oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. február 26. 06:48,  Az igazi árokásók 113 komment

2016. február 26. 06:48 Határátkelő

Az igazi árokásók

Az árokásásban ezúttal semmilyen áthallás nincs, azokról lesz szó, akik a háttérmunkát végzik egy építkezésen. Ez az építkezés Londonban zajlik, amiből nem nehéz kitalálni, hogy Digger egy napjáról lesz szó benne, rengeteg képpel és videóval.

Írd meg te is, hogyan telik egy napod, jöhetnek mellé fotók, videók is! A posztot a hataratkeloKUKAChotmail.com címre küldheted el.

cim_56.jpg

„Ez a poszt is egy napomról fog szólni, és még egyéb másról. Sok munkám van benne, fogadjátok szeretettel.

Egy régi barátom, mikor rácsodálkozott London építészetére, azt találta mondani, hogy „ez az építészet, nem az árokásás”. Most tekintsünk el a mondatban rejlő mögöttes tartalomtól. A barátomnak igaza van. A festészet az például a Mona Lisa, nem a kép vásznát megszövő takács. A szobrászat az a Dávid szobor, nem pedig a márványtömböt hegyoldalból kihasító kőbányász. Egy újszülött bébi önmagáért szép, és senki sem emlékszik a születése véres kínjaira.

Ebben a posztban az építészet háttérmunkásairól, ha úgy tetszik, árokásóiról lesz szó és mindarról az elképesztő mérnöki innovációról, ami lehetővé teszi, hogy azok az építészeti csodák megszülessenek, amikre a barátom rácsodálkozott.

A múltkori poszt egy építési terület előkészítéséről szólt. A felesleges föld elszállításáról és egy 26 tonnás Liebherr markoló bemutatásáról munka közben. Most a következő lépcsőt mutatom be. Az egész terület alácölöpözését, és a cölöpözésre épülő géplánc munkáját.

Ez nem lesz egy építészetileg kiemelkedő műszaki alkotás, csak egy hipermarket, de biztosíthatok mindenkit, hogy minden nagyobb épület építésének első lépcsője ez, és ugyanígy zajlik.

Hogy indul egy nap?

Mérgelődéssel. Mert már megint lezártak két sávot a munkába vezető úton és ez reggel-este fél óra araszolást jelent. Mikor beértem, és átöltöztem, Rob mondja, hogy gépet kell váltanom.

A 13 tonnás új Liebherrel kell dolgoznom, mert kisegítője leszek a cölöpfúró gépnek. Ilyet már csináltam sokat és a legjobb munkák közé tartozik. Először nézzük a gépet. Ez a gyönyörűség az.

1_90.jpg

Új gép, mikor átvettem volt benne 150 üzemóra. Érdekességként mondom, hogy a cégek minden gépet full extrás felszereltséggel vesznek meg. Nem kellene, hiszen pontosan tudják, hogy úgy is egy kelet-európai gépkezelő fog vele dolgozni, mégis minden jóval telepakoltan vásárolják meg.

A másik gépet múltkor bemutattam, most nem teszem, csak megemlítem, hogy ez is beépített kompresszoros ülésű, levegővel lehet súlyra állítani, a gerinctámaszt szintén levegővel lehet két zónában keményíteni, ülésfűtés, légkondi, és minden egyéb extra van benne.

A gépeket is elérte a komputerkorszak, már mindent ellenőriznek és szabályoznak elektronikus áramkörök. A display érintőképernyős és mindent tud. Itt lehet megnézni:

Szóval ezzel fogok dolgozni az elkövetkező két hónapban, amíg a több mint ezer cölöpöt lefúrják. A cölöpfúró gép már napok óta itt várja, hogy területet kapjon és kijelöljék a cölöpök helyét. Egy meglehetősen öreg 65 tonnás gép, aminek mindösszesen két kezelője van: egy gépkezelő és egy kisegítő ember.

2_67.jpg

Amikor mindenki beindul

Reggel átvettem a gépet és beindult a nap. Egy ekkora munkaterületen rengeteg gép dolgozik és bizony élvezet nézni, mikor nyolc óra után mindenki beindul.

Mint a videóban is elhangzik, a gyenge pont a beton érkezése. Naponta 6-10 mixer hozza, nagyságtól függően egy mixer 3-5 cölöp megtöltéséhez elég betont hoz. Volt olyan nap, hogy délben jött az első mixer és 5 órakor a munkaidő végén az utolsó kettő. Várakozás közben szabadidős tevékenység zajlik

3_61.jpg

Amíg megjön a beton, bemutatom a betonpumpát, mert érdemes néhány mondatig elidőzni rajta.

A Stetter vagy betonpumpa feladata a beton cölöpbe juttatása. A hátulján van egy tartály, amibe a mixer folyamatosan üríti a betont, és a pumpa nyomja tovább a cölöpfúró gép oldalán végigfutó csőbe, majd fel a toronyba, és ott a fúrószár belsejébe, ahonnan onnan jut a kifúrt cölöpbe. Ez körülbelül 60 méter hosszúság, ahová a betont iszonyatos nagy nyomással el kell juttatni.

Ez viszont egy rendkívül durvaszemcséjű és viszonylag sűrű állapotú anyag, aminek a pumpálását nem lehet hagyományos elven működő pumpákkal megoldani.

Az alábbi filmen megmutatom a működését, de előtte elmondom, mi van a felvételen. A tartály látható, ahová a mixer üríti a betont. A lényeg a szemben alul látható két kerek nyílás. Abban két nem látható dugattyú mozog felváltva.

Mikor az egyik előrefelé nyom, akkor a másik hátrafelé haladva szív. A betonpumpa csöve pedig mindig a nyomó ütemben lévő dugattyúhoz fordul, az pedig a betont a csőbe nyomja.

Nagyon egyszerű az elv, a lényeg az, hogy semmiféle finom mechanikus szelep vagy egyéb alkarész ne érintkezzen a betonnal. Akkor nézzük, hogy is működik!

Ezen a képen a betonpumpa rádiós távirányítója látható. Ez a kezelő derekára van csatolva és szabadon mehet bárhova vele.

4_44.jpg

Amikor megjött a mixer, csinál egy próbanyomást a földre, majd rácsatlakoztatják a cölöpfúrógépre. Utána a gép kisegítő embere az alábbi képen látható T alakú cső fedelét leveszi, és egy húszliteres kannából speciális folyadékot önt a csőbe. Ez egy csúszós bevonatot képez a cső és a fúrószár belső oldalán és könnyebben átmegy rajta a beton.

5_36.jpg

Említést kell még tenni arról a narancssárga golyóról, ami a csövön van. Hogyan oldják meg a betonpumpa és a fúrógép csövének tisztítását a műszak végén? Ez a golyó egy szivacsgolyó, amit vízbe áztatnak és levegővel keresztülnyomják a csővezetéken. A golyó maga előtt tolva a betonmaradékot hatalmas robbanással érkezik meg a fúrószár végéhez.

Most még itt nem tartunk, viszont megérkezett a beton és megkezdődik a munka. Ezen a videón a cölöpfúrás folyamata és az én munkám látszik.

Naponta 30-50 cölöpöt fúrunk le. Mi történik a cölöpökkel ezután? Körbeássák őket és egy speciális szerkezet a cölöproppantó letöri a felső egy métert róluk:

6_31.jpg

Ez láncon lóg egy munkagépen és rá van csatlakoztatva a gép hidraulikus rendszerére. Az alábbi videón működés közben látható.

A vasalás végén azon az egy méteren polifoam csővel van burkolva a betonvas. Így nem köt hozzá a beton és a roppantó könnyebben lehúzza a vasalásról. Ezután egy nagy alapvasalást tesznek rá, majd kiöntik az egészet betonnal és arra épül az épületet tartó betonpillér. Ezen a képen látható, hogy néz ki roppantás után.

7_23.jpg

Majd bevasalva, bebetonozva és a pillér bezsaluzva. Mindhárom fázis jól látható.

8_19.jpg

Hogy néz ki a cölöp? Teljesen olyan formája van mint egy középen merev gerincű dugóhúzónak. Pontosan a spirál alakú gallérnak köszönhető hogy elképesztő súlyt bír el.

A terület különböző pontjain úgynevezett tesztcölöpöket fúrunk le. Ezeken vizsgálják, hogy mekkora súllyal terhelve süllyed meg a cölöp. A tesztcölöp köré négy húzócölöpöt fúrunk le. Ezekbe négy szál menetes betonvas kerül, amik két keresztgerendához, azok meg egy hosszgerendához csatlakoznak.

9_15.jpg

Középen egy hidraulikus olajemelő látható, ami rá van ültetve a tesztcölöpre és megtámaszkodik a hosszgerendán. Olajnyomást pumpálnak bele, ami megpróbálja a hossztartón és a kereszttartókon át megemelni a négy húzócölöpöt.

Természetesen a négy cölöpöt nem tudja kiszakítani a földből ezért a központi tesztcölöpre nehezedik az egész nyomás és próbálja lefelé nyomni. Az egész szerkezetet teleaggatják mindenféle mérőszenzorral, ami minden ezredmilliméter elmozdulást dokumentál.

10_13.jpg

Az egész területen 12 tesztmérőhely lett kialakítva. Ez a 12 mérőpont 60 darab cölöpöt használt fel. Egy mérőponton napokig mérik az esetleges elmozdulásokat.

Igazából itt be is fejezhetném, de van még néhány dolog, amiről írni akarok. Szóval ahogy fentebb vázoltam így telik a nap. Általában sötétben fejezzük be, de a túlórákat fizetik.

A kétszer félóra szünetet nem tartjuk meg a kijelölt időben, mert bőven van idő két mixer érkezése között. Ami említésre méltó még történt a nap folyamán az az volt, hogy jött Rob, és a cég nevében meghívott az évzáró vacsorájukra.

Évzáró vacsora

Na, itt álljunk meg egy percre. Ennek a cégnek két hónapja dolgozok, mint ügynökség által kiközvetített alvállalkozó. Gyakorlatilag semmi közöm a céghez. Mégis minden contractort meghívtak a következő ajánlattal.

A parti a St Albans-i Holliday Inn szállodában lesz. A meghívó a dolgozó feleségének is szól. Korlátlan étel- és italfogyasztás, és hogy a kocsi ne legyen probléma, mindenkinek szoba van foglalva éjszakára és a következő napra, reggelivel együtt.

11_10.jpg

12_12.jpg

Nagyon jól sikerült este volt, igazán jól éreztük magunkat. Egy dolog volt, amit megemlítenék. Voltunk körülbelül hetvenen. Mindenki tetemes mennyiségű alkoholt döntött magába, ami rendben is van.

Ami érdekes volt, hogy a cég nem vett egy bizonyos mennyiségű italt, hanem a szálloda bárpultjánál mindenki azt rendelt, amit akart. Ha rendeltem egy csapolt sört, akkor amikor megkaptam, a csapos hölgy beütötte a kasszába és kész. Mindenkinél ugyanígy járt el. A kassza végösszegét a cég rendezte.

Na, itt gondolkodtam én el a magyarul szocializálódott lehúzásokon és átveréseken edzett agyammal. Szóval hogy is van ez? Senki nem ellenőrzi, hogy a rendelések és a kassza végösszege hogyan fedi egymást? Aha. Nincs több kérdés...

Eddig szólt az „egy napom” története. A háttérmunkások, az árokásók tevékenységének bemutatása. Közülük senki sem igényli, hogy az építőművészekkel együtt emlegessék a nevét. Mi névtelenül is maradandót alkotunk, barátom.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat egy napom Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr708419780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 08:17:50

@A nagy kékség:
Amúgy én azon gondolkodom hogy nők miert nem fedezték még fel ezt a szakmát. Sokkal nehezebb munkahelyeken helytállnak.

HardPötty 2016.02.26. 08:20:05

@A nagy kékség: Mé'? Szívműtét se nagy kunszt! Felvagod az illetőt, elvágod az ereket, kiveszed a szivet, berakod az újat, összevarrod, kész, jöhet a következő. :)))))))

Evain 2016.02.26. 08:21:37

Na, most, hogy abbahagytam a rötyögést az első fotón (kőszi!!), elolvasom a posztot is. :)

Evain 2016.02.26. 08:39:01

Én is a megállók közé tartoztam. Gyerekkorom egyik legkedvesebb emléke, mikor a törökbálinti hétvégi házunkkal szemben építkeztek. No, ott frankón az egész napot azzal töltöttem, hogy ültem az út szemközti oldalán, és néztem, ahogy alapoznak, húzzák a falat, stb.

@diggerdriver: gondolom azért, mert nagyon nehéz megszabadulni a "női szakma-férfi szakma" sztereotípiától. Holott abszolút értem, miért szereted, amit csinálsz. Jó volt ez is, na.

SzZoole 2016.02.26. 09:45:43

A nagyfeju hajlektalan mit keres az elso kepen?:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 09:53:06

@Zoole[uk]:
Le akar fényképezni egy tirpákot, te pont jó leszel hozzá…
:))))))))))))))))

SzZoole 2016.02.26. 09:59:21

@diggerdriver: mar azt gondoltam beloled csinaltak cyborg-ot,hogy kulombseget tegyel vegre az arokasas es a muveszet kozt

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 10:02:59

@Zoole[uk]:
Nem érhetek fel olyan magasságokba. Ott már szédülnék.
:)))))))])))))))))

Hari Seldon 2 2016.02.26. 10:54:19

„A 13 tonnás új Liebherrel kell dolgoznom, mert kisegítője leszek a cölöpfúró gépnek. Ilyet már csináltam sokat és a legjobb munkák közé tartozik. Először nézzük a gépet. Ez a gyönyörűség az.”

Nálunk is sok Liebherr gépet lehet látni.

„Érdekességként mondom, hogy a cégek minden gépet full extrás felszereltséggel vesznek meg. Nem kellene, hiszen pontosan tudják, hogy úgy is egy kelet-európai gépkezelő fog vele dolgozni, mégis minden jóval telepakoltan vásárolják meg.”

Ez pont érdekel. Milyen a felszereltség különbség, az angol és a magyar gépek között? (gondolom, a klíma Magyarországon is alap)

Érintőképernyős vezérlés? Hogy tetszik? – csak azért kérdem, mert a magyar autós újságírók rendszeresen fújolnak, hogy mindent érintőképernyőről kell elérni

Digger, lehet itt filmezni? Azt gondolnám, hogy tilos.
28 fok? Jól befűtöttél magadnak. Pólóba dolgozol?

Más: Ahogy a betonpumpa cserél irányt. Azt láttam, hogy viszonylag tiszta az éppen elhagyott csatlakozás. Hogy lehet? Azt gondolnám, hogy azért marad ott valami. vagy ez viszonylag folyós beton?

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.02.26. 11:02:01

Jo volt ... Elfáradtam....sok nekem ennyi munka egy napra... Mist megállok es eszem egy ....csülköt.... tormás mustárral, ... káposztával...nem is tudom...

montroyal ( CAN qc) 2016.02.26. 11:13:56

off

sziasztok Jakartaban van idonk egy free wifire igy mindenkit udvozlok Indonezian is tul leszunk Bali Java ... ez a post a munkarol szol ... nem tudok hozzaszolni ..azert ne dolgozzatok agyon magatokat

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.02.26. 11:14:53

@diggerdriver: kezdő vagyok, nem tudom, hogy kell betenni, de nemrég kellett csinálnom ilyen sütit, mint a fejed. Egy számítógépes játék bemutatójára kellett. Sejtheted, mekkorát nevettem reggel.

Más: nyáron találkoztunk egy pasival, aki egy kicsike van-ből kávét, teát, scone-t stb. árult egy erdei parkolóban. Mesélte, hogy hétközben egy építkezésen állomásozik, és a munkások a vevői. Mondta, jól keres ebből. Rendes kávéja volt, nem nescafé, gép beszerelve a van-be... Nálatok van ott ilyen? Ekkora építkezés, sok ember... vagy van kantin?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 11:18:25

@Hari Seldon 2:
Valószínűleg azért látsz sok Liebherrt mert Franciaországban Liebherr gyár van. Ezt a gépet amivel dolgozom nalatok gyártották.
Egyebkent regen kiváló francia munkagepek voltak aztan mind eltűnt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 11:20:26

@kisrumpf:
Igen van hogy ha nagy az építkezés akkor állandó kantin vagy szabott időre jön egy van.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 11:23:32

@Hari Seldon 2: az angol es magyar gépek között eg es föld a különbség.
Az hogy nincs klima meg hagyján de a munkat segítő tartozékokon is spórolnak.

Semmi baj az érintőkepernyővel.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 11:28:33

@Hari Seldon 2:
Lehet filmezni miért ne lehetne?

Azert 28 fok mert nalam mindig nyitva az ablak. Így pont jó.

Nem irányt cserél hanem mindig a nyomóütembe lévő dugattyúhoz fordul. Persze hogy nem tiszta munkaközben de akkor nem tudtam volna lefilmezni. Mert az egész a beton alatt van. A reggeli készülődésnel a még tiszta gépét filmeztem.

Ogorki (Megelhetesi kivandorlo | PL) 2016.02.26. 11:32:03

Ez tokre erdekes volt, de szerintem ne vigyetek el a blogot szakmai iranyba... ez a poszt 98% szakmai ismeretek, 2% lifestyle.

Meg egyszer: nagyon erdekes, de nem biztos, hogy ide valo.

Hari Seldon 2 2016.02.26. 11:41:12

@diggerdriver:
Most nálunk sok Manitou van, régen volt a Poclain.

Határátkelő 2016.02.26. 11:44:44

@Ogorki (Megelhetesi kivandorlo | PL): A dolog úgy áll, hogy ez egy sorozatnak a része, amiben aki akarja, elmesélheti egy napját. Volt már itt sok mindenki, legutóbb szállodai recepciós. Szóval nem cél elvinni szakmai irányba a blogot, ez inkább csak a témából adódóan lett ma ilyen. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 12:29:58

@Vityo641(AT):
:))))))))))))))))
Kössön beléd…
:)))))))))))))))))))

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.02.26. 12:45:27

@Határátkelő: Pedig azt hittem lassan kötelező a video ...
Arra gondoltam, hogy beteszek egy kamerát a forgo grill csirkébe és eladom mint szakmai videó ...
De természetesen Digger külön kérésére a csülökbe is tehetem...:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 12:48:02

@Ogorki (Megelhetesi kivandorlo | PL):
Az az igazsag hogy mikor írtam a posztot sokkal jobban elragadott a hév es sokkal szakmaibb lettint ami itt megjelent.
HA szerencsere kivette.
A teljes poszt este jelenik meg a blogomon, az igazán érdekes szakmai részek ott vannak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 12:49:57

@Vityo641(AT):
Neveltetésem tiltja hogy leírjam hova dugd a kamerádat.
:))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 12:53:32

@Hari Seldon 2:
A Poclain korának legjobb gépe volt.
Sajnos megvette a Case es eltűntek a süllyesztőben.
Sem addig sem azóta nem gyártottak a franciák olyan jó gépipari terméket.
Látni még belőlük néhány öreg példányt?

Ogorki (Megelhetesi kivandorlo | PL) 2016.02.26. 13:07:49

@Határátkelő: ezzel tisztaban vagyok, olvastam is az elozo digger-napot (hataratkelo.blog.hu/2015/12/03/egy_nap_az_epitkezesen). Pont emiatt erzem kicsit nem idevalonak ezt. Szeretem a nehezgepeket amugy, de a poszt tartalma miatt ez nekem nem igazan fer bele az "egy napomba".

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 13:21:32

@Ogorki (Megelhetesi kivandorlo | PL):
Amúgy erdekes ez a "szakmai" fogalom.
Jellegénél fogva függetlenül a szakmai tartalom arányától mindig szakmaibb lesz egy Digger poszt mint egy grillcsirkés, egy recepciós, egy tanáros.
Egyszerűen a kívülállók rálátása miatt.

Ogorki (Megelhetesi kivandorlo | PL) 2016.02.26. 14:09:50

@diggerdriver: Amugy imadom a nehezgepeket, szoval mindenkepp el fogom olvasni a "vagatlan verziot" nalad. Csak valamiert ugy ereztem, ez kilog ebbol a blogbol -- de lehet csak azert, mert ilyen iranyba meg sosem mentunk ennyre messze... :)

Egyebkent teljesen igazad van, a "szakmai" szo helyett lehet helyesebb a "technikai". Kontrasztkent: a ceges kultura meg a vacsoras resz pl. szerintem mindenkinek tokre emesztheto, aki meg akar ismerkedni a hely kulturaval, munkakorulmenyekkel stb. Viszont a colopozes mar lehet egy csomo embernek sok (en szerencsere nem tartozok kozejuk:).

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.02.26. 14:16:04

@diggerdriver: Beugrott...
Szakmai napokat kellene tartani...
Meg gyárlátogatási napokat...
Elmegyünk megnézni egymást...csoportosan...
Es leírom az adóból...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 14:29:27

@Vityo641(AT):
Annyit nem tudsz leírni az adóból amennyit én megennék nálad.
:))))))))))))))))))))

Hari Seldon 2 2016.02.26. 14:47:38

@diggerdriver:
Igen. Pár helyen láttam, de alig van.
Inkább Kubpotákat meg Manitou-kat látok.
A Kubotákat valahol Lille környékén gyártják, a Manitou-kat meg Nantes-ben.

2016.02.26. 16:20:51

Jó kis poszt, a ragasztószalag az elsö fotón akkor is jól jöhet, ha valakinek nincs ideje borotválkozni ;-)

Most valszeg hülyeségeket fogok kérdezni, de pl van-e olyan, hogy a fúró beletörik a betonba vagy a fagyos földbe?
pl Szibériában mit csinálnak, ha fúrni akarnak?
Ráz-e a gép vagy jó a rúgózása?
Lehetséges-e olyan, hogy a markoló túl nehezet markol és felborul? A lánctalpak sáros,csúszós körülmények közt is müködnek?
Te az összes munkagépet tudod-e kezelni az építkezésen és mindig változó, épp mit vezetsz vagy mindig ugyanazt?

Itt a gyerekek alt iskolajaban lesz olyan, hogy bemehetnek a szulok es a munkajukrol beszelnek, neked biztos nagyon orulnenek, nem hivtak meg?

2016.02.26. 17:16:29

A cölöpfúrásos videót nézve felmerült bennem, hogy van-e valamiféle egyezményes kézjel gyüjtemény, amivel kommunikáltok? Mert gondolom nem lehet a gépeket tulordítani...

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.26. 18:23:07

@diggerdriver:
a szomszéd utcában most bontanak egy házat, Dani már megnézte kicsit a munkagépet (valami markolós), de még nem értékeli igazán. majd tán a következő csőtörésre belenő a témába. (egy éve vagyok itthon, azóta a vízművesek hetedszer vonulnak fel felbontani az utat, be is parkolhatnák a cuccot a sufniba akár.)

***breaking news*** megtaláltam a tündérkertet, fotóztam is*** mindjárt feltöltöm valahova

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.26. 18:27:14

@montroyal ( CAN qc): azért próbáld meg már élvezni, nemcsak túllenni rajta :-) mondjuk Jakarta sucks, de Baliiiiii jajj.

LittleG (uk) 2016.02.26. 19:00:12

@Dragonlady (Bp, Hun): olvastad az Eat Pray Love-ot? (vagy láttad?) a csaj odavan Baliért :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 19:09:44

A blogon kint van az egész poszt a szakmai résszel.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 19:30:28

@Halbajusz75:
Válasz a kérdéseidre.
Van hogy a fúró betont talál. Nem törik bele hanem a kezelő észreveszi és kiemeli a fúrót nekiáll egy másik cölöpöt fúrni én meg kiásom a betont. Itt volt rá példa vagy ötször. Fagyos föld nem ellenfél.

Szibériában? Tudni kell hogy a száraz fagyos föld elég porózus. A baj ott van ha az olvadó hólé belefagy mert a fagyott sár vagy vizes föld olyan kemény mint a beton. Akkor hidraulikus betontörőkkel feltörik fúrás előtt.

A gépeknek semmilyen rugózása nincs. Az ülésnek van súlyra állítható. Vagy rúgó vagy beépített légkompresszorral légrugózás.
A gumikerekes gépek jobban ráznak mert gyorsabbak.

Nagyon nehéz a gépet felborítani. Legfontosabb alkatrész a farán lévő ellensúly ami az egyensúlyt biztosítja. Egy 13 tonnás gépnek
4 tonnás öntöttvas súly van a farán. Jelenleg platformforradalom zajlik a gépek tervezésében ha érdekel bővebben kifejtem.

Bármilyen furcsa a lánctalp csúszós talajon ugyanolyan könnyen elpörög mint a gumikerék. Magán a láncon semmi kenési vagy védelmi eszköz nincs. A sár a föld belemegy mindenhova ahonnan a mozgó alkatrészek kinyomják, összetörik szétmorzsolják. Minden lánctalp alkatrész extraerős acélból van. A probléma ott szokott lenni mikor ledobja a lánctalpat mint bicikli a láncot. Mi úgy mondjuk hogy kilép a láncból. Néhány tonnás gépnél még hagyján de 10tonna fölött már kúrva szar munka visszatenni. Egyébként mindig minden körülmények között működnek.

Igen, én minden munkagépet tudok kezelni az 1tonnástól akár a 60tonnásig. A karok kezelési szisztémája ISO szabvány szerint mindegyiken egyforma. Ez olyan mintha egy sofőrnek mindig váltani kellene a Smart kisautótól a kamionig akár napjában sokszor. A világ bármelyik táján bármelyik gépet tudnám kezelni.

Nem hívtak még sehova.

Nincs speciális kézjel. Egyrészt tudjuk melyik munkafolyamat következik másrészt ugyanolyan kézjelekkel komunikálunk mint bárki más.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.26. 19:34:16

@LittleG (uk):
persze. tényleg, a folytatást is le akartam tölteni, de még mindig az Agatha Christie összest gyűröm nyár óta. kb napi két oldal, míg bele nem alszom :-D
Bali nagyon érdekes ilyen szempontból is, hogy mennyi féle utazót vonz és hova, egészen párhuzamos Balik léteznek. és mindmellett hogy számszerűleg milyen iszonyú sok a turista, annyira nem is erodálódott kulturálisan stb, kivéve azt az undorító déli részt.
sokat voltam, szeretem, jó lenne ott lakni, de reménytelen kategória :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 19:36:51

@Hari Seldon 2: A Kubota jó gép fő profilja gépekbe és traktorokba motorgyártás csak egy kis részleg csinál komplett gépeket de 8tonna felettit még nem láttam.

A Poclain nagyon jó gép volt. Először is DEUTZ motor volt benne. A DEUTZ a világ legjobb haszonjárűmotor gyártó vállalata. A Liebherrekben is az van. A DEUTZ céget egyébként megvette a VOLVO és minden VOLVO munkagépben és buszban DEUTZ motor van.
Másodszor a franciák kitaláltak egy fantasztikusan jó hidraulika szivattyút a VARIODIN szivattyút. Telitalálat volt.
Harmadsorban az egész gép felépítése tervezése megcáfolt minden francia hagyományt. Azért volt jó. Egy robosztus megbízható kiváló gép volt.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.26. 19:37:58

@LittleG (uk):
ja és van male version, Drink play fuck. ennek csak a címét láttam egyszer valahol, nem is tudom, hol játszódik vagy ki írta, de marha jót röhögtem a címén :-D

puhacica 2016.02.26. 19:58:40

@diggerdriver: mutattam N-nak az elso kepet, azt mondja: "a technologia". :D

SzZoole 2016.02.26. 20:05:06

@Dragonlady (Bp, Hun): biztos,hogy Dani nézte a markolos fiukat?
Könnyű rafogni,hiszen meg nem beszél:)))
Csak vicc volt.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.26. 20:16:42

@diggerdriver:
még vannak olyan darabok a vízcsőből itt az utcában, amik nem lettek kicserélve, úgyhogy jó eséllyel házhoz is jönnek ezek a dögök. (tán emlékszel, hogy reklamáltam, hogy valami baromi régi cső van, vagy valami megsérült rajta, mikor aszfaltozták az utcát, de a szabályok szerint mindig csak azt a pár méteres részt cserélik ki, ami éppen eltörik, ahelyett, hogy felásnák az egész nyomorult utcát egyszer és kicserélnék egyszer)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 20:21:44

@Dragonlady (Bp, Hun):
Ez azért van mert a Vízművek csak hibaelhárítással foglalkozik.
Egyszerűen nem teheti meg hogy kicseréli a csöveket az utcában.
Arra pályázatot kell kiírni és külsős céget megbízni. Az utcában lakóknak kell jelezni az önkormányzat műszaki osztályán hogy illene már kicserélni a csövet mert eddig háromszoros árat költöttek javításra.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.26. 20:32:19

@diggerdriver:
köszi, igen ezt mondtad múltkor is, mikor kérdeztelek, és a munkavezető vagyki is ezt magyarázta a puffogó tömegnek múltkor, erre az egyik pasi az utcából mondta, ő már többször írt, de szarnak rá magasról, nem tudom, igaz-e vagyhogy mi történik.
múlt héten az volt a gáz, hogy nem is szóltak be, mielőtt elzárták a vizet, ráadásul reggel. általában végig szokták csengetni az utcát, hogy legalább egy vödörrel még mindenki engedjen :-( marha vicces volt.

NorthPier 2016.02.26. 20:54:54

Hali, egy off: azt szeretném kérdezni ( londoniaktól), lakik-e valaki Watfordban?

@diggerdriver: Ööö... izé, csak arra vagyok kíváncsi, egy local SBO-s segített így bekötni a fejed, vagy magadtól voltál ilyen szakszerű? :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 21:04:32

@NorthPier:
Egészségügyi tanfolyamot végeztem.
:))))))))))))))))))))))))))))))

blackhairlady 2016.02.26. 22:17:20

@diggerdriver: Na latom a kezdo kepen,hogy most teljes felszerelesben mentel videozni, tanultal a multkori problemabol:)) Nem fajt a szortelenites amikor leszedted a ducktapet magadrol?:DDDD

Erdekes volt, koszi. Tulajdonkeppen hany orat dolgozol egy nap? Hetvegen hetvege van nektek is vagy dolgozni kell? Itt ugy latom, hogy szombaton is meloznak talan 2-ig, de a vasarnap az mindig szaband. Mi van az esos napokkal? Akkor is menni kell hatha elall , vagy el sem indulsz? Az albanjaid is itt vannak veled, meg te fuvarozod oket?

Szerintm azert nem akarnak nok itt dolgozni, mert felnek a sok ferfitol meg a beszolasoktol, napi 10 oraban osszezarva veluk, Nem lehet kellemes 30 ferfi-1 esetleg 2 no felallas. De ez csak az en velemenyem, nyugodtan hurrogj le:))

blackhairlady 2016.02.26. 22:18:41

@Vityo641(AT): csondbelegyel te, halkan egyed azt a csulkot,gondolj azokra akik most nem juthatnak hozza;))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.26. 22:47:25

@ladyamerica:
Az építőiparban évszaktól függ a munkaidő, ritka kivételtől eltekintve. Télen 8-9 nyáron 9-10 óra. Szombaton sokszor előfordul hogy dolgozunk de 1 óránál tovább nem. A vasárnap mindig szabad.
Ezek nem a munkások kímélése céljából vannak hanem a lakosság zajterhelése miatt.

Itt esőben is dolgozunk. Kiváló esőruhák vannak a melósoknak.

Már nem dolgozok együtt az albánokkal bár összejárunk néha kávézni.

Ez a női férfi beszólás dolog kizárt. Rendszeresen jönnek teherautó-betonmixer-daruskocsi sofőrök nők.

blackhairlady 2016.02.26. 23:10:08

@diggerdriver: Az esot nem is a munkasok hanem inkabb a terep miatt kerdeztem. azt gondoltam, sokszor a pocsolyas munkateruleten nem lehet dolgozni.

33621 2016.02.26. 23:27:18

@ladyamerica: Hogy ti milyen egészségtelenül éltek! Remélem te megmaradtál csinosnak és fittnek!

index.hu/kulfold/2016/02/26/houston_koverseg_es_cukorbetegseg_problemaja/

2016.02.26. 23:29:29

@diggerdriver:
Köszi szépen a részletes választ. Nagyon érdekes, amiket írsz. A fene se gondolta volna, hogy a lanctalpak le is johetnek, na az biztos nem kellemes.
Ez a kelj fel Jancsi elv is nagyon szimpatikus.

Már többször akartam írni, hogy gondolom eléggé szerencsésnek érzed magad, mert szereted a munkád, az irásaidból ez jön át. Ez marha jó dolog, nem mindenkinek jön így össze...

2016.02.26. 23:29:33

Építkezés téma, vajon mi lesz azzal a sok ezer panellel, amik lassan elöregszenek? Fel lehet ujitani, vagy menthetetlen?
Gondolom mindenki bulizik azert van ilyen csend ma este.

Halbajusz75 (törölt) 2016.02.26. 23:29:36

@Dragonlady (Bp, Hun):
Na ez baromi idegesítö lehet!
A legközelebbi vízelzárásnál az egész utca menjen testületileg az önkormányzatra vízért vagy ami még jobb, az önkormányzaton is el kellene záratni a vizet, hátha ettöl végre intézkednének!

2016.02.26. 23:44:09

Miért kellett Angliáig menekülni? Itthon is rengeteg tennivaló lenne. Persze, elhiszem, hogy könnyebb beleülni a készen csinált jóba, mint itthon harcolni a zsidók ellen. :///

SzZoole 2016.02.27. 00:09:01

@NorthPier: mit akarsz tudni Watfordrol?
10 percre lakok tőle Hemel Hempstead-ben,de jol ismerem.
Vannak jo részei es kevésbé jo részei.

adg 2016.02.27. 03:27:24

@ladyamerica: Ahogy digger irja, pl nalunk is vannak nok az epitkezeseken. Foleg soforok, eloszor eleg meglepo volt az eszmeletlen meretu gepekbol kipattano pici csajszi, de ez van.:) Pl egesz nagy autodarut, vagy betonpumpat, mixert is lattam mar noi soforokkel, nem csak teherautot. Es itt a teherauto ugye nem ugyanaz, mint europaban, bar feletek is ilyesmik jarnak szerintem. :)
kepkezelo.com/images/6vgtuiq3uu6n9koawxl7.jpg

Eso. Angliaban nincs rendes eso, ezert tudnak dolgozni. :)
Nagy ritkan nalunk is elofordul valami csendes kis esofele, az nem gond. A multkor, karacsony elott nem sokkal viszont ilyen volt, ez meghosszabitotta a karacsonyi szunetet. Hazazavartak mindenkit, vege lett a munkanak. :)

kepkezelo.com/images/ylb7ql77ydv3e7suzw0o.jpg
kepkezelo.com/images/bpsa1ix9n2moskqmigen.jpg
kepkezelo.com/images/rarrzeue1bjt8p1z0dye.jpg

Tobb szaz mm eso esett par nap alatt, az egyik epitkezesen valami 800 mm korul mertek egy het alatt. Nem a godorben, hanem muszerrel, ahogy kell.
A masodik kepen amugy kb 1.5 meternyi viz all, de csak azert, mert a kornyekerol is oda gyujtottek, hogy ne lepje el az egesz teruletet.
Teljesen lehetetlen volt dolgozni, felazott az egesz terulet, tokig ero sar volt, csak ott lehetett valamennyire kozlekedni, ahol csinaltak kavicsbol utat.
Erdekes, hogy a hivatalos adatok a meteorologusok szerint, sokkal kevesebb esot mutattak, kb 300 mm-t, de az nem lehetett korrekt. Magam is tobbet mertem itthon, 3-4 alkalommal eresztettem le a medencebol 10-15 cm vizet, es tobbszor tulcsordult.

DieNanny CH 2016.02.27. 07:00:28

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Már megint későn reagáltál! Ilyenkor az trollok már alszanak!
:-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.27. 08:17:11

@ladyamerica: Itt minden épületet amit lebontanak bedarálnak. Ezt a zúzalékot terítjük vastagon a munkaterület teljes egészére. Az első egynap posztja arról szólt hogy a földet leszedjük majd zúzalékot terítünk a területre hogy a cölöpfúró és egyéb gépek ne süllyedjenek el.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.27. 08:26:26

@Halbajusz75: Fel lehet újítani. Szép példák vannak hőszigetelésre, korszerűsítésre. Magyarországon ez nagyon támogatott és igen elterjedt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.27. 08:30:58

@adg: Téged akartalak kérdezni a poszttal kapcsolatban hogy ismered e ezt a spirálcölöp fajtát?
Én még soha nem találkoztam vele.

Kvikveg 2016.02.27. 08:52:48

@diggerdriver: Kerdes, hogy miben ter el lenyegesen a teherautó-betonmixer-daruskocsi soforkodestol, vagy ahhoz volt-e valami "kampany noknek".
Kerdezd meg egyszer az egyik noi sofort. :)

2016.02.27. 08:53:02

Végre egy érdekes poszt. Nekem bejön ez a szakmai vonal, bár az építőipar távol áll tőlem. De a határátkelők 99%-a is bérből él és ideje tekintélyes részében dolgozik, ezért szerintem releváns, hogy mivel telik az életük, mivel teremtenek megélhetést. Egy tanár vagy recepciós munkájáról szóló posztot az átlagember is érti, itt viszont valami újat, érdekeset is láthat az ember.

geeeteee 2016.02.27. 08:53:13

@adg: Ne haragudjál, kereket cserélni is láttál már nőt?

@diggerdriver: Nálatok nincs two way? CB rádió? Nálunk anélkül be sem engednek a picinél kicsit nagyobb, de még az is kicsi építkezésekre, gyárakba, bányába stb..-be, "site"-ra. Kötelező használni, mivel sok helyen kiszállni is tilos, call up protokollok vannak, hol szigorúbb, hol kevésbé, pl. milyen távolságra közelíthetik meg egymást a munkagépek vagy egyáltalán közlekedhetsz-e kíséret nélkül.

-Copy digger
-Copy
-Semi backing to digger
-Roger, dump on the left of the pile
-Roger

Itt akárhová megyünk, nagyon fontos, legtöbbször előre megadják a csatornákat is, de a kapun, vagy táblán általában ki is van írva. Meg lennék lepve, ha ti csak integettek egymásnak.

2016.02.27. 08:53:28

Mindig is tudni akartam, mi tart egy épületet. Ma tudtam meg. Köszönöm a cikket.

Ladislav 2016.02.27. 08:58:03

Érdekes poszt volt, köszönöm!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.27. 09:23:49

@Kvikveg: Kampányról nem tudok de miért is lenne. Viszont semmivel sem nehezebb munka a sofőrködéstől, sőt...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.27. 09:27:28

@geeeteee: Nincs rádio. Soha sehol nem láttam még. Erre kiképzett irányító emberek vannak. A munkagépeknél banksman-nak a teherautóknál signal, signaller-nek nevezik őket.

adg 2016.02.27. 09:34:01

@geeeteee: ez jo, nem. Nem lattam meg. El sem tudom igazabol kepzelni, mert neha eleg kis torekeny soforoket is latok. Azt is nehez elkezelni, hogy egyedulfelmaszik a fulkebe. :)
Hogy csinaljak? Gondolom sehogy.

Multkor nem jottel, itt vartalak pedig.

adg 2016.02.27. 09:41:17

@diggerdriver: olvastam mar rola, de meg nem lattam. Tetszik az elve.

Itt ritkan colopozunk, szinte mindenhol szikla van. Legfeljebb kis melysegu dugoalapokat hasznalunk, ha kell, de inkabb rendes tomb vag savalapokat. Mondjuk a fenti kepeken pont egy ilyen ritka kivetel van, az egyik kepen colopokkel van megtamasztva a godor.
A masikon meg sziklaba van faragva 3 szint melygarazs. A harmadik is szikla, csak nem latszik a viztol.

Otthon viszont nagyon sokat colopoztunk, szar talaj volt. Viszont ott meg mikrocolopoket terveztunk foleg, 160, 200 mm atmerovel.

Mennek kell, a dagaly korbevette a sziklamat, szaraz labbal mar nem megyek ki. :)

kewcheg 2016.02.27. 09:46:41

..A szokásos király írás.Respect...:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.27. 10:05:40

@adg: Itt is és otthon is sokat dolgoztam cölöpfúró gép mellett.
mindkét célból, alap és árokkitámasztás céljából is sok helyen cölöpöztünk.
Otthon Franki cölöpverőgépek voltak amik aztán korszerűtlenné váltak és meg is szüntették teljesen. Mindig meg voltam győződve róla hogy a Franki cölöpnél nincs jobb. Annak a függőleges tartása a hagyma alakú betongömbbel nyolc méter mélyen felülmúlhatatalan.
Aztán megláttam itt ezt a spirálcölöpöt és bizony ez legalább olyan jó.
Mi a különbség?
A Franki és a cölöpfúró gép felépítése hasonló, csak a Franki géphez 6-8 ember tartozik addig a cölöpfúróhoz kettő. A Franki gép egy nap 4-6 cölöpöt ver le a spirálcölöpös gép akár 30-50 cölöpöt fúr le.
Nem beszélve arról hogy a Franki gép olyan messzire ható talajrezgéseket okoz hogy öregebb házak fala megreped.
Az igazán érdekes az hogy ez az ezer spirálcölöp egy könnyűszerkezetes hipermarket alá készült. Hogy mi indokol ilyen mértékű túlbiztosítást nem tudom. A talaj kemény agyag talajvíz nélkül.

geeeteee 2016.02.27. 10:09:33

@adg: Én se láttam még, de cseréltem már helyettük. Majd megyek, ahogy a labda pattanik, meglátjuk.

adg 2016.02.27. 10:25:10

@diggerdriver: reszletek nelkul en nem tippelnek, hogy mi indokolja ezeket a colopoket. Ha latsz majd tuloltozott embereket rajzokkal a kezukben vasat szamolgatni, kerdezd meg oket. Neha szivesen beszelnek rola. Engem is meg szoktak lerdezni neha.

Sokszor a megrendelo idiotasaga indokolja amugy, pl eloirja, hogy az alap sullyedese max 10 mm. Igaz, az epuletnek nem lenne semmi baja nagyobb mozgas eseten sem, de ez van a megrendelo eloirasaban, akkor ez van.
De lehet mas oka is, szamtalan.

Muscari 2016.02.27. 11:20:09

@NorthPier: nekem van ismerősömaki ott él, , mi nem ott lakunk, de közel.

Bredpitt Monika 2016.02.27. 11:26:35

@diggerdriver: Jó az a kép az elején nagyon. később elolvasom a posztot is.

NorthPier 2016.02.27. 11:34:13

@Muscari: kösz, mindjárt írok neked is.

©________ 2016.02.27. 11:44:11

@adg: felenk az eves csapadek 600 mm korul van, ebbol az elmult 3 hetben leesett 100-150....

©________ 2016.02.27. 11:46:23

@Mokaka: uk-ban.
Itthon csak akkor van colopalap, ha a talaj osszetetele megkivanja.

adg 2016.02.27. 12:15:19

@Babette©: nalunk 2000 korul van hivatalosan. Ez karacsony elott epp egy kisebb monszun volt, azert volt ennyi egyszerre. Amugy sajnos minden idok egyik legszarazabb esos evszakat eljuk. Sajnos nagyon keves eso esik. Ha heti egy van, az mar jo. Ilyenkor majd' minden nap kene lennie egy kiados zapornak, max par nap szunet illene.

P.Elliot 2016.02.27. 13:14:12

@diggerdriver: Diggikem, nagyon jo poszt, erdekes a kivulallonak, csak gyorsan atfutottam tegnap ido hijan, meg a ferjemet is kifaggattam hogy mit tud ezekrol a gepekrol, hat nem sokat, hehehe, erdeklodessel hallgatta, majd ma egyutt atnezzuk hogy had muvelodjunk ilyen teren, mindig szivesen gyarapitjuk az ismereteinket. Koszi a megosztast...

Halbajusz75 (törölt) 2016.02.27. 14:32:22

@diggerdriver:
Köszi tényleg sok szepen felujitott es szinesre festett panelt latni, pl a xi. kerulet fehervári ut auchan fele vezeto reszen. Egy idoben azt hallottam,hogy a panelhazak 50 evre vannak tervezve, mert a benne levo vasbetonszal vagy mi, nem birja tovabb. De most utanaolvastam es azt nyilatkozta egy epitesz, hogy tovabb is, csak a benne levo szerelvenyeket kene kicserelnib50 ev utan.

Halbajusz75 (törölt) 2016.02.27. 14:32:22

@Muscari:
Köszi!

LittleG (uk) 2016.02.27. 15:18:27

@Dragonlady (Bp, Hun): nem is tudtam, hogy van folytatása. A filmet akarnám még megnézni, bár ritkán csinálok olyat, hogy egyvalamiből a könyvet is elolvassam meg a filmet is megnézzem.

Miért reménytelen kategória? Olyan drága? Vagy nem adnak hosszabb távra vízumot?

LittleG (uk) 2016.02.27. 15:19:34

@Dragonlady (Bp, Hun): na erről sem hallottam de lol. a címe ütős, a tartalma unalmas lehet..

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.27. 16:26:52

@P.Elliot:
Köszi. Nézzétek meg a blogomon ugyanennek a posztnak a végét is, sok érdekes videó van fenn.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.02.27. 19:54:45

@LittleG (uk):igen vízum problémás.
www.goodreads.com/book/show/3476199-drink-play-f-k
www.elizabethgilbert.com/books/committed-a-love-story/
(nekem túl lila volt az a könyv egyébként. azért mindennek van határa :-) )

blackhairlady 2016.02.27. 21:08:54

@33621: Na erre tudnek valaszolni jo hosszan, de inkabb nem teszem. Maradjunk annyiban, hogy sok minden igaz a cikkben, van benne jo sok fel igazsag es felinformacio illetve felre informalas:)
Egyebkent nem tudom milyen az a vallalati menza, szerintem ilyen itt nincs, es az udito sem ingyen van hanem 1.99$ altalaban, ezt valoban annyiszor ujra toltik ahanyszor kered, vagy magad mesz a gephez. De egyre inkabb elterjedt, hogy csak vizet kernek az emberek az ettermekben.
Az sem igaz, hogy nincsenek jardak, maximum ahol hazak sincsenek csak ipartelep. A mi varosunkban sokan gyalogolnak, de csak reggel meg este, emrt napkozben megfulladna a melegtol es foleg a paratartalomtol.
Az is igaz viszont, hogy a gyorsettermek parkoloi tele vannak, es meginkabb a drive-trhough autos reszek.
Viszont a konditermek is folyamatosan telel vannak.
Szoval ki tudja, mi az igazsag. Az biztos, hogy rengeteg kover ember van, de hol nem?

blackhairlady 2016.02.27. 21:10:40

@adg: wow, jo kis eso lehetett:) Kellett volna rendezni valami pocsolya dagonyazos versenyt itt:)))))

blackhairlady 2016.02.27. 21:11:56

@diggerdriver: De gondolom nem mindig regi helyen epulnek uj epuletek, teljesen szuz teruleten enm is epitkeztek?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.02.27. 23:55:05

@ladyamerica:
Londonban szinte ismeretlen a zöldmezős beruházás. Az esetek 99%ában úgy adnak építési engedélyt ha lebontasz valamit.

LittleG (uk) 2016.02.28. 01:09:26

@Dragonlady (Bp, Hun): igen, olyan amerikai könyv nőknek. én nyelvtanulásból olvastam, párhuzamosan két nyelven és fel-fel bosszantottak a hibák :) de jó volt, bár nagyon sokáig olvastam

a második is olyan "lila"?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása