogja megélni, ezért nem fair, ha elmegy szavazni, ugyanis nem a saját faszával veri a csalánt.
A nyugdíjasok szavazták ki GB-t az EU-ból, a vicces ebben az, hogy ők már nem fogják megélni a következményeit, tehát döntöttek a gyermekeik életéről, a gyermekeik ellenében.

Ez nem azt jelenti, hogy semelyik nem fogja megérni, de a túlnyomó többségük elfog köszönni addigra.
Ez nem egy sima parlamenti szavazás volt, hanem annál sokkal, de sokkal fontosabb.
Fair lett volna, ha otthon maradnak az idősek.
Ez a véleményem, ha tetszik, ha nem.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.23. 00:18:55

@kék madár: marad ami volt.

@London2009: "Hiaba szuletsz oda, meg akkor sem leszel brit! "

- a szobadban fonja a pok a halojat. Megszuletnek a kispokok. Akkor azok emberek lesznek? Hiszen emberlakban szulettek, born&bred!

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.23. 00:19:02

@zsu80: "Gondolom így gondolja az is aki fentebb írta hogy nem kell kirekeszteni másokat a származása miatt, hiszen mind brit. "
- szerintuk brit csak.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.23. 00:19:31

@swing gitan: """"A kiállítás bemutatja, hol tart, meddig jutott a negyedik ipari forradalom, amelynek kulcsszavai: kiberfizika, mesterséges intelligencia, adatok, szenzorok, életfogytiglani tanulás, digitális forradalom, digitális gazdaság, kollaboratív robotok, robotizált mintarendszerek, robot-ember együttműködése… "

-ha ez a jovo, es a robotok fognak elvegezni mindent helyettunk, akkor mi szukseg van bevandorlokra?
Azt hazudtak, munkaero hiany van/lesz.

"e hát Orbánnak a csavarkulcsos, olajos kezű, egykori csepeli szaki az ideálja, oda igyekszik visszanyomni az egész országot. "
- olajos kezu szaki nelkul nincs semmilyen termeles/gyartas, de ezt annak a okoskodo valoszinuleg bolcsesz vegzettsegu liberalisnak hiaba is magyaraznank.

"
A negyedik ipari forradalom helyett a mi fiataljainknak van tehát íjászat, erkölcstan, lovaglás, hittan, rovásírás, tervbe véve kétszáz lőtér, sportra költött-lopott százmilliárdok, üres stadionok, high-tech cégek helyett ólak és istállók."

- mit enne ez a kis bolcseszpalanta, ha nem lennenek olak es istallok??? Persze az nyilvanvalo hogy nala a 8 elemit vegzett parasztember is okosabb, intelligensebb, ertekesebb. Es ha arra kerul a sok, nem kerdes, ki el tul es ki hal ehen.

kék madár 2017.03.23. 04:59:03

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
"marad ami volt."
egy Angliaban szuletett fekete/sarga/zold/kek gyerek mi volt?

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2017.03.23. 06:56:52

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: szó sincs arról, hogy nem kell paraszt vagy ipari szakmunkás. kell, csak jóval kevesebb, mint az 50es években és magasabban, pláne tech irányokban jobban képzett. egészen más termelést és jóval gyorsabb folyamatjavítást tesz lehetővé a technika, csak a keletkező óriás adatmennyiséghez értő szemekre van szükség.

és bölcsészre, jogászra, orvosra, stb. is szükség van - naprakész tudással, nem mutyival betolt rothadó palántákkal.

fhdgy 2017.03.23. 07:31:01

@Etniez: Nem jött át! Elsőre sem, másodikra sem, de ezredszerre sem fog átjönni!

Ilyen alapon, akkor a 35 év alattiak sem szavazhatnának, hisz mit láttak ők a világból, mit tudnak ők a világról?

Ne szavazhassanak a mamahotelben élők sem, akár 50 évesen sem, hisz arra is képtelenek, hogy önálló életet élhessenek.

Ne szavazhassanak a munkanélküliek, a vagyontalanok sem, mert a saját életüket sem tudják irányítani, nemhogy másokét.

A sort lehetne folytatni, de minek. Vagy minden felnőtt szavazhasson vagy senki!!!

Jogilag vagy minden felnőtt ember egyenlő vagy sem, függetlenül a korától, a munkájától, sőt a vagyoni helyzetétől.

Én az egyenlőségre szavazok, és nem állok be a lázár/lézerjanik sorába, akik azt mondják, hogy minden ember csak annyit ér, amennyije van. Nem tehetek róla, de én nem tudok ilyen mocskos lenni.

NorthPier 2017.03.23. 09:51:22

@swing gitan: "kiberfizika, mesterséges intelligencia, adatok, szenzorok, életfogytiglani tanulás"

Hogy micsoda humorbombák vannak itt időnként elrejtve! Szóval többszörösen jó hatása van, amikor valaki az életfogytiglant tanulással tölti ki, de amiről az író úr írni akart, azt élethosszig való tanulásnak hívjuk.
A mondandó lényege viszont elég jól fel lett vázolva...

Etniez 2017.03.23. 10:21:16

@fhdgy: Látom másodjára sem ment át, harmadjára nem próbálom meg. Jó szavazgatást.

puhacica 2017.03.23. 10:29:16

@Taxomükke (UK): hacsak en fel nem ismerlek. bar erre sincs sok esely, az en arcmemoriam is katasztrofalis. :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.23. 10:49:05

@swing gitan: gratula. Férjem pénteken érkezett meg 20 éve. Kapott tortát, zöldet, birkákkal, s felelevenítettük, hogy akire rábízták, elment golfozni, s nem az uramat gyűjtötte be aznap a reptérről

London2009 2017.03.23. 11:13:50

@The Devil Himself as. Zoole: ajjajj, ha tudnad! De majd igyekszem osszeszedni a batorsagom es a legjobb modorom es meg az is lehet, hogy bemutatkozom, csak meg ne egyetek! :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.23. 11:33:39

@NorthPier: bocsánat, nem sürgetésképpen, de írtál nekem? A recept miatt kérdem, amit említettél.

NorthPier 2017.03.23. 11:50:30

@kisrumpf: Nem, bocsánat, de még ma igyekszem pótolni.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.23. 12:14:40

@kék madár: "a Fidesz is kihasznal, szavazas elott kinyomtat minden nyugdijasnak 50 ezer forintot es meg kampanyolnia sem kell."
- alapveto dolgokkal nem vagy tisztaban. Igaz, az iskolaban nem tanitottak.
A fidesznek semmi beleszolasa nincs a penzugyekbe, semmi rahatasa a penzkibocsatasra.

tsabus UAE 2017.03.23. 12:21:16

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: OK, a nap vicce is megvolt ! Jól indul a napom ! :-))))

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.03.23. 15:37:39

@tsabus [UK]: oke. A bank of england mukodesebe mennyi beleszolasa van az angol kormanynak?
Annyi mint a fidesznek Nemzeti bankeba: semmi.

London2009 2017.03.23. 16:28:01

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Borzaszto szuklatokorusegre vall a velemenyed, mint mindig persze. Nyilvan olyanra is van pelda, aki mar tobbgeneracios es megis elhetne akar a dedszulei orszagaban is, beilleszkedesni keptelen. De rengeteg ellenpelda is van arra, hogy mar a bevandorolt par gyereke nem is beszeli a szulei nyelvet peldaul. A pokos hasonlatod meg nevetseges. Bar ha te egy pokhoz hasonlitod magad itt Angliaban, akkor ez sok mindent megmagyaraz.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.03.23. 17:25:17

@NorthPier: ahogy ráérsz, tényleg, csak ne felejtsd el ;-)

tsabus UAE 2017.03.23. 17:58:02

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Nemá' ! Még mindig levegőért kapkodok az előzőtől, aztán most megint... :-D
Komolyan, ha eddig nem vetted a fáradságot, hogy tájékozódj, akkor már késő lenne veled Kuszaszem és a Fityesz kapcsolatáról vitatkozni. Nyilvánvaló, hogy az állásfoglalásod nem tényeken, hanem vakhiten alapul. Hitbeli kérdésekről meg, ugye...

Sean MacTíre 2017.03.23. 20:08:49

@tsabus [UK]: meg ugye az erzsiutalvanyt tenyleg nyomtatjak.

kék madár 2017.03.23. 21:16:46

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
"A fidesznek semmi beleszolasa nincs a penzugyekbe"
ugye amikor ilyen hulyesegeket leirsz, nem szamolsz vele, hogy teged neznek Fidesz trollnak?

kék madár 2017.03.23. 21:19:04

ez a @Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem milyen nicken futott korabban, Nagy Kekseg? Kb. annyira tragikusan tudatmodosult mint o volt

NorthPier 2017.03.23. 22:07:53

@kisrumpf: írtam privit, visszajeleznél lsz, hogy megkaptad, vagy sem? Mind a kettőt.

adg 2017.03.24. 04:17:47

@kék madár: nem, dehogy nagy kekseg. O Takareklangesz szemelyesen.
Nagy kekseg szemelyes viselkedesi igyekben adott keretlen iteleteket mindenkinek, nem annyira gazdasagiakban. O a jo erkolcsunket vedte.

Taxomükke (UK) 2017.03.24. 08:08:51

@puhacica: Pedig egyszeru dolgod van, egy feltunoen jokepu, magas, fess, szereny pacakot kell keresned.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása