oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. március 09. 06:44,  Szárnypróbálgatás Londonban 86 komment

2016. március 09. 06:44 Határátkelő

Szárnypróbálgatás Londonban

Noha valamiért még mindig sokakban él a Londonban mosogató magyarok képe, a mai történet is azt bizonyítja, egyáltalán nem lehetetlen, hogy valaki a saját szakmájában helyezkedjen el, akkor sem, ha az kifejezetten speciális. Annamari például gyógypedagógus, aki au pairként kezdett, de gyorsan talált magának olyan munkát, amit szeret is csinálni.

nagy-britannia_bournemouth_annamaria_nemes.jpg(A kép Bournemouth-ban készült) 

„Ez a poszt azoknak szól, akik pedagógus, gyógypedagógus, szociális munkás végzettséggel keresnek munkát Angliában, és hozzám hasonlóan mindenképpen gyerekekkel vagy fiatal felnőttekkel szeretnének foglalkozni.

Bizonyára több lehetősége is van a mindenre elszánt munkakeresőnek ezen a területen, én egy utat jártam be, az eközben szerzett tapasztalatokat gyűjtöttem össze ebben a bejegyzésben.

Azt hiszem, nem túlzok, ha azt mondom, életem legjobb döntése volt Londonban „teaching assistant” munkát vállalnom, remélem, sikerül kicsit átláthatóbbá tennem az érdeklődőknek a kezdeteket. 

Bizarr pótanyuka

2014 nyarán végeztem pszichopedagógusként az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán. Egy hónap pihenés után költöztem Angliába, azon belül is Southamptonba.

Elvileg au pairként dolgoztam, gyakorlatilag valamiféle bizarr pótanyukaként, aki takarítónő és háztartásvezető is egyben, illetve a család szíve szerint cselédként is alkalmazott volna, de ilyen irányú próbálkozásaikat feladták egy idő után. Ez azonban egy másik történet.

Majd’ egy év eltelte után (ismét csak 1-2 hetes pihenőt követően) költöztem Londonba, konkrét munkalehetőség nélkül. Fontos elvárás volt saját magammal szemben, hogy szakmában dolgozzak.

Az angol nyelvtudásom rendben van, mégis hajlamos vagyok illetve voltam alábecsülni, ezért első körben szerettem volna ún. TA-kent, azaz teaching assistantként dolgozni, lehetőleg sajátos nevelési igenyű gyerekekkel. Nyelvtanulás és tapasztalatszerzés szempontjából is ez a munkakör tűnt a legideálisabbnak.

Inkább baráti csevej, mint állásinterjú

TA és hasonló jellegű munkákhoz rengeteg ügynökség áll rendelkezésünkre. Én biztosra akartam menni és egy barátom által ajánlott ügynökségnek küldtem el a CV-met. Ők azonnal visszahívtak, pár napon belül mehettem interjúzni. Ez inkább volt baráti beszélgetés, mint állásinterjú.

A csevejen túl be kellett mutatnom a szükséges dokumentumokat, többek között a végzettségemet igazoló oklevelet. Az ügynökség honlapján található infó szerint nem fogadnak el fénymásolatot, a gyakorlatban azonban ez máshogy működött, nem tették szóvá, hogy nem eredetit mutatok.

Továbbá kértek két referenciát, amit a következő néhány napban leellenőriztek. S bár én igényeltem Magyarországon erkölcsi bizonyítványt, ezt még lefordíttatva sem fogadták el.

Ők maguk intézték a DBS (Disclosure and Barring Service) ellenőrzést, ami a magyar erkölcsi bizonyítvány megfelelője, ezt 51 fontom bánta. A pénzen kívül ehhez nem kell más, mint proof of address, ez többek között lehet National Insurance Number levél vagy lakásbérleti szerződés, én utóbbit mutattam.

Hangsúlyozom, hogy egyetlen ügynökséggel van tapasztalatom, nem biztos, hogy mindegyiknél ugyanez a követelmény, lehetnek kisebb-nagyobb eltérések. Pozitívum, hogy az ügynökség nem csak követelőzik, a munkakereső igényeit is felméri. Megkérdezték, milyen életkorú gyerekekkel szeretnék foglalkozni, van-e olyan terület, ahol szívesen szereznék tapasztalatot, többségi vagy speciális iskolában dolgoznék-e inkább, és egyéb preferenciák. 

Visszatérve, a DBS bizonyítványt az igényléstől számított két heten belül ki is küldték a lakcímemre. Az ügynökségem pedig ugyanezen a napon felkeresett, hogy másnap kezdhetek egy speciális iskolában, autizmussal élő gyerekekkel.

Ítélethirdetés a nap végén

Nem állásinterjúra hívott be az iskola, hanem ún. próbanapra. Egy nap fizetés nélküli munka, aminek végén a munkáltató eldönti, hogy igényt tart-e a továbbiakban az illetőre vagy sem.

Mondanom sem kell, hogy az új környezet, sok-sok új arc és inger mellett kellemesnek nem mondható idegállapotot okoz a tudat, hogy nap végén ítélethirdetés következik.

Persze nem kell ennyire drámaian felfogni a dolgot, valójában igen csak pozitív, hogy nem egy interjún kell „eladnom” magam, hanem lehetőségem van megmutatni, hogy mit tudok, hogy jövök ki a gyerekekkel és a munkatársakkal, mennyire tudok alkalmazkodni és egyéb klisék. 

Szerencsére minden rendben ment, a csoportban dolgozó tanárok és asszisztensek láttak bennem fantáziát, így hétfőn (mivel péntekre esett a próbanapom) sok-sok szeretettel vártak vissza.

Tádám, augusztus 27-én költöztem ki, szeptember 18-án már dolgoztam. Nyilván erre készülni kell anyagilag, hiszen amíg megérkezik a DBS, addig is kell lakni valahol, nem beszélve a többi magától értetődő és esetleg nem várt kiadásról. 

Ilyen egy nap

Végül pedig néhány információ a munkakörülményekről, a teljességtelenség igényével. A munkaidő reggel 8:30-tól délután 3:45-ig tart, a két időpont között két szünetünk van regenerálódni, egy 15 perces kávészünet illetve egy 45 perces ebédszünet. A diákok reggel 9 és délután 3 óra között vannak az iskolában.

Reggelente tehát fél óránk van előkészíteni az osztálytermet, nap végén pedig 45 percünk rendbe tenni illetve elkészülni a szükséges papírmunkával. Szerdánként ezt a 45 percet osztályon belüli megbeszélésre (vagy, ahogy odahaza oly’ trendi mondani, meetingre) cseréljük, ilyenkor megy az ötletbörze, megbeszéljük, hogy jó irányba haladunk-e, mik az elvárásaink a diákjainkkal szemben, és hasonlók.

Pénteken reggelenként pedig „össznépi TA gyűlés” (egye fene, meeting) van, enyhe csapatépítő hangulat, csoportfeladatok, aktualitások megbeszélése és társaik. 

Persze még rengeteget tudnék írni a mindennapokról, a diákjainkról, miegymásról, ebben a cikkben igyekeztem a lényeget összesűríteni. A csapat, a gyerekek, a légkör mind-mind lehetővé teszik, hogy hétfőn is Cheshire macskát megszégyenítő mosollyal érkezzek reggel a munkahelyemre, hétfő reggel-szindróma nélkül.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: oktatás Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr188455596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2016.03.09. 06:55:25

Magyar suli után 1 hónap pihenés és viszlát magyar...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.03.09. 07:02:18

Végre, aki a szakmájában akar dolgozni!
:)
Dícséretes.
Én olvastam volna részletesebben is.
Köszönjük.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.03.09. 07:26:30

Ez tök jó volt bevezetésnek, poszt is lesz majd? :)

tanato 2016.03.09. 07:38:05

Na az ilyen történeteknek lesz vége,ha ne adj Isten kilépnek az Unióból.Egyébként tényleg jó cikk.

adg 2016.03.09. 07:46:32

Nagyin jo kis pozitiv iras, sok sikert.

Csak egy kerdes maradt bennem, mi vagy ki az a táda?

Taxomükke (UK) 2016.03.09. 07:54:45

@Golf2: A felsofoku kepzes dijat mar visszafizette a magyar allamnak.

Golf2 2016.03.09. 07:59:04

@Taxomükke (UK): De azért legalább megpròbálhatta volna...

HardPötty 2016.03.09. 08:25:09

@adg: a "Tádám"-ra gondolsz? Ne mond hogy nem ismered a kifejezést!

Csodabogár 2016.03.09. 08:33:47

Jó poszt. Mindig örülök az ilyen céltudatos személyeknek.
Az angliában mosogat szerintem a képzetlen esetleg nyelvet sem tudókról szól. Posztolónak kifejezetten jó szakmája van, ami többnyire hiányszakma. Csak gratulálni lehet neki.

Hari Seldon 2 2016.03.09. 08:48:42

Sajnos pont a végét zárta rövidre.

LittleG (uk) 2016.03.09. 08:59:44

@adg: tá-dááámmm, mint a bűvészek, mikor előhúzzák a nyulat a cilinderből, kb. "íme"?

adg 2016.03.09. 09:06:33

@HardPötty: Lehet, hogy ismerem. Nekem is van? :))

Nemes Annamária 2016.03.09. 09:12:17

@ChristineK: Szia! Szívesen írok még, első körben csak egy rövid összefoglalót szerettem volna lefirkantani erről a lehetőségről, mert őszintén szólva tavaly nekem nem sok ötletem volt, hogy tudnék itt elhelyezkedni.

adg 2016.03.09. 09:42:26

@Nemes Annamária: Szerintem irjal meg, szivesen olvassuk. Engem ugyan nem erint, de azert jo volt olvasni nekem is, es sokaknak hasznos lehet.

Mighty Duck 2016.03.09. 09:44:39

Nem latom be, hogy a sztereotipiak tekinteteben miben kulonbozik az egy ev au-pair-seg az egy ev mosogatastol. Ha a posztolo vegzettsege miatt, akkor a vendeglatos vegzettsegu mosogatoknak, pincereknek es szakacsoknak is legalabb ekkora hurra jarna. Es meg nagyobb, ha nem bentlakassal kezdenek.

SzZoole 2016.03.09. 09:59:55

@Nemes Annamária: Szia,szep neved van:)
Csak egy kerdes;Mennyire visel meg egy ido utan a problemas gyerekekkel valo kapcsolat, egy huzosabb nap/het utan?

A bournemouthi tengerpart nagyon szep,en is voltam ott,a yacht kikotoben.Isle of Wight-ra is atmentel?
Mi az utobbi evekben oda jarunk nyaranta.

SzZoole 2016.03.09. 10:13:44

@Golf2: szerinted mennyi eselye lett volna otthon elhelyezkednie ezzel a kepesitesel kezdokent?
Kerdezd mar meg Bregypitty Monixot.
Neki is hasonlo szakmaja van,tobb ev tapasztalattal es nemhogy a szakmalyaban,de meg bolti eladokent sem talal egy normalis munkat maganak.Kerdezd csak meg tole.

SzZoole 2016.03.09. 10:14:54

@Zoole[uk]: szakmalya=szakmaja,mielott van aki......

Csodabogár 2016.03.09. 10:18:01

@Mighty Duck: Egy év gyakorlat, gyerekekkel nyelvvel, azért kicsit más mint a mosogatás. Szerintem nagyon okosan kezdte a dolgot és jól is folytatta.

Muscari 2016.03.09. 10:27:06

@Golf2: Magyarországon nem csak a fizetéssekkel van baj ebben a szférában. A körülmények, a hivatalok hozzáállása (gondolj csak a Klikre) , a támogatás és eszközök hiánya mind hamar letörik az ember lelkesedését. Szélmalomharc, amiben kiégsz. Na ezt nem akarta kipróbálni a posztoló.

Már említettem, hogy a lányom szociális munkásnak tanul. Otthon mindenáron megpróbáltam volna lebeszélni róla, itt azonban szép karriert lehet befutni és még rendesen meg is fizetik. Azon kívül így érezheti, hogy van értelme a munkájának.

Golf2 2016.03.09. 10:36:33

Boldog@Zoole[uk]: Ennyit ér az ELTE? És akkor akik ott ücsörögnek 5 évig,azok mind világgá mennek? Nagyon megéri mindenkinek...

LittleG (uk) 2016.03.09. 10:36:55

@Muscari: A 9 éves lányom hónapok óta azt találgatja, hogy mi legyen, ha nagy legyen. Hiába mondtam, hogy van még ideje eldönteni :) Sokáig állatorvos akart lenni, de nem szeret állatot szenvedni, pláne vért látni.
Az este bejelentette, hogy tanár lesz. Szociális munkásként is le tudom képzelni, mindig a gyengébbek mellé áll segíteni, nem tudom, melyikhez kellenek acélabb idegek :) Jövője nyugaton mindkettőnek van, bár a tanárok Angliában mostanában sokat panaszkodnak...

SzZoole 2016.03.09. 10:43:01

@Golf2: nem tudom mi az az ELTE

pappito · http://pappito.com 2016.03.09. 10:53:02

@Golf2: lehetne tandíj, de az nem tetszett senkinek

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.09. 10:53:08

Hej Adégé,ha itt vagy.
Szoktatok ti is így grillezni, sárkányt sütni tárcsán?
Biztos finom lehet...

galeria.vezess.hu/files/648/087/000/87648/87648_728365_1000x700.jpg

:D

montroyal ( CAN qc) 2016.03.09. 11:03:26

Off csak beneztem egy talalt free wifivel udv mindenkinek Vietnambol es mivel nem kaptuk meg a kinai vizumot nem szallunk at masik hajora de legalabb befejezzuk a world cruiset akkor meg 2 honap. Holnap Cambodia. Udv ne sokat dolgozzatok

puhacica 2016.03.09. 11:19:03

@svájci sapka (ch): ja, hat mer aki nem a szakmajaban dolgozik, az nem is _akar_.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.09. 11:22:34

Ja, és Európában nincsenek no-go zónák...
Omar a megmondhatója... :-(
A vadmarhája, háppersze, kokeróként nyilván nem bántja a többi kokeró...

mandiner.blog.hu/2016/03/08/europaban_nincsenek_no-go_zonak

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.09. 11:24:37

@montroyal ( CAN qc): Üdv Montroyal bá! Hímbodzsa? :D
Hajrá, hajrá, várom a képeket, ha hazaértetek.De a F@szbúkra töltsétek, mert azt itt nem hozzák a szolgáltatók...

Pernilla 2016.03.09. 11:34:42

@geegee: na ez tenyleg egy rendkivül hiteles beszamolo :D

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.03.09. 11:35:45

@puhacica: Hol írtam én ezt?
Csupán arra utaltam, hogy van olyan, aki a négy évet értelmesen tölti el, és annak egyből van lehetősége...
Ahogy látom, nem csak nekem jött ez le.
@Csodabogár: +1

puhacica 2016.03.09. 11:49:36

@svájci sapka (ch): hat ez is megint mi? aki a 4 evet ertelmesen tolti el... :D

Muscari 2016.03.09. 11:57:37

@svájci sapka (ch): mi az, hhogy ertelmesen tolti el? Attol meg az ember palyakezdo es mint ilyet, a legtobb helyen nem szeretik.

2016.03.09. 11:59:43

Ez jo volt, koszonjuk szepen, van csaladtag meg ismeros, akit erdekelne az ilyesmi, ugyhogy ez hasznos volt, remelhetoleg lesz folytatas a hetkoznapi eletrol es az egesz utolso bekezdesrol ami azzal kezdodik, hogy rengetege tudna meselni. Kerjuk szepen akkor. :D

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.03.09. 12:01:23

@puhacica: Te nem hallottál még azokról, akik alig járnak be, akik a kettesre hajtanak, és akik a nyelvvizsgát is alig tudják letenni? Ennek mi értelme?
Félreértés ne essék, nekem is van ilyen ismerősöm (több is), de olyan is, mint a poszterina.

@Muscari: Lásd fent.

Muscari 2016.03.09. 12:05:50

@geegee: ezt most nem ertem. Itt Londonban tenyleg nincs olyan hely, ahova ne mernek elmenni. Ez az sharia orjarat parszor tortent meg, ha jol tudom, es hatalmas felhaborodast valtott ki.

Igaz, azt nem tudom, hogy feletek mi a helyzet, abbol, amit Charlie irt egy parszor, tenyleg eleg aggaszto kep rajzolodik ki. Itt azonban a zsidok szabadon jarnak-kelnek, a zsinagogaknal van ugyan bizttonsagi or, de fegyvertelen. Itt a zsidok nem felnek es addig jo, amig ez igy marad, addig nekunk sincs okunk felni.

adg 2016.03.09. 12:12:43

@svájci sapka (ch): haha, a nyelvvizsga az nekem is alig lett meg. Hamarabb lett 2 ev szakmai gyakorlatom, mint oklevelem.
Aztan mit hoz a sors? :)

@Muscari: "itt azonban szép karriert lehet befutni "
Na de o nthe nem ott akar szep karriert befutni. Ugyebar. :)

@geegee: ez mija holdkor? Na jo, a fektarcsat felismerem. :)
Szoval nem igy szoktuk. :D Akkor raismernek...

Muscari 2016.03.09. 12:14:10

@svájci sapka (ch): te azt sugalltad, hogy csak azok nem tudnak a szakmaban elhelyezkedni, aki ebbe a csoportba tartoznak.

Csak egy pelda. Az elottem vegzett evfolyam (2009) kituntetett legjobb tanuloja a dekani hivatalban kapott adminisztratori allast. Hatalmas szerencseje van, mert legalabb dolgozik (dolgozott akkor)

Golf2 2016.03.09. 12:18:50

@Zoole[uk]: Azt írta ott tanult (ELTE).

puhacica 2016.03.09. 12:20:49

@svájci sapka (ch): de hallottam. es olyanokrol is hallottam, mint a poszterina. de kepzeld, en meg olyat is ismerek, aki becsuletesen vegighajtotta a 4-5 evet, nyelvvizsgaja is volt idore, aztan megse kapott szakmai munkat 2-3 evig, mert palyakezdo volt. aztan egy szerencses veletlennek koszonhetoen felkuzdotte magat a szakmai rangletra egy eleg magasan levo fokara. van olyan kozottuk, aki azota is ott van. es olyan is van, aki a nullarol kezdett mindent es jelenleg eleg tavol van a szakmai munkajatol. de nem azert, mert vegigidetlenkedte a foiskolat vagy mert nem akar a szakmajaban dolgozni. sokfele elethelyzet van, igaz?

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.03.09. 12:25:05

@adg: Nem ítélkezni akartam... :)
@Muscari: Nem volt célom.
Nézd, ez egy komplex kérdés. Nagyon sok szakmából túlképzés van, és ráadásul sok olyan diák veszi el az értékes helyeket másoktól, akiket nem is érdekel az egész. Csak akarnak valami "papírt". Na, ők mennek majd mosogatni.

Példa (saját): adva van négy leányzó. Az egyik gyógypedagógus lesz, tanul (jól), mert érdekli. Ő figyel, bemegy az órára, konkrét elképzelései vannak.
És van a másik három, akik jelentkeztek valami büfé szakra, épp átcsúsznak a vizsgákon, és "majd lesz valahogy" élnek.
Melyik a jobb? Nekem az első szimpatikusabb.
@puhacica: Te ma csalánra pisiltél?
:)
Igen, van ilyen is, sajnálatos. Ez megint a komplex probléma része.
Egyébként nem hiszem, hogy ez a tipus hosszan mosogatna... mert van elképzelése, célja.
Én a példában említett esetet és az arányokat látom borzasztó gáznak.
Peace...

SzZoole 2016.03.09. 12:29:47

@Golf2: nem ez volt a kerdes.
Szerinted mindenki aki az ELTE-n vegzett,azokat tart karokkal varjak az uj munkahelyen?Mindegyik vegzos talal egybol munkat a vegzetsegehez megfelelot?
Mi van ha a vegzos nem patriot?Vagy vagy vagy.....

puhacica 2016.03.09. 12:31:26

@svájci sapka (ch): na a masik, a bufeszak... ha engem a bufeszak tematikaja erdekel, azzal akarok foglalkozni, es becsuletesen vegigtanulom a 4 evet, nyelvvizsgazok es idoben lediplomazok, akkor azert a biztonsag kedveert inkabb assam el magam, mert a tarsadalomnak ugyse lehetek hasznos tagja. egy bufeszakkal. ugyebar.
szerintem mi ma ne beszelgessunk tovabb, jobban jar mindenki. :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.03.09. 12:52:54

Tehát van egy gyógypedagógusunk (akinek ezúton gratulálok), van egy markolósunk, és van tízezer névtelen mosogatónk Londonban. :)

SzZoole 2016.03.09. 13:12:40

@A nagy kékség: en sem vagyok ismeretlen,igaz en nem Londoner vagyok

Csodabogár 2016.03.09. 13:28:28

@Golf2: A nagyon gyengég kedvéért Eötvös Lorand Tudomány Egyetem = ELTE

Nemes Annamária 2016.03.09. 14:16:07

Sziasztok! Köszönöm a biztatást, a kérdésekre nap végén igyekszem válaszolni. :)

Mme Seldon 2016.03.09. 14:17:29

@Nemes Annamária:
Engem is érdekelne a folytatás, milyen egy napod, hogy jössz ki a gyerekekkel, van-e különbség az autisták magyarországi és angliai megítélésében, stb.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2016.03.09. 14:17:47

Jön az érettségi, hamarosan megint kimennek pár százan Nagy-Britanniába tanulni és sokan kint is fognak maradni.

Karma17 2016.03.09. 14:59:59

@A nagy kékség: En Belfastban mosogatok eppen, ezt ne felejtsd el.

Muscari 2016.03.09. 15:11:18

@Mme Seldon: arra en is nagyon kivancsi lennek, hogy mennyire mas a megkozelites, a fejlesztes stb.

2016.03.09. 15:18:43

A londoni magyar mosogató rémképe valószínűleg csak azoknak az irigy és rosszindulatú honfitársainknak az agyszüleménye, akiknek nincsen vér a pucájukban ahhoz, hogy változtassanak bármit is az életükön, inkább fetrengenek tovább a langyos szarban, mert az legalább biztos, és semmit sem kell kockáztatni. Viszont pontosan meg tudják mondani, hogy a másik mit baszott el az életében. :))))

Bizonyára sokan vannak, akik rákényszerültek v. rákényszerülnek ezekre a rosszul fizető és rossz munkakörülményeket biztosító munkákra, de ennek is nyilván akadhat rengeteg oka. Valahol amúgy is el kell kezdeni. Nyelvtudás hiánya, szakma hiánya, nem volt más, és a többi. Szerintem az is csak egy munka, persze a csőlátással rendelkező emberek úgyis mindenre és mindenkire címkéket ragasztanak. Ha bolti eladó vagy, akkor lusta voltál tanulni meg buta is vagy, ha mérnök vagy, akkor meg a kurvaanyádat, fizesd vissza az adófizetők pénzét, te parazita féreg, aztán menjél mosogatni külföldre. :))))

London2009 2016.03.09. 15:22:53

@A nagy kékség: tegnap legalabb egy orat mosogattam, miutan 5 napra elmentem otthonrol es ez vart mire hazaertem. Mind e mellett londoni is vagyok. Ugyhogy mindezt osszeadva egy londoni mosogato vagyok! :D

2016.03.09. 15:23:15

@svájci sapka (ch): Persze, addig sem kell dolgozni. A magyar felsőoktatás leginkább a papírgyártásról szól, tisztelet a kevés kivételnek. Amúgy gimi v. szakközép után még el lehet lébecolni 3 v. 5 évet az egyetemen. Már aki megteheti és/vagy támogatják a szülei. Azt sem értem, hogy miért vannak olyan egyetemi képzések, amire semmilyen igény nem mutatkozik a munkaerőpiacon. Borzalmas pazarlás megy pont emiatt nálunk, mind pénzben, mind erőforrásban.

Határátkelő 2016.03.09. 15:57:49

@Nemes Annamária: @Mme Seldon: Mindez engem is. Ha minden igaz, akkor már beszéltünk is róla, hogy lesz. :)

2016.03.09. 19:26:00

@**mimi**: Hova mész mimi?

:DDDD

Nemes Annamária 2016.03.09. 19:36:44

@Zoole[uk]: Szia! Van egy-két fárasztóbb nap, de egyszer sem éreztem magam túlterheltnek vagy kiégettnek. Az osztályfőnökkel és a csoportomban dolgozó másik asszisztenssel nagyon jó a kapcsolatom, ami nyilván sokat számít, és szerencsére a vezetőség is megbecsül minket. A diákjaink pedig hihetetlenek, nagyon szeretek velük dolgozni. Magasak az elvárásaink velük szemben, de 100%-ig diákcentrikus a légkör.
Isle of Wightra még nem jutottam el, de biztos gyönyörű. Southampton, Bournemouth és Portsmouth viszont nagy szerelem. :)

2016.03.09. 19:55:23

@**mimi**: Miért mennék? Amióta a fidesz van hatalmon, soha nem látott sebességgel száguldunk a nyugati jólét felé. Már csak 150-200 év, és talán el is jutunk hozzájuk. :))))

SzZoole 2016.03.09. 19:56:11

@Nemes Annamária: minden elismeresem annak aki ezt a munkat csinalja:)

Sokat jarsz vissza a deli partra?Arundelt kine hagyd es a szigetet se:)
Mondjuk en csodalkozom,hogy azt a meseszep helyet felcserelted arra Londonnak nevezett shithole-ra:)

blackhairlady 2016.03.09. 22:13:40

@Golf2: Tudnek meselni mive fajult a fogyatekos gyerekek fejlesztesevel foglalkozo intezmenyek fenntartasa. Semmire nincs penz, nem fizetnek plussz fejleszto pedagogust, enm kapnak jarmuvet ha videki gyerekhez kell menni, mi tobb, meg a buszjegyet sem fizetik, vannak olyan ismeros gyerekke akik szeptember ota 3 fejleszto orat kapott, holott hetente jarna nekik, es meg hosszan sorolhatnam.

2016.03.09. 23:26:05

@**mimi**: Merrefelé laksz? Ha nem indiszkrét a kérdés.

Karma17 2016.03.10. 00:17:35

Nem tartozik szorosan a temahoz, de most olvastam ezt a cikket a Guardianban. A third-culture dolgot feszegeti, sajat tapasztalat alapjan: www.theguardian.com/commentisfree/2016/mar/09/third-culture-kid-identity-different-cultures

Erdekes volt :)

hömmm 2016.03.10. 08:04:23

@A nagy kékség: én 5 IT-st ismerek és egy projektvezetőt (magyarok) itt Londonban. Mindegyik a szakmájában dolgozik :) Kéretik ezt a számot is levonni az össz mosogatói létszámból.

aleb19 2016.03.10. 08:04:36

az miert kulonleges ha valaki TA-kent talal munkat angliaban?

a tanarakat itt is mint otthon gyengen fizetik, ezert sok angol tanar lelep kulfoldre ...csak egy pelda a fizika/biosz/kemia tanari helyek harmadat nem tudjak feltolteni szaktanarokkal

RecsölGrin · http://3x.no.londonorszag.dot.com 2016.03.10. 11:19:22

@Nemes Annamária: Ma olvastam a posztott, tetszett. Varom a folytatast :)

arozali 2016.03.10. 11:25:42

@Nemes Annamária: Gondolom most sokan megkerestek a posztod után,de esetleg van arra lehetőség, hogy privátban felvegyem veled a kapcsolatot? Köszi a válaszod előre is! Rozi

Jazo 2016.03.10. 11:25:56

Csak a címre reagálnék: Minden a nyelvtudáson dől el. Ha ez megfelelő a kívánt pozícióra, szakmához, akkor bármilyen szakmában el lehet helyezkedni. Nyelvtudással megnyílik többezer ajtó, ami a többség előtt zárva van. Persze szakmaspecifikusan lehetnek még extra követelmények a honosítással, végzettség elfogadtatással kapcsolatban, de jellemzően csak adminisztratív, némi pénzért cserébe megszerezhető. Ritkán szükség van mélyebben zsebbe-nyúlós különbözeti vizsgákra, tanfolyamokra.

Az egységes, hogy nyelvtudás nélkül csukva maradnak az ajtók a nagy többség számára végzettségtől függetlenül. A nagy probléma az, hogy ez a szintű nyelvtudás itthon nem igazán szerezhető meg, mert nálunk a listening/speaking nagyon elhanyagolt területe a nyelvoktatásnak, illetve a legtöbb szigetországbeli akcentus nagyon más, mint amit itthon oktatnak. Nem találkoztam még itthon cockney nyelvtanárral.

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2016.03.10. 16:08:38

Kishitűség és ostoba rosszindulat inkább ez a mindenki mosogat dolog

2016.03.10. 18:41:07

@aleb19: Ez relativ hogy nem keresnek jol; sok mas szakmahoz kepest jol keresnek. Persze egy fizika / kemia szakos valoszinuleg jobb es jobban fizeto allast tud talalni mashol, de nehany ev tanari munka utan a fizetes nem rossz, foleg special needs teruleten. Inkabb azert talalnak nehezen tanarokat mert a munka nem konnyu, tiszteletlenek a diakok, stb.

Nemes Annamária 2016.03.10. 19:24:30

@arozali: Szia! Szívesen segítek. Ha nem gond, akkor nem írom le az email címemet, de ha írsz a szerkesztőségnek, ők megadják. :)

Nemes Annamária 2016.03.10. 19:29:44

Hopp, úgy látom, hogy az itteni profilomon van fent egy email cím, de azt ezer éve nem használom.

Nemes Annamária 2016.03.10. 19:36:21

@aleb19: Szerintem sem különleges, hogy valaki TA pozicióban dolgozik Angliában, ezért is van benne a szárnypróbálgatás szó a címben, tényleg annak fogom fel. Tök jó tapasztalat, és úgy látom, hogy előre tudok majd lépni a ranglétrán.

A Tyne folyó déli partja 2016.03.11. 06:27:55

@Jazo: mert mièrt pont a cockneyt kène tanítani?

Pl itt fent azzal pont semmit nem érne.

Ha egy külföldi magyarul tanul, őt se mondjuk a palóc nyelvjárásra fogják tanítani.

Mellesleg, az dialektus, nem akcentus.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.03.11. 22:21:50

a gyógypedagógia mióta "büfészak"? megáll az eszem. azért elég komoly, felelősségteljes dolog ez, nem afféle ahogy esik úgy puffan :-(

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.15. 05:12:45

@Muscari: Hát itt nálunk azért nem így van.Általában békesség van mindenhol, kivétel mikor nem.Nem is tudom, hol olvastam, hogy egy kis békés középfölde-i svéd városkában valami füstösek nőket molesztáltak, többet is.És már a rendőrség hívta fel a figyelmet, hogy ne mászkáljanak nők egymagukban, sötétben és/vagy elhagyatott helyeken.
Lassan eljutunk arra a szintre, hogy alakul majd valami gárda-féle, akik majd ugyanígy a füstösekre szálnak rá, mint ahogy ők próbálnak shariázni.
Vagy valahol,valamelyik ország politikusa bepipul, és hoz egy olyan törvényt, hogy aki egy meghatározott színkódnál barnább (természetesen hexadecimálisan megadva...) annak zsilip van és deportálás...
Csak hát egy csomó normális feka vagy cigó is mexívná.
De tartok tőle, hogy ez lesz...akkor viszont elszabadul a pokol.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.15. 05:13:32

@adg: :-))))))))
Nemtom én se, felénk se így szokták, még a csirkét se.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása