oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. augusztus 10. 06:46,  Londonban, sej: három levél három sors 117 komment

2016. augusztus 10. 06:46 Határátkelő

Londonban, sej: három levél három sors

Kissé szokatlan stílusú lesz a mai poszt, hiszen Péter sorozata folytatásában három történetet mesél el egy-egy levél formájában. Fontos tudni, hogy a címzettek természetesen valós személyek, az írások pedig a londoni élet három különböző részét mutatják meg. (A Londonban, sej sorozat korábbi részeit itt találjátok.)

Szívesen megosztanád nyaralásod történetét? Csináltál egy csomó jó képet, van egy-két jó sztorid, vagy egyszerűen csak jól érezted magad? Oszd meg velünk, küldd el a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

leveliras_foto_pixabay_com_unsplash.jpg

Az első levél

Köszönöm, Dusán!

„Engem ért a megtiszteltetés, hogy megismerhettelek” – írtad a kapcsolatfelvevő levelem válaszaként: zavarba hoztál, csakúgy, mint a sajtburgerrel és azzal, ahogyan a közös munkánkat szervezted. Le sem merem írni, hogy hogyan, mert a „főnökség” is olvashatja, márpedig ami a szabályokat illeti, ez a viselkedés legalábbis határeset volt.

Hogy a többi olvasó is értse: egy éjszakai műszakban dolgoztunk együtt – szemétszedőként. Igazi intellektuális elfoglaltság… te voltál a sofőr, összevissza kanyarogtál London belvárosában (az Old Street-re különösen emlékszem: kevés híján a teherautó alá szédült egy részeg az ott kóválygó „már nem szomjas” bulizók közül), és ahol a cég feliratát láttuk az útra kirakott szemeteszsákokon, ott megálltál és a zsákokat feldobáltuk a teherautóra.

450 megálló jutott egy éjszakai műszakra; a teherautóra feldobált összes mennyiség, ha jól emlékszem, valahol 4 és 5 tonna között volt.

Körülbelül 8 óra hosszat tartott az egész: nem mértem az időt, de este 8-kor kezdtünk és reggel fél 6-kor értünk a végére, úgy, hogy ebben a lerakóhelyre való eljutás, az összetömörített szemét kiürítése és a műszak-végi tankolás is benne volt, sőt, a hat órányi vezetés után tartandó kötelező 45 perces szünet is, amelyre a mi esetünkben éjjel 2 órától került sor: szóval az autó megrakására nem juthatott 8 óránál több.

8 óra elosztva 450 megállóra: megállónként átlagosan 64 másodperc. Ezalatt kell odaérni, szabályos megállásra alkalmas helyet találni, aztán felpakolni hol 1-2, hol 8-10 zsákot (esetleg: felhozni őket egy pincéből, kihozni egy kapu mögül; esetleg: kitolni egy kerítés mögül egy konténert, a teherautóba üríteni és visszatolni a helyére; vagy megállapítani, hogy az adott helyen épp nincs zsák, de akkor is oda kellett érni és akkor is adminisztrálni kellett) – egymásután 450-szer, egyetlen szünettel.

Aki irigykedik, hogy 1.800 fontot kapsz kézhez havonta (amiből persze levonnak, ha mondjuk egy zsákot nem veszel észre és ottfelejted), annak azt ajánlom, hogy próbálja meg: dobjon fel 64 másodpercenként csak egy-egy ötkilós zsákot másfél méter magasra nyolc órán keresztül egyetlen 45 perces szünettel; aztán képzelje el, milyen érzés ezt pénteken este csinálni: a hét folyamán már ötödik éjszaka. Utána lehet irigykedni, ha még van kedve hozzá.

A munkabér a munkaerő ára: a fizetéseddel megvették a munkaerődet – nem is marad belőle. A szombati napot, ahogyan elmondtad, átalszod. Vasárnap örömmel felismered a kedvesedet, aki a hét közben munkába indul, mire te hazaérsz, és akkor végez, amikor te már elindultál… hallottam az éjszakai telefonbeszélgetéseiteket: ebből áll a kapcsolat.

Én a segítőd voltam. Kevesebbet kerestem: ha heti öt napon át napi átlagban tíz órát dolgoznék, 1.560 fontot kapnék, de ezen a héten három éjszakára hívtak összesen: ha ez lenne a heti átlag egy hónapon keresztül, akkor 936 font lenne a havi jövedelmem: alig több mint a tiédnek a fele.

Viszont amíg te vezetsz, tankolsz, a teherautót üríted, addig én szunyókálok, táplálkozom, vagy a várost bámulom; nem kell adminisztrálnom (majdnem el is felejtettem leírni, hogy te ezt is csinálod), és nem vagyok felelős semmiért: az autóért sem, az esetleges hibákért sem.

Csak azért, hogy amint megáll a teherautó, nyissam az ajtót, ugorjak le a magas ülésből, csukjam be az ajtót, futva menjek a zsákokhoz, kapkodva szelektáljam őket, dobáljam az autóra, szükség esetén indítsam a tömörítést, aztán futás vissza, ajtó ki, lendületből fel az ülésbe, ajtó be és kapaszkodás, mert rohanunk tovább.

Nem hazai jövedelmek – de nem is hazai munkatempó.

És nem az otthon megszokott stílus. Aki vezetői méltánytalanságokra panaszkodik, azt tájékoztathatom: itt is megtalálja. Másik helyen három, ügynökségen keresztül foglalkoztatott kocsikísérőnek szerződést ajánlottak: ez nagy dolog. De azt mondták nekik, hogy ezentúl a raktárban kell dolgozniuk, monotonabb, piszkosabb munkán.

Kettő azt mondta, hogy akkor inkább maradna „agencys”: ügynökségen keresztül dolgozó kocsikísérő. Ennyi elég volt ahhoz, hogy többé ne hívják, „letiltsák” őket – kocsikísérőként is.

Ha sofőrök lettek volna, valószínűleg más lett volna a helyzet, mert nagy sofőr-hiány van. Nemcsak itt: például buszsofőr sincs elég. De az a te számodra nem reális lehetőség, noha kényelmesebb lenne: ahhoz viszont jobb nyelvtudás kell, mert rádiótelefonon érkeznek menet közben az instrukciók.

Úgyhogy marad ugyanaz, amit fentebb leírtam: ajtó, ugrás, futás… plusz vezetés, adminisztráció, teljes felelősségvállalás.

Ez a munka a teljes munkaerődet felhasználja, ez a munka semmi időt, energiát, esélyt nem hagy semmi másra, ez a munka maga a menekülési lehetőség nélküli mókuskerék.

Még ha fel is merülne benned egy félálombéli pillanatban, hogy más tevékenységre válts: netán továbbképezd magad, vagy vállalkozást kezdj tervezni, kiépíteni, felfuttatni azon a területen, amelyhez igazán értesz, mint sikeres és hozzáértő dj: erre sem időd, sem energiád nincs, talán már kedved sem – de ha lenne is: mikor mehetnél el egy esti rendezvényre, mikor készíthetnél egy felvételt, mikor készülhetnél fel egy meghallgatásra?

Semmi közöm az életedhez: ahhoz sem, hogy harminchat-évesen már érzed ennek a munkának az egészségi következményeit; ahhoz sem, hogy a párkapcsolatodban milyen tüskék lehetnek már, amelyekre felfigyelni sem tudsz, mert nincs mikor. Csak megerősítlek abban a ki is mondott érzésedben, hogy ez az út szakadékba vezet.

Azt is értem, hogy a jövedelmed (amely alig több a londoni átlag felénél!) nem teszi lehetővé, hogy akkora tartalékod legyen, amennyi elég mondjuk a nyelvtudásod javításához vagy egy vállalkozás (akár csak fél évre tervezett) felfuttatásához.

Igen: a más munkakörök is hasonlóak: az ember teljes munkaképességét kiszívják. Nem azért, mert „a kapitalisták rossz emberek”, hanem mert az a „munkáltató” (hú, de rossz érzéseim vannak ettől a szótól), amelyik nem így viselkedik, szükségképpen lemarad az így viselkedők mögött.

Ha nem erőszakolja ki, hogy a lelkedet is kidolgozd, akkor kisebb lesz a termelése, ha többet fizet a következő fizetésnapig épp elégnél, akkor kevesebb lesz a nyeresége a mindezekkel nem törődő versenytársainál.

Hosszabb távon, nagy átlagban tehát azok a „munkáltatók” maradnak meg, amelyek a maximumot hajtják ki az alkalmazottaikból a minimális juttatásért: ha másmilyent találsz, az sajnos csak véletlenszerű lehet és ideiglenes.

Akik most készülnek ide kijönni (vagy akik a hazalátogatásaink alkalmával a „könnyű neked” megjegyzéseket teszik), ezt nem tudják.

Ez egy durva világ, kedves Dusán: sokszorta durvább, mint amit a 2500 lakosú szülőfaludban láthattál… Ott te aligha tanulhattál meg az asztalra csapni, jobb beosztásért tárgyalni, magadért kiállni…

Ámulok, hogy valamivel több, mint egy éve bírod; ámulok, hogy maradt benned emberség, sőt segítőkészség: zavarba hoztál, amikor étellel kínáltál, az éjfél körüli lelassulásom idején pihenni hagytál, és te segítettél nekem, aki segítődül voltam odarendelve. Köszönöm; és kérlek, hidd el, hogy a viselkedéseddel, hozzáállásoddal bőségesen kiérdemelted a viszont-tiszteletemet.

Kedvesedet ismeretlenül is üdvözlöm – és remélem, tévedek, amikor elképzelem, hogy ő hogyan viseli az álmos hétvégi együttléteitekből álló kapcsolatot.

Ha úgy érzed, hogy bármiben is viszonozni tudom a tőled kapott segítséget: kérlek, szólj!

Üdvözlettel

Péter

Utóirat: amikor majd a londoni közúti közlekedésről írok posztot, ugye meginterjúvolhatlak?

A második levél

Dear Alex,

Ez a levél neked szól. Igen, magyarul van, úgyhogy egy szót se értesz belőle – de ha szabad (és miért ne szabadna) a híres angol understatement helyett a magyarokra inkább jellemző overstatement [*] stílusában kifejeznem magam: ha az anyanyelveden, angolul lenne, akkor se értenéd…

A kapcsolatunk alatt számos eset volt, amikor megkíséreltem megmutatni neked a kettőnk gondolkodásmódja közötti különbséget, hogy javuljon az együttműködésünk hatékonysága. Neked azonban azt sem sikerült felfedezned, hogy van, létezhet különbség a gondolkodásmódok között. Úgy tűnt, minden esetben azt feltételezed, hogy csak néhány ismeret hiánya miatt gondolkodom, vélekedem, rangsorolok, választok, viselkedem másképp.

Pedig vannak különbségek, nem is kicsik; és nem véletlenül vagy genetikai vagy csuda tudja, milyen rejtélyes okokból. Az én véleményem legalábbis az, hogy az eltérő gondolkodásmódnak nagyon is racionális okai vannak.

A lét határozza meg a tudatot, mondta egy mostanában ritkábban idézett szerző: abban nyilván mindannyian egyetértünk, hogy a gondolkodásunkat nagymértékben befolyásolja, hogy hol éltünk: milyen túlélési és siker-stratégiákat tanultunk meg, milyen viselkedéssel értünk el eredményeket, elismerést és mi az, ami nem vált be. Márpedig a körülményeinkben, soknemzedéknyi tapasztalatunkban óriásiak a különbségek.

A doveri sziklák ugyanott vannak egy ideje… de Magyarországnak nincs olyan négyzetmétere, amelyik az elmúlt ezer évben mindig magyar fennhatóság alatt állt volna; és százkilométerekkel mérhető körzetben rengeteg olyan négyzetméter van, amelyik valamikor magyar fennhatóság alatt állt.

Édesapám, aki most 93 éves, legalább öt eltérő államalakulatban élt, noha csak egyszer költözött egy városból egy másikba – akkor éppen egy országon belül; én pedig visszafogottan számolva is négy olyan időszakot éltem meg, amikor kitüntető elismerést lehetett kapni olyasmiért, amiért néhány nappal-héttel korábban büntetés, megtorlás járt.

Nem ritka ez errefelé: aki Magyarország hányatott sorsa fölött kesereg, talán nem ismeri, mondjuk, Lengyelország történelmét… Angliában szerves fejlődést érzékel az ember minden pillanatban: a legkisebb járdarepedés-javítást, busz-elterelésről szóló utcai feliratot, vendéglő elé kitett étlapot is „az örökkévalóságnak” készítik. Nálunk viszont csak az állandó változás változatlan, csak az állandó bizonytalanság a biztos.

Nálatok, kedves Alex, a Dickens-regényekben olvasható utcanevek máig megvannak; nálunk én magam is több utcanév-változtatási cunami-korszakot éltem át.

Tudod, hogy a mi számunkra melyik a legbiztosabb túlélési stratégia? Ha reggel, szabálytisztelő alattvalóként, kitűzzük a házra az aznapra előírt zászlót (reménykedve abban, hogy a nap végéig nem változik az előírás) – aztán hátraballagunk a ház mögötti udvarba és ott azt csinálunk, amit akarunk.

Nemigen törődünk a „nagy társadalmi célokkal”, mert azokról úgyis kiderül, hogy hatalmi érdekcsoportok „politikai termékei”. Nem tervezünk, mert a terveket úgyis felborítja a játékszabályok menet közbeni, néha visszamenőleges változása. (Kedvenceim a titkosított jogszabályok, amelyekről az ember akkor szerez tudomást, amikor a megszegésükért felelősségre vonják.)

Túl akarjuk élni az adott kihívásokat, a lehető legkisebb kockázattal és legnagyobb haszonnal. „Ha adnak, fogadd el, ha ütnek, szaladj el” – gyermekeim édesanyjának a családjában volt ez a jelszó, amelyet nyilván sok nemzedék tapasztalata erősített meg.

A változásokra kell felkészülve lennünk: arra, hogy ami tavaly (vagy tegnap) működött, az ma nem biztos, hogy működik. Úgy kell közlekednünk az élet Nagy Országútján, hogy minden egyes lépéskor meg kell győződnünk arról, hogy megtart-e a talaj…

Ennek hátrányai és előnyei is vannak. A legnagyobb hátrány az, hogy nem kaphatunk az előttünk járóktól viselkedési, döntési „séma-készleteket”, hiszen annyi a változás, hogy sem szülő, sem senki más nem készíthet fel bennünket a holnapi helyzetekre. A legnagyobb előny – ugyanez.

Ne haragudj, kedves Alex, hogy a szemedbe mondom (már ha olvasod ezt a bejegyzést, ami persze nagyon valószínűtlen): amikor nekem tanácsokat adtál, akkor nem tettél mást, mint sémákat ismételtél, amelyeket az előző munkahelyeden tanultál.

Még amikor rákérdeztem, akkor sem merült fel benned, hogy akár csak megvizsgálj más lehetőséget; ellenőrizd, hogy a sémáid az én helyzetemre is alkalmazhatóak-e; neadjisten kicsit adaptáld őket az én helyzetemre.

Amikor például azt mondtam, hogy az általad ajánlott önéletrajz-szerkezet nem alkalmas azokra a jelentkezéseimre, ahol felsőoktatási állásokra adok be pályázatot, azt mondtad: adjam be mindenhová ugyanazt, és ahol kifejezetten mást kérnek, azt ne pályázzam meg.

Excel-táblázatokat adtál nekem az álláskeresési tevékenységem nyilvántartására: rögtön kibővítettem ezeket a követhetőbb, teljesebb nyilvántartás érdekében – még csak egy megjegyzésben sem reagáltál ezekre a bővítésekre, szerkezeti átalakításokra: meg sem vizsgáltad, hogy számodra (és más ügyfeleid számára) ez a változat jobb lenne-e; fel sem vetetted, hogy esetleg üljünk össze és együtt fejlesszük tovább a táblázatot.

Néhai nevelőapám története jut eszembe. Évtizedekkel ezelőtt járt Angliában, ahol elmondták, hogy a gyógyszertárak közül hol egyik, hol másik az éjszakai ügyeletes. Akinek szüksége van rá, elballag a legközelebbi gyógyszertárba és annak a kirakatában ott a kiírás, hogy most éppen hol van ügyelet: és akkor oda lehet menni.

Nevelőapám elmondta, hogy Budapesten ki vannak jelölve az ügyeletes gyógyszertárak: az ember eleve odamegy. Az angol elgondolkodott és azt felelte: nem is rossz; akkor maguknak nem is kellene a mi rendszerünket átvenniük. Fel nem merült benne, hogy esetleg ők vegyenek át valami más rendszert valahonnan máshonnan.

Azt próbálom kifejezni – természetesen nem a te számodra, hiszen jelenleg azok közé tartozol, akik nincsenek ennek a tudására rászorulva [**] – hogy számodra annyira nyilvánvaló a rendszer, amelyben felnőttél, és amelyben élsz, hogy nem is érted igazán, mi az, amit másvalaki nem ért.

Így aztán azt sem tudod (és nem is foglalkozol vele), hogy amikor másnak elmondasz valamit, akkor mit célszerű hangsúlyoznod, kiemelned; és amit tanárként a legfontosabbnak tartok, és ami az „Élethelyzethez Igazított Tanulás” módszertan által kiküszöbölt tanulási akadályok legfontosabbika: nem tudod, hogy aki nem tud valamit, az mi mindent nem tud még: egy nem-tudás milyen előismeretek, összefüggés-ismeretek nem-tudását jelzi. [***]

Az ebből a helyzetből, a már gyermekkorban elsajátított séma-készletből elképzelhetetlen magabiztosság fakad: nincs olyan helyzet, amelyről az angol ne tudná, hogy akkor mit kell mondani és tenni.

Én viszont nem ismerem a „kell” szót… minden helyzetben elgondolkodom, hogy mit célszerű tenni, ezért mindig bizonytalan vagyok, hiszen mindig van több jó megoldás is – és ahogyan egyszer Zoli fiam felhívta a figyelmemet: minden „igen” döntés egyben „nem” döntés is: ha eldöntöm, hogy ezt választom, akkor egyszersmind azt is eldöntöm, hogy amazt nem választom.

Jó ez így? Rossz ez így? Hibás kérdések. A jó kérdések így hangzanak: mire, milyen célokra, milyen élethelyzetekre jó az egyik neveltetés, gondolkodási és viselkedési struktúra, milyenekre jó a másik. Természetesen az olvasóra bízom, hogy megtalálja a saját válaszát – biztonságosan és magabiztosan.

A lábjegyzetek:

[*] Understatement: visszafogott, lecsökkentett érzelmi töltésű kifejezésmód. Jellegzetes példa az, amelyet egy tévéhíradóban láttam. Diáktüntetés volt valamelyik egyetemen és a tüntető diákok valami tavat is „elfoglaltak”, a rendőrök pedig motorcsónakokkal igyekeztek kihalászgatni őket.

Amikor az egyikhez odalavíroztak, a tüntető diák nem küldte el a rendőrt sehová, nem került sor semmiféle indulatos szóváltásra: a rendőri felszólításra, hogy szálljon be a csónakba, a tüntető diák így válaszolt: attól tartok, uram, hogy ez lehetetlen. Angolul – ha ezen nemcsak a szavakat, hanem a stílust értjük – ez a leghatározottabb kategorikus elutasítás.

Azt, hogy valamelyik busz nem jár és ezért egy másikat kell használni, így mondják be: to avoid delay, you may wish to use ...: hangulatában, stílusában ez olyasmi, hogy a késés elkerülése érdekében ön akár azt is kívánhatja, hogy [másik járatot] használjon.

Láttam feliratot, amely nem azt mondta, hogy ebbe az utcába nem hajthat be teherautó (tilos), hanem hogy ez az utca alkalmatlan (unsuitable) teherautók számára: az értelme ugyanaz, de a stílusa, a légköre egészen más.

A kedvenc példám egy szakmai rendezvényen volt, ahol egyik angol résztvevő nagyon nem értett egyet a másiknak valamelyik kijelentésével. Azt, hogy „szerintem magának nincs igaza, mert nem így van, hanem amúgy”, ő így fejezte ki: nagyon érdekes az ön véleménye, de elképzelhető egy másik álláspont is, amelyet ön esetleg érdemesnek találhat arra, hogy megfontolja (you might feel it worth to consider).

A mi fülünknek ez körülményeskedő udvariaskodásnak tűnik, Angliában határozott ellenvéleménynek. A Magyarországon gyakori érzelmi-indulati felfokozottságot, ahogyan néha beszélünk egymással, ehhez képest nyugodtan hívhatjuk overstatement-nek, azt gondolom.

[**] Nem tagadom: a kapcsolatunk alatt időről időre eszembe jutott Cecil Rhodes mondása: „... you are an Englishman, and have consequently won first prize in the lottery of life.”: angol vagy, és folyamatosan megnyerted az élet szerencsejátékának a főnyereményét. Ez a nyugalom áradt belőled: neked nem kell figyelned arra, hogy a másik ember milyen és miért olyan.

[***]  Egy bejegyzésben ismertetni fogom a brit iskolarendszert. Amikor tőled kérdeztem, ezt a felsorolást írtad egy füzetlapra:

School – finish at year 11 | age 16. GCSEs acquired. College | 6th form school – 16-18 year olds GNNQs | A Levels | As Levels

GNNQs – Intermediate – equivalent to 4-5 GCSEs         GNVQs – Advanced – equivalent to 2×Alevels = course

As Level = ½ A level = course

A level = next stepup from GCSE, you need 3× Alevels | equivalent for university = matriculation.

A lap másik oldalára pedig ez került:

A Level – 2 years

AS level – 1 year

GNVQ Int. – 1 year

GNVQ Adv – 2 years     General National Vocational Qualification.

Advanced / (Subsidiary) / Supplementary

Számodra ez nyilvánvaló. De szívesen hirdetnék akár pályázatot: van-e vajon az olvasók között, aki (személyes vagy családi tapasztalat nélkül) ennek alapján átlátja a brit oktatási rendszer szervezetét, logikáját.

Benned fel sem merült, hogy ha egyszer ilyen világosan leírtad, akkor is előfordulhat, hogy az nem mindenki számára magától értetődő, mert esetleg más logika alapján tekinti át az egészet – ugyanis létezhet más logika…

Édesapám mondta, amikor pedagógus lettem: a rossz tanárt onnan lehet felismerni, hogy minden kérdésre tudja az egyetlen helyes választ. A jó tanár kicsit bizonytalan a dolgában, mert ismeri a válaszok pontatlanságát, érvényességi korlátait. A nagyon jó tanár pedig nagyon bizonytalan, mert a kérdésekre többféle választ is tud – amelyek közül mindegyik jó.

A harmadik levél

Welcome, Ewa!

A ma reggeli érkezéseddel, kedves Ewa, lekésted a londoni nyarat: az tegnap volt, bár mára is jutott belőle kis ízelítő… Igaz: ez aligha jelent gondot neked, aki egy pici észak-lengyelországi településen nőttél fel, ahol a téli reggeleken folyosót kellett vágni a hóba, hogy el lehessen érni az iskolát.

Most vagy első ízben az Egyesült Királyságban, és bár barátnőd és rokonod is él Londonban, néhány napon át az én társaságomban fogsz Londonnal ismerkedni. Julcsi találta ki azt az egyszerű útvonalat, amelyet mindenképp végigjárunk. (Őt nem ismered: majd írok róla egyszer.)

Beviszlek földalattin az Oxford Circus megállóhoz és elsétálunk a Piccadilly Circus-ig. El fogsz képedni a nyüzsgéstől, és – nőből vagy – a kirakatoktól. Biztos, hogy néhány üzletbe be is mész. Arról mindenképpen lebeszéllek, hogy emléktárgyat vagy bármit, ami másutt is kapható, ezen a napon vegyél meg, mert turistákra kitalált, drága helyeken fogunk járni.

Végigsétálunk a Piccadillyn a Green Parkig: jellegzetes „eredeti londoni belváros” utcakép. Felüdülés lesz a park nyugalma, a füvön békésen heverésző londoniakkal. Ha fáradt vagy, leülünk egy padra és élvezzük az áradó nyugalmat. Senki nem siet, senki nem feszült.

A parkból kijövet hirtelen fog felbukkanni a Buckingham palota, tetején a felvont zászlóval (ha a királynő épp otthon van). Körbejárjuk a teret, fényképezkedünk a szökőkútnál.

Egyikünk szervezőkészségéből se nézem ki, hogy az őrségváltás perceire időzítsük ezt a programpontot, és bevallom: azt se tudom, hogy mikor vannak egyéb látványosságok: lovas felvonulás és a többi.

Ahogy továbbhaladunk, egy park mellett együnk majd el. Nem tudom, hogy ott forgatták-e a 101 kiskutya tóba-pottyanós jelenetét, de nagyon hasonlít. Az is élmény, hogy a belvárosban hány és milyen parkot találunk.

Hamarosan kiérünk a Temze partjára. Ott a hatalmas óriáskerék: a London Eye, és ott van maga a folyó a hídjaival… és az odavezető úton látni fogsz mindent, ami a látogató szemében „igazi London”: csúcsos telefonfülkét, emeletes buszt, oszlopszerű piros postaládát – és vak birkaként beléd ütköző járókelőket.

Visszafelé menet egy pub a Sohoban, ezt nem fogjuk kihagyni. A Soho London szórakozónegyedeinek csak egyike, de a leghíresebb (leghírhedtebb). Nyugi: teljesen biztonságos. Nyilván az ott folyó tevékenységek nem mindegyike felel meg a szabályosság és az úri erkölcs valamennyi feltételének, de akiket a tevékenységük ideköt, nagyon vigyáznak, hogy a látogatók jó emlékekkel menjenek el.

Másik napon egy nagy bevásárlóközpontba viszlek. A Mall-t néztem i Wood Green-ben. Nem mintha olyan sokat ismernék: ez az, amelyikbe egyszer belebotlottam, ha ezt a szót használhatjuk egy többemeletes épület-csoport esetében.

--- Itt tartottam a tervezgetéssel, amikor az ittléted harmadik napján kiderült, hogy – egyáltalán nem meglepő módon – a barátnődnek és a rokonodnak, akikkel addig találkoztál, körülbelül ugyanezek az ötleteik voltak. Láttad tehát ár a palotát (szerencsés módon: éppen őrségváltáskor), utaztál emeletes buszon, láttad a Towert és a Tower hidat.

Más tervem nem volt: ez ügyetlenség. A Green Parknál találkoztunk. Elindultunk a Piccadilly Circus felé. Ott lekanyarodtunk jobbra és hosszú séta után a parlament háta mögé érkeztünk. Fényképek készültek a St. James parkban, aztán a Big Ben tövében. Sétáltunk a Temze partján, átmentünk az egyik hídon – kellemes volt.

A Victoriánál ért véget az aznapi találkozásunk. A pályaudvaron ettünk: a galérián van egy erre nagyszerűen alkalmas hely. Enni-inni lehet: a pultnál tudunk rendelni és fizetni, az asztalunk sarkán lévő szám bemondásával; aztán hamarosan kihozzák, amit rendeltünk. Szolid árak vannak, borravaló nincsen.

Másnap ismét találkoztunk. A busz, amellyel a Victoria állomásra jöttél, elment a Hyde Park mellett: emlékeztél, merre vitt az út. Sétálva kicsit hosszú volt, de megérte.

A Hyde Park hatalmas, ráadásul „össze van nőve” egy másik, ugyanakkora parkkal.

Mint a többi parkban: füvön heverésző, piknikező, labdázó, társasági életet élő emberek sokasága. Rengeteg nyugágy: a döntő többségük, becslésem szerint 90%-uk üresen – nyilván némi összefüggésben azzal, hogy egy megkezdett órára bő másfél fontba kerül a használatuk.

Pénzbeszedők cirkálnak mindenütt. Nem járnának jobban, ha alacsonyabb árat kérnének és ezzel megnőne a forgalom? Nem biztos: üres padok is vannak, pedig azok díjmentesen használhatók. Úgy tűnik, hogy az emberek inkább a füvön telepszenek le szívesen.

Hatalmas tó, vízibiciklivel, csónakkal, elkerített uszoda-résszel és rengeteg mindenféle madárral, amelyek nem az általam (városban felnőtt ember által) megszokott környezetükben vannak: sem párolt káposzta, sem nokedli… csak szaladgálnak-úszkálnak-röpködnek nyersen…

A furcsa az, hogy a strandnak leválasztott részen nincsenek sokan, pedig olyan az idő, hogy még mi is, akik Magyarországon igazi kánikulához szoktunk, szívesen megmártóznánk.

A büfék árai persze magasak, de a strandbelépő egy felnőtt számára öt font alatti.

Csalódás: a Speakers' Corner, ahol a legenda szerint bárki bármiről szónokolhat, bármit mondhat egyetlen kivétellel: a királynőt szidni tilos. Olyannak képzeltem, mint amilyen a Brian élete egyik jelentében az egymás mellett álló szónokok sora… valójában pedig a alacsony kerítéssel körbevett pici füves terület. Háromszor mentünk el mellette oda-vissza, mire elhittük, hogy valóban ennyi az egész.

Nagyon elfáradtunk: más már nem is fért ebbe a napba. Visszafelé jövet viszont egy remek helyet találtunk: a pubok jellegzetes látványa és stílusa, a sokukra jellemző nyüzsgés és hangzavar nélkül.

Sajnálom, hogy csak ennyi volt. Amikor a benyomásodat kérdeztem Londonról, ahol most jártál első alkalommal, azt mondtad: zsúfolt, nem szimpatikus.

Kétségtelen: a legzsúfoltabb részein jártál. Azt is mondtad, hogy nem fogsz ide visszavágyni – de remélem, hamarosan ismét találkozunk, a korábbi találkozási helyeinken: Budapesten, Krakkóban; vagy itt az Egyesült Királyságban: Londonban vagy másutt.”

(Fotó: pixabay.com/Unsplash)

HÍRMONDÓ

Nincs pék, drágulhat a kenyér

Hiába várnak a szakemberek idén igen jó búzatermést, nem nagyon van már, aki kenyeret süssön, ezért drágulhat a péksütemény. Hogy hol vannak a pékek? Németországban, Angliában. A szakma szerint 2500-3000 szakember hiányzik az ágazatból. Hogy mi lehet a kivezető út, arról itt olvashatsz.

Jót is tett a Brexit

Pozitív hatása is van a font gyengülésének, például az, hogy az utóbbi hetekben nőttek a repülőjegy-foglalások Nagy-Britanniába. A magyarázat egyszerű: a font árfolyama a szavazást követően tíz százalékkal gyengült az euróval és a dollárral szemben. További részletek itt.

Elfogadás a hétköznapokban

Hollandiára általában nyitott országként gondolunk, ahol tisztelik és elfogadják mindenkinek a vallási és nemi identitását. Ez az elmélet, de hogyan néz ki mindez a hétköznapokban, például egy anyukáknak szánt magazinban? Ide kattintva kiderül.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével! 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Nagy-Britannia Londonban sej

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr539966282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

London2009 2016.08.10. 11:25:27

@Taxomükke (UK): Nekem nem. Nekem inkabb a felmuveltseg es a kukacoskodas. Kapott egy excel tablat, hogy toltse ki, majd visszakuldte a javaslataival? :D Nekem ez egy kicsit tul sok. Ettol fuggetlenul nagyon nehez, sot, szinte lehetetlen egy iras alapjan megitelni valakit. Lehet, hogy neked van igazad es tenyleg egy kedves, okos ficko Peter. Nem tudom. Peace!

macamuca [IHUN] 2016.08.10. 11:55:52

@London2009:
Hogy mi a gond a sofőrrel? Vele semmi. Mármint a személyével. Sőt, nagyon is kedveli, tiszteli, becsüli az embert, kollégát, dolgozót.
"Mindössze" arról ír, hogy a munkája teljesen kimeríti, lehetetlenné teszi a későbbi váltást/változtatást. És ezt a munkát a fizikai megterhelése miatt nem lehet élethossziglan csinálni (olvasd vissza, hogy milyen tempóban milyen mennyiséget=súlyt kell megmozgatnia. Plusz a vezetéssel-egyebekkel járó szellemi stressz). Most bírja, jól is keres, de mellette semmi ideje-ereje másra. Pld párkapcsolat .. Próbáld meg elképzelni, hogy te vagy a barátnője/felesége, hét közben nem találkoztok, csak hét végén..., meddig bírnád? ....
A jelent írta le részletekkel, és felvetette, hogy ez a jelen és ezek a részletek milyen hatással lesznek nagy valószínűséggel a jövőre. Ezt a végiggondolást és a lehetőségek/lehetetlenségek kifejtését sokan értelmezik kioktatásnak, szájbarágósnak, merthát miért is kellene okvetlenül váltania a sofőrnek, mi van, ha szereti a fizikai munkát-stb. Pedig szó nincs arról, hogy nem szeretné, sem arról, hogy irodába vágyna... De hogy meddig bírja fizikailag, és a folyamatos teljes kimerültség milyen egyéb következményekkel jár/járhat rövid- és hosszútávon..., na, ez úgy tűnik, sokaknak kioktatás...
Hát én meg ezt nem értem: hogy egy tisztelettel és jóindulattal (=pozitív hozzáállás) megfogalmazott elgondolkodást hogyan lehet kioktatásnak és szájbarágásnak=hülyének nézésnek (=negatív hozzáállás) értelmezni.

Hosszan írtam ismét...

puhacica 2016.08.10. 12:31:18

@macamuca [IHUN]: nagyon egyszeruen. ugy, hogy gondolom soforunknek is van annyi esze, hogy magatol is tudja, ezt lehet csinalni ideig-oraig, aztan valtani kell. ehhez nincs szuksege szerintem se Peter levelere, se masra, hacsak nem teljesen hulye az illeto.

en eppenseggel ismerek egy ilyen part, a srac a sofor. masodszor vannak kint, meghatarozott idore jonnek, meghatarozott celjaik vannak es amint elerik, mennek haza. tudjak, hogy mit vallalnak es miert. ennyi.

puhacica 2016.08.10. 13:07:18

@macamuca [IHUN]: @puhacica: mindamellett nem feltetelezem, hogy hulyenek nezi a levelek cimzetteit, csak szerintem borzasztoan naiv.

macamuca [IHUN] 2016.08.10. 13:27:15

@puhacica:
Node ki mondta, hogy a sofőr ezt nem tudja magától?, hogy esetleg nem-e ő is meghatározott ideig/célért vállalta be?
Egy konkrét személyes tapasztalat (közös munka a sofőrrel) alapján-kapcsán leírta, hogy milyen következményei vannak és lehetnek rövid- és hosszútávon annak, ha valaki bevállalja ezt a munkát. Az már az én kiegészítésem, hogy van még jópár olyan munka/munkakör, ahol hasonlóak a következmények.
Látott-tapasztalt valamit, amivel kapcsolatban/amiről eszébe jutott valami, ezt leírta, minden rosszindulattól mentesen. Erre jön a "szövegértés", miszerint kioktat... Haaat, ez nekem még mindig érthetetlen, egyszerűen nem értem, miért érzi valaki kioktatónak egy tapasztalat kapcsán felmerült gondolatsor elmesélését/leírását. Logikai bakugrás, számomra. Mi az a szó, kifejezés, akármi, ami miatt kioktatásként értelmeződik a szöveg? Komolyan érdekelne.

puhacica 2016.08.10. 13:36:34

@macamuca [IHUN]: nekem valoszinuleg a sztori maga okozza ezt az erzest, mikozben nyilvan egyertelmu, hogy a szerzo maga tok joindulattal irta, amit irt. csak ugye minek? mi olyat tudtunk meg, amit eddig nem? nem ad semmifele pluszt, nem is erdekes, csak okoskodasnak tunik. hangsulyozom: nekem. es azt is hangsulyozom, hogy nyilvan mindenki arrol es ugy ir, ahogy akar. aztan majd lesznek velemenyek is, ilyenek is, olyanok is.

2016.08.10. 13:48:01

Remelem nem fog megharagudni a szerzo ram, de en meg nem tudtam meg sose ebbol a sorozatbol vegigolvasni egyet sem. A multkoriban volt egy nagyon erdekes resz, (arrol peldaul jo lett volna tobbet olvasni, de nem jott ossze, ugyhogy mostmar nem kerdezek), most csak az understatementes reszt olvastam el, ehhez tudok csak hozzaszolni, hogy pl amit ott leir, az csak sima udvariassag. Szerintem termeszetes, civilizalt dolog indulatoktol, sot, erzelmektol mentesen ellenallni, hogy sajnalom, de nem, nem fogok innen beszallni a rendorcsonakba, en ezt nem neveznem understatementnek, hanem egy egyszeru kozlesnek. (Ez tulmutat az udvariassagi kerdesen, az adott orszag jogi gyakorlatol fuggenek az ilyen szituaciok, egy amerikai rendor lehet, hogy csak egyszer figyelmeztet, utana lo, es erre nyilvan maskepp reagalna egy tunteto is, mas helyeken pedig akar kopaszokkal is meg kell birkozni...)

Az understatement az egy mas dolog, peldaul az, hogy az eszakir konfliktust "Troubles"-nak nevezik az egy ilyen hiresen angolos understatement, de mi magyarok is hasznaljuk, egy ronda emberre peldaul azt mondjuk, hogy erdekes az arca :) Azt irni, hogy a szuk utca nem megfelelo a szeles jarmuveknek, az nem understatement, hanem csak egy egyszeru "statement", es nem udvariassagbol van ugy megfogalmazva, hanem azert, hogy egyertelmuve tegyek: a tied a felelosseg, hogy ha megis behajtasz a kamionoddal es tortenik valami.

Az overstatement tulzast jelent, ha peldaul allok a teli ruhasszekreny elott, es sirok, hogy "nincs egy goncom se amit felvehetnek", akkor az ilyesmi az overstatement. Amit a magyarok csinalnak, tobbek kozott a posztolo, az nem ez, hanem "overwriting". :D Bocsanat, de tobb paragrafuson at fejtegetni, hogy "nem ertem a te leirasodbol azt, hogy hogyan mukodik az angol iskolarendszer, lehetne-e ezt maskepp megfogalmazni?", bocsanat, de ez az igazi korulmenyeskedes, fejfajosan "overwritten".

Tolem is meglehetosen tavol all az angol stilus amugy, es szamomra is sokkal inkabb az oszinteseg a prioritas az udvariassag elott, dehat pont ezert ajanlatos a targyra terni hamar, es nem cifrazni a dolgokat, ebben pedig pont, hogy inkabb a magyarok a ludasak (en is megkaptam a fiumtol az elejen, hogy egy mondat helyett mondok egy bekezdest, mert magyar vagyok :D), na mindegy szoval ez van, remelem nem haragszik meg ram a posztolo megint.

London2009 2016.08.10. 14:30:31

@mojyo: Igen! Mindenben egyetertek.
A vegen pedig jot nevettem. Nalunk is ez van. Szerinte “You Hungarians, love talking!”. Mindig ezt mondja, hogy nem erti mikent lehet ennyit beszelni, meg fel oraig magyarazni olyan dolgot, amit ket szoval is le lehetne tudni.
Ja es az under meg overstatementtel is teljesen igazad van. Pont azt jelenti, amit irtal es a peldak is tokeletesek. Kulonosen a nincs egy goncom sem! :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.10. 14:31:46

@puhacica:
Teljesen fals. NEM a sofőrnek írta. NEKÜNK.

London2009 2016.08.10. 14:33:44

@macamuca [IHUN]: @puhacica: Azt hiszem, hogy ezt tokeletesen megfogalmaztad. Vegig ez az erzesem volt nekem is, hogy megis minek? Kit erdekel ez? De persze ezert is jo ez a blog, mert megirta ezt a posztot es lesz, akinek tetszik, lesz, akinek nem. Nem szamit lenyegeben az egesz. : )

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.10. 14:34:31

@puhacica:
Egy hétvégi kirándulásról írt poszt milyen pluszt ad?
Semmit. Ha jól van megírva jó olvasni. Ennyi.

2016.08.10. 14:45:15

@London2009: :D

En amugy mar igyekszem leszokni errol a tulbeszelesrol, eleinte szerintem azert csinaltam, mert azt gondoltam, hogy az itteni hallgatagsag azt jelenti, hogy varjak a tovabbi magyarazatot, en pedig egyszeruen csak meg akartam rola gyozodni, hogy ertenek. A fiumat raszoktattam, hogy o is beszeljen tobbet, vagy legalabb azt mondja, hogy "aha", es akkor abbahagyom, en pedig arra kezdtem el odafigyelni, hogy fogalmazzak velosebben. (A fium amugy Hataratkelon is rohog, a vitatkozasokon, hogy kilenc bekezdes egy komment meg ilyenek, es akkor aznap meg csak az edzocipokrol volt szo... :D Hat jol van na, valoszinuleg meg tanulnom kell a velosebb fogalmazast. :D) De ez a fonokkel szemben is fontos kulonben, ha megkerdezi, "mit basztal el", akkor erdemes kerulni a hosszas, "hat az ugy volt..." fele tortenetmeselest. :D

Taxomükke (UK) 2016.08.10. 14:46:32

@London2009: O is beleutkozott abba, amibe nehanyszor en is: van valami, ami nem igazan jol mukodik, szovateszem, teszek javaslatot, hogyan lehetne maskepp, meghozza jobban es hatekonyabban intezni, de meg sem halljak, nem akarjak megerteni (eleg jo az angolom, nem amiatt nem ertik), es megy minden tovabb ugyanugy.
Vagy pl. kerdezek egy emailben harom dolgot. Az elsore valaszolnak, a masik ket kerdes mar nem is jut el a tudatukig. Ha azokra is valaszt akarok, kulon-kulon emailben kell probalkoznom...
Persze, sok mindenben igazatok van, de probaljatok maskepp nezni a sracot.
Egyvalaki elkezdte kritizalni, es sokan ezen felbatorodva nekiestek.
En igy latom. O meg biztosan nem fog olyan indulatosan meg sertodotten valaszolni, mint tobb mas posztolo.
Peace.

skye8 2016.08.10. 14:49:03

Ez a poszter nagyon ellenszenves, ugy tunik nagyon sok szabadideje van ha szemetszedo pajtasanak a parkapcsolati problemain elmelkedik....really??? Az excel tablazatos tortenetbol annyit tudtam kihamozni hogy poszter nagyon frusztralt lehet ha ennyire beszivta hogy nem kapott elismerest a tokeletes tablazataert. Grow up buddy (nem szukseges szo szerinti magyar forditas ;)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.08.10. 15:42:45

@mojyo: ("Az understatement az egy mas dolog, peldaul az, hogy az eszakir konfliktust "Troubles"-nak nevezik az egy ilyen hiresen angolos understatement")

Khm, izé, hadd szőrözzek, ha szabad... az elnevezés az írektől származik, az angolok inkább Northern Ireland Conflict néven emlegetik... Ugyanezen írek hívják a Második Világháborút Emergency-nek

London2009 2016.08.10. 15:57:31

@mojyo: Errol en nem tudok leszokni. Nem is akarok. Szeretek sokat beszelni! De peldaul anyosom is nagyon elvezi! Egy fia van ugye, akitol ha megkerdezi, hogy na milyen volt a nyaralas, akkor annyit mond, hogy jo. Na ehhez kepest en elkezdem neki onnan meselni, hogy jott ertunk a taxi Londonban… Ugyhogy van aki szereti! :D

London2009 2016.08.10. 15:59:24

@Taxomükke (UK): Lehet. Ha en valakinek kuldok egy tablazatot, hogy toltse ki, akkor az ne kuldjon nekem javaslatokat. Mondjuk en olyat kuldenek neki, amiben ha akarna sem tudna valtozasokat csinalni, no mindegy. :D
Biztos vagyok benne, hogy eloben jofej ficko Peter, az irasa alapjan viszont mas a benyomas. De azert szeretjuk! : )

2016.08.10. 16:19:07

@kisrumpf: Hat en nem igy tudom, marmint a "Troublest", szerintem az angolok hasznaljak igy, es az irek mondanak ra masfeleket, nem tudom persze, melyik honnan ered, es ki hasznalta melyiket eloszor, mondjuk en siman polgarhaborus idoszaknak neveznem, de ez mar lehet a posztolo altal emlitett "magyaros overstatement". :D Nem magat az irast kifogasoltam amugy, hanem csak azt a reszet, hogy az anglokat illeti a "korulmenyeskedessel", mikozben o elegge latvanyosan ebben a stilusban ir. :)

@London2009: Hat igen, ez valoszinuleg ilyen fiu-lany dolog is egyben, hogy a lanyok amugy is tobbet beszelnek, hat meg, ha magyarok :D

2016.08.10. 16:20:56

@mojyo: @London2009:

Nem lehet, hogy ez inkább személyiségbeli és/vagy nemi kérdés?

A nők csipognak, ez van.

2016.08.10. 16:22:37

@mojyo:

Ahh, látom, hogy írtad is közben.

London2009 2016.08.10. 16:27:32

@Th's child: @mojyo: de, de ez tuti fiu lany dolog is egyben! Vicces mindenesetre!

cuneguund 2016.08.10. 16:32:22

Hosszu evek ota olvasom a blogot es csak nagyon ritkan kommentelek (ha jol emlekszem utoljara talan egy eve), de most kenytelen vagyok. Mar megint egy Londonban sej poszt... azt kell mondjam, hogy a szerzo kioktato, mindent jobban tudo es nehol egeszen fellengzos/bicskanyitogato stilusa eddig se nagyon jott be, de a levelformatumok sokat rontottak az eddigieken is. Mondjuk ez csak szubjektiv velemeny, nyilvan valakinek bejon a stilus es meg az lenne a legkevesebb, ha nem irna egy csomo ostobasagot.

"Hosszabb távon, nagy átlagban tehát azok a „munkáltatók” maradnak meg, amelyek a maximumot hajtják ki az alkalmazottaikból a minimális juttatásért: ha másmilyent találsz, az sajnos csak véletlenszerű lehet és ideiglenes." - nem, ez egyszeruen nem igaz, van ilyen is, meg olyan is. Az elofordulhat hogy nem azokban a munkakorokben amiket o meg egyelore megpalyaz, de ebbol altalanos kovetkeztetest levonni az osszes munkaltatora rendkivul korlatolt. Es van nem ideiglenes, korrekt munkaado es munkahely is, meg egyszer, az hogy o ilyennel meg nem talalkozott Londonban, meg nem jelenti azt hogy nincs. (Ja es a veletlenszeruseget nem ertem, hogy gondolja. O eddig csak kobe vesett, elore megtervezett munkahelyeket talalt??? Mar 6 eve tudta pl, hogy most ott fog dolgozni ahol? Azert lassuk be, az uj munkahely megtalalasa altalaban veve veletlenszeru...)

Az Alexes levelhez meg kulon bajos, hogy azzal vadolja (a ha jol ertem munkakozvetitot, akinek mellesleg nem az anyanyelven ir, amit o is megert, ezzel elveve az eselyet annak, hogy reagalhasson arra, hogy mit tarnak masok ele a szemelyerol...), hogy nem kepes a sajat tapalasztalatain kivul masba belegondolni es aterezni ugy, hogy o is folyamatosan ezt teszi. Az a franya kettos merce ugye... Mellesleg nem ertem hogy miert gondolja, hogy ez brit/angol sajatossag, rengeteg ilyen emberrel volt szerencsem egyutt dolgozni meg Magyarorszagon (kedvenc peldam, amikor valamelyik keptelen volt felfogni, hogy Ausztraliaban nincs minden sarkon ATM, ha valaki nem egy nagyvarosba megy, akkor kb orulhet ha a bush-ban benzinkutat talal...)

Es ezt a reszt meg "El fogsz képedni a nyüzsgéstől, és – nőből vagy – a kirakatoktól." egyreszrol nem ertem, masreszrol kikerem magamnak (igen, no vagyok, ide lojetek). Ugyan mondja mar meg nekem a tisztelt tanar ur, hogy milyen modon predesztinal engem az a teny, hogy mehem van, arra hogy ugy tapadjak a kirakatokra mint egy fenytol megkergult molylepke??? Mar megint az a franya altalanositas, hiszen ha o eddig olyan noket ismert csak akiknek elete alfaja es omegaja a kirakat, akkor nyilvan nem letezik masmilyen, vagy ettol barmilyen formaban eltero...

Ja, es az understatement baromira nem azt jelenti, hogy bajosabb kontosbe csomagoljuk a mondandonkat, hanem kb alulbecslest, ebbol kovetkezoen az overstatement meg tulbecslest, nem kellene forditani, ha nem erti mit fordit...

2016.08.10. 16:47:40

@Th's child: Igen, de szerintem csak reszben, peldaul a futball kommentatorok is tobbet beszelnek magyarul, es amikor valami felszolitas (pl tilos a dohanyzas, vagy ilyesmi) van kiirva tobb nyelven, a magyar tobbnyire a hosszabbak koze tartozik. :)

London2009 2016.08.10. 16:47:44

@cuneguund: kar, hogy csak egy evben egyszer kommentalsz! Irj gyakrabban! Teljesen igazad van. Nalam is mar ott rogton elasta szegeny Peter magat, amikor azt irta, hogy "nobol vagy". Ezt en legalabb annyira ki nem allom es egyforma muveltsegi szintre helyezem az illetot az olyannal, mint aki "spanyolba" volt nyaralni. ; )

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.08.10. 16:53:59

@mojyo: szerintem az angolok hasznaljak igy, es az irek mondanak ra masfeleket, nem tudom persze, melyik honnan ered, es ki hasznalta melyiket eloszor,

Függ attól is, milyen írt kérdezel. Mondjuk, lényegesen rövidebb mint folyton conflict of the North-ot emlegetni

Muscari 2016.08.10. 17:04:43

@nyuszigonosz: sajnos en is igy vagyok vele.

Annyit hozzatennek az iskolarendszert bemutato reszhez, hogy az NVQ-t mar atkereszteltek QCF-nek, de lenyegeben ugyanaz. Tobb szint van, altalaban Level 2-val kezdodik, de van, amibol van meg Level 5 is (vagy mindenbol, azt nem tudom).
Van aztan meg a BTEC, ami hasonlo, szinten szakmat ad, de az az egyetemi felvetelibe is beszamithat, persze kevesebb pontot er, mint az A level. Az en gyerekem pl. ugy nyert felvetelt, hogy volt ket A level es egy BTEC eredmenye.

Meg mindig nem 100%-ig tiszta minden.

Csodabogár 2016.08.10. 17:06:56

Szegény szerző. Blog közönsége nem éppen finom modoráról tett ma itt tanulságot. Nekem se tetszett, mert túl hosszú volt. De azért nem gázolok bele a szerző lelkébe és kritizálom hosszan. Ki hosszan ír, ki röviden. Nem kötelező elolvasni. Ne bántsátok már ezt a számomra ismeretlen Pétert!

SzZoole 2016.08.10. 17:26:03

A feminicicak ismet tundokolnek.
Elfelejtitek,hogy Ti anno hol kezdtetek,biztos vagyok benne,hogy a bolcsek kovevel a zsebetekben jottek ki.
En 6 ev 9 honapal ezelott orultem volna egy ilyen es a tobbi irasnak is,de nem nagyon volt:(
Peter nem reg van meg itt es elso sorban a kikeszuloknek irna utmutatot es tolunk tapasztaltabbtol varja a kiegesziteseket es egyebb hasznalhato informaciot.
Na nem baj,ja es akinek nem ing(j)e.....

cuneguund 2016.08.10. 17:34:26

@London2009: o, en mire a "nobol vagy" reszre elertem, mar kb haboru es beke hosszusagu litaniat irtam a fejemben azokrol amiktol kinyilt a bicska a zsebemben :D

Egyebkent egyaltalan nem akarom/akartam bantani a posztolot (nem is tudnam, vadidegen emberek kevesse tudjak egymast bantani szerintem, igy neten keresztul. Jo, tudjuk , bullying es tarsai, de azert vegeredmenyben felnott emberekrol beszelunk. Na mindegy, nem ez a lenyeg). Abszolut becsulom benne, hogy ennyi idosen (ha jol latom kb anyukammal egyidos/hasonlo koru lehet) kijott Londonba es csinalja, ezt mindenkiben becsulom, de keves dolog tud annyira felidegesiteni, mint a kettos merce es ez mar nem az elso alkalom volt hogy hasznalta.

Ugyhogy kedves posztolo, irjal tobbet, biztos sokaknak hasznos, az hogy kinek jon be a stilusod az teljesen szubjektiv (en pl szeretem a skandinav nemafilmeket, de sokakat kiborit a stilusuk), viszont kerlek legkozelebb gyakorolj nemileg tobb onkritikat.

Muscari 2016.08.10. 17:43:20

@London2009: meg nem lattam igy leirva magyarul, hogy nem az en csesze team :-)

Nalam is van, hogy mondok valamit magyarul, aztan gondolkodom, hogy olyan furcsa, valami nem stimmel. Ilyenkor altalaban tukorforditok angolrol es az sokszor eleg hulyen hangzik :-D

Shanarey 2016.08.10. 18:06:55

" Londonban sej van számos utca, és minden utcán több sarok.
S minden sarkon vannak házak és minden házon ablakok."

S ez tényleg így van, hát nem érdekes?

:-)

Amiről a szerző ír, sacc / kb ez a London, egy másik bolygó.
S én nem is vettem ezt észre pedig ott parkolt a kocsim két hétig, és semmi jele annak hogy egy másik bolygón járt.

Némi konklúzió azért majdnem volt benne, de csak majdnem.

A sofőr esetében, ha nincs nyelvtudás, akkor macerás a tovább lépés.

Az ügynökséges fickó esetében a szerző kissé hülyén fogta fel a dolgot, mert normális ember nem cseszegeti az ügynökség dolgozóját, mert akkor esetleg nem lesz melója.

A fickó csodálkozik hogy lenézik, de ő is lenézi a harmadik levél alanyát.

A levélben szereplő terjengős szövegek okán szoktam mondani a beszélgető partnereimnek: a lényeget szeretném hallani.

cuneguund 2016.08.10. 18:23:06

@Zoole[uk]: Na, akkor ezennel magamra vennem ;)

Nem igazan ertem, hogy a feminicicasagnak (ezt az elnevezest nem hallottam meg. Leszamitva a nyilvanvaloan atyaskodo, kisse lekezelo stilust, egesz jo :D mi koze van ahhoz, hogy ki mikor jott ki ide es hol kezdett. Ha valaki 95%ban feminicica es meg csak 9 honapja van itt es kb 86 emberrel lakik egy hazban, akkor annak kuss, de ha csak 33%ban feminicica, itt van mar legalabb 8.7 eve es meg sajat magaval se lakik egyutt akkor mar szabadon kommentelhet? (Ha him akkor nyilvanvaloan barmikor barmit kommentelhet, ez egyertelmu mindenki szamara, nem is kell kifejteni). Kerlek, ird meg a pontos aranyokat, hogy tudjam hol a helyem ;)

Egyebkent pedig, ha jol megfigyeled, azoknal a posztoknal en semmit sem kifogasoltam, ahol pl azt irta le hogy hova kell az oyster card-ot erinteni, meg mi az az overground es itt se az angol iskolarendszerre vonatkozo infokat velemenyeztem, hanem megjegyeztem, hogy erdekes, hogy altalanositassal es feluletesseggel vadolja az angolokat/briteket (minden egyes angolt/britet), mig a legnagyobb altalanositasokat o koveti el.
A stilusa nem tetszik, volt mar ilyen a blog torteneteben, get over it...

Taxomükke (UK) 2016.08.10. 18:24:22

Asszem kurvára nem jött át egy csomoó embernek, hogy ez leginkább egy irodalmi mű. Lehet, hogy annak meg szar, viszont de gustibus non est disputandum. Nem a Tévedhetetlen Úristen szállt le közénk és zengte el intelmeit, na. Mit vagytok úgy rákattanva?
Na befejeztem.

2016.08.10. 18:38:48

@Shanarey: Az utolso az valoban olyan, mintha egy szellemi fogyatekosnak vagy egy hateves gyereknek, de meginkabb egy kiskutyanak irna, legalabbis az alapjan, amennyit el birtam belole olvasni. :D

Amugy nem a hosszal van a baj, van az a szoveg, ami olvastatja magat es bele lehet feledkezni, de van, hogy a hosszusagnak nincsen funkcioja, mert nem annyira elvezetes es nem is mond sokmindent, ezert is gyanusitottam meg szegenyt mar a multkori resz alatt, hogy politikus. :D

Pedig eskuszom en nem bantasbol kotottem bele, valoszinuleg egyszeruen csak nagyon szeret gondolkodni meg kozolni dolgokat, de olyan a munkaja, hogy magara van hagyva a sajat fejevel sokaig, es akkor ilyen irasokkal segiti magat. Biztos vannak, akiknek meg ez segit, meg tetszik, dehat van aki nem birja, ez van, remelem tenyleg nem haragszik.

nyuszigonosz 2016.08.10. 18:56:07

@Shanarey: Igen, jól összefoglaltad.

@Taxomükke (UK):
Tény, ízlesekröl nem is lehet vitázni :-)

De hiszen íróból is azért van olyan sok, mert az ízlések különbözöek.

Buchhalter 2016.08.10. 19:37:43

Nekem se tetszett ez a poszt.Az első kimondottan negatív.Szerintem ki lehet fogni jó állásokat is Angliában.Az ismerőseim többsége aki kint van - és van köztük orvos,targoncás ,programoz vagy szakács - nem panaszkodik és már több éve kint van.Nagyon kevesen húzzák a szájukat vagy uram boccsá hazajönnek.De aki haza is jött inkább beteg ,idős szűlő vagy honvágy esetleg itthoni fészekrakás miatt . A hírmondóban pedig már meg sem lepődöm hiány szakma lett a pék is.Erre mit mondjak?Az ostoba kormány egyre bárgyúbb ötletei miatt a könyvelő is hiány szakma . Én is inkább egy bankhoz mentem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.08.10. 19:42:55

Hahaha, otthon már a Tecsó is döglődik a "munkaerőhiány" miatt...
Jaj de jó ezt olvasni... :D
Végre talán ébred a magyar és nem megy el nettó kilencvenért dupla műszakba biorobotnak; nagyon helyes!
Ez is részben a mi érdemünk, határátkelteké!

index.hu/gazdasag/2016/08/10/munkaerohiany_valsagtanacs_a_tesconal/

Lassan télleg odáig süllyednek a rohadék munkaadók, hogy bért kell emelni. :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.10. 20:08:37

@Zoole[uk]: Én egy kicsit továbbmennék.
Aki fennakad a kirakatnézegetős nőkön azok tipikus emancipunci feminináci fapinák. Állva pisilő tesztoszteronbombák.
A nők egyébként cipő és táskamániások, nyilvános helyen párosával járnak WC-re, és ha megvan nekik akkor napokig zizzentek.
Mondom a NŐK.
Minekünk férfiaknak legalább ennyi jellemző tulajdonságunk van csak NEM SÉRTŐDÜNK MEG RAJTA.
Csókacsalád.

Herr Géza 2016.08.10. 20:11:20

@geegee: Jaj, de aranyos duma, hogy a kormány olyan lépéseket tervez, hogy a kisboltokat hozza jobb helyzetbe... Hát az pl., hogy egy dolgozót max. évi 6 vasárnapon lehet dolgoztatni, pont, hogy a kicsik alól löki ki a sámlit...:)))

SzZoole 2016.08.10. 20:22:16

@diggerdriver: de most komolyan,ezen fenakadni,hogy egy no eloszor van Londonban es vegig viszik az Oxford street-en es meg fog riadni a tomegtol es ratapad a kirakatokra,mert nobol van!!!
Persze,hogy ratapad,melyik no nem???
Ha azt irta volna,hogy ugy fogsz bamulni a kirakatokra,mint bor(ny)ju az uj kapura,akkor abba kotottek volna bele,hogy minden no dagadt tehen.
Vagy.
Ugy bameszkodik a kirakat elot,mint parasztgyerek a jetekbolt elott,akkor minden no egy videki paraszt.
De mindegy mit ir,mert a feminiliberacicak ugy is belekotnek.

Bredpitt Monika 2016.08.10. 20:38:00

Te jo eg!
Kedves Peter!
Mindjart elmeselek valamit en is.
bekapcsolom a gepet

Miert van az az erzesem, hogy teged nagyon felreertenek?

cuneguund 2016.08.10. 20:50:14

@diggerdriver: @Zoole[uk]: na vegre, az 'emancipunci feminináci fapinák'-kal mar talalkoztam, vegre nem vagyok megzavarodva, mint a feminicicaknal ;) a 'feminiliberacicak' mondjuk otletesebb, de ezen mar igazan ne akadjunk fenn.

Ugy latom nem igazan sikerult megerteni, hogy azert mert ti talalkoztatok mar cipo es taskamanias nokkel, akik oltari izgalomba jonnek a kirakatoktol es parosaval jarnak pisilni (ezt egyebkent en se ertettem sose. A mosdoba nem beszelgetni megyek, hanem pisilni, azt meg egyedul is baromi jol tudok, ugyhogy nincs szuksegem diszkiseretre, meg ugyse hallok semmit se, ugyhogy eleve halott otlet az egesz...) azert meg nem minden no ilyen. Ez nem megsertodes/biralat/hormontultengesmertepenmegvan (jelzem, epen nincs meg egyebkent ;) hanem egyszeru tenykozles. Es nem azert mert azok akik nem feltetlenul ilyenek, azok allva pisilio, tesztoszteronbomba ndk-s uszonok (a franc se akarna lehugyozni a labat, tudod mikor fogok allva pisilni ;) hanem azert mert a nok is baromira kulonbozoek, ugyanugy mint a ferfiak. A poszttal kapcsolatban meg azert merult ez fel problemakent, mert a poszter kiakadt azon, hogy a munkakozvetito a sajat korulmenyei/neveltetese/tapasztalatai alapjan altalanosit es kozben o, a nokkel kapcsolatban ugyanezt csinalta. Ha a kirakatnezegeto nok helyett azzal jott volna, hogy egy ferfiismeroset az arsenal stadionba vitte ket napra a szeksorokat bamulni, meg az Ozil kepere kiguvadt szemekkel bamulni, mert az osszes ferfi kotelezoen szereti a focit, csupan csak azert mert ferfi, azon ugyanigy kiakadtam volna ebben a kontextusban. Nyilvan donthettek ugy hogy ez nem igy van es akkor nem ez lett volna, nincs megtitva ;)

SzZoole 2016.08.10. 21:08:52

@cuneguund: ugyanmar,ha Te eloszor jarsz Londonban es vegig setalsz az Oxford street-en vagy a Hatton Gareden-en,mindezt unottan elore nezve teszed?

Bredpitt Monika 2016.08.10. 21:10:22

Talán 23 éve volt, amikor a Podmaniczky utcában sétáltam, ha jól emlékszem cipőt akartam venni a városban. Akkor nemcsak vasárnap volt minden zárva , de szombaton is csak 10-1 ig voltak nyitva az üzletek és nagy bevásárló központok sem voltak még.

Egyszer csak nagy fékcsikorgás, egy pasi megáll az út szélén, kipattan a kocsiból, odajön hozzám és azt mondja: kellesz nekem.

Nagyon megtisztelő érzés, de nekem nem sok időm volt a cipővásárlásra. Hamarosan kiderült, hogy Jenőnek hívják az illetőt.

A lényeg. Érzem, hogy nagyon sok közös van bennünk (mármint veled Péter), de nem tudom hová akarsz kilyukadni ezzel a sorozattal. Nagyon szimpatikus vagy és szerintem sokan feleslegesen esnek neked. De....

Ennél a sorozatnál már az is jobb lett volna, ha Jenő 23 éve azt mondja: kisanyám, annyira ronda vagy, hogy ne mászkálj világosban az utcákon.

Én nagyon szeretném már tudni mi a célod. Javaslat: ha itt jársz majd Budapesten találkozzunk a Podmaniczky utcában. De legyen ám fékcsikorgatás. Csakis úgy szeretem az első találkozásokat. Üdv (és remélem van humorérzéked).

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.10. 21:14:33

@Zoole[uk]: Ez a tipikus megsértődök mert meg akarok sértődni szindróma. Normális nő ilyenen nem akad fenn.

Bredpitt Monika 2016.08.10. 21:16:29

Remélem még szóba állsz velem, és tényleg kíváncsi vagyok mi lesz a vége ennek.

Most pedig eltűnök. Tegnap elvágtam este az ujjbegyem egy zöldség hámozóval. Most már tudom miért onnan vesznek vért. Hű, de sok vér jött belőle. Most kímélem inkább (szia Zoli).

Köszönjük a posztot. Viszlát a Podmaniczky utcában (?).

SzZoole 2016.08.10. 21:23:57

@Bredpitt Monika: szia Monix:)
Vigyazz az ujjbegyedre,foleg a kozepso ujjbegyedre,az egy nagyon fontos izom a noknel,tudod,masztIzom:)))

SzZoole 2016.08.10. 21:26:54

@diggerdriver: csak arra lennek kivancsi,hogy az ilyen noknek milyen ferjuk van....

Kono 2016.08.10. 22:03:02

@geegee: ha így folytatjuk, akkor pár év múlva már többet keresek, mint a kinti mérnökök:) emlékszem, két éve mondtam az akkori főnökömnek, h kéne nettó 150 emelés, mert fel fogok állni. Nem hitte el. Csendben néztem másik helyet. Pont ennyivel lett több a pénzem. Magam is meglepődtem, mikor a döntés után fél év évvel ismét felhívtak, hátha nem érzem jól magam az új helyen, és lécci mégis őket válasszam... 5-6 éve meg 150 CV-re 0 válasz. Még arra sem méltatták az embert, h automata e-mailt generáljanak...Tesco meg gusztustalan cég, a legjobb volna, ha csődbe menne az egész lánc.

cuneguund 2016.08.10. 22:03:18

@Zoole[uk]: rohogni fogsz, de amikor eloszor jartam Londonban az Oxford street kozelebe se mentem. Jo, az mar kb 20 eve volt, Cambridge-ben voltam es csak egy napra jottunk Londonba, de volt olyan opcio hogy Oxford street, meg shopping, vagy Tower es muzeumok es gondolkodas nelkul a Towert valasztottam. Amikor masodszor voltam, akkor el kellett menni az Oxford streetre, mert a noverem mindenkeppen akart, de az elso bolt utan kb fellazadtam, met halalosan untatott a dolog. Engem untat a vasarlas, kb kinszenvedes minden perce, bemegyek, felprobalom, megveszem, kimegyek, keptelen vagyok ezzel orakat eltolteni. De nem allitom hogy minden no ilyen, azert mert en ilyen vagyok es ez a kozvetlen tapasztalatom, csupan csak annyit hogy van ilyen is (teny hogy nagyobb aranyban vannak azok a nok akiket ez szorakoztat. Azzal sincs semmi baj.) Es mivel tudom, hogy vannak ilyenek is (rajtam kivul is), ezert nem gondolom hogy lehet egy olyan altalanositassal elni, hogy minden no ilyen (de mondom, ugyanez a logika ervenyes barmelyik csoportra).
Mindenesetre orulok hogy vegre kiderult, hogy a noiesseg es a normalissag fokmeroje az hogy mennyire szereti az illeto a kirakatnezegetest az Oxford streeten (vagy barhol mashol), evezredes rejtelyre derult ma feny, mar ezert megerte kommentelni :D

macamuca [IHUN] 2016.08.10. 22:17:14

@cuneguund:
Nem az összes.
Többségük.
Az általánosító megállapításokat adott csoport többségére jellemző tulajdonságok alapján fogalmazzák meg.
Ennek ismeretében (mi is az az általánosítás) hogyan lehet úgy értelmezni egy általánosító szöveget, hogy az mindenkire vonatkozik???
Mondom mindezt úgy, hogy feminista (=a nők egyenjogúságát nagyon fontosnak tartó, azért kiálló) embernek tartom magamat. Ja, nő vagyok. Egyedül pisilek, kirakatok közül a könyvet, táskát mutogatók tetszenek, ritkán sminkelek, kedvencem a snooker, stb.
Többször megszaladt már a kezem alatt a klaviatúra (=hosszú komment), hasonlóan hozzád, a poszt terjedelmét és terjengősségét már csak ezért sem kifogásolnám (veled ellentétben...).
Peace.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.10. 22:18:51

@Zoole[uk]: Húúú te ez a csaj a KIVÉTEL. Olyan kivételesen kivétel minden alól ami nő hogy már át is operáltatta magát.

SzZoole 2016.08.10. 22:22:47

@diggerdriver: te Jani,ezek nem ertik a lenyeget.Peter irhatta volna peldanak barmelyik hires helyet,teljesen mindegy,hogy melyiket,akkor is ki akadtak volna ezen 2 szon;
Nöböl vagy.

SzZoole 2016.08.10. 22:33:48

@diggerdriver: ja,kivetel,mint vasak kozt a harapo:)

puhacica 2016.08.10. 22:54:37

@diggerdriver: ha jol van megirva, igazad van. de ez a poszt nincs jol megirva. en nem akarok durva lenni, de attol meg, hogy a kakat joindulattal adjak, diszdobozba csomagolva, csak kaka marad.

@Zoole[uk]: orultel volna egy ilyen irasnak? miert, mi hasznosat tudtal meg belole?

SzZoole 2016.08.10. 22:58:34

@puhacica: hogy mit?
Azt hogy a nők szeretnek bámészkodni az Oxford street-en,mert nőből vannak

puhacica 2016.08.10. 22:59:20

@diggerdriver: @Zoole[uk]: velemenyt irni egy posztrol, meg ha negativat is, lehet, errol szol az egesz, aki nem birja a kritikat, ne irjon posztot, valami hires muvesz urtol hallottam ezt. ;) de lehuzni es kigunyolni valakit a velemenye miatt, vagy azert, mert o epp nem olyan, mint a sablonotok... azt is lehet, csak az kicsit gusztustalan. lehet, hogy cuneakarki nem ertette meg a posztert, de ti se ertettetek meg ot.

puhacica 2016.08.10. 23:01:59

@Zoole[uk]: hat ez is valami :D de ha most komolyan kellene ervelned a sajat allitasod mellett... ;)

Csodabogár 2016.08.10. 23:28:30

@mojyo: Úgy emlékszem, hogy foglalkozására nézve tanár, tehát úgy érzi mindent alaposan a szájába kell rágni a népnek. Egyszerű foglalkozási ártalom.

2016.08.11. 00:12:03

@Csodabogár: Jo jo, de hany eves gyerekeket kell ahhoz tanitani, hogy egy ilyen kepzeletbeli levelet egy valos - velhetoen felnott, epelmeju - szemelynek ebben a kispistike a nagyvarosban stilusban irjon meg? :D

Herr Géza 2016.08.11. 01:17:06

@mojyo: Khm, khm. :D Felnőtteket tanított otthon, mat/fiz középoskolai tanár.... :D

sdani 2016.08.11. 07:16:41

Londont kifejezetten utálom, de ez a poszt még Londonnál is irritálóbb. Az első levélhez: legyünk őszinték, és próbáljuk meg elképzelni, hogy valaki Magyarországra jön dologozni mondjuk kizárólag üzbég nyelvtudással. Mégis mire kellene számítania? Miért kellene másra számítania annak, aki kizárólag magyar nyelvtudással megy Londonba? Hogy gondolja az életét? Arról meg nem is beszélve, hogy az 1600 fontos havi fizu nem olyan rossz Londonban. Londonban a medián havi fizu 2200, ami csak kevesebb, mint másfélszer annyi. Ahhoz képest, hogy a csávó nem beszéli a nyelvet nem rossz.
www.theguardian.com/news/datablog/2011/nov/24/wages-britain-ashe-mapped

almaza 2016.08.11. 07:16:46

Gratulalok Peternek!

Igenyes stilusban megirt tartalmas posztja feldobta a reggelemet.

Koszonom

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.11. 07:29:24

@Zoole[uk]:
Tudod az a fő baj hogy ezt sértésnek veszik.
Hát akkor nem vagy nő bazmeg.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.11. 07:36:05

@puhacica:
A vélemény az egy dolog, lehet vele vitatkozni de az az ezerszer elcsépelt megsértődökmertaztmondtadhogynőbölvagyok bullshit azért sok volt.

jog-ász 2016.08.11. 09:20:44

elég szomorkás írások, csak felmerül a kérdés, hogy ha olyan rossz ott, akkor mi a fenének megy külföldre??vagy itthoni depresszió ellen az országváltás sem megoldás??

Sütemény1975 2016.08.11. 09:31:48

Jo lett! 4.5 vezetes utan kell a 45 perc piheno :)

SiKom 2016.08.11. 14:12:39

A harom levelbol az elsot vegigolvastam, de kemeny volt.

Nezzuk csak, en igy szamolok, de persze javitsatok ki, ha nem jo valami:

Adott a kukas sofor, aki havi 1800 fontot keres.

Londonban a szallas (szoba egy tobbszobas lakasban) lehet havi 600 font, ha osztott a szoba is, kevesebb. Plusz kaja, utazas, stb saccra havi 300, ha sporol. Legyen ossz 800-900 a kiadas, bar szerintem kevesebb.

Marad havi 900 Font ja.
Ha ezt egy evig felreteszi, akkor az 10800 font.

Az mar eleg ahhoz, hogy valtson munkat, koltozzon. Nem?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.08.11. 21:41:06

@Herr Géza: Hát na, otthon ezt nevezik reformnak... :-)

@Kono: Hát na látod... :D Örülök neki, épp jó lesz már kicsit változni a világnak odahaza is.

jewel79bp 2016.08.12. 10:31:35

Péter, nekem tetszenek az írásaid...
Csak süt belőlük, hogy túlképzett vagy a jelenlegi munkádhoz, többet akaraz elérni, nem ezért mentél ki. Valahol vágysz az "amerikai álom" beteljesülésére. A vándor szerencsét próbál és nyer...
Vagy elfogadod, ami most van, és beleállsz a szerepedbe, vagy válts sürgősen, keress-pályázz-rizikózz, mert így az egészséged fog rámenni.
Ha olyan közegben mozognál, ahol jól is érzed magad, a posztjaid is pozitívabbak lennének.

Péter Londonból 2016.08.13. 12:18:30

@szakasz2: @FeketeMacska73: @puhacica: @ChristineK: @Hobbiszakács: @London2009: @mojyo: @skye8: @cuneguund:
Nektek válaszolok először, akik – így vagy úgy – azt írtátok, hogy a "Londonban, sej..." sorozat nem tetszik nektek. Köszönöm a visszajelzéseiteket: nincs szebb a nyílt beszédnél (és nincs rosszabb a hibák udvariaskodó elhallgatásánál: az csak azt eredményezheti, hogy a hibák megmaradnak).
Most azonban nem hibáról van szó, hanem egyszerűen arról, hogy ez a poszt-sorozat nem nektek szól. Ennek a célcsoportja: az az olvasó, aki most tervezi a kiutazást vagy éppen az első londoni heteit éli.
Attól tartok, meg fogtok mosolyogni engem, amikor most megtudjátok, hogy egy ismerőst kértem arra, hogy ellenőrizze az Oyster-kártyám egyenlegét; Wembley Centráltól Alpertonig (5 rövid buszmegálló) egyórás drága földalatti-átszállással mentem; hosszan „gyakoroltam” magamban, hogy hogyan fogok a mobiltelefonomhoz feltöltőkártyát vásárolni és így tovább.
Lehet, hogy ti az első itt töltött pillanatotoktól kezdve mindenben kiismertétek magatokat: ebben az esetben irigyellek benneteket. Én nem voltam ennyire talpraesett.
A poszt-sorozatom azoknak szól, akik most vannak ilyen helyzetekben, most élik át ezeket a bizonytalanságokat.
A poszt-sorozat mondanivalója pedig nagyon egyszerű. Ahogyan korábban egy lazábbnak szánt ironikus előszó-féle végén írtam: „ne add fel – ami pedig azon múlik, hogy van-e a mindennapok túlélésén és az életed adott pillanatain túlmutató célod, amelyre gondolni tudsz a szükségképpen bekövetkező megakadások, elbizonytalanodások idején.” Amikor a magam nehézségeiről „panaszkodom”, ennek a célja is az, hogy megmutassa: ilyen is van, de ezt is túl lehet élni, ezt is a magunk javára tudhatjuk fordítani. (Most éppen egy olyan poszton dolgozom, amelynek egy remek Moldova György-idézet a címe: Ha víz alá kerültél, legalább ne növessz kopoltyút!)
Nektek, akiknek nyilván nagyobb a helyi tapasztalatotok, mint az enyém, mindez persze felesleges. A kritikus hozzászólásaitokról az az eset jut eszembe, amikor munkatársaimmal laikusoknak szóló informatikai tananyagot írtunk, és nagyon ellentmondásos lektori vélemények érkeztek: az informatikusok azt mondták, hogy rettenetes, fecsegős, híg, nem szabad kiadni; a tanárok pedig azt, hogy „na végre”. Ti tanárok lehetnétek abban, amiben én még mindig tanuló vagyok, és amiben ennek a poszt-sorozatnak a célcsoportja még csak a tanulás elején vagy még ott sem tart.
Sok komoly forrásból lehet ismeretekhez jutni, és sok olyan forrás is van, amelyik a hosszabb-rövidebb külföldi tartózkodás érzéseit adja át: én ennek a kettőnek az egyeztetésével próbálkozom, ismétlem, laikusok számára. Ezt a célcsoportot viszont, úgy érzem, sikerült megszólítanom: erre utal talán, hogy az eddigi öt posztom közül ez már a második, amelyik Index-címlapra került.
Rátok nem olvasóként, hanem társszerzőként, a tévedések korrigálójaként, a hiányosságok kiegészítőjeként szeretnék számítani, mert a terv az, hogy a sorozat folytatódjon. Hogy elkerüljük a további kellemetlenségeket, hogy tudniillik a sikeres hataratkelo-blog olyan posztokat jelentet meg, amely a törzs-olvasóinak kevésbé tetszik, a következőn gondolkodom: a tárgyszerű posztjaimat (például a „Lakva ismerni meg” posztot, amely a lakásbérletről, közüzemi díjakról stb. szól majd) a blog-oldalra küldöm be, a „mesélőseket” (például az „Otthon maradni: az igen, az kalandvágy!” posztot: a tartalma, gondolom, a cím alapján sejthető) a hataratkelo.com oldalra. Mi erről a véleményetek?

Péter Londonból 2016.08.13. 12:24:46

@meatclone: Nem vagyok biztps benne, hogy jól étem, amit írsz - de látszik, hogy elgondolkodtál a hozzászólásodin, úgyhogy érdekelne, ha kifejtenéd.
Egyébként én azt próbáltam kifejezni, hogy Alex - a tapasztalatom szerint - el sem képzeli, hogy létezik az övétől eltérő gondolkodásmód; pedig hajaj!

Péter Londonból 2016.08.13. 12:34:17

@macamuca [IHUN]: Köszönöm a hozzászólásaidat! Úgy érzrm, remekül "érezted bele magadat" a leveleimbe, mint gondolatban lefolytatott beszélgetésekbe.
Hadd legyen ez az a válaszom, amelyben kicsit kitérek a többeket bántó kirakat-példámra. Igen, volt példa rá (persze ellenőrizhetetlen legenda szerint), hogy férfinek öltözött kém azon bukott le, hogy nem bírta ki, hogy meg ne álljon a cipőbolt-kirakat előtt... De félreértés ne essék: mi, büszke hímek, semmivel nem vagyunk normálisabbak, csak másképp viselkedünk. Ha már kirakat: van a Baross téren egy mezőgazdasági szaküzlet. Ahányszor arra járok, mindig megállok pár pillanatra a kirakata előtt, pedig a földbirtokom az erkélyen lévő elhanyagolt virágládákból áll és a kirakatban lévő eszközök többségéről azt se tudom, micsoda... de kütyü és gombok vannak rajta, úgyhogy megnézem.
Ez persze nem jelenti azt, hogy minden nő eksztázisba esik egy cipőbolt-kirakattól és minden férfi a kütyü-boltoktól... de elismerem: itt nem figyeltem arra, hogy ez a levél sokaknak szól: Ewa (aki persze valós személy, mint a többiek is) valóban meg szokott állni a kirakatok előtt... :-)

Péter Londonból 2016.08.13. 13:01:21

@almaza: @jewel79bp: @Taxomükke (UK): @diggerdriver: @Bredpitt Monika: Köszönöm a válaszaitokat erre a posztra, amely "még Londonnál is irritálóbb"...
Akitől privát elérhetőséget kapok (akár egy erre a célra létrehozott mail-címet), azzal szívesen megosztom előre, hogy hová szeretnék kilyukadni az egésszel - mert, ahogy néhányan meg is írtátok, hogy rájöttetek: "valami felé halad" ez a sorozat.
Most sok erős kritikát kaptam: ezzel sikerült "kitapogatni", hogy hol az a határvonal a "konkrétabb" és a "mesélősebb" posztok között, amelynek az átlépését ennek a blognak a törzsközönsége nem fogadja szívesen. Ezért kérdeztem fentebb éppen tőlük, hogy célravezetőne tartanák-e, ha az írásaim eszerint oszlanának meg a blog és a hataratkelo.com között. (Mese a honlapon; konkrét útbaigazítások a blogban - megismételve a honlapon, témakörök szerint rendezve -, és: konkrét javaslatok, kezdeményezések a saját honlapomon: ezt a korábbi levélben nem írtam.
Persze bizonytalan vagyok abban, hogy jó-e, aktuális-e, amit később írni akarok: ezért is lenne jó, ha egyeztethetném másokkal is. Néhai csodálatos mentorom azzal karikírozta a viselkedésemet már hosszú idővel ezelőtt, hogy olyan vagyok, mint aki az ókori Britanniában azt mondja: Most épp jönnek a római légiók leigázni minket, de ezzel ne is törődjetek, mert csak ideiglenes állapot; inkább hozzuk létre a Brit Keletindiai Társaságot, meglátjátok, hogy néhnyszáz év múlva az milyen jól fog jönni...

Péter Londonból 2016.08.13. 13:05:36

@Bredpitt Monika: Bevallom: az "ennél a sorozatnál még az is jobb lett volna..:" mondatodat nem tudtam dekódolni...
A tervem szerint legközelebb körülbelül másfél hónap múlva járok Budapesten - akár a Podmaniczky utcában is. Hogy hoygan tudok gyakog fékcsikorgást produkálni, nem tudom - de oldottam már meg ennél nehezebb feladatokat is!

2016.08.13. 13:15:16

@Péter Londonból: Valoban nem nekem szol a sorozat, hiszen nem is lakom Londonban (es nem is tervezem), azonban nem emiatt nem tetszik a sorozat, hanem alapvetoen a terjengos stilus az oka, de ez nyilvan izlesbeli kerdes, es nagyon sajnalom, de nem tudsz vele mit csinalni, ha teged ez bant, akkor megigerem, hogy magamban fogom tartani a jovoben, bar amugy sem igazan kell adnod a velemenyemre, en tenyleg nem vagyok egy fontos ember, nyugodtan engedd el.

Ertem, hogy udvariassagbol szeretnel mindenkinek valaszolni, de nem tudom, hogy mit szeretnel tolunk vegso soron, illetve mire vonatkozik a kerdesed a valaszod vegen. Meg amit a multkori kerdesemre valaszoltal: akkor is valaszolhattad volna siman, hogy "nem szeretnek a kerdesedre valaszolni", vagy erre, hogy "nem nektek szol a poszt", es kesz, nincs semmi problema. Tenyleg nincsen! A tobbivel en viszont nem tudok mit kezdeni, nem nagyon erdekel, sajnalom.

Eskuszom, hogy nem azert amugy, mert egy bunko vagyok es utallak, hanem, egyszeruen ugy erzem, hogy nincs kozom hozza, es nem tudok mit kezdeni az extra informacioval, vagyishat annyit tudok ra mondani, hogy OK. :D Szoval ezek, hogy mi lesz majd a Hataratkelo masik oldalan, meg a sajat honlapodon, meg mittudomenhol ahova csak bekuldod az irasaidat a sajat rendszerezesed alapjan, oszinten szolva nem erdekel. Ha ott lesz, elolvasom, ha tetszik, ki fogom fejezni, ha nem, megigerem, hogy nem fogom lefikazni, a folyamatba viszont nem feltetlenul kell beavatnod mindenkit, illetve nem tudom mi a celod ezzel.

Szerintem az sem kulonosebben fontos, hogy te, mint bekuldo, a Hataratkelo blog es a honlap kozotti kulonbsegek szempontjait, vagy akar Index-cimlap szerkesztoket egyaltalan megprobald kitalalni es aszerint instrualni oket, de ha igy is teszel, azt vegkepp nem ertem, hogy miert erzed fontosnak mindezt megosztani velunk, vagy errol parbeszedet kezdemenyezni. Azert pedig, mert hibaztal egy forditasban, es erre tobben felhivtuk a figyelmedet, vegkepp nem erdemes "tarsszerzonek" invitalni minden egyes kommentelot, mi csak egyszeru kulfoldosmagyarok vagyunk, nem tudom, mit szeretnel, tenyleg. Nem tudsz esetleg ugy gondolni sajat magadra, mint egy egyszeru vendegszerzore egy blogon, rank pedig, mint egy, bevalljuk, kisse problemas kozonsegre? :D

Péter Londonból 2016.08.13. 14:06:20

@mojyo: Nem vagyunk azonos hullámhosszon - nincs ezzel semmi gond. Én úgy gondolom, hogy akármilyen "egyszerű külföldösmagyarok" vagyunk: egyben ösvényt is vágunk a dzsungelen át a később érkezőknek, és amit teszünk, ahogyan élünk, az az ő számukra információ és útmutatás, akár így akarjuk, akár nem (és akár észrevesszük ezt, akár nem).
Ami a blogot, mint "kissé problémás közönség"-et illeti: ez a külfölddel, kiköltözéssel, kinti élettel kacsolatos blogok közt a kiemelkedők közé tartozik, a "közönség"-gel együtt. Mondom ezt azután, hogy ezúttal sok erős kritikát kaptam: de szinte mindegyik kritika indoklást is tartalmazott - amellyel vagy egyetértek, vagy nem, de legalább tudom, hogy akinek nem tetszik valami, miért nem tetszik. Gyakorlatilag mindegyik kritika betartotta a néhányszor már említett néhai mentorom bölcs iránymutatását, amely szerint a jó vitát onnan ehet felismerni, hogy a hzzászólások a vita tárgyára vonatkoznak és nem a többi hozzászólóra...

puhacica 2016.08.13. 16:00:25

@Péter Londonból:
1. kar azzal takarozni, hogy nem mi vagyunk a celcsoport. mondd, egy kikoltozonek mi hasznosat tud nyujtani ez a poszt?
2. senki sem a tudassal szuletett, mi sem ugy jottunk, hogy mindent tudtunk, jobbat mondok, meg most se tudunk mindent. :D es persze, hogy orultunk a hasznos segitsegnek.
3. az Index cimlap semmit se jelent
4. szep dolog az oszinte beszed, ennel mar csak az a szebb, ha beismerjuk a hibainkat. ez a poszt szerintem felrement, nem sikerult igazan jol, es hat nem kell ezt beismerned, mert te nyilvan maskepp erzed, de nem is kell a "tapasztaltsagunkra" rafogni, hogy ha maskepp latjuk, mint te. (bevallom, nekem a korabbi posztjaid stilusa sem tetszett, de ott lattam a "kozszolgalatisagot.)

skye8 2016.08.13. 18:36:11

@Péter Londonból:
Kedves Peter, koszonom valaszod, az irasod tovabbra sem tetszik. Ha a celcsoportba tartoznek, akkor sem tetszene. Nem azzal a szandekkal olvasom a hataratkelot hogy utolag megtudjam, nem en voltam a celkozonseg. fura is lenne ha minden poszt elott/utan eltunodnek, vajon kinek is szolt az iras. Bevallom, ebbol az irasbol Meg veletlenul sem gondoltam hogy kikoltoZni keszuloknek irodott, szerintem Meg a celkozonseg sem tudja hogy nekik szol. Nem elek londonban Es torzskommentelo sem vagyok, egyszeruen csak leirtam a velemenyem az irasodrol. Sem a stilus, sem a tartalom nem jott be, ezeken Meg ha akarsz sem fogsz tudni valtoztatni. Hat kb ennyi :)

Péter Londonból 2016.08.14. 12:52:08

@jewel79bp: Nagyon köszönöm ezt a hozzászólásodat!
Természetesen a céltábla közepébe találtál. Nem az "amerikai álom" hozott az Egyesült Királyságba, hanem nagyon konkrét elképzelések, amelyeket szisztematikusan építek - csak türelmetlen vagyok. Tudom, hogy egy-két év múlva (ha megérem) humoros történetként fogom felfogni azt, ami most történik és büszke leszek arra, hogy végigcsináltam; csak most éppen kínosan nehéz.
Az a "trükköm", hogy úgy próbálom nézni, mintha nem is velem történne ez az egész, hanem egy filmet néznék; és közben igyekszem "rögzíteni" a tanulságokat, hogy továbbadhassam másoknak (ahogyan én is kaptam tanulságokat a korábban érkezőktől).
Szóval: nem fogadom el azt, ami van, nem állok bele a szerepbe - legalábbis abban az értelemben egyáltalán nem, hogy kicsit is véglegesnek tekintsem. (Gondolom, te sem így értetted a tanácsodat.) Tegnap is, tegnapelőtt is, azelőtt is úgy mentem a chips-gyárba a délutáni műszakba, hogy biztosan ez lesz az utolsó... és jövő héten is így fogok menni.
EZ CSAK STATISZTIKA: ha százszor nekifutok, feldagadhat az arcom kilencvenkilenc pofontól, de lesz egy, ahol sikerrel járok.
Nagyon igyekszem, hogy a poszt-sorozatom is ezt az érzést adjam át.
Négyszemközt, hálából a kedves soraidért, neked elmondom, hogy úgy tűnik, csak október vgéig kell kibírnom: a "csoda" (megint ezt írom: úgy tűnik) bekövetkezik egy különleges állás-ajánlat révén - persze csak akkor biztos, ha már múltidő. Majd írok egy posztot "Miinden betonfalon át lehet menni" vagy hasonló címmel...
Közben pedig a saját egyéni kezdeményezéseimen is dolgozom, mert akármennyi idős vagyok, még mindig van lehetőségem arra, hogy ne mások céljáért dolgozzak alkalmazottként az egész életemben.
Mégegyszer köszönöm a hozzászólásodat: elképesztő erőt tudnak adni azok az üzenetek, amelyekből érzem, hogy valakik (akikről egyébként azt se tudom, hogy kik) drukkolnak nekem.

Péter Londonból 2016.08.14. 13:15:35

@SiKom: Teljesen igazad van, úgy látom; de persze Dusánnak ezer más szempontja is lehet, amelyeket nem ismerünk (és egyébként sincs közünk hozzá). A poszt szövegét persze ő is ismeri (előzetesen elküldtem neki és az engedélyét kértem a megjelentetésre). Elmentem a megengedhető maximumig: azaz leírtam, hogy én az ő helyében - amennyire ebbe bele tudok érezni - milyen szempontokat vennék figyelembe. Ennyi.
Van egyébként egy mondás: kevesen hagynak ott egy megtalált pici aranybányát azért, mert a hírek szerint kicsivel arrébb egy nagy aranybánya is van...

almaza 2016.08.15. 09:25:22

@Péter Londonból:
Nezd, szerintem nyugodtan haladj a sajat utadon.

Az, hogy a "mainstream" nem erti, ne zavarjon - tobbseguk kozelebe sincs annak, hogy akar egyetlen ilyen szinvolnalu posztot osszerittyentsen. Ha talalsz valami hasznosithatot a negativ kommentben akkor azt fogadd meg, a tobbit meg dobd egy kepzeletbeli szemetesbe. Ha reagalsz rajuk, huzni fognak lefele.

A tanacsok meg ugye arra valok, hogy az ember ne fogadja meg ...

Nem tartozom a celkozonsegedbe; Azsiaban elek jo par eve es nem izgat London. Jo irasokat azonban barhonnan, barmirol szivesen olvasok, mert azok eleg ritkak. A Tied ilyen. Elore!

London2009 2016.08.15. 11:29:58

@Péter Londonból: Milyen jol reagaltal a negativ kritikara! Minden elismeresem. Nem igazan tudok mit hozzafuzni a dolgokhoz. Nekem egyszeruen ez a stilus nagyon nem tetszik. Vegig sem tudom olvasni. De ez annyira nem jelent semmit, hogy ezen kar fennakadni.
Irtam ide a Hataratkelore egy posztot kb 4-5 eve. Ugy utalom, hogy elmondani nem tudom. Mintha nem is lettem volna epp tokeletes, amikor azokat a sorokat fogalmaztam. A sajat irasomat sem tudnam ujra vegigolvasni. Tragic!! Na azota nem is probalkozom ujabb cikkekkel! :D
Biztos van akinek segitenek az irasaid, akkor pedig itt a helye. Nekunk, akiknek meg nem tetszik, majd nem lesz napi olvasnivalonk. Nincs ezzel semmi gond. Szep napot!

Bredpitt Monika 2016.08.15. 14:56:20

@Péter Londonból: igertem hogy irok, nem feledkeztem meg rola......

Péter Londonból 2016.08.16. 03:54:03

@London2009: Mintaszerűen elegáns a válaszod!
Nem vagyunk azonos hullámhosszon - ez egyikünket sem minősít és ahogyan írod: nincs ezzel semmi gond. Én is szép napot kívánok, abban reményben, hogy ha ebben a blogban kéthetente megjelenek, attól még épp elég jó olvasnivaló marad azok számára is, akiknek az én posztjaim "nem jönnek be".

Péter Londonból 2016.08.16. 04:02:02

@almaza: Köszönöm az üzenetedet. Nagyon jólesett!
Nem tudom, mi a "mainstream": az olvasók nem egész 1%-a szólt hozzá... és az sem minősít senkit, hogy ő milyen posztokat írna (amit mellesleg nem is igen tudhatok senkiről).
Az azonban biztos, hogy vannak, akiknek az én posztjaim tetszenek és vannak, akik hasznosnak találják őket - akiknek meg égnek áll tőle a hajuk, azoknak nem kötelező elolvasniuk.
Ami a tanácsokat illeti: régi pilóta-ismerősöm jut gyakran eszembe, akinek, amikor pilóta lett, a nagymamája ezt mondta: aztán, kisunokám, csak lassan és alacsonyan repülj... A maga konkrétumában ez katasztrofálisan rossz tanács; de a jelentése (hogy legyél óvatos) értékes. Én is megpróbálom a (jó és kevésbé jó) véleményekből a tényleges jelentésüket, a mögöttük lévő értéket kibányászni.

Péter Londonból 2016.08.16. 04:04:06

@Bredpitt Monika: Olyan türelmes vagyok, mint egy... izé... mondjuk hogy mondtam valamit, ami nagyon türelmes.

Bredpitt Monika 2016.08.16. 16:26:08

@Péter Londonból: na, itt vagyok végre

Bocsánatot kérek a nyegle hozzászólásért, de azt próbáltam vele érzékeltetni, milyen az amikor a másiknak fogalma sincs mit akarsz.

Nekem ez az egész olyan körülményes. Megkerestél és elmondtad, hogy tervezel valamit, de abban sincs semmi konkrétum.
Szóval engem fáraszt az ilyesmi. Mondd el szépen mit szeretnél, én csak ennyit kérnék. Vagy akkor ne mondj semmit.

A posztjaid meg most már szerintem többen is fogják olvasni, mert érdekli az embereket hová akarsz kilyukadni.

Én a Podmaniczky utcába. Üdv

jewel79bp 2016.08.18. 14:01:09

@Péter Londonból: Mindenképp kíváncsi leszek a folytatásra :) Szóval ne add fel. A blog meg remélem, lehozza majd. Fogalmam sincs, hogy kell privát üzenetet írni, így e-mail címet se tudok küldeni, ha te rájössz, szívesen olvasom a fejleményeket privátban is.

Péter Londonból 2016.08.21. 20:21:15

@Bredpitt Monika: @jewel79bp: @diggerdriver:
Köszönöm az üzeneteiteket; sok erőt adnak! Igen, tudom, hogy nem a vélemények számítanak, főképp nem az indulatos kritikák; már csak azért sem, mert a hozzászólások az olvasók számának egyetlen százalékát sem teszik ki... de mégiscsak az a legfontosabb, hogy milyen visszhangja van annak, amit mondok. Kiderül-e a tényleges mondanivaló? Nem kelt-e félreértést? Sikerül-e "rezonanciát" létrehozni, sikerül-e érdeklődést kelteni?
Köszönöm, hogy várjátok a folytatást. Az a dilemmám, hogy nem akarom elügyetlenkedni azzal, hogy egy nyilvános hozzászólásban előre megírok későbbi megjelentetésre váró részleteket - ugyanakkor nagyon hiányzik egy előzetes "kontroll". Arra számítottam, hogy a kérésemre majd lesznek, akik megadják az elérhetőségüket (akár egy erre a célra ideiglenesen létrehozott címet, amellyel nem fedik fel magukat); de eddig nem kaptam ilyent.
Nem valami titokzatos atomkísérletről van szó egyébként, csak annak a segítségnyújtásnak az összehangoltabbá, proofibbá, szervezettebbé tételéről, amelyet mi is nyújtunk egymásnak ezen a blogon (is).
Ha keresnél egy szolgáltatást, de nem találod: hozd létre, mert esetleg mások is keresik és nem találják... Ennyi az alapgondolat.
Most különben olyan posztot küldtem be, amelyiknek az első része (amelyiknek a címében a "kopoltyú" szó szerepel) az igazi, visszafogottság nélküli stílusom. Akiknek az eddigi írásaim nem tetszettek, azoknak sajnos ettől hidegrázásuk lesz; remélem, hogy a poszt másik témakörét azért haszosnak és elviselhetőnek fogják tartani ők is (ha elolvassák) A blog-gazdától származó üzenet szerint valószínűleg most szerdán fog megjelenni.

Bredpitt Monika 2016.08.24. 04:24:41

@Péter Londonból: akkor ma jossz, te?
Most mar nagyon kivancsi vagyok.
Csak kitartas!
Volt itt valaki vagy valakik, akik szinten egy sorozatot terveztek, de aztan sertodotten elvonultak.
Udv

Péter Londonból 2016.08.24. 06:14:22

@Bredpitt Monika: Nagyon jólesik, hogy így számontartod! Egészen el vagyok képedve: bevallom, nem számítottam rá.
Igen, a megbeszélés szerint ma jelenik meg a következő poszt: egy dupla. Az első része (kisebb fele) egy tények és ismertetés nélküli, voltaképp érzelmi "kirohanás" fő mondanivalójában a korábbi "ne add fel!" ismétlése, sokkal nyomatékosabban. A második a jövedelmekről szól: érdekesen találkozik egy tegnap esti Index-cikkel. Nagyon kíváncsi vagyok a reakciókra.
Hogyhogy ilyenkor hajnalban írsz? Kakashasadáskor, vagy hogyan is mondják.
Én most indulok az ügynökséghez, hátha van valami kereseti lehetőség mára... úgyhogy még az is lehet, hogy ott várok délig, aztán beosztanak valami délutáni műszakra, és éjfél lesz, mire megtudom, hogy a poszt megjelent-e valójában...
De az az érzés, hogy van legalább egy olyan ember, aki ezt számontartja és várja... már ezért is érdemes volt az egészet megcsinálni!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása