oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. április 26. 06:45,  Semmibe véve, hangtalanul 186 komment

2016. április 26. 06:45 Határátkelő

Semmibe véve, hangtalanul

Már nincs két teljes hónap a Nagy-Britannia uniós tagságáról szóló népszavazásig, ami rengeteg magyar sorsát is érintheti, ugyanis a brit-uniós viszony jövője nyilvánvalóan senkinek sem mindegy (akár a szigetországon kívül sem). De hogyan élik meg ezt a helyzetet, bizonytalanságot a nagy-Britanniában dolgozó kelet-európai munkavállalók? Vitaindító.

Ha szeretnél részt venni a vitában, van véleményed és ezt egy kommentnél hosszabban is kifejtenéd, ne habozz, írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

nagy-britannia_lengyel_uzlet_2_foto_flickr_com_radarsmum67.jpg

A dolgozó kitétel ebben az esetben szerintem azért fontos, mert a legtöbb uniós állampolgárok (szemben a rendkívül elterjedt mítosszal) nem a szociális ellátásért, hanem a jobb munkaelehetőségekért és a magasabb életszínvonalért megy Nagy-Britanniába.

A Migration Observatory nevű szervezet nemrég itt is idézett tanulmánya szerint a legtöbb munkavállaló Kelet-Európából és az euróövezet déli részéről érkezik az országba, olyannyira, hogy a 2004-es bővítés óta megduplázódott a számuk, 2015-ben már több mint 3 millióan voltak.

A hat legnagyobb küldő állam sorrendben Lengyelország, Románia, Spanyolország, Olaszország, Magyarország és Portugália. Míg 2011-ben valamivel több, mint egymillióan (1 millió 40 ezren) éltek ezekből az országokból átköltözött emberek Nagy-Britanniában, addig 2015-re a számuk megközelítette az 1,6 milliót, magyarán az összes ott élő uniós állampolgár számának a felét. (Minderről további részleteket itt találtok.)

Kimaradva a vitából

Egyikük, a lengyel Jakub Krupa most a The Guardianben írt egy véleménycikket arról, hogyan is látja ő, 2012 óta Londonban élő kelet-európai újságíróként és a közösségéért dolgozó emberként a helyzetet. A cikkben akad pár igencsak érdekes megállapítás, ezekből idézek a következőkben, kíváncsi vagyok, mit gondoltok róla.

Mindenekelőtt azt fejtegeti, hogy él 3 millió olyan uniós állampolgár az országban, aki a népszavazás estéjén legalább olyan nagy figyelemmel követi majd a beérkező eredményeket, mint a britek, hiszen a számukra egy Brexit minden megváltoztathat.

Noha a kampány nagyobb részt róluk, az ő sorsukról szól, a viták jelentős részéből szinte teljesen kihagyták őket, így annak nem résztvevői, hanem tárgyai lettek.

„Noha a brit társadalom részei, most komoly bizonytalansággal kell szembenézniük: maradhatnak és dolgozhatnak-e az Egyesült Királyságban? Be kell-e majd rendszeresen jelentkezniük a helyi hatóságoknál, mintha elítélt bűnözők lennének, akik gyanús tevékenységet folytatnak? Mi a helyzet akkor, ha a családjuk meglátogatja majd őket? Szükségük lesz-e vízumra?” – sorolja a kérdéseket.

Noha szerintem ezek között azért bőven akad költői túlzás is, Jakub Krupa azt írja, hogy a szigetországi lengyel sajtó hónapok óta ilyen kérdésekkel van tele, és az emberek közül sokan nem csak aggódnak, hanem teljesen meg vannak rémülve.

„Megeszik a hattyúkat”

Amire szerinte jó okuk is van, elnézve a brit napilapok egy igen jelentős részét, amely folyamatosan a „mi” közszolgáltatásainkra és munkahelyeinkre „elképesztő nyomást” helyező bevándorlók „áradatával” riogatja olvasóit.

„Ki nem érdemelt juttatásokat követelnek, közpénzeket nyúlnak le, bűnözést hoznak az országba, megeszik a hattyúkat – hiszen tudjuk, milyenek ezek a migránsok” – írja jellemző megnyilvánulásokat idézve a lengyel újságíró, hozzátéve, hogy egy idegengyűlölő politikus szerint a nemzet egyetlen reménye, hogy a bevándorlók között biztosan akad jó ember is.

Az egyik legnagyobb bulvárlap, a The Sun egyik cikkében például azzal „sokkolta” az olvasóit, hogy az egyik bristoli pornóstúdióból lakásokat alakítanak ki, amelyeket aztán a bevándorlók bérelnek majd ki…

„Ami még ennél is zavaróbb, hogy a vita úgy zajlik, mintha az uniós határátkelők nem csak társadalmilag veszélyesek, de teljesen hülyék és írástudatlanok is lennének. Az a feltételezés, hogy ’ők’ nem olvasnak újságot, nem néznek tévét, így aztán ’mi’ azt írhatunk, mondhatunk róluk, amit csak akarunk. Ami nem igaz. A bevándorlók igenis látják, hallják a róluk szóló vitát, amiből többet értenek, mint amennyit a helyiek gondolnának. És fáj nekik” – írja Jakub Krupa.

Illúziók nélkül

A Nagy-Britanniában élő lengyel közösség messze nem föderalista eurofilek gyülekezete, nagyon sokan egyetértenek a britek által szorgalmazott uniós reformokkal, mi több, támogatják az újonnan érkezők számára bevezetni kívánt megszorításokat.

Tisztában vannak a bevándorlás egyes negatív hatásaival, és nincsenek illúzióik sem a problémákkal kapcsolatban – ugyanakkor látják a pozitívumokat is, nem csak saját maguk, hanem az őket befogadó közösségek szempontjából is.

Ami külön érdekes, hogy a szerző szerint sem a kormány, sem az ellenzék részéről egyetlen politikus sem vette a fáradtságot (vagy a bátorságot, teszem én hozzá…), hogy biztosítsa az uniós munkavállalókat arról, van jövőjük Nagy-Britanniában, de még csak annyit sem tettek, hogy közvetlenül elismerték volna őket, annak ellenére sem, hogy több tanulmány is megerősítette, milyen nagyban járulnak hozzá a brit gazdasághoz.

„Persze vannak munkanélküliek, szegények, hajléktalanok (és még bűnözők is) köztük – ugyanúgy, mint a britek között. A legrosszabb esetben egyébként a jelenlegi uniós szabályok is lehetővé teszik, hogy akár haza is küldjék őket.

A döntő többség azonban keményen dolgozó, adófizető, angolul beszélő, a gazdaságot erősítő uniós határátkelő, akiket ennek ellenére másodosztályú állampolgárként kezelnek, rendszeresen szembesülniük kell az ellenük irányuló (egyébként legtöbbször minden alapot nélkülöző) gyűlöletbeszéddel” – fogalmaz Jakub Krupa.

A lengyel újságíró szerint sok olyasmi van, amivel érvelni lehet az euroszkepticizmus mellett, sőt, akár a Brexit mellett is. Ám ha Nagy-Britannia elsősorban az idegengyűlölet és a bevándorlás elleni, gazdaságilag erősen leegyszerűsített érvek miatt távozik, akkor ne várja senki, hogy akár a magasan kvalifikált munkaerő maradni fog.

A Frexit és a többiek

Mindehhez már csak annyit tennék hozzá, hogy miközben most persze a Brexit a fő téma, azért egy, az Edinburgh-i Egyetem által végzett kutatás szerint a megkérdezett franciák 53 százaléka támogatna egy hasonló népszavazást, és Spanyolországban, Németországban, valamint Svédországban is többségben voltak egy esetleges népszavazás támogatói.

A népszavazás támogatása és a kilépés melletti kiállás persze nagyon nem ugyanaz, olyannyira, hogy a jelentés készítői is felhívják a figyelmet arra, mindkét oldalon többféle megfontolás is létezhet.

Azaz simán lehet, hogy egyes euroszkeptikusok azért nem szeretnének népszavazást, mert attól tartanak, egy esetleges vereség túl nagy kockázattal járna, illetve a tagság pártolói is akarhatnak referendumot, amennyiben úgy érzik, jó az esély a győzelemre, amivel jó időre le is zárhatnák a kérdést.

Mindenesetre a kutatás szerint Németországban és Spanyolországban valószínűleg sima maradáspárti győzelmet hozna egy voksolás (mindkét esetben más-más, de érthető okokból), addig például a svédeknél és a franciáknál valószínűbb lenne a kilépést támogatók győzelme.

(Fotó: flickr.com/Radarsmum67)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia Brexit

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr808663318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bredpitt Monika 2016.04.26. 07:14:40

Nem olyan regen lattam az Ozone Network musoran, hogy az allatvilagban is letezik a prostitucio fogalma.
A helyes kis pingvin lanyok kovekert cserebe hajlandoak bizonyos szolgaltatasokra.

A magyarok is vannak ilyen talalekonyak.
Aki menni akar, az menni fog...valahova.

Hajra pingvin lanyok!!!!!!

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.26. 07:35:15

Én "elfogult" vagyok.
Itt akkor is volt kvóta, amikor mi jöttünk. Majd felszabadították és igen, olyanok is jöttek, akiknek nem biztos, hogy kellett volna.

Aki ide, oda, vagy bárhova KELL, az ki fog menni.
Brexit, Flexit, akármilyen exit ellenére.
:)

Taxomükke (UK) 2016.04.26. 08:01:21

Egy kilepes akar jol is elsulhet, ha mondjuk az eredmenyekent esni kezdenek az ingatlanarak.
Szerintem komoly eselye van annak, hogy a tobbseg a kilepesre szavaz, de ez nem fogja azt jelenteni (foleg nem egyik percrol a masikra), hogy tavozniuk kell a "vendegmunkasoknak". Sot, szerintem a vizumkenyszer visszaallitasa sem valoszinu.

Ogorki (Megelhetesi kivandorlo | PL) 2016.04.26. 08:04:42

Egyebkent arra is kivancsi lennek, hogy a lengyel munkaeropiac mit reagalna arra, ha minden UK-ben elo lengyel hirtelen hazatelepulne.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2016.04.26. 08:10:15

ez mindenhol igy van. USAban keleti, nyugati partra aramolnak az emberek, Kinaban keleti partra, Eu-ban nyugati partra. Ongerjeszto folyamat, jo emberek miatt a jo cegek jo helyre mennek, ami tobb embert vonz es igy tovabb. Videk elneptelenedik, mint ahogy a videki europa is... nincs ebben semmi kulonleges, remeljuk a tavmunka lehetove teszi, hogy ne kelljen 8 negyzetmeteren nyomorognia az embereknek mikor VAN BOVEN Hely a bolygon! Ez kb olyan mint amikor marhakat karamba zarjak pedig ott a nagy mezo...

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2016.04.26. 08:11:44

nemzeti kormanyokat azonnal eltorolni es kozponti vezetest letrehozni. AZONNNAL!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.04.26. 08:20:22

@Bredpitt Monika:
Tudod a sokat és jogosan támadott buszsofőrnek volt valamikor egy megnyilvánulása.
Azt mondta hogyha olyan pozícióban lenne akkor valószínűleg ő is korrumpálható lenne.
Az egyetlen olyan mondata volt ez ahol emberi mivoltanak a csírája megmutatkozott.
Egy teljesen őszinte kijelentés volt.
Na amit azért kapott azt nem tette zsebre.
Pedig akkor ő volt egyedül őszinte és mindenki aki támadta hazudott.
Ugyanis ahogy Montecuccoli mondta ''Mindenkit meg lehet venni csak tudni kell az árát,,

Ugyanez igaz a szavazópolgárra. Van aki egy tányér levesért megvehető.
Sőt erről szól minden szavazás. Kit mivel lehet megvenni.

A cikk jó, és valóban vegtelenül felháborító hogy nem történelmi meg egyetlen kormányzati megnyilatkozás a szavazás következményeiről.

Ogorki (Megelhetesi kivandorlo | PL) 2016.04.26. 08:44:53

@Golf2: itt Krakkoban pl. eszmeletlen sok expat el, a multik helyi outsourcing-kozpontjai sokszor kulfoldiekkel toltik fel az allasokat, ahova nem talalnak szakkepzett (ertelemszeruen nem a telefonos supportra gondolok) lengyeleket. Plusz hatalmas mennyisegu ukran el itt.

Szoval itt pl. nem is tudom hirtelen mi tortenne, a kulfoldiek vennek el a kulfoldrol hazatelepulo lengyelek munkajat, vagy a lengyelek vennek el a Lengyelorszagban elo kulfoldiek munkajat, vagy ize... :)

Sanz 2016.04.26. 09:02:12

Azért most a bookmakereknél elég erőteljes lett a bennmaradás előnye (alig 1.25-szörös pénzt fizet a korábbi 1.4-1.5-ös oddsokhoz képest), szóval ha nem történik valami tragikus a választások napja körül (pl. újabb terrortámadás, vagy hasonló), akkor nem lesz ebből Brexit.
Amúgy az tényleg érdekes, hogy kvázi a több millió EU-s bevándorló feje fölött döntenek ebben a kérdésben, és én vártam volna azt, hogy pl. a helyi népszavazási kampánycsoportokba becsatlakozzanak más EU-s állampolgárok, de a cambridge-i 10 fős önkéntesekből álló csoportban én vagyok az egyetlen nem angol (jó, van egy amerikai lány is, de ő nem érintett közvetlenül + ő angolszász).
Ettől függetlenül érdekes lesz a politikai hatása a népszavazásnak, akár az is megtörténhet, hogy a Konzervatív Párt szétszakad... mivel a párton belül nagyon erős a nyomás a kilépés felé (legalább 2/3-1/3 arányban kilépnének a párttagok).

sellőlány 2016.04.26. 09:18:16

Nem tudom elképzelni, hogyha mégis szavazzák a Brexitet, ne alkalmazzanak szinte azonnal kiskapukat a hasznos EU-s munkaerő megtartására. Egy ilyen erősen kontrollált szűrés még jót is tehet a munkapiacnak. Egy szimpla beutazáshoz tuti nem kell az EU tagoknak vízum, ha pedig vki munkát akar vállani, és a jelenléte indokolt a munkapiacon, meg is fogja kapni. Gazdaságilag azonban sok előre nem látható befolyással bír majd ez a lépés, de úgy gondolom, nem feltétlenül jár majd előnytelen hatásokkal. Ha csak a vám bevételekre, visszaigényelhető adókra gondolunk, nem lesz életképtelenebb a gazdaság, maximum másképp oszlik majd el a pénz. Persze az is érdekes kérdés, mit lép majd Skócia és Észak-Írország.

Bal 2016.04.26. 09:18:27

Én az orosz titkosszolgálat helyében lefizetnék két őrült fejkendőst, eus útlevelet nyomnék a kezükbe meg két kalasnyikovot, és beküldeném őket Londonba. Soha ilyen olcsón nem lesz rá lehetőség, hogy szétverjék Európát.

Sajnos erre még mindig van két hónap.

Golf2 2016.04.26. 09:20:18

@Ogorki (Megelhetesi kivandorlo | PL): Holnap este pont Krakkoban leszek Hotel Astoria,nem tudsz 1 jò helyi vacsorázóhelyet?

Evain 2016.04.26. 09:31:08

@diggerdriver: na, kár, hogy erről lemaradtam. Még én sem vallom feddhetetlennek magam. :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.04.26. 09:40:46

@Evain:
Hűű pedig ha tudnád mennyi szent ember van itt…

Muscari 2016.04.26. 09:45:00

Az öregjeim közül sokan járatják a Daily Mail, Daily Express nevű borzalmakat. Nap mint nap szembe köszön, hogy minden bajnak mi vagyunk az okozói, hát elég szar érzés olvasni, mit mondjak.

Nem tudom, hogy mi lesz, de azt továbbra sem tudom elképzelni, hogy több millió embert hirtelen kiebrudalnak majd az országból, vagy hoznak ránk is egy 35 ezres szabályt, mert akkor megállna az élet.
Azért a biztonság kedvéért már gondolkozunk egy vészforgatókönyvön, arra az esetre, ha mégis mennünk kell majd.

Bal 2016.04.26. 09:53:04

Több kollégám kifejtette amúgy, ha a brexit nyer, akkor ez egy xenofób ország, ahol őket nem látják szívesen, és ők sem maradnak szívesen. Szerintem önámítás abba a pár százalék különbségbe kapaszkodni. Boris Johnson múlt héten gyakorlatilag lebüdösniggázta Obamát, nyilvánvaló a célcsoport.

Muscari 2016.04.26. 10:03:04

@Bal: kérdés, hogy ez a célcsoport mekkora és mennyire mozgósítható.
Akiket én ismerek angolok, ők inkább maradáspártiak, de ők általában tanultabbak és jórészt zsidók, ők természetesen megengedőbbek a bevándorlókkal, hisz ők maguk, vagy a felmenőik is azok.

Muscari 2016.04.26. 10:05:00

@Bal: Borisban nagyot csalódtam, azon gondolkodom, hogy 5-én elmegyek ez Pidgeonra fogok szavazni, mert Goldsmith is Brexit párti.

Hari Seldon 2 2016.04.26. 10:11:20

„Mindehhez már csak annyit tennék hozzá, hogy miközben most persze a Brexit a fő téma, azért egy, az Edinburgh-i Egyetem által végzett kutatás szerint a megkérdezett franciák 53 százaléka támogatna egy hasonló népszavazást, és Spanyolországban, Németországban, valamint Svédországban is többségben voltak egy esetleges népszavazás támogatói.”

Ez a szokásos habverés a téma körül. Nyilván ha rákérdeznek ezt mondják, mert azt gondolják „demokratikusnak”, úgy gondolják, hogy ez a „comme il faut” ha rákérdeznek. – Pedig egyáltalán nem feltétlenül.

Bal 2016.04.26. 10:14:04

@Taxomükke (UK): hát igen, nekünk is a kilépés lenne a pénzügyi érdekünk. Ami fonthoz hozzáfértünk, abból már kiszálltunk, ha a lakáspiac erőltetett menetben omlik össze, pár év múlva fél- vagy harmadáron vehetnénk ingatlant. Már ha akarunk egy padlóra küldött országban.

Be kéne trollkodnom egy exitet, de nem akarok ennek az országnak sem rosszat. Nem az első eset, hogy morál és érdek nem esik egybe egy szavazáson, nálam az előző brit és magyar parlamenti is az volt.

Kiég3tt 2016.04.26. 10:18:11

Nem akarok en remeket vizionalni. Az teny, h sok felvilagosult angol ismerosom se tudja mi lenne a jo dontes es ez ijeszto szamomra.
Helyes eszrevetel, h az amugy egyelosegre oly sokat ado angolok tenyleg hajlamosak a balkani europaiak felett palcat torni. Igazabol szamomra ijeszto, hogy tenyleg ez tortenik es igy tortenik...
en azt mondom, h barmi megeshet, ha kilepnek az angolok.
Az mondjuk pont szarul erintene, hogy vizum kelljen ahhoz, h a sajat lakasomban elhessek es igen, nagyobb eselyt latok erre a kornyezetembol kiindulva, mint arra, h megszavazzak az EU tagsagot.
Valahogy ez az egesz herce hurca ugy latom, h kihozza az angolokbol az ubermensch erzest... amikor meg belegondolok, h tipikus megtestesitoje ennek a retegnek a szomszedom, aki az adombol fuvezik munkanelkulikent 2 gyerek mellett a hazban es az 50m re levo Icelandbol hazhoz hozatja a kajat, es anno megkerdezte tolem, h hungary lengyelorszag melyik reszen van, akkor nem tudom, h sirjak e v nevessek. Es akkor anglia erre a retegre epit, h majd kilepes utan ujra nagy lesz. Hat persze, max azutan, ha kepesek lesznek Skociat ismet megszallni, az EU legfiatalabb tagorszagat...

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.04.26. 10:21:22

Bírom mikor nyomatják a kelet-európai meg úgy általában bevándorló ellenes kampányt hogy mi tehetünk mindenről, elvesszük a munkát stb. Érdekes a férjem munkahelyén nem dolgozik egyetlen darab igazi angol sem, még a vezető pozíciókban is lengyelek, dél-afrikaiak, sri lankaiak melóznak. Pedig mindig van felvétel és nem csak szalag munkára. Jelenleg 10 engineer pozícióból 6 üres. Mégse tolonganak. Miért is? ;)

Bal 2016.04.26. 10:22:52

@Bal: még hatásosabb lenne egy kistehernyi bomba Kensingtonban, ötven kiló urániummal megspékelve.

2016.04.26. 11:01:43

@Bal: Boris nem ezt mondta.
Tegnap hallgattam az USA nagykovetet a radioban, aki azt mondta, hogy az USA, mint a UK baratja megmondja oszinten, hogy mit gondol. Na, most Obama mar nem sokaig marad elnok. Esbarmely mas orszagnak, tiszteletben kell tartani a referendumot.

Sajat velemenyem a mediat olvasva, ki van zarva, hogy nyer a Brexit. Rijogatjak az embereket, hogy nem lehet tudni, hogy mi lesz, ha Brexit lesz. Ez a "fear of unknown" miatt benn fognak maradni.
Skotok es Del-Anglia biztosan bennmaradas mellett fog szavazni.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.26. 11:03:32

Nem kell aggódni. Bérrabszolgára, aki elvégzi mások helyett a piszkos munkát (elmosogatja a tányérokat, összeszedi a szennyest, kivasalja a ruhát, kiviszi a szemetet, alaposan kiporszívózza a több éves mocsoktól ragadó padlószőnyeget, vacsorát készít a gazdasszonynak, elit iskolába hurcolja az elkényeztetett kölyköket, megsétáltatja a család cuki kutyuskáját, fényesre dörzsöli az ajtókon lévő kopogtatókat), mindig szükség lesz, legfeljebb három nyomtatvánnyal többet kell majd kitölteni, az ahhoz szükséges nyelvtudást pedig ki lehet szótárazni valahogy.

Herr Géza 2016.04.26. 11:15:08

Azt azért nem tudom, hogy ezt a "Brexit=másnap az összes kelet-európait vagonokba rakják és küldik haza" elméletet ki tartja komolyan elképzelhetönek.
Ha (bár én személy szerint nem hiszem) bekövetkezne a Brexit, akkor is csak valami olyan forgatókönyvet látok reálisnak, hogy az adott pillanatban az országban legálisan tartózkodók eleve maradhatnak. Az ott tengö-lengö munkanélküliek, kizárólag segélyeken élök, feketén dolgozók kapnának egy megfelelö idöt a helyzetük legalizálására ill. a megélhetésük biztosítottságának igazolására.
Eközben az újonnan odakészülöknek bevezetnének egyfajta tartózkodási/munkavállalási engedélyt (ld. pl. Svájc), amit csak akkor kaphat meg a polgár, ha igazolja, hogy munkából, tökejövedelemböl, vállalkozásból, stb. biztosítani tudja a saját (és családja) megélhetését. Átmenetileg persze lenne mód pl. egy három hónapos "munkakeresési vízumra" is, de ezalatt sem lenne elérhetö semmiféle állami juttatás.
A benefitekhez való hozzáférést meg egész egyszerüen x év munkaviszonyhoz, adózáshoz kell kötni. Addig nuku.
Persze ehhez reformálni kellene a polgárok nyilvántartását is, hisz szerintem ma semmiféle hiteles regiszter nem mondja meg, hogy pontosan hány EU-s polgár tartózkodik/él ténylegesen UK-ben (ld. pl. központi lakcímnyilvántartás teljes hiánya).
Tényleg jó modell lehetne a svájci rendszer, ahol a mindennapi élethez minden szinten szükséges a tartózkodási engedélyed felmutatása, anélkül nem tudsz "rendes" bankszámlát nyitni, hitelkártyát kérni, szerzödéses telefont/internetet intézni, autót bejelenteni, EÜ-biztosítást kötni, lakcímet bejelenteni, stb.
Egy biztos, a jövöbeni "mosogatók" tömeges odatelepülése gyakorlatilag megszünne, a munkaeröpiacon keresett emberek részére viszont alig lenne érzékelhetö a változás.
Géza for President! :)))))))

2016.04.26. 11:21:07

@Herr Géza: nem pontos, amit irtal. Tavaly junius ota van a UKban exit check, igy ha akarjak (!), nagyjabol meg tudjak mondani ki van az orszagban, hogy hol, azt mar nem. Kozponti nyilvantartas nincs.
Talan a jogositvany a legkozelebbi, de az nincs mindenkinek. Esetleg bankszamla, de annak a kormanyzati felhasznalasat a liberalis elvek nem engedik.

30 pakisztanit nem tud deportalni Nemetorszag sikeresen, ahol kozponti nyilvantartas Nirvana van. A UKnek eselye sincs deportalni ilyen mennyisegu kozep-europait :)

Azt tudom max elkepzelni, hogy az ujjonnan erkezok nem kapnak adoszamot, mindjuk a Brexit szavazas utan 3-4 evvel.

London2009 2016.04.26. 11:21:57

@Kiég3tt: Nem lehet akkor, hogy mi is szomszedok vagyunk? Ugyanis az en szomszedom is pont ugyanilyen mint a tied. Akkor lehet, hogy ugyanaz a szomszedunk? :D
Konkretan megorjit kulonben. Nincs 25 eves! Ketten laknak a szinten fuves baratnojevel egy 3 halos hazban, amit fizet nekik az onkormanyzat. Ok mondjuk 4 orat dolgoznak a Tescoban, nem tobbet mert akkor nem kapnanak segiiilyt! Amugy egesz nap szivnak meg videojatekoznak. Amugy alapvetoen jofej es at szokott hajolni a keritesen es megcsodalja a kertet. Mindig mondom neki, hogy miert nem csinalod meg a sajatodat akkor ha ez igy tetszik? Terdig er a fu, tele van a kertjuk szemettel. Mindig mondja nekem, hogy ah dehogy, ugysem lenne olyan, meg nincs szerszamuk. Felajanlottam, hogy adunk mindent, de mintha a falnak beszelnek…

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.04.26. 11:30:34

Úgy legyen, ne lépjenek ki.
Szerintem ki fognak.
Nem örülnék neki de az UKnak a lehető legjobb lépés lenne.
Az EU működéskeptelen impotens szervezet. Megbukott.
Aki először ott hagyja az helyzeti előnyhöz jut.
Jelenlegi formájában minél tovább fennmarad annál nagyobb károkat okoz.
Ha ráadásul az lenne a hozadéka hogy levalnak a skótok akkor már megérte.

Bal 2016.04.26. 11:36:25

@charlieharper: pedig ezt mondta. Google "boris part-kenyan". Pl.

www.independent.co.uk/news/uk/politics/boris-johnson-suggests-part-kenyan-obama-may-have-an-ancestral-dislike-of-britain-a6995826.html

Whistleblowing tiszta esete.

Papírforma szerint persze nem lesz brexit, de a lefelé mutató kockázat óriási. "EU-ban maradni jó" hír nem igazán jöhet ki addig (bár az amerikai kiállás kicsit az volt), de az ellenkezője annál inkább. Egy terrortámadás tényleg mindent felboríthat.

Herr Géza 2016.04.26. 11:40:09

@charlieharper: Na jó, de az exit-check mit jelent? Nevéböl eredöen a kilépéskor regisztrálják, hogy elhagytad az országot? Oké, és a túristák? Az anyuci, aki kiugrott a lányát meglátogatni? Mit csinálsz/csináltál az országban? Stb.?
Az NI- ill. adószámok visszafejtésével (aktív státusz) nyilván rá lehet közelíteni, de azért lássuk be, ott még nagy a hibahatár...
A német példát nem értem, ill. nem hallottam nyilván az aktuális ügyröl. De gondolom miröl lehet szó. Nyilván nem lehet egy lakcímnyilvántartásból, idegenrendészeti regisztrációból megállapítani, hogy ki hol is van az adott pillanatban (pláne, ha ö nem akarja), de itt nem is a "deportáció" lenne a cél. Nem az illegalitásba lemerülö bünözökröl, kiutasítás elöl bujkálókról van szó, az legyen a rendörség/határörizeti szervek dolga ezután is.
Viszont egy általam is vázolt rendszerben pontosan lehetne tudni, hogy ki, milyen státuszban tartózkodik az országban. Dolgozik, vállalkozik, fizet-e adót, van-e betegbiztositása, stb. Az arra nem jogosultakat (pl. a pakisztáni bujkálókat is) viszont nagy biztonsággal ki lehet zárni a szociális rendszerböl, a benefitek igénybevételéböl.

Golf2 2016.04.26. 11:41:41

@London2009: Érdekes hogy irigykednek a tiedre,pedig az ô füvük is biztos jó...

Bal 2016.04.26. 11:41:55

@Bal: dog-whistlinget akartam írni persze

London2009 2016.04.26. 11:48:11

@Golf2: Haha. Ja! Biztos, hogy viccesebb! :D

2016.04.26. 12:05:43

@Bal: ez roppant messze van a budos niggazastol, meg akkor is, ha a Guardianos leftist hippik ezt be akarjak magyarazni. Nalunk sokkal eroteljesebb dolgok is elhangzanak ra.

A nagykoveti inetrpretacio az volt, hogy mint a UK baratja "elmondjuk nektek, hogy trade agreement-et, mi blockban csinalunk, es ha kivaltok, ne gondoljatok, hogy csak ugy fogunk egy bilateral trade agreementet csinalni veletek. Bealltok szepen majd a sor vegere"

Herr Géza 2016.04.26. 12:07:49

@charlieharper: Nézd, én sem ez a nagy nyilvántartáspárti vagyok, de ha egy országnak tényleg problémát jelent a rendszer adottságait kijátszó polgárok "eltartása", akkor nem lehet az a megoldás, hogy be sem engedünk senkit, ill. a már ittlévöket mérlegelés nélkül hazaküldjük (ld.még a fürdövízzel együtt kiöntött baba esetét...:D).
Azért az is nonszensz, hogy az USA-ban az oda illegálisan bejutók, vagy a legális jogcímmel érkezök, de "ottfelejtödött" polgárok gyakorlatilag éveken-évtizedeken keresztül ellavírozhatnak, munkát vállalhatnak, adót fizethetnek (:D), betegbiztosítást köthetnek, lakást bérelhetnek, bankszámlát nyithatnak, akár börtönben is ülhetnek anélkül, hogy bárki is foglalkozna az illegális státuszukkal (javítson ki valaki, ha nem így van).
A másik véglet persze az, amikor a svájci, német határör/rendör beszkenneli az útleveledet, leellenörzi a külföldi-igazolványodat, és azt is tudja, mekkora a konfekcióméreted, de azt biztosan, ha fél évvel azelött lenyúltál az Aldiban pár üveg piát, vagy nem fizetted ki a gyorshajtásért kapott büntetésedet.
A kérdés csak az, hogy ha az adott problémák miatt folyton sírok, akkor megtettem-e mindent a jelenség elkerülhetösége érdekében.
Aztán persze lehet közben a szabadságjogokról, meg a liberalizmusról, stb. nagyokat vitatkozni. És a gazdasági érdekekröl még nem is beszéltünk.

2016.04.26. 12:11:51

@Herr Géza: pontosan ez az exit check. Utleveled, vagy barmi mas dokumentum alapjan, regisztraljak, hogy nem vagy jelen pillanatban az orszagban.
Teny, hogy nincs kozponti nyilvantartas. Volt ra szandek a Labour kormany alatt. Akkor oriasi balhek voltak, a kormanyzat elvesztett sorozatban szemelyi titkos adatokat, majd egy miniszter a vonaton felejtett miniszteri pecsetes taskat allamtitkokkal. Ezert a kozvelemeny miatt nem mertek behozni a kozponti nyilvantartast, mint pl szemelyit. Egy ideig volt kiserleti jelleggel. Visszavontak.

Betegbiztositas nincs a UKban. Alanyi jogon jar mindenkinek ingyen. Meg akkor is ellatnak a korhazban, ha semmi kozod a UKhez es canadai turista vagy.

Narina 2016.04.26. 12:14:17

Nekem az a velemenyem, hogy reform kell. Ez teny, ha ezt az EU akadalyozza, azt kezelni kell. En semmit nem erzekelek abbol a fene nagy gyulolkodesbol, amivel allandoan riagatnak mindenkit. Ez nem azt jelenti, hogy nincs, de ugy latszik rohadtul mazlista vagyok. Azzal viszont tele van a bakancsom, hogy folyamatosan riaogatjak a nepet, hogy majd kerem itt deportalas lesz. Amikor semmi olyan program se celzas nincs (vagy csak nekem nem bokte ki a szemem) erre kiveve a magyar sajtot. Milyen alapon? Utalt ra barki is, hogy a nepszavazas utan majd szepen mindenkit haza kuld?

Hari Seldon 2 2016.04.26. 12:15:58

@charlieharper:
Ez nekem fenyegetésnek tűnik. (Aztán vagy az, vagy nem...)
Mindenesetre elég kontraproduktív volt ez az Obama kampány.
Na majd meglátjuk.

2016.04.26. 12:18:56

@Herr Géza: igen, Svajcban a hataron a brit kollegamat feltartoztattak a zurichi repteren, mert 3 eve nem fizetett ki valami villamosjegy buntetest.

Szemely szerint, nem hiszem, hogy jo a kozponti nyilvantartas hianya. Mint fent leirtam, volt ra probalkozas, de a kormanyzati inkompetencia miatt nem tudtak behozni.
Ez persze ervenyes az illegalisan a UKban tartozkodo nigeriai, haiti, stb-re is. Peldaul, ha egy illegalist elkapnak, nincs joga a rendorseg/border agencynek, azonnal lecsukni es a repterre kuldeni. Mig Kanadaban, emlekeim szerint ezt megteszik.
Europaban az emberjogi marhasagok miatt nem tudnak deportalni sikeresen. Se a UK, se Nemetorszag. Mint, ahogy ti sem fogtok tudni hazakuldeni gyakorlatilag egy sziriait, irakit, afghant, pakisztanit sem.
Ezert mondta Theresa May, UK belugyminiszter, hogy nem az EUbol kell kilepni, hanem az europai emberjogi chartabol.

Herr Géza 2016.04.26. 12:27:03

@charlieharper: Hát, ha jól értem, akkor ez az exit-check elég nagy baromságnak tünik nekem. Most szigorúan a külföldiekre koncentrálva roppant érthetetlen számomra azt regisztrálni, hogy ki nincs éppen az országban.... :)))) Sokkal inkább kellene azt tudni, hogy ki van ott és milyen jogcímen.

2016.04.26. 12:33:17

@Herr Géza: az exit check akkor lepett elteben, amikor a brit fiatalok, kiskoruak, elkezdtek az ISIShoz csatlakozni. A szoluk termeszetesen a kormanyt hibaztattak, hogy nincs exit check, igy repulotarsasagok adatait kellett atnezni, hogy ki mikor hagyta el az orszagot.
Igy legalabb a kiskoruak eseteben, fel lehet hivni a szulot, hogy "itt a lanyod, eppen Torokorszagba van jegyed, tudsz e rola, kedves szulo?".
Ugyanakkor, kulfoldiek eseten, lehet tudni, hogy ki van a Ukben.
Egyebkent, alegtobb orszagban mar nagyon regota van exit check. A UK lemaradt.

A szocialis juttatasoknal, termeszetesen igazad van. Abszurdnak tartom, hogy egy ujjonnan jott council lakast kaphat es egyeb juttatast.
Amikor anno mi Kanadaba mentunk, ala kellet irnom a papirt, hogy a felesegem nem ker majd az elso 3 evben semmilyen segelyt, ha ker, akkor azt az en fizetesembol levonjak.

Herr Géza 2016.04.26. 12:45:16

@charlieharper:
"Egyebkent, alegtobb orszagban mar nagyon regota van exit check."
Mármint Európában? A szabadon átjárható szárazföldi határokon?? Gondolod, hogy ha a Svédországból az ISIS-be tartó fiatal pl. Berlinböl (de akár Szófiából) felszáll egy repülöre, akkor a német/bolgár határör felhívja anyukát Malmöben, hogy tud-e róla??? :)))
Vagy a brit fiataloknál maradva: a srác/lány elmegy vonattal/komppal Párizsba és ott száll repülöre? Ezt ök se gondolják komolyan???

2016.04.26. 12:51:38

@Herr Géza: a schengeni hatarokon van exit check.
USA es Kanada, Singapore, HK, es meg sorolhatnam, mind van exit check.

Torokorszag, Sziria dobbantokove, pedig nem schengen.
Az mar megint mas kerdes, hogy mikor veletlenul a torkok elkpatak franciakat es svedeket a szir hataron es visszaadtak oket az adott europai orszagoknak, akkor azok az orszagok nem vontak vissza az illetoknek az utleveleit. Az EU teljes inkompetenciaja. Igy a svedek peldaul egy heten belul megint torokorszagban voltak.

2016.04.26. 12:56:12

@Herr Géza: a peldadnal maradva, a francia es a brit eseteket ismerem jobban. A Daesh-hez csatlakozo fiatalokat konnyen lehet profile-olni. Tizeneves muszlim jellemzoen, szulo nelkul utazik Europai celpontra. Onaluk erdemes telefonalni a kedves szulonek.
Ez nyilvan nem fogja kiszurni az eseteket, amikor a teljes csalad en-block a Daesh alatt szeretne elni. Semmi gond, menjen a familia, csak utana a brit utlevelet vonjak vissza. Erre jo pl az exit check.

Karma17 2016.04.26. 13:16:31

Hat a mi esetunkben pl. az exit-check kb. mint halottnak a csok, tekintve, hogy Belfastbol Dublinba utazunk busszal, majd ott szallunk fel repulore (anyagi es idobeli megfontolasok miatt).

Persze ha megint lesz hatarellenorzes az ir szigeten belul, akkor mas lesz a helyzet.

2016.04.26. 13:21:02

@Karma17: az irekkel mindig is mas volt a helyzet.
Emlekszem meg olyan 1996 korul, a kocsival vizesarkon es kutyas ellenorzesen mentunk at Dublinbol Eszak-Irorszagba.

Herr Géza 2016.04.26. 14:01:19

@charlieharper: Na jó, azt tiszta, hogy regisztrál(hat)ják, hogy hová, mikor ment, de visszatartani sehol nem fogják nagy eséllyel. Végül is elmehet minden gond nélkül valami "ártalmatlan" EU-n kívüli országba is, és ott száll fel immár nyom nélkül egy "gyanús" országba menö repülöre. Vagy a szárazföldi/tengeri útvonal, amin a menekültek jönnek, az visszafelé szerintem akár még egyszerübben járható.
Oké, megint nem az eleve már gyanús potenciális ISIS harcosokról beszélünk, hanem lökött tizenévesekröl. Pedig az elöbbiek is igen lazán közlekednek a közel-keleti országokba, Afrikába vagy akár Pakisztánba, Afganisztánba. És ahogy mondod, még ha tök tiszta, hogy hova, miért, mikor ment, akkor is elalszanak a hatóságok, titkosszolgálatok a témán. Szóval egy exit-check így önmagában nem tünik egy Wunderwaffe-nak a terrorizmus elleni harcban.

Herr Géza 2016.04.26. 14:24:48

@Herr Géza: Még a témánál maradva: az aktuális helyzetet annyira nem ismerem (az elmúlt két évben nem jártam az EU-n kívül), na de milyen exit-checkröl beszélhetünk, ha az EU külsö határain kifelé a kutya nem foglalkozik veled, gyakorlatilag nincs is illetékes határör. Elsösorban igaz ez a szárazföldi útvonalakra, de a reptereken is leginkább csak vélelmezhetö volt, hogy a beszállókártyád adatait a légitársaságokon kívül akárki más is regisztrálhatja. Mert élö határörrel, pláne olyannal, aki nem csak max. ránéz az útleveledre nem sürün találkoztál (legalábbis korábban...).

Bal 2016.04.26. 14:25:18

@charlieharper: dehogynem. Semmi oka sem volt felhozni a származását, xenofób triggeren kívül.

Boris egy ideje már viszi be a folyamatos mélyütéseket, brit birodalom, Churchill, harcban állunk a németekkel. Sose hittem volna, hogy egy vezető tory politikus megüti Orbán szintjét.

2016.04.26. 14:49:45

@Herr Géza: az exit checket soha nem a UK osszes gondjanak a paracetamoljava terveztek. Egy modszer a szuresre, ami a tobbivel egyutt, hirszerzes/titkosszolgalat, stb segit. Tobb egyent tudtak igy feltartoztatni.

@Bal: nyilvan mas a tolerancia szintunk, ugyanis en Orban mondandojaban, mar amenyit kovettem belole, sem talaltam erosen kivetnivalot. Bevallom, hogy csak a migrans kerdesben kovettem valamennyire a mondandoit, a tobbit nem tudom.

Borisra rahuzni, hogy xenophobe, kommentje utan, szamomra liberal leftist jajveszekeles. Akkor Obama naci, mert Netanyahurol mondott mindenfelet, amikor azt hitte ki volt kapcsolva a mikrofonja?
Es az ominozus esetrol, amikor veletlenul Cruztol hallni, hogy le niggerezi Obamat (nem utalast tesz, hanem Nword-ot hasznal), arrol ne is beszeljunk.

Hari Seldon 2 2016.04.26. 15:20:46

OFF, de nagyon érdekes:

www.origo.hu/tudomany/20160426-genterapia-oregedes-telomerak.html

Már pár napja olvastam a francia sajtóban is. Azt írták szenzációs áttörés az öregedés visszafordításában.

ON

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.26. 15:27:09

velvet.hu/randi/2016/04/25/luxuskategorias_ciganylakodalom_volt_angliaban/

Angol dakota-lakodalom...Úgy látszik ott is vannak.És nem magyarok.Vannak cicik is rendesen. :P :D

33621 2016.04.26. 15:29:15

Angliában orvos sztrájk, Magyarországra meg 7 év után visszatér egy tv-s celeb a képernyőre!

www.origo.hu/teve/20160426-marsi-aniko-a-tv2-tenyek-musorvezetoje-mesel-a-dontesrol.html

Hari Seldon 2 2016.04.26. 15:31:05

@Hari Seldon 2:
Vagy ez is csak egy szenzációs cím... (Majd meglátjuk pár év múlva.)

Muscari 2016.04.26. 15:39:19

@Herr Géza: börtönben nem ültetnek. A Good Wife c sorozatban volt egy rész pont erről, a pasast letartóztaták, mert rosszkor volt rossz helyen, bekerült a nyilvántartásba és már akartak is érte menni a bevándorlásiak. Arról szólt az epizód, hogy hogy mentsék meg a deportálástól, mert valami kérelme már folyamatban volt, ami a tartózkodáshoz kell. Húsz éve volt az országban.

Persze ez csak egy film, de el tudom képzelni, hogy így működik.

FutureFry 2016.04.26. 15:48:00

@charlieharper: Cameron kérte meg Obama-t, hogy mondjon véleményt a népszavazásról. Az is érdekes, ahogy Boris beszólt egy amerikainak ezért pedig nemrég még ő is az (is) volt (csak adófizetés elkerülése miatt mondott le róla).

2016.04.26. 15:55:07

@FutureFry: Boris nem az USAnak szolt be, hanem Obamanak. Teljesen lenyegtelen, hogy Borisnak volt USA allampolgarsaga. Obama beszedje meg nem valtott ki pozitiv hangulatot,mahogy olvasom.

Mindenestere Boris, Cameron vetelytarsanak tartja magat, ha a Brexit nyer (nem fog). Most, kepzelj el egy Boris-Trump axist.

2016.04.26. 15:59:50

@FutureFry: bocsanat, helyesbitek. Halottam egy pozitiv megszolalast Obamarol. Igy hangzott: "he's got a cool swagger"

blackhairlady 2016.04.26. 16:22:04

@diggerdriver: szerintem nem azert tamadtak sokan mert elismerte, hogy korrumpalhato.

blackhairlady 2016.04.26. 16:23:35

@Muscari: A "rolunk" az a kelet -europai vagy minden bevandorlo osszessegeben?

Csodabogár 2016.04.26. 16:25:18

@svájci sapka (ch): Még bőven emlékeszem az EU előtti időkre. Senkinek nem kívánom. Bárhova utaztál vízum, más pénz stb. Ha meg munkát is akartlál vállalni az egy külön cirkusz volt.
Azt hiszem aki ma Europában bárhonnan az Unióból kilépés mellett van, az nagyon nem gondolja végig a következményeket.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.26. 16:28:04

@Bredpitt Monika: Macskánál nagyobb céda egy pingvin sem tud lenni...
Ott még a kanok is hajlamosak kajáért prostituálódni...
:-))))))))))

blackhairlady 2016.04.26. 16:29:28

@charlieharper: Igen csunya dolog volt ez Obamatol,meg akkor is ha az o elnoksegere ez mar nincs hatassal. Verig lenne sertve ha ha barmely orszag elnoke az amerikai adofizetoknek adna tanacsot kire is szavazzanak novemberben. A BBC-n lattam, hogy meg sajat parbeli tarsai, illetve politikai elemzok sem tartottak jo otletnek.

Muscari 2016.04.26. 16:31:22

@blackhairlady: EU migránsokról. A többiekről nem sok szó esik, főleg, hogy azon most szigorított. Külön hangsúlyozzák még a török veszélyt, valamint azt vizionálják, hogy hamarosan Albánia, Bosznia stb is EU tag lesz, ami nonsense. Jelen állás szerint aligha lenne egy új tag felvétele megszavazva szerintem.

blackhairlady 2016.04.26. 16:32:21

@Herr Géza: Szerintem mar megvan a forgatokonyv mindket esetre, enm hinnem, hogy csak ugy bele a nagyvilagba elinditottak volna a nepszavazasi ekzdemenyezest, lesz ami lesz alapon. Az, hogy meg nem kommunikaljak, ertheto, nem akarjak befolyasolni a kovetkezmnyekkel a valasztokat.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.26. 16:32:54

@Taxomükke (UK): " jol is elsulhet, ha mondjuk az eredmenyekent esni kezdenek az ingatlanarak."

Haha, ingatlantulajdonosként is eszondanád, és mondjuk épp el kéne adni??Hű, de nagyon örülnél, ugye?
:D

Csodabogár 2016.04.26. 16:40:08

@diggerdriver: Azért nem hinném, hogy jót tenne Angliának, ha az összes EU intézmények, bankok kivonulnának tőlük.
Kétségtelen, hogy van sok EU hiba, de még mindig sokkal jobb mint a sok kis nacionalista állam.

Taxomükke (UK) 2016.04.26. 16:47:18

@geegee: Nem, en egyelore venni akarok.
Ezzel egyutt nem orulnek a kilepesnek, sot ha szavazhatnek, a maradasra szavaznek.

blackhairlady 2016.04.26. 16:48:53

@Muscari: Ertem, koszi. Csak britt allampolgarok szavazhatnak?

Muscari 2016.04.26. 17:04:52

@blackhairlady: asszem igen. Talán még a Nemzetközösség országainak állampolgárai is.

Virago_1000 2016.04.26. 17:06:54

@FeketeMacska73: "nemzeti kormanyokat azonnal eltorolni es kozponti vezetest letrehozni. AZONNNAL!"
- marha.

Hari Seldon 2 2016.04.26. 17:33:14

@Csodabogár:
Szerintem, sem lépnek ki egyébként. Tudják, hogy gyakorlatilag nincs angol kézben jelentős saját iparuk. BAE-t kivéve gyakorlatilag csak bedolgozók, vagy külföldi cégek ottani telepei viszik a termelést.
Ja, tévedtem, a nagy BAE is csak a Lockheednek a kisinasa a koncepcióhibás F-35-ben. Egykor híres iparuk sehol nincs.

Sajnálom hogy így van, mert szükség lenne egy erős iparú UK-ra. - Főleg az EU-ban.

Hari Seldon 2 2016.04.26. 17:34:39

@Hari Seldon 2:
Tudom, hogy most már a 'szolgáltatások" viszik a gazdaságot mindenhol...

Thargoid 2016.04.26. 17:48:13

@Muscari:
Nem szavazhat aki EU állampolgár, és nincs angol állampolgársága is.
Mindenki más szavazhat a commonwealth-ből, azokat is beleértve akiknek vízum kell Tanganyika-alsóból...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.04.26. 17:56:19

@Csodabogár: Én most is háromfajta pénzzel utazok. Pedig csak hazamegyek. :d

2016.04.26. 18:07:47

@blackhairlady: a helyes valasz az lett vilna, hogy mindegy mit valaszt a UK, tiszteletben fogjuk tartani es nem fogja erinteni a strategiai partnersegunket.
Ehelyett Obama belerakta a labat a szajaban. Az ilyen megnyilvanulasai miatt lett a legrosszabb elnok kulpolitikai szempontbol, a kozel-keleti utalat minden egyes orszagbol reg nem volt ilyen eros az usa fele

Hari Seldon 2 2016.04.26. 18:23:38

@charlieharper:
AZ tényleg "művészet" volt tőle, hogy egyszerre elutasított Izraelben meg a Szaudiaknál is, meghát sokat nem nyert az iráni deal-el sem.

fhdgy 2016.04.26. 18:56:11

@Csodabogár: "Azt hiszem aki ma Europában bárhonnan az Unióból kilépés mellett van, az nagyon nem gondolja végig a következményeket."

Én pedig azt gondolom, hogy ez nagyon viszonylagos. Erősen nézőpont, akarom mondani ülőpont kérdése, vagyis fontos, hogy valaki honnét nézi a kérdést.

Egy szegény kelet európai nagyon nagy valószínűséggel ezzel a kijelentéssel ért egyet.

És egy gazdag nyugati, aki mondjuk nem gyáros és nem kell neki az olcsó munkaerő?

Ha egy nyugati, aki nem nyer közvetlenül a keletieken, már nagyon kétesélyesen gondolkodig. Szóval, a lét határozza meg a tudatot. Érthető az egyik oldal is, de a másik is, függetlenül attól, hogy ki mivel ért egyet.

Muscari 2016.04.26. 19:01:01

@Thargoid: én is így tudom. Tök, hogy pl. egy dominikainak is beleszólása van abba, hogy mi történik itt, pedig lehet, hogy csak tegnap érkezett. Nyilván a lelkiismeret vezette a törvényhozókat.

Muscari 2016.04.26. 19:06:56

@blackhairlady: Máltán ez Ciprust nem tudom. Szerintem egyértelmű, hogy nem szavazhatunk, már miért is tudnánk? Szerintem Magyarországon is csak az állampolgárok vehetnek részt a népszavazáson.
Egyedül a helyhatósági választásokon szavazhatunk, az most lesz május 5-én. Szerintem ez így logikus is.

blackhairlady 2016.04.26. 19:11:10

@charlieharper: Hat igen, meg Carternel is gyengebbnek minositik a kulpolitikajat. Na de majd Trump odacsap mindenkinek:))))))))))

Muscari 2016.04.26. 19:11:13

@fhdgy: ez az egész nem csak a munkaerő áramlásáról szól, meg ha most arra is lett kihegyezve. Sok évtizedes múltra tekint vissza az EU illetve elődszervezetei, de szerintem ezt te is tudod.

Hogy áll a költözés előkészítése? Még mindig az ősszel szeretnél belevágni?

Csodabogár 2016.04.26. 19:18:34

@fhdgy: A helyzet az, hogy én egész felnőtt életemben egy ilyen egységes Europáról álmodtam, ahol nincsenek határok egyféle pénz van és talán idővel összerázódnak a különböző nációk. Tudom az álom vége elég illuzorikus, de aki most fiatal még megélheti ha a politikusok nem teszik tönkre azt, amit hosszú vesződséggel összehoztak. Semmi egyéni érdekem, előnyöm vagy hátrányom nincs ebben az ügyben.
Angolok mindig is különálló és felsőbbrendű népnek érzi magát, nekem nem hiányoznának ha kilépnének. Számomra ők nem igazán Europa, mint ahogy Skandinávia sem az. Ez nálam csak érzés, nem óhajtok erről vitatkozni, nincs semmi okos magyarázatom erre. Én így érzem és kész.

fhdgy 2016.04.26. 19:33:55

@Csodabogár: Nekem is volt/van egy álmom! Csodabogár! jól leírtad ezen álmaimat.

De félelmeim is vannak! Féltem az álmaimat, álmainkat!

fhdgy 2016.04.26. 19:41:32

@Muscari: Pl. egy sok éve viszonylag jó nyugdíjas angol mit gondol(hat)?

A nyugdíjam max. egy kicsivel lett több, ha több lett, az albérleti árak az egekben, a tömegközlekedés tömegynyomor lett, a gyerekeimnek csökkent a fizetése, stb. stb., akkor miért is örüljek?

Ha valami ilyet mondana nekem valaki, hogy tudnék vele érdemben vitatkozni?

Még mindig költözni akarok. Ahogy a dolgok jelenleg állnak, anyagilag még jobb kondiciókkal vághatok neki.

Viszont feltünt egy rém is a láthatáron.egyre jobban félek, hogy a saját eü. helyzetem keresztbe tesz. Szeretném remélni, hogy csak ideiglenesen.

Bredpitt Monika 2016.04.26. 19:48:55

@diggerdriver: a mindenki es senki szavak hasznalata neha hajmereszto tud lenni

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.04.26. 19:52:59

@blackhairlady: hat igen, hallottam (imadnivalo, arisztokratikus brit akcentussal), amint az angol fel (mar nem emlekszem, ki) arrol beszel, hogy Obama - lathatolag - ugy kezeli Angliat, mint aki nem kepes onalloan donteni/ az EU nelkul letezni, ha eppen ugy dont a napszavazas. Tehat kvazi degradalva lettek a britek, akik Amerika kegyeitol fuggnek a kereskedelmi egyezmeny alairasa szempontjabol...Na, ez ertheto, hogy sok britnek nem tetszik :)

Bredpitt Monika 2016.04.26. 19:53:19

@geegee: en a pingvinre szavazok, a macska az az allat amit soha nem szerettem, kiveve a kiskolykoket meg azt a morcos pofajut, tardnak hivjak oket, ha jol tudom

M. Péter 2016.04.26. 19:56:17

@charlieharper: Hajóval mindig is el lehetett hagyni az Egyesült Királyságot minden ellenőrzés nélkül.

Alapvetően annak jár teljeskörű ellátás ingyen, aki "ordinarily resident in the United Kingdom", a kanadai turista csak sürgősségi ellátást kap ingyen.

M. Péter 2016.04.26. 20:01:34

@Muscari: Nem változtattak rajta a birodalmi idők óta, semelyik párt sem akarja a szavazók egy részét elidegeníteni.

fhdgy 2016.04.26. 20:20:53

Visszaállították a határellenőrzést az osztrákok a magyar határszakaszon: van valakinek személyes tapasztalata?

www.penzcentrum.hu/utazas/elkepeszto_mi_folyik_hegyeshalomnal_galeria.1049322.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

Etniez 2016.04.26. 20:21:37

@svájci sapka (ch): Ha a cégeket sem válogatjuk, az embereket sem lehet. A felszabadítás volt a helyes lépés.

Etniez 2016.04.26. 20:21:40

@Taxomükke (UK): Én azért kivontam a pénzem innen, esni fog a font szerintem.

midnight coder 2016.04.26. 20:21:54

@Csodabogár: Én inkább egy görögök, dél-olaszok, spanyolok nélküli EU-ban érezném jól magam. A déli népeket, országokat valahogy nem igazán tartom civilizálnak. Az angolokkal és a skandinávokkal is az a legfőbb baj, hogy sok ott az olyan polgár akinek a nagyapja még déli volt.

Applepie 2016.04.26. 20:22:45

Szerintem a fizikai munkásokat meg fogják tartani. Max azoknak kell mennie akik vezető pozícióban vannak.
Az átlag 200 kilós brit azt még el tudja látni évi 30 ezerért napi 4 órában rokikártyával és rokijuttatásokkal együtt.

Én ellenszenvet pl. 8 év után akkor tapasztaltam először amikor vezető állást kaptam. Előtte mindenki kedves volt a kis munkással.

Dolgozni a büdös életben nem fognak, nem is bírnának. Zsír- és nem húsfajták :)

M. Péter 2016.04.26. 20:26:02

@blackhairlady: Választási igéret volt, hogy a UKIP támogatóit a konzervatívokhoz csalogassa, akkor biztos nem volt részletes terv. Ma sem nyilvánvaló, hogy a kilépés mit jelentene. Norvégia, Izland és Liechtenstein nincsenek az EU-ben, kívül vannak az EU vámhatárán, de a szabad mozgás az ő polgáraikra is vonatkozik, egy ilyen megoldás pont a bevándorláson nem változtatna. A kilépés támogatói szabadkereskedelmi egyezményről beszélnek személyek szabad mozgása nélkül, ilyenre pont nincs példa.

2016.04.26. 20:29:37

@M. Péter: nem hinnem, mar a sima vitorlazasnal is kertek utlevelet Fro-ba lepeskor exit checkre.
A channl tunelen meg biztosan, ugyanis le kell adni az utlevel adatokat exit checkre

2016.04.26. 20:31:21

@charlieharper: marmint a brit teruleten kerik az utlevelet

arsenal71 2016.04.26. 20:35:38

@Zsuzsi65: Az angoloknál önteltebb nép kevés van. Ők is azt hiszik, hogy az angolságuk felülírja a tudást.
Ragaszkodnak álmaikhoz, és nem veszik észre, hogy megváltozott a világ. Sajnálom, hogy a skót népszavazás elesett, akkor most nem lenne ilyen nagy szájuk. Könyörögtek, hogy a Közös Piac tagjai legyenek, most pedig verik szét. Igaz, ehhez találtak "barátot" is.
Obamának abban igaza van, hogy az angolok túlértékelik magukat.
A brit szó sem jó, mert három olyan nemzet tartozik bele, akik a hátuk közepére kívánják az angolokat. Jogosan.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.04.26. 20:37:11

Hej, Londonban mosogatók, azonnal gyertek haza, nem értitek, nem ott kint kell dolgozni...

iflgazdasag.blog.hu/2014/11/06/ezert_ne_dolgozz_londonban_haho_magyar_fiatal?full_commentlist=1#comments

:-))))))))

tanato 2016.04.26. 20:44:01

@Csodabogár: Abszolút veled értek egyet,én is 30 évig éltem egy kerítéssel bezárt diktatúrában és nagy álmom volt a jelenlegi helyzet: egy állam egy pénz szabad költözés és munkavállalás.Jelenleg ez az álom létrejött,de a végóráit járja.SOk oka van,idegengyűlölet,felsőbbrendűségi érzés,orosz próbálkozás a nyugat szétverésére,menekültválság,iszlám radikalizmus stb.

tanato 2016.04.26. 20:49:20

@A nagy kékség: Cseléd vízum persze lesz az volt 2004 előtt is,két évre au-pair vízumnak hívták,ami nem jogosított munkavállalásra,csak gyerekvigyázásra meg házi munkára.2 év múlva meg irány vissza.
A gazdag Öböl országokban most is van szegény ázsiaiaknak néhány évre,fizikai munkára,házi munkára,de letelepedni nem lehet vele.

fhdgy 2016.04.26. 20:54:02

@tanato: Azért a saját hibáinkról, felelőségünkről se feledkezzünk meg. Úgy értem, az EU-éról!

Pl. sokat gondolkodtam azon, hogy a keletiek felvétele nélkül mi lenne? Fáj vagy sem, a szlovénok és csehek kivételével rosszul járt az EU velünk, volt cucilista országokkal.

tanato 2016.04.26. 20:55:48

@fhdgy: Panaszkodnak az ingázók hogy nem érnek be időre az osztrák munkahelyükre,a kamionosok meg a késés miatt.De mint láttuk a szélsőjobb idegenellenesek győztek az elnökválasztáson,érlelődik az osztrák exit is.Ott sem igazán kívánatosak a kelet-európai bevándorlók.

tanato 2016.04.26. 20:57:39

@fhdgy: Van benne igazság,de ha bomlunk menthetetlen hogy be ne nyeljen minket újra az orosz medve.És az a briteknek,osztrákoknak sem lesz jó,mert a fő orosz cél nem mi hanem ők.

Etniez 2016.04.26. 20:59:18

@charlieharper: Ha az újonnan jött brit cégek teljes hozzáférést kapnak másik országok piacához, akkor a munkavállalóknak is ugyanez a jog jár vissza.

tanato 2016.04.26. 21:01:53

Nagy kérdés a népszavazás eredménye,de ha kilépnek én személy szerint elképzelhetetlennek tartom,hogy minden jelenleg ott élő kelet európai munkavállaló maradhat főleg a képzetlenek és angolul nem perfektül beszélők/ha még nem brit állampolgárok vagy nincs ilyen papírokkal rendelkező házastársuk/.

Etniez 2016.04.26. 21:02:22

@Herr Géza: Teljes butaság a véleményed. Ha a cégeket semmilyen korlát nem sújtja és nyugodtan lerabolhatják a másik ország piacát, akkor a munkaerőre is ugyanez kell hogy igaz legyen, minden pozitív és negatív következményével.

Csávógyerek 2016.04.26. 21:02:32

@Herr Géza: "Azért az is nonszensz, hogy az USA-ban az oda illegálisan bejutók, vagy a legális jogcímmel érkezök, de "ottfelejtödött" polgárok gyakorlatilag éveken-évtizedeken keresztül ellavírozhatnak, munkát vállalhatnak, adót fizethetnek (:D), betegbiztosítást köthetnek, lakást bérelhetnek, bankszámlát nyithatnak, akár börtönben is ülhetnek anélkül, hogy bárki is foglalkozna az illegális státuszukkal" ... próbáld mindezt meg manapság ... az E-Verify korában ... meg amikor új jogosítványt is csak addig kapsz, amíg a legális státuszodat igazolni tudod ... sok sikert hozzá ;o) Volt olyan kollégám (a szerencsétlen), aki 30 éve élt az USA-ban, eredetileg diákvízummal érkezve, amerikai felesége volt gyerekkel, és éppen legalizálni próbálta végre a státuszát ügyvéd segítségével, amikor kiderült, hogy amerikai állampolgárnak hazudta magát korábban munkavállalási papírokon ... 3 nappal a zöldkártya-interjúja után már nem volt az országban. Más világ ez már, de nagyon, mint a múlt században.

tanato 2016.04.26. 21:05:06

Persze nem látványos tömeges kitoloncolásra gondolok,hanem munkaügyi ellenőrzésekre meg lakbérszerződések felülvizsgálatára TB ellenőrzésekre stb.

FutureFry 2016.04.26. 21:05:35

@charlieharper:
Felmérések szerint Nagy-Britanniában Obama népszerűbb (volt?) mint Cameron, valószínű ezért is kérte meg az utóbbi az előbbit, hogy mondja el a véleményét (nyilvánosan) az BrExit népszavazásról. Persze lehet, hogy fordítva sült el a dolog (hacsak nem pont az volt a cél).

Egyébként BJ azt a régi "sérelmet" is újra felhánytorgatta, hogy Obama enlökségének az elején egy fehérházi Churchill-szobrot eltávolítottak az elnöki dolgozószobából (pontosabban visszakerült a brit nagykövetségre, ahonnan anno Bush kapta kölcsön), azt viszont már nem említette, hogy van egy másik (amerikai tulajdonú) Churchill szobor is, Obama - szintén a Fehér Házban levő - magánirodája mellett (amit az elnök - saját bevallása szerint - minden nap lát).

tanato 2016.04.26. 21:06:38

@Csávógyerek: Ilyenekre számítok"sikeres" szavazás esetén a briteknél is.

M. Péter 2016.04.26. 21:09:30

@Etniez: Miért? Lehet szabadkereskedelmi egyezményt kötni a személyek szabad mozgása nélkül.

Herr Géza 2016.04.26. 21:11:04

@Csávógyerek: Bocs, eredetileg meg akartam jegyezni, hogy javítson ki valaki, ha tévedek, mert sosem jártam ott, csak másodkézböl vannak infóim. De ezek szerint lassan ott is van változás... :-)

M. Péter 2016.04.26. 21:16:54

@Csávógyerek: Ettől még mindig van vagy 10 milliónyi illegális.

Etniez 2016.04.26. 21:19:49

@M. Péter: Természetesen, de akkor azt kell kötni és nem ki-be lépkedni egy unióból.
Továbbá a szabadkereskedelmi megállapodáshoz két fél kell és ha kilépnek, akkor mi érdeke lenne az EU-nak megkötni egy ilyen szerződést? Ha kilépnek, akkor az EU célja lesz ledominálni a briteket, mert ez a világ rendje. És egy EU-brit gazdasági csatát az EU fog megnyerni.

Etniez 2016.04.26. 21:19:51

@FutureFry: Ezek tényleg ilyen óvódás szinten gondolkodnak? Továbbá Churchill seggét ámerika mentette meg emlékeim szerint.

FutureFry 2016.04.26. 21:20:21

@M. Péter: Igen, erre példa pl. a NAFTA.

Muscari 2016.04.26. 21:24:50

@fhdgy: remélem, hogy nincs semmi komoly bajod, vigyázz magadra.

2016.04.26. 21:29:53

@FutureFry: jelenleg a panamai offshore botrany ota nem tul nepszeru Fave

fhdgy 2016.04.26. 21:33:34

@Muscari: Nem szeretem a hülye bohócokat, és most a szívem bohóckodik! -:)

Hari Seldon 2 2016.04.26. 21:38:16

@blackhairlady:
Nagy valószínűséggel Demokrata lesz az elnök. Az ottani sajátos válaszási rendszerből adódik. Vannak stabil demokrata és stabil republikánus államok. Viszont az utóbbi néhány választásokon szerzett pár régebben republikánus államot a demokrata párt (Virginia, North Carolina is talán, sőt szerintem Florida is meg lesz a szamarasoknak)

dunántúli gyerek 2016.04.26. 21:55:24

@Hari Seldon 2: Nagy valószínüséggel Demokrata nem lesz az elnök mert Obamát unják mint a szarukat.

Csávógyerek 2016.04.26. 22:20:28

@M. Péter: Van sok millió illegális bevándorló valóban. Sokféle fajta: olyan, aki évtizedek óta itt él; olyan, aki babaként érkezett és a kisebb testvérei már mind amerikai állampolgárként születtek, és így ő most nem érti, miért alsóbbrendű a testvéreinél; olyan, aki nemrég érkezett, és esetleg már korábban toloncolták ki. Ezek döntő többségének nagyon nehéz az élete. Alantas meló éhbérért; nincs egészségbiztosítás; remegés, amikor rendőrautó megy mögötted; tengődés perspektívák nélkül; deportálás, miközben a gyerekek itt maradnak a rokonoknál, stb. Nem akarnál ilyen életet. De nekik gyakran még mindig jobb, akár sokkal jobb, mint ahonnan jöttek, mert ott kegyetlen rossz lehet.

blackhairlady 2016.04.26. 22:25:55

@M. Péter: Anno valoszinuleg csak egy igeret volt, de azert azota Cameronek nagy valoszinuseggel felvazoltak mar egy lehetseges forgatokonyvet. Sok targyalas lesz meg a vegeig, (persze ha a kilepes meleltt dontenek), de kizartnak tartom, hogy ne lenne elkepzelesuk, hogy kiket, mikor es hogyan zarnak ki az orszagbol illetve milyen feltetelekkel engednek be.

Csodabogár 2016.04.26. 22:31:22

@fhdgy: Ma egy hete még semmi nem volt, igaz vonattal mentem, jöttem.

blackhairlady 2016.04.26. 22:32:39

@charlieharper: azert a hivatala vegen csak kuldott meg 250 katonat Obama Sziriaba,

blackhairlady 2016.04.26. 22:37:32

@Csávógyerek: A hazugsagt nehezen toleraljak a hivatalok, az biztos. Ha kiderul, nincs mentseg, kovetkezmenyei vannak.

Csodabogár 2016.04.26. 22:38:04

@Csávógyerek: Ma olvastam, hogy Svájcban is élnek illegálisok elég szép számmal. Persze főleg háztartási alkalmazottak és az építőiparban dolgoznak. Nem hittem volna.

blackhairlady 2016.04.26. 22:42:04

@M. Péter: Es ezek gyerekei iskolaba jarnak, tehat nagy valoszinuseggel tudnak roluk a hatosagok.

blackhairlady 2016.04.26. 22:44:09

@Hari Seldon 2: Az idei elnokvalasztas minden hagyomanyt felrugott eddig, az iden semmit sem lehet megjosolni.

Taxomükke (UK) 2016.04.26. 23:20:09

@Etniez: En mostanaban akarom a forintomat fontra valtani, ugy erzem, a szavazas utan (barmi lesz is az eredmeny) a font a forinthoz kepest erosodni fog.

Taxomükke (UK) 2016.04.26. 23:21:30

@Applepie: Manchester melyik reszen laksz?

Virago_1000 2016.04.27. 02:34:04

@tanato: orosz próbálkozás a nyugat szétverésére"

- te elkepesztoen ferden latod a dolgokat. Ha egy plt tudnal esetleg mondani.

Virago_1000 2016.04.27. 02:37:00

@fhdgy: "szlovénok és csehek kivételével rosszul járt az EU velünk, volt cucilista országokkal."
- KItunoen jartak velunk hisz kaptak olcso munkaerot es piacot a termekeiknek.
Ujgyarmatositas. Ezert akarjak bevenni ukrajnat/torokorszagot is.

pappito · http://pappito.com 2016.04.27. 03:46:52

@Virago_1000: ja, ezért öntik bele a milliárd eurókat a keurópai országokba a csatlakozásuk óta, ezért zárkóztatják fel őket, hogy a lengyel vezesse a buszt Londonban. Sure, mate.

pappito · http://pappito.com 2016.04.27. 03:55:02

ja, ész szerintem UK nem fog kilépni

Hari Seldon 2 2016.04.27. 08:14:51

@dunántúli gyerek:
Ahogy a kongresszust is, még jobban.
Az meg republikánus. Majd meglátjuk, hogy fog lecsapódni a dolog az egyes államokban.
Egyébként nem olyan népszerűtlen mint például nálunk a Hollande. (bár az még nem teljesítmény)
Most a GOP saját magát nyírta ki. Egyébként a Trump is jobb mint a sötét tea party-s, így én annak drukkolok, hogy összejöjjön a Trumpnak, semmiképpen ne a Cruz győzzön. Aztán majd meglátjuk novemberben mi lesz.

M. Péter 2016.04.27. 08:36:30

@Virago_1000: Pl. a szélsőjobboldali nacionalista pártok támogatása. A francia Nemzeti Front orosz kölcsönből él, a Jobbik is nagyon oroszbarát.

osoma 2016.04.27. 13:05:46

Van egy baratom angliaban, akinek faszbukon habzik a szaja a kilepes mellett. Most en szoljak neki, hogy, de baratom, te fekete vagy, mint a szen!

Sanyi9 2016.04.27. 13:34:39

@charlieharper: hogy lehet merni "a kozel-keleti utalat" szintjet Obama iranyaba?

Bal 2016.04.27. 15:30:52

@charlieharper: nem tudom hogy BJ vagy Orbán xenofób-e, nem is érdekes, és alighanem nem is azok. Politikusként ami egyedül fontos az az, hogy hogyan szólítják meg a választóikat, milyen módszerekkel hatnak rájuk.

Márpedig zsigerre ható cinkos kikacsintásokkal hatni a tömegre olyan, amit úriember nem csinál. Demagóg diktátoroknak ez jól áll, de nem egy felelős konzervatív politikusnak.

Mondom ezt semmiképp sem balos széplélekként úgy, hogy torykra szavaztam.

kardio1 2016.04.27. 16:57:45

@pappito: a mate-et nálatok is éppúgy használják, mint Ausztráliában ?
Ami meg virago és a te véleményedet illeti, szerintem mindkettőtöknek igaza van. Végülis, ha teheti, mindenki a maga érdekét nézi. Az EU is jól járt a belépő keletiekkel. Az oroszoknak meg semmiképp, de az amerikaiaknak se igazán érdeke, hogy Európa jól muzsikáljon. Ilyen kis országnak, mint Magyarország, valahova állnia kell, illúzió, hogy lehetünk semlegesek. Hz valahová kell tartozni, akkor meg csak a Nyugat. Én nem értem ezt az ujsutetu oroszbaratsagot. Hogy lehet elfelejteni, mi volt 89 előtt?

kardio1 2016.04.27. 16:59:44

@M. Péter: a szélsőbalt is nyomják. Mindegy mi, csak EU-ellenes legyen.

kardio1 2016.04.27. 17:01:33

@fhdgy: keress egy kardiológust ;-)

fhdgy 2016.04.27. 17:17:09

@kardio1: erősen figyelek magamra! Elkésni sem akarok, de elkapkodni sem. Mihelyt megtapasztalom, hogy nem egy szokásos rossz periódus, lépni fogok.

kardio1 2016.04.27. 17:58:50

@fhdgy: ha tudok segíteni, vagy tanácsra van szükséged, csak szólj.

'it's cool to know nothing' 2016.04.27. 18:38:49

Nyilvánvalóan ez a lengyel újságíró hazudik:

"Ami még ennél is zavaróbb, hogy a vita úgy zajlik, mintha az uniós határátkelők nem csak társadalmilag veszélyesek, de teljesen hülyék és írástudatlanok is lennének. Az a feltételezés, hogy ’ők’ nem olvasnak újságot, nem néznek tévét, így aztán ’mi’ azt írhatunk, mondhatunk róluk, amit csak akarunk."

"A döntő többség azonban keményen dolgozó, adófizető, angolul beszélő, a gazdaságot erősítő uniós határátkelő, akiket ennek ellenére másodosztályú állampolgárként kezelnek, rendszeresen szembesülniük kell az ellenük irányuló (egyébként legtöbbször minden alapot nélkülöző) gyűlöletbeszéddel” – fogalmaz Jakub Krupa."

Mindenki tudja, aki néha ránéz erre a blogra, és beleolvas a kommentekbe, hogy semmi ilyen nincs. Anglia a menyország, az ígéret földje, ahol mindenkit megbecsülnek (nemúgy mint itthon), mindenki megtalálja a számítását, aki dolgozni akar (nemúgy mint itthon), és elismerik, nagyra tartják a bevándorlókat. Mindenki barátságos, segítőkész, segíti a beilleszkedést (nem úgy mint itthon).

Ést tényleg úgy ír ez a Krupa is a bevándorlókról, hogy határátkelők? (hehehe) Vagy csak migránsok, mint az összes többi gyüttment.

ganjagym 2016.04.27. 19:31:20

@Bal: nem mondtott semmi dehonesztalot Obamarol. Az apja kenyai volt. A kenyaiak jelentos reszenek nem voltak epp szep emlekei a britekrol. Lehett Borisban a volt gyarmattarto rossz lelkiismerete szublimalodott ilyetenkepp. De nem latom, hol ebben a rasszizmus. A PC agymosas hulyiti az angolokat is (mar az erre adott mediareakciot illetoleg). Boris amugy egy fasz. Tipikus szellemi beltenyeszet 'elit' kaszt (genetikailag kevertebb, torok, egyeb felmenokkel is bir). Kerlek, ne vedd szemelyeskedesnek

pappito · http://pappito.com 2016.04.27. 23:28:54

@kardio1: "a mate-et nálatok is éppúgy használják, mint Ausztráliában ?"

Igen, nagyjából úgy.

"Ami meg virago és a te véleményedet illeti, szerintem mindkettőtöknek igaza van. Végülis, ha teheti, mindenki a maga érdekét nézi."

Az, hogy valaki a saját érdekét nézi, az normális. Viszont az EU a közös Európáért jött létre (a mai formájában) nyilván érdeke, hogy az korábban szovjet befolyás alatt álló országok felzárkózzanak és amennyire lehet egyenrangú félként működjenek az EUban (nagyobb eu - jelentősebb gazdasági/politikai befolyás) és ezért milliárdokat öntenek ezeknek az emaradt országoknak a felzárkóztatására. Amit van ahol ellopnak van ahol nem. Semlegességről senki sem beszélt, gazdasági-politikai szövetségről van szó, hogy végre Európához tartozzon Mo, ahová való. (aminek köszönhetően pl. a kedves kommentelőtársunk angliában dolgozhat megkötések nélkül)

"Hz valahová kell tartozni, akkor meg csak a Nyugat. Én nem értem ezt az ujsutetu oroszbaratsagot. Hogy lehet elfelejteni, mi volt 89 előtt?"

Tökéletesen egyetértünk, én is értetlenül állok a jelenség előtt, sőt, az ösztönöm azt súgja, hogy aki ezzel a keleti nyitás című vakítással jön az rosszat akar. Aki meg orosz pénzből nyomja az orosz propagandát, miközben dől a hungarista/fajvédő szar a szájából... na az elmebeteg.

adg 2016.04.28. 00:13:33

@pappito: @kardio1: kivancsi lennek, volt-e valaki barmikor is a tortenelem soran, aki picit is jol jart az oroszokkal baratkozassal. De hogy a magyarok minden alkalommal rabasztak, az biztos.
Messze nem szent a nyugat sem, ha az erdekuk ugy kivanja, azonnal hatat forditanak, de azert az oroszokhoz kepest megiscsak egy masik vilag.
A magyar hozzaallasban a tovig benyalas a legnagyobb gond szerintem, nincs mertek, kontroll, semmi, vagy ez az oldal vagy az, de akkor aztan a vegtelensegig kiszolgaltatni magunkat. Nem a sajat erdekeinket probaljuk nezni, hanem a barataink minden futtyenteset hiany nelkul kiszolgalni es szorgalmasan ragasztgatni a cimkeket mindenkire, aki kicsit maskent gondolja.

pappito · http://pappito.com 2016.04.28. 00:49:05

"volt-e valaki barmikor is a tortenelem soran, aki picit is jol jart az oroszokkal baratkozassal"

hát itt vannak pl. a mongolok, ja nem, akkor a kazakok, ja nem, akkor a finnugor népek, ja izé nem, sztyeppei népek, ja nem, keleti blokk, na nem, ők se, arab országok, hát izé, nem, kuba, hát nem, délkelet ázsiai országok, nagyon nem. Sőt, idetenném az orosz népet is, amely szintén rábaszott arra, hogy orosz, sokszor. Maradt kína, viszont kína túl nagy az orosz mackónak.

adg 2016.04.28. 01:19:32

@pappito: kb igy tudom en is. Szoval mindenkepp igeretes veluk egy szorosabb kapcsolatot kialakitani. Igazi jobaratok voltak mindig is. Ja, nem egeszen, de majd most hatha. Bizzunk benne, minden jel arra mutat, hogy most jo lesz. :)

pappito · http://pappito.com 2016.04.28. 01:23:28

@adg: szerencsére nem az én adómból kell visszafizetni paks2-t, szóval csak a partvonalról nézem, hogy rotyog a szarleves a medencében

de azért érzem az iróniát a "a hősökterés ruszkikhaza"-tól a "keleti nyitás"-ig meg a putyinsegg nyalásáig

2016.04.28. 02:21:44

@Bal: imho, Boris a kontextus miatt hozta fel a kenyai szarmazast, semmi xenophobiat nem latok, sem cinkos kacsingatast. Ahogy @ganjagym: doktor ur irta, a sajtonak van min csamcsogni.
Ahelyett, Obama beszedjenek a lenyegen csamcsogna.

Muscari 2016.04.28. 08:17:18

@charlieharper: úgy érted, hogy azon, hogy Obama miért támogatja azt, hogy Nagy-Britannia EU tag maradjon?

Virago_1000 2016.04.28. 12:21:20

@pappito: uk 100% biztosan nem fog kilepni, mert a globalis multik erdeke nem ezt kivanja. Nem veletlen intettek ovatossagra a miniszterelnokot parszor a multik vezetoi.

Jegyezd meg orokre, a politikai erdekeket a gazdasagi erdekek mindig felulirjak, ez meg a kommuniusban is igy volt bar nem ugy tunt.

Virago_1000 2016.04.28. 12:38:49

@pappito: "  ja, ezért öntik bele a milliárd eurókat a keurópai országokba a csatlakozásuk óta, ezért zárkóztatják fel őket, hogy a lengyel vezesse a buszt Londonban."

- eloszor:
Te oreg, tudod mirol beszelsz? Milyen milliardokat ontottek ?
Elmondom semmiĺyet. Persze ehhez ismerni kene az eu mukodeset.
Az euba minden orszag befizet es palyazatok utjan vissza tudsz konyorogni valamennyit amit mint valami alamizsnat odadobnak mint valami koldusnak. Ki kevesebbet ki tobbet. De a befizetesekrol ne feledkezz meg! Tagdij! Ne felejtsd el hogy mekkora vambeveteltol esik el az orszag. Valamint mennyibe kerult a csatlakozas elokeszitese 2004 elott. Ha ezt szamszerusited mindjart rajossz hogy minden, ismetlem MINDEN eu tagallam netto befizeto!

Az eu tagsaggal penzugyi szempontbol minden tag rosszul jar.

Masodszor: mivel a hazaarulo kormanyok: mszp szdsz mdf hugyert szarert eladtak a magyar allam termeloeszkozeit amelyek tulnyomo tobbsegeben nyugati kezben vannak. Tehat gyakorlatilag ingyen hozzajutottak az iparunkhoz ( a nemzet vagyonahoz) es a piachoz is. Erre nincs mas szo mint gyarmatositas. Te ezekrol elfeledkezel, pedig a merleg serpenyojeben ez is ottvan ( es nagyon lehuzza azt) nem csak az a visszacsepegtetett alamizsna amit palyazatok utjan lehet koldulni.

Tehat boven nyertek velunk. Ugyanez lenne a strategia torokorszag es ukrajna eseteben is. Hatalmas piacok gondolj bele

pappito · http://pappito.com 2016.04.28. 12:41:40

@Virago_1000: jézusom de ostoba vagy :(

de nagyon ügyesen fosod ide vissza a neked előre megrágott marhaságokat, ügyes vagy.

na ugorjunk

Virago_1000 2016.04.28. 12:44:40

@M. Péter: "A francia Nemzeti Front orosz kölcsönből él, a Jobbik is nagyon oroszbarát."
- forras?
- mi a baj ezzel?

Virago_1000 2016.04.28. 12:45:32

@pappito: ostoba vagyok csak szerinted de cafold csak 1 pontjat ha tudod

pappito · http://pappito.com 2016.04.28. 12:48:48

@Virago_1000: neked? minek? majd megmagyarázza neked a lánchíd rádió. te melyik országban is vagy a rendszer áldozata?

Virago_1000 2016.04.28. 12:53:06

@kardio1: "Hz valahová kell tartozni, akkor meg csak a Nyugat. Én nem értem ezt az ujsutetu oroszbaratsagot"

- ez nem ujsutetu. Ny.europa elemi erdeke az oroszbaratsag! Hiszen gazdasagilag foldrajzilag kozel vagyunk. Az oroszellenes szankciokat csak azert vezettek be mert az Usa kenyszeritette.
Megpedig azert hogy vedje a sajat gazdasagat es a vegleges osszeomlas elott allo dollart. mert tisztesseges piaci versennyel az usa cegek alulmaradnanak az orosz piacon az eu cegek elleneben tehat akkor probalkoznak igy.

Vajon van-e szankcio az usa-orosz kereskedelemben? Na ugye.

A TTIP pedig arrol szol hogy vegleg kinyirjak az eu cegeket a kormanyok felett hozva donteseket ha kell. Igy usae lenne a gazdasagi hatalom.
Akie a gazdasagi hatalom aze a.politikai is tehat az a vilag ura.

Virago_1000 2016.04.28. 12:53:38

@pappito: kibujsz a kerdes alol ugye?

pappito · http://pappito.com 2016.04.28. 12:57:24

@Virago_1000: nem tettél fel kérdést, az orosz propaganda meg nem érdekel

Virago_1000 2016.04.28. 12:57:36

@adg: "kivancsi lennek, volt-e valaki barmikor is a tortenelem soran, aki picit is jol jart az oroszokkal baratkozassal. "
- az a baj hogy az emberek meg mindig osszekeverik a felforgato kommunizmust a valodi oroszorszaggal.

Virago_1000 2016.04.28. 12:58:45

@pappito: viszont leostobaztal mert csak ennyire telik toled ha elfogynak az erveid (altalaban el szoktak)

pappito · http://pappito.com 2016.04.28. 12:59:44

@Virago_1000: aki ostobaságokat ír azt leostobázzák, így megy ez

2016.04.28. 13:03:21

@Virago_1000: van szankcio az usa-orosz kereskedelemben

Virago_1000 2016.04.28. 13:27:29

@Muscari: obama azert tamogatja h eu tag maradjon uk mert azt mondtak neki hogy ezt kell mondania. Egyebkent nem sok fogalma van az egeszrol.

Vagyis azert mert ez a megamultik gazdasagi erdeke.

Virago_1000 2016.04.28. 13:28:16

@pappito: de meg mindig nem mutattal ra hogy melyik mondatom volt ostoba. Csak hadovalsz osszevissza.

Virago_1000 2016.04.28. 13:29:23

@charlieharper: ha lenne akkor miert nott az orosz- usa kereskedelem volumene?

Oroszorszag megtorese a celja annak is hogy levittek a koolaj arat.

pappito · http://pappito.com 2016.04.28. 13:30:23

@Virago_1000:
1. nincs nálam a nehézbúvár felszerelésem
2. tényeket tagadsz. ezt egyedül is tudod

2016.04.28. 13:36:20

@Virago_1000: ez nem igy mukodik. Bizonyos cegeket, cegcsoportokat es egyeneket tettek fekete-listara, pl akiknek koze van Putinhoz vagy az ukran konfliktushoz.
Azokkal tilos kereskedni.

Koolaj ar csokkenes az USAnak is fajt es szaudinak is. Az olaj kinyeresenek, technikatol fuggoen van egy break-evev pointja. Fuggattol, hogy melytengeri, arctic vagy shale, stb a technologia. Oroszorszagnak vagy 5szor ujra kellett irnia a budgetjet, Szaudi is osszeszarta magat.
Usat es Kanadat is kemenyen erintette. Massziv elbocsatasok vannak a szektorban.

2016.04.28. 13:45:02

@charlieharper: csak halkan jegyzem meg, hogy erosen csokkent az US-Russia kereskedelem, legalabbis az USA statisztika szerint.
Hogy az orosz statisztika mit mutat, azt nem tudom.

www.census.gov/foreign-trade/balance/c4621.html

tanato 2016.04.30. 09:44:57

www.origo.hu/nagyvilag/20160430-az-idoseken-mulik-kilep-e-nagy-britannia-az-eu-bol.html

EBből kilépés lesz,az idősek mindig nagyobb százalékban mennek szavazásra mint a fiatalok.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása