oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. február 03. 06:31,  A nagy dilemma: hazatérés Magyarországra külföldi párral 334 komment

2017. február 03. 06:31 Határátkelő

A nagy dilemma: hazatérés Magyarországra külföldi párral

Van egy olyan érzésem, hogy Tibi dilemmájával az idő múlásával egyre több magyarnak kell majd szembenéznie, hiszen a külföldre költözés egyik következménye az lehet, hogy az embernek a párja is külföldi lesz. Mi a helyzet viszont akkor, ha közben mégis szeretnénk hazatérni, például az egyre idősebb szülők, a család miatt? Létezik-e egyáltalán ebben a helyzetben jó döntés?

Mikor érezted először úgy külföldön, hogy otthon vagy? Volt egyetlen ilyen pillanat, vagy egy folyamat része az érzés? Esetleg soha nem fogod magad otthon érezni? Írd meg a tapasztalatod, véleményed a hataratkeloKUKAChotmail.com címre.

kezfogo_no_ferfi_foto_pixabay_com_takmeomeo.jpg

„Hosszú idő óta foglalkoztat az alábbi dilemmám, a hónapok, évek múlásával egyre erősebben, de bármennyit töprengek, nem látom a jó megoldást.

2005 óta élek Londonban. Közepesen jó helyem van, bár az elmúlt 12 évet most már elég soknak érzem, s igen erősen gondolkodom azon, hogy végleg hazaköltözzek. 

Indokaim nagyjából ugyanazok, mint amelyekről már számos esetben olvashattunk: itt, bármennyi időt is eltöltök, bármennyire jól beszélem a nyelvet, csak idegen maradok. 

Hiányzik a család 

Magyar vagyok, az is maradok életem végéig. Néhány év, három-négy-öt még elmúlik anélkül, hogy az ember erre tudatosabban ráérezne, na de 10+ után bizony kijönnek az ember gyökerei. 

Hiányoznak a családtagok, hiányzik az otthoni légkör. Szüleim már mindketten jóval hatvan felettiek, évente kétszer-háromszor látom őket, s a gondolat, hogy ha nem változtatok az életemben, hamarosan a temetésükre kell majd hazamennem, teljesen elborzaszt. 

Gyerekek születnek és nőnek fel a családban, akik számára én nem vagyok más, mint a külföldi bátyus, aki pár havonta egyszer feltűnik, s akiről időről-időre nyilván említést tesznek otthon, de aki alapvetően nem tartozik oda, éli az életét valahol távol, s az útjai a családdal csak olykor-olykor kereszteződnek. 

Anyagilag megoldható lenne 

A lehetséges hazaköltözésemnek anyagi akadálya sem igazán van - az évek során keletkezett megtakarításaim otthon ügyesen forgatva még némi jövedelmet is jelentenének. Számomra elég lenne egy alapfizetés, egy részmunkaidős állás valahol, s a szükségleteim bőven biztosítva lennének.  

Na de jöjjön a dilemmám. Itt Londonban együtt élek a pakisztáni barátnőmmel és annak 15 éves lányával. Nyolc éve együtt vagyunk, s noha én soha nem rejtettem véka alá a majdani hazaköltözési szándékomat, ergo nem úgy indult a kapcsolatunk, hogy majd örökké fog tartani, az évek csak teltek, mi meg együtt maradtunk. 

Mielőtt megismerkedtünk, voltak magyar barátnőim is természetesen, mégis, ez a jelenlegi kapcsolatom a leghosszabb és a legharmonikusabb az összes közül.

Ők mindketten - nem kis részben az én segítségemmel - brit útlevélhez jutottak a tavalyi évben. Státuszuk tehát egy életre lerendeződött. 

Valahányszor hazamegyek látogatóba, ők is jönnek velem, s én is jártam már náluk Pakisztánban. Rendes, normális, hivatalos pár vagyunk. Nekem viszont az évek múlásával egy kínzóbb a honvágyam. Haza akarok költözni. 

Na de mi lesz ővelük? 

Velem jönni nyilván nem jó megoldás. Milyen jövő várna egy pakisztáni tinilányra és az anyjára Magyarországon? Egyáltalán, ki adná fel Angliát Magyarországért? Hogyan tudnának beilleszkedni, nyelvet, magyar szokásokat átvenni? Ennek józanul belegondolva nincs realitása. 

Ennyi év után, felteszem, még nekem magamnak is bizonyos időbe, energiába és munkába telik majd visszaszokni, pedig én magyar vagyok. Ráadásul nem is Budapesten élek, hanem egy álmos vidéki kisvárosban. Munkalehetőség, iskolák, stb., korlátozottak. 

Felelőtlenségnek érezném idehozni őket, akiknél minimum kétséges, hogyan menne a beilleszkedésük. Akik fel kellene, hogy adják a biztonságos londoni életüket egy átlag magyar életszínvonalért, nyelvért, szokásokért, melyeket jó eséllyel sosem éreznének magukénak. 

Nálam viszont ketyeg az óra 

Idén 43 leszek, s ha valamikor családot szeretnék alapítani, hát nemhogy már benne vagyok a korban, de már futok kifelé belőle. Úgy gondolom, max. 2-3 évem van még rá - ötven felé gyereket bevállalni már valószínű késő lenne. 

Elhagyni őket nyilván rendkívül fájdalmas lesz, nekem is, de az én fájdalmam nem lesz az övékhez mérhető. Míg én új életet próbálok kezdeni, ők itt maradnak a közös bérleménnyel, utcákkal, emlékekkel, mindennel. 

Utálom magam már csak a gondolatért is, kilépni az életükből csak úgy, de jelen helyzetben nem látok más megoldást. 

Kíváncsi lennék, járt-e, jár-e valaki hozzám hasonló cipőben, s ha igen, milyen kiutat lát belőle.”

HÍRMONDÓ

Külföldön dolgozó magyarok szépítik a statisztikát

Miközben a hivatalos munkanélküliségi adatokat diadaljelentésként adja el a kormány, a kép messze nem olyan szép, amilyennek látszik, az adatok ugyanis csalókák.

Lecsaphatnak a legálisan Amerikában dolgozókra is 

Komoly szigorítás várhat az Egyesült Államokban dolgozó külföldiekre, ha igazak a sajtóban keringő elnöki rendelettervezetek.

Indulhat a Brexit 

A brit parlament alsóháza jóváhagyta azt a kormányzati határozattervezetet, amelynek elfogadása szükséges ahhoz, hogy hivatalosan is elindítsák a brit EU-tagság megszűnéséhez vezető folyamatot.

Több lesz a nyugdíjam, ha kint is dolgozom még nyugdíjasként? 

Mi a helyzet azokkal, akik Magyarországon már nyugdíjba mentek, de éreznek még magukban annyit erőt, hogy külföldön is dolgozzanak pár évet? A kérdésre a nyugdíjszakértő válaszol.

(Fotó: pixabay.com/Takmeomeo)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.  

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia vegyespáros hazaköltözés

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1312177296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LittleG (uk) 2017.02.03. 20:06:34

@Eddie Shrote15: Az az Eddie Irorszagban elt azt hiszem es ugy emlekszem, sokkal harciasabb volt a stilusa :)

LittleG (uk) 2017.02.03. 20:15:46

@P.Elliot: :) olyan keplekenyen irtal, lattam is magam elott a jelenetet :)

Csak az a baj, hogy mikor az ember benne van erzelmileg rendesen, akkor szerintem nem tud ilyen higgadtan viselkedni...

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.02.03. 20:19:47

@sellőlány: ugrálok is örömömben. Még egy topiktársra való utalást is bennehagyott, hadd találgassanak az olvasók, ki a fene az. Eh.

DieNanny CH 2017.02.03. 20:20:53

@Shanarey:

"Erre jó egy végrendelet is. Amelyben kitérsz arra hogy még véletlenül se akarjanak életben tartani."

Te várjál, végrendeletet csak halálozás után bontanak fel. De ha nem hagyják meghalni, akkor mikor bontják fel?

SzZoole 2017.02.03. 20:25:07

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: az elettársi kapcsolat is olyan mint a hazassag,3 ev hazassag/elettársi kapcsolat utan lehet kerni ha Az egyik fel Brit allampogar.

nyuszigonosz 2017.02.03. 20:28:04

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Nanny, erre van a Patientenverfügung nevü szintén letétben lévö dolog is. A végrendeletet sem minden esetben csak halál után nyitnak ki, letétben lehet egy ilyen irányú rendelkezés is.
Egyszóval írásban letétbe helyezett rendelkezésröl van szó.

gabors 2017.02.03. 20:55:54

@tsabus [UK]: "miután elolvasta a poszt angol fordítását... " miert hl van leforditva ? :-)

Mrs. Clayton 2017.02.03. 20:56:39

@LittleG (uk): barhol a vilagon, hiszen csak egy katolikus egyhaz van, annak meg van nehany puspoke, akik engedelyeznek ilyesmit, a fent emlitett feltetelek teljesulese eseten

Shanarey 2017.02.03. 21:00:08

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

Lehet efféle papírt gyártani, és valami közjegyző féleségel hitelesítve ügyvédnél letétbe helyezve, avagy hozzátartózónál hagyva élesíthető, ha a helyzet olyan lesz. Na meg sok kórház (legalábbis a hanyatló nyugaton) befogad olyan nyilatkozatot amely az újraélesztést, és a gépek általi hosszútávú életben tartást jelzik nemlegesnek, az adott személlyel kapcsolatban.

@rebel rebel:

A határátkelő bizonyos posztjai nálam is ilyen érzést keltenek. De szerencsére ez nincs sűrűn.

gabors 2017.02.03. 21:01:04

@Mrs. Clayton: " mig a masike meg katolikus pap volt "

na es ehhez a papa mit szolt ? vagy le vagyok maradva es Ferenc alatt mar ez is megy ?? (mar ideje volt:-)

SzZoole 2017.02.03. 21:08:53

@Shakti Rom: dicsak a bazsevas gadzso visszasomfordalt?
Hun maratt a rusnya avatarod?:))

Shaktee 2017.02.03. 21:10:55

@Zoole[uk]: :)) dikk má grofókám, hogy a rák citerázzon a beleiden :)
Django lesz a pofám, dzsanázod lyól? ;)

SzZoole 2017.02.03. 21:13:52

@Shakti Rom: dzsanazom gadzsokam,hogy a hazad legyen 4 emeletes,lift meg lepcso benne egysem,oszt gorcs rangasson benne fel s alá:)))

sellőlány 2017.02.03. 21:15:10

@kisrumpf: Ugyan már Moni, nem mindegy, miképp leszel ismert? Reméljük, megdobja a megrendeléseket. ;-)

Shaktee 2017.02.03. 21:15:31

@Shanarey: jaja, ha így lenne akkor nem lógnánk itt.

A mai kicsit kétes, de megnyomta a kellő gombokat.

Mrs. Clayton 2017.02.03. 21:16:26

@gabors: nem ertem melyik resszel van bajod? Azzal hogy egy katolikus pap fia elvesz egy muszlim imam lanyat? Gondolom nem esik meg minden nap, de annyira nem lenne meglepo, azert nem minden muszlim es katolikus hard core a vallasaban.
Egyebkent az interneten olvastam nem tudok az illetokrol semmit.

Bredpitt Monika 2017.02.03. 21:27:35

@Eddie Shrote15: megértem a problémád, teljes mértékben

én is írtam egyszer ide kétségbeesésemben egy posztot, valami választ vártam, idegen emberektől, hátha tőlük majd jön valami értelmes ötlet.......

százból kb 98-an azt mondták haza ne menj, aztán mégis hazajöttünk, soha nem bántuk meg, pedig nálunk a férjem volt a tét és a lányom apja, hű, de rohadtak vagyunk,

neki is volt választása, de nem jött, öt évig volt itt és mivel néha úgy kellett a fizetéséért megküzdeni (szép, nagy darab ember) hogy egy építkezésen a volt főnök nyakára kellett tennie a kezét, hogy megkapja a járandóságát..........aztán mégis csak a kétharmadát kapta meg a pénznek, amit a főnök a zsebéből húzott ki, na ezért nem jön inkább

most látogatóba jön hozzánk és úgy döntöttünk, hogy lányunk itt járja ki az általános iskolát, nekünk ez működik, mert mi ilyen szemét ládák vagyunk, a lányom meg én

persze annyi mindent nem tudnak az emberek a mi kapcsolatunkról, de azért jól megmondják a tutit, nem kell vele foglalkozni

ha nem fogod tudni legyőzni a honvágyad úgyis hazajössz, itt inkább úgy látom azt kell eldönteni, hogy valóban van e köztetek olyan kapcsolat, amiért érdemes még kompromisszumot kötni,

egyébként én Budapesten élek, itt járok dolgozni Pestről Budára ötször egy héten, látok egy csomó idegen embert és direkt figyelem az arcokat sokszor, semmi nyomát nem látom az idegengyűlöletnek, az emberek munkába sietnek , nem néz senki ferde szemmel az én nigériai szomszédaimra sem.......

kívánom , hogy jó döntést hozz, és nehogy sírj a mai válaszok után ...........

gabors 2017.02.03. 22:24:04

@Mrs. Clayton: " katolikus pap fia" azt hittem ez ilyet nem engedi egyelore az egyhaz de mondom nem kovetem annyira hiszen az homoszexualisokat sem iteli el Ference papa :-) (rahagyja az "istenre" ezt)

volt katolikus pap meg elmenne az viszont nem adhat ossze senkit

nem tudom mi mas variaco lehet (orokbe fogadott egy fiut ezt szeretik csinalni de az meg nem venne felesegul senkit ??)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.02.03. 22:24:20

@Shanarey: "Most mondok egy csúnyát, emiatt lehet lőni rám.
A szüleink, a múlt, mi vagyunk a jelen, a gyerekeink a jövő. Ez nem jelenti azt hogy ne szeressük, avagy tiszteljük a szüleinket, csak azt hogy helyén kell kezelni a dolgot. "

Megnyugodtam, hogy akkor nemcsak nekem jutott ez a gondolat eszembe ! :) mert nekem is pont az volt az elso reakciom, hogy barmilyen gonoszul is hangzik, de amikor az ember felno, es sajat csaladja van, akkor mar az kell, hogy legyen az elso szamu preferencia az eleteben. Persze ez nem azt jelenti, hogy az idos szulokrol nem kell gondoskodni, de akarcsak egy szulo elengedi a felnott gyereket, ugy a felnott gyereknek is el kell "engednie" a szulot. Remelem, eleg erthetoen fogalmaztam :)

LittleG (uk) 2017.02.03. 22:42:49

@Mrs. Clayton: Hm. En ugy tudtam a kat. Egyhaz ezt teljesen elutasitja.

Mrs. Clayton 2017.02.03. 22:52:31

@LittleG (uk): az lehet hogy lesznek olyanok, akik nem fognak eltero vallasu parokat osszeadni, de nincs kifejezett ilyen eloiras vagy tiltas sem a katolikusoknal, sotnem minden muszlim imam fogja visszautasitani ha muszlim no akar katolikus ferfihez hozzamenni
Egyebkent miert utasitana el a katolikus egyhaz?

SzZoole 2017.02.03. 22:52:50

@LittleG (uk): a katolikus egyhaz sok mindent elutasit.
Azt mondja az iras;
Hogy amit Isten összeköt,azt ember szet nem vallasztja.
Ehez kepest 2x volt egyhazi eskuvom(persze 2 kulombozo holgyel)mindez csak penz kerdese volt.
Na akkor ez hogy van?:)))

Taxomükke (UK) 2017.02.03. 23:07:40

@adg: Szerintem igazad van. Kicsit el lett tulozva ez a nagy nekieses.

Csodabogár 2017.02.03. 23:39:56

@Mrs. Clayton: Most már csak azt nem értem, hogy miért kell feltétlenül egyházi esküvő. Tegnap itt háborogtak a népek, mert megkérdezték Svájcban valakinek a vallását. Most meg csak egyházi esküvőről szól a dolog itt.
Ha anyósom nem erőszakoskodik, biztos nem lett volna egyházi esküvőm, de ettől a házasságom pont ugyanolyan jó lett volna. Végül is csak a hivatalos, u..n. polgári házasság számít, ügyes bajos dolgok intézésében.

adg 2017.02.04. 01:35:49

@gabors: ilyen variacio. Konkretan tudok ilyenrol, es teljesen rendben van egyhazjogilag is.

hataratkelo.blog.hu/2017/02/03/a_nagy_dilemma_hazateres_magyarorszagra_kulfoldi_parral/full_commentlist/1#c32290570

Nekem volt tanarom, akit nem engedtek a kommunizmusban teologiara, de vilag eleteben pap akart lenni. A rendszervaltaskor kozel 60 eves volt, es beiratkozott teologiara, es azota lehet, hogy pap lett. Ha meg el egyaltalan.

adg 2017.02.04. 01:37:25

@Taxomükke (UK): a kollektiv dontes szerint szarember. Ez van. Mondjuk szerintem akkor csak ugy lelepett volna, es sose tudjuk meg.
Na mindegy. :)

M. Péter 2017.02.04. 02:57:24

@gabors: A keleti katolikus egyházakban, amelyeknek szintén a római pápa a feje, lehet nős férfi is pap. Viszont felszentelés után már nem lehet házasodni, és nős férfi nem lehet püspök. A nyugati katolikus egyházban házas papok, olyanok, akik valamelyik másik egyházból tértek át a katolikusba.

gabors 2017.02.04. 05:08:15

@M. Péter: koszi nagyon nem erdekel amugy ez a 2000 eves szekta :-) azt csinalnak amit akarnak amig nekem nem kell fizetnem nekik vagy kovetnem a dogmaikat ...

kakuto 2017.02.04. 07:10:37

@tanato:

En mar irtam korabban angliaban elunk a felesegem muszlim vallasu es nincs ezzel semmi gond. Ha nem mondja neked hogy muszlim meg nem mondod rola.
A nagyapja akitol engedelyt kertem hogy elvegyem vallasi vezeto haringay keruletben es sokat segitett rajtunk az evek folyaman. A nagyszulok neveltek fel a felesegemet eloszor is. Muszlim es muszlim kozott annyi fele kulonbseg mint kereszteny es kereszteny kozott. Adolf hitler is velhetoen kereszteny csaladba szuletett meg bojte csaba is a kulonbseget erzitek.

Unnepli az egesz csalad a karacsonyt husvetot is az elmult 5 karacsonyt az o csaladja koreben toltottuk.

Turchi 2017.02.04. 07:11:05

@Bredpitt Monika: " de rohadtak vagyunk", " mert mi ilyen szemét ládák vagyunk"
Ilyeneket írtak volna? Nem emlékszem de biztos.

"persze annyi mindent nem tudnak az emberek a mi kapcsolatunkról, de azért jól megmondják a tutit, nem kell vele foglalkozni"
Persze hogy az olvasók nem tudnak semmit az ide írók kapcsolatáról, max. amit a posztoló közöl. Megmondják a tutit= leírták a véleményüket ami nem egyezett a tiéddel. De az egyezést elvárni valóban naivitás. Nem kell a kommentekkel foglalkozni? Akkor posztot sem kell ide írni. Én sem látom az idegengyűlöletet Pesten viszont azt igen hogy az emberek utálják egymást származástól függetlenül is. Ezzel a véleményemmel persze nem kell egyetérteni, mint ahogy én kifejezetten örülök ha valaki itt jól érzi magát.

Turchi 2017.02.04. 07:11:09

@Zsuzsi65: Igen érthető és én is így gondolom.

LittleG (uk) 2017.02.04. 09:27:01

@Mrs. Clayton: Nem a kulonbozo vallasu parokra gondoltam, hanem a meleghazassagokra, ugy tudtam, oket nem adjak ossze katolikus templomban, legalabbis regebben igy volt, ha meg valtozott, az eleg nagy hirveressel jart volna, gondolom, mint az pl ha papok nosulhetnenek. De utananezek.

kakuto 2017.02.04. 09:27:46

@tanato:
itt angliaban meg nem kell templonban hazasodni csak a councilnal valo szamit. Templomba nem szivesen teszem be a labam bar komfirmalt reformatus vagyok, de poganynak tartom magam. A gyerekunk mindket vallast tiszteletben tartva no majd fel(vagyis en a keresztenyseget nemsokra tartom, bar egyik vallas se a kenyerem)
A mecsetben nem hazasodhattunk volna mert en nem tertem at muszlimnak de nem is vartak el a csaladban. Egy aldas leehetett volna rank a mecsetben a nagymama akarta 300-400 ember meghivasaval de minnem akartuk a nyugot a nyakunkba.
az eskuvonkon nem volt disznohus es este 8ig nem vehetett senki szeszes italt a barbol...(en mondjuk nyugtatonak ittam flaskabol :)

LittleG (uk) 2017.02.04. 09:31:51

@Zoole[uk]: Hat, pedig nem lehetett volna ketszer :) a masodik itt volt?'

En katolikus vagyok, most megint jarok templomba (kb 10 evig nem), es ugy tunik,itt egesz masok. Emberibbek, a pap itt meg egyszer sem fenyegetozott a karhozattal a misen, meg a misen egyaltalan nem mondjuk a mellveregetos en vetkem, en vetkem, en igen nagy vetkem reszt stb.

LittleG (uk) 2017.02.04. 09:36:38

@kakuto: Szerintem mashol sem "kell" templomi eskuvo, csak aki akarja

SzZoole 2017.02.04. 09:40:23

@LittleG (uk): nem itt,otthon történt.
Az első 1993.08.14.-én(1995.11.23. vallás )
A második 1996.06.01-én.

tanato 2017.02.04. 09:44:54

@kakuto: Nagyon szépen köszönöm az írásodat,valóban én is így gondolom mégiscsak előre haladunk és létezik illetve egyre több ilyen vegyes házasság jön majd létre ami pl. 20 évvel ezelőtt elképzelhetetlen lett volna/Lásd az idézett német játékfilmet./
Egyébként megkérdhetem honnan valósi az asszony?
A muzulmán ünnepeket ugyanúgy megünneplitek mint a keresztényeket?

2017.02.04. 10:16:00

Láthatóan... már döntöttél!
Akkor lépj, mielőbb.

Az időhúzás csak öl-butít és nyomorba dönt.
Főleg az elhagyandó félnek árt.

2017.02.04. 10:16:05

"A keleti katolikus egyházakban, amelyeknek szintén a római pápa a feje"

Mi van?!!!

Nem a pápa a feje.

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2017.02.04. 10:16:10

"hiányzik az otthoni légkör" miért hiányzik a késsel vágható depresszió a kilátástalanság?

Netuddki. 2017.02.04. 10:39:09

@Mr Eggs: Vakok közt félszemű a király...

Netuddki. 2017.02.04. 10:39:42

Szerintem tedd fel a kérdésedet a CS&P blogban! Kimerítő választ fogsz ott kapni rá a lúzer "alfahímektől".

Szerintem meg a válasz benne van a levélíró levelében. Haggyad a nőt és a gyerekét Angliában, úgyse szereted, te meg húzzál haza mint nemsokára a vadlibák.

aaeronika 2017.02.04. 11:07:44

Azt írja, csalàdot akar, mert kifut az időből. Majd azt írja, el akarja hagyni a családját, mert túrórudi, meg nem akar ő lenni a külföldi rokon. A nő meg a kislány a családja nyolc éve. Hazamegy felcsinálni valakit, mert midlife-crisis van, aztán majd őket is otthagyja nyolc év után? Nem értem. Vagy annyira nagyon fontos továbbörökíteni a saját magyar géneket, hogy ez elég indok elhagyni élete párját, a családját emiatt?

marczy 2017.02.04. 11:08:03

Hát én biztos, hogy nem ajánlanám a hazaköltözést, ha "csak" dolgozni akarsz, mert nemhogy nem várják tárt karokkal az embert, hanem még bele is rúgnak párat. És mindegy, hogy pakisztáni vagy magyar vagy szingaléz. Egyszerűen nincsenek meg azok a kapcsolatok itthon sem, hogy ez ne így legyen. "Idejött ez az ember és azt hiszi, ő a király" és hasonlókat fognak mondani. Az ápolásban nyújtott segítség meg hát itthon... jobb, ha nem is emlegetjük. Vannak ismerőseim, akik nagyon szenvednek ettől, pedig ketten vannak + szakápoló. A legjobb az volna, ha valahogy ki lehetne vinni az öregeket, vagy a kinti fizetésből megfizetni az ápolást, ha a helyzet úgy hozza.
Itthon viszont ugyanúgy a nulláról kellene magad felépítened, ami semmivel sem könnyebb, mint kint, pláne ennyi év után.
Nagyon sokan megbánták a visszaköltözést, az én családomban is. Mert a kinti normális munkakörülmények után szaladtak bele az itteni mentalitásba, pedig ugyanazt a munkát végezték, és nem hiszem, hogy a kinti tudásukat elfelejtették volna. De nem bírták sokáig, és tanúsíthatom, hogy nem a saját hibájuk miatt. Szerencsére azóta a helyzet rendeződött, de akkor sem volt könnyű. A legelszomorítóbb az, ha valaki kint magas állásban dolgozott, de haza akart jönni, és az lett a vége, hogy az utcán koldul a szerencsétlen. Mert ilyen is van.
Egyetlen esetet tudok elképzelni: ha van benned annyi, hogy vállalkozást nyiss, akkor viszont igenis gyere. De akkor sem lesz könnyű, mert a papírmunka európai összehasonlításban rengeteg és elég kevés segítséget adnak ehhez.

2017.02.04. 11:08:09

@puhacica: kimaxoltad az empátiát, "csodás harmonikus személyiség" lehetsz, hogy ennyi indulatot vált ki belőled egy másik ember dilemmája. Magadban kellene először rendet tenned.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.02.04. 11:08:25

@Turchi: Nekem nemugy jott le, hogy mastol akar "csaladot", vagyis gyereket ( De utalom , mikro a falunkban is igy beszelnek, hogy ket csaladja van, nem baszki, ket gyereke van, egy csaladja)

@hagyma: hat ez nagyon sok sebbol verzik -miert is?
egy Magyar hogy szerez a bartnojenek brit utlevelet? - Egyszeruen, ha o maga brit allampolgar lesz, akkor ha hazastarsa ( ez nem derult ki) konnyebben jut brit utlevelhez, ha nem eu-s.

ha szereti , maradjon vele, ha nem nem - ez nem ilyen egyszeru. En is szerettem az exem, nagyon is, megsem maradtam vele

8 ev nagy ido es most akar csaladot alapitani? - senkinek semmi koze hozza, ki mikor hogyan alapit csaladot. Amit ebben az esetben sajat gyerekre is lehet erteni ( mint ahogyan utana irja is, hogy erre gondolt)

hat van neki, pakisztani baratnoje, nevelt lanya..... - es ez kizarja, hogy sajat gyereke is legyen?

ha nem szereti huzzon haza - nekem nem ugy jon le, hogy nem szeretne, kulonben nem dilemmazna.

En pl. ha lenne egy fix sved ajanlatom, lehet rabolinatanek azonnal, a tobbit meg elrendeznenk a ferjemmel. De mi ugy jottunk eleve ossze, hogy mar a kapcsolat elejen megmondtam neki, hogy en kulfoldon szeretnek elni, ha josz josz, ha nem josz maradsz.

Turchi 2017.02.04. 11:31:27

@tildy[UK]: "De utalom , mikro a falunkban is igy beszelnek, hogy ket csaladja van, nem baszki, ket gyereke van, egy csaladja) "
Ezt nem én mondtam, gondolom nem is rám céloztál!
Mindenkinek másképp jött le az írás, ez természetes. Nekem így, neked úgy.
"senkinek semmi koze hozza, ki mikor hogyan alapit csaladot"
Így van. Ezért le sem kell írni posztot és nem kell kommentálni sem. Csak ugye ez egy blog.
"ha nem szereti huzzon haza - nekem nem ugy jon le, hogy nem szeretne, kulonben nem dilemmazna."
Ebből az írásból nem derül ki tisztán hogy mi a helyzet, így mindenki találgat. Ahogy mi is. Ha nekem ilyen dilemmám lenne, nem a netre írnám, főleg nem válaszokat várva. Ahogy te is írod, elrendeznéd a férjeddel. Így is kell.

macamuca [IHUN] 2017.02.04. 11:51:17

@adg:
Izé, ki (!!) nem engedte teológiára az említett volt tanárodat??? Akinek a rendszerváltásig (=60 éves koráig) kellett várnia arra, hogy beiratkozzon??
Mert ha a "komenyisták"-ra gondolsz (úgy értve, hogy említett tanárod őket okolta, hogy ők nem engedték, miattuk nem lehetett pap korábban), akkor ez szimplán nem igaz: volt-működött a teológia, oktattak-szenteltek pappá a cucilizmus időszakában is. (egy pap barátom mesélt, kérdésre-kíváncsiságomra a teológiai éveiről, igen komoly/kemény/szigorú felvételi követelmények voltak-vannak, pld komoly ének (és zenei) képzés is van, a botfül, fahang a felvételin kiderül, oszt mehet a jelentkező...., aminek ugye semmi köze a hitbeli ügyekhez, node a pap jócskán énekel is, ha ott komoly gondok vannak, akkor nem alkalmas = nem veszik fel..., a többi kritériumot nem is említve...).
Ha meg családi -magánjellegű "nem-engedés", akadály, stb volt a háttérben esetleg (ez is simán belefér), annak mi köze a komenistákhoz/rendszerhez? Semmi. Aki emiatt (családi nyomás) vár valamire-valamivel 60 éves koráig, az..., na, szóval annak sincs semmi köze az aktuális rendszerhez.
(jut eszembe, nagybátyám a 60'-as évek közepén kezdte el a debreceni refi gimit, amit aztán 3 év múlva otthagyott (másik gimiben érettségizett, majd felvételi után a BME-n folytatta), mamám őszinte bánatára, merthogy a szülői=anyai elképzelés az volt, hogy ref. tiszteletes (=pap) lesz, de a kamasz srác másként gondolta (és folytatta)..., szóval nagyon is volt teológia, minden felekezetnél.)

paszto 2017.02.04. 11:59:31

A helyedben nagyon meggondolnám a hazatérést. Az ember hajlamos csak a szépre emlékezni, és természetesnek venni a kinti élet pozitívumait, aztán gyorsan szembejön a magyar valóság.

adg 2017.02.04. 12:46:22

@macamuca [IHUN]:
"volt-működött a teológia"
"oktattak-szenteltek pappá a cucilizmus időszakában"
"szóval nagyon is volt teológia, minden felekezetnél"

Most ugy tunik, bocs, ha nem, hogy valamiert nagyon felkaptad a vizet, legalabbis a boven alkalmazott felkialto es kerdojelekbol, stb.

Kitalaltal valamit, amit nem mondtam (nem volt teologia), majd azt cafolod (de volt, nagyon is), es ujabb dolgokkal alsz elo, cafolando az altalad nekem tuladonitott gondolatokat (komoly felveteli, csaladi okok), majd ervkent jon a nagybatyad, es remekul megcafoltal valamit, amit nem is mondtam.

Legy' szives es olvasd el meg egyszer, amit irtam. Es csak amit irtam, ne gondold tovabb, csak annyit irtam, ami ott van. Amiket fentebb ideztem toled, azoknak egyiknek sem allitottam az ellenkezojet.

A pap baratodat esetleg kerdezd majd meg legkozelebb az akkori allamilag felallitott kvotakrol is.
Kerdezd meg, hogy a civil teologiai oktatas hogyan zajlott. Mikepp erintette a rendszer a szerzetesrendeket, hogyan mukodtek ezek a dolgok 45 utan kozvetlenul pl., vagy a korai kadar idoszakban, stb.

Egyetlen szoval nem allitottam, hogy nem volt teologia, vagy nem szenteltek pappa senkit, vagy semmi ilyesmit.

Nyilvanvalo, hogy a tanarom sem jart el minden evben felvetelizgetni, hanem fiatalon volt nehanyszor, aztan beletorodott, majd a rendszervaltaskor ujraertekelte a helyzetet, es nekivagott megegyszer. En legalabbis igy ertelmezem.

Van a paromnak egy baratnoje, aki azt szokta mondani, hogy o jogosan mondhatja, hogy Rakosi apam. Ugyanis az o apja is pap akart lenni, de a kvotak miatt kirugtak a teologiarol, majd nehany evvel kesobb megnosult, es igy szuletett meg a baratno. Ha nincs kvota, o pap lesz, es nincs baratno.
A nejem es csaladja, valamint ismerosi kore amugy meglehetosen erintett a temaban, nem egy pap barattal beszelgetes szinten.

Beszelgess még az ismerosoddel egy kicsit, vagy mas idosebb papokkal...

Mrs. Clayton 2017.02.04. 13:22:44

@LittleG (uk): ahh, en a kulonbozo vallasuakra gondoltam, angliaban az anglikan egyhaz nem ad ossze azonos nemueket, de mas egyhazak igen, skociaban is hazasodhatnak azonos nemuek egyhazi szertartas szerint
Itt olvasgathatod h hogyan kik milyen feltetelek szerint
www.citizensadvice.org.uk/family/living-together-marriage-and-civil-partnership/getting-married/
@Csodabogár: nem hinnem hogy feltetlen kellene egyhazi eskuvo, ha a fenti linken korulnezel, akkor lathatod hogy itt az egyhazi eskovo, nem mind, azonos rangu es erteku mint az anyakonyvezeto elotti, mindenki olyat valaszt amilyet akar, megeskudni (milyen erdekes szo ez) vagy meghazasodni se kotelezo

Mrs. Clayton 2017.02.04. 13:29:02

@kakuto: nem csak a register officban kotott hazassag szamit, sot az anglikan egyhazon kivul mas egyhazak altal kotott hazassag is ervenyes hazassagnak szamit

puhacica 2017.02.04. 13:30:48

@Kulics: mar rend van nagyjabol, de eltartott egy darabig, amig a poszterhez hasonlo nagyszeru ferfiak nyomait eltakaritottam, ugy, ahogy.

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2017.02.04. 13:35:06

@Shanarey: Balkézről jelentése házasságon kívüli saját gyerek. Nevelt gyermekkel nem azonos.

graphics 2017.02.04. 13:35:19

Hiányolom a posztoló párjának és gyermekének véleményét!
Bár többen is megemlítették, de valahogy ügyesen kikerülte a választ... szóval ezt már eldöntötte és csak megerősítést vár!

43 évesen egy férfi _nem_öreg családot alapítani: akár 70 évesen is lehet gyereke, ha van mivel.
50 éves korom után(!) született a legkisebb lányom, aki most tündéri 16 hónapos :)

Menjen csa haza Abszurdisztánba egy hétre/hónapra és sikítva fog visszamenekülni! :D

12 év nagy idő és megszépíti a régi emlékeket. Alapvető emberi tulajdonság, hogy a rossztól tudat alatt is igyekszik szabadulni, ezért van az, hogy ,,..bezzeg régen...''. A világ sajnos nem áll meg közben.

Abba belegondolt-e a posztoló, hogy ha rosszra fordul a sora és újra kimenne -- felmelegítve a töltöttkáposzta-kapcsolatát, ott is változhat az élet. A kedves, engedelmes pakisztáni barátnő esetleg már férjhez is ment és szült egy gyereket másnak.

Arról sem szól a történet, hogy az elhagyott barátnő és gyereke miből fognak élni Angliában. Van-e munkájuk, megélhetésük?
Szerintem állampolgárság ehhez kevés.

sírjatok 2017.02.04. 13:35:21

@kakuto: "itt angliaban meg nem kell templonban hazasodni csak a councilnal valo szamit. "

:DD Szerinted hol "kell"?

sírjatok 2017.02.04. 13:35:40

@aaeronika: "Vagy annyira nagyon fontos továbbörökíteni a saját magyar géneket, hogy ez elég indok elhagyni élete párját, a családját emiatt? "

Mindennél fontosabb. Erre programoz az evolúció 3 milliárd éve.

2017.02.04. 14:24:17

Nem neveznem kapcsolatnak, amibol ilyen lazan, a csaj megkerdezese nelkul akarsz kilepni. Szoval elvettel nyolc evet a csaj eletebol, ami alatt ferjhez mehetett volna, majd most ott akarod hagyni. Galans lovag, mondhatom. Mennyi idos, hogy nem lehet tole gyereked? Nem ertem. Nagyon ugy latszik, hogy csak kellett valaki, aki mossa a gatyadat es neha meg lehet dugni, de kulonben nem szereted, csak kenyelmes, mert nem vagy egyedul, de a csaladod elott mar nem vallalod fel. Pfuj.

P.Elliot 2017.02.04. 14:34:54

@macamuca [IHUN]: Nem vettek fel a papneveldebe akiknek nem volt zenei hallasa?
Erre tudok mondani sajat kezbol ellenkezot. A katolikus papunknak volt egy fiatal kaplanja , visszagondolva nem lehetett tobb mint 25-26, en 8-9 eves tehat 56-utani rogtoni tortenet. Nem eleg hogy az enek helyett bogott mint a tehenek, rettenetesen rossz hangja volt, zenei kepzesrol nincs emlekem mert volt kantor, nem neki kellett orgonalni es ami a legfurcsabb volt, dadogott. Nem tul feltunoen de osszekevedtek a szajaban a szavak neha, senki semmi furcsat nem latott benne hogy ez itt pap illetve az lesz majd belole egyszer, Isten felkent szolgaja.
Hogy visszaemlekszek ra az attol van hogy egyszer egy hittanoran amit o tartott es amin en valahogy nem figyeltem, lekevert egy pofont. A pofon jo eros volt, bepirosodott a kepem es volt nyoma mert amikor hazamentem, anyam kerdezte hogy mi tortent az arcoddal, meg piros volt.
Muszaj volt megmondani.
Nagyon vallasos anyam a vegletekig felhaborodva maga utan rangatva elrohant a templomba a paphoz a kaplan is ott volt es ramutogato ujjakkal idezett a bibliabol hogy aki az arcot uti meg az a lelket uti meg vagy valami ilyesmit. Es hogy az o gyerekehez hozza ne merjen megegyszer nyulni.
A pap lehordta a kaplant, lecsendesitette az anyamat es valoban nem fordult elo ilyesmi, igazabol ha a szuleim bosszualloak apam utalta a papokat de senki nyakat ki nem torte volna de neki a sztori ugy remlik nem lett elmeselve mert tobbet nem engedett volna el a katolikus templomba hanem vitt volna a sajat reformatus templomaba ahova egyebkent is jobban szerettem jarni.
Szoval vettek fel papot beszedhibaval es rossz enekhanggal is, nem igazan tolongtak a fiatalok abban az idoben a teologiara szerintem orultek ha barki jelentkezett.
Egyebkent egy csinos feketehaju, jokepu pasas volt talan meg elhet, jo lenne megkerdezni tole hogy emlekszik-e meg ram? Es hogy miert kellett akkora pofont adni hogy mint az 5 ujja ott maradjon, figyelmetlen voltam ugyan de jo gyerek mindig es hogy nem haragszom am erte, ez is egy emlek a gyerekkorbol, istenem,... utana sem ereztem haragot iranta.

DieNanny CH 2017.02.04. 15:13:11

@LittleG (uk):

Ahhoz mit szólsz, én meg sem vagyok keresztelve, de van 3 keresztgyerekem, mindhárom katolikus templomban, pap által lett keresztelve... 2 Mo-on, 1 Svájcban.

Shaktee 2017.02.04. 15:13:17

@Kulics: laza ő alapból, csak a dobbantás cipője szorítja még egy kicsit.

Nancsibacsi 2017.02.04. 15:21:51

Akkor kellett volna gondolkozni amikor felszedted a csajt. Most már ott ragadtál Angliában - ha tetszik, ha nem.
Ha hazajössz 43 évesen eleve nem fognak tolongani érted a gyerekre vágyó nők. De ha mégis lenne olyan, aki lát benned lehetőséged, az akkor fogja majd fejvesztett menekülésre a dolgot, amikor megtudja hogy egy 8 éves kapcsolatot kukáztál honvágy miatt.

vizsla_barat 2017.02.04. 15:37:29

Maradj Londonban. Vedd el a csajt.

2017.02.04. 15:56:34

@Nancsibacsi: neeeem??? eszméletlen dömping van 40+os csajokból, akik MOST akarnak GYEREKET de RÖGTÖN !!! mindegy kitől csak jöjjön valaki. Szerintem te nem látod a valóságot.

Shanarey 2017.02.04. 15:58:58

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás:

Örülök hogy felfogtad a hozzászólásom lényegét.

Shanarey 2017.02.04. 16:15:25

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

Én megvagyok keresztelve, de a lányom az nincs.
Majd ő el dönti mi akar lenni.

élhetetlen 2017.02.04. 16:59:21

@tanato: Bocs, csak belebeszélek, úgy ismertem meg a srácot, hogy mint kíváncsi újságíró, eljött fél évre Magyarországra angolt tanítani. Londonban élnek, egyiptomi muzulmán nő a felesége. A nő két órával az érkezésünk előtt tudta meg, hogy megyünk, de azért összedobott egy három fogásos vacsorát (csak abból, amit otthon talált), a sráccal megittunk egy liter vodkát, elröhigcséltek azon, hogy a feleség nem iszik, mert tiltja a vallása, de a srác megjegyezte, hogy alkoholos bonbonokat azért csipeget, szóval elvoltak.

élhetetlen 2017.02.04. 17:48:41

@Csodabogár: „eleve nem volt ez a nő az "igazi"”. De nyolc év, az nyolc év. Azalatt már megismered a másikat, ha csodát nem is, de legalább tudod, hogy mit várhatsz. Gondolatmeneted követve, az lehetne szerencsés megoldás, hogy hazajön, aztán három hónap múlva belátja, hogy kár volt elhagyni őket, és kezét tördelve visszamegy hozzájuk. De mi van, ha hazajön, találkozik valakivel, és azt hiszi, ő az igazi. Már nincs nyolc éve, egy év után elveszi (fejest ugrik a bizonytalanba), jön a gyerek, aztán három, négy év után rájön, hogy ő sem az igazi. Akkor mi van? Ha a posztoló megteheti, akkor azt ajánlanám, amit te is, hogy vegyen ki fél év szabit, jöjjön haza, próbálja ki, hogy hiányzik-e a kinti családja, de addig itt se kötelezze el magát. Egyetlen dologban van ellenvetésem, a nő és a gyerek ideköltözése. Én itt élek, és sajnos, most az van, hogy, ha pakisztáni, akkor az a baj, ha nem tudják, akkor cigánynak nézik, és az a baj. Ez borzasztó, de ez van.

skye8 2017.02.04. 18:52:30

Wow lemaradtam a bulirol :)) en Nem tartom egy szemetladanak a posztolot, megprobalta az angliai eletet, Nem jott be. a jelenlegi parkapcsolata egy 'ha nincs LO jo a szamar is' tipusu erdekkozossegnek tunik. En Nem itelem el, Es azt sem tartom szornyunek Hogy Nem tudott apakent viselkedni a fogadott lanyaval. Itt inkabb a partnerere vagyok kivancsi, biztosan eszrevette hogy a poszter Nem tud beilleszkedni Es gondolom azt is Hogy a lanyaval nincs Szoros kapcsolata.ha mindezeket a partner el tudta fogadni, akkor valahol neki is megfelel Ez a helyzet. Arra vagyok Meg kivancsi Hogy miert nincs kozos gyerek, Es Hogy mi akadalyozza a posztolot abban Hogy csaladkent tekintsen a nore es lanyara.
A be Nem illeszkedeses fazison en is atmentem mikor 2 evig bukarestben laktam, sehogy sem tudtam megszokni Es alig vartam Hogy visszakoltozzek kolozsvarra.az akkori parommal szakitottunk is (igaz Nem volt gyerek es Nem laktunk egyutt) mert en erte Nem maradtam volna bukarestben boldogtalanul.

élhetetlen 2017.02.04. 19:08:21

@London2009: Nem olyan fura ez, fiatalon teljesen normális. Összeköltöznek, együtt élnek 5-10 évig, és ha működik, akkor összeházasodnak, és jön a gyerek. Ezek a házasságok nem fognak három év múlva válással végződni, mert nem ilyen lovat akartam. A másik, de feleségeket is szoktak elhagyni. Most egy kettő az egyben sztori. Kollégáim voltak, nő, házasságban két gyerekkel, a srác tíz évvel fiatalabb, nagyon jó kapcsolat, de semmi, mert a nő házas. Aztán a férje lelépett egy másik nővel, a srác felajánlotta szolgálatait. Összeköltöztek. Felnevelték a gyerekeket. A srác minden évben megkérte a nő kezét, a nő minden évben nemet mondott, 25 éven keresztül. Huszonöt év után összeházasodtak, de csak azért, mert a srác még csak 55, de történhet vele is bármi, akkor a huszonöt év alatt közösen összehozott vagyonba ne nyúlhasson bele a srác testvére, mint örökös.

JGDus 2017.02.04. 19:09:18

Ne gyere haza. Az a tizenöt évvel ezelőtti Haza rég nincs meg. Ami után honvágyad van az délibáb. Itthon csak az acsarkodás, a hivatalok csicskáztatásai, de legfőképpen a végtelen jogi kiszolgáltatottság érzése az, ami egyre erősebb és sajnos unokáinkig ható marad. Sorry please and worry.

élhetetlen 2017.02.04. 19:13:16

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Mázli! Az öcsémnek nem volt egyházi esküvője, mert a felesége nem akarta (egyébként mindkettő megkeresztelve, katolikus vallás szerint). Gyerek, névadó szülő. Nálunk úgy keresztbe szoktuk ezt csinálni, tehát a névadó szülőknél jött a gyerek, ott viszont keresztszülőnek kéne lenni. Ehhez össze kéne házasodni templomban is. A sógornőmet meggyőztem, hogy, ha neki nem számít, akkor a kapcsolat kedvéért. A lakóhelyükön levő pap több hetes jegyesoktatásra kötelezte volna őket az esküvő előtt, bár már hat éve voltak házasok, és három éves volt a gyerek. Aztán itt Pesten, egy ismerős pap, feljöttek megbeszélték, aztán feljöttek, összeadta az öcséméket, megkeresztelték a megkeresztelendő gyereket, minden sínen, fél óra alatt. De ehhez kellett egy ismerős pap.

kakuto 2017.02.04. 19:44:05

@tanato:
Angol apa- brit guyanai anya

kakuto 2017.02.04. 19:44:09

@tanato:
tartjak persze a muszlim unnepeket is de a karacsony mindent visz, ok itt elnek mar amugy is angol anyanyelvuek es alkalmazkodtak az itteni kulturahoz.

Mercel 2017.02.04. 20:19:20

A posztolónak.

Ha egyébként szereted a nőt akivel együtt vagy akkor vedd el feleségül, hozzatok össze egy-két, sok gyereket és éljetek boldogan - DE NE Magyarországon.
Ha nem szereted akkor tiplizz le tőle, találj egy normális nőcit és Ne gyere haza.

Amióta elmentél ez az ország csak szarabb lett és nem kicsit.
A pénz csak egy dolog.
Itt sokkal nagyobb bajok is vannak és következnek majd idővel mint a pénz és egzisztencia.

A szüleink meghalnak ami borzasztó. Viszont elkerülhetetlen.
A honvágyad fél évig tartana amíg rá nem jönnél, hogy mekkora szrkupac lett a hazádból.

(ezt a kommentet megírtam és nem érdekel milyen reakciók jönnek rá.)

DieNanny CH 2017.02.04. 21:54:48

@élhetetlen:

Hm. Keresztszülőséghez össze kell házasodni???
Unokaöcsémnél én - egyedülálló - vagyok a keresztanya, és a sógorom bátyja - házas - a keresztapa. Viszont, a keresztapa felesége nem a keresztanya.
Minek a házasság?

Dikusz 2017.02.04. 22:18:11

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ha a szülők nem esküdtek templomban (nem a keresztszülők), akkor a gyereket a nem kereszteli meg a pap, legalábbis a katolikus vallás szerint.
A te esetedben az unokaöcséd szülei, és a sógorod testvéréék valószínű templomban is megesküdtek.

A húgoméknak csak polgári esküvőjük volt, a lányaikat nem keresztelték meg emiatt.
A kolléganőm meg nem volt összeházasodva a párjával, ő katolikus, az élettársa evangélikus vallású. A katolikus pap nem keresztelte meg a lányukat, az evangélikus pap meg igen (ez még a '80-as években volt).

montroyal ( CAN qc) 2017.02.05. 01:18:05

@Shakti Rom: mert commonlaw nem egyenlo jogok a hazassaggal kozos nem lesz semmi ,nem jarnak az elettars nonek azok a jogok amik a hazasnak(valas az sima szetkoltozes) ... nem bizonyos évek utan ..soha ..

tanato 2017.02.05. 12:07:33

@kakuto: Köszi az infót! Azért Brit Guajana nem kifejezetten szélsőségesen muszlim terület.Ez persze nem von le semmit a házasságotok gyűlölködésmentes, multikulti és barátságos inter egyházi értékéből.Jó ilyet hallani a mai gyűlölködő világban.

élhetetlen 2017.02.05. 16:28:56

@London2009: Bocs, csak visszanézem ide, és még egy megjegyzés. „Biztos, hogy nem lennek valaki baratnoje mindenfele elkotelezodes nelkul 8 even keresztul.”. Más szempontok is játszhatnak, pl. a politika. Az egyik munkatársnőm „elvált” a férjétől anno, mert, mint három gyereket egyedül nevelő anya, több juttatást kapott. Törvényes? Az. És ettől még ugyanúgy szerették egymást. Egyik barátom összeköltözött egy nővel, akinek már volt egy 10 éves gyereke, lett két közös, és csak, mikor bejött a családi adózás, és az lett a kedvezőbb, akkor házasodtak össze. Addig nem házasnak lenni érte meg jobban. A sógornőm húga szült két gyereket, a barátja 10 évvel fiatalabb. Nem beszéltek házasságról. Aztán kimentek Németországba, és összeházasodtak, mert ott is az a kedvezőbb. Ez nem befolyásolja a kapcsolatok minőségét. Józan ésszel még elítélni sem lehet. Senki nem küzd a saját pénztárcája ellen, főleg nem két, három gyerekkel.

Almandin 2017.02.05. 22:59:36

@tanato: Pontosan ez jutott nekem is eszembe. Szinte nincs muzulmán nő-nem muzulmán férfi vegyes házasság vagy kapcsolat, mert az iszlám tiltja a női híveinek, hogy nem muszlimhoz menjenek. Fordítva nincs ilyen tilalom, mert az apa vallását tartják meghatározónak, ha gyerek születik. A török szultánoknak is voltak keresztény háremhölgyeik, akiknek nem is kellett áttérniük. Ezért van az, hogy Magyarországon van jó pár arab férj-magyar feleség páros, de arab nőt magyar férfival még sose láttam.
Nem muzulmán férfi csak úgy vehet el muzulmán nőt, ha áttér az iszlám hitre.
A másik: posztolónknak nagy szerencséje volt, hogy nem került szembe a nő családjával. Ki is nyírhatták volna mindkettőjüket, mert ott ez még szokás. Sok a becsületgyilkosság a pakisztániaknál, olvastam olyan esetről, hogy az Angliában élő pakisztáni szülők azért ölték meg a lányukat, mert az elutasította, hogy a neki kiszemelt férfihoz feleségül menjen. Ha jól emlékszem, 17 éves volt a lány, nagyon művelt, egyetemre akart menni, és a "kedves" szülei egy tóba fojtották bele.

kakuto 2017.02.05. 23:23:36

@Almandin:

Van vagy 1 milliard muszlim van kozte ilyen is olyan is, az en felesegem csaladjaba nem akartak se megolni se negteriteni. A noket kb jobban tisztelik mint a kereszteny magyarok. Nincs burka, szakall viselese...
volt regen elore elrendeltett hazassag de kinottek belole, de az magyarorszagon is volt 70-80 eve. Minket a vallas nem mozgat napi szinten. A magyarok se keresztenyek amugy fele ateista a masik fele meg katolikus vagy protestans.

tanato 2017.02.05. 23:32:42

@Almandin: @kakuto: Na ezért is örülök az ilyen vegyes párosoknak,fényt és utat mutatnak a gyűlölet és a vallási szembenállás alagútjában.Bemutatják hogy így is lehet/ne/ csinálni a dolgokat ,nem csak a sehová sem vezető mészárlásokkal.

Shaktee 2017.02.05. 23:53:59

@tanato:

Fény az szép doki. A caminó még szebb szó.

De az evolúciót se egy Trump, se egy Putin, se egy szotyi vitéz-keritéslovag sem tudja visszafordítani.

montroyal ( CAN qc) 2017.02.06. 04:05:05

@Almandin: en.wikipedia.org/wiki/Shafia_family_murders

itt egy diszpeldany csak o a fiaval 3 lanygyermeket es az elso feleseget olte meg az autojukat a vizbe lokve

Almandin 2017.02.06. 06:17:15

@tanato: Ha mérsékelt muszlim az illető, akkor valóban működhet a dolog.
Viszont minél nagyobb a különbség kulturálisan a két fél között, annál nagyobb a valószínűsége a sikertelenségnek, mert nagyon mások a szokások, a gondolkodásmód. Ez nemcsak eltérő vallás/nemzetiség szempontjából van így, egy országon belül is létrejöhet a jelenség. Pl. én már nem tudnék házasságot kötni egy olyan parasztemberrel, aki anyám szülőfalujában él és a foglalkozása is paraszt. Pedig tisztelem, becsülöm a parasztokat. Saját ottani rokonaim mentalitása, gondolkodásmódja távolabb áll tőlem, mint egy olasz értelmiségi ismerősömé.
Az nem gyűlölet, hogy esetleg nem tudsz jó házasságot működtetni egy teljesen más kultúrájú emberrel. Ilyen esetekben nem arról van szó, hogy az idegen fél rossz ember lenne, hanem egyszerűen csak máshogy szocializálódott. Természetesen vannak kivételek, akik erősítik a szabályt, de összességében sokat meghatároz a személyiségen, hogy milyen értékrend szerint nő fel az ember.

tanato 2017.02.06. 07:19:27

@Almandin: Ez teljesen így van,vannak mérsékelt muzulmánok meg ateista keresztények is,csak a tavalyelőtti gyűlöletkampány és menekültkrízis miatt hegyeztem ki a dolgot a muzulmán nő keresztény férfi viszonylatára HOGY lám így is lehet nem csak egymást öldökölni.Mint anno a hippik a vietnami háború alatt:Szeress, szerelmeskedj ne háborúzz!Ez most keresztény muszlim viszonylatban különösen reaktualizálódott.
A kulturális különbségekkel kapcsolatban teljesen igazad van,én sem tudtam volna feleségül venni egy 8 általános végzett,igénytelen gondolkozású nőt anno.

tanato 2017.02.06. 07:19:57

@rebel rebel: Helló!Mondtam már hogy rövid fordítást kérek.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása