oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. január 24. 06:47,  8+1 dolog, ami beugrik Magyarországról 224 komment

2017. január 24. 06:47 Határátkelő

8+1 dolog, ami beugrik Magyarországról

Nyilván mindenkivel előfordult már, hogy amikor kimondta, melyik országból származik, akkor a külföldi beszélgetőpartnernek felcsillant a szeme, és azt mondta… na de mit is mondott? Azaz mi ugrik be Magyarországról a más nemzetiségbélieknek? Ezt a kérdést járja körül Rolandante (róla ugye azt érdemes tudni, hogy az El Caminót járja szamarával) írása, és ha van kedved, írd meg te is a sajátodat a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

8_1_dologhoz.jpg

„Szuper dolog lehet világgá menni, de a hozzám hasonló kontemplatív világ fannak egyszerűbb, ha a világ jön őhozzá. Nagyon jó érzés, hogy minden nap egy csomó zarándokkal beszélgethetek négy égtáj nemzeteiből. Mind a négy égtáj minden nemzete lenyűgöz, kivétel nélkül. 

Ennél már csak az jobb érzés, amikor mást is lenyűgöz az én nemzetem. Van róla benyomásuk, gondolatuk, konkrét emlékeik. Ahogy minden személyes találkozás tükröt tart a személyünk elé, ugyanúgy, minden nemzettel való találkozás is tükröt tart a nemzeti önazonosság-tudatunk elé, és – bár hozzám is érkezik persze Puskás, gulyás, paprika, Balaton – ez a lista azokat a tükröket gyűjti össze, amelyek képei valamiért a személyes nemzeti identitásomba is beleégtek. 

Biztos léteznek hasonló összeállítások az interneten, ennél tárgyilagosabbak is. A mintám nagy, bár messze nem reprezentatív: zarándokok a Camino de Santiago spanyolországi szakaszain. Ezen belül azok, akik velem szóba állnak. 

Abszolút számok tekintetében a Santiago de Compostelába érkező zarándokok legnagyobb hányada nyilván spanyol, a hazaiakon kívül pedig a németek, koreaiak, olaszok és az egyesült államokbeliek vannak TOP5-ben, őket követik a franciák, és így tovább – hivatalos nyelv a Spanglish. 

Ők mind tehát a bázisforrása e listának, amit ne habozzatok kommentben kiegészíteni, ha találkoztatok már személyesen érdekes képzettársításokkal mirólunk, magyarokról. ;) 

8. Szomorú vasárnap

Legelőször egy idős koreai bácsi emlegette, később egy fiatal német srác, hogy nekünk külön nótánk van öngyilkosság elkövetéséhez. A Gloomy Sunday messzire eljutott és sok-sok feldolgozást megért. 

Tök érdekes, hogy a szocialista időkben a második helyezett kelet-németeket előztük be öngyilkosságok tekintetében, manapság pedig a japánokon kívül a koreaiak „versengenek” velünk a dobogó fokain a statisztikákban, engem meg épp egy német és egy koreai talált be a magyar öngyilkos himnusszal… 

Részemről teljesen jóban vagyok a borús hangulatú magyar víziójával. Sokszor gyógyítatlan sérelmek húzódnak mögötte, máskor a sokat tapasztalt komor ember bölcsességét rejti; én meg igyekszem pozitív identitáselemként kezelni és előadni – alapvetően vidáman! 

Mert, mi tudjuk, ez nem ellentmondás: lehetünk borúsak kedélyesen, sőt, úgy sokkal jobb. Vigadjunk hát kicsit sírva, illetve sírjunk vigadva, mert a dal felemelően szépséges. Viva Seress Rezső! 

7. „A magyar lányok a legszebbek… vagy a bolgárok? Már nem emlékszem pontosan…” 

Hát a magyarok, ez alap! Sokáig azt hittem, ez afféle városi legenda. Gondoltam, biztos minden nemzet így vélekedik saját magáról, de nem: rólunk vélekednek így. Juhú! 

Európa szívében olyan mértékű és arányú genetikai keveredés történt s történik, hogy asszonyaink, lányaink a legkülönlegesebb, legváltozatosabb, szemet-szívet gyönyörködtető vonásokkal bírnak. 

Amúgy főleg olaszoktól hallottam ezt, akik sokszor elég eltökéltek ide is jönni a csajokért; náluk kicsit torzan, de ironikusan, és megmosolyogtatva ágyazott meg e hírnévnek a jeles ex-képviselő Ilona Staller „Ciccolina”, valamint az egykori magyar ifjúsági szépségkirálynő Eva Henger (azaz Henger Éva, aki mostanság állítólag gyerekműsort vezet az olasz tévében). 

A fenti mondat viszont egy ecuadori srác száját hagyta el, akivel Barcelonában találkoztam régebben, amikor éppen csak készült még a Caminóra. Természetesen biztosítottam róla, hogy nem a bolgárokra emlékszik, bár ők is biztos nagyon szépek, hihi. 

A dolog (szerintem) negatív oldala, hogy egyesek számára – a Ciccolina-karakteren túl is – a pornó nemzete vagyunk, mivel itt kiterjedt a kapcsolódó munkaerő, valamint nevezetesek a „külföldi-fetisiszta” magyar lányok, amit nem is értek. 

A vicces oldala meg az, amikor hosszabb szamaras gyaloglásra készülve a kéznél lévő zarándokbotok között válogatok, és egy jókora, vaskos fadarabot előhúzva megkérdezem az olasz cimborát, hogy szerinte jó lesz-e az egész útra (hiszen a bot a zarándok testkinövése, fontos kérdés), ő meg annyit mond: „Kiváló döntés, Ciccolina is ezt választaná”. Hehe. Hehehe. 

Azt is ő mondta, hogy náluk csakis ribancok és tolvajok ülnek a parlamentben. Mondom, de jó nektek, nálunk csak tolvajok, plusz nektek legalább vannak frankó szexbotrányaitok is. 

6. Kontroll 

Na, ez meglepett. Úgy tűnik, Antal Nimród filmje valódi kult-státuszt ért el, legalábbis a szofisztikált filmfogyasztói körökben biztosan. Egymástól függetlenül két olasz és egy francia fiú is a metrós filmünkkel rukkolt elő, amikor megtudta, hogy magyar vagyok. Az egyikük Tarr Bélát is hozzánk emlegette a filmművészeti tanulmányaiból… 

Én kb. 18 éves voltam, amikor a Kontroll futott a mozikban, és mötálos gyerekként a fő személyes élményem vele a soundtrackje, amely életemben az egyik első olyan elektronikus alapú zene, amire tartósan ráforogtam. Összhangja a film képi világával igen emlékezetes, egyedi hangulatot teremt.

5. Mágia, boszorkányság, cigányság 

Nyugati népek fejében gyakran összefonódunk a balkáni népekkel, akiket valamiféle romantikus misztikum övez. Fogalmam sincs, honnan, de sok spanyol ismeri az hungaro szó szinonimájaként, hogy magyar. 

Csak éppen ők valahogy úgy ejtik, hogy „máhhiár”, ami máris asszociál a magia szavukra. Gallego nő mondta, hogy úgy tudja, nálunk is sok a boszorkány, akárcsak őnáluk. Szokták kérdezni, hogy van-e mifelénk sok cigány, merthogy ők hozzák a ráadás mágiát. Jópofa volt, amikor egy spanyol-bolgár szerelmespárral valamit kiszámolósdi által akartunk eldönteni. 

Az ombre prezentált egy igen dzsukel spanyol kiszámolót, majd amikor nem az általa várt eredmény született, megállt egy pillanatra, azzal folytatta a mondókát egy második versszakkal. A lány meg tiltakozik, hogy he, mi van már, ez így nem ér. 

Én meg – az Ec, pec, kimehetsz…-re gondolva – mondom, hogy mi is ugyanígy toltuk ám kölyökkorunkban: „fuss… jött egy busz, benne ült egy vén krampusz” és így tovább, amíg az nem jön ki, amit mi akarunk, ugyebár. 

A lány szerint Bulgáriában ilyesmi márpedig nincs. Az embere meg csak bandzsít erre nagy sunyin, hogy persze-persze, de a spanyolok meg a magyarok kicsit ilyen cigány népség: szeretnek ügyeskedni és saját szabályok szerint játszani. … No, ez lenne a kapocs a spanyolokhoz? Nem tudom. Ki hogy látja? 

4. Sziget + Ozora

Két külföldi túlsúlyú fesztiválunkat fiatal nyugat-európai zarándokok emlegetik sokat. Ki emezt, ki amazt. Nyilván többen a Szigetet, hisz nagyobb, populárisabb. 

Holland, német, francia, olasz, belga huszonévesek, vagy legalább a haverjaik fesztiváloztak már az Óbudai-szigeten – a beszámolók alapján rendre emlékezeteseket. 

Az Ozora fesztivál és a psytrance rétegközönsége meg egészen kiterjedt metszetet alkot a Caminót lelki indíttatásból taposó zarándokok ifjabbik felével. 

Szigeten sok-sok évem legjobb hetét töltöttem anno, dolgoztam is a helyszínen, valamint Ozorán is fesztiváloztam már, úgyhogy örülök, ha ezekkel az élményekkel jön elő a külföldi pajtás, mert akad hozzájuk kapcsolódási pontom bőven. 

3. A nyelv 

Ha valakinek van a környezetében magyar ember, vagy/és járt már Magyarországon, szinte biztos, hogy nem hagyja szavak nélkül a szavakat. Az egészségedre alapvetés. 

A világ egyik legmegjegyezhetetlenebb és legkimondhatatlanabb pohárköszöntő-formuláját valamiféle perverz kihívásként jegyzik meg és mondják ki. Sejtem is, hogy miért: hát a megszentségteleníthetetlenségeskedéseitekért! 

A hozzánk látogató turisták semmihez nem tudják kötni a nyelvünket, de megnyugtatom őket, hogy mi sem igazán. Mondogatom, hogy a világűrből érkeztünk, és a magyar nyelv rokon a klingonnal, illetve bizonyos elméletek szerint a lórieni tündével. 

Finneknek és észteknek azt is elmesélem, hogy egyetemen tanulnom kellett finnugrisztikát és egy félévig finn nyelvet is, de nem azért, hogy kommunikáljunk finnül, hanem azért, hogy megértsük a kapcsolódását a magyarhoz. Nos, azt értettem meg, hogy nincs kapcsolódás. Vagy lehet, hogy van. Vagy nincs. 

A többi keringő származáselmélet mellett is szólnak érvek, meg a finnugor elmélet ellen is. Egyszer egy orientalista érdeklődésű brazil srác megkért, hogy írjak pár sort a könyvébe magyarul, mert a mai nyelvek közül az hasonlít leginkább az archaikus szanszkritra. Hm. 

Mások vicceskedve arról panaszkodnak, hogy az étterem Magyarországon kívül csaknem mindenhol valamiféle restaurante, a rendőrség meg a policia valamelyik változata, de nálunk bizony új szót kell rájuk tanulni. 

Egyszer megkért egy amerikai lány, hogy tanítsak neki valamit magyarul, én meg – az időjárásra való tekintettel – egy közmondással kínoztam meg, amit nem sokkal azelőtt hallottam egy délvidéki zarándok szájából: „Örülj az esőnek, mert ha nem örülsz, akkor is esik”. Imádta! A hangzást is, de főleg a jelentést. 

Frappáns idiómáinkról emlékezett meg egy német színészcsaj is, akinek Berlinben volt magyar lakótársa, neki pedig egy nagy magyar közmondásos könyve. A lakást ennek a könyvnek a bölcsességeivel dekorálták ki – magyarul és német fordításban. A vécéajtón például a következő mondattal kellett szemeznie a dolgát végzőnek: „Aki szarban áll, az ne ugráljon”. 

2. 1956 

Semmitől nem önt el jobban a büszkeség. Legelső nagy sétám egészen korai szakaszában, amikor még a szamaram sem volt meg, egy spanyol bácsi sorolta nekem a sávokat: piros, fehér és zöld – és középen lyuk. 

Emlékszik rá még kisfiú korából, amikor a magyar hősök hírétől zengett a világ. Látta az újságban és erről beszélgettek a szülei naphosszat. … Amerikai néni is kezdte már így a magyar vonatkozású emlékeit, megemlítve a Time magazint is, amely szerint – egyetértésben minden szabadságpártoló földlakóval – az év embere ’56-ban a magyar forradalmár. 

A forradalom után csak az Egyesült Államokba mintegy 40 ezer magyar emigrált, így nagyon sok amerikainak ma is vannak a környezetében magyar kivándoroltak leszármazottjai. Ismerik a történetüket, tisztelik a múltjukat.

1. Budapest

Mindenki kedvenc városa. Kinek ezért, kinek azért, kinek meg a 7. pont miatt (olaszooook, olaszok mindenhoooool!) Aki járt már Budapesten, az szinte biztosan örökre a szívébe zárta. 

Hogy van Buda és Pest, folyó és hegyek, pálinka és romkocsmák, szocreál és posztmodern, huszárok és hipszterek, török termálfürdők, angol legénybúcsúk. 

A jelenlétemben eddig összesen egyetlen ember keverte össze Budapestet Bukaresttel, úgyhogy – az illetőre a szabályt erősítő kivételként tekintve – ezennel lejárt városi legendának minősítem e sztereotípiát. Ismét csak juhú! :)

0. Aktuálpolitika

Nem akarok róla beszélni…”

Ha szívesen olvasnál még Rolandantétől, akkor látogass el a blogjára, vagy nézd meg a Facebook-oldalát!

HÍRMONDÓ 

Ingatlanos horrorsztorik Angliából

Az ágytól megnövő hálószoba, a lefestett tapéta, és a hirtelen felbukkanó "másik vevő" - három példa arra, mire kell vigyázni.

A magyaroknak is követniük kellene a cseh példát? 

A csehek úgy gondolták, ők nem várnak arra, hogy Brüsszel eldöntse, miként tárgyaljon az Egyesült Királyságban élő uniós állampolgárokról, inkább minél hamarabb leülnek a brit kormánnyal.

Elfogynak a szakápolók az otthonokban

Az nem újdonság, hogy a szakápolók közül sokan gondolják úgy, hogy külföldön jobb körülményeket teremthetnek maguknak. Van már olyan eset, amikor az ombudsman a kormányhoz fordult.

Akik lebontanák Európát

„Az angolszászok már felébredtek, most mi jövünk.” Nagy össznépi találkozó volt Németországban.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Spanyolország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr2712148119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.01.24. 08:07:31

Gyenge.Kontroll,romkocsmák...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.01.24. 08:28:55

@Golf2:
Ez egy laza szösszenet volt, nem kell belemagyarázni semmit és nem kell komolyan venni.
Amolyan "nem zörög a haraszt" típusú példák.
Szórakoztató írás.

puhacica 2017.01.24. 08:56:12

@Golf2: ja, rohad a vilag, hogy ezeknek a kurva nepeknek mas is erdekes lehet magyarorszagbol, mint a gulasch meg a puszta...

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.01.24. 09:23:28

Örvendezek, hogy nem a fogorvosokat emlegették. Az itteni klubmoziban is a Kontroll ment, azon pedig mi örvendeztünk akkor.

NorthPier 2017.01.24. 09:25:48

@puhacica: A multkor egy indiai szarmazasu taxis azt mondta, aaaa, Magyarorszag?! Otvenhat, forradalom, tanultam rola... Ugy leesett az allam, csak neztem.
Mondjuk ez meg mindig jobb volt, mint amikor valaki idez az aktualpolitikabol...
Kolozsvari szalonnat olvastam ehgyomorra, meg is artott, ugyhogy utana jo volt ez a mai poszt.

arncht 2017.01.24. 09:50:37

nemreg voltunk svajcban a svajci kollegaknal - az osztrakokkal ellentetben bajorosan nyitottak voltak, amire nem szamitottam - oket is a magyar politika erdekelte. erre azt mondtam nekik, hogy az igazsag akozott van, amit ok olvasnak, es amivel otthon etetik a nepet, nem kell elhinni egyiket sem.

a masik amit eloszor mondanak, az budapest. pl gyorrol van, hogy a becsiek se hallottak, hiaba van kozel. :) persze en sem tudnam felsorolni a jelentosebb roman, ukran, szerb, stb varosokat (most nem a magyar vonatkozasuakra gondolok).

Pernilla 2017.01.24. 10:23:40

@arncht: Győrt lehet, hogy csak a kiejtésed miatt nem ismerik, életükbe nem jönnének rá, hogy így kell kiejteni. :-) Nálam volt, aki ha "Raab"-ként említettem, rögtön tudta.

Najó, én is találkoztam olyan osztrákokkal, akiknek ígyse-úgyse volt fogalmuk Győrről. Vagy a Balatonról.

Herr Géza 2017.01.24. 11:10:23

Hát a poszt "nicht mein Bier".
De a londoni ingatlanos témához: azt árulja már el nekem a kedves greenwich-i lakásvásárló, aki ügyesen becserkészi értekezésébe az "itt mindenki hülye" frázis egy lightos verzióját is, hogy ha az (állítólagos) ellenajánlat (állítólagos) összegét elmondaná neki az ingatlanügynök, akkor azt el is hinné neki?? Vajon miért is?
Talán érdemes lenne a "gondolkodásra képtelen" ingatlanügynök helyett neki elgondolkodnia azon, hogy alkalmazná-e ezt a trükköt. ha ő lenne az ügynök. Nem tudom ugyan, hogy mekkora a UK-ban az ügynökcégek szokványos jutaléka, de ha az itteni vagy otthoni 1-5 %-os nagyságrendben gondolkozok, akkor nem látom be, hogy miért is kockáztatnék én ügynökként egy biztos üzletkötést a cégem (!) teszem azt biztos 25.000 fontos jutaléka helyett mondjuk egy bizonytalan 26.000-es jutalékáért. (A példában egy 500e-es lakásárból és 5% jutalékból indultam ki, az árat meg mondjuk 520-ra próbálnám feltornázni...)
Én otthon ingatlan eladójaként próbálkoztam olyan konstrukcióval az ingatlanos cégeknél, hogy az irányár x forint, a jutalék y százalék, de ha x-nél többért adja el, akkor a többlet fele az övé. Kivétel nélkül mind elhajtott. Elsőrendű érdekük ugyanis a gyors eladás (és a gyors és akár valamivel kisebb jutalék), ezért aztán minden ingatlanos folyamatosan azzal baszkurált, hogy az az x sok, csökkentsük az árat, akkor pikk-pakk el fogjuk tudni adni. Mondjuk ehhez a felismeréshez nem is kell ingatlanos.....:))))
Szóval ha egy ilyen konstrukció ott működik, akkor érteném vevőként a kamu ellenajánlatot, de így.....
Aztán lehet, hogy én se tudok gondolkodni. :))

Lordmotor 2017.01.24. 11:25:46

Érdekes poszt, köszönjük a nép nevében! :)

Én Angliában futottam bele egy szokatlan szituba:
Magyarokról az iskolában tanult Osztrák-Magyar Monarchiára asszociáltak. Ebből pedig azt deriválták, hogy mi a nagy germanoid középsávhoz tartozunk (német osztrák, holland svájci), következés képpen mogorva unalmas népek lehetünk, de nagyon irigylendőek, mert rend, tisztaság és gazdagság a jellemző....

Hát mosolyogtam egy nagyot :)

Lordmotor 2017.01.24. 11:25:50

Ami viszont szomorú - mármint a mi oldalunkról - , hogy bár úton-útfélen hangoztatjuk, hogy " Lengyel Magyar két jó barát", ha lenygelek és magyarok találkoznak, hamar kibukik, hogy ők tényleg sokat tudnak rólunk, mi viszont.... hát nem sokat. Halottam lengyel fiatalokat József Attilát szavalni, az aranycsapat tagjait vagy éppen a hét vezért felsorolni. Égett is a pofám....

Csodabogár 2017.01.24. 11:39:20

Jó poszt, kellemes olvasmány. Persze irtó kiváncsi természetem van, így szeretném tudni, hogy a posztoló hivatásos zarándok az El Camion? Ebből lehet élni?

Csodabogár 2017.01.24. 11:50:05

@Herr Géza: Saját tapasztalat floridai lakások vétele és eladása körül. Nem tudom az ingatlanosnak van-e szakképzettsége, szerintem bárki lehet, de mind a saját ilyen-olyan autóján jár. Az ember megbeszél az ingatlanossal egy árat és vár az ajánlatokra. Sokan próbálkoznak nagyon alá ajánlani. Az ajánlott árakat az ingatlanos csak az eladóval közli. Ezután az első lakást ár alatt adtuk el, mert már untuk a várakozást. A másodikat viszont az vette meg aki az utolsó pillanatban fölé ajánlott az árnak és közölte, hogy egy héten belül kp. fizet.
Ugyanez történt nemrég egy stockholmi ismerősnél. Meglepetés szerüen többért adta el az ingatlanos a házát, mint amennyit ő gondolt érte,
Szerintem a másik vevő többet igér, egy abszolut reális lehetőség olyan helyen, ahol nagy a kereslet.

Shaktee 2017.01.24. 11:59:22

@puhacica: Amióta a fogorvosom assziszenese megjárta a dunai(méregdrága) hajós túrát, finomabb velem amikor csiszatolja a fogaimat, zengedezik pestről, a fürdőkről, a várról, pár magyar szót is megtanult :) Kért s kapott gulyás, pörkölt recepteket, Ghymes cédát, zacsi szegedi paprikát :)

Idősebb kollégák 56-ról, Puskásról beszélnek, zsazsát említik ha az acentusomról azonosítanak.

Mostanában, hogy az orosz ágaskodik megint, kérdeznek róluk, a cárevicsről.

arncht 2017.01.24. 12:05:28

@Pernilla: aki hallott rola, az altalaban tisztaban van a kiejtesevel is :) az angoloknak nagyobb ko.

takarék-láng 2017.01.24. 12:05:28

Aktualpolitika: A nemetek, osztrakok, svedek, stb irigyek a mi vezetonkre, es epedve vagyakoznak egy olyan kormanyra, amelyik nem gyuloli a sajat valasztoit.

takarék-láng 2017.01.24. 12:05:28

@Herr Géza: ingatlan: angliaban mashogy mukodik mint otthon. Akarmilyen hulladek, (es a hazak tobbsege tenyleg hulladek, az ujak is), konnyen talal ra vevot. Itt nem kell evekig hirdetni semmit, elmegy 2-3 honap alatt, mert van kereslet. Sok a bevandorlo valamint a nepazaporulat a nemfeher nepek kozt. Ezert nem megy le az ingatlan ara soha legyem barmilyen brexit meg valsag.

takarék-láng 2017.01.24. 12:11:53

@Lordmotor: /de nagyon irigylendőek, mert rend, tisztaság és gazdagság a jellemző...."
- hat a rend, tisztasag tekinteteben van is okuk rank irigykedni.

Golf2 2017.01.24. 12:12:44

@diggerdriver: Rengeteg embernek okoznak gondot a romkocsmák.

Golf2 2017.01.24. 12:16:19

@puhacica: Ha mirr murr 1 romkocsma fölött lakna már rég kiugrott volna.

Ginix 2017.01.24. 12:18:34

@NorthPier: kolumbiában voltam egy kicsi tengerparti faluban, ahová csak repülővel lehetett eljutni a dzsungel miatt és ottragadtam 2 nappal tovább, mert annyira esett az eső, h nem engedték felszállni a gépet. 2 dolog sokkolt; a helyi könyvtárban (egyáltalán, h van könyvtár és aránylag nagy) találtam két spanyolra fordított kertész imre könyvet, a másik meg a sarki empanada árus reakciója, arra, h magyar vagyok. először jött a szokásos, áááh, hungría (ami egészen addig mindenkinél azt jelentette, h lövése nincs, milyen országról beszélek), majd 2 perc múlva összeráncolt szemöldökkel kérdezte, h annak a fővárosa ugye budapest, mert pont nemrég látott vmi műsort róla a tv-ben és milyen szép volt, stb.

Herr Géza 2017.01.24. 12:23:16

@takarék-láng: És a sok bevándorló, meg a nemfehér szaporulat, tudod, akik mosogatnak és 12 pakival laknak együtt két szobában, azok csak úgy csapdossák az asztalra a csillió fontocskákat és veszik a hulladéklakásokat tízesével. Így van ez, biza.

Herr Géza 2017.01.24. 12:27:54

@Csodabogár: Félreértettél. Itt arról volt szó, hogy a vevőjelölt kamuzást vélt felfedezni abban, amikor az ingatlanos jelezte, hogy van magasabb ajánlat az övéknél, de nem mondja meg, hogy mennyi az.

puhacica 2017.01.24. 12:36:52

@Golf2: barmilyen kocsma folul kiugrana. sot, ha falun lakna es kocsma nyilna a szomszedban, akkor is kiugrana. csak akkor a padlasrol.

P.Elliot 2017.01.24. 12:45:26

Magyarorszagrol itt a gulyas jon be, itt azert megemlitenem hogy hiaba izlett annak aki evett mar ilyet, nemigazan foz mert 90%-ban azt mondjak hogy nehez etel, telire valo. Van persze hogy megfozi de akkor javit valamit rajta vagy hozzatesz amitol aztan mar nem az a gulyas de neki dietasabb vagy megfelelobb.
A 56-ot is elegge tudjak mert az oroszokat is kapcsoljak hozza hogy nem hagytak megszabadulni az orszagot toluk. Nagyon sok volt itt az 56-os menekult ahhoz hogy tudjak ilyen teren hova tenni az orszagot.
Tobbet joforman csak az tud aki mar volt ott turistaskodni es figyelmesen meghallgatta az idegenvezetot/ en mindig nagyon odafigyelek hogy mit mondanak barmerre jarok/.
Amit viszont mindenki tud az hogy gypsy....hogy ott elnek, van eppen eleg olyan aki azt hiszi hogy azokbol all az orszag mert a turistanak eloszor is bemutatjak ezt a zenet, ciganyok jatszak, tobben kerdeztek mar tolem hogy akkor a magyar zene az milyen, miert a ciganyt jatszak mindig a turistanak?
Hogy a magyar nok lennenek a legszebbek azt itt nem hallottam es szerintem nem is, az ukranokat latom azoknak, valahany utcakepet lattam onnan ott a jarokelo fiatal nok nagyon szepek voltak, arcuk, alakjuk. Francos jo keverek lehet.
Valaki azt irta itt hogy az olasz pasasoknak a magyar nok a legszebbek, nem is csodalkozom mert egyreszt valoban szepek, masreszt Olaszorszagban az utcan aki szep volt az turista volt, laktam ott kozel egy evig, lattam, azota sem lehetnek szebbek.
A magyar akcentust itt viszont viszont szamos helyrol hallottam hogy milyen aranyos, jo hallani.
Egyebkent tegyuk a szivunkre a kezunket mi mennyivel tobbet tudunk mas orszagokrol? Ha csak Europat nezem, mit tudok pl. a bolgarokrol? Hat vegtelenul keveset sot szegyenteljesen azt, a lengyelekrol is csak nagyon altalanos dolgokat azt is csak a regmultbol. A csehekrol van valami fogalmam mert egyszer jartam ott de csak keves, a tortenelmukbol valami meg maradt a fejemben az ujkoribol talan csak az amikor valamelyik elnok tollat lopott valami delamerikai talalkozon, hehehe....
Tavolabbi orszagok, netan afrikaiak egy nagy sotetseg, pl hirtenenul vegyuk Elefantcsont partot, kivetelesen el tudom helyezni a terkepen mert gyerekkoromban neve miatt elmerengtem a terkep felett de azzal aztan vege is van.
Oszinten szolva az afrikai orszagoknak csak a felet tudnam felsorolni, na, azert kicsit tobbet de ennyi....

Shaktee 2017.01.24. 12:47:43

@Herr Géza: Kifeledted azokat akik a digsi s zolee fenekében hédereznek ;))

Shaktee 2017.01.24. 12:49:17

@P.Elliot: ez érdekes amit írsz, én nem hallok a romákról a kanadai túristáktól..

P.Elliot 2017.01.24. 12:59:23

@rebel rebel: Csak a hirekben ugye? Hat nem tudom de itt igen. Kitelepulo cigany viszont nagyon keves van itt. Aki van az szorgos megbecsult ember, nincs segelyszedes meg nem azert jottek. A magyarok maguk sem ciganyoznak ha tudjak is hogy a tarsuk, szomszeduk az, egyenrangunak erzik ezert is van bennem az a benyomas hogy otthon se kellene annyit ciganyozni mert az csak arra jo hogy melyebb arkot assunk a ket faj kozott. Jo-jo tudom hogy otthon el vannak vadulva meg nem dolgoznak, meg lopnak de kicsit at lehetne lassan nevelni oket, a gyerekeket foleg hogy azok mar ne ugy eljenek mint a szuleik.
Ket generacio eleg lenne hogy osszemosodjanak, itt eleg volt nehany ev. 2 ciganycsaladot ismerek kozelrol es meg a regi vilagbol amikor kijottunk, dolgos, jomenetelu emberek pedig alulrol kezdtek a 2 kezukkel. Igaz hogy mind a kettonek csak egy-egy gyereke van.
Nem akarom elvinni a topikot a ciganykerdeshez meg ugysem tudnek valaszolni semmire szinte mert maximum egy oram van netezni, ma meg annyi sem, megvannak a napi teendoim.

conchita wurst 2017.01.24. 13:21:32

@arncht: Azért mert a németeknek nem Győr az hanem Raab. Na úgy már ismerik.

Pax Deorum 2017.01.24. 13:21:44

Érdekes, hogy az Aranycsapatot nem említi a szerző... Persze lehet, hogy már tényleg ennyire megy ki a köztudatból. Húsz éve még általános tapasztalatom volt külföldön, hogy ez az első dolog, ami beugrik nekik Magyarországról... és rögtön sorolták is a csapat tagjait.

puhacica 2017.01.24. 13:29:23

@NorthPier: egyszer egy japan nenivel beszelgettem a buszon a kommunizmusrol es '56-rol. :)

soarvány 2017.01.24. 13:34:36

1956?
Na ne fárassz már. Senkit nem érdekel külföldön, csak az egykori emigránsokat és leszármazottaikat.

conchita wurst 2017.01.24. 13:34:43

A cseheknek a szlovákok egyenlő magyarok, persze ezt félig meddig viccesen jegyzik meg.

Bár tény az hogy a szlovák 'kultúra', inkább a magyaroktól kölcsönzött, a csehhez sok köze nincs, leszámítva persze a nyelvet.

Golf2 2017.01.24. 13:43:34

@puhacica: Falu nem érdekel,de itt a belvárost cseszik szét,azért mert itt olcsóbban lehet berúgni mint a szigeten.A németek ugyanezt csinálják Mallorca El Arenal részén.A háttérben magyarok állnak szervezetten kopasztják őket.(Pesten).

Golf2 2017.01.24. 13:47:08

@P.Elliot: arkot assunk...Nem akarok Digger munkájába beleszólni de ez már szakadék.

Shaktee 2017.01.24. 13:56:29

@P.Elliot: csak a magyaroszágon járt kanadaiakra gondoltam, nekik nem téma a romahelyzet otthon.

Hír volt itt is - eldugva a lapokban - amikor egy roma vállalkozó rabszolgának használta õket.

Shaktee 2017.01.24. 13:58:38

@soarvány: dehogynem, 56-ot ismerik az észak amerikaiak kb 60 körül.

P.Elliot 2017.01.24. 14:02:22

@rebel rebel: Nem volt olyan nagyon eldugva mert itt is hallottam a hirekben. ujsagban meg tobbfelet is.

P.Elliot 2017.01.24. 14:04:20

@Golf2: Ugy ahogy mondod, szakadek de kellene valamit toltogetni...

P.Elliot 2017.01.24. 14:08:40

@rebel rebel: Nemcsak a 60-asok ismerik az 56-ot, meg azert elegge kozel van hogy volt ilyen, valoszinu hogy nagy port verhetett fel itt is annakidejen, de valoban, regen volt valami uj ismeret kellene. Egyebkent talalkoztam olyan amerikaival, ferfivel / valoszinu hogy affele neten logo politikaval foglalkozo alak lehetett/ aki nemcsak hogy tudta hanem meg arrol is beszelt hogy az Orban, Gyurcsan mekkora tolvaj...valoszinuleg olvasta vagy hallotta valahol, hehehe....

Shaktee 2017.01.24. 14:10:08

@P.Elliot: Mi jobban figyelunk ezekre a hirekre, hm?

P.Elliot 2017.01.24. 14:14:32

@rebel rebel: Nem figyelunk csak ha elenkhozza a hirek csak elolvassuk, nem?

Shaktee 2017.01.24. 14:16:47

@P.Elliot: Hát, ha magyar szót, nevet hallunk, olvasunk akkor felkapjuk a fejünket..

Herr Géza 2017.01.24. 14:20:03

@conchita wurst: Az osztrákoknak. A németeknek (már aki tudja melyik országban is kell keresni) Győr az. Pontosabban "gjör".:)
Ennyit csak elértünk az Audival.... :)

'it's cool to know nothing' 2017.01.24. 14:24:34

Gyakori vélemények, ami irritál:
magyar = cigány (az egész ország)
németül beszélünk
szlávok vagyunk
ciril betűkkel írunk
magyar nők jók/szépek (számomra szégyen, könnyen kaphatók, gerinctelenek/pénzért bármit, kurvák, századfordulón: vengerka = cheap prostitute of Hungarian origin)
gulyás: mindent bele, moslék

Aki már járt Magyarországon, azoknál pozitív a kép, de az egy pici töredék.

Larry Silverstein 2017.01.24. 14:24:43

@P.Elliot: Jjja, nagyon szépen köszönjük a nyugatnak az 56os együttérzését. Bezzeg most hogy a kutya sem kérdezi a véleményüket, a kutya sem kéri a segítségüket, folyamatosan beleugatnak az ügyeinkbe (meg más országok ügyeibe).

Shaktee 2017.01.24. 14:34:24

@Larry Silverstein: Fizetnek nektek eleget hogy legyen valami beleszólásuk.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2017.01.24. 14:46:33

Ez jo lista.

A nyelvi es történelmi eredet ugyben kuszobon all egy világméretű földcsuszamlás. Csodálkoznék ha ez a korrekció nem következne be.

A magyar történelem a leginkább megerőszakolt izé.

De sajnos ez brutálisan érinti a német az angol az olasz a spanyol és a francia történelmet is. A finnugor világkép annyira megbukott hogy a finnek bezúzták a tankönyveket

Demi78 2017.01.24. 14:56:09

En ket dolgot pontositanek: Puskast is emlegetik. Illetve felreirtad az 1es pontot, Bukarest!!!!:) )
Egyebkent a nyelv kerdese erdekes, van egy francia baratom, aki mar ki tudja mondani huszonharom ora huszonhat percet. Egeszen addig sikerult neki, amig meg nem latta, hogy van leirva...:)

Larry Silverstein 2017.01.24. 15:02:38

@rebel rebel: 'Fizetnek nektek eleget hogy legyen valami beleszólásuk.'

Haha! Ja, ezt mondták a gyarmatokon is.

Azt ki is gazdagodott meg?

Lőtéri Kutya 2017.01.24. 15:02:48

@P.Elliot: Saját tapasztalatom alapján a magyar emberek általában bizony nagyon keveset tudnak a környező vagy a távolabbi országokról. Egy olyan egyszerű kérdéssel is meg lehet fogni sok embert, hogy például mi Szlovénia fővárosa, vagy Albániáé. Persze az többnyire alapelvárása az ilyen embereknek a külföldivel szemben, hogy tudjon pár dolgot Magyarországról, ami enyhén szólva is érdekes.

Shaktee 2017.01.24. 15:09:04

@Larry Silverstein: Ebben a szituban Orbán s társai, nem a keményendolgozómagyarkisemberek.

London2009 2017.01.24. 15:13:10

@Herr Géza: ezt mivel kapcsolatban irtad? Lemaradtam valamirol? Csak azert kerdezem mert kivancsi lennek, hogy mit irt pontosan a greenwichi lakasvasarlos ficko.
Viszont ha jol ertelmezem, akkor ez arra vonatkozik, hogy hazudnak a londoni ingatlanosok folyamatosan. No ebben nagyon igaza van. Nekem is ez a tapasztalatom. Volt egy nagyon erdekes szituaciom amikor az elso hazamat vettem 2014-ben. Ott is ugyanez volt a helyzet, hogy megjelent egy allitolagos vevo...aztan egyertelmuen beigazolodott, hogy semmilyen masik vevo nem volt...csak fel akartak nyomni az arat. Nem a jutalekuk miatt csinaljak feltetlenul, hanem csak szimplan amiatt, mert igyekeznek az eladonak beigert aron vagy a folott eladni az ingatlant. Nem a vevonek akarnak rosszat, hanem az eladonak jot.
Viszont ez csak a nem annyira kelendo hazakra igaz. A jobb hazakat fel perc alatt eladjak egy nyilt nap alatt es tenyleg egymast licitaljak tul a vevok. Viszont sosem lehet semmit sem tudni 100%-ig, mert nem osztjak meg veled az informaciot. Csak annyit mondanak, hogy nem te ajanlottad a legmagasabb arat. Mi vegul ezt ugy kuszoboltuk ki a masodik haz vasarlasakor, hogy szimplan felrehivtam a masik part akiken lattam, hogy meg akarjak venni es megbeszeltuk egymas kozott, hogy mi legyen. Igy nem nyomtuk fel egymasnak a haz arat. Persze szerencsem volt, hogy a ficko partner volt erre. Konkretan megmondta nekem, hogy neki max ennyi penze van ra.
De tudnek meg meselni. Egyszer ugy is jartunk,hogy odaertunk a hazhoz majd egy ingatlanosnak magat kiado ficko mondta, hogy a nyilt napnak mar vege, mar megvettek a hazat. Kerdeztem tole, hogy o meg kicsoda, adjon egy nevjegykartyat. Aztan igy derult ki vegul, hogy o egy potencialis vevo volt, aki kiallt a kapuba elhajtani a tobbi erdeklodot, hogy ne tornasszak fel az arat a haznak.
No ilyen dolgok tortennek itt Londonban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.01.24. 15:17:22

@Golf2:
Miért, a poszt a romkocsmákról szól?
Mi a probléma?

Herr Géza 2017.01.24. 15:21:06

@London2009: Ott van a poszt végén a "kis színesben"...:)

Herr Géza 2017.01.24. 15:30:48

@London2009: Hát ez mindenhol,nagyjából így megy...:))
Én csak egy dolgot vitatok, pontosabban állítok. Hogy az ingatlanosnak tuti nem a vevő, és nem is az eladó, hanem a saját érdeke az elsőrendű. Aztán ha az éppen az eladóéval talalkozik, akkor neki volt mázlija, ha meg a vevőével, akkor annak.
Persze csak szerintem. :D
Volt egy pár ingatlanos akcióm itt is, otthon is. Ezt az "emberfajtát" sem fogadtam a szívembe, vevőként/bérlőként nem nagyon választhatok, eladóként/bérbeadóként meg (otthon) a távollétünk miatt nem voltak elkerülhetők.
Egy ingatlanossal voltam megelégedve, igaz ő nem ígért (és nem is nagyon csinált) semmit, csak mázlija volt, hogy a vevő pont őbelé botlott....

London2009 2017.01.24. 15:48:37

@Herr Géza: Elolvastam, koszi. Igy mar ertem.
Nem tudok sok mindent hozzafuzni. Tenyleg vagy az kell, hogy legyen egy csomo penzed es az egesz ne szamitson. Ha pedig ez nincs, akkor meg rengeteg ido, energia es persze szerencse kell az egesz vasarlashoz egy olyan piacon, mint a londoni. Van egy baratnom, aki ingatlanos es azt mondja, hogy nagyon be van jelenleg lassulva a piac. Ossze sem lehet hasonlitani akar meg a tavalyival sem. Hatha ez majd valtoztat egy kicsit a helyzeten.

Brix 2017.01.24. 15:49:43

Sok helyen jàrtam màr, de még Budapestet sehol sem keverték össze Bukaresttel...Sőt, Európàn kívül csak Budapestről hallottak, legtöbben. Az idősebb generàcióból mindenki hallott 56-ról, még a hajléktalan amerikai négerrel is ez volt a tapasztalatom...Manapsàg mindenki gratulàl ahhoz, ahogy védjük a nyugati civilizàciót (.....) Mivel sokat volt az orszàg a vilàghírekben az elmúlt években, így nagyon reflektorfénybe kerültünk. Most jó magyarnak lenni, mert a sajàtos magyar út, egyre több követőre talàl a nyugati vilàgban. Trump megvàlasztàsa is ennek a jele...Ezért egyre több a turista, akiknek tetszik a magyarok sajàtos gondolkodàsmódja és a kultúràja.

geeeteee 2017.01.24. 15:49:56

@Lőtéri Kutya: Fiatal társaságra (éjjel 11-kor, autómentő) én hagytam már rá, hogy ügyes, Hungary Afrikában van. Talált, süllyedt. A lőtéri kutyát nem érdekli. Szerintem az itt hozzászólók többsége bebukna a mai balkáni fővárosokon. Bosznia, Koszovó, Macedónia. Ellenpéldám is van, egyszer összefutottam történésszel, szintén autómentőn, vágta, a Monarchiát, más szemszögből, de fáradt voltam vitatkozni, és nem is mondott rosszat.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.01.24. 15:50:37

@Csodabogár: "...egy stockholmi ismerősnél. Meglepetés szerüen többért adta el az ingatlanos a házát, mint amennyit ő gondolt érte, "
Ez természetes. Márhogy a kért árnál többért kell el a lakás.

Megpróbálom röviden leírni azt, hogyan működik az ingatlan adás/vásárlás Stockholmban. (Az ingatlan alatt nemcsak a magán házakat, hanem a lakóközösségek által birtokolt és adminisztrált lakások használati jogát is értem.)

Az eladó szerződtet egy ügynököt. Három céghez fordul, azok szép sorban eljönnek és elmondják, hogy mire számíthatsz. Általában 1,5-2% jutalékkal dolgoznak. A legszimpatikusabbat megbízod a lakásod/házad eladásával.

Az ügynök javaslatot tesz a lakásod felújítására, és bebútorozására. Előfordulhat, hogy azt javasolja, hogy az egész cuccot kirakd, és egy lakásdizájn-cég berendezxe neked. Személyes tárgyaidat eltűnteti: senki sem szeretne más lakásában lakni. Jön a fényképész, és a legelőnyösebb szögekből képeket készít.

Hírdetést tesz fel az újság(ok)ban, az ingatlanhírdető honlapon (www.hemnet.se/) ahova felteszi többek közt a lakószövetség évi beszámolóját, a lakás tervrajzát, a legalacsonyabb elfogadható vételárat, és a legfontosabbat, a nyilvános bemutató(k) időpontját.

A lakásbemutatót az ügynök tartja, addig elmész sétálni, nehogy megzavard a spekulánsok lelki világát. Jó időkben akár száz érdeklődő is beugorhat. Akit ezután is érdekel a lakás, az leadja a telefonszámát az ügynöknek, és a lakásodról készült képekkel tarkított brosúrával a hóna alatt távozik. Hadd nézegesse otthon.

A bemutató utáni napon kezdődik a licitáció. Indulás a minimumról, tegyük fel 1 millóról. Ha leadtad a mobliszámodat, akkor reggel kapsz egy SMS-t: Pip... "Az 1-es számú spekuláns 1 millió tízezret ajánlott". Pip. "A 2-es számú spekuláns 1 milló húszezret." Pip. PIp... a 3-as...stb. stb.

(Ha vevő vagy és nagyon meg akarod szerezni a lakást, akkor érdemes addig várni, amíg ketten maradnak, és akkor rájuk nyomsz egy húszezrest, hogy tudják meg kivel van dolguk.) :-))

Általnos tapasztalat az, hogy a kiinduló árnál.20-25%-al magasabb áron kel el.

Ezután a nyertes megkapja a kulcsot, hogy alaposan átnézze a lakást. Amíg alá nem írta a szerződést, addig viszakozhat. Aláírja, és rá két percre jönnek a dizájnosok, és elviszik a csillogó bárszekrényt és a méregdrága függönyöket. Vissza a kopott kerevettel, és a bicegő lábú konyhaasztallal.

A vevő letétbe helyezi a vételár 10 százalékát az ügynöknél. Kb. egy hónap múlva, az átadás napján beültök az ügynök irodájába, és a vevő átutalja (telefonon) a pénzt a bankodba. Papírok aláírva, pacsi pacsi, és mindenki megy a maga útjára.

macamuca [IHUN] 2017.01.24. 16:00:03

@Herr Géza:
Miért mondana meg?? Ha van elővételi jogom, az más szitu, node itt szó nincs erről.
Adok érte valamennyit. Másvalaki többet. Mennyit? Te kozolned az egyikkel, hogy a másik mennyit kínál? = számít neked (az eladónak, vagy ingatlanosnak), hogy ki veheti meg, hogy kié lesz a kecó? Nem. Nem érdeked, hogy a jelentkezők/potencialis vevők pontos!! információval rendelkezzenek, nem érdeked, hogy tudják. Aki többet kínál, aze lesz.
Miért akarnád a kevesebbet kínáló személynek eladni (itt a szemelyen a hangsúly) úgy, hogy közlöd vele a magasabb ajánlat összeget, amire így ő ráígérhet és az övé lehet az általad eladni kívánt keco? Miért? Semmiert. Nem áll érdekedben a szemelynek segíteni, csak a magasabb összegű ár erdekes neked, az eladónak. A lakásról lemaradó vevő bosszúsága (pont ez a lakás lett volna szamara megfelelő akármiért is) nem a te problémád.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.01.24. 16:00:58

Uuupsszz... Kifelejtettem azt, hogy az üzletkötés után az ügynöktől megkapod papíron a licit "történetét" valamint a spekulánsok személyes adatait. Persze így is lehet csalni: utólag vettem észre, hogy az egyik licitáló maga is ügynök - kollegák, segítenek egymásnak, de nehéz bizonyítani.

geeeteee 2017.01.24. 16:02:28

@Herr Géza: Egyszer voltam ingatlanüzletben nem a szőrös végen, akkor az aktuális exem engedett 1 millát. "Add oda, csak menjünk már!". Sürgős volt, azóta meg filantróp vagyok, mi mással vigasztalnám magam.

2017.01.24. 16:08:47

9. "Pearl haired girl" Mikor Varsoban laktam folyton ezzel jottek, hogy a gyongyhajulanynal jobb szam meg nem szuletett :)
10. Verfarkasok: az Amcsi nagyfonokom meg az ex katona haverjai total ra voltak porogve, vmi zs-karegorias film miatt, hogy Magyarorszagon laknak a verfarkasok :D

Shaktee 2017.01.24. 16:36:29

@Mrs Rumcajsz CA: @sellőlány:

Off

La La Land megvan? Hazánfia Gosling..nem tudom felfogni ésszel hogy tudott ilyen virtuózul megtanulni zongorázni pár hónap alatt, megnéztem a film után, nem kamu, a zenésztársai is odavannak a tehetségétől.

Picit lopkovitz a zene, stíl,Michel Legrand után, nagyon ajánlom a filmet azoknak akik imádták a Cherbourgi esernyők-et, nagyon régen.
Kicsit visszanyertem a bizalmam amerikában :-)

On or Off :-)

geeeteee 2017.01.24. 16:39:10

@Mrs Rumcajsz CA: Akkoriban a hosszú Helikon cigaretta nyugatinak számított, a feketén pénzt váltó Zakopánéban meg saját magát vágta át egy helyiértékkel.

2017.01.24. 17:00:54

@rebel rebel: jaja csipem a kislibat :) kinott a szepfiu szerepbol, meg irto vicceseket twittel. Az meg kulon jo h a asszem a gellertben v hol csinaltak rola egy fotosorozatot. Filmet nem lattam meg de rajta van a listan. Btw egy kis kulisszatitok a filmbol: index.hu/mindekozben/poszt/2017/01/24/egyszeru_kezmozdulatokkal_is_lehet_hatekonyan_rendezni/

SzZoole 2017.01.24. 17:01:52

@Mrs Rumcajsz CA: valoszinu az Underworld szeriara gondoltak.
A vampirok harcoltak a verfarkasok ellen es a verfarkasok eredetet egy Corvin nevo magyarhoz eredeztetik:)

geeeteee 2017.01.24. 17:02:03

@Mrs Rumcajsz CA: Pörszinhörhér volt, de szerintem a lengyelek a magyar vagy a német verziót halloták előbb.

kettőstömegűlendkerék 2017.01.24. 17:02:03

@takarék-láng: Hol élsz te takaréklángész? Ausztriában? Németben? Svédben? Ne adj isten Magyarországon? Ja várj, egyik sem. Akkor te tényleg biztosan tudod. Véleményed súlya kacsafinghab.

Bambano 2017.01.24. 17:02:03

szerintem a kontroll minden idők legrosszabb Magyarországon forgatott amerikai filmje.
az összes uncsi amcsi klisé benne van, amit a halivúdi filmiparban használnak.

Shaktee 2017.01.24. 17:03:52

@Mrs Rumcajsz CA: Emberesedik :-)
Emmaliba most ért el a szivemig :_)
Talán be kellene inditanom a tvitert megint :-) Cherbourgi megvolt?

Shaktee 2017.01.24. 17:06:03

@Mrs Rumcajsz CA: Majd listázd a Manchester by the Sea-t is.

2017.01.24. 17:07:09

@geeeteee: haha hat azt nemtom mi volt cigi ugyben, a pearlhairedgirl az valahogy igy belejuk egett :) masik sztori mentem Ustron'ban taxival kerdezi a sofor hova valosi vagyok mondom magyar, teljesen transzba esett, hogy egy magyar kisvaros a testvervarosuk, ahol voltak latogatoban is, igaz egy kukkot nem ertettek egymas nyelvebol a vendeglato csaladdal, de egy uveg vodka es egy uveg palinka utan nem is volt ra szukseg:D

2017.01.24. 17:09:58

@Zoole[uk]: gyaaahaha ez mekkora :) na majd raguglizok, koszi!

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.01.24. 17:13:12

Én egyszer egy fickót tanítottam magyarul. A lánya kedvéért akart megtanulni. Első találkozásunkkor én is feltettem a kérdést mit tud Magyarországról? Válaszként a szokásos puszta, palacsinta etc. kombót vártam. Mire ő:

- Van Magyarországon egy törvény, hogy ha egy gyereknek nincs apja a gyámhatóság kiállít egy fiktív apát.
- Mi????????????? - meredtem rá. Mindenre számítottam csak erre nem.
És utánanéztem tényleg van ilyen törvény. :)

2017.01.24. 17:14:49

@rebel rebel: a cherbourgi esernyok meg az en idom elott volt :D na de viccen kivul a passziv memoriamban valami mocorog rola. A manchaster by the sea-t meg betarazom

SzZoole 2017.01.24. 17:16:59

@Mrs Rumcajsz CA: anyira nem zs kategorias film,nekem jobb mint a lalaland:))
Egy reszet Budapesten foragattak,en lattam mindet az utolso kivetelevel.

en.m.wikipedia.org/wiki/Underworld_(film_series)

2017.01.24. 17:17:34

@flash.gordon: ezigymi? Ez nagyon sulyos :D szurreal...

Shaktee 2017.01.24. 17:18:44

@Mrs Rumcajsz CA: Háborús, romantikás hálliwoodban Mel jót csinált, minden személyes ellenérzésem ellenére :=) Visz rendesen..

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.01.24. 17:19:31

@Mrs Rumcajsz CA: Erről a törvényről film is készült. Egy gyerek elkezdi keresni a fiktív apját de nem találja sehol miután meghal az anyja :P

2017.01.24. 17:21:00

Vampirok, futball + huliganok, hipszterek, nevetseges farmernadragok, robotok, meresz soforok, tizmillio karakteres szavak es oldalnyi mondatok... de en nyilvan masmilyen korben mozgok, mint a posztolo. :D

2017.01.24. 17:24:36

@rebel rebel: ez olyan teliestes film :D amugyis mondjak a havat megint, ha itthon ragadok vegignezem :D

blackhairlady 2017.01.24. 17:25:46

@Csodabogár: kell tanfolyam es engedely, hogy ugynok legyel. Legalabbis itt nalunk.

Shaktee 2017.01.24. 17:26:15

@Mrs Rumcajsz CA: 5 centi, húsz..who the f@ck cares anymore :-)

2017.01.24. 17:26:23

@Zoole[uk]: :D ezt bezzeg nem jelolik Oscarra, mi? :)

2017.01.24. 17:28:16

@flash.gordon: ez meg sulyosabb:D van filmcimed? Most ugyis filmbetarazos napot tartok @rebel rebel: es. @Zoole[uk]: kollegak segitsegevel :)

2017.01.24. 17:30:37

@rebel rebel: lol mar csak 5 cm? Tegnap meg freezing rainrol meg 15 -20cm rol volt sz. Sulibusz jaratokat toroltek.

2017.01.24. 17:32:41

@Mrs Rumcajsz CA: @rebel rebel: jah nemtok olvasni meg szoveget ertelmezni :) pls disregard my previous comment :)

2017.01.24. 17:33:42

@mojyo: lol ez a norveg baratod velemenye ?

Shaktee 2017.01.24. 17:36:25

@Mrs Rumcajsz CA: Ja..:(

Freezing Rain Warning
3 hours ago – Environment Canada
Freezing rain is expected or occurring. There have been numerous surface observations of freezing rain in the area including Kingston, Ottawa and Trenton ...

blackhairlady 2017.01.24. 17:42:26

@flash.gordon: Errol volt itt egy poszt is, elegge felkorbacsolta a kedelyeket, mondjuk nem olyan iranyba ahogy en gondoltam volna. Nagyon sok ember itt lehulyezte a poszolot aki felhaborodott ezen amikor hazajott a gyerekevel es nem tudott apat bizonyitani neki, ezert beirtak egy fiktivet az adatokhoz. Szerintem meg nonszensz, hogy ez igy tortenik.

blackhairlady 2017.01.24. 17:50:52

Nekem csupa jo tapasztalatom van ezugyben. Az emberek 90%-a hallot, jart, rokona, felmenoi vannak Magyarorszagon. Kivetel nelkul mindneki imadta aki jart mar ott. Foleg Budapestet ismerik, allandoan aradoznak rola. Volt mar aki a tortenelmerol beszelt, erdeklodik a napi politika irant mert hall ezt-azt a radioban. A mult heten ketten is aradoztak Budapestrol, a neurologus felesege szentpetervari es gyakran megfordulnak ott, illetve az uj gaztuzhelyemet kiszallito ceg rakodofiuja volt mar Pesten ketszer, szerinte a legjobb bulivaros olcso kajaval es piaval:D
Egy ember van akinek eddig nem tetszett (persze onbevallas szerint;D), az egyik rokon, aki valami magas beosztasu egy itteni legitarsasagnal, az anyossal bejartak mar a vilag majdnem osszes orszagat, de Magyarorszagra nem menenk. Kb 20 evvel ezelott jart ott, es a taxisok es a szallodasok is allitolag atvertek, komolyan megsertodott es nem hajlando visszamenni soha tobbet hiaba kerleli a mostohaanyos:DDDD

geeeteee 2017.01.24. 17:51:10

@Bambano: Külfölditől a Kontrollról soha nem hallottam, de a Stranger Than Paradise magyar vonatkozását már igen. Régen volt. Meg a Getno-t vmi amerikástól.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.01.24. 17:51:10

amerikaban magyarorszag = Zsazsa Gabor
a spanyolajkuaknal Puskas
meg a gulyast sokan tudjak, de a zom azt sem tudja hol van magyarorszag

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.01.24. 17:51:10

az erdekes,, hogy senki nem tudja, hogy a rubik kocka Magyar, mindenki azt hiszi amerikai atom- es hidrogenbombarol sem tudjak, hogy volt par magyarnak koze hozza/mondjuk akkor mar nem voltak magyarok/
a rubik kockat nagyon elcsesztuk, ha nem buvos vagy rubik kockanak nevezzek el hanem Magyar kockanak, nagyon nagy brand lenne az egesz vilagon

geeeteee 2017.01.24. 17:51:10

@rebel rebel: Min 19Max 39Very hot and sunny.Possible rainfall: 0 mmChance of any rain: 0%

Sunny and very hot inland. Winds easterly 20 to 30 km/h becoming light in the morning then becoming southeast to southwesterly 15 to 25 km/h in the middle of the day.

2017.01.24. 17:57:25

@geeeteee: lesszives bovitett mondatban kifejteni a kerdest? Kicsit beakadt az asszociacios kepessegem, hogy ez a kerdes mire a valasz:) amugy en =ratkounoka :)

Shaktee 2017.01.24. 18:00:29

Sebestyén Mártát is sokan ismerik az English Patient miatt.

Ghymest ismerik, ismerték rajtam kívül is :-) kanadai hipszterek

Bartók nagyom ismert a felső középosztályban, Kodály a kanadai franciák között mert szolmizálnak ők is, iskolában.

Egyszer megállt bennem az ütő amikor egy francia kollegina rázendített nekem a Kékszakállu egy áriájára :DD

Nyisd ki!

Nem nyitom!!

:-)

Bobby Newmark 2017.01.24. 18:01:13

@Larry Silverstein: Azt mondjuk nem tudom, ki a faszom gondolta komolyan, hogy majd pont Magyarországért áll bele az USA a 3. világháborúba...

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.01.24. 18:01:46

@blackhairlady: 'Az emberek 90%-a hallot, jart, rokona, felmenoi vannak Magyarorszagon. Kivetel nelkul mindneki imadta aki jart mar ott.'

- amerikaiak akkor hazudnak amikor a szájuk mozog. de ott ilyen a divat.

Larry Silverstein 2017.01.24. 18:11:17

@Bobby Newmark: 'Azt mondjuk nem tudom, ki a faszom gondolta komolyan, hogy majd pont Magyarországért áll bele az USA a 3. világháborúba...'

A realisták nem gondolták ezek után különösen gusztustalan az USAtól hogy ma is azt emlegetik hogy ők viszik az üdvösséget meg a demokráciát meg a civilizációt szerte a világba (kivéve ha vmi tétje is van ügye).....és ezt az átlag amerikai el is hiszi amekkora barom.

geeeteee 2017.01.24. 18:11:20

@hagyma: A világ végén is bele lehet futni magyar cuccokba, de csak mi tudjuk, hogy azok azok. Tungsram égő vagy Taurus gumi? Forgacs Marine and Defence, Molnar Hoists?

SzZoole 2017.01.24. 18:14:54

@Mrs Rumcajsz CA: ja,nem,mondjuk nem is A categorias:)
Gyerekkorom ota szeretem a vampiros-verfarkasos filmeket,az elsot meg a '80-as evek kozepen lattam A Vampirok bálja,kinyult/agyonmasolt/narrators VHS kazettan:))

SzZoole 2017.01.24. 18:20:28

@hagyma: "de a zom azt sem tudja hol van magyarorszag"
Hogy ki?

geeeteee 2017.01.24. 18:35:04

@Mrs Rumcajsz CA: A bemondásos apa névre gondoltam. "Asszonynak szülni kötelesség, lánynak szülni dicsőség."

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.01.24. 18:35:04

@geeeteee: a tungsram itt GE, a gumi good year, meg stb a rubik kocka rubik kocka de senkinel halovany fogalma sincs ki a a Rubik Erno
ezt teszteltem ezerszer
zsazsa gabort tudjak
nagyott nott a szemukben hogy fel mert pofozni egy rendort
/elotte is star vol persze/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.01.24. 18:35:04

@Zoole[uk]: a zom
kulonosen az afroamerikaiak, az alul kepzettek
en rengeteg emberrel talalkozom
maximum annyit tudnap Budapest
de ha most lemehyek a mekibe, vagy a wal martba es megkerdezik, honnan van az akcentusom es megmondom, vigyorognak de lila sejtelmuk sincs hol van magyarorszag
a kozneprol beszelek
hat ebben elek
nekem akkora akcentusom van mint ide felegyhaza, tehat gyakran kerdeznek
legtobbszor francianak tippelnek, ami nem esik jol mert a franciaknak meg nagyobb akcentusuk van:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.01.24. 18:35:04

@Zoole[uk]: ja a zom, arra kepzelj az o-ra 2 pontot es megerted

geeeteee 2017.01.24. 18:35:04

@rebel rebel: „A XX. század első éveiben a hangversenyek műsorán új és szokatlanul különös szerzeményeivel ezt a két új nevet tanulja meg a közönség: Bartók Béla és Kodály Zoltán. Erősen emlékeztetnek az impresszionistákra és nagyon elütnek a hangversenyeken hallható zeneművek hangjától. A közönség rokonszenvvel fogadja őket. Bartóknak Kossuth-szimfóniájával és I. Szitjével nagy a sikere. Már Kodály első vonósnégyesét, zongoradarabjait és dalait (op. 1., op. 2. Sírfelirat) vegyes érzelmekkel fogadja a sajtó. Béldi Izor, az egyik legtekintélyesebb pesti zenekritikus, például így végzi kritikáját: „Kot-kot-kot-kot-kot Kodály, Zoltánka ne komponálj". Később műveiknek otthon nincsen sikerük.

gabors 2017.01.24. 18:43:30

Mikor Kubaban voltam 97 vagy 98 egyik este a tengerparton kozepkoru ficko az aranycsapat osszes tagjat tudta !!!! csak neztem nekem kb Puskas volt meg egyedul

2017.01.24. 18:47:43

@rebel rebel: nehez az elet a gyarmatokon vagy erdotuzet oltasz vagy havat lapatolsz :)

2017.01.24. 18:49:46

@Zoole[uk]: a jo oreg VHS meg szatelit :)

Shaktee 2017.01.24. 18:51:28

@Mrs Rumcajsz CA: Nem az időjárás miatt vagyunk itt ahogy azt a megboldogult Bandimókus szokta volt mondani 1982-ben :-)

Keep it in mind! :-)

Most itt havzik a Sussexen.

2017.01.24. 18:52:42

@geeeteee: es tenyleg! De a fiktiv apuka hogy fizet gyerektartast, meg egyebkent is minek? Fel nem fogom miert jo ez...

2017.01.24. 18:59:28

@rebel rebel: nagy mondas :D amugy itt kijjebb nyugaton is esik de nem veszes

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.01.24. 19:00:26

@Mrs Rumcajsz CA: @blackhairlady: Hol volt hol nem volt a film címe Gazdag Gyula rendezte.

A nőre emlékszem de azért hülyézték le mert arcoskodott és a külföldről hazajött magyarok nagyképűségével osztotta az észt.

gabors 2017.01.24. 19:07:47

@Pax Deorum: lasd kicsit elobbi kommentemet valoban kb 20 eve volt ...

Shaktee 2017.01.24. 19:10:33

@Mrs Rumcajsz CA: Montreal már be is van zárva..

Shaktee 2017.01.24. 19:12:01

Monti dugd ide képed a pusszi sapkádban :-)

gabors 2017.01.24. 19:15:16

@rebel rebel: 'Hazánfia Gosling..nem tudom felfogni ésszel hogy tudott ilyen virtuózul megtanulni zongorázni pár hónap alatt, megnéztem a film után, nem kamu, a zenésztársai is odavannak a tehetségétől."

a nagy turot !!! azt az egy ket szamot tanulta meg ... egyebbkent nem tud zongorazni hallottam az interview-t a "tanaraval" gondolod meg szinesz szovegeket is mozdulatokat is meg tud tanulni. Begyakorolta mint sokan a Fhurelis-nek azt a nagyon fulbemaszo reszet is sokan el tudjak jatszani (en is pedig nem tudok zongorazni, zenet kottabol olvasok es talan meg menne a bogo/csello egy ket het alatt de zongorazni nem tanultam meg)

gabors 2017.01.24. 19:16:26

@kettőstömegűlendkerék: ujj lehetsz ezt mar az oreg rokak eddig is tudtak :-)

SzZoole 2017.01.24. 19:16:44

@Mrs Rumcajsz CA: ja,meg a szatelit,szkájcsenel,szupercsenel felejcsenel:)))

geeeteee 2017.01.24. 19:17:38

@hagyma: Itt egy kiwi tudta, hogy a bájró az Bíró, de volt magyar ismerősétől.

geeeteee 2017.01.24. 19:17:42

@Mrs Rumcajsz CA: Nem jó. Ha jobban érdekel nézz utána, zavaros idők voltak, ment a nyugdíj is bemondásra, ki, hol volt cseléd, stb.
* 86-ban volt a morbid vicc a csernobili félretájékoztatások után, hogy "Hányan haltak meg? Csak egy testvérpár, Apraja és Nadja".

gabors 2017.01.24. 19:20:16

@hagyma: "atom- es hidrogenbombarol sem tudjak, hogy volt par magyarnak koze hozza/mondjuk akkor mar nem voltak magyarok/"

ez most alternative tortenelem akart lenni ?? mert az akkori Magyarorszagi rendszerben sem szamitottak magyarnak csak szolok ugy mint Einstein sem volt "nemet"

2017.01.24. 19:21:14

@diggerdriver: ja igen erre emlekszem h ekezted :D en nagyon birom a giccses limonade eneklos zenes filmeket, meg fekete feherben is kepes vok megnezni :D jol esik h nezhetek ki a fejembol es nem kell vilagmegvalto gondolatokkal foglalkozni, foleg miutan melozom, aztan a kis egyeves Csipiszke szeparacios szorongasatol szenvedve nem mer elengedni sehova miutan meglat, mert nem egy szociapata tipus, meg azert vmi kaja is jo lenne, meg ugye a gyerek foldrol felkapja a falatot amit elotte ledobott sAl neha porszivozni is kene, nehogy porcica legyen a koret neki. Ja meg hajat is kene mosni valamikor esatobbi esatobbi. Nekem kifejezetten jol esik ilyenkor lalaland :D

2017.01.24. 19:23:33

@rebel rebel: monti sztem dolgozik: osszecsuszott megint a busz a hokotroval amibe belement a mento a masik automento es a rendor:D esetleg a sotol rothado mazda alvazakat restaural :)

Shaktee 2017.01.24. 19:24:48

@gabors: Hát..a Legenda Jánosnak jobban hiszek, szuperlativuszokat irt a Legend a fickórol, mint part-time zenész figyeltem ám a zenét, a kezeit..valld be hogy azért ekézed mert Canuck :P

he was in time he was in the groove too

Shaktee 2017.01.24. 19:26:20

@Mrs Rumcajsz CA: Moziban lehet hogy az én seggem is feltörte volna, ki tudja :P
de asszem nem :-)

gabors 2017.01.24. 19:27:07

@geeeteee: ez tutti igaz csak sajnos kozel 100 eve volt, de ahol komoly zenet oktatnak ott valoban a 20.szazadi mesterek kozott elokelo helyen vannak. Kodaly Felszallot a pava-jat meg mindig sok helyen eneklik kisebb nagyobb korusok .... ha valami magyart akarnak a repertoarba tenni.

a 19-dik szazadban pedig meg mindig jo helyen van Liszt a Magyar Tancokkal (mondjuk nem is igazan volt magyar inkabb monarchia )

2017.01.24. 19:28:45

@Zoole[uk]: lol ezt a felejcsenelt mi is ajanlottuk sokaknak :D

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.01.24. 19:30:15

@flash.gordon: koszi!

Shaktee 2017.01.24. 19:35:28

@Mrs Rumcajsz CA: Azt se feledd el hogy mint Emma, digger se igazán egy jazzkedvelő tájp. Ja még nem láttad, szorri hogy Lkúrom a pici történetet. :-) Sokat tesz a film a jazzért.

S a másik, a film csak annyira "giccses" mint LA. Minden kockában benne van a város, ha szereted, ha ismered ha nem.

Nekem visszahozta 1 az egyben, pedig 10 év is eltelt amióta ott jártam.

Shaktee 2017.01.24. 19:37:08

@Mrs Rumcajsz CA:

Lehet. Nem birja a sok kis meleg mazda, pt cruzer a telet :D

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.01.24. 19:37:25

@geeeteee: lattam mostani fotosorozatot csernobilrol. Elkepeszto, ahogy a termeszet visszafoglalta. Mondjuk a sugarzas mertekerol nem volt szo, h attol szenvednek e meg

morph on deer 2017.01.24. 19:41:40

@Larry Silverstein:

"...különösen gusztustalan az USAtól hogy ma is azt emlegetik hogy ők viszik az üdvösséget meg a demokráciát meg a civilizációt szerte a világba..."

Vagy csak ajándékba adják :)
Ha kell, ha nem.
Orbán Viktor szerint:

"Engedélyt kaptunk, ha úgy tetszik, a legmagasabb világi helyről, miszerint nekünk is szabad magunkat az első helyre tenni. Nagy dolog ez, nagy szabadság, nagy ajándék."

Ezt azért beszéljétek majd át kicsit, hogy legalább távolról hasonlót mondjatok.
Amúgy milyen alapon is "engedélyez" Trump bármit Orbánnak, vagy Magyarországnak?
Mégis "gyarmat" lennénk stikában?
Hajaj..!

Mrs Rumcajsz CA (törölt) 2017.01.24. 19:43:38

@rebel rebel: dehat ott meg kaja is van! Na jo nem tokfozelek fasirttal de nem olyan veszes az :)

gabors 2017.01.24. 19:51:30

@rebel rebel: "valld be hogy azért ekézed mert Canuck :P"

nem semmi kozom hozza, a filmet sem lattam csak az NPR-on hallottam egy erdekes beszelgetest a zenetanara szerint is megkulonboztethetlenul jatszil de story az volt hogy nem tud semmi mast csak azokat a barabokat amit sok sok oran keresztul begyakoroltak (mint szinesz ebben jo) mar nem emlekszem de orakat gyarkorlat naponta heteken keresztul

sokan vannak akik igy tudnak "gitarozni" hogy az hogy d-moll A-dur semmit nem is mond nekik.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.01.24. 20:00:06

@Mrs Rumcajsz CA: Nézd az én lányom annyira beleszerelmesedett a filmbe hogy azzal kel azzal fekszik. Most varrat egy ruhát magának amit a filmben látott. Most küldtem haza neki a film zenéjét CD-n.
Nincs ezzel semmi baj.

Shaktee 2017.01.24. 20:02:55

@gabors: A Carelli mandolinhoz elég rendesen megtanították/idomitottál ha úgy tetszik.. Nick Cage-t játszani, de az amit Ryan „betanult” az sokkal több, majd nézd meg, a futamok, a dallamvezetése mint top notch.

Ahogy írtam: he is in time, he has the groove.

Shaktee 2017.01.24. 20:06:46

@Mrs Rumcajsz CA: Nej vasárnap tökre fakad, akarom mondani főzelékre :-)

geeeteee 2017.01.24. 20:11:30

@gabors: Én is szeretem apánkot, érdekességnek szántam. Osztrákoknál még rang a pußtatschutsch? Ugye voltak a sima csucsok, meg a pusztacsucsok.

blackhairlady 2017.01.24. 20:30:39

@Halál kamionja mindenkit elgázol: Most igy visszaolvasva rosszul fogalmaztam. Akikkel en talalkoztam, beszeltem, azoknak a 90% .
Aztan lehet, hogy hazudtak, ezt mar sosem fogom megtudni:)

DieNanny CH 2017.01.24. 20:38:53

@Pernilla:

Én azt figyeltem meg az utóbbi években, hogy Budapest nevét 's'-sel ejtik, nem pedig németesen 'sz'-szel, valamint, a Plattensee -nevet sem Ausztriában, sem Svájcban nem hallottam. Csak a 'Balaton'-t. Szóval, sikerül őket átnevelnünk...
:-)))

Shaktee 2017.01.24. 20:39:33

@blackhairlady: Tedd azt.

De a zöm itt sem tudja megmutatni a térképen. Még a grade 13 sem.

gabors 2017.01.24. 20:41:22

@rebel rebel: OK majd megnezem es el is hiszem es tudom hogy nem kis teljesitmeny en tovabbra is csak azt mondom hogy ettol meg nem tud valaki "zongorazani"

Ja "On Tuesday, Canada's natural resources minister praised Mr Trump's step. " lett volna otthon is miert tuntetni azoknak a noknek (Trudeau is tamogtja )

montroyal ( CAN qc) 2017.01.24. 20:45:14

@rebel rebel: hat itt vagyok csak ki be ugralok az irodabol melo van .... hogy szar az ido? hat az reggel jeges eso 2cm jeg a kocsikon azutan vad hoeses most csendes latyak ..

DieNanny CH 2017.01.24. 20:45:20

@Herr Géza:

A svájciaknak is 'gjör'. :-)))

Shaktee 2017.01.24. 20:45:51

@gabors: Hol irtam hogy tud??? :-))) TudNA ha nem lenne már más karrierje :-)

Agreed with ya on the oilsand issues.

Trump ma visszavette ma az indanoktol a szent foldet(pipeline deal). Mész tuntetni a nokkel te is, ha ennyire fontos neked ez a dolog? :-)
Lesz gebasz megint...:((

blackhairlady 2017.01.24. 20:46:37

@rebel rebel: en nem mondtam, hogy meg tudjak mutatni a terkepen. Azt mondtam, hogy hallottak rola vagy jartak ott.
Nem is kell senkinek sem megmutogatnia a terkepen melyik orsza hol van, miert kene?

gabors 2017.01.24. 20:53:39

@rebel rebel: "Hol irtam hogy tud??? :-))) "

itt ".hogy tudott ilyen virtuózul megtanulni zongorázni ..."

"Mész tuntetni a nokkel te is, ha ennyire fontos neked ez a dolog? :-)" Fontosnak fontos, de N/S-Dakota az messze van es hideg is nagyon ... meg mar nem vagyok a "community organizer" korban sem.

DieNanny CH 2017.01.24. 20:54:33

@Mrs Rumcajsz CA:

Ha valaki csak gyereket akar, férjet/apát nem, akkor a szül. akvi-ba bele kell írni egy fiktív nevet. Amivel jól megszívja, mert nem is tudom, útlevélhez, meg mihez, mindkét szülő hozzájárulása szükséges. (Meg még talán ezer más dologhoz is.)

Shanarey 2017.01.24. 20:55:50

Engem csak az érdekel, hogy van e a szamáron ESP, ASR, Cruise control, Bluetooth a zene és a telefon kihangosításhoz ? Milyen a menürendszer, és a Sat-Nav alias GPS ? Na meg menyit eszik a szamár százon.

gabors 2017.01.24. 20:58:19

@montroyal ( CAN qc): Csak ezt tudnam elkepzelni "Stay Home"

blackhairlady 2017.01.24. 20:58:25

@rebel rebel: jaj, ne mar, ugye csak viccelsz? Te tenyleg az osszes orszagot meg tudnad mutatni a terkepen amit egyebkent tudod, hogy melyik kontinensen van?

Shaktee 2017.01.24. 21:01:52

@gabors: én is csak kéjbord harcos vagyok..többnyire.

Shaktee 2017.01.24. 21:04:21

@blackhairlady: Cáfold a Tivit:

"de a zom azt sem tudja hol van magyarorszag"

gabors 2017.01.24. 21:06:35

@rebel rebel: fiatalabb koromban jartam en tuntetni minden Majus Elsejen meg Marcius 15-en sot a Hosok Teren is ott voltam Orban-t meghallgatni (na nem most) hanem 1989 juniusaban :-)

Shaktee 2017.01.24. 21:12:52

@gabors: Ott figyelt téged a fővamzer, a Nógrádi "Medúza" Gyuri bá, kádár kotonája :-)

(szorri Figaro lány, nem tudtam kihagyni)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.01.24. 21:13:19

@blackhairlady: cafolod nem cafolod, a teny az teny

hha elmegyek egy bankba, persze, hogy tudjak
egy mekiben mar kicsi az esely, maximum, hogy Europa
van aki ravagja Budapest
persze volt aki volt is mar ott
napi szinten tuti vagyok benne tobb emberrel erintkezem mint Te
sokkal tobbel, mint te akar egy evben
mi rendezvenyeket tartunk, ertekezleteket,naponta erintkezem veluk
sajnos meg mindig nagyon sokaknak fogalmuk sincs hol van magyarorszag, ha tetszik ha nem
a fele tudja, hogy Europa
10 % tudja pontosan
kb ezek az aranyok
en pl egy kisvarosban elek, lemegyek a benzinkutra, na nem mondok mast
tegnap voltam a postan /anyukam kuldott palinkat, illegalis hehe/
kerdezte honnan a nevem, mert ilyen nevet eleteben nem latott, mondtam neki es fogalma nem volt hol van magyarorszag
emlekezz az amerikai elnok osszekeverte szloveniat szlovakiaval
nem erdekli oket es az amerikaiak nagy resze gyaltalan nem megy kulfoldre, nincs is utleveluk

felső határ nincs 2017.01.24. 21:13:26

@montroyal ( CAN qc): Na itthon milyen botrány lenne ha Tarlós hótakarítás helyett aztat mondaná a polgárnak hogy : vók lájk ö pingvin..:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.01.24. 21:13:43

@gabors: ez sszomoru em ha nagyon torom a fejem meg a 78'as fradit is felsorolom nyilaisti ebedlistol, ha totom a fejem meg a gyurot is
az aranycsapatot azt vagja mindenki
az teny spanyolajkuak, ha azt mondom magyarorszagrol vagyo, ravagjak Puskas,a latinok szeretik a focit
dehat ez olyan, hogy en meg tudom, ki az a Pele
de ha tovabb gondolkodnek meg az 1970=es brazil valogatott felet is felsorolnam

Herr Géza 2017.01.24. 21:13:46

@macamuca [IHUN]: Te sem érteni enyém hozzászólás. Naná, hogy nem mondja meg, pont ezt mondom én is, többek között. Ld. még az originál témát a "kis színesnél" a poszt végén és ezt: hataratkelo.blog.hu/2017/01/24/8_1_dolog_ami_beugrik_magyarorszagrol/full_commentlist/1#c32220033

Shaktee 2017.01.24. 21:28:25

@hagyma: Ne gombolozz tovább Tivim, hullik fűrészpor máris :-)

gabors 2017.01.24. 21:58:05

@hagyma: "ez sszomoru" mi ebben a szomoru mar 70-80-as evekben sem mindenkit erdekelt a foci .. engem peldaul soha nem.

mas latvany sportok sem amugy

Egy ket valogatott mecsen kivul nem is lattam sokat (ja parszor elmentem apammal amikor a Varadi jatszott a Vac-ban es felkerultek NB-1-be) de akkor sem erdekelt a foci ... foleg mert az en idomben is szar volt mar a magyar foci (na most meg szarabb de mivel van fo-rajongo elbasznak egy rakas penzt stadionokra) ...

Csodabogár 2017.01.24. 22:02:37

@Hobbiszakács: Kösz. szépen ezt kb. én is így tudtam. Változatlanul áll a véleményem az angliai hírrel kapcsolatban, hogy nem feltétlenül az ingatlanos hazudik, hanem tényleg lehet, hogy valaki ráigér még az árra.
Nekem se itthon se Amerikában de Spanyolországban se volt bajom az ingatlanóssal. Egy az érdekünk. IIletve Amerikában bele futottunk olyanba, aki simán eltünt és nem csinált semmit.

Mrs. Clayton 2017.01.24. 22:27:06

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: koltsunk meg hozza egy kicsit jo, a szegeny anyakat kepzelt apastul be is csukjak a boribe annyira megszivjak.
Na jo, a helyzet az, hogy a hivatal hoz egy irasos hatarozatot arrol, hogy a gyerek anyakonyvebe kepzelt apat vezettek be. A kedves anyuka meg ezzel a hatarozattal megy a gyerekenek utlevelet csinaltatni es voila, nincs is semmi szivatas.

puhacica 2017.01.24. 22:28:11

@Golf2: belvarost cseszik szet? szornyu! pannonia utcaban nemely haz alapja lassan megrogy, mert ugy hugyozik oda boldog-boldogtalan, mintha klozet lenne. es mennyi ilyen van, cseszodik szet a fel varos, de gondolom az nem szamit, mert azt magyarok csinaljak.
ja, falu nem erdekel... ismered a sztorit, hogy a ciganynak segitsen a cigany, en nem vagyok az, a zsidonak segitsen a zsido, en nem vagyok az, stbstbstb, aztan mikor neked kene a segitseg, akkor beszoptad, mert egyedul maradtal.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.01.24. 22:35:06

@rebel rebel: en most ideges vagyok
szakacsvilagbajnoksag van szurkolotaborokkal, mikor a Fold rohan a vesztebe
5 oran keresztul csinaljak az etelt es ...
ah haggyuk mara kiszallok
at kell gondolnom az elet ertelmet, mielott meghalok
de olyan sult csirket sutottunk tegnap, hogy megszolal, ezek meg bohockodnak, fozzenek porkoltet mateszalkan, annak van ertelme

montroyal ( CAN qc) 2017.01.24. 22:35:12

@hagyma: a fele tudja, hogy Europamint egykor a szepsegkiralyno ... Europa egy szép orszag es franciauk beszelnek ..
nalunk a TV vetelkedon kerdeztek 3 europai orszagot .. hmm France .... Italy ... na még egy ... British Columbia ..

montroyal ( CAN qc) 2017.01.24. 22:42:04

@felső határ nincs: miert takaritjak a havat ... nalunk esovel kezdodot es fel ora alatt par centis jeges eso jég boritott el mindent de mar legtobb ut le van sozva es jarhato ..holnapra valszeg szarazok lesznek az utak

montroyal ( CAN qc) 2017.01.24. 22:45:15

@gabors: a 89-ben en is nagy ellenallo meg forradalmar voltam .. legalabb is papiron amit beadtam Bécsben a menekult kerelemben .. da en mar 88ban szervezkedtem ..
el se olvastak ..

Pernilla 2017.01.24. 22:49:05

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: igen, igen, ezt a kettőt én is észrevettem itt!
Sőt, volt hogy a kollegám rámszólt, hogy de az nem Budapest "s"-el? Nekem németül néha jobban az sz-re áll a nyelvem :-)

cardiobascuralis 2017.01.24. 23:06:55

@gabors:
Fhurelis?
Anyám teregess... ja nem, borogass...

(Megfejtem, baszd meg: Für Elise, azt jelenti: Alíznak, és a kiejtése is für elize, bár Magyarországon valóban füreliz formában terjedt el.)

cardiobascuralis 2017.01.24. 23:07:02

@felső határ nincs:
Nem mondja, de ráutaló magatartással ezt kommunikálja most is.
Ugyanis a havat-jeget 2 hete senki nem takarítja el a járdákról a közterületeken.

cardiobascuralis 2017.01.24. 23:07:34

@rebel rebel:
A nagyon hülyék közül esetleg.

blackhairlady 2017.01.24. 23:43:30

@hagyma: ok, biztosan igy van ahogy te mondod. En nem erintkezem emberekkel, inkabb csak beszelgetek veluk, de az teny, hogy nem a Mekiben. Akikkel en talalkoztam, azok nagy resze kepben volt.

Egyebkent en ugy vagyok ezzel a kerdessel, hogy orulok ha valaki megemliti, hogy jart mar itt vagy csaladtag, ismeros innen szarmazik, de ha nem es nem is tudja merre van, az sem zavar egyaltalan, ha erdeklodik akkor meselek, ha nem akkor elintezzuk annyival, hogy ez is egy orszag.

2017.01.24. 23:50:46

@cardiobascuralis: "Anyám teregess... ja nem, borogass..." Engem valoszinuleg nagyon konnyu szorakoztatni, de ezen felrohogtem. :D A nickneved is jo amugy!

blackhairlady 2017.01.24. 23:56:40

@hagyma: ne legyel mar ilyen alszent, mennyivel lenne jobb a Foldnek ha nem rendeznek meg azt fozo vetelkedot?

Shaktee 2017.01.25. 00:22:44

@cardiobascuralis:

most mé púposkodsz baszkura olvtárs, AKKOR még senki sem tudta a részleteket, épp csak kinyílt az ország, semmit nem tudtak az emberek, s nem az amcsikban, hanem az ensz csapatokban reménykedtek.

Bal 2017.01.25. 00:24:22

Tunéziai árus: "magyar? Puskás!"

Utcai részeg angol csöves: "heheheee ... are you hungry?"

Matekos kollégák: en.wikipedia.org/wiki/Hungarian_algorithm

Programozó kollégák: en.wikipedia.org/wiki/Hungarian_notation

A magyar matematikusoknak úgy általában is híre van tudományos körökben. Nem mindig tudják Neumannt meg a többieket megnevezni, de tapasztalat szerint a magyarról az ugrik be nekik, hogy ott jó matekosok vannak.

Ja és főnökömnek munkakezdéskor az ugrott be, hogy mennyire rettenetes módon át akarták verni Budapesten őt és a barátnőjét egy étteremben. Valami zenész molesztálta őket baksisért, a pincérek meg tűrték. Jó indítás volt :) Remélem, azóta sikerült egy kicsit árnyalni a képét a magyarokról.

Shaktee 2017.01.25. 00:26:57

@hagyma: Mondanám hogy gondoltam ilyet néha én is, de nem mondom mert bekap a bleki néni az álszent kis testemet.
:)

Shaktee 2017.01.25. 00:30:48

@Bal: Próbálj meg ne jattolni Havannában a Pedro buenavisztának, s megnézheted magad mint pesten a zsigával.

Reszortokban nem másznak rád.

FutureFry 2017.01.25. 01:29:36

@Pernilla: Ez olyasmi amikor egy magyar egy némettel (angolul beszélve) “Munich”-ről társalog pedig mindkettő anyanyelvén München a “rendes” neve.

pappito · http://pappito.com 2017.01.25. 03:34:02

@Saman: "A nyelvi es történelmi eredet ugyben kuszobon all egy világméretű földcsuszamlás. "

na, mi derült ki megint? nem olvastam reggel a szabadonébredőket

Golf2 2017.01.25. 09:15:01

@puhacica: de gondolom...Rosszul gondolod,és elkanyarodtál mint macskafarka.

puhacica 2017.01.25. 10:07:25

@Golf2: a romkocsmak teszik tonkre a belvarost. ennyit birtal kihamozni a posztbol es en kanyarodtam el. :D

Ginix 2017.01.25. 11:08:30

@geeeteee: az angol filmbuzik körében egyenesen kultusza van. nyilván kis kör és nem az átlagember, de attól még szeretik.

@diggerdriver: te digger, te, hát illlik odaírni, h spoiler, ha már egyszer elárulod a film végét! (de most tényleg, függetlenül attól, h szereted v sem, nem ér lelőni azoknak, akik még nem látták!:))

macamuca [IHUN] 2017.01.25. 13:09:13

@Herr Géza:
Szorri, szőr, elnézést kívánok, kérem figyelembe venni az enyhítő körülményeket, miszerint annyira (meg)hajlott a korom (a kémény is ledűlt...), hogy a szürkeállományom már fekete (lásd: korom..., belepte, na..).

macamuca [IHUN] 2017.01.25. 13:25:24

@Mrs. Clayton:
A gyereknek útlevél-csináltatás: amikor anno az első útlevelet csináltattuk a lányomnak (7 éves volt akkor), mindkét szülőnek meg kellett jelennie. Na, ez egy fiktív apával picinkét problémás.
Mi utána együtt (én + apa + gyerek) utaztunk, de ha csak az egyik szülő + gyerek(ek) utazik/akar utazni, akkor a másik szülő írásos (!!) beleegyezésével mehet a gyerek külföldre. Fiktív apától (szerintem) a szívatós kategória beszerezni a nyilatkozatot, miszerint a tudtával és beleegyezésével viszi az anya a gyereket külföldre...

Emlegetted a múltkorában, hogy erősen járatos vagy a jog területén. Úgy tűnik, eme állításod erősen túlzó volt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.01.25. 21:13:38

@blackhairlady: hidd el, sokkal
az emberek ne bohockodjanak etelekkel
ha ennyire raernek, mint mondtam volt, fozzenek a szegenyeknek
amugy altalanossagban beszeltem a sok felesleges dologrol ami tortenik a vilagban

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.01.25. 21:13:44

@gabors: na ezt nem is tudtam, hogy Varady jatszott a vacban, nekem O egyenlo a vasassal, mikor szabadrugas volt a sorfal alig mert odaallni, bivalyeros volt
amugy volt amerikaban is , amerikai foci csapatnal, hogy majd O lovi az FG-et, de a tojaslabda nem ment neki
nagyon jo jatekos volt, mondjuk koze nem volt az igazi focihoz de az akarat es ero magasra vitte
Isten nyugosztalja

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.25. 23:28:26

Nem vagyok egy nyelvkutató, de bizton állíthatom, hogy a svéd sokkal közelebb van a magyarhoz, mint a finn.Mármint nyelvügyileg.Ha nincs legalább száz szó, ami nem hasonlóan írandó, hanem tök ugyanúgy; akkor ne tudjak innen elmozdulni.(Jelentem, gépelek tovább...) Most olyan kicsinységeken ne akadjunk fent, hogy tök mást jelent; ez nem volt kritérium...
:-)))))))
Szóval ez a finnekéhez hasonló 4-5 szón alapuló nyelvrokonsági teória erős reformért kiált.
:D

Mrs. Clayton 2017.01.25. 23:45:24

@macamuca [IHUN]: tok folosleges neked valaszolni, mert nem tudsz olvasni ugyse...
Az anya viszi magaval a hatarozatot a fiktiv aparol, erted? Nem... hagyjuk.

Ginix 2017.01.26. 09:05:35

@geegee: a nyelvrokonság soha nem a szókincsen alapul:)

DieNanny CH 2017.01.27. 19:40:34

@Mrs. Clayton:

Aha.
Akkor kezdjük a probléma gyökerénél: Miért kell egyáltalán férfinévnek szerepelnie a Szül. A.kiv.-on?

Mrs. Clayton 2017.01.27. 20:27:56

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ne nevettes mar, miert lenne az problema, hogy van apa is a szuletesi anyakonyvi kivonatban? Ez nem problema. Akkor lenne csak, ha a dolog ugy mukodne mint ahogy te azt kepzelted. Csakhogy ez nincs igy mint mar ramutattam. Egyebkent kovetve a gondolatmenetedet azok a gyerekek is bajban lennenek, akiknek meghalt az egyik szuloje, vagy eltunt. Ok sem fognak bemenni ugye sehova objektiv okoknal fogva. Ezert ok vagy a kepviselojuk a halotti anyakonyvi kivonatot, vagy az eltunest igazolo okiratot viszik magukkal. A kepzelt apasok, meg a kepzelt apa bejegyzeserol szolo iratot.

Bobby Newmark 2017.02.15. 14:06:23

@geegee: Na ebből látszik, hogy fingod nincs a nyelvészetről, csak a partvonalról próbálsz belepofázni kéretlenül.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása