oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. augusztus 01. 06:47,  A londoni kebabostól a Tate Modernig 98 komment

2016. augusztus 01. 06:47 Határátkelő

A londoni kebabostól a Tate Modernig

Ki ne szeretné azokat a történeteket, melyek arról árulkodnak, hogy ha az ember igazán elszántan szeretne valamit, akkor előbb-utóbb meg is érkezik a lehetőség – pláne, ha azt magának teremti meg. Ilyesmi Kiss Angéla sztorija is, aki tényleg egy kebabostól jutott el addig, hogy… na, de hogy meddig, az kiderül a poszt végére!

Szívesen megosztanád nyaralásod történetét? Csináltál egy csomó jó képet, van egy-két jó sztorid, vagy egyszerűen csak jól érezted magad? Oszd meg velünk, küldd el a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

cim_angela_kiss_foto_dani_tot.jpg(Fotó: Dani Tot) 

„Sosem voltam kalandornő típus, ettől eltekintve tíz évvel ezelőtt mégiscsak repülőre ültem egy London csak oda jeggyel. Nemhogy konkrét tervem nem volt, de angolul sem beszéltem.

Hogyan lehet nyelvtudás nélkül új életet kezdeni külföldön?

Nehezen. Szó szerint: a legalján. Az első munkám felszolgálás volt egy török kebab shopban. Heti 72 órát robotoltam (illegálisan, ugyanis a főnököm nem volt hajlandó bejelenteni) és a minimál órabér felét sem kerestem meg.

Mindezt tetézte a kolléganőm, aki az állását tőlem féltve olyan mutatványokkal szórakoztatott, minthogy ketchupot nyomott a kötényem zsebébe, máskor csótányt cipzárazott a táskámba, arról nem is beszélve, hogy ellopta a borravalómat.

Hogy miért vállaltam el?

Nyelvtudás híján nem volt más lehetőségem. A munkámat (tányérok asztalhoz egyensúlyozása hollywoodi mosollyal és pantomim mutatványokkal spékelve) pár száz angol szó és kifejezés gyors bemagolásával el tudtam végezni, de tény, hogy a munkahelyi történéseket inkább csak sejtettem, mintsem értettem volna.

Bár az életszínvonalam a magyarországihoz képest mélyponton volt, meglepő módon mégis jól éreztem magam mind a munkahelyemen, mind Londonban. Minden bizonnyal azért, mert nem kényszerből hagytam el Magyarországot, nem konkrét tervekkel és célokkal vágtam neki Angliának, hanem mert szimplán csak ki akartam törni a komfortzónámból.

Hát az sikerült is!

Hárman egy szobában

Az elején tizenegyen laktunk egy házban, hárman egy szobában. A legtöbben úgy tartják, hogy az effajta együttéléshez rengeteg türelem és tolerancia szükséges, és persze füldugó sem árt, és nem utolsó sorban békákat is le kell tudni nyelni, de én állítom, hogy kellő humorral akár szórakozni is lehet a napi rendszerességű szappanoperákba illő konfliktusokon.

Ahogy azt is fel lehet humorosan fogni (morbid humort élvezők előnyben), ha az ember főnöke rendre késve adja meg a fizetést, viszont amikor visszatartja, vagy egyenesen oda sem hajlandó adni, akkor az már tényleg nem móka, fel kell állni és kisétálni.

Én is így is tettem. Kevésbé naiv, földön két lábon járó egyedeknek minden bizonnyal már az elején feltűnt volna, hogy nem étteremben dolgoznak, hanem mosodában (egészen konkrétan: pénzmosodában), de utólag végül nekem is leesett, amikor a hatóságok bezárták. Szerencsére akkor én már nem ott dolgoztam.

Hátránya rengeteg, viszont egyetlen előnye biztos van annak, amikor az ember nyelvtudás nélkül vág neki külföldnek: így kénytelen olyannyira a munka-ranglétra legalján kezdeni, hogy akármi is történik, annál lejjebb már aligha lehet csúszni, azaz, csakis felfelé ívelhet az ember pályafutása.

Velem is így történt.

A következő lépés: pincérkedés

A török étteremben eltöltött minden egyes munkanap rettentően motivált, hogy onnan tovább lépjek (lehetőleg ne hasonló szintre, hanem egyel feljebb), így a napi három órás munkahelyi ingázást optimálisan kihasználva két hónap alatt felfejlesztettem a nyelvtudásomat az angol konyhanyelvig, így sikerült egy angol étteremben pincérként elhelyezkednem.

A nyelvi hiányosságokat (még bőven volt) azzal küszöböltem ki, hogy rettentő szorgalmas voltam, így mielőtt még utasíthattak volna, hogy mit tegyek, már rég megtettem. Egy munkahely apropója, hogy munka mindig van.

Ha az embernek jó szeme van a munkára és örökké proaktív, mindezzel könnyen háttérbe szorítható a nem elegendő nyelvtudás. Továbbá a kedvesség és a mosolygás sem hátrány. Ahogy a nyelvtanulás soha abba nem hagyása sem.

Ezeket az alapelveket követve másfél évi pincérkedés után odáig bátorkodtam, hogy megpályáztam egy gyakornoki irodai állást (gyakornoki munkabér: ebédpénz, azaz napi 10 font).

Akkoriban az átlagos napom így nézett ki: reggel 8-tól délután 4-ig iroda, délután 5-től hajnali 1-ig étterem (hisz valamiből a számlákat is fizetni kellett). Két állás mellet nem sok időm maradt unatkozni, legfőképp, mert akkoriban találtam ki, hogy mi lenne, ha írnék egy könyvet.

A gondolatból végül tett lett.

Amikor egy év múlva elkészült a kézirat, felvilágosítottak, hogy Magyarországon nem úgy működik a könyvkiadás, hogy neve-nincs Kiss Angéla ír egy könyvet, és akkor az ki is lesz adva, ébredjek már fel és vegyem észre, hogy mindvégig a bilibe lógott a kezem, hátraarc, és térjek vissza az eredeti szakmámhoz (ami egyébként könyvelés/pénzügy, és amit akkor már nem gyakornokként, hanem főállásban végeztem).

Szerencsére nem olyan fából faragott engem Anyukám és Apukám, hogy bárkire is hallgassak, így nagy ívben tettem a felébredésre, és csakazértis addig kerestem, amíg találtam egy kiadót.

Az első könyvem hat éve jelent meg, amit később még két másik könyv is követett. Mindezt persze full-time állás mellett, hisz könyvírásból nem lehet megélni még Magyarországon sem, nemhogy a méregdrága Londonban.

Nagyokat álmodni nem tilos

Két éve jött az ötlet, hogy mi lenne, ha angolul is megpróbálnám kiadatni az első könyvem. Mert nagyokat álmodni ugyebár nem tilos.

Végül nem találtam angol kiadót, de ez egyáltalán nem tántorított el az álmomtól. Hittem abban (és a mai napig hiszem), ha egy álom nem valósul meg, akkor az nem azért van, mert az ember túl nagyot álmodik, hanem, mert annak az álomnak nem ott és nem akkor és nem úgy kell megvalósulnia. Hanem máskor és máshogy.

A „máshogy” az én esetemben úgy alakult, hogy csakazértis megmakacsoltam magam, és saját magam kiadtam az Amazonon e-book-ként. Anglia úgyis a DIY (Do it Yourself = csináld magad) fellegvára, így hát megcsináltam én magamnak a könyvkiadást.

Egyáltalán nem volt könnyű, de a legnagyobb meglepetésemre már az első három hónapban háromezren olvasták a könyvem, és nemcsak Angliában, hanem világszerte.

Ennek köszönhetően tavaly leszerződtetett egy angol kiadó. A legújabb könyvem idén februárban jelent meg, és bár számomra a legnagyobb örömet maga a könyv megírása okozta, azért a minap mégiscsak elsírtam magam a Tate Modern Art Gallery könyvesboltjában, amikor észrevettem a könyvem a bestseller listán.

konyv.JPG

A következő újrakezdés

Sokan mondják, hogy a történetem mesébe illő. Szerintem leginkább Hamupipőkééhez hasonlít. Ugyanis az én életemből sem hiányzott sem a borsóválogatás, sem a gonosz mostohák, akik keresztezni próbálták az utamat.

A bölcsek szerint az út a fontos, nem a cél. Ezzel sokat hadakoztam, különösen borsóválogatás közben. De ma már tudom, hogy annak is megvolt a miértje. Az is része volt annak, hogy megtudjam, hogy mire vagyok képes. A válasz pedig: mindenre képes vagyok, amit csak akarok. És nemcsak én, hanem Te is.

Hogy mostanában miről álmodozom?

Egy másik újrakezdésről.

Már meg is vettem a következő One Way Ticket-em.

Hogy beszélem-e az új ország nyelvét?

Három dalt már el tudok énekelni az elejétől a végéig. Szerintem kezdésnek nem rossz...”

Angéla írói oldalát a Facebookon magyarul és angolul is megtaláljátok.

HÍRMONDÓ

Nagy bajban a feldolgozóipar

Az első negyedévben Magyarországon mintegy 50 ezer betöltésre váró álláshely volt. Egyes ágazatokban, illetve régiókban már komoly munkaerőhiány alakult ki. Az első negyedévében a nemzetgazdaság legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozásainál 36 ezer, a költségvetési intézményeknél 14 500 állás várt betöltésre. Előbbi közel 9 ezres, mintegy 33 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. További elgondolkodtató adatokat itt találsz.

Trollkodik Brüsszel a britekkel?

A napokban az Európai Bizottság Michel Barnier-t nevezte ki az unió oldaláról főtárgyalónak a Brexit levezénylésében. A döntésről megoszlanak a vélemények, még az sem kizárt, hogy Brüsszel kissé megtrollkodta a briteket. A teljes cikket itt érheted el.

Bukhatják a nyugdíjat a Brexit-fanok

Érdekes ellentmondás, hogy miközben a Brexitre szavazó britek között kiugróan sok volt a nyugdíjas, éppen ők azok, akik alaposan pórul járhatnak a kilépéssel, miután a brit vállalati nyugdíjprogramok hiánya rekordmagasságba szökött. Részletekért ide kattints.

 

 

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével! 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr508926770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2016.08.01. 06:54:35

megérte akitartás és áldozat! gratula

én siklottam át felette figyelmetlenségből, vagy nincs odaírva hogy hova szól a következő one way ticket?

engem érdekelne :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.08.01. 07:12:14

Jó volt köszi.
:)
Hova tovább?
Egyébként otthon is lehet kiadatni könyvet ismeretlenként is.
Én is sokat kerestem, de találtam ilyet.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2016.08.01. 07:14:14

Ez nem semmi! Nagyon tetszett a poszt, a poszterina önbizalmát sokért nem adnám :-)!

sellőlány 2016.08.01. 07:31:39

@NomádMatyi: Az FB oldala a válasz: Itália csak oda. Szintén nem lesz könnyű próba. Nekem egy ottani diploma mellett sem sikerült ott anno az áttörés, és számos szakmaközeli kolléga (villamosmérnök, építész) is erről számolt be. De bátraké a szerencse!

Taxomükke (UK) 2016.08.01. 07:44:07

Nagy gratula! Szuper tortenet.
A neved szerintem segitett a konyv nepszeruve valasaban...
:)))))))

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2016.08.01. 07:52:54

nem kell mindig alkalmazotti letben gondolkozni. Fogy a konyve, olaszban tizedebol megel es ha csinal olasz angol cegnek konyvelest mellekallasban arany elete lesz.

Taxomükke (UK) 2016.08.01. 08:04:51

Nna, kozben beleolvastam Angela konyvebe.
Nem is rossz.

sellőlány 2016.08.01. 08:04:56

@FeketeMacska73: A nem alkalmazotti lét kiváló nyelvismeretet feltételez, kivéve persze ha nem sejk vagy iparmágnás, esetleg világhírű színész az ember. :-) Pont, hogy a könyvelés egy abszolút nyelv és a helyi adórendszer ismeretétől függ, tehát nem kezdhető azonnal... idővel persze kitanulható (de szakmai tapasztalatot eleinte mindenképp csak alkalmazottként tud szerezni).

sellőlány 2016.08.01. 08:11:08

@FeketeMacska73: Amit feljebb írtam, ez azokra nem vonatkozik, akik férjhez mennek.egy okaszhoz, mert akkor a pénzkeresés valamennyire megoldott. Egyébként sokan tevhitben élnek az olasz életszínvonalat kapcsolatban. Átlagkereset 1400-1500 euro körül, lakbér 800-1000 eur körül, bolti árak kb. angliai szinten (csak azért minőségibb árut kap) ... hacsak nem valami eldugott helyre költözik az ember.

sellőlány 2016.08.01. 08:13:15

@sellőlány: egy olaszhoz, mert akkor a pénzkeresés valamennyire megoldott. Egyébként sokan tévhitben élnek az olasz életszínvonallal kapcsolatban...

fhdgy 2016.08.01. 08:31:00

Én a poszterina helyében Londonban maradtam volna és megpróbáltam volna a "Herriporter" íróját letaszítani a trónjáról.

Egy kérdés a poszterinához: mennyi idő telt el a Londonba érkezéstől az angol nyelvű könyv megírásáig?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.01. 08:39:50

Nagyon jó poszt. Kiválóan felismerte hogy a nelvtudás hiányát kompenzálni kell. Én is így tudtam itt boldogulni. Olyan profizmust és teljesítményt kell nyújtani hogy ne legyen szempont a nyelvtudás hiánya. Csak így lehet megcsinálni.

sellőlány 2016.08.01. 09:03:51

@diggerdriver: Digger, ez sajnos sok országban nem így működik. Főleg latin nyelvű országokban nem. A UK ebből a szempontból ritka lehetőségeket ad(ott), de a Brexittel némileg ez is változni fog.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.08.01. 09:30:32

@sellőlány: Kivéve, ha egy olyan országban élsz, amiről keveset tudnak az emberek, ezért tartanak tőle, de rengeteg lehetőség van benne. Ott nem is annyira a tökéletes nyelvtudás a lényeg (főleg ha rettentő nehéz nyelvről beszélünk), hanem a naprakész információk, és a kiterjedt kapcsolatrendszer, hogy az élet minden területéről ismerj valakit, aki profi a saját dolgában. Ezt elérni is ugyanolyan nagy meló, mint tökéletesen elsajátítani egy nyelvet. Ez persze nem zárja ki azt, hogy folyamatosan tanuljon az ember és törekedjen a minél jobb nyelvtudásra, mert annál tökéletesebben tudja végezni a munkáját. De vannak helyzetek, országok, ahol másképp működnek a dolgok, amiről Te írtál, az az ún. "standard".

Csodabogár 2016.08.01. 09:31:10

Jó poszt, bevállalós a poszerina. Csak halkan szólok, hogy egy ilyen könyvet Mikes György már megirt valamikor a 30-as évek végén, hihetetlen humorral. Magyarul Anglia papucsban címmel jelent meg, közvetlen háboru után. Angolul How to be an alien a címe!

sellőlány 2016.08.01. 09:48:17

@VPBA: Persze, ez abszolút ország/ munka/szakmafüggő szituáció. És persze szerencse is kell hozzá. Aki nem bizonyos elvárásokkal vág neki egy ilyen tapasztalatnak és hajlandó akár újra felszolgálóként kezdeni (de ehhez tudni kell alapszinten olaszul), akárhol elboldogulhat. De az olaszok (főleg az északiak) a barátságos felszín ellenére igencsak nacionalisták, sznobok és sajnos le kell írnom, hogy előítéleteik miatt lenézik a kelet-európaiakat.

Golf2 2016.08.01. 09:50:24

@Csodabogár: Hogy írta meg a 30-as években ha csak 40-től ragadt kinn a származása miatt?

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.08.01. 09:55:55

@Csodabogár: @Golf2: A kérdés másnak is felötlött, a választ a bloggerina a FB oldalán válaszolta meg:

"Szándékos a címválasztás, ugyanis ez a könyv Mikes György "How to be an Alien" című könyvének lép a nyomdokaiba. […] Ugyanis az én új könyvem George Mikes könyvének az update-je (ha lehet így fogalmazni), azaz, hogy milyen most, 60 évvel később alien-nek lenni Angliában. Mi változott, és hogyan, és mi maradt ugyanolyan. Az új könyvemben sokat idézek Mikes-től (imádom őt magát is, és a könyveit is!), amihez Penguin is hozzájárult, sőt, örültek, hogy valaki a nyomdokaiba merészkedett, pláne ismét egy magyar. Ők is remek lehetőséget látnak benne, hogy a két könyv támogathatja egymást."

miss.kiss 2016.08.01. 10:04:10

@Taxomükke (UK)@Taxomükke (UK): A nevemért (Kiss) valóban rajonganak az angolok. Bár a legtöbben azt hiszik, hogy írói álnév :)

miss.kiss 2016.08.01. 10:04:10

@Golf2: George Mikes (Mikes György) roppant humorous és sikeres ‘How to be an Alien’ című könyve 1946-ban jelent meg Angliában (később további 39 országban).
Az én könyvem valóban ennek a könyvnek lép a nyomdokaiba; a témája, hogy milyenek most, 70 évvel később az angolok és milyen most külföldinek lenni Angliában; mi változott és hogyan, és mi maradt ugyanolyan.

@Csodabogár

miss.kiss 2016.08.01. 10:05:10

@fhdgy: A Londonba érkezéstől az angol nyelvű könyv megírásáig 9 év telt el.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.08.01. 10:07:45

@Golf2: Én nem sokat tudok az olaszokról, azon kívül, hogy itt Albániában rengetegen vannak, mármint rengeteg az olasz cég, van olasz tulajdonú orvosi egyetem is. De soha nem beszélgettem még olasszal, úgy értem mélyrehatóan. Egy barátnőm él Olaszo-ban, pont Milano közelében, ő nem említette ezt, amit Te, hogy ennyire előítéletesek, de elhiszem Neked. Ő egy nyelviskolában tanít angolt, tehát nála alap a magas szintű nyelvtudás. De pont ugyanezt az előítéletességet hallottam egy németországi magyar házaspártól az észak-németekkel kapcsolatban. Ők Kiel mellett laknak.

macamuca [IHUN] 2016.08.01. 10:20:26

@Golf2:
Volt egy fickó, Komáromban (is) élt, sokat dumált a hajósokkal.
Később könyveket írt (meglehetősen népszerű volt, mitöbb, manapság is ismert és kedvelt szerző), az egyiknek az első fejezetét úgy írta meg, hogy a környékén sem járt a helyszínnek, csakis a hajósok elbeszélésére hagyatkozott. Utóbb eljutott az ominózus helyre, látta, és azt mondta, hogy most már nem tudná olyan jól megírni.
A pasit Jókai Mórnak hívták, az említett könyv az Aranyember, az első fejezete pedig a Vaskapu leírása.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.08.01. 10:21:28

@sellőlány: Bocsánat, ez előző komment nem Golf2-nek szólt, hanem Neked.

sellőlány 2016.08.01. 10:27:18

@VPBA: Gondolom, nekem szántad a választ Golf helyett. :-) Leszögezem, nem minden olasz előítéletes, de a nagyobb hányad igen. Az albánok egyébként sokkal inkább elfogadottak az olaszok által, mint a magyarok vagy a románok, egyrészt mert sok albán kiválóan beszél olaszul, másrészt olcsó, de dolgos munkaerőnek számítanak. Sok olyan olasz cégnek tolmácsoltam anno, akik már a 90-es évek végén vagy ott voltak Albániában (ott gyártattak), vagy albán alkalmazottaik voltak. Amikor tolmács vagy turista minőségben utaztam, soha nem érezteztem lenézést/kirekesztést részükről (sőt, olaszos módon úgy neveztek, mint minden bölcsész diplomást , hogy dottoressa - az ismerősöd is tanárként ez a kategória), de amikor ott tanultam, állást, lakást kerestem, akkor igen. Az EU tagság előtti időkben előfordult, hogy 3 hónapig nem adták ki a tartózkodási engedélyt, és heti szinten le kellett jelentkeznem az afrikai bevándorlókkal egy sorban a csendőrségen, pedig hivatalosan diák voltam, konzulátusi jóváhagyással. Akkor "extracomunitari" gyűjtőnév alatt futottunk, egy sajátos negatív plusz jelentéssel. Manapság, az elhúzódó pénzügyi válság (az olaszok MINDIG panaszkodnak és a crisi-től szenvednek :-) és az átlagos középosztálybeli életszínvonal romlása miatt sok a társadalmi feszültség, főleg a bevándorlókkal szemben.

miss.kiss 2016.08.01. 10:28:30

@FeketeMacska73: A hosszú távú tervem hasonló, mint amit megfogalmaztál: mellékállás a szakmámban + könyvírás.

De rövid távon akkor sem esnék kétségbe, ha ismét a legaljáról kellene kezdenem. Ha másért nem, legalább témát adna egy új könyvhöz:)

De tíz év angliai munka (ha az ember tudatos és tervez) képes akkora biztonságot nyújtani, hogy egy hosszabb szünetet tartsak, és most csak nyelvet tanuljak és írjak, és utazgassak. Rám is fér, és szerintem meg is érdemlem.

2016.08.01. 10:52:45

Hat ez jo volt, szerintem a csajt a Nike szponzoralja ("Just do it.") :D Ugy ertem, ha meg kene neveznem a sztori tanulsagat, akkor az ez lenne, szep volt, koszonjuk szepen :D

London2009 2016.08.01. 11:18:18

Olvassatok el a konyvet! Ugy sokkal jobb a sztori. A sok szakmai siker mellett en meg azt kivanom Anginak, hogy a maganelete is ugy alakuljon ahogyan szeretne. Sok boldogsagot Italiaban!

enta selecta 2016.08.01. 11:19:40

Hétfõ délelõtt nagyon jó ilyen pozitív, inspiráló történetet olvasni. Gratula a poszterinának.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.08.01. 11:37:47

Én is futottam egy kört a könyvkiadók között. A legnagyobb kiadó igazgatója írt egy emailt hogy látta színházi darabot meg olvasta a blogomat és majd megkeresnek. Már egy éve keresnek.

macamuca [IHUN] 2016.08.01. 12:07:07

@diggerdriver:
Ha esetleg feladnád az illegalitást, akkor talán könnyebben meglelnének.
Másként: ne bujkalj, ne légy felenk, merj merni.
Menni fog, képes vagy rá, stbstb.
(:DDDDDD)

macamuca [IHUN] 2016.08.01. 12:10:40

@diggerdriver:
Juteszembe, ha már könyv, meg te: múlt héten visszahozta a könyvedet a megsegített ember (a portugál pasi). Kérdés: hova küldjem a postagalambot, bokáján a pakkal?

P.Elliot 2016.08.01. 12:28:37

Nagyon erdekes poszt, nagyon tetszik hogy igy talalta meg magat, sok szerencset a jovoben, ha ugyesen csinalja meg eljuthat nehany mas orszagba ami egy-egy uj konyvet eredmenyezhet aztan irhat masrol is. Most nincs idom belenezni a konyvebe de majd sort keritek ra.
Had tapsoljam meg mint Diggert is megtapsoltam amikor szinmu lett belole....

P.Elliot 2016.08.01. 12:32:53

@diggerdriver: Ra kell kerdezni hogy mi van a konyvvel. Az egesz blogod megerdemelne egy konyvet valtoztatas nelkul ugy ahogy van. Az emberek manapsag ugyis erdeklodoek a kivandorlas miatt, bar az is lehet hogy pont ezert nem jelenik meg, lehet hogy letiltottak...
Nezz utana...

Taxomükke (UK) 2016.08.01. 12:46:55

@diggerdriver: Nagyon sok idobe telik, hogy tovabblepjenek.
Annal mar csak az fog tobb idobe telni, hogy penzt lass toluk.....
Es ez nem vicc.

adg 2016.08.01. 12:53:13

A "Sotetseg birodalma" cimu posztot kene kiadni, az osszes kommenttel egyutt, mondjuk wc papiron. Ott van ideje az embernek folytatasos tortenetet olvasni, es a kommentek tekintelyes resze melto lenne a funkciohoz. Minden kockara egy komment. Mar a 105. tekercsnel jarna a sztori, atlagos 250 lapos gurigakkal. Sokan fuggok lennenek, es a tortenet nem fogy el soha. :))

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.08.01. 14:33:15

@sellőlány: Az olasz meg az albán (meg az egész Mediterráneum) gyakorlatilag egy és összedolgoznak. Annyi különbség van, hogy az albán tényleg szorgalmas és nagyon toleráns, senkit nem néz le, és mindenkihez tisztelettel fordul, cserébe ő is ezt várná el. És valóban óriási előnyben vannak nyelvtanulás szempontjából, mert az albán Európa legősibb nyelve, nagy hatással volt a latin kialakulására, ez megmagyarázza, hogy miért beszélnek olyan jól olaszul meg a többi nyelvet is könnyen tanulják. Tényleg nagyon sok olasz cég van, itt van az olasz értéktőzsde tényleges központja Tiranában, és a Gucci is itt varratja a cuccait, meg az olasz márkás pipákat is itt gyártják többek között, meg menyasszonyi ruhákat, cipőket stb.

Egyéként az albánok is minden ilyen értelmiségi vagy egyenruhával járó szakmát, hogy orvos, ügyvéd, tanár, mérnök, rendőr stb. nagyon tisztelnek, csak mivel ők megtapasztalták az érem másik oldalát is, milyen az, amikor a jobb élet reményében hagyod el a hazádat (amikor az itteni rendszerváltás után az ország egyharmad külföldre ment), nagyon is jól tudják, hogy ez mivel jár. Ja, és itt nem fordulhat elő olyan, mint ami sok évvel ezelőtt történt velünk Olaszországban: picivel dél előtt a férjem látta, hogy el fog fogyni a cigarettája. Éppen egy trafik előtt voltunk, gondolta, bemegy és vesz egy dobozzal. Ahogy az ajtóhoz ért, megszólalt a szomszéd templom harangja, és elütötte a delet. A kiszolgáló lány kilépett az ajtón, férj mondta neki mit szeretne, azt mondta nem lehet, mert ők délben bezárnak. Ez itt elképzelhetetlen. Egyébként nem tudom, milyen lehet ott élni, én csak turistaként voltam, nem tudom, mennyire befogadóak, milyenek a megélhetési feltételek, a barátnőm szeret ott élni, és bejöttek a számításai.

Bredpitt Monika 2016.08.01. 14:50:24

@miss.kiss: "De rövid távon akkor sem esnék kétségbe, ha ismét a legaljáról kellene kezdenem. Ha másért nem, legalább témát adna egy új könyvhöz:)"

Ezért a mondatért mindenképp érdemes volt ma is itt lenni (pedig megint megfogadtam , hogy inkább olvasom a könyvtárból kölcsönzött könyvem: Hans Fallada Mi lesz veled emberke?)

Sok sikert, nagyon ügyes vagy és akkor is sikeres ember lennél, ha nem lenne ekkora siker a könyved, hiszen elmondhatod magadról Te mindent megtettél.

Olyan érdekes, de néha egy poszt mellett párhuzamosan olyan dolgokat találok pont aznap, amikor a posztot olvasom, ami passzol a témához.

Most pl. könyvíráshoz egy példa: felvettem egy filmet
amit ma reggel kezdtem el nézni, nagyon jó, címe Lopott szavak.

www.port.hu/lopott_szavak_the_words/pls/w/films.film_page?i_film_id=130879

Valahol szerintem olvastam egy interjút veled, lehet , hogy a Nők Lapjában?

Sok sikert Olaszországhoz.

Arról meg az jut eszembe, hogy voltam egy kedves családnál állásinterjún, ahol az egyik szülő olasz a másik magyar. Az USA ban találkoztak és az olasz fél azt mondta, hogy azért jöttek végül Magyarországra, mert Olaszországban olyan labilis a gazdasági helyzet. Nagy kerek szemekkel néztem rá és muszáj volt elsütni a poént: "Ezt a mondatod légyszíves tedd fel az internetre és híreszteld mindenkinek, hogy van aki Magyarországra menekül a válság elől."

2016.08.01. 15:01:07

A hölgy Mo.-n is képes lett volna elérni az álmait, ha tesz érte. De hát könnyebb beleülni a készen kapott világba, mint itthon kikaparni a gesztenyét. Mindenki nem menekülhet el az országból. :/

montroyal ( CAN qc) 2016.08.01. 15:47:14

@sellőlány: egy olaszhoz, mert akkor a pénzkeresés valamennyire

ez ismeros ....tobb ismerose a nejemnek, aki Angliaban dolgozott olasz pasit keresnek, talalnak ,de mindketten abban a szallodaban dolgozna csak a fiu kicsit feljebb, gondolom a dumajuk meg az olasz tengerparty nyaralas lehengerlo ..... van olyan csaj aki kifogta a tuttit ,de aztan valtott egy masik olaszra ... most mennek Maltara dolgozni ... szoval még megy a 70-80as evek digozasa .. mert hogy jo pasik? nem tudom de szepsegversenyt egyik sem nyerne :-))

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2016.08.01. 16:00:46

Ha már csizma, akkor Dél-Olaszország! Pláne, ha könyvanyagot is keresel.

Csodabogár 2016.08.01. 16:33:10

@Golf2: en.wikipedia.org/wiki/George_Mikes
Előbb olvasunk aztán akadékoskodunk!:-)

Az igazi Svarc Enegger · https://www.youtube.com/watch?v=Ik9qunsZZtY&index=21&list=RDJVoyWQSNr8I 2016.08.01. 16:42:51

Hitelesebb lenne a történet, ha a "...csakazértis addig kerestem, amíg találtam egy kiadót." fordulatot egy kicsit bővebben kifejtenéd.
Ez nem keresés vagy elszántság kérdése. Ismeretlen szerzőt nem adnak ki és pont. Kivéve persze, ha .., és itt jönne a te hiteles beszámolód.

Csodabogár 2016.08.01. 16:46:27

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Ha itthon marad, nem ismeri meg az angliai életet, tehát nem írhat róla könyvet. Jól tette, hogy elment, majd ha megunja akkor vissza költözik, mint sikeres írónő Magyarországra.
Így érdemes igazán elmenni. Szállodai takarításért már kevésbé.

blackhairlady 2016.08.01. 16:50:18

@adg: milyen jo, hogy tovabb olvastam, feleslegesen gepeltem volna be a melyenszanto gondolataimat:)))))

blackhairlady 2016.08.01. 16:57:17

@miss.kiss: Gratulalok, tenyleg kitarto vagy, szerencsere az eredmenye is meglett. Sok sikert Olaszorszagban, majd jelentkezz ha megjelent az ottani elmenyes konyved:)

sellőlány 2016.08.01. 17:03:16

@montroyal ( CAN qc): A 90-es végén, 2000-es évek elején, amikor még nem voltak itthon fapadosok, busszal utaztam Milano-Bp között. Nos, a busz egy része olasz férjes asszony volt, páran már elváltak, vagy nagymamák, aki látogatóba mentek, esetleg 1-2 diák, bébiszitter, másik része prostituált (őket már Veronában leszedték a sötétített mercis futtatóik). Nem tudom, mi manapság az arány, talán a digózás már kifújt, de tény, hogy a prostituáltak aránya nagyobb lett.

sellőlány 2016.08.01. 17:18:45

@VPBA: A férjem pár évig rendszeresen járt Tiranába, mondta, hogy a belváros tiszta mini Italia, öltözködésük is hasonló, de sokkal jobb fejek, mint az olaszok. Egyébként a kiemelt szakmáknak ugyanúgy nagy a tisztelete Olaszo-ban, mindenkit a tisztjének megfeleően szólítanak, pl. L'architetto Rossi, L'avvocato Bianchi stb. Nekem nem sok személyes kapcsolatom volt az albánokkal az olaszokon keresztül, csak az ő elmondásuk alapján tudom, amit írtam. Egy esetre emlékszem, egy albán személyi asszisztens csajra, aki eljött az egyik 50 feletti olasszal egy "üzleti útra", de annyira benne volt a fickó aurájában és utasítgatott engem is a fordítással kapcsolatban, hogy már nekem volt kellemetlen. A fickó sok mindenben nem adott tiszta infókat, kamuzott vmi román bizniszről, és miután lefordíttatott velem egy 20+ oldalas vegyi anyagokról szóló kiadványt, üzent telefonon, hogy faxoljam el neki (a rossz előérzetem miatt nem tettem) és soha többet nem hallottam felőle.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.08.01. 17:49:25

@sellőlány: Egyébként sok a vegyes házasság, nagyon sok albán él Olaszo-ban, az ottani diaszpórának még „királynője” is van. Igen, néha bele lehet futni ilyen albánba is, mint az a csaj, de helyre lehet és kell is tenni őket, általában megteszik az albánok helyetted. Tirana egyébként rengeteget fejlődött az utóbbi pár évben, most is rengeteg fejlesztés zajlik, mikor mi először voltunk 2007-ben én azt mondtam, hogy nem szeretnék ide jönni többet. Ahhoz képest most szinte naponta járok be (10 km-re lakunk tőle), és most már egészen élhető város lett.
Te akkor most Olaszo-ban élsz, netán olasz férjed van?

Golf2 2016.08.01. 18:09:49

@Csodabogár: ugyanezt olvastam magyarul azt írta 40ben maradt kinn zsidó származása miatt.

sellőlány 2016.08.01. 18:12:33

@VPBA: Errök a diadzpóráról már hallottam és a kulturális összekapcsolódásról is olvastam egy cikket anno talán a zenész Albano kapcsán. Nekem az olasz korszakom 2004-ben végleg lezárult, nem találtam meg ott a nagy lehetőséget, amit kitűzték magam elé, úgymond belefáradtam az olaszokba. De jó néhány baráttal tartom a kapcsolatot, ha arra járunk, találkozunk is vagy nagy ritkán ők jönnek. A kinti évek ellenére sosem lett olasz kapcsolatom, valahogy az olasz pasik mindig is hidegen hagytak, sokkal inkább vonzottak az északiak, végül köztes megoldás, egy holland lett a férjem.

sellőlány 2016.08.01. 18:14:01

@VPBA: Ja és Bp-en élünk. (Illetve bizonyos időközönként járjuk a világot.)

Golf2 2016.08.01. 18:23:39

@Csodabogár: ja egyébként a szerinted akadêkoskodás miattad indult mert te írtad tévesen a 30as éveket...46ban jelent meg az ELSÔ könyve.

*Andi* 2016.08.01. 18:41:29

@miss.kiss: annyira orultem ennek a postnak! Az a helyzet, hogy 2011-ben a master thesisem a kultur sokkrol szolt es amikor anyagot gyujottem hozza, akkor talalkoztam a konyveddel. Egy 4 ora alatt kiolvastam es eleg sokat ideztelek ( referalva termeszetesen, ahogy azt kell!! :-), semmi plagizalas vagy hasonlo. A nemet ajku professzorom ( olyan mint otthon a konzulens) imadta, ahogy vissza forditottam angolra.
Sok sikert kivanok Neked Olaszorszagban, hajra :)

SzZoole 2016.08.01. 18:42:58

@adg: tobb mint 26200 kommenthez mennyi tekercs budipapir kellene....:)))

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.08.01. 18:47:40

@sellőlány: A magyar-albán gazdasági kapcsolatok fellendítésén fáradozunk. Itt Albániában nagyon szeretik a magyarokat, nemcsak a középkori történelmi barátság miatt (Szkander bég és Hunyadi János nagy barátok voltak, meg ugye Apponyi Geraldine volt az albánok első és egyetlen királynéja), hanem anno a szocializmusban nagyon sok albán dolgozott Mo-on. Ezeket mindig emlegetik, és hihetetlen jó érzés, amikor nekünk magyaroknak mindig hálálkodnak, hogy Hunyadi mennyit segített nekik a törökök ellen, mert ha nem tette volna, nem is létezne ilyen ország, hogy Albánia. Meg emlegetik, hogy annak idején jött ide a magyar csirke meg hasonlók, és hogy az milyen jó volt, most meg nem értik, hogy mi a probléma Mo-on, miért ilyen kicsi a gazdasági kapcsolat a két ország között. Mindig kérdezik, milyen most Mo., mi meg mondjuk, hogy sajnos nem jó. A világon a legnagyobb áfá-t kell fizetni, stb., stb., nehéz ott most élni, vállalkozni, nem nagyon akarják elhinni. Eleinte nem is értették, miért akarunk mi Albániában élni, most azért már kezdik érteni...

Egyébként megértelek, én sem kezdenék olasz pasival, bár az is igaz, hogy nem szeretem az előítéletességet, szeretek csak azután véleményt mondani, hogy megismertem a dolgokat/embereket. Volt egy szomszédunk Mo-on, ott a lány olaszhoz ment feleségül. Tésztagyára volt neki. Nem tudom, most mi a helyzet velük.

sellőlány 2016.08.01. 19:18:17

@VPBA: Hát ez nagyon jó, köszi a történelmi frissítőt! Gratulálok a vállalásotokhoz. Ha az ember 15 évig folyamatosan az olasz kultúra bűvkörében él, és több évig olaszokkal él és dolgozik, hallod, ahogy átlépve a város határát rátelefonál az anyjára, hogy "mamma, butta la pasta" (főzheted a tésztát)... meccset néz a fejed felett, pizzázni hív, és bődületesen béna trükkökkel úgy intézi, hogy nála ragadj éjszakára, de nem vagy hajlandó egy ágyban aludni vele... Nos, azt hiszem ilyenkor már túl van az ember a benyomás részeken, ha pedig vannak előítéletek, akkor azok csak megkövülnek, nemhogy megváltoznának.

sellőlány 2016.08.01. 19:19:07

@sellőlány: meccset néz a fejed felett, ha pizzázni hív

2016.08.01. 19:34:29

@Csodabogár: Az itthoni éhbér v. munkanélküliség biztosabb jövőt feltételez. Akkor már inkább szobalány külföldön.

montroyal ( CAN qc) 2016.08.01. 19:51:31

@Az igazi Svarc Enegger: Ismeretlen szerzőt nem adnak ki és pont. Kivéve persze, ha ..,

ilyen csinos az iro néni es a megfelelo pasit talalja meg ... mint mindenhez az életbe ..
@miss.kiss: A török étteremben eltöltött minden egyes munkanap rettentően motivált, hogy onnan tovább lépjek

a torok fonokok hiret ismerve igaz lehet ..headache duty?

montroyal ( CAN qc) 2016.08.01. 19:56:07

@sellőlány: na nem a prostikra gondoltam de az Angliaban dolgozo olasz fiuk buknak a magyar lanyokra v forditva( akarkire aki kulfoldi, helyi) amikrol hallottam..

montroyal ( CAN qc) 2016.08.01. 20:06:15

@sellőlány: digózás már kifújt,

ja a dubajozas mar jobban fizet a magyar lanyoknak akik csak igazabol modelkedni mennek oda :-)))

Taxomükke (UK) 2016.08.01. 20:16:23

@Az igazi Svarc Enegger: "Ismeretlen szerzőt nem adnak ki és pont."
Rosszul tudod. Kiadnak. Csak az penzbe kerul. Marmint a szerzo kiadathatja a sajat konyvet.

Taxomükke (UK) 2016.08.01. 20:22:21

@Taxomükke (UK): ... valamint ha jo a konyv, miert ne adnak ki?

SzZoole 2016.08.01. 20:54:43

@Taxomükke (UK): csak a zasszony meg ne tudja

sellőlány 2016.08.01. 21:08:31

@montroyal ( CAN qc): Értettem, ők voltak a férjes (vagy olasz pasis aka digós kategória). Nálunk a 90-es években volt nagy olasz pasiinvázió, ez kissé alábbhagyott azóta. Akik jönnek, azok inkább fiatal párok, barátok, családosok, ahogy a városban járva tapasztalom.

Herr Géza 2016.08.01. 21:37:05

@Taxomükke (UK): Így bizony. És azt se felejtsük el, hogy minden író ismeretlen volt, mielőtt ismert lett... :)))) Márpedig az első könyvük is megjelent valahogy.

Sanyi9 2016.08.01. 23:12:15

@VPBA: az alban nyelv "nagy hatással volt a latin kialakulására" ?!?! Hmmm. Van veletlenul egy linked is erre a temara vonatkozolag?

2016.08.01. 23:56:33

@Herr Géza: "minden író ismeretlen volt, mielőtt ismert lett... "

Errol az a mondas jut eszembe, hogy "tiz evunkbe telt, hogy egyik naprol a masikra hiresek legyunk". :D

adg 2016.08.02. 00:12:37

Kivancsi vagyok, lesz-e valaha olyan poszt, amit no irt, aki barmit is elert az eletben, es nem kurvazzak le nehanyan...
Annyira szanalmas es unalmas.

sellőlány 2016.08.02. 06:49:57

@adg: (Kivételesen) nekem nem úgy tűnik, hogy bárki lekurvázta volna a szerzőt. De a magyar nők - Olaszország viszonylatban sajnos ismert a jelenség és az előítélet is. Viszont ez szintén nem a szerzőre vonatkozik.

adg 2016.08.02. 06:59:43

@sellőlány: ez mit takarhat vajon: "Ismeretlen szerzőt nem adnak ki és pont. Kivéve persze, ha ..,

ilyen csinos az iro néni es a megfelelo pasit talalja meg ... mint mindenhez az életbe .."

sellőlány 2016.08.02. 07:14:32

@Sanyi9: @VPBA: Ez a téma engem is érdekelne! Mert az tény, hogy mindkettő indoeurópai nyelv, az olasz az új- vagy neolatin nyelvcsaládba tartozik, míg az albán nyelv autonóm (noga van.olyan teória, hogy ez is valaha az illír köznyelvből kialakult neolatin nyelv volt, de nem bizonyított). Az albánok bevándorlásáról Itáliába az 1400-as évek óta vannak feljegyzések. Tehát nem kizarható a hatás, de ez viszonylag későinek számít, ha Italia történelmét vesszük. Korainak az illírek, normannok, vizigótok hatása számít.

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.08.02. 07:17:02

@Sanyi9: Természetesen az óalbánra gondoltam, de ebben a cikkben találsz rá utalást.

www.balkaninsight.com/en/article/claims-about-old-albanian-leave-scholars-lost-for-words
("In his articles published in Albanian newspapers he has suggested that both Latin and Ancient Greek derive from Albanian.")

Egyébként a mai napig vita folyik erről a nyelvészek között, ahogyan az albán nép származásáról is. A mi nyelvész barátunk ezt az álláspontot képviseli, én meg elhiszem neki. :)

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.08.02. 07:19:03

@sellőlány: Köszi a részletes jellemrajzot az olasz férfiakról. Gondolom, azért nem egytől-egyig ilyenek, de valóban igaz, hogy szívesebben válogat az ember olyan helyen, ahol más az alapmentalitás, és nagyobb hatásfokkal talál kedvére valót. :)

A férjed egyébként mit dolgozott, hogy Tiranába vetette a sors?

sellőlány 2016.08.02. 07:32:08

@VPBA: Egy ismert holland cég kereskedelmi képviseletét látta Közép-Eu-ban és a balkáni régióban 2011-ig.

sellőlány 2016.08.02. 07:37:28

@adg: nekem a "néhányan" szó ütötte meg a szememet, ez az egy vélemény meg elkerülte :-)

sellőlány 2016.08.02. 07:40:36

@VPBA: Közben fura módon eltűnt ennek a kommentemnek a fele... a meleg építészről és a trükkös pasiról... :-O
@Határátkelő: nem tudod, mi történik az utólag megcsonkuló kommentekkel? Nem az első eset itt a blog.hu-n...

kardio1 2016.08.02. 07:46:05

@VPBA: ez a vélekedés hasonlóan elfogulatlanul nézi a saját anyanyelvet, mint azok a magyar "tudósok", akik szerint a Karpat-medenceben 40000 éve magyarul beszélnek, és minden európai nyelv őse a magyar. Jó, nem mer akkorát álmodni, de az elv ugyanaz :-)

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.08.02. 07:56:52

@sellőlány: Igen, ez tényleg érdekes. Határozottan emlékszem a tartalomra, kicsit meg lett csonkítva. Talán kapsz választ kérdésedre...

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2016.08.02. 08:07:02

@kardio1: Ahogy írtam, mind a nyelv, mind a nép származását illetően a mai napig vita folyik a tudósok között. Az viszont tény, hogy az albán az indo-európai nyelvcsaládon belül egy teljesen különálló ág, és szerintem azért kicsit több tudományos tény támasztja alá azt, hogy nagy hatása volt a többi balkáni nyelv kialakulására, és hogy az albánok az illírek leszármazottai. Szerintem ezt egy lapon említeni a magyar "álom nézettel" badarság. :)

kardio1 2016.08.02. 13:04:13

@VPBA: én is azt mondtam, hogy kicsiben csinálja ugyanazt, nyilván több az alapja annak, amit ő mond. Ugyanakkor aközött, hogy az albán, a latin meg a görög rokon, indoeurópai nyelvek, meg aközött, hogy a latin meg a görög az albanbol, vagy annak osebol származna, nagyon nagy a különbség. Így ő is vastagon tuloz, erre utalta.

pinkunicorn (UK) 2016.08.02. 15:03:36

@miss.kiss: Wow, jo poszt! Vegre egy olyan tapasztalat (+ stilus) amitol nem kapartam a falat kinomban :) Gratulalok a sikerhez. Amazonrol megrendeltem a konyvet :)

montroyal ( CAN qc) 2016.08.02. 15:28:39

@adg: eleg csunya szot hasznaltal, pedig csak arrol van szo, hogy minden(nagy szazalek) noi siker mogott egy ferfi segitseg all ...
tudom most jon hogy aki tanult es sajat maga csinalt karriert .. hat menjunk vissza talan, azert mert az apja segitette akarhogy anyagilag , tanacsokkal nevelessel ... es megint kereslet -kinalat konnyu egy csinos nonek segitseget talalni mert a pasik nyomulnak ,segitseget ajanlani ... szoval semmi rosszra nem kell gondolni plane ha ironizalok..

Buchhalter 2016.08.02. 20:47:34

Jó kis poszt volt.Hajrá a leányzónak!A hírmondó szokásos munkaerőhiányához meg csak annyit : radikális béremelés(alsó hangon is minden ágazatban legalább nettó 20%!) Sok pöcs munkaadó megtanulja emberszámba venni a dolgozóit.És áldozni kéne a munkaerő folyamatos képzésére is.Meg persze olyan apróságok ,hogy a kedves munkaadók elfelejtik az ajándék túlóra fogalmát!Na akkor majd lassacskán lesz munkaerő!

miss.kiss 2016.08.03. 00:23:03

@Bredpitt Monika: Köszönöm szépen a kedves szavaid, és a filmajánlót is. Megnéztem a trailert, érdekesnek ígérkezik.

(A memóriád pedig roppant éles! Öt évvel ezelőtt valóban volt egy interjú velem a Nők Lapjában)

miss.kiss 2016.08.03. 00:25:55

@blackhairlady: Köszönöm szépen.
És ígérem, hogy jelentkezni fogok, ha új könyvem jelenik meg.

miss.kiss 2016.08.03. 00:37:36

@*Andi*: Köszönöm szépen.
És micsoda öröm, hogy némileg hozzájárulhattam a master thesisedhez a London Csak Odával! Sosem gondoltam volna, köszönöm, hogy megírtad.

(A "London Csak Oda" című könyvemet azóta update-eltem egy kicsit, és kiadtam az Amazonon angolul: www.amazon.co.uk/One-Ticket-London-Angela-Kiss-ebook/dp/B00NK4T71G/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1435039949&sr=8-1&keywords=one+way+ticket+to+london)

miss.kiss 2016.08.03. 00:44:40

@pinkunicorn (UK): Köszönöm szépen.
Remélem, tetszeni fog a könyvem:)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása