oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. november 23. 06:43,  Hogyan lett lakásunk Greenwichben? 120 komment

2016. november 23. 06:43 Határátkelő

Hogyan lett lakásunk Greenwichben?

Mióta az Egyesült Királyság idén nyáron belelavírozta magát egy meglehetősen bizonytalan jövőbe (és ez nem a döntés minősítése, hanem ténymegállapítás, hiszen voltaképpen senki sem tudja, mit hoz a következő pár év), szóval azóta magyarként lakást venni a szigetországban a korábbinál kalandosabb vállalkozásnak tűnik. Londoni Tódiék mégis belevágtak, és sikerrel is jártak, persze nem kevés utánajárás és feszültség után. Ennek a lakásvásárlásnak a története következik most.

nagy-britannia_greenwich_foto_pixabay_com_stevebidmead.jpg

„Miután párommal már két évet kint töltöttünk Londonban és úgy nézett ki, hogy egyhamar nem megyünk haza, elhatároztuk, hogy ingatlanvásárlásba vágjuk a fejszénket.

Erre több indok is volt: az egyik, hogy a félretett pénzünk ne csak álljon a bankszámlán, a másik, hogy ne másvalaki hitelét fizessük albérleti díjon keresztül.

Az már az elejétől fogva nyilvánvaló volt, hogy az albérlet sokkal rugalmasabb és kockázatmentesebb, de azt nem akartam, hogy húsz-huszonöt év múlva arra eszméljünk, hogy ha nem albérletre költöttük volna a pénzt, akkor már a saját házunkban laknánk.

A harmadik indok az volt, hogy elegem lett abból, hogy azt kell használni, amivel a tulaj berendezi a lakást. Persze, vehetek saját bútort, de sütőt, hűtőt, mosógépet meg csaptelepet már nem vehetek olyat, amilyet én szeretnék. Márpedig a tulajok nyilvánvalóan a legolcsóbb háztartási gépekkel igyekeznek berendezni a bérleményt.

Versenyfutás a lufival

Eleinte úgy gondoltuk, hogy egy kéthálószobás házat vásárolunk valahol London környékén, ezeket kezdtük nézegetni. Azért gondoltuk házat venni, mert így garantált lett volna a kert, megúsztuk volna freehold-leasehold problémakört és úgy újíthattuk volna fel a házat, ahogy mi akartuk volna.

Már el is képzeltük, hogy lesz egy kis házunk (itt csak olyan van), ha hazaértünk egyikünk megsétáltatja a kutyust a csepergő esőben, amíg a másik vacsorát főz, majd esti TV nézés helyett csempézés, parkettázás, festés és szigetelés éjfélig. Körülbelül öt évig, amíg nem végzünk.

Pénzünk ekkor 20% önerőhöz lett volna elég, többi hitel. Persze félelmetes volt látni, hogy hiába raktunk félre szépen, alig előztük le az ingatlanok drágulását. Egy idő után azt kezdtem el várni, hogy mikor pukkad ki a lufi, hiszen évente 10-15% drágulást, ami egyes helyeken a 20%-ba is belenyal, nem lehet sokáig tartani.

Minden évben azt láttuk, hogy egyre többen esnek el az esélytől, hogy saját házuk legyen és a lufi még mindig csak nőtt. Hiába jelentek meg újságcikkek meg TV-riportok arról, hogy ez nem mehet tovább, ez a piacot nem érdekelte. Így egy idő után minket sem, mondtam is a páromnak, hogy tuti egy nappal azután zuhan össze, hogy mi házat veszünk!

Két év hullámvasút

Számtalan házat megnéztünk mindenfelé, jártunk Grove Parkban és Kidbrookeban, Pengeben, Bromleyban, meg még száz helyen. Megnéztünk számtalan házat, de egyik sem tetszett.

Nem hogy abban az állapotban, ahogy voltak, de még teljesen felújítva sem adtam volna értük annyi pénzt. Rengetegszer keseredtünk el azon, milyen szörnyű házakat kínálnak olyan áron a világ végén, amiből otthon budai házat vehettünk volna.

Az elmúlt két év hullámvasút volt, számtalanszor adtuk fel a dolgot és kezdtünk bele megint. Mert közben ugye az ismerősök csak noszogattak, hogy vágjunk bele, akármilyen vackot veszünk, ilyen emelkedő árak mellett tiszta haszon. De nem tehetünk róla, hogy nem volt gyomrunk hozzá.

Ennek ellenére többször is elég közel kerültünk hozzá, hogy vegyünk egyet. Volt pár ajánlatunk, amit aztán túllicitáltak azért nem lett miénk az ingatlan, de volt olyan is, hogy mi léptünk vissza, mert egyre több csontváz dőlt ki a szekrényből.

Néha volt olyan is, hogy annyira nem voltunk biztosak a dologban, hogy én gyakorlatilag azért szurkoltam, hogy az eladó miatt ne jöjjön össze és nyugodtan mondhassuk, hogy mi megpróbáltuk, de hát...

Ház helyett lakás

Aztán fordult a kocka, illetve inkább mi. Beláttuk, hogy egyszerűen nem vagyunk hajlandóak húsz évre hitelbe ásni magunkat egy olyan házért, aminek már léteznie sem volna szabad, és amivel ki tudja mennyi gond lesz még.

Úgy döntöttük, félrerakjuk a kutyust és a saját kertet és inkább veszünk egy lakást. Ugyanazért a pénzért igaz, hogy sokkal kisebbet, de ugyanakkor (relatív) új építésű lakást lehet venni. Nincs csontváz a szekrényben, éjszakákig tartó fúrás-faragás és kifűthetetlen szobák.

Miután a döntés megvolt, újabb környékeket jártunk körbe, voltunk Mile Enden, Stepney Greennél, meg még számos helyen. De azt kell mondjam, a lakások sem voltak sokkal jobb állapotban, csak itt még a szomszédság is közelebb volt.

Pár próbálkozás után párom felfedezte, hogy Greenwichben is elérhető áron vannak a lakások, amit nem is gondoltunk volna. Nosza, gyorsan rástartoltunk és szerencsére három lakást is meg tudtunk nézni egy fiatal lakóparkon belül. Egyik sem volt tökéletes, de mi már rég letettünk a Szent Grál keresésről.

Az egyikre gyorsan ajánlatot is adtunk, amit minimális alkudozás után elfogadott az eladó azzal a feltétellel, hogy előbb neki is találni kell egy lakást. Mi nyugodtan dőltünk hátra és tessék-lássék kerestünk ügyvédet és bankot a hitelhez, hiszen ráér...tünk volna, ha két nap múlva nem hív az ingatlanügynök, hogy megvan az eladó új lakása, szóval uzsgyi. Ez volt augusztus végén.

Az ügyvédek…

Tulajdonképpen a hitellel volt a legkevesebb gondunk, pár ügyintézővel töltött szeánsz után mint kés a vajban siklott az igénylésünk. Ügyvédet is sikerült találnunk, miután a párom átnyálazott számtalan ajánlatot és internetes értékelést. Ott mondjuk olyan horrortörténetek olvashatóak, hogy komolyan elgondolkodik az ember, belevágjon-e egyáltalán.

Ezután kezdődött egy két és fél hónapos aggódás, hogy összejön-e a szerződéskötés. Egyrészt azért, mert addig bármelyik fél minden következmény és indok nélkül visszaléphet, másrészt azért, mert az ügyvédek teljesítménye néha nevetséges volt.

Ha várni kellett egy papírra, a mi ügyvédünknek azonnal kiesett a kezéből a ceruza ahelyett, hogy mással haladt volna. Mármint haladt, másvalaki ügyével, gondolom.

Nekünk kellett szólni, hogy ne várjon az utolsó darab papírra, addig is küldje át az összeállított szerződést, hadd olvassunk. Erre átküldött összesen kb. 150 oldalnyi dokumentumot.

Még jó, hogy rugdostuk előre, mert így legalább volt esélyünk átlapozni a pakkot, amiből néha egy mukkot sem értettünk. Még magyarul is fárasztó olvasmány egy jogi anyag, de angolul, a jogszabályok ismeretének teljes hiánya mellett úgy, hogy minden szónak jelentősége lehet, reménytelen. Mindegy, úgy-ahogy tudtuk, átnéztük.

Ment az egymásra mutogatás

Közben az eladó ügyvédje is szépet alakított, ugyanis egy papírt csak az utolsó pillanatban tudott megszerezni, hiába figyelmeztette a mi ügyvédünk. Az eredeti szerződés aláírás október közepén lett volna, majd október vége, majd november közepe.

A vicc az volt, hogy az eladót szorongatta az ő új lakásának az építtetője, hogy nem tartja tovább a lakást, ha nem fizeti be az előleget, amit ugye meg tőlünk kapott volna.

Közben meg a hibás ügyvéd elkezdett a miénkre mutogatni, hogy csak ő köti az ebet a karóhoz és miatta nem lesz szerződés. Csak annyit üzentünk neki, hogy a nyomorult papírjával foglalkozzon, ne másokat cseszegessen.

Révbe érve

Nem tudom, mit mondott neki az eladó, de péntek délutánra lett meg a papír, a mi ügyvédünk tovább küldte nekünk, hogy nyomtassuk ki, írjuk alá plusz egy tanú, majd szombat reggel sürgősségi postával adjuk fel.

Köszi, honnan akasszak le egy józan tanút ebben az országban szombat reggel??? Mindegy, meglett, elküldtük, hétfőn meg vártunk mi lesz. Végül hétfő délután hívott az ügyvéd, hogy megtörtént a dolog, elutalta az előleget és a szerződéseket postára adják.

Nagy megkönnyebbülés volt, még úgyis elég izgulás volt, hogy nem volt végeláthatatlan sor, ránk sosem várt a másik fél, az előleget is gond nélkül letettük. Hallottunk olyan adásvételt, ami akár több, mint egy évig is elhúzódott.

Jelenleg itt tartunk, a decemberi költözésig az ügyvédek még intéznek pár apróságot, a miénk lehívja a banktól a hitelt, aztán decemberben fizetés és kulcsátadás, ha nem jön közbe semmi.

Úgy néz ki Karácsonykor két lakásunk lesz, ünnepelni még a régiben fogunk, aztán költözködünk és egy minimális átalakításba is belekezdünk, amit szintén nyomon lehet majd követni a blogomon."

HÍRMONDÓ

Anya! Azért nem minden annyira jó itt Németországban!

"Tudod, a legtöbb gyerek azt meséli, hogy a nagymamájánál volt a hétvégén. Én meg nem mondhatom ezt. Messze vannak."

Mentünk, mert mennünk kellett

Az amerikai elnökválasztási kampányban rengeteg szó esett a mexikói (illegális) bevándorlókról, de mi a helyzet Mexikó másik, déli végével és az országba érkező menekültekkel?

Egyél (nagyon) büdöset!

Húsimádóknak nem ajánlott kattintani, a többieknek is csak akkor, ha elég erősnek érzik magukat, mert ez elsőre elég kemény.

(Fotó: pixabay.com/Stevebidmead)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: ingatlanvásárlás Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr511990304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LondoniTódi · http://greenwichlakas.blog.hu 2016.11.23. 10:48:04

@Herr Géza: Nem, mert tradicionálisan egyen lakások/házak épülnek. Ezért a hálószobák számából mindenki tudja mire számíthat. Meg az X négyzetméter / Y négyzetláb semmit nem mond nekik, a szemüknek hisznek.

Herr Géza 2016.11.23. 10:54:48

@LondoniTódi: Hát igen, az "utólag okosabb az ember" parafrázis nehezen emészthető dolog. Mi a házunk eladását (így utólag) duplán "szívtuk meg": amikor kijöttünk, értelemszerűen először csak kiadni akartuk (majd meglátjuk hogy alakul a jövő alapon), na ekkor mindenki megvenni akarta (volt a kezünkben vételi ajánlat x millió forintról). Aztán 3 évvel később elment a bérlőnk, nem találtunk másikat, pontosabban olyat, akinek ki mertük volna adni, így másfél évet állt üresen, a pénzt csak vitte. Eldöntöttük, hogy kész, el kell adni, úgysem megyünk haza belátható időn belül. Meghirdettük, (a vicc kedvéért többen akarták kibérelni, mint megvenni), majd nagy nehezen találtunk vevőt 2/3 x-ért. Ő dollárban fizetett, mi pont a ti gondolatmenetetek alapján döntöttünk úgy, hogy a pénzt a legjobban úgy fektetjük be, hogy itt veszünk ingatlant, így immár nekünk sem "kidobott pénz" a lakásbérleti dij (a hitelünk havi törlesztője pont annyi, mint a lakbér volt előtte). A dollárt negyed évnyi árfolyamspekuláció után "bombasztikus" árfolyamon váltottuk euróra. Aztán alig egy évvel később azt látom, hogy ha vártunk volna váltással, még a közbenső időszak bérleti díját levonva is jóval beljebb lennénk az eladás veszteségességét tekintve. C'est la vie.... :))))

Mrs. Clayton 2016.11.23. 11:01:39

@Csodabogár: nem. Regen ezzel futottek az egesz hazat meg foztek rajta semmi kulonleges nem volt benne. A modernek gaz es villany kombinaltak. Altalaban van egy gazos fozolapja olyan 6 gazegovel es van egy grilles sutoje meg egy sima sutoje plusz szekrenyke nemelyikben. Es draga. Statusz szimbolum kb. Mint egy auto.

Herr Géza 2016.11.23. 11:13:34

@LondoniTódi: Hát igen, a magunkfajtának is elsődleges szempont a szobák száma, de csakis a négyzetméterrel szoros relációban. Ha 3 "hálós" lakást akarok, akkor nyilvan nem leszek boldog egy 120 nm-es kéthálóssal, de forditva is igaz (sőt...), a 3-hálós 60 nm-est el sem megyek megnézni. :))) Na persze itt nem ennyire standardizált a kínálat.
Azt én is látom, hogy amit az angolok nappalinak neveznek, az felénk a max. a kisszoba kategóriában rúghatna labdába, egyik-másik "háló" meg jó eséllyel max. a kamra címig jutna. :)))

LondoniTódi · http://greenwichlakas.blog.hu 2016.11.23. 11:25:55

@puhacica: @Csodabogár: Elvesztettem a fonalat, hogy jutottunk el a Range cookerhez??? Mi az egyáltalán?

Mrs. Clayton 2016.11.23. 11:28:59

@puhacica: nem is neked irtam vagy ajanlotta hanem a szerzonek hogy nem csak olyan hazat lehet berelni amiben nincs vagy olcso konyhai berendezes van @Herr Géza: ez valtozo nagyban fugg az onerotol es az igenyelt kolcson osszegetol minel kisebb szazalekot kell megfinanszirozni es minel jobb ados besorolasban vagy annal kevesebb lesz a kamat. Viszont most fognak emelni az alapkamaton igy a hitelek kamata is fel fog kicsit menni@LondoniTódi: nem akarlak meggyozni hogy rosszul dontottel ha londonban dolgoznek lehet en sem szeretnek bejarni viszon bedford kornyekerol kb 1 ora alatt bent lehet lenni igy a kornyezet engem meg a kesesek miatt is karpotolna nekem a lakas nem lenne alternativa

Golf2 2016.11.23. 11:49:51

@LondoniTódi: Range cookerhez??? Mi az egyáltalán?...Én is csak a Range Rovert ismerem.

tsabus UAE 2016.11.23. 11:54:19

Érdekes, nekünk a házvásárlásnál teljesen más tapasztalataink voltak.
- megegyeztünk az eladóval
- kerestünk egy ügyvédet (nem is tudományosan, hanem csak a közelség alapján)
- az ügyvéd elkért papírokat és jövedelemigazolásokat. Utóbbit azért, mert a pénzmosás elleni törvény megköveteli.
- felvette az ügy részleteit, mint pl. a ház adatai, mi adataink, eladó ügyvédjének az elérhetősége, stb.
- adott egy linket a weboldalhoz, ahol követhetjük az ügy alakulását
- adott egy linket a weboldalhoz, ahol majd láthatjuk, ha a ház a nevünkre került
- aztán vártunk kb. 6 hetet és kész volt.
Egyébként, a fontban megtakarított pénzünk 20-25%-ot vesztett az értékéből a Brexit miatt. A házba fektetett pénzünk, az ingatlan drágulása miatt, nem vesztett az értékéből, sőt...

Herr Géza 2016.11.23. 12:25:09

@Mrs. Clayton: Az tiszta, hogy a kamat sokmindentől függ (a 4,15-öt a kalkulátor a 10% önrész mellett a 3 legnagyobb brit hitelintézet átlagos kamatfeltételeire írja), tehát az lehet több is meg kevesebb is, tiszta sor. Én ezt a helyi viszonyok melletti tól-ig-gel fejeztem ki, azaz így első ránézésre is van egy két-háromszoros szorzó a brit/német kamatarányban és az nem kevés, ezért is lepődtem meg. Persze tudom, Brexit, fontárfolyam, kereslet-kínálat, minden játszik, az tény, hogy ez a történelmi "mélypont" nálunk is a csúcsra járatja a lakáspiacot meg az építőipart. Aki most venni akar, az soha nem látottan kevés eladó objektumot talál. Eladni meg mindent el lehet...

Herr Géza 2016.11.23. 12:30:01

@Csodabogár: Kiskezeitcsókolom, valamit el teszett írni/nézni...:))))))
A müncheni átlagos ingatlanár (lakás, ház vegyesen) 2016/11-es adatok alapján 7.450 €/nm, szóval szerintem egy nullával kevesebbet írtál... :)))))))))

Herr Géza 2016.11.23. 12:37:39

@Herr Géza: Érdekességképpen: Stuttgart: 5.140; Berlin: 3.770; Drezda 2.700; Hamburg: 4.320; Frankfurt a.M.: 4.840 €/nm. :)))

takarék-láng 2016.11.23. 12:48:16

"(és ez nem a döntés minősítése, hanem ténymegállapítás, hiszen voltaképpen senki sem tudja, mit hoz a következő pár év),"
- ha az unioban maradnak akkor talan tudna barki is?

takarék-láng 2016.11.23. 12:48:20

"iportok arról, hogy ez nem mehet tovább, ez a piacot nem érdekelte. "
- mit ertunk a "piac" szo alatt?

takarék-láng 2016.11.23. 12:48:24

@LondoniTódi: olvastam a blogodat tetszik. Akkor ez most freehold?
Mert a blogotokbol nem ez derul ki szamomra.

takarék-láng 2016.11.23. 12:48:30

@Herr Géza: "Jól látom, hogy arrafelé a lakásnak nem fő paramétere az alap(lakó-)terület megadása"

- jol latod, hogy is lenne maskent a fehergalleros bunozes oshazajaban (es ezzel reflektalva az ugyvedi tulkapasokra is)

Herr Géza 2016.11.23. 13:11:19

@takarék-láng: Gondolom ennél a megállapításodnál is szilárd tényekre támaszkodsz, ahogy szoktál....
Apropó, le sem basztalak még a tegnapelőtti ismételt igehirdetésedért. Tudod: "2 mió migráns N.o.-ban, akik közül 50 talált munkát, az ellátásuk meg fejenként 15.000 euró/év-be fáj a németeknek" Az 50-es számot már csak neked szerintem minimum 3x cáfoltam meg, de látom nem nagyon zavar, gondolom ma is el fogod még sütni.:)
A 2 millióról meg annyit, hogy az elmúlt két év "szíriai menekültjei" összesen nem ütik meg az 1.200ezres számot, és ebben az összes náció benne van (beleértve a koszovóiakat, ukránokat, stb.). Albániából 13.500-an, Oroszországból (!) 10.000-en kértek csak idén menedékjogot... (forrás: statista.de, mielőtt az jönne, hogy biztos az index-ről szedtem...:D)
A 15.000 eurót meg majd holnap cáfolom. :))))))

takarék-láng 2016.11.23. 13:34:03

@Herr Géza: "Persze tudom, Brexit, fontárfolyam, kereslet-kínálat, minden játszik,"
- minden jatszik csak ugy magatol? Eloleny talan a fontarfolyam?  

P.Elliot 2016.11.23. 13:39:17

@LondoniTódi: Garatulalok a lakashoz, igen, a legjobban dontottetek, van sajat, kesobb barmi van el lehet adni ott a penz a kezetekben, olyan ez mint egy bankbetet, legyen benne sok orometek.

P.Elliot 2016.11.23. 13:43:20

@Herr Géza: Nem tudom pontosan de egy ismeros emlitette a multkor hogy 3.15 vagy ilyesmiert kapta a kolcsont itt a kornyekunkon 30 evre es fix kamatra. Termeszetesen at fogja majd finansziroztatni nehany ev mulva hogy meg kevesebb legyen.

Herr Géza 2016.11.23. 13:44:25

@takarék-láng: Dehogy is, hülyeséget írtam: a Gyíkemberek Tanácsa összeül minden reggel és Soros vezetésével eldöntik az aznapi árfolyamokat... Így korrekt?
Eszemfaszom megáll...., copyright by Digger.

Herr Géza 2016.11.23. 13:52:27

@P.Elliot: Nálunk erre vonatkozik a 10+10 konstrukció: 10 évig fix mindkét félre nézve, utána a kölcsönfelvevő mehet másfelé, ha jobbat talál akkor, a bankra nézve azonban újabb 10 évre kötelező marad az eredeti konstrukció, mint maximum (a gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha a polgár 10 év múlva jobb konstrukciót talál, akkor a bank meg fogja neki ugyanazt adni, hogy ne menjen máshova). Magyarul a kamat 20 évre be van betonozva, 10 év után lehet akár kedvezőbb is, de több nem. Persze a mai 1-2%-nál a kedvezőbbre már nem sok esély van... :)))) Vannak egyébként más konstrukciók is, de most ez a 10+10 a legjellemzőbb.

P.Elliot 2016.11.23. 14:09:06

@Mrs. Clayton: Na, nekem nincs ilyen gaztuzhelyem mint nincs meregdraga mindent tudo szarito es mosogepem sem mert viszolygok a szereloktol meg egyaltalan, minek fizessek olyanert ami nem sokkal tud tobbet vagy sokszor nem is tud de tetszetos szoveggel es kulsovel van eladva es folyton elromli valami rajta. Az sem vonz amikor megmagyarazzak hogy dehat / kepletesen mondva/ 1 liter vizben kimos es oblit hogy kicsit tulozzak, nem, nem vonz hogy olyan ruhat vegyek magamra amit ennyi vizben mostak ki...
A tuzhelyem, / most le nem megyek a konyhaba megnezni hogy milyen marka/ 4 szintes a haz, meg fiatalnak sem konnyu lepcsozni/, egyszeru, feher, mindent tud amit a dragabb, nem legkeveros de nem is kell, minek az nekem, olyan jo sutiket es olyan husokat sutok a sutoben hogy meg lehet nezni, kinezetre es izre is. Az egyszeru, jol bevalt sokaig biro gepek hive vagyok.
Egyebkent amikor 6 vagy 7 eve csereltettem a konyhamat es 10 napig nem tudtam fozni benne mert lezartak a gazt/ nem szeretem a villanytuzhelyt ezert vartam a gazszerelokre/ , valahogy fozni kellett tehat vettem egy villanyrezsot. Ezen a rezson ketfogasos ebedeket foztem gyorsan es idoben vegig, pont akkor gondolkoztam hogy mit vacakolnak ezekkel az ujfajta, alig tobbet tudo uj tuzhelyekkel.
Nem a penz miatt, meg tudnam venni, masfelekre siman koltok gondolkozas nelkul de csak ha megeri venni.

P.Elliot 2016.11.23. 14:12:23

@Herr Géza: Mivel a ferjem intezte, nincs sok emlekem hogy nalunk hogy volt de azt tudom hogy 30 evre vettuk fel a kolcsont mint mindenki altalaban itt, foleg biztonsagbol hogy ki tudja mi tortenik es akkor is tudjuk fizetni akadaly nelkul, atfinansziroztattuk egyszer joval alacsonyabbra es mindig raktunk bele majdnem ugyanannyit havonta mint a reszlet, szoval 16 es fel ev alatt ki is fizettuk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 14:14:41

elettapasztalatom szerint soha nem vennek lakast
sehol, sem angliaban, sem magyrorszgon, sem itt
sose tudod mi less vele/szomszedok stb/
akkor inkabb berles
ha vasarlas akkor haz, ez az allaspontom

Hari Seldon 2 2016.11.23. 14:28:26

@Herr Géza: Várjál, várjál! A német statisztikák hazudnaj csaj igazán, Merkel mami "parancsára"! (elvégre ha egy másik országban az lehetséges, akkor ott is).
Meg persze a "specuiális források" megbízhatóbbak mint a német statisztika.

P.Elliot 2016.11.23. 14:37:22

@hagyma: Ebben van valami hogy lakasnal nem tudod hogy milye n a szomszed de normalisabb helyen talan a szomszed is olyan, nem? Legalabbis remelni lehet.

sellőlány 2016.11.23. 14:39:51

@Mrs. Clayton: @P.Elliot: Na, hát a briteknél a presztízs számba menő range cookerről csak annyit, hogy ezeket főképp olyan házakba veszik meg, amiben a tulajdonosok ténylegesen és hosszútávon laknak vagy hosszútávú befektetésnek szánják. P. Elliottnak, csak úgy mellékesen, ehhez az szinthez jár egy böhöm Land (Range) Rover, "papa merci" (magasított), esetleg bmw x valahányas sorozat. Sokszor nem is nagyon használják főzésre, inkább csak mutatóba, amikor jön a karácsony környéki vendégsereg, na akkor be van izzítva, és lehet ámuldozni. Legalább 5 perces betétet biztosít a szokásos bájcsevegésben. :-) A családban nálunk is van egy ilyen csoda, tényleg pazar készülék, és a családtagok még főzősek is, mégis legtöbbet a mikróval kombinált légkeveréses konyha pult feletti Electrolux sütőt használják, mert gyorsabb, egyenletesebben süt és könnyebben tisztán tartható. :-)

Muscari 2016.11.23. 14:44:03

@Bal: kb 1500 font az ügyvéd díja.

sellőlány 2016.11.23. 14:45:26

@tsabus [UK]: A húgomek most adtak el Suffolkban, kb. 6 hét alatt lett meg a vevő és 3 hete tart a papírozás. Ügyvédet kb. az ingatlanos ajánlott. Nincs túllihegve a dolog, de nyilván egy 20ezres kisvárosnál nem is kell erre számítani. Londoni környéke azért más. Ti merre felé vagytok?

Taxomükke (UK) 2016.11.23. 14:45:57

@Mrs. Clayton: De igen, altalaban megadjak a mereteket a hirdetesben, gyakran van hozza alaprajz es azon szerepelnek a meretek.

Muscari 2016.11.23. 14:46:55

@Herr Géza: így van, jól látod. Egyben nem, de a helyiségek méreteit azt meg szokták adni. Én se tudom, hogy mi mekkorában lakunk, csak saccolni tudom.

Csodabogár 2016.11.23. 14:47:31

@Herr Géza: Nem tudom, a Süddeutsche Zeitung ingatlan oldalát olvastam a mult héten, ott ilyet írtak. Amugy meg nekem nem lehetne annyi pénzem, hogy házat/lakást vegyek, mert nem szeretem a megkötöttségeket.

Taxomükke (UK) 2016.11.23. 14:47:57

@Herr Géza: A 4,15% ott szerepel ugyan, de a valosagban joval alacsonyabb kamattal is tudsz felvenni hitelt. Mondjuk 10+10 ev fix itt nincs asszem.

Csodabogár 2016.11.23. 14:49:15

@Herr Géza: Görlitzben meg már ingyen adják.:-)))

Muscari 2016.11.23. 14:49:27

@puhacica: mindenkinek mások a szempontjait. A férjemnek pl fontos a tengerpart, nekem annyira nem, én azt szeretném, hogy csendes helyen legyen.
Aztán úgyis az dönt majd, hogy mire lesz elég a pénzünk :-)

Muscari 2016.11.23. 14:50:28

@Taxomükke (UK): én nem tudok róla. Nálunk 3%-kal kalkuláltak a bankban, mikor bent voltunk.

P.Elliot 2016.11.23. 14:51:07

@Hari Seldon 2: Hat itt nem divat a mutogatas hogy mid van es akkor sem utanoznam ha divat lenne.
Igazabol az lenne valami ha az emberek tudnak hogy kinek mennyije van/ betetkonyvben meg mas javakban csak az nincs kiteregetve es sokrol el se hinned hogy milyen gazdag mert nem el ugy hogy mutogatna mert az egyszerubb eletet kedveli, illetve nem kolt minden marhasagra, van aki picike hazba koltozik/ tiny house/ mert erdekesnek tartja pedig majdhogynem palotaba elhetne. Nincs kit es miert irigyelni, mindenki inkabb a kedve szerint el mint mutogatva hogy mije van.

Taxomükke (UK) 2016.11.23. 14:54:19

@Muscari: Oda van irva altalaban az alaprajzra a meret negyzetlabban es negyzetmeterben is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 14:54:47

@Herr Géza: nemetorszag kicsit olyan mint amerika a feketekkel volt
a II VH buneit probaljak jovatenni ezzel a migranspolitikaval
a vak is latja
amerika is tul lott a celon, kicsit unjuk a pozitiv diszkriminaciot
ezert nyert Trump

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 14:55:03

@P.Elliot: igaz
a kornyek fontos
en hazparti vagyok akkor is ha kell furni faragni
ha berelsz es nem OK tudsz koltozni, ha megveszel egy lakast es valami beut, akkor az gaz
/most konnyen beszelek, mert megvettuk elso hazunkat amerikaban a legkozelebbi szomszed 500 meter:) sosem vettem volna kondot, de ahogy olvasom angliaban a magayrok egymas hegyen hatan elnek egy hazban, na annal meg egy lakas is job es gratulalok a posztolonak, de ha ott akarnak elni elobb-utobb ugyis hazat fognak venni/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 14:55:06

@Csodabogár: ha annyi penzed lenne, mar nem lennel megkotott

Csodabogár 2016.11.23. 14:56:54

@Muscari: Amerikában se adnak meg semmit. Utólag mértük ki a lakást, addig csak saccoltuk. Alaprajz sincs. Rengeteg hirdetést néztem miaelőtt vettünk lakást, de ami számomra a minimum, alaprajz nem volt se méret.

sellőlány 2016.11.23. 14:56:58

@P.Elliot: Gondolom, a Harinak írtakat nekem szánták, és tök igazad van. De a britek nagy százaléka már csak ilyen, és ez főként akkor feltűnő, ha hosszabban vagy gyakrabban tartózkodsz közöttük és megismered ezt a réteget. A szóhasználataik, kifejezéseik, szokásaik is megérnének egy külön bejegyzést.

tsabus UAE 2016.11.23. 15:03:03

@sellőlány: Mi Nottingham környékén vagyunk. Még így sem akarták elhinni az itteniek, hogy ilyen gyorsan ment. Mindenki azt mondta, hogy nekik hónapokig húzódott. Mondjuk, vannak, amik el tudják nyújtani a dolgot. Pl. ha valaki kölcsönre vásárol, akkor az ügyvédnek utána kell járnia, hogy nincs-e régi bánya a ház alatt, meg ilyenek. Valaki egy ipari épületből átalakított kecót vett meg és meg kellett vizsgáltatni a föld minőségét, mert az ipari tevékenység miatt ólom lehetett benne.

tsabus UAE 2016.11.23. 15:10:37

@sellőlány: Jut eszembe: A szerződést is csak akkor láttam, mikor egyetlen alkalommal találkoztunk az ügyvéddel és aláírtuk. Hónapokkal később, hirtelen pánikba estem, hogy nekem nincs ez meg és akkor mivel bizonyítom, hogy enyém a ház. Gyorsan írtam az ügyvédnek és ezt a választ kaptam:
"The contracts never come out to you as Buyer. The document which proves your ownership is the Title Information Document issued by the Land Registry. The Contract is simply to ensure the purchase proceeds and highlights the terms upon which you purchased (price etc.)"
Szóval, a földhivatal küld majd egy igazolást arról, hogy bejegyeztek tulajdonosnak és kész. A szerződés meg minek nekem...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 15:14:15

@Taxomükke (UK): ehh, nem igazan leszk allando
ha amerikat latok akkor jovok, meg most azert aktualis mert most vettem hazat es eszembe sem jutott condot venni
3 hete itt lakunk es furok faragok
de a mienk es nincs szomszed
a telkemre sem lephet be senki:)
najo tegnap volt 2 nyul:)
ez megfizethetetlen

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 15:14:23

@Csodabogár: mi fel evig kerestunk hazat
alaprajz tenyleg ritka
de a meret mindenhol meg van adva
en a Zillowon keresgeltem, mindenhol van meret

P.Elliot 2016.11.23. 15:19:24

@hagyma: En sem birnek elni lakasban, nekem a kert elemi szukseglet, a fak, viragok, a csend ha lehet. A hazunkat 5 perc alatt vettuk meg pusztan a kert miatt amit fak vesznek korul, nem volt ott meg fu sem, olyan arnyekos volt de a kepzeletem mar latta hogy mit tudok ebbol majd kihozni. A haz nem is volt erdekes, 3 halo volt es 2 furdoszoba, ez fontos volt, a tobbi nem mert tudtuk hogy ugyis alakitunk rajta ha kell, amikor megkaptuk a kulcsot es bementunk nem is emlekeztunk hogy mi hol van, hogy nez ki igazabol, jokat mulattunk rajta.
A kertet a huszonev alatt felfuttattam kedvem szerint, mar van fu, / de milyen nehezen a napfeny hianya miatt/, kialakitottam, a regi tulaj hanyattesne ha latna, a hazat is rendbehoztuk, sokminde lett rajta csinaltatva, felujitva, boldog vagyok itt, majdnem hogy zsakutca, a varosban lakom es megis mintha erdo mellett laknek, csend van, csak a szomszedok autoi jarnak szinte. El nem tudnam kepzelni hogy oregkoromban egy lakasban eljek szomszedokkal korulveve.....Inkabb egy farmra koltoznek ha lehetne, 40-tol 2000 acre-ig, hehehe....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 15:27:34

@tsabus [UK]: hat azert a szerzodes kell
en kb 200x irtam ala mindefele papirokat az ugyvednel, azutan ide adta egy dosszieban az engem erinto reszt
azutan jon a birosagrol az okirat, hogy minden OK
ez mondjuk USA
a procedura jo 1 honap
kijott egy ellenor, megnezte a hazat, teto, pince, elektromos dolgok, viz stb es felirta hol mi a gond pl
ilyenekre is kitert, hogy pl. a villanytuzhely rossz /tudtuk/
vettunk ujat:)

sellőlány 2016.11.23. 15:29:48

@tsabus [UK]: Itthon, ha hiteles vagy, akkor legalább 8 pld-ban, szárazbélyegzővel és ügyvéd szeme bejegyzésig folyton rajta a takarneten. :-)

Mrs. Clayton 2016.11.23. 16:01:41

@P.Elliot: szerintem itt ma mindenki felreertett ezzel a range cookerrel, nem, nem vagyok ugynoke a cegnek, senkire sem szandekoztam rasozni egyet, tenyleg elhiszem, hogy nem mindenki szeretne ilyet otthonra,vagy azert mert nem foz, vagy azert mert egy egyszeru olcso modell is megfelel neki, mint pl neked
en pusztan a szerzo azon mondatara reagaltam, amikor szova tette, egyebkent nem minden alap nelkul, hogy a hazak tulajdonosai a legolcsobb haztartasi gepekkel szerelik fel a konyhat es neki ez nem megfelelo, igy vett egy lakast
a mondanivalom csak az volt, hogy lehet olyan hazat is berelni, amiben nem olcso haztartasi gep lesz, hanem pl ilyen draga

en pl szeretem lecserelni a haztartasi gepeinket ujra, pl tavaly a szaritogepet csereltuk ilyen kondenzaciosra, kiszamoltam, h amennyivel ezkevesebbet fogyaszt mint a regi, akkor 3 vagy 4 ev utan visszahozza az arat es ingyen lesz, termeszetesen 5 ev garanciaval vettuk
de ugyan ez igaz hutoremosogepre is, erdemes mar csak a jobb energiafogyasztas miatt is lecserelni idonkent

a sutore visszaterve, meggugliztam otthon divat-e mar sparheltet tenni a konyhaba es nem hiszed el, de mar valaki uzletet epitett erre
www.indukcios.com/cikkek/felujitott-antik-sparheltek-gyonyoruek-es-modernek.html

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 16:10:38

@P.Elliot: a mienk konkretan az erdoben van, van is 2 acre erdom:)
3 szomszedom, igen nagy tavolsagra:)
az erdovel kene kezdeni valamit
3+2 a mienk is kettonknek + a nappali
1 vendegszoba a harmadikat igyekszem kialakitani palinkafozonek es jointnak:)
en most pont a felujitas periodusnal tartok, mar lecsereltem bambuszpadlora az otvar padloszonyeget a nappaliban
konyhabutorcsere stb.
innen uzenem mindenkinek, aki teheti vegyen hazat
/15 perc kocsival a varos nem gond:)/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 16:10:40

@sellőlány: az en hazveteli szerzodesem kb 150 oldal, lehet tobb, olyan 30 ev otthon az illetekhivatalban dolgoztam, egy haz adasveteli szerzodes kb 3 oldal volt + azutan a foldhivatali bejegyzes

Mrs. Clayton 2016.11.23. 16:13:39

@Taxomükke (UK): igen, ezt irtam en is, de olyan csak a nagyon egyedi, nagy hazaknal latsz, hogy megadjak hogy az ossz alapterulet mekkora es ott sem mindig, tapasztalatom szerint, ha nagyon high end a haz akkor jellemzo, attol hogy draga egy ingatlan meg nem lesz persze kulonleges
mint pl ez: www.zoopla.co.uk/new-homes/details/42163761?search_identifier=dd7c214f1e6a8c1b12ea910869114e87#E3uqICyu4YiVKfKz.97
sot itt meg azt is egadjak h mennyi a negyzetlab ar

sellőlány 2016.11.23. 16:21:45

@hagyma: Nekem bonyoltabb volt itthon, projekt cég által újépítésű, késedelmi kötbérrel, és garanciális kitételekkel, aztán amikor kiderült egy-két kóklerség az építés folyamán, akkor fizetési visszatartással. Volt mindenféle teátrális jelenet az építtető részéről, de csak a szerződésre tudtam mutogatni ezekben a helyzetekben, a fenyegetések nem igazán hatottak meg. Ahogy a beépített anyagok értékkülönbségét is grammra kiszámoltam, listázva megkapta az utolsó átadás-átvételkor, jegyzőkönyvezve. Ellenben a korábbi, felújított sajátom kb. 2 hét alatt eladtam tokkal-vonóval, ez még 2008-ban volt. Úgy tűnik, világszerte mások és mások a végletek.

P.Elliot 2016.11.23. 16:36:17

@hagyma: Erdod is van? Nekem itt az erdo nem sajat pedig lennenek elkepzeleseim. Szep helyen lakhatsz, sok szerencset a hazhoz. Jol tetted hogy vetted. A bambuszpadlot en csak masnal lattam, allitolag karcolodik azt mondta, illetve azt mondta neki aki felrakta hogy vigyazzon ra de meg nem volt vele baja.
Nekem csak egyetlen helyen van szonyegem, a konyvtarszobaban ahogy hivjuk a masodik nappalit, ott kell.
Minden mas parketta, konnyu rendben tartani.

P.Elliot 2016.11.23. 16:52:30

@Mrs. Clayton: Elkepzelnem hogy hogy festene ez a sparhelt az abszolut mondern konyhamban, hehehe....kizarolag odakinnt lenne kedvem hasznalni ilyet a grillsutok mellett. Egyebkent tetszenek de csak egy szinben nem kicifrazva. Meg egeszen jol is mutatna odakinnt persze nem mindegyik.
Ja, es kizarolag fatuzelesest meert ha villannyal vagy gazzal megy akkor hol ott a regiseg? A mas izek!
Voltam egyszer vaahol ahol a hires irono hazat mutogattak es mondtak hogy a lanya vett neki egy modern villanyos tuzhelyet akkor a 30-as evekben, az irono azt mondta hogy a villanyos nagyon jo ha gyorsan kell valamit elkesziteni de a fatuzeleses sparhelten meg az etel ize is mas....Nagyon nagy a kulonbseg...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 17:13:03

itt a legtobb alairast interneten - itt ulve vegeztem el - magyaran a szerzodeskotest
a vegen kellett az ugyved
az eladot nem is lattam

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 17:13:06

@P.Elliot: van de nagyon dzsuvas, ki kell takaritani,, nekem is vannak elkepzeleseim, eleg nagy terulet, de el volt hanyagolva, less vele dolog
igen a bambuszra oda kell figyelni az teny, de jol mutat, meleg es olcsobb mint a kemnypadlo es jobb mint a laminalt
emellett dontottunk
ha nem valik be lecsereljuk, ez egy kis haziko kis nappalival:)

takarék-láng 2016.11.23. 17:13:27

@Herr Géza: "Gyíkemberek Tanácsa összeül minden reggel és Soros vezetésével eldöntik az aznapi árfolyamokat... Így korrekt"

- hogy korrekt e vagy sem azt nem tudom megallapitani, viszont meglehetos naivitasra vall azt elhinni, hogy az arfolyamok csak ugy maguktol mozognak ideoda. Nem, ez lehetetlen, azt azok allitjak be, akar manualisan, akiknek a kezeben a valodi hatalom osszpontosul. Es ezen emberek csoportja nem szerette volna a brexitet de mivel megtortent, buntetik angliat.
en elore irtam itt e blogon, hogy angliat szankciokkal fogjak sulytani, hat ime. Epp eleg, de lesz meg rosszabb is ha tenyleg elindul a kilepes folyamata.

Emlegetheted a Sorost, de ha nem lenne nagyobb hatalom a kezeben mint akar az amerikai elnoknek, akkor hogy volt kepes megtorpedozni az angol valutat a 90es evekben?

macamuca [IHUN] 2016.11.23. 17:33:43

@hagyma:
Üdv:)
Rég jártál erre..., mizujs?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 17:41:23

@P.Elliot: $ 6,000 kb
hat kosz nem:)
szerintem a villanytuzhely nagyon rendben van a konyhaban
a fa es faszentuzeleses grillezes meg az udvarban
bizony hogy mas az ize
de azert fatuzeleses sparhertot nem akarnek a konyhaban fozesre
gaz meg villainy kozott nem latok nagy kulonbseget
mi most vadi uj hokeversest vettunk, villanyt
remek
maskeppen sul a hus hokeveressel

borzimorzi 2016.11.23. 17:41:42

@Bal: Közben meg egy csomó vezető jogi cég van a Cityben, amelyik nem köti a megrendelői orrára, hogy a szerződéseket valójában nem is ők írják, hanem lengyel, magyar, bolgár stb. ügyvédek Varsóban, Budapesten és Szófiában. Angol jog alapján, angol nyelven, ahogy kell. Harmadannyiért, mint amennyit aztán a kedves vevő Londonban kifizet. De azzal a jóleső érzéssel megy haza, hogy ő most aztán a legjobb brit munkát kapta. Az igaz, hogy sokba került, de nem ám holmi mocsadék bevándorló/külföldi vendégmunkás foglalkozott az ő Nagyon Fontos ügyével. :-DDD
Lehet, hogy itt is ezért tartott olyan sokáig?
Üdv:
b

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 17:41:47

@macamuca [IHUN]: udv:)
kuzdok a hazunkkal
egyszeru kis fahaz az erdoben, amire mindig is vagytam
de van vele munka, viszont szivesen csinalom:)
holnap meg pulykanap

FutureFry 2016.11.23. 18:05:30

@hagyma: Ha kölcsönért veszel házat akkor tényleg rengeteg az aláírnivaló. Ha kp.-ért akkor sokkal kevesebb (persze gondolom ez részben államfüggő is)

P.Elliot 2016.11.23. 18:08:52

@hagyma: Az enyemet se kepzeld nagynak, kozepes de az itteni nagy hazak mellett inkabb kisebb, megis van 10 helyisege igaz hogy nem nagyok de nem is kell. Semmi mas nem hianyozna mint egy nagyot takaritani, rendben tartani.
A masodik nappali ugy lett hogy amikor lattuk hogy a garazs egyben van a hazzal es nehany lepcsofok valasztja el a haz belsejetol mar jott ia az otlet es hivattuk a szakembert, atepittettuk szobava mert rengeteg konyvunk van es lett belole egy "konyveshaz", annyira szeretjuk hogy az idonk legnagyobb reszet itt szoktuk tolteni. Az autok lesznek szivesek kinnt tartozkodni mint ahogy eddig is tettek, 4 autos parkolom van, elfernek.....
Megis, mit terveztel az erdovel? Erdekelne mint kertet szereto, en is folyton rendezgeto szemelyt.
Az erdoben nalunk patak is van, nem is messze a haztol, ha enyem lenne az erdo akkor mar csinaltam volna neki egy kanyarodast a kertem fele es teleultettem volna a szegelyet vizinovenyekkel, kulonleges viragokkal de ugy hogy belesimuljon a termeszetbe. A patak tele van bekaval/ halat is lattam kicsiket/, ott uvoltoznek nyaranta de meg egyetlen egy sem jott fel hozzam holott nagyon orulnek neki....
2 acre erdo? Hogy nekem ott mennyi tervem lenne!!!.... Az olan nagy hogy korbe kirandulhatod folyton hetvegen...

Mrs. Clayton 2016.11.23. 18:09:20

@P.Elliot: faval a hazban egyedul a kandalloban tuzelnek, de mivel nincs a kemenyunk kibeleleve es nadfedeles a hazunk igy csak gazkanalloval futunk idonkent, amikorbegubozok a kis karosszekembea nappaliban
sutni biztosan nem lehet vele profi modon, foleg mert a fanak nem igen tudod szabalyozni a hojet, nyilvan kemenceben, pizzasutoben ok, mert felfutod 400 fokra es sul mint a szelvesz, de se sutemenynek se mas sulteknek nem alkalmas

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 18:23:26

@P.Elliot: gozom sincs, kitakaritas utan ginsengben es szarvasgombaban gondolkodom

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 18:23:29

@FutureFry: minimals kolcsont vettunk fel ra es a banki papirok kulon voltak, kb 5 alairas
abbol ketto elektronikus
sok apro reszlet
oszinten megmondva a felet vegig sem olvastam
megbiztam a relatorban is
itt vagyunk, minden rendben

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 18:23:31

apropos, mekkora a lakas es mibe faj egy ilyen arrafele?

P.Elliot 2016.11.23. 18:51:39

@hagyma: Ez igen! Vannak jo otleteid, ilyesmire nem is gondoltam volna de mondasz valamit, mintketto eleg draga dolog..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 19:06:37

@P.Elliot: bizony jo ara van es hat erdoben nem termelhetek buzat:)
jovore nekilatok
nincs hatalmas munkaigenye
es nagyon jo ara van, ha megfogan
probat meger
sokan elnek itt /redneckek/ ginsengbol/ csakok lopjak:) mas erdejebol
szezonban meg lehet keresni vele 10-20 ezer dollart

**mimi** 2016.11.23. 19:07:58

@Herr Géza:
Hat Gézám úgy látom te se vagy egy pénzügyi befektetési fenomén

London2009 2016.11.23. 19:33:50

Gratulalok a lakashoz! Szerintem is abszolut jol dontottetek. Pont igy erzek en is a berlessel kapcsolatban. Csak egy atmeneti helyzet a berles, ahol sosem tudnam otthon erezni magam igazan. Erdekes, hogy milyen kulonbozo szempontokat neztetek, mint peldaul mi a vasarlasnal. Nekem csak kertes haz jott szamitasba es minel rosszabb allapotut kerestem. Imadok hazat felujitani, joforman ez a hobbim. Ja es mi is itt vagyunk Greenwichben, ugyhogy welcome to the neighbourhood! :D

P.Elliot 2016.11.23. 19:42:42

@hagyma: Gyonyoru penz mellekesnek. Egyszer itt a teveben volt egy interju valakivel aki azt mondta hogyleepitettek, munka nelkul maradt es nem talalt masikat, erre kitalalta hogy fuszernovenyeket termeszt egy nem tul nagy uveghazban telen, nyaron meg odakinnt. Nem volt am nagy terulete. Korbejarta New Yorkot, az ettermeket es napi szinten szallitotta a friss zoldfuszer csokrokat, most abbol el. Kerdeztek hogy megeri? A pasas nem mondott szamot csak olyan szemermes mosollyal csak annyit mondot hogy barcsak elobb kezdtem volna.
Vannak neha nagy otletek, kicsi dolgokbol.
Ez a szarvasgomba oriasi otlet meg a masik is. Nagyon drukkolok neked. Melyik allamban elsz? Ha nem akarod, nem kell am megirni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 19:47:00

@London2009: mennyi arrafele egy haz?
mennyire volt rossz allapotban?
hany szobas?
mennyi a kert-udvar?
tenyleg erdekel
/na nem akarok angliaba koltozni:)/
en is azt mondom haz, nem lakas nemm sokkal dragabb de a fuggetlenseg sokkal nagyobb

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 20:17:41

oh, a blogom is fent van, igaz reg abbahagytam
nekem nincs titkolnivalom:)
NC Weaverville
/3 hete elotte Asheville/
ja mellekesnek gondolom en is, megprobaljuk, ha bejon bejon ha nem nem
valamit kezdeni kell az erdovel

Taxomükke (UK) 2016.11.23. 21:31:15

@Mrs. Clayton: Szerintem nem, szinten minden haznal ott van, 50-60-70 negyzetmetereseknel is.

NorthPier 2016.11.23. 21:48:13

@Mrs. Clayton: "sutni biztosan nem lehet vele profi modon, foleg mert a fanak nem igen tudod szabalyozni a hojet,"

En ugy fogalmaznek, hogy te nem tudnal sutni benne profi modon, mert nem ertesz hozza, hogyan lehet szabalyozni a homersekletet faval futve.
Az a helyzet, nagyanyainknak, dedanyainknak ilyen sparheltje volt, olyan finom sutiket, pogacsakat, es mindenfele husokat sutottek benne, amilyen finomat meg talan eletedben nem ettel (hacsak nem kemenceben sutottek ugyanezeket, mert az meg a sparheltet is uberelni tudja...)

macamuca [IHUN] 2016.11.23. 21:53:40

@hagyma:
Grat és hajrá :) Lesz vele teendő jócskán, de elégedettség, öröm is (emlékezve a sajátra...)
Gyere sűrűbben :)

Taxomükke (UK) 2016.11.23. 22:01:17

@Mrs. Clayton: Mondjuk lehet, hogy te masik teruletet nezel, es ott kevesbe jellemzo, hogy feltuntetik a meretet...

jojó78. 2016.11.23. 22:17:25

@sellőlány: Itt Angliában sokszor csináltunk/csinálunk "dísz" konyhákat. Ez presztízs kérdés, mint a Range Rover sokaknak. Egy másik "kisebb" helyiségben pedig ott van egy "szerényebb konyha amit ténylegesen használnak. Range cooker példa:
www.google.co.uk/search?q=aga+cookers&espv=2&biw=1280&bih=694&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjB1-L15b_QAhVCFMAKHUlAA18Q_AUIBigB

Illetve Gagenau konyhagépek. Legutóbb amit beraktunk 1 fridge freezert és borhűtőt, kb 10 ezer Font az ára.

jojó78. 2016.11.23. 22:19:48

@sellőlány: Bocs, Nem igazán neked szántam az infót, csak a te válaszodhoz szántam kiegészítésnek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.23. 22:25:39

@Taxomükke (UK): thx
megdolgoztunk erte
egyszeru kis haziko, de a mienk:)

Mrs. Clayton 2016.11.23. 22:32:47

@Taxomükke (UK): itt bed, bucks northants csak az olyanoknak amik mar kirivoak valami miatt, normal haznal nincs odairva csak hhany szobas

Taxomükke (UK) 2016.11.23. 22:47:47

@Mrs. Clayton: Itt Surreyban altalaban odairjak.

sellőlány 2016.11.23. 23:30:51

@jojó78.: Köszi, ez klassz infó, csak úgy visszaigazolásnak is. Itthon ez a szint nagyjából a Mielénél kimerül. Sajnos.

M. Péter 2016.11.23. 23:41:06

@Herr Géza: 10 éves fix kamatra 2.5% körül van a legolcsóbb, a Bank of England kamatlábához igazodó kamatú van 2% alatt, de lejjebb már nemigen tud menni. Sok olyan van, hogy az első néhány évre kedvezményes a kamat, utána lehet újabb kedvezményes hitelt keresni.

M. Péter 2016.11.24. 00:00:21

@hagyma: Ingatlanügynökben megbízni nagyon veszélyes.

P.Elliot 2016.11.24. 02:21:08

@NorthPier: Ugy lehetett szabalyozni a sutest, fozest hogy kevesebb fat rakott be az ember, illetve hagya parazsra sutesnel es akkor nagyjabol egy darabig egyforma volt a ho. Gyerekkoromban ilyen volt a nagymamanak es bizony sosem egett le semmi abban a sutoben.
A tuzhelyen meg voltak karikak amit le lehetett szedegetni, fokozni a hot vagy forditva, visszarakni, a szelere huzni a labast,vagy kozepre es igen, nagyon finom volt rajta a kaja. Mas izu. Nagymama mindig azt mondta hogy a gaz osszekapja az etelt, nem tud az iz osszefoni.

London2009 2016.11.24. 11:53:16

@hagyma: Attol fugg, hogy hol van. Ezzel ugye sokat segitettem. :D Greenwich borough irto nagy es egy csomo reszre oszlik. Vannak draga reszei, meg olcsobb reszei. Blackheath es Greenwich village kifejezetten draga, 1 millio alatt nem sok minden van. De szerencsere vannak megfizethetobb reszei, Charlton, Kidbrooke, Eltham stb. 2014-ben vettem egyet Blackheath/Kidbrooke hataran. Arrol van itt fent egy cikk, ha erdekel ott megtalalsz minden reszletet. Az rettenetes allapotban volt, de mint irtam en kifejezetten olyat kerestem. Utolag nagyon sajnalom, hogy nem keszitettem rola blogot, vagy legalabb egy normalis cikket. Tudtam volna mit meselni, azt hiszem. Mindenesetre 35%-ot ment fel az erteke 2014 ota. Nem a vetelarhoz kepest, hanem a vetalar+felujitas koltsege/jelenlegi piaci ar. Ugyhogy megerte a faradsagot.
Amit iden vettunk arrol sajnos a tulaj meg volt gyozodve, hogy makulatlan allapotban van. Azert sikerult egy kicsit alkudnom, ami itt eleg ritka, de eppen valtak, ugyhogy szerintem meg akartak tole mar vegre szabadulni. Ez is 3 halos, 2 furdos, nappali+ebedlo es hozzaepitett konyha. Ez az angol modi, extended kitchen. A kesobbi terv a tovabbi extension es a loft conversion. De egyelore meg elferunk boven. Ezt is teljesen szetverettem es atalakittattam. A nagy makulatlan haznak egy egyenes fala vagy menyezete nem volt. Ugyhogy volt vele eleg sok munka, de lassan a vegere erunk.
A kert nagy, de fogalmam sincs mekkora. Ezekhez nem ertek. :D Ami jo meg benne, hogy egy erdore nez es egy dombon van, ugyhogy gyonyoru a kilatas a varosra.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.24. 14:42:30

@M. Péter: de nem amerikaban
@London2009: klassz, sajnos en nem vagyok nagy "hendimen" a padlot is szaki rakta le, kedden csereleik a konyhabutort mosogatoval
en cask festettem, zarakat csereltem, wc uloket:) zuhanyfuggonyt, fogasokat, dekoracio, polcok
csakk az egyik furdoszobaban eltoltottem egy napot a zuhanyzofuggonnyel a 2 torulkozotartoval meg a polcokkal
najo, kozben netezek is
nade ez mar az utolso elotti lakhelyem
es meg jovore jonnek a kinti munkak porch, carport erdo
de soha tobbet apartman, pedig szep helyen volt az utolso es normalis szomszedok voltak
de ez mas:)

London2009 2016.11.24. 16:50:29

@hagyma: oh, nem en csinaltam ezeket a munkakat, nyugi. Csak felelos muszaki vezeto vagyok. Anyagbeszerzo, belsoepitesz stb. De szerencsere van sok jo munkaero keletrol. :D

Thargoid 2016.11.24. 17:19:49

A range cooker nem luxus, hanem egyszerűen (minimum) 6 lapos kombi tűzhely elnevezése.
Előnye, hogy kisebb a szélessége, mintha két 4 lapos tűzhely lenne egymás mellett és olcsóbb is.

Thargoid 2016.11.24. 17:29:30

@Herr Géza: itt attól függ a kamat, hogy mennyi a saját tulajdoni hányadod (LTV, Loan to Value) és mennyi a futamidő (hosszabb futamidő magasabb kamat). Meg persze praktikus jó hitelképesnek lenni is, ami kiderül a credit score-ból.
A mi házunk 2%-on van most fixálva, lehetett volna kevesebb is, de akkor a fix idő rövidebb.
Érdemes figyelembe venni, hogy a házak értéke (általában...) nő, így a fix idő lejártával az LTV is nő, ennek eredményeképpen pedig a kamat csökken, amikor új fixálásra (remortgage) kerül sor. Fix időt az ügyfél fel tudja mondani némyelyik konstrukcióban, ha pl. hirtelen sokkal jobb feltételekkel tudni remortgage-t mint a mostani, akkor van értelme. Bank nem mondhatja fel a fix időt.
Fix idő lejártával változó kamatozásúva válik a hitel, amit úgy is lehet hagyni ha valaki nem akarja magát egy bankhoz kötni - változó kamatozású hitel azonnal felmondható, vagy más bankhoz vihető, de értelemszerűen rosszabb a kamat rajta mintha fixált lenne.

Thargoid 2016.11.24. 17:47:52

Bár eggy normál hitelkonstrukcióban a futamidő feléig több a kamat törlesztés, mint a töke törlesztés, amíg a ház értéke nő az LTV is garantáltan csökken (javul),
Miért?
pl. 100K egy ház ára, amiből 10k önrész, 90k kölcsön, LTV 90%: a teljes piaci érték 90%-a a kölcsön, 10%-a már önrész, saját tulajdon ha értékesítésre kerül a sor. 90/100=90%.
Várunk 2 évet, a ház piaci értéke 120k.
A visszafizetett tőke mondjuk legyen 5k. A hitel értéke akkor most már 85k. az LTV 85/120=70%. Elég durva változás viszonylag rövid idő alatt (ha a teljes futamidőt nézzük) és drasztikusan jobb kamatozái feltételeket lehet kapni 70% LTV-ra, mint 90%-ra.

Remélem tudtam segíteni, mert eleinte nekem is magas volt, amikor a kölcsönt felvettük anno, hogy mi a bánattól változna a törlesztőrészlet/kamat belátható időn belül ha a töke alig volt törtlesztve...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása