oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. október 12. 06:43,  Lakva ismerni meg 114 komment

2016. október 12. 06:43 Határátkelő

Lakva ismerni meg

Nem csak a másikat, hanem magát a rendszert is – derül ki Péter legfrissebb londoni posztjából (ami a Londonban, sej... sorozat része), ami az ottani lakásbérlési helyzetről és persze a magyarként kissé szokatlan technikai dolgokról is szól, mint a fordítva működő villanykapcsoló, vagy azok a rémes csapok.

szoba_3.jpg

„Hajnalban kellett felkelnem: mindenki alszik még a házban, amelynek az egyik szobáját bérlem. Megpróbálok csendben eljutni a fürdőszobáig. Ez persze lehetetlen: a lakóházak döntő többségének az egész szerkezete fa: csoda, ha egy-egy lépésnél nem nyikorog. Ha valaki fel- vagy lemegy a lépcsőn, az olyan hangokkal jár, mintha az egész éppen leszakadni készülne.

A vizes helyiségek padlója rendszerint csempézett, de az is a fa födémen: a csempék helyenként billegnek és olyankor nemcsak nyikorgást halunk, hanem az egymáshoz súrlódó csempék csikorgását is.

A lakók hozzá vannak szokva mindenféle zajhoz: a papírvékony falakon keresztül néha a szomszéd telefonbeszélgetései is érthetően áthallatszanak.

Olyan házban lakom, ahol ezt tudják a lakók és kellő kulturáltsággal kezelik: halkan tévéznek, halkan hallgatnak zenét; a társasági élet a legtöbb lakószobától távolabbi étkezőben és teraszon zajlik.

A keverőcsap csodája

A házat magyarok bérlik és adják ki szobánként. Feltehetően ennek köszönhető, hogy a konyha és a fürdőszoba is fel van szerelve azzal a fantasztikus technikai vívmánnyal, amely a brit lakásokból általában hiányzik (és sokszor nem is értik, hogy mi az, ha megpróbáljuk elmagyarázni): ez nem más, mint a keverőcsap.

Igaz, most jut eszembe, laktam olyan házban is, ahol pakisztáni volt a tulajdonos és ott is volt egy keverőcsap – de azt a házat kifejezetten bérbeadás céljára rendezték be.

Amikor beköltöztem, a tulaj fel is hívta a figyelmemet erre a különlegességre és többször részletesen elmondta, hogy ha például túl forró a víz, akkor nyissam meg a hideget is, de anélkül ám, hogy a meleget ugyanakkor elzárnám, és akkor egyszerre fog folyni a kettő és így beállíthatom a megfelelő hőmérsékletet, úgy bizony!

A villanykapcsoló és a madzag

Az, hogy a villanykapcsolókat lefelé kell felkapcsolni, nyilván nem lep meg senkit. A fürdőszobában, különálló zuhanyozóban vagy vécében és a csap körül a konyhában azonban ne is keressünk villanykapcsolót: vagy a helyiségen kívül van, vagy, ha belül, akkor nem kapcsoló, hanem a mennyezetről lelógó madzag vagy ilyesmi: mindenképp olyan megoldás, amely a zárlatot és áramütést teljesen kizárja.

Az állólámpák, asztali lámpák kapcsolóit pedig a kreativitás tobzódása jellemzi: néha komoly IQ-teszt megtalálni, hogy mit kell meghúzni, megnyomni, megcsavarni ahhoz, hogy mondjuk az ágy fölötti olvasólámpa világítani kezdjen.

A konnektorok mind kikapcsolhatók: bekapcsolni természetesen úgy lehet őket, ha a kapcsolót lefelé kapcsoljuk. A kapcsoló ilyenkor kibukkanó éle piros, vagy legalább egy „on” felirat van rajta: messziről is látszik, hogy be van kapcsolva.

Nemcsak az áramütéstől félnek, hanem a tűztől is nagyon (nyilván összefüggésben a fa-alapú házakkal és a Londont sújtó sok régi tűzvész emlékével). Szinte nincs helyiség, ahol ne volna füstérzékelő.

Bejutni a házba

A házak kapuján a legtöbb helyen olyan kilincset láttam, amelyet nemcsak lenyomni lehet, hanem felfelé húzni is, és olyankor valami többlet-zár lép működésbe.

Először megrémültem, amikor a kulcsom nem nyitotta a kaput. Aztán megtudtam, hogy előzőleg valaki felhúzta a kilincset és ezzel a zárat is blokkolta.

Semmi gond: lenyomom a kilincset, amire persze a bezárt ajtó nem nyílik ki, de a blokk megszűnik: most akkor a kulccsal bemehetek. Nem értem a logikáját annak a blokknak, többlet-zárnak, amelyet a kilincs lenyomásával bárki egy pillanat alatt megszüntethet – én nem is használom.

Ha az ablakon dupla üveg van (ami Magyarországon magától értetődő), akkor azt a hirdetésben külön jelzik, mint rendkívüli felszerelést. Alig is fűtenek: döbbenetesen bírják a (nyirkos!) hideget.

A szemetet mindenütt szelektíven gyűjtik, de ez körzetenként mást jelent. Van, ahol külön kis edénybe kell kerülnie minden ételmaradéknak, másik gyűjtőbe megy a fém és műanyag, másba a többi. Van, ahol hatféle gyűjtő van: külön a fém, a műanyag, az üveg, a papír stb.

Egy biztos: ha az ellenőrzés (mert van olyan!) az egyik fajta tartályban a másikba való hulladékot talál, akkor a tartályt (edényt, kukát) leragasztják, hogy „a bizonyíték” megmaradjon, és többszáz font büntetést rónak ki a ház bérlőjére – aki ezt nyilván érvényesíteni törekszik a szobák díjaiban.

Mi lenne, ha…?

Nyilván bennem is felmerült, hogy mi lenne, ha egész házat bérelnék és én adnám ki a szobákat: én lennék a háziúr (a landlord), aki a magas bérleti díjakat megkapja.

Utánaérdeklődtem kicsit. A tipikus házban egy szimpla és három dupla (kétszemélyes) szoba van. Úgy becslem, hogy ez heti 550-600 font bevételt jelent a háziúr (landlord) számára – amikor mindegyik szoba ki van adva, és amikor mindegyik lakó pontosan fizet.

Klaudia, aki hasonló házat bérel a 3. zónában, úgy számol, hogy a nyári hónapokban (ez mondjuk 5 hónap) 50 font a havi gázszámla, a többi hónapban ennek legalább kétszerese, de volt már 180 is. A víz havi 50, a villany ugyanannyi.

A tévé-engedély évi 150 font: mérőkocsik járják az utcákat adózatlan tévékre vadászva, a büntetés magas. Az internet évente talán 400 font. A helyi adó (council tax) körzetenként, utcánként más: itt talán havi 100 font. Talán van biztosítás: nem tudjuk.

Ugyanakkor minden karbantartási, javítási költség a landlordé: nálunk például most kellett új hűtőszekrény (8 lakóra méretezve), mert a korábbi javíthatatlanul tönkrement.

És persze a landlord fizeti a tulajdonosnak (vagy ügynökségnek) a teljes ház bérleti díját, amely ezen a környéken úgy havi 1500 font körül lehet – a landlord kicsit kereshet azon is, hogy ő havonta fizet és tőlünk, bérlőktől hetente kapja a bért.

Ez heti 150 font körüli haszon. (Sokadszor mondom: átszámolni tilos, mert havi negyedmillió forint, azaz évi hárommillió csábítóan hangzik, de gondoljuk csak meg: ha egyetlenegy duplaszoba üresen marad, máris eltűnt az egész haszon – és akkor még egy új izzót se kellett venni a lámpába.)

Úgy sejtem, és Klaudia számolásai is arra utalnak, hogy a dolog akkor kezdi megérni, ha valaki már 10-12 házat bérel és saját ezermester gondnokot tud foglalkoztatni; az emitt feleslegessé váló felszerelési tárgyat a másik lakásban felhasználja; és egyébként is a statisztikai hullámzások pedig elkezdenek kiegyenlítődni: amikor egy szoba üresen maradása, egy lakó fizetési késedelme nem rázza meg.

Nem ritka, hogy festést, javításokat a lakók finanszíroznak és lelakják a költségét.

Nem csak pénz kérdése

Jelzem: nem pusztán anyagi kérdés, hogy aki frissen érkezett, osztott lakásba vagy osztott szobába megy. Teljes lakást, házat bérelni referencia nélkül szinte lehetetlen – márpedig referenciát szerezni csak akkor lehet, ha az ember már lakott valahol, és onnan a landlord írt egy referencia-levelet.

(Amelyet persze csak akkor hajlandó megírni, ha a szobát teljesen tisztán, aláírt szerződéssel, korrektül adózva adja ki. Láttam már ilyent is: kétségtelenül létezik, nemcsak a mesében.)

A bejegyzés végére annyit, hogy tele van az internet rémtörténetekkel, hogy hogyan csapják be a lakókat: korábbi lakó által okozott kárt felszámítanak, kaució visszaadását megtagadják, ugyanazt a helyet egyszerre többeknek kiadják…

Hát, a landlord figyelmetlensége miatti kavarodásban, szétszórtsága miatti késedelemben volt már részem, de szándékos becsapásban – csak lakótárs részéről.

És amit szintén mindenki mond és meg is tapasztaltam: a lakás elhelyezkedése és mérete, a lépcső nyikorgása és a fűtés intenzitása mind kevésbé fontos szempont a lakás kiválasztásakor, mint hogy van-e hangoskodó, kötekedő, alkoholista, kábítószerező, tolvaj vagy csak egyszerűen rendetlen lakótárs.”

HÍRMONDÓ

Az első pár hét rémálom volt

A norvég Mona és férje Magyarországról fogadtak be két kislányt. Az egész folyamat hatmillió forintba került, íme, a tapasztalataik.

A város választott minket

Három év San Sebastiánban nem kevés meglepetéssel a kellemesek és a kevésbé jók között is akadt jó pár. Érdemes elolvasni!

Tíz ország helyi szemmel

Egy érdekes ötlet, melyben helyiek írják le, mit érdemes tudni az országukról. Például nagyon meglepő, melyik országban nő a képviselők kétharmada.

(Nyitókép: Ákos)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia Londonban sej

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3611796839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muscari 2016.10.12. 10:39:11

@Mrs. Clayton: Irtam :-)
en azt latom a FB-n, hogy folyamatos tema, hogy hogy keruljek el a tv licence fizeteset, foleg azok, akik nemreg vannak kint. En azt szoktam nekik javasolni, hogy inkabb fizessek es vegyenek egy tevet, a nyelvtudasuknak is jot fog tenni :-)

Muscari 2016.10.12. 10:43:28

@Hari Seldon 2: a landlordoknak szerintem nem eri meg. Minek aldozzanak arra, ami amugy rendesen mukodik, csak max nem tul kenyelmes? A mosdonal pl az egesz mosdokagylot ki kell cserelni, nem csak a csapot, a furdokadat azt nem tudom igy hirtelen. A mosogato detto, uj sink kell, amin csak egy luk van.

Hol szalltatok meg, mikor itt voltatok? Ugy sajnalom, hogy nem tudtunk talalkozni.

Buchhalter 2016.10.12. 10:50:39

Hali angliai magyarok ,mit szóltok az Index legújabb rémcikkéhez?
"magyarok: sokan hazaköltözhetnek".Szóval a Pénzcentrum és az Index újságírói és "szakértői" szerint tömegesen haza kerekedtek,mert az a fránya Font gyengül?

Csodabogár 2016.10.12. 10:50:50

@Muscari: Ki kell szedni az elemet és kész. Mi Amerikában ezt csináltuk, igaz nem faházban laktunk.

Mrs. Clayton 2016.10.12. 10:55:35

@Muscari: ha elmondja valaki hogy most jott ki meg agya sincs nem hogy tv-je akkor fog kapni 6 havbi haladekot, de lehet egy evre is elengedik
UK-ban jellemzoen oszinten elmondva hogy mi a baj mindent meg lehet oldani es sok mindent meg lehet uszni, mert altalaban az emberek megertoek, semmi ertelme trukkozni, mert azzal csak rontja az ember a sajat hitelet

egyebkent valaszoltam :-)

Shanarey 2016.10.12. 11:02:11

@Muscari:

Értem, de amit én már írtam, a hő érzékelő nem érzékeli a füstöt, ezért szerintem ami nálatok a konyhában van az füst érzékelő.

Vagyis ha grillezni akarsz akkor vagy csere, avagy a leragasztása javasolt, egy műanyag zacskó által.
:-)

Hari Seldon 2 2016.10.12. 11:07:19

@Muscari:
Szia. Aa Black Lion-ba. A tesómék közelében. Sajnos pont így jött ki, mi is csak így egy rövid hétvégére mentünk, mert 2-án volt Johanna szülinapja, és megünnepeltük. Majd, ha legközelebb megyünk újra megpróbáljuk. (esetleg többen is összejöhetnénk)

Na, szóval, itt nem volt keverőcsap, pedig ez egy pub/szálloda volt. Az ember azt gondolná, hogy legalább itt van ez, miután a másik helyen volt. (igaz 10-en valahány éve, akkor ott egyikben sem volt)

Irbisz 2016.10.12. 11:19:34

Hm, ez a nyikorgo, papirvekony falakbol allo, minden hallatszik tipusu haz eleg remisztöen hangzik.
Bar ha a lakok kulturaltak es ennek megfelelöen elnek, akkor nem akkora gond.

Mit lehet tenni ha valakik ennek ellenere hangoskodnak rendszeresen?

Herr Géza 2016.10.12. 11:46:53

Nem tudom, hogy a kapcsolók világában mi volt hamarabb, maga a kapcsolókonstrukció, vagy a folyamatot jelző szó (ki/be, vagy fel/le kapcsol). Az általam valamennyire is ismert nyelvek közül csak a magyar használja a fel-/lekapcsolást a világításra... Egyébként a német szabvány szerint is a kapcsoló billenőlapjának az alsó felére kell nyomni a "felkapcsoláshoz". A régebbi kapcsolóknál (ahol az a pöcök állt ki a kapcsolóból - nem tudom a szabatos nevét...) viszont itt is felfelé nyomva kapcsoltad be a világítást.
Gyanúm szerint tehát a korabeli "pöckös" kapcsolók mechanizmusa miatt a magyar fel és lekapcsolja a villanyt, így nálunk logikus volt magát az elnevezést követni a billenőlapos kapcsolóknál. A ki/be veziót használóknál meg mindegy volt, hát a másik megoldást választották... :)))
Aztán lehet, hogy tévúton járok....

SzZoole 2016.10.12. 11:52:59

@Herr Géza: hehehe,en hallottam már azt is,hogy;
Gyújsd fel/le a lámpát:))
Vagy a tv hangerő fel/le állításához ;
Hangisd fel/le a tv-t:)))

Muscari 2016.10.12. 12:09:56

@Shanarey: jo otlet :-)

@Csodabogár: koszi neked is, mi sem fahazban lakunk, ez egy uj tomb, csupa beton :-)

Hari Seldon 2 2016.10.12. 12:38:34

@Herr Géza:
Szerintem meg TÖKMINDEGY, hogy merre kapcsol. Ha valami változást akarsz a világításban, megnyomod ott ahol lehet. (legalábbis nekem tökmindegy)

*Andi* 2016.10.12. 12:58:49

3 eves lakasban lakunk egy csudauj, csudamodern, csuda-huu-de-minden developmentben, es jobban hallom hogy ki mit csinal, mint amikor a sorhazban laktunk.. a felettunk lako bolgar csaladban a kisfiu reggel 6 es este 11 kozott megallas nelkul labdat pattogtat a lakasban, az utvefuro valoszinuleg kevesbe rangatna az idegeimet. de ha a baratnom a masik szobaban a normalnal halkabban telefonal, az is olyan mintha a fulembe beszelne. a jobb oldali szomszedok teljes maganeletet is ismerem, bar szemelyesen meg nem volt szerencsem latni oket.
Tolunk 100 meterre sajnos van egy szep nagy council estate es a gyerekeket pont elenk csapjak ki legelni minden nap... kedvenc foglalatossaguk, hogy a fem rollereket dobaljak a lepcson. Az osszes becsukott ablak/ajto mellett is annyira hangos, mintha a nappaliban randaliroznanak, es hiaba szoltunk, csak egy elegans "f@ck off mate" volt a valasz...

NorthPier 2016.10.12. 12:59:33

@Mrs. Clayton: Ez mar csak habveres, mert a dolog fel van talalva. Az osszel lattam eloszor egy boltban, azota tobb helyen is, egy ipszilon alaku gumibol keszult cso, a ket rovidebbik szarat kell rahuzni a csapvegekre, a hosszabbik, tobb mint egy meteres vegen pedig tusfej van. Ez 7 fontba kerul. A konyhai, aminek a harmadik elagazasa ertelemszeruen rovidebb es csak egy szuro van rajta, 4.50, szoval nem kell feltalalni, tomeggyartas alatt van mar.

NorthPier 2016.10.12. 13:30:35

@Csodabogár:
Ha kiveszed az elemet, az ugyanazt jelenti a szerkentyunek, mintha lemerult volna, azaz nem erzekel feszultseget, tehat pruttyog tovabb. Legalabbis, amelyikhez nekem volt szerencsem, termeszetesen ejjel kettokor, konyhasztalra allitott konyhaszekrol szerelve, ugyhogy tapasztalatbol mondom.
Es nem, nem talaltam rajta egy off gombot sem, amin egeszen oszinten csodalkoztam, maradt a takaroval a fejen alvas reggelig...

Mrs. Clayton 2016.10.12. 13:36:51

@NorthPier: persze hogy fel van talalva, de az ovek valami megdesignolt plastik volt, mar nem emlekszem, csak a dobbenetre, ami az angolok arcara kiult
meg a ferjem is hitetlenkedett, hogy mekkora egy hulyeseg, micsoda keptelenseg
ez olyan mintha avaki Mo-n akarna pl a matyo himzest valami grafitivel kiegesziteni es azt mondani, hogy igy sokkal jobb

janegirl36 2016.10.12. 14:00:42

a berlett haz szobankent kiadasa sem nagyon egyszeru. Ha a berlo kiad - vagyis 'sublet', nem csak az eredeti landlordtol de a helyitanacstol is kell hogy engedelye legyen. Ezenkivul biztositas, minden elektromos cuccot es gazt 2 evente szakszeruen le kell ellenorizteni es igazolni hogy ez megtortent. Ha nincs meg az engedely a sublet-re, akkor barmi ami tortenik a hazban: tuz, gazszivargas, vizkar stb mind biztosithatatlanna valik.
Sok europai berel hazat es minden engedely nelkul kiadja a szobakat kulon, sajnos ez riziko mindenkinek aki ott lakik.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.12. 14:11:55

@NorthPier:
Mitől pruttyog tovább ha kivetted az elemet?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.12. 14:13:32

Ha nem volt még:

index.hu/gazdasag/penzbeszel/2016/10/12/londoni_magyarok_sokan_hazakoltozhetnek/
Hülye Index...bróhaha.
Mert rühes 10% , (meg esetleges 20-30% 3 év alatt) béremelés majd biztos megállítja a kivándorlást.
Ahhoz kb 200% kéne, vagy duplázódni a jelenlegi bérszintnek. És akkor talán...
A font gyengülés meg lehet akár teljesen helyénvaló is, a 430 forintos szint egy kicsikét erősen el volt szállva.
Legalább is baromira nem tűnt úgy, hogy az angol gazdaság másfélszeres eredményt nyújt, mint a kontinentális, vagy az usákiai...

Mondjuk még azt sem értem, hogy hogy a p!cs@'ba lehet a bolgár leva 150 forint, a román lej, meg a lengyel zlotyi meg 70 körül.A skandi pénzek meg 30-40 körül...Felfoghatatlan.
Értem, hogy a bolgárok, lengyelek, románok leosztották a 80-as évekbeli hulladék pénzeket, de ha ez ilyen egyszerű, akkor a magyarok miért nem osztják le, hogy 1 forint érjen 3 eurót?!?! :D

Ha meg már vót, akkor a tudás anyja ez. :D

Golf2 2016.10.12. 14:27:13

@geegee:"a 430 forintos szint egy kicsikét erősen el volt szállva". Nem volt.Ezelött 25 évvel is 400 forint volt 1 font,tehát most 2000ft nak kéne lennie mivel ötszörösét romlotta a forint 91óta.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.12. 14:31:08

A posztot is elolvasva: pfff, és ezekért a hulladék ingatlanokért van pof@'juk elkérni ezer, meg ezerötszáz fontokat havonta? (Nem személyes tapasztalat, de ennyiket lehet itt olvasni általában...)Nekem a csimborasszó az a fürdőszobai rohadó padlószőnyeg...Broáff.
Hogy nem ostromolják meg az ott élők a landlordokat/councilt/hejha-polgárjenőt/akárkit?

A tévé engedélyt ellenőrző mérőkocsik hogy szúrják ki az illegális tévéket?Villódzik a szoba az ablakon át? :D
(Itt a svédeknél már tévé sem kell, hogy beszedjék, elég az internet-előfizetés is, mondván, hogy sok tévéműsor nézhető neten keresztül is, stb. Úgyhogy a lakosság 99%-ának fizetnie kell ezt a sz@rházi díjat...)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.12. 14:31:45

@Golf2: Ezelőtt 25 évvel is el volt szállva! :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.12. 14:37:54

@Zoole[uk]: Nekem a kedvencem az "oltsd fel a villanyt"...
Katasztrófa... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.12. 14:39:18

@Herr Géza: El kell forgatni a kapcsolóházat vízszintesbe, hogy jobbra-balra kelljen kapcsolni, és akkor mindenki megnyuxik...
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.12. 14:43:40

@NorthPier: Kalapács és/vagy csípőfogó a megoldás ilyenkor... :D

Buchhalter 2016.10.12. 15:00:18

@geegee: a bankárok és egyéb más szereplők(politikusok,multik) tudják befolyásolni ,vagy akár szinten tartani az árfolyamokat.De jól látod : az egész egy manipulálás.Szerintem az Index (aminek érdekes módon 20 %-a egy Fideszes képviselő birtokában van strómanon keresztül).Elkezdi mantrázni ,hogy Anglia milyen tré anyagilag és itthon "dinamikusan " növekednek a bérek.Persze, olcsó propaganda. Valami történt az EU-s pénzcsapokkal is ,mert hirtelen módosították a 3-as metró felújítását.Az állomások már kimaradnak 70 milliárd megspórolva.Kicsit se átlátszó az egész.Szerintem aki kint van az egyelőre ha nem sürgős ,maradjon a seggén és várjon. 2018-ig biztos. És ha van rá pénze nem árt egy új állampolgárság se.

Muscari 2016.10.12. 15:15:14

@*Andi*: hat akkor mi sokkal szerencsesebbek vagyunk. Ugyan a lakason belul hallani, ha valaki beszel a szobaban mondjuk, de a szomszedoktol semmi sem jon at es az ablakok is jol zarnak. Ha a nappali erkelyajtaja nyitva van, akkor egyedul a mellettunk levo korhaz klimajanak zugasat hallani, mert azzal egy magassagban vagyunk, de az sem veszes.

Herr Géza 2016.10.12. 15:20:07

@geegee: Szocreál megoldás: a probléma megoldva, de csináltál egy másikat....jobbra vagy balra, sőt, hozzájön még, hogy szemből nézve, vagy sem.... :)))))

Csodabogár 2016.10.12. 15:23:29

Ebből is látszik, hogy az igények különbözőek. Én Amerikában azon akadtam ki, hogy nincsenek egykaros csapok. Le is cseréltük mindet . Szerencsére vannak olyanok, amit fel lehet szerelni a régi két csap helyett, van rajtuk egy fedőlap, ami eltakarja a lukakat. Most kotorászok az emlékezetemben, hogy hol is találkoztam utoljára kétcsapos megoldással, de már nem emlékeszem. Azt hiszem negyven valahány éve Svédországban még olyan volt, de persze keverni lehetett, nem két külön helyről jött a víz. Olyat csakis és kizárólag Angliában láttam.

Herr Géza 2016.10.12. 15:24:46

@NorthPier: @diggerdriver: Van benne még egy gombakku, amiről a prüntyögő megy...:))))

Herr Géza 2016.10.12. 15:29:10

@Hari Seldon 2: Nekem is mindegy, pláne mert a váltókapcsolónál meg állandóan változik, hogy merre van a "fel" meg a "le". Amikor kijöttem, már akkor sem tűnt fel különösebben, csak amikor honfitársaim mesélték, hogy "ezeknél a hülyéknél még a kapcsoló is fordítva van bekötve", na akkor néztem meg tudatosan, és tényleg.... :))))

Shanarey 2016.10.12. 15:42:51

@NorthPier:

Normál esetben ha az elemet kiveszed, akkor nem jelezhet tovább.

Ám ha neked mégis prüttyögött tovább, akkor talán volt benne valami nagyobb teljesítményű kondenzátor, avagy egy alaplapra forrasztott gomb elem.

Shanarey 2016.10.12. 15:51:08

@geegee:

Nem csak az index, hanem az összes kormánynak nyaló híroldal ezeket tolja, na meg az állandó negatív hírek az Angol bulvársajtó pöcegödréből, lefordítva Magyarra, hogy aki még otthon van annak ne is legyen kedve idejönni. Napi 3 migráncsozás( így szebb) mellé befér némi orvosi műhiba Angliából, avagy valami szörnyűséges egyéb szintén Angliából, s mellé még valami apró rémhír Nyugat Európa egyéb részéről.

svajcineger 2016.10.12. 16:43:37

@Shanarey:
Az indexre sokmindent lehet mondani, de hogy a kormánynak nyalna...
Egyébként, ha nem tudnám, hogy ki írta a cikket (ti tudjátok? :), akkor én is kormánypropagandának gondolnám. :)

Buchhalter 2016.10.12. 17:43:28

@Shanarey: Szerintem is ez lehet a háttérben ha már a Gyere haza magyar vagy mi a szösz program nem jött be akkor nyomjuk a rothadó nyugat szatírát.Persze arról mélyen szeretnek kussolni,hogy a lerobbant kórházi rendszerben tavaly hivatalosan 667 ember halt meg fertőzésben.A szerencsétlenek ahelyett ,hogy meggyógyultak volna meghaltak. De amíg ilyen vacak bérek és már nyugati lakás árak vannak nem sokan fognak bedőlni ennek az átlátszó propagandának.

M. Péter 2016.10.12. 18:25:41

@Mrs. Clayton: Számítógép, okostelefon, stb. után nem kell tv-előfizetés, csak ha az ember élőben vagy a BBC iplayeren néz tv-t rajta. (Az walesi S4C csatornára is ugyanez vonatkozik, de azt biztos nem sok magyar nézi.) Sőt még a tv után sem kell fizetni, ha az ember mondjuk csak dvd-t néz rajta.

blackhairlady 2016.10.12. 18:39:37

@Muscari: Ezzel en is igy vagyok, ha neha Broil fokozatra kapcsolok, akkor ajto kitarva, termosztaton a ventillator funkcio bekapcsolva es meg a plafon ventillator is, de van, hogy igy sem usszuk meg a villyogast.
Eszembe jutott amikor eloszor hallottuk a csipogast, mindegyonk mashonnan hallotta ahnagot, fogalmunk sem volt mi lehet az, mire rajottunk, hogy az egyik fustjelzo akar kimerulni:)))
Itt nalunk a kulcsot kell forditva hasznalni mint otthon, itt mar megszoktam, most otthon tevesztem el mindig.

Csodabogár 2016.10.12. 18:44:52

@NorthPier: Csak Amerikában gyakoroltuk. Elem ki és örökre elhallgatott. Semmi puttyogás, amitől falra lehet mászni. Lehet, hogy az angolok már valami más verziót használnak.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.12. 18:47:47

@Buchhalter: Így van.Tik mikor jöttök ki megint?

@Herr Géza: van igazságod... :D
Lehet, hogy akkor olyan kapcsoló kéne, mint a golyóstoll vége, hogy bekapcsolva bent marad, rövidebb...

@Shanarey: Igen, sajnos ez van.Kérdés, hogy mennyire hiszik ezt el otthon...

Csodabogár 2016.10.12. 18:50:30

@svajcineger: Végső soron az nem vitás, hogy az angol font vesztett az értékéből, esetleg csak átmenetileg, a brexit következtében. Szeptemberben Spanyolországban voltam 3 hetet, azon a helyen teljes angol uralom van. Az angolok sírtak mint a fűrdős...., hogy milyen drága lett nekik minden.

blackhairlady 2016.10.12. 18:53:06

@Csodabogár: es ha tenyleg tuz utott volna ki valahol a lakasban?

Nekem kimondottan biztosnsagerzetet ad a tuzriaszto. Elemet meg jo ha 2 evente egyszer kell cserelni.

Buchhalter 2016.10.12. 18:53:23

@geegee: szerintem még egy fél évig elszenvedünk(asszony tanfolyamra jár) és ha addig se történik valami csodás változás az életünkben akkor újra neki indulunk.

Hari Seldon 2 2016.10.12. 18:57:22

@Shanarey:
Miért, azt gondolják, hogy HA el is mennének Angilából pont Budapestig szaladnak?
Szerintem megállnak szusszanni, legkésőbb Bécsben. (és ott felejtkeznek persze)

FutureFry 2016.10.12. 18:59:25

@Shanarey: @diggerdriver:
Az itteni tűzjelzők hálózatra vannak kötve, az elem csak UPS-nek van. Ha az elem lemerülőben van és emiatt pittyog akkor ezért nem elég kiszedni az elemet, ha nem ki kell húzni a "konnektorból" is, ami gyakorlatilag azt jelenti hogy az ember leszedi az egészet (mondjuk nem nehéz, csak el kell érni a plafonon, valahogy).

svajcineger 2016.10.12. 19:10:28

@Csodabogár:
Biztos ok is az indexet olvassak. :-)

tanato 2016.10.12. 19:36:59

www.origo.hu/nagyvilag/20161012-szocialis-ellatas-nemetorszag-bevandorlo.html

Egy kis érdekesség,kezdenek a németek is "brexitezni",az angolok is így indultak,először csak az uniós munkavállalók szoc. segélyezését akarták szigorítani azután kiválás meg nem bőr szerinti rasszista gyilkosságok lett a vége.

DieNanny CH 2016.10.12. 19:50:04

@geegee:

"Lehet, hogy akkor olyan kapcsoló kéne, mint a golyóstoll vége, hogy bekapcsolva bent marad, rövidebb..."

Svájcban ilyen van. Pontosabban, csak be kell nyomni, de utána nem rövidebb, hanem ugyanannyira újra visszaugrik. Vagyis nem lehet tudni mondjuk ha kiég az izzó, hogy mikor van a foglalat áram alatt...
:-)

NorthPier 2016.10.12. 19:51:54

@diggerdriver: Fogalmam sincs, de en is szerettem volna tudni.
Kora reggel eleg morcosan felhivtam a tulajt, bepanaszolva a dolgot, mire este hazaertem, problema el volt haritva.

Gour 2016.10.12. 19:53:53

Háromszor kezdtem totális nulláról az életemet itthon, de soha nem jutott eszembe, hogy feladjam és külföldön tegyem meg ugyanezt család és barátok nélkül egy lepusztult szükséglakásban. Azt a pénzt amiért kint egy senkiházi rabszolga vagy itthon is meg lehet keresni, a titok csak annyi, hogy sem gyárban sem multinál nem szabad a tapasztalatok megszerzésén túl egy percig is dolgozni.

NorthPier 2016.10.12. 19:56:10

@geegee: ugy, ugy, a kalapacs volt az elso, amit szerettem volna hasznalni, csakhat nem az enyem volt a haz, ugy jobban megfontolja az ember, hogy romboljon-e, vagy sem :-)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.10.12. 19:56:39

@Muscari: nálunk balszerencsés módon a szomszéd fürdője _majdnem_ a hálónk falával közös. De csak majdnem. Így is hallom néha, ha hangosabban emészt vagy zuhanyozik. S a felettünk lakó kisgyerekek rohangálnak néha, de hamar elküldik őket aludni, szerencsére.

Korábban a felettünk lévő kiadott lakásból kivágtak négy kelet-európai lakót, akik folyton buliztak. Addig panaszkodtak rájuk a telepiek, míg a háziúr kiadta az útjukat. Ez még ideköltözésünk előtt volt, s azóta rajta tartja a szemét a lakóbizottság az ilyen zajongáson.

NorthPier 2016.10.12. 19:59:21

@Herr Géza: Ezt nem mondod komolyan (nagy csodalkozo szemek)...

NorthPier 2016.10.12. 20:07:43

@Shanarey: ha mar te is ezt mondod... Azt gondoltam, Herr Geza csak szorakozik rajtam :-)

Jossarian 2016.10.12. 20:27:40

Koszonom ezt a posztot, korunk dickensi eletformajaba (proli) belelatni ritkan adodik meg nekem. Erdekes volt es tanulsagos, majd elmeselem a gyerekeimnek is mikor ott lesz az ideje, hogy kiken es hogyan kell haszonra szert tenni. Hello Digger :)

Jossarian 2016.10.12. 20:28:42

@Csodabogár: Az nagyon jo! Meg hasznos is! Mar az Ujvilagban is terjesztitek a balkanmagyar kulturat??? De jo...

élhetetlen 2016.10.12. 20:52:44

@Herr Géza: fel/le vagy ki/be, teljesen mindegy. Vannak ezek a két kapcsolós bekötések, (elfelejtettem a nevét), mikor, mondjuk az előszoba világítás úgy működik, hogy van egy kapcsoló a bejáratnál, egy meg a nappali ajtajánál. Vagy ott kapcsolod le, ahol felkapcsoltad, vagy az előszoba másik végén. Sohasem tudod, hogy melyik kapcsoló milyen állásban van. Nyomsz rajta, amerre lehet, aztán történik valami.

dunántúli gyerek 2016.10.12. 20:52:47

@Buchhalter: A brit kórházakban 10x annyi ember halt meg kolerában

Shanarey 2016.10.12. 21:34:29

@NorthPier:

Nekem a tűzjelző, szakmába vágó dolog.
Ja és azért nincs rajta kapcsoló, hogy ne legyen egyszerű a kikapcsolása, mert akkor mindig ki lenne kapcsolva.

@élhetetlen:

A két kapcsolós bekötés: Váltó kapcsolós
Ha 3, vagy több kapcsoló működtet egy adott világítást, az pedig a keresztváltó kapcsolós.

Jossarian 2016.10.12. 21:39:28

@diggerdriver: jo ismeroje es kepviseloje is vagy ennek az eletformanak, sot karriert is csinalsz ebbol. Eppezert hianyoltam a kinyilatkoztatasodat a temaban. Semmi mas

NorthPier 2016.10.12. 22:04:43

@Shanarey: Es akkor mi az az alternativ kapcsolo?

Buchhalter 2016.10.12. 22:17:05

@Gour: fidesz agitátor HA-n? És hol dolgozol okoska ? A többiekkel itt nem osztod meg a tutit?Valószínűleg ha ilyen jól megy neked akkor valamelyik rokonod a mostani kormányzóság soraiban van,igaz? Vagy el vagy a mama hotelban is nincs gondod a lakbérre,lakáshitelre rezsire,vagy a vállalkozó szülök alád toltak mindent : kocsi , lakás, kapcsolati tőke.Talán örököltél a nagyszülőktől. De hol vagy te ,aki ezt a saját erejéből ebben az országban megtudná teremteni? Az árnyékban?

Buchhalter 2016.10.12. 22:19:20

@dunántúli gyerek: igen?Be linkelsz nekem erre egy cikket?Ez elég marhaság amit ide firkantottál.Nem voltam kint Angliában ,de a párom egy évig ott robotolt.Szerinte azért jobb az Angol egészségügy még a hibái ellenére is mint a Magyarországi kórház ellátás!

a nemzet fogatlan provokátora 2016.10.12. 22:20:45

@Jossarian: Ó mondd, te hol s hogy élsz, magasabb rendű lény? Adj egy kis kóstolót remekbe szabott életkörülményeidből nekünk ,szegény egyszerű földi halandóknak, hadd csorgassuk a nyálukat !

Shanarey 2016.10.12. 22:47:33

@NorthPier:

Váltó kapcsoló, egyszerű Magyar nyelven megfogalmazva.

Az "alternatív" nem igazán Magyar szó, csak bekerült a köznyelvbe, és benn is maradt örökre.

@dunántúli gyerek:

Látom te a Magyar bulvársajtó igen alacsony szintjén szocializálódtál, így aztán sokat tudsz a Brit egészségügyről.

De ha már ennyire kikupálódtál a szenny újságok jóvoltából, megtennéd nekem azt a szívességet hogy az alábbi cikk valóságtartalmát kivizsgálod és véleményezed?

index.hu/belfold/2016/10/12/harmadik_vilagbeli_allapotok_egy_budapesti_korhazban/

Csodabogár 2016.10.12. 22:58:48

@blackhairlady: Leéltem az életemet tűzriasztó nélkül. Kizárólag Amerikában találkoztam vele, meg feltehetően hotelekben. Miért ütne ki tűz, ha rendben vannak a villany vezetékek? Senki nem dohányzik stb.

puhacica 2016.10.12. 23:07:53

tovabbra is ugy erzem, hogy itt a harap utca harom alatt szerencsenk van a lakasunkkal :)

Shanarey 2016.10.12. 23:11:04

@Csodabogár:

Én azért kétszer összefutottam efféle, majdnem lakástűzzel, amelynek okozója, mindkét esetben egy nem jól elhelyezett gyertya volt az ok.

Én speciel a társasházakban kötelezővé tenném. Ugyanis minden évben akad egy marha aki ágyban dohányzik, majd örökre elalszik, és a lakások meg leégnek, vagy ha nem is mind, akkor a tűzoltók munkájának mellékhatásai miatt, nagy eséllyel lakhatatlan lesz pár lakás.

A Budapesti régi bérházakban a villanyvezetékek nagy százaléka egyáltalán nincs rendben, mert annak a felújítását a lakóknak kellene fizetni. Az átlag magyar bérházban lakó, pedig nem arról ismerszik meg hogy van fél millió forintja egy efféle "úri " huncutságra.

Herr Géza 2016.10.12. 23:22:44

@Csodabogár: Már Németországban is kötelező. Egyébként meg az elektromos tüzek komoly része nem olyan esetekben keletkezik, ahol pl. a vezetékek nincsenek rendben. Egyáltalán honnan tudod laikusként, hogy rendben vannak??? De lehet hibás egy háztartási gép is, fölrobbanhat a Samsung telefonod (aktuális balhé), akármi. Szóval egy biztonsági berendezésre (ráadásul filléres költség) soha ne mondd azt, hogy minek. Inkább legyen a plafonon ott "feleslegesen", mint hiányozzon, ha mégis kéne egyszer is akár...

Herr Géza 2016.10.12. 23:25:16

@élhetetlen: Az a váltókapcsoló, írtam is róla később...

Herr Géza 2016.10.12. 23:26:03

@NorthPier: Na jól állunk, nekem már el sem hiszed??? :)))))

pappito · http://pappito.com 2016.10.13. 00:50:31

@Golf2: minden bizalomra épülő rendszer addig működik kemény ellenőrzés nélkül amíg nem kezdenek el túl sokan visszaélni vele.

1% gazember mindenhol elfér, 10% már nem.

NorthPier 2016.10.13. 00:55:36

@Herr Géza: sok volt a szmajli a mondat vegen, elsore azt hittem, csak... szivacc... :-))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.13. 02:33:47

@Buchhalter: Hajrá akkor, nyomjatok majd posztot! :D

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Na, hát az frankó akkor, imádhatják a villanyreszelők... :-))

@NorthPier: :-)))

@Csodabogár: Itt a svédeknél is van már mindenhol tűz/füstjelző...Régen teccett már innen elköltözni... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.13. 02:35:57

@geegee: Be is riasztott egyszer ilyen szülinapi tortára rakott szikroszkópos tüzijátéktól.Picit vert is a víz utána, hogy bejelez a tűzoltóságon, azok meg kijönnek és ránk hátékázzák a potya kivonulás költségét...De nem volt ilyen végül... :-)

Boborjnán1986 2016.10.13. 06:27:55

@geegee: Én még még elő is fizettem, közben ha 4 havonta egyszer kapcsolom tvre a TVmet, helyette a pcről nézek filmet, olvasok, játszok...

Boborjnán1986 2016.10.13. 06:28:15

@M. Péter: BBCre haragszom. Meg akartam nézni a Danny and the Human Zoo-t, kicsit nehézkesen találtam meg, de végül megvolt. Fizetős, szóval "megvásároltam" neten, majd közli velem a rendszer, hogy mivel nem brit területen vagyok, nem nézhetem meg.... (Tény, Hollandiából szeretném megnézni, de akkor ilyen baromságok után az ember ne "kalózkodjon"? Persze, egyetlen helyen találtam meg, egy rég elhalt torrentet, szóval azóta sem láttam...)

Mmarci 2016.10.13. 06:28:19

@Buchhalter: itt továbbra is £1= £1

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.10.13. 07:01:08

@NorthPier:
Na a váltókapcsolóval sem vagy közelebb hogy megtudd.

Az az alternatív kapcsoló amit egyik helyen bekepcsolsz és egy másik helyen lekapcsolsz.
Például én ha hazamegyek akkor az ajó mellett van egy kapcsoló az ajtó fölötti lámpához. Kinyitom az ajtót, bemegyek és bent kapcsolom le egy másik kapcsolóval.
Ilyenkor viszont a kapcsoló állásából soha nem tudod meg hogy éppen be vagy le van kapcsolva hiszen a kinti felkapcsolt állásban maradt mikorbbent lekapcsoltad.
Valamikor tudtam hogyan kell bekötni egy ilyet de már elfelejtettem.

NorthPier 2016.10.13. 09:26:13

@diggerdriver: Koszi. Annyi mindent tanultam ennek a posztnak a kapcsan elektromos kutyuk ugyeben, mint maskor egesz evben :-)

Konkretan a poszthoz: ez a bizonyitek jelleggel lelakatolni a kukat es nagy-nagy buntit fizetni erte, hat ezt nehezen tudom elkepzelni, hogy igy van. A gyakorlatban annyi tortenik, ha latvanyosan osszekeveri az ember a tartalmat, max nem viszik el. Gumikesztyut huzol, meg szajmaszkot veszel, aztan szepen szortirozod ujra ... Volt mar egyszer ilyen, nem esett jol...

Gour 2016.10.13. 09:41:37

@Buchhalter:

Fidesz agitátor? :) Na ezt sem mondta rólam még senki sem. :) Saját vállalkozás, saját erőből, gondolom azért hallottál már ilyenről. Nem csak a gépsoron lehet szopni nettó százért, igaz ezért cserébe nem nyolc órás egy munkanap. Eddig ez nem volt igaz de most már egy jó szakmával itthon a kinti pénzt lazán megkeresheti egy ügyes iparos és este a saját ágyában alszik. Türelem is kell hozzá mert nem húszévesen fogod összerakni a családi vagyont és az ügyfélkör évek alatt lesz akkora amiből már megélsz. De ha kint dolgozol akkor soha nem lesz ilyen kapcsolati hálód, a legjobb esetben is elérhetsz egy alsó polcos állást és bármikor kirakhatnak még onnan is.

élhetetlen 2016.10.13. 09:41:39

@Herr Géza: Igen, bocs, előbb írtam, mint olvastam…

Csokáv 2016.10.13. 11:08:06

London nem Anglia, Anglia nem London.
A keverőcsap nem keverhet, mert a meleg víz tartályból jön, ami a házban van, és ott áll egy darabig (nem is iható), és a keverőcsapon a hálózatos hideg vízbe át tudná vinni a "fertőt". A háború után minden ház ilyen volt. A tartály nélküli meleg vizes házakba már nem kellene elszeparálni, de az angol nem szeret változtatni.

Motorhead 2016.10.13. 11:41:14

@Herr Géza: Nincs igzad, mert a magyar pöckös kapcsolót is fel lehetett volna szerelni "fordítva" tehát a le lett volna a felkapcsolás , mégsem tették. Nálunk egyszerűen a fel. az felkapcsolást jelent. :)

P.Elliot 2016.10.13. 13:18:36

@Csokáv: Ezt hogy erted hogy nem tartalybol jon a melegviz? Nalam, csaladi haz, / Usa/ melegviz tartaly van de kevero csapos...
Honnan kellene jonni ha nincs tartaly? Azt a keszuleket gondolod amikor az aram melegiti es annyi vizet csak amit akkor eppen elhasznalsz? Nem jut eszembe a neve.
Nem mindig jo az, egy magyarorszagbeli no irta hogy kigyulladt tole a haz es a biztosito alig akart fizetni a jelentos karokert.
Mas is irta hogy tuzveszelyes lehet.
Ami a tuzjelzot illeti amirol itt beszelgettek, en el sem tudnam kepzelni maskeppen hogy ne legyen. Nagyon fontos, plusz itt meg kotelezo is, nagyon kemeny beszelgetes folyna le a biztosito es a karosult kozott ha nem volt a hazban tuzjelzo.
Meg szerintem pofatlansag is nem hasznalni, foleg nem berhazban vagy ahol sok lakas van es kitenni a tobbieket egy tuznek, az eletuket veszelyeztetni.
Mindentol lehet tuz, egy valahai munkatarsam vadonatuj haza egett le azert mert a 15 eves unokaja romantikus gyertyazos estet tartott az emeleten es a mai napig nem emlekszi ra hogy hogy gyulladt ki az iroasztal, rajta a papirholmival es terjed utana szet a hazban, mindenki ki tudott jonni de utana egy evig laktak egy lakokocsiban az udvarban amit a biztosito vontatott oda amig ujraepul a haz, ugyes huzas volt, olcsobb mint a hotel, valoszinu hogy erre is szolt a biztositasuk. Egyebkent azt mondta hogy jo volt ott lakni, alig volt hazimunka, eleteben nem volt olyan szabad amiota felnott, hehehe...

adg 2016.10.13. 14:03:20

@P.Elliot: ugy erti, hogy a regi angol hazakban volt egy tartaly a padlason, ami nem volt nyomas alatt. Kb mint a wc tartalya. Volt rajta egy nyilas, hogy a melegedeskor kitagulo viz ne feszitse szet. Abban melegitettek a vizet, majd az gravitaciosan folyt le a csaphoz. Igy a meleg viz nyomasa joval kisebb volt, mint a hideg vize. Ezert nem igazan lehetett keverocsapot szerelni hozza. Es ezert nem is volt ihato, mert a franc tudja mi burjanzott a tartalyban az evtizedek soran.

Ma mar szerintem reges-regen kikoptak ezek a rendszerek, de a hagyomany kedveert a dupla csap meg mindig el. Nalunk is vannak ilyenek meg par helyen. Sot, a mi hazunkban van egy hasznalhatatlanul keskeny kagylo a budiban, amin szinten ket csap van, a ket vegeben 1-1. Az egyik be sincs kotve, csak egy csap, nincs rakotve a vezetekre. De kellett, mert igy szep, vagy mittudomen. Legalabb van tartalek. :) Annyira keskeny a kagylo, hogy nem tudok benne kezet mosni, se fogat, semmi. Szo szerint, kb 10 centi a legnagyobb szelessege. Semmire nem hasznaljuk. Szerencsere mellette van a mosokonyha, ott van egy akkora kagylo, amiben furdeni lehetne, ugyhogy tudjuk mellozni a kicsit.

Csokáv 2016.10.13. 14:57:23

@P.Elliot: @adg: Igen, ahogy adg írta. Ez egy nem hermetikusan zárt tartály.
Ahol én élek (vidéki anglia) egy pártízéves házban is van valami nagy, levehető tetejű víztartály a padláson, ami a rendszer része, de nem tudom, hogy mit csinál pontosan, mert vannak keverőcsapok. A kádnál egy olyan van, ami keverőnek néz ki, de valójában két külön lyukon folyik ki belőle a hideg és a meleg. Lehet, hogy a tartály csak a fürdővizet adja? Gőzöm sincs.

blackhairlady 2016.10.13. 16:24:39

@Csodabogár: Tuzet barmi mas is okozhat, de vegul is mindenki maga dont milyen biztonsagi intezkedeseket tesz az otthona megovasara. En biztos, hogy ha egyszer mar adott egy ilyen keszulek, nem szerelnem le. De ahogy irtam is, dontse el mindenki sajat maga.:)

blackhairlady 2016.10.13. 16:32:11

@P.Elliot: a villany vagy gaz boylerre gondolsz?

P.Elliot 2016.10.13. 18:01:23

@blackhairlady: Ugy emlekszem hogy villany volt. Magyarorszagrol irtak ezeket a dolgokat. Amikor le kellett volna cserelni a melegviz tartalyt gondolktunk rajta hogy mi is olyat szereltetunk be, takarekos/ ki tudja persze,/ gyors, kicsi helyen elfer aztan amikor olvastam ezeket akkor meggondoltam, jo nekunk a regi fajta is.

P.Elliot 2016.10.13. 18:04:39

@Csokáv: En meg most hallottam eloszor ilyesmirol, nem tudtam hogy ilyen is van. Erdekes mindenesetre, hat ha nem tudtak megoldani maskeppen akkor jo volt de tisztitas nelkul nagyon sok lerakodas es mocsok lehet benne, nem? Idonkent azert azt is ki lehet uriteni, atsikalni, fertotleniteni ugye?

P.Elliot 2016.10.13. 18:10:10

@adg: Ertem mar, koszi a felvilagositast. Akkor ezek szerint nem az angolok voltak hulyek csak nem lehetett megoldani a keverocsapot, vagyis az nem volt aztan kesobb hozzaszoktak.
Azt a hasznalhatatlan kis mosdokagylot is hasznalhattak azert valamire, majd eltunodok rajta hogy vajon mire?
Voltam itt egy regi gazdag hazban a deli allamokban, egy ultetvenyen, ma mar csak turistaknak mutogatjak, ott volt a furdoszobaban 2 mosdo, az egyik, a kicsi kizarolag fogmosasra volt valo, ott meg csak kezet se mostak...talan valami ilesmire ezt is.

blackhairlady 2016.10.13. 18:12:16

@P.Elliot: milyen a regi fajta? Nekunk uj epitesu hazunk van, boyler van a garazsban, ami egy tartaly, gazzal melegit.

P.Elliot 2016.10.13. 18:17:39

@blackhairlady: Igen, a boylerrol beszelek, az van...

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2016.10.15. 23:20:56

"lenyomom a kilincset, amire persze a bezárt ajtó nem nyílik ki, de a blokk megszűnik: most akkor a kulccsal bemehetek. Nem értem a logikáját annak a blokknak"

Akkor most elárulom. (Itthon s kaphatóak ilyen zárszerkezetek)

A kilincs felfelé húzásával a 'többpontosan záródó vasalat' többi záródó pontja is lezár.
A nálunk szokásos kilincs csak egyetlen táródó pontot szabályoz.
A felhúzással további pontok lezárnak és ha kulccsal bezárjuk az ajtót, akkor ezek a zárópontok tartanak amíg ki nem nyílik az ajtó.

www.fembejaratiajto.eu/ajtorefkep/biztonsagi-bejarati-ajto.JPG

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása